Ja idd, naja gisteren en vandaag reed hij gewoon prima... ghost carMK_ schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 08:08:
[...]
Eerste waar ik aan dat was ook afgebroken veer inderdaad... Misschien zie je meer als je toch al alles los hebt om te vervangen.
@MK_ Bedankt, maar het is mij nog steeds niet duidelijk waar deze nou exact zit 😅
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 5% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 20:57 ]
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
ArcticWolf schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:14:
[...]
Ja idd, naja gisteren en vandaag reed hij gewoon prima... ghost caronderdelen zijn nog steeds niet binnen dus wordt eind volgende week pas helaas

OhDaantje92 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:15:
@MK_ Bedankt, maar het is mij nog steeds niet duidelijk waar deze nou exact zit 😅
https://workshop-manuals....cover_remove_and_install/

Camshaft sensor is #1.
Het was hier:CriticalHit_NL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:30:
[...]
Balen, dat dit uiteraard jou als Opel liefhebber moet overkomen.
Succes met de schadeafhandeling en dergelijke, hopelijk is er onderhuids niet teveel krom getrokken of kapot gebeukt.
Wat mij betreft mogen ze bij alle rotondes de voorrang van fietsers verbieden.
Het is soms een veel te onoverzichtelijk zooitje en vooral met slecht weer in het donker zijn die fietsers nog een heel stuk minder opvallend. (vooral zonder licht en donkere kleding)
Fietsers hebben bijvoorbeeld in de regen in het donker veel minder moeite met het horen en waarnemen van een aankomende auto dan een auto met een natte voorruit, dikke voorruit stijlen die in je zicht hangen, reflecties in de ruit etc.
Helemaal erg zijn die rotondes waar de fietsstrook als een cirkel meeloopt naast de autobaan en als daar ineens een hele meute schoolgangers roekeloos overheen gaan zonder te kijken.
Woon zelf in een plaats waar de auto's voorrang hebben op de rotondes en daar gebeurt nooit wat qua ongelukken.
Edit:
Ah wacht het was op de rotonde zelf met iemand op de autobaan. Zucht nou ja dat is ook niet fraai.
https://goo.gl/maps/gebzjUKw11E2
Er is niet echt een fietspad, enkel een fietssuggestiestrook. Hij had dus gewoon moeten wachten. Tevens kwam hij van een woonerf af (zie borden) dus hij had sowieso moeten stoppen. Maar nee hoor, keihard blijven verkondigen dat hij voorrang heeft en dat ik mijn theorie maar moet nakijken

Ik heb er niet naar gebaard, was ook geen gesprek mee te voeren. Mijn schade loopt via de verzekering van de Mercedes zie me heeft aangereden. Samen met die meneer heb ik netjes het schadeformulier ingevuld. Auto direct afgezet bij een schadehersteller, die ook een kopie van mijn schadeformulier heeft. Tevens alles doorgestuurd naar het assurantiekantoor. Aangezien ik all-risk verzekerd ben zou ik normaal verder niks meer hoeven te doen. De eigenaar van de Mercedes heeft zelf ook ingevuld dat hij verantwoordelijk is voor de schade aan mijn auto.
Schade onderhuids valt waarschijnlijk (hopelijk) mee. Het ongeval gebeurde namelijk op vrij lage snelheid (de Mercedes reed ook net weg). Op het eerste zicht zal het een gevalletje nieuwe bumper, stootbalk en bevestigingsmateriaal worden. Kan natuurlijk meer worden afhankelijk van de schade die eerst niet zichtbaar was.
Wanneer ik de auto opnieuw kan ophalen is een beetje onduidelijk en afhankelijk van wanneer ze de bumper konden krijgen. Standaard-bumpers zijn normaal de volgende dag al daar, al is dit een Color Edition met uitsparing voor de uitlaat. Ik meen (hoop) dat dat enkel een cut-out is van de standaard bumper, als het een speciale bumper is moet hij speciaal besteld worden.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 20:58 ]
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
PreciesCriticalHit_NL schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:20:
[...]
Duidelijk, dat zijn mijn inziens ook een van de meest irritante rotondes.
Je moet als automobilist letten op de auto's, fietsers én voetgangers bij het oprijden en het afslaan, en als je pech hebt omdat je moet remmen en iemand achter je op de rotonde niet oplet zit hij zo in je kofferbak.
En tja, iemand die van zo'n verhoging (uitrit) afkomt heeft uiteraard geen voorrang, die moet al het overige verkeer voorlaten. (bijzondere verrichting)
[ Voor 4% gewijzigd door MK_ op 10-06-2018 14:52 ]
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Verwijderd
Dan spuiten ze hem toch lekker helemaalMK_ schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:36:
[...]
Ongelukjes kunnen gebeuren natuurlijk
Hopelijk krijg je geen kleurverschil, op rood is dat vrij gauw helaas

