Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

MK1998NL schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:35:
[...]

Ben benieuwd :)

Je moet nog altijd foto's posten van de Karl >:)

@Illegal_Alien Nog iets gehoord van je Grandland X? Komt hij deze week? :D
Niks gehoord, maar ik hoor vogeltjes fluiten dat het waarschijnlijk pas April (Meer specifiek, vrijdag de 13e...) wordt :( ;( Maar ik hou me nog even vast aan die brief :P

Ps: https://my.opel.nl/api/op...p_vehicle.do?vehicle_key= en dan achter de = je voertuig code invullen, en met wat beetje Unix omreken zooi kan je de status/tijd achterhalen.

astVehicleEvent codes:

20 - Order accepted
21 - Order processing
30 - Waiting for release to production
32 - Release for production
33 - Accepted for production by the factory
35 - Car on the production line
38 - Car produced
40 - Car handed over for sale
42 - The car left the factory gate
43 - Car on central distribution
44 - Car sent to your country
48 - Car on stock in your country
49 - Car sent to dealer
58 - The car reached the dealer
60 - Car sold

Hij staat op 32 bij mij :( sinds de 24e.

[ Voor 45% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-02-2018 14:02 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
gastje01 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:45:
Ik meld me hier ook even als Opel-rijder. Ik rij een Corsa D eco-dieseltje uit 2011 naar volle tevredenheid, tot nu toe (150.000km waarvan 70.000 voor eigen rekening) op een lekke band na niks aan de hand gehad.

Het enige wat ik ten opzichte van mijn vorige auto (Ford Fiesta ST) mis, zijn Xenon verlichting en het schuifdakje.*

Dat schuifdak gaat er niet komen, de xenon is wel iets wat nog op het verlanglijstje staat. Omdat ik een hekel heb aan (ongewenst) strooilicht, slecht afgestelde koplampen etc is een projector een eis. In mijn vorige auto heb ik deze zelf ingebouwd met een setje van Retrofitlab.com. Idem voor de motor. Bij beide had ik grote lamp-units (H4) met een flinke reflector, inbouwruimte zat dus. In de Corsa is dat een ander verhaal. Ik kom op de Facebookpagina van RFL wel foto's tegen van een Corsa D (facelift) die de ombouw gedaan heeft, iemand van hier toevallig?

Verder twijfel ik of ik dit met de originele lampen moet doen of een los setje moet aanschaffen (Artaparts verkoopt ze voor iets meer dan 100e per stuk, als iemand een betere tip heeft hoor ik t graag).

Ook vraag ik me af hoe die gaat met het start/stop systeem. Ik gebruik dat zelf eigenlijk nooit omdat ik eigenlijk 95% snelweg rij en ik het in de file zeer vervelend vind. Vrouwlief maakt echter ook gebruik van de auto en laat m wel vrolijk afslaan. Ik moet niet hebben dat er vervolgens een lamp uit gaat en er handmatige actie nodig is om ze beiden weer aan te krijgen. LED is eventueel ook nog iets dat ik overweeg.

Iemand advies/inbreng? O-)

* En uiteraard een flinke berg PK's, maar dat wordt aan de pomp en qua onderhoud ruim gecompenseerd
Je kan AFL koplampen gebruiken.... die komen standaard met halogeen maar hebben wel projectors, handig met xenon verlichting :)

En je vraag met het start/stop systeem snap ik niet? Die blijven gewoon aan als de motor af slaat, als je dat bedoeld.
Illegal_Alien schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Niks gehoord, maar ik hoor vogeltjes fluiten dat het waarschijnlijk pas April (Meer specifiek, vrijdag de 13e...) wordt :( ;( Maar ik hou me nog even vast aan die brief :P

Ps: https://my.opel.nl/api/op...p_vehicle.do?vehicle_key= en dan achter de = je voertuig code invullen, en met wat beetje Unix omreken zooi kan je de status achterhalen.

astVehicleEvent codes:

20 - Order accepted
21 - Order processing
38 - Car produced
49 - Car sent to dealer
60 - Car sold

Dan zal het niet meer deze week worden gok ik -O- Vond het al snel, de fabriek moet namelijk veel auto's bouwen. 308, 3008, 5008, Grandland X, dus de fabriek zal vast een wachtlijst hebben :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-06 23:35
MK1998NL schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:05:
[...]
Je kan AFL koplampen gebruiken.... die komen standaard met halogeen maar hebben wel projectors, handig met xenon verlichting :)
Heb ik bekeken, maar de goedkoopste die ik gevonden had zijn 370 euro per lamp, Daar komen de kosten van de Xenon nog bij, reken op 800 totaal. Het meedraaiende stuk gaat toch niet werken (omdat mijn auto die optie niet heeft). Wanneer ik zelf projectoren inbouw ben ik voor 420 euro klaar. Daarbij hebben de projectoren die ik wilde gebruiken een DOT lichtbeeld (het trapje) en de AFL lampen voor zo ver ik weet ECE, dit maakt ze mijn mijn ogen ook minder geschikt voor xenon.
En je vraag met het start/stop systeem snap ik niet? Die blijven gewoon aan als de motor af slaat, als je dat bedoeld.
Niet alle xenon sets kunnen goed overweg met de korte spanningsdip die er is wanneer de motor weer gestart wordt. Sommige ballasten schakelen dan uit. Enige manier om de lamp dan weer aan te krijgen is spanning er af, kort wachten en weer aan waardoor de ballast opnieuw start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
gastje01 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:20:
[...]

Heb ik bekeken, maar de goedkoopste die ik gevonden had zijn 370 euro per lamp, Daar komen de kosten van de Xenon nog bij, reken op 800 totaal. Het meedraaiende stuk gaat toch niet werken (omdat mijn auto die optie niet heeft). Wanneer ik zelf projectoren inbouw ben ik voor 420 euro klaar. Daarbij hebben de projectoren die ik wilde gebruiken een DOT lichtbeeld (het trapje) en de AFL lampen voor zo ver ik weet ECE, dit maakt ze mijn mijn ogen ook minder geschikt voor xenon.

[...]

Niet alle xenon sets kunnen goed overweg met de korte spanningsdip die er is wanneer de motor weer gestart wordt. Sommige ballasten schakelen dan uit. Enige manier om de lamp dan weer aan te krijgen is spanning er af, kort wachten en weer aan waardoor de ballast opnieuw start.
Oh dat weet ik niet om eerlijk te zijn :P

Als je gewoon je reflector komplampen wil gebruiken, heb je een HID kit nodig met H7R lampjes.

Ook al gekeken naar bijv. Philips WhiteVision (meer witter licht, + verder dan normaal licht) of X-treme Vision? Ook al een hele verbetering t.o.v normaal licht.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
MK1998NL schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:38:
[...]

Als je gewoon je reflector komplampen wil gebruiken, heb je een HID kit nodig met H7R lampjes.
Geen optie :+
Buiten dat je dan nog met het lichtbeeld zit, vind ik het beduidend minder mooi (daar gaat t natuurlijk ook een beetje om, het is niet alsof ik nu met een kaars rond rij)
Ook al gekeken naar bijv. Philips WhiteVision (meer witter licht, + verder dan normaal licht) of X-treme Vision? Ook al een hele verbetering t.o.v normaal licht.
Zitten er al in, weet uit m'n hoofd niet zo snel welke, maar 1 van de 2 had een beduidend langere levensduur dan de ander. Die heb ik dan ook gekozen. Zichtbare verbetering tov de standaard lampjes (die overigens waarschijnlijk niet origineel waren en bij de action uit een rek getrokken, hebben t ook niet lang vol gehouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
gastje01 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Geen optie :+
Buiten dat je dan nog met het lichtbeeld zit, vind ik het beduidend minder mooi (daar gaat t natuurlijk ook een beetje om, het is niet alsof ik nu met een kaars rond rij)

[...]

Zitten er al in, weet uit m'n hoofd niet zo snel welke, maar 1 van de 2 had een beduidend langere levensduur dan de ander. Die heb ik dan ook gekozen. Zichtbare verbetering tov de standaard lampjes (die overigens waarschijnlijk niet origineel waren en bij de action uit een rek getrokken, hebben t ook niet lang vol gehouden).
Dan kan ik je helaas niet verder helpen :P Ik rij maar rond met zielige Philips H7 Vision's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MK1998NL schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:38:
[...]

Xenon aanbevelen in reflector koplampen :'( zelfs de R-variant is gruwelijk irritant als tegenligger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:04:
[...]

