Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 12:31
Iemand ervaring met chiptunen van een Astra K 1.4 turbo benzine?
Het gaat mij niet om het vermogen wat vergroot wordt maar meer om hem wat soepeler te laten lopen.
(En om van de hik af te komen).
Vind hem vaak niet zo soepel optrekken wat stotteren hikken enz ze doen het allemaal en heb het idee dat het gewoon onder software zit (milieu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mooi kleurtje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Mooie auto, en kleur. Hoe lang heeft is de levertijd geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:47
Mooie auto! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Met veel pijn en moeite door de APK gekregen, nu bedenken wat ik er mee ga doen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:46:
Met veel pijn en moeite door de APK gekregen, nu bedenken wat ik er mee ga doen.
Nieuwe M32 bak eronder en gaan met die banaan 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zou graag willen, maar heb eigenlijk op dit moment het geld daar niet voor over.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:52:
Zou graag willen, maar heb eigenlijk op dit moment het geld daar niet voor over.
Zitten er 2 op het FB opel-forum.nl die ook M32 bak revisie doen, als je namen wilt hoor ik het wel.

Gelijk deze revisie kit doen: https://www.courtenaysport.co.uk/M32-Bearings-and-End-Case

Ben je er ook gelijk meteen vanaf.

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 16-04-2018 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Slowmotion schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:37:
[...]

Mooie auto, en kleur. Hoe lang heeft is de levertijd geweest?
Eind December besteld (tussen kerst en oud en nieuw getekend), vandaag opgehaald.

Is een Innovation, met als extra dakrails, reservewiel en de velgen.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 14:59
ComTech schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:56:
Iemand ervaring met chiptunen van een Astra K 1.4 turbo benzine?
Het gaat mij niet om het vermogen wat vergroot wordt maar meer om hem wat soepeler te laten lopen.
(En om van de hik af te komen).
Vind hem vaak niet zo soepel optrekken wat stotteren hikken enz ze doen het allemaal en heb het idee dat het gewoon onder software zit (milieu).
Geen ervaring mee nog.
Heb zelf de Adam S, ook met het 1.4 blok met 150pk.
Volgens mij zijn ze vrij identiek.

Lees op internet er wel wat positive dingen, maar ik heb zelf nog 11 maanden garantie.
Daarna ga ik serieus overwegen om even langs Klasen Motors te gaan in Duitsland.

Maar voor nu nog geen ervaring.
Als jij ze hebt, mag je ze graag komen delen :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 12:31
R-utger schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:21:
[...]

Geen ervaring mee nog.
Heb zelf de Adam S, ook met het 1.4 blok met 150pk.
Volgens mij zijn ze vrij identiek.

Lees op internet er wel wat positive dingen, maar ik heb zelf nog 11 maanden garantie.
Daarna ga ik serieus overwegen om even langs Klasen Motors te gaan in Duitsland.

Maar voor nu nog geen ervaring.
Als jij ze hebt, mag je ze graag komen delen :)
Adam S 1.4 motor is compleet anders als een Astra K 1.4, alleen het vermogen is gelijk.
De 1.4 van de Adam S is dezelfde als een Astra J maar dan iets meer vermogen.
Ik werk al meer dan 15 jaar bij Opel als technicus dus ervaring genoeg, maar met chiptunen weinig vandaar mijn vraag.
Mijne zit ook nog in de garantie tot augustus maar meestal nemen die tuners toch de garantie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
ComTech schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 07:20:
[...]

Adam S 1.4 motor is compleet anders als een Astra K 1.4, alleen het vermogen is gelijk.
De 1.4 van de Adam S is dezelfde als een Astra J maar dan iets meer vermogen.
Ik werk al meer dan 15 jaar bij Opel als technicus dus ervaring genoeg, maar met chiptunen weinig vandaar mijn vraag.
Mijne zit ook nog in de garantie tot augustus maar meestal nemen die tuners toch de garantie over?
Aah, het is inderdaad het zelfde als een Astra J, maar met iets grotere intercooler.

Wist niet dat de K een ander 1.4 blok heeft :F

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
even in het wilde weg :
Iemand toevallig ervaring met draadloos opladen van smartphone in een Opel?
Heb zelf net de Ampera e launch executive in bezit (2017 bouwjaar ) zou het in moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
killer2 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:34:
even in het wilde weg :
Heb zelf net de Ampera e launch executive in bezit (2017 bouwjaar ) zou het in moeten zitten...
Nee geen ervaring mee.

Maar als je de auto in je bezig hebt, kan je het toch zien/testen of je het hebt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
killer2 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:34:
even in het wilde weg :
Wat is je vraag precies? :P

Het zit tussen de pook en de armleuning, zo'n vakje. Gecertificeerd voor PMA- en QI-laders. Als je toestel daaraan voldoet zou het moeten werken.

Ennuh, foto's? :9 Zoveel zijn er nog niet in Nederland (534 stuks).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vrijdag maar ff een nieuwe olie dop halen en de bobine eraf om het middengedeelte schoon te maken, kwam ook nog steeds een beetje olie uit die ene slang maar heb het idee dat de meeste olie gewoon onder de dop vandaan lekt tijdens het rijden en dan naar voren stroomt langs de randen van de klepdeksel :P
Nu weer even schoon :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IEpqdlD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xZHUTPC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/shP59rS.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Blijkbaar hebben de Opel-dealers in .be een brief ontvangen waarin staat dat hun contract met Opel in 2020 vervalt. Het kan verlengd worden, maar dan moet de dealer aan strengere eisen voldoen zoals minimale grootte van de showroom, het magazijn enz... Opel zou met minder, maar grotere dealers willen verder gaan.

Laat mijn dealer nu een kleinere zijn, natuurlijk. Er is een grote in de stad nabij, maar geen idee wat ik daarvan moet denken. Beetje te groot om nog vriendelijk te moeten zijn. Die stap zal het alleen maar erger maken.

Geen idee...misschien maken ze zich klaar om te fuseren met de Peugeot verdelers.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
We shall see hoe dat verder gaat... Er over speculeren is praktisch onmogelijk :)

Veel merken doen hetzelfde, maar daar hoor je niemand over. Renault heeft bijvoorbeeld iets soortgelijks gedaan, alle kleinere garages zijn nu "Renault Werkplaats", de grotere "Renault Verkoop".

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
MK_ schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:01:
[...]

Wat is je vraag precies? :P

Het zit tussen de pook en de armleuning, zo'n vakje. Gecertificeerd voor PMA- en QI-laders. Als je toestel daaraan voldoet zou het moeten werken.

