Denk je dat ze bij bosjes in de showroom staan als de levertijd zo lang is?LankHoar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:47:
[...]
Pff.. Is annuleren geen optie? En dan 1 uit de showroom kopen voor minder
Recent heb ik de nieuwe Astra hatchback level 2 met 1.2 turbo benzine besteld via de leasemaatschappij van mijn werkgever (Arval). Zij hebben de order op 25 april bevestigd aan de dealer en zojuist een geschatte leverdatum afgegeven: eerste helft van oktober 2023! 🥳
Ja, zo ging het hier ook een jaar geleden….oscarwashere schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:00:
Recent heb ik de nieuwe Astra hatchback level 2 met 1.2 turbo benzine besteld via de leasemaatschappij van mijn werkgever (Arval). Zij hebben de order op 25 april bevestigd aan de dealer en zojuist een geschatte leverdatum afgegeven: eerste helft van oktober 2023! 🥳
Wat voor ruitenwissers kan ik het beste voor mijn Astra K Sports Tourer kopen? Ik zie enkel verschil in prijs, maar wat is het verschil in kwaliteit? Ik zie bijvoorbeeld deze sets:
De achterste is de enige die momenteel vervanging nodig heeft, maar lijkt me goed om ook de voorste alvast op voorraad te hebben, zal dan niet heel lang meer duren (gaat al 55K kilometer mee volgens mij).
- https://www.ruitenwisserw...io-flatblade-vf900-2.html + https://www.ruitenwisserw...o-silencio-flatblade.html (100 euro)
- https://www.nieuweruitenw...r-station-vanaf-2017.html + https://www.nieuweruitenw...-tourer-k-vanaf-2016.html (57 euro)
- https://www.winparts.nl/r...voor-achter/p1335591.html (35 euro)

De achterste is de enige die momenteel vervanging nodig heeft, maar lijkt me goed om ook de voorste alvast op voorraad te hebben, zal dan niet heel lang meer duren (gaat al 55K kilometer mee volgens mij).
When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!
ik heb toevallig ook die laatste set van de week besteld voor mijn Astra K Sports Tourer. Rij al jaren Opel en de Bosch Aero Twins zijn mij altijd goed bevallen.
Nice, congratsoscarwashere schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:00:

Ik gebruik al jaren exclusief Bosch AeroTwin (je laatste optie dus). Enige wissers waar ik goede ervaringen mee heb. Valeo's een keer bij mijn broer er op gezet (moesten snel nieuwe, waren op voorraad), maar dat viel toch flink tegen.LankHoar schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:09:
Wat voor ruitenwissers kan ik het beste voor mijn Astra K Sports Tourer kopen? Ik zie enkel verschil in prijs, maar wat is het verschil in kwaliteit? Ik zie bijvoorbeeld deze sets:Als het puur om de prijs gaat, zou ik uiteraard de laatste in het lijstje nemen
- https://www.ruitenwisserw...io-flatblade-vf900-2.html + https://www.ruitenwisserw...o-silencio-flatblade.html (100 euro)
- https://www.nieuweruitenw...r-station-vanaf-2017.html + https://www.nieuweruitenw...-tourer-k-vanaf-2016.html (57 euro)
- https://www.winparts.nl/r...voor-achter/p1335591.html (35 euro)
Ik vervang ze zelf ongeveer iedere 3 jaar blijkbaar, niet dat ik er op let qua tijd maar zodra ik merk dat ze niet meer 100% wissen gaan er nieuwe op. Van 2 tientjes ga ik wakker liggen

Op de Meriva heeft het Bosch setje er bijna 6 jaar op gezeten

Bij iedere auto die binnen ons gezin gekocht is, is het eerste wat we vervangen de ruitenwissers

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
@MK_ helder verhaal waar ik wat mee kan
Ik ga dus zo'n Bosch setje bestellen, en wellicht voor en achter maar tegelijk vervangen. Kan echt niet goedkoper zijn bij de dealer ook 

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!
Tegelijkertijd doen en niet naar om kijkenLankHoar schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:49:
@MK_ helder verhaal waar ik wat mee kanIk ga dus zo'n Bosch setje bestellen, en wellicht voor en achter maar tegelijk vervangen. Kan echt niet goedkoper zijn bij de dealer ook