Misschien laat ik hem dan wel mintgroen spuiten, kleur die niemand heeft
Hier moeten fietsers ook voorrang verlenen aan auto's maar eenmaal op de rotonde word ik ook zo vaak bijna aangereden, afgelopen jaar moest ik 2x van m'n fiets afspringen omdat ze lopen te appen of de verkeersregels niet kennen met afslaan...
Overigens krijg ik meestal voorrang van de auto's omdat het dan gewoon duidelijker is, geef zelf meestal ook voorrang aan fietsers.
Overigens krijg ik meestal voorrang van de auto's omdat het dan gewoon duidelijker is, geef zelf meestal ook voorrang aan fietsers.
Als mensen twijfelen om een nieuwe Opel te kopen dan adviseer ik om nu te handelen of te wachten tot het nieuwe jaar. WLTP gaat niet lief zijn voor Opel. (Ik heb de Grandland-X als opzij gezet en een Seat Ateca besteld met prijsgarantie).
Hierbij wat voorbeelden van de Astra:
1.6 benzine automaat:
Voor WLTP-verhoging:
4.900 meerprijs over basis model
Na WLPT-verhoging:
7.350 meerprijs over basis model.
Als we kijken naar de diesel 1.6 handgeschakeld:
Voor WLPT:
5.100 meerprijs over basis model
Na WLPT:
10.000 meerprijs over basis model
1.6 benzine automaat:
Voor WLTP-verhoging:
Na WLPT-verhoging:
Voor WLPT:
Na WLPT:
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Bah bahVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:16:
[...]
Dan spuiten ze hem toch lekker helemaal![]()
Misschien laat ik hem dan wel mintgroen spuiten, kleur die niemand heeft
Ligt er aan wat voor soort rotonde... Als je bij deze rotonde voorrang moet geven voor oprijdend verkeer... Beetje omgekeerde wereld (geen losliggend fietsenpad).ArcticWolf schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:20:
Hier moeten fietsers ook voorrang verlenen aan auto's maar eenmaal op de rotonde word ik ook zo vaak bijna aangereden, afgelopen jaar moest ik 2x van m'n fiets afspringen omdat ze lopen te appen of de verkeersregels niet kennen met afslaan...
Opel heeft daarom veel voorraad modellen staan i.v.m WLTP inderdaad. Als je zelf een wil samenstellen wordt dat erg duur. Andere merken (waaronder praktisch alle VAG's) moeten er ook nog aan geloven... die zullen ook nog stijgen dit jaar.Mad-Matt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:18:
Als mensen twijfelen om een nieuwe Opel te kopen dan adviseer ik om nu te handelen of te wachten tot het nieuwe jaar. WLTP gaat niet lief zijn voor Opel. (Ik heb de Grandland-X als opzij gezet en een Seat Ateca besteld met prijsgarantie).
1.6 benzine automaat:
Voor WLTP-verhoging:
Na WLPT-verhoging:
Voor WLPT:
Na WLPT:
Klopt alles stijgt dit jaar.
PON gaf/geeft nu nog prijsgarantie uit voor modellen die dit jaar nog geleverd worden.
Mijn bestelling (05-06) is echter al niet meer zeker voor dit jaar.
Wat een hopeloze k*t tijd om een auto te willen kopen.
Het lijkt trouwens wel of er een blik Grandland X'en is open getrokken, heb er van het weekend 5 gezien, best veel aangezien ik niet echt weg ben geweest, maar alleen rondom Rotterdam ben gebleven.
PON gaf/geeft nu nog prijsgarantie uit voor modellen die dit jaar nog geleverd worden.
Het lijkt trouwens wel of er een blik Grandland X'en is open getrokken, heb er van het weekend 5 gezien, best veel aangezien ik niet echt weg ben geweest, maar alleen rondom Rotterdam ben gebleven.
WLTP is verplicht op alle nieuw verkochte auto's NA 1 september 2018, valt die van jou daar dan niet ook onder? Of gaat PON het verschil uit eigen zak betalen (vrees er voor).Mad-Matt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:40:
Klopt alles stijgt dit jaar.
Ja, dat gaan ze doen.MK_ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:04:
[...]
WLTP is verplicht op alle nieuw verkochte auto's NA 1 september 2018, valt die van jou daar dan niet ook onder? Of gaat PON het verschil uit eigen zak betalen (vrees er voor).
Dit is uit de brief:
Indien de BPM door de nieuwe WLTP testmethode verandert, zal SEAT de totaalprijs van de door u bestelde auto bij levering in 2018 gelijk houden.
Bij levering in 2019 zal u een nieuwe offerte krijgen met de nieuwe prijs, mocht deze hoger zijn dan uw opdracht dan kunt u uw bestelling kosteloos annuleren.
Dat is dan wel weer netjesMad-Matt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:11:
[...]
Ja, dat gaan ze doen.
Dit is uit de brief:
Indien de BPM door de nieuwe WLTP testmethode verandert, zal SEAT de totaalprijs van de door u bestelde auto bij levering in 2018 gelijk houden.
Bij levering in 2019 zal u een nieuwe offerte krijgen met de nieuwe prijs, mocht deze hoger zijn dan uw opdracht dan kunt u uw bestelling kosteloos annuleren.
Dit zijn de Opel modellen tot nu toe met Euro6d-TEMP goedkeuring hebben:
Opel KARL 1.0
Opel KARL 1.0 ECOTEC
Opel KARL ROCKS 1.0
Opel KARL ROCKS 1.0 ECOTEC
Opel ADAM 1.2
Opel ADAM 1.4
Opel ADAM 1.4
Opel ADAM S
Opel ADAM 1.4 LPG ECOTEC
Opel ADAM ROCKS 1.2
Opel ADAM ROCKS 1.4
Opel ADAM ROCKS 1.4
Opel ADAM ROCKS S
Opel Corsa 1.2
Opel Corsa 1.4
Opel Corsa 1.4 Turbo
Opel Corsa 1.4 Turbo
Opel Corsa 1.4 ECOTEC LPG
Opel Astra K 1.0 DI Turbo
Opel Astra K 1.0 DI Turbo
Opel Astra K 1.6 DI Turbo
Opel Astra K 1.6 Diesel
Opel Astra K 1.6 Diesel
Opel Astra K Sports Tourer 1.0 DI Turbo
Opel Astra K Sports Tourer 1.0 DI Turbo
Opel Astra K Sports Tourer 1.6 DI Turbo
Opel Astra K Sports Tourer 1.6 Diesel
Opel Astra K Sports Tourer 1.6 Diesel
Opel Zafira 1.6 DI Turbo
Opel Zafira 1.6 DI Turbo
Opel Zafira 1.6 Diesel
Opel Zafira 2.0 Diesel
Opel Zafira 1.6 Diesel
Opel Zafira 2.0 Diesel
Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel
Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel
Opel Insignia Grand Sport 2.0 Diesel
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Diesel
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Diesel
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Diesel
Opel Insignia Country Tourer 2.0 Diesel
Opel Cascada 1.6 DI Turbo
Opel Cascada 1.6 DI Turbo
Opel Crossland X 1.2
Opel Crossland X 1.2 DI Turbo
Opel Crossland X 1.2 DI Turbo
Opel Crossland X 1.5 Diesel
Opel Mokka X 1.4 Turbo
Opel Mokka X 1.4 Turbo
Opel Mokka X 1.4 LPG
Opel Mokka X 1.6 Diesel
Opel Mokka X 1.6 Diesel
Opel Grandland X 1.2 DI Turbo
Opel Grandland X 1.5 Diesel
Opel Grandland X 2.0 Diesel
Opel Combo Life 1.2 DI Turbo
Opel Combo Life 1.5 Diesel
Dat is toch nog wel een flinke lijst
InderdaadMad-Matt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:37:
Dat is toch nog wel een flinke lijst

Enige wat nog missen (als ik me niet vergis) zijn de 1.0T in de Adam en Corsa (zelfde als de Astra maar dan met 6-bak dus die zal gauw volgen waarschijnlijk), de 2.0T (al stootte die ook veel uit), diesels in de Adam/Corsa (1.3 CDTI) en de 1.6 CDTI BiTurbo van de Astra. Verder is alles van het huidige gamma al goedgekeurd.
Opel heeft op dat gebied zijn zaakjes dus goed voor elkaar
De 2.0T is helemaal geschrapt meen ik... daarom komt de Insignia GSI alleen nog maar met de diesel motor uitMK_ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:12:
[...]
Inderdaad
Enige wat nog missen (als ik me niet vergis) zijn de 1.0T in de Adam en Corsa (zelfde als de Astra maar dan met 6-bak dus die zal gauw volgen waarschijnlijk), de 2.0T (al stootte die ook veel uit), diesels in de Adam/Corsa (1.3 CDTI) en de 1.6 CDTI BiTurbo van de Astra. Verder is alles van het huidige gamma al goedgekeurd.
Opel heeft op dat gebied zijn zaakjes dus goed voor elkaar

Is inderdaad "geschrapt", maar hij staat nog in alle prijslijsten/configurator's wat ik raar vind.ArcticWolf schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:24:
[...]
De 2.0T is helemaal geschrapt meen ik... daarom komt de Insignia GSI alleen nog maar met de diesel motor uit
Also, geen idee of hij volledig weg is. Misschien komt hij later opnieuw terug. PureTech 225 van PSA zou een mooi blok zijn maar vrees dat dat niet gaat werken i.v.m een ander platform

It's back

Yes ik was ook blij dat het zo rap was
Onderhuids was niks kapot, dus het waren enkel onderdelen vervangen en spuiten
Ik mag mij nu ook melden in het Opel topic.
Mijn bmw 3 serie uit 2003 ingeruild voor deze:

