Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Zandpad schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:26:
[...]
Grappig... Dit heb ik dus niet. Is dat een optie?
Is dat niet een functionaliteit die enkel op het 10" systeem zit?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
@Zandpad

Heb je op opties gedrukt linksonder?

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate besteld

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02 13:21
Mijn auto kon de laatste keer dat ik het probeerde mijn thuisnetwerk niet zien terwijl de auto niet veel dichter bij mijn wifipunt kon staan. Toen heb ik het hele koppelen etc maar opgegeven en laat ik de verwarming gewoon via een tijdschema lopen zodat ik niet hoef te krabben.

[Voor 5% gewijzigd door Headozz op 28-11-2022 15:18]

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Diagnose bij de dealer: boordlader is kapot en moet worden vervangen. Levertijd hoor waarschijnlijk morgen. Dan kunnen we kijken of ik een leenauto neem of dat ik even aanklooi met snelladers.
Er bleek nog een terugroepactie open te staan. Iets met een software dingetje. Hebben ze ook gelijk gefixt.

Auto begon ook al weer te piepen om onderhoud. Dat gaan ze tegelijk met het vervangen van de boordlader uitvoeren.

Zou al weer de derde geplande onderhoudsbeurt worden. Interval is nu 12.500km. belachelijk kort als je het mij vraagt. Vorige keer was er beloofd dat het nu 25.000km zou zijn. Nog maar eens vragen wat hiervoor geregeld kan worden.

• Headozz
Paling1 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:20:
Er bleek nog een terugroepactie open te staan. Iets met een software dingetje. Hebben ze ook gelijk gefixt.

Zou al weer de derde geplande onderhoudsbeurt worden. Interval is nu 12.500km. belachelijk kort als je het mij vraagt. Vorige keer was er beloofd dat het nu 25.000km zou zijn. Nog maar eens vragen wat hiervoor geregeld kan worden.
Ik heb ook een terugroep actie gehad m.b.t. airbags. Hiervoor moest ik zelf langskomen en is buiten de reguliere onderhoudsbeurten omgegaan. Maar werd mij verteld dat dit een bepaalde serie was. Geen terugroepactie als melding op https://ovi.rdw.nl trouwens.

Ik vond de onderhoudsinterval om 12.500 km ook al een "lachertje" helemaal gezien wat er te onderhouden valt bij een elektrische wagen i.t.t. een brandstof model. Ik kreeg dan wel de eerste zoveel jaar gratis standaard onderhoud erbij. Durf niet te zeggen wat er onder standaard valt en wat niet omdat het zakelijk lease is. In eerste instantie dacht ik omdat ik mogelijk 1 van de eerste Corsa-E rijders was ze dit willen doen om foutmeldingen e.d. tijdig te kunnen ondervangen.

Als je ziet hoe vaak het voorkomt dat onboordladers kapot gaan zou je bijna zeggen dat dit onder standaard onderhoud kan vallen. 8)7

edit:
toch even gekeken en ik zie ook een terugroepactie staan voor die van mij.

[Voor 13% gewijzigd door Headozz op 28-11-2022 17:48]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
12.500km is ontzettend kort ja. Mijn ICE Corsa heeft een interval van (op papier) 30.000km :)

Volgend jaar kan ik een leaseauto uitzoeken... Een Astra Hybrid zou mogelijk zijn :D Dus nog eens uitrekenen of het me dat waard is: mobiliteitsbudget uitbetalen, of een Astra Hybrid en bijtelling betalen...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:27
MK_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:50:
[...]

Is dat niet een functionaliteit die enkel op het 10" systeem zit?
Dat vermoed ik, want ik heb het kleine display en ik heb het niet. Helaas :(

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De Astra-e en Astra-e Sports Tourer zijn aangekondigd!

https://www.autoweek.nl/a...elektrische-opel-astra-e/
https://www.media.stellan...-gaat-volledig-elektrisch

Al gaat hij, als ik Opel's persbericht mag geloven, niet Astra-e heten maar Astra Electric!

De nieuwe Opel Astra Electric: bestseller gaat volledig elektrisch

• Opel Astra voor het eerst leverbaar met 100% elektrische aandrijving
• Astra Sports Tourer Electric eerste elektrische stationwagen van Duitse makelij
• Aansprekende prestaties dankzij 270 Nm koppel en topsnelheid van 170 km/u
• Lokaal emissievrij rijplezier, indrukwekkende wegligging en tot 416 kilometer actieradius (WLTP*)
• Astra Electric vergroot keuze uit aandrijfvarianten, variërend van benzine tot diesel, plug-in hybride en nu ook 100% elektrisch

een vermogen tot 100 kW, waarmee de batterij binnen een tijd van circa 30 minuten tot 80% is op te laden. Ook bij een AC-laadpunt is de batterij snel op te laden dankzij de standaard aanwezige 3-fasen 11 kW-boordlader.

Het batterijpakket van de Astra Electric is gemonteerd in de bodem van de auto, waardoor er geen zit- en bagageruimte verloren gaat. Bij de Astra Sports Tourer Electric biedt de bagageruimte zelfs een inhoud van 516 liter, die eenvoudig is uit te breiden tot 1.553 liter door de achterbank neer te klappen. De lage positie van de batterij zorgt ook voor een laag zwaartepunt, resulterend in een extra stabiele en veilige wegligging.

Astra Electric met meeslepende elektrische beleving

De nieuwe Opel Astra Electric staat ook binnenin garant voor een meeslepende rijervaring. Ten eerste dankzij de ergonomische sportstoelen – optioneel verkrijgbaar met Alcantara® bekleding – die de bestuurder en bijrijder het voor Opel kenmerkende, uitzonderlijke niveau van zitcomfort bieden. De AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) -gecertificeerde stoelen bieden uitstekende zijdelingse steun en een breed scala aan handmatige en elektrische verstelmogelijkheden. Hiermee kan iedere bestuurder de best mogelijke zitpositie aannemen voor een intense rijbeleving en uniek stuurgevoel.

Ook de volledig digitale Pure Panel-cockpit met twee 10-inch breedbeeldschermen draagt bij aan de algehele beleving in de Opel Astra Electric. De nieuwste generatie van de intuïtieve human-machine interface geeft alle belangrijke functies weer, zoals de laadstatus van de batterij en de actieradius, terwijl de klimaatregeling eenvoudig is te bedienen met fysieke knoppen. Tevens zorgen de grote E-HUD head-up display en bediening van functies met natuurlijke stemherkenning ervoor dat de bestuurder zijn ogen zo veel mogelijk op de weg kan richten.

De talrijke assistentiesystemen in de Opel Astra Electric variëren van een botswaarschuwing met automatische remingreep tot een actieve rijstrookassistent, vermoeidheidsdetectie, waarschuwing voor kruisend verkeer achterlangs en semi-automatisch wisselen van rijstrook. Al deze systemen, evenals de adaptieve Intelli-Lux LED® Pixel Light koplampen met 168 LED-elementen, zijn gebundeld onder de noemer Intelli-Drive 2.0 en zorgen voor een toonaangevend veiligheidsniveau.

Net als elke Opel Astra van de nieuwste generatie wordt de Astra Electric gekenmerkt door een zelfverzekerde en dynamische uitstraling met het Opel Vizor familiegezicht en een gedurfd en puur exterieurdesign. De Astra Electric onderscheidt zich daarbij met zijn sportiever ontworpen voorbumper en standaard 18-inch lichtmetalen wielen in diamond-cut of volledig zwarte afwerking.
Kort de specificaties op een rijtje:
  • 156pk (115Nm), 270Nm koppel
  • 54kWh accupakket waarvan 51kWh bruikbaar
  • DC snelladen tegen 100kW
  • AC 3-fase laden (11kW)
  • WLTP 418km range
De bagageruimte van de Sports Tourer Electric 516/1553 liter, tegen 608/1634 liter voor de reguliere variant. Nog altijd nette waardes.

Als Opel de specs waar kan maken, zeker qua bereik (zou zeer efficiënt zijn), en de prijs niet te absurd is, zou dit wel eens een zeer interessante auto kunnen worden voor Opel, zeker op de zakelijke markt. De afweging tussen Astra Hybrid en Astra Electric ga ik persoonlijk zeker maken!

• Headozz
Duitse makelij? PSA is toch Frans of heb ik wat gemist.
Die 418 km ga je nooit halen gok ik.

Bij mij dropt de range in mijn Corsa-E met huidige weersomstandigheden van vol ~300 km volgens de boordcomputer naar 80-90km op 120 km rijden woon-werk waarvan ca. 110km snelweg/autoweg is.

Het is mij een keer gelukt om 2 dagen woonwerk te doen op 1 acculading en toen kwam ik de oprit op met 9km resterend op het dashboard. Te weinig marge om dit dagelijks te doen.

Rij eigenlijk wel bijna altijd in de sportstand, maar merk dat als je op de cruisecontrol zit het amper uitmaakt in verbruik. Vind het gewoon prettig dat als ik het pedaal in druk ik nog wel kan versnellen. In de Eco modus is ie met versnellen rond de 100 gewoon traag.

[Voor 13% gewijzigd door Headozz op 30-11-2022 09:46]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Headozz schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:44:
Duitse makelij? PSA is toch Frans of heb ik wat gemist.
Die 418 km ga je nooit halen gok ik.
Als je het zo speelt: het hoofdkantoor van Stellantis ligt in Nederland, dus allemaal Nederlandse glorie! :)F
Bij mij dropt de range in mijn Corsa-E met huidige weersomstandigheden van vol ~300 km volgens de boordcomputer naar 80-90km op 120 km rijden woon-werk waarvan ca. 110km snelweg/autoweg is.

Het is mij een keer gelukt om 2 dagen woonwerk te doen op 1 acculading en toen kwam ik de oprit op met 9km resterend op het dashboard. Te weinig marge om dit dagelijks te doen.

