Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@MK_

:o 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OnXkvYTl.jpg

Dit lijkt er al meer op... ESP uit en vloeren die hap :9 had wel wat wielspin in z'n 1, dus zonder die wielspin had ik onder de 7s gezeten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
950 weet ik eigenlijk niet, R3.0 en Navi 600 en 900 kan dat wel.
Possible schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:54:
Is het met Opels ook mogelijk om 'verborgen' functies te activeren zoals dat met vcds systemeen ook mogelijk is?
M.b.v Tech2 of OP-Com kan je verschillende dingen activeren/deactiveren, maar niet zo uitgebreid als bij VAG.
ArcticWolf schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:05:
@MK_

:o 8)
[afbeelding]

Dit lijkt er al meer op... ESP uit en vloeren die hap :9 had wel wat wielspin in z'n 1, dus zonder die wielspin had ik onder de 7s gezeten :9~
Verbetering oOo Nog een beetje en dan zit je aan de fabrieksopgave *O*

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:03
MK_ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:24:
[...]

950 weet ik eigenlijk niet, R3.0 en Navi 600 en 900 kan dat wel.

[...]

M.b.v Tech2 of OP-Com kan je verschillende dingen activeren/deactiveren, maar niet zo uitgebreid als bij VAG.

[...]

Verbetering oOo Nog een beetje en dan zit je aan de fabrieksopgave *O*
Thanks. Om wat voor functies zouden dan wel mogelijk zijn?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Possible schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:30:
[...]
Thanks. Om wat voor functies zouden dan wel mogelijk zijn?
Over welk model gaat het? :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
MK_ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:38:
[...]

Over welk model gaat het? :P
Opel astra sport tourer 1.0 online edition 2016. :P

Overigens toen ik een proefrit maakte sloten de deuren automatisch als ik wegreed. Dit gebeurt nu niet meer. Moet ik dit ergens activeren? Vind het persoonlijk wel fijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Possible op 06-07-2018 16:53 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Possible schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Opel astra sport tourer 1.0 online edition 2016. :P

Overigens toen ik een proefrit maakte sloten de deuren automatisch als ik wegreed. Dit gebeurt nu niet meer. Moet ik dit ergens activeren? Vind het persoonlijk wel fijn.
Ah Astra K, volgens mij kan je daar niet meer zo veel mee helaas -O-

Autolock:
Activation or deactivation of automatic locking can be set in the menu "Settings I Vehicle" in the Info-Display
Oftewel in een menu in het scherm tussen de tellers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:08
Kom net terug van een kleine beurt van mijn Astra J (2011, 1.4T 120pk). Garage (geen Opel dealer) gaf aan dat het flexibele deel wat de motor verbindt met de uitlaat slecht is en de volgende APK over 2 jaar waarschijnlijk niet meer doorkomt.
Aangezien dit flexibele deel blijkbaar aan de katalysator vast zit, zijn er volgens de garage 2 opties:
  1. Flexibele deel + katalysator integraal vervangen. Kosten: ~€850 (weet even niet of dit inclusief of exclusief werkuren is)
  2. Flexibele deel eruit slijpen/snijden en alleen dat deel vervangen. Kosten ~€100 + ongeveer 1,5 uur aan werk
Prijstechnisch gezien is optie 2 natuurlijk een stuk interessanter, maar wat is overall gezien de beste keuze? Zijn er zwaarwegende redenen om toch voor optie 1 te kiezen (en daarmee een slordige €600 duurder uit zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@MK_ thanks! Het enige wat ik nou wel tof had gevonden is dat de spiegels automatisch naar binnen gaan als je gaat parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Mint schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:33:
Kom net terug van een kleine beurt van mijn Astra J (2011, 1.4T 120pk). Garage (geen Opel dealer) gaf aan dat het flexibele deel wat de motor verbindt met de uitlaat slecht is en de volgende APK over 2 jaar waarschijnlijk niet meer doorkomt.
Aangezien dit flexibele deel blijkbaar aan de katalysator vast zit, zijn er volgens de garage 2 opties:
  1. Flexibele deel + katalysator integraal vervangen. Kosten: ~€850 (weet even niet of dit inclusief of exclusief werkuren is)
  2. Flexibele deel eruit slijpen/snijden en alleen dat deel vervangen. Kosten ~€100 + ongeveer 1,5 uur aan werk
Prijstechnisch gezien is optie 2 natuurlijk een stuk interessanter, maar wat is overall gezien de beste keuze? Zijn er zwaarwegende redenen om toch voor optie 1 te kiezen (en daarmee een slordige €600 duurder uit zijn)?
Ik zou enkel het flexibele stuk laten vervangen dan, de katalysator is nog goed dus ik zie geen reden om die ook te vervangen.
Possible schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:33:
@MK_ thanks! Het enige wat ik nou wel tof had gevonden is dat de spiegels automatisch naar binnen gaan als je gaat parkeren.
Inderdaad een fijne functie, af en toe had ik gehoopt dat mijn auto die ook had. Helaas :/

Bij jouw Astra zou normaal in het infotainment scherm, onder het kopje "Instellingen | Voertuiginstellingen | Comfortinstellingen" ook "Automatische spiegelkanteling bij achteruit" moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
MK_ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:22:
[...]

Ik zou enkel het flexibele stuk laten vervangen dan, de katalysator is nog goed dus ik zie geen reden om die ook te vervangen.

[...]

Inderdaad een fijne functie, af en toe had ik gehoopt dat mijn auto die ook had. Helaas :/

Bij jouw Astra zou normaal in het infotainment scherm, onder het kopje "Instellingen | Voertuiginstellingen | Comfortinstellingen" ook "Automatische spiegelkanteling bij achteruit" moeten staan.
Ik zal straks eens kijken of het lukt.

Overigens vandaag ook contact gehad met de opel dealer met de vraag of mijn intelligent link ook geüpdatet kan worden naar Android auto.. Die beste man zat mij aan te kijken alsof ik van een andere planeet kwam. Kort uitleg gegeven en ze zouden kijken of het mogelijk was...volgens een monteur was het nog niet uitgerold omdat de Android auto app het systeem om zeep kon helpen...

Edit: optie staat er helaas niet in nee:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Possible schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:58:
[...]

Ik zal straks eens kijken of het lukt.

Overigens vandaag ook contact gehad met de opel dealer met de vraag of mijn intelligent link ook geüpdatet kan worden naar Android auto.. Die beste man zat mij aan te kijken alsof ik van een andere planeet kwam. Kort uitleg gegeven en ze zouden kijken of het mogelijk was...volgens een monteur was het nog niet uitgerold omdat de Android auto app het systeem om zeep kon helpen...

Edit: optie staat er helaas niet in nee:(
Opel zegt in hun FAQ van niet, andere plaatsen lees je weer van wel. Beetje wazig daar allemaal bij Opel, maar omtrent AA/ACP is dat ook bij andere merken zo helaas.

Welk systeem heb je dan eigenlijk? Intellilink R4.0 of Navi 900? Voor die laatste zou er een update moeten zijn, maar Intellilink R4.0 heeft het altijd al gehad meen ik.