Maar ik merk tijdens het rijden dat de versnellingspook trilt.
Het is alleen voelbaar in de 3e en 4e versnelling en alleen als ik druk op de pook hou en ik gas geef. Ik merk het vooral in de 4e versnelling omdat ik graag mn hand op de pook laat rusten en dan dus voornamelijk die trillingen voel. 1,2,5,6 hebben nergens last van.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Mijn bmw 3 serie uit 2003 ingeruild voor deze:

Het is alleen voelbaar in de 3e en 4e versnelling en alleen als ik druk op de pook hou en ik gas geef. Ik merk het vooral in de 4e versnelling omdat ik graag mn hand op de pook laat rusten en dan dus voornamelijk die trillingen voel. 1,2,5,6 hebben nergens last van.
M32 problemen
Meestal is 3/4 niet de versnelling waarbij het als eerste gebeurt, al kan het wel aangezien alles met elkaar verbonden is. Symptomen in een bepaalde versnelling kunnen als oorzaak een probleem hebben bij een andere versnelling. Voorbeeld:
https://workshop-manuals....ith_engaged_3rd/4th_gear/
Ratelend geluid in 3/4 == synchroniser 5/6.
Heb je nog op andere plekken last van stroef schakelen, shaken of rare geluiden uit de bak?
Hand op de pook houden is sowieso slecht eigenlijk
Maar als het verder niks mis is kunnen het ook de schakelkabels zijn.
Heb je nog op andere plekken last van stroef schakelen, shaken of rare geluiden uit de bak?
Hand op de pook houden is sowieso slecht eigenlijk
Gefeliciteerd met je aanwinstdokteronline schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:33:
Ik mag mij nu ook melden in het Opel topic.
Mijn bmw 3 serie uit 2003 ingeruild voor deze:![]()
[afbeelding]
Echter, #1... never nooit je hand op de pook laten rusten bij een M32 bak

En #2 elke pook trilt wel als je de hand erop houdt, bij het ene merk wat meer dan bij de ander.
Zou me pas zorgen gaan maken als de pook gaat bewegen tijdens het rijden (of je geluiden gaat horen), dan pas zou ik hier kijken:
http://www.wgmotorworks.c...transmission/m32-gearbox/
[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 14-06-2018 14:33 ]
ArcticWolf schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:03:
[...]
Gefeliciteerd met je aanwinst![]()
Echter, #1... never nooit je hand op de pook laten rusten bij een M32 bakaka "hoe help ik een slechte versnellingsbak nog sneller om zeep".
En #2 elke pook trilt wel als je de hand erop houdt, bij het ene merk wat meer dan bij de ander.
Zou me pas zorgen gaan maken als de pook gaat bewegen tijdens het rijden (of je geluiden gaat horen), dan pas zou ik hier kijken:
http://www.wgmotorworks.c...transmission/m32-gearbox/
Thanks voor the reply"s, hij trilt ook niet als die normaal in de versnelling zit en de andere versnellingen zijn totaal geen trillingen voelbaar.MK_ schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:48:
M32 problemenMeestal is 3/4 niet de versnelling waarbij het als eerste gebeurt, al kan het wel aangezien alles met elkaar verbonden is. Symptomen in een bepaalde versnelling kunnen als oorzaak een probleem hebben bij een andere versnelling. Voorbeeld:
Hand op de pook houden is sowieso slecht eigenlijkMaar als het verder niks mis is kunnen het ook de schakelkabels zijn.
Maar dus puur als ik er "druk" ophoud doormiddel van mijn hand.
In de 3 dus al een stuk minder omdat je niet naar voren drukt als ik mijn hand laat rusten op de versnellingspook. 4 is dus het ergst.
Ik heb wel garantie, is dit iets om mee terug te gaan?
Zeker mee teruggaan. Bij mijn Astra J uit 2011 merkte ik ook rare dingen omtrent de M32 versnellingsbak. Ze hebben de bak toen gereviseerd (ik moet bekennen dat ik niet precies weet wat ze gedaan hebben), maar ik heb wel de 'factuur' gezien: €1200 in totaal. Dit viel gelukkig nog onder de occasiongarantie.dokteronline schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:08:
[...]
[...]
Thanks voor the reply"s, hij trilt ook niet als die normaal in de versnelling zit en de andere versnellingen zijn totaal geen trillingen voelbaar.
Maar dus puur als ik er "druk" ophoud doormiddel van mijn hand.
In de 3 dus al een stuk minder omdat je niet naar voren drukt als ik mijn hand laat rusten op de versnellingspook. 4 is dus het ergst.
Ik heb wel garantie, is dit iets om mee terug te gaan?
De 2010-2012 M32 bakken zijn erger dan de <2010 bakken...
De OPC heeft een kortere schakel slag dan een normaal model en als je met je hand op de pook leunt kan het zijn dat de kabels "gespannen" worden en daardoor feedback voelt. Gewoon niet je hand op de pook houden
Ik weet dat mijn oude E46 3 serie deze feedback niet had (en ja daar hield ik ook m'n hand op de pook).
De OPC heeft een kortere schakel slag dan een normaal model en als je met je hand op de pook leunt kan het zijn dat de kabels "gespannen" worden en daardoor feedback voelt. Gewoon niet je hand op de pook houden
Ik weet dat mijn oude E46 3 serie deze feedback niet had (en ja daar hield ik ook m'n hand op de pook).
Vandaag de toplagers en schotels vervangen, rechts was weinig mis mee zo op het oog, bij het linker lager was er vet uit het lager gedrukt... hij was ook niet echt slecht, maar goed kon je hem ook niet noemen
hele klus binnen 1,5 uur gedaan; eraf, uit elkaar, in elkaar en er weer op. Goed gereedschap
Ook nog de dempers getest, draagarmen, stabilisator stangetjes, stabilisator stang, fusee etc... nergens speling.

Ook nog de dempers getest, draagarmen, stabilisator stangetjes, stabilisator stang, fusee etc... nergens speling.