Rij eigenlijk wel bijna altijd in de sportstand, maar merk dat als je op de cruisecontrol zit het amper uitmaakt in verbruik. Vind het gewoon prettig dat als ik het pedaal in druk ik nog wel kan versnellen. In de Eco modus is ie met versnellen rond de 100 gewoon traag.
M.b.t de range: opgave wordt praktisch nooit gehaald, maar de nieuwe aandrijflijn schijnt een stuk efficiënter te zijn dan de voorgaande. Als daar al meer dan 325-350km praktijkverbruik over blijft, is dat zeker gezien het formaat accupakket netjes. Maar daar zullen we testen/praktijkervaringen voor moeten afwachten :)

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 10:15
De Astra zal net als de e-308 op een doorontwikkelde versie van EMP2-platform worden gebouwd. Dit platform is nog niet puur voor elektrische auto's ontwikkeld, in tegenstelling tot het nieuwe, modulaire, voor elektrisch aangedreven auto's bedoelde eVMP-platform.
Mijn idee is om de hybrid te rijden en over 5 jaar op de eVMP gebaseerde electric over te stappen. :+
Mijn ervaring met openbare laadpalen op publieke locaties is nu nog om te huilen trouwens....

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ik heb zojuist eens uitgerekend a.d.h.v de prijs van de vernieuwde aandrijflijn in de e-208, dezelfde als die wat in de Astra Electric komt, een inschatting kunnen doen van de prijs van de Astra Electric. Als vergelijking heb ik de e-208 vergeleken met de 208 130pk automaat, aangezien beide aandrijflijnen in de Astra leverbaar zijn/komen. Tevens heb ik gebruik gemaakt van de prijs voor BPM, aangezien die ook nog eens verschillen tussen de Astra en 208 met dezelfde aandrijflijnen.

Het verschil in prijs tussen de e-208 en de 208 1.2 130 bedraagt 6620 excl BTW. Daarmee komt de prijs uit op:
  • Astra Electric: €38808
  • Astra Electric Sports Tourer: €39597
Nemen we rijklaarmaakkosten mee (€1000), dan verwacht ik de volgende consumentenadviesprijzen:
  • Astra Electric Business Edition: €39990
  • Astra Electric Sports Tourer Business Edition: €41190
Daarmee zou je €1050 duurder uit komen als de Astra Hybrid in Nederland :)

An sich geen heel verkeerde prijs denk ik als je het vergelijkt met de concurrentie: als wagon is er (naast de e-308 SW) enkel de MG 5 Electric, en dan qua range komt de MG 5 Electric Long Range in de buurt. Die is er vanaf €37585 rijklaar, dus €3605 minder dan de Sports Tourer. Ik denk dat dat verschil (~10%) wel te overzien valt :)

Snelle berekening full-options als Ultimate (GS-Line + Ultimate Pack) zou je op bijna €50k uit komen.

Goed, glazen bol momentje, maar leek me de moeite om te delen :7

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24
MK_ schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:03:

Het verschil in prijs tussen de e-208 en de 208 1.2 130 bedraagt 6620 excl BTW. Daarmee komt de prijs uit op:
  • Astra Electric: €38808
  • Astra Electric Sports Tourer: €39597
Nemen we rijklaarmaakkosten mee (€1000), dan verwacht ik de volgende consumentenadviesprijzen:
  • Astra Electric Business Edition: €39990
  • Astra Electric Sports Tourer Business Edition: €41190
Daarmee zou je €1050 duurder uit komen als de Astra Hybrid in Nederland :)
Dat zouden hele nette prijzen zijn. Met dit soort prijzen heeft iemand eigenlijk helemaal geen reden tot klagen dat elektrische auto's voor particulieren niet betaalbaar zouden zijn. Er komen trouwens van meerdere merken in deze prijsklasse EV's op de markt, maar die hebben vaak wel een andere carrosserievorm.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:31:
[...]

Dat zouden hele nette prijzen zijn. Met dit soort prijzen heeft iemand eigenlijk helemaal geen reden tot klagen dat elektrische auto's voor particulieren niet betaalbaar zouden zijn. Er komen trouwens van meerdere merken in deze prijsklasse EV's op de markt, maar die hebben vaak wel een andere carrosserievorm.
Zeker als je ziet dat de gemiddelde nieuwprijs van een auto tegenwoordig al ruim €43000 is, is dat niet heel gek lijkt me.

Ik ben benieuwd wat het daadwerkelijk gaat kosten, en hoeveel ik er vanaf zat :P De Astra Electric is vanaf april 2023 te bestellen, de Astra Sports Tourer Electric vanaf najaar 2023. Vanaf mei kan ik een leaseauto bestellen, de Astra Hybrid valt in mijn budget als Business Edition, maar als een Astra Electric er ook in past gaan we daar voor :P Al vrees ik er voor, want een Astra Hybrid kost me evenveel als een Corsa-e -O-

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:39

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:12:
De Astra-e en Astra-e Sports Tourer zijn aangekondigd!

https://www.autoweek.nl/a...elektrische-opel-astra-e/
https://www.media.stellan...-gaat-volledig-elektrisch

Al gaat hij, als ik Opel's persbericht mag geloven, niet Astra-e heten maar Astra Electric!

[Afbeelding]

[...]

Kort de specificaties op een rijtje:
  • 156pk (115Nm), 270Nm koppel
  • 54kWh accupakket waarvan 51kWh bruikbaar
  • DC snelladen tegen 100kW
  • AC 3-fase laden (11kW)
  • WLTP 418km range
De bagageruimte van de Sports Tourer Electric 516/1553 liter, tegen 608/1634 liter voor de reguliere variant. Nog altijd nette waardes.

Als Opel de specs waar kan maken, zeker qua bereik (zou zeer efficiënt zijn), en de prijs niet te absurd is, zou dit wel eens een zeer interessante auto kunnen worden voor Opel, zeker op de zakelijke markt. De afweging tussen Astra Hybrid en Astra Electric ga ik persoonlijk zeker maken!
Vind het geen gekke auto's om te zien! Uiteraard kijken we nu naar een render, maar vooral bij de station vind ik het "opbreken" van het design door het diepteverschil in de panelen wel mooi staan.

Snap overigens wel dat ze niet voor Astra-e willen gaan. Dat klinkt net als astray :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Net gebeld door de dealer. Onderdeel (nieuwe boordlader) is binnen. *O* Vorige week maandag is ie besteld. Afgelopen vrijdag konden ze nog geen leverdatum doorgeven.
Komende dinsdag wordt ie erin gezet. Behoorlijk snel als ik alle verhalen zo lees.

Alleen maar laden bij snelladers is trouwens uitermate teleurstellend.... Zeker met dit koude weer schiet het totaal niet op. Hoogste snelheid die ik gezien heb is 40kW. Meestal nog een stukje lager.
Range is ook vaag natuurlijk met dit weer. Gisteren 2x 1km gereden. 21km van de range af... 7(8)7
Koude auto verwarmen kost blijkbaar een hoop energie.

[Voor 3% gewijzigd door Paling1 op 07-12-2022 12:17]

• Scidd0w
Paling1 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:16:
Range is ook vaag natuurlijk met dit weer. Gisteren 2x 1km gereden. 21km van de range af... 7(8)7
Koude auto verwarmen kost blijkbaar een hoop energie.
Ik lees overal dat voorverwarmen terwijl je aan de lader hangt dan best veel uitmaakt in range (preconditioning zogenaamd).

https://www.eneco-emobili...an-jouw-auto-in-de-winter
https://www.autoweek.nl/e...elektrische-auto-te-halen

[Voor 9% gewijzigd door Scidd0w op 07-12-2022 13:13]

• Headozz
Paling1 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:16:
Net gebeld door de dealer. Onderdeel (nieuwe boordlader) is binnen. *O* Vorige week maandag is ie besteld. Afgelopen vrijdag konden ze nog geen leverdatum doorgeven.
Komende dinsdag wordt ie erin gezet. Behoorlijk snel als ik alle verhalen zo lees.
Inderdaad lekker vlot. Bij mij zeiden ze eerst ook komt deze week binnen vervolgens duurde het nog 5 weken. Dus hoop oprecht voor je dat het onderdeel ook daadwerkelijk binnen is en niet verwacht binnen te komen.

In bovenstaande links las ik ook dit
Laad tussen de 20 en 80 procent
Moderne accu’s werken minder optimaal boven de 80 procent en onder de 20 procent. Het duurt dan langer om ze op te laden en slijten harder. Op een gegeven moment zullen ze dan ook actieradius verliezen. Plan de laadsessies op je route en pas je rijgedrag aan.
Als ik dit moet doen blijft er geen actieradius meer over helemaal met het koudere weer. Je hebt al niet de volle 100% tot je beschikking (bij aansluiten aan fastned laadpaal met 6 km resterend gaf de paal aan dat de accu op 12% was) en dan ga je er nog eens 40% afhalen... Deze dagen verdampt er bij mij zomaar 200-220km aan range op 120km hoofdzakelijk snelweg met 100km/h exclusief files.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Scidd0w
Voorverwarmen aan de lader scheelt inderdaad wel wat, maar dat gaat nu helaas even niet. Maar ik heb het idee dat de auto ook de accu gaat verwarmen als het koud is.

@Headozz
Onderdeel was echt binnengekomen in het magazijn zeiden ze. Dus heb goede hoop.

Ik probeer te gaan snelladen bij een accu percentage van minder dan 20% maar met de soms vrij bizarre range heb ik dan regelmatig niet genoeg accu om naar de dichtstbijzijnde snellader te rijden. Dat heeft tot gevolg dat ik bijvoorbeeld 's ochtends op weg naar het werk of 's avonds na het werk met een koude accu met nog meer dan 20% lading sta te klooien bij een snellader. Dan gaat het gewoon te langzaam. Minder accupercentage zou weinig uitmaken denk ik vanwege de koude accu.
Daar komt nog bij dat de auto ook best kritisch is met de laadstekkers. Heel vaak wordt het laden niet gestart of al snel afgebroken. Beetje klooien aan de stekker en dan gaat het weer verder.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:32:
[...]
Vind het geen gekke auto's om te zien! Uiteraard kijken we nu naar een render, maar vooral bij de station vind ik het "opbreken" van het design door het diepteverschil in de panelen wel mooi staan.

