Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Lijkt me niet van de bak om eerlijk te zijn, waarschijnlijk is met het schakelmechanisme. Afgezien dat het misschien ongemakkelijk/vervelend is lijkt me dit niet iets wat een defect kan/zal veroorzaken.NoFearCreations schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:41:
Bij deze een video van wat mijn pook doet:
[video]
Dit is het enige wat hij doet. Heb in de meeste versnelling ook geprobeerd abrupt van en op het gas te gaan, maar dan doet hij niks. Hij schuift ook niet terug als ik de koppeling weer intrap.
Illegal_Alien schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:32:
Sorry voor de spam maar speeltje heeft code:
48 - Dispatched
En wordt 22 maart afgeleverd bij de dealert volgens het systeem

En dan volgende week geleverd aan jou?
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
De M32 bak is best wel bijzonder, dus ik zou er niet vreemd van op kijken:MK_ schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:47:
[...]
Lijkt me niet van de bak om eerlijk te zijn, waarschijnlijk is met het schakelmechanisme. Afgezien dat het misschien ongemakkelijk/vervelend is lijkt me dit niet iets wat een defect kan/zal veroorzaken.
http://www.wgmotorworks.c...transmission/m32-gearbox/When disengaging the clutch in 1st gear when pulling away, whilst holding the gear stick, it will move back into your hand, sometimes by 10-20mm! (the greater the movement, the worse the problem)
Maar goed, als ik hem theoretisch benader met de info die ik heb, zie ik het ook niet... dus misschien is het wel degelijk een foute diagnose.
Die van mij beweegt ook een paar mm als ik als ik de clutch disengage, dat doet elke auto... en is ook normaal. 1,5~2cm is daarentegen wel een beetje veel. Maar logischerwijs als het lager aan het begeven is zou hij ook zoveel moeten bewegen van de 2 naar de 3 en de 4 naar de 5 (1, 2, 5 en 6 zitten op 1 as / en 3 en 4 op as 2).
Ziet er naar uit dat ik 2 april richting Zandvoort ga voor een 1 (of meerder) stints op het circuit
Aangezien de Opel garage helemaal geen bouten op voorraad lijkt te hebben ben ik eens rond gaan kijken op het wereld wijde web. Echter daar heb je weer keuze:ArcticWolf schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:01:
Gelijk maar 16 (20?) nieuwe wielbouten erop zou ik zeggen.
https://www.auto-onderdel.../wielbouten-en-wielmoeren
Hoe kan je er achter komen wat een gerenommeerd merk bouten is die aan alle eisen voldoen? De prijs loopt namelijk ook nogal uit een.
[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 21-03-2018 11:27 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Geen idee, al bij een Euromaster/Profile/Kwikfit langs geweest?LordSinclair schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:26:
[...]
Aangezien de Opel garage helemaal geen bouten op voorraad lijkt te hebben ben ik eens rond gaan kijken op het wereld wijde web. Echter daar heb je weer keuze:
https://www.auto-onderdel.../wielbouten-en-wielmoeren
Hoe kan je er achter komen wat een gerenommeerd merk bouten is die aan alle eisen voldoen? De prijs loopt namelijk ook nogal uit een.
Was nog bezig met afdrogen hier:

En ook maar eens een foto van het interieur:

Daarna nog ff Nieuwegein onveilig gemaakt
[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 25-03-2018 14:57 ]
Zijn al ruim jaar bezig ermee
Wij noemen hem tegenwoordig de crusty crosa.
We hebben ontzettend veel roest weggehaald en gelast etc.( Beide zijpanelen vervangen achter plus dorpel links en veel meer)
Motor is uitmekaar geweest, arp drijfstangboiten erin gezet.
Nieuwe koppakking, nieuwe distributieriem en spanners en rollen.
Nieuwe dynamo/accu.
Waterpomp en thermostaat, alle overige pakkingen.
Alle koelslangen vervangen. En vergeet vast nog een en ander.
Uitlaat spruitkstuk ( sportex) geheatwrapt.
Aantal dingen met hittebestendige veef bespoten.
Is nog steeds de 106pk x16xe, maar dan met 4/1 spuitstuk, mantzel powerbox, en carbon cai.
( Toekomst komen er nog nokken in en een chip op maat).
Verder interieur compleet gestript, alleen stuk dashboard en 2 stoelen komen terug.
Hebben ook achter ruitenwisser motor verwijderd net als antenne.
Na alles te hebben gelast bewerkt en afgewerkt, zijn we begonnen met de auto te spuiten.
Hebben hem compleet binnen en buiten gespoten met action mat zwart.
Ja ik weet cheap en ja cheap.
Maar was ook het idee. Zeker voor 2 euro de spuitbus zijn we best goedkoop uit.
Nee het is niet prachtig, en nee wint geen prijzen. Maar we zijn best blij met resultaat. Moet nog wel veel gebeuren.
Maar auto rijd, en komt langzaam aan compleet.
Wat fotos :

