Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:58
Een Opel Astra Coupé 1.8-16V uit 2001 met 375.174KM op de klok, geen slechte score toch? :)

• Mick1990
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Na veel lezen op het internet en het bestuderen van workshop manuals wilde ik eens proberen om in de Astra H GTC de Semi Automatic Control (SAC) te vervangen door een Electronic Climate Controle (ECC). Blijkt dus dat SAC en ECC precies dezelfde compressor, sensoren en bekabeling gebruiken en het heel makkelijk te upgraden is. Bijna plug-and-play. Dus de stoute schoenen aan getrokken, en voor €80 2e hands op Ebay zo'n ECC paneel overgenomen uit Duitsland. Niet uit de UK omdat het stuur daar rechts zit, en dus ook het stelmotortje dat de ventilatierichting regelt precies de andere kant op draait

Paneeltje schoon gemaakt, omgewisseld, via de OP-Com clone SAC op 'Non Present' gezet, ECC op 'Present' in de Low, Mid en High speed canbus configs, display van boordcomputer ingesteld op ECC tonen. Paneel licht ineens op.... en ja hoor, het werkt ook nog :o

Heel gaaf en wat een merkbaar verschil t.o.v. de SAC. Totaal geen omkijken meer naar en regelt de temperatuur toch net even wat beter. Niet dat SAC nou heel slecht was, maar dat nu ook automatisch de ventilatierichtingen bepaald wordt is onverwacht erg fijn :)

Mick1990 wijzigde deze reactie 22-10-2019 22:08 (4%)

Aan het typen...

• Aomi
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 24-01 15:44
Keurig gedaan!
Heb ooit begrepen dat bij de Astra J ook een ander kachelhuis gemonteerd zit bij de ECC en 't daarom nogal een flinke klus was.

ECC vind ik persoonlijk sowieso érg fijn. Zoals je zelf al zegt, helemaal geen omkijken meer naar je regeling.

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:10

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

Zo al tijd niet meer echt geupdate maar we zijn flink bezig met de corsa.
Hele interieur is eruit. Dit ivm klaarmaken voor rolkooi, maar hebben ook echt super veel eruit gehaald wat eruit blijft. Zoals de kachel en groten delen van dashboard.
Hebben nu ook aluminium deurpanelen gemaakt.
En dit weekend gaan we alles klaar maken in de kabelboom voor metertjes( oliedruk en olietemp van vdo alles).
Heb ook een mocal oliekoeler en sandwichplate met 80graden thermostaat.
Blok is eruit om die na te lopen en een en ander aan te passen.
Maar vooral ook om schakelmechanisme te vervangen. Heb een shortshifter maar vervang alle bussen enz.
Komen ook kuipstoelen in alleen ja ben zelf een big boy zeg maar en moet dus wel goede stoel vinden...
Heb ook ontzettend veel elktra weggehaald wat allemaal niet meer nodig is. Bv elektrische ramen ivm lexaan wat erin komt, heb echt alles weggehaald wat niet verplicht is voor apk.
Deuren zijn ook hellemaal leeg van binnen achter de aluminium plaat. Is mega veel gewicht uit gekomen. Komt waarschijnlijk een biesheuvel kooi in maar we kijken nog rond.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

Mick1990 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:07:
Na veel lezen op het internet en het bestuderen van workshop manuals wilde ik eens proberen om in de Astra H GTC de Semi Automatic Control (SAC) te vervangen door een Electronic Climate Controle (ECC). Blijkt dus dat SAC en ECC precies dezelfde compressor, sensoren en bekabeling gebruiken en het heel makkelijk te upgraden is. Bijna plug-and-play. Dus de stoute schoenen aan getrokken, en voor €80 2e hands op Ebay zo'n ECC paneel overgenomen uit Duitsland. Niet uit de UK omdat het stuur daar rechts zit, en dus ook het stelmotortje dat de ventilatierichting regelt precies de andere kant op draait

Paneeltje schoon gemaakt, omgewisseld, via de OP-Com clone SAC op 'Non Present' gezet, ECC op 'Present' in de Low, Mid en High speed canbus configs, display van boordcomputer ingesteld op ECC tonen. Paneel licht ineens op.... en ja hoor, het werkt ook nog :o

[Afbeelding: ecc] [Afbeelding: ECC2]

[Afbeelding: ECC4] [Afbeelding: ECC3]

Heel gaaf en wat een merkbaar verschil t.o.v. de SAC. Totaal geen omkijken meer naar en regelt de temperatuur toch net even wat beter. Niet dat SAC nou heel slecht was, maar dat nu ook automatisch de ventilatierichtingen bepaald wordt is onverwacht erg fijn :)
Wat moet er gebeuren als je van volledige handmatig naar ecc wilt? Is het type scherm ook nog van invloed?

Specs

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:57

Aapje

Opel-beun
v8power67 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:09:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Lekker bezig :)

Wel zo te zien nog even oefenen met 't lassen, best dikke proppen zitten op de randjes zo :P Meer hitte en kortere proppen lassen helpt. Goed doorlassen dus ;)

• Mick1990
  • Niet online
HaTe schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:34:
[...]

Wat moet er gebeuren als je van volledige handmatig naar ecc wilt? Is het type scherm ook nog van invloed?
In ieder geval stelmotortjes, 2x temperatuursensor, 1x zonnesensor, ECC kabelboom, bedieningspaneel, en minstens een GID of CID display. Ook is de airocompressor bij ECC met variabel slagvolume en niet met vast volume, dus mogelijk moet die dan ook vervangen worden. Lijkt me nogal rotwerk....

Aan het typen...

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
CriticalHit_NL schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:52:
Een Opel Astra Coupé 1.8-16V uit 2001 met 375.174KM op de klok, geen slechte score toch? :)

[YouTube: Opel Astra Coupé 1.8-16V - 2001 - 375.174 km - Klokje Rond]
Absoluut geen verkeerd resultaat, alleen jammer dat Nic dan weer "HARD DOORRIJDEN, ANDERS HAALT DE ROEST JE IN" in de titel zet bij het artikel...
Mick1990 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:07:

[Afbeelding: ecc] [Afbeelding: ECC2]

[Afbeelding: ECC4] [Afbeelding: ECC3]

Nice! Mooie upgrade :D
v8power67 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:09:
Hele interieur is eruit. Dit ivm klaarmaken voor rolkooi, maar hebben ook echt super veel eruit gehaald wat eruit blijft. Zoals de kachel en groten delen van dashboard.
Hebben nu ook aluminium deurpanelen gemaakt.
En dit weekend gaan we alles klaar maken in de kabelboom voor metertjes( oliedruk en olietemp van vdo alles).
Heb ook een mocal oliekoeler en sandwichplate met 80graden thermostaat.
Blok is eruit om die na te lopen en een en ander aan te passen.
Maar vooral ook om schakelmechanisme te vervangen. Heb een shortshifter maar vervang alle bussen enz.
Komen ook kuipstoelen in alleen ja ben zelf een big boy zeg maar en moet dus wel goede stoel vinden...
Heb ook ontzettend veel elktra weggehaald wat allemaal niet meer nodig is. Bv elektrische ramen ivm lexaan wat erin komt, heb echt alles weggehaald wat niet verplicht is voor apk.
Deuren zijn ook hellemaal leeg van binnen achter de aluminium plaat. Is mega veel gewicht uit gekomen. Komt waarschijnlijk een biesheuvel kooi in maar we kijken nog rond.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed bezig :D
HaTe schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:34:
[...]

Teveel om aan te beginnen :P Naast het scherm en paneel is ook vanalles achterliggend anders, denk aan de sensoren (bij de normale niet aanwezig), elektrische stelmotoren voor de luchtstroom, bijhorende kabelboom etc.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:58
MK_ schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Absoluut geen verkeerd resultaat, alleen jammer dat Nic dan weer "HARD DOORRIJDEN, ANDERS HAALT DE ROEST JE IN" in de titel zet bij het artikel...
Ja klopt dat is wel jammer, Nic is wel vaker suggestief negatief als het om Opel of andere niet-Duitse wagens gaat. Zoals in de video te zien valt het reuze mee voor de leeftijd en stand.
Maar ja, zelf rijd hij in een oud type Fiat Panda, dat dan weer wel. :+

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
CriticalHit_NL schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:40:
[...]