Xenon aanbevelen in reflector koplampen :'( zelfs de R-variant is gruwelijk irritant als tegenligger.
Die vallen nog mee :>

Maar ja liever niet. Echt xenon of gewone halogeenpitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:11:
[...]

Die vallen nog mee :>

Maar ja liever niet. Echt xenon of gewone halogeenpitjes.
Proberen setje van de sloop te scoren, maar weet niet of AFL koplampen in een non-AFL auto passen (vanwege de extra dingen die erin moeten zitten), maar goed heb zelf ook geen AFL (gelukkig :P )

Heb afgelopen weekend ledjes voor m'n stadslicht gemonteerd :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XIvNecz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nX8Frkt.jpg

Alleen de kleur is niet helemaal hetzelfde kwam ik na installatie achter 8)7 maar in het echt zie je het niet goed gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:34:
[...]

Proberen setje van de sloop te scoren, maar weet niet of AFL koplampen in een non-AFL auto passen (vanwege de extra dingen die erin moeten zitten), maar goed heb zelf ook geen AFL (gelukkig :P )

Heb afgelopen weekend ledjes voor m'n stadslicht gemonteerd :+

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen de kleur is niet helemaal hetzelfde kwam ik na installatie achter 8)7 maar in het echt zie je het niet goed gelukkig.
Netjes!

Ik heb toen gewoon gekopen voor halogeen pitjes omdat de H7 lampen ook dat normale "warmere" gele licht geven, LED DRL is dan raar :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54
Bye Bye Astra :w
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/efwtXdzcfJuITVoOAmBJFduX/full.jpg
Hello Insignia oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RLVQim2glAOUjchdj9qZXTpM/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aXTonXIjm0wettkb9dxxqTyN/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xEj9CzyJaVWgT8RwEZEqq8KS/full.jpg

Wat een genot om in te rijden, heerlijk zoeven met die 2.0 CDTi <3 Ben benieuwd wat het verbruik gaat doen met die 20 inchers :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:57:
[afbeelding]
Hello Insignia oOo
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat een genot om in te rijden, heerlijk zoeven met die 2.0 CDTi <3 Ben benieuwd wat het verbruik gaat doen met die 20 inchers :P
Mooi man :D O+

Ik zou me voornamelijk zorgen maken over dat stoeprandje en die 20 inchers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ik heb mezelf al neergelegd bij het feit dat je toch een keer een stoeprand gaat meepakken :9 En natuurlijk zitten er al enkele krassen op, maar dat hoort bij een tweedehands auto. :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Zeker waar, maar zou erg jammer zijn van die prachtige 20" jetsers O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
ArcticWolf schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:04:
[...]

Gaat (hier) ook echt niet gebeuren hoor.

Ik weet ook nog niet of ik er op dit moment wel zo veel geld aan wil uit geven. Als ik t doe moet het wel meteen goed namelijk.

@Ophidian Mooie wagen!

[ Voor 3% gewijzigd door gastje01 op 01-02-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-06 11:05
Ophidian schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:57:
[afbeelding]
Hello Insignia oOo
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Man, die Insignia zijn prachtige wagens! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
gastje01 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:16:
[...]

Gaat (hier) ook echt niet gebeuren hoor.

Ik weet ook nog niet of ik er op dit moment wel zo veel geld aan wil uit geven. Als ik t doe moet het wel meteen goed namelijk.

@Ophidian Mooie wagen!
Beste is gewoon de hele set van een sloopwagen overnemen, maar Opel staat er wel om bekend dat niet alle computers dat ondersteunen idd. Ze krijgen de functies waar ze mee gekocht zijn en je kan een paar opties aan/uitzetten maar daar houdt het dan ook wel mee op .
Probleem wat je ook vaak ziet is dat de AFL koplampen al verkocht zijn voordat de auto de sloop bereikt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
ArcticWolf schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:54:
[...]

Beste is gewoon de hele set van een sloopwagen overnemen, maar Opel staat er wel om bekend dat niet alle computers dat ondersteunen idd. Ze krijgen de functies waar ze mee gekocht zijn en je kan een paar opties aan/uitzetten maar daar houdt het dan ook wel mee op .
Probleem wat je ook vaak ziet is dat de AFL koplampen al verkocht zijn voordat de auto de sloop bereikt... :P
T hele afl stuk hoeft ook niks te doen. Hoogte verstelbaarheid uiteraard wel (al is t voor de Apk). Ik zie alleen niet dagelijks autos langs komen die naar de sloop gaan. Onderdelenlijn? Of zijn er betere plekken om te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
gastje01 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:21:
[...]

T hele afl stuk hoeft ook niks te doen. Hoogte verstelbaarheid uiteraard wel (al is t voor de Apk). Ik zie alleen niet dagelijks autos langs komen die naar de sloop gaan. Onderdelenlijn? Of zijn er betere plekken om te zoeken?
Schadeautos.nl kan je ook in de gaten houden...

Meestal liggen we wel voor in puin, dan heb je er nog niks aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik denk dat je er bijna niet aan ontkomt om een aftermarket Xenon set te zoeken, er staan wel wat setjes op Ebay.co.uk maar die zijn voor rechts gestuurde auto's (weet niet of dat ook bij projectors een probleem is).

En dan zit je nog met de automatische hoogte regeling, al is die niet verplicht meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:57
5183 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:14:
[...]

Dat gaat ook gebeuren, maar ik moet nog even de weg en inkleding bepalen :)
De laatste reactie die ik van Opel heb gehad:
quote: Opel
De tarieven en voorwaarden kunnen tussentijds worden aangepast als gevolg van wijzigingen van regelgeving. De ANWB en/of Reis- en Rechtshulp kan dit doen met onmiddellijke ingang, op het moment dat de betreffende regelgeving van kracht wordt; dit kan zonder publicatie.
Kortom als je een Opel koopt hecht geen waarde aan zaken die ze beloven want gedurende de tijd voelen ze zich vrij om dit eenzijdig aan te passen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

LordSinclair schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:39:
[...]

De laatste reactie die ik van Opel heb gehad:

[...]

Kortom als je een Opel koopt hecht geen waarde aan zaken die ze beloven want gedurende de tijd voelen ze zich vrij om dit eenzijdig aan te passen.
Bij Honda rekenen ze sinds vorig jaar ook € 34,95 aan voor de pechverhelping. Vroeger kreeg je dit gratis als je je onderhoud bij een dealer liet doen. Denk dat het bij andere merken wel hetzelfde verhaal zal zijn, als je het er al bij kreeg. Bij Renault, Ford, VW,... kreeg je dat er (hier in de buurt) zelfs nooit bij.

Ik hecht er in ieder geval niet zoveel waarde aan. Liever een dealer die goed zit qua prijs en met je meedenkt, dan pechverhelping. Nog nooit nodig gehad (de pechverhelping dan).

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mieJas schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:03:
[...]

Bij Honda rekenen ze sinds vorig jaar ook € 34,95 aan voor de pechverhelping. Vroeger kreeg je dit gratis als je je onderhoud bij een dealer liet doen. Denk dat het bij andere merken wel hetzelfde verhaal zal zijn, als je het er al bij kreeg. Bij Renault, Ford, VW,... kreeg je dat er (hier in de buurt) zelfs nooit bij.

Ik hecht er in ieder geval niet zoveel waarde aan. Liever een dealer die goed zit qua prijs en met je meedenkt, dan pechverhelping. Nog nooit nodig gehad (de pechverhelping dan).
De 34,95 euro is voor Europa erbij, je blijft gewoon standaard pechhulp houden.

Los is het nog best prijzig zeg maar :P
https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa

Opel Assist vorig jaar gebeld toen ik met een kapotte accu stond, binnen 20 min was de ANWB er.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 02-02-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Hallo allen,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om bij een Opel Insignia Sports Tourer van 2013 een automatische kofferklep inbouwen?

Ik heb wel de 'softclose', maar wil dus het autom. openen (met knopje op afstandsbed.) en knopje in kofferbak om te sluiten. (Of via de afstandsbed. zelf).

Iemand die weet of dit mogelijk is? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 19:04
[...]

Bij mij werd aangegeven dat hij in de week van 20 februari klaar zou zijn. Maar is toch wat sneller gegaan, volgende week donderdag zou ik hem moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Anoniem: 407039 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:01:
Hallo allen,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om bij een Opel Insignia Sports Tourer van 2013 een automatische kofferklep inbouwen?