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Rest van het werk klinkt wel goed, en hij zal ook best rap gaan.
---RAWE CEEK!!!---
Mja ik vind mat zwart juist iets hebben. En toevallig mn broertje ook dus ja was makkelijke keuze voor ons haha.NoFearCreations schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:48:
Dat matzwart verpest het een beetje. De meeste auto's in die kleur, doen dat om slechte plekken te verbergen. Action heeft tegenwoordig veel meer kleuren, zelfs mat wit.
Rest van het werk klinkt wel goed, en hij zal ook best rap gaan.
Bedoeling is dat er andere velgen onder komen ook mat zwart en dan hellemaal murderd out maken.
Mogelijk willen we wat witte aspecten eraan maken. Misschien een witte rolkooi(zelf bouw en las).
Misschien de gran turismo sticker in zwart wit erop.
Mogelijk nog wat merk stickers. Beetje een racy look eraan maken.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Cool. Ik heb nog een Corsa B GSi te doen als je interesse hebtv8power67 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:38:
Zo vandaag grote stap gemaakt met de corsa.
Zijn al ruim jaar bezig ermee
Wij noemen hem tegenwoordig de crusty crosa.
Ben zelf nu begonnen met m'n diesel A Corsa

Nieuw wielrandje erin gelast achterin met binnen+buiten. Bodem op meerdere plekken gelast, binnenscherm voor compleet vervangen met 2mm dikke plaat.... Nieuw voor front erin gezet afgelopen maand.... Naja we komen er wel

Heb wat epoxy primer ingeslagen, dus we zien wel waar 't gaat eindigen. Heb een cheapo spuitgeweer gekocht en een stel chineze airfilters voor de compressor

49 - Endversand an Händler
estimatedDeliveryDateTime:1522274400000
Volgende stappen moeten nog:
58 - Anlieferung beim Händler - Eingang beim Händler
60 - Endablieferung an Kunden - Übergabe Endkunde
* Illegal_Alien kan niet wachten.

Bij een tankstation maar even gecontroleerd, niks aan de hand gelukkig maar pfff ben nog steeds verbaasd dat ik vandaag schadevrij Rotterdam uit ben gekomen (dus ook dat ik niet aangereden ben)
Zelden zo'n chaos meegemaakt op de weg.

Maar on the bright side:
"lastVehicleEvent":"58"
Vanmiddag even kijken of ik hem zie staan
[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-03-2018 08:49 ]
SpannendIllegal_Alien schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:46:
2 uur over gedaan, om van de ene kant naar de andere kant te komen gisteren![]()
![]()
(Ritje van normaal gesproken 20 minuten.)
Maar on the bright side:
Geen last van gehadArcticWolf schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:53:
19 inch velgen hebben toch nadelensmalle parkeergarages @ werk bv... en vandaag zat echt heel Rotterdam vast, heb 45 min rond gereden in Rotterdam incl wat ritjes over de trambaan en op een gegeven moment dacht ik dat ik te vroeg had ingestuurd en m'n velg rechtsachter had geraakt
![]()
Bij een tankstation maar even gecontroleerd, niks aan de hand gelukkig maar pfff ben nog steeds verbaasd dat ik vandaag schadevrij Rotterdam uit ben gekomen (dus ook dat ik niet aangereden ben)![]()
Zelden zo'n chaos meegemaakt op de weg.
Illegal_Alien schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:46:
2 uur over gedaan, om van de ene kant naar de andere kant te komen gisteren![]()
![]()
(Ritje van normaal gesproken 20 minuten.)
Maar on the bright side:
Ben benieuwd
Nog meer mensen haaien gevonden in hun Opel?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Both
Astra H heeft het niet volgens mij. Corsa D en E, Adam, Zafira B, Crossland X, Astra K en nog een, maar die weet ik niet. Misschien de Grandland X[...]
Zal morgen eens kijken
Illegal_Alien schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:29:
Cant touch this(Hij staat ergens achterin
)
[afbeelding]
Welke kleur had je?
Astra H heeft dezelfde basis als de Zafira BMK_ schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:52:
[...]
BothZuid-Limburg en 16"
[...]
Astra H heeft het niet volgens mij. Corsa D en E, Adam, Zafira B, Crossland X, Astra K en nog een, maar die weet ik niet. Misschien de Grandland X
Man man... net ff IDS+ aan gereden icm. m'n nieuwe banden, gewoon aso hoe goed die op de weg ligt. Je kan echt serieus hard gas geven zonder ook maar enige twijfel in de wegligging te voelen

Ik kan ook serieus hard gas geven zonder twijfel over de wegligging
inkoppertjeMK_ schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:14:
Bedoelde de Zafira C
Ik kan ook serieus hard gas geven zonder twijfel over de wegliggingMet 83pk is vol gas altijd wel doenbaar