Ja klopt dat is wel jammer, Nic is wel vaker suggestief negatief als het om Opel of andere niet-Duitse wagens gaat. Zoals in de video te zien valt het reuze mee voor de leeftijd en stand.
Maar ja, zelf rijd hij in een oud type Fiat Panda, dat dan weer wel. :+
Yup, dat is Nic altijd helaas -O- Het valt echt mee, remleiding vervangen en het spruitstuk en hij kan er weer jaren tegenaan. Roest is zo goed als niet aanwezig, dat hebben we bij Klokje Rond zelfs bij nieuwere (en vooral duurdere) auto's gezien dat dat niet vanzelfsprekend is.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• v8power67
  • Laatst online: 20:10

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

Aapje schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

Lekker bezig :)

Wel zo te zien nog even oefenen met 't lassen, best dikke proppen zitten op de randjes zo :P Meer hitte en kortere proppen lassen helpt. Goed doorlassen dus ;)
Klopt maar het is zo dun dan vaak gekloot broertje en broer hebben dit gedaan maar zowel tig als mig was drama... Maja zit goed vast dus ja voorlopog gaan we nog nie voor schoonheidsprijs. Maar zal tegen ze zeggen wie weet helpt het :D

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• derpadin
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 24-01 09:21
Iemand bekend hoeveel motorolie een Corsa E (2018) ongeveer verbruikt? Ik heb het idee dat mijn nieuwe auto nogal wat gebruikt, in 4 dagen tijd geeft hij 2% minder olie aan. Is dit normaal? Of zou ik naar de Opel garage moeten gaan? Ben in ieder geval heel blij met met deze crossa! K van een Corsa D af en wat een groot verschill qua luxe en performance 😱

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
derpadin schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:45:
Iemand bekend hoeveel motorolie een Corsa E (2018) ongeveer verbruikt? Ik heb het idee dat mijn nieuwe auto nogal wat gebruikt, in 4 dagen tijd geeft hij 2% minder olie aan. Is dit normaal? Of zou ik naar de Opel garage moeten gaan? Ben in ieder geval heel blij met met deze crossa! K van een Corsa D af en wat een groot verschill qua luxe en performance 😱
Voor zover ik weet is die indicator niet voor het niveau, maar levensduur van die olie. Die is normaal 1 jaar/30.000km goed, en loopt normaal gezien af. Als die nu op 98% staat na 7 dagen/600km van de reset, dan is dat gewoon normaal.

• derpadin
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 24-01 09:21
MK_ schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:01:
[...]

Voor zover ik weet is die indicator niet voor het niveau, maar levensduur van die olie. Die is normaal 1 jaar/30.000km goed, en loopt normaal gezien af. Als die nu op 98% staat na 7 dagen/600km van de reset, dan is dat gewoon normaal.
Duidelijk, bedankt voor de geruststelling!

• ronaldm3
  • Laatst online: 25-01 22:04

ronaldm3

Apple Watch :)

derpadin schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:11:
[...]

Duidelijk, bedankt voor de geruststelling!
Inderdaad, deze geeft aan wat de resterende levensduur van de motorolie is, wij hebben best vaak klanten die dan aangeven dat ze het hebben bijgevuld... :(

Power to the beat.

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:45
MK_ schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Tja we kunnen niet ontkennen dat er een periode is geweest die echt de roestduivel hadden.
En die coupe komt uit die periode.

• ronaldm3

ronaldm3

Plaatje die nieuwe Astra! Fijn die nieuwe 3 pitter, wel een beetje een turbogat 😬.

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:55:
[Afbeelding]

Plaatje die nieuwe Astra! Fijn die nieuwe 3 pitter, wel een beetje een turbogat 😬.
Nu weten we direct bij welke Opel garage je werkt >:)

Welke 3 pitter zit er in? De 1.2 of 1.4 met CVT?

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:06:
[...]

Nu weten we direct bij welke Opel garage je werkt >:)

Welke 3 pitter zit er in? De 1.2 of 1.4 met CVT?
Haha of het was voor een weekend :)

Ik heb er geen problemen mee, zit in de sales daar.

1.2T 130PKtjes. met een 6 en af fabriek 18'' dat kon voorheen ook niet. :)

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:18:
[...]

Haha of het was voor een weekend :)

Ik heb er geen problemen mee, zit in de sales daar.

1.2T 130PKtjes. met een 6 en af fabriek 18'' dat kon voorheen ook niet. :)
Ziet er goed uit :D Exact dezelfde spec stond ook bij de Opel Hekkert dealer in Sittard :D

Over Hekkert Sittard gesproken:
Corsa vannochtend weggebacht voor een APK keuring + kleine onderhoudsbeurt.

And.... it failed :'(

Schokdemper linksachter was blijkbaar aan het lekken (niks van gemerkt, verklaart wel de paar druppeltjes de laatste paar dagen bij het linkerachterwiel). En de remschijven waren blijkbaar op, is me de vorige keer niks van gezegd dus dat kwam opeens out of the blue 8)7

Is opeens een duur dagje geworden :+ Straks weer ophalen oOo

En terwijl we daar waren, uiteraard ook de nieuwe Corsa F bekeken! (dealer is aan het verbouwen, dus vandaar de rommel/ongestucte muren)

Het eerste wat me opvalt van buiten: leuk model! GS Line heeft net een andere bumperpartij, en ziet er wat stoerder uit dan de Elegance die er naast staat.

Neem ik vanbinnen plaats, is het eerste wat me opvalt de korte deuren. Zeker wanneer je een 3 deurs Corsa gewend bent, en je stoel ver naar achteren staat. Daarbij kom ik ook direct bij (persoonlijk) het grootste minpunt van de Corsa F: ik zie gewoon niks naar buiten! Aangezien de stoel ver naar achteren staat, kijk ik gewoon pontificaal tegen de B-stijl aan. Het dashboard is een stuk minder diep, wat het poetsen van de ruiten vereenvoudigd :D De voorruit is wel lager, waardoor de binnenspiegel echt een hoop zicht naar rechts voor wegneemt :o

Daarnaast ben ik ook niet zo'n fan van de zwarte dakbekleding, en het gemis van een armleuning op de GS Line vond ik ook uiterst opvallend! Ruimte naar alle kanten op was goed, zelfs met het glazen dak welke in de GS-Line demo zat.

Vervolgens even in de Elegance gesprongen.

Van buiten ziet hij er wat normaler uit, maar het interieur spreekt me wel iets meer aan: de lichte hemelbekleding geeft een fijnere indruk naar mijn mening, en ook de armsteun is echt een toevoeging. Waarom die niet op de GS Line zit (ook niet als optie voor zover ik kan zien) is me een raadsel. Ook hier geldt uiteraard dat ik niks naar buiten zie.

Over het algemeen heb ik de indruk dat de nieuwe Corsa F compater aanvoelt dan de voorgaande Corsa D/E, en dat is jammer. Ook achterin was het naar mijn idee krapper. Het ontbreken van een 3-deurs versie betekent echter dat mijn volgende auto geen Corsa F zal zijn. Dan maar een Astra, of nog beter: een Insignia >:)

• ronaldm3

ronaldm3

Klopt! Iedere dealer heeft die Astra als demo gekregen. Ik ben het met je eens inzake de Corsa, wij krijgen ook de gs als demo, drie deuren had hem denk ik super gestaan! Armsteun zal via het magazijn moeten. Gs line heeft niet de automatisch inklapbare buitenspiegels, de élégance wel. Ik zit niet goed aan de rechterkant, blijf lekker Astra rijden van de zaak. Straks ff een leuke ultimate Astra bestellen! 😁
MK_ schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:26:
[...]

Ziet er goed uit :D Exact dezelfde spec stond ook bij de Opel Hekkert dealer in Sittard :D

Over Hekkert Sittard gesproken
Corsa vannochtend weggebacht voor een APK keuring + kleine onderhoudsbeurt.

And.... it failed :'(

[Afbeelding]

Schokdemper linksachter was blijkbaar aan het lekken (niks van gemerkt, verklaart wel de paar druppeltjes de laatste paar dagen bij het linkerachterwiel). En de remschijven waren blijkbaar op, is me de vorige keer niks van gezegd dus dat kwam opeens out of the blue 8)7

Is opeens een duur dagje geworden :+ Straks weer ophalen oOo

En terwijl we daar waren, uiteraard ook de nieuwe Corsa F bekeken! (dealer is aan het verbouwen, dus vandaar de rommel/ongestucte muren)

Het eerste wat me opvalt van buiten: leuk model! GS Line heeft net een andere bumperpartij, en ziet er wat stoerder uit dan de Elegance die er naast staat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Neem ik vanbinnen plaats, is het eerste wat me opvalt de korte deuren. Zeker wanneer je een 3 deurs Corsa gewend bent, en je stoel ver naar achteren staat. Daarbij kom ik ook direct bij (persoonlijk) het grootste minpunt van de Corsa F: ik zie gewoon niks naar buiten! Aangezien de stoel ver naar achteren staat, kijk ik gewoon pontificaal tegen de B-stijl aan. Het dashboard is een stuk minder diep, wat het poetsen van de ruiten vereenvoudigd :D De voorruit is wel lager, waardoor de binnenspiegel echt een hoop zicht naar rechts voor wegneemt :o
[Afbeelding]
Daarnaast ben ik ook niet zo'n fan van de zwarte dakbekleding, en het gemis van een armleuning op de GS Line vond ik ook uiterst opvallend! Ruimte naar alle kanten op was goed, zelfs met het glazen dak welke in de GS-Line demo zat.

