Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Volgens de garage niet nodig, maar het geeft wel een beter gevoel misschien. Het komt zo vaak voor dat ze er maar 1 op voorraad hadden liggen.

[...]

Het probleem was roest. Ze hebben de boel verhit en de bout afgekoeld en zo hebben ze het restant eruit kunnen krijgen. Het was nog 1 uur werk! Een tip van de monteur was een beetje vet/wd40 op de bouten als je ze er in draait. Volgens hem kon dat zonder problemen.
Bij mij hebben ze kopervet op de naaf gesmeerd maar niet op de bout eindes... ik lees hier ook verschillende verhalen over, de 1 zegt ja kan prima, de ander zegt gewoon de bouten goed schoon houden en geen vet erop smeren.
In theorie komt er ook geen vocht/lucht bij dus kan het niet roesten, maar in de praktijk komt het dus wel voor (ik had afgelopen week hetzelfde), ze roesten toch licht in de naaf helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:44
MK1998NL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:12:
[...]

Dat zijn zeldzame velgen :X Irmscher Sportline?

[...]

/me Kijkt naar de fabriek
PSA Sochaux Plant hmmm... :P

[...]

Zal het onthouden als ik ze eens zelf vervang.. :p
Bijna, Irmscher Softstar in 16". Komen inderdaad weinig voor, deze hebben wel wat schade maar ach voor €130 met 4 goede banden mag je niet klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:24

Aapje

Opel-beun
ArcticWolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:03:
[...]

Bij mij hebben ze kopervet op de naaf gesmeerd maar niet op de bout eindes... ik lees hier ook verschillende verhalen over, de 1 zegt ja kan prima, de ander zegt gewoon de bouten goed schoon houden en geen vet erop smeren.
In theorie komt er ook geen vocht/lucht bij dus kan het niet roesten, maar in de praktijk komt het dus wel voor (ik had afgelopen week hetzelfde), ze roesten toch licht in de naaf helaas.
Bouten nooit invetten, schoonhouden. Dit omdat je het moment van aandraaien aanpast door vet toe te passen. Je moet de vuistregel hanteren dat een vrouw op naaldhakken een band moet kunnen wisselen. Zo ram-vast als meeste garages 't doen hoeft helemaal niet. Vast is vast, 100~125nm is helemaal niet veel namelijk daar hoef je geen 2 meter lange breakerbar voor nodig te hebben om 'm eraf te krijgen :D

Vet tussen de naaf en velg is aansich wel goed krijg je de velg makkelijker los, maar kopervet is bijv. weer niet goed als je alu-velgen hebt :) (alu rot vast met koper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aapje schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:44:
[...]

Bouten nooit invetten, schoonhouden. Dit omdat je het moment van aandraaien aanpast door vet toe te passen. Je moet de vuistregel hanteren dat een vrouw op naaldhakken een band moet kunnen wisselen. Zo ram-vast als meeste garages 't doen hoeft helemaal niet. Vast is vast, 100~125nm is helemaal niet veel namelijk daar hoef je geen 2 meter lange breakerbar voor nodig te hebben om 'm eraf te krijgen :D

Vet tussen de naaf en velg is aansich wel goed krijg je de velg makkelijker los, maar kopervet is bijv. weer niet goed als je alu-velgen hebt :) (alu rot vast met koper)
Je moment veranderd niet:
http://www.autoforum.be/f...etten-of-niet=&viewfull=1

Dat had ik al opgezocht :P

Maar als kopervet idd het aluminium aantast dan ga ik dat nog wel ff met m'n garage bespreken want dat lijkt me niet helemaal de bedoeling dan :X

Heb overigens m'n bouten op 120Nm gedraaid... in het boekje staat 110, echter bij de J GTC/OPC en Insignia OPC is het zelfs 140 en 150Nm :? snap even niet waarom Opel het zoveel heeft veranderd. Misschien andere maat bouten?

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 12-03-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
RobKJ schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Bijna, Irmscher Softstar in 16". Komen inderdaad weinig voor, deze hebben wel wat schade maar ach voor €130 met 4 goede banden mag je niet klagen :P
Dat bedoelde ik ook :X |:( 8)7

Nette prijs wel ja :)

Mijn bouten zitten vast met zo'n luchtpistool, dus die zullen wel lekker vast zitten :X

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:53
Aapje schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:44:
[...]

Mijn bouten draai ik altijd vast met 110nm, dus niet ram-vast, in december nog gedaan. Normaal gaan ze ook makkelijk los, behalve dit keer deze bout. Die zat blijkbaar toch vastgeroest.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:22
ArcticWolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:55:
[...]

Maar als kopervet idd het aluminium aantast dan ga ik dat nog wel ff met m'n garage bespreken want dat lijkt me niet helemaal de bedoeling dan :X

Heb overigens m'n bouten op 120Nm gedraaid... in het boekje staat 110, echter bij de J GTC/OPC en Insignia OPC is het zelfs 140 en 150Nm :? snap even niet waarom Opel het zoveel heeft veranderd. Misschien andere maat bouten?
Astra J en insignia hebben moeren deze moeten inderdaad op 140nm en insignia 150 nm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
ArcticWolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:55:
[...]

Sorry maar het moment verander je wel. Bij kopbouten van ARP bijv. geven ze vet erbij om te zorgen dat je ze extra hard kan aantrekken.
Even snel een goede uitleg gevonden, YouTube: Should You Put Anti-Seize On Wheel Studs / Lug Nuts?

100nm van de fabriek = droge aanhaalmomenten.

De bout verschillen zoals een konische kop, platte kop e.d. zorgen voor de verschillen in bouten. Dus ja kan verschil zitten in de aanhaalmomenten :) Ligt ook aan de soort velg qua materiaal.

Te hard aandraaien is net zo gevaarlijk als niet genoeg. De bouten kunnen breken wanneer je remmen warm worden en dat materiaal uitzet. (leuk als je op dat moment 160km/h knort bijv.) (YouTube: MY WHEEL BROKE OFF ON THE TRACK | Vlog 148 & YouTube: Why you should ALWAYS use a torque wrench: I nearly crashed A45 AMG ...

Kopervet tast alu niet aan, maar grap van alu is dat roest een soort coating vormt op alu. De koperdelen zorgen voor een gekke reactie waardoor deze coating niet blijft en het blijft roesten.

[ Voor 21% gewijzigd door Aapje op 12-03-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:08:
[...]

Dat bedoelde ik ook :X |:( 8)7

Nette prijs wel ja :)

Mijn bouten zitten vast met zo'n luchtpistool, dus die zullen wel lekker vast zitten :X
Luchtsleutels kunnen ook een moment hebben, maar ja ligt een beetje aan de garage :P

Die van mij zet ze wel vast met een momentsleutel... weet alleen niet welk moment :+

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 12-03-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
ArcticWolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:05:
[...]