Iemand enig idee of de sleutels van Opel Dakdragers los te bestellen zijn. Ik ben half aan het zoeken maar ik kan ze nergens vinden en nieuwe dakdragers zijn ben ik bang te duur hiervoor....
Staan in ieder geval aan de buitenkant van de dragers geen cijfers...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Staat normaal een nummer op het slot, er zijn mensen die ze dan na kunnen maken:Touchdomex schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:39:
Iemand enig idee of de sleutels van Opel Dakdragers los te bestellen zijn. Ik ben half aan het zoeken maar ik kan ze nergens vinden en nieuwe dakdragers zijn ben ik bang te duur hiervoor....
https://m.ebay.co.uk/itm/...23-25-27-29-/182236986783
Hier bijvoorbeeld.
Zal nog eens goed kijken of het niet toevallig ergens staat... Kon het in ieder geval in de sloten die ik gezien heb niet zitten.MK_ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:45:
[...]
Staat normaal een nummer op het slot, er zijn mensen die ze dan na kunnen maken:
https://m.ebay.co.uk/itm/...23-25-27-29-/182236986783
Hier bijvoorbeeld.
Prijs valt wel tegen als ik er ook nog verzendkosten over heen moet betalen
[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 18-06-2018 10:47 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Hmm true niet naar gekekenTouchdomex schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:46:
[...]
Zal nog eens goed kijken of het niet toevallig ergens staat... Kon het in ieder geval in de sloten die ik gezien heb niet zitten.
Prijs valt wel tegen als ik er ook nog verzendkosten over heen moet betalen
Een slotenmaker als een gevraagd?
Nee maar de dakdragers zijn niet zo duur dus mogelijk is het goedkoper om een ander setje te scoren dan de sleutels te laten maken via de sleutelmakerMK_ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:29:
[...]
Hmm true niet naar gekeken
Een slotenmaker als een gevraagd?
Ben alleen benieuwd naar mijn mogelijkheden...
Komt allemaal door die stomme verhuizingen
Zo gecompliceerd zijn sloten van dakdragers niet, zou me niet verbazen als die dat probleem voor 2 tientjes kunnen oplossenTouchdomex schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:32:
[...]
Nee maar de dakdragers zijn niet zo duur dus mogelijk is het goedkoper om een ander setje te scoren dan de sleutels te laten maken via de sleutelmaker![]()
Ben alleen benieuwd naar mijn mogelijkheden...
Komt allemaal door die stomme verhuizingen
Opel dealer zelf levert ze niet meer, kan je navragen maar dan zullen ze ook niet goedkoop zijn waarschijnlijk.
Yeah de corsa b is door de keuring gekomen. Heeft even wat moeite gekost ivm de achterwiellagers.. 1ste keer nieuwe met verkeerde info ingebouwd en waren meteen kaduuk.. 2e keer wel goed ingebouwd.
Nu dus weer uit de schorsing en weer verzekerd en lekker weer rond tuffen ermee.
Dingetje heeft best wat power voor een 1.6je, en zit maar 1 stoel in verder hellemaal gestript op dashboard stukken na dus weegt stuk minder.
Volgende op de planning :
Nieuwe draagarmen met pu rubbers erin.
De anti roll bar nakijken en eventueel een h&r setje erin.
Kachel compleet verwijderen en pc fans inbouwen in dashboard voor ontwasseming.
Dashboard compleet eruit en vervangen voor simpele plaat met tellers erin.
Racekuipjes en gordels.
Dbilas 272° nokkenassen en een chip op maat.(hij moet echt meer toeren kunnen pakken nu begint hij pas echt te gaan vlak voor de toerenbegrenzer ivm mantzel en 4-1 uitlaat. Dus icm de ingebouwde arp drijfstang bouten willen we naar de 7800rpm ong, dit icm de 272° nokken en chip op maat moet wel leuke boost geven).
Nieuwe velgen met nieuwe semi slick banden.
Accu naar achteren bouwen en ook ruitenwisser sproeier reservoir ( hij is nu wel heel licht van achteren dus wat spul naar achteren verplaatsen.).
Nieuwe radiateur deze lekt beetje.
Race brandstof tank en dan leidingen door de auto heen trekken.
Andere remmen voor denk omega spullen of calibra.
Uitlijnen !! Heel hard nodig maar eigenlijk pas doen als alle onderstel spul erop zit en nieuwe banden en velgen...
Naja en de lijst gaat maar door. Hobby he...
Doe het samen met Mn broertje en heb zelf ook een toyota corolla waar ik af en toe wat aan verbouw. En broertje heeft een 1971 chevrolet monte carlo( die witte uit fast en furious tokyo drift van begin van de film zo eentje dus). staan die heel veel aandacht nodig heeft dus ja. Gaat wel even duren. Maar moet altijd een wenslijstje hebben toch
Maar de oude crusty crosa rijd weer dus ben blij
Nu dus weer uit de schorsing en weer verzekerd en lekker weer rond tuffen ermee.
Dingetje heeft best wat power voor een 1.6je, en zit maar 1 stoel in verder hellemaal gestript op dashboard stukken na dus weegt stuk minder.
Racekuipjes en gordels.
Dbilas 272° nokkenassen en een chip op maat.(hij moet echt meer toeren kunnen pakken nu begint hij pas echt te gaan vlak voor de toerenbegrenzer ivm mantzel en 4-1 uitlaat. Dus icm de ingebouwde arp drijfstang bouten willen we naar de 7800rpm ong, dit icm de 272° nokken en chip op maat moet wel leuke boost geven).
Accu naar achteren bouwen en ook ruitenwisser sproeier reservoir ( hij is nu wel heel licht van achteren dus wat spul naar achteren verplaatsen.).
Uitlijnen !! Heel hard nodig maar eigenlijk pas doen als alle onderstel spul erop zit en nieuwe banden en velgen...
Doe het samen met Mn broertje en heb zelf ook een toyota corolla waar ik af en toe wat aan verbouw. En broertje heeft een 1971 chevrolet monte carlo( die witte uit fast en furious tokyo drift van begin van de film zo eentje dus). staan die heel veel aandacht nodig heeft dus ja. Gaat wel even duren. Maar moet altijd een wenslijstje hebben toch
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Gisteravond goed gezocht en heb ze gevondenMK_ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:49:
[...]
Zo gecompliceerd zijn sloten van dakdragers niet, zou me niet verbazen als die dat probleem voor 2 tientjes kunnen oplossen
Opel dealer zelf levert ze niet meer, kan je navragen maar dan zullen ze ook niet goedkoop zijn waarschijnlijk.
Deze week roofrack er weer op
Nicev8power67 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:01:
Yeah de corsa b is door de keuring gekomen. Heeft even wat moeite gekost ivm de achterwiellagers.. 1ste keer nieuwe met verkeerde info ingebouwd en waren meteen kaduuk.. 2e keer wel goed ingebouwd.
Racekuipjes en gordels.
Ik had het gelezen in GKMT inderdaadTouchdomex schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:07:
[...]
Gisteravond goed gezocht en heb ze gevonden![]()
Deze week roofrack er weer op