Vervolgens even in de Elegance gesprongen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van buiten ziet hij er wat normaler uit, maar het interieur spreekt me wel iets meer aan: de lichte hemelbekleding geeft een fijnere indruk naar mijn mening, en ook de armsteun is echt een toevoeging. Waarom die niet op de GS Line zit (ook niet als optie voor zover ik kan zien) is me een raadsel. Ook hier geldt uiteraard dat ik niks naar buiten zie.
[Afbeelding]

Over het algemeen heb ik de indruk dat de nieuwe Corsa F compater aanvoelt dan de voorgaande Corsa D/E, en dat is jammer. Ook achterin was het naar mijn idee krapper. Het ontbreken van een 3-deurs versie betekent echter dat mijn volgende auto geen Corsa F zal zijn. Dan maar een Astra, of nog beter: een Insignia >:)

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:42:
Klopt! Iedere dealer heeft die Astra als demo gekregen. Ik ben het met je eens inzake de Corsa, wij krijgen ook de gs als demo, drie deuren had hem denk ik super gestaan! Armsteun zal via het magazijn moeten. Gs line heeft niet de automatisch inklapbare buitenspiegels, de élégance wel. Ik zit niet goed aan de rechterkant, blijf lekker Astra rijden van de zaak. Straks ff een leuke ultimate Astra bestellen! 😁
[...]
Ah, dus die is wel te krijgen op de GS Line? Zag het namelijk nergens in de prijslijst tussen staan :D

Maar goed, geen 3-deurs dus geen zicht, dus niks voor mij >:)

De Astra demo zat ik wel verrukkelijk in: elektrisch verstelbare AGR stoelen met geheugen ( O+ ), gaaf kleurtje, mooie velgen, adaptive cruise, stoelverkoeling, Intellilux koplampen, verwarmbare voorruit, Bose geluidsysteem en dat voor een best net prijsje als ik het goed herinner (iets van €33.800 of €34.000, kan dat?).

Zo mag die wel op de oprit staan ;)

• ronaldm3

ronaldm3

Geen adaptive cruise helaas. Is een optie. Ja denk dat het aftermarket wel kan. En massage in de bestuurdersstoel😁.
Ben dr blij mee! Digitale dash is ook strak!
MK_ schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:55:
[...]

Ah, dus die is wel te krijgen op de GS Line? Zag het namelijk nergens in de prijslijst tussen staan :D

Maar goed, geen 3-deurs dus geen zicht, dus niks voor mij >:)

De Astra demo zat ik wel verrukkelijk in: elektrisch verstelbare AGR stoelen met geheugen ( O+ ), gaaf kleurtje, mooie velgen, adaptive cruise, stoelverkoeling, Intellilux koplampen, verwarmbare voorruit, Bose geluidsysteem en dat voor een best net prijsje als ik het goed herinner (iets van €33.800 of €34.000, kan dat?).

Zo mag die wel op de oprit staan ;)

Power to the beat.

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20:52
Over Hekkert in Sittard ben ik zelf absoluut niet tevreden. Ik was de Grandland X Business Executive 2 maanden geleden aan het overwegen (deze was toen 120 euro duurder dan de Business want 120 jaar actie). Ik had een proefrit gepland in de automaat en deze werd een uur voor de proefrit geannuleerd (want deze was verkocht). Er zou op korte termijn een nieuwe automaat binnen komen en ze zouden mij bellen als deze binnen zou zijn voor een proefrit. Twee weken daarna keek ik weer op de site en is die actie afgelopen en is dezelfde auto dus 2500 euro duurder.. De verkoopmedewerker had mij ook wel even mogen vertellen dat deze actie op korte termijn zou aflopen dus dat dit een risico was (ze wist dat ik in de race was voor deze uitvoering). Ik heb haar ook een mail hierover gestuurd en hier nooit een reactie op gehad... Sterker nog ze hebben mij ook nooit meer gebeld over die proefrit..

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:37:
Geen adaptive cruise helaas. Is een optie. Ja denk dat het aftermarket wel kan. En massage in de bestuurdersstoel😁.
Ben dr blij mee! Digitale dash is ook strak!

[...]
Ik had me inderdaad verkeken (sta nu weer in de dealer), wel Forward Collision Alert maar geen adaptive cruise. Digitale dash ziet er inderdaad netjes uit :D Snap wel dat je er blij mee bent ;)

Massage in de bestuurdersstoel was me ook opgevallen. Demo exemplaar is €31k zo te zien, absoluut niet verkeerd.
Bozzel1987 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:57:
Over Hekkert in Sittard ben ik zelf absoluut niet tevreden. Ik was de Grandland X Business Executive 2 maanden geleden aan het overwegen (deze was toen 120 euro duurder dan de Business want 120 jaar actie). Ik had een proefrit gepland in de automaat en deze werd een uur voor de proefrit geannuleerd (want deze was verkocht). Er zou op korte termijn een nieuwe automaat binnen komen en ze zouden mij bellen als deze binnen zou zijn voor een proefrit. Twee weken daarna keek ik weer op de site en is die actie afgelopen en is dezelfde auto dus 2500 euro duurder.. De verkoopmedewerker had mij ook wel even mogen vertellen dat deze actie op korte termijn zou aflopen dus dat dit een risico was (ze wist dat ik in de race was voor deze uitvoering). Ik heb haar ook een mail hierover gestuurd en hier nooit een reactie op gehad... Sterker nog ze hebben mij ook nooit meer gebeld over die proefrit..
Ik heb nog nooit een auto hier nieuw gekocht (want particulier tweedehands), maar tot nu toe altijd netjes behandeld. Snap wel dat je na zo'n ervaring er niet over te spreken bent..

• MrDry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:25

MrDry

Desperados!

Kom net met mn Astra J terug van de garage. Het motorstoring lampje brand. In eerste instantie wilde de garage alleen de motor gaan flushen maar nu zeggen ze dat er een lekkage in de kleppendeksel zit. In deze deksel zit een sensor die de foutmelding veroorzaakt. Of ik even €550,= wil neerleggen voor wat plastic met een ingebouwde sensor. Is maar een half uur werk volgens de garage.

Ergens heb ik het gevoel dat je toch gewoon een sensor moet kunnen vervangen en desnoods een pakking ofzo.

Iemand een idee of dit een plausibel verhaal is?

Quod licet lovi, non licet bovi

• leonbong
@MrDry
Nu weet ik niet of ze het hele moeten vervangen (soms komt er scheur in) maar zo ja een origineel deksel kost +/- 300€ voor alleen het onderdeel op internet dat is bij dealer al meer.
Dan de de sensor x euro en arbeidsloon.

550€ lijkt dan wel te kloppen maar nogmaals ik weet niet precies wat ze gaan doen.

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:21

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Vandaag ook slechte ervaring gehad met m'n Opel dealer... vorig jaar ging hij zonder problemen door de APK (met dezelfde issues) maar dit keer moest er van alles extra gebeuren, of ik even 900 euro wilde aftikken. Want hij zou met die issues niet door de APK heen komen. Dus ik uitgelegd dat die dingen geen APK afkeur waren, maar daar wilde hij niks van weten.
Ik zeg ik kom wel even langs, dus ik vanuit m'n werk daarheen om met de monteur te praten... dus ik kom daar; "ja meneer het was een miscommunicatie met de backoffice ik heb hem al afgemeld en uiteindelijk zijn we op 291 euro uitgekomen".

|:( |:( |:(

Als ik geen verstand van auto's had gehad was ik mooi voor 500 euro genaaid. Ze hebben 3 maal excuus aangeboden, maar ik pas de volgende keer toch wel op. Ga al jaren naar die dealer en heb dit nog nooit meegemaakt.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 14-11-2019 21:08 (15%)

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:16
MrDry schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:05:
Kom net met mn Astra J terug van de garage. Het motorstoring lampje brand. In eerste instantie wilde de garage alleen de motor gaan flushen maar nu zeggen ze dat er een lekkage in de kleppendeksel zit. In deze deksel zit een sensor die de foutmelding veroorzaakt. Of ik even €550,= wil neerleggen voor wat plastic met een ingebouwde sensor. Is maar een half uur werk volgens de garage.

Ergens heb ik het gevoel dat je toch gewoon een sensor moet kunnen vervangen en desnoods een pakking ofzo.

Iemand een idee of dit een plausibel verhaal is?
1.4 turbo motor?
Dan is waarschijnlijk het membraam lek wat in het kleppendeksel zit.
Dan krijg je valse lucht en gaat het motormanagement in storing.
Officieel is er geen los membraam te krijgen dus moet het hele kleppendeksel vervangen worden.
(Duur onderdeel).
Ze zijn wel los te koop online maar kan het zo snel niet meer vinden.

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey|

• MrDry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:25

MrDry

Desperados!

Precies dat: een 1.4T. En dat membraam kan leiden tot wat olie lekkage op het blok? Want dat is wat de garage tijdens de laatste beurt aangaf.

Het is toch bizar dat er geen spareparts zijn 8)7
Ik heb ook al een keer volledig nieuwe remklauwen moeten aanschaffen omdat de zuigers krom waren. Zuigers wilde Opel ook niet los bestellen. Later kwam ik ze online wel tegen maar kan ze er moeilijk zelf inzetten.

Edit: deze klep bedoel je?