Wat ze bij de dealer kosten, geen idee. Maar waarschijnlijk het dubbele

[Voor 11% gewijzigd door MK_ op 06-05-2023 13:42]
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Even mezelf quoten. Binnenkort grote beurt, en zie dat de dealer er 0w20 in gaat gooien. Mijn huidige flesje olie is bijna op, dus ik wil graag een litertje bij kopen zodat ik tussentijds kan bijvullen wanneer nodig. Is dit dan een goede bus om te kopen? Ik heb hier namelijk nul verstand van, zie dat er "GM dexos 1 Gen 2 in de beschrijving staatLankHoar schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:01:
[...]
[Afbeelding]
Zo te zien moet er dexos1 Gen 2 in. Volgens mijn onderhoudsboekje zit er nu "5W30" in dus dan zou ik daar naar op zoek moeten lijkt me.

[Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 08-05-2023 22:01]
Ik had al een mail gestuurd om te vragen, en kreeg vandaag antwoord. 69,27 euro ex. BTWMK_ schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:40:
[...]
Tegelijkertijd doen en niet naar om kijkenZo'n achterwisser kost een hele 5-6€
Wat ze bij de dealer kosten, geen idee. Maar waarschijnlijk het dubbele
[Afbeelding]

Ja, dat is de juisteLankHoar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:00:
[...]
Even mezelf quoten. Binnenkort grote beurt, en zie dat de dealer er 0w20 in gaat gooien. Mijn huidige flesje olie is bijna op, dus ik wil graag een litertje bij kopen zodat ik tussentijds kan bijvullen wanneer nodig. Is dit dan een goede bus om te kopen? Ik heb hier namelijk nul verstand van, zie dat er "GM dexos 1 Gen 2 in de beschrijving staat

Heh met BTW bijna 3x zo duurLankHoar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:02:
[...]
Ik had al een mail gestuurd om te vragen, en kreeg vandaag antwoord. 69,27 euro ex. BTWIk zal hem vriendelijk bedanken en dat ik ze zelf vervang

Gebeld voor een Astra K die te koop stond, vanochtend online gekomen, binnen 1 uur gebeld... waarschijnlijk al verkocht

Edit: yup, verkocht

Stond ie er op voor een kratje bier ofzo?MK_ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:49:
[...]
Ja, dat is de juiste
[...]
Heh met BTW bijna 3x zo duur
Gebeld voor een Astra K die te koop stond, vanochtend online gekomen, binnen 1 uur gebeld... waarschijnlijk al verkocht
Edit: yup, verkocht

Dat nog niet, maar scherp geprijsd was hij wel

Vandaag een Astra K D16SHT met 6T45 gekocht en wil 'm ook laten flushen. Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen en of het naar tevredenheid was? En zijn er toen nog bijzonderheden aan het licht komen voor de 6T45? Hier is namelijk weinig over te vinden.Wackoz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 00:55:
[...]
Dankjewel!
Ik ben aan het snuffelen voor een automaat flush. Hoor/lees dat het geen oplossing voor problemen is maar vooral nut kan hebben als alles nog goed werkt om het zo te houden. Als ik op 6T45 zoek krijg ik niet veel gevonden.
Weet jij wat voor olie hierin moet en of er iets van een interval voor staat? Ik geloof niet zo in "lifelong" vloeistoffenIk was ook enigszins overstuur toen de dealer vertelde dat een brandstoffilter alleen inclusief de hele tank vervangen kan worden
Gefeliciteerd met de aankoop

Voordeel dat de GM 6T40 / 45 in vrij veel GM producties gevoerd is (geweest?) waardoor er aardig wat over te vinden is. Het makkelijkst is niet op "opel" zoeken maar de onderdeel merken en types, eigenlijk met vrij veel "pre-PSA" Opels zo in mijn ervaring.
Het is even terug dat ik hierin gedoken ben maar het "bijzondere" aan de automaat service op deze bak is het op de juiste manier en hoeveelheid vullen (juiste temperatuur, anders staat er een klepje dicht wat ellende kan geven). Wat ik niet weet is hoeveel garagisten/tranmissie bedrijven dit type bak zien en daar ervaring mee hebben. De opel dealers die ik gevraagd heb kunnen/doen het in ieder geval niet