Blauw natuurlijkMK_ schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:52:
[...]
BothZuid-Limburg en 16"
[...]
Astra H heeft het niet volgens mij. Corsa D en E, Adam, Zafira B, Crossland X, Astra K en nog een, maar die weet ik niet. Misschien de Grandland X
[...]
Welke kleur had je?
ja, dat is zeker een mooie kleur
Olie gepeild, voorbanden op 2.8 bar met stikstof, koelvloeistof in orde
Morgen naar Zandvoort... enige voorwaarde is dat het wel droog moet zijn anders ga ik niet het circuit op, mij niet gezien

[ Voor 35% gewijzigd door ArcticWolf op 01-04-2018 19:22 ]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pWpbJ17QJV8]
Deze had wel lef:

[ Voor 48% gewijzigd door ArcticWolf op 02-04-2018 16:34 ]
Volgend weekend gaat het mooi worden

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
ja alleen dan kan je Zandvoort niet opR-utger schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:55:
Balen van het weer.
Volgend weekend gaat het mooi worden
Kwam er net ook achter dat ik een slag in m'n rechter voor velg heb... geen wonder dat m'n garage de auto niet recht kreeg, nu hebben we achter op de vooras gelegd en vv en hij rijdt nu weer als nieuw. Tis alleen balen dat ik een slag in 1 velg heb
Op de Opel site staan het bij de accessoire, in mijn ogen iets wat er gewoon in had moeten zitten (of misschien wel zat...)
Hoe dan ook, het staat weer netjes

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Bron: https://nos.nl/artikel/22...maanden-van-dit-jaar.htmlquote: NOSVolkswagen was het best verkochte merk, met een marktaandeel van bijna 12 procent. Opel volgt met een aandeel van bijna 9 procent.
p.s.: My Opel / Onstar is nu actief, dus zal niet lang meer duren, kan alleen (nog) niet mijn toeter op afstand aan laten gaan
[ Voor 22% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-04-2018 16:55 ]
Verwijderd
ik heb een opel corsa 1.4 uit 2016 gekocht,
deze bezit een Opel intellilink R4.0 radio.
het probleem is als ik het contact uitzet blijft de radio spelen .
je kunt hem wel handmatig uitzetten of hij valt automatisch uit na 10 minuten de radio
de vraag is kun je deze aanpassen zodat de radio uitvalt als je het contact afzet
mvg Brian
In mijn DVD90 kan ik wat opties selecteren met aan/uit gaan van de radio, lijkt me dat bij de nieuwe ook moet kunnen toch?Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:43:
Beste mensen heb een vraag,
je kunt hem wel handmatig uitzetten of hij valt automatisch uit na 10 minuten de radio
de vraag is kun je deze aanpassen zodat de radio uitvalt als je het contact afzet
mvg Brian
Verwijderd
kun je deze misschien vinden in het secret menu van de radio zelf ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2018 18:20 ]
Geen idee, anders ff langs de dealer?Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:18:
deze 2 opties stonden weergegeven in de handleiding van opel en vind ook geen instellingen direct terug in de auto.
kun je deze misschien vinden in het secret menu van de radio zelf ?
Verwijderd
zal morgen is bellen na de dealer voor te vragen wat het is,
voor de rest is het een goede auto.
Die rooie is wel gaafArcticWolf schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:28:
Beetje veel regendus ben zelf niet het circuit op gegaan
![]()
[video]
Deze had wel lef:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi, ik wil hier ook nog de originele matten in leggen. Hier liggen nu van die el-cheapo aftermarktet matten in. In de Corsa C zijn ze toen ook 130k+ km mee gegaanR-utger schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:40:
Kleine subtiele 'upgrade' vandaag opgehaald bij de Opel garage![]()
Op de Opel site staan het bij de accessoire, in mijn ogen iets wat er gewoon in had moeten zitten (of misschien wel zat...)
Hoe dan ook, het staat weer netjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed bezig OpelIllegal_Alien schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:54:
Het gaat lekkah Opel:![]()
[...]
Bron: https://nos.nl/artikel/22...maanden-van-dit-jaar.html
p.s.: My Opel / Onstar is nu actief, dus zal niet lang meer duren, kan alleen (nog) niet mijn toeter op afstand aan laten gaan.