Luchtsleutels kunnen ook een moment hebben, maar ja ligt een beetje aan de garage :P

Die van mij zet ze wel vast met een momentsleutel... weet alleen niet welk moment :+
Klopt luchtsleutels kunnen beperkt worden op een moment, alleen het risico van een luchtsleutel is dat ze 1) nooit ge-eikt worden 2) ze vallen en de knop voor het moment in te stellen kan kapot raken/verzet worden. 3) meeste van die sleutels rekenen: 3 sec hameren --> 150nm aanhaalmoment. Veel monteurs kunnen niet tellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aapje schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:13:
[...]

Klopt luchtsleutels kunnen beperkt worden op een moment, alleen het risico van een luchtsleutel is dat ze 1) nooit ge-eikt worden 2) ze vallen en de knop voor het moment in te stellen kan kapot raken/verzet worden. 3) meeste van die sleutels rekenen: 3 sec hameren --> 150nm aanhaalmoment. Veel monteurs kunnen niet tellen :-)
Krijg zaterdag m'n nieuwe sloffen oOo , zal weleens vragen wat zij als moment gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Vaak zetten die bandenboeren ze anders aardig stevig vast :P

Ik weet niet hoe sterk die van mij vast zitten eigenlijk, zitten er al op sinds de vorige eigenaar de bandjes heeft laten vervangen :+

https://www.autoweek.nl/n...koop-februari-2018-groei/
Opel #1 in februari :D *O*

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:50:
Vaak zetten die bandenboeren ze anders aardig stevig vast :P

Ik weet niet hoe sterk die van mij vast zitten eigenlijk, zitten er al op sinds de vorige eigenaar de bandjes heeft laten vervangen :+
M'n Euromaster gebruikt echt een momentsleutel, weet alleen niet welk moment :P

Hoop alleen dat de eigenaar het zelf doet en anders z'n 1e monteur... die andere pannenkoeken hebben vorige keer wat krassen op m'n winter velgen gezet bij het opdraaien van de band. Nu vind ik het bij die niet zo erg, maar deze OPC velgen hebben 0 krassen en dat wil ik zo laten }:O

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:18:
[...]

M'n Euromaster gebruikt echt een momentsleutel, weet alleen niet welk moment :P

Hoop alleen dat de eigenaar het zelf doet en anders z'n 1e monteur... die andere pannenkoeken hebben vorige keer wat krassen op m'n winter velgen gezet bij het opdraaien van de band. Nu vind ik het bij die niet zo erg, maar deze OPC velgen hebben 0 krassen en dat wil ik zo laten }:O

In de gaten waar de bouten zitten, zitten bij mij ook wat krassen :'( Jammer want verder zijn de velgen volledig schadevrij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:23:
[...]

In de gaten waar de bouten zitten, zitten bij mij ook wat krassen :'( Jammer want verder zijn de velgen volledig schadevrij :(
Ja echt doodzonde is dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Yup :(

Maar goed, het is een tweedehandswagen, en een gebruiksvoorwerp, dus je doet er niks aan. Maar jammer is het wel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MK1998NL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:40:
[...]

Yup :(

Maar goed, het is een tweedehandswagen, en een gebruiksvoorwerp, dus je doet er niks aan. Maar jammer is het wel :'(
Velgen laten opknappen?

Of is het nog niet zo erg?

Anders laten jatten >:) Dat werkt ook als een trein >:)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Touchdomex schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:43:
[...]
Velgen laten opknappen?

Of is het nog niet zo erg?

Anders laten jatten >:) Dat werkt ook als een trein >:)
Enkel waar de bouten zitten dus dat valt nog wel mee :) Zoveel geld heb ik er ook niet voor over, dan haal ik liever een 17" Twinspoke-setje in het zwart. Al zijn die óf pokke duur, óf zwaar beschadigd :/
offtopic:
En ik mag ze niet komen van m'n ma :') ;w

Liever niet jatten, dan krijg ik wieldoppen :r :+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Laatst hebben ze 2 auto's verder de velgen geprobeerd te jatten, vuile ****************** lijers zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK1998NL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:47:
[...]
Liever niet jatten, dan krijg ik wieldoppen :r :+ :>
Nou ben met dit weer wel blij met wieldoppen anders :+ Vies worden boeit toch geen kut.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:50:
Laatst hebben ze 2 auto's verder de velgen geprobeerd te jatten, vuile ****************** lijers zijn het.
Velgen van auto's jatten, daar weet @Touchdomex helaas alles van...

Hier laatst 2 auto's afgefikt, een hier om de hoek :o Dat ze er van af blijven :(
https://www.1limburg.nl/meers-opgeschrikt-door-autobranden
Touchdomex schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:52:
[...]
Nou ben met dit weer wel blij met wieldoppen anders :+ Vies worden boeit toch geen kut.
Corsa D met wieldoppen vind ik echt meh :+

Sowieso vind ik de normale uitvoeringen meh, die wat ik hun heb heeft een enigzins sportieve uitstraling :)

Edit: vies worden ze wel ja...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FMzoyoPSmxbror108ycdv0YB/medium.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door MK_ op 12-03-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:52:
[...]

MK1998NL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:54:
[...]

Velgen van auto's jatten, daar weet @Touchdomex helaas alles van...
Hmm, denk dat ik iets gemist heb dan 8)7 :(

overigens passen er geen stalen velgen op m'n auto
Hier laatst 2 auto's afgefikt, een hier om de hoek :o Dat ze er van af blijven :(
https://www.1limburg.nl/meers-opgeschrikt-door-autobranden
:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ArcticWolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:06:
[...]

[...]

Hmm, denk dat ik iets gemist heb dan 8)7 :(

overigens passen er geen stalen velgen op m'n auto
Ohw afgelopen zomer mijn auto zo aangetroffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZSsDVErZ29LL9EpQmBQyL4HD/medium.jpg

Sindsdien rij ik zo rond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J7cKoO1PLkee5M8sPz7dkjz5/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 12:51
Illegal_Alien schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:39:
Die Grandland X wordt gemaakt met de Franse slag ofzo... Schiet op ^%$^$%. (Staat nu op 29 maart :P).
Toch ironisch dat de reclame op YouTube zegt dat je juist niet moet wachten op de nieuwe Opel.. :+

Maar wachten is een schone deugd, zeker als dat is op zo een mooie auto! <3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Touchdomex schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:14:
[...]

Ohw afgelopen zomer mijn auto zo aangetroffen.

[afbeelding]

Sindsdien rij ik zo rond

[afbeelding]
Ach bij jou stelen ze alleen een band. Bij mij halen ze de deuren eruit :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DdOM6rAEk3ocZdyPQg6MXsfl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n4MxjwJAPr6OtknDxC26GJX5/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44

superwashandje

grofheid alom

Wat hebben ze aan zo'n deur dan?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
In een andere Corsa A hangen en openen/sluiten :? :+

Wel erg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
MK_ schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:31:
[...]

In een andere Corsa A hangen en openen/sluiten :? :+

Wel erg :o
_O-

Niet te serieus nemen haha :D

Nee deur was rot, ding kon mij gestolen worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aapje schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:36:
[...]
_O-

Niet te serieus nemen haha :D

Nee deur was rot, ding kon mij gestolen worden O-)
:+

Ik zie enkel de hamer verplaatst, die gebruikt?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2IfuCO3.gif
:+
Le Enfant! schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:18:
[...]

