Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws weer.
BELANGRIJKE MEDEDELING
OnStar en WiFi-diensten
eindigen op 31 december 2020
Geachte heer/mevrouw,

In augustus 2017 heeft Groupe PSA de automerken Opel en Vauxhall gekocht van General Motors. OnStar Europe Limited was geen onderdeel van deze overname en blijft een onderneming van General Motors.

Als gevolg van deze overname zullen OnStar- en WiFi-diensten via de OnStar-verbinding (indien beschikbaar in uw land) vanaf 31 december 2020 niet meer beschikbaar zijn voor Opel.

Wij begrijpen dat u bezorgd bent dat dit uw Onstar-diensten zal beïnvloeden, maar als u een betaald Onstar-abonnement heeft, blijven wij u tot de genoemde datum dezelfde uitzonderlijke dienstverlening bieden.

Wat gebeurt er daarna?

U kunt gebruik blijven maken van alle OnStar-faciliteiten tot het moment dat uw proefabonnement afloopt. Daarna kunt u overstappen op een OnStar-abonnement dat toegang biedt tot diensten die u en uw naasten veiligheid bieden, waaronder:

• Automatische hulp bij pech/ongelukken*
• 24/7 toegang tot getrainde adviseurs die dezelfde taal als u spreken.
• Diagnostische gegevens on verzoek
• Assistentie bij diefstal van uw auto

Als u vragen heeft over uw proefabonnement of meer wilt weten, kijk dan op onze Vraag- & Antwoordpagina's.

Wij nemen contact met u op zodra we aanvullende informatie voor u hebben.

Hoogachtend,
Brian McCreavy
Directeur OnStar Europe
Al snap ik niet wat er staat, de OnStar diensten stoppen en daarna kan ik overstappen op een OnStar abonnement?

Na het grapje met de Europese Hulpverlening die ineens geld kost en het feit dat ze de Opel servicedealer in mijn woonplaats willens en wetens om zeep hebben geholpen ben ik wel redelijk klaar met de organisatie achter Opel.

De Karl bevalt prima verder, fijne en goede auto. Maar al het gedoe er omheen, daar zit ik niet zo op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Op dit moment gebruik ik het WiFi niet omdat mijn proefabonnement ten einde is (bedankt, Google Photos :P) en ik Vodafone's aanbod te duur vind voor wat ik krijg.

Het zou mooi zijn als ze het op één of andere manier mogelijk zouden maken om een eigen (e)SIM aan het OnStar-kastje te koppelen, zodat je het WiFi kunt blijven gebruiken.

Ik zou er dan een prepaid-kaartje van KPN in stoppen en af en toe wat megabytes delen - mijn eigen bundel is ruim genoeg en de antenne van de Mokka is wel beter dan die van mijn telefoon.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:18:
Op dit moment gebruik ik het WiFi niet omdat mijn proefabonnement ten einde is (bedankt, Google Photos :P) en ik Vodafone's aanbod te duur vind voor wat ik krijg.

Het zou mooi zijn als ze het op één of andere manier mogelijk zouden maken om een eigen (e)SIM aan het OnStar-kastje te koppelen, zodat je het WiFi kunt blijven gebruiken.

Ik zou er dan een prepaid-kaartje van KPN in stoppen en af en toe wat megabytes delen - mijn eigen bundel is ruim genoeg en de antenne van de Mokka is wel beter dan die van mijn telefoon.
De EU maakt zich druk over rietjes en oorstokjes, maar klanten dwingen diensten af te nemen met onder andere koppelverkoop is geen probleem...

Ben het helemaal met je eens, het is absurd dat je niet zelf je provider en diensten kan kiezen. Ik snap dat er net als vroeger met mobiele telefoons een soort van lock is voor 1 of 2 jaar die je tegen betaling kan laten vervallen, maar daarna moet je gewoon vrij zijn in je keuzes.

Beetje hetzelfde als dat Opel (of welk merk dan ook) zou verplichten om Vredestein banden te gebruiken en benzine van de Tango.

Ik gebruikte het tijdens de proefperiode ook amper die wifi. Het werkte prima hoor, zelfs in België wat niet ondersteunt schijnt te zijn, maar ik zie de toegevoegde waarde niet. Heb minimaal 3 telefoons in de auto met dikke databundels, en hoef in de auto geen films te streamen. Ik gebruik data voor navigatie en Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat is het 'probleem' dat ik ook heb: het is leuk dat het er is, maar ik gebruik het niet genoeg om de kosten voor mezelf te kunnen verantwoorden.

Mijn KPN-bundel is 10 GB, wat ik bij lange na niet volledig gebruik. Als ik daar een paar GB van naar de auto zou kunnen sturen, zou ik dat zo doen.

Datzelfde geldt trouwens voor de hele OnStar-dienst: leuke gimmick, maar eigenlijk gebruik ik het niet. Ik heb een paar keer op de blauwe knop gedrukt toen ik de auto net had, nu is het nieuwe er vanaf en doe ik het niet meer. Ik gebruik soms de app, maar ook dat zal ik niet missen als mijn proefabonnement afloopt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@MK_
Bijna alle vacuüm slangetjes er ff uitgehaald en er weer opnieuw ingedrukt;

ja er staan bokken onder :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kfwfKEy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TZRfqyR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DSPliIhl.jpg

Heb een deel van m'n vermogen terug!
De STFT value is nu heel netjes, alleen de LTFT zit nog op de 5,5% (stond eerst op 9%)... maar het is dus wel een vacuüm probleem. 1-weg valve los gehad maar die is nog helemaal goed en die vriend van me heeft een gechipte Z20LET en die zij dat deze even snel voelde, maar wel "smoother" dan de LET. :o

Binnenkort alle vacuüm leidingen maar vervangen, sommige zaten echt los in de aansluit rubbers... ;(

edit:
nieuwe vac box, vac lines, downpipe en klepdeksel pakking besteld. Kreeg de bouten erbij (als het goed is) van Courtenays 8)

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 11-05-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:12:
@MK_
Bijna alle vacuüm slangetjes er ff uitgehaald en er weer opnieuw ingedrukt;

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb een deel van m'n vermogen terug!
De STFT value is nu heel netjes, alleen de LTFT zit nog op de 5,5% (stond eerst op 9%)... maar het is dus wel een vacuüm probleem. 1-weg valve los gehad maar die is nog helemaal goed en die vriend van me heeft een gechipte Z20LET en die zij dat deze even snel voelde, maar wel "smoother" dan de LET. :o

Binnenkort alle vacuüm leidingen maar vervangen, sommige zaten echt los in de aansluit rubbers... ;(

edit:
nieuwe vac box, vac lines, downpipe en klepdeksel pakking besteld. Kreeg de bouten erbij (als het goed is) van Courtenays 8)
Nice 8) Kan best zijn dat dat je probleem was, te weinig vacuüm :/ Hopelijk is het met de nieuwe onderdelen straks volledig weg :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:10:
[...]

Nice 8) Kan best zijn dat dat je probleem was, te weinig vacuüm :/ Hopelijk is het met de nieuwe onderdelen straks volledig weg :D
Zit/zat hem toch in het vacuüm systeem, vanmorgen dachten we nog ff dat het sissen van de brandstof retour het probleem kon zijn... maar als ik dat Google zie ik dat nagenoeg iedereen dat heeft en je voelt ook niks.
Krijg volgende week de onderdelen binnen :) ben benieuwd idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:27:
Dat is het 'probleem' dat ik ook heb: het is leuk dat het er is, maar ik gebruik het niet genoeg om de kosten voor mezelf te kunnen verantwoorden.

Mijn KPN-bundel is 10 GB, wat ik bij lange na niet volledig gebruik. Als ik daar een paar GB van naar de auto zou kunnen sturen, zou ik dat zo doen.

Datzelfde geldt trouwens voor de hele OnStar-dienst: leuke gimmick, maar eigenlijk gebruik ik het niet. Ik heb een paar keer op de blauwe knop gedrukt toen ik de auto net had, nu is het nieuwe er vanaf en doe ik het niet meer. Ik gebruik soms de app, maar ook dat zal ik niet missen als mijn proefabonnement afloopt.
Ik heb nog nooit op een knopje geduwt, en de app vind ik bijzonder matig. Tegen de tijd dat hij bijgewerkt is sta ik al bij de auto O-)

Nee, dat soort gimmicks doen mij niets. Het is dat het er gratis in zat. Want anders had ik er geen cent voor betaald. Maar je zal maar wel bewust voor de Onstar en Wifi gekozen hebben bij de aanschaf, zit je over 1,5 jaar gewoon zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35
MK_ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 09:33:

[...]

We hebben het opgenomen, zodat we het later konden nameten. Ik had de digitale snelheidsmeter opgezet, dus mijn meting is vrij accuraat :p

17 seconden rond i.p.v de al trage 14,1 seconden fabrieksopgave valt dan toch tegen :/ :p

Als jullie perse willen heb ik de video als bewijs van mijn snelheidsrecord >:)
Het was bij mij wel op winterbanden. Ik merk nu dat de zomerbanden veel sneller oppakken en meer grip hebben. Binnnenkort nog maar een keer proberen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Update:
Dus...

As. weekend gaat er een nieuwe downpipe op, wordt de rear bcs (boost control solenoid) gebypassed en nieuw klepdeksel pakking erop.
Short Term Fuel Trim is nu redelijk goed en de Long Term Fuel Trim zit onder de 5% wat een verbetering is van 4%... maar het vacuüm systeem lijkt het probleem te zijn van het vermogensprobleem.
Als ik de rear bcs bypass moet dat probleem voorbij zijn en anders een dump valve op m'n inlaat monteren. (wat nog meer problemen uitsluit).