Ennuh, foto's? :9 Zoveel zijn er nog niet in Nederland (534 stuks).
Hi heb een iphone 8, die zou het moeten kunnen volgens mij, maar kan het nergens zien / controleren.

Foto's van de auto ?

ff kijken of me dat lukt :) ja dus, en idd heb 2 EV's :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sfXqGU7Oon11WMxdQXVp1noN/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VEQjJR2qzCJdOuYgRkpZCVKf/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zy7Q3ziBpkPxmM3mRMhtgnQd/thumb.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door killer2 op 19-04-2018 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mieJas schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:16:
Blijkbaar hebben de Opel-dealers in .be een brief ontvangen waarin staat dat hun contract met Opel in 2020 vervalt. Het kan verlengd worden, maar dan moet de dealer aan strengere eisen voldoen zoals minimale grootte van de showroom, het magazijn enz... Opel zou met minder, maar grotere dealers willen verder gaan.

Laat mijn dealer nu een kleinere zijn, natuurlijk. Er is een grote in de stad nabij, maar geen idee wat ik daarvan moet denken. Beetje te groot om nog vriendelijk te moeten zijn. Die stap zal het alleen maar erger maken.

Geen idee...misschien maken ze zich klaar om te fuseren met de Peugeot verdelers.
In heel Europa zijn ze hiermee bezig begreep ik. Denk dat ze wat @MK_ ook zegt het voorbeeld van VAG willen gaan volgen, kan me voorstellen dat dit behoorlijk wat kostenbesparing met zich mee kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35
Vandaag een heel stuk van Den Haag richting Utrecht en Amersfoort met twee nieuwe Opel Insignia's Grand Sport opgereden. Mooie auto hoor! Eentje had een achterruitwisser, de ander niet. Zelf vind ik zo'n grote wisser niet heel mooi staan. Wordt zo'n ruit van een grand sport erg vies? En mis je dan een achterruitwisser?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
killer2 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:34:
[...]
Hi heb een iphone 8, die zou het moeten kunnen volgens mij, maar kan het nergens zien / controleren.

Foto's van de auto ?

ff kijken of me dat lukt :) ja dus, en idd heb 2 EV's :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
iPhone 8 zou normaal moeten werken met Qi-laders :)

Mooie Ampera-E hoor, range zal wel een verademing zijn t.o.v van zo'n Leaf :P
LuPo schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:32:
Vandaag een heel stuk van Den Haag richting Utrecht en Amersfoort met twee nieuwe Opel Insignia's Grand Sport opgereden. Mooie auto hoor! Eentje had een achterruitwisser, de ander niet. Zelf vind ik zo'n grote wisser niet heel mooi staan. Wordt zo'n ruit van een grand sport erg vies? En mis je dan een achterruitwisser?
Dat vies worden valt mee, persoonlijk vind ik het ontbreken van een achterruitenwisser wel een gemis. Als het bijvoorbeeld regent zie je er heel weinig door (zelfde als harde regen op de voorruit) dus je moet dan op alleen de buitenspiegels rijden. Dat vind ik persoonlijk wel een nadeel.

Dat die wisser niet mooi staat ben ik trouwens volledig met je eens :P

Ik zie dat Opel nu ook weer interieurfoto's laat zien in het interieur *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bwoah hij was echt heet >:)

(moet niet te vaak sprintjes trekken dan mag ik volgend jaar weer nieuwe banden :9 )

En nieuwe olie dop erop gezet + bobine ruimte schoon gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4syxUxV.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sAQKazz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:28:
Bwoah hij was echt heet >:)
[video]
(moet niet te vaak sprintjes trekken dan mag ik volgend jaar weer nieuwe banden :9 )

En nieuwe olie dop erop gezet + bobine ruimte schoon gemaakt:
[afbeelding]

[afbeelding]
Boh jij gaat wel heel ver met schoonmaken :o Ik poets eigenlijk nooit onder de kap :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:06:
[...]

Boh jij gaat wel heel ver met schoonmaken :o Ik poets eigenlijk nooit onder de kap :P
Wilde er zeker van zijn dat de olie lekkage nu echt is opgelost en zo te zien is dat ook gelukt 8)

Vandaag alles gepoetst (behalve de achterbank :P ) klaar voor Opel Treffen Dronten morgen :Y)
Gewassen, gewaxed, interieur schoon gemaakt, leer opgepoetst, banden middel;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zeLIBgb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KzAe5Xo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Gx9Kyr.jpg

Shiny B)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JMWwZlb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:37:
[...]

Wilde er zeker van zijn dat de olie lekkage nu echt is opgelost en zo te zien is dat ook gelukt 8)

Vandaag alles gepoetst (behalve de achterbank :P ) klaar voor Opel Treffen Dronten morgen :Y)
Gewassen, gewaxed, interieur schoon gemaakt, leer opgepoetst, banden middel;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Shiny B)
[afbeelding]
Ziet er goed uit 8)

Welk spul heb je gebruikt voor het leder? Zoek namelijk ook nog spul om het leder in de auto van m'n broer (Peugeot 308) te doen O-)

En in een FB-post van Opel zag ik dat er in Astra H's toch haai(en) verstopt zijn, dus wat ik zei was fout :o :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:30:
[...]

Ziet er goed uit 8)

Welk spul heb je gebruikt voor het leder? Zoek namelijk ook nog spul om het leder in de auto van m'n broer (Peugeot 308) te doen O-)

En in een FB-post van Opel zag ik dat er in Astra H's toch haai(en) verstopt zijn, dus wat ik zei was fout :o :p
Deze gebruik ik:
https://www.carclean.com/...er-conditioner-400ml.html

Eerst met water het leer boenen en daarna met dat spul insmeren en dan uitwrijven met een katoenen doek. Doe er zelfs mijn stuur mee en alle gebruikssporen die erop zaten zijn weggetrokken :o

Zal binnenkort eens kijken of ik haaien kan vinden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-utger
Ziet er strak uit hoor! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Op de terugweg kwamen we een zwerm beestjes tegen, voorkant is weer goed ranzig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:28:
[...]
Op de terugweg kwamen we een zwerm beestjes tegen, voorkant is weer goed ranzig :'(
:(:)

Je blijft nu bezig ja... Beestjes, saharazand,... verschrikkelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:41:
[...]

:(:)

Je blijft nu bezig ja... Beestjes, saharazand,... verschrikkelijk :(
Vanmorgen lag er al weer een groene laagje pollen overheen terwijl er geen boom in de buurt staat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:46:
[...]