Toch ironisch dat de reclame op YouTube zegt dat je juist niet moet wachten op de nieuwe Opel.. :+

Maar wachten is een schone deugd, zeker als dat is op zo een mooie auto! <3
Misschien heb ik het gemist, maar op welke Opel wacht je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Trouwens heeft hier iemand al een Grandland X en dan Onstar geprobeerd met "Bestemming Downloaden"? Werkt dit?

Zie/hoor geruchten dat het IntelliLink 5.0 systeem dat niet kan...

Zo niet dan vind ik het jammer maar is geen dealbreaker :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:55:
Trouwens heeft hier iemand al een Grandland X en dan Onstar geprobeerd met "Bestemming Downloaden"? Werkt dit?

Geen ervaring mee om eerlijk te zeggen, maar in de reclame bellen ze toch met OnStar om een hotel te vinden? :P
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DCxK1nfXuS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26

Op mijn Mokka X werkt dit in ieder geval prima.

Het zou ook een beetje vreemd zijn als ze ermee adverteren, maar dat het in de praktijk helemaal niet kan.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Alex) schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:33:
[...]

Op mijn Mokka X werkt dit in ieder geval prima.

Het zou ook een beetje vreemd zijn als ze ermee adverteren, maar dat het in de praktijk helemaal niet kan.
Die hebben wel een ander infotainment systeem meen ik, Intellilink R4.0 of Navi 900 Intellilink, geen Intellilink 5.0.

Ik zie nu ook dat Opel voor de Corsa weer opnieuw de Color Edition heeft toegevoegd aan de configurator :D
Afbeeldingslocatie: http://opel.pics/Picture.aspx?picture=XP08_GAZ_GROUNDSHADOW_rear~EXTMIRRORGLASS_rear~PAINT-GAZ_AQPEv01_DD8v01_front,side~PAINT-GAZ_GLASSv01_AE4v01-TAGU_93T_AKOv01_BW7_front,side~CMSH_TIRE17_RZSv01_FRONTBAR_FRONTBUMPERv01-GAZ_REARBUMPERv01-GAZ_ROCKERMOLDINGv01-GAZ_KEYv02_NAMEPLATEv01_OFF-REARLIGHTv01_OFF-T4A_WIPERv01_front,side~EXTMIRRORGLASS_E3C_V7B_NCK_OFF-T4A_T3U_OFF-T3S_UE1v01_UE1v01_BRANDv01&ccl=GAZ&trm=TAGU&gmmy=2018A&wheel=skip&folder=0S%2008&format=png&w=380&v=2&s=front
Duur geworden in vergelijking met mijn Color Edition trouwens, al is dat wel begrijpelijk met de luxere standaarduitrusting (leeslampjes achter, cruise control, navigatiesysteem, DAB+, parkeersensoren, licht en regensensor enzovoorts). Wel gaaf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-06 13:32

Wat ik had begrepen kunnen er enkel coördinaten verstuurd worden via onstar.

Mijne was met een extreem Franse slag afgewerkt... het Innovation+ pakket ontbrak namelijk. Duurde een maand om van de bestelling af te komen.

Volgende week kan ik gelukkig een andere auto in ontvangst nemen, is alleen geen Opel geworden dankzij dit fiasco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wel geen Opel... maar een vriend van me kwam z'n auto zo tegen vanmorgen (woont 2 straten verder)

en linksachter ook de ruit ingeslagen :r

AFL Led lichten gejat... die dingen zitten bij Volvo maar met 2 schroeven onder de motorkap vast. (bij Opel gelukkig niet...)

:F

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e1nIhCz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tEr91Mn.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door ArcticWolf op 14-03-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
robin84 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:40:
[...]

Wat ik had begrepen kunnen er enkel coördinaten verstuurd worden via onstar.

Mijne was met een extreem Franse slag afgewerkt... het Innovation+ pakket ontbrak namelijk. Duurde een maand om van de bestelling af te komen.

Volgende week kan ik gelukkig een andere auto in ontvangst nemen, is alleen geen Opel geworden dankzij dit fiasco.
Een volledig pakket ontbrak? Lijkt me dan iets fout gegaan tussen de communicatie van de dealer en de fabriek.
ArcticWolf schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:31:
Wel geen Opel... maar een vriend van me kwam z'n auto zo tegen vanmorgen (woont 2 straten verder)

[afbeelding]

[afbeelding]

en linksachter ook de ruit ingeslagen :r

AFL Led lichten gejat... die dingen zitten bij Volvo maar met 2 schroeven onder de motorkap vast.

:F

Waren het die Thor-hammer koplampen? Die hoor de de laatste tijd vaak dat die gepikt worden...
Afbeeldingslocatie: https://www.autotribute.com/wp-content/uploads/2016/02/2017-Volvo-V40-Hatchback.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:34:

[...]

Waren het die Thor-hammer koplampen? Die hoor de de laatste tijd vaak dat die gepikt worden...
[afbeelding]
Volgens mij wel idd, maar je schroeft ze er ook zo uit. Motorkap open en het zijn schroefjes begrijp ik 8)7 Bij Opel is het een vervelend werk om ze los te krijgen.. maar liever dat dan ze elke paar weken de koplampen eruit vissen.

Toen ik die mistlampen gingen inbouwen bij m'n oude H en de kabelboom moest aanleggen en aan de bedrading van de koplampen moest solderen :X :X :X
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BAqxt3N.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/47o5aRm.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 14-03-2018 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Voor bepaalde modellen/merken heb je zelfs al zogenaamde kluizen voor je koplampen, zodat de niet gepikt kunnen worden:
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2012/Porsche-koplampen-kluis-01.jpg

Bij Opel's moet vaak de voorbumper er vanaf inderdaad...

Had je Astra niet voorbereiding voor mistlampen? Zie je ook vaak bij Opel's zonder mistlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:57:
Voor bepaalde modellen/merken heb je zelfs al zogenaamde kluizen voor je koplampen, zodat de niet gepikt kunnen worden:
[afbeelding]

Bij Opel's moet vaak de voorbumper er vanaf inderdaad...

Had je Astra niet voorbereiding voor mistlampen? Zie je ook vaak bij Opel's zonder mistlampen.
Nee ;) heb alles zelf moeten solderen en helaas gewoon een losse knop naast de licht schakelaar geboord (wel in de plastic trim en niet in het dashboard). Het relais had ik geschakeld aan de plus van het stadslicht met de minus naar de aarde van de auto, zodat de canbus niet getript werd.

Heb echt /alles/ geprobeerd, maar de computers ondersteunde het gewoon niet. Maar goed, veel van geleerd... en paar maanden later ingeruild voor deze OPC, die reeds mistlampen heeft :+

Die blauwe had UEC variant 2 zonder REC.
http://astra-3.pl/tip-astra-h-fuses-relays-engine-bay

Bij variant 1 zonder REC kan het wel en variant 2 met REC werkt het ook bij. Maar variant 2 zonder REC dus niet.
En een REC inbouwen is onbegonnen werk.

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 14-03-2018 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:09:
[...]