Heb je een reden om te flushen of preventief?
Ik heb zelf geen merkbare klachten (51k kilometers) dus twijfel anders de automaatolie zelf te verversen. Flushen op druk o.i.d. ga ik in ieder geval niet zelf kunnen.
[Voor 8% gewijzigd door Wackoz op 14-05-2023 21:51]
één is geen, twee is één
Vrijdag komt onze Opel Corsa-E! Vraag voor de gebruikers hier, wat zijn nu echt handige dingen om te doen. Welke apps bv. Hij wordt thuis afgeleverd, dus we krijgen geen uitleg etc erbij. Daarvoor moeten we dan een afspraak maken bij de dealer maar we willen wel al iets vanuit gebruikers aan tips & tricks.
De uitleg die je bij de dealer krijgt stelt mijn inziens geen hol voor, bij mij tenminste niet. Ik wist met een beetje onderzoek al meer van de auto af dan de verkoper.
Gewoon zelf wat door de menu's wandelen, meeste knoppen zijn vanzelfsprekend. En je hebt altijd nog een instructieboekje.
Ik gebruik de opel app nooit. Enige waarvoor ik het zou gebruiken is op afstand aan zetten van de kachel/airco, maar na een paar keer te hebben geprobeerd kwam de opdracht pas door als ik bij de auto stond. Dan heb ik er niet veel aan, auto wil geen verbinding maken met mijn wifi-netwerk, slechte ontvangst netwerk, heel even zichtbaar en dan verdwijnt ie weer, terwijl mijn telefoon als ik in de auto zit vol bereik heeft.
gebruik nu gewoon het tijdschema voor de verwarming in de ochtend, met name handig in de winter zodat je niet hoeft te krabben. Dit doe ik wel terwijl de auto gewoon is aangesloten op de laadunit, geen idee hoeveel actieradius het kost als je dit op de accu doet.
edit: De app gebruikt om de auto te registeren en zo ook updates voor de auto binnengehaald (je krijgt een linkje om te downloaden naar pc) maar dit kan vast ook op een andere manier.
Gewoon zelf wat door de menu's wandelen, meeste knoppen zijn vanzelfsprekend. En je hebt altijd nog een instructieboekje.
Ik gebruik de opel app nooit. Enige waarvoor ik het zou gebruiken is op afstand aan zetten van de kachel/airco, maar na een paar keer te hebben geprobeerd kwam de opdracht pas door als ik bij de auto stond. Dan heb ik er niet veel aan, auto wil geen verbinding maken met mijn wifi-netwerk, slechte ontvangst netwerk, heel even zichtbaar en dan verdwijnt ie weer, terwijl mijn telefoon als ik in de auto zit vol bereik heeft.
gebruik nu gewoon het tijdschema voor de verwarming in de ochtend, met name handig in de winter zodat je niet hoeft te krabben. Dit doe ik wel terwijl de auto gewoon is aangesloten op de laadunit, geen idee hoeveel actieradius het kost als je dit op de accu doet.
edit: De app gebruikt om de auto te registeren en zo ook updates voor de auto binnengehaald (je krijgt een linkje om te downloaden naar pc) maar dit kan vast ook op een andere manier.
[Voor 8% gewijzigd door Headozz op 16-05-2023 13:44]
Bedankt!Wackoz schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:45:
[...]
Gefeliciteerd met de aankoopHoeveel km heeft hij gereden? Ik heb vooralsnog geen flush laten doen omdat de auto al weken binnen stilstaat i.v.m. ander vervoer. Over een maand moet hij voor zijn eerste APK keuring en heb ondertussen wel gevonden dat een service voor de 6T40/45 niet moeilijk hoeft te zijn.
Voordeel dat de GM 6T40 / 45 in vrij veel GM producties gevoerd is (geweest?) waardoor er aardig wat over te vinden is. Het makkelijkst is niet op "opel" zoeken maar de onderdeel merken en types, eigenlijk met vrij veel "pre-PSA" Opels zo in mijn ervaring.
Het is even terug dat ik hierin gedoken ben maar het "bijzondere" aan de automaat service op deze bak is het op de juiste manier en hoeveelheid vullen (juiste temperatuur, anders staat er een klepje dicht wat ellende kan geven). Wat ik niet weet is hoeveel garagisten/tranmissie bedrijven dit type bak zien en daar ervaring mee hebben. De opel dealers die ik gevraagd heb kunnen/doen het in ieder geval niet![]()
Heb je een reden om te flushen of preventief?
Ik heb zelf geen merkbare klachten (51k kilometers) dus twijfel anders de automaatolie zelf te verversen. Flushen op druk o.i.d. ga ik in ieder geval niet zelf kunnen.
Hij heeft 54k gelopen nu.
Is puur preventief. De automaat schakelt nog prima.
Ik zal eens rondbellen en de in het filmpje omschreven methode voorleggen, wanneer ze het als onzin afdoen weet ik genoeg en ga ik door naar de volgende

