Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
dreester schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:02:
[...]

Ik heb het bij Van Loon laten doen :) Ik heb het eigenlijk preventief laten doen, omdat ik wilde chippen. Meer power, dus eerder stuk was mijn gedachtegang. Tot nu nog steeds niet gechipt omdat er andere dingen stuk gingen 8)7 _O- Ach, ik heb wel eens betere beslissingen genomen.
Ach, als ie toch een keer komt, kun je het net zo goed preventief doen.

We hebben thuis op dit moment 2 opels:
Opel Zafira 2.2 benzine uit 2007 -> Rijd de vrouw mee
Opel Astra 1.6 CDTI diesel uit 2016 -> Bedrijfsauto van mij

Naast de huidige opels heb ik er al meerdere gehad. Dit is voor mij de 3e astra. Al een G Caravan 2.0 DI Club gehad en later nog een 1.6 16v 5drs hatchback SPORT.

Altijd met plezier Astra gereden. Value for money. Niet sexy, niet gaaf, wel goed en lekker in de opties.

Huidige astra is een full-option 110KW innovation uitvoering. Heerlijk om in te rijden. In goed 1.5 jaar 65 k gereden.

Zafira nu 2 jaar in bezit na een C5 die overleden is. 2.2 is een bak van een motor. Weinig vermogen door geen turbo, maar komt goed mee en weinig gezeik mee. Distributie vervangen bij de aankoop (liep te stuiteren door het blok). Nu voor het eerst wat problemen mee gehad, bobine rail defect geraakt. ANWB bij gehad, boel los en weer vast en nu geen storing meer. Moet wel gebeuren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:22

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

[...]

Ik heb het bij Van Loon laten doen :) Ik heb het eigenlijk preventief laten doen, omdat ik wilde chippen. Meer power, dus eerder stuk was mijn gedachtegang. Tot nu nog steeds niet gechipt omdat er andere dingen stuk gingen 8)7 _O- Ach, ik heb wel eens betere beslissingen genomen.

[...]

Koud schakelt hij inderdaad heel stroef.

Iemand ervaring met een short-throw shifter? Wordt het er beter op?
Nope, maar beter wordt het er sowieso niet op. Je kan er hooguit andere olie in doen, maar de M32 is een high performance bak dus er zit behoorlijk dikke olie in... Je kan er wat dunnere olie in doen maar dan sloop je hem weer sneller ;) dat is dus niet echt aan te raden.
Moet zeggen dat de M32 een stuk korter schakelt dan de F17 die ik had... dus vraag me af hoeveel korter die short-throw shifter het maakt :o

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
nldls schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Ach, als ie toch een keer komt, kun je het net zo goed preventief doen.

We hebben thuis op dit moment 2 opels:
Opel Zafira 2.2 benzine uit 2007 -> Rijd de vrouw mee
Opel Astra 1.6 CDTI diesel uit 2016 -> Bedrijfsauto van mij

Naast de huidige opels heb ik er al meerdere gehad. Dit is voor mij de 3e astra. Al een G Caravan 2.0 DI Club gehad en later nog een 1.6 16v 5drs hatchback SPORT.

Altijd met plezier Astra gereden. Value for money. Niet sexy, niet gaaf, wel goed en lekker in de opties.

Huidige astra is een full-option 110KW innovation uitvoering. Heerlijk om in te rijden. In goed 1.5 jaar 65 k gereden.

Zafira nu 2 jaar in bezit na een C5 die overleden is. 2.2 is een bak van een motor. Weinig vermogen door geen turbo, maar komt goed mee en weinig gezeik mee. Distributie vervangen bij de aankoop (liep te stuiteren door het blok). Nu voor het eerst wat problemen mee gehad, bobine rail defect geraakt. ANWB bij gehad, boel los en weer vast en nu geen storing meer. Moet wel gebeuren dus.
Bobine rail kan je gemakkelijk zelf vervangen (letterlijk 2 schroeven) bespaart je honderden euro's :p
ArcticWolf schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:29:
[...]

Nope, maar beter wordt het er sowieso niet op. Je kan er hooguit andere olie in doen, maar de M32 is een high performance bak dus er zit behoorlijk dikke olie in... Je kan er wat dunnere olie in doen maar dan sloop je hem weer sneller ;) dat is dus niet echt aan te raden.
Moet zeggen dat de M32 een stuk korter schakelt dan de F17 die ik had... dus vraag me af hoeveel korter die short-throw shifter het maakt :o
Zou me niet verbazen als een OPC standaard een short shifter setje op zit. Geen ik vind de F17 en F13 vrij normaal. Niet overdreven lang, ook niet kort.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
MK1998NL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:33:
[...]

Bobine rail kan je gemakkelijk zelf vervangen (letterlijk 2 schroeven) bespaart je honderden euro's :p
Klopt. Heb ff met de ANWB mee gekeken. 4 boutjes en een stekker. Hij heeft het me zelfs nog uitgelegd. Gaf als tip gelijk de bougies mee te nemen, want die zijn vaak de veroorzaker.
Nieuwe bobine kost ergens rond de 150 euro. Incl bougies rond de 200 klaar denk ik.
Pak ff een uurtje op een zaterdagmiddag in de zon en het is weer klaar.
Zafira staat op 190.000 km, maar rijd nu veel korte stukjes. Verre van ideaal dus voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

nldls schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:36:
[...]

Klopt. Heb ff met de ANWB mee gekeken. 4 boutjes en een stekker. Hij heeft het me zelfs nog uitgelegd. Gaf als tip gelijk de bougies mee te nemen, want die zijn vaak de veroorzaker.
Nieuwe bobine kost ergens rond de 150 euro. Incl bougies rond de 200 klaar denk ik.
Pak ff een uurtje op een zaterdagmiddag in de zon en het is weer klaar.
Zafira staat op 190.000 km, maar rijd nu veel korte stukjes. Verre van ideaal dus voor de auto.
Ik zou geen imitatie bobine nemen, die hebben nog weleens last van voltage overslag en dus andere problemen...
MK1998NL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:33:
[...]

[...]

Zou me niet verbazen als een OPC standaard een short shifter setje op zit. Geen ik vind de F17 en F13 vrij normaal. Niet overdreven lang, ook niet kort.
Hmm, dat zou het best weleens kunnen zijn idd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Wat is OEM dan? Opel specifiek of GM in dat geval? Ik zag ze van Bosch ook bijvoorbeeld. Dat lijkt me wel aardig te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Waar staat Opel op de beurs van Genève!?