Nee ;) heb alles zelf moeten solderen en helaas gewoon een losse knop naast de licht schakelaar geboord (wel in de plastic trim en niet in het dashboard). Het relais had ik geschakeld aan de plus van het stadslicht met de minus naar de aarde van de auto, zodat de canbus niet getript werd.

Heb echt /alles/ geprobeerd, maar de computers ondersteunde het gewoon niet. Maar goed, veel van geleerd... en paar maanden later ingeruild voor deze OPC, die reeds mistlampen heeft :+

Die blauwe had UEC variant 2 zonder REC.
http://astra-3.pl/tip-astra-h-fuses-relays-engine-bay

Bij variant 1 zonder REC kan het wel en variant 2 met REC werkt het ook bij. Maar variant 2 zonder REC dus niet.
En een REC inbouwen is onbegonnen werk.
Ahzo :p

Als er plek is voor mistlampen, horen er ook mistlampen in naar mijn mening :+ Anders heb je zo'n afdekkap die er niet uit ziet :+

+ het heeft echt wel zijn nut :D Snap niet dat ze dat niet ook verplicht maken net zoals achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44

superwashandje

grofheid alom

liever niet verplicht. dan zie je nog veel meer mensen onderweg (in het donker) met alleen maar mistlampen aan...
nut heeft het zeker maar ze worden 9 van de 10 keer niet nuttig gebruikt :P

[ Voor 25% gewijzigd door superwashandje op 15-03-2018 14:06 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
superwashandje schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:06:
liever niet verplicht. dan zie je nog veel meer mensen onderweg (in het donker) met alleen maar mistlampen aan...
>:)

sinds ik echt mistlampen heb rij ik er niet meer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
superwashandje schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:06:
Als je ze ziet met enkel mistlampen zonder andere verlichting, is dat vaak een el-cheapo oplossing van de fabrikant om dagrijverlichting te voorzien. Normale mistlampen zouden normaal gezien enkel ingeschakeld kunnen worden met het dimlicht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Woohoo

Status verandering: 35 - Produktionsstart - Karosserie eingerichtet

Staat nu op 28 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Heb de auto bijna 3 maanden, dus het grote lastigvallen is begonnen aangezien de Onstar 4G/Wifi verloopt. Uiteraard zijn ze hard bezig om mij dit, belachelijk dure, pakket aan te smeren. € 15 voor 3GB of € 10GB per maand is tenslotte niet heel voordelig. En dan moet je ook nog OnStar verlengen a € 9,95 per maand. Dat gaan we dus niet doen.

En dan zit je te lezen en vliegt de koffie in het rond (van het lachen). OnStar 4G/Wifi is op heel veel plekken beschikbaar, behalve in België :') (http://www.opel.nl/onstar/beschikbaarheid-opel-onstar.html). Welkom in 2018 Opel en Vodafone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ België dat zegt al voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Als ik het al zou overwegen, dan zou dat de grootste reden zijn om het niet te nemen :') Ik rijd regelmatig vanuit Nederland naar Duitsland, via Maastricht en dan tot aan Luxemburg door België heen. Toch een beetje sneu als je van de route van zeg 250 KM ongeveer 125 KM geen 4G/Wifi hebt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:08:
Woohoo

Status verandering: 35 - Produktionsstart - Karosserie eingerichtet

Staat nu op 28 maart.
*O*

Dan staat hij waarschijnlijk tegen het einde van de dag in elkaar oOo
5183 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:08:
Heb de auto bijna 3 maanden, dus het grote lastigvallen is begonnen aangezien de Onstar 4G/Wifi verloopt. Uiteraard zijn ze hard bezig om mij dit, belachelijk dure, pakket aan te smeren. € 15 voor 3GB of € 10GB per maand is tenslotte niet heel voordelig. En dan moet je ook nog OnStar verlengen a € 9,95 per maand. Dat gaan we dus niet doen.

En dan zit je te lezen en vliegt de koffie in het rond (van het lachen). OnStar 4G/Wifi is op heel veel plekken beschikbaar, behalve in België :') (http://www.opel.nl/onstar/beschikbaarheid-opel-onstar.html). Welkom in 2018 Opel en Vodafone!
België heeft inderdaad enkel OnStar, voor WiFi moet je roamingskosten betalen (wat raar is, want roaming is afgelopen in de EU).

Ik meen me te herinneren dat je ook een losse simkaart kon gebruiken voor 4G/WiFi, of heb ik dat mis? Ben je vaak ook voordeliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MK_ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:31:
België heeft inderdaad enkel OnStar, voor WiFi moet je roamingskosten betalen (wat raar is, want roaming is afgelopen in de EU).
Paar weken terug nog gebruikt, volgens mij ook in België. Heb geen rekening gezien. Kunnen ze toch ook niet zomaar sturen lijkt me?
Ik meen me te herinneren dat je ook een losse simkaart kon gebruiken voor 4G/WiFi, of heb ik dat mis? Ben je vaak ook voordeliger uit.
Dat had ik ook in het hoofd. Maar daar hebben Opel en Vodafone tegenwoordig over nagedacht helaas, de SIM kaart is virtueel geworden en is niet vervangbaar. Was ook mijn idee, om er gewoon een goedkope in te proppen met 1GB data per maand (ik gebruik dat al niet eens). Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:20:
[...]

Als je ze ziet met enkel mistlampen zonder andere verlichting, is dat vaak een el-cheapo oplossing van de fabrikant om dagrijverlichting te voorzien. Normale mistlampen zouden normaal gezien enkel ingeschakeld kunnen worden met het dimlicht aan.
*stadslicht.

Je mag namelijk je dimlichten uitzetten als je de mistlampen aan hebt bij bepaalde weertypes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
5183 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:48:
[...]
Paar weken terug nog gebruikt, volgens mij ook in België. Heb geen rekening gezien. Kunnen ze toch ook niet zomaar sturen lijkt me?
[...]
Dat had ik ook in het hoofd. Maar daar hebben Opel en Vodafone tegenwoordig over nagedacht helaas, de SIM kaart is virtueel geworden en is niet vervangbaar. Was ook mijn idee, om er gewoon een goedkope in te proppen met 1GB data per maand (ik gebruik dat al niet eens). Maar helaas.
In dat geval geen idee :o Werkte het wel? Anders eens bellen naar je dealer, misschien klopt de website niet.
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:13:
[...]
*stadslicht.

Je mag namelijk je dimlichten uitzetten als je de mistlampen aan hebt bij bepaalde weertypes.
Oh dat wist ik niet :P Ik hebruik het stadslicht eigenlijk nooit :$

Vond hem opzich wel geinig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:56:
[...]

In dat geval geen idee :o Werkte het wel? Anders eens bellen naar je dealer, misschien klopt de website niet.

[...]

Oh dat wist ik niet :P Ik hebruik het stadslicht eigenlijk nooit :$

[video]
Vond hem opzich wel geinig :+
https://www.rijksoverheid...autoverlichting-gebruiken
Mistlicht
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken als mist, sneeuwval of regen het zicht ernstig belemmeren. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ik geloofde je hoor, daar niet van :) Maar ik wist het oprecht niet.