Vanmorgen lag er al weer een groene laagje pollen overheen terwijl er geen boom in de buurt staat :'(
Ik ken het :(

Vandaag de ruiten maar weer schoon gemaakt, gisteren ook al. En vrijdag... :'( Dat spul belemmerd je zicht als geen ander |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:27:
[...]

Ik ken het :(

Vandaag de ruiten maar weer schoon gemaakt, gisteren ook al. En vrijdag... :'( Dat spul belemmerd je zicht als geen ander |:(
En die ruitenwissers + vloeistof krijgen die meuk er ook niet af, zelfs die beestjes niet }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:33:
[...]

En die ruitenwissers + vloeistof krijgen die meuk er ook niet af, zelfs die beestjes niet }:O
Nope :(

Daarom maar elke avond met een emmer, spons en zeem de auto rond. Neem ik ook direct de auto van mijn ouders mee, hebben zij ook goed zicht :)

@ArcticWolf Ben jij dit? :P
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/31129406_10214204046547421_1648592496143368192_o.jpg?_nc_cat=0&oh=3c5762d77fe9a3e14d999c78575f4ef0&oe=5B61FDAE

[ Voor 22% gewijzigd door MK_ op 22-04-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:19:
[...]

Nope :(

Daarom maar elke avond met een emmer, spons en zeem de auto rond. Neem ik ook direct de auto van mijn ouders mee, hebben zij ook goed zicht :)

@ArcticWolf Ben jij dit? :P
[afbeelding]
Zijn maar weinig grijze OPC he ;) maar idd dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:04:
[...]

Zijn maar weinig grijze OPC he ;) maar idd dat ben ik.
:D

Schaars maar zeker niet de enige ;)
https://www.autowereld.nl...nwezig-27484316/foto.html
Al heeft die geen xenon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:13:
[...]

:D

Schaars maar zeker niet de enige ;)
https://www.autowereld.nl...nwezig-27484316/foto.html
Al heeft die geen xenon..
En 2x zoveel kilometers als die van mij en geen DVD90 met kleurenscherm en geen full leder en geen stoelverwarming /rant :P

Afgelopen week: :>
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mxczXAe.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 22-04-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:34:
[...]

En 2x zoveel kilometers als die van mij en geen DVD90 met kleurenscherm en geen full leder :P

Afgelopen week: :>
[afbeelding]
Maar dat zie je van buiten niet he :+

Maar ja dat zijn lage kilometerstanden voor zo'n H OPC :9 Ik zit nu op 109k km met de Corsa, rijdt nog als nieuw :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Vandaag een Opel Lotus Omega gespot :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mz7zgrL8ItJodiTx01kHZgqe/full.jpg
De koplampen missen, maar blijven bijzonder gave wagens O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
MK_ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:52:
[afbeelding]
Met THX geluid :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:52:
[afbeelding]
Bumper zit er volgens mij ook niet helemaal goed op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ik moest ff nadenken voordat ik hem snapte :$ :p
ArcticWolf schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:02:
[...]
Bumper zit er volgens mij ook niet helemaal goed op :P
Gezien de panelgap zeker tussen de bumper en het spatbord? Volgens mij hebben ze dat allemaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:17:
[...]

Ik moest ff nadenken voordat ik hem snapte :$ :p

[...]

Gezien de panelgap zeker tussen de bumper en het spatbord? Volgens mij hebben ze dat allemaal :X
Hij lijkt links zo ver naar voren te zitten, maar misschien vertekent het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:23:
[...]

Hij lijkt links zo ver naar voren te zitten, maar misschien vertekent het :P
Hmm niet echt opgevallen...

Foto uit de andere hoek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TTTmjUdGypMXwZL4R8eEu9mh/full.jpg
Ik zie het niet echt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:35:
[...]

Hmm niet echt opgevallen...

Foto uit de andere hoek:
[afbeelding]
Ik zie het niet echt... :)
Ding zit idd standaard echt ver naar voren :o nooit een Omega gehad dus nooit echt naar gekeken :P

Stond trouwens nog een echte Lotus Omega op de meeting afgelopen zondag, dingen zijn echt gruwelijk snel.

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 24-04-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Het is ook geen Kadett maar een Omega :)

3.6L 6-cilinder twin-turbo, 380pk, 0-100 in 5,2s en een top van 285km/u (begrensd) oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:40:
Het is ook geen Kadett maar een Omega :)

3.6L 6-cilinder twin-turbo, 380pk, 0-100 in 5,2s en een top van 285km/u (begrensd) oOo
Ja had het al verbeterd :P moet geen 2 dingen tegelijk doen.

Maar lijkt wel een beetje op een Kadett:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fpPTY2B.jpg
(foto van afgelopen zondag)

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 24-04-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:41:
[...]

Ja had het al verbeterd :P moet geen 2 dingen tegelijk doen.

Maar lijkt wel een beetje op een Kadett:
[afbeelding]
(foto van afgelopen zondag)
Haha ja ik zag het toen je hem al gepost had :p

Is dat geen eerste generatie Astra (F)?

Kadett E lijkt er wel een beetje op van voor:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Opel_kadett_1987.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:49:
[...]

Haha ja ik zag het toen je hem al gepost had :p

Is dat geen eerste generatie Astra (F)?

Kadett E lijkt er wel een beetje op van voor:
[afbeelding]
Ik ga naar bed denk ik :P hoe kan ik een Astra F nou weer verwarren met een Kadett E :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vandaag banden op 2.4 bar laten zetten, helaas maar een minimale verbetering tussen de 110 en 130km/u kwa trillen, misschien maar een keer alle velgen laten richten :(
Daarna nog ff 0 - 100 sprintje getrokken... ik had 7s als doel :P maar ik schakelde te laat en de fuel cutoff van de begrenzer greep hard in waardoor ik nog meer tijd verloor... 8s |:(

Buurman en buurman ook weer een keer naast elkaar 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lbtrwqD.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 28-04-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:45:
Vandaag banden op 2.4 bar laten zetten, helaas maar een minimale verbetering tussen de 110 en 130km/u kwa trillen, misschien maar een keer alle velgen laten richten :(
Daarna nog ff 0 - 100 sprintje getrokken... ik had 7s als doel :P maar ik schakelde te laat en de fuel cutoff van de begrenzer greep hard in waardoor ik nog meer tijd verloor... 8s |:(

Buurman en buurman ook weer een keer naast elkaar 8)
[afbeelding]
Zijn je banden nog goed gebalanceerd? Misschien een loodje verloren o.i.d?

