Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

LankHoar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:47:

[...]

Pff.. Is annuleren geen optie? En dan 1 uit de showroom kopen voor minder :)
Denk je dat ze bij bosjes in de showroom staan als de levertijd zo lang is?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:19

oscarwashere

"Very nice"

Recent heb ik de nieuwe Astra hatchback level 2 met 1.2 turbo benzine besteld via de leasemaatschappij van mijn werkgever (Arval). Zij hebben de order op 25 april bevestigd aan de dealer en zojuist een geschatte leverdatum afgegeven: eerste helft van oktober 2023! 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:45
oscarwashere schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:00:
Recent heb ik de nieuwe Astra hatchback level 2 met 1.2 turbo benzine besteld via de leasemaatschappij van mijn werkgever (Arval). Zij hebben de order op 25 april bevestigd aan de dealer en zojuist een geschatte leverdatum afgegeven: eerste helft van oktober 2023! 🥳
Ja, zo ging het hier ook een jaar geleden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:09

LankHoar

Langharig tuig

Wat voor ruitenwissers kan ik het beste voor mijn Astra K Sports Tourer kopen? Ik zie enkel verschil in prijs, maar wat is het verschil in kwaliteit? Ik zie bijvoorbeeld deze sets:Als het puur om de prijs gaat, zou ik uiteraard de laatste in het lijstje nemen :)

De achterste is de enige die momenteel vervanging nodig heeft, maar lijkt me goed om ook de voorste alvast op voorraad te hebben, zal dan niet heel lang meer duren (gaat al 55K kilometer mee volgens mij).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 14:54

-ET-

Phone Home

ik heb toevallig ook die laatste set van de week besteld voor mijn Astra K Sports Tourer. Rij al jaren Opel en de Bosch Aero Twins zijn mij altijd goed bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
oscarwashere schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:00:
Nice, congrats :D
LankHoar schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:09:
Wat voor ruitenwissers kan ik het beste voor mijn Astra K Sports Tourer kopen? Ik zie enkel verschil in prijs, maar wat is het verschil in kwaliteit? Ik zie bijvoorbeeld deze sets:Als het puur om de prijs gaat, zou ik uiteraard de laatste in het lijstje nemen :)

De achterste is de enige die momenteel vervanging nodig heeft, maar lijkt me goed om ook de voorste alvast op voorraad te hebben, zal dan niet heel lang meer duren (gaat al 55K kilometer mee volgens mij).
Ik gebruik al jaren exclusief Bosch AeroTwin (je laatste optie dus). Enige wissers waar ik goede ervaringen mee heb. Valeo's een keer bij mijn broer er op gezet (moesten snel nieuwe, waren op voorraad), maar dat viel toch flink tegen.

Ik vervang ze zelf ongeveer iedere 3 jaar blijkbaar, niet dat ik er op let qua tijd maar zodra ik merk dat ze niet meer 100% wissen gaan er nieuwe op. Van 2 tientjes ga ik wakker liggen _o-

Op de Meriva heeft het Bosch setje er bijna 6 jaar op gezeten 8)7 Paar weken terug maar vervangen, mijn pa vond ze nog goed maar merkte toch opeens verschil met wissen :+ (had niet gezegd dat ik ze vervangen had)

Bij iedere auto die binnen ons gezin gekocht is, is het eerste wat we vervangen de ruitenwissers :') Want blijkbaar interesseert het niemand. Vriend van me idem, Astra gekocht in januari, vielen de wissers tegen. Direct gezegd, nieuwe ruitenwissers halen. 5 maanden mee doorgereden en gezeurd, toch maar een nieuw setje Bosch gehaald en aanschouw, alle problemen opgelost :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@MK_ helder verhaal waar ik wat mee kan :) Ik ga dus zo'n Bosch setje bestellen, en wellicht voor en achter maar tegelijk vervangen. Kan echt niet goedkoper zijn bij de dealer ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:49:
@MK_ helder verhaal waar ik wat mee kan :) Ik ga dus zo'n Bosch setje bestellen, en wellicht voor en achter maar tegelijk vervangen. Kan echt niet goedkoper zijn bij de dealer ook :)
Tegelijkertijd doen en niet naar om kijken :p Zo'n achterwisser kost een hele 5-6€ _o-

Wat ze bij de dealer kosten, geen idee. Maar waarschijnlijk het dubbele :p

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/777860680404434944/1104372554849861702/IMG20230112145003.jpg
:7

[ Voor 11% gewijzigd door MK_ op 06-05-2023 13:42 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:01:
[...]

[Afbeelding]

Zo te zien moet er dexos1 Gen 2 in. Volgens mijn onderhoudsboekje zit er nu "5W30" in dus dan zou ik daar naar op zoek moeten lijkt me.
Even mezelf quoten. Binnenkort grote beurt, en zie dat de dealer er 0w20 in gaat gooien. Mijn huidige flesje olie is bijna op, dus ik wil graag een litertje bij kopen zodat ik tussentijds kan bijvullen wanneer nodig. Is dit dan een goede bus om te kopen? Ik heb hier namelijk nul verstand van, zie dat er "GM dexos 1 Gen 2 in de beschrijving staat :)

[ Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 08-05-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:40:
[...]

Tegelijkertijd doen en niet naar om kijken :p Zo'n achterwisser kost een hele 5-6€ _o-

Wat ze bij de dealer kosten, geen idee. Maar waarschijnlijk het dubbele :p

[Afbeelding]
:7
Ik had al een mail gestuurd om te vragen, en kreeg vandaag antwoord. 69,27 euro ex. BTW 8)7 Ik zal hem vriendelijk bedanken en dat ik ze zelf vervang :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:00:
[...]
Even mezelf quoten. Binnenkort grote beurt, en zie dat de dealer er 0w20 in gaat gooien. Mijn huidige flesje olie is bijna op, dus ik wil graag een litertje bij kopen zodat ik tussentijds kan bijvullen wanneer nodig. Is dit dan een goede bus om te kopen? Ik heb hier namelijk nul verstand van, zie dat er "GM dexos 1 Gen 2 in de beschrijving staat :)
Ja, dat is de juiste :)
LankHoar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:02:
[...]
Ik had al een mail gestuurd om te vragen, en kreeg vandaag antwoord. 69,27 euro ex. BTW 8)7 Ik zal hem vriendelijk bedanken en dat ik ze zelf vervang :+
Heh met BTW bijna 3x zo duur :P

Gebeld voor een Astra K die te koop stond, vanochtend online gekomen, binnen 1 uur gebeld... waarschijnlijk al verkocht :')

Edit: yup, verkocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Ja, dat is de juiste :)

[...]

Heh met BTW bijna 3x zo duur :P

Gebeld voor een Astra K die te koop stond, vanochtend online gekomen, binnen 1 uur gebeld... waarschijnlijk al verkocht :')

Edit: yup, verkocht 8)7
Stond ie er op voor een kratje bier ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:31:
[...]
Stond ie er op voor een kratje bier ofzo? :P
Dat nog niet, maar scherp geprijsd was hij wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:46
Wackoz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 00:55:
[...]

Dankjewel!

Ik ben aan het snuffelen voor een automaat flush. Hoor/lees dat het geen oplossing voor problemen is maar vooral nut kan hebben als alles nog goed werkt om het zo te houden. Als ik op 6T45 zoek krijg ik niet veel gevonden.

Weet jij wat voor olie hierin moet en of er iets van een interval voor staat? Ik geloof niet zo in "lifelong" vloeistoffen O-) Ik was ook enigszins overstuur toen de dealer vertelde dat een brandstoffilter alleen inclusief de hele tank vervangen kan worden 8)7
Vandaag een Astra K D16SHT met 6T45 gekocht en wil 'm ook laten flushen. Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen en of het naar tevredenheid was? En zijn er toen nog bijzonderheden aan het licht komen voor de 6T45? Hier is namelijk weinig over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 15:18
Gefeliciteerd met de aankoop :) Hoeveel km heeft hij gereden? Ik heb vooralsnog geen flush laten doen omdat de auto al weken binnen stilstaat i.v.m. ander vervoer. Over een maand moet hij voor zijn eerste APK keuring en heb ondertussen wel gevonden dat een service voor de 6T40/45 niet moeilijk hoeft te zijn.