Ik snap niet waarom je dat zou doen eigenlijk, met je dimlichten aan help je het zicht van jezelf misschien niet maar je wordt bij sneeuw/mist wel beter gezien door andere chauffeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:05:
[...]

Ik snap niet waarom je dat zou doen eigenlijk, met je dimlichten aan help je het zicht van jezelf misschien niet maar je wordt bij sneeuw/mist wel beter gezien door andere chauffeurs.
Mijn ervaring is dat dimlicht idd niet zoveel doet met mist :P dus dan kun je het net zo goed uit zetten. Heb ook weleens met alleen mistlampen gereden 's nachts, maar dat is wel een uitdaging kwa zicht (weet alleen niet of deze goed gericht zijn).
Geen idee of je een auto met zowel dim als mistlichten eerder ziet, denk dat het bij dichte mist niet veel uitmaakt en dat de mistlampen dus dominant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Mijn ervaring is dat dimlicht idd niet zoveel doet met mist :P dus dan kun je het net zo goed uit zetten. Heb ook weleens met alleen mistlampen gereden 's nachts, maar dat is wel een uitdaging kwa zicht (weet alleen niet of deze goed gericht zijn).
Geen idee of je een auto met zowel dim als mistlichten eerder ziet, denk dat het bij dichte mist niet veel uitmaakt en dat de mistlampen dus dominant zijn.
Automatisme gaat de schakelaar altijd van uit naar volledig aan hier, als hij niet al aan stond :+

Zoveel verbruiken je dimlichten toch niet, kan je ze beter aanhouden imho :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MK_ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Ja volgens mij wel. Zal vanavond even kijken, moet wederom door België heen met Charles dus we zullen zien.

Het maakt mij niet uit of het klopt, proefperiode en daarna kunnen ze het dak op bij Opel/Vodafone met hun tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:15

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Iemand het met de Grandland X met de 1.2 turbo?
Zo ja, hoe bevalt dat?

(Vind het nog steeds de mooiste auto in z'n klasse, alleen het vermogen baart mij een beetje zorgen op de lange termijn)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:53
MK_ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:05:
[...]

Het idee is dat je met je dimlichten met mist jezelf heel erg verblindt (vooral in het donker), met alleen mistlichten een stuk minder.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:29:
[...]

Automatisme gaat de schakelaar altijd van uit naar volledig aan hier, als hij niet al aan stond :+

Zoveel verbruiken je dimlichten toch niet, kan je ze beter aanhouden imho :p
Verbruiken niet, maar ik wil niet weten hoe duur het is om een een lamp bij mij te vervangen :X :X

edit:
ah ~300 euro bij de dealer }:O

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 16-03-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
5183 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:33:
[...]
Ja volgens mij wel. Zal vanavond even kijken, moet wederom door België heen met Charles dus we zullen zien.

Het maakt mij niet uit of het klopt, proefperiode en daarna kunnen ze het dak op bij Opel/Vodafone met hun tarieven.
Ik zou het zelf ook niet doen, maar puur omdat ik de services toch niet gebruik :p

Dat je betaalt voor een service is niet zo gek, beetje jammer dat de bundels in verhouding gewoon duur zijn.
Mad-Matt schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:54:
Zo ja, hoe bevalt dat?

(Vind het nog steeds de mooiste auto in z'n klasse, alleen het vermogen baart mij een beetje zorgen op de lange termijn)
Ik heb wel eens in Peugeot's gereden met dat 1.2T blok, fijn blok. Je gaat er niet echt tekort mee komen.

De Grandland X is ook geen zware auto, met 1253kg. 130pk en 200Nm is dan prima te doen.

Als ik kijk naar de Meriva bijvoorbeeld, 120pk en 170Nm op 1293kg, is dat al vrij vlot en kom je makkelijk mee met het verkeer.
LordSinclair schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:12:
[...]
Het idee is dat je met je dimlichten met mist jezelf heel erg verblindt (vooral in het donker), met alleen mistlichten een stuk minder.
Nooit opgevallen eigenlijk... Zal er eens op letten de volgende keer als het weer mistig is :p
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:20:
[...]
Verbruiken niet, maar ik wil niet weten hoe duur het is om een een lamp bij mij te vervangen :X :X

edit:
ah ~300 euro bij de dealer }:O
Laten vervangen kost bij mij €14, dat kan ik wel missen :) Al koop ik daar wel voor 500km LPG voor }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:49:
[...]

Ik zou het zelf ook niet doen, maar puur omdat ik de services toch niet gebruik :p

Dat je betaalt voor een service is niet zo gek, beetje jammer dat de bundels in verhouding gewoon duur zijn.

[...]

Ik heb wel eens in Peugeot's gereden met dat 1.2T blok, fijn blok. Je gaat er niet echt tekort mee komen.

De Grandland X is ook geen zware auto, met 1253kg. 130pk en 200Nm is dan prima te doen.

Als ik kijk naar de Meriva bijvoorbeeld, 120pk en 170Nm op 1293kg, is dat al vrij vlot en kom je makkelijk mee met het verkeer.

[...]

Nooit opgevallen eigenlijk... Zal er eens op letten de volgende keer als het weer mistig is :p

[...]

Laten vervangen kost bij mij €14, dat kan ik wel missen :) Al koop ik daar wel voor 500km LPG voor }:O
ja halogeen is simpel :P

Bij mij moet de accu en het luchtfilter eruit (of de bumper eraf... weet niet wat makkelijker is) en de lampen zelf zijn al 125 euro (4300k Philips) en het is aanbevolen om ze meteen tegelijk te doen... al is dat bij halogeen vaak ook zo.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MK_ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:49:
[...]
Dit is maar het begin, want je moet verplicht Opel Onstar erbij hebben. Die is het eerste jaar gratis, maar daarna ook 120 per jaar. Voor een knopje op je spiegel wat je nooit gebruikt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-06 17:41
Sinds gisteren de Adam S opgehaald en de Corsa (2011) ingeleverd.

Wat een leuke auto is die Adam S })
En ook de opties wat erop zit is niet mis

Zal er binnenkort een paar mooie kiekjes van maken :>

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
5183 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:04:
[...]

Dit is maar het begin, want je moet verplicht Opel Onstar erbij hebben. Die is het eerste jaar gratis, maar daarna ook 120 per jaar. Voor een knopje op je spiegel wat je nooit gebruikt :')
Dan niet doen :+ Ik zie er het voordeel persoonlijk ook niet van...
R-utger schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:55:
Sinds gisteren de Adam S opgehaald en de Corsa (2011) ingeleverd.

Wat een leuke auto is die Adam S })
En ook de opties wat erop zit is niet mis

Zal er binnenkort een paar mooie kiekjes van maken :>
Ik vind ze gaaf 8) Ben benieuwd naar de pics :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Als ik de code mag geloven, staat hij op zijn vier pootjes klaar voor de kwaliteitscheck. :D

38 - Produktionsende - produziert *O*
43 - Approved for shipping O+ *O* oOo

Afleverdatum is wel weer opgeschoven naar 2 april. -O-
Mad-Matt schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:54:
Zo ja, hoe bevalt dat?