Ik heb wel de 'softclose', maar wil dus het autom. openen (met knopje op afstandsbed.) en knopje in kofferbak om te sluiten. (Of via de afstandsbed. zelf).

Iemand die weet of dit mogelijk is? Dank!
Bij de Vectra C kon dat, of de Insignia dat kan weet ik eigenlijk niet :X Lijkt me een kostbare retrofit trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ArcticWolf schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:33:
[...]

De 34,95 euro is voor Europa erbij, je blijft gewoon standaard pechhulp houden.

Los is het nog best prijzig zeg maar :P
https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa

Opel Assist vorig jaar gebeld toen ik met een kapotte accu stond, binnen 20 min was de ANWB er.
Het is "maar" 34,95€ maar dat betekend wel dat de beurt dus zo'n 10% duurder is geworden en dat is best fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LordSinclair schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Het is "maar" 34,95€ maar dat betekend wel dat de beurt dus zo'n 10% duurder is geworden en dat is best fors.
idd. Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is... is m'n huidige Opel Assistance nog wel volledig geldig binnen de EU (tot november in mijn geval)? Was gisteren bij m'n dealer en die konden mij dat ook niet vertellen, ik moest contact opnemen met Opel Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MK1998NL schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:05:
[...]

Bij de Vectra C kon dat, of de Insignia dat kan weet ik eigenlijk niet :X Lijkt me een kostbare retrofit trouwens :X
Dank je wel, misschien valt het wel mee.
Zie dat motoren maar 60 EUR kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vi2enMKN8FBIAv5TZG3npHGB/full.jpg

Echt een fantastische auto _/-\o_ Elke euro meer dan waard geweest en lekker vlot die 2.0 CDTi. Verbruik valt me alleszins mee, over 350 km nu 5,7 liter per 100km, met deze bandenmaat en vlot meerijden op de snelweg. De Astra 1.3 CDTi deed ongeveer 5,2 liter per 100 km, die 1.3 was gewoon niet krachtig genoeg voor de Astra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
ArcticWolf schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:56:
[...]

idd. Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is... is m'n huidige Opel Assistance nog wel volledig geldig binnen de EU (tot november in mijn geval)? Was gisteren bij m'n dealer en die konden mij dat ook niet vertellen, ik moest contact opnemen met Opel Nederland.
Lijkt mij dat je recht hebt op wat er op je certificaat staat. Zoiets staat ook in het antwoord dat ik had van Opel een paar posten geleden. Dat zij het niet tussentijds hebben aangepast, maar pas bij verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ophidian schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:30:
[afbeelding]

Echt een fantastische auto _/-\o_ Elke euro meer dan waard geweest en lekker vlot die 2.0 CDTi. Verbruik valt me alleszins mee, over 350 km nu 5,7 liter per 100km, met deze bandenmaat en vlot meerijden op de snelweg. De Astra 1.3 CDTi deed ongeveer 5,2 liter per 100 km, die 1.3 was gewoon niet krachtig genoeg voor de Astra.
Mooie auto man! Ik mag die mijne maandag ophalen.
Een Insignia ST van 2013. Ook een 2.0 CDTI en 160 PK.

Wat zijn je banden maat? Ik heb 235/45 of 40/ R18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
245/35R20. Lekker aan de prijs :+ Comfort valt me alleszins mee, ja je voelt wel wat meer van de oneffenheden maar die 20 inch kan de Insignia wel hebben.

Welke uitvoering heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ophidian schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:15:
245/35R20. Lekker aan de prijs :+ Comfort valt me alleszins mee, ja je voelt wel wat meer van de oneffenheden maar die 20 inch kan de Insignia wel hebben.

Ik moet hem nog ophalen, dit is hem.

Heeft 18 inch,
schuifdak en pano,
bi-xenon incl. coming home,
mistlampen,
parkeerhulp (stuur draait niet automatisch mee)
parkeer sensoren voor en achter
autom. spiegel dichtklappen
getintglas, weet niet hoeveel percentage

Verder heeft hij ook geen achteruitrijcamera of autom. kofferbak sluiten.
Normale stoffenstoelen, met uitschuif mogelijkheden voor onderbeen.

Verder redelijk vol. Ik weet niet hoe deze type heet. Jij een idee?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cZzQ66/2b8bed373be302d065590280a291c406.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jqX1eR/2b8bed373be302d065590280a291c406d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mRcZzR/ffff.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cKLnKR/sdd.jpg

Toekomstige mods:

Ben van plan alarmklasse 3 te doen. (zit 1 op)
Chippen bij EDS in Duitsland kan zo'n 200 a 205 PK krijgen en 470 NM.
Achteruitrijcamera
en autom. kofferklep openen/sluiten installeren.

Verder binnenkort interieurlampjes vervangen door led.
Mooie vervanger dit, had hiervoor een Passat B5.5. Sedan van '03. Wel met 1.8 Turbo.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 407039 op 03-02-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Anoniem: 407039 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:29:
[...]

Ik moet hem nog ophalen, dit is hem.

Heeft 18 inch,
schuifdak en pano,
bi-xenon incl. coming home,
mistlampen,
parkeerhulp (stuur draait niet automatisch mee)
parkeer sensoren voor en achter
autom. spiegel dichtklappen
getintglas, weet niet hoeveel percentage

Verder heeft hij ook geen achteruitrijcamera of autom. kofferbak sluiten.
Normale stoffenstoelen, met uitschuif mogelijkheden voor onderbeen.

Verder redelijk vol. Ik weet niet hoe deze type heet. Jij een idee?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Toekomstige mods:

Ben van plan alarmklasse 3 te doen. (zit 1 op)
Chippen bij EDS in Duitsland kan zo'n 200 a 205 PK krijgen en 470 NM.
Achteruitrijcamera
en autom. kofferklep openen/sluiten installeren.

Verder binnenkort interieurlampjes vervangen door led.
Mooie vervanger dit, had hiervoor een Passat B5.5. Sedan van '03. Wel met 1.8 Turbo.
Mooi man! Lijkt me een Cosmo of Business Executive ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Als ik de onze op autoweek opzoek dan pakt ie automatisch de goede versie.

Heb dakdragers gescoord. Alleen ik snap niet zo goed waarom het niet helemaal past. Volgens de Opel accessoires website moet ik part Number 32026169 hebben, die heb ik ook. Maar dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LRPfyyZdlzHWE27X9DQVbozS/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i3GPLkVWguigXe0aSK3ZOYly/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IWOHyaVrfMtQB10bROsOAQjx/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DSkpfJRi5mF4gFFMtUqMFrsY/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8hA1Oc3hNEhq6Ad8DAHEvpoy/full.jpg

Iemand enig idee?? :?

Verder maar even uitgezogen (na de foto) het leer schoongemaakt en met Gliptone gevoed O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jz7ZnbecxBNe1YDGVmpbY6VI/full.jpg

Edit:
Ok heel dom. In tegenstelling tot de Astra dakdragers zijn deze uitschuifbaar... Past dus gewoon :F

[ Voor 16% gewijzigd door Ophidian op 03-02-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ophidian schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:15:

Heb dan wel geen Insignia, maar moet zeggen dat ik m'n zomer set comfortabeler vindt rijden dan m'n winter set... M'n winter set heeft 215/50/17 banden en m'n zomer set heeft 235/35/19 banden.
Geen idee waarom, misschien dat het aan de IDS+ (OPC optie) ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Paar maanden geleden een zeer nette Astra G gekocht als tweede wagen. Ik ben japanners gewoon, dus deze heb lang over deze stap getwijfeld. De eerste dagen wat wennen aangezien de meeste bedieningsinstrumenten anders zitten en werken, maar het is al bij al een comfortabele en praktische wagen. Rijdt een stuk relaxter dan de Honda's die ik heb/had, al is het een basis-versie met 1.2 motor. Best tevreden dus.

Edoch reed er eergisteren iemand vanuit een parking de baan op zonder kijken: een klap aan 50-ish km/u als gevolg. Mijn trots en vreugde (ahem) heeft een gescheurde bumper, geplooid spatbord, licht vervormde motorkap en een gebroken koplamp. Eigenlijk ziet het er aan het oppervlak nog relatief OK uit. Nu vermoed ik dat bij zo'n klap de onderliggende structuren ook wel e.e.a qua energie opvangen. Zo moet ik mijn stuur 30° draaien om rechtdoor te rijden en bij oneffenheden op de baan gaat de wagen alle kanten uit. Voor de volledigheid: ik heb 'm 2 km verder bij de garage gezet en rij er voorlopig niet meer mee.