Uit de handleiding:Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:43:
Beste mensen heb een vraag,
mvg Brian
Intended behaviour blijkbaar.Het Infotainmentsysteem in- of uitschakelen
Druk op X. Na het inschakelen wordt de laatst geselecteerde Infotainmentbron actief.
Automatisch uitschakelen
Wanneer u het Infotainmentsysteem, terwijl het contact wordt uitgeschakeld, met behulp van X hebt ingeschakeld, dan wordt het 10 minuten na de laatste invoer automatisch weer uitgeschakeld.
Verwijderd
wel ambetant dat hij pas uitvalt na 10 minutenMK_ schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:51:
[...]
Die rooie is wel gaaf
[...]
Mooi, ik wil hier ook nog de originele matten in leggen. Hier liggen nu van die el-cheapo aftermarktet matten in. In de Corsa C zijn ze toen ook 130k+ km mee gegaan
[...]
Goed bezig OpelEn spannend
[...]
Uit de handleiding:
[...]
Intended behaviour blijkbaar.
Begrijp ikVerwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:01:
[...]
wel ambetant dat hij pas uitvalt na 10 minuten
Zet je de radio dan ook aan vóór je de auto start? Misschien dat hij daarom die procedure opstart. Auto starten en dan de radio aan, gaat die dan misschien zelf uit?
CD30MP3 gaat uit als ik de sleutel uit het contact trek (is ook in te stellen hier).
Kadett Coupe uit 1977
idd, zelfde met de DVD90 en valt ook in te stellen.MK_ schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:10:
[...]
Begrijp ik
Zet je de radio dan ook aan vóór je de auto start? Misschien dat hij daarom die procedure opstart. Auto starten en dan de radio aan, gaat die dan misschien zelf uit?
CD30MP3 gaat uit als ik de sleutel uit het contact trek (is ook in te stellen hier).
[ Voor 48% gewijzigd door ArcticWolf op 04-04-2018 20:11 ]
Verwijderd
[...]
Begrijp ik
zet radio niet aan voor ik auto start.
deze start mee op als ik auto start
maar gaat niet mee af als ik auto stilleg
Ik vind het een beetje belachelijk om voor zulke onbenulligheden naar de garage te gaan.

16 April mag ik het nieuwe speeltje ophalen, en OnStar/My Opel is leuk:

7 Waanzinnige kilometers (ter vergelijking, de Vectra zit tegenm de 255 K aan
Welke auto?Le Enfant! schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:15:
Ik heb vandaag opgemerkt dat een van mijn pinkers los hangt. Kan ik dit verhelpen door dit te lijmen? Zoja, welke lijm kan ik dan het beste nemen? Ik denk niet dat secondelijm gaat helpen?![]()
Ik vind het een beetje belachelijk om voor zulke onbenulligheden naar de garage te gaan.
Neen. Silicone misschien wel, maar je krijgt het best nog los wanneer het lampje stuk gaat. Ik heb het opgelost met dubbelzijdig plakband (die dikke, sponzige variant). Kan je nog gemakkelijk los peuteren.Le Enfant! schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:15:
Ik denk niet dat secondelijm gaat helpen?
Aan de andere kant... die plastieken behuizingen kosten je €5 op internet of bij de sloop. Het is maar of je het elegant of minder elegant wil oplossen.
[ Voor 17% gewijzigd door mieJas op 05-04-2018 21:42 ]
Yes, but no.
Al geprobeert opnieuw vast te zetten? Is gewoon een klik mechanisme:
En anders inderdaad nieuwe behuizing voor een paar cent
Daarnet wezen tanken met de Corsa, blijkbaar de vulnippel zo vast gedraaid dat ik mijn hand open trek met het losdraaien van de vulnippel

Ofja, proberen los te draaien. Kreeg hem maar niet los, ook niet met een o.i.d. Gelukkig hadden ze een waterpomptang bij het tankstation, daarmee ging die wel los
elke keer dat ik in belgie tank (wanneer op bezoek bij schoonvaderMK_ schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:17:
[...]
[video]
Daarnet wezen tanken met de Corsa, blijkbaar de vulnippel zo vast gedraaid dat ik mijn hand open trek met het losdraaien van de vulnippel
[afbeelding]
Ofja, proberen los te draaien. Kreeg hem maar niet los, ook niet met een o.i.d. Gelukkig hadden ze een waterpomptang bij het tankstation, daarmee ging die wel los
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Goeie tip, zal hem onthoudensuperwashandje schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:28:
[...]
elke keer dat ik in belgie tank (wanneer op bezoek bij schoonvader) krijg ik de belgische vulnippel er ook niet (nauwelijks) af. Ik draai hem tegenwoordig gewoon los door het vulpistool/nozzle naar links te draaien en deze daarna pas af te koppelen. Werkt prima en je staat niet 5 minuten te kloten met zere handen
Is me nog nooit eerder gebeurd overigens, en ik tank altijd in België. Sterker nog, volgens mij heb ik nog nooit LPG in NL getankt

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
---RAWE CEEK!!!---
Wat zijn je eisen?NoFearCreations schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:30:
Kogel is door de kerk, Vectra gaat er weer uit. De combinatie van een kapotte bak en nog wat dingen, gaat het mij teveel kosten om hem op de weg te houden. Volgende probleem is, wat koop ik terug met dezelfde opties.
Tip van superwashandje gebruik ik ook altijd, werkt primaMK_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:54:
[...]
Goeie tip, zal hem onthouden
Is me nog nooit eerder gebeurd overigens, en ik tank altijd in België. Sterker nog, volgens mij heb ik nog nooit LPG in NL getanktZit wel vaker wat "vast" maar met een keer flink draaien krijg ik normaal wel los. Nu niet dus
Heb alsnog altijd een waterpomptang in de auto liggen, geen idee waarom eigenlijk
Opzich dat probleem heb ik nietsuperwashandje schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:12:
bij de astra zit de belgische nippel zo dicht tegen het scharnier van de tankdop aan dat je hem niet goed stevig vast kan houden (of ik ben gewoon niet sterk genoeg) dus vandaar dat je vanzelf creatief word