Gisteren @ AC de Meern:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c6InDxG.jpg
ja die rechter is half roze

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 13-05-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LuPo schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:33:
[...]
Het was bij mij wel op winterbanden. Ik merk nu dat de zomerbanden veel sneller oppakken en meer grip hebben. Binnnenkort nog maar een keer proberen. :)
Ik had al zomerbandjes er onder :$ Wel eco-banden :P
ArcticWolf schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:09:
Update:
Dus...

As. weekend gaat er een nieuwe downpipe op, wordt de rear bcs (boost control solenoid) gebypassed en nieuw klepdeksel pakking erop.
Short Term Fuel Trim is nu redelijk goed en de Long Term Fuel Trim zit onder de 5% wat een verbetering is van 4%... maar het vacuüm systeem lijkt het probleem te zijn van het vermogensprobleem.
Als ik de rear bcs bypass moet dat probleem voorbij zijn en anders een dump valve op m'n inlaat monteren. (wat nog meer problemen uitsluit).

Gisteren @ AC de Meern:
[afbeelding]
ja die rechter is half roze
Na de vacuum-fix is hij weer 100% :Y Ga je hem ook opnieuw dyno'en dan?

Is dat ding nu half roze? :F Ik dacht dat die enkel roze accenten had (velgen, spiegels, dak, chromen sierstripts, alle interieurs-panelen.... )

Waarvoor staat Team-O.C.U eigenlijk voor? Vraag het me telkens af :P

Edit: Opel Club Utrecht blijkbaar :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:33:
[...]

Ik had al zomerbandjes er onder :$ Wel eco-banden :P

[...]

Na de vacuum-fix is hij weer 100% :Y Ga je hem ook opnieuw dyno'en dan?

Is dat ding nu half roze? :F Ik dacht dat die enkel roze accenten had (velgen, spiegels, dak, chromen sierstripts, alle interieurs-panelen.... )

Edit: Opel Club Utrecht blijkbaar :)
Idd hij is nu half roze ;) ipv roze accenten.

Ik ga hem nu niet opnieuw dyno'en... eerst maar een goede tuner vinden. Zo'n Brit dacht overigens dat de traction control ingreep op de dyno (je moet wat zekeringen trekken om het helemaal uit te schakelen), maar goed heb niks gehoord over dat het lampje begon te knipperen... dus weet niet of dat waar was.

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 14-05-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
MK_ schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:33:
Opel Corsa's United :+

De opvolger van Onstar is geintroduceerd
Waar nieuwe Opels nu nog zijn uitgerust met de OnStar-knop maakt volgend jaar Opel Connect zijn opwachting. De nieuwe generatie Corsa is het eerste model met de nieuwe connectiviteitsdiensten.
Opel introduceert de Europese online-dienstenservice van Groupe PSA en laat daarmee het oude moederbedrijf General Motors steeds meer los. Tegen het einde van 2020 zwaait Opel de van GM afkomstige OnStar-technologie uit. Opel Connect heeft naast een noodoproepsysteem een 'connected' navigatie en assistentie in het geval van diefstal. Ook is het mogelijk om de deuren van de Opel op afstand te vergrendelen. Apple Carplay en Android Auto blijven beschikbaar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:59:
Goed nieuws weer.

[...]

Al snap ik niet wat er staat, de OnStar diensten stoppen en daarna kan ik overstappen op een OnStar abonnement?
Kreeg het mailtje ook, kan er niet mee zitten. Heb de Corsa in juni een jaar en dan loopt ook het Onstar abbo af. Leuke gimmick met een app op je telefoon enzo maar mij geen €99 per jaar waard. En de wifi heb ik nog nooit gebruikt, couldn't care less. Heb een telefoon met forse databundel en het is een driedeurs Corsa, dus nooit kinderen met tablets oid op de achterbank :P
Na het grapje met de Europese Hulpverlening die ineens geld kost en het feit dat ze de Opel servicedealer in mijn woonplaats willens en wetens om zeep hebben geholpen ben ik wel redelijk klaar met de organisatie achter Opel.
Hierna vooral geen Opel, Peugeot of Citroën meer rijden dan ;)
De Karl bevalt prima verder, fijne en goede auto. Maar al het gedoe er omheen, daar zit ik niet zo op te wachten.
Wat voor gedoe bedoel je dan? Alleen maar dit mailtje waar je je niets van aan hoeft te trekken tenzij je eind 2020 nog zelf een Onstar abbo actief hebt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Kreeg het mailtje ook, kan er niet mee zitten. Heb de Corsa in juni een jaar en dan loopt ook het Onstar abbo af. Leuke gimmick met een app op je telefoon enzo maar mij geen €99 per jaar waard. En de wifi heb ik nog nooit gebruikt, couldn't care less. Heb een telefoon met forse databundel en het is een driedeurs Corsa, dus nooit kinderen met tablets oid op de achterbank :P

[...]

Hierna vooral geen Opel, Peugeot of Citroën meer rijden dan ;)
Ik rijd enkel Frans :P
En Renault is voor mij gelijk aan afval.

Dus ik ben bang....
[...]

Wat voor gedoe bedoel je dan? Alleen maar dit mailtje waar je je niets van aan hoeft te trekken tenzij je eind 2020 nog zelf een Onstar abbo actief hebt?
Gedoe als in elke keer wijzigt er van alles. Ook al gebruik ik het niet actief. Ik koop bewust een nieuwe auto met allerlei beloftes en diensten. En nog binnen 6 maanden heb ik al 3 wijzigingen en 1 probleem voor mijn kiezen gehad:
1. Probleem: folder met winterbanden wijkt af van de verkooplijsten. Uiteindelijk met moeite toch gekregen waar ik recht op had, al kostte dat mij ook nog geld (lees maar terug, maar gaat over 14-15 inch en staal vs LM)

2. Wijziging: Opel dealer in mijn woonplaats is bewust kapot gemaakt. Mag nu 20 kilometer rijden en ben verplicht om een leenauto te nemen (hiervoor kon ik naar huis lopen)

3. Wijziging: OnStar en Wifi gaan eruit. Zit straks een waardeloos stuk electronica in mijn auto waar ik wel voor betaald heb en geen keuze meer in heb

4. Wijziging: Pechhulp buitenland is betaald geworden, ondanks de belofte dat het altijd gratis erin zou zitten

Weet je, het is allemaal niet onoverkomelijk. Maar vind het ronduit schofterig hoe het allemaal afgehandeld wordt. Ik snap dat er dingen wijzigen, maar beloof het dan niet om het vervolgens te schrappen. Pas het dan aan op nieuwe auto's (punt 4) of bied aan een ander systeem te plaatsen cq. te herprogrammeren (punt 3).

Maar al met al is de Karl nog steeds het meeste waar voor het minste geld als je vergelijkt met de Up, Aygo, etc. Alhoewel op dit moment bijna alle opties geschrapt zijn, ik heb nog geluk met een goede bak met opties die ik kon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hopelijk geen boetes opgelopen vandaag :*)

Vandaag de pre-cat vervangen voor een 70mm RVS downpipe van Courtenays.
En daarna de rear Boost Control Solenoid ge-bypassed met nieuwe OEM vacuum slangen van GM, maar helaas... blijkbaar was de slang naar de throttle body er onderweg toch uitgeschoten, dus die 7,8s is niet representatief omdat de STFT al niet goed was.
Thuis gekomen floot de TB als een malle en kwam ik er dus achter dat hij eruit lag... ik werd een beetje bleek :X gelijk weer een nieuw rubber erop.
Biesheuvel autosport gebeld en weer in de auto gestapt... 1 uur en 5 min later (terwijl het normaal gesproken maar <30 min rijden is... kut files). Silicone vacuüm slangetjes gekocht en er meteen opgelegd en toen was het probleem met fuel trim opgelost.

STFT = Short Term Fuel Trim, LTFT = Long Term Fuel Trim)

Dat "natte" is WD40, geen olie lek :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wnm3k8ph.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hUUStErh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zmg8DYjh.jpg

Morgen doe ik de rest, maar heb alleen de kritieke slang vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9SnFus7h.jpg

LTFT zakte daarna weer van 5% naar 2,3% (en binnenkort nog wel lager):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nq63Q8Ah.jpg

Dit was nog toen de fuel trim niet goed was maar wel met de bypass:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ghhkniOh.jpg

Gaat de goede kant op :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:01:
Hopelijk geen boetes opgelopen vandaag :*)

Vandaag de pre-cat vervangen voor een 70mm RVS downpipe van Courtenays.
En daarna de rear Boost Control Solenoid ge-bypassed met nieuwe OEM vacuum slangen van GM, maar helaas... blijkbaar was de slang naar de throttle body er onderweg toch uitgeschoten, dus die 7,8s is niet representatief omdat de STFT al niet goed was.
Thuis gekomen floot de TB als een malle en kwam ik er dus achter dat hij eruit lag... ik werd een beetje bleek :X gelijk weer een nieuw rubber erop.
Biesheuvel autosport gebeld en weer in de auto gestapt... 1 uur en 5 min later (terwijl het normaal gesproken maar <30 min rijden is... kut files). Silicone vacuüm slangetjes gekocht en er meteen opgelegd en toen was het probleem met fuel trim opgelost.