Voordeel dat de GM 6T40 / 45 in vrij veel GM producties gevoerd is (geweest?) waardoor er aardig wat over te vinden is. Het makkelijkst is niet op "opel" zoeken maar de onderdeel merken en types, eigenlijk met vrij veel "pre-PSA" Opels zo in mijn ervaring.

Het is even terug dat ik hierin gedoken ben maar het "bijzondere" aan de automaat service op deze bak is het op de juiste manier en hoeveelheid vullen (juiste temperatuur, anders staat er een klepje dicht wat ellende kan geven). Wat ik niet weet is hoeveel garagisten/tranmissie bedrijven dit type bak zien en daar ervaring mee hebben. De opel dealers die ik gevraagd heb kunnen/doen het in ieder geval niet ;(

Heb je een reden om te flushen of preventief?
Ik heb zelf geen merkbare klachten (51k kilometers) dus twijfel anders de automaatolie zelf te verversen. Flushen op druk o.i.d. ga ik in ieder geval niet zelf kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wackoz op 14-05-2023 21:51 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10:34
Vrijdag komt onze Opel Corsa-E! Vraag voor de gebruikers hier, wat zijn nu echt handige dingen om te doen. Welke apps bv. Hij wordt thuis afgeleverd, dus we krijgen geen uitleg etc erbij. Daarvoor moeten we dan een afspraak maken bij de dealer maar we willen wel al iets vanuit gebruikers aan tips & tricks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 12:27
De uitleg die je bij de dealer krijgt stelt mijn inziens geen hol voor, bij mij tenminste niet. Ik wist met een beetje onderzoek al meer van de auto af dan de verkoper.

Gewoon zelf wat door de menu's wandelen, meeste knoppen zijn vanzelfsprekend. En je hebt altijd nog een instructieboekje.

Ik gebruik de opel app nooit. Enige waarvoor ik het zou gebruiken is op afstand aan zetten van de kachel/airco, maar na een paar keer te hebben geprobeerd kwam de opdracht pas door als ik bij de auto stond. Dan heb ik er niet veel aan, auto wil geen verbinding maken met mijn wifi-netwerk, slechte ontvangst netwerk, heel even zichtbaar en dan verdwijnt ie weer, terwijl mijn telefoon als ik in de auto zit vol bereik heeft.
gebruik nu gewoon het tijdschema voor de verwarming in de ochtend, met name handig in de winter zodat je niet hoeft te krabben. Dit doe ik wel terwijl de auto gewoon is aangesloten op de laadunit, geen idee hoeveel actieradius het kost als je dit op de accu doet.

edit: De app gebruikt om de auto te registeren en zo ook updates voor de auto binnengehaald (je krijgt een linkje om te downloaden naar pc) maar dit kan vast ook op een andere manier.

[ Voor 8% gewijzigd door Headozz op 16-05-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Wackoz schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:45:
[...]

Gefeliciteerd met de aankoop :) Hoeveel km heeft hij gereden? Ik heb vooralsnog geen flush laten doen omdat de auto al weken binnen stilstaat i.v.m. ander vervoer. Over een maand moet hij voor zijn eerste APK keuring en heb ondertussen wel gevonden dat een service voor de 6T40/45 niet moeilijk hoeft te zijn.

Voordeel dat de GM 6T40 / 45 in vrij veel GM producties gevoerd is (geweest?) waardoor er aardig wat over te vinden is. Het makkelijkst is niet op "opel" zoeken maar de onderdeel merken en types, eigenlijk met vrij veel "pre-PSA" Opels zo in mijn ervaring.

Het is even terug dat ik hierin gedoken ben maar het "bijzondere" aan de automaat service op deze bak is het op de juiste manier en hoeveelheid vullen (juiste temperatuur, anders staat er een klepje dicht wat ellende kan geven). Wat ik niet weet is hoeveel garagisten/tranmissie bedrijven dit type bak zien en daar ervaring mee hebben. De opel dealers die ik gevraagd heb kunnen/doen het in ieder geval niet ;(

Heb je een reden om te flushen of preventief?
Ik heb zelf geen merkbare klachten (51k kilometers) dus twijfel anders de automaatolie zelf te verversen. Flushen op druk o.i.d. ga ik in ieder geval niet zelf kunnen.
Bedankt!
Hij heeft 54k gelopen nu.
Is puur preventief. De automaat schakelt nog prima.
Ik zal eens rondbellen en de in het filmpje omschreven methode voorleggen, wanneer ze het als onzin afdoen weet ik genoeg en ga ik door naar de volgende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:21
sanger1981 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:39:
Vrijdag komt onze Opel Corsa-E! Vraag voor de gebruikers hier, wat zijn nu echt handige dingen om te doen. Welke apps bv. Hij wordt thuis afgeleverd, dus we krijgen geen uitleg etc erbij. Daarvoor moeten we dan een afspraak maken bij de dealer maar we willen wel al iets vanuit gebruikers aan tips & tricks.
De Opel app werkt de laatste tijd echt soepeltjes om bijvoorbeeld de accu uit te lezen tijdens t opladen en voor updates.
Verder is het afhankelijk van je gebruiksprofiel handig om de standaard apps voor laadpalen en eventueel lange afstand navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
MK_ schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:04:
Verschilt erg per aandrijflijn. Enkel ICE is vrij snel te leveren, PHEV en EV zit een lange levertijd op.

Laatste indicatie die ik heb gezien:
  • Corsa
    • ICE: 9-11 weken
    • EV: 43-52 weken
  • Crossland X: 15-24 weken
  • Mokka
    • ICE: 15 weken
    • EV: 28-37 weken
  • Astra
    • Hatchback, ICE: 15-24 weken
    • Hatchback, PHEV: 15-24 weken
    • Sports Tourer, ICE: 50-55 weken (Q1 2024)
    • Sports Tourer, PHEV: 50-55 weken (Q1 2024)
  • Grandland
    • ICE: 11 weken
    • PHEV: 43-52 weken
  • Rocks-e: 15-24 weken
  • Combo
    • Combo Life-E: 15-24 weken
    • Combo: 43-52 weken
    • Combo Electric: 43-52 weken
  • Vivaro
    • Vivaro Combi-E: 43-52 weken
    • Vivaro: 50-55 weken
    • Vivaro Electric: 15-24 weken
  • Movano
    • Movano: 15-24 weken
    • Movano Electric: 15-24 weken
Dus vooral de elektrische varianten, zeker voor de Corsa, en de ST Astra (omdat daar de productie nog fatsoenlijk van moet starten/net is gestart)... Geldt ook voor auto's nu besteld, heb je een jaar geleden een Astra ST besteld hoop ik niet dat je nog een jaar moet wachten :P

En mogelijks heeft een ander land nog andere allocaties beschikbaar...

Edit: hetzelfde zie je ook bij Peugeot:
208 vs EV: 16-21 vs 51-55 weken
2008 vs EV: 12-16 vs 29-34 weken
308(SW) vs HYB: 7-12 (16-21) vs 51-55 weken
Zulke levertijden zijn iets waar je autojournalisten zelden of nooit over hoort. Ze testen en zijn enthousiast in hun video's maar totale stilte als het aankomt op levertijd / beschikbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De Corsa F facelift is hier! En verkrijgbaar in grondlak :+

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/cydyyhnb2d0l.jpg

Net als de Grandland, achteraf voorzien van een Vizor neus zonder aanpassing spatbord/motorkap. Ik ga pas oordelen als ik hem in het echt zie.

Interieur, infotainment neemt nu de hele ruimte in! Dus geen balkjes meer met temperatuur... En Android Auto/Apple CarPlay is draadloos.
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/w2yyv8ub4l3z_600.jpg

Corsa Electric uiteraard met de vernieuwde aandrijflijn. Interessant: mild-hybride! 100 en 136pk, 48V, 7 traps met dubbele koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Noorderling schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:31:
[...]
Zulke levertijden zijn iets waar je autojournalisten zelden of nooit over hoort. Ze testen en zijn enthousiast in hun video's maar totale stilte als het aankomt op levertijd / beschikbaarheid.
In de meeste gevallen is het bij iedere fabrikant zo, dus dan blijft de uitkomst gelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik denk dat het een beetje aan de kleur ligt of de nieuwe neus er mooier uitziet. Die grijze van de foto ziet er niet verkeerd uit, helaas vind ik die grijze kleur een beetje treurig. Die zou ik nooit kiezen.
Zou denk ik leuk zijn als het front in de kleur van de auto wordt gemaakt.
Effe een (matig) photosjopje....
.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ODiN9Zv9CGpM8Ls5h9V-FdJ3A0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZc2nsXHQQXiyPip0Q2ekdHO.jpg?f=fotoalbum_large

Groter scherm is wel leuk. De huidige 10" is een beetje sneu met die balken aan de zijkant. Zonde van de ruimte.
Koplampen zijn ook nieuw zo te zien.