Ik zie eigenlijk nu pas hoe ver de voorkant is ingedeukt. Tussen wiel en voorbumper kunnen net twee vingers, terwijl er tussen wiel en spatbord meer dan een vuist kan. Ik ken er niet genoeg van om te oordelen of dit simpel is op te lossen (draagarm?) of niet (chassis geplooid?).

Het geheel zal in ieder geval economisch total loss verklaard worden, maar kan hopelijk met uitkering dagwaarde, tweedehands stukken en een dagje doe-het-zelven gefixt worden. Geen idee wat ik van dit forum eigenlijk verwacht. Misschien moet ik het gewoon kwijt :+

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mieJas schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:06:
Paar maanden geleden een zeer nette Astra G gekocht als tweede wagen. Ik ben japanners gewoon, dus deze heb lang over deze stap getwijfeld. De eerste dagen wat wennen aangezien de meeste bedieningsinstrumenten anders zitten en werken, maar het is al bij al een comfortabele en praktische wagen. Rijdt een stuk relaxter dan de Honda's die ik heb/had, al is het een basis-versie met 1.2 motor. Best tevreden dus.

Edoch reed er eergisteren iemand vanuit een parking de baan op zonder kijken: een klap aan 50-ish km/u als gevolg. Mijn trots en vreugde (ahem) heeft een gescheurde bumper, geplooid spatbord, licht vervormde motorkap en een gebroken koplamp. Eigenlijk ziet het er aan het oppervlak nog relatief OK uit. Nu vermoed ik dat bij zo'n klap de onderliggende structuren ook wel e.e.a qua energie opvangen. Zo moet ik mijn stuur 30° draaien om rechtdoor te rijden en bij oneffenheden op de baan gaat de wagen alle kanten uit. Voor de volledigheid: ik heb 'm 2 km verder bij de garage gezet en rij er voorlopig niet meer mee.

Ik zie eigenlijk nu pas hoe ver de voorkant is ingedeukt. Tussen wiel en voorbumper kunnen net twee vingers, terwijl er tussen wiel en spatbord meer dan een vuist kan. Ik ken er niet genoeg van om te oordelen of dit simpel is op te lossen (draagarm?) of niet (chassis geplooid?).

Het geheel zal in ieder geval economisch total loss verklaard worden, maar kan hopelijk met uitkering dagwaarde, tweedehands stukken en een dagje doe-het-zelven gefixt worden. Geen idee wat ik van dit forum eigenlijk verwacht. Misschien moet ik het gewoon kwijt :+
Een G is al redelijk snel economisch total los, je moet zelf kijken of je het de moeite vindt om hem op te knappen maar denk dat je van het verzekeringsgeld wel weer een nette G kan kopen. En is de aandrijfas nog wel in orde?

Als de auto op de trekbank moet is het eigenlijk al de moeite niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Sterkte @mieJas
Het klinkt helaas wel alsof je G zodanig stuk is dat die moeilijk economisch rendabel nog te redden is als je een goede auto wilt.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mieJas schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:06:

Klinkt als economisch total loss ja :X Voor een Astra G zijn wel heel veel tweedehands onderdelen te vinden (praktisch elke kleurcode wel) dus onderdelen vinden zal niet moeilijk zijn. Als er onderhuids niet al teveel (praktisch niet) beschadigd is kan je dat wel oplossen :) Anders lijkt het me niet rendabel gezien de dagwaarde van een Astra G 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

[...]

Ps: https://my.opel.nl/api/op...p_vehicle.do?vehicle_key= en dan achter de = je voertuig code invullen, en met wat beetje Unix omreken zooi kan je de status/tijd achterhalen.

astVehicleEvent codes:

20 - Order accepted
21 - Order processing
38 - Car produced
49 - Car sent to dealer
60 - Car sold

En de auto is (sinds woensdag) naar code 33 gegaan oftewel: 33 - Accepted for production by the factory Estimated deliverytime staat nog wel op vrijdag 13 april :9 :+ 8)

Hier de duitse codes: http://www.opel-team-niedersachsen.de/lieferstatus.html

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-02-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:30:
[...]

En de auto is (sinds woensdag) naar code 33 gegaan oftewel: 33 - Accepted for production by the factory Estimated deliverytime staat nog wel op vrijdag 13 april :9 :+ 8)

Hier de duitse codes: http://www.opel-team-niedersachsen.de/lieferstatus.html
:D oOo

Afgelopen zondag stond er bij de Ikea ook een Grandland X, echt een mooie auto :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

MK1998NL schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:08:
[...]

:D oOo

Afgelopen zondag stond er bij de Ikea ook een Grandland X, echt een mooie auto :D
Staat hier een rooie in de buurt, kon het dus niet laten :P Als je ze zo ziet staan valt het allemaal wel mee eigenlijk :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yPTwr31JJyJ4vtx6oomIbVLA/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:26
I have to ask: ik heb een 3 jaar oude Astra Sports Tourer. Destijds nieuw gekocht bij de dealer en altijd bij dealer in onderhoud.

Zit nu voor mijn derde onderhoudsbeurt bij de dealer en ben gewoon weer €280 kwijt voor een kleine onderhoudsbeurt. Het 'enige' wat er gedaan is, is het vervangen van de olie en een algemene check op 9 punten. Geen APK, geen onderdelen vervangen. Kilometerstand: 49000km

De eerste onderhoudsbeurt was €250, de tweede (vorig jaar) €350 met olie & bougies en nu dus weer €280. Ik vond het persoonlijk een behoorlijke klap geld in drie jaar voor een nieuwe auto. Stond net met 35 minuten weer buiten. Moet eerlijk zeggen dat ik geen referentiemateriaal heb; is mijn eerste nieuwe auto en ook de eerste auto die dealer onderhouden wordt.

Zijn dit nu conforme prijzen of vraagt die dealer de hoofdprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Iemand ervaring met de R4.0 Intellilink?

Heb regelmatig dat Apple Carplay niet wil starten. Blijft hangen op een schermpje met Opel en Intellilink logo. Al gehad met diverse iPhone's en ook iPhone herstarten hielp niet.

Enige wat helpt is de auto een uur of langer parkeren, daarna lijkt het systeem herstart te zijn en werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
BounceCloud schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:24:
I have to ask: ik heb een 3 jaar oude Astra Sports Tourer. Destijds nieuw gekocht bij de dealer en altijd bij dealer in onderhoud.

Zit nu voor mijn derde onderhoudsbeurt bij de dealer en ben gewoon weer €280 kwijt voor een kleine onderhoudsbeurt. Het 'enige' wat er gedaan is, is het vervangen van de olie en een algemene check op 9 punten. Geen APK, geen onderdelen vervangen. Kilometerstand: 49000km

De eerste onderhoudsbeurt was €250, de tweede (vorig jaar) €350 met olie & bougies en nu dus weer €280. Ik vond het persoonlijk een behoorlijke klap geld in drie jaar voor een nieuwe auto. Stond net met 35 minuten weer buiten. Moet eerlijk zeggen dat ik geen referentiemateriaal heb; is mijn eerste nieuwe auto en ook de eerste auto die dealer onderhouden wordt.

Ik heb mijn Corsa in November een kleine onderhoudsbeurt gegeven, samen met een APK (en daarvoor wat lampjes moeten vervangen). Bij elkaar was het €228,09.
5183 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:31:
Iemand ervaring met de R4.0 Intellilink?

Heb regelmatig dat Apple Carplay niet wil starten. Blijft hangen op een schermpje met Opel en Intellilink logo. Al gehad met diverse iPhone's en ook iPhone herstarten hielp niet.

Enige wat helpt is de auto een uur of langer parkeren, daarna lijkt het systeem herstart te zijn en werkt het weer.
Ik heb het zelf niet, maar de keren dat ik het gebruikte werkte het prima :p

Ik dacht dat enkel R3.0 problemen had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MK1998NL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:33:
[...]
Ik heb het zelf niet, maar de keren dat ik het gebruikte werkte het prima :p

Ik dacht dat enkel R3.0 problemen had?
Heb het nu al een keer of 4 gehad, en zo vaak gebruik ik Carplay niet. Meeste tijd blijft mijn iPhone in mijn zak en kan ik bellen via de bluetooth koppeling. Dus dan valt het helemaal op dat het vaak gebeurd.