Met betrekking tot de mirror dip: heb je wel elektrisch inklapbare spiegels? Schijnt noodzakelijk te zijn. Als het met Tech2 te programmeren is zou de dealer dat moeten kunnen, een beetje fatsoenlijke dealer doet dat wel voor je. Al zullen ze je waarschijnlijk eerst ook als een botsauto aankijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Beter kreeg ik hem niet afgesteld maar de ECU rapporteert perfecte waardes dus ga er even vanuit dat de boost gauge niet helemaal klopt :(
Heb de recirc met een T-piece verbonden aan de boost sensor en de T-piece die naar de fpr en tb gaat.

recirc = recirculator klep turbo
fpr = fuel pressure regulator
tb = throttle body

Meter geeft -0,75 bar vacuum aan in rust.
ECU geeft -24 in/hg vacuum aan (-0,81 bar)

dus dat klinkt goed.

1 & 2 boost max is 1 bar
3 en hoger boost max is 1,2 bar (zoals het hoort).

Temp en fuel trim zijn ook een stuk beter, de fuel cutoff voelt perfect aan dus ik ben wel klaar voor de drag races volgend weekend 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/78iw0u4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iokdF7D.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lDU5apzl.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 06-07-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Bij welke dealer kan ik m'n (2016) Astra laten updaten zodat ie Android Auto ondersteund?
M'n eigen dealer heeft er geen idee van in ieder geval, terwijl het wel gewoon zou moeten werken met een update.

Begrijp ook niet waarom ze dit niet gewoon uitrollen, andere merken hebben dit wel gewoon standaard geïmplementeerd :{

Zit overigens ook te twijfelen om mijn 1.4 125pk te chiptunen, maar moet me hier eerst eens goed over inlezen (risico's, slijtage,....).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:49:
Beter kreeg ik hem niet afgesteld maar de ECU rapporteert perfecte waardes dus ga er even vanuit dat de boost gauge niet helemaal klopt :(
Heb de recirc met een T-piece verbonden aan de boost sensor en de T-piece die naar de fpr en tb gaat.

recirc = recirculator klep turbo
fpr = fuel pressure regulator
tb = throttle body

Meter geeft -0,75 bar vacuum aan in rust.
ECU geeft -24 in/hg vacuum aan (-0,81 bar)

dus dat klinkt goed.

1 & 2 boost max is 1 bar
3 en hoger boost max is 1,2 bar (zoals het hoort).

Temp en fuel trim zijn ook een stuk beter, de fuel cutoff voelt perfect aan dus ik ben wel klaar voor de drag races volgend weekend 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je geen dashcam? Kan je de snelste runs filmen 8)

Have fun :p
Dennahz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:09:
Bij welke dealer kan ik m'n (2016) Astra laten updaten zodat ie Android Auto ondersteund?
M'n eigen dealer heeft er geen idee van in ieder geval, terwijl het wel gewoon zou moeten werken met een update.

Begrijp ook niet waarom ze dit niet gewoon uitrollen, andere merken hebben dit wel gewoon standaard geïmplementeerd :{

Zit overigens ook te twijfelen om mijn 1.4 125pk te chiptunen, maar moet me hier eerst eens goed over inlezen (risico's, slijtage,....).
Intellilink Navi 900? Normaal zou die update ondertussen wel beschikbaar moeten zijn.

Exact dezelfde motor is leverbaar met 150pk dus dat is sowieso al geen probleem, 170pk zou ook zonder problemen moeten lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:47:
[...]

Heb je geen dashcam? Kan je de snelste runs filmen 8)

Have fun :p

Ik ga met de eigenaresse van de roze GTC, die gaat filmen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-09 22:50
@Dennahz @Possible

Mijn ouweheer rijdt Opel en zit ook met smart te wachten op Android, hij heeft al meermaals er naar gevraagd, waarna ze hem uiteindelijk onverwachts zelf hebben doorverbonden met een manager, daar kwam hij achter het volgende:

Enkele modellen worden op het moment ondersteund, dit heeft te maken met het firmware pakket, echter:
- Helaas onze insignia van 2016 niet.
- Voornamelijk modellen 2016/ 2017 en nieuwer op het moment, hebben al het juiste firmware pakket.
- Enkele oudere modellen van 2014/15/16. Deze hebben standaard niet het geschikte firmware pakket, kosten ongeveer 100,-
- Volgens de manager een groot punt: er is nog geen Nederlands. Nou kan dat ons niets schelen maar dat was heel lang de redenatie waarom het hier nog niet kon en buitenland wel.

APK's in het Engels e.d. zijn al wel als downloads te vinden, maar waarschijnlijk kan het dus niet standaard met de auto overweg zonder dat software pakket...

Spijtig, want de insignia bevalt echt heel goed, met voor ons maar weinig minpunten. Alleen de software die er nu op staat is wel het grootste minpunt: traag en instabiel. Zou met Android dus hopelijk opgelost zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door Expendable op 07-07-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Android Auto bestaat uit twee delen:
1) De hardware/firmware in de auto, dit moet het ondersteunen. Bij moderne auto's is dit het geval (mijn Mokka X heeft het) maar ik kan me voorstellen dat het bij wat oudere modellen niet aanwezig is. Als er geen USB-poort is kun je het sowieso wel schudden, anders kan het misschien met een firmware-update worden toegevoegd.

2) Je telefoon moet het ook supporten. Je kunt daarvoor de Android Auto-applicatie uit de Play Store downloaden, mits die in jouw regio beschikbaar is. Dat is echter lang niet overal het geval, dus dan moet je de APK vanaf een andere website trekken. Hou er rekening mee dat je dit met enige regelmaat zult moeten doen, Android Auto heeft namelijk een 'timebomb' en je moet de software dus met enige regelmaat updaten.

Als het geheel eenmaal werkt, werkt het prima. Met Google Maps valt prima te navigeren en ook apps zoals Spotify doen het zeer goed.

De reden dat het nog niet overal werkt zit hem denk ik in de bedieningswijze: dat kan enkel met spraak. Zeker in het buitenland kan het erg lastig zijn om Google Maps precies te laten doen wat je wilt, probeer maar eens naar Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch te navigeren zonder het in te typen :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Taal lijkt me totaal geen geldige reden, want andere merken ondersteunen het wel out of the box.
Het is puur softwarematig. Ook irritant dat je niet zelf gewoon de firmware kan updaten met een USB stickje o.i.d. Zou toch mogelijk moeten zijn in 2018 :(

Qua chiptune: idd, in Nederland draait hij standaard op 150pk. Zal t.z.t. eens informeren naar de mogelijkheden.

Maar die Android Auto update moet er sowieso komen. Heb ooit eens uitgezocht welke versienummers er nodig zijn qua software, dus volgens mij is het echt letterlijk de nieuwste software erop zetten en het zou moeten werken.... maar ja... :{

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Hmm, het zou zomaar eens kunnen dat ik binnenkort ipv 18km woon-werk verkeer per dag 170km woon-werk per dag moet gaan rijden.

Met een vlotte berekening zie ik dat ik toch snel 450,- per maand kwijt ga zijn aan brandstofkosten. :X

Mja, 1:12 op een goede dag en alleen maar Super Plus lusten dan telt het snel op. Ik vraag me ernstig af of ik mijn heerlijke Corsaatje met 192pk wel kan aanhouden voor zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xS5gWivrov2D8iwq73hQC0aZ/full.jpg

Eigenlijk wil ik hem niet kwijt want hij zit/rijdt zo lekker en ik heb net alle grote kosten er aan gehad (zowel motor als versnellingsbak hebben een revisie gehad). Bovendien heb ik ook geen idee wat ik anders zou willen rollen...