Snap overigens wel dat ze niet voor Astra-e willen gaan. Dat klinkt net als astray :+
Ik vind ze ook strak gelijnd 8) Sports Tourer weet ik niet of die al uitgeleverd is, ik heb er in ieder geval nog geen gezien. Reguliere hatchback wel, en die zien er in het echt naar mijn mening ook echt strak uit :Y

Autoweek heeft er nu ook een in de duurtest vloot (1.2 Turbo 130 automaat):

• RichTrip
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:29
MK_ schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:01:
[...]
....................
De Astra Electric is vanaf april 2023 te bestellen, de Astra Sports Tourer Electric vanaf najaar 2023. Vanaf mei kan ik een leaseauto bestellen, de Astra Hybrid valt in mijn budget als Business Edition, maar als een Astra Electric er ook in past gaan we daar voor :P Al vrees ik er voor, want een Astra Hybrid kost me evenveel als een Corsa-e -O-
Wat is de reden dat het pas vanaf mei kan? Ik heb vorige maand de definitieve bestelling rond bij de leasemaatschappij voor de Astra Sports Tourer Hybrid PHEV Business Edition. De verwachte levertermijn is in de week van 2 janauari 2024.......

Dus hoe eerder je kan bestellen hoe beter in deze rare tijden.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
RichTrip schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:02:
[...]
Wat is de reden dat het pas vanaf mei kan? Ik heb vorige maand de definitieve bestelling rond bij de leasemaatschappij voor de Astra Sports Tourer Hybrid PHEV Business Edition. De verwachte levertermijn is in de week van 2 janauari 2024.......

Dus hoe eerder je kan bestellen hoe beter in deze rare tijden.
Ik begin pas in maart, en dan moet ik nog 2 maanden wachten met bestellen mochten ze me er binnen 2 maanden uit willen gooien >:) Dus ja, daarom dus :)

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Meer mensen waarbij die waardeloze app niet werkt? Niks beschikbaar van de Corsa, geen toegang tot deze auto foutmelding. Irritant dat je niet kan voorverwarmen met dit weer. :(

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate besteld

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:41
@Ophidian de app werkt inderdaad meer niet dan wel.

• Headozz
Omdat ik met de telefoon zowat in de auto moet zitten wil de functionaliteit van de app werken had ik het voorverwarm schema gewoon in de auto zelf ingesteld. Kwam er vanmorgen achter dat de schema's waren verdwenen en er dus een laag ijs op de voorruit zat.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:34:
Meer mensen waarbij die waardeloze app niet werkt? Niks beschikbaar van de Corsa, geen toegang tot deze auto foutmelding. Irritant dat je niet kan voorverwarmen met dit weer. :(
Huh? bij mij werkt de app perfect. Alle functies werken... })
https://www.autoblog.nl/n...s-zijn-veel-beter-3427521

@Headozz ,
Dat voorverwarmen is eigenlijk de enige functie in de app die meestal wel werkt bij mij.
Helaas kan ik mijn auto nu niet meer thuis opladen, dus moest ik vanochtend ook krabben.
Hopelijk morgen de nieuwe boorlader...

[Voor 20% gewijzigd door Paling1 op 12-12-2022 14:43]

• Asterion
Paling1 schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:40:
[...]

Huh? bij mij werkt de app perfect. Alle functies werken... })
https://www.autoblog.nl/n...s-zijn-veel-beter-3427521

@Headozz ,
Dat voorverwarmen is eigenlijk de enige functie in de app die meestal wel werkt bij mij.
Helaas kan ik mijn auto nu niet meer thuis opladen, dus moest ik vanochtend ook krabben.
Hopelijk morgen de nieuwe boorlader...
Dan ben je bij de gelukkige 😎

Hier werkt het ook niet altijd.

De locatie van de wagen wordt bepaald adhv je gekoppelde gsm omdat ik geen navigatie heb.

Mijn vriendin is weg met de wagen maar hij zou dus wel nog thuis staan 🥲
Ook al is de gsm van mijn vriendin gekoppeld..

Ik vind het echt geen goede app die ze ontwikkeld hebben.
Volgens mij redelijk budgettair ontwikkeld.

• Scidd0w
Ik wilde vanochtend voorverwarmen en dacht sluit even de laad kabel aan van mijn Astra Hybrid.
Echter zit de klep van de laadconnector compleet vast gevroren! 8)7

Iemand nog tips? Krijg hem met geen mogelijkheid open? Gelukkig heb ik de Hybrid anders had ik mooi niet op pad gekund.

[update]
Wordt net gebeld voor een terugroep actie vanuit Opel Nederland. Iets met condensvorming achter. Hoor nog de details.

[Voor 18% gewijzigd door Scidd0w op 13-12-2022 12:50]

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Asterion schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:35:
[...]

Dan ben je bij de gelukkige 😎

Hier werkt het ook niet altijd.

[...]
Het was sarcasme hoor... :9
Er is eigenlijk maar 1 functie in de app die redelijk werkt en dat is het voorverwarmen.
De rest is krakkemikkig en omdat het niet betrouwbaar is, vooral nutteloos.

Homescreen:
- Gegevens over opladen meestal niet up-to-date. Meestal werkt verversen ook niet.
- Airconditioning werkt meestal wel. Gaar maar heel soms mis. Duurt alleen wel lang voordat de opdracht wordt uitgevoerd.
- Locatie van de auto. Geen idee wat hiervan de bedoeling was. Maar dit werkt bij mij alleen als de auto zowat naast me staat. Werkt niet als er iemand anders met de auto weg is. Totaal nutteloos dus.

Ritten administratie:
Werkt zo onbetrouwbaar dat je er helemaal niets aan hebt. Ritten die je niet zelf gereden hebt worden sowieso niet opgeslagen en je eigen ritten heel vaak ook niet.
Verbruikscijfers? Haha, eerst nog in liters per 100km en nu al een tijdje helemaal niets meer.
In de geschiedenis staat bij een groot aantal ritten dat de gegevens niet hersteld kunnen worden.

Onderhoudsboekje:
Is nog steeds aan het piepen dat ik mijn eerste beurt moet laten uitvoeren. Ook dat ik volgend jaar oktober nog een beurt moet.
Hier heb je dus ook helemaal niets aan.
Kwam er laatst wel achter dat het op de myOpel website inmiddels wel bijgehouden wordt.

De laatste maanden is er geen 1 keer geweest dat ik de app heb opgestart en dat er dan geen foutmelding was. Altijd is er een of andere cryptische foutmelding.
Gelukkig zijn ze de laatste tijd nog in het Nederlands. Eerder was dat vaak nog in het Frans.
Moet de laatste maanden ook een paar keer per week opnieuw inloggen.

En dan krijg ik ook nog regelmatig de vraag hoe tevreden ik ben met de app.... Tja, wat zou ik daar dan op moeten antwoorden.... :+

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ongeveer een maand geleden kreeg ik kort een foutmelding te zien in de trend van "headlight leveling system malfunctioning". De laatste paar dagen heb ik die weer een paar keer gezien. Geen idee of ik me zorgen moet maken, het was steeds maar kort en gaat tot noch toe steeds weer weg.

Ook sinds ongeveer een maand ruik ik zo nu en dan een typische geur in de auto, alsof er iets doods ligt te vergaan. Ik kan in het zitgedeelte niets ontdekken, alsook in de kofferbak niet. Een blik onder de motorkap heeft ook geen uitsluitsel gegeven. Het is begonnen nadat de auto een maand stil stond toen ik in het buitenland zat, dus heb nu ook maar even een vochtvreter in de auto gelegd. Geen idee of bovenstaande hier een verband mee kan hebben, maar vind het wel typisch :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:20:
Ongeveer een maand geleden kreeg ik kort een foutmelding te zien in de trend van "headlight leveling system malfunctioning". De laatste paar dagen heb ik die weer een paar keer gezien. Geen idee of ik me zorgen moet maken, het was steeds maar kort en gaat tot noch toe steeds weer weg.

Ook sinds ongeveer een maand ruik ik zo nu en dan een typische geur in de auto, alsof er iets doods ligt te vergaan. Ik kan in het zitgedeelte niets ontdekken, alsook in de kofferbak niet. Een blik onder de motorkap heeft ook geen uitsluitsel gegeven. Het is begonnen nadat de auto een maand stil stond toen ik in het buitenland zat, dus heb nu ook maar even een vochtvreter in de auto gelegd. Geen idee of bovenstaande hier een verband mee kan hebben, maar vind het wel typisch :)
Het 2de weet ik niet, maar het eerste: ik vermoed een sensor die intermittent werkt? Soms wel soms niet, voor de automatische hoogteregeling van de koplampen?

Als je de auto start, normaal gaat dan de verlichting aan, en zie je die omhoog/omlaag bewegen, om dan uit te komen op een "level" punt waarbij de hoogte klopt. Doet hij dat wel nog? Of gebeurt dat ook niet?

Geen idee of die naast een gyroscoop ook bijvoorbeeld het Opel Eye systeem gebruikt om het lichtbeeld/werking te controleren, maar eventueel ook zorgen dat die sneeuw/ijs/... vrij is :)

Voor verdere diagnose aan dat systeem heb je een GM Tech 3 nodig, dat kan enkel bij de dealer vrees ik...

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

LankHoar schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:20:
[...]

Misschien het interieurfilter vervangen?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:26:
[...]

Het 2de weet ik niet, maar het eerste: ik vermoed een sensor die intermittent werkt? Soms wel soms niet, voor de automatische hoogteregeling van de koplampen?

Als je de auto start, normaal gaat dan de verlichting aan, en zie je die omhoog/omlaag bewegen, om dan uit te komen op een "level" punt waarbij de hoogte klopt. Doet hij dat wel nog? Of gebeurt dat ook niet?

Geen idee of die naast een gyroscoop ook bijvoorbeeld het Opel Eye systeem gebruikt om het lichtbeeld/werking te controleren, maar eventueel ook zorgen dat die sneeuw/ijs/... vrij is :)

Voor verdere diagnose aan dat systeem heb je een GM Tech 3 nodig, dat kan enkel bij de dealer vrees ik...
Bedankt voor de uitleg, klinkt logisch. Dan moet ik daar even bewust op letten. Mijn inziens is het lichtbeeld wel prima, niet te hoog/laag tijdens het rijden. Ik zal eens opletten bij het starten wanneer het weer donker is.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Paling1 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:29:
[...]