Nieuwe aandrijflijn ben ik wel benieuwd naar.
Het laatste wat de Corsa namelijk nodig had was meer vermogen. Dan zouden er ook wat serieuze zaken aan het onderstel verbeterd moeten worden denk ik.

Ik kan waarschijnlijk binnenkort een stukje rijden in een nieuwe Jeep met de nieuwe Stellantis aandrijflijn. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Geheugenbank schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:23:
[...]

We wachten al meer dan een jaar op een Mokka-e

De levering is voor de zoveelste keer opgeschoven naar eind mei, misschien is de bestelde versie niet eens meer leverbaar straks :)
Mijn ouders hebben net hun bestelling maar geannuleerd. Rode astra st hybrid gs-line met alles erop. Inmiddels 13 maanden geleden besteld. Dealer kon nog steeds geen e.t.a. aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:45
darkkingll schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:49:
[...]

Mijn ouders hebben net hun bestelling maar geannuleerd. Rode astra st hybrid gs-line ket alles erop. Inmiddels 13 maanden geleden besteld. Dealer kon nog steeds geen e.t.a. aangeven.
Begrijpelijk, de Mokka wordt binnenkort eindelijk afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

MK_ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:59:
Interieur, infotainment neemt nu de hele ruimte in! Dus geen balkjes meer met temperatuur...
Als ze dit nu ook als update uitgeven voor de huidige Corsa :X

Software support is echt super ondermaats in de auto industrie, behalve Tesla doet niemand aan feature updates etc...

MyOpel app connectie werkt hier al niet meer sinds 10 april en niemand weet waarom.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Paling1 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:24:
Ik denk dat het een beetje aan de kleur ligt of de nieuwe neus er mooier uitziet. Die grijze van de foto ziet er niet verkeerd uit, helaas vind ik die grijze kleur een beetje treurig. Die zou ik nooit kiezen.
Zou denk ik leuk zijn als het front in de kleur van de auto wordt gemaakt.
Effe een (matig) photosjopje....
.[Afbeelding]

Groter scherm is wel leuk. De huidige 10" is een beetje sneu met die balken aan de zijkant. Zonde van de ruimte.
Koplampen zijn ook nieuw zo te zien.

Nieuwe aandrijflijn ben ik wel benieuwd naar.
Het laatste wat de Corsa namelijk nodig had was meer vermogen. Dan zouden er ook wat serieuze zaken aan het onderstel verbeterd moeten worden denk ik.

Ik kan waarschijnlijk binnenkort een stukje rijden in een nieuwe Jeep met de nieuwe Stellantis aandrijflijn. Ben heel benieuwd.
Kek kleurtje, hoop dat ze die voeren! Corsa F heeft nooit geel gehad volgens mij, maar zo zou ik hem wel willen :p
ricjuh schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:25:
[...]
Als ze dit nu ook als update uitgeven voor de huidige Corsa :X

Software support is echt super ondermaats in de auto industrie, behalve Tesla doet niemand aan feature updates etc...

MyOpel app connectie werkt hier al niet meer sinds 10 april en niemand weet waarom.
Ook andere hardware, zal niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

MK_ schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:40:
[...]
Ook andere hardware, zal niet gebeuren.
Hardware matig zou het gewoon mogelijk moeten zijn, tijdens een software update wordt wel het volledige scherm gebruikt ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ricjuh schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:43:
[...]
Hardware matig zou het gewoon mogelijk moeten zijn, tijdens een software update wordt wel het volledige scherm gebruikt ;)
Hebben de Corsa's wel de temperatuur ook op de knoppencluster staan? Anders werkt het sowieso niet :p

Maar goed, ik ken niet de gehele achterliggende architectuur van het systeem, als alles opnieuw getest moet worden...

Door GM -> PSA/Stellantis hebben ze maar snel iets van de planken moeten pakken, met weinig aanpassingen mogelijk. Dan was dit het resultaat :p

Uitgaande van de Buick Excelle, wat eigenlijk de Chinese sedan is van de Corsa F die we eigenlijk hadden moeten krijgen... Had je gewoon het standaard Intellilink R4.0 gehad :p
Afbeeldingslocatie: https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2018/05/buick-excelle-2a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Sinds ik een aantal weken geleden een software update van het "touchscreen multimedia systeem" (zo stond het dacht ik in de beschrijving), heb ik het idee dat er eerder meer fout gaat dan goed. Regelmatig dat als ik de telefoon aansluit voor android auto ik audiobron niet kan veranderen naar radio, standaard begint spotify te spelen. moet dan eerst de telefoon weer los halen en vervolgens weer inpluggen om wel de audio bron naar radio te kunnen selecteren. Ook al een keer een vastloper gehad dat ik niets meer kon doen, zowel touch screen als fysieke knoppen werkten niet meer. Even de auto uit en aan hielp niet, volgende ochtend werkte het gelukkig wel weer.

Ook heb ik het idee dat de airco niet meer naar behoren werkt. Komt wel iets wat koele lucht uit de blazers maar kan niet zeggen dat het koud is op koudste stand, heb het idee dat het voorheen kouder was. Al zal dit ook een losstaand probleem kunnen zijn. Maar binnenkort mag ik weer voor onderhoudsbeurtje (72000km)

Corsa F electric gs-line (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

De standaarduitrusting van de nieuwe Astra 2023 Level 2 is gewijzigd. Helaas is hiermee de adaptieve cruise control vervallen, deze zit nu alleen op de plugin hybride level 2 of bij andere uitvoeringen vanaf level 4. Er blijft wel 'normale' cruise control over.

De brochure spreekt nu ook van een level 3, maar dit is nog niet in de configurator zichtbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door oscarwashere op 30-05-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Headozz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:49:
Sinds ik een aantal weken geleden een software update van het "touchscreen multimedia systeem" (zo stond het dacht ik in de beschrijving), heb ik het idee dat er eerder meer fout gaat dan goed. Regelmatig dat als ik de telefoon aansluit voor android auto ik audiobron niet kan veranderen naar radio, standaard begint spotify te spelen. moet dan eerst de telefoon weer los halen en vervolgens weer inpluggen om wel de audio bron naar radio te kunnen selecteren. Ook al een keer een vastloper gehad dat ik niets meer kon doen, zowel touch screen als fysieke knoppen werkten niet meer. Even de auto uit en aan hielp niet, volgende ochtend werkte het gelukkig wel weer.

Ook heb ik het idee dat de airco niet meer naar behoren werkt. Komt wel iets wat koele lucht uit de blazers maar kan niet zeggen dat het koud is op koudste stand, heb het idee dat het voorheen kouder was. Al zal dit ook een losstaand probleem kunnen zijn. Maar binnenkort mag ik weer voor onderhoudsbeurtje (72000km)

Corsa F electric gs-line (2020)
Ik heb hier geen (terugkerende) problemen ondervonden met het display sinds de laatste update van het touchscreen.Wel een keer of 2 á 3 dat de hele boel vastliep. 1 keertje was dat bij achteruitrijden. Dus beeld switchte naar de camera en daarna stond het beeld vast. Auto uitzetten, deuren op slot en een minuutje later ging het scherm pas uit.
Ook een keer dat het beeld zwart bleef. Auto aan en weer uit verhielp dat.
Ik gebruik eigenlijk alleen maar Android Auto, dus kom verder niet veel in het touchscreen. Bij mij begint Deezer soms wel en soms niet gelijk te spelen, maar ik kan altijd van audiobron wisselen.

Qua airco heb ik ook het idee dat ie niet echt lekker werkt. Lijkt met de warmte van de afgelopen week veel moeite te hebben. Ik zet de temp naar 'Lo' en als ik het dan koud krijg gaat ie weer naar een normale temp. Dan is de auto in ieder geval sneller op temperatuur...