STFT = Short Term Fuel Trim, LTFT = Long Term Fuel Trim)

Dat "natte" is WD40, geen olie lek :P
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Morgen doe ik de rest, maar heb alleen de kritieke slang vervangen:
[afbeelding]

LTFT zakte daarna weer van 5% naar 2,3% (en binnenkort nog wel lager):
[afbeelding]

Dit was nog toen de fuel trim niet goed was maar wel met de bypass:
[afbeelding]

Gaat de goede kant op :9 8)
*O*

Gaat de goede kant op zo :9

https://www.autozeitung.d...hnische-daten-191305.html
Astra K GSI? :D

Afbeeldingslocatie: https://www.autozeitung.de/assets/styles/article_image/public/field/images/opel-astra-gsi-2017-01.jpg?itok=vlZCFLIP
Afbeeldingslocatie: https://www.autozeitung.de/assets/styles/article_image/public/field/images/opel-astra-gsi-2017-04.jpg?itok=vlZCFLIP
Die lijkt dan inderdaad weer verdacht veel op de Buick Verano GS:
Afbeeldingslocatie: https://www.autozeitung.de/assets/styles/570x343/public/field/images/buick-verano-gs-1.jpg?itok=ZopiWeIY
Motor is nog een beetje onduidelijk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:54:
[...]

*O*

Gaat de goede kant op zo :9
Ja en hij rijdt nu /echt/ goed, heb de volledige boost in z'n 1 en 2 tot z'n beschikking nu en door de downpipe knalt hij lekker wanneer je overschakelt (hoog in de toeren).. deed die eerst niet dus dat is best leuk als je nu hard optrekt :D
De ECU heeft zichzelf correct aangepast en de lambda zien er ook goed uit _/-\o_

Volgende maand een Forge recirc erin en een boost gauge installeren... die meter is toch wel nodig vind ik :/ vind het maar apart dat er standaard geen boost gauge in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:40:
[...]

Ja en hij rijdt nu /echt/ goed, heb de volledige boost in z'n 1 en 2 tot z'n beschikking nu en door de downpipe knalt hij lekker wanneer je overschakelt (hoog in de toeren).. deed die eerst niet dus dat is best leuk als je nu hard optrekt :D
De ECU heeft zichzelf correct aangepast en de lambda zien er ook goed uit _/-\o_

Volgende maand een Forge recirc erin en een boost gauge installeren... die meter is toch wel nodig vind ik :/ vind het maar apart dat er standaard geen boost gauge in zit.
Temperatuurmeter ontbreekt standaard toch ook? :P

Je gaat toch niet zo'n lelijke boost-gauge installeren in zo'n ventilator-gat hè? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:51:
[...]

Temperatuurmeter ontbreekt standaard toch ook? :P

Je gaat toch niet zo'n lelijke boost-gauge installeren in zo'n ventilator-gat hè? :/
Haha nee, dat vind ik zelf ook niks.... maar die A-stijl adapters zijn ook maar lelijk |:( dus weet nog niet wat ik ga doen.

Temperatuur meter ontbreekt idd ook, maar is niet heel erg spannend bij deze... zolang je maar niet gaat trappen als die koud is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Haha nee, dat vind ik zelf ook niks.... maar die A-stijl adapters zijn ook maar lelijk |:( dus weet nog niet wat ik ga doen.

Temperatuur meter ontbreekt idd ook, maar is niet heel erg spannend bij deze... zolang je maar niet gaat trappen als die koud is ;)
Hmm dan wordt het moeilijk... Enige wat dan eigenlijk nog over blijft is een losse boost-meter die je random op je dashboard plakt. Heeft een Astra H niet ergens een vakje o.i.d waarin je dat kan wegwerken?

Niet trappen zolang hij koud is, hoe weet je dat hij warm is als je geen temperatuurmeter hebt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:11:
[...]

Hmm dan wordt het moeilijk... Enige wat dan eigenlijk nog over blijft is een losse boost-meter die je random op je dashboard plakt. Heeft een Astra H niet ergens een vakje o.i.d waarin je dat kan wegwerken?

Niet trappen zolang hij koud is, hoe weet je dat hij warm is als je geen temperatuurmeter hebt? :P
Gewoon dat merk je wel en anders hou je 20 min aan. Na 5 min zit de kvs temperatuur al rond de 80C (bedrijfstemperatuur van de LEH).
Ik hou meestal 20 minuten aan of soms trap ik ook gewoon niet O-)

De meegeleverde bouten bij de downpipe waren veel te kort (moer paste zelfs maar net), dus net uitgewisseld voor RVS boutjes.
En de vac line van de fuel regulator vervangen door silicone. Vanaf de recirc naar de fuel regulator was nog helemaal in orde dus die heb ik maar laten zitten (kwam ook niet los :P )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M391ZMCh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6wXl3xyh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FzV0lRnh.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door ArcticWolf op 19-05-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zucht :X

Opel en roest... vond 2 dagen geleden toevallig roest onder de instaplijsten, net alles mechanisch opgelost, krijg je dit :X en het ziet er naar uit dat het niet stil zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:11:
Zucht :X

Opel en roest... vond 2 dagen geleden toevallig roest onder de instaplijsten, net alles mechanisch opgelost, krijg je dit :X en het ziet er naar uit dat het niet stil zit :'(
Onder de instaplijsten? Dat vind ik vrij knap om eerlijk te zijn, dat is niet echt een plek waar veel water komt. Maar goed, als je de auto doet wassen dan dat niet afzeemd blijft dat water daar natuurlijk staan, en dan gaat het gauw roesten ja :/

Bij een Astra H kan roest normaliter voorkomen bij het subframe, carrosserie komt weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:27:
[...]

Onder de instaplijsten? Dat vind ik vrij knap om eerlijk te zijn, dat is niet echt een plek waar veel water komt. Maar goed, als je de auto doet wassen dan dat niet afzeemd blijft dat water daar natuurlijk staan, en dan gaat het gauw roesten ja :/

Bij een Astra H kan roest normaliter voorkomen bij het subframe, carrosserie komt weinig voor.
Eh?
Astra H roest bij het subframe? Heb echt nog nooit een H gezien met roest op het subframe.

Een Astra H roest juist bij de carrosserie, slechte kwaliteit lak. Alleen bij de instaplijsten is niet echt normaal nee, zag nog wel zout resten bovenin bij de portieren zitten en ik had het idee dat de instaplijsten al een keer "verplakt" zijn, dus zal wel een combi van zout en water zijn geweest :(
Maar ik droogde die plek altijd wel goed af :/ maar die wordt dus ook een beetje nat tijdens het rijden (als het regent).

Een H roest het snelst bij de dorpel achter en voor, bij de weerstrips voor, veerpoot kapjes voor, bumperbalk achter.

En daarnaast hebben de meeste H's geen instaplijsten of skirts... dus dat is een "nadeel" van de OPC in mijn geval.

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 27-05-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:50:
[...]

Eh?
Astra H roest bij het subframe? Heb echt nog nooit een H gezien met roest op het subframe.

Een Astra H roest juist bij de carrosserie, slechte kwaliteit lak. Alleen bij de instaplijsten is niet echt normaal nee, zag nog wel zout resten bovenin bij de portieren zitten en ik had het idee dat de instaplijsten al een keer "verplakt" zijn, dus zal wel een combi van zout en water zijn geweest :(
Maar ik droogde die plek altijd wel goed af :/

Een H roest het snelst bij de dorpel achter en voor, bij de weerstrips voor, veerpoot kapjes voor, bumperbalk achter.

En daarnaast hebben de meeste H's geen instaplijsten of skirts... dus dat is een "nadeel" van de OPC in mijn geval.
Komt anders regelmatig voor meen ik, aan het subframe.

Veerpoten voor was me inderdaad ook bekend. Dacht dat de carrosserie van de H juist prima was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:59:
[...]

Komt anders regelmatig voor meen ik, aan het subframe.

Veerpoten voor was me inderdaad ook bekend. Dacht dat de carrosserie van de H juist prima was.
Alle H die ik ken hebben wel roest achter bij de dorpel of achter bij de weerstrips voor. Tis niet dramatisch, maar de kwaliteit van de lak is echt ondermaats.
Overigens roest het kofferbak slot ook (was ik vergeten :P ) wat weer de bedrading aantast zodat het lampje het niet meer doet ... en een paar maanden later het slot ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Volgende keer toch maar op de rem:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UhvVuxT.jpg

Borden helemaal gemist (of onbewust genegeerd O-) )... met ruim 120/130 over die duiker (verzakking) geklapt, toplagers naar z'n grootje }:O

@MK_
Vandaag ook naar het subframe gekeken toen hij op de brug stond maar daar zit geen gram roest.

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 01-06-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:30:
Volgende keer toch maar op de rem:
[afbeelding]

Borden helemaal gemist (of onbewust genegeerd O-) )... met ruim 120/130 over die duiker (verzakking) geklapt, toplagers naar z'n grootje }:O

@MK_
Vandaag ook naar het subframe gekeken toen hij op de brug stond maar daar zit geen gram roest.
Verzakking 1x omlaag of omhoog en omlaag? In België heb ik namelijk ook elke dag een flinke verzakking, viel me vooral op hoe hoog hij was toen ik er in een file reed), maar onderstel is nog prima (met de nadruk op nog :p )

En gelukkig *O* Die van jou is een facelift zeker? Misschien tegen toen al gefixt, weet het niet. Of het is een binnenslaper geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:57:
[...]