De Opel app werkt de laatste tijd echt soepeltjes om bijvoorbeeld de accu uit te lezen tijdens t opladen en voor updates.sanger1981 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:39:
Vrijdag komt onze Opel Corsa-E! Vraag voor de gebruikers hier, wat zijn nu echt handige dingen om te doen. Welke apps bv. Hij wordt thuis afgeleverd, dus we krijgen geen uitleg etc erbij. Daarvoor moeten we dan een afspraak maken bij de dealer maar we willen wel al iets vanuit gebruikers aan tips & tricks.
Verder is het afhankelijk van je gebruiksprofiel handig om de standaard apps voor laadpalen en eventueel lange afstand navigatie.
Zulke levertijden zijn iets waar je autojournalisten zelden of nooit over hoort. Ze testen en zijn enthousiast in hun video's maar totale stilte als het aankomt op levertijd / beschikbaarheid.MK_ schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:04:
Verschilt erg per aandrijflijn. Enkel ICE is vrij snel te leveren, PHEV en EV zit een lange levertijd op.
Laatste indicatie die ik heb gezien:Dus vooral de elektrische varianten, zeker voor de Corsa, en de ST Astra (omdat daar de productie nog fatsoenlijk van moet starten/net is gestart)... Geldt ook voor auto's nu besteld, heb je een jaar geleden een Astra ST besteld hoop ik niet dat je nog een jaar moet wachten
- Corsa
- ICE: 9-11 weken
- EV: 43-52 weken
- Crossland X: 15-24 weken
- Mokka
- ICE: 15 weken
- EV: 28-37 weken
- Astra
- Hatchback, ICE: 15-24 weken
- Hatchback, PHEV: 15-24 weken
- Sports Tourer, ICE: 50-55 weken (Q1 2024)
- Sports Tourer, PHEV: 50-55 weken (Q1 2024)
- Grandland
- ICE: 11 weken
- PHEV: 43-52 weken
- Rocks-e: 15-24 weken
- Combo
- Combo Life-E: 15-24 weken
- Combo: 43-52 weken
- Combo Electric: 43-52 weken
- Vivaro
- Vivaro Combi-E: 43-52 weken
- Vivaro: 50-55 weken
- Vivaro Electric: 15-24 weken
- Movano
- Movano: 15-24 weken
- Movano Electric: 15-24 weken
En mogelijks heeft een ander land nog andere allocaties beschikbaar...
Edit: hetzelfde zie je ook bij Peugeot:
208 vs EV: 16-21 vs 51-55 weken
2008 vs EV: 12-16 vs 29-34 weken
308(SW) vs HYB: 7-12 (16-21) vs 51-55 weken
De Corsa F facelift is hier! En verkrijgbaar in grondlak 

Net als de Grandland, achteraf voorzien van een Vizor neus zonder aanpassing spatbord/motorkap. Ik ga pas oordelen als ik hem in het echt zie.
Interieur, infotainment neemt nu de hele ruimte in! Dus geen balkjes meer met temperatuur... En Android Auto/Apple CarPlay is draadloos.

Corsa Electric uiteraard met de vernieuwde aandrijflijn. Interessant: mild-hybride! 100 en 136pk, 48V, 7 traps met dubbele koppeling.