Dilemma's...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Blaat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:46:
Hmm, het zou zomaar eens kunnen dat ik binnenkort ipv 18km woon-werk verkeer per dag 170km woon-werk per dag moet gaan rijden.

Met een vlotte berekening zie ik dat ik toch snel 450,- per maand kwijt ga zijn aan brandstofkosten. :X

Mja, 1:12 op een goede dag en alleen maar Super Plus lusten dan telt het snel op. Ik vraag me ernstig af of ik mijn heerlijke Corsaatje met 192pk wel kan aanhouden voor zoiets.

[afbeelding]

Eigenlijk wil ik hem niet kwijt want hij zit/rijdt zo lekker en ik heb net alle grote kosten er aan gehad (zowel motor als versnellingsbak hebben een revisie gehad). Bovendien heb ik ook geen idee wat ik anders zou willen rollen...

Dilemma's...
Andere goedkope auto ernaast halen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59

Aapje

Opel-beun
Touchdomex schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:05:
[...]

Elektrische scooter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Touchdomex schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:05:
[...]

Lijkt mij dat je financiele voordeel in brandstof snel verdampt als je een tweede auto erbij moet verzekeren en MRB over moet betalen. Al helemaal bij een dieseltje ofzo.

Die initiële aanschafkosten haal je er nooit uit.
Wil jij geen GSi erbij? >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Blaat op 10-07-2018 10:17 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Blaat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:15:
[...]

Lijkt mij dat je financiele voordeel in brandstof snel verdampt als je een tweede auto erbij moet verzekeren en MRB over moet betalen. Al helemaal bij een dieseltje ofzo.

[...]

Wil jij geen GSi erbij? >:)
100 eu! :P En nee heb er al 2 :') Je mag 'm ruilen tegen een astra-g op lpg3 :')

[ Voor 5% gewijzigd door Aapje op 10-07-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Blaat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:15:
[...]

Nee maar de kosten die je nu hebt uitgegeven om de GSi perfect te krijgen haal je er ook nooit uit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Touchdomex schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Nee maar de kosten die je nu hebt uitgegeven om de GSi perfect te krijgen haal je er ook nooit uit.
Hoe dat er aan gerelateerd is volg ik niet helemaal. :P

Een groot deel van die kosten moest ik maken om te kunnen blijven rijden.

Nu heb ik een luxeprobleem, ik kan ongeveer 200,- besparen aan kosten per maand als ik een zuiniger bakje zou hebben. Niet vergelijkbaar imo.

Een tweede auto zou dan ook z'n doel voorbij schieten. De enige reden om deze auto weg te doen zou de kosten zijn. Voor de rest ben ik er intens gelukkig mee.

Edit: Een LPG installatie, zou dat misschien een optie zijn? Weet iemand of de Z16LER daar geschikt voor is?

[ Voor 7% gewijzigd door Blaat op 10-07-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Blaat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:26:
[...]

Edit: Een LPG installatie, zou dat misschien een optie zijn? Weet iemand of de Z16LER daar geschikt voor is?
Zou persoonlijk gewoon die GSi blijven rijden zoals ie is... ga je de installatie+maandelijkse kostenverhoging eruit halen met km's? Is ie niet te chippen dat ie kan lopen op Eur95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kan zo'n moderne auto uberhaupt niet op Euro 95 lopen dan, zij het met evt wat minder vermogen?
Lijkt me eigenlijk sterk dat Super Plus een harde eis is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

@Aapje en @MadMarky , die RON98 is om piston 4 failure te voorkomen, een zwakheid van dit type. Het ligt niet aan de tuning, af fabriek rijdt ie prima op 95, je loopt alleen het risico op een te hete verbanding in die cilinder.

@ArcticWolf bummer, echt veel info is daarover op google niet te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Blaat op 10-07-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:26:
[...]

Hoe dat er aan gerelateerd is volg ik niet helemaal. :P

Een groot deel van die kosten moest ik maken om te kunnen blijven rijden.

Nu heb ik een luxeprobleem, ik kan ongeveer 200,- besparen aan kosten per maand als ik een zuiniger bakje zou hebben. Niet vergelijkbaar imo.

Een tweede auto zou dan ook z'n doel voorbij schieten. De enige reden om deze auto weg te doen zou de kosten zijn. Voor de rest ben ik er intens gelukkig mee.

Nee :P de Z16LER is niet geschikt voor LPG. Wordt hij nog heter... je zegt zelf al hierboven dat hij 98 moet hebben om de 4 cyl te voorkomen 8)7
MadMarky schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:50:
Kan zo'n moderne auto uberhaupt niet op Euro 95 lopen dan, zij het met evt wat minder vermogen?
Lijkt me eigenlijk sterk dat Super Plus een harde eis is.
De Z16/Z20 motoren worden afgesteld op 98, maar de ontsteking kan genoeg bijstellen dat deze ook prima op 95 kan lopen (met wat motor verlies)... echter zijn ze wel erg afhankelijk van enkele andere sensoren. Het kan zijn dat de klop te laat wordt gedetecteerd en dat de hele bende detoneert, daarom moet je niet bezuinigen op brandstof bij deze motoren.
Ook geen goedkope meuk zoals Tinq, Tango 98 etc... tanken.

[ Voor 35% gewijzigd door ArcticWolf op 10-07-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Blaat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:54:
@Aapje en @MadMarky , die RON98 is om piston 4 failure te voorkomen, een zwakheid van dit type. Het ligt niet aan de tuning, af fabriek rijdt ie prima op 95, je loopt alleen het risico op een te hete verbanding in die cilinder.
Dat zou dus betekenen dat de verbrandingskamer van de achterste cylinder significant warmer wordt dan de rest. Best wel een designfout dan inderdaad.
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:05:
[...]

Nee :P de Z16LER is niet geschikt voor LPG. Wordt hij nog heter... je zegt zelf al hierboven dat hij 98 moet hebben om de 4 cyl te voorkomen 8)7
Dat is geen punt, LPG heeft een octaangetal van ruim boven de 100

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ArcticWolf schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:05:
[...]

[...]

De Z16/Z20 motoren worden afgesteld op 98, maar de ontsteking kan genoeg bijstellen dat deze ook prima op 95 kan lopen (met wat motor verlies)... echter zijn ze wel erg afhankelijk van enkele andere sensoren. Het kan zijn dat de klop te laat wordt gedetecteerd en dat de hele bende detoneert, daarom moet je niet bezuinigen op brandstof bij deze motoren.
Ook geen goedkope meuk zoals Tinq, Tango 98 etc... tanken.
Neeneenee je vergist je. De ontbrandingstemperatuur bij LPG is praktisch hetzelfde als bij benzine (hetgeen piston 4 failure veroorzaakt). Sterker nog, LPG is klopvaster en vormt een minder groot risico.