MrDry wijzigde deze reactie 15-11-2019 08:21 (12%)

Quod licet lovi, non licet bovi

• Kees_B
  • Nu online
Mijn Astra K moet elke 30.000 of elk jaar onderhoud/beurt. Nu rij ik lang geen 30k per jaar maar inmiddels wel (dik) een jaar verder. De boordcomputer geeft echter nog geen service aan, terwijl ik dat met mijn vorige auto's wel had. Zit die melding er niet meer in tegenwoordig?

PV Output

• JaronStrypsteen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14-01 17:06
Kees_B schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:27:
Mijn Astra K moet elke 30.000 of elk jaar onderhoud/beurt. Nu rij ik lang geen 30k per jaar maar inmiddels wel (dik) een jaar verder. De boordcomputer geeft echter nog geen service aan, terwijl ik dat met mijn vorige auto's wel had. Zit die melding er niet meer in tegenwoordig?
Bij mij geeft hij een melding als het oliepijl laag is. En als ik me niet vergis staat dat ingesteld op een timer van een jaar. Je zou eens moeten kijken naar het oliepercentage op je dashboard.

• leonbong
MrDry schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:15:
Precies dat: een 1.4T. En dat membraam kan leiden tot wat olie lekkage op het blok? Want dat is wat de garage tijdens de laatste beurt aangaf.

Ik heb ook al een keer volledig nieuwe remklauwen moeten aanschaffen omdat de zuigers krom waren. Zuigers wilde Opel ook niet los bestellen. Later kwam ik ze online wel tegen maar kan ze er moeilijk zelf inzetten.

https://www.ebay.com/itm/...ventilation-/181926715692
YouTube: Z16XEP Opel Astra Insignia Z16XZP 1.6 16V Carterventilatie oliedop z...

Dit rode schijfje het rubberen membraan

leonbong wijzigde deze reactie 15-11-2019 12:01 (23%)

• ComTech
MrDry schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:15:

Olielekkage op het blok is meestal wat anders.
Kleppendeksel pakking die lekken of aan de zijkant van het blok zitten de actuatoren van de nokkenas verstellers hier zitten rubber ringen tussen lekken regelmatig wat.
Dit is van een 1.6 die zijn wel heel anders als van de 1.4 (turbo).

• Kees_B
  • Nu online
JaronStrypsteen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:33:
[...]

Bij mij geeft hij een melding als het oliepijl laag is. En als ik me niet vergis staat dat ingesteld op een timer van een jaar. Je zou eens moeten kijken naar het oliepercentage op je dashboard.
Geeft alleen de ‘versheid’ van de olie aan inderdaad. Ik had eigenlijk na een jaar ook seintje verwacht. Maar echt hoog nodig is onderhoud denk ik ook niet.

Kees_B wijzigde deze reactie 15-11-2019 18:28 (9%)

PV Output

• JaronStrypsteen
Kees_B schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:28:
[...]
Geeft alleen de ‘versheid’ van de olie aan inderdaad. Ik had eigenlijk na een jaar ook seintje verwacht. Maar echt hoog nodig is onderhoud denk ik ook niet.

[Afbeelding]
Ik zou pas gaan op onderhoud als het rond de 20% is. Ik ben met mijn vorige opel gegaan op 8% denk ik.

• leonbong
ComTech schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:34:
[...]

Olielekkage op het blok is meestal wat anders.
Kleppendeksel pakking die lekken of aan de zijkant van het blok zitten de actuatoren van de nokkenas verstellers hier zitten rubber ringen tussen lekken regelmatig wat.

[...]

Dit is van een 1.6 die zijn wel heel anders als van de 1.4 (turbo).
Klopt maar ik gaf het als voorbeeld.
Ps het chevy cruze deksel past ook en die is origineel 60-80$ op amazone.
YouTube: Very common PCV vacuum leak 08-16 chevy Cruze 1.4L replacement of va...

• Mick1990
  • Niet online
Vreemd, ramen beslaan met regen ontzettend in de Astra H GTC. Zelfs met de Airco aan, lijkt het alleen maar erger te worden. Asje van het recirculatieklepje was ooit al eens dol gedraaid, dus destijds klepje vast gezet op buitenlucht en daarna stekker van motortje los getrokken, gebruik interne recirculatie toch nooit. Nu blijkt dat het klepje toch weer los hing, en dus voor een groot deel interne lucht recirculeert.

Voor nu maar opgelost met MacGyver tape en hele inlaat van recirculatie afgeplakt :+

Heeft sindsdien nog niet echt hard geregend, maar lijkt al een heel stuk beter te zijn. Ik vermoed ook lekkage bij de deurspeakers, gezien ik soms een drupje water tegen kom op het deurrubber bij de dorpel als het regent of geregend heeft. Binnenkort maar eens de deurcover weghalen en de aansluiting speakers bij deur afkitten, schijnt een echte Astra H kwaal te zijn....

Aan het typen...

• ComTech
Vandaag ook druk bezig geweest met waterlekkage, net een andere auto gekocht en was bezig deze schoon te maken toen ik erachter kwam dat de bestuurders mat helemaal nat was.
Lekt dan meestal bij dit deksel.

Deksel tegen het schutbord achter de rembekrachtiger.
Je ziet de onderste kitlaag die af en toe onderbroken wordt.
Alles weghalen en opnieuw kitten en klaar, maar goed toch wel weer een uurtje of 3 werk.

Maar hoe krijg ik dat vocht nu uit de auto ?

• Joopieboy
  • Laatst online: 20:48
Vochtvreter in de auto zetten? Leegmaken voor je gaat rijden. Zo ook gedaan bij mijn eerste auto. Eventueel doeken/kranten op de plek waar je vloerbedekking nat is.

I7 9700K 5,1Ghz

• Mick1990
  • Niet online
Mijn ramen zijn aan het begin van een koude start en bij regenbuien nog steeds flink beslagen. Heb al zo'n pingi vochtvreter er in, maar ook dat wilt niet echt baten. Laatst zelfs vroeg in de ochtend waren alle ramen echt extreem beslagen, waarbij de achteruitvewarming er minutenlang over deed om het vrij te krijgen. Ook met ingeschakelde airco helpt geen ene reet....

En waarschijnlijk de boosdoener en tevens bekende kwaal gevonden:

Precies boven de speakers van de voordeuren, zowel links als rechts staat best wel wat water op het deurrubber. Binnenkort de deurpanelen er maar eens afhalen en speaker dichtkitten. Hoop dat het dan verholpen is

Aan het typen...

• Joopieboy
Ga eerst maar eens kijken hoe en waar het water überhaupt je deur in komt...

I7 9700K 5,1Ghz

• Kriss0r
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:29
JaronStrypsteen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:15:
[...]

Ik zou pas gaan op onderhoud als het rond de 20% is. Ik ben met mijn vorige opel gegaan op 8% denk ik.
De kwaliteit van mijn olie (Astra k) is op 400km gezakt van 21% naar 3%, Opel garage gebeld, zolang oliepeil maar goed is geen spoed tot aan regulier onderhoud..

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19:32
JaronStrypsteen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:15:
[...]

Bij mij was tijdens een jaar 160% in oliekwaliteit gezakt (ik heb hem een keer gereset). In dit jaar heb ik 17.000 km gereden. Toch gek die meter als Opel zelf of 1 jaar of 30.000km aangeeft.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ComTech
LordSinclair schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:17:
[...]

Bij mij was tijdens een jaar 160% in oliekwaliteit gezakt (ik heb hem een keer gereset). In dit jaar heb ik 17.000 km gereden. Toch gek die meter als Opel zelf of 1 jaar of 30.000km aangeeft.
Die 1 jaar of 30.000km is een indicatie, in de praktijk haal je dat gewoon niet.
Gewoon verversen als de olie kwaliteit 0% aangeeft .
Ik zou dat risico niet willen nemen wat kost nou een keer olie verversen....

• JaronStrypsteen
LordSinclair schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:17:
[...]

Het was bij mij wel een toen corsa. Misschien is het per model anders ingesteld.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19:32
JaronStrypsteen schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:08:
[...]

Het was bij mij wel een toen corsa. Misschien is het per model anders ingesteld.
Bij mijn is het ook een Corsa (E). Als ik bovenstaand bericht lees dan vraag ik mij toch af waar die 30.000km of 1 jaar vandaan komt in het serviceboekje. Lijkt mij niet dat je met service-intervallen met hele optimistische getallen gaat rekenen. Voor de olie zou het weer (heel ouderwets) elke 10.000km of elke 6 maanden moeten met het theoretische oliekwaliteitsgetal op het dashboard.

Je bent toch weer ruim 100 euro lichter om je olie een keer te laten vervangen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• leonbong
@ComTech @LordSinclair
De 30.000 kan je zeker halen. Maar niet de gemiddelde NL-er die te korte stukken rijd.
Het starten en stoppen van de motor zijn "strafpunten" in het rekensysteem.

Toen ik nog een astra J had die reed bijna nooit, alleen lange stukken was ik na 20.000km wanneer mijn jaarbeurt kwam op ongeveer 35% resterend.
Maar die auto werd ook niet voor woon-werk ingezet dus 20.000 in grofweg alleen het weekend en vakantie is lange stukken.