Ja hoop hem rond de 850 kg te krijgen met rond de 140/150pk op wielen.MK_ schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:47:
[...]
NiceZal wel goed vooruit willen, zeker gestript weegt zo'n Corsa B amper iets. Normaal nog geen 950pk, volledig gestript wil dat wel ja
[...]
Ik had het gelezen in GKMT inderdaad
Net weer rondje gereden en icm bijna compleet open uitlaat met race kat 200cell klinkt toch echt zo gaaf in een bijna lege omhulsel. En trekt echt lekker door.
Heb ook geen radio of iets meer dus de motor is de muziek
Nu nog lexaan ramen halen en dan de elektrische ramen eruit. Zal ook weer het nodige gewicht schelen.
Dan zelf ook op een flink dieet kan ook geen kwaad
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Aangezien de ANWB niet echt info heeft, en ik de VAGweek maar over sla:
Corsa E 1.3cdti.. ik heb vandaag 1 bezichtigd. Volgens mij full option. Bi xenon, dodehoek, camera, clima etc..
Maar zwakke punten van de motor en de auto?
Distributieketting sowieso..
En verder? Deze had zo'n 160k gelopen en staat voor een goede prijs. Opvallend kleurtje.
Een belangrijk nadeel is wel het gewicht.. 1130kg oid.. ik kan me herinneren van het rijden op Madeira dat de achteruit soms moeilijk deed, en hij niet heel zuinig was
Corsa E 1.3cdti.. ik heb vandaag 1 bezichtigd. Volgens mij full option. Bi xenon, dodehoek, camera, clima etc..
En verder? Deze had zo'n 160k gelopen en staat voor een goede prijs. Opvallend kleurtje.
Een belangrijk nadeel is wel het gewicht.. 1130kg oid.. ik kan me herinneren van het rijden op Madeira dat de achteruit soms moeilijk deed, en hij niet heel zuinig was
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 20-06-2018 19:54 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
5-bak (B13DTE) of 6-bak (B13DTR)? Motor blijft hetzelfdeGAIAjohan schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:53:
Aangezien de ANWB niet echt info heeft, en ik de VAGweek maar over sla:
1.3 CDTI is nog altijd hetzelfde 1.3 MJet-blok van Fiat. Problemen van de eerste generaties zijn er echter uit, ook het kettingprobleem is me niet meer echt bekend bij deze generatie. Zorg dat de olie eigenlijk altijd op het max zit, dan doen de problemen met de ketting zich ook bij vorige generaties eigenlijk niet meer voor.
Verder vrij betrouwbare blokjes eigenlijk. Enig andere puntje wat ik eventueel zou kunnen bedenken is (zoals bij praktisch elke diesel tegenwoordig) de EGR-klep.
Bak in de achteruit, bedoel je dat hij er niet in wil? Dat hebben Opel bakken (en Renault bijvoorbeeld ook) wel eens, gewoon even in de vrij, koppeling op, en dan opnieuw in de achteruit.
Verbruik zal met normaal rijden rond de 1:21 liggen. Onzuinig zijn ze vooral op korte stukjes en stadsverkeer.
Edit: is hij toevallig Mint Green (30X)?
5 bak. Inderdaad mint groen. Kleur valt in het echt best mee.MK_ schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:21:
[...]
5-bak (B13DTE) of 6-bak (B13DTR)? Motor blijft hetzelfde
1.3 CDTI is nog altijd hetzelfde 1.3 MJet-blok van Fiat. Problemen van de eerste generaties zijn er echter uit, ook het kettingprobleem is me niet meer echt bekend bij deze generatie. Zorg dat de olie eigenlijk altijd op het max zit, dan doen de problemen met de ketting zich ook bij vorige generaties eigenlijk niet meer voor.
Verder vrij betrouwbare blokjes eigenlijk. Enig andere puntje wat ik eventueel zou kunnen bedenken is (zoals bij praktisch elke diesel tegenwoordig) de EGR-klep.
Bak in de achteruit, bedoel je dat hij er niet in wil? Dat hebben Opel bakken (en Renault bijvoorbeeld ook) wel eens, gewoon even in de vrij, koppeling op, en dan opnieuw in de achteruit.
Verbruik zal met normaal rijden rond de 1:21 liggen. Onzuinig zijn ze vooral op korte stukjes en stadsverkeer.
Edit: is hij toevallig Mint Green (30X)?
Dat de bak gewoon niet in de achteruit wil.. ook niet makkelijk na ontkoppelen in de vrij en weer proberen.
Vond dat best irritant
Yes dan had ik de juiste gevondenGAIAjohan schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:44:
[...]
5 bak. Inderdaad mint groen. Kleur valt in het echt best mee.
Dat de bak gewoon niet in de achteruit wil.. ook niet makkelijk na ontkoppelen in de vrij en weer proberen.
Vond dat best irritant
Persoonlijk zijn me verder geen problemen bekend met de achteruit van die bak, misschien dat iemand anders hier meer van weet.
Bak is een F17 met een 3,55 eindoverbrenging. Diezelfde bak (iets andere versie, F17+ met 3,94 eindoverbrenging) ligt ook in de Meriva hier, geen problemen mee.
Je moet wel die ring inknijpen heGAIAjohan schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:44:
[...]
5 bak. Inderdaad mint groen. Kleur valt in het echt best mee.
Vond dat best irritant
Maar de Opel bakken hebben meestal geen synchromes voor de achteruit dus die gaat vaak moeizaam.
Ik ken het, de Lancia op de oprit heeft dat ook.
Mooie van de Corsa is dat er tenminste een behoorlijke aanhanger achter mag. Kun je bij Ford niet zeggen..
Ze hebben er twee staan. Allebei zelfde uitrusting, kleur etc.
Alleen het kenteken verschilt 1 cijfer.
Thanks. Ik zal even doorgaan met zoeken en uitrekenen.Persoonlijk zijn me verder geen problemen bekend met de achteruit van die bak, misschien dat iemand anders hier meer van weet.
Bak is een F17 met een 3,55 eindoverbrenging. Diezelfde bak (iets andere versie, F17+ met 3,94 eindoverbrenging) ligt ook in de Meriva hier, geen problemen mee.
Wat ik bij moet leggen is meer dan gehoopt, waardoor doorrijden wellicht interessanter is. En ik weet wat ik nu heb. En de afschrijving wordt alleen maar minder.. +de overheid en dieselgevaar..
Besparing p/J zou op zo'n €1300 liggen, en dat is toch best lekker
[ Voor 59% gewijzigd door GAIAjohan op 20-06-2018 21:09 ]
Ik mocht vandaag Carglass met een bezoekje vereren om iets te laten verhelpen (lees: een nieuwe voorruit te laten plaatsen)...

Opgelopen na een bezoekje aan Duitsland

We are shaping the future
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar de 1.4 LPG, al zijn die in de E niet veel geleverd en vaak niet zo luxe uitgevoerd. Besparing wordt wel nog meer danGAIAjohan schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:03:
[...]
Ik ken het, de Lancia op de oprit heeft dat ook.
Mooie van de Corsa is dat er tenminste een behoorlijke aanhanger achter mag. Kun je bij Ford niet zeggen..
[...]
Ze hebben er twee staan. Allebei zelfde uitrusting, kleur etc.
Alleen het kenteken verschilt 1 cijfer.
[...]
Thanks. Ik zal even doorgaan met zoeken en uitrekenen.
Wat ik bij moet leggen is meer dan gehoopt, waardoor doorrijden wellicht interessanter is. En ik weet wat ik nu heb. En de afschrijving wordt alleen maar minder.. +de overheid en dieselgevaar..
Besparing p/J zou op zo'n €1300 liggen, en dat is toch best lekker
Alex) schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:41:
Ik mocht vandaag Carglass met een bezoekje vereren om iets te laten verhelpen (lees: een nieuwe voorruit te laten plaatsen)...
[afbeelding]

Ik moet er ook nog 1tje meldenAlex) schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:41:
[afbeelding]
Maja auto is net op naam/verzekerd... Ik wacht nog effe
Different note, m'n verf is binnen : - ) (RAL7021)