Heb ook geen optie kunnen vinden om het systeem te herstarten, dat zou een kleine moeite zijn om te moeten doen.

Ook moet ik de firmware eens checken, maar dat zal ook wel weer lastig zijn :'(

[ Voor 6% gewijzigd door 5183 op 13-02-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
5183 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Heb het nu al een keer of 4 gehad, en zo vaak gebruik ik Carplay niet. Meeste tijd blijft mijn iPhone in mijn zak en kan ik bellen via de bluetooth koppeling. Dus dan valt het helemaal op dat het vaak gebeurd.

Heb ook geen optie kunnen vinden om het systeem te herstarten, dat zou een kleine moeite zijn om te moeten doen.

Ook moet ik de firmware eens checken, maar dat zal ook wel weer lastig zijn :'(
Gebruik je een officiële Apple kabel? Schijnt verschil te maken...

Je kan tevens eens een Factory Reset op het Intellilink systeem proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MK1998NL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:50:
[...]

Gebruik je een officiële Apple kabel? Schijnt verschil te maken...

Je kan tevens eens een Factory Reset op het Intellilink systeem proberen.
Factory Reset heb ik nog niet gedaan.

Het is een originele kabel voor zover ik weet, was er duur genoeg voor (12 euro voor een halve meter) en nieuw besteld. Maar ik kan er wel een andere kabel bij leggen voor als het gebeurd, dan kan ik altijd even met een 100% zeker originele kabel testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
5183 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Het is een originele kabel voor zover ik weet, was er duur genoeg voor (12 euro voor een halve meter) en nieuw besteld. Maar ik kan er wel een andere kabel bij leggen voor als het gebeurd, dan kan ik altijd even met een 100% zeker originele kabel testen.
Originele kabel van Apple kost volgens mij minimaal €20-€25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Mint schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:19:
[...]

Originele kabel van Apple kost volgens mij minimaal €20-€25.
Bij de Apple Shop ja.
In bulk betaal je normaliter de helft. Koop al jaren mijn Apple kabels bij dit bedrijf en nog nooit 1 probleem gehad met een kabel.

Zal hem vanmiddag eens nalopen op 'echtheidskenmerken'. Al kan ik me bijna niet voorstellen dat hij niet ok is, maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
5183 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Sommige systemen werken enkel fatsoenlijk met originele kabels.

Verder heb ik Android dus gebruik ik nooit Apple Carplay :p Geen problemen gehad met Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

De kabel is origineel in ieder geval, hij voldoet aan alle kenmerken die een originele kabel van Apple heeft. Ik heb ook andere officiële en niet officiële kabels en ben nu expert ;)

Heb voor de zekerheid nog een andere, miljoen procent zekere, originele kabel in de auto gegooid. Dan kan ik de kabel wel uitsluiten als het weer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Ik betaalde voor m'n Astra G en H (beide 1.6) +-180 euro voor een kleine beurt & apk en +-380 euro voor een grote beurt & apk.
M'n Astra H OPC heeft nog geen beurt gehad en de apk hoeft pas over 10 maanden, dus daar kan ik niks over zeggen... maar ik verwacht niet heel veel meer (vooral de extra's van een OPC zijn duur).

Wel vreemd dat de bougies nu al moesten? Meestal worden die pas bij 60.000 vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

3x3 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:14:
Sterkte @mieJas
Het klinkt helaas wel alsof je G zodanig stuk is dat die moeilijk economisch rendabel nog te redden is als je een goede auto wilt.
Voor de volledigheid: wagen zonet opgehaald, volledig hersteld. Nieuwe bumper, nieuw licht, tweedehands spatbord en tweedehands veerpoot. Inclusief uitlijning en vervangwagen was de verzekering € 800 armer. Net niet total loss. Happy camper!

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mieJas schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:45:
[...]

Voor de volledigheid: wagen zonet opgehaald, volledig hersteld. Nieuwe bumper, nieuw licht, tweedehands spatbord en tweedehands veerpoot. Inclusief uitlijning en vervangwagen was de verzekering € 800 armer. Net niet total loss. Happy camper!
Fijn dat het opgelost is :D

Vandaag bij mijn Corsa D een H7 lamp kapot gegaan, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid er uit. M'n pa ook niet. Morgen dus maar naar de garage voor een stom lampje |:(

https://www.autoweek.nl/n...orsa-krijgt-spaans-bloed/
Met de overname van Opel door PSA laat de volgende Corsa nog even op zich wachten, maar dat wisten we al. Nu is echter bekend waar Opels eerste elektrische Corsa het levenslicht gaat zien.
De CEO van Opel, Michael Lohscheller, laat vandaag namelijk weten dat de productieband van de elektrische Corsa in het Spaanse Zaragoza gaat rollen. In 2019 begint daar eerst de productie van de reguliere Corsa, een jaar later volgt ook de elektrische variant. De Spaanse fabriek is daarmee de eerste van PSA die in Europa een volledig elektrische Opel produceert.

Het is bepaald niet voor het eerst dat in Zaragoza een Corsa van de band rolt, want sinds 1982 wordt de compacte hatchback daar al gemaakt. Sindsdien leverde de fabriek 13 miljoen auto's af, waarvan 10 miljoen Corsa's. Tegenwoordig zien ook de Opel Mokka X, Opel Crossland X en Citroën C3 Aircross hier het levenslicht. Zoals in het eerder gepresenteerde Pace-plan bekend werd gemaakt, is de Corsa één van de vier elektrische Opels die het merk in 2020 heeft rondrijden. In 2024 is er van elke Opel een elektrische variant.
Volgend jaar de Corsa F, en in 2020 een elektrische versie :o Ben benieuwd oOo

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:52:
[...]

Vandaag bij mijn Corsa D een H7 lamp kapot gegaan, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid er uit. M'n pa ook niet. Morgen dus maar naar de garage voor een stom lampje |:(
Bij moet ook de hele unit eruit om de lamp te vervangen :X gelukkig gaat xenon wel lang mee *afkloppen*
https://www.autoweek.nl/n...orsa-krijgt-spaans-bloed/

[...]

Volgend jaar de Corsa F, en in 2020 een elektrische versie :o Ben benieuwd oOo
Vraag me af wanneer het elektrisch netwerk in de problemen gaat komen met zoveel elektrische auto's straks :P
Blijf nog wel een paar jaar op benzine iig :Y)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:15:
[...]

Bij moet ook de hele unit eruit om de lamp te vervangen :X gelukkig gaat xenon wel lang mee *afkloppen*
Dat gelukkig niet :p Zou normaal doenbaar moeten zijn, maar daarnet nog eens geprobeerd en lukte niet :( Dan zo maar na de garage...

Zaten er al in toen ik de auto kocht bijna 2 jaar terug, en in de winter heb ik ze continu aan, dus dat er een kapot gaat is niet raar :p
[...]
Vraag me af wanneer het elektrisch netwerk in de problemen gaat komen met zoveel elektrische auto's straks :P
Blijf nog wel een paar jaar op benzine iig :Y)
Dat vraag ik me ook af om eerlijk te zijn :p
Ik op LPG :Y)

Ben gewoon benieuwd naar de nieuwe Corsa, de huidige gaat in basis al 12 jaar mee :p (2006). Een elektrische versie kan verder wel Interessant zijn, in dat segment enkel de Zoë.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:23:
[...]

Dat gelukkig niet :p Zou normaal doenbaar moeten zijn, maar daarnet nog eens geprobeerd en lukte niet :( Dan zo maar na de garage...

Zaten er al in toen ik de auto kocht bijna 2 jaar terug, en in de winter heb ik ze continu aan, dus dat er een kapot gaat is niet raar :p
Al gelukt?

Bij de xenon units van de H zit het dimlicht aan de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XIvNeczh.jpg

Bij de halogeen units zit het dimlicht aan de buitenkant, die kan je wel door de wielkast vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0QUHPuXh.jpg

Als je de xenon wilt vervangen dan moet de accu eruit en de luchtinlaat :P weet niet precies wat er in het handboek staat, maar de bumper heb je redelijk snel los :P

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 16-02-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:09:
[...]

Al gelukt?