Verzakking 1x omlaag of omhoog en omlaag? In België heb ik namelijk ook elke dag een flinke verzakking, viel me vooral op hoe hoog hij was toen ik er in een file reed), maar onderstel is nog prima (met de nadruk op nog :p )

En gelukkig *O* Die van jou is een facelift zeker? Misschien tegen toen al gefixt, weet het niet. Of het is een binnenslaper geweest :)
Ja Belgie heeft volgens mij ook niet echt lekkere wegen :P

Heb het even geschetst:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4GT4d7f.png

Hij heeft idd een groot deel van z'n leven binnen gestaan, maar kan niet veel vinden over subframe roest...
Dit misschien:
http://www.vxronline.co.u....php?257718-Subframe-rust

Maar heb hier geen last van zout water (lucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Beh, vandaag heeft mijn Zafira uit 2009 , (139k, import uit DE) besloten dat het schakelen wel heel erg lastig moet gaan. Bij achteruit willen inparkeren voor de deur kreeg ik um nieteens in de achteruit en hoorde je de tandwielen er overheen vliegen oid.

Bij meer gas geven merk je dat de toeren richting de 3000 opeens omhoog schieten en dan weer terugzakken, zonder dat de koppeling nog is ingedrukt.
Motor uit, derde of vierde versnelling, handrem erop en aanzetten slaat motor wel direct af.

Maandag maar naar de vaste garage, maar vrees het ergste voor de koppeling of iets wat daar mee te maken heeft. Net vorige maand de grote beurt met distributieriem gehad en dan dit weer.
2j terug al de stuurbekrachtigingspomp, dus mijn vertrouwen in deze wagen is wel op eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Psychokiller schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:36:
Beh, vandaag heeft mijn Zafira uit 2009 , (139k, import uit DE) besloten dat het schakelen wel heel erg lastig moet gaan. Bij achteruit willen inparkeren voor de deur kreeg ik um nieteens in de achteruit en hoorde je de tandwielen er overheen vliegen oid.

Bij meer gas geven merk je dat de toeren richting de 3000 opeens omhoog schieten en dan weer terugzakken, zonder dat de koppeling nog is ingedrukt.
Motor uit, derde of vierde versnelling, handrem erop en aanzetten slaat motor wel direct af.

Maandag maar naar de vaste garage, maar vrees het ergste voor de koppeling of iets wat daar mee te maken heeft. Net vorige maand de grote beurt met distributieriem gehad en dan dit weer.
2j terug al de stuurbekrachtigingspomp, dus mijn vertrouwen in deze wagen is wel op eigenlijk.
Welke type motor zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:08:
[...]

Ja Belgie heeft volgens mij ook niet echt lekkere wegen :P

Heb het even geschetst:
[afbeelding]

Hij heeft idd een groot deel van z'n leven binnen gestaan, maar kan niet veel vinden over subframe roest...
Dit misschien:
http://www.vxronline.co.u....php?257718-Subframe-rust

Maar heb hier geen last van zout water (lucht).
Vooral omhoog is slecht voor je onderstel op zo'n snelheid, dat is een flinke klap met 120/130. Omlaag merk je wel maar is niet echt slecht.
Psychokiller schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:36:

Achteruit kan ook komen door een foute positionering van tandwielen in de bak, vrij normaal. Dat kan je in elke auto hebben: pook in neutraal, koppeling op, koppeling opnieuw in en dan naar zijn R.

Kan zijn dat de koppeling versleten is. Opzicht heeft dat, net als je distributie riem en grote beurt, niks te maken met het vertrouwen/de kwaliteit van de auto: zoiets is puur een slijtage onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:57:
[...]

Vooral omhoog is slecht voor je onderstel op zo'n snelheid, dat is een flinke klap met 120/130. Omlaag merk je wel maar is niet echt slecht.

[...]

Achteruit kan ook komen door een foute positionering van tandwielen in de bak, vrij normaal. Dat kan je in elke auto hebben: pook in neutraal, koppeling op, koppeling opnieuw in en dan naar zijn R.

Kan zijn dat de koppeling versleten is. Opzicht heeft dat, net als je distributie riem en grote beurt, niks te maken met het vertrouwen/de kwaliteit van de auto: zoiets is puur een slijtage onderdeel.
Dat eenmalige herken ik inderdaad wel. Maar gisteren tot drie keer toe geprobeerd. Ook even motor uitgezet en aan, bleef hetzelfde. Geluid klinkt te ongezond, ben maar om de hoek gereden vom vooruit te parkeren :)

Los daarvan was het ook bij normaal rijden dus gisteren. Had echt wel kracht nodig om de tweede of hogere versnelling erin te zetten. Zelfs uit de versnelling halen naar neutraal kostte moeite?
ArcticWolf schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:15:
[...]

Welke type motor zit erin?
Type 1.8 BUSINESS
Bouwjaar 2009
Bouwmaand februari
Brandstof Benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-09 14:29
Hulp/advies gezocht!

Onze auto slaat direct af na de eerste startpoging, dit komt enkel voor bij een koude start. Wanneer ik de auto vervolgens weer start, dan gaat dit probleemloos. Ook merken we soms wanneer we stukken hebben gereden en vervolgens weer de auto starten dat de auto dan een klein dipje heeft dat te zien is via de toerenteller. Hij zakt dan onder de 500 toeren en vervolgens stijgt ie weer naar normale waarden. Wij hebben soms ook het idee dat de auto niet altijd even lekker doortrekt en dat de auto een licht schommelt heeft met stationair draaien, je hoort dan ook dat de motor niet helemaal mooi loopt zoals het hoort. Geen idee als dit met elkaar te maken heeft, maar dit zijn onze bevindingen. Het gaat overigens om een Opel Corsa 1.2 16v (benzine) uit 2009 met motorcode Z12XEP.

Graag hoor ik van jullie waar we het eventueel moeten zoeken.

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Psychokiller schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:37:
[...]

Dat eenmalige herken ik inderdaad wel. Maar gisteren tot drie keer toe geprobeerd. Ook even motor uitgezet en aan, bleef hetzelfde. Geluid klinkt te ongezond, ben maar om de hoek gereden vom vooruit te parkeren :)

Los daarvan was het ook bij normaal rijden dus gisteren. Had echt wel kracht nodig om de tweede of hogere versnelling erin te zetten. Zelfs uit de versnelling halen naar neutraal kostte moeite?

[...]

Type 1.8 BUSINESS
Bouwjaar 2009
Bouwmaand februari
Brandstof Benzine
Misschien een rare vraag, maar zit er genoeg olie in de bak? Als dat te min is kan het ook goed gaan. Anders waarschijnlijk inderdaad de koppeling, of erger de synchronisatie, alhoewel je dan geen fluctuaties zou moeten ondervinden tijdens het rijden.
Daantje92 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:34:
Hulp/advies gezocht!

Onze auto slaat direct af na de eerste startpoging, dit komt enkel voor bij een koude start. Wanneer ik de auto vervolgens weer start, dan gaat dit probleemloos. Ook merken we soms wanneer we stukken hebben gereden en vervolgens weer de auto starten dat de auto dan een klein dipje heeft dat te zien is via de toerenteller. Hij zakt dan onder de 500 toeren en vervolgens stijgt ie weer naar normale waarden. Wij hebben soms ook het idee dat de auto niet altijd even lekker doortrekt en dat de auto een licht schommelt heeft met stationair draaien, je hoort dan ook dat de motor niet helemaal mooi loopt zoals het hoort. Geen idee als dit met elkaar te maken heeft, maar dit zijn onze bevindingen. Het gaat overigens om een Opel Corsa 1.2 16v (benzine) uit 2009 met motorcode Z12XEP.

Alvast heel erg bedankt!
Al eens gekeken naar de bobines? Dat klinkt wel als een probleem wat de bobines kunnen veroorzaken, een puntje bij de Opel's van die generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:37
Ik hoorde al een paar dagen wat water klotsen in onze Insignia Sportstourer ‘11. Dus ik trek aan de bestuurderskant het rubber uit het portier, komt er ff 1,5 liter water uit 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Daantje92 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:34:
Hulp/advies gezocht!

Alvast heel erg bedankt!
Ik had precies hetzelfde met m'n Astra H Z16XEP, bleek uiteindelijk vervuilde brandstof/injectoren te zijn... weet niet welk merk benzine je tankt?
Psychokiller schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:37:
[...]

[...]

Type 1.8 BUSINESS
Bouwjaar 2009
Bouwmaand februari
Brandstof Benzine
De F17 bak staat nou niet echt bekend als een slechte versnellingsbak :X Gaat het wisselen van versnellingen soepel als de motor uit staat? (zonder koppeling).

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 03-06-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
marc.r schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:23:
Ik hoorde al een paar dagen wat water klotsen in onze Insignia Sportstourer ‘11. Dus ik trek aan de bestuurderskant het rubber uit het portier, komt er ff 1,5 liter water uit 8)7.
Ik snap ook niet waarom die doppen er in zitten. Water loopt de deur in langs de ramen, dat is normaal. Die gaten zitten er om dat water weer er uit te laten. Duwen ze dan weer doppen er in 8)7

Mooie plek voor roestontwikkeling ook :)
ArcticWolf schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:23:
[...]
De F17 bak staat nou niet echt bekend als een slechte versnellingsbak :X
Totaal niet inderdaad, vandaar dat ik ook die bak wou hebben in de Meriva.

[ Voor 20% gewijzigd door MK_ op 03-06-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
ArcticWolf schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:23:
[...]

Ik had precies hetzelfde met m'n Astra H Z16XEP, bleek uiteindelijk vervuilde brandstof/injectoren te zijn... weet niet welk merk benzine je tankt?

[...]