Ik heb erin proefgereden, en dan ding verrast je behoorlijk, verwacht geen Tesla sprintjes naar 100, maar hij kan lekker mee met de rest. (In iedergeval een flinke verbetering met mijn Vectra.) Vraag anders in het Peugot topic, de 5008 is onderhuids hetzelfde ongeveer.

[ Voor 83% gewijzigd door Illegal_Alien op 17-03-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:20:
Als ik de code mag geloven, staat hij op zijn vier pootjes klaar voor de kwaliteitscheck. :D

38 - Produktionsende - produziert *O*
43 - Approved for shipping O+ *O* oOo

Afleverdatum is wel weer opgeschoven naar 2 april. -O-

[...]

Ik heb erin proefgereden, en dan ding verrast je behoorlijk, verwacht geen Tesla sprintjes naar 100, maar hij kan lekker mee met de rest. (In iedergeval een flinke verbetering met mijn Vectra.) Vraag anders in het Peugot topic, de 5008 is onderhuids hetzelfde ongeveer.
*O*

Is trouwens eerder de 3008, de "korte" versie. En qua onderstel toch iets anders afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mooie dag om nieuwe zomerbanden te laten monteren :P

Maar er lag hier gelukkig geen sneeuw.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vrRuxa7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XxtNz9P.jpg

dot '17
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7RMuex1.jpg

Rijdt echt bizar zoveel beter als m'n oude _/-\o_ , nu alleen nog wachten op circuit weer :P

Monteur is er 1,5 uur mee bezig geweest... banden wisselen, balanceren en uitlijnen en geen 1 krasje op de velg _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 17-03-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Week 24 2017 :p Gewoon handrembochtje door de sneeuw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:08:
Week 24 2017 :p Gewoon handrembochtje door de sneeuw 8)
Ja blijkbaar niet zoveel mensen die 235/35/19 Pilot sport 4s kopen :P kostte ook wel een rib... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:12:
[...]

Ja blijkbaar niet zoveel mensen die 235/35/19 Pilot sport 4s kopen :P kostte ook wel een rib... }:O
Is toch een gangbare maat? :P }:O

Zal wel rond de €200/band incl. montage hebben gelegen gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:19:
[...]

Is toch een gangbare maat? :P }:O

Zal wel rond de €200/band incl. montage hebben gelegen gok ik?
230 per band :P en "gratis" uitlijnen al was die al in november 2017 uitgelijnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:24:
[...]

230 per band :P en "gratis" uitlijnen al was die al in november 2017 uitgelijnd.
Heb je dus voor 1k rubber onder je auto :o :P Voor die prijs heb ik bijna 3 banden incl. montage >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:53:
[...]

Heb je dus voor 1k rubber onder je auto :o :P Voor die prijs heb ik bijna 3 banden incl. montage >:)
idd, had ook een budget merk kunnen nemen van 60 euro per band ofzo 8)7 maar goed, je rijdt OPC of je rijdt het niet.

Gezien m'n rijstijl en het aantal kilometers wat ik rij per jaar gaan ze wel een paar jaar mee :P
Al wil ik dit jaar toch wel een keer het circuit op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@ArcticWolf Hoe vind je ze qua rolgeluid? Ik wil zelf deze maand de PS4 bestellen (PS4S is wel heel extreem, dat wordt om sportwagens met 500/600pk gelegd), verwacht dat die nog iets stiller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
S_Chief schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:47:
@ArcticWolf Hoe vind je ze qua rolgeluid? Ik wil zelf deze maand de PS4 bestellen (PS4S is wel heel extreem, dat wordt om sportwagens met 500/600pk gelegd), verwacht dat die nog iets stiller zijn.
Je hoort ze wel ja, zeker als ik onder de 2000rpm blijf, maar minder dan de Continentals Sport Contact 2 die ik had (maar die waren dan ook 10 jaar oud...). Ze hebben een iets hogere pitch als m'n winterset (Goodyear Ultragrip Performance G1) maar het is minder overheersend vind ik.

Wilde eerst voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 gaan maar die zijn niet zo goed in de zijdelingse kracht opvang en moet eerlijk zeggen... deze Michelin zijn echt geweldig daarin.

Wist niet eens dat er Pilot Sport 4 bestonden :+ als ik ff rond Google heb ik het idee dan de PS4 niet in mijn bandenmaat beschikbaar is.
De 4S is idd een doorontwikkeling van de Super Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:00:
[...]

Je hoort ze wel ja, zeker als ik onder de 2000rpm blijf, maar minder dan de Continentals Sport Contact 2 die ik had (maar die waren dan ook 10 jaar oud...). Ze hebben een iets hogere pitch als m'n winterset (Goodyear Ultragrip Performance G1) maar het is minder overheersend vind ik.

Wilde eerst voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 gaan maar die zijn niet zo goed in de zijdelingse kracht opvang en moet eerlijk zeggen... deze Michelin zijn echt geweldig daarin.

Wist niet eens dat er Pilot Sport 4 bestonden :+ als ik ff rond Google heb ik het idee dan de PS4 niet in mijn bandenmaat beschikbaar is.
235 enkel in 40 en 45 hoog, niet in 35 hoog. 255 en 275 zijn wel in 35 hoog, al zijn die beel te breed :P
ArcticWolf schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:47:
[...]

idd, had ook een budget merk kunnen nemen van 60 euro per band ofzo 8)7 maar goed, je rijdt OPC of je rijdt het niet.

Gezien m'n rijstijl en het aantal kilometers wat ik rij per jaar gaan ze wel een paar jaar mee :P
Al wil ik dit jaar toch wel een keer het circuit op :+
https://www.bandenshop.nl...9-91w-zomerbanden-688402/
€45/stuk 8)

Ik heb Hankook's, qua prijs/kwaliteit prima. Voor een Corsa heb je toch niet zo'n sportieve banden nodig. €80-90 incl. montage en gaan oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:00:
[...]

Hehe, PS4 is de opvolger van de PS3, en de PS4S volgt de PSS op. Je hebt ook een vrij aparte maat. Vrij smal voor 19".

Banden zal je op zich altijd horen, maar als het normaal is tov andere banden is er niets aan de hand. Ik ga zelf van de Primacy HP naar de PS4. Wou eigenlijk de Primacy 4 maar die is niet in mijn maat te krijgen (en Bridgestone Turanza T005 zijn voor mij even duur als de PS4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
S_Chief schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:14:
[...]

Hehe, PS4 is de opvolger van de PS3, en de PS4S volgt de PSS op. Je hebt ook een vrij aparte maat. Vrij smal voor 19".