Auto staat bijna in de primer rondom, dus denk met 2 weekjes ofzo een keer de garage inpakken in plastic en overspuiten die handel
Is de Corsa E 1.0T niet altijd met 6-bak? In de Astra K is die wel met 5-bak te krijgen.ArcticWolf schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:24:
Of de Corsa E 1.0T met 6 bak.
Voor de Corsa A TD?Aapje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:42:
[...]
Ik moet er ook nog 1tje meldenDikke duif op 't raam gehad, grotere barst overgehouden dan ik al had
Was eerder geen APK afkeur, nu zeker wel
Maja auto is net op naam/verzekerd... Ik wacht nog effeRaam is toch al kapot
Different note, m'n verf is binnen : - ) (RAL7021)
[afbeelding]
Auto staat bijna in de primer rondom, dus denk met 2 weekjes ofzo een keer de garage inpakken in plastic en overspuiten die handel
Geen ideeMK_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:57:
[...]
Is de Corsa E 1.0T niet altijd met 6-bak? In de Astra K is die wel met 5-bak te krijgen.
[...]
Voor de Corsa A TD?
1.0T is een fijn blok om mee te rijden, zonder moeite haal je 1:16 als je enigzins normaal rijdtArcticWolf schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:10:
[...]
Geen ideeweet alleen dat m'n buurman de 1.0T met 6 bak heeft. Ding loopt behoorlijk zuinig meen ik.
Toch snap ik dat dan niet, ze hebben het eerst geprobeerd door een 1.4 blok uit het stenen tijdperk te voorzien van een verschrikkelijk lange dieselbakken dat het totaal niet meer rijdbaar was, nu zijn ze over naar een 1 liter turbo (jeej betrouwbaarheid en levensduur), die dan 1 op 16 haalt?! Met een Swift Sport rijd je 1 op 15 maar heb je wel iets met een normaal vermogen en leuk rijgedrag. Ik snap dat niet zo. 
Edit: Opel topic en niet sjat... Sorry
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 21-06-2018 11:21 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Volgens mij is de 1.0T wel iets zuiniger dan 1:16, zal het weleens vragen... maar die dingen hebben veel koppel dus die 100pk is prima voor een Corsa E. Je hebt ook Astra's met <100pk... rijdt ook okay.
Ik haal overigens ook 1:16 als ik 100 in z'n 6 rij
(toch nog een voordeel van de traject controles hier
)
Ik haal overigens ook 1:16 als ik 100 in z'n 6 rij
Jouw Swift Sport heeft niet veel meer vermogen dan een 115pk 1.0TJoopieboy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:20:
Toch snap ik dat dan niet, ze hebben het eerst geprobeerd door een 1.4 blok uit het stenen tijdperk te voorzien van een verschrikkelijk lange dieselbakken dat het totaal niet meer rijdbaar was, nu zijn ze over naar een 1 liter turbo (jeej betrouwbaarheid en levensduur), die dan 1 op 16 haalt?! Met een Swift Sport rijd je 1 op 15 maar heb je wel iets met een normaal vermogen en leuk rijgedrag. Ik snap dat niet zo.
En ja bijna alle merken doen het, downsizing (met uitzondering de Japanners eigenlijk). Verschil merk je wel hoor, van een 1.6 16v N/A (110pk) naar een 1.4 Turbo (120pk) ging het verbruik van 1:12 naar 1:15, oftewel 25% zuiniger
Verder is mijn 1:16 misschien geen benchmark, dat is wat ik toen heb gereden
't doel afaik is zo min mogelijk gewicht, zoveel mogelijk vermogen. Zodat ze weer meer gewicht kunnen gebruiken voor veiligheidsopties, airbags (en milieu meuk).
Slecht geïnformeerd my young padawanMK_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:34:
[...]
Jouw Swift Sport heeft niet veel meer vermogen dan een 115pk 1.0T
En ja bijna alle merken doen het, downsizing (met uitzondering de Japanners eigenlijk). Verschil merk je wel hoor, van een 1.6 16v N/A (110pk) naar een 1.4 Turbo (120pk) ging het verbruik van 1:12 naar 1:15, oftewel 25% zuiniger
Verder is mijn 1:16 misschien geen benchmark, dat is wat ik toen heb gereden
Mja dat is dus meer een Opel dingetje met die motoren dan.
Zeker weten, doe gemiddeld 4,5 liter op 100 km.ArcticWolf schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:32:
Volgens mij is de 1.0T wel iets zuiniger dan 1:16, zal het weleens vragen... maar die dingen hebben veel koppel dus die 100pk is prima voor een Corsa E. Je hebt ook Astra's met <100pk... rijdt ook okay.
Ik haal overigens ook 1:16 als ik 100 in z'n 6 rij(toch nog een voordeel van de traject controles hier
)
Maar zit nu te wachten tot mijn Astra 1.4 geleverd wordt.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
En natuurlijk "laag verbruik". Op papier in ieder geval, want dan worden ze zo weinig belast (en wordt de turbo amper aangesproken) waardoor het bijna een N/A 1.0 is. En dat is op papier natuurlijk lekker zuinig.Aapje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:42:
't doel afaik is zo min mogelijk gewicht, zoveel mogelijk vermogen. Zodat ze weer meer gewicht kunnen gebruiken voor veiligheidsopties, airbags (en milieu meuk).
Joopieboy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:59:
[...]
Slecht geïnformeerd my young padawan136pk standaard
Scheelt een stuk, alhoewel ik niet weet wat die 1.0T aan koppel heeft. Mijne zit nu op 141pk en 188Nm.
Mja dat is dus meer een Opel dingetje met die motoren dan.
code:
1
2
3
| Swift Sport 1.6 Corsa 1.0T totaal max. vermogen 100 kW (136 pk) 85 kW (115 pk) totaal max. koppel 160 Nm 170 Nm |
Acceleratie is op papier 1 seconde trager. Max koppel komt (uiteraard) ook veel eerder vrij bij het turbo blok.
1:15 is trouwens zeer zuinig voor die Swift, als ik Spritmonitor check zitten ze op 1:13, waar de 1.0T gemiddeld op 1:16 zit (23% zuiniger).
But like I said, mijn vebruik is (waarschijnlijk) totaal niet representatief
Nee ja daarom, mijne ook niet, meeste die een Sport hebben gebruiken hem ook, ik reed er altijd 20+ dkm per jaar mee.
Downsizing?
Toevallig heb ik tijdelijk een Crossa 1.4 semi automaat.
90 hele pk's.
Rijdt 1 op 15 als ik kalm aan doe.
Dat zou dan vergelijkbaar zijn met een 1liter drie cilinder turbo van 90pk.
Met meer nm.
En zuiniger.
En is dit dan een blokje dat ook al in de eerste Tigra zat?
De 1.4 16v.
90 hele pk's.
Met meer nm.
En zuiniger.
De 1.4 16v.
[ Voor 46% gewijzigd door Daniel36 op 22-06-2018 14:22 ]
Die semi-automaat is sowieso minder zuinig dan de handgeschakelde versieDaniel36 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:32:
Downsizing?
90 hele pk's.
Met meer nm.
En zuiniger.
De 1.4 16v.
Je Tigra had een X14XE (GM Family 1), de Corsa E een B14XEL (GM Family 0). Andere motoren
1.0T is trouwens echt wel zuiniger dan 1:15
Vraag me af of dit leuk is met m'n OPC;
https://www.gtcrallyfestival.nl/programma/airstrip-dragraces
Of zou die te weinig vermogen hebben?
Lijkt me gewoon een keer leuk om mee te doen, hoef niet te winnen maar heb weinig zin om tegen 500pk auto's te rijden
Of zou die te weinig vermogen hebben?