Bij de xenon units van de H zit het dimlicht aan de binnenkant:
[afbeelding]

Bij de halogeen units zit het dimlicht aan de buitenkant, die kan je wel door de wielkast vervangen:
[afbeelding]

Als je de xenon wilt vervangen dan moet de accu eruit en de luchtinlaat :P weet niet precies wat er in het handboek staat, maar de bumper heb je redelijk snel los :P
Nog geprobeerd, nog wat gevloekt, lukte niet :p

Dus naar de garage geweest, vervangen tegen de kostprijs van het lampje dus daar lig ik niet wakker van :p

Aan de passagierszijde moet ik ook de luchtinlaat verwijderen }:| Mooi taakje voor de garage, da's te veel moeite :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Motor ruimte gepoetst 8) Zat helemaal onder het zout }:O

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ckFMTIT.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:49:
Motor ruimte gepoetst 8) Zat helemaal onder het zout }:O

[afbeelding]
Ziet er goed uit :D

Mijn motor is niet meer schoon geweest sinds hij op 24 november 2011 de fabriek uit is gerold :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:12:
[...]

Ziet er goed uit :D

Mijn motor is niet meer schoon geweest sinds hij op 24 november 2011 de fabriek uit is gerold :+
Moet zeggen dat deze al behoorlijk schoon was, maar er zat nog oude olie van het bijvullen (morsen) rondom het blok wat uit de bobine uitsparing kwam gelopen en veel zout. Turbo inlaat los gehad, accu eruit en poetsen maar. Beetje motor reiniger en remmenreiniger en het gaat best snel. Onderin is wel lastiger maar aangezien dat niet echt vies was heb ik dat maar zo gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:13:
[...]

Moet zeggen dat deze al behoorlijk schoon was, maar er zat nog oude olie van het bijvullen (morsen) rondom het blok wat uit de bobine uitsparing kwam gelopen en veel zout. Turbo inlaat los gehad, accu eruit en poetsen maar. Beetje motor reiniger en remmenreiniger en het gaat best snel. Onderin is wel lastiger maar aangezien dat niet echt vies was heb ik dat maar zo gelaten.
Ik open de motorkap amper dus onder de motorkap interesseert me weinig :p Ik heb ook niet zo'n bijzonder blok er in liggen :p

Zolang de buitenkant maar schoon is (alhoewel, dat is 'ie momenteel ook niet) en de binnenkant, dan vind ik het goed :p

Ik heb al regelmatig mensen in de auto gehad, met de opmerking dat mijn auto erg schoon is van binnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MK1998NL schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:11:
[...]
Ik heb al regelmatig mensen in de auto gehad, met de opmerking dat mijn auto erg schoon is van binnen :D
Dat was niet meer echt het geval :+ Dus vanbinnen maar gepoetst :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zHuDSucsryY4VosHUZhUHPH5/full.jpg

Edit: @Coritchando Is het probleem nog voorgekomen met Apple CarPlay??

[ Voor 10% gewijzigd door MK_ op 20-02-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MK1998NL schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:00:
Edit: @Coritchando Is het probleem nog voorgekomen met Apple CarPlay??
Nee, heb van de chef werkplaats de tip gekregen om niet gelijk voor/tijdens/seconden na het starten de telefoon te koppelen. Volgens hem in Intellilink 4 prima, maar heeft het wel heel even tijd nodig om op te starten.
Nu was dat wel wat ik deed, zitten en dan kabel erin en vervolgens starten. Dus dat klinkt wel logisch.

Nu heb ik het omgedraaid, zitten -> starten -> gordel om -> kabel erin. En niet meer voorgekomen.

En heb de afgelopen week ongeveer 20 keer met de auto + CarPlay gereden. Dat is veel voor mijn doen (ik rijd normaal 1 van de andere auto's in het huishouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
5183 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:04:
[...]

Nee, heb van de chef werkplaats de tip gekregen om niet gelijk voor/tijdens/seconden na het starten de telefoon te koppelen. Volgens hem in Intellilink 4 prima, maar heeft het wel heel even tijd nodig om op te starten.
Nu was dat wel wat ik deed, zitten en dan kabel erin en vervolgens starten. Dus dat klinkt wel logisch.

Nu heb ik het omgedraaid, zitten -> starten -> gordel om -> kabel erin. En niet meer voorgekomen.

En heb de afgelopen week ongeveer 20 keer met de auto + CarPlay gereden. Dat is veel voor mijn doen (ik rijd normaal 1 van de andere auto's in het huishouden).
Lijkt me een plausibele verklaring...

Hopelijk blijft het nu wel werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MK1998NL schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:34:
[...]

Lijkt me een plausibele verklaring...

Hopelijk blijft het nu wel werken :D
We zullen zien. En anders zien we wel weer welke stappen we moeten ondernemen.

Helaas is de vrouw weer thuis en ben ik weer veroordeeld tot de Citroën Saxo voorlopig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:16

NoFearCreations

3DPrint the world!

Sinds vandaag mag ik mij hier ook melden, trotse bezitter van een 2006 Opel Vectra GTS Elegance 2.2 16v.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XbxDDEKiYYMDbc0fa4YmElah/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WT9DIVSkQnXArFzXF5etjIKv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e79kQxJqNTd6kAF0KmvKl5JE/medium.jpg

Iemand bekend met dit model, en om precies te zijn de originele bleutooth?
Op dit moment valt de verbinding met mijn telefoon na onbepaalde tijd continu weg.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
NoFearCreations schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:36:
Sinds vandaag mag ik mij hier ook melden, trotse bezitter van een 2006 Opel Vectra GTS Elegance 2.2 16v.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op dit moment valt de verbinding met mijn telefoon na onbepaalde tijd continu weg.
Mooi :)

Welke radio heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:36:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De UHP4 module heeft een limiet van 100 contacten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

CD70. Ook zit er een aux input in het vakje onderaan, maar zie geen optie om naar aux te schakelen in het menu?
ArcticWolf schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:27:
[...]

De UHP4 module heeft een limiet van 100 contacten. :X
Zoveel heb ik er niet. Maar zojuist een tijdje met me broer in de auto gezeten, en nu bleef hij wel verbonden.
Helaas geen media audio via bleutooth.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:29:
[...]

CD70. Ook zit er een aux input in het vakje onderaan, maar zie geen optie om naar aux te schakelen in het menu?
Misschien geprobeerd in te bouwen maar niet gelukt? Meen dat de CD70 en DVD90 uit 2005/6 geen aux ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
NoFearCreations schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:29:
[...]

[...]

Zoveel heb ik er niet. Maar zojuist een tijdje met me broer in de auto gezeten, en nu bleef hij wel verbonden.
Helaas geen media audio via bleutooth.
CD70 in een Vectra van 2006? Kan me vergissen maar volgens mij hadden die nog geen factory AUX-aansluting (2007 pas). Kan goed zijn dat het een aftermarket oplossing is (wordt veel gedaam). Zit dan vaak onder CD-wisselaar.

Zou moeten staan onder de Media-knop.

Bluetooth durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volgens mij heb ik geen media knop? Tis allemaal erg "nieuw" voor mij, rijd normaal auto's van voor 2000, die hebben niet zoveel opties. :P

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:50:
Volgens mij heb ik geen media knop? Tis allemaal erg "nieuw" voor mij, rijd normaal auto's van voor 2000, die hebben niet zoveel opties. :P
ik weet ook nog steeds niet hoe ik van source wissel met m'n DVD90... bij de CD30 ging dat veel makkelijker :P

maar is niet zo'n groot probleem, luister eigenlijk alleen maar radio tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik ook voornamelijk, alleen het is af en toe wel fijn om een eigen muziekje te kunnen luisteren. Als het niet anders is kan ik altijd nog mijn FM-transmitter uit de vrachtwagen gebruiken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Opel gebruikt verschillende namen voor dezelfde knop op verschillende (en zelfs dezelfde) systemen. De CD/MP3 knop op mijn CD30MP3 heet zo Media op de CD30 8)7
Dan is het de knop Audio denk ik :P

DVD90 werkt volgens mij hetzelfde als de CD70: drukken op de knop Audio en dan draaien aan de knop in het midden :)

Ik gebruik nu MP3-CD's, voordeel t.o.v AUX is dat ik met de stuurbediening de radio kan bedienen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 17:39

JoSchaap

Had a life, got a modem..

mijn zwarte dak is weer wit! :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yE5sHHb.jpg

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 16:04

Vailen

Shit happens

Wij rijden een Ford Fiesta die nu 2 jaar oud is maar de eerste beurt (20K) was €380,- en laatst de 2 beurt bij 40k was €404,- dus het valt reuze mee als je het vergelijkt met Opel daarom zijn we van plan om over te gaan stappen naar een Astra Sports Tourer aangezien er ook een kleine op komst is

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:23
Heeft er iemand ervaringen met de Opel Astra 1.4T, bouwjaar 02-2011? Het betreft een model J met ca. 112.000 op de teller. Ik lees dat er met dit model veel problemen met de versnellingsbak (M32) en dat ik bij aankoop zou moeten checken of deze is gereviseerd.Volgens de verkoper is deze auto altijd dealer onderhouden geweest maar dat wil natuurlijk niet heel veel zeggen. Ik hoor namelijk van anderen dat ik dit model beter links kan laten liggen...