De uitlaatgastemperatuur is echter wel hoger bij LPG omdat die een grotere expansie nodig heeft om bij dezelfde temperatuur te komen. Dat is wat verbrande klepseals tot gevolg heeft, niet de ontbrandingstemperatuur.

Het enige waar je op moet letten is de turbotemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:13:
[...]

Neeneenee je vergist je. De ontbrandingstemperatuur bij LPG is praktisch hetzelfde als bij benzine (hetgeen piston 4 failure veroorzaakt). Sterker nog, LPG is klopvaster en vormt een minder groot risico.

De uitlaatgastemperatuur is echter wel hoger bij LPG omdat die een grotere expansie nodig heeft om bij dezelfde temperatuur te komen. Dat is wat verbrande klepseals tot gevolg heeft, niet de ontbrandingstemperatuur.

Het enige waar je op moet letten is de turbotemperatuur.
Nou ik ga echt niet LPG rijden met m'n Z20LEH :P (al stond er wel 1 te koop in Duitsland laatst 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ArcticWolf schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:31:
[...]

Nou ik ga echt niet LPG rijden met m'n Z20LEH :P (al stond er wel 1 te koop in Duitsland laatst 8)7 )
De Z20LEH is ook een totaal ander beestje. In z'n totaliteit is dat een veel robuuster en betrouwbaarder blok dan de Z16LER.

Alleen jammer dat ze achter dat blok ook dezelfde M32 kroepoekbak hebben geplakt. :')

Dat ding wordt nog stukgetrild door een 1.3 dieseltje....

[ Voor 6% gewijzigd door Blaat op 10-07-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:35:
[...]

De Z20LEH is ook een totaal ander beestje. In z'n totaliteit is dat een veel robuuster en betrouwbaarder blok dan de Z16LER.

Alleen jammer dat ze achter dat blok ook dezelfde M32 kroepoekbak hebben geplakt. :')

Dat ding wordt nog stukgetrild door een 1.3 dieseltje....
Heb nog een niet gereviseerde M32 hieronder :P afgelopen week de 74.000 aangetikt (uit 2007), maar idd ga er wel van uit dat hij een keer kapot gaat.
De 1.3 diesel heeft toch een 5 bak, of vergis ik me nu?

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 10-07-2018 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ArcticWolf schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Heb nog een niet gereviseerde M32 hieronder :P afgelopen week de 74.000 aangetikt (uit 2007), maar idd ga er wel van uit dat hij een keer kapot gaat.
De 1.3 diesel heeft toch een 5 bak, of vergis ik me nu?
Bij wijze van spreken. Ik geloof dat er wel 1.7's zijn geweest met een M32 eronder en die stortten bij bosjes in elkaar.

Met benzine gaat het vaak langer goed omdat die trillingsarmer lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Opel heeft zijn nieuwe designtaal gelanceerd.

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/b6ayqlsb2kry.jpg
Duits, benaderbaar en spannend: nog meer nadruk op Opel-merkwaarden

New Germanness: open naar de wereld, ‘menschlich’ en gericht op mensen
Gedurfd en puur design: emotioneel en zelfbewust, helder en intuïtief
Kompas voor de toekomst: kenmerkende nieuwe vormgeving van front, prominent merklogo
Ik las dat het hier op lijkt, en nu laat het beeld mij niet meer los.
Afbeeldingslocatie: https://images1.persgroep.net/rcs/xRlCYacLKWnJPwvDfrc62wPC6SI/diocontent/123601744/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Opel noemt het Vizor, in Nederland heet dit een snelle planga.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
3x3 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:15:
Opel heeft zijn nieuwe designtaal gelanceerd.

[afbeelding]
[...]
Ik las dat het hier op lijkt, en nu laat het beeld mij niet meer los.
[afbeelding]

Opel noemt het Vizor, in Nederland heet dit een snelle planga.
Opzich kan je hier vrij weinig uit op maken, enkel op zo'n tekening van een onderdeel zie je weinig tbh.

Lijkt een beetje op wat we al hebben:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-carwitter.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/01/Vauxhall-Mokka-X-Front.jpg

Maar dan de grill doorgetrokken..

offtopic:
Ben jij toevallig "Uw buurman" op Autoweek? Had namelijk dezelfde opmerking O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
Met betrekking tot de Android update...morgen heb ik een afspraak gemaakt met de garage om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

MK_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:44:
[...]

Opzich kan je hier vrij weinig uit op maken, enkel op zo'n tekening van een onderdeel zie je weinig tbh.

Lijkt een beetje op wat we al hebben:
[afbeelding]

Maar dan de grill doorgetrokken..

offtopic:
Ben jij toevallig "Uw buurman" op Autoweek? Had namelijk dezelfde opmerking O-)
Nee, ik heb geen abonnement op autoweek maar daarvan had ik het wel gelezen!

Ik vind de nieuwe designlijn strakker dan op de mokka X. Het lijkt erop dat ze op de voorkant gaan doen wat Porsche op de achterkant van auto's doet, zo'n lijn in de breedte helemaal doortrekken.

Het is maar een schets. Het ziet er futuristisch uit.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Op een zwarte Mokka X ziet het er veel strakker uit dan op een witte O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Helaas is de Android update niet doorgegaan. Ik moest een bedrag van 110 euro aftikken als ik het wou. Volgens de verkoper heeft opel ook de stekker uit Android auto getrokken omdat Google niet opschoot met het ondersteunen van Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:44:
Helaas is de Android update niet doorgegaan. Ik moest een bedrag van 110 euro aftikken als ik het wou. Volgens de verkoper heeft opel ook de stekker uit Android auto getrokken omdat Google niet opschoot met het ondersteunen van Nederland
Wel heel prijzig... vorig jaar ook het system laten updaten zodat ik gebruik kon maken van Android Auto en ik was 50e kwijt voor de update.

Pfff gaat ook lekker met de diensten van Opel, Wifi/ onstar gaan stoppen en dus ook de android auto 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
elcapon schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:01:
[...]

Wel heel prijzig... vorig jaar ook het system laten updaten zodat ik gebruik kon maken van Android Auto en ik was 50e kwijt voor de update.

Pfff gaat ook lekker met de diensten van Opel, Wifi/ onstar gaan stoppen en dus ook de android auto 8)7
Wellicht dat een andere opel dealer het wel goedkoper kan doen.. Waar heb jij het laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:21:
[...]

Wellicht dat een andere opel dealer het wel goedkoper kan doen.. Waar heb jij het laten doen?
Motorhuis Den Haag (Binckhorstlaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hmmmm iets te ver van Leeuwarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Possible schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:44:
Volgens de verkoper heeft opel ook de stekker uit Android auto getrokken omdat Google niet opschoot met het ondersteunen van Nederland
Lijkt me sterk dat Opel in z'n geheel gaat stoppen met Android Auto, het is immers wel beschikbaar in Oostenrijk, Duitsland, het VK, Italië, Frankrijk, Spanje en Zwitserland. En voor Opel is het hebben van meerdere firmwares (met en zonder AA) ook weer niet handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:11
Mijn broertje/vriendin/de kleine hebben een auto ongelukje gehad.
Nu is hun Hyundai i30 (2010) zodanig beschadigd geraakt dat ze hem willen doen.....