Mijn Zafira nu redt het ook niet maar rijdt woon-werk. Nu met mijn zafira zat ik na 9 maanden op 25%, met zo'n 12.000km, maar dan zuig ik de olie af zelf met zo'n vacuumding en reset hem tot de jaarbeurt.

Mijn karl zat het eerste na jaar van +/-25.000km (alleen woon-werk) op 5% ofzo.
Nu woon ik dichterbij waardoor 2e jaar na 15.000km al op 0% zat en het jaar was nog niet voorbij.

leonbong wijzigde deze reactie 02-12-2019 12:21 (37%)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Mick1990 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:07:
Mijn ramen zijn aan het begin van een koude start en bij regenbuien nog steeds flink beslagen. Heb al zo'n pingi vochtvreter er in, maar ook dat wilt niet echt baten. Laatst zelfs vroeg in de ochtend waren alle ramen echt extreem beslagen, waarbij de achteruitvewarming er minutenlang over deed om het vrij te krijgen. Ook met ingeschakelde airco helpt geen ene reet....

En waarschijnlijk de boosdoener en tevens bekende kwaal gevonden:

[Afbeelding: lekkage] [Afbeelding: lekkage2]

Precies boven de speakers van de voordeuren, zowel links als rechts staat best wel wat water op het deurrubber. Binnenkort de deurpanelen er maar eens afhalen en speaker dichtkitten. Hoop dat het dan verholpen is
Wat voor auto?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:36
Ok, vanochtend mijn Insignia opgehaald (overgenomen van m'n collega) en m'n Golf ingeleverd.
Het is dus een Insignia van januari dit jaar, innovation uitvoering. Er zitten een paar dingen niet op, die ik er wel op had verwacht. Helaas geen digitale cockpit, maar het gewone schermpje tussen de tellers. Da's wel jammer. Ook geen inductief laden voor telefoon, hoewel dat niet zo erg is. Spiegels zijn ook niet elektrisch inklapbaar, helaas.

Maar goed, verder wel prima auto: Panoramadakje, 200PK automaat enzo. Dus dat is dikke prima.

Maar nu: Er zit dus ledverlichting op. En in de bumper zitten volgens mij ook mistlampen (prijslijst van juli 2018 geeft dat ook als onderdeel van innovation pakket aan). Maar ik heb geen knop om de mistlampen aan te zetten ?!?
Enig idee hoe dat werkt? Gaat dat automatisch oid?

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:53
Raymond schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:57:
Ok, vanochtend mijn Insignia opgehaald (overgenomen van m'n collega) en m'n Golf ingeleverd.
Het is dus een Insignia van januari dit jaar, innovation uitvoering. Er zitten een paar dingen niet op, die ik er wel op had verwacht. Helaas geen digitale cockpit, maar het gewone schermpje tussen de tellers. Da's wel jammer. Ook geen inductief laden voor telefoon, hoewel dat niet zo erg is. Spiegels zijn ook niet elektrisch inklapbaar, helaas.

Maar goed, verder wel prima auto: Panoramadakje, 200PK automaat enzo. Dus dat is dikke prima.

Maar nu: Er zit dus ledverlichting op. En in de bumper zitten volgens mij ook mistlampen (prijslijst van juli 2018 geeft dat ook als onderdeel van innovation pakket aan). Maar ik heb geen knop om de mistlampen aan te zetten ?!?
Zit dat niet op de draaiknop voor je verlichting? Volgens mij zitten daar normaal gezien als knoppen 'bovenop' de draaiknop de knoppen voor mistverlichting voor en mistverlichting achter.

• leonbong
Bij de insignia (afhankelijk bouwjaar) zitter er twee knoppen in de draaiknop van de verlichting of link/rechts ernaast.

In de de knop draaiknop (insignia 1)
Bovenste voor
Onderste achter

Naast de knop (insignia 2)
links naast de knop voor
recht naast de achter

Let op geen knop voor mistlamp voor is ook echt geen mistlamp.

leonbong wijzigde deze reactie 06-12-2019 13:44 (15%)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Raymond schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:57:

Gebruikershandleiding al eens geopend? :?

Pagina 12, Kort en Bondig, kopje Rijverlichting:

Voor meer info, zie pagina 147.

• leonbong
Als het leasebak is vermoed ik dat het geen innovation is maar Business+ ofzo die hebben optioneel mistlampen voor.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kan, hoef niet ;)

En op een Business Executive kon je ook mistlampen krijgen Herken je vrij eenvoudig,

Als je die lampjes onderin hebt zitten, dan heb je gewoon mistlampen. Anders is het gewoon dicht.

Maar ja, de knopjes bij de lichtschakelaar. Links = voor, rechts = achter.

• Raymond
MK_ schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:50:
[...]

Gebruikershandleiding al eens geopend? :?
Uiteraard. En daarom heb ik ook de vraag hier gesteld. ik begrijp het even niet :)
Ik heb dus idd die knop niet, wat ik vreemd vind. Het is mnamelijk wel een innovation uitvoering (en niet een business+ oid). En die zou standaard mistlampen moeten hebben.

Maar dan vraag ik me af, wat is dan die lamp onderin?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Maar jij hebt automatische hoogteverstelling zeker?

Dan is het rechter draaiknopje van de hoogste verstelling wat in de handleiding staat weg, en is dat de knop van de mistachterlicht geworden. Het knopje wat in het boekje staat als mist achterlicht, op die plek zit bij de Intellilux lampen de mistlampen voor :P

Normaal gezien is het (links naar rechts):
Dashboard verlichting/mistlampen voor/selectieknop/mistlampen achter/hoogteverstelling
Met de Intellilux is het:
Dashboard verlichting/(niks)/selectieknop/mistlampen voor/mistlampen achter.

Hopelijk snap je mijn uitleg :P

• Raymond
MK_ schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:17:
Maar jij hebt automatische hoogteverstelling zeker?

Dan is het rechter draaiknopje van de hoogste verstelling wat in de handleiding staat weg, en is dat de knop van de mistachterlicht geworden. Het knopje wat in het boekje staat als mist achterlicht, op die plek zit bij de Intellilux lampen de mistlampen voor :P

Normaal gezien is het (links naar rechts):
Dashboard verlichting/mistlampen voor/selectieknop/mistlampen achter/hoogteverstelling
Met de Intellilux is het:
Dashboard verlichting/(niks)/selectieknop/mistlampen voor/mistlampen achter.

Hopelijk snap je mijn uitleg :P
Held! Thanks :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:03
Ik was van de week bij dealer en zag de nieuwe Corsa. Mooie auto!

Ze hadden een goede private lease deal, dus maar eens serieus over nadenken

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
wd200 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:07:
Ik was van de week bij dealer en zag de nieuwe Corsa. Mooie auto!

Ze hadden een goede private lease deal, dus maar eens serieus over nadenken
Leuk model inderdaad :D Alleen had ik bij mijn zitpositie slecht zicht naar buiten -O- Om met mijn benen goed te zitten, stond de stoel namelijk zo ver naar achteren dat het zicht naar links volledig geblokkeerd werd door de B-stijl -O-

Maar goed, dat ligt waarschijnlijk aan mij aangezien een Autoweek redacteur van 2+ meter er wel prima in kon zitten :+

Autoweek had trouwens vandaag ook een Dubbeltest met de Corsa en 208 geplaatst:

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

@MK_ Datt ligt toch gewoon aan de verhouding tussen benen en romp?
Is dit ongeveer acuraat, wat betreft jouw verhoudingen?
http://www.killygarryns.ie/wp-content/uploads/2015/12/circus-4-1000x1333.jpg
:+

Binnenkort maar eens een APK afspraakje zetten voor m'n Vecje.
Verwacht eigenlijk niks geks. Wil eigenlijk wel de koplampen vervangen. Het glas is lelijk aan het worden en er zitten her en der wat barstjes in. Komt verder geen water doorheen, maar ook met polijsten wordt dat nooit mooi.
Maja, ik heb de D1S Xenon koplampen, en hele nieuwe units beginnen bij 550 euro voor een set (uit DLD).
Voor 200 euro heb ik doodnormale halogeen units van hetzelfde merk als de huidige xenon units.

Zou het haalbaar zijn om een setje te halen en dan gewoon het glas over te bouwen? Iemand daar ervaring mee?

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85 | Bendao E-Scooter '10

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:37:
@MK_ Datt ligt toch gewoon aan de verhouding tussen benen en romp?
Is dit ongeveer acuraat, wat betreft jouw verhoudingen?
[Afbeelding]
:+

Binnenkort maar eens een APK afspraakje zetten voor m'n Vecje.
Verwacht eigenlijk niks geks. Wil eigenlijk wel de koplampen vervangen. Het glas is lelijk aan het worden en er zitten her en der wat barstjes in. Komt verder geen water doorheen, maar ook met polijsten wordt dat nooit mooi.
Maja, ik heb de D1S Xenon koplampen, en hele nieuwe units beginnen bij 550 euro voor een set (uit DLD).
Voor 200 euro heb ik doodnormale halogeen units van hetzelfde merk als de huidige xenon units.