De F17 bak staat nou niet echt bekend als een slechte versnellingsbak :X Gaat het wisselen van versnellingen soepel als de motor uit staat? (zonder koppeling).
Ik tank bij Shell of bij de Avia in Duitsland. In Duitsland tank ik Super Bleifrei en in Nederland Euro 95. Wat heb je aan die vervuilde injectoren gedaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:37
MK_ schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:31:
[...]

Ik snap ook niet waarom die doppen er in zitten. Water loopt de deur in langs de ramen, dat is normaal. Die gaten zitten er om dat water weer er uit te laten. Duwen ze dan weer doppen er in 8)7

Mooie plek voor roestontwikkeling ook :)
Zitten kleine gaatjes in het rubber, wat dus verstopt zat.. zo ff alle rubbers schoonmaken en hopen dat er idd niet al langer water staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Daantje92 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Ik tank bij Shell of bij de Avia in Duitsland. In Duitsland tank ik Super Bleifrei en in Nederland Euro 95. Wat heb je aan die vervuilde injectoren gedaan als ik vragen mag?
Hmm ik reed op Tango 95 loodvrij, ben daarna over gegaan op Shell.. heb de eerste 5x V-power getankt en 2x injectie reiniger erin, daarna gewoon standaard Shell fuel save getankt en toen was het over.

Had trouwens niet gelezen dat dit met de koud start gebeurde... ik had het voornamelijk als hij al warm was dat hij daarna meteen weer afsloeg en bij de 2e keer wel gewoon startte. Dat dipje had hij soms ook idd, dus net niet afslaan... maar ook niet mooi lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nieuwe shock supports, lagers, stofkapjes, bumpstops besteld, we gaan het zien als ze los gaan binnenkort }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
ArcticWolf schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:14:
[...]

Hmm ik reed op Tango 95 loodvrij, ben daarna over gegaan op Shell.. heb de eerste 5x V-power getankt en 2x injectie reiniger erin, daarna gewoon standaard Shell fuel save getankt en toen was het over.

Had trouwens niet gelezen dat dit met de koud start gebeurde... ik had het voornamelijk als hij al warm was dat hij daarna meteen weer afsloeg en bij de 2e keer wel gewoon startte. Dat dipje had hij soms ook idd, dus net niet afslaan... maar ook niet mooi lopen.
Bij mij is het echt met koude start, zojuist weer. Met warme motor slaat ie soms wel eerder aan en soms duurt het iets langer. Dat tanken met V Power ga ik ook eens een keer proberen met combinatie van injectie reiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Daantje92 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:07:
[...]

Bij mij is het echt met koude start, zojuist weer. Met warme motor slaat ie soms wel eerder aan en soms duurt het iets langer. Dat tanken met V Power ga ik ook eens een keer proberen met combinatie van injectie reiniger
En het stuk wat MK_ zegt over bobines sla je wijselijk over? Zeker bij koude start lijkt het me eerder iets met ontsteking te maken te hebben.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
MadMarky schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:36:
[...]

En het stuk wat MK_ zegt over bobines sla je wijselijk over? Zeker bij koude start lijkt het me eerder iets met ontsteking te maken te hebben.
Totaal over het hoofd gelezen! Ik heb ook de tip gekregen om het gasklephuis schoon te maken. Dit ga ik eerst even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:12
MadMarky schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:36:
[...]

Begin maar eens met uitlezen. En dan niet foutcodes, maar daadwerkelijk realtime waarden van sensoren.
Kunt wel lukraak vanalles gaan proberen en kijken of het resultaat heeft, maar dat kost alleen maar onnodig tijd en geld.

Wanneer die bijvoorbeeld stationair weer beroerd loopt, moet je dat terug kunnen zien in één van je sensoren/waarden die je ECU geeft. Wijkt hier iets af dan zit je vaak al aardig in de richting waar je het moet zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Bas. op 04-06-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Daantje92 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Totaal over het hoofd gelezen! Ik heb ook de tip gekregen om het gasklephuis schoon te maken. Dit ga ik eerst even proberen.
Inlaat schoonmaken is idd simpel, even de inlaat eraf (1 slang klem) en dan de koolstof aanslag wegpoetsen (als het er al zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
@ArcticWolf en wat doe je met alle meuk die zich achter je gasklep verzameld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bas. schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:30:
@ArcticWolf en wat doe je met alle meuk die zich achter je gasklep verzameld? :P
Met een tandenborstel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
ArcticWolf schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:29:
[...]

Inlaat schoonmaken is idd simpel, even de inlaat eraf (1 slang klem) en dan de koolstof aanslag wegpoetsen (als het er al zit).
Als je 'm demonteer heb je dan kans dat de pakking daarvan scheurt? Dat is wat ik namelijk lees. En betreft inleren? Beste even accu ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Daantje92 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:16:
[...]

Als je 'm demonteer heb je dan kans dat de pakking daarvan scheurt? Dat is wat ik namelijk lees. En betreft inleren? Beste even accu ontkoppelen?
ah ik bedoelde gewoon eerst de slang, als het echt ernstig is zie je dat wel als je de klep open duwt. Meestal zit er alleen wat koolaanslag rondom de klep daar kun je prima bij zonder de inlaat zelf eraf te halen.

Als de inlaat zelf echt eraf moet dan heb je wel een nieuwe pakking nodig ja.

Inleren hoeft niet meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
ArcticWolf schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:05:
[...]

ah ik bedoelde gewoon eerst de slang, als het echt ernstig is zie je dat wel als je de klep open duwt. Meestal zit er alleen wat koolaanslag rondom de klep daar kun je prima bij zonder de inlaat zelf eraf te halen.

Als de inlaat zelf echt eraf moet dan heb je wel een nieuwe pakking nodig ja.

Inleren hoeft niet meen ik.
Ik heb de auto zojuist laten uitlezen en hij gaf de volgende foutcode aan:

P0016 Hall-sensor nokkenas en positiesensor nokkenas
Foutieve ratio
Permant

Ook wordt de bobine niet uitgesloten. Wat wordt er eigenlijk bedoeld met hall-sensor?

[ Voor 4% gewijzigd door Daantje92 op 05-06-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Daantje92 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:34:
[...]

Foutieve ratio
Permant

Ook wordt de bobine niet uitgesloten. Wat wordt er eigenlijk bedoeld met hall-sensor?
O-)

https://www.troublecodes.net/pcodes/p0016/

Hall effect is een methode om te meten (type sensor dus).

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 05-06-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Daantje92 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:34:
[...]

Foutieve ratio
Permant

Oei... Hoe klinkt de motor bij koude start?
Best een kans dat je distri ketting opgerekt is, daardoor bij koude start de timing niet meer helemaal klopt.

Laat dit snel controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Heb hier een Insignia sports tourer (2009) en was eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die een subwoofer (10") kist weten die pasklaar aan de zijkant van de koffer past.

Ik vraag me af of zoiets als dit in Nederland verkrijgbaar is zodat ik deze eens op locatie kan passen/bekijken, heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden helaas |:(

[ Voor 16% gewijzigd door fazerfreak op 06-06-2018 12:47 ]

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fazerfreak schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:46:
Heb hier een Insignia sports tourer (2009) en was eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die een subwoofer (10") kist weten die pasklaar aan de zijkant van de koffer past.

Ik vraag me af of zoiets als dit in Nederland verkrijgbaar is zodat ik deze eens op locatie kan passen/bekijken, heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden helaas |:(
https://www.carhifitwente...or-Opel-Insignia-(2008->)
Exact dezelfde volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
hmmm |:( Ik zie wel dat er bij staat dat het voor de hatchback is.... iemand enig idee of deze ook past in de tourer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fazerfreak schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:31:
[...]

hmmm |:( Ik zie wel dat er bij staat dat het voor de hatchback is.... iemand enig idee of deze ook past in de tourer?
Ik vrees er voor... In de Insignia Hatchbak zit daar een leeg vak waar waarschijnlijk de sub dan komt:
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/images/car_photo_536245.jpg
De Sports Tourer heeft dat niet:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.csuk-solutions.net/uploads/9d/5682300-vauxhall-insignia-sports-tourer-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
ik zie het verschil inderdaad, bedankt :) Dan misschien toch maar eens zelf aan de klus voor zoiets of kijken voor een kant en klare underseat oplossing, maar daar heb ik helaas 0,0 ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
Bas. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:40:
[...]

Oei... Hoe klinkt de motor bij koude start?
Best een kans dat je distri ketting opgerekt is, daardoor bij koude start de timing niet meer helemaal klopt.

Laat dit snel controleren.
Er zit pas een nieuwe ketting op omdat deze ratelde. Lijkt me sterk dat dit het probleem is :P

[ Voor 5% gewijzigd door Daantje92 op 06-06-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Daantje92 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:05:
[...]