Nu hebben een Opel Corsa D uit 2010 op het oog.
Dit is een 1.2 versie 86pk. Motorcode A12XER uit december 2010. (111 editie)

Is dit wel een redelijke betrouwbare auto?
Deze auto valt binnen hun budget ... of is veel beter om voor een 1.4 te gaan?

Hun budget is +- 7500 euro en hoe minder km hoe beter

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 12-07-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Aggressor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:25:
Mijn broertje/vriendin/de kleine hebben een auto ongelukje gehad.
Nu is hun Hyundai i30 (2010) zodanig beschadigd geraakt dat ze hem willen doen.....

Nu hebben een Opel Corsa D uit 2010 op het oog.
Dit is een 1.2 versie 86pk. Motorcode A12XER uit december 2010. (111 editie)

Is dit wel een redelijke betrouwbare auto?
Deze auto valt binnen hun budget ... of is veel beter om voor een 1.4 te gaan?

Voor de rest is zo'n A12XER met een Corsa D een prima combinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De meeste van die genoemde problemen zijn van de pré-facelift en zijn verholpen bij de post-facelift.

2010 is het tussenmodel met wel de onderhuidse facelift maar niet de cosmetische facelift. Normaal gezien zijn die puntjes daar ook al bij geholpen.

A12XER is vrij betrouwbaar, grootste euvel is dat de bobine vaker dan gemiddeld stuk gaat als bij andere auto's. Meestal komt dit door foute montage/demontage bij het vervangen van de bougies. Als dat goed gebeurt is ook dat probleem weg.

Daarnaast is het een ketting motor, dus regelmatig olie peilen en zorgen dat je altijd tegen MAX zit. Dan is de kans op rek in de ketting ook minimaal :)

A12XER is geen strepentrekker, heb hem zelf ook :p Maar vlot genoeg om met het verkeer mee te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Aggressor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:25:
[...]
Laat dat idee over die kilometers nou eens los! Je betaalt je scheel voor het ex-autootje van tante Toos die er jarenlang alleen maar de supermarkt op en neer is geweest. Verroeste remmen, een dichtgeslibte motor die nog nooit op temperatuur is geweest maar wel een lekker lage kilometerstand. Nou gefeliciteerd 8)7
Ga liever voor een auto die rond de 10.000km per jaar heeft gereden dan voor eentje met de helft.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lijkt mij een nette auto en met de 1.4 16v wat vlotter dan de A12XER, prettig als je wel eens op de snelweg komt. Ben verder geen Opel specialist dus modelspecifiek commentaar laat ik graag aan anderen over ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Afgelopen 2 dagen bezig geweest met de auto in orde brengen en poetsen voor morgen, zin in *O*

Checklist done 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jtWtuwT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RaMPMucl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j0H0mVp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wS1JEId.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lDjEOJo.jpg

En ook maar verse bougies gegeven:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qRfHo0W.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MadMarky schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:51:
Lijkt mij een nette auto en met de 1.4 16v wat vlotter dan de A12XER, prettig als je wel eens op de snelweg komt. Ben verder geen Opel specialist dus modelspecifiek commentaar laat ik graag aan anderen over ;)
Juist op de autosnelweg komt de A12XER niks te kort, door de bak die er aan hangt zit je juist bij 120/130 rond het max. koppel waardoor het daar makkelijk rijdt.

Invoegen daarintegen vereist wel wat toeren maken en plannen :p

Die 1.4 ziet er wel goed uit. 111 Edition is ook standaard al netjes uitgerust.
ArcticWolf schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:15:
Afgelopen 2 dagen bezig geweest met de auto in orde brengen en poetsen voor morgen, zin in *O*

Checklist done 8)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En ook maar verse bougies gegeven:
[afbeelding]
Ziet er goed uit oOo

offtopic:
Foto's maken van een scherm i.v.m printscreen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:29:

[...]

Ziet er goed uit oOo

offtopic:
Foto's maken van een scherm i.v.m printscreen :N
;) was makkelijker op dat moment en had geen zin om vandaag de pagina weer op te zoeken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:51

sebasd

loopt op espresso

Vanaf 1 september ben ik ook Opel-rijder. Dan loopt mijn leasecontract af en ga ik, na een jaar of 11 in 3 verschillende lease-auto's (Punto, Focus, Auris) te hebben gereden een eerste eigen auto rijden.

Het plan was eerst om weer een Focus te gaan rijden (die is me erg goed bevallen), maar toen viel mijn oog op de Insignia. Viel binnen budget, lekker ruim, goede motor, en na een proefrit was de beslissing snel gemaakt.

Het is er een geworden uit 2010, een 1.6 turbo met 179pk in de Edition-uitvoering.

Nog even anderhalve maand met de Auris rondrijden en dan ga ik hem ophalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Erg leuke dag gehad gisteren _/-\o_ 8) 2x gewonnen en 6x verloren :') reden echt ziek snelle auto's mee en geen klasse indeling dus....

Ik tegen een Audi RS :F

Knetter warm etc, dag afgesloten met bbq (mocht officieel niet, maar brandblusser erbij :+ ) en daarna nog de rally gekeken.

Helaas kwam ik er vandaag achter dat er toch iets aan m'n auto kapot is gegaan... waarschijnlijk de linker wiel lager of de homokineet 8)7 /zucht

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZxJkKlY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4RZL3os.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Ss1j4w.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ct4lv7p.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NN9NMp6l.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 15-07-2018 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
Zojuist met een Opel dealer in Steenwijk gebeld. Afspraak staat nu op 26 juli om de software update uit te voeren als dit mogelijk is.

Kosten: gratis... Het blijft bijzonder hoe tegenstrijdig bepaalde dealers werken... |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
sebasd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:51:
Vanaf 1 september ben ik ook Opel-rijder. Dan loopt mijn leasecontract af en ga ik, na een jaar of 11 in 3 verschillende lease-auto's (Punto, Focus, Auris) te hebben gereden een eerste eigen auto rijden.

Het plan was eerst om weer een Focus te gaan rijden (die is me erg goed bevallen), maar toen viel mijn oog op de Insignia. Viel binnen budget, lekker ruim, goede motor, en na een proefrit was de beslissing snel gemaakt.

Het is er een geworden uit 2010, een 1.6 turbo met 179pk in de Edition-uitvoering.

Nog even anderhalve maand met de Auris rondrijden en dan ga ik hem ophalen.
Zeker met de 1.6T een fijne auto oOo
ArcticWolf schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:07:
Erg leuke dag gehad gisteren _/-\o_ 8) 2x gewonnen en 6x verloren :') reden echt ziek snelle auto's mee en geen klasse indeling dus....

Ik tegen een Audi RS :F
[video]

Knetter warm etc, dag afgesloten met bbq (mocht officieel niet, maar brandblusser erbij :+ ) en daarna nog de rally gekeken.

Helaas kwam ik er vandaag achter dat er toch iets aan m'n auto kapot is gegaan... waarschijnlijk de linker wiel lager of de homokineet 8)7 /zucht

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Niet gek dat je verliest van een RS3 met stock 100pk meer en 4WD :P
Possible schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:19:
Zojuist met een Opel dealer in Steenwijk gebeld. Afspraak staat nu op 26 juli om de software update uit te voeren als dit mogelijk is.