ik neem toch aan dat er verschillende klasses zijn? zijn die niet te vinden op de site?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ik dacht al, hey iemand heeft een adapter gevonden in dezelfde kleur
Had je origineel een NCDC 2015 er in zitten? Dat zijn zeldzame units in een Corsa
Als je je opgeeft moet je details ingeven van je auto, als ze het te weinig schatten zullen ze wel iets laten weten zeker?ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:34:
Vraag me af of dit leuk is met m'n OPC;
Of zou die te weinig vermogen hebben?Lijkt me gewoon een keer leuk om mee te doen, hoef niet te winnen maar heb weinig zin om tegen 500pk auto's te rijden
Oh ja zie nu idd dat er preselectie staat als je op aanmelden klikt
Si en Si. De NCDC2015 ligt braaf opgeborgen om weer gemonteerd te worden als de auto verkocht wordtMK_ schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:32:
[...]
Ik dacht al, hey iemand heeft een adapter gevonden in dezelfde kleurHeb je hem zelf gespoten
Ziet er goed uit
Had je origineel een NCDC 2015 er in zitten? Dat zijn zeldzame units in een Corsa
[...]
Als je je opgeeft moet je details ingeven van je auto, als ze het te weinig schatten zullen ze wel iets laten weten zeker?
@MK_
Ben dus wel door de preselectie gekomen en heb een ticket voor de showpaddock gekregen
Zul je zien dat als ik 1 sprint waag meteen naast een Lamborghini kom te staan
Ben dus wel door de preselectie gekomen en heb een ticket voor de showpaddock gekregen
[ Voor 30% gewijzigd door ArcticWolf op 28-06-2018 17:09 ]
Goedzo, zijn zeldzame unitsRobKJ schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:58:
[...]
Si en Si. De NCDC2015 ligt braaf opgeborgen om weer gemonteerd te worden als de auto verkocht wordt
NiceArcticWolf schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:08:
@MK_

Ik zie bij de lijst met goedgekeurde motoren voor de Euro6d-TEMP bij de Insignia opeens een 1.6 Turbo staan, waar deze eerst enkel met 1.5T en 2.0T te krijgen was. "Nieuw" blok voor de Insignia dus. Rated voor 147kW oftewel 200pk. Klinkt verdacht als het D16SHT blok van de Astra K
Ik weet niet of ik hier ook vragen mag stellen in dit topic maar probeer het toch
.
Heb een Opel Corsa uit 2004 1.2 16v Z12XE, en Gebruik nu Castrol Edge 5w-30 C3 olie.
Uitstekend spul maar cost wel ongeveer 9 euro de liter, nu heb ik deze gezien http://www.oliewereld.nl/opel-gm-5w30-dexos-2-5-liter de opel GM olie. ongeveer 20 euro voor 5 liter is niet duur, alleen weet ik niet of deze kwalitatief net zo goed is als de castrol, wil namelijk nergens op bezuinigen (onderhoud/olie).
Hopelijk kunnen jullie me aangeven of er echt veel verschil in doen
.

Heb een Opel Corsa uit 2004 1.2 16v Z12XE, en Gebruik nu Castrol Edge 5w-30 C3 olie.
Uitstekend spul maar cost wel ongeveer 9 euro de liter, nu heb ik deze gezien http://www.oliewereld.nl/opel-gm-5w30-dexos-2-5-liter de opel GM olie. ongeveer 20 euro voor 5 liter is niet duur, alleen weet ik niet of deze kwalitatief net zo goed is als de castrol, wil namelijk nergens op bezuinigen (onderhoud/olie).
Hopelijk kunnen jullie me aangeven of er echt veel verschil in doen
[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-06-2018 19:25 ]
Geen idee of er echt verschil in zit, maar diezelfde fles heb ik ook hier staan voor de Corsa D en Meriva B. Dezelfde olie gooit Opel ook bij de dealer er indutchnltweaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:24:
Ik weet niet of ik hier ook vragen mag stellen in dit topic maar probeer het toch.
Hopelijk kunnen jullie me aangeven of er echt veel verschil in doen.
Mijne komt van Amazon:
https://www.amazon.de/Opel-GM-Motoröl-5W-30-Liter/dp/B008EYT2LM/
GM Dexos 2 is goed spul hoordutchnltweaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:24:
Ik weet niet of ik hier ook vragen mag stellen in dit topic maar probeer het toch.
Hopelijk kunnen jullie me aangeven of er echt veel verschil in doen.
@MK_ Dankje, helaas kan ik de Castrol daar weer niet bestellen (alleen 5 liter maar die wil ik juist niet)
.
@ArcticWolf Ah oke, heb er zelf geen ervaring mee heb tot nu toe altijd Castrol gebruikt. Garage gebruikte bij het verschonen zelfs Valvoline, goed merk maar die van de Action is een ander soort type dus houd ik daar een beetje afstand van.
Maar als jij het voor een OPC gebruikt (die motoren hebben wel wat te verduren denk ik zo
), moet het wel goed zijn. Wil gewoon geen ''Troep" kopen als je begrijpt wat ik bedoel., want je hebt olie die onder het vat vandaan komt en olie die boven het vat vandaan komt.
Iemand adviseerde me ooit MPM, maar ken het merk zelf niet echt goed.

@ArcticWolf Ah oke, heb er zelf geen ervaring mee heb tot nu toe altijd Castrol gebruikt. Garage gebruikte bij het verschonen zelfs Valvoline, goed merk maar die van de Action is een ander soort type dus houd ik daar een beetje afstand van.
Maar als jij het voor een OPC gebruikt (die motoren hebben wel wat te verduren denk ik zo
* Bob Popcorn meldt zich in dit topic 
Zojuist een Corsa E gekocht, 1.0T redelijk full option. Bouwjaar 2015 en 60k op de klok
* Bob Popcorn is blij!
Zojuist een Corsa E gekocht, 1.0T redelijk full option. Bouwjaar 2015 en 60k op de klok
* Bob Popcorn is blij!
[ Voor 10% gewijzigd door Bob Popcorn op 28-06-2018 20:39 ]
Kan niet stoppen met ontploffen!
MPM is een goed merk hoor. Vriend van me gebruikt het in z'n 300ZX... Castrol, MPM en GM zijn allemaal prima.dutchnltweaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:25:
@MK_ Dankje, helaas kan ik de Castrol daar weer niet bestellen (alleen 5 liter maar die wil ik juist niet).
Maar als jij het voor een OPC gebruikt (die motoren hebben wel wat te verduren denk ik zo), moet het wel goed zijn. Wil gewoon geen ''Troep" kopen als je begrijpt wat ik bedoel., want je hebt olie die onder het vat vandaan komt en olie die boven het vat vandaan komt.
Kan er niet zoveel over vinden maar Dexos 2 is (meen ik) door GM zelf ontwikkeld, dus andere merken die Dexos 2 verkopen nemen een licentie af bij GM.
Pics or it didn't happen!Bob Popcorn schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:39:
* Bob Popcorn meldt zich in dit topic
* Bob Popcorn is blij!
Ja ach, ook wel een keer grappig om tegen een Lambo te rijdenMK_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:14:
[...]
NiceZullen wel meer aanmeldingen krijgen van OPC/GTI/ST's gok ik
[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 28-06-2018 20:53 ]