Zou het haalbaar zijn om een setje te halen en dan gewoon het glas over te bouwen? Iemand daar ervaring mee?
Vrij accuraat ja :D

Glas is hetzelfde volgens mij, niet? Is niet zelfs de volledige indeling gelijk?

• Kees_B
  • Nu online
Vorige week nieuwe olie in de Astra K, dat bevalt goed! Motor loop toch wel een stukje beter, vooral als je abrupt van het gas af gaat pakt 'ie het soepeler op zonder te hikken.

PV Output

• menonv
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-01 16:57
Kees_B schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:09:
Vorige week nieuwe olie in de Astra K, dat bevalt goed! Motor loop toch wel een stukje beter, vooral als je abrupt van het gas af gaat pakt 'ie het soepeler op zonder te hikken.
Een auto die meteen beter gaat rijden met nieuwe olie :?
Sinds wanneer is dat.... wat ik me wel kan voorstellen is dat ze de ECU een trap geven, die vervolgens weer ook gaat leren met hoe jij / wij met het gaspedaal omgaan. Dat merk je de eerste paar weken altijd.

Maareh... als nieuwe olie tegenover de oude olie meteen invloed heeft op hoe de motor Merkbaar beter presteert... dan is er iets gesnirkt :+ :9 :9

i5-8600K OC @ 5Ghz - Corsair H110i | MSI-Z370 Gaming Pro Carbon | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | MSI GTX1080 OC 8G @ 2Ghz | SSD / 256GB & 512GB | Storage / 6TB

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MK_ schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:46:
[...]

Vrij accuraat ja :D

Glas is hetzelfde volgens mij, niet? Is niet zelfs de volledige indeling gelijk?
Het lijkt wel als twee druppels water idd. Ook de halogeen units hebben van die glazen lenzen die in de xenon koplampen zitten.
Waar ik vooral tegenaan zit te kijken is of de units niet gewoon knetterhard dicht gelijmd zijn. Ik zie zo gauw geen clipjes die ik b.v. wel had op m'n Calibra. Die koplampen zaten dicht met een rubber afdichting in een gootje en rondom clipjes. Ook een bitch om los te peuteren, maar kwam daar na met enig aandringen vrij goed los.

Wat ik ergens verwacht bij de Vec, is dat er gewoon een rand lijm in zit. Is zoiets met goed fatsoen los te peuteren en daarna weer vast te lijmen? If so, wat voor lijm en waar haal je het?
Of kan ik b.v. de mounts voor de fittingen omhangen? Gewoon de montage brackets van de D1S lampen omhangen, stekkertjes omprikken en de nieuwe unit er in hangen? Want de lenzen lijken gelijk te zijn.

Edit, gaat om een Vectra C GTS facelift van 2006. Vergelijk de koplampen maar eens.
menonv schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:18:
[...]

Sinds wanneer is dat.... wat ik me wel kan voorstellen is dat ze de ECU een trap geven, die vervolgens weer ook gaat leren met hoe jij / wij met het gaspedaal omgaan. Dat merk je de eerste paar weken altijd.

Maareh... als nieuwe olie tegenover de oude olie meteen invloed heeft op hoe de motor Merkbaar beter presteert... dan is er iets gesnirkt :+ :9 :9
Ergens denk ik dat het wel zou kunnen. Ligt een beetje aan de motor.
Opeltjes met VVT gebruiken oliedruk voor het verstellen van de nokken-as timing. Vuile olie kán een factor zijn dat ze niet zo heel fijn werken en je wat vermogen mist.
Zelfde als er een distributieketting met hydraulisch geregelde kettingspanner in zit.

Maargoed, als het een dramatisch verschil is, dan is er toch wel iets borked, ja.

McKaamos wijzigde deze reactie 09-12-2019 13:24 (32%)

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85 | Bendao E-Scooter '10

• Kees_B
  • Nu online
menonv schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:18:
[...]

Oh ik heb blijkbaar iets geks gezegd. Misschien wel placebo-effect ;)
Was onderdeel van een beurt, dus misschien wat andere dingen die ze gefinetuned hebben. Ik was eigenlijk toch vrij zeker dat die hikjes weg zijn, want die vind ik altijd erg irritant.

PV Output

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kees_B schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:25:
[...]

Was onderdeel van een beurt, dus misschien wat andere dingen die ze gefinetuned hebben. Ik was eigenlijk toch vrij zeker dat die hikjes weg zijn, want die vind ik altijd erg irritant.
Hikjes klinkt eerder als vuile bougies o.i.d.
Afhankelijk van het soort beurt, kan het zijn dat ze die vervangen hebben als onderdeel van het normale proces.

• menonv
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-01 16:57
Kees_B schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:25:
[...]

Die hikjes wat je omschrijft heb ik ook wel eens... Maar dan is het altijd een combinatie van... Koude motor, starten stoppen, 1ste versnelling nog net niet uitkomen want de 2e versnelling is weer te snel, net dat verkeer wat 10km/u rijdt dus voor je neus.
Niks aan te doen, gewoon goed ruimte houden en doorkachelen.
Ik heb me wel laten vertellen dat de oliefilter en uberhaubt olieverversing Cruciaal is voor de Opel K modellen. maarja.... Waar ik met mijn vorige "oude" Opel G (station 2000 model) echt flink kon "stoeken" in de eerste versnelling, lukt me dat bij deze, niet O-)

i5-8600K OC @ 5Ghz - Corsair H110i | MSI-Z370 Gaming Pro Carbon | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | MSI GTX1080 OC 8G @ 2Ghz | SSD / 256GB & 512GB | Storage / 6TB

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:20:
[...]

Het lijkt wel als twee druppels water idd. Ook de halogeen units hebben van die glazen lenzen die in de xenon koplampen zitten.
Waar ik vooral tegenaan zit te kijken is of de units niet gewoon knetterhard dicht gelijmd zijn. Ik zie zo gauw geen clipjes die ik b.v. wel had op m'n Calibra. Die koplampen zaten dicht met een rubber afdichting in een gootje en rondom clipjes. Ook een bitch om los te peuteren, maar kwam daar na met enig aandringen vrij goed los.

Wat ik ergens verwacht bij de Vec, is dat er gewoon een rand lijm in zit. Is zoiets met goed fatsoen los te peuteren en daarna weer vast te lijmen? If so, wat voor lijm en waar haal je het?
Of kan ik b.v. de mounts voor de fittingen omhangen? Gewoon de montage brackets van de D1S lampen omhangen, stekkertjes omprikken en de nieuwe unit er in hangen? Want de lenzen lijken gelijk te zijn.

Edit, gaat om een Vectra C GTS facelift van 2006. Vergelijk de koplampen maar eens.
Die zijn inderdaad vastgelijmd... de enige fatsoenlijke manier is om de gehele unit in iets van een oven te steken voor 5 minuten, zodat de lijm los laat. Niet zeker of je de fittingen kan omhuizen naar een andere unit...

M.b.t olie bij een Astra K: misschien een andere soort olie gebruikt (andere viscositeit)? Verder zou olie niet extreem veel verschil moeten maken. Kan wel inderdaad dat de combinatie olie/bougies/brandstoffilter/oliefilter/luchtfilter/brandstofreiniging/... samen wel een ander gevoel geven :)

• ComTech
Waarschijnlijk hebben ze olie dexos1 generatie 2 gebruikt dat is tegen lspi (low speed pre ignition).
Deze olie koelt beter.
Kan best zijn dat je dat kan merken hoor merkte het ook toen ik die olie in m'n Astra K deed voor het eerst.
Veel minder schokkerig/hikkerig (alhoewel het nooit helemaal weg was dat gehik, nu wel want heb de auto weggedaan ;) ).

Iemand trouwens ervaring met waterlekkage in de auto van een Corsa C?
Heb de plaat achter de rembekrachtiger al opnieuw gekit maar heb toch nog het idee dat hij ergens lekt.
Heb iets gehoord over de kap van de bcm/zekeringkast dat ie daar nog kan lekken.

ComTech wijzigde deze reactie 09-12-2019 15:55 (26%)
Reden: Vraag toegevoegd

• Raymond
In mijn 2019 insignia zit multimedia pro. En ik heb er een databundeltje bij.
In het menu zit een optie "update":
Updates
Het systeem vraagt u bepaalde updates
te downloaden en te installeren.
Er is ook een optie om handmatig op
updates te controleren.
Selecteer voor handmatig controleren
op updates Instellingen op het
startscherm, Software-informatie en
Systeemupdate. Volg de aanwijzingen
op het scherm.
(uit de handleiding).

Maar die optie is greyed-out bij mij. Ik heb de auto aan een wifi hotspot hangen, maar hij is dus ook zelf al online. Hoe kom ik er dan toch achter of er updates zijn?

Als dat greyed-out betekent dat er geen updates zijn, is dat maar onhandig: Doe dan gewoon een melding "de boel is up-to-date" :)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

ComTech schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:53:
Waarschijnlijk hebben ze olie dexos1 generatie 2 gebruikt dat is tegen lspi (low speed pre ignition).
Deze olie koelt beter.
Kan best zijn dat je dat kan merken hoor merkte het ook toen ik die olie in m'n Astra K deed voor het eerst.
Veel minder schokkerig/hikkerig (alhoewel het nooit helemaal weg was dat gehik, nu wel want heb de auto weggedaan ;) ).