Mijn vrouw heeft afgelopen zondag mijn geliefde Vectra gecrashed ;w en was deze was direct total loss verklaard. Daardoor opzoek naar een nieuwe waarmee we voorlopig weer even vooruit kunnen. Ik rij ca. 25k per jaar dus ik moet er zeker nog 5 goede jaren uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:54
Ik rij een Astra ST 1.4T van begin 2012, daar zal wel dezelfde versnellingsbak in liggen. Staat 165k op de teller en de versnellingsbak ben ik niet super enthousiast over.
Van 1 naar 2 gaat vaak wat moeilijk en sommige andere versnellingen ook. Verder heb ik een tijd gehad dat alle versnellingen nogal stroperig gaan. Alleen al de pook naar links en rechts bewegen (dus zonder een versnelling in te schakelen) kostte meer kracht dan normaal. En als je 'm naar links duwde en losliet, bleef hij ook links hangen in plaats van terug te vaan naar de middenpostitie. Dat heeft een paar maanden geduurd (soms meer, soms minder, geen peil op te trekken, ook niet afhankelijk van temperatuur) en sinds een week of twee lijkt er niets meer aan de hand. Bij de garage (geen merkdealer, wel gespecialiseerd in versnellingsbakrevisies) zagen ze op het eerste gezicht niets vreemds.
Hoop dat hij nog een tijdje meegaat, maar het zou me niets verbazen als hij ook een revisie nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
1.4T heeft inderdaad de M32 bak, die van 2012 is hetzelfde. Vanaf september 2013 is pas het "vernieuwde" model geleverd.

M32 opzich heb ik geen problemen mee gehad de keren dat ik er mee gereden heb, bovenstaand probleem herken ik *persoonlijk* dan ook niet :)

M32 kan defect raken (slechtere lagers) maar dat hoeft natuurlijk niet. Tenzij gereviseerd met sterkere lagers kan je niks uitsluiten.

Vaak geven ze dan een zoemend geluid, dus het zou kunnen dat die van mauricej ook onderweg is naar een revisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpb102718
  • Laatst online: 22-06 04:30
Mijn versnellingsbak van de astra j 2011 is ook gereviseerd. Het is een heel typisch geluid, je hoort het meteen. Bij het loslaten van het gas kreeg ik een zoemend geluid, en later zwol het aan zodat het echt niet te missen was. Na de revisie schakelde de versnellingsbak overigens zeer strak/kort en niet stroperig of moeilijk, en dat bleef daarna ook zo. Ik denk dat je met goed luisteren en voelen kunt merken of er al nieuwe lagers in zitten, zeker in de lage toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:23
Weet je nog wat de kosten waren om de versnellingsbak te laten reviseren? De auto zelf wordt aangeboden voor 8950, redelijk geprijsd met de verschillende opties maar ik zit natuurlijk niet te wachten op extra onkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Black! schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:13:
Weet je nog wat de kosten waren om de versnellingsbak te laten reviseren? De auto zelf wordt aangeboden voor 8950, redelijk geprijsd met de verschillende opties maar ik zit natuurlijk niet te wachten op extra onkosten.
Hoor meestal tussen de 1200 en 1800 euro, ligt er ook een beetje aan of je het vliegwiel en koppeling meteen mee laat nemen.
En je kan tegenwoordig ook de end casing laten uitwisselen zodat je een "M32 nieuwe generatie" krijgt.

https://www.eco-torque.co...rated-Bearings-End-Casing

Heb zelf ook de M32 bak met 70.000 op de teller en vooralsnog geen last mee gehad.

Paar tips:
-In z'n 1 zetten en koppeling op laten komen, pook mag wel wat bewegen (paar mm) maar geen centimeters
-In z'n 3, 5 (beste optie) of 6 zetten en paar keer snel achter elkaar het gas intrappen zodat de auto gaat bokken... pook mag niet bewegen.
-Zoemend geluid bij dashboard kastje vandaan als je rijdt (op YouTube zijn wel voorbeelden te vinden).

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 02-03-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Black! schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:13:
Ik heb hier nog de factuur van de bakrevisie. Bij mij kwam tegelijkertijd aan het licht dat er teveel speling zat in het dubbele massavliegwiel. In totaal was dat €1925,-. Dubbele massavliegwiel kostte €626,-. Dus reken op €1300,- als je in NL de bakrevisie laat doen. Ik heb een Astra J 1.4T uit 2011. Nog steeds vind ik het ruk schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
dreester schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Ik heb hier nog de factuur van de bakrevisie. Bij mij kwam tegelijkertijd aan het licht dat er teveel speling zat in het dubbele massavliegwiel. In totaal was dat €1925,-. Dubbele massavliegwiel kostte €626,-. Dus reken op €1300,- als je in NL de bakrevisie laat doen. Ik heb een Astra J 1.4T uit 2011. Nog steeds vind ik het ruk schakelen.
Geen coulance van de dealer? Begreep dat Opel tot 10 jaar nog weleens coulance wilt geven op de bak.

Ik heb ook een M32 onder de motorkap (Z20LEH) maar vindt hem prima schakelen, enige is dat de olie wel ff warm moet worden anders schakelt hij erg stroef.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 02-03-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Onafhankelijke garage/revisie bedrijven vind je al van rond de 1k:
http://www.vanloonautobedrijf.nl/versnellingsbakrevisie/
Opel Garage zelf gaat al rond de 1,6k meen ik.

Coulance hangt meer af van dealer als van Opel merk ik. Zo zijn bij mijn Corsa de LPG injectoren volledig onder coulance vervangen, waar anderen soms voor een bepaald onderdeel zelf de beurs moesten trekken, en weer anderen het volledig zelf moesten betalen.

Kwam misschien wel door het feit dat ik zelf al kwam met de coulance regeling, en dat ze hem daarom moesten onderzoeken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Opel vraagt idd tegen de 1700 euro voor een gereviseerde bak.

Maar 1060 euro klinkt mij wel weer erg goedkoop... als je dezelfde meuk er weer in doet heb je 40.000km later weer hetzelfde probleem :P

Zit zelf te denken aan Courtenay motorsport als die van mij moet (kost een paar dagen Engeland :P ):
https://www.courtenayspor...php?act=viewDoc&docId=227

Full Bearing Kit for M32 Early Gearbox includes later revised end case and larger end case bearings £276.00
Price from £360 plus bearing kit and any additional required parts
Removal and Refitting of gearbox from £360.00 - Astra G/H/J models
Gearbox Oil Change M32 Gearbox using Fully Synthetic Valvoline TDL 75w-90 Gearbox oil from £86.40.

1064 gbp (ca. 1200 euro)

optioneel:
Lightweight Flywheel 240mm + Uprated CSR Clutch: Astra H Zafira B VXR 2.0T Z20LEH £776.70 (870 euro)
Lightweight Flywheel 240mm + Uprated CSR Clutch: Corsa Meriva VXR 1.6 Turbo LEL/LET/LER £899.40 (1005 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik kan voorlopig eigen muziek luisteren in de Vectra C2. Had nog een Roidmi rondzwerven, dus dat moet voor nu maar even. Zag op een Vauxhall forum dat het wel mogelijk is om de Aux-In werkend te krijgen op de CD70, maar dat is niet zomaar plug en play.

Ook een navi update voor de CD70 binnengehaald, nu nog ergens een lege cd vinden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:55:
Opel vraagt idd tegen de 1700 euro voor een gereviseerde bak.

Maar 1060 euro klinkt mij wel weer erg goedkoop... als je dezelfde meuk er weer in doet heb je 40.000km later weer hetzelfde probleem :P

Zit zelf te denken aan Courtenay motorsport als die van mij moet (kost een paar dagen Engeland :P ):
https://www.courtenayspor...php?act=viewDoc&docId=227

Full Bearing Kit for M32 Early Gearbox includes later revised end case and larger end case bearings £276.00
Price from £360 plus bearing kit and any additional required parts
Removal and Refitting of gearbox from £360.00 - Astra G/H/J models
Gearbox Oil Change M32 Gearbox using Fully Synthetic Valvoline TDL 75w-90 Gearbox oil from £86.40.