Foto destijds van de advertentie van de auto
Die heb ik ook achterin liggen nuKnul schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:13:
[...]
Tip van superwashandje gebruik ik ook altijd, werkt prima
Heb alsnog altijd een waterpomptang in de auto liggen, geen idee waarom eigenlijk
NoFearCreations schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:30:
Kogel is door de kerk, Vectra gaat er weer uit. De combinatie van een kapotte bak en nog wat dingen, gaat het mij teveel kosten om hem op de weg te houden. Volgende probleem is, wat koop ik terug met dezelfde opties.
Blij dat ik gewoon simpel euro 98 kan tanken overal in EuropaMK_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:29:
[...]
Opzich dat probleem heb ik nietDaar zit bij de Corsa's genoeg ruimte tussen waardoor ik normaal mijn hand rond de nippel kan doen:
[afbeelding]
Foto destijds van de advertentie van de auto
Dat kan ik ook, onder dat zwarte kapjeArcticWolf schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:31:
[...]
Blij dat ik gewoon simpel euro 98 kan tanken overal in Europa
Hij doet er alleen niks meeMK_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:39:
[...]
Dat kan ik ook, onder dat zwarte kapjeOok Euro 98
Pas 123 liter in gegooid, oftewel zo'n 1:200
![]()
25k km @123 liter (sinds ik de auto heb) = 1 liter per 200kmArcticWolf schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:02:
[...]
Hij doet er alleen niks meeen hoe bedoel je 1:200?
oh 123 liter benzineMK_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:20:
[...]
25k km @123 liter (sinds ik de auto heb) = 1 liter per 200km
Met een gepimpte Vectra ben je al gauw 'koning' onder de opel - rijders en tuners. Zeker met de GTS.
Maar bij autoweek kijken ze er niet zo positief tegenaan.
| live and give like no one else |
Yup
Ik vind ze erg overdrijven. Eigenlijk enkel de veren (niet Opel), velgen/banden (aftermarket en C-merk banden) en een defect dual-massa vliegwiel. Met 450k km geen schande dat die kapot is.3x3 schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:28:
Naar aanleiding van een artikel en video van autoweek is het een mooi moment om de Vectra eens uit te lichten!
Met een gepimpte Vectra ben je al gauw 'koning' onder de opel - rijders en tuners. Zeker met de GTS.
[video]
Maar bij autoweek kijken ze er niet zo positief tegenaan.
Hoewel het zeker geen showroom exemplaar is, is hij zeker niet zo aftands als ze op het einde zeggen. Er zijn veel slechtere auto's geweest die gewoon als goed bestempeld werden.
Liefst net zoveel opties als ik nu heb.
---RAWE CEEK!!!---
Ja geen idee welke opties je nu hebtNoFearCreations schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:38:
[...]
En dat zijn?NoFearCreations schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:38:
[...]
Astra H met aardig wat opties? Weet niet wat je budget is
https://www.autoscout24.n...a3-4466-900c-3ed21bef8e8e
[ Voor 23% gewijzigd door MK_ op 09-04-2018 20:41 ]
Ben m'n vertrouwen in Opel een beetje kwijtgeraakt, weet dus niet of de volgende wel weer een opel wordt.
[ Voor 25% gewijzigd door NoFearCreations op 09-04-2018 20:44 ]
---RAWE CEEK!!!---
---RAWE CEEK!!!---
Het lukt inderdaad om het vast te 'klikken', maar het duurt meestal niet lang voordat de pinker opnieuw los hangt.MK_ schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:17:
[...]
[video]
Ik zal anders eens kijken voor andere behuizing.
Je hoort m nu vrij duidelijk zingen in z'n 2.MK_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:00:
Ik zou het niet weten waar je zo'n goedkope revisie kan krijgen. Is het probleem met de bak dan erger geworden sinds die video?
---RAWE CEEK!!!---
Ik heb het onderdeelartikel niet bij de hand, maar dat wil ik straks/morgen/... we even voor je opzoeken. Kan me niet voorstellen dat dat deeltje veel zal kosten.Le Enfant! schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:01:
[...]
Het lukt inderdaad om het vast te 'klikken', maar het duurt meestal niet lang voordat de pinker opnieuw los hangt.
Ik zal anders eens kijken voor andere behuizing.
Edit: zit ook op de Astra H, Zafira B, Insignia A, Meriva B, Astra J...
13497989 links, 13252456 rechts, maar soms ook andere nummers nog. Staat ook wel op het lampje
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/oem/1713424
Al te krijgen voor onder een tientje, waarschijnlijk ook bij de dealer.
NoFearCreations schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:03:
[...]
Je hoort m nu vrij duidelijk zingen in z'n 2.