Kosten: gratis... Het blijft bijzonder hoe tegenstrijdig bepaalde dealers werken... |:( :F
Ben benieuwd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:19:

Om wat voor een Opel gaat het?
Kan bijvoorbeeld een Zafira Tourer uit 2016 met Navi 950 ook overstappen op Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:15:
[...]

Om wat voor een Opel gaat het?
Kan bijvoorbeeld een Zafira Tourer uit 2016 met Navi 950 ook overstappen op Android?
Ik heb een Opel Astra (K) Sport Tourer uit mei 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:16:
[...]

Ik heb een Opel Astra (K) Sport Tourer uit mei 2016
Daar zat al Android op toen je deze had gekocht ?
Of ben je later overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:18:
[...]

Daar zat al Android op toen je deze had gekocht ?
Of ben je later overgestapt?
Nee er zit alleen Apple Carplay op. Ik ga daarom nu naar de dealer om de firmware te updaten zodat deze ook Android Auto kan weergeven/gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:37:

[...]

Niet gek dat je verliest van een RS3 met stock 100pk meer en 4WD :P
Die RS3 had 367pk :P tov 241pk :F

Overigens lijkt het erop dat m'n ernstige probleem toch niet zo ernstig is als gedacht en anders toch minder duur dan gedacht :P
Er is geen steekas, homokineet of wiellager beschadigd, maar het lijkt erop dat de linker ABS sensor van slag was... ding uitgelezen, niks te zien... dus ik reed volle bak weg daar en toen hoorde ik dat geluid weer, dus ik neem die dubbele bocht naar rechts in 1 keer met m'n stuur flink naar rechts en opeens was het geluid weg en ook niet meer gehoord.
Net nog even behoorlijk doorgereden richting huis en wat bochtjes hard genomen + hard geremd, maar hij rijdt weer zoals van ouds 8)7
Lijkt wel of er vuil in de ABS sensor zat, maar volgens mij kan dat niet :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:43

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hi All,

heb een Corsa D uit 2007 en mijn electrische ramen doen het niet meer. Staan aan beide kanten half open. Ik had mijn ramen open, was even aan het bellen met de motor uit. Wilde de ramen sluiten en startte de motor en toen bleven ze stil hangen... Knoppen voor omhoog/omlaag doen het niet meer. Heb de zekeringen gecontroleerd, die zien er nog goed uit.
Hebben jullie toevallig een oplossing voor me?
Thanks!

edit:
nog een keer zekeringen gecontroleerd en doorgemeten, beide goed. Probeer ik het nog een keer, werken ze weer....
Kortom, opgelost!

[ Voor 21% gewijzigd door TepelStreeltje op 17-07-2018 11:54 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Mijn broertje is opzoek naar een Opel corsa.
Nu kwamen we deze tegen.
Auto komt van eind 2011 Heeft nog 50.000km gedraaid en is eerste eigenaar. Ook zit er een 1.4 motor in..

Wat vinden jullie van deze ?

http://www.handelsprijzen...rijs-navi-tel-cruise.html

Nog tips waar we eventueel moeten opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:50:
[...]

Lijkt me sterk dat Opel in z'n geheel gaat stoppen met Android Auto, het is immers wel beschikbaar in Oostenrijk, Duitsland, het VK, Italië, Frankrijk, Spanje en Zwitserland. En voor Opel is het hebben van meerdere firmwares (met en zonder AA) ook weer niet handig...
Gister was ik bij de dealer en zag het Q1 2018 Opel Astra boekje en ze adverteerde alleen nog maar met Apple Carplay. Dus in elk geval is het in Nederland niet (meer) beschikbaar :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aggressor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:31:
Mijn broertje is opzoek naar een Opel corsa.
Nu kwamen we deze tegen.
Auto komt van eind 2011 Heeft nog 50.000km gedraaid en is eerste eigenaar. Ook zit er een 1.4 motor in..

Wat vinden jullie van deze ?

http://www.handelsprijzen...rijs-navi-tel-cruise.html

Nog tips waar we eventueel moeten opletten?
Ziet er netjes uit :)

Facelift zijn alle aandachtspunten eigenlijk verholpen, dus deze kan je met een gerust hart kopen :) Enige echte aandachtspunt is wanneer de motor slecht loopt, dan zijn de bobines aan vervanging toe. Dat merk je echt wel tijdens een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:43

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Bobine was ook mijn eerste gedachte. Merk het zelf niet bij onze corsa 1.4 uit 2007 met 160K, heb helaas geen onderhoudsboekje dus weet niet of het al gedaan is. Maar als hij hapert/stotterd bij het optrekken, is dat het.

verder erg mooi ding, bijna too good to be true. kijk goed naar het onderhoud!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Of me klauwen zijn te groot of er zit iets raars in mijn stuur, maar als ik hard toeter dan wilt me auto ineens met me praten? :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
elcapon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:36:
[...]

Gister was ik bij de dealer en zag het Q1 2018 Opel Astra boekje en ze adverteerde alleen nog maar met Apple Carplay. Dus in elk geval is het in Nederland niet (meer) beschikbaar :F
Android Auto is nog niet in NL beschikbaar gesteld door Google. Ermee adverteren is dus ook vrij zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Woei, hoor net dat de oude dame door de APK is zonder problemen :D

Moet ik nou alweer vertellen dat het een 21 jarige Vectra is met 256000 KM op de tellert? :P

[ Voor 46% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-07-2018 16:04 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:44

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo weer veel werk gedaan aan de crusty crosa.
Hele voorophanging eruit gehaald en alles in de Hammerite gezet(las dat dit goer spul was ervoor dus gaan zien).
Daarna alle rubbers vervangen voor strongflex rubbers uit polen.
Ben benieuwd hoe deze zich houden. Waren 80 euro incl verzending voor complete voorkant.
Waar powerflex al dik 190 euro is voor voorkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pX4kz6g1e7ksfjZg2X9WaWzZ/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8N65j9rfPtkYptYtSdNL3elo/medium.jpg

Nu wachten op pakkey uit Duitsland met nieuwe rem klauwzuigers en rubbers.
En dan weer alle remolie verversen en alles ontluchten en dan uitlijnen. En dan sparen voor velgen en banden.
En sparen voor andere remschijven en blokjes.
Gegroevde schijven en ferodo blokjes denk.

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 20-07-2018 19:33 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hi ik heb een Opel Astra K ST Innovation van vroeg 2017. Voor de vakantie dakdragers gekocht, heb een leasebak dus niet meest geavanceerde model (heb alweer 60k op de teller). Uiteindelijk voor deze gekozen.

Hiervoor had ik een Focus die hetzelfde systeem had. Mooie brede rubberen pads die perfect aansloten op het dak van de auto. Dit ziet er even wat anders uit, smaller en het sluit niet echt briljant aan. Heb de onderstaande foto's naar leverancier gemaild en gevraagd: klopt dit? Mijn vermoeden was dat met de sierlijsten op de innovation het gewoon niet ging.

Leverancier mailt nu: klopt als een bus, niets aan de hand :/ Ik ben niet echt overtuigd. Jullie ervaring?

1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BogIPkh1fpmXZpQTS79nzBDa/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vofPEatfNGjqLdABQSxhaJtz/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Jouw dakdragers lijken - zo op foto - wel prima te zitten.