Mijn auto wil over 1500 km voor een beurtje weg (50k). Ik heb gisteren voor de 4e keer in 2023 de batterij in mijn sleutel vervangen, dus mogen ze daar ook lekker naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
oscarwashere schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:41:
De standaarduitrusting van de nieuwe Astra 2023 Level 2 is gewijzigd. Helaas is hiermee de adaptieve cruise control vervallen, deze zit nu alleen op de plugin hybride level 2 of bij andere uitvoeringen vanaf level 4. Er blijft wel 'normale' cruise control over.

De brochure spreekt nu ook van een level 3, maar dit is nog niet in de configurator zichtbaar.
Ik blijf het maar opvallend vinden wat ze aan het doen zijn, volgens mij hebben ze zelf geen idee :P Aanpassingen aan de uitvoeringen is wat voorheen standaard was op de Business Edition bijvoorbeeld, Business uitvoering van de Edition was komen te vervallen en de Edition is aangepast naar Level 2. En nu voegen ze de extra uitrusting van de Business Edition t.o.v de Edition weer toe aan de Level 2 8)7

Ik kan me vergissen, maar ACC was op de Edition/Level 2 toch ook niet standaard op de benzine variant voorheen?

Level 3 is wat voorheen de Elegance was. Ik zag hem inderdaad in de prijslijst staan, maar niet in de configurator 8)7 Ik vermoed dat de configurator nog geupdate moet worden? De genoemde upgrade items zitten er ook niet standaard bij als je configureert... (Edit: toch wel, als €0 opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

MK_ schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:51:
[...]
Ik kan me vergissen, maar ACC was op de Edition/Level 2 toch ook niet standaard op de benzine variant voorheen?

Level 3 is wat voorheen de Elegance was. Ik zag hem inderdaad in de prijslijst staan, maar niet in de configurator 8)7 Ik vermoed dat de configurator nog geupdate moet worden? De genoemde upgrade items zitten er ook niet standaard bij als je configureert... (Edit: toch wel, als €0 opties)
Klopt, had ik wat verwarrend omschreven. Het is nu niet meer mogelijk om de adaptieve cruise control te kiezen als optie bij de modellen met handmatige versnelling, alleen op de automaat.

In de brochure noemt men de 'gratis upgrades' als level 3 en dit niveau heeft geen prijsverschil op level 2. In de configurator dien je inderdaad deze opties zelf aan te vinken voor €0. Beetje omslachtig als je het mij vraagt, als je dan toch de configuraties eenvoudiger wil maken (oftewel: minder variate = goedkopere productie), maak dan deze opties deel van de standaarduitrusting van level 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
oscarwashere schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:03:
[...]

Klopt, had ik wat verwarrend omschreven. Het is nu niet meer mogelijk om de adaptieve cruise control te kiezen als optie bij de modellen met handmatige versnelling, alleen op de automaat.

In de brochure noemt men de 'gratis upgrades' als level 3 en dit niveau heeft geen prijsverschil op level 2. In de configurator dien je inderdaad deze opties zelf aan te vinken voor €0. Beetje omslachtig als je het mij vraagt, als je dan toch de configuraties eenvoudiger wil maken (oftewel: minder variate = goedkopere productie), maak dan deze opties deel van de standaarduitrusting van level 2.
Ik zie het nu inderdaad, ik had de oude Level 3 nog in mijn hoofd 8)7

Vermoedelijk is dit iets van Opel NL, in België is die actie namelijk weer niet. In België heten ze ook nog Edition en GS (Elegance is daar ook weg nu). DE heeft dan weer een Business Editon en een Enjoy (oude naam weer van stal gehaald?), waarbij de Business Edtion een beetje onze Level 3 is en Enjoy de Level 2 (terwijl de Enjoy duurder is dan de Business Edition).

M.b.t ACC: daar kan je inderdaad gelijk in hebben. In Duitsland kan je op de Business Edition met handbak wel weer ACC bestellen, tenzij ik "Automatischer Geschwindigkeits-Assistent" fout interpreteer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:23
Vraagje: mijn oom heeft een Opel Astra uit 2017. Heeft deze een ingebouwd geheugen zodat je muziek in de auto kunt uploaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
turkeyhakan schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:41:
Vraagje: mijn oom heeft een Opel Astra uit 2017. Heeft deze een ingebouwd geheugen zodat je muziek in de auto kunt uploaden?
Nope. Je kan wel een USB-stick voorzien van muziek en die continu ingestoken laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MadMarky schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:11:
De aanjager van m'n 2017 Corsa E besloot vanochtend ineens dat ie er geen zin meer in had. Het is de versie met climate control, de aanduiding op het scherm verandert wel maar de ventilator geeft geen sjoege. Gelukkig wel winterpakket met verwarmbare voorruit maar alsnog knap irritant als alles steeds wil beslaan. Heb zekering van de aanjager al gecontroleerd, die is goed en er staat spanning op de pinnen. Iemand een idee wat het kan zijn?
Inmiddels is de auto al een paar keer naar de dealer geweest. De eerste keer hebben ze de kachelventilator vervangen, het ding was kennelijk "stuk". Toch bijzonder na nog geen zes jaar.

Nadat de ventilator vervangen was in de auto gestapt die in de brandende zon had gestaan, blij dat ik eindelijk weer airco had. Auto gestart, aanjager begint te loeien en... niks, alleen maar warme lucht. Motorkap open en zowel de aircopomp als de koelventilator draaien niet, wat wel zou moeten. Ik terug naar binnen: ja sorry we zijn erg druk, kunt u dan-en-dan over twee weken weer langskomen?
De auto twee weken later dus weer langsgebracht, einde middag een berichtje dat ie klaar staat. "Ja we mochten niets doen want de leasemij geeft geen toestemming. Je schijnt binnenkort een andere auto te krijgen."
Ja dat klopt, die andere auto krijg ik al "binnenkort" sinds afgelopen februari...
Kachelventilator moesten ze wel toestemming voor geven vanwege APK afkeur maar een werkende climate control is natuurlijk niet nodig in de zomer |:(
Echt als ik aan het einde van de maand nog niets anders heb regelen ze maar wat anders, ik ben wel klaar met dit ding. Blijkt maar weer eens waarom standaard leasecontracten normaal tot maximaal 5 jaar gaan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatenboer
  • Laatst online: 25-08-2023
Wellicht zitten hier Opel-deskundigen die mij kunnen helpen.

Mijn Opel Adam met 1.4 ecotec motor heeft een vreemde piep in de motor. Ik heb de indruk alleen met warme motor en vooral stationair. Ik heb het idee dat het van de distributiezijde vandaan komt, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

Het klinkt als volgt:

YouTube: Piep / squeaking geluid Opel Adam 1.4 ecotec 2014

Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn, want ik heb al meer filmpjes gevonden met exact dezelfde piep, maar nergens staat de uiteindelijke oorzaak en oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MadMarky schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:25:
[...]

Inmiddels is de auto al een paar keer naar de dealer geweest. De eerste keer hebben ze de kachelventilator vervangen, het ding was kennelijk "stuk". Toch bijzonder na nog geen zes jaar.

Nadat de ventilator vervangen was in de auto gestapt die in de brandende zon had gestaan, blij dat ik eindelijk weer airco had. Auto gestart, aanjager begint te loeien en... niks, alleen maar warme lucht. Motorkap open en zowel de aircopomp als de koelventilator draaien niet, wat wel zou moeten. Ik terug naar binnen: ja sorry we zijn erg druk, kunt u dan-en-dan over twee weken weer langskomen?
De auto twee weken later dus weer langsgebracht, einde middag een berichtje dat ie klaar staat. "Ja we mochten niets doen want de leasemij geeft geen toestemming. Je schijnt binnenkort een andere auto te krijgen."
Ja dat klopt, die andere auto krijg ik al "binnenkort" sinds afgelopen februari...
Kachelventilator moesten ze wel toestemming voor geven vanwege APK afkeur maar een werkende climate control is natuurlijk niet nodig in de zomer |:(
Echt als ik aan het einde van de maand nog niets anders heb regelen ze maar wat anders, ik ben wel klaar met dit ding. Blijkt maar weer eens waarom standaard leasecontracten normaal tot maximaal 5 jaar gaan.
Aangeven bij de lease department van je bedrijf, dat ze betaling maar moeten stoppen voor die auto omdat je niet de auto hebt/krijgt waarvoor je betaald (oftewel werkende airco) :P

Je zou verwachten dat ze die auto zonder airco ook niet verkocht krijgen, dus maken moeten ze hem sowieso. Al zal een gele 3 deurs Corsa diesel waarschijnlijk op export gaan, en dan is iedere euro uitgeven te veel...