1064 gbp (ca. 1200 euro)

optioneel:
Lightweight Flywheel 240mm + Uprated CSR Clutch: Astra H Zafira B VXR 2.0T Z20LEH £776.70 (870 euro)
Lightweight Flywheel 240mm + Uprated CSR Clutch: Corsa Meriva VXR 1.6 Turbo LEL/LET/LER £899.40 (1005 euro)
Phoe, gelukkig heb ik dat probleem niet met mijn F13+ :+
NoFearCreations schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:54:
Ik kan voorlopig eigen muziek luisteren in de Vectra C2. Had nog een Roidmi rondzwerven, dus dat moet voor nu maar even. Zag op een Vauxhall forum dat het wel mogelijk is om de Aux-In werkend te krijgen op de CD70, maar dat is niet zomaar plug en play.

Ook een navi update voor de CD70 binnengehaald, nu nog ergens een lege cd vinden.
Is inderdaad niet plug-and-play, misschien dat daar de vorige eigenaar ook gestopt is. Bleek toch niet plug-and-play te zijn, dus dan maar halverwege gestopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HxdFadTEsr3zzomjqnkVripr/full.jpg
Sneeuw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:23:
[...]

Phoe, gelukkig heb ik dat probleem niet met mijn F13+ :+

[...]

Is inderdaad niet plug-and-play, misschien dat daar de vorige eigenaar ook gestopt is. Bleek toch niet plug-and-play te zijn, dus dan maar halverwege gestopt.

[afbeelding]
Sneeuw :o
Nice sneeuw :o ! komt zometeen pas hier volgens mij haha

Kan me voorstellen dat als je een (normale) auto koopt en de bak klote is dat je daar niet heel vrolijk van wordt. Zat te twijfelen of ik nou wel of geen OPC wilde kopen dus ben naar Groningen gereden om een proefrit te maken en ik was verkocht (niet aan die.... want die was slecht :P ) maar heb een paar maanden later een OPC gekocht met in m'n achterhoofd dat de M32 gewoon kapot kan.
In mijn geval kunnen er veel meer dure dingen kapot gaan.... ids+ schokdempers, leh turbo etc :+

Maar geen spijt van gehad 8)

Overigens is de "nieuwere" F40 ook niet zo goed... GM was gewoon slecht met het ontwerpen van hand 6 bakken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:30:
[...]

Nice sneeuw :o ! komt zometeen pas hier volgens mij haha

Kan me voorstellen dat als je een (normale) auto koopt en de bak klote is dat je daar niet heel vrolijk van wordt. Zat te twijfelen of ik nou wel of geen OPC wilde kopen dus ben naar Groningen gereden om een proefrit te maken en ik was verkocht (niet aan die.... want die was slecht :P ) maar heb een paar maanden later een OPC gekocht met in m'n achterhoofd dat de M32 gewoon kapot kan.
In mijn geval kunnen er veel meer dure dingen kapot gaan.... ids+ schokdempers, leh turbo etc :+

Maar geen spijt van gehad 8)

Overigens is de "nieuwere" F40 ook niet zo goed... GM was gewoon slecht met het ontwerpen van hand 6 bakken ;(
Hier sinds half 5 ongeveer :+

M32 is trouwens geen Opel bak, maar van Getrag :+

F40 is wel een GM bak. De nieuwere M22 is wel betrouwbaar.

Voor de Meriva van mijn ouders had ik specifiek gezocht naar een zonder 6-bak :p 1.4 zonder turbo te licht, 1.4T 140 altijd met 6-bak, 1.4T 120 geleverd met zowel 5-bak (F17+) als 6-bak (M32). Dus gekozen voor de 1.4T 120 F17+ oOo

Astra met 1.4T 120 is echter altijd met M32 geleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De M32 zit in heel veel voertuigen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rKG9jTt.png

De M22 ken ik dan weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:48:
De M32 zit in heel veel voertuigen:
[afbeelding]

De M22 ken ik dan weer niet :P
I know :p Maar bij de Meriva had ik de keuze, F17+ of M32. Dan maar de 5-bak :D (die ook maar 2600rpm bij 120km/h draait ofzo).

M22 is de nieuwe bak aan de 1.4T en 1.0T. Sommige nieuwe 1.4T hebben de M22 en andere de M32 8)7

De 1.5T van de Insignia B heeft dan weer wel de M32. Staat niet in je lijstje. Evenals de Zafira C of Corsa E OPC. Je lijstje is dus outdated :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK1998NL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:54:
[...]

I know :p Maar bij de Meriva had ik de keuze, F17+ of M32. Dan maar de 5-bak :D (die ook maar 2600rpm bij 120km/h draait ofzo).

M22 is de nieuwe bak aan de 1.4T en 1.0T. Sommige nieuwe 1.4T hebben de M22 en andere de M32 8)7

De 1.5T van de Insignia B heeft dan weer wel de M32. Staat niet in je lijstje. Evenals de Zafira C of Corsa E OPC. Je lijstje is dus outdated :+
Wat!! M'n H met Z16XEP met de F17 draaide 3800 toeren bij 130km/u 8)7 8)7 8)7

2600 rpm bij 120km/u is echt netjes!

En de lijst heb ik van:
https://tech2.guru/vauxhall-m32-6-speed-manual-transmission/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MK1998NL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:56:
Onafhankelijke garage/revisie bedrijven vind je al van rond de 1k:
http://www.vanloonautobedrijf.nl/versnellingsbakrevisie/
Opel Garage zelf gaat al rond de 1,6k meen ik.

Coulance hangt meer af van dealer als van Opel merk ik. Zo zijn bij mijn Corsa de LPG injectoren volledig onder coulance vervangen, waar anderen soms voor een bepaald onderdeel zelf de beurs moesten trekken, en weer anderen het volledig zelf moesten betalen.

Kwam misschien wel door het feit dat ik zelf al kwam met de coulance regeling, en dat ze hem daarom moesten onderzoeken O-)
Ik heb het bij Van Loon laten doen :) Ik heb het eigenlijk preventief laten doen, omdat ik wilde chippen. Meer power, dus eerder stuk was mijn gedachtegang. Tot nu nog steeds niet gechipt omdat er andere dingen stuk gingen 8)7 _O- Ach, ik heb wel eens betere beslissingen genomen.
ArcticWolf schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:45:
[...]

Geen coulance van de dealer? Begreep dat Opel tot 10 jaar nog weleens coulance wilt geven op de bak.

Ik heb ook een M32 onder de motorkap (Z20LEH) maar vindt hem prima schakelen, enige is dat de olie wel ff warm moet worden anders schakelt hij erg stroef.
Koud schakelt hij inderdaad heel stroef.

Iemand ervaring met een short-throw shifter? Wordt het er beter op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:59:
[...]

Wat!! M'n H met Z16XEP met de F17 draaide 3800 toeren bij 130km/u 8)7 8)7 8)7

2600 rpm bij 120km/u is echt netjes!

En de lijst heb ik van:
https://tech2.guru/vauxhall-m32-6-speed-manual-transmission/
Zelfs mijn Corsa draait dat niet _o- 3500tpm zit ik al boven de 130 :*)

Kan wat meer zijn trouwens, weet het niet meer precies :p I.i.g onder de 3000tpm. Rij er niet vaak ik (want de auto van m'n ouders).

Vermoed dat 'ie gechipt is trouwens, dat ding is veel te vlot voor 120pk :+

Van de F17 zijn trouwens meerdere versies met verschillende eindoverbrengingen.

Opel-infos is wel.up-to-date geloof ik:
http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html
dreester schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:02:
[...]

Ik heb het bij Van Loon laten doen :) Ik heb het eigenlijk preventief laten doen, omdat ik wilde chippen. Meer power, dus eerder stuk was mijn gedachtegang. Tot nu nog steeds niet gechipt omdat er andere dingen stuk gingen 8)7 _O- Ach, ik heb wel eens betere beslissingen genomen.

[...]

Koud schakelt hij inderdaad heel stroef.

Iemand ervaring met een short-throw shifter? Wordt het er beter op?
Spijtig om te horen dat er meer kapot ging -O- Hopelijk blijft hij nu heel :*)

Geen ervaring met een short-throw shifter trouwens, maar dat stroeve blijf je houden.

Pagina: 1 2 ... 51 Laatste