Net als de Grandland, achteraf voorzien van een Vizor neus zonder aanpassing spatbord/motorkap. Ik ga pas oordelen als ik hem in het echt zie.
Interieur, infotainment neemt nu de hele ruimte in! Dus geen balkjes meer met temperatuur... En Android Auto/Apple CarPlay is draadloos.

Corsa Electric uiteraard met de vernieuwde aandrijflijn. Interessant: mild-hybride! 100 en 136pk, 48V, 7 traps met dubbele koppeling.
In de meeste gevallen is het bij iedere fabrikant zo, dus dan blijft de uitkomst gelijkNoorderling schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:31:
[...]
Zulke levertijden zijn iets waar je autojournalisten zelden of nooit over hoort. Ze testen en zijn enthousiast in hun video's maar totale stilte als het aankomt op levertijd / beschikbaarheid.

Ik denk dat het een beetje aan de kleur ligt of de nieuwe neus er mooier uitziet. Die grijze van de foto ziet er niet verkeerd uit, helaas vind ik die grijze kleur een beetje treurig. Die zou ik nooit kiezen.
Zou denk ik leuk zijn als het front in de kleur van de auto wordt gemaakt.
Effe een (matig) photosjopje....
.
Groter scherm is wel leuk. De huidige 10" is een beetje sneu met die balken aan de zijkant. Zonde van de ruimte.
Koplampen zijn ook nieuw zo te zien.
Nieuwe aandrijflijn ben ik wel benieuwd naar.
Het laatste wat de Corsa namelijk nodig had was meer vermogen. Dan zouden er ook wat serieuze zaken aan het onderstel verbeterd moeten worden denk ik.
Ik kan waarschijnlijk binnenkort een stukje rijden in een nieuwe Jeep met de nieuwe Stellantis aandrijflijn. Ben heel benieuwd.
.
Groter scherm is wel leuk. De huidige 10" is een beetje sneu met die balken aan de zijkant. Zonde van de ruimte.
Het laatste wat de Corsa namelijk nodig had was meer vermogen. Dan zouden er ook wat serieuze zaken aan het onderstel verbeterd moeten worden denk ik.
Ik kan waarschijnlijk binnenkort een stukje rijden in een nieuwe Jeep met de nieuwe Stellantis aandrijflijn. Ben heel benieuwd.
Mijn ouders hebben net hun bestelling maar geannuleerd. Rode astra st hybrid gs-line met alles erop. Inmiddels 13 maanden geleden besteld. Dealer kon nog steeds geen e.t.a. aangeven.Geheugenbank schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:23:
[...]
We wachten al meer dan een jaar op een Mokka-e
De levering is voor de zoveelste keer opgeschoven naar eind mei, misschien is de bestelde versie niet eens meer leverbaar straks
Begrijpelijk, de Mokka wordt binnenkort eindelijk afgeleverd.darkkingll schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:49:
[...]
Mijn ouders hebben net hun bestelling maar geannuleerd. Rode astra st hybrid gs-line ket alles erop. Inmiddels 13 maanden geleden besteld. Dealer kon nog steeds geen e.t.a. aangeven.
Als ze dit nu ook als update uitgeven voor de huidige CorsaMK_ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:59:
Interieur, infotainment neemt nu de hele ruimte in! Dus geen balkjes meer met temperatuur...

Software support is echt super ondermaats in de auto industrie, behalve Tesla doet niemand aan feature updates etc...
MyOpel app connectie werkt hier al niet meer sinds 10 april en niemand weet waarom.
Kek kleurtje, hoop dat ze die voeren! Corsa F heeft nooit geel gehad volgens mij, maar zo zou ik hem wel willenPaling1 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:24:
Ik denk dat het een beetje aan de kleur ligt of de nieuwe neus er mooier uitziet. Die grijze van de foto ziet er niet verkeerd uit, helaas vind ik die grijze kleur een beetje treurig. Die zou ik nooit kiezen.
.[Afbeelding]