Er zit pas een nieuwe ketting op omdat deze ratelde. Lijkt me sterk dat dit het probleem is :P
Doet ie het sinds de ketting vervangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fazerfreak schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:58:
ik zie het verschil inderdaad, bedankt :) Dan misschien toch maar eens zelf aan de klus voor zoiets of kijken voor een kant en klare underseat oplossing, maar daar heb ik helaas 0,0 ervaring mee :)
Pioneer heeft ook een tijdje brede platte subwoofers gehad... In de Corsa pastte die onder de dubbele laadvloer. Misschien past dat bij een Insignia ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zo alweer wat kilometertjes weggevreten met de Grandland :) Niks te klagen, (Op de binnens[piegel na waar ik recht in kijk , maar dat kan helaas niet anders, maar dat is niet super erg.) en ding heeft toch aardig wat pit ook al is het een "snorfiets" motortje :P. Binnenkort ermee op vakantie :) En binnenkort DE zonde van voor alle autoliefhebbers; kijken of ik hem zonder problemen een wasstraat doorkrijg :P

Maargoed mijn "Youngtimer" Vectra (Of is dat pas na 25 jaar? :P) begint wat probleempjes te krijgen, de plafondbekleding komt naar beneden dus daar zoek ik iets voor (magneetjes?) en mijn knipperlicht passagierszijde ligt bijna in scheiding met de rest van de auto. (Eindelijk mijn verbandtrommel kunnen gebruiken _/-\o_) APK binnenkort maar verwacht geen problemen. ~255.500 KM and still going strong. _/-\o_

Zinloze info maargoed :P

[ Voor 14% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-06-2018 14:43 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
Bas. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:13:
[...]

Doet ie het sinds de ketting vervangen is?
Nee, sinds de laatste 4-5 keer. Ketting heb ik eind vorige jaar laten vervangen

[ Voor 10% gewijzigd door Daantje92 op 06-06-2018 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:38:
Zo alweer wat kilometertjes weggevreten met de Grandland :) Niks te klagen, (Op de binnens[piegel na waar ik recht in kijk , maar dat kan helaas niet anders, maar dat is niet super erg.) en ding heeft toch aardig wat pit ook al is het een "snorfiets" motortje :P. Binnenkort ermee op vakantie :) En binnenkort DE zonde van voor alle autoliefhebbers; kijken of ik hem zonder problemen een wasstraat doorkrijg :P

Maargoed mijn "Youngtimer" Vectra (Of is dat pas na 25 jaar? :P) begint wat probleempjes te krijgen, de plafondbekleding komt naar beneden dus daar zoek ik iets voor (magneetjes?) en mijn knipperlicht passagierszijde ligt bijna in scheiding met de rest van de auto. (Eindelijk mijn verbandtrommel kunnen gebruiken _/-\o_) APK binnenkort maar verwacht geen problemen. ~255.500 KM and still going strong. _/-\o_

Zinloze info maargoed :P
Wasstraat :r Is het zo'n wasstraat wat daadwerkelijk een straat lang is, of is het een wasstraat waar de auto amper in past?

"Snorfietsmotor" is inderdaad een fijn blok :D

Youngtimer is toch 15 jaar of ouder?

Airco laten bijvullen, eerste keer in 6.5 jaar :X Ik dacht dat ik heb 2 jaar terug had laten vullen, maar dat was enkel een reiniging blijkbaar. De hoeveelheid gas wat ontsnapt was viel goed mee, maar ik merk toch duidelijk verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l5CxpfIDStS7pd5JaJOLxigt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

@MK_ Het zal dan zo`n Bob wasstraat worden en die is inderdaad een strata lang, maar dan wordt hij ook binnen schoongemaakt en later door nog ene poets ding, zit dus alleen met de spiegels, en voor de deur klooien vind ik ook zoiets.

Geen idee die auto is 21 jaar, dus erm, Senior Oldtimer? :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Wasstraten die daadwerkelijk zo lang zijn vallen nog mee :)

Oldtimer is pas met 25 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Daantje92 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:44:
[...]

Nee, sinds de laatste 4-5 keer. Ketting heb ik eind vorige jaar laten vervangen
Ok. Complete set vervangen incl. kettingspanner etc. of alleen de ketting?
Alleen de ketting vervangen zonder spanner wil ook nog weleens voorkomen.

Als de spanner de ketting niet goed meer spant kun je ook van deze problemen krijgen.

Nogmaals laat het checken. (Zou geen probleem moeten zijn bij de garage die het vervangen heeft) Die problemen die je aangeeft kunnen wijzen op een losse distri ketting. Motorschade oplopen hierdoor pakt niet goedkoop uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Bas. op 06-06-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Een versleten/losse ketting hoor je echt, past niet echt bij de klachten die hij ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
MK_ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:15:
Een versleten/losse ketting hoor je echt, past niet echt bij de klachten die hij ervaart.
Die conclusie trek je wel erg makkelijk ...

- Motor slaat af als timing niet meer goed is.
- De foutcode geeft ook aan dat z'n nokkenas timing niet klopt.
- Kettingspanner heeft oliedruk nodig (om de ketting goed te spannen), wat je niet direct hebt bij koude start. Bij warme start bouw je makkelijker oliedruk op.

Bovenstaande kan heel goed verklaren waarom ie na een koude start te hebben gedaan niet meer af slaat.

Durf je ook blind te zeggen dat je de rekening betaalt mocht z'n blok in de poeier lopen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bas. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:21:
[...]
Die conclusie trek je wel erg makkelijk ...

- Motor slaat af als timing niet meer goed is.
- De foutcode geeft ook aan dat z'n nokkenas timing niet klopt.
- Kettingspanner heeft oliedruk nodig (om de ketting goed te spannen), wat je niet direct hebt bij koude start. Bij warme start bouw je makkelijker oliedruk op.

Bovenstaande kan heel goed verklaren waarom ie na een koude start te hebben gedaan niet meer af slaat.

Durf je ook blind te zeggen dat je de rekening betaalt mocht z'n blok in de poeier lopen? :X
Direct op de man spelen ;w

Maanden nadat de ketting vervangen is krijg je niet opeens random problemen van een foutieve installatie van de ketting, dan had je dat probleem al veel eerder gehad.

P0016 is een vrij generieke melding wat veel verschillende oplossingen/oorzaken kan hebben.

Kan ook iets simpels zijn als een sensor die aan het einde van zijn latijn is. De motor gaat dan in een soort van noodloop aangezien de PCM onvoldoende/incorrect info heeft en denkt dat er iets ernstigs is.

Ketting kan natuurlijk wel bij de foutcode, timing die verspringt en voila het klopt niet meer. Maar als de timing echt fout was, was het blok nu al volledig in de soep gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
MK_ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:30:
[...]

Direct op de man spelen ;w

Maanden nadat de ketting vervangen is krijg je niet opeens random problemen van een foutieve installatie van de ketting, dan had je dat probleem al veel eerder gehad.

P0016 is een vrij generieke melding wat veel verschillende oplossingen/oorzaken kan hebben.

Kan ook iets simpels zijn als een sensor die aan het einde van zijn latijn is. De motor gaat dan in een soort van noodloop aangezien de PCM onvoldoende/incorrect info heeft en denkt dat er iets ernstigs is.

Ketting kan natuurlijk wel bij de foutcode, timing die verspringt en voila het klopt niet meer. Maar als de timing echt fout was, was het blok nu al volledig in de soep gelopen.
Tjah... Hij zal de eerste niet zijn waarbij na het vervangen van de ketting de boel alsnog in de soep draait door een kettingspanner die niet mee vervangen is.

Het is nogal tricky om bij een auto die je niet kent of hebt horen lopen op een internet forum de conclusie te trekken dat het niet past bij de klachten die hij ervaart.

Een sensor die aan het einde van z'n latijn is geeft 99/100 keer deze klachten bij een warme motor, in plaats van juist bij de koude start.

Daarnaast hoeft de ketting helemaal niet van tijd te zijn met deze klachten. Hangt de ketting slap dan krijg je deze problemen ook. Zonder dat ie verspringt.
Maar het kan heel goed voorkomen dat ie door het slap hangen dadelijk wel een keer verspringt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Misschien is de ketting versprongen, gebeurd meestal bij BMW motoren :+ maar het kan wel. Bij 1 tandje gaat hij meestal niet zoveel slechter lopen maar kan hij wel vage klachten gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bas. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:07:
[...]
Het is nogal tricky om bij een auto die je niet kent of hebt horen lopen op een internet forum de conclusie te trekken dat het niet past bij de klachten die hij ervaart.
Agreed... maar met zulke klachten kan je dan ook gewoon beter naar een garage gaan :)

Ik trek ook geen conclusie, ik zeg enkel dat ik het niet bij de symptomen vind passen. Ik sluit niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22

Aapje

Opel-beun
Tja ach, computer eraan kijken wat de waardes zijn. Dan pas conclusies trekken.

Beide personen hier hebben een glazenbol en weten 't beter. eentje maakt iemand helemaal bang andere maakt 't beetje te eenvoudig.

Puntje bij paaltje, lampje gaat aan... Dus uitlezen wat er loos is i.p.v. rellen op een forum :) Probleem met
internet hero's is vaak dat ze 1 ding meegemaakt hebben en dat is dan bij iedereen het geval/probleem.

Het probleem kan van alles zijn, oorzaak is in elk geval dat de ECU denkt dat de timing verkeerd is.

Different note,

Mijn Astra G (2001) Diesel daarin tegen heeft net de APK keuring gehad.. Had eigenlijk niet verwacht de remleidingen te moeten vernieuwen. Maar het is wel zo... 3 van de remleidingen in de wielkast hebben zodanige roest dat ie afgekeurd is. Achja, volgende week mag de garage 't fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
Bas. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:04:
[...]

Ok. Complete set vervangen incl. kettingspanner etc. of alleen de ketting?
Alleen de ketting vervangen zonder spanner wil ook nog weleens voorkomen.

Als de spanner de ketting niet goed meer spant kun je ook van deze problemen krijgen.