Misschien het interieurfilter vervangen?
Goed punt. Moet ik even induiken waar die zit en hoe ik dat doe (tot kort geleden wist ik niet eens van het woord "interieurfilter" af, dus dit is al vooruitgang voor mij) :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:31:
[...]
Goed punt. Moet ik even induiken waar die zit en hoe ik dat doe (tot kort geleden wist ik niet eens van het woord "interieurfilter" af, dus dit is al vooruitgang voor mij) :)
Achter het dashboardkastje normaal gezien, die kan je er met een paar schroeven uit halen. 2 minuten werk :P

Edit: mooie video

[Voor 15% gewijzigd door MK_ op 13-12-2022 13:39]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:37:
[...]

Achter het dashboardkastje normaal gezien, die kan je er met een paar schroeven uit halen. 2 minuten werk :P

[YouTube: Opel Astra K - Innenraumfilter wechsel | Cabin filter change]
Dank voor de video! Dat lijkt zeer simpel. Ik zal hem eerst eens open draaien om te kijken naar en ruiken aan dat filter. Als dat de boosdoener is, dan even een nieuwe kopen ergens :)

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Mijn Corsa is weer gemaakt. Kreeg hem weer terug met een volle accu (stond aan een DC lader). Kan dus nog even niet goed testen of ik nu ook met 11 kW ipv 10 kW AC kan laden.
Thuis wel even aan de laadpaal gehangen en het laden wordt nu niet meer direct afgebroken. Dus dat lijkt allemaal in orde. Ga vandaag weer een stuk rijden, dus kan vanavond even kijken hoe snel het nu gaat.

Auto was ook aan het zeuren over een onderhoudsbeurt. Dat bleek een foutje te zijn. Interval was per ongeluk op 12.500 km blijven staan. Interval is nu op 25.000 km gezet, dus hoef pas weer bij 50.000 km terug te komen.

Had een Crossland als vervangende auto mee. Zit lekker, rijd ook wel OK, maar is verder een vrij saaie auto vind ik. SUV's zijn niet echt mijn ding. Was ook een vrij kale versie, dus dat maakt ook wel uit. Irritatiepuntje was de lane departure warning die je niet uit kunt zetten. Wat is dat vervelend zeg.
Vond de auto ook erg onoverzichtelijk met inparkeren. Gebrek aan camera helpt dan niet, maar de spiegels zijn vrij klein en vooral de rechter spiegel zie je vrij weinig in.

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:02
Mokka nieuws:

https://www.autoweek.nl/a...20-procent-groter-bereik/

Ben benieuwd wanneer ze deze versie gaan uitleveren.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Meh, Astra Sports Wagon nu besteld, levertijd ... 30 September.... vooralsnog :/.

Iemand een idee over de levertijd van Opel tot nu toe in deze tijd? Klopt dat een beetje of valt het mee/tegen ?

[Voor 42% gewijzigd door De_Bastaard op 15-12-2022 13:38]

• Asterion
De_Bastaard schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:37:
Meh, Astra Sports Wagon nu besteld, levertijd ... 30 September.... vooralsnog :/.

Iemand een idee over de levertijd van Opel tot nu toe in deze tijd? Klopt dat een beetje of valt het mee/tegen ?
Op moment van schrijven zal dat inderdaad kloppen.
Ook Opel heeft moeite met wagens produceren.

• RichTrip

Ik denk dat dit klopt, behalve als je een PHEV hebt besteld. Die worden volgens opgave Opel pas in Q4 2023 gemaakt. Een normale Astra Sports Tourer wordt eerder gemaakt, dus september 2023 zou best eens kunnen kloppen.

• Asterion
Iemand trouwens een idee waarom er wifi in de wagen zit als die toch wordt uitgezet bij het uitzetten van de wagen? 🤷🏻‍♂️

Dan heb ik het niet over een hotspot maar effectief verbinden met een netwerk.

Aangezien de app zo fantastisch werkt en de mobiele dataverbinding niet altijd goed werkt zou het handig geweest zijn om de status van de wagen te kunnen opvragen via de wifi verbinding.

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:30

Ik heb de Sports Tourer in april besteld, en staat op dit moment op week 5 leveren. Maar dit is al 3x verschoven, dus eerst zien en dan geloven. Ik hoop wel dat hij dan komt, want ik heb mijn huidige leasecontract daardoor al een keer moeten verlengen en die loopt week 4 af.

Nu bestellen, Q3 2023 leveren is ook wat mijn dealer vertelde. Dus september klopt dan wel aardig ja.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 08:24
Waar heb je deze info vandaan.? Heb na contact met de dealer vernomen dat de PHEV versie normaal Q4 2022 zou starten, dit is voorlopig uitgesteld. De eerste PHEV modellen worden wel tegen het autosalon in BE bij de dealer verwacht.
Over Q4 productie start is er niets bekend. Heb zelfs de omzendbrief van stellantis hiervoor ontvangen.
RichTrip schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:46:
[...]

Ik denk dat dit klopt, behalve als je een PHEV hebt besteld. Die worden volgens opgave Opel pas in Q4 2023 gemaakt. Een normale Astra Sports Tourer wordt eerder gemaakt, dus september 2023 zou best eens kunnen kloppen.

• RichTrip

Dit heb ik vorige maand gekregen van de dealer.....

Verwachte productiemaand:

Astra 5drs: 02-2023
Astra 5drs PHEV: 03-2023
Astra ST: Q3 2023
Astra ST PHEV: Q4 2023

• Geheugenbank
RichTrip schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:19:
[Afbeelding]

Dit heb ik vorige maand gekregen van de dealer.....

Verwachte productiemaand:

Astra 5drs: 02-2023
Astra 5drs PHEV: 03-2023
Astra ST: Q3 2023
Astra ST PHEV: Q4 2023
Dat geldt bij bestellen in november 2022? Wij hebben een Mokka-E in bestelling staan sinds april en de verwachting is dat deze eind januari bij dealer staat.

• Scidd0w
Scidd0w schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:20:
[...]
Wordt net gebeld voor een terugroep actie vanuit Opel Nederland. Iets met condensvorming achter. Hoor nog de details.
Zojuist heeft de garage "een gaatje" in mijn uitlaat demper geboord op advies van Opel Nederland vanwege geconstateerde condensvorming in de demper.

• telskamp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-01 08:46
Manmanman ik kom hier om ff uit te huilen over het totaalgebrek aan service.
TlDR: Dealer Incompetent en software is om te huilen. Koop geen corsa-e als je waarde hecht aan de connected services.

/rant
Sinds 17 augustus worden de gegevens over de accu en opladen niet meer ververst in de myopel app en ook het bedienen van de climate control op afstand is niet meer mogelijk.
Het rare is dat de app wel aangeeft de gegevens recent opgehaald te hebben en de kilometerstand update wel automagisch..

Ik heb hierover een stuk of 10 keer contact gehad met de opel Nederland helpdesk.
Alle mogelijke dingen geprobeerd en gereset die ze aangaven maar helaas kon het probleem niet worden verholpen.
Er werd aangegeven dat de auto zelf "waarschijnlijk" een update nodig heeft
Die alleen door de dealer uitgevoerd kan worden.

Vanmorgen was mijn 2022 corsa e aan
haar eerste onderhoudsbeurt toe.

Dat wilde ik het liefst laten doen bij de opel dealer om de hoek helaas zijn ze daar "niet gecertificeerd om aan elektrische autos te werken" wordt mij verteld nadat ik aangaf dat de auto ook geüpdatet moest worden.
Dus ik had een afspraak bij de opel dealer een stad verderop. Deze afspraak was geboekt en bevestigd met vervangend vervoer en ik heb duidelijk aangegeven dat ik dit probleem heb met de app en dat opel Nederland heeft gezegd dat de auto geüpdatet moet worden.

Kom ik daar aan, hebben ze geen leenauto terwijl ook in de bevestigingsmail staat dat er vervangend vervoer geregeld is.

Er staat duidelijk op de werkbon dat de auto geüpdatet moet worden, de baliemedewerkster zegt vervolgens dat ik dat zelf moet doen.
Na bijna 2 uur wachten is de auto "klaar" en wordt mij medegedeeld dat ik een nieuwe afspraak moet maken om de auto te laten updaten want het downloaden en installeren duurt 4 fucking uur.
Ik moest hem toch zelf updaten?

Nee je kunt zelf alleen de navigatie updaten zegt de baliemedewerkster. Ik heb over exact een maand weer een afspraak in moeten plannen. Heb de dame op het hart gedrukt dan wel een leenauto te regelen......

Zet uw aluminiumfolie hoed op want ik heb een complottheorie: opel weet donders goed wat er aan de hand is maar ze willen niet toegeven dat de software die ze leveren gewoonweg ruk is.
Ze hebben de firmware van de auto zo ontwikkeld dat voor ieder chassisnummer er een aparte firmware image word gemaakt.
Wat er in resulteert dat iedere keer dat er een corsa e geüpdatet moet worden deze firmware opnieuw gedownload moet worden met hun eigen borked firmware tool van een schrale server die permanent overbelast is omdat er voor iedere auto 8gigabyte wordt opgehaald waarna deze specifieke image naar een usb stick wordt geschreven welke weer in de auto wordt gestoken die er vervolgens bijna een uur voor nodig heeft om zichzelf te updaten.

De reden dat ze hun klanten niet vertellen dat het updaten van de firmware de problemen oplost is omdat ze de kosten die dit met zich mee brengt niet kunnen doorberekenen aan de klant.

Als iedere corsa e met dit probleem gelijktijdig een afspraak maakt hebben ze er voor 5 jaar onbetaald werk bij.

Ik ben bang dat dit de eerste en laatste keer opel/stellantis is voor mij.

Ik heb bij ieder contact over de problemen met de connected services /app het gevoel gehad dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Ze vinden het allemaal heel erg maar ze kunnen er niks aan doen.