Is het systeem niet "gewoon" te laag op aircogas?
Tomatenboer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:15:

Mijn Opel Adam met 1.4 ecotec motor heeft een vreemde piep in de motor. Ik heb de indruk alleen met warme motor en vooral stationair. Ik heb het idee dat het van de distributiezijde vandaan komt, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

Het klinkt als volgt:

Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn, want ik heb al meer filmpjes gevonden met exact dezelfde piep, maar nergens staat de uiteindelijke oorzaak en oplossing.
Klinkt als een lager ergens in het systeem van de multiriem... en dan waarschijnlijk de waterpomp?

Wat ook vaak voorkomt, maar het is een beetje moeilijk te horen in deze video, is bougies die iets "los" komen. Dat heb ik zelf ook gehad (1.2, maar zelfde type blok), dat merk je ook voornamelijk als het blok warm is en onder last. Lijkt vanuit de bestuurderstoel ook van de distributie kant te komen. Dat geluid hoor je ook voornamelijk "onder last" met acceleren, en piept ook sneller als je meer toeren maakt. Dat is vrij makkelijk te controleren (bobine pack er uit nemen, en met een lange dop/bougie dop iedere bougie na draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
MadMarky schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:25:
[...]
Nadat de ventilator vervangen was in de auto gestapt die in de brandende zon had gestaan, blij dat ik eindelijk weer airco had. Auto gestart, aanjager begint te loeien en... niks, alleen maar warme lucht.
Lijkt erop dat ik soortgelijk probleem heb met mijn Corsa F (e). Gister in een ritje van 15 minuten kwam de koele lucht pas toen ik bijna op plaats van bestemming was. 's Middags naar huis vanuit het werk duurt het ook een eeuwigheid voordat de lucht koel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Hebben jullie dan wel re-circulatie van de lucht aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bij de Corsa-e heeft de drive mode (Eco) er ook een invloed op volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
NaN schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:46:
Hebben jullie dan wel re-circulatie van de lucht aangezet?
Heb ik eigenlijk altijd uitstaan, voorheen nooit last gehad dat het lang duurde voor de lucht koel werd.
Kon wel merken dat ineens iets extra ging blazen en toen de lucht pas koeler werd.
MK_ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:57:
Bij de Corsa-e heeft de drive mode (Eco) er ook een invloed op volgens mij
Ik rij eigenlijk altijd in normaal of sport, maar inderdaad in de ecostand werkt het klimaatsysteem ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Headozz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:10:
[...]
Heb ik eigenlijk altijd uitstaan, voorheen nooit last gehad dat het lang duurde voor de lucht koel werd.
Kon wel merken dat ineens iets extra ging blazen en toen de lucht pas koeler werd.
[...]
Ik rij eigenlijk altijd in normaal of sport, maar inderdaad in de ecostand werkt het klimaatsysteem ook minder.
Ok, was maar een idee :P

Volgens mij wordt hetzelfde systeem ook gebruikt voor het koelen van het accupakket. Misschien wordt daar prioriteit aan gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatenboer
MK_ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:19:
[...]

Klinkt als een lager ergens in het systeem van de multiriem... en dan waarschijnlijk de waterpomp?

Wat ook vaak voorkomt, maar het is een beetje moeilijk te horen in deze video, is bougies die iets "los" komen. Dat heb ik zelf ook gehad (1.2, maar zelfde type blok), dat merk je ook voornamelijk als het blok warm is en onder last. Lijkt vanuit de bestuurderstoel ook van de distributie kant te komen. Dat geluid hoor je ook voornamelijk "onder last" met acceleren, en piept ook sneller als je meer toeren maakt. Dat is vrij makkelijk te controleren (bobine pack er uit nemen, en met een lange dop/bougie dop iedere bougie na draaien).
Het kan dus variëren tussen iets totaal onschuldigs (te los zittende bougies) en ernstig (waterpomp).

Ik heb al een afspraak bij de garage gemaakt maar ik kan helaas pas 29 juni terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 20:30
Ik rij ondertussen al een jaar met de Astra Hybrid.

Op zich een fijne auto maar… ze laten wel wat steken vallen hier en daar.

- radio: als ik de auto afsluit terwijl ik radio luisterde dan start hij keikoppig telkens met de afspeellijst van carplay als je met de auto verbind. Waarom onthoud hij dat gewoon niet?

- airco: de airco krijgt de auto gewoonweg niet fris op deze warme dagen op automatisch. Hij staat ook telkens in de middenste stand qua blazen. Dat veranderen naar maximum onthoud hij tot je de auto uitzet. De volgende keer terug op middenste stand.
Heeft wrs deels te maken met dat het een zwarte auto is maar dan nog.

- achterruitenwisser: het regent, de achterruitenwisser staat aan. Je zet de auto uit en je vertrekt weer.
Ondanks dat de hendel op aan staat moet je hem eerst weer uitzetten en dan terug aanzetten.

Zetelverwarming: dit is ocd gedrag maar de icoontjes op het scherm zijn de tegenovergestelde van op de bedieningsknoppen.
Als je de bestuurder aanzet (rugleuning links) dan verschijnt het icoon met rugleuning rechts op het scherm.

Infotainment scherm heeft af en toe last van hickups, vastlopers.
Onlangs begon de achteruitrijcamera te flashen. Sprong telkens uit en aan bij het achteruitrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Asterion schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:02:
- radio: als ik de auto afsluit terwijl ik radio luisterde dan start hij keikoppig telkens met de afspeellijst van carplay als je met de auto verbind. Waarom onthoud hij dat gewoon niet?
Ik weet niet hoe dit in Apple Carplay zit, maar voor Android Auto is dit een instelling. Als je op het scherm van de auto binnen Android Auto naar Instellingen gaat (kan alleen als je stil staat) dan staat de optie voor automatisch opstarten/afspelen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 20:30
oscarwashere schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:12:
[...]

Ik weet niet hoe dit in Apple Carplay zit, maar voor Android Auto is dit een instelling. Als je op het scherm van de auto binnen Android Auto naar Instellingen gaat (kan alleen als je stil staat) dan staat de optie voor automatisch opstarten/afspelen erbij.
Helaas nergens te vinden. Of ik moet erover kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 21:55
Tomatenboer schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:15:

Het klinkt als volgt:

Krukas keerring kan dit geluid ook veroorzaken, klinkt gek maar toch al meerdere malen gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatenboer
ComTech schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:01:
[...]

Krukas keerring kan dit geluid ook veroorzaken, klinkt gek maar toch al meerdere malen gezien.
Klopt, gisteren kon ik meteen even binnenrijden bij mijn vaste garagist en heeft vastgesteld dat de voorste krukaskeering de oorzaak is van het probleem.

Gelukkig dus een kleinigheid wat zo is opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Gisteren op weg naar huis nog maar even op gelet. ~10 minuten blazers alleen maar warme lucht, vervolgens hoorde ik iets meer blaas geluid en werd de lucht langzaam koeler. De hele rit, ca. 1 uur, hebben de blazers voluit staan blazen om het op temperatuur proberen te krijgen.

Ook nog even met recirculatie aan gereden, had het idee dat de lucht warmer was dan met recirculatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05 12:44
Ik heb ook de plug-in variant van de Astra Sports Tourer in bestelling staan via zakelijke lease. Besteld begin april '22, uitvoering Buisiness Elegance.
Na meermaals verschoven te zijn is de 'verwachte levertijd' nu de week van 17 juli '23. Maar ze durven absoluut niets toe te zeggen. Zal me benieuwen. Zie ze vrijwel nog niet rijden. Af en toe een hatchback en zeer zelfde een station. Dat geeft me niet veel hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Tomatenboer schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:19:
[...]

Klopt, gisteren kon ik meteen even binnenrijden bij mijn vaste garagist en heeft vastgesteld dat de voorste krukaskeering de oorzaak is van het probleem.