Nogmaals laat het checken. (Zou geen probleem moeten zijn bij de garage die het vervangen heeft) Die problemen die je aangeeft kunnen wijzen op een losse distri ketting. Motorschade oplopen hierdoor pakt niet goedkoop uit.
Niet alleen de ketting, de hele retteketet is vervangen. Ik heb de ketting + spanner + pakking zelf gekocht en de montage bij een garagehouder gedaan die ik persoonlijk ken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22
Vorige week iets van de astra getest wat je liever niet wil.
Namelijk de airbags en kreukelzone.

Het belangrijkste is dat we gelukkig allebei niks ernstigs hebben. Alleen zijn de auto's een beetje stuk.

Dus even klein verhaaltje en foto's :P

Story:
Ik reed op een voorrangsweg. Een andere auto met volle aanhanger kwam opeens van rechts en stopte niet voor haaien tanden.
Op tijd stoppen of uitwijken ging em niet meer worden dus gok met zoon 40 - 50km aangetikt.

Boem en Airbags poef.
Beetje verward merk ik een witte nevel, apart geurtje, een motorkap die het zicht lichtelijk blokkeert en er zijn wat dingen die piepen. Hmmm auto is volgens mij stuk.

Zou onstar mij nu bellen? Nope proef periode is half jaartje afgelopen maar had stiekem gehoopt dat noodhulp nog wel zou werken.

Mezelf even snel gecontroleerd maar kon niks vinden.
Gordel en airbag hebben me goed opgevangen. d:)b
Kon zonder kleerscheuren zo uitstappen, de deur ging alleen niet meer helemaal open.

Eenmaal uit de auto was het redelijk duidelijk dat de auto stuk is.
De airbag was ondertussen ook leeg gelopen en hing nu over de claxon waardoor die constant af ging.
Beetje creatief dat ding tussen het stuur gepropt zodat de claxon weer ophield.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NYHEaW69OfFBVfnLviummcjk/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JNgtibNoOgGnZnXu7E9X9pEc/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PESoP8QqEFGkmFEEgZraYcEO/full.jpg

Uurtje later kwam de berger ons ophalen en wilde hij de alarm lichten die automatisch aan waren gegaan uit zetten maar dat lukte niet meer, enigste optie was volgens mij de accu los halen.
Heb voor mijn werk heel wat spul bij dat achterin ligt, deze dag ook nog wat extra op de achterbank dus lekker vol geladen. Laat de accu nou net daar onder verstopt zijn.
Hebben ze voor het gemak maar aangehouden

Auto bij de berger gedropt, hier ook meteen een andere leen auto meegekregen en ben ik de zooi gaan overladen.
Volgens mij staat de achterbank ook niet heel recht meer :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/phKPA289ARKOEi4dTvIi3rkf/full.jpg

Eenmaal thuis kreeg ik nog wel een mailtje van onstar.
Van: OnStar Vehicle Diagnostics
Onderwerp: OnStar diagnosewaarschuwing!

KRITIEK LAGE ACCUSPANNING IN UW 2017 OPEL ASTRA SPORTS TOURER
alert
Laad Uw Accu Zo Spoedig Mogelijk Op

Geachte OnStar Klant,
We hebben geconstateerd dat de accuspanning in uw 2017 Opel Astra Sports Tourer kritiek laag is. Start uw voertuig om de accu op te laden als u dat veilig kunt doen.
Neem contact op met uw dealer of wagenparkbeheerder om de accu te laten controleren.
Klik op hier om een afspraak bij uw dealer te maken. U kunt tevens een afspraak voor een servicebeurt maken via de Smartphone App of door het indrukken van de blauwe OnStar knop in uw voertuig en contact te maken met een adviseur.
U kunt de diagnosegegevens bekijken door in te loggen op uw online OnStar account via de koppelingen onder aan deze e-mail of door de Smartphone App te openen.
Neem bij vragen contact op met een van onze OnStar adviseurs op 08002929161 of druk op de blauwe OnStar knop in uw voertuig.
Schouder en puntje van mijn neus heb ik nog 5 dagen gevoeld maar alleen wanneer ik erop drukte
Mijn nek had maar 2 dagen spierpijn.
Voor de zekerheid nog bij de huisarts geweest maar op het moment is alles nog goed.
Dus volgens mij redelijk goed vanaf gekomen :*)

En dan nu opzoek naar een andere auto.
Grote kans dat dit gewoon weer voor een astra ga, was toch wel een fijn beestje.
Zoon 127.000 km mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
summetje schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 00:23:

Het belangrijkste is dat we gelukkig allebei niks ernstigs hebben. Alleen zijn de auto's een beetje stuk.

Story:
Ik reed op een voorrangsweg. Een andere auto met volle aanhanger kwam opeens van rechts en stopte niet voor haaien tanden.
Op tijd stoppen of uitwijken ging em niet meer worden dus gok met zoon 40 - 50km aangetikt.

Boem en Airbags poef.
Beetje verward merk ik een witte nevel, apart geurtje, een motorkap die het zicht lichtelijk blokkeert en er zijn wat dingen die piepen. Hmmm auto is volgens mij stuk.

Zou onstar mij nu bellen? Nope proef periode is half jaartje afgelopen maar had stiekem gehoopt dat noodhulp nog wel zou werken.

Kon zonder kleerscheuren zo uitstappen, de deur ging alleen niet meer helemaal open.

De airbag was ondertussen ook leeg gelopen en hing nu over de claxon waardoor die constant af ging.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Uurtje later kwam de berger ons ophalen en wilde hij de alarm lichten die automatisch aan waren gegaan uit zetten maar dat lukte niet meer, enigste optie was volgens mij de accu los halen.
Heb voor mijn werk heel wat spul bij dat achterin ligt, deze dag ook nog wat extra op de achterbank dus lekker vol geladen. Laat de accu nou net daar onder verstopt zijn.

Auto bij de berger gedropt, hier ook meteen een andere leen auto meegekregen en ben ik de zooi gaan overladen.
[afbeelding]

[...]

Schouder en puntje van mijn neus heb ik nog 5 dagen gevoeld maar alleen wanneer ik erop drukte
Voor de zekerheid nog bij de huisarts geweest maar op het moment is alles nog goed.

Grote kans dat dit gewoon weer voor een astra ga, was toch wel een fijn beestje.
Zo zeg, dat is een flinke klap geweest! :o

Gelukkig ben je er (vrijwel) ongeschonden uit gekomen, dat is het belangrijkste natuurlijk.

127k km in anderhalf jaar? Dan maak je ook aardig wat kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
Yup voelt een beetje als je tweede huis :p
Rij gemiddeld 80k per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daantje92
De auto heb ik weer opgehaald. Het probleem lag bij de krukassensor, want de auto start weer bij koude start zonder af te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
summetje schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 00:23:

Story:

Boem en Airbags poef.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

:o harde klap geweest zo te zien :X maar auto's zijn wel echt een stuk veiliger dan vroegah...

Wel apart dat je wel een onstar melding krijgt voor het loskoppelen van je accu :') maar dat die niet automatisch de centrale belt wanneer het nodig is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
summetje schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 00:46:
Zo! Wat 40-50 km/u al wel niet kan veroorzaken zeg! Goed om te horen dat je vrijwel zonder kleerscheuren er van af bent gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
summetje schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 00:46:
Dat is niet niks! Dan snap ik wel dat je zo'n fijne auto als de Astra kiest 8)
Daantje92 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:38:
De auto heb ik weer opgehaald. Het probleem lag bij de krukassensor, want de auto start weer bij koude start zonder af te slaan.
Precies wat ik dacht :) Gelukkig relatief simpel en goedkoop opgelost.
Daantje92 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:59:
[...]
Zo! Wat 40-50 km/u al wel niet kan veroorzaken zeg! Goed om te horen dat je vrijwel zonder kleerscheuren er van af bent gekomen
Dat is ook de bedoeling eigenlijk, dat de auto zo veel mogelijk vervormd en dus zoveel mogelijk kracht absorbeert, zodat jij als bestuurder/inzittende ongeschonden blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35
Poe heftig hoor @summetje . Sterkte met de afhandeling! Ga je een nieuwe uitzoeken die ergens op voorraad is?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
LuPo schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:07:
Poe heftig hoor @summetje . Sterkte met de afhandeling! Ga je een nieuwe uitzoeken die ergens op voorraad is?
Ga ik wel proberen, nieuwe zijn een stukje duurder geworden.

Had ondertussen ook een crash test filmpje gezien en schade lijkt vokgens mij aardig overeen te komen met die van 1:05
YouTube: Euro NCAP Crash Test of Opel Vauxhall Astra 2015

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Veel Opel's (waaronder de Astra 1.6 CDTI) zijn al getest op de Euro6d-TEMP inclusief WLTP, dan wordt de uitstoot hoger en dat merk je helaas in de BPM. Voorraad modellen zijn nog van daarvoor en hebben op papier een lagere BPM oftewel goedkoper :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Nog een ongeval in het Opel topic...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BWIqthcNn4b4zcnCF3yOvtyg/full.jpg
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
Wat is er gebeurd @MK_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

MK_ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:00:
Veel Opel's (waaronder de Astra 1.6 CDTI) zijn al getest op de Euro6d-TEMP inclusief WLTP, dan wordt de uitstoot hoger en dat merk je helaas in de BPM. Voorraad modellen zijn nog van daarvoor en hebben op papier een lagere BPM oftewel goedkoper :')
Gelukkig hebben de meeste moderne opels een veel modernere Franse motor. Ik denk dat je kan verwachten dat bij de nieuwe PSA modellen de prijsstijgingen minder groot zijn dan opels die nu nog steeds verkocht worden met oude gm-opels techniek onder de kap.