/s
"Opel Nederland support" heeft het ook geregeld over de mypeugeot app in hun emailantwoorden misschien moet ik die is proberen

/rant

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:37:
[...]

[YouTube: Opel Astra K - Innenraumfilter wechsel | Cabin filter change]
Had er vanmiddag pas tijd voor om hier overdag naar te kijken. Het filter ruikt inderdaad niet fris meer, wat een troep komt daarin zeg! Het losmaken was vrij makkelijk, maar het in elkaar kliken van het zijpaneel gaat wat lastig - die plastic klemmetjes zijn erg kwetsbaar blijkbaar want er brak er al 1 af :X

Ik zit even te kijken naar een filter ter vervanging, maar waar moet ik op letten? Zie er best veel te koop, en prijzen vallen me reuze mee. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.onderdelensho...721/10363/interieurfilter

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:50:
[...]

Had er vanmiddag pas tijd voor om hier overdag naar te kijken. Het filter ruikt inderdaad niet fris meer, wat een troep komt daarin zeg! Het losmaken was vrij makkelijk, maar het in elkaar kliken van het zijpaneel gaat wat lastig - die plastic klemmetjes zijn erg kwetsbaar blijkbaar want er brak er al 1 af :X

Ik zit even te kijken naar een filter ter vervanging, maar waar moet ik op letten? Zie er best veel te koop, en prijzen vallen me reuze mee. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.onderdelensho...721/10363/interieurfilter
Ik heb zelf in zhe Corsa een met actieve koolstof of whatever van Bosch, volgens mij komt dat overeen mit deze:
https://www.onderdelenshop24.com/18253094-bosch
Kost wat meer maar van een tientje extra lig ik niet wakker, ik ben zelf wel vatbaar i.v.m hooikoorts dus ik heb het er graag voor over :p

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:36:
[...]

Ik heb zelf in zhe Corsa een met actieve koolstof of whatever van Bosch, volgens mij komt dat overeen mit deze:
https://www.onderdelenshop24.com/18253094-bosch
Kost wat meer maar van een tientje extra lig ik niet wakker, ik ben zelf wel vatbaar i.v.m hooikoorts dus ik heb het er graag voor over :p
Goed punt! Ik heb een filter gevonden met vergelijkbare specificaties maar dan ook nog geur absorberend, alleen dan voor de helft van het geld van die Bosch: https://www.onderdelenshop24.com/15499333-kamoka

Die heb ik zojuist besteld :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:05:
[...]

Goed punt! Ik heb een filter gevonden met vergelijkbare specificaties maar dan ook nog geur absorberend, alleen dan voor de helft van het geld van die Bosch: https://www.onderdelenshop24.com/15499333-kamoka

Die heb ik zojuist besteld :)
Deze is al binnengekomen vandaag. Erg snelle levering imo, gezien het vanuit Berlijn verstuurd is. Nu nog even kijken of ik dit jaar nog tijd heb dit te installeren :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:03:
[...]
Deze is al binnengekomen vandaag. Erg snelle levering imo, gezien het vanuit Berlijn verstuurd is. Nu nog even kijken of ik dit jaar nog tijd heb dit te installeren :)
Ik zeg doen, kan je fris het nieuwe jaar in :7

Of zet het op je lijst met goede voornemens, kan je direct iets afstrepen in het nieuwe jaar :p

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Zucht..... Weer gekloot met de Corsa.... :(
Nu reageert ie niet meer op de afstandsbediening. Kan hem al weer een paar dagen pas na een keer of 5 drukken met de afstandsbediening op slot krijgen. Van het slot af werkt alleen nog met de fysieke sleutel. Met de reserve afstandsbediening die al 2 jaar niets ligt te doen hetzelfde probleem... Lijkt me dus geen batterij probleem.
Na de jaarwisseling maar weer eens bij de dealer langs... Autootje weet al bijna zelf de weg... :(

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:43
Ben in de markt voor recente C-segmenter met een budget van rond de 20k.
Kom telkens bij de Astra K uit doordat deze veel waar voor het geld lijkt te bieden tov de concurrentie.
Voorkeur gaat uit naar zo'n krachtig mogelijke benzine motor en een luxe uitrustingsniveau. Pre-facelift kom je bij de innovation uitvoering van de 1.4 met 150 pk uit of de 1.6 200pk(die redelijk schaars is in NL). Automaat schijnt pre facelift niet heel denderdend te zijn dus dat zou een handbag worden.
Na de facelift blijft de Elegance/Ultimate uitvoering
+ 1.4 met CVT over als enige optie.
Heeft iemand ervaring met de CVT en zouden jullie de pre of post facelift aanraden?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:03:
[...]

Ik zeg doen, kan je fris het nieuwe jaar in :7

Of zet het op je lijst met goede voornemens, kan je direct iets afstrepen in het nieuwe jaar :p
Done! Kan ik die alweer afstrepen inderdaad ;)

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-02 12:33
RichTrip schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:46:
[...]

Ik lees dit net pas. Mijn ouders hebben in mei 2022 de phev versie besteld, maar volgens hun dealer staat die nog altijd gepland voor levering in maart 2023.
Ik hoop voor hun dat dat ook zo blijft.

[Voor 3% gewijzigd door darkkingll op 31-12-2022 16:16]

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Vanochtend toch maar even de batterij van de afstandsbediening vervangen. Auto herkende de sleutel niet meer...
Alles lijkt nu weer goed te werken. De reserve afstandsbediening gaat dus van 2 jaar lang niets doen net zo snel leeg als de normale...
Is overigens een CR2032 knoopcel. Gelukkig had ik er daar nog een paar van liggen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@Paling1 was een goede tip van je om het interieur filter te vervangen. De auto ruikt weer helemaal fris :) Ben blij dat ik niet eerst met luchtverfrissers in de weer ben gegaan, dat had niet geholpen. Dank voor de tip!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:05

-ET-

Phone Home

X2X2X schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:19:
Ben in de markt voor recente C-segmenter met een budget van rond de 20k.
Kom telkens bij de Astra K uit doordat deze veel waar voor het geld lijkt te bieden tov de concurrentie.
Voorkeur gaat uit naar zo'n krachtig mogelijke benzine motor en een luxe uitrustingsniveau. Pre-facelift kom je bij de innovation uitvoering van de 1.4 met 150 pk uit of de 1.6 200pk(die redelijk schaars is in NL). Automaat schijnt pre facelift niet heel denderdend te zijn dus dat zou een handbag worden.
Na de facelift blijft de Elegance/Ultimate uitvoering
+ 1.4 met CVT over als enige optie.
Heeft iemand ervaring met de CVT en zouden jullie de pre of post facelift aanraden?
ik heb zelf een Astra K Sports Tourer uit 2018 met de 1.4T 150PK en de 6bak automaat. Nu is dit mijn eerste automaat (afgezien van prehistorische 4bak automaten) en ik moet zeggen bevalt prima. Het is nog wel de pre-facelift. De post facelift heeft volgens mij maar 145PK. Qua automaat merk je als je vol het gas in trapt je wel een kickdown krijgt van 2 versnellingen, ik vond het even wennen maar je weet op een gegeven moment je gas wel te doseren wanneer je echt power nodig hebt of alleen vlot wil inhalen. Kwestie van spelen met het pedaal.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Automaat in de pre-facelift is nog van het type koppelomvormer. Imho wel erg soepel maar niet de snelste, zeker niet als je het vergelijkt met DCT van andere merken. Maar als voordeel dus wel erg soepel wat ik zelf wel prettig vind.

Facelift automaat kreeg je een 1.4 Turbo 3-cyl met CVT, 145pk inderdaad. Die is volgens mij zuiniger in de praktijk, uiteraard ook doordat de CVT overal een optimaal (laag) toerental kan houden bij een constante snelheid. Prestaties schijnen meer dan prima te zijn. Moet je wel houden van het karakter van een CVT. Als je doorhaalt maakt hij een soort kleine neppe schakelmomenten.

Als het aan mij lag ging ik sowieso voor een handbak >:)

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:37
Mochten er nog mensen dakdragers voor een Insignia Grand Sport zoeken,

https://www.marktplaats.n...el-insignia-b-grand-sport

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:30:
Automaat in de pre-facelift is nog van het type koppelomvormer. Imho wel erg soepel maar niet de snelste, zeker niet als je het vergelijkt met DCT van andere merken. Maar als voordeel dus wel erg soepel wat ik zelf wel prettig vind.

Facelift automaat kreeg je een 1.4 Turbo 3-cyl met CVT, 145pk inderdaad. Die is volgens mij zuiniger in de praktijk, uiteraard ook doordat de CVT overal een optimaal (laag) toerental kan houden bij een constante snelheid. Prestaties schijnen meer dan prima te zijn. Moet je wel houden van het karakter van een CVT. Als je doorhaalt maakt hij een soort kleine neppe schakelmomenten.

Als het aan mij lag ging ik sowieso voor een handbak >:)
Mijn 2019 Astra K Sports Tourer 1.4T is ook mijn eerste automaat. Vind hem inderdaad erg soepel rijden, maar heb geen ervaring om mee te vergelijken. Ik was ook altijd fan van een schakelbak, maar moet zeggen dat dit veel relaxter rijd, heerlijk rustig :)

• RichTrip
Geheugenbank schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:29:
[...]

Dat geldt bij bestellen in november 2022? Wij hebben een Mokka-E in bestelling staan sinds april en de verwachting is dat deze eind januari bij dealer staat.
Uiteraard, dit is geldig op het huidige moment, in het geval van het voorbeeld dus november 2022. Maar ik ben benieuwd. Na heel veel vertraging zou de Sports Tourer nog voor het einde van 2022 in de showroom staan. Maar dat is volgens mij niet gebeurd. Heb er nog niets over voorbij zien komen.

• Geheugenbank
RichTrip schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:36:
[...]

Uiteraard, dit is geldig op het huidige moment, in het geval van het voorbeeld dus november 2022. Maar ik ben benieuwd. Na heel veel vertraging zou de Sports Tourer nog voor het einde van 2022 in de showroom staan. Maar dat is volgens mij niet gebeurd. Heb er nog niets over voorbij zien komen.
Ok, ben nog steeds benieuwd wat het gaat worden. De Mokka E is opgevolgd door de Electric.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
RichTrip schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:36:
[...]
Hmm in Duitsland staan ze wel al even in de showroom...