Allerlei automerken komen met van alles nieuws voor de Europese markt. Maar vanuit het onderonderneming van PSA blijft het stil.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bij mij zat er OEM Delphi in. Nu heb ik een van Bremi. Werkt prima (er in laten zetten door de garage toen ik toch daar was i.v.m accu, was amper duurder als online en geen losse arbeid betaald). Niet de dealer trouwens :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SZ9J8xpSoH0dsAB0r64qfkrO/medium.jpg

Opel staat niet op Genève geloof ik..

[ Voor 27% gewijzigd door MK_ op 02-03-2018 21:45 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

nldls schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:40:
Wat is OEM dan? Opel specifiek of GM in dat geval? Ik zag ze van Bosch ook bijvoorbeeld. Dat lijkt me wel aardig te kloppen.
gm 93172030

http://www.fsrs-partswebs...ctra-c-zafira-b-z22y.html

Geen idee of het origineel Bosch is...

Er zijn iig genoeg alternatieven (rechts bij Information en dan Analogues):
https://opel.7zap.com/en/car/a05/p/1/26-1/#1

Lol :o

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 02-03-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Opel staat niet in Geneve nee. PSA heeft gezegd dat Opel er niets te zoeken heeft wegens geen ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:42

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik zie dat mijn Vectra ook zo'n M32 bak heeft? Gelukkig schakelt hij nog erg soepel, ook met dit koude weer.

En nu ook 2014/2015 Navi update in de Vectra. Nieuwer wordt er helaas niet meer uitgebracht. Kost meer moeite om nog ergens een lege cd te kopen, uiteindelijk bij de Kruidvat maar een 10 pack mee moeten nemen.

[ Voor 49% gewijzigd door NoFearCreations op 03-03-2018 10:58 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-05 04:52
Vanochtend de proefrit gereden en aandachtig geluisterd naar het ‘huilen’ maar dat leek niet aanwezig. Tenminste niet dat ik kon horen in zijn 3 @ 60 KM. Schakelen zelf ging ook zeer soepel, ook geen lasten van het bokken in de eerste tot zesde versnelling. Auto zelf reageerde ook zeer soepel. Alleen de deurranger moest vervangen worden maar dat werd geregeld. Dus vanaf aankomende woensdag een Astra rijker :P

Alleen even kijken waar ik goedkoop nog een recente navigatie CD kan scoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Black! op 03-03-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
2014/2015 is idd de recentste kaart voor CD70 :)
Niet elke M32 krijgt het probleem trouwens, dus kan prima dat jouw bak het niet krijgt (of al heeft gehad).

@Black! Congrats *O* Pics O-)

Mijn deurvanger "kraakt"/"tikt" ook, al sinds ik hem heb eigenlijk. Stuur me er niet echt aan, maar iemand die weet hoe je dat kan oplossen zonder de deurvanger te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Ik heb full map navigatie in de K, maar gebruik altijd Waze. Navigatie van de auto vind ik nauwelijks meer interessant als ik kijk naar de snelheid en vooral kosten van de updates. Wel gefeliciteerd met je nieuwe auto @Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

NoFearCreations schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:40:
Ik zie dat mijn Vectra ook zo'n M32 bak heeft? Gelukkig schakelt hij nog erg soepel, ook met dit koude weer.

En nu ook 2014/2015 Navi update in de Vectra. Nieuwer wordt er helaas niet meer uitgebracht. Kost meer moeite om nog ergens een lege cd te kopen, uiteindelijk bij de Kruidvat maar een 10 pack mee moeten nemen.
Ik heb laatst nog wat cd's gekocht bij de Mediamarkt :P

En idd de M32 bak gaat niet altijd kapot nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vanochtend bij een Vectra wezen kijken in Enkhuizen.
https://link.marktplaats.nl/m1258690783

M'n broer was al opzoek naar een grote auto voor z'n vriendin, en nadat hij die van mij had gezien en bereden, moest het ook een Vectra worden. De bovenstaande is een afgetrapt lijk, met veel schade en gebruikerssporen. Bij lange na niet de vraagprijs waard. Bijna 2 uur voor niks gereden. :(

Terug via Wijk en Aalburg gereden, daar stond ook een 2.2 GTS, met minder kilometers, maar ook iets minder opties. Die gaf een goede prijs terug voor de inruil Kia, dus nu 2 Vectra's in de familie! :)
https://link.marktplaats.nl/m1260812697

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Die eerste is wel erg duur ja :o Sowieso al hoog voor kilometerstand in goede staat.

2de ziet er netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Die werkte op de Meriva, niet op mijn Corsa (waarschijnlijk door het LPG systeem, de reader van een universele garage deed ook rare dingen).

Die kan je ook bestellen via Amazon voor €15, sneller en gemakkelijker imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Moet toch nog meer van Banggood hebben, dus pak m mee zodra hij op voorraad is.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
In dat geval gewoon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:36
Ik heb vandaag oa proef gereden in een Astra 1.4 Innovation met automaat. Van buiten vind ik het een ok auto, achterkant is top, voorkant wat saai en behouden.

Reed lekker, automaat was ook prima. Stoelen waren super, met alle mogelijke instellingen. En dan is het toch zo jammer dat het qua interieur allemaal wat jaren 90 aanvoelt. Van de klokken tot aan het schermpje. Het touchscreen was iets beter maar ook dat voelde gedateerd, maar ik geef toe dat heb je nogal snel tegenwoordig.

Helaas werkt ook niet alles helemaal lekker qua techniek zoals de dodehoeksensoren die niks deden.

Doe nou eens wat aan dat interieur en met name dat oubollig ogende grijze plastic, dan hebben ze echt een winnaar. Helaas kan ik er niet omheen kijken en was het voor mij een reden om niet verder te gaan met een eventuele aankoop.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
@Phusebox een astra K? Ik rijd er nu 1.5 jaar in. Stoelen zijn briljant als je de AGR variant hebt. Dashboard is 100x beter dan vorige model. Heerlijk strak getrokken en goed overzichtelijk.

In mijn geval combi met full color cluster / tellers, leer en pianolak rond dash, vind ik het zeker niet oud en plastic ogen. Ziet er strak uit. Collega met BMW 3 serie snapt heel goed waarom ik deze opel rijd ipv Passat of golf van vergelijkbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nldls schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:39:
@Phusebox een astra K? Ik rijd er nu 1.5 jaar in. Stoelen zijn briljant als je de AGR variant hebt. Dashboard is 100x beter dan vorige model. Heerlijk strak getrokken en goed overzichtelijk.