WLPT kan zomaar een katalysator zijn voor een modernisering van het productaanbod bij opel. Als de volgende corsa net zo goed wordt als de huidige 208 is dat een gigantische stap vooruit. Als de volgende corsa beter is dan de huidige 208 zou er misschien zelfs een situatie kunnen ontstaan waar je de toekomstige corsa kan vergelijken met de polo of net zo goed is als de huidige polo.

WLPT biedt vooral kansen voor Opel, zeker als je niet alleen kijkt naar de bedreigingen van nu maar naar de mogelijkheden in de toekomst.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:59:
Nog een ongeval in het Opel topic...

[afbeelding]
:(
Ha! pru...! :X (nee grapje)

Zonde man :( achteruit tegen een randje/paaltje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
3x3 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:21:
[...]
Gelukkig hebben de meeste moderne opels een veel modernere Franse motor. Ik denk dat je kan verwachten dat bij de nieuwe PSA modellen de prijsstijgingen minder groot zijn dan opels die nu nog steeds verkocht worden met oude gm-opels techniek onder de kap.

WLPT kan zomaar een katalysator zijn voor een modernisering van het productaanbod bij opel. Als de volgende corsa net zo goed wordt als de huidige 208 is dat een gigantische stap vooruit. Als de volgende corsa beter is dan de huidige 208 zou er misschien zelfs een situatie kunnen ontstaan waar je de toekomstige corsa kan vergelijken of net zo goed is als de huidige toekomst.

WLPT biedt vooral kansen voor Opel, zeker als je niet alleen kijkt naar de bedreigingen van nu maar naar de mogelijkheden in de toekomst.
Enkel de Crossland en Grandland X hebben PSA motoren, de rest hebben nog GM-motoren. Ongeblazen 1.0 (Karl), 1.2 en 1.4, 1.4T 150pk (Adam/Corsa), 1.4T 120/140pk (de oude dus), 1.6/2.0 CDTI (die van GM zelf) hebben allemaal al goedkeuring :)
ArcticWolf schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:28:
[...]
Ha! pru...! :X (nee grapje)

Zonde man :( achteruit tegen een randje/paaltje?
Auto achterop op een rotonde.

Er kwam een scooter de rotonde op (die geen voorrang had, figuur op de scooter zal ik het maar niet over hebben), ik moest dus vol op de rem, Mercedes achter me te laat en boem is ho.

Auto staat al bij de schadehersteller, heb nu een leenauto (Toyota Aygo).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7wcUEnYtYyC16R3HB8e0sXAZ/full.jpg

Dashcam beelden heb ik ook, maar die hou ik jullie tegoed. Eerst afronden met de verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een trieste week voor Opel :{

Ik trof vanmorgen mijn Karl aan met deze aanpassingen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u0ceXBi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YdgkKIC.jpg

Wat bleek, kind op een fietsje er tegenaan gereden. Wonder boven wonder dankzij wat lokale Facebook groepen de ouders van het kind gevonden die gelukkig direct spijkers met koppen sloegen en zojuist al een formulier hebben ingevuld.

Het valt in het niet bij @summetje (gelukkig geen persoonlijk letsel!!) en iets minder in het niet dan bij @MK_, maar vervelend is het wel. 1000 euro ben je zo verder voor beetje spuiten en deukje uit de voordeur halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Gaat goed met de Opel's inderdaad :(

Knap vervelend van je Karl. Wel zo netjes dat de ouders van het kindje zich gemeld hebben. Zo zal het jou waarschijnlijk (net zoals bij mij normaal gezien) niks hoeven kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:12
Hier gaat het best goed met de Insignia hoor O+

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/jl751j.jpg

Onlangs even meegenomen naar Duitsland. Ondanks de hoge snelheid, toch nog best prima diesel verbruik en je merkt er echt niets van dat je 190+ rijdt :+ Heerlijke auto.

Minpuntje, navigatie update 2018 erin, maar de nieuwe A1 van 2016 zit er niet in. Echt schandalig. :(

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hier gaat het ook niet goed helaas... heb sinds vorige week al het gevoel dat er iets niet goed zit maar reed gisteravond naar de Hornbach om wat te halen. Toen ik optrok (normaal) achter een busje aan bij een verkeerslicht voelde ik iets aan het linker voorwiel en toen een klap aan de onderkant en ik hoorde metaal "springen" dus ik dacht ik verlies een stuk veer :( gelijk aan de kant gezet en gekeken maar kon niks zien.

Op de terugweg niks meer gevoeld... maar thuis gelijk de wielen eraf en alles langsgelopen maar kon weer niks vinden |:( erg frustrerend als je niks kan vinden terwijl het niet goed voelt. Morgen komen de nieuwe toplagers & shock supports binnen dus hopelijk lost dat het op.

Er is overigens wel iets tegen m'n wielkast aangekomen, weet alleen niet wat en wanneer (rij niet zoveel):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yRb1h83.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/73KB5ew.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GN38vHk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5K6zK3f.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mr0MfGj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:32:
Hier gaat het best goed met de Insignia hoor O+

[afbeelding]

Onlangs even meegenomen naar Duitsland. Ondanks de hoge snelheid, toch nog best prima diesel verbruik en je merkt er echt niets van dat je 190+ rijdt :+ Heerlijke auto.

Minpuntje, navigatie update 2018 erin, maar de nieuwe A1 van 2016 zit er niet in. Echt schandalig. :(
Wacht maar >:)

2018 software gebruikt kaarten van Q2/2017 dus dat zou er normaal in moeten zitten :(
ArcticWolf schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:45:
Hier gaat het ook niet goed helaas... heb sinds vorige week al het gevoel dat er iets niet goed zit maar reed gisteravond naar de Hornbach om wat te halen. Toen ik optrok (normaal) achter een busje aan bij een verkeerslicht voelde ik iets aan het linker voorwiel en toen een klap aan de onderkant en ik hoorde metaal "springen" dus ik dacht ik verlies een stuk veer :( gelijk aan de kant gezet en gekeken maar kon niks zien.

Op de terugweg niks meer gevoeld... maar thuis gelijk de wielen eraf en alles langsgelopen maar kon weer niks vinden |:( erg frustrerend als je niks kan vinden terwijl het niet goed voelt. Morgen komen de nieuwe toplagers & shock supports binnen dus hopelijk lost dat het op.

Er is overigens wel iets tegen m'n wielkast aangekomen, weet alleen niet wat en wanneer (rij niet zoveel):
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Eerste waar ik aan dat was ook afgebroken veer inderdaad... Misschien zie je meer als je toch al alles los hebt om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK_ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:02:
Gaat goed met de Opel's inderdaad :(

Knap vervelend van je Karl. Wel zo netjes dat de ouders van het kindje zich gemeld hebben. Zo zal het jou waarschijnlijk (net zoals bij mij normaal gezien) niks hoeven kosten.
Ja dat zal wel goed komen. Over de schuld is geen discussie. Fijn is wel dat mijn verzekering het nu oplost, als ik het via hun schadenetwerk doe heb ik geen eigen risico (al zou ik dat in dit geval ook vast niet hebben) , een gratis haal en brengservice en een gratis leenauto.

Anders was ik naar Carglass gegaan, die fixen dit ook voor niet al teveel geld. Maar dan krijg je een lakreparatie, en nu gaat het via een groot schadebedrijf en wordt de hele zijkant gespoten begreep ik.

Maar je hebt er genoeg ellende van. Gelukkig had het meisje op de fiets het aan haar ouders verteld en ze schaamde zich heel erg. Ze was gisteren ook mee met papa, dat vond ik wel stoer.

En weet je, het gebeurd. Kinderen spelen en fietsen. En dan gaat er wel eens iets kapot. Dat is jammer, maar laten we het ook niet erger maken dan het is. Gelukkig waren dit eerlijke ouders en lossen de verzekeringen dit verder gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
Hmm, gisteren startte de auto in één keer en vanochtend toch weer de start probleem, tweede poging ging wederom vlekkeloos. Toch maar de nokkenassensor laten vervangen? Iemand enig idee waar deze zit bij een Corsa D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Ja dat zal wel goed komen. Over de schuld is geen discussie. Fijn is wel dat mijn verzekering het nu oplost, als ik het via hun schadenetwerk doe heb ik geen eigen risico (al zou ik dat in dit geval ook vast niet hebben) , een gratis haal en brengservice en een gratis leenauto.

Anders was ik naar Carglass gegaan, die fixen dit ook voor niet al teveel geld. Maar dan krijg je een lakreparatie, en nu gaat het via een groot schadebedrijf en wordt de hele zijkant gespoten begreep ik.

Maar je hebt er genoeg ellende van. Gelukkig had het meisje op de fiets het aan haar ouders verteld en ze schaamde zich heel erg. Ze was gisteren ook mee met papa, dat vond ik wel stoer.

En weet je, het gebeurd. Kinderen spelen en fietsen. En dan gaat er wel eens iets kapot. Dat is jammer, maar laten we het ook niet erger maken dan het is. Gelukkig waren dit eerlijke ouders en lossen de verzekeringen dit verder gewoon op.
Ongelukjes kunnen gebeuren natuurlijk :(:)

Hopelijk krijg je geen kleurverschil, op rood is dat vrij gauw helaas :/
Daantje92 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:58:
Hmm, gisteren startte de auto in één keer en vanochtend toch weer de start probleem, tweede poging ging wederom vlekkeloos. Toch maar de nokkenassensor laten vervangen? Iemand enig idee waar deze zit bij een Corsa D?
https://workshop-manuals....camshaft_position_sensor/

Pagina: 1 ... 7 ... 51 Laatste