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-02 12:33
Geheugenbank schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:19:
[...]
Ok, ben nog steeds benieuwd wat het gaat worden. De Mokka E is opgevolgd door de Electric.
Mijn ouders hebben nog altijd niets anders gehoord van hun dealer. Die hebben het nog over maart/april voor de Astra st phev. Dus ik ben erg benieuwd...

• MadMarky
  • Niet online
Vorig jaar mei een Corsa-e besteld (lease), toen kwam er al vrij snel bericht dat de verwachte leverdatum febuari 2023 zou worden. Dat is daarna bijgesteld naar maart en nu weer naar mei. Gewoon een VOL JAAR LEVERTIJD, op een fukking Corsa |:(

Ik rij nu een Corsa E (alweer 5,5 jaar) en ik vind het interieur helemaal mooi, stoelen zitten goed en het winterpakket met verwarmd stuur etc is ideaal. Maar ik had toen eigenlijk al direct de bestelling moeten annuleren en gewoon maar iets uit de lease pool moeten overnemen. Kansloos dit.

[/rant]

🖥️ | 🚗

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:37
Ik heb in januari besteld en hij kan er ieder moment zijn 🥳. Dus ik heb dat jaartje wel volgemaakt. Helaas is het niet alleen bij Opel maar bij veel merken de huidige realiteit.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 22:50
We hebben nu een 9 maanden een corsa-e dat origineel van november 2021 was (1dags inschrijving).
Deze wagen is een 2de wagen dus heeft op 9 maanden nog maar 2000 km gereden.
Onlangs probeerde mijn vrouw op te laden en kreeg ze foutmeldingen dat dit niet lukte.

Dit lijkt te zijn omdat de onboard charger kapot is.. zoals ik uit dit topic begreep komt dit wel vaker voor en is het een relatief duur onderdeel (2800euro).
Is het eigenlijk geweten wat er precies kapot/misgaat er mee? En waar ik rekening mee moet houden als het in de toekomst _buiten_ garantie kapot zou gaan?

Ik kan dit onderdeel namelijk niet vinden om los te kopen en te laten herstellen bij een lokale garagist..

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48

Aapje

Opel-beun
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:00:
En waar ik rekening mee moet houden als het in de toekomst _buiten_ garantie kapot zou gaan?

Ik kan dit onderdeel namelijk niet vinden om los te kopen en te laten herstellen bij een lokale garagist..
Ik volg dit lader fiasco van de Corsa al een tijdje, want ik heb zelf na 8000km ook de auto een maand bij de dealer gehad. En inderdaad kostenpost voor Opel was 2600 excl. inbouwen.

Wat ik begreep is dat de lader specifiek besteld moet worden en vanuit de fabriek geprogrammeerd is op de chassisnummer e.d. (want je kan bij FastNed bijv. gewoon de kabel aansluiten en dan identificeert de auto met FastNed). En voor zover ik weet kan alleen de bouwer van de lader dit...

Maargoed, met het hele right to repair gebeuren in de wereld... Denk ik dat voorlopig daar ook weinig verandering in gaat komen. Dus ben blij dat de Opel bij mij een lease-bak is en na 't contract terug mag :P

Edit:
Weet trouwens niet of er gevallen zijn van onboard chargers die kapot zijn gegaan nadat ze een keer vervangen zijn. Volgens mij betreft het vooral de originele laders.

[Voor 8% gewijzigd door Aapje op 10-01-2023 11:06]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:38
MadMarky schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:39:
Vorig jaar mei een Corsa-e besteld (lease), toen kwam er al vrij snel bericht dat de verwachte leverdatum febuari 2023 zou worden. Dat is daarna bijgesteld naar maart en nu weer naar mei. Gewoon een VOL JAAR LEVERTIJD, op een fukking Corsa |:(

Ik rij nu een Corsa E (alweer 5,5 jaar) en ik vind het interieur helemaal mooi, stoelen zitten goed en het winterpakket met verwarmd stuur etc is ideaal. Maar ik had toen eigenlijk al direct de bestelling moeten annuleren en gewoon maar iets uit de lease pool moeten overnemen. Kansloos dit.

[/rant]
Ik begrijp niet waarom je hier zo'n <rant> van maakt. Werkelijk elke fabrikant van werkelijk alle dingen in de wereld, van toiletpotten tot auto's en van zonnepannelen tot telefoons ondervinden problemen met leveringen vanwege o.a. een tekort aan chips, oorlog in oekraïne (daar er stiekem veel onderdelen daar werden vervaardigd en dan verscheept naar de assemblage fabriek) maar ook nog steeds Corona na-weeen. Veel bedrijven hebben tijdens de eerste Corona piek, personeel ontslagen.. die zijn allemaal wat anders gaan doen en nu zitten de bedrijven met personeels problemen wat resulteert in een lagere productie en dus tekorten.

Niet gek dus allemaal.. ergo, gewoon je tijd rustig uitzitten.. je doet er niets aan.

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-02 14:49
Het is al weer even geleden dat ik hier heb gepost (nieuwe wagen staat al 4 weken op een parking in de haven te wachten, zijn te weinig chauffeurs...)

Nu zit ik weer met een probleempje, misschien dat jullie dit al meegemaakt hebben of iets van kennen?
Mijn 2015 Insignia heeft een klein display voor radio/media/CD en sinds eergisteren licht het scherm enkel zwart op. Radio speelt niet en kan het via de power knop ook niet aan/uit zetten. Alles lijkt wel te werken, gezien de bluetooth kan verbinden, maar mijn CD uitwerpen lukt bijvoorbeeld niet. Kan er ook niet veel over vinden helaas.

Had de dealer al gebeld en die stelde voor om de batterij even los te koppelen, dit moet ik nog proberen. Moest dit niet helpen, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of zou kunnen kosten? Ik heb deze auto misschien nog 1-2 weken, zou zonde zijn om hier nog veel kosten aan te maken.

Schermpje is het witte op deze foto:

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
deSenna24 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:06:
Het is al weer even geleden dat ik hier heb gepost (nieuwe wagen staat al 4 weken op een parking in de haven te wachten, zijn te weinig chauffeurs...)

Nu zit ik weer met een probleempje, misschien dat jullie dit al meegemaakt hebben of iets van kennen?
Mijn 2015 Insignia heeft een klein display voor radio/media/CD en sinds eergisteren licht het scherm enkel zwart op. Radio speelt niet en kan het via de power knop ook niet aan/uit zetten. Alles lijkt wel te werken, gezien de bluetooth kan verbinden, maar mijn CD uitwerpen lukt bijvoorbeeld niet. Kan er ook niet veel over vinden helaas.

Had de dealer al gebeld en die stelde voor om de batterij even los te koppelen, dit moet ik nog proberen. Moest dit niet helpen, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of zou kunnen kosten? Ik heb deze auto misschien nog 1-2 weken, zou zonde zijn om hier nog veel kosten aan te maken.

Schermpje is het witte op deze foto:
[Afbeelding]
Ik zou inderdaad acculoskoppelen proberen, en zekeringen controleren.

Dus de unit achterliggend lijkt wel te werken (telefoon koppelt, werkt je stuurbediening) maar alle fysieke controls inclusief het scherm in de middenconsole doet niks?

• deSenna24
MK_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Ik zou inderdaad acculoskoppelen proberen, en zekeringen controleren.

Dus de unit achterliggend lijkt wel te werken (telefoon koppelt, werkt je stuurbediening) maar alle fysieke controls inclusief het scherm in de middenconsole doet niks?
Bedankt voor de reactie :)
Stuurbediening nog niet geprobeerd, begrenzer/cruise control doen het wel, maar die zie ik op het display tussen de tellers. Geluid werkt niet dus die knop kan ik helaas niet proberen.
Fysieke knoppen tussen power knop en MENU knop doen niets, die onderaan voor de climate controls wel.

Parkeersensoren werken ook. Toen ik de auto net had (bijna 3 jaar geleden) wilde dat scherm ook wel eens uitvallen tijdens het rijden. Op dat moment hoorde ik zelfs de pinkers niet maar gaven ze wel licht. Dat doen ze nu wel, geluid van pinkers komt door maar geen idee of dit door speakers is of ergens anders.

EDIT: alvast de zekeringen genoteerd, er zijn er volgens de handleiding 3 voor het infotainment display naast het stuur en een onder de motorkap.
https://www.opel.nl/conte...gnia_MY14_MANUAL_NLNL.pdf

[Voor 11% gewijzigd door deSenna24 op 12-01-2023 22:46]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
deSenna24 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:25:
[...]

Bedankt voor de reactie :)
Stuurbediening nog niet geprobeerd, begrenzer/cruise control doen het wel, maar die zie ik op het display tussen de tellers. Geluid werkt niet dus die knop kan ik helaas niet proberen.
Fysieke knoppen tussen power knop en MENU knop doen niets, die onderaan voor de climate controls wel.

Parkeersensoren werken ook. Toen ik de auto net had (bijna 3 jaar geleden) wilde dat scherm ook wel eens uitvallen tijdens het rijden. Op dat moment hoorde ik zelfs de pinkers niet maar gaven ze wel licht. Dat doen ze nu wel, geluid van pinkers komt door maar geen idee of dit door speakers is of ergens anders.
Bij deze generaties GM Opel's, of eerder vanaf deze generatie (pak 'm beet Astra J) lopen al die geluiden via het audio/infotainment systeem. Dus ook de pinkers/deur open/sleutels in contact/... Waarschuwing. Als dat werkt lijkt al het achterliggende gewoon te werken.

Het paneel in de middenconsole met het scherm is puur een inputmethode. Achterliggend in het dashboard zit een losse module die de alles afhandelt. Het lijkt er dus op dat die achterliggende module gewoon werkt, enkel de input niet.