In mijn geval combi met full color cluster / tellers, leer en pianolak rond dash, vind ik het zeker niet oud en plastic ogen. Ziet er strak uit. Collega met BMW 3 serie snapt heel goed waarom ik deze opel rijd ipv Passat of golf van vergelijkbare prijs.
Ja Astra K, nieuw, Innovation met innovation+ pakket. Helaas geen leer, wel de AGR stoelen. Full color cluster? Zat wel een kleurenschermpje in het midden tussen de twee klokken maar dat vond ik een beetje achterhaald ogen.

Golf is toch een stuk mooier qua materiaal en afwerking. En de Opel is niet echt goedkoper.

Oh ja automatisch inparkeren ook getest maar dat ging ook mis. Reed gewoon tegen de stoep aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Automatisch parkeren werkt wel, maar niet top en traag. Absoluut mee eens.
De innovation heeft dat cluster in kleur, goedkopere modellen is het monochroom.

Golf is verre van vergelijkbaar qua prijs. Een vergelijkbare golf van mijn uitvoering is zeker 10k duurder. Ik heb hier destijds goed naar gekeken. Leon ST komt redelijk overeen met mijn K ST. Of je de Golf mooier vindt blijft een eigen mening. Ik heb niet zoveel met VW. Ik houd van rijk uitgeruste modellen ipv groot en kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb met geen enkel merk iets dus ben niet bevooroordeeld. Ik ga voor private lease omdat ik af wil van onvoorziene kosten, altijd pech gehad, en dan is het prijsverschil nihil.

Dat ik geen voorkeur heb qua merk maakt het makkelijker maar tegelijk ook moeilijker om een nieuwe auto te vinden. Heb al acht verschillende modellen proef gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
In lease geloof ik het direct. In zakelijke koop gaat het om de fiscale waarde en daar had ik mee te maken. Astra K ST full option, Leon ST full option, Golf: Highline met wat basis opties.

Nu heb ik leer, dakraam, en alles erop en aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Als Opel-rijder moet ik me natuurlijk ook even in dit topic melden. Ik rij nu ruim een half jaar hierin:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/efmjvN1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CGprgqr.jpg

Een Mokka X in Business+-uitvoering, voorzien van AGR-stoelen en Full LED AFL-koplampen. Er ligt een 1.4 Turbo-benzinemotor in, en is handgeschakeld.

Heerlijke bak :)

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Phusebox schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:54:
[...]
Golf is toch een stuk mooier qua materiaal en afwerking. En de Opel is niet echt goedkoper.
Hmm dat vind ik persoonlijk toch niet :) Naar mijn mening zitten ze toch wel op hetzelfde niveau.
Alex) schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:44:
Als Opel-rijder moet ik me natuurlijk ook even in dit topic melden. Ik rij nu ruim een half jaar hierin:

[afbeelding]

[afbeelding]

Een Mokka X in Business+-uitvoering, voorzien van AGR-stoelen en Full LED AFL-koplampen. Er ligt een 1.4 Turbo-benzinemotor in, en is handgeschakeld.

Heerlijke bak :)
Gave Mokka X! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Net ff m'n auto doorgetrapt, was alweer ff geleden en je kan de injector rate in het hidden menu zien van de dvd90... ging dik boven de 20ml/s aan benzine door de injectoren heen :P Shell weer blij. }:O

Zit er nog steeds aan te denken om een keer mee te doen met de toer klasse @ vrijrijden op Zandvoort *twijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Welke kleur mokka X is dat precies. Zwart/blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
nldls schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:50:
Welke kleur mokka X is dat precies. Zwart/blauw?
Zwart, metallic lak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:50:
Net ff m'n auto doorgetrapt, was alweer ff geleden en je kan de injector rate in het hidden menu zien van de dvd90... ging dik boven de 20ml/s aan benzine door de injectoren heen :P Shell weer blij. }:O

Zit er nog steeds aan te denken om een keer mee te doen met de toer klasse @ vrijrijden op Zandvoort *twijfel*
Wil ik ook nog eens doen :o

Die Mokka X is Mineral Black gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
MK1998NL schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:58:
[...]

Die Mokka X is Mineral Black gok ik?
Dat is correct en tevens juist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MK1998NL schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:49:
[...]

Hmm dat vind ik persoonlijk toch niet :) Naar mijn mening zitten ze toch wel op hetzelfde niveau.

[...]
Het is vooral het stuur en het instrumenten cluster dat me stoort bij de Opel. De rest is een kwestie van smaak.

Baal er wel van want verder was de Opel Astra mijn favoriet.

Wat is trouwens die sleuf onder de airco bediening? Ik dacht daar zit een opbergvak achter... Maar kreeg niks open. Voor mij telefoon was het te klein.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 03-03-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Phusebox schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:59:
[...]

Het is vooral het stuur en het instrumenten cluster dat me stoort bij de Opel. De rest is een kwestie van smaak.

Gewoon een H nemen, die heeft niet zoveel functies :+
MK1998NL schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:58:
[...]

Wil ik ook nog eens doen :o
Maar ja... je zit dan met andere op de baan die vinden dat de baan alleen voor hun is.

Al begreep ik dat het bij de toer klasse wel mee valt.

Nürburgring zou ik echt alleen 's ochtends en dan doordeweeks doen (maar is iets verder :P )

[ Voor 35% gewijzigd door ArcticWolf op 03-03-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Alex) schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:59:
[...]
Dat is correct en tevens juist. :)
*O*
Phusebox schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:59:
[...]

Wat is trouwens die sleuf onder de airco bediening? Ik dacht daar zit een opbergvak achter... Maar kreeg niks open. Voor mij telefoon was het te klein.
Standaard instrumenten van een Golf zijn toch ook "saai"? Enkel het optionele digitale cluster heb je dan, wat naar mijn mening dan weer te druk is :p + Echte tellers vind ik persoonlijk mooier, digitale tellers in zelf Mercedes vind ik niet echt mooi, door het gebrek van diepte.
ArcticWolf schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:01:
[...]
Maar ja... je zit dan met andere op de baan die vinden dat de baan alleen voor hun is.

Al begreep ik dat het bij de toer klasse wel mee valt.

Nürburgring zou ik echt alleen 's ochtends en dan doordeweeks doen (maar is iets verder :P )
Zitten er met een vriend aan te denken een oud barrel te kopen en die om te bouwen naar trackday auto, aangezien we niet onze goede auto daarvoor willen gebruiken :+ Iets krachtigere motor dan (1.2 is wel erg traag :+ ), strippen, misschien wat upgrades oOo

Maar we zien wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Audi en BMW hebben wel mooie instrumentclusters, maar goed... ben wel een beetje genezen van de BMW "betrouwbaarheid"-claim :F geef mij maar Opel.