Dan is die aan revisie toe ja. Kan je de bak er zelf uit halen?
Exclusief de- en montage (losse bak)
Versnellingsbak lager revisie € 499,00 / € 575,00
Versnellingsbak lager revisie incl. differentieel lagers € 610,00 / € 685,00
[ Voor 45% gewijzigd door MK_ op 09-04-2018 21:14 ]
Bij normale revisie is het volgens mij ook maar de vraag of dat lang goed blijft gaan, er is niet voor niks een versie 2 uitgekomen eind 2012.MK_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:03:
[...]
Dan is die aan revisie toe ja. Kan je de bak er zelf uit halen?
[...]
Maar goed, voor de end case swap betaal je wel een paar honderd euro extra.
[ Voor 35% gewijzigd door ArcticWolf op 09-04-2018 21:39 ]
Eind 2012? Was toch pas 2013 (september)? Heeft sowieso al te lang geduurd voordat Getrag met een nieuw model kwam imho, de bak was toen al bijna 10 jaar oudArcticWolf schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:38:
[...]
Bij normale revisie is het volgens mij ook maar de vraag of dat lang goed blijft gaan, er is niet voor niks een versie 2 uitgekomen eind 2012.
Maar goed, voor de end case swap betaal je wel een paar honderd euro extra.

Sinds 2005 alMK_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:42:
[...]
Eind 2012? Was toch pas 2013 (september)? Heeft sowieso al te lang geduurd voordat Getrag met een nieuw model kwam imho, de bak was toen al bijna 5 jaar oudVerder is die revisie incl. versterkte lager voor zover ik weet.

---RAWE CEEK!!!---
Ik bedoelde ook bijna 10, maar was afgeleidArcticWolf schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:45:
[...]
Sinds 2005 alMijn OPC is gebouwd eind december 2006 en hij lag toen al in de diesels.

KloptNoFearCreations schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:45:
Bak er zelf uithalen is geen optie. Het hele subframe moet los om hem eruit te krijgen, ga ik hier op de oprit niet voor elkaar krijgen.
De vernieuwde M32, zijn die 1 op 1 over te zetten? Op onderdelenlijn staan ze voor zo'n €900... flink veel geld maar dan heb je wel een bijna nieuwe bak met amper kilometers
Link naar die bak?MK_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:48:
[...]
Ik bedoelde ook bijna 10, maar was afgeleid![]()
[...]
KloptJammer want dat zou de kosten wel flink drukken.
De vernieuwde M32, zijn die 1 op 1 over te zetten? Op onderdelenlijn staan ze voor zo'n €900... flink veel geld maar dan heb je wel een bijna nieuwe bak met amper kilometers
Enige die ik nu kan vinden in de omgeving Nijmegen, zijn Van Loon in Nederhemert, en Van Boon in Alphen.
[ Voor 20% gewijzigd door NoFearCreations op 09-04-2018 22:38 ]
---RAWE CEEK!!!---
https://www.onderdelenlij...sbak/onderdeelid/8614181/
€900, 2364km.
Dat zou ik niet wetenNoFearCreations schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:33:
Met de kilometers die ik maak zou ik een gereviseerde bak niet erg vinden. Vraag me af of er geen bedrijven zijn die met een wisselsysteem werken. Hun zetten er een gereviseerde bak onder, en houden dan de oude bak.
Enige die ik nu kan vinden in de omgeving Nijmegen, zijn Van Loon in Nederhemert, en Van Boon in Alphen.

Pff wat een geld en het is ook nog eens een ruil bak. Zit ook geen vliegwiel en koppeling bij...
Heb ik gedaan, maar hier in gelderland zijn er op internet maar 2 te vinden die M32 bak revisie doen.MK_ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 00:52:
[...]
https://www.onderdelenlij...sbak/onderdeelid/8614181/
€900, 2364km.
[...]
Dat zou ik niet wetenEn zijn revisiebedrijven die zo werken, maar ik weet niet welke. Mail/bel eens rond
Zojuist de auto voor het eerst in 10? jaar bij de garage gebracht, voor een reparatie waar ik zelf het gereedschap niet voor heb. Daarna nog wat puntjes aanpakken voor de APK, en dan heb ik in iedergeval wat langer de tijd om te bedenken wat ik ga doen.
---RAWE CEEK!!!---
YupArcticWolf schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:34:
[...]
Pff wat een geld en het is ook nog eens een ruil bak. Zit ook geen vliegwiel en koppeling bij...