[ Voor 119% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 20-07-2018 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:13:
[...]

Die sierlijsten zijn geen sierlijsten. Dat zijn je dakrails. Daar kun je dakdragers op bevestigen. Ik heb daar Opel dakdragers voor, voor m'n Astra H met soortgelijke dakrails.

[afbeelding]

[afbeelding]

Jouw dakdragers lijken - zo op foto - wel prima te zitten.
Nee in tegenstelling tot eerdere opels schijnt deze rand op de Astra K echt niets te kunnen hebben.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Okasha schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:53:
[...]
Nee in tegenstelling tot eerdere opels schijnt deze rand op de Astra K echt niets te kunnen hebben.. :X
Bizar, ik zie het inderdaad!! Ben ik letterlijk de sjaak met m'n Opel dakdragers, bestel later dit jaar de Astra K. Als je ze volgend jaar toevallig weg doet, stuur je me even een pm? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
https://www.broekhuis.nl/...16v-blitz-2014/882058194/

Deze mocht zo mee voor de prijs (inclusief broekhuis service)
Er was eigenlijk niks meer van de prijs te halen.

Ik heb verder ook geen inruil, en ik wou er wel graag onderhoud bij. (daar was de auto aan toe)
Deze auto wordt nu 4 jaar ..... is de 4e jaar klein of groot onderhoud?

Er kon nog wel een nieuwe apk bij en een kleine onderhoudsbeurt.

Moet er bij de 4e jaar nog speciele dingen worden vervangen? (remvloeistof of iets anders.. meer filters)?
Dan kan ik dit er eventueel nog zelf bij betalen.. (alleen materiaal)
Er gaat ongeveer 12 000 km per jaar worden mee gereden

En waar moet ik nog meer op letten? vanmiddag gaan we kijken

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 23-07-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:48:
https://www.broekhuis.nl/...16v-blitz-2014/882058194/

Deze mocht zo mee voor de prijs (inclusief broekhuis service)
Er was eigenlijk niks meer van de prijs te halen.

Ik heb verder ook geen inruil, en ik wou er wel graag onderhoud bij. (daar was de auto aan toe)
Deze auto wordt nu 4 jaar ..... is de 4e jaar klein of groot onderhoud?

Er kon nog wel een nieuwe apk bij en een kleine onderhoudsbeurt.

Moet er bij de 4e jaar nog speciele dingen worden vervangen? (remvloeistof of iets anders.. meer filters)?
Dan kan ik dit er eventueel nog zelf bij betalen.. (alleen materiaal)

En waar moet ik nog meer op letten? vanmiddag gaan we kijken
Broekhuis (en andere dealers) geven de auto gewoon het onderhoud die het nodig heeft op dat moment conform het boekje. Dus een grote of kleine beurt bestaat niet echt meer, als je weinig rijdt dan kan je zo maar 3 jaar achter elkaar een kleine beurt krijgen.

edit:
excuus had niet gezien dat er geen service bij zat 8)7 ben wat anders gewend van dealers.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 23-07-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:56:
[...]

Broekhuis (en andere dealers) geven de auto gewoon het onderhoud die het nodig heeft op dat moment conform het boekje. Dus een grote of kleine beurt bestaat niet echt meer, als je weinig rijdt dan kan je zo maar 3 jaar achter elkaar een kleine beurt krijgen.
Oke super. Dus ik kan vanmiddag wel vragen of een klein onderhoud beurtje genoeg is?
Hij wou er eigenlijk helemaal geen onderhoudsbeurt bij geven... omdat de prijs al scherp was

een kleine onderhoudsbeurtje kon nog wel

Bij het 4e jaar.. 66.000km .. Kan je dan nog gekke dingen verwachten? En heb je nog tips waar ik op moet letten

[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 23-07-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aggressor schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Oke super. Dus ik kan vanmiddag wel vragen of een klein onderhoud beurtje genoeg is?
Hij wou er eigenlijk helemaal geen onderhoudsbeurt bij geven... omdat de prijs al scherp was

een kleine onderhoudsbeurtje kon nog wel

Bij het 4e jaar.. 66.000km .. Kan je dan nog gekke dingen verwachten? En heb je nog tips waar ik op moet letten
Zou het boekje erbij pakken en controleren wat hij heeft gehad en wat hij nodig heeft, het verschilt heel erg per auto, bij 66.000km moet bij mij alles zeg maar (bougies, filters en remolie om de 2 jaar).

Kleine beurt is eigenlijk alleen olie + oliefilter :X had niet gelezen dat er geen onderhoud bij zat voor aflvering... beetje cheap.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 23-07-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:07:
[...]

Zou het boekje erbij pakken en controleren wat hij heeft gehad en wat hij nodig heeft, het verschilt heel erg per auto, bij 66.000km moet bij mij alles zeg maar (bougies, filters en remolie om de 2 jaar).

Kleine beurt is eigenlijk alleen olie + oliefilter :X had niet gelezen dat er geen onderhoud bij zat voor aflvering... beetje cheap.
Ik ben er zonet geweest. opzicht een nette auto voor uit 2014.

Onderhoud heeft de auto elk jaar gehad.
Grote beurt heeft ie vorig jaar gehad. (bougies enz)

Nu keek ik aan de onderkant van de auto.. en ik zag oppervlakkig roest?
Is dit normaal bij autos?

Mijn huidige auto heeft een bodemplaat.. dus daar zie ik niks :)

Hier een foto van de onderkant van de corsa: https://ibb.co/f7YYdd

weet iemand dit? (misschien lijkt het erger dan dat het i) ;) foto is ook erg licht

[ Voor 34% gewijzigd door Aggressor op 23-07-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
iemand? _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Aggressor op 24-07-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunw
  • Laatst online: 11-03 09:04
Ik zie zo niks aparts, maar ik denk dat je beter de auto door een professional kunt laten keuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
teunw schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:43:
Ik zie zo niks aparts, maar ik denk dat je beter de auto door een professional kunt laten keuren
Nou ja de auto komt uit 2014 ... er komt ook een nieuwe APK bij..
Alleen ik vond de uitlaat was roestig ... beetje bruinig aan de onderkant op de foto. (foto is ook zeer belicht te zien)
Normaal let ik hier nooit op ...want bij mijn huidige auto een bodemplaat eronder. (Dus hier kan ik niks zien)

Maar ik kan mij voorstellen dat het gewoon normaal is.. zeker als er ook gestrooid wordt winters

maar als dit verder normaal is(niet vreemd) dan is het goed zo

ik maakte mij meer druk om de kleur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aggressor schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:57:
[...]

Nou ja de auto komt uit 2014 ... er komt ook een nieuwe APK bij..
Alleen ik vond de uitlaat was roestig ... beetje bruinig aan de onderkant op de foto. (foto is ook zeer belicht te zien)
Normaal let ik hier nooit op ...want bij mijn huidige auto een bodemplaat eronder. (Dus hier kan ik niks zien)

Maar ik kan mij voorstellen dat het gewoon normaal is.. zeker als er ook gestrooid wordt winters

maar als dit verder normaal is(niet vreemd) dan is het goed zo

ik maakte mij meer druk om de kleur :X
Uitlaat roest altijd, of je moet een RVS nemen. Meeste fabrikanten gebruiken geen RVS uitlaten want dat kost teveel. Zelfs mijn OPC heeft geen RVS... alleen de downpipe die ik er zelf onder heb gelegd is RVS, duidelijk verschil :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FzV0lRn.jpg

Overigens mbt. oppervlakkige roest aan de carrosserie, als deze auto bij de dealer is onderhouden dan valt hij nog onder de carrosserie garantie van Opel. (als het echt ernstig wordt).