8 seconden is niet snel voor een OPC nee, dat heb ik al bijna gehaald met de Meriva :o Maar ik vermoed die die een chiptuning heeft gehad, want 0-100 in 9 seconden voor een 1.4T 120pk is wel erg optimistisch :p

Buurman een OPC-Line zo te zien, 1.0T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:24:
[...]

Zijn je banden nog goed gebalanceerd? Misschien een loodje verloren o.i.d?

8 seconden is niet snel voor een OPC nee, dat heb ik al bijna gehaald met de Meriva :o Maar ik vermoed die die een chiptuning heeft gehad, want 0-100 in 9 seconden voor een 1.4T 120pk is wel erg optimistisch :p

Buurman een OPC-Line zo te zien, 1.0T?
Ja banden & velgen zijn al meerdere keren gebalanceerd en gecontroleerd dus daar ligt het niet aan. Loodjes heb ik volgens mij niet verloren, want zo te zien zitten ze er nog allemaal.

6,4s is de fabrieksopgaaf dus <7s is al heel netjes... 8s was gewoon slecht van mijzelf :+ maar ding heeft ook geen launch control, dus het "initial" grip punt vinden is ook lastig. Een Meriva weegt ook maar iets minder he :P
Volgende keer gewoon niet meer in de fuel cutoff gooien lijkt me handiger :+ en daarnaast vraag ik me af hoe nauwkeurig Flitsmeister de sprint meet.
en misschien ook maar m'n AC uitzetten :o

Ben overigens weer overgestapt op BP Ultimate 98, normaal bij de fuel cut-off blijft de motor rond die toeren hangen, maar de laatste tijd hakt de fuel cutoff gewoon hard in en sinds gisteren zit er weer BP Ultimate 98 in en hij reageerde nu al licht anders (halve tank BP halve tank Shell).
Dus heb sterk het vermoeden dat Shell niet helemaal de waarheid vertelt over V-Power:
https://www.shell.nl/moto...ell-v-power-gasoline.html
Ze hebben ook nog nergens de pomp stickers vervangen door RON 98 stickers. :X

idd m'n buurman heeft een Corsa E OPC-line met de 1L T

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 28-04-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een astra gtc uit 2008. En mijn linkerkoplamp ziet er heel doffig uit. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? of toch maar vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:52:
Ik heb een astra gtc uit 2008. En mijn linkerkoplamp ziet er heel doffig uit. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? of toch maar vervangen.
Heb een tijdje geleden zo'n setje van Aliexpress gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oew9N2Zh.jpg

Zit alles in, polijst middel, polijst borstels, verschillende korrels schuurpapier en UV clear coating voor de afwerking. Zelf nooit gebruikt, maar op een ander forum heb ik wel aardige resultaten gezien.

En anders nieuwe koplampen.. prijs valt wel mee (niet xenon dan)
https://www.winparts.nl/v...010-10/c28-588-14675.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:39:
[...]

Ja banden & velgen zijn al meerdere keren gebalanceerd en gecontroleerd dus daar ligt het niet aan. Loodjes heb ik volgens mij niet verloren, want zo te zien zitten ze er nog allemaal.

6,4s is de fabrieksopgaaf dus <7s is al heel netjes... 8s was gewoon slecht van mijzelf :+ maar ding heeft ook geen launch control, dus het "initial" grip punt vinden is ook lastig. Een Meriva weegt ook maar iets minder he :P
Volgende keer gewoon niet meer in de fuel cutoff gooien lijkt me handiger :+ en daarnaast vraag ik me af hoe nauwkeurig Flitsmeister de sprint meet.
en misschien ook maar m'n AC uitzetten :o

Ben overigens weer overgestapt op BP Ultimate 98, normaal bij de fuel cut-off blijft de motor rond die toeren hangen, maar de laatste tijd hakt de fuel cutoff gewoon hard in en sinds gisteren zit er weer BP Ultimate 98 in en hij reageerde nu al licht anders (halve tank BP halve tank Shell).
Dus heb sterk het vermoeden dat Shell niet helemaal de waarheid vertelt over V-Power:
https://www.shell.nl/moto...ell-v-power-gasoline.html
Ze hebben ook nog nergens de pomp stickers vervangen door RON 98 stickers. :X

idd m'n buurman heeft een Corsa E OPC-line met de 1L T
Shell is is toch RON 97?

Meriva weegt minder maar niet veel, 1260 vs 1293 van jouw OPC? En dat vergeleken met 120pk vs 241pk... :P En de Meriva heeft gewoon de aerodynamica van een huis. Fabrieksopgave is ook dik 11 seconden, dus <9 seconden is gewoon te rap :p

Wij hebben toen gewoon een stopwatch gebruikt dus niet op GPS...
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:52:
Polijsten + opnieuw clear coaten helpt vaak goed ja :Y Met enkel polijsten is het zo weer terug :$

Mijn broer heeft dat eens laten doen, €20/koplamp destijds meen ik. Zag er uit als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:28:
[...]

Shell is is toch RON 97?

Meriva weegt minder maar niet veel, 1260 vs 1293 van jouw OPC? En dat vergeleken met 120pk vs 241pk... :P En de Meriva heeft gewoon de aerodynamica van een huis. Fabrieksopgave is ook dik 11 seconden, dus <9 seconden is gewoon te rap :p

Weegt een Meriva zoveel ja? Hmm... 9 sec is wel beetje rap als de fabrieksopgave 11 is :P heb nog nooit een standaard auto sneller zien optrekken dan de fabrieksopgaaf.

Nee Shell V-power was zelfs maar RON 96, ze hebben in januari gepromoot dat het 98 is geworden, zoals ook in die link te zien is :P
Ons beste product is nog beter geworden. Onze nieuwste generatie Shell V-Power Benzine met een octaangetal van RON 98, zorgt voor meer efficiëntie en nog betere prestaties.
Maar vroeg laatst wanneer ze de stickers op de pomp van 95 naar 98 gingen vervangen... maar over die wijziging had ze nog niks over gehoord van Shell zelf 8)7
Blijf aankomende tijd weer BP Ultimate 98 tanken, kijken of ik in de sprint performance verschil ga merken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:38:
[...]
Weegt een Meriva zoveel ja? Hmm... 9 sec is wel beetje rap als de fabrieksopgave 11 is :P heb nog nooit een standaard auto sneller zien optrekken dan de fabrieksopgaaf.

Nee Shell V-power was zelfs maar RON 96, ze hebben in januari gepromoot dat het 98 is geworden, zoals ook in die link te zien is :P
[...]