Banden zal je op zich altijd horen, maar als het normaal is tov andere banden is er niets aan de hand. Ik ga zelf van de Primacy HP naar de PS4. Wou eigenlijk de Primacy 4 maar die is niet in mijn maat te krijgen (en Bridgestone Turanza T005 zijn voor mij even duur als de PS4).
235/35/19 is standaard voor de OPC :P maar had zelf ook 245 verwacht bij 19". Al zat ik laatst naar die gekleurde Pirelli's te kijken en de McLaren banden kwam nog het meest in de buurt met 225/35/19 8)7 maar ja... 2600 euro voor een set banden |:(

Bridgestone Turanza had ik op m'n vorige auto liggen, die waren wel erg snel gecupt dus zou er zelf nooit meer aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:16
S_Chief schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:47:
Ik rij nu al ondertussen 1 jaar en paar maanden met Michelin PS4 225/45/17 en ik kan u dat zeker ook aanbevelen. Qua rolgeluid ga je altijd hebben denk ik, vooral hoe meer versleten is maakt ook meer rolgeluiden dusja :P
Qua grip is het geweldig vind ik, optrekken in regen zonder problemen, bochtenligging is ook heel goed.
Ik heb er 400€ betaald voor banden+montage en uitlijnen _/-\o_ Ik zou persoonlijk nooit op banden besparen want dat zijn enige contact punt tussen auto en weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
royalt123 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:58:
[...]

Ik rij nu al ondertussen 1 jaar en paar maanden met Michelin PS4 225/45/17 en ik kan u dat zeker ook aanbevelen. Qua rolgeluid ga je altijd hebben denk ik, vooral hoe meer versleten is maakt ook meer rolgeluiden dusja :P
Qua grip is het geweldig vind ik, optrekken in regen zonder problemen, bochtenligging is ook heel goed.
Ik heb er 400€ betaald voor banden+montage en uitlijnen _/-\o_ Ik zou persoonlijk nooit op banden besparen want dat zijn enige contact punt tussen auto en weg.
Zow... die banden zijn bijna de helft van de PS4S 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IGr42Tv.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HtbERD4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:16
Daar verschiet ik niet van, grootste reden voor prijs is volgens mij altijd inch, groter is duurder. Breeder is ook duurder en tenlaatste is populairiteit van bandenmaat.
225/45/17 is veelgebruikte standaard maat voor 17 inch wielen die in veel auto (sportieve) te vinden is.
ArcticWolf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:15:
[...]

Zow... die banden zijn bijna de helft van de PS4S 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:51

NoFearCreations

3DPrint the world!

Helaas lijkt mijn M32 bak ook op zijn retour te zijn. Met optrekken komt de pook 1/1.5cm naar achter zetten. Nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen. Bak schakelt verder nog prima, geen gekke geluiden ook. Ik rijd tussen de 5 en 6 duizend kilometer per jaar. Het gewoon nog even aankijken, met het risico dat er meer kapot gaat? Of toch maar gaan kijken naar revisie. Van Loon vind ik vrij prijzig, had er een gevonden voor €499,- met 2 jaar garantie.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NoFearCreations schreef op zondag 18 maart 2018 @ 18:44:
Helaas lijkt mijn M32 bak ook op zijn retour te zijn. Met optrekken komt de pook 1/1.5cm naar achter zetten. Nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen. Bak schakelt verder nog prima, geen gekke geluiden ook. Ik rijd tussen de 5 en 6 duizend kilometer per jaar. Het gewoon nog even aankijken, met het risico dat er meer kapot gaat? Of toch maar gaan kijken naar revisie. Van Loon vind ik vrij prijzig, had er een gevonden voor €499,- met 2 jaar garantie.
1100 euro duur voor een bak revisie? Vind het wel meevallen eigenlijk...

Wat vervangen ze voor die 500 euro? Of moet je de bak er dan zelf uithalen?

http://www.wgmotorworks.c...transmission/m32-gearbox/
If left unattended, the outer bearing race can start to spin, which causes the wear on the casing eventually popping out of 6th gear (stripping the gear) which can then finally punch a hole in the casing. Once this happens, it is highly unlikely that we will be able to repair your gearbox, due to the internal damage caused, making the repair uneconomical. Our advice is therefore to always catch the issue early, and book in for a repair as soon as possible in order to avoid further damage and associated costs.

Heb zelf even gekeken wat ik zou laten doen als m'n bak eraan gaat... bij Courtenays:
Bak demontage + montage: 360 gbp (incl. vervangen koppeling en vliegwiel)
Lager kit + end case upgrade: 276 gbp
Revisie: 360 gbp
Olie: 87 gbp
GM vliegwiel: 354 gbp
CSR Uprated Cover en OE koppeling: 395 gbp

Totaal: 1832 gbp (2078 euro)

}:O }:O

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 18-03-2018 19:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-06 17:41
Eindelijk een foto gemaakt van de Adam S
De auto was zo mooi gepoetst :'(
Net wel even afgespoten en met een doek erover heen gegaan.

Als het weer mooi weer is, komen de echt mooie foto's :*)

De Adam S uit 2016 O+

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ccPGqH/Adam_S.jpg

Met deze leuke optie

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ivZ5jc/20180318_164423.jpg

Verder bom vol met optie's zoals verwarmde stoelen en stuur, parkeersensoren voor/achter, dode hoek herkenning, automatisch inparkeren, Infinity geluid systeem, DAB+ en de rest van de 'standaard' dingen :P

Genoeg pret heb ik de komende tijd :>

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

NoFearCreations schreef op zondag 18 maart 2018 @ 18:44:
€ 1100 zal het meestal wel worden. Zeker als het inclusief montage, koppeling en uitlijning is. Als je het z'n gang laat gaan, zal de bak uit elkaar springen (al dan niet met externe schade). Herstellen zou ik niet heel lang uitstellen. Hou er wel rekening mee dat het bewegen van de pook niet per se betekent dat de bak versleten is. Kan ook gewoon een motorsteun of uitrekken van de verbinding bak-pook zijn. Zeker als je geen fluitende toon merkt in de hogere versnellingen. Bekijk dat best eerst voor je onnodige kosten doet.

Buiten de versnellingsbak kan ik eigenlijk geen dingen voor de geest halen die bij die wagens vaak kapot gaat en duur is. Kabelboom in de deuren, dacht ik, maar is goedkoop opgelost -zelfs bij de dealer. Motoren zijn goed, onderstel is goed, elektronica is goed (hoewel de radio kan er af en toe een paar seconden mee kan ophouden), geen zwakke plekken voor roestvorming,...
R-utger schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:41:
Eindelijk een foto gemaakt van de Adam S [/url]
Die rood-grijs combinatie vind ik zeer geslaagd!

[ Voor 6% gewijzigd door mieJas op 18-03-2018 19:55 ]

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
R-utger schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:41:
Eindelijk een foto gemaakt van de Adam S
De auto was zo mooi gepoetst :'(
Net wel even afgespoten en met een doek erover heen gegaan.

Als het weer mooi weer is, komen de echt mooie foto's :*)

De Adam S uit 2016 O+

[afbeelding]

Met deze leuke optie

[afbeelding]

Verder bom vol met optie's zoals verwarmde stoelen en stuur, parkeersensoren voor/achter, dode hoek herkenning, automatisch inparkeren, Infinity geluid systeem, DAB+ en de rest van de 'standaard' dingen :P

Genoeg pret heb ik de komende tijd :>
Gaaf 8) Ook dikke Recaro's 8)

Persoonlijk zou ik wel nog een Armster armleuning installeren :*)

€1100 voor een versnellingsbak revisie valt goed mee ja, voor €500 kan je niet veel verwachten.

Aangezien er geen geluiden zijn maar enkel de pook beweegt, toevallig speling op de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

mieJas schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:54:
[...]