Iemand trouwens ervaring met waterlekkage in de auto van een Corsa C?
Heb de plaat achter de rembekrachtiger al opnieuw gekit maar heb toch nog het idee dat hij ergens lekt.
Heb iets gehoord over de kap van de bcm/zekeringkast dat ie daar nog kan lekken.
Ja als ik mij niet vergis de kanalen voor afwatering kunnen verstopt raken en daardoor krijg je lekkages.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• zjeeraar84
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-01 09:22
Vanaf volgende week hoor ik ook bij de Opel club!
Het is geworden: een Opel Astra K Sports Tourer 1.0 T uit 2016, met net geen 50k op de teller.
In een lekker opvallende kleur: Absolute Red
Ik heb alleen geen idee welk uitrustingsniveau hij heeft (business of innovation of iets anders?)
Hij heeft de volgende accessoires:

- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Zicht- en lichtpakket 1
- Convenience pakket
- Electronic Climate Control
- Cruise control en snelheidsbegrenzer
- Park pilot vóór en achter
- Opel Eye
- 16 inch originele LM velgen
- Check-control

Hij heeft geen achteruitrijcamera en Intellilux. Iemand enig idee welke uitvoering dit dan betreft?
Volgens My Opel (waar ik sinds vandaag toegang tot heb) is het een Opel Astra Enjoy, maar volgens Autoweek is dit geen bestaand uitrustingsniveau? Het is wel een origineel NL geleverde auto.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

@zjeeraar84 ik vermoed een actiemodel.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zeau, eens even een APKtje ingepland voor m'n Veccie.
Ga er niet door komen, knipperlicht rechts voor kaduuk en blijkt te liggen aan de contactring in de koplamp die afgebroken is :\
Glas was al lelijk aan beide kanten, dus dat wou ik eigenlijk gaan polijsten, maar dit gooit wel even wat roet in het eten.

Dus dat wordt dan maar twee nieuwe koplampjes. Maja, dan heb ik natuurlijk de versie met zwart binnenwerk en ook nog eens Xenon. Even bij de garage gevraagd wat t moet kosten... Zo rond de 1500 euro :X Da's me iets te maf voor een Vec van 2006.

Elders (op internet) is het te doen voor 600-800 euro. Dat is al een stuk beter, maar denk dat ik toch even wat tijd ga steken in het zoeken naar een goed gebruikt setje. Eventueel een polijstbaar setje maar technisch goed.

Of als iemand een andere goede tip heeft, let me know.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
zjeeraar84 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:17:
Het is geworden: een Opel Astra K Sports Tourer 1.0 T uit 2016, met net geen 50k op de teller.
Ik heb alleen geen idee welk uitrustingsniveau hij heeft (business of innovation of iets anders?)

- Convenience pakket
- Opel Eye
- Check-control

Hij heeft geen achteruitrijcamera en Intellilux. Iemand enig idee welke uitvoering dit dan betreft?
Volgens My Opel (waar ik sinds vandaag toegang tot heb) is het een Opel Astra Enjoy, maar volgens Autoweek is dit geen bestaand uitrustingsniveau? Het is wel een origineel NL geleverde auto.
Welkom!

Enjoy is een uitvoeringsnaam die intern nog gebruikt wordt volgens mij, maar de Nederlandse uitvoeringen wijken overal van af :P

Anyway, ik denk dat het een Edition is, wat opzich de vernederlandste versie is van de Enjoy. Het chassisnummer door een VIN decoder gooien biedt misschien uitkomst.
McKaamos schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:39:
Zeau, eens even een APKtje ingepland voor m'n Veccie.
Ga er niet door komen, knipperlicht rechts voor kaduuk en blijkt te liggen aan de contactring in de koplamp die afgebroken is :\
Glas was al lelijk aan beide kanten, dus dat wou ik eigenlijk gaan polijsten, maar dit gooit wel even wat roet in het eten.

Dus dat wordt dan maar twee nieuwe koplampjes. Maja, dan heb ik natuurlijk de versie met zwart binnenwerk en ook nog eens Xenon. Even bij de garage gevraagd wat t moet kosten... Zo rond de 1500 euro :X Da's me iets te maf voor een Vec van 2006.

Elders (op internet) is het te doen voor 600-800 euro. Dat is al een stuk beter, maar denk dat ik toch even wat tijd ga steken in het zoeken naar een goed gebruikt setje. Eventueel een polijstbaar setje maar technisch goed.

Of als iemand een andere goede tip heeft, let me know.
Ai, da's jammer ja. Ik zou proberen een gebruikt setje te scoren inderdaad.

Gisteren, onderweg van en naar school begon de Corsa (12-2011 A12XER LPG, 130k km) tussen 2000 en 3000 rpm een piepend geluid te maken onder (harder) accelereren. Beetje als het geluid van een slippende multiriem, maar die is vorig jaar al vervangen dus het leek me onwaarschijnlijk. Wanneer de motor meer toeren ging draaien, werd het geluid ook "sneller".

Vandaag naar de garage geweest, om het een na te laten kijken. Wat denk je: onderweg maakt hij het geluid natuurlijk niet :') Goed, aan het nakijken, maar bij stilstaand gas geven hoor je niks. Multiriem ziet er perfect uit, spanning is perfect, waterpomp lekt niet, niveau van de olie is perfect, koelvloeistof is perfect... niks wat duid op iets wat mis is.

Samen met de monteur even gauw een blokje om gereden, en hij maakte het geluid, opnieuw met accelereren tussen 2000 en 3000 rpm. Versnelling maakt niet uit, stuurinput maakt niet uit, bij constante snelheid niet hoorbaar, enkel tijdens het accelereren. Na zo'n 3000 rpm stopt het geluid ook weer opnieuw. Het geluid lijkt ook van de bestuurderszijde van de auto te komen, eventueel van onder de auto maar daarvoor is het geluid te zacht om het specifiek te localiseren.

Monteur heeft nog eens vanalles nagekeken, maar kon niks vinden. Persoonlijk had hij zo'n geluid nog niet gehoord, dus hij wou ook geen suggesties doen aangezien het puur gokken is. Hij raadde me aan om er mee door te rijden, misschien wordt het geluid minder/gaat het weg vanzelf. Anders na de feestdagen even opnieuw langs springen om verder te diagnosticeren.

De auto verder rijdt gewoon als altijd, reageert hetzelfde op het gas, temparatuur perfect etc...

Iemand toevallig een idee wat het kan zijn? :P

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Aircopomp? stuurbekrachtiging? Het is geen elektronische piep?

En anders de knipperlicht vloeistof vervangen ;)

Zonder gekheid, die piepjes etc zijn een pain in the ass om te vinden helaas.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aircopomp stond in beide gevallen uit, maar zal vanavond eens kijken of hij het dan wel/niet doet (als hij überhaupt het geluid weer maakt).

Stuurbekrachtiging lijkt me sterk, als ik me niet vergis is die elektronisch, en werkt gewoon naar behoren.

Ook geen elektronische piep/geluid, zal proberen of het me lukt om het op video te krijgen ;)

Knipperlicht vloeistof is bij de laatste beurt vervangen :+

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK_ schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:40:
Aircopomp stond in beide gevallen uit, maar zal vanavond eens kijken of hij het dan wel/niet doet (als hij überhaupt het geluid weer maakt).

Stuurbekrachtiging lijkt me sterk, als ik me niet vergis is die elektronisch, en werkt gewoon naar behoren.

Ook geen elektronische piep/geluid, zal proberen of het me lukt om het op video te krijgen ;)

Knipperlicht vloeistof is bij de laatste beurt vervangen :+
Ja klopt, elektrisch hydraulische stuurbekrachtiging maar die maakt ook geluid als de olie laag staat of slecht is.
Aircopomp is een lastige, de pulley lager loopt namelijk altijd mee ongeacht of de koppeling nu wel of niet is ingeschakeld. Beste is even zonder multiriem rijden dan om alles uit te sluiten.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:22:
[...]

Ja klopt, elektrisch hydraulische stuurbekrachtiging maar die maakt ook geluid als de olie laag staat of slecht is.
Aircopomp is een lastige, de pulley lager loopt namelijk altijd mee ongeacht of de koppeling nu wel of niet is ingeschakeld. Beste is even zonder multiriem rijden dan om alles uit te sluiten.
Het grappige is: net weggeweest, en nu maakt hij geen geluid meer _o- Ook nog met de airco aan geprobeerd etc, zelfde lasten als daarstraks: niks.