Maar vroeg laatst wanneer ze de stickers op de pomp van 95 naar 98 gingen vervangen... maar over die wijziging had ze nog niks over gehoord van Shell zelf 8)7
Blijf aankomende tijd weer BP Ultimate 98 tanken, kijken of ik in de sprint performance verschil ga merken. :9
Ze zijn zeker niet licht. Alle Opel's van die generatie eigenlijk (Insignia A, Astra J, Meriva B, Zafira C). Dan valt de grotere, lompere, ruimere Meriva B eigenlijk nog mee, die zwaarder is dan een gelijke Astra 8)7

Maar ja veel te snel, vandaar dat ik denk dat hij gechipt is :)

Ik had je link niet geopend :$ Kan goed zijn dat er toch verschillen zitten tussen BP en Shell. Tank zelf altijd bij de Total, zowel LPG als benzine. Bij LPG loopt de motor merkbaar minder happy op de LPG van de Esso, verbruikt ook meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK_ schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:28:
[...]

Shell is is toch RON 97?

[...]

Polijsten + opnieuw clear coaten helpt vaak goed ja :Y Met enkel polijsten is het zo weer terug :$

Mijn broer heeft dat eens laten doen, €20/koplamp destijds meen ik. Zag er uit als nieuw.
20 euro? Wow. Hier kan ik ze een bedrijf laten polijsten (alleen) per koplamp 100 euro. Regio randstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:08:
[...]
20 euro? Wow. Hier kan ik ze een bedrijf laten polijsten (alleen) per koplamp 100 euro. Regio randstad.
:o

20-25 euro was het, niet meer. Voor 150 heb je hier je hele auto gewassen, gepolijst, gewaxd, krasjes bijgewerkt enz _o- (Zuid-Limburg).

Dit was toen het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y0ss6Y1s3rzvAr3vWdxfrlEk/medium.jpg
(beetje crappy camera toen maar je ziet het resultaat wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:08:
[...]

Op opel-forum.nl vragen ze meestal 50 euro per unit.
MK_ schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:24:
[...]

:o

20-25 euro was het, niet meer. Voor 150 heb je hier je hele auto gewassen, gepolijst, gewaxd, krasjes bijgewerkt enz _o- (Zuid-Limburg).

Dit was toen het resultaat:
[afbeelding]
(beetje crappy camera toen maar je ziet het resultaat wel :) )
150 euro? 8)7

Lager dan 280 euro heb ik nog niet gehoord en dan is hij/zij 12 uur bezig met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:30:
[...]
[...]
150 euro? 8)7

Lager dan 280 euro heb ik nog niet gehoord en dan is hij/zij 12 uur bezig met de auto.
Of we hebben gewoon iemand die het spotgoedkoop doet, of bij jullie is het abnormaal duur :p

Hij is dan echt geen 12u bezig, maat +- 1 hele werkdag.

Van de zomer breng ik mijne er waarschijnlijk eens naartoe, zal wel eens hier posten hoeveel dat kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
As. zaterdag gaat de auto op de dyno, ben toch wel benieuwd hoeveel vermogen hij nu nog daadwerkelijk heeft. Maar hij rijdt sinds gisteren weer goed, wel apart... denk zelf dat de koppeling een beetje glazed was door de hitte 2 weken geleden en deels slipte tijdens een drag run. :F
(na dit filmpje: YouTube: Hot Z20LEH OPC engine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:39:
As. zaterdag gaat de auto op de dyno, ben toch wel benieuwd hoeveel vermogen hij nu nog daadwerkelijk heeft. Maar hij rijdt sinds gisteren weer goed, wel apart... denk zelf dat de koppeling een beetje glazed was door de hitte 2 weken geleden en deels slipte tijdens een drag run. :F
(na dit filmpje: YouTube: Hot Z20LEH OPC engine)
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
@ArcticWolf Ik zag op FB net een filmpje voorbij komen van een Astra H OPC op de rollenbank, was jij dat? :P Wat was de uitslag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:49:
@ArcticWolf Ik zag op FB net een filmpje voorbij komen van een Astra H OPC op de rollenbank, was jij dat? :P Wat was de uitslag O-)
Dat was ik inderdaad ;( ging helaas niet zoals gehoopt... 210pk op de krukas. Daarna grijpt de ECU in en gaat iets corrigeren.
De operator dacht aan de bobine, bougies en brandstof, klinkt op zich logisch want voor de rest klinkt en rijdt hij gewoon goed.
Kwa koppel heeft hij meer dan af fabriek: 325Nm :9 dus dat is dan wel weer lekker.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XjsRaDO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:59:
[...]
Dat was ik inderdaad ;( ging helaas niet zoals gehoopt... 210pk op de krukas. Daarna grijpt de ECU in en gaat iets corrigeren.
De operator dacht aan de bobine, bougies en brandstof, klinkt op zich logisch want voor de rest klinkt en rijdt hij gewoon goed.
Kwa koppel heeft hij meer dan af fabriek: 325Nm :9 dus dat is dan wel weer lekker.

[afbeelding]

[video]
-30pk :'( Maar dat zou best kunnen dat bougies en bobine, blijft toch een puntje.

Meer koppel is wel fijn, zeker gezien het ook in het toeren bereik zit waar je meestal rijdt (normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:39:
[...]

-30pk :'( Maar dat zou best kunnen dat bougies en bobine, blijft toch een puntje.

Meer koppel is wel fijn, zeker gezien het ook in het toeren bereik zit waar je meestal rijdt (normaal).
Morgen @ OPN meeting in Doorn met een camera in de cilinders kijken of deze nog goed zijn :X :X
Bougies zien er echt niet slecht uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Vs76Pq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7fTQbUm.jpg

En vandaag ook dit binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yuZBaDI.jpg

En Torque Pro ook maar aangeschaft;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j0o7l3g.jpg

Hopelijk kan ik hier wat live data mee loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:12:
[...]

Morgen @ OPN meeting in Doorn met een camera in de cilinders kijken of deze nog goed zijn :X :X
Bougies zien er echt niet slecht uit:
[afbeelding]

[afbeelding]

En vandaag ook dit binnen gekregen:
[afbeelding]

En Torque Pro ook maar aangeschaft;
[afbeelding]

Hopelijk kan ik hier wat live data mee loggen.
Bougies zien er nog vrij goed uit inderdaad...

Zo'n OBD-stekker heb ik ook eens geprobeerd maar geen enkele werkt in mijn auto... het LPG-systeem wat er tussen zit doet blijkbaar rare dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:38:
[...]