Gelukkig dus een kleinigheid wat zo is opgelost. :)
Mooi! Fijn dat het een kleinigheidje was :)

Bij zo'n problemen is het altijd moeilijk vast te stellen hoe en wat a.d.h.v een video, goed dat je garage even tijd had.
Headozz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:36:
Gisteren op weg naar huis nog maar even op gelet. ~10 minuten blazers alleen maar warme lucht, vervolgens hoorde ik iets meer blaas geluid en werd de lucht langzaam koeler. De hele rit, ca. 1 uur, hebben de blazers voluit staan blazen om het op temperatuur proberen te krijgen.

Ook nog even met recirculatie aan gereden, had het idee dat de lucht warmer was dan met recirculatie uit.
Dan lijkt het mij toch best dat je een afspraak maakt bij de garage, want dan is er iets mis.
JohanPG schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:18:
Ik heb ook de plug-in variant van dr Astra Sports Tourer in bestelling staan via zakelijke lease. Besteld begin april '22, uitvoering Buisiness Elegance.
Na meermaals verschoven te zijn is de 'verwachte levertijd' nu de week van 17 juli '23. Maar ze durven absoluut niets toe te zeggen. Zal me benieuwen. Zie ze vrijwel nog niet rijden. Af en toe een hatchback en zeer zelfde een station. Dat geeft me niet veel hoop.
Sports Tourer heb ik nog nieteens zien rijden. En alle reguliere varianten die ik heb gezien waren allemaal benzine hatchbacks in (Business) Edition/Level 2 uitvoeringen. Luxere varianten of Hybrid's afgezien demo's bij de dealer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Gister nog even getest, airco aan of airco uit, geen verschil in temperatuur uit de blazers.
Kan 11 juli langskomen bij de dealer. Lekker dus nu al een tijdje en in de aankomende warme weken voor de bouwvak geen airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Headozz echt bizar hoe druk het is bij de dealers, ik moest ook al 5 weken wachten voor ik een reparatie kon inplannen (regio Apeldoorn-Deventer). Hoe oud is jouw Corsa F nu?
MK_ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:19:
[...]

Aangeven bij de lease department van je bedrijf, dat ze betaling maar moeten stoppen voor die auto omdat je niet de auto hebt/krijgt waarvoor je betaald (oftewel werkende airco) :P

Je zou verwachten dat ze die auto zonder airco ook niet verkocht krijgen, dus maken moeten ze hem sowieso. Al zal een gele 3 deurs Corsa diesel waarschijnlijk op export gaan, en dan is iedere euro uitgeven te veel...
Dat dus. Al zijn ze nog flink gematst doordat er nu 6 jaar lang de volle mep is betaald voor een incourante diesel.
Is het systeem niet "gewoon" te laag op aircogas?

[...]
Dat kan natuurlijk altijd, maar het is in 5 weken tijd van helemaal prima naar helemaal niets gegaan. Dan verwacht ik eerder een flink lek waardoor er geen gas meer aanwezig is in het systeem. Of een andere reden (defecte druksensor oid) waardoor de pomp niet aanslaat.

[ Voor 73% gewijzigd door MadMarky op 08-06-2023 10:40 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
MadMarky schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:35:
@Headozz echt bizar hoe druk het is bij de dealers, ik moest ook al 5 weken wachten voor ik een reparatie kon inplannen (regio Apeldoorn-Deventer). Hoe oud is jouw Corsa F nu?
Eind augustus 3 jaar, nu ca. 71500 km op de klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 17:46
En vandaag opeens geen koude lucht meer uit de roosters in de Corsa-E. Je hoort wel een klikje onder de motorkap, maar dat is het dan ook. Geen herkenbaar airco geluid.

Mag weer terug naar de dealer dus. Wordt het inmiddels wel wat beu, daar koop je geen nieuwe auto voor :/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Ophidian schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:13:
En vandaag opeens geen koude lucht meer uit de roosters in de Corsa-E.
Ben dus niet alleen met dit probleem....

Heb met de eerste nieuwe auto die ik nog geen 3 jaar rij al vaker bij de garage gestaan dan de vorige auto's bij elkaar over 350k zelf gereden km. Maar dat waren dan ook fatsoenlijke Aziaten i.p.v. Franse meuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MadMarky schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:35:
[...]
Dat dus. Al zijn ze nog flink gematst doordat er nu 6 jaar lang de volle mep is betaald voor een incourante diesel.
[...]
Dat kan natuurlijk altijd, maar het is in 5 weken tijd van helemaal prima naar helemaal niets gegaan. Dan verwacht ik eerder een flink lek waardoor er geen gas meer aanwezig is in het systeem. Of een andere reden (defecte druksensor oid) waardoor de pomp niet aanslaat.
Of de koppeling van de aircopomp? Hoor je hem wel aanslaan/motortoerental verhogen/...?
Headozz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Heb met de eerste nieuwe auto die ik nog geen 3 jaar rij al vaker bij de garage gestaan dan de vorige auto's bij elkaar over 350k zelf gereden km. Maar dat waren dan ook fatsoenlijke Aziaten i.p.v. Franse meuk.
Ik blijf het niet gek vinden bij een 1st gen EV. Echt kennis is er nog niet, en dan is het overal trial and error. In feite ben je gewoon beta-tester voor hun :D Zie je ook dat er doorheen de cycle van de auto's ondertussen al aardig wat onderdelen vervangen/geüpgrade/... zijn. En ondertussen zelfs een volledig nieuwe aandrijflijn al klaar staat. En dat is niet alleen bij "Opel"/PSA/Stellantis... vrijwel overal zie je iets soortgelijks.

Maar goed, waarom koop je die Franse meuk dan? Was dan voor een fatsoenlijke Aziaat gegaan.

Edit: eens snel het e-Niro topique doorgenomen, daar zie ik "ook" meldingen van een defecte airco/verwarming/... . Gaat bij de fatsoenlijke Aziaten dus ook mooi fout :7

* MK_ tokkelt door op LPG

Ik probeer het trouwens niet goed te praten, het hoort natuurlijk niet. Maar ik vind het niet gek bij een 1st gen product, dat is wat ik probeer te zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door MK_ op 12-06-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kaart updates voor Opel's navigatiesysteem WAVE2 zijn beschikbaar, kaart update 25.0 is de laatste (van begin juni). Zit bijvoorbeeld in Grandland, Crossland en vast nog meer modellen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MK_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:55:
[...]

Of de koppeling van de aircopomp? Hoor je hem wel aanslaan/motortoerental verhogen/...?

[...]
Geen aircopomp, geen koelventilator, geen verhoogd toerental, niks...
Maargoed of het de koppeling is van de pomp, te weinig gas, een kapotte druksensor of een vergeten stekkertje na het vervangen van de kachelventilator, het gaat niet meer gefixt worden en ik blijf er zelf ook vanaf.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:00:
Kaart updates voor Opel's navigatiesysteem WAVE2 zijn beschikbaar, kaart update 25.0 is de laatste (van begin juni). Zit bijvoorbeeld in Grandland, Crossland en vast nog meer modellen.
WAVE 2 is voor Opel die 2 modellen denk ik ja (NAVI 5.0?).

Corsa/Mokka/Combo/facelift Grandland zijn WAVE 3, Astra/komende facelift Corsa Wave 4
MadMarky schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:26:
[...]

Geen aircopomp, geen koelventilator, geen verhoogd toerental, niks...
Maargoed of het de koppeling is van de pomp, te weinig gas, een kapotte druksensor of een vergeten stekkertje na het vervangen van de kachelventilator, het gaat niet meer gefixt worden en ik blijf er zelf ook vanaf.
Begrijpelijk. Al iets meer bekend over wanneer je F komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Headozz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Ja, overigens drie Opels daarvoor gehad zonder dit soort issues. Dealer baalt zichtbaar, maarja daar heb je weinig aan als er steeds weer iets is. Ben erg geneigd hem in te ruilen op wat anders inmiddels, ondanks dat hij wel goed rijdt.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@MK_ eerst februari, toen mei en nu is het nog steeds eind deze maand... (vorig jaar mei besteld)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
MK_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Maar goed, waarom koop je die Franse meuk dan? Was dan voor een fatsoenlijke Aziaat gegaan.