Weet je hoe de staat van de auto verder is? Als je een andere koopt (al dan niet van een ander merk) weet je ook niet hoe de staat is. Als de auto verder in goede staat is, is het misschien veel geld maar kan je wel opnieuw jaren vooruitNoFearCreations schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:39:
[...]
Heb ik gedaan, maar hier in gelderland zijn er op internet maar 2 te vinden die M32 bak revisie doen.
Zojuist de auto voor het eerst in 10? jaar bij de garage gebracht, voor een reparatie waar ik zelf het gereedschap niet voor heb. Daarna nog wat puntjes aanpakken voor de APK, en dan heb ik in iedergeval wat langer de tijd om te bedenken wat ik ga doen.
---RAWE CEEK!!!---
Ik begrijp dat het moeilijk is, het is namelijk verdomd veel geld.
Dat hok staat hier wel eens in de straat. Kan je wel 1 ding vertellen, dat ding maakt een teringlawaai waar je U tegen zegt....MK_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:30:
[...]
Yup
[...]
Ik vind ze erg overdrijven. Eigenlijk enkel de veren (niet Opel), velgen/banden (aftermarket en C-merk banden) en een defect dual-massa vliegwiel. Met 450k km geen schande dat die kapot is.
Hoewel het zeker geen showroom exemplaar is, is hij zeker niet zo aftands als ze op het einde zeggen. Er zijn veel slechtere auto's geweest die gewoon als goed bestempeld werden.
Verder overdrijven ze inderdaad wel, de niet-verneuqte onderdelen zijn gewoon goed.
Dat geloof ik bestRobKJ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:20:
[...]
Dat hok staat hier wel eens in de straat. Kan je wel 1 ding vertellen, dat ding maakt een teringlawaai waar je U tegen zegt....
Verder overdrijven ze inderdaad wel, de niet-verneuqte onderdelen zijn gewoon goed.
---RAWE CEEK!!!---
Hoeveel km heeft hij gelopen? Volgens mij wel redelijk wat toch?NoFearCreations schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:11:
Dat is nu de grote twijfel die ik heb. Auto is op de bak na verder perfect. Alle opties die ik zoek, en van binnen en buiten nog erg netjes.
Probleem is dat als je nu de bak laat reviseren je eigenlijk ook de koppeling en het vliegwiel mee moet nemen, het scheelt dat de bak er toch uit moet dus kwa montage ben je niks extra's kwijt, maar een vliegwiel en koppelingsset zijn ook niet gratis.
Snap dat die kosten niet echt wenselijk zijn, maar straks laat je de bak reviseren en een paar duizend kilometer later beginnen die 2 te etteren.
Je zou eens op Opel-forum.nl: https://www.facebook.com/groups/OpelForum/
Kunnen vragen of iemand je kan helpen met de de-/montage en revisie.... losse revisie kits zijn een stuk goedkoper maar snap dat je het zelf niet kan
https://www.courtenayspor...M32-Bearings-and-End-Case
316 euro voor de hele revisie kit.
700 euro voor vliegwiel & koppeling
Vliegwiel, koppeling en druklager zijn nog niet al te lang geleden gedaan. En met de 5000km per jaar die ik rijd, slijt dat ook niet zo snel. Heeft nu net 276k gelopen, maar is eigenlijk niet te zien aan de auto.ArcticWolf schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:03:
[...]
Hoeveel km heeft hij gelopen? Volgens mij wel redelijk wat toch?
Probleem is dat als je nu de bak laat reviseren je eigenlijk ook de koppeling en het vliegwiel mee moet nemen, het scheelt dat de bak er toch uit moet dus kwa montage ben je niks extra's kwijt, maar een vliegwiel en koppelingsset zijn ook niet gratis.
Snap dat die kosten niet echt wenselijk zijn, maar straks laat je de bak reviseren en een paar duizend kilometer later beginnen die 2 te etteren.
Je zou eens op Opel-forum.nl: https://www.facebook.com/groups/OpelForum/
Kunnen vragen of iemand je kan helpen met de de-/montage en revisie.... losse revisie kits zijn een stuk goedkoper maar snap dat je het zelf niet kan
https://www.courtenayspor...M32-Bearings-and-End-Case
316 euro voor de hele revisie kit.
700 euro voor vliegwiel & koppeling
---RAWE CEEK!!!---
---RAWE CEEK!!!---
Dat kan ik niet bevestigen, maar het originele onderdeelnummer is GM 24447470. Volgens dat nummer zou de diameter 50mm moeten zijn als ik het juist heb.NoFearCreations schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:21:
Iemand die kan bevestigen dat de voorpijp van een Vectra C '06 een diameter van 55mm is?
Hij is bij mij lek op het flexibele deel, dus wil een overschuifstuk kopen. Heb hier zelf helaas geen schuifmaat.MK_ schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:45:
[...]
Dat kan ik niet bevestigen, maar het originele onderdeelnummer is GM 24447470. Volgens dat nummer zou de diameter 50mm moeten zijn als ik het juist heb.
50x200mm flexibel stuk is onderweg, hopelijk zaterdag eronder lassen.
[ Voor 8% gewijzigd door NoFearCreations op 12-04-2018 21:09 ]
---RAWE CEEK!!!---
Ben benieuwd. Het nummer was het originele onderdeel voor de Vectra C (GTS) 2.2 dus tenzij het volledige uitlaattraject is aangepast zou het moeten passenNoFearCreations schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:40:
[...]
Hij is bij mij lek op het flexibele deel, dus wil een overschuifstuk kopen. Heb hier zelf helaas geen schuifmaat.
50x200mm flexibel stuk is onderweg, hopelijk zaterdag eronder lassen.
Net de auto maar weer eens gewassen