Ja met een oud barrel meedoen is altijd leuk op trackdays. Maar zit een beetje met het probleem dat ik nooit m'n OPC (langdurig) kan doortrekken en zou hem graag eens een paar rondjes over het circuit jagen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:55:
Audi en BMW hebben wel mooie instrumentclusters, maar goed... ben wel een beetje genezen van de BMW "betrouwbaarheid"-claim :F geef mij maar Opel.

Ja met een oud barrel meedoen is altijd leuk op trackdays. Maar zit een beetje met het probleem dat ik nooit m'n OPC (langdurig) kan doortrekken en zou hem graag eens een paar rondjes over het circuit jagen. 8)
Betrouwbaarheid nog weinig ervaring met andere merken :+ Corsa is m'n eerste auto :p

Wel in de familie vaak problemen gehad met VW, rijdt ook niemand in de familie meer.

Oud barrel is idd wel leuk, we willen ook nog mee doen met de Garbage Challenge, daarna eventueel gebruiken als circuitauto oOo Wel ff kijken wat voordeliger en makkelijker is, NL of België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
Astra J 2011 (buitenkant)

Astra J 2011 (binnenkant)

Woensdagmiddag kan ik de auto ophalen en dus betere foto’s maken. Het enige wat ik niet getest heb / vergeten ben is de Bluetooth module te checken. Niet dat dit een dealbreaker is maar ik denk dat mijn vrouw dat wel fijn zou vinden. Weet iemand of dat met dit model in te bouwen is zodat stuur bediening gebruikt kan worden? Evt met kosten indicatie O-) Bij Opel zelf kom ik uit op de https://www.opel-accessor...h_handsfree-sets/13343110 alleen krijgt deze dan een apart bedieningspaneel. Zou dit met de CD500 enkel vanuit de fabriek mogelijk zijn?

Tevens staan een achteruitrij camera welke via het display wordt aangestuurd op de wenslijst maar met de sensoren zelf moeten we er ook wel komen. Op de website van Opel lijkt deze alleen vanaf MY2013 te zijn https://www.opel-accessor...teruitkijkcamera/13391386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Black! schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:39:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Woensdagmiddag kan ik de auto ophalen en dus betere foto’s maken. Het enige wat ik niet getest heb / vergeten ben is de Bluetooth module te checken. Niet dat dit een dealbreaker is maar ik denk dat mijn vrouw dat wel fijn zou vinden. Weet iemand of dat met dit model in te bouwen is zodat stuur bediening gebruikt kan worden? Evt met kosten indicatie O-) Bij Opel zelf kom ik uit op de https://www.opel-accessor...h_handsfree-sets/13343110 alleen krijgt deze dan een apart bedieningspaneel. Zou dit met de CD500 enkel vanuit de fabriek mogelijk zijn?

Tevens staan een achteruitrij camera welke via het display wordt aangestuurd op de wenslijst maar met de sensoren zelf moeten we er ook wel komen. Op de website van Opel lijkt deze alleen vanaf MY2013 te zijn https://www.opel-accessor...teruitkijkcamera/13391386
Misschien is het gewoon een kwestie van de bluetooth module te kopen en in de computer te activeren?

Of heb je helemaal geen telefoon knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
De knoppen zitten wel op het stuur, aan de rechterkant. Volgens info op andere fora betekend dat echter niet dat de Bluetooth module er ook daadwerkelijk in zit. Woensdagmiddag anders maar eens even checken via de boordcomputer en anders een ritje maken langs de dealer voor een offerte / mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Black! schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:01:
De knoppen zitten wel op het stuur, aan de rechterkant. Volgens info op andere fora betekend dat echter niet dat de Bluetooth module er ook daadwerkelijk in zit. Woensdagmiddag anders maar eens even checken via de boordcomputer en anders een ritje maken langs de dealer voor een offerte / mogelijkheden.
Klopt, doet Opel wel vaker blijkbaar.. is goedkoper dan de knoppen eruit halen :P

Bij mij zat hij er toevallig wel in Astra H GTC (terwijl ik niet eens naar die optie gekeken had :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Knoppen zijn altijd aanwezig als je Stuurbediening hebt, ook al zit de unit voor Bluetooth er niet in.

Kan zijn dat de module er niet in zit. Is de retrofitten, moet met VCI code geactiveerd worden. Indien je handsfree wilt gebruiken, moet je ook microfoon e.d inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:20:
Knoppen zijn altijd aanwezig als je Stuurbediening hebt, ook al zit de unit voor Bluetooth er niet in.

Kan zijn dat de module er niet in zit. Is de retrofitten, moet met VCI code geactiveerd worden. Indien je handsfree wilt gebruiken, moet je ook microfoon e.d inbouwen.
Ik vind het wel irritant dat de linkerknoppen bij m'n H met DVD90 anders werken dan de knoppen bij m'n oude H met CD30 :P gebruik dan ook meestal de knoppen in het midden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
MK1998NL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:20:

Klopt. De vraag is wat de dealer voor dat klusje gaat rekenen. Ik heb zelf niet de handigheid omdat zelf te doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Black! schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:32:
[...]

Klopt. De vraag is wat de dealer voor dat klusje gaat rekenen. Ik heb zelf niet de handigheid omdat zelf te doen :9
https://www.ebay.nl/itm/N...134c40:g:QyoAAOSwNw5ZgFp7

En dan de microfoon nog + erin zetten + programmeren (meestal rekenen ze daar een half uur voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:30:
[...]

Ik vind het wel irritant dat de linkerknoppen bij m'n H met DVD90 anders werken dan de knoppen bij m'n oude H met CD30 :P gebruik dan ook meestal de knoppen in het midden :X
Ik vind ze van de CD30MP3 vrij logisch werken in de Corsa. Enige rare wat ik vind, is dat ik met de pijltjes-toetsen rechts tijdens het beluisteren niet kan bladeren tussen de door mij opgeslagen zenders, maar dat hij dan gewoon alle bestaande zenders af gaat :(

Zijn dezelfde controls als de Astra H meen ik.
Black! schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:32:
[...]
Zal niet goedkoop zijn vrees ik, voor cruisecontrol inbouwen durven ze ook honderden euro's te vragen terwijl het letterlijk een stengel van €35 (€70 bij de dealer) is en 15 minuten werk inclusief activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:58:
[...]