€ 1100 zal het meestal wel worden. Zeker als het inclusief montage, koppeling en uitlijning is. Als je het z'n gang laat gaan, zal de bak uit elkaar springen (al dan niet met externe schade). Herstellen zou ik niet heel lang uitstellen. Hou er wel rekening mee dat het bewegen van de pook niet per se betekent dat de bak versleten is. Kan ook gewoon een motorsteun of uitrekken van de verbinding bak-pook zijn. Zeker als je geen fluitende toon merkt in de hogere versnellingen. Bekijk dat best eerst voor je onnodige kosten doet.

Buiten de versnellingsbak kan ik eigenlijk geen dingen voor de geest halen die bij die wagens vaak kapot gaat en duur is. Kabelboom in de deuren, dacht ik, maar is goedkoop opgelost -zelfs bij de dealer. Motoren zijn goed, onderstel is goed, elektronica is goed (hoewel de radio kan er af en toe een paar seconden mee kan ophouden), geen zwakke plekken voor roestvorming,...

[...]

Die rood-grijs combinatie vind ik zeer geslaagd!
Ik vind €1100 op een auto van €2750 een hoop geld. Bak is helemaal stil, ook niks raars in z'n 6. Alleen in z'n 1 komt bij optrekken de pook een stukje naar achter.
MK_ schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:57:

€1100 voor een versnellingsbak revisie valt goed mee ja, voor €500 kan je niet veel verwachten.

Aangezien er geen geluiden zijn maar enkel de pook beweegt, toevallig speling op de kabels?
Een tip hoe ik dat kan controleren?

[ Voor 11% gewijzigd door NoFearCreations op 18-03-2018 19:59 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:57:
[...]

Gaaf 8) Ook dikke Recaro's 8)

Persoonlijk zou ik wel nog een Armster armleuning installeren :*)

Het is wel een dingetje van de M32 bak:
When disengaging the clutch in 1st gear when pulling away, whilst holding the gear stick, it will move back into your hand, sometimes by 10-20mm! (the greater the movement, the worse the problem)
Maar goed, die van mij beweegt ook een paar mm als ik de koppeling laat opkomen.. dat is redelijk normaal. Bak en motor steunen kunnen er zeker bij hogere kilometerstanden ook invloed ophebben dus @mieJas heeft wel een punt.
Ik ga me pas zorgen maken als de pook gaat springen:
YouTube: M32 versnellingsbak, springen schakelbediening/versnellingspook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

NoFearCreations schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:58:
Ik vind €1100 op een auto van €2750 een hoop geld. Bak is helemaal stil, ook niks raars in z'n 6. Alleen in z'n 1 komt bij optrekken de pook een stukje naar achter.
Het is zeker geen klein bedrag. Als je die auto na de zomer van de hand doet, zou ik -met jouw omschrijving van het probleem- gewoon doorrijden. Als-ie langer moet meegaan en je verwacht verder geen grote kosten, zou ik het waarschijnlijk wel doen.
Dat weet ik niet. Ik kan het vooral goed uitleggen.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

[...]

Maak eens een filmpje als je de koppeling op laat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat springen doet hij bij mij niet, hij schuift meer heel zachtjes een stukje. Zal morgen kijken of ik een filmpje kan maken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
[...]
Nope geen idee :p
ArcticWolf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:02:
[...]
Het is wel een dingetje van de M32 bak:
[...]
Maar goed, die van mij beweegt ook een paar mm als ik de koppeling laat opkomen.. dat is redelijk normaal. Bak en motor steunen kunnen er zeker bij hogere kilometerstanden ook invloed ophebben dus @mieJas heeft wel een punt.
Ik ga me pas zorgen maken als de pook gaat springen:
YouTube: M32 versnellingsbak, springen schakelbediening/versnellingspook
Sure kan ook, maar hoeft niet perse. Bij de vorige auto van mijn broer, een Renault Clio, bewoog de bak ook bij starten en vol gas geven in lage versnellingen, maar met de bak zelf was niks mis. In loop van tijd was er wat speling ontstaan, maar dat deed verder niks af aan de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

De mijne heeft ook 275k gelopen, dus dat kan ook nog wel mee werken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:17:
[...]

Nope geen idee :p

[...]

Sure kan ook, maar hoeft niet perse. Bij de vorige auto van mijn broer, een Renault Clio, bewoog de bak ook bij starten en vol gas geven in lage versnellingen, maar met de bak zelf was niks mis. In loop van tijd was er wat speling ontstaan, maar dat deed verder niks af aan de werking.
Ja maar een Renault met een Opel vergelijken is gewoon not-done :( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
NoFearCreations schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:19:
De mijne heeft ook 275k gelopen, dus dat kan ook nog wel mee werken.
Zolang de bak werkt zonder rare fratsen zou ik er persoonlijk geen zorgen over maken :p
ArcticWolf schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:20:
[...]
Ja maar een Renault met een Opel vergelijken is gewoon not-done :( :F
Ik wist dat zo'n reactie ging komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bij deze een video van wat mijn pook doet:

Dit is het enige wat hij doet. Heb in de meeste versnelling ook geprobeerd abrupt van en op het gas te gaan, maar dan doet hij niks. Hij schuift ook niet terug als ik de koppeling weer intrap.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:41:
Bij deze een video van wat mijn pook doet:
[video]

Dit is het enige wat hij doet. Heb in de meeste versnelling ook geprobeerd abrupt van en op het gas te gaan, maar dan doet hij niks. Hij schuift ook niet terug als ik de koppeling weer intrap.
Ja lijkt wat veel, maar goed beetje beweging in de 1 de eerste keer is redelijk normaal... kan nou niet echt zeggen of dit mega veel is.

In de 5 en 6 is die beweging het snelste te detecteren omdat die het dichts op het lager zitten.

Al is het waarschijnlijk makkelijker te testen in z'n 1 of 2. Echt vol gas in - uit - in - uit - in - uit... dan begint de motor te springen en dan zou je het moeten zien/voelen

Heb nog even nagedacht hierover:
When disengaging the clutch in 1st gear when pulling away, whilst holding the gear stick, it will move back into your hand, sometimes by 10-20mm! (the greater the movement, the worse the problem)
Maar snap niet hoe die 1-malige beweging mogelijk is als hij daarna gewoon niet meer beweegt. Als het lager kapot begint te gaan dan zou je de beweging opnieuw moeten merken van de 2 naar de 3 en van de 4 naar de 5.
Niet eenmalig :p maar goed, zo goed is m'n kennis van versnellingsbakken nou ook weer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 19-03-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien is het dan toch iets van speling op het schakelmechanisme.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NoFearCreations schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:23:
Misschien is het dan toch iets van speling op het schakelmechanisme.
Vervangen van die rubbers/onderdelen is een slag goedkoper :P Dat scheelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Touchdomex schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:07:
[...]

Vervangen van die rubbers/onderdelen is een slag goedkoper :P Dat scheelt wel.
Zal is bij de Opel vragen wat er te vervangen valt de volgende keer als ik er langs kom.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1 ... 4 ... 51 Laatste