Dat doe je wel even dacht ik, ben ik toch weer dik 2 uur bezig geweest

Ook dopjes op de bouten van de velgen gedaan:

Die zaten bij de auto, maar ik had ze aan mijn broer gegeven. Aangezien hij die auto verkocht heeft weer terug er af gehaald. Waren blijkbaar originele GM-dopjes
En een nieuwe kras ontdekt boven het linker achterwiel

Opel Vivaro 2.5 CDTI uit 2004 (pas 125000 km op de teller), mist serieus vermogen. Als hij koud is is er vanaf 3000 toeren (je moet wat als eronder weinig gebeurt...) pas een soort van versnelling te voelen, na warm rijden lijkt er bij 2400 toeren wat meer koppel te zijn. Maar als ik 1800 toeren draai in de 4e versnelling en hem vol gas geef, kun je gerust een krant gaan lezen. Het lijkt er bijna op dat het in de eerste 3 versnellingen nog een beetje wil, maar op de snelweg in de 6 moet je echt terug schakelen want er is geen gang in te krijgen. Dat was vroeger absoluut anders, toen was de bus zelfs vlot (voor een bus dan..). Terwijl er vanaf 1700 toeren eigenlijk een bult koppel zou moeten zijn. De LMM is al eens vervangen, er zijn geen foutmeldingen op het dashboard... Heeft iemand een idee wat het is (of welke hoek ik het moet zoeken) of hoe ik dingen kan uitsluiten of wordt het toch echt weer naar de garage om aan een diagnose apparaat te hangen? Met PC's ben ik nog enigzins handig, met auto's wil ik het wat meer worden
Idiocracy: it is real!
Als je 2.5CDTI een VGT heeft dan kan die ook nog eens staan op de 'grote turbo' stand. Maar dan zou je hoger in het toerengebied wel vol vermogen moeten hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door AndRo555 op 13-04-2018 17:59 ]
Een lek zou wel kunnen ja, daar kan ik wel op proberen te controleren! Zou het ook kunnen dat het beter gaat als ie warm wordt? Geen idee wat een VGT isAndRo555 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:57:
Lek ergens tussen de turbo en de motor aan de inlaatkant? Als die daar veel lekt lijkt het alsof je in zekere mate zonder turbo rijdt en dat kan erg traag aanvoelen.
Als je 2.5CDTI een VGT heeft dan kan die ook nog eens staan op de 'grote turbo' stand. Maar dan zou je hoger in het toerengebied wel vol vermogen moeten hebben.
Idiocracy: it is real!
Ja luisteren of je nergens sissen/blazen hoort bij de inlaat.Investig8or schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:06:
[...]
Een lek zou wel kunnen ja, daar kan ik wel op proberen te controleren! Zou het ook kunnen dat het beter gaat als ie warm wordt? Geen idee wat een VGT is, maar hoger in het toeren gebied is het ook matig...
En een diesel zonder turbo is echt traag idd en hoe kouder de lucht hoe beter, dus als hij het beter doet als hij warm is klopt er iets niet
VGT: Wikipedia: Variabele geometrie turbo
[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 13-04-2018 21:12 ]
Variabele geometrie turbo. Eigenlijk een kleine turbo doe groot kan worden. Een kleine turbo doet typisch veel kracht onderin de toeren, maar sterft al snel in de hogere toeren. Een grotere turbo heeft typisch wat meer toeren nodig om op gang te komen, maar levert dan veel kracht en veel pk’s in hogere toeren.Investig8or schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:06:
[...]
Een lek zou wel kunnen ja, daar kan ik wel op proberen te controleren! Zou het ook kunnen dat het beter gaat als ie warm wordt? Geen idee wat een VGT is, maar hoger in het toeren gebied is het ook matig...
Als de ‘vanes’ die de turbo controleren op de grote stand vast zitten dan krijg je het gedrag van een grote turbo zoals ik hier al zo beschreef.
---RAWE CEEK!!!---
Fijn dat het makkelijk los gingNoFearCreations schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:15:
Net geheel onverwachts, alle moeren die los moesten voor de uitlaat ook los gekregen. En na een halve liter WD40 kreeg ik de voorpijp ook van de middendemper getrokken. Hopelijk morgen lekker lassen.
MooiIllegal_Alien schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:48:
En een Grandland X +1 in Nederland:
[afbeelding]
![]()