Als ik het juist heb heeft het inputpaneel 3 connectoren: 1 voor de knoppen bovenaan (alarmlichten, PDC etc), 1 voor het scherm en 1 voor de knoppen voor de radio. In vermoed dat hier ergens het probleem zit: connector los geschoten of slecht contract? Lijkt me misschien geen zekeringsfout aangezien het scherm wel oplicht als ik het juist begrijp, maar zwart blijft?

Lichten de knoppen op het paneel wel op als je de verlichting van de auto aanzet? Werken de knoppen bovenaan (bijvoorbeeld gevarenlichten) wel?

Als je eventueel wilt kan je met een prying tool heel gemakkelijk dat hele paneel los klikken (incl ventilrooster, het hele stuk boven het airco paneel komt dan los), dan kan je controleren of de connectoren goed vast zitten :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter

Soortgelijk geval (ander scherm maar opbouw blijft hetzelfde).. TD;DW: 2 zekeringen gesprongen, maar dat fixte het niet. Scherm vervangen, fixte het niet. Bij het vervangen dus ook gezorgd dat de connectors goed zaten. Uiteindelijk blijk een connector los te zitten op de HMI, oftewel de control unit. Die zit achter het airco paneel (iets meer werk).

Dus, vermoedelijk ergens een losse connector :) Zou ook mijn gedachten zijn

[Voor 4% gewijzigd door MK_ op 12-01-2023 23:01]

• deSenna24
MK_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:47:
[...]

Bij deze generaties GM Opel's, of eerder vanaf deze generatie (pak 'm beet Astra J) lopen al die geluiden via het audio/infotainment systeem. Dus ook de pinkers/deur open/sleutels in contact/... Waarschuwing. Als dat werkt lijkt al het achterliggende gewoon te werken.

Het paneel in de middenconsole met het scherm is puur een inputmethode. Achterliggend in het dashboard zit een losse module die de alles afhandelt. Het lijkt er dus op dat die achterliggende module gewoon werkt, enkel de input niet.

Als ik het juist heb heeft het inputpaneel 3 connectoren: 1 voor de knoppen bovenaan (alarmlichten, PDC etc), 1 voor het scherm en 1 voor de knoppen voor de radio. In vermoed dat hier ergens het probleem zit: connector los geschoten of slecht contract? Lijkt me misschien geen zekeringsfout aangezien het scherm wel oplicht als ik het juist begrijp, maar zwart blijft?

Lichten de knoppen op het paneel wel op als je de verlichting van de auto aanzet? Werken de knoppen bovenaan (bijvoorbeeld gevarenlichten) wel?

Als je eventueel wilt kan je met een prying tool heel gemakkelijk dat hele paneel los klikken (incl ventilrooster, het hele stuk boven het airco paneel komt dan los), dan kan je controleren of de connectoren goed vast zitten :)
Ben momenteel op het werk en niet zoveel tijd dus heb even snel een video gemaakt. Op de video zie je net op het laatste moment dat het scherm aan gaat (zwart) en de knoppen rondom ook. Op de foto zelf is het ook het zwart scherm en de verlichte knoppen.

Ben zelf niet zo gerust in het open halen van die dingen, zekeringen tot daaraan toe maar verder hou ik het toch bij PCs en laptops :)

https://drive.google.com/...IolRSBtDyCJdh?usp=sharing

• deSenna24
MK_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:01:
[YouTube: Vauxhall Opel Insignia Blank Nav Display Screen Not Working]

Soortgelijk geval (ander scherm maar opbouw blijft hetzelfde).. TD;DW: 2 zekeringen gesprongen, maar dat fixte het niet. Scherm vervangen, fixte het niet. Bij het vervangen dus ook gezorgd dat de connectors goed zaten. Uiteindelijk blijk een connector los te zitten op de HMI, oftewel de control unit. Die zit achter het airco paneel (iets meer werk).

Dus, vermoedelijk ergens een losse connector :) Zou ook mijn gedachten zijn
Die had ik ook gevonden maar gaat mij wat te boven om te proberen :)
Ga morgen als ik thuis ben eens beginnen met de batterij.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Begrijpelijk! Het zit ook allemaal met kleine stomme clipjes, mis je er een heb je de poppen aan het danken :P

Maar ja, de foto/video lijkt op wat ik had verwacht en inderdaad ook uit jouw omschrijving blijkt. Ik denk niet dat er iets groots stuk is, maar dat het toch in een van de genoemde zaken gaat steken. Dus, absoluut accu loskoppelen eens proberen, en mocht je de mogelijkheid hebben zekeringen testen. Je hebt er onder de motorkap, en links van het stuur. Mocht dat geen oplossing bieden, dan vrees ik dat toch een stuk van het dashboard los zal moeten komen...

• deSenna24
MK_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:24:
Begrijpelijk! Het zit ook allemaal met kleine stomme clipjes, mis je er een heb je de poppen aan het danken :P

Maar ja, de foto/video lijkt op wat ik had verwacht en inderdaad ook uit jouw omschrijving blijkt. Ik denk niet dat er iets groots stuk is, maar dat het toch in een van de genoemde zaken gaat steken. Dus, absoluut accu loskoppelen eens proberen, en mocht je de mogelijkheid hebben zekeringen testen. Je hebt er onder de motorkap, en links van het stuur. Mocht dat geen oplossing bieden, dan vrees ik dat toch een stuk van het dashboard los zal moeten komen...
Alvast bedankt voor de tips!

De Opel dealer die ik belde zei dat de wachttijd al minstens een week is, dus als het morgen niet lukt met de batterij dan contacteer ik wat kleinere onafhankelijke garages. Bij eentje was ik eens met mijn Alfa geweest en daar kon ik toen de dag zelf al terecht, al was dat wel enkel voor diagnose. Als het aan een losse kabel of zekering ligt gaat het ook niet al te duur zijn vermoed ik.

• deSenna24
Batterij zo'n 30 minuten losgekoppeld, helaas geen verbetering.

Net ook enkele Opel dealers gebeld in de buurt, eerstvolgende datum die mogelijk was om na te kijken was dinsdag 24 januari 8)7
Dan maar eens een onafhankelijke proberen, maandag de 16e kan ik langs :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ik was net 1 kilometer te laat, maar goed :)

• deSenna24
MK_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:47:
[...]

Net een bestek laten opmaken, hele module moet volgens hen vervangen worden. Kostprijs minimum 1200 euro zonder programmeren.

Volgende week nog een afspraak voor een tweede opinie :|

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:42:
Ik was net 1 kilometer te laat, maar goed :)

[Afbeelding]
Is een import, dus teller terug draaien en opnieuw foto nemen, niemand die het merkt.

:+

:P
deSenna24 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:14:
[...]
Net een bestek laten opmaken, hele module moet volgens hen vervangen worden. Kostprijs minimum 1200 euro zonder programmeren.

Volgende week nog een afspraak voor een tweede opinie :|
Wow :o Dat is wel heftig! Lijkt me niet de moeite, op het Opel-Forum is er iemand die voor minder een volledige upgrade incl coderen etc uitvoert daar HMI 2.5, oftewel het grote touchscreen incl. Android Auto en Apple CarPlay :o Als het echt de module betreft kan je hem beter eens vragen (eventueel kan ik kijken of ik zijn naam terug kan vinden het nodig zou zijn).

Vrijwel alle gevallen die ik heb gelezen betrof het ergens een slechte connectie, zou wel knap vervelend zijn als de volledige module vervangen zou moeten worden :(

Welke module trouwens, die achter de climate controls?

• deSenna24
MK_ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:06:
[...]

Is een import, dus teller terug draaien en opnieuw foto nemen, niemand die het merkt.

:+

:P

[...]

Wow :o Dat is wel heftig! Lijkt me niet de moeite, op het Opel-Forum is er iemand die voor minder een volledige upgrade incl coderen etc uitvoert daar HMI 2.5, oftewel het grote touchscreen incl. Android Auto en Apple CarPlay :o Als het echt de module betreft kan je hem beter eens vragen (eventueel kan ik kijken of ik zijn naam terug kan vinden het nodig zou zijn).

Vrijwel alle gevallen die ik heb gelezen betrof het ergens een slechte connectie, zou wel knap vervelend zijn als de volledige module vervangen zou moeten worden :(

Welke module trouwens, die achter de climate controls?
Ik heb geen idee wat ze juist bedoelen met module vervangen. Ik ga maandag toch nog naar een Opel dealer. Mijn nieuwe wagen is aangekomen en zou ik normaal begin volgende week kunnen gaan halen dus 1000 euro nog gaan spenderen is echt niet de moeite nog. Heb met de dealer ook afgesproken dat we eerst gaan nakijken wat het kost (niets gezegd van die garage van gisteren) en dan zien of ik het doe of zij het betalen. Ze geven ook al veel voor mijn huidige wagen wat ik nooit verwacht had.

Misschien iets duidelijker:

[Voor 13% gewijzigd door deSenna24 op 17-01-2023 09:28]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
deSenna24 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:27:
[...]
Ik heb geen idee wat ze juist bedoelen met module vervangen. Ik ga maandag toch nog naar een Opel dealer. Mijn nieuwe wagen is aangekomen en zou ik normaal begin volgende week kunnen gaan halen dus 1000 euro nog gaan spenderen is echt niet de moeite nog. Heb met de dealer ook afgesproken dat we eerst gaan nakijken wat het kost (niets gezegd van die garage van gisteren) en dan zien of ik het doe of zij het betalen. Ze geven ook al veel voor mijn huidige wagen wat ik nooit verwacht had.

Misschien iets duidelijker:

[Afbeelding]
Ik begrijp je :Y Ik zou het je niet direct durven zeggen wat het verder nog kan zijn. Los zittende connectoren, en worst case inderdaad een module.

Wat voor wagen komt er in de plaats? :9

• deSenna24
MK_ schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:58:
[...]

Ik begrijp je :Y Ik zou het je niet direct durven zeggen wat het verder nog kan zijn. Los zittende connectoren, en worst case inderdaad een module.

EDIT: typenummer die ze willen vervangen bij die onafhankelijke garage is 95521803

Wat voor wagen komt er in de plaats? :9
Ik heb op zo'n momenten ook zin om zelf aan te prullen maar gezien ik em niet lang meer heb en als ik iets fout doe ik nog langer kan wachten. Moest ik em nu niet wegdoen zou ik het zelf nog wel proberen 8)7 vandaar nu wel enorm benieuwd wat de Opel dealer maandag gaat zeggen.