Bougies zien er nog vrij goed uit inderdaad...

Zo'n OBD-stekker heb ik ook eens geprobeerd maar geen enkele werkt in mijn auto... het LPG-systeem wat er tussen zit doet blijkbaar rare dingen :P
Camera in de cilinders gehad... ik kan weer rustig adem halen en slapen }:O de cilinders en zuigers zien er goed uit.
Vandaag wat verder gekeken met wat verschillende mensen en het lijkt erop dat ik een vacuüm lek heb. Ook achter gekomen dat de ECU de fuel trim ongeveer 8,6% bij moet regelt @ stationair... :o :o ding loopt dus te
arm. 8)7 ... maar goed dat de ECU ingreep op die testbank run anders was ik nu m'n blok kwijt geweest ;(

Volgende week rook test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:04:
[...]

Camera in de cilinders gehad... ik kan weer rustig adem halen en slapen }:O de cilinders en zuigers zien er goed uit.
Vandaag wat verder gekeken met wat verschillende mensen en het lijkt erop dat ik een vacuüm lek heb. Ook achter gekomen dat de ECU de fuel trim ongeveer 8,6% bij moet regelt @ stationair... :o :o ding loopt dus te
arm. 8)7 ... maar goed dat de ECU ingreep op die testbank run anders was ik nu m'n blok kwijt geweest ;(

Volgende week rook test doen.
Vervuilde injectoren misschien? Dan krijg je te weinig brandstof a.k.a de motor loopt arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:07:
[...]

Vervuilde injectoren misschien? Dan krijg je te weinig brandstof a.k.a de motor loopt arm.
Ja, alleen denk het niet... tis waarschijnlijk in de afgelopen weken/maanden gebeurd en heb nooit goedkope brandstof getankt, injectoren gaan meestal geleidelijk achteruit. En de fuel line geeft naar mijn weten wel een foutmelding als de injectoren niet goed meer werken.
De standaard injectoren zijn volgens mij ook al ruim geschikt om op 280pk te draaien.

Maar nu het niet de bobine, de bougies of zuigers zijn blijven er nog maar weinig boosdoeners over;
-Lek in vacuüm systeem (incl. turbo)
-LMM die gek is geworden.

Andere mogelijke opties:
-Injectoren
-Klopsensor
-.... aliens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:18:
[...]

Ja, alleen denk het niet... tis waarschijnlijk in de afgelopen weken/maanden gebeurd en heb nooit goedkope brandstof getankt, injectoren gaan meestal geleidelijk achteruit. En de fuel line geeft naar mijn weten wel een foutmelding als de injectoren niet goed meer werken.
De standaard injectoren zijn volgens mij ook al ruim geschikt om op 280pk te draaien.

Maar nu het niet de bobine, de bougies of zuigers zijn blijven er nog maar weinig boosdoeners over;
-Lek in vacuüm systeem (incl. turbo)
-LMM die gek is geworden.

Andere mogelijke opties:
-Injectoren
-Klopsensor
-.... aliens
Daar zit een vrij grote marge op voordat het daadwerkelijk een foutmelding geeft is mijn ervaring met injectoren...

Maar goed, zo van achter een computer is zoiets moeilijk te bepalen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:43:
[...]

Daar zit een vrij grote marge op voordat het daadwerkelijk een foutmelding geeft is mijn ervaring met injectoren...

Maar goed, zo van achter een computer is zoiets moeilijk te bepalen :P
idd :P

Maar ben al blij dat ik wat verder ben en dat het het blok niet beschadigd is want dan had ik hem beter meteen naar de revisie kunnen brengen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zijn er hier toevallig mensen bekend in het Noorden met plekken die relatief veel Opel onderdelen heeft? 2e hands spul. Zoek nog enkele dingen voor mijn Corsa en wil eigenlijk ergens rond Pinksteren wat langs gaan maar moet ik wel weten waar.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:45:
Zijn er hier toevallig mensen bekend in het Noorden met plekken die relatief veel Opel onderdelen heeft? 2e hands spul. Zoek nog enkele dingen voor mijn Corsa en wil eigenlijk ergens rond Pinksteren wat langs gaan maar moet ik wel weten waar.
Van der Ven auto's, zit dat niet ergens daar in het Noorden?

Verder geen idee, geen random sloperij in de buurt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK_ schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:40:
[...]

Van der Ven auto's, zit dat niet ergens daar in het Noorden?

Verder geen idee, geen random sloperij in de buurt? :P
Nee die zit daar niet en random sloperijen kan ik best langs gaan maar aangezien ze bijna nooit tot niet hun assortiment of auto's op de foto hebben... :/ Ga ik er liever gewoon langs en kijk wat ze hebben. Dan is het vinden van een sloperij waar meer Opels staan iets vruchtbaarder.

Zoek specifieke dingen die niet alleen voor een Corsa zijn zoals een nieuwe voorstoel (eentje uit een Astra G zou ook mogen bijvoorbeeld als het maar een sportstoel is) en nog wat andere kleine dingetjes.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Nee die zit daar niet en random sloperijen kan ik best langs gaan maar aangezien ze bijna nooit tot niet hun assortiment of auto's op de foto hebben... :/ Ga ik er liever gewoon langs en kijk wat ze hebben. Dan is het vinden van een sloperij waar meer Opels staan iets vruchtbaarder.

Zoek specifieke dingen die niet alleen voor een Corsa zijn zoals een nieuwe voorstoel (eentje uit een Astra G zou ook mogen bijvoorbeeld als het maar een sportstoel is) en nog wat andere kleine dingetjes.
G.A.O.S in Emmeloord? Die zie ik wel eens voorbij komen op het Opel-Forum, die hebben een gigantische hoeveelheid Opels staan.

Verder geen idee, beetje uit mijn buurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK_ schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:52:
[...]

G.A.O.S in Emmeloord? Die zie ik wel eens voorbij komen op het Opel-Forum, die hebben een gigantische hoeveelheid Opels staan.

Emmeloord vanaf Groningen is nog steeds bijna 100KM rijden enkele reis ;) Het is een optie maar dan wil ik er meer hebben en een rondje rijden/meerdere bezoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:29
MK_ schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:52:
[...]

Dat is echt een aanrader. Mijn god, wat hebben die veel auto's staan. Als je wat zoekt, moet je daar wezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Anders bij Rinke Balstra in Gorredijk als je specifieke onderdelen zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ArcticWolf schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:07:
Anders bij Rinke Balstra in Gorredijk als je specifieke onderdelen zoekt.
Hoe kan ik het beste daarmee contact opnemen of bekijken waar het zit want google zegt midden in een woonwijk dus denk dat ik er niet random kan snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:12:
[...]