Ik vind ze van de CD30MP3 vrij logisch werken in de Corsa. Enige rare wat ik vind, is dat ik met de pijltjes-toetsen rechts tijdens het beluisteren niet kan bladeren tussen de door mij opgeslagen zenders, maar dat hij dan gewoon alle bestaande zenders af gaat :(

Zijn dezelfde controls als de Astra H meen ik.
Ik bedoelde op het stuur, in het midden is wel prima idd.

Dit was de CD30 van m'n oude H:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fEzh3wd.jpg

Heb helaas geen betere foto van m'n DVD90 in m'n huidige GTC:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YmZWbRk.jpg

Maar die knoppen links op het stuur hebben andere functies bij de DVD90 dan de CD30 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ik heb daar mijn M32 anderhalf jaar geleden ook laten reviseren. Chippen stond ook nog op mijn lijstje maar ook nog niet aan toe gekomen ;)

De 1000,- is een vanaf prijs, als er meer stuk is komt er nog wat bij. Bij preventieve vervanging zal dat meevallen, bij mij was ie ook echt stuk en moesten er wat meer onderdelen worden vervangen dan alleen de lagers. Omdat alles toch open moest heb ik meteen de koppeling laten vervangen dus al met al een duur geintje. Maar uiteindelijk wel erg tevreden, hij rijdt nu nog steeds als nieuw!

de reden dat mijn opel nog niet in dit topic staat is omdat er een alfa logo op zit (159) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:14:
[...]

Ik bedoelde op het stuur, in het midden is wel prima idd.

Dit was de CD30 van m'n oude H:
[afbeelding]

Heb helaas geen betere foto van m'n DVD90 in m'n huidige GTC:
[afbeelding]

Maar die knoppen links op het stuur hebben andere functies bij de DVD90 dan de CD30 :P
Ik bedoelde ook op het stuur :+

Bediening op het stuur is bij de Corsa hetzeflde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VBt0RyRfgNpIvwTXy2Sz6mid/medium.jpg
Klikken voor groter
Radio is iets anders, van de CD30(MP3) zijn verschillende uitvoeringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:24:
[...]

Ik bedoelde ook op het stuur :+

Bediening op het stuur is bij de Corsa hetzeflde:
[afbeelding]
Klikken voor groter
Radio is iets anders, van de CD30(MP3) zijn verschillende uitvoeringen...
Jah die knoppen zijn wel logisch bij de CD30, bij de DVD90 niet echt :P
W1LL3M schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:17:
[...]

Ik heb daar mijn M32 anderhalf jaar geleden ook laten reviseren. Chippen stond ook nog op mijn lijstje maar ook nog niet aan toe gekomen ;)

De 1000,- is een vanaf prijs, als er meer stuk is komt er nog wat bij. Bij preventieve vervanging zal dat meevallen, bij mij was ie ook echt stuk en moesten er wat meer onderdelen worden vervangen dan alleen de lagers. Omdat alles toch open moest heb ik meteen de koppeling laten vervangen dus al met al een duur geintje. Maar uiteindelijk wel erg tevreden, hij rijdt nu nog steeds als nieuw!

de reden dat mijn opel nog niet in dit topic staat is omdat er een alfa logo op zit (159) :+
Enige gejengel wat ik hoor is de multiriem, al dacht ik vandaag ff dat het misschien toch m'n M32 bak was... dus rondje gereden maar geluid bleef. Dus ik zet hem in z'n vrij en trap het gaspedaal in en het gejengel zwoel weer aan :P

Je mag wel een kleine foto van je 159 hier posten :+

[ Voor 53% gewijzigd door ArcticWolf op 04-03-2018 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

De M32 problemen begonnen bij mij met veel speling in z'n 5 en 6, later zag je de pook gewoon bewegen bij gas los of juist weer erop (zonder te schakelen). Ook steeds meer bijgeluiden. Toen begonnen ook de eerste 2 versnellingen geluiden te krijgen en heb ik de afspraak bij van Loon gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabant.nl/data/news/94/186753.jpg
kleintje dan, hij was toen even onderdeel van een crime scene :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:27:
[...]

Jah die knoppen zijn wel logisch bij de CD30, bij de DVD90 niet echt :P
Ik ken de DVD90 niet echt dus ik zou het niet weten :o

Het is nog altijd overzichtelijker als de generaties die er na kwamen, zoals de CD300/400... en Navi 600/900.

Afbeeldingslocatie: https://dealerimages.dealereprocess.com/images/v1/dvp/1471/1208751603/Occasion-2012-Opel-Meriva-14TurboCosmo-ID1208751603

Eenmaal er aan gewend is het opzich nieteens zo slecht moet ik zeggen. M'n ma weet in de Meriva hoe hij aan en uit moet, hoe het volume zachter moet en hoe ze Radio 2 kan opzetten, dus dat is genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik kreeg gister te horen dat bij flink doortrekken mijn auto een beetje blauw rookt. Nou heeft hij natuurlijk al 275K gelopen, dus het is geen nieuwe meer. Ook ben ik van plan binnenkort even een beurtje te doen. Er gaat nu 5w30 in, is het verstandig om wat dikkere olie te gebruiken, en zoja welke?

Gister beide Vectra's gewassen, en daarna moest er natuurlijk een foto worden gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cm8RGo5vhzZminZEVKFLTJ6T/medium.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

NoFearCreations schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:38:
Ik kreeg gister te horen dat bij flink doortrekken mijn auto een beetje blauw rookt. Nou heeft hij natuurlijk al 275K gelopen, dus het is geen nieuwe meer. Ook ben ik van plan binnenkort even een beurtje te doen. Er gaat nu 5w30 in, is het verstandig om wat dikkere olie te gebruiken, en zoja welke?

Gister beide Vectra's gewassen, en daarna moest er natuurlijk een foto worden gemaakt:
[afbeelding]
Welke motor zit erin?

En motoren die op 5w30 lopen vinden dikkere olie meestal niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

De 2.2 16v.

Zie net ook dat het misschien door een verstopte/slechte "pcv valve" kan komen?

[ Voor 79% gewijzigd door NoFearCreations op 05-03-2018 10:51 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

NoFearCreations schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:46:
De 2.2 16v.

Zie net ook dat het misschien door een verstopte/slechte "pcv valve" kan komen?
Weet niet of de ketting dikkere olie leuk gaat vinden :o

Ik las net hetzelfde:
http://www.vauxhallowners...hreads/blue-smoke.444066/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03 07:53
Ha allen,

Weet niet of dit topic ook voor problemen is, maar ik zit momenteel met het volgende:

Mijn Corsa C 1.2 uit 2004 (171000km) maakt sinds een paar maanden een hoog zoemend geluid wanneer de motor op temperatuur begint te komen (>80 graden). Zie video -> YouTube: Corsa 1.2 hoog geluid

Heb hem in december naar de monteur gebracht voor een grote beurt, maar vergeten te vermelden dat dit probleem bestond. Monteur heeft er een klein stukje mee gereden, maar toen natuurlijk niet gemerkt. Uiteindelijk terug naar de garage gereden om het probleem aan te kaarten, waarop monteur aangaf niet te weten wat het zou moeten zijn. Ik was toen niet in de gelegenheid om mijn auto te laten staan ter reparatie. Monteur gaf aan het "in de gaten te blijven houden".