Komt een Mazda 3 hakoné in de plaats, met e-Skyactiv X en automaat 8)

Gezien ik veel 's nachts rij met shiften was LED-verlichting wel een must, achteruitrijcamera om aanhanger aan te haken en een 2 liter benzine met automaat rijdt veel beter dan die kleine 3-pitters tegenwoordig. Tweedehandswagens (BMW 1/2/3, Golf, ...) van formaat 4.5 meter ongeveer, zaten al op 27-30k en hadden 10.000-50.000km dus leek met mij beter om iets met 0 kilometers te kopen voor een klein beetje meer :)

[Voor 6% gewijzigd door deSenna24 op 17-01-2023 15:08]

• -ET-

-ET-

Phone Home

zijn er toevallig al mensen die de Android Auto Coolwalk interface in hun Opel hebben? Ik heb in mijn Astra K wel een nieuwe balk onderin op de display, soort quicklaunch menu. Maar geen splitscreen met navigatie en audio.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:45
Mijn opel zafira tourer (2016, 105000km 1.4T B14NEL) stottert bij hoge toerentallen 3000-4000RPM als de auto belast wordt, dus in versnelling 4/5/6.
De auto geen motorstoringslampje of heel kortstondig en dan waren er misfires op cilinder 2.
Nu had ik de auto uitgelezen en had ik een hoop misfires op alleen cylinder 2, omdat de bougies maar +/-15000km oud zijn.
Mijn conclusie was bobine shit, nieuwe delhi bobine besteld en probleem leek verholpen.

Nu echter een week later lijkt het probleem teruggekeerd heeft iemand nog suggesties?
Of toch maar ook de bougies vervangen?

[Voor 4% gewijzigd door leonbong op 19-01-2023 09:02]

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:10
Aapje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:05:
[...]

Ik volg dit lader fiasco van de Corsa al een tijdje, want ik heb zelf na 8000km ook de auto een maand bij de dealer gehad. En inderdaad kostenpost voor Opel was 2600 excl. inbouwen.

Wat ik begreep is dat de lader specifiek besteld moet worden en vanuit de fabriek geprogrammeerd is op de chassisnummer e.d. (want je kan bij FastNed bijv. gewoon de kabel aansluiten en dan identificeert de auto met FastNed). En voor zover ik weet kan alleen de bouwer van de lader dit...

Maargoed, met het hele right to repair gebeuren in de wereld... Denk ik dat voorlopig daar ook weinig verandering in gaat komen. Dus ben blij dat de Opel bij mij een lease-bak is en na 't contract terug mag :P

Edit:
Weet trouwens niet of er gevallen zijn van onboard chargers die kapot zijn gegaan nadat ze een keer vervangen zijn. Volgens mij betreft het vooral de originele laders.
Dit geld ook voor de Mokka-e @Aapje ;(
Bij de mijne werkt het snelladen niet. Kwam ik tijdens een wat langere rit achter. Met alles ECO en niet te hard met 30km op de accu thuis weten te komen. AC-paal werkte gelukkig nog wel.

1e poging: Boordlader vervangen
2e poging: Bekabeling doorgemeten vanaf het accupakket. Bleek niet goed gemonteerd te zijn met als gevolg dat de buitenmantel is doorgesneden. Kabel zat ergens klem tussen het accupakket/chassis. Bekabeling dus vervangen.
3e poging: Nog een nieuwe boordlader
4e poging: Nieuwe laadpoort incl bekabeling.
Ben benieuwd. Dit laatste is voorgesteld door Stellantis Frankrijk.
Dus mijn Mokka'tje gaat hopelijk in de loop van de ochtend de brug op.

Mocht het niet helpen gaan we de leasemaatschappij weer achter de broek aan zitten.
en dan hebben we nog de 'geweldige' Server error MyOpel app, misschien kunnen ze jou daar beter aanzetten ;)
-ET- schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:06:
zijn er toevallig al mensen die de Android Auto Coolwalk interface in hun Opel hebben? Ik heb in mijn Astra K wel een nieuwe balk onderin op de display, soort quicklaunch menu. Maar geen splitscreen met navigatie en audio.
Ik heb nog geen verschil opgemerkt in de Mokka-e met mijn Pixel 6 Pro.[/quote][b]

[Voor 0% gewijzigd door maniac2003 op 19-01-2023 09:23. Reden: Opmaak]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

-ET- schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:06:
Nee nooit van gehoord. Heb wel een Astra K maar nog steeds dezelfde interface als toen ik hem kocht. Bij elke beurt heb ik om een software update gevraagd, maar ze blijven volhouden dat de meest recente er al op staat. Oftewel, brak update beleid bij Opel :P

• -ET-

-ET-

Phone Home

LankHoar schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:23:
[...]

Nee nooit van gehoord. Heb wel een Astra K maar nog steeds dezelfde interface als toen ik hem kocht. Bij elke beurt heb ik om een software update gevraagd, maar ze blijven volhouden dat de meest recente er al op staat. Oftewel, brak update beleid bij Opel :P
de Coolwalk update wordt vanuit Google serverside uitgerold. Gezien ik wel een layout wijziging heb zou ik verwachten dat het bij mij dus actief staan. Maar zo te horen ben ik er vroeg bij :P ik kijk het nog wel aan. Weet niet of ik het in deze vorm een verbetering vind.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48

Aapje

Opel-beun
maniac2003 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Dus mijn Mokka'tje gaat hopelijk in de loop van de ochtend de brug op.

Mocht het niet helpen gaan we de leasemaatschappij weer achter de broek aan zitten.
en dan hebben we nog de 'geweldige' Server error MyOpel app, misschien kunnen ze jou daar beter aanzetten ;)

[...]

Ik heb nog geen verschil opgemerkt in de Mokka-e met mijn Pixel 6 Pro.[/quote][b]
Pfff, weet je welk geluk je dan hebt? Dat je een lease toko er tussen hebt :-) Ik dacht echt oprecht toen ik de auto 3 maandjes had dat ik ging kijken na m'n lease contract wat 't ding moest gaan kosten om privé over te nemen.

Dat ze eerst beloven medio 2022 komen de features in de app... en dan nu beloven begin 2023 (zie nog niks). Slaat echt nergens op, zoiets zou ik moeten proberen bij mij op werk na een klant. Man man man.

PSA moet gewoon die API's openen voor 3de partijen en die app van hun zelf in de vrieskist douwen.
https://developer.groupe-psa.io/

Als ze dat doen kunnen we gewoon iets bouwen in home-assistant o.i.d.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

-ET- schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:39:
[...]

de Coolwalk update wordt vanuit Google serverside uitgerold. Gezien ik wel een layout wijziging heb zou ik verwachten dat het bij mij dus actief staan. Maar zo te horen ben ik er vroeg bij :P ik kijk het nog wel aan. Weet niet of ik het in deze vorm een verbetering vind.
Aha, dus dan moet ik hem waarschijnlijk nog krijgen. Heb even gezocht, maar wat ik zie is niet verkeerd. Navigatie is leuk, maar ik vind het ook fijn om tegelijkertijd te kunnen zien welk liedje Spotify afspeelt, en nu moet ik dan handmatig wisselen. Met die nieuwe interface dus blijkbaar niet meer.

• -ET-

-ET-

Phone Home

LankHoar schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Aha, dus dan moet ik hem waarschijnlijk nog krijgen. Heb even gezocht, maar wat ik zie is niet verkeerd. Navigatie is leuk, maar ik vind het ook fijn om tegelijkertijd te kunnen zien welk liedje Spotify afspeelt, en nu moet ik dan handmatig wisselen. Met die nieuwe interface dus blijkbaar niet meer.
dat zou wel de bedoeling moeten zijn.

ik heb de onderstaande balk wel, en de tijd rechtsonderin. Maar niet het splitscreen. En het nadeel is nu ook dat je ook niet meer ziet welk liedje spotify speelt. Voorheen was dat een pop-up. die komt bij mij nu ook niet meer.

https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/android-auto-coolwalk-now-available-and-heres-how-to-try-it-out-203626-7.jpg

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
deSenna24 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:11:
[...]
Ik heb op zo'n momenten ook zin om zelf aan te prullen maar gezien ik em niet lang meer heb en als ik iets fout doe ik nog langer kan wachten. Moest ik em nu niet wegdoen zou ik het zelf nog wel proberen 8)7 vandaar nu wel enorm benieuwd wat de Opel dealer maandag gaat zeggen.

Komt een Mazda 3 hakoné in de plaats, met e-Skyactiv X en automaat 8)

Gezien ik veel 's nachts rij met shiften was LED-verlichting wel een must, achteruitrijcamera om aanhanger aan te haken en een 2 liter benzine met automaat rijdt veel beter dan die kleine 3-pitters tegenwoordig. Tweedehandswagens (BMW 1/2/3, Golf, ...) van formaat 4.5 meter ongeveer, zaten al op 27-30k en hadden 10.000-50.000km dus leek met mij beter om iets met 0 kilometers te kopen voor een klein beetje meer :)
95521803 is inderdaad de HMI unit, die zit achter de climate controls :o Lijkt me overkill, maar mocht dat het geval zijn kan de garage beter direct upgraden naar HMI 2.5 + touchscreen, beiden moeten geprogrammeerd worden en dan zit er Android Auto/Apple CarPlay in, lijkt me voordelig voor de verkoopwaarde.

Ik begrijp 100% dat je dat zelf niet gaat doen met een nieuwe Mazda 3 in het vooruitzicht! Zijn hele mooie auto's, en met SkyActiv-X bijzondere techniek! Alvast veel plezier er mee gewenst :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

-ET- schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:12:
[...]

dat zou wel de bedoeling moeten zijn.

ik heb de onderstaande balk wel, en de tijd rechtsonderin. Maar niet het splitscreen. En het nadeel is nu ook dat je ook niet meer ziet welk liedje spotify speelt. Voorheen was dat een pop-up. die komt bij mij nu ook niet meer.

[Afbeelding]