Edit: eens snel het e-Niro topique doorgenomen, daar zie ik "ook" meldingen van een defecte airco/verwarming/... . Gaat bij de fatsoenlijke Aziaten dus ook mooi fout :7
Oh ik zal ook niet zeggen dat het bij andere auto's allemaal wel goed gaat. Maar het is een auto van de zaak. En ik was voor het bedrijf waar ik werk ook een soort van beta-tester. De eerste die elektrisch is gaan rijden omdat mijn woonwerk afstand groter is dan gemiddeld bij ons. Ik had een Kia Niro voorgesteld, al iets langer op de markt en beter bereik. Maar die vonden ze dan weer te duur voor mijn functie :-(

Dat er met het laadstysteem en toebehoren dingen fout gaan accepteer ik, dat zijn nieuwere technieken die nu massaal worden gebruikt, dus zullen er inderdaad kinderziektes zijn. Maar airco systemen zijn al iets langer op de markt, ongeacht bij welk merk.

[ Voor 13% gewijzigd door Headozz op 12-06-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MadMarky schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:23:
@MK_ eerst februari, toen mei en nu is het nog steeds eind deze maand... (vorig jaar mei besteld)
Dan hoop ik voor je dat hij deze maand binnen komt :Y Huidige levertijden zitten ergens tussen de 9 à 12 maanden, dus het wordt wel eens tijd :P
Headozz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:22:
[...]
Oh ik zal ook niet zeggen dat het bij andere auto's allemaal wel goed gaat. Maar het is een auto van de zaak. En ik was voor het bedrijf waar ik werk ook een soort van beta-tester. De eerste die elektrisch is gaan rijden omdat mijn woonwerk afstand groter is dan gemiddeld bij ons. Ik had een Kia Niro voorgesteld, al iets langer op de markt en beter bereik. Maar die vonden ze dan weer te duur voor mijn functie :-(

Dat er met het laadstysteem en toebehoren dingen fout gaan accepteer ik, dat zijn nieuwere technieken die nu massaal worden gebruikt, dus zullen er inderdaad kinderziektes zijn. Maar airco systemen zijn al iets langer op de markt, ongeacht bij welk merk.
Het klopt dat een airconditioning al een "proven" concept is. Alleen zal die niet via een multiriem en magneetkoppeling lopen :P

Ik weet eigenlijk niet hoe de Corsa Electric's accu actief gekoeld wordt, en of de "airconditioning" daar ook onderdeel van is? Dat zou het wel weer een aardig stuk complexer worden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
Hoofd materieeldienst/wagenpark toch even geregeld dat ik eerder langs kon komen met de auto voor de airco om bij te vullen (als dit het probleem zou zijn)...

Helaas is de compressor kapot, niet op voorraad, levertijd onbekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Headozz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:10:
[...]
...
...ecostand werkt het klimaatsysteem ook minder.
Dan werkt de airco niet.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
Gisteren de Grandland GSE gespot. Hoe erg ik die hokken ook wil haten... Dat is best een indrukwekkende bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Headozz schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:13:
Hoofd materieeldienst/wagenpark toch even geregeld dat ik eerder langs kon komen met de auto voor de airco om bij te vullen (als dit het probleem zou zijn)...

Helaas is de compressor kapot, niet op voorraad, levertijd onbekend..
Hier lijkt ook de compressor defect, nog geen 3 jaar oud. Kosten van dat ding alleen al 1300 euro ex installatie en inderdaad niet leverbaar. Dat gaan we niet accepteren natuurlijk, verwacht een flinke coulance van Opel, ben die auto inmiddels echt wel zat. Heeft zo vaak langdurig bij de dealer gestaan…

Ditmaal wel een Mokka-e meegekregen.

Ik zie nu dat er deze maand een recall is voor de Corsa (KGS) en 208 (MF9) voor software van de compressor. Heel toevallig??

[ Voor 14% gewijzigd door Ophidian op 17-06-2023 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headozz
1300 euro voor een compressor, wat een geld.
Ik zie voor mijn kenteken geen terugroepactie voor de compressor software, wel een terugroep actie waar ik een tijd terug over gebeld en deze zou zijn uitgevoerd tijdens onderhoudsbeurt maar blijkbaar niet doorgegeven in het systeem, zou nog worden doorgegeven.

22-C-049 /06B
Door een softwarefout in de body computer (BSI) werkt de waarschuwingsfunctie voor defecte richtingaanwijzers niet.
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de software van de body computer (BSI) updaten.

Ga nu dus twijfelen of dit überhaupt is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:16
Ik zit te oriënteren om een occassion Corsa vanaf 2019 (huidig model) aan te schaffen, maar ik lees echt ongekend veel horrorverhalen over de 1.2 PSA-motoren. Over de natte distributieriem in de olie. Zelfs Kassa heeft er een uitzending over gewijd. Ik schrik daar wel van.

Moet ik hier terecht van schrikken en de Corsa links laten liggen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
hotymoty schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:14:
Ik zit te oriënteren om een occassion Corsa vanaf 2019 (huidig model) aan te schaffen, maar ik lees echt ongekend veel horrorverhalen over de 1.2 PSA-motoren. Over de natte distributieriem in de olie. Zelfs Kassa heeft er een uitzending over gewijd. Ik schrik daar wel van.

Dank!
Schrikken? Nee. Wat je voornamelijk moet doen is de onderhoudshistorie controleren, dat deze op tijd al zijn beurten/oliewissel heeft gehad, én dat de juiste olie is gebruikt. Dat is het meest cruciale, in de foute olie lost de riem op en dan krijg je problemen.

Ford 1.0 EcoBoost of Honda 1.0 Turbo heeft dezelfde "problemen" (en nog andere) maar daar hoor je niemand over :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Motor krijgt slecht onderhoud (word geen woord over gerept in die KASSA), motor gaat stuk. Iedereen: :o :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Yup, da's wat ik hier ook al aangaf:
MK_ in "Het grote Opel topic - Deel 3"
Nergens wordt aangehaald welke olie gebruikt is bij het onderhoud terwijl deze motoren heel nauwkeurig zijn over welk type olie er in gaat. Die witte Peugeot 2008, onderhoud bij 23972 (29-10-2018) en 55146 (19-11-2019). Geeft aan "oliewissel 146km te laat"... 31174km, interval is 1j/20k km dus het is ruim 11k km te laat. Dat is niet bevorderlijk nee, 50% over tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Maar hoe weet je precies dat er goed onderhoud is geweest? Dat er elk jaar precies in dezelfde maand onderhoud is gepleegd? En je kan nooit precies weten wat ze gedaan hebben, of ze wel de juiste olie hebben gebruikt. Ik vind dat erg lastig om in te schatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
hotymoty schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:10:
Maar hoe weet je precies dat er goed onderhoud is geweest? Dat er elk jaar precies in dezelfde maand onderhoud is gepleegd? En je kan nooit precies weten wat ze gedaan hebben, of ze wel de juiste olie hebben gebruikt. Ik vind dat erg lastig om in te schatten
Maximaal 1 jaar of 20k km (welke eerst komt) tussen de beurtjes. En dan bij voorkeur bij de dealer, dan weet je zeker dat de juiste olie er in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter

Eerste (Nederlandse) video van de Astra Electric? oOo

Ben wel enthousiast! Op het laatste wordt aangegeven even duur te produceren als de PHEV... En tijdens de test 14.4kWh/100km volgens de auto, dat is best prima.

[ Voor 14% gewijzigd door MK_ op 20-06-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Headozz schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:00:
1300 euro voor een compressor, wat een geld.
Ik zie voor mijn kenteken geen terugroepactie voor de compressor software, wel een terugroep actie waar ik een tijd terug over gebeld en deze zou zijn uitgevoerd tijdens onderhoudsbeurt maar blijkbaar niet doorgegeven in het systeem, zou nog worden doorgegeven.

22-C-049 /06B
Door een softwarefout in de body computer (BSI) werkt de waarschuwingsfunctie voor defecte richtingaanwijzers niet.
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de software van de body computer (BSI) updaten.

Ga nu dus twijfelen of dit überhaupt is uitgevoerd.
Sprak vandaag de dealer, hij heeft er nu 3 tegelijk binnen gehad met hetzelfde probleem. In het Peugeot topic is nog iemand met een e-208 met hetzelfde probleem. Op Duitse en Engelse fora lees je hetzelfde terug.