Ook andere hardware, zal niet gebeuren.ricjuh schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:25:
[...]
Als ze dit nu ook als update uitgeven voor de huidige Corsa![]()
Software support is echt super ondermaats in de auto industrie, behalve Tesla doet niemand aan feature updates etc...
MyOpel app connectie werkt hier al niet meer sinds 10 april en niemand weet waarom.
Hardware matig zou het gewoon mogelijk moeten zijn, tijdens een software update wordt wel het volledige scherm gebruikt

Hebben de Corsa's wel de temperatuur ook op de knoppencluster staan? Anders werkt het sowieso nietricjuh schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:43:
[...]
Hardware matig zou het gewoon mogelijk moeten zijn, tijdens een software update wordt wel het volledige scherm gebruikt

Maar goed, ik ken niet de gehele achterliggende architectuur van het systeem, als alles opnieuw getest moet worden...
Door GM -> PSA/Stellantis hebben ze maar snel iets van de planken moeten pakken, met weinig aanpassingen mogelijk. Dan was dit het resultaat

Uitgaande van de Buick Excelle, wat eigenlijk de Chinese sedan is van de Corsa F die we eigenlijk hadden moeten krijgen... Had je gewoon het standaard Intellilink R4.0 gehad

Sinds ik een aantal weken geleden een software update van het "touchscreen multimedia systeem" (zo stond het dacht ik in de beschrijving), heb ik het idee dat er eerder meer fout gaat dan goed. Regelmatig dat als ik de telefoon aansluit voor android auto ik audiobron niet kan veranderen naar radio, standaard begint spotify te spelen. moet dan eerst de telefoon weer los halen en vervolgens weer inpluggen om wel de audio bron naar radio te kunnen selecteren. Ook al een keer een vastloper gehad dat ik niets meer kon doen, zowel touch screen als fysieke knoppen werkten niet meer. Even de auto uit en aan hielp niet, volgende ochtend werkte het gelukkig wel weer.
Ook heb ik het idee dat de airco niet meer naar behoren werkt. Komt wel iets wat koele lucht uit de blazers maar kan niet zeggen dat het koud is op koudste stand, heb het idee dat het voorheen kouder was. Al zal dit ook een losstaand probleem kunnen zijn. Maar binnenkort mag ik weer voor onderhoudsbeurtje (72000km)
Corsa F electric gs-line (2020)
Ook heb ik het idee dat de airco niet meer naar behoren werkt. Komt wel iets wat koele lucht uit de blazers maar kan niet zeggen dat het koud is op koudste stand, heb het idee dat het voorheen kouder was. Al zal dit ook een losstaand probleem kunnen zijn. Maar binnenkort mag ik weer voor onderhoudsbeurtje (72000km)
De standaarduitrusting van de nieuwe Astra 2023 Level 2 is gewijzigd. Helaas is hiermee de adaptieve cruise control vervallen, deze zit nu alleen op de plugin hybride level 2 of bij andere uitvoeringen vanaf level 4. Er blijft wel 'normale' cruise control over.
De brochure spreekt nu ook van een level 3, maar dit is nog niet in de configurator zichtbaar.
De brochure spreekt nu ook van een level 3, maar dit is nog niet in de configurator zichtbaar.
[Voor 25% gewijzigd door oscarwashere op 30-05-2023 13:47]
Ik heb hier geen (terugkerende) problemen ondervonden met het display sinds de laatste update van het touchscreen.Wel een keer of 2 á 3 dat de hele boel vastliep. 1 keertje was dat bij achteruitrijden. Dus beeld switchte naar de camera en daarna stond het beeld vast. Auto uitzetten, deuren op slot en een minuutje later ging het scherm pas uit.Headozz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:49:
Sinds ik een aantal weken geleden een software update van het "touchscreen multimedia systeem" (zo stond het dacht ik in de beschrijving), heb ik het idee dat er eerder meer fout gaat dan goed. Regelmatig dat als ik de telefoon aansluit voor android auto ik audiobron niet kan veranderen naar radio, standaard begint spotify te spelen. moet dan eerst de telefoon weer los halen en vervolgens weer inpluggen om wel de audio bron naar radio te kunnen selecteren. Ook al een keer een vastloper gehad dat ik niets meer kon doen, zowel touch screen als fysieke knoppen werkten niet meer. Even de auto uit en aan hielp niet, volgende ochtend werkte het gelukkig wel weer.
Ook een keer dat het beeld zwart bleef. Auto aan en weer uit verhielp dat.
Ik gebruik eigenlijk alleen maar Android Auto, dus kom verder niet veel in het touchscreen. Bij mij begint Deezer soms wel en soms niet gelijk te spelen, maar ik kan altijd van audiobron wisselen.
Qua airco heb ik ook het idee dat ie niet echt lekker werkt. Lijkt met de warmte van de afgelopen week veel moeite te hebben. Ik zet de temp naar 'Lo' en als ik het dan koud krijg gaat ie weer naar een normale temp. Dan is de auto in ieder geval sneller op temperatuur...
Mijn auto wil over 1500 km voor een beurtje weg (50k). Ik heb gisteren voor de 4e keer in 2023 de batterij in mijn sleutel vervangen, dus mogen ze daar ook lekker naar kijken.
Ik blijf het maar opvallend vinden wat ze aan het doen zijn, volgens mij hebben ze zelf geen ideeoscarwashere schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:41:
De standaarduitrusting van de nieuwe Astra 2023 Level 2 is gewijzigd. Helaas is hiermee de adaptieve cruise control vervallen, deze zit nu alleen op de plugin hybride level 2 of bij andere uitvoeringen vanaf level 4. Er blijft wel 'normale' cruise control over.