Nu heb ik een baan waar ik mijn auto voor nodig heb en is de garage 20 km van mijn huis, dus ik zou graag willen weten wat het probleem kan zijn alvorens ik hem naar de garage ga brengen. Heeft iemand een idee?

- Benzinemotor
- Ieder jaar kleine/grote beurt en natuurlijk jaarlijks APK.
- Probleem doet zich enkel voor wanneer de motor boven de 80 graden komt. Volume van het geluid begint zacht maar neemt toe naarmate ik langer rijd.
- Soms stopt het geluid wanneer ik stil sta maar over het algemeen is het geluid altijd hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-05 01:55
tomlord schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:06:
Ha allen,

Weet niet of dit topic ook voor problemen is, maar ik zit momenteel met het volgende:

Mijn Corsa C 1.2 uit 2004 (171000km) maakt sinds een paar maanden een hoog zoemend geluid wanneer de motor op temperatuur begint te komen (>80 graden). Zie video -> YouTube: Corsa 1.2 hoog geluid

Heb hem in december naar de monteur gebracht voor een grote beurt, maar vergeten te vermelden dat dit probleem bestond. Monteur heeft er een klein stukje mee gereden, maar toen natuurlijk niet gemerkt. Uiteindelijk terug naar de garage gereden om het probleem aan te kaarten, waarop monteur aangaf niet te weten wat het zou moeten zijn. Ik was toen niet in de gelegenheid om mijn auto te laten staan ter reparatie. Monteur gaf aan het "in de gaten te blijven houden".

Nu heb ik een baan waar ik mijn auto voor nodig heb en is de garage 20 km van mijn huis, dus ik zou graag willen weten wat het probleem kan zijn alvorens ik hem naar de garage ga brengen. Heeft iemand een idee?

- Benzinemotor
- Ieder jaar kleine/grote beurt en natuurlijk jaarlijks APK.
- Probleem doet zich enkel voor wanneer de motor boven de 80 graden komt. Volume van het geluid begint zacht maar neemt toe naarmate ik langer rijd.
- Soms stopt het geluid wanneer ik stil sta maar over het algemeen is het geluid altijd hoorbaar.
Zo, die tikkert lekker. Zit er wel voldoende en goede olie in? Als je een ketting hebt, is goede olie erg belangrijk.
Wat een veel voorkomende probleem is bij deze auto, is dat de ketting spanner niet goed zijn werk doet, of dat de kleppen lawaai maken.

[ Voor 74% gewijzigd door Pilovali op 08-03-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomlord
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03 07:53
Pilovali schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:28:
[...]

Zo, die tikkert lekker. Zit er wel voldoende en goede olie in? Als je een ketting hebt, is goede olie erg belangrijk.
Wat een veel voorkomende probleem is bij deze auto, is dat de ketting spanner niet goed zijn werk doet, of dat de kleppen lawaai maken.
Dat tikken is al langer, ik houd het oliepijl goed in de gaten en haal meestal olie bij de gamma/praxis (5w40) Gelukkig rijdt de auto nog prima ondanks het getik. Het gaat me meer om het hoge geluid wat je hoort op de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Dit tikken is opzich wel normaal voor zo'n 1.2.

Aangezien het enkel bij hoge temperaturen voorkomt, en dat een beetje de temperatuur is dat de fan aan springt: misschien de lager van de ventilator? Lijkt me wel een beetje aan alle signalementen te voldoen (enkel wanneer de motor warm is, stopt soms als je stil staat want de motor koelt af en komt onder de temperatuur van de fan).

Al is 80 graden wel vrij vroeg, maar kan dat hij zo afgesteld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Morgen misschien weer m'n zomer set eronder :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jc5xnpc.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:22
Opel Insignia wint in Autoweek de trio-test tegen Ford Mondeo en een Skoda Superb. Alledrie stations en benzine in de test.

Serieus goede auto! Onze volgende leaseauto wordt wellicht een Astra of een Insignia. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:19:
Morgen misschien weer m'n zomer set eronder :9~

[afbeelding]
Had je andere velgen er onder dan 8)
LuPo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:17:
Opel Insignia wint in Autoweek de trio-test tegen Ford Mondeo en een Skoda Superb. Alledrie stations en benzine in de test.

Serieus goede auto! Onze volgende leaseauto wordt wellicht een Astra of een Insignia. :)
Is al een paar maanden terug toch, die test?
Astra wint ook vaak testen in het C-segment, ze zijn goed bezig oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:06:
[...]

Yep }:O

M'n winter set: 17" inch OPC-line met 215/50/17:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Wf3fnp.jpg

M'n zomer set: 19" inch OPC met 235/35/19:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7OpzxYN.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:09:
[...]

Yep }:O

M'n winter set: 17" inch OPC-line met 215/50/17:
[afbeelding]

M'n zomer set: 19" inch OPC met 235/35/19:
[afbeelding]
Oh ik wist niet dat je Penta's had :o 19" is veel beter oOo :Y O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:10:
[...]

Oh ik wist niet dat je Penta's had :o 19" is veel beter oOo :Y O+
Agreed ;) de 19" zijn veel mooier en beter.

Heb er toen behoorlijk goede winterbanden op laten leggen (denk ik :P) Goodyear Ultragrip Performance G1. Maar je merkt gewoon dat ze niet deze maat de OPC niet ligt... normaal rijden gaat prima, maar geef je een beetje gas dan wordt hij best onstabiel. Maar goed, in de sneeuw rijdt hij als een malle _/-\o_ en dat is de bedoeling van winterbanden.

Jammere is wel... de vorige eigenaren hebben er zo rustig mee gereden dat de achterbanden nog originaal af-fabriek zijn 8)7 en de voorbanden zijn ook niet echt jong meer, dus binnenkort (ergens halverwege zomer) maar een nieuwe set zomerbanden erop laten leggen.

Verschil in velgen/banden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8YkJ7SQ.png

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 08-03-2018 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

ArcticWolf schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:09:
[...]M'n zomer set: 19" inch OPC met 235/35/19:
Staat echt mooi onder je auto!