Hoe kan ik het beste daarmee contact opnemen of bekijken waar het zit want google zegt midden in een woonwijk dus denk dat ik er niet random kan snuffelen.
was niet helemaal wakker, nee je kan daar idd niet rond snuffelen. Als je iets specifieks zoekt kan je hem bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:58:
[...]
Emmeloord vanaf Groningen is nog steeds bijna 100KM rijden enkele reis ;) Het is een optie maar dan wil ik er meer hebben en een rondje rijden/meerdere bezoeken :P
Op Opel-Forum FB-pagina post net iemand een vraag met
Iemand hier die nog grote Opel sloperijen weet ??
, als je lid bent kan je hier misschien kijken:
https://www.facebook.com/...rmalink/1719453678136497/
offtopic:
Zo niet zal ik aan het einde van de dag was ff een overzichtje maken ofzo van wat ze gepost hebben

De meeste zijn echter niet in het Noorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK_ schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:34:
[...]

Op Opel-Forum FB-pagina post net iemand een vraag met
[...]
, als je lid bent kan je hier misschien kijken:
https://www.facebook.com/...rmalink/1719453678136497/
offtopic:
Zo niet zal ik aan het einde van de dag was ff een overzichtje maken ofzo van wat ze gepost hebben

De meeste zijn echter niet in het Noorden...
Haha ja ik heb juist mijn Facebook een hele tijd geleden opgeheven :') Enige reden waarom ik het weer zou nemen zijn dit soort paginas 8)7 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@MK_ as. zaterdag vacuüm testen met goed gereedschap :Y) gisteren zelf nog een tijdje lopen zoeken maar kon niks vinden (met remmenreiniger 8)7 ) maar kon ook niet bij de vacuümbox komen achterop de motor.

Daar zit die ergens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uCCVDgrl.jpg

En deze mag ook wel een keer vervangen worden door een mooie RVS pijp:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EjVzZKL.jpg

8)

[ Voor 34% gewijzigd door ArcticWolf op 08-05-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:35:
[...]

Haha ja ik heb juist mijn Facebook een hele tijd geleden opgeheven :') Enige reden waarom ik het weer zou nemen zijn dit soort paginas 8)7 :/
GAOS, Emmeloord
BEDO, Waalre
Vrijhoeven, Heesbeen
Verweij, Lopik
Verberk, Uden
M&M-parts, Dronten
Klein Gunnewiek, Groenlo
Gebroeders Opdam, Zwaanshoek/Valkenburg
Autosloperij Stegeman Exel, Laren
Niet echt iets bij jou in de buurt...
ArcticWolf schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:47:
@MK_ as. zaterdag vacuüm testen met goed gereedschap :Y) gisteren zelf nog een tijdje lopen zoeken maar kon niks vinden (met remmenreiniger 8)7 ) maar kon ook niet bij de vacuümbox komen achterop de motor.

Daar zit die ergens:
[afbeelding]

En deze mag ook wel een keer vervangen worden door een mooie RVS pijp:
[afbeelding]

8)

Ennuh, gewoon straight-pipen naar achteren :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:36:
[...]

Ennuh, gewoon straight-pipen naar achteren :9 :P
Dan komt ie niet door de APK :P

Maar goed, denk dat ik deze eronder ga zetten:
https://www.courtenayspor...ront-Pipe-70mm-20T-Z16LEx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:09:
[...]

Dan komt ie niet door de APK :P

Maar goed, denk dat ik deze eronder ga zetten:
https://www.courtenayspor...ront-Pipe-70mm-20T-Z16LEx
Jammer -O- Maar zoiets is ook al gaaf :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
Na de pechhulp EU wordt nu ook de stekker uit OnStar getrokken.
Alle diensten van OnStar, inclusief de Wi-Fi Hotspot, zullen na 31 december 2020 niet meer beschikbaar zijn. U kunt na die datum geen gebruik meer maken van uw proefperiode of betaalde abonnement. Ook de noodoproep-diensten zijn niet meer beschikbaar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpb102718
  • Laatst online: 19-09 00:07
LordSinclair schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:12:

[...]
Dit is een slechte zet van opel. Ik koop net een nieuwe opel voor ruim 30K, en dan zit ik straks na anderhalf jaar met een dure optie die verworden is tot zinloze knopjes die ook nog in het zicht zitten. het is maar een accessoire, maar een auto met al haar opties moet toch langer meegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

LordSinclair schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:12:

[...]
Bijzonder (zowel het stoppen alsmede het verstoppen van dit op de site), dacht juist dat de ongelukmelding verplicht ging worden?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MeNTaL_TO schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:24:
[...]

Bijzonder (zowel het stoppen alsmede het verstoppen van dit op de site), dacht juist dat de ongelukmelding verplicht ging worden?
Staat dit niet los van het stukje onstar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Touchdomex schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:25:
[...]

Staat dit niet los van het stukje onstar?
Geen idee eigenlijk. Ik hoop niet dat dit uitbelt via de carkit, maar via de ingebouwde sim, en als die service het niet meer doet...

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:54:
[...]

Jammer -O- Maar zoiets is ook al gaaf :Y
Aan de andere kant is een straight pipe ook niet leuk voor je oren :P als je nu boven de 5000 toeren blijft rijden is het ook oorverdovend... laat staan met een straight pipe 8)7

Vandaag overigens een /facepalm moment... laatst vroeg iemand of ik iets had gewijzigd aan de auto afgelopen tijd. Nou... er zit een nieuwe olie dop op :P en toen las ik gisteren op "Z20LET Lovers" (FB forum), dat iemand 30pk had verloren tijdens het tunen en na even zoeken bleek het de 1-way valve te zijn naar het klepdeksel.
En las dus, dat als die kapot is een deel van de boost pressure rechtstreeks het klepdeksel ingeblazen wordt en er dus overdruk ontstaat in het klepdeksel.
Ik vond het al vreemd dat er olie ontsnapte langs de O-ring van de oude olie dop tijdens het rijden (ArcticWolf in "Het grote Opel topic - Deel 3") :X maar als die 1-way valve dus serieus kapot is dan is dat dus niet zo vreemd... die nieuwe dop zit maar iets strakker dan de oude dus rij nu waarschijnlijk met zware overdruk bovenin.
Zag zondag dat m'n klepdeksel pakking opeens wat meer zweette dan voorheen, er staat nu veel te veel druk op de klepdeksel pakking als ik het juist heb. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:20:
[...]