Ik kan me vergissen, maar ACC was op de Edition/Level 2 toch ook niet standaard op de benzine variant voorheen?
Level 3 is wat voorheen de Elegance was. Ik zag hem inderdaad in de prijslijst staan, maar niet in de configurator

Klopt, had ik wat verwarrend omschreven. Het is nu niet meer mogelijk om de adaptieve cruise control te kiezen als optie bij de modellen met handmatige versnelling, alleen op de automaat.MK_ schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:51:
[...]
Ik kan me vergissen, maar ACC was op de Edition/Level 2 toch ook niet standaard op de benzine variant voorheen?
Level 3 is wat voorheen de Elegance was. Ik zag hem inderdaad in de prijslijst staan, maar niet in de configuratorIk vermoed dat de configurator nog geupdate moet worden? De genoemde upgrade items zitten er ook niet standaard bij als je configureert... (Edit: toch wel, als €0 opties)
In de brochure noemt men de 'gratis upgrades' als level 3 en dit niveau heeft geen prijsverschil op level 2. In de configurator dien je inderdaad deze opties zelf aan te vinken voor €0. Beetje omslachtig als je het mij vraagt, als je dan toch de configuraties eenvoudiger wil maken (oftewel: minder variate = goedkopere productie), maak dan deze opties deel van de standaarduitrusting van level 2.
Ik zie het nu inderdaad, ik had de oude Level 3 nog in mijn hoofdoscarwashere schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:03:
[...]
Klopt, had ik wat verwarrend omschreven. Het is nu niet meer mogelijk om de adaptieve cruise control te kiezen als optie bij de modellen met handmatige versnelling, alleen op de automaat.
In de brochure noemt men de 'gratis upgrades' als level 3 en dit niveau heeft geen prijsverschil op level 2. In de configurator dien je inderdaad deze opties zelf aan te vinken voor €0. Beetje omslachtig als je het mij vraagt, als je dan toch de configuraties eenvoudiger wil maken (oftewel: minder variate = goedkopere productie), maak dan deze opties deel van de standaarduitrusting van level 2.

Vermoedelijk is dit iets van Opel NL, in België is die actie namelijk weer niet. In België heten ze ook nog Edition en GS (Elegance is daar ook weg nu). DE heeft dan weer een Business Editon en een Enjoy (oude naam weer van stal gehaald?), waarbij de Business Edtion een beetje onze Level 3 is en Enjoy de Level 2 (terwijl de Enjoy duurder is dan de Business Edition).
M.b.t ACC: daar kan je inderdaad gelijk in hebben. In Duitsland kan je op de Business Edition met handbak wel weer ACC bestellen, tenzij ik "Automatischer Geschwindigkeits-Assistent" fout interpreteer