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:22
MK1998NL schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:06:
[...]

[...]

Is al een paar maanden terug toch, die test?
Astra wint ook vaak testen in het C-segment, ze zijn goed bezig oOo

[video]
Gaat om het nieuwste nummer. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

mieJas schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Staat echt mooi onder je auto!
Dankje, ben er ook echt blij mee O+

Vorige eigenaren zijn er echt super zuinig mee geweest. Geen 1 krasje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:21:
[...]

Agreed ;) de 19" zijn veel mooier en beter.

Heb er toen behoorlijk goede winterbanden op laten leggen (denk ik :P) Goodyear Ultragrip Performance G1. Maar je merkt gewoon dat ze niet deze maat de OPC niet ligt... normaal rijden gaat prima, maar geef je een beetje gas dan wordt hij best onstabiel. Maar goed, in de sneeuw rijdt hij als een malle _/-\o_ en dat is de bedoeling van winterbanden.

Jammere is wel... de vorige eigenaren hebben er zo rustig mee gereden dat de achterbanden nog originaal af-fabriek zijn 8)7 en de voorbanden zijn ook niet echt jong meer, dus binnenkort (ergens halverwege zomer) maar een nieuwe set zomerbanden erop laten leggen.

Verschil in velgen/banden:
[afbeelding]
Dan zijn ze er echt wel zuinig op geweest :X Zullen wel aardig droog zijn nu dan, nu 10 (11?) jaar :o
LuPo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:48:
[...]
Gaat om het nieuwste nummer. :)
Ik zie nu inderdaad dat je Station zei... dat wordt de laatste Autoweek pikken als ik bij m'n broer ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:22:
[...]

Dan zijn ze er echt wel zuinig op geweest :X Zullen wel aardig droog zijn nu dan, nu 10 (11?) jaar :o
Echt droog zijn ze niet, maar langer dan nog een zomer gaan ze niet meer mee en ermee het circuit op zou ik ook niet willen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:14
Yay, nieuwe radio zit in de Corsa :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t35.0-12/28879075_1634908919920998_196950970_o.jpg?oh=4a0d11df3ec33e46e735f3fb47ec7bdb&oe=5AA4F7B1

Alleen zo spijtig dat, ook al bestel je de goede kleur van het frame, er kleurverschil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-05 01:55
Ik heb een Corsa C, en ik wil graag mijn auto door de wasstraat halen. Vroeger moest je altijd een soort plakker op je antenne plakken, maar hoe zit het in dit geval? Moet ik de antenne eraf schroeven, of kan ik die erop laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Echt droog zijn ze niet, maar langer dan nog een zomer gaan ze niet meer mee en ermee het circuit op zou ik ook niet willen }:O
Valt me nog mee dan... afgelopen zomer mijn schoonzus nog maar aangeraden nieuwe banden onder haar Spark te leggen, bandjes waren uit 2010 en je begon echt droogtescheurtjes te zien :X
RobKJ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:14:
Yay, nieuwe radio zit in de Corsa :)

[afbeelding]

Alleen zo spijtig dat, ook al bestel je de goede kleur van het frame, er kleurverschil is...
Volgens mij zijn dat nog altijd verschillende kleuren: antraciet of charcoal frame terwijl je het zilveren interieur hebt.

Wel een mooie radio :)
Pilovali schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:56:
Ik heb een Corsa C, en ik wil graag mijn auto door de wasstraat halen. Vroeger moest je altijd een soort plakker op je antenne plakken, maar hoe zit het in dit geval? Moet ik de antenne eraf schroeven, of kan ik die erop laten?
Volgens mij kan je die los draaien...

Geen idee of dat moet trouwens, ik was hem altijd met de hand :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
@MK1998NL Het 'mooie' ervan, is dat er op het doosje Zilver staat. Dus dan gaan we alle onderdelen maar wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
RobKJ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:19:
@MK1998NL Het 'mooie' ervan, is dat er op het doosje Zilver staat. Dus dan gaan we alle onderdelen maar wrappen.
Raar, want het is echt niet het zilver :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
@LuPo
De video (nu tegen de Mondeo) staat online :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PMygCH4ZCpcvyJqlE4gPM0D8/full.jpg
Maar even alle zout troep er af gehaald 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Weg ermee :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8JJbtlJ.jpg

Gelijk maar even ingesmeerd met bandenmiddel van Meguiar... ze zien er nog prima uit, maar heb toch maar een belletje gedaan naar m'n Euromaster }:O
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1ElH2eu.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 09-03-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:53:
Weg ermee :P
[afbeelding]

Gelijk maar even ingesmeerd met bandenmiddel van Meguiar... ze zien er nog prima uit, maar heb toch maar een belletje gedaan naar m'n Euromaster }:O
[afbeelding]
Veel beter, mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik ga ook maar is opzoek naar een ander setje wielen voor de Vectra. Kan mooi met de belastingteruggave of vakantie geld.

Nu is er 2ehands in 5x110 eigenlijk niks te krijgen. Ik zie er online veel voorbij komen die 5x108 of 5x112 gebruiken, in combinatie met centreer ringen en schuifbouten. Iemand hier er ervaringen mee?
Vooral in 5x112 is er zeer veel aanbod.

Vroeger ook wel is met 4x98 op 4x100 rondgereden, ook zonder problemen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

NoFearCreations schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:48:
Ik ga ook maar is opzoek naar een ander setje wielen voor de Vectra. Kan mooi met de belastingteruggave of vakantie geld.

Nu is er 2ehands in 5x110 eigenlijk niks te krijgen. Ik zie er online veel voorbij komen die 5x108 of 5x112 gebruiken, in combinatie met centreer ringen en schuifbouten. Iemand hier er ervaringen mee?
Vooral in 5x112 is er zeer veel aanbod.

Vroeger ook wel is met 4x98 op 4x100 rondgereden, ook zonder problemen.
Ik zou niet met schuifbouten gaan werken :/ maar er zijn toch genoeg 5x110 velgen beschikbaar?

Anders even op het opel-forum.nl @ Facebook vragen.
De Z20LEH motor agrees >:)

gelijk ff in sport mode getest :9 het vermogen wordt zoveel beter overgebracht op het asfalt _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 09-03-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

ArcticWolf schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:52:
[...]

Ik zou niet met schuifbouten gaan werken :/ maar er zijn toch genoeg 5x110 velgen beschikbaar?