Ik hou het in de gaten, kijken wat het doet

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Pas al even de lokale slopen langs geweest met @Destruction
Blijkbaar liggen er niet vaak facelift Vec C's op de bult. Welgeteld ééntje gevonden en die lag met z'n neus in puin, koplampen naar de klote. :\

Dus naja, 'bite the bullet' dan maar. Nieuw setje aangeschaft voor ongeveer 650 euro. Nog altijd fors goedkoper dan de dealer :)

En dan ga je ze met elkaar vergelijken. Blijkt dat de linker een extra opening heeft aan de onderkant en de stekker breder is dan van de rechter. Toch even zitten googlen, blijkt wel te kloppen. Ergens foto's van een setje gevonden waarop de typenummers kloppen, matchende set van een auto. En de stekkers zijn idd verschillend. Kon alleen de onderkant niet zien, maar ik ben er vrij zeker van dat het zo klopt.
Gokje is dat de linker koplamp de lamp controle unit aan boord krijgt en de stekker doorverbindingen naar de andere koplamp bevat.

McKaamos wijzigde deze reactie 24-12-2019 20:12 (35%)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Fijne feestdagen met z'n allen.

Veccie heeft een nieuw paaar oogjes.

Koplamp zoals het er bij stond.

Look mom, no eyes!

Nieuwe oogjes er in.

Lookin' good :)

En nog even afstellen, had vooraf t lichtbeeld al even op de garagedeur gezet met een paar stukjes tape.

• Joopieboy
Mooi resultaat! Knapt een auto altijd heel erg van op. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
McKaamos schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:49:
Fijne feestdagen met z'n allen.

Veccie heeft een nieuw paaar oogjes.

Koplamp zoals het er bij stond.
[Afbeelding]

Look mom, no eyes!
[Afbeelding]

Nieuwe oogjes er in.
[Afbeelding]

Lookin' good :)
[Afbeelding]

En nog even afstellen, had vooraf t lichtbeeld al even op de garagedeur gezet met een paar stukjes tape.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes, ziet er goed uit! :D

• JekylandHyde
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 13:01
Beste mensen, hopende dat er iemand online is.

Ik zit op t moment in een auto in Frankrijk (Opel Insignia) waarvan het software systeem van is vastgelopen. Heeft er iemand enig idee hoe dit te resetten of opnieuw op te starten?

M'n Frans is niet zo goed dat ik het 5 uur zonder radio of iets volhoud 😅.

Betreft dus een Opel Insignia. Hij blijft haken op de navigatie zoekfunctie.

Ik hoor het graag!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
JekylandHyde schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:50:
Beste mensen, hopende dat er iemand online is.

Ik zit op t moment in een auto in Frankrijk (Opel Insignia) waarvan het software systeem van is vastgelopen. Heeft er iemand enig idee hoe dit te resetten of opnieuw op te starten?

M'n Frans is niet zo goed dat ik het 5 uur zonder radio of iets volhoud 😅.

Betreft dus een Opel Insignia. Hij blijft haken op de navigatie zoekfunctie.

Ik hoor het graag!
Accupool los halen :p Zeker effectief

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-01 15:13
zjeeraar84 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:17:

- Convenience pakket
- Opel Eye
- Check-control

Al binnen dus? Hoe bevalt ie tot nu toe? 3 jaar en nog een 50k. Op zich netjes voor een benzine auto toch. Ik heb een 1.6 diesel en na 3 jaar >125.000 km gereden met de astra Tourer.

Zit me even te bedenken hoe dit werkte. Bij intelilux koplampen kwamen ook de wing achterlichten, dus dat is geen standaard iets.
Volgens mij had innovation standaard keyless entry met knopjes op de deurklinken tbv vergrendeling. En het was toen erg goedkoop om een upgrade te doen met de opel eye/ camera achter, park pilot, etc. Was iets van 580 euro voor >2k aan opties.
Bij een hogere motor kwam daar ook direct 18 inch bimetalen velgen bij.

Verschil zit hem dan volgens mij in keyless start&go of reguliere sleutel heb ik het idee.
Ow en interieur licht in de deuren. Op mijn innovation heb ik witte ledstrips in de deuren zitten.

• zjeeraar84
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-01 09:22
Heb hem nu ruim een week. Wat een auto! Een enorm verschil ten opzichte van de oude Kia Cee’d. Hij ligt erg koersvast op de weg en heb qua motor geen moment het idee dat ik tekort kom. Ben momenteel in de Eifel, heb al wat heuvelachtige wegen gereden, als je toeren houdt wil hij wel.
Ik heb geen keyless entry maar een gewone sleutel. En ook geen ledstrips in de deuren. En geen achteruitrijcamera. Ik was bang dat ik die zou missen maar met de sensoren gaat het verder ook prima.

• lindseysew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12:19
Ik heb sinds een paar maanden een Opel Corsa C GSI 1.8. Wat een beest :)
Is ook mijn eerste auto trouwens. Inmiddels heb ik al wel zeven jaar het rijbewijs.
Het valt me wel op doordat de auto wat lager op de grond zit, ik last heb van de koplampen. Vooral als iemand aan het bumperkleven is. En jeetje... wat een bult bumperklevers (en nee ik rijd niet te zacht) tijdens de ochtend- en middagspits.
Ik doe mijn best om rustig te blijven rijden, maar dat is niet altijd even makkelijk :') vooral niet met zoveel power.

lindseysew wijzigde deze reactie 31-12-2019 09:09 (18%)

• Joopieboy
Leuke auto's zijn dat! wees er zuinig op. :)

En idd bij een kleine auto hebben mensen gelijk verwachtingen en aannames, en dan delf je het 'onderspit'. Zeker met die SUV rage met al de led koplampen en drl verlichting en zooi, schijnt lekker binnen. :P

I7 9700K 5,1Ghz

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:57

Aapje

Opel-beun
lindseysew schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:47:
Veel plezier ermee! :) Ik heb z'n A en B voorgangers in bezit, altijd nog veel plezier mee ;-) De 1.8 is zeker een beest!

Intussen heb ik zelf te horen gekregen dat ik mag leasen per 2020, dus ik hoop zo snel mogelijk die elektrische Corsa te proefrijden :P >:)

Ennn kan nu officieel elke Opel uitlezen tot +/- 2015 (Zo'n modernere GDI uitleescomputer komt later wel een keer :+)...

O+ Super zeldzaam stukkie Opel gereedschap.

• lindseysew
Joopieboy schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:11:
Leuke auto's zijn dat! wees er zuinig op. :)

En idd bij een kleine auto hebben mensen gelijk verwachtingen en aannames, en dan delf je het 'onderspit'. Zeker met die SUV rage met al de led koplampen en drl verlichting en zooi, schijnt lekker binnen. :P
Zal ik zeker doen!
Volgend jaar van plan om er nieuwe en mooiere koplampjes erop te zetten :)
Inmiddels zijn de elektrische spiegels gefixed en is de stuurkolomschakelaar vervangen. Nu kan ik weer even verder :D
Aapje schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:51:
[...]

Veel plezier ermee! :) Ik heb z'n A en B voorgangers in bezit, altijd nog veel plezier mee ;-) De 1.8 is zeker een beest!

lindseysew wijzigde deze reactie 30-12-2019 12:53 (19%)

• Joopieboy
Probeer de facelift projector koplampen te scoren, eventueel met een leuk led setje erin. Knapt het smoeltje enorm van op iig. :) Van die kermislampen zou ik niet doen, breekt zo een auto echt af.

I7 9700K 5,1Ghz

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Joopieboy schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:37:
Probeer de facelift projector koplampen te scoren, eventueel met een leuk led setje erin. Knapt het smoeltje enorm van op iig. :) Van die kermislampen zou ik niet doen, breekt zo een auto echt af.
Kijk of je de voorbumper en eventueel de achterbumper ook kan scoren. Dat is namelijk het grootste verschil tussen beide. Dat maakt hem echt wel een stuk frisser.

• lindseysew
Facelift koplampen in de zin van Angel eyes?
Die heb ik namelijk gezien voor rond de €160,- als ik het niet verkeerd heb.
Ik zie trouwens wel één paar koplampen op Marktplaats alleen deze persoon was niet tevreden met het licht (minder fel dan de normale).

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Nee deze koplampen.

Dus de projectoren van de facelift.

• lindseysew
Touchdomex schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:23:
Nee deze koplampen.

[Afbeelding]

Heel toevallig zag ik deze voor €60 op marktplaats :')! Ik ga ffkes reageren.

• Joopieboy
Touchdomex schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:23:
Nee deze koplampen.

[Afbeelding]

Yess die ja, smoelt gelijk een stuk frisser. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-01 15:13
lindseysew schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:47:
Is ook mijn eerste auto trouwens. Inmiddels heb ik al wel zeven jaar het rijbewijs.
Het valt me wel op doordat de auto wat lager op de grond zit, ik last heb van de koplampen. Vooral als iemand aan het bumperkleven is. En jeetje... wat een bult bumperklevers (en nee ik rijd niet te zacht) tijdens de ochtend en -middagspits.
Ik doe mijn best om rustig te blijven rijden, maar dat is niet altijd even makkelijk :') vooral niet met zoveel power.

[Afbeelding]
Die auto is toch al zwart, als je de achterruiten laat blinderen ben je er direct vanaf. Heb dit ooit gedaan met een Volvo V40. Resultaat was erg tof (zwart op zwart) en verblinding was direct over, heb daarna nooit meer de spiegel weg moeten draaien. Was wel folie die maar 30 procent doorliet volgens mij.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True