Heb maar meteen een prijs opgevraagd voor die auto, overweeg zeer sterk om hem in te ruilen op wat anders. Geen Stellantis producten meer voor ons.
hotymoty schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:14:

Dank!
Maar dit betreft toch die riem van 2017? Na 2018 is er een verbeterde variant gebruikt die dit probleem niet kende. Flink ophef om iets dat al jaren bekend was imo. Ik kende het al toen we onze Grandland kochten in 2019. Nooit problemen gehad met de riem. Bekende van ons met Corsa 1.2 en 3008 1.2 geen problemen met de motor. Ken iemand met een 2008 met die problematische riem, met normaal onderhoud bij dealer ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
hotymoty schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:10:
In mijn boekjes stond altijd precies welke olie erin gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Is dit goed qua onderhoudshistorie? En qua olie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Y84UK01381OSns8GHOTKDIiWMg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WaXUxEzxbQdQQ3cEfpAKUIyt.jpg?f=user_large

En twijfel nog steeds wel. Ook als je veel leest dat je geen korte ritten moet doen, en ik doe juist regelmatig korte ritten naar bijvoorbeeld werk.

[ Voor 23% gewijzigd door hotymoty op 21-06-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:09
Qua onderhoud kan het bijna niet beter, nieuwe olie na 6000km (en 3 maand) en na 10000km (en 1 jaar)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Dank je wel voor je reactie. Helaas is die auto al weg. Ik heb wel een nieuwe op het oog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CORFzL4X8zD9jj2bFn3VSoxAees=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qHa4nipb2YBDVa996gLEZpFZ.jpg?f=user_large

Is deze ook betrouwbaar en hoef ik me geen zorgen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
hotymoty schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:11:
Dank je wel voor je reactie. Helaas is die auto al weg. Ik heb wel een nieuwe op het oog:

[Afbeelding]

Is deze ook betrouwbaar en hoef ik me geen zorgen te maken?
Boekjes zeggen niks. Iedereen kan ze invullen en een paar vinkjes zetten. Als je zeker van je zaak wilt zijn moet je de garages waar het vermeende onderhoud is uitgevoerd vragen om een uitdraai van de verrichte werkzaamheden. De meeste garages houden dit in hun systeem bij. Of er moeten facturen bij zitten met een specificatie van het onderhoud + betaalbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Corsa wordt ingeruild. Helemaal klaar met al het gezeik ermee. Dealer is nog in overleg met Opel over die airco, maar mijn eis wordt flinke coulance gezien het gewoon een slecht product is.

Hij moet nog wel maandje of 9 mee, dan komt er een 2e Volvo erbij.

@Aapje, @Paling1, @India Sierra en @Prullenbak84 jullie al defecte versnellingspook of airco compressor gehad? Gezien we allen redelijk in de eerste serie van de auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:42
Ophidian schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:40:
Corsa wordt ingeruild. Helemaal klaar met al het gezeik ermee. Dealer is nog in overleg met Opel over die airco, maar mijn eis wordt flinke coulance gezien het gewoon een slecht product is.

@Aapje, @Paling1, @India Sierra en @Prullenbak84 jullie al defecte versnellingspook of airco compressor gehad? Gezien we allen redelijk in de eerste serie van de auto zitten.
Ik heb een kapotte boordlader gehad. Net buiten de garantie en na veel gedoe en discussie is die vervangen, maar moest wel een deel zelf betalen. Ik ben vooral klaar met de dealer en
Opel, dus dit is wel de laatste Opel die ik gekocht heb, en zelfs de laatste Stellantis denk ik. Wachten wat de Renault 5 of ID2 brengt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:18

Aapje

Opel-beun
Ophidian schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:40:

Jup pook kapot, 160~170 euro bij de leasetoko op de rekening gezien.
OBC was na 3000km kapot.

En ik als Opel fanatiekeling ben helemaal klaar met Peugeot/PSA/Stellantis.

[ Voor 7% gewijzigd door Aapje op 24-06-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Prullenbak84 Hoeveel coulance kreeg je van Opel op die lader?

@Aapje je moet nog de defecte airco compressor hebben dus voor de echte PSA ervaring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:42
Ophidian schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:44:
@Prullenbak84 Hoeveel coulance kreeg je van Opel op die lader?
Lang verhaal, stuur je wel ff een PB

[ Voor 4% gewijzigd door Prullenbak84 op 24-06-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:18

Aapje

Opel-beun
Ophidian schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:44:
@Aapje je moet nog de defecte airco compressor hebben dus voor de echte PSA ervaring :+
Mooie is, nog 2,5 jaar. Dan mag Alphabet 't uitzoeken ermee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Boordlader kapot en verder nu vooral gezeik met de sleutels. Die werken niet echt lekker bij het starten van de auto. Gelukkig lease dus geen rekening gezien.... Airco werkt gelukkig wel maar is gewoon niet heel snel met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Paling1 zou het maar in de gaten houden, zo begon die van @Headozz ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Ophidian
Ik wacht al zo lang mogelijk met mijn 50k beurt..... Wie weet gaat ie nog stuk voordat ik naar de garage moet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Hebben jullie het vooral over elektrische Corsa? Of ook ICE? Of maakt dat niet uit?

Trouwens: ik heb maandag een proefrit met een Corsa. ik zie in de onderhoudshistorie dat er vooral 0w20 olie is bijgevuld en geen 0w30, zoals in de handleiding van de Corsa wordt geadviseerd. Hierdoor krijg ik toch wel enige twijfels hoor…

[ Voor 3% gewijzigd door hotymoty op 25-06-2023 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:21
Eerste 12k gereden met een EV corsa van dit jaar. Nog eigenlijk geen problemen gehad. Bereik is boven verwachting, rijdt sportief maar toch lekker stil en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
hotymoty schreef op zondag 25 juni 2023 @ 00:47:
Hebben jullie het vooral over elektrische Corsa? Of ook ICE? Of maakt dat niet uit?

Trouwens: ik heb maandag een proefrit met een Corsa. ik zie in de onderhoudshistorie dat er vooral 0w20 olie is bijgevuld en geen 0w30, zoals in de handleiding van de Corsa wordt geadviseerd. Hierdoor krijg ik toch wel enige twijfels hoor…
Zij hebben het over de EV :)

0w20 (B71 2010) en 0w30 (B71 2012) zijn beide voorgeschreven olieën voor de 1.2 PureTech normaal gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
MK_ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:36:
[...]

Zij hebben het over de EV :)

0w20 (B71 2010) en 0w30 (B71 2012) zijn beide voorgeschreven olieën voor de 1.2 PureTech normaal gezien :)
In de handleiding van de Corsa staat 0w30 aangeraden, niet 0w20. Of ik heb ergens verkeerd gekeken haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
hotymoty schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:36:
[...]

In de handleiding van de Corsa staat 0w30 aangeraden, niet 0w20. Of ik heb ergens verkeerd gekeken haha
Ik moet even uit gaan van de digitale gebruikershandleiding, maar daarin staat op pagina 212 (Technische gegevens -> Autogegevens -> Aanbevolen vloeistoffen en smeermiddelen), Voor alle EB2-nogwat motoren (alle varianten van de 1.2 PureTech) voor Landcode 1 t/m 3 (waar Nederland, Duitsland etc onder vallen) B71 2010 of B71 2312, waar dan op de volgende pagina wordt aangehaald dat B71 2010 een viscositeit heeft van 0W-20 en B71 2312 een viscositeit van 0W-30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
MK_ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:53:
[...]

Ik moet even uit gaan van de digitale gebruikershandleiding, maar daarin staat op pagina 212 (Technische gegevens -> Autogegevens -> Aanbevolen vloeistoffen en smeermiddelen), Voor alle EB2-nogwat motoren (alle varianten van de 1.2 PureTech) voor Landcode 1 t/m 3 (waar Nederland, Duitsland etc onder vallen) B71 2010 of B71 2312, waar dan op de volgende pagina wordt aangehaald dat B71 2010 een viscositeit heeft van 0W-20 en B71 2312 een viscositeit van 0W-30 :)
Ahh dan heb ik verkeerd gekeken denk ik! Thanks!

Ik lees ook veel problemen over de (automatische) airco, niet goed koelen of veel geluid maken. Hebben jullie daar ook last can
Pagina: 1 ... 43 ... 51 Laatste