Heb alleen een fototje van de binnenkant! Overigens is dit niet diegene die ik heb gekocht maar een exact dezelfde (alleen met 20k meer op de klok)
[ Voor 37% gewijzigd door Bob Popcorn op 28-06-2018 21:02 ]
Kan niet stoppen met ontploffen!
@ArcticWolf Zal maar eens die Opel GM Dexos 2 bestellen, kan het kwaad om 2 soorten olie te mixen? De Castrol en de GM bedoel ik dan.
Ja zou het niet mengen... of de Castrol moet ook 5w30 met Dexos 2 spec. zijn?dutchnltweaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:58:
@ArcticWolf Zal maar eens die Opel GM Dexos 2 bestellen, kan het kwaad om 2 soorten olie te mixen? De Castrol en de GM bedoel ik dan.
De castrol is zeker 5w30, ook Dexos 2 natuurlijk. Zou er anders verschil in zitten? Of zou dat dan slecht zijn?ArcticWolf schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:25:
[...]
Ja zou het niet mengen... of de Castrol moet ook 5w30 met Dexos 2 spec. zijn?
Olie van zelfde specificatie kun je meestal wel mengen, ook al zitten er hele kleine verschillen in.dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:06:
[...]
De castrol is zeker 5w30, ook Dexos 2 natuurlijk. Zou er anders verschil in zitten? Of zou dat dan slecht zijn?
Maar dacht dat je een volledige olie beurt ging doen?
Ah nee nee, dat is al tijdje geleden al gebeurt door de garage bij een beurtArcticWolf schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:19:
[...]
Olie van zelfde specificatie kun je meestal wel mengen, ook al zitten er hele kleine verschillen in.
Maar dacht dat je een volledige olie beurt ging doen?
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd naar (ervaringen met)tweaks op de software in de Opel Zafira Tourer 2016. Deze heeft nog geen Apple CarPlay of Android Car. Maar Windows Vista.
Er schijnen filmpjes op het scherm afspeelbaar te zijn maar ook andere achtergronden e.d.
Er schijnen filmpjes op het scherm afspeelbaar te zijn maar ook andere achtergronden e.d.
Welk systeem heb je? Is Windows CE meen ik.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:11:
Ik ben wel benieuwd naar (ervaringen met)tweaks op de software in de Opel Zafira Tourer 2016. Deze heeft nog geen Apple CarPlay of Android Car. Maar Windows Vista.
Waar ga je hem plaatsen?ArcticWolf schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:27:
Boost meter binnenbinnenkort inbouwen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb hem voorlopig naast m'n teller unit geplaatst:MK_ schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 23:17:
[...]
Welk systeem heb je? Is Windows CE meen ik.
[...]
Waar ga je hem plaatsen?

De Z20LEH boost lekker naar de 1,2 bar
[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 01-07-2018 18:03 ]
Niet de mooiste plaats maar voorlopig is het ietsArcticWolf schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:01:
[...]
Heb hem voorlopig naast m'n teller unit geplaatst:
[afbeelding]
[video]
De Z20LEH boost lekker naar de 1,2 bar![]()

Clean
idd niet de mooiste locatie maar wel erg makkelijk uitlezen zo
De meter blijft constant bewegen dus hoop niet dat hij te aanwezig blijft anders haal ik hem eruit
De toerenteller en snelheidsmeter zijn minder aanwezig, maar misschien is het een kwestie van wennen.
Je bent die van mij vergeten
Vrij normaal dat die constant beweegtArcticWolf schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:33:
[...]
idd niet de mooiste locatie maar wel erg makkelijk uitlezen zoals het bevalt dan verplaats ik hem waarschijnlijk naar de A stijl.
De meter blijft constant bewegen dus hoop niet dat hij te aanwezig blijft anders haal ik hem eruit
De toerenteller en snelheidsmeter zijn minder aanwezig, maar misschien is het een kwestie van wennen.
Water was op[...]
Je bent die van mij vergeten
Ik bedoelde werk infotainment systeem
Ik gok Navi 950?
beter verliezen van een lambo dan van een corsa lijkt meArcticWolf schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:08:
@MK_
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Verwijderd
Nou de Karl is naar de spuiter om de zijkant te fixen. Moet me nu redden met een VW Polo
(rijdt eerlijk gezegd wel fijn, maar vind mezelf een echte sjonnie in zo'n ding).

Donderdag mag ik ook mijn huidige astra gaan inleveren voor een sport tourer 1.0 online edition. Proefrit gemaakt en hij rijdt heerlijk. Nu vroeg ik mij het volgende af : is het mogelijk om een achteruitrijcamera in te bouwen die aangesloten wordt op het huidige display?
De auto heeft parkeersensoren voor en achter maar zag dat er geen camera op zat. Wellicht nog een optie om het later alsnog te doen.
De auto heeft parkeersensoren voor en achter maar zag dat er geen camera op zat. Wellicht nog een optie om het later alsnog te doen.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ja dat is mogelijk orgineel zelfs.Possible schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:12:
Donderdag mag ik ook mijn huidige astra gaan inleveren voor een sport tourer 1.0 online edition. Proefrit gemaakt en hij rijdt heerlijk. Nu vroeg ik mij het volgende af : is het mogelijk om een achteruitrijcamera in te bouwen die aangesloten wordt op het huidige display?
Heb net zelf voor mijn Astra K een setje aangeschaft.
Setje kost iets van €100.
Ik heb het voordeel dat ik hem zelf kan inbouwen en programmeren (werk bij een dealer) dus daar blijft het dan bij maar reken op zo'n 3 uur werk en programmeringskosten.
Als je wil kan ik de onderdeelnummers wel even opzoeken van het setje.
Ik ben zelf niet zo handig daarin dus dat is geen optie. Wat kost zoiets ongeveer om het te laten doen?ComTech schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:51:
[...]
Ja dat is mogelijk orgineel zelfs.
Heb net zelf voor mijn Astra K een setje aangeschaft.
Setje kost iets van €100.
Ik heb het voordeel dat ik hem zelf kan inbouwen en programmeren (werk bij een dealer) dus daar blijft het dan bij maar reken op zo'n 3 uur werk en programmeringskosten.
Als je wil kan ik de onderdeelnummers wel even opzoeken van het setje.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Zou overigens de olie niet merken. Kan je gelijk hem verversen met een nieuwe filtertje erin.
Daar heb je ook weer een punt hahsuperwashandje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:52:
[...]
beter verliezen van een lambo dan van een corsa lijkt me
Kwam er wel weer achter dat er iets niet goed zit in het vacuüm systeem

Ik zou zeggen, vraag het je dealerPossible schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:40:
[...]
Ik ben zelf niet zo handig daarin dus dat is geen optie. Wat kost zoiets ongeveer om het te laten doen?
Astra K Hatchback : 39 065 110 (Navi 900) en 39 065 109 (Intellilink R4.0)
Astra K Sports Tourer : 39 006 839 (Navi 900) en 39 001 690 (Intellilink R4.0)
Dat zijn retro-fit sets normaal, verkrijgbaar bij de dealer. Setjes kosten in Duitsland €98 (Hatchback) of €226 (Sports Tourer).
Hmmm oke.. Toch iets te prijzig gaat het dan worden. Geen punt verderMK_ schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:56:
[...]
Ik zou zeggen, vraag het je dealerDie kunnen dat normaal ook installeren als dealer-optie!
Astra K Hatchback : 39 065 110 (Navi 900) en 39 065 109 (Intellilink R4.0)
Astra K Sports Tourer : 39 006 839 (Navi 900) en 39 001 690 (Intellilink R4.0)
Dat zijn retro-fit sets normaal, verkrijgbaar bij de dealer. Setjes kosten in Duitsland €98 (Hatchback) of €226 (Sports Tourer).
Verwijderd
Klopt Navi 950MK_ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:17:
[...]
Ik bedoelde werk infotainment systeem
Ik gok Navi 950?