Aan de andere kant is een straight pipe ook niet leuk voor je oren :P als je nu boven de 5000 toeren blijft rijden is het ook oorverdovend... laat staan met een straight pipe 8)7

Vandaag overigens een /facepalm moment... laatst vroeg iemand of ik iets had gewijzigd aan de auto afgelopen tijd. Nou... er zit een nieuwe olie dop op :P en toen las ik gisteren op "Z20LET Lovers" (FB forum), dat iemand 30pk had verloren tijdens het tunen en na even zoeken bleek het de 1-way valve te zijn naar het klepdeksel.
En las dus, dat als die kapot is een deel van de boost pressure rechtstreeks het klepdeksel ingeblazen wordt en er dus overdruk ontstaat in het klepdeksel.
Ik vond het al vreemd dat er olie ontsnapte langs de O-ring van de oude olie dop tijdens het rijden (ArcticWolf in "Het grote Opel topic - Deel 3") :X maar als die 1-way valve dus serieus kapot is dan is dat dus niet zo vreemd... die nieuwe dop zit maar iets strakker dan de oude dus rij nu waarschijnlijk met zware overdruk bovenin.
Zag zondag dat m'n klepdeksel pakking opeens wat meer zweette dan voorheen, er staat nu veel te veel druk op de klepdeksel pakking als ik het juist heb. :o
Je rijdt dan ook niet constant boven de 5000 rpm :+

Zou goed kunnen dat dat het probleem is, die zware overdruk kan er dan ook voor zorgen dat je pakking minder wordt waardoor hij gaat zweten. Zou wel veel verklaren :P

Daarnet 0-100 gedaan met de Corsa, maar die is nog trager dan de fabrieksopgave van 14,1 seconden :X Nu was mijn start niet geweldig maar goed, blijft tegen vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:44:
[...]

Je rijdt dan ook niet constant boven de 5000 rpm :+

Zou goed kunnen dat dat het probleem is, die zware overdruk kan er dan ook voor zorgen dat je pakking minder wordt waardoor hij gaat zweten. Zou wel veel verklaren :P

Daarnet 0-100 gedaan met de Corsa, maar die is nog trager dan de fabrieksopgave van 14,1 seconden :X Nu was mijn start niet geweldig maar goed, blijft tegen vallen :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fiJmGsPh.jpg

:9

Eerst dacht ik dat Torque niet goed kon meten via GPS, maar lag blijkbaar aan de telefoon... de GPS polling tijd van m'n huidige telefoon is <20hz, die van de vorige een stuk langzamer.
Overigens checked hij ook de ECU tegelijkertijd, dus behoorlijk nauwkeurig.

Deze vrijdag & zaterdag gaan we de auto van boven tot onder nalopen en hopelijk eind volgende week nieuwe onderdelen erop als die nodig zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 10-05-2018 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35
MK_ schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:44:
[...]

Laatst ook gedaan met een V40 D2 1.6. ik zou 11,9 seconden moeten kunnen halen. Ik kwam niet verder dan ~14 seconden. Wel handgeklokt met stopwatch op mobiel door de bijrijder. Niet helemaal betrouwbaar. Mijn start was ook niet geweldig. :P
Valt me ook wel tegen, ik dacht dat ik sneller was.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:19:
[...]
[afbeelding]

:9

Eerst dacht ik dat Torque niet goed kon meten via GPS, maar lag blijkbaar aan de telefoon... de GPS polling tijd van m'n huidige telefoon is <20hz, die van de vorige een stuk langzamer.
Overigens checked hij ook de ECU tegelijkertijd, dus behoorlijk nauwkeurig.

Deze vrijdag & zaterdag gaan we de auto van boven tot onder nalopen en hopelijk eind volgende week nieuwe onderdelen erop als die nodig zijn.
Torque is vrij precies omdat hij ook de snelheid van de motor weet :) 7,95 t.o.v 6,4 zit je ook onder de fabrieksopgave, en dat is 96km/h en geen 100 >:)
LuPo schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 07:17:
[...]
Laatst ook gedaan met een V40 D2 1.6. ik zou 11,9 seconden moeten kunnen halen. Ik kwam niet verder dan ~14 seconden. Wel handgeklokt met stopwatch op mobiel door de bijrijder. Niet helemaal betrouwbaar. Mijn start was ook niet geweldig. :P
Valt me ook wel tegen, ik dacht dat ik sneller was.
We hebben het opgenomen, zodat we het later konden nameten. Ik had de digitale snelheidsmeter opgezet, dus mijn meting is vrij accuraat :p

17 seconden rond i.p.v de al trage 14,1 seconden fabrieksopgave valt dan toch tegen :/ :p

Als jullie perse willen heb ik de video als bewijs van mijn snelheidsrecord >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 09:33:
[...]

Torque is vrij precies omdat hij ook de snelheid van de motor weet :) 7,95 t.o.v 6,4 zit je ook onder de fabrieksopgave, en dat is 96km/h en geen 100 >:)

[...]

We hebben het opgenomen, zodat we het later konden nameten. Ik had de digitale snelheidsmeter opgezet, dus mijn meting is vrij accuraat :p

17 seconden rond i.p.v de al trage 14,1 seconden fabrieksopgave valt dan toch tegen :/ :p

Als jullie perse willen heb ik de video als bewijs van mijn snelheidsrecord >:)
Ja m'n motor is nog steeds niet in orde he :P ik mis 30pk en vanwege dat de ECU throttled komt er ook nog eens vertraging in.
Enige voordeel wat ik nog wel heb; is de motor op 3000 toeren houden en de koppeling subtiel laten schieten... de TC corrigeert dan het eerste deel :9

Kom maar op met dat snelheidsrecord ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:41:
[...]
Ja m'n motor is nog steeds niet in orde he :P ik mis 30pk en vanwege dat de ECU throttled komt er ook nog eens vertraging in.
Enige voordeel wat ik nog wel heb; is de motor op 3000 toeren houden en de koppeling subtiel laten schieten... de TC corrigeert dan het eerste deel :9

Kom maar op met dat snelheidsrecord ;)
True :P Ik ga er ook maar van uit dat mijn motor gezond is :+ TC had bij mij niet ingegrepen dus kon waarschijnlijk wel iets meer toeren draaien...

En het snelheidsrecord:

Gefilmd door passagier

Pagina: 1 ... 6 ... 51 Laatste