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 25-07-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Uitlaat is geen onderdeel van de carrosserie ;)

Maar ja, uitlaten roesten vrijwel altijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HDiHW2bpTzTnacBJpXBWzXAo/full.jpg
Enige manier om roest aan de uitlaat te voorkomen is elke dag lange ritten te rijden, zodat de uitlaat telkens goed warm wordt, waardoor het vocht er uit verdampt wordt en dus niet kan zorgen voor roest. Daarom hebben auto's met een extreem hoge kilometerstand ook nog vaak de originele uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:41:
Uitlaat is geen onderdeel van de carrosserie ;)

Maar ja, uitlaten roesten vrijwel altijd:
[afbeelding]
Enige manier om roest aan de uitlaat te voorkomen is elke dag lange ritten te rijden, zodat de uitlaat telkens goed warm wordt, waardoor het vocht er uit verdampt wordt en dus niet kan zorgen voor roest. Daarom hebben auto's met een extreem hoge kilometerstand ook nog vaak de originele uitlaat.
Je ziet oppervlakkige roest op die foto :P ik doelde niet echt op de uitlaat van die Corsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:10:
[...]
Je ziet oppervlakkige roest op die foto :P ik doelde niet echt op de uitlaat van die Corsa.
Echt roest zou ik het niet noemen. Beetje oppervlakkig meer kan geen kwaad, borstel je er waarschijnlijk zo vanaf.

Beste preventie is het volledig tectyleren, dan roest het niet meer :7 Opvallend dat mijn (3 jaar oudere) Corsa eigenlijk geen roest heeft, zelfs niet oppervlakkig :D

https://www.autoweek.nl/n...ugels-van-psa-weer-winst/
Opel maakt weer winst *O*

Als ik zie 500 miljoen winst in 1 jaar, dan heeft PSA de overname van Opel (2,1 miljard) zo terugverdiend, +- 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 19-09 12:28

MrDry

Desperados!

Mijn Astra J staat op het moment bij de garage. Het doel was het plaatsen van 2 nieuwe zomerbanden.

Belt de garage dat er diepe groeven in de remschijven (voor) zitten. De blokken zouden scheef gezeten hebben waardoor de schijven ingesleten zijn. Dus de garage vondt het onverantwoord om er mee door te rijden dus schijven en blokken vervangen.

Tot zover begrijpelijk. Even slikken over de onverwachte kosten (550,-). En door.

Belt de garage eind van de dag dat bij dit type Opel bij het vervangen van de schijven en blokken voor ook de klauwen vervagen moeten worden. Of ik nog ff goedkeuring wil geven op 600.- extra werk.

Nu heb ik weinig keus aangezien de schijven en blokken al vervangen zijn.

Mijn vraag aan de kenners hier: is dit normaal dat bij een astra J altijd de schijven, blokken en klauwen moet vervangen of wordt ik hier door de garage genaaid?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MrDry schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:08:
Mijn Astra J staat op het moment bij de garage. Het doel was het plaatsen van 2 nieuwe zomerbanden.

Belt de garage dat er diepe groeven in de remschijven (voor) zitten. De blokken zouden scheef gezeten hebben waardoor de schijven ingesleten zijn. Dus de garage vondt het onverantwoord om er mee door te rijden dus schijven en blokken vervangen.

Tot zover begrijpelijk. Even slikken over de onverwachte kosten (550,-). En door.

Belt de garage eind van de dag dat bij dit type Opel bij het vervangen van de schijven en blokken voor ook de klauwen vervagen moeten worden. Of ik nog ff goedkeuring wil geven op 600.- extra werk.

Nu heb ik weinig keus aangezien de schijven en blokken al vervangen zijn.

Mijn vraag aan de kenners hier: is dit normaal dat bij een astra J altijd de schijven, blokken en klauwen moet vervangen of wordt ik hier door de garage genaaid?
Nog nooit van gehoord dat de klauwen ook vervangen moeten worden :X

Als ik de werkplaatshandleiding bekijk, staat er ook niks over het vervangen van de klauwen bij nieuwe blokken en schijven.

Over Astra J weet ik niet alles, maar ik heb er nog nooit van gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

De garage gaf later aan dat het ook niet altijd het geval was maar alleen als de (kunststof) zuiger die in de remklauw zit krom is. De garage suggereerde dat er in een Astra J, anders dan in meeste opels remklauwen van GM zitten dit normaal alleen in chryslers worden toegepast. Deze klauwen zijn niet van de kwaliteit zoals normaal bij Opel toegepast.

Na het vervangen van de ingesleten blokken en schijven bleven de nieuwe blokken tegen de schijf aanlopen omdat de zuiger in de klauw krom was getrokken. Dit was alleen te verhelpen door het hele zooitje te vervangen.
Dit klinkt in mijn oren echt als een ontwerpfout bij Opel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Had er ook nog nooit van gehoord, maar het zijn dus Phenolic zuigers...

Je kan ook een revisie kit kopen:
https://www.ebay.co.uk/p/...istons-Pk118-2/5015816361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

8)7 OMG....Maar waarom biedt een garage dat niet aan :-(

Had me 400-500 € gescheeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Garages doen dat meestal niet aan revisie setjes... ik ken wel wat merk specifieke specialisten die dat wel doen maar die zijn ook op 1 hand te tellen.
Ik laat mijn dealer alleen het standaard onderhoud doen, de rest doe ik zelf. M'n dealer heeft niet eens een vacuüm tester voor m'n turbo zeg maar... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Waarom revisie als ze je ook €500 van je kunnen krijgen? :9

Maar inderdaad, revisie doen dealers niet aan (tenzij het de M32-bak betreft, al besteden ze dat waarschijnlijk ook uit). Onderhoudsbeurten gaan bij de dealer hier, de rest bij een onafhankelijke garage (kleine garage, geen keten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Opel Nederland:
Een eerste indruk van het nieuwe #Opel design, de #OpelGTX Experimental!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NZWTvq3l.jpg

maandag 1 augustus, 17:04

Opel Blog: OPEL GT X EXPERIMENTAL: SO SIEHT ZUKUNFT AUS

Ziet er goed uit. Can't wait oOo

[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 01-08-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ben benieuwd, van conceptcars is zoiets imho moeilijk af te lezen.

De vorm van de verlichting is wel typisch Opel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het doet me heel erg denken aan het front van mijn Mokka X, and that is a good thing. Elke keer als ik de neus van die auto zie geniet ik ervan, wat een ontwerp O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Alex) schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:17:
Het doet me heel erg denken aan het front van mijn Mokka X, and that is a good thing. Elke keer als ik de neus van die auto zie geniet ik ervan, wat een ontwerp O+
Dat is inderdaad wat ik ook al zei hier:
MK_ in "Het grote Opel topic - Deel 3"
:P

Pagina: 1 ... 9 ... 51 Laatste