Anders even op het opel-forum.nl @ Facebook vragen.
Ook op het Opel forum zag ik meerdere topics hierover. Ik ben aan het rondkijken of alle 2ehands sites, alsmede allerlei FB groepen, maar 5x110 is erg zeldzaam. En ik wil er straks zo'n 3/400€ aan uit geven, dus nieuw is geen optie.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-05 20:02
Intressant topic, wist niet eens dat deze er was :>

Maar ben zelf eigenaar van een Corsa 1.4 101pk uit 2011.
Wit met zwart dak,17" zwarte twin spoke, OPC line pakket en panorama dak.

Deze wordt donderdag ingeruild voor een Opel Adam S uit 2016 met 150pk >:)
Grijs, met rood dak en ongeveer alle opties erop wat mogelijk is.

Zal volgend weekend wel een mooie foto ervan maken en gezellig dit topic in de gaten houden :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

NoFearCreations schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 07:33:
[...]

Ook op het Opel forum zag ik meerdere topics hierover. Ik ben aan het rondkijken of alle 2ehands sites, alsmede allerlei FB groepen, maar 5x110 is erg zeldzaam. En ik wil er straks zo'n 3/400€ aan uit geven, dus nieuw is geen optie.
Zag toch weer wat 5x110 setjes langskomen vandaag... geen idee of de ET past maar toch :P

Anders moet je eens hier kijken: https://www.facebook.com/groups/opelteilemarkt/

Is wel een Duitse site.
R-utger schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:27:

Zal volgend weekend wel een mooie foto ervan maken en gezellig dit topic in de gaten houden :)
welkom :)

150pk voor een Adam :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
R-utger schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:27:

Welkom :)
ArcticWolf schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:34:
[...]
welkom :)

150pk voor een Adam :o
Is dezelfde motor als in de in Duitsland geleverde Corsa S, de B14NEH :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-05 11:56
Dat heb ik ook gedaan zaterdag, alleen was dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dhOkNn/2018_03_10_15_29_12_2.jpg
:/

Balen dus! Morgen langs de garage om te kijken of ze het restant nog uit de naaf krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 11-03-2018 19:59 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

@MK1998NL as. weekend toch maar een nieuwe set banden erop laten leggen, zit nog voldoende profiel op maar het rubber werkt niet meer lekker en ze zijn schuin afgesleten (ContiSport 3 ligt er nu op) Reed gisteravond laat over de A15 en die weg is al ******* slecht maar die banden maakte het er niet beter op :P en een herrie... 8)7
LordSinclair schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:58:
[...]

[afbeelding]

Balen dus! Morgen langs de garage om te kijken of ze het restant nog uit de naaf krijgen.
:o :o

Gelijk maar 16 (20?) nieuwe wielbouten erop zou ik zeggen.

[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 11-03-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LordSinclair schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:58:
[...]

[afbeelding]

:X

How even :o
ArcticWolf schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:01:
@MK1998NL as. weekend toch maar een nieuwe set banden erop laten leggen, zit nog voldoende profiel op maar het rubber werkt niet meer lekker en ze zijn schuin afgesleten (ContiSport 3 ligt er nu op) Reed gisteravond laat over de A15 en die weg is al ******* slecht maar die banden maakte het er niet beter op :P en een herrie... 8)7
Oude schuin afgesleten banden oOo Met nieuwe banden voelt je auto direct anders aan 8)

Wat ga je er onder gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:19:

[...]

Oude schuin afgesleten banden oOo Met nieuwe banden voelt je auto direct anders aan 8)

Wat ga je er onder gooien?
Michelin Pilot Sport 4S (235/35/19) :9 gelijk maar goed doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Goede vraag. Met de eerdere wissel (december) netjes met 110kN vastgedraaid met een momentsleutel. Nu moest ik zoveel kracht zetten om hem los te krijgen dat de bout zich eerder gewonnen gaf dan de schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:28:
[...]

Michelin Pilot Sport 4S (235/35/19) :9 gelijk maar goed doen 8)
Goede bandjes inderdaad :Y Ook wel nodig om dat vermogen op het asfalt te krijgen 8)
LordSinclair schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:52:
[...]
Goede vraag. Met de eerdere wissel (december) netjes met 110kN vastgedraaid met een momentsleutel. Nu moest ik zoveel kracht zetten om hem los te krijgen dat de bout zich eerder gewonnen gaf dan de schroefdraad.
Opvallend... Schroefdraad doorgedraaid misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/28959150_1636907936387763_812705445599772672_n.jpg?oh=04c9e79eaca54a67d514cee16dbe64cd&oe=5AFFE449

Hier ook de zomerwieltjes eronder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Die Grandland X wordt gemaakt met de Franse slag ofzo... Schiet op ^%$^$%. (Staat nu op 29 maart :P).

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:36
Pfff pas maar op @Illegal_Alien mijn insignia is op 12 januari besteld en op 13 januari bij de fabriek en staat nog mooi op 20.... iets met nieuwe diesel software. En hierdoor worden er maar mondjes maat diesels op de productie band geplaatst.

Ik zal voor je duimen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

@Slowmotion Heb gelukkig geen dieseltje :D

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:36
Dan heb jij mazzel ben benieuwd naar de pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ArcticWolf schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:01:
Gelijk maar 16 (20?) nieuwe wielbouten erop zou ik zeggen.
Volgens de garage niet nodig, maar het geeft wel een beter gevoel misschien. Het komt zo vaak voor dat ze er maar 1 op voorraad hadden liggen.
MK1998NL schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:41:
Opvallend... Schroefdraad doorgedraaid misschien?
Het probleem was roest. Ze hebben de boel verhit en de bout afgekoeld en zo hebben ze het restant eruit kunnen krijgen. Het was nog 1 uur werk! Een tip van de monteur was een beetje vet/wd40 op de bouten als je ze er in draait. Volgens hem kon dat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
RobKJ schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:48:
[afbeelding]

Hier ook de zomerwieltjes eronder :)
Dat zijn zeldzame velgen :X Irmscher Sportline?
Illegal_Alien schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:39:
Die Grandland X wordt gemaakt met de Franse slag ofzo... Schiet op ^%$^$%. (Staat nu op 29 maart :P).
/me Kijkt naar de fabriek
PSA Sochaux Plant hmmm... :P
LordSinclair schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Het probleem was roest. Ze hebben de boel verhit en de bout afgekoeld en zo hebben ze het restant eruit kunnen krijgen. Het was nog 1 uur werk! Een tip van de monteur was een beetje vet/wd40 op de bouten als je ze er in draait. Volgens hem kon dat zonder problemen.
Zal het onthouden als ik ze eens zelf vervang.. :p

Pagina: 1 ... 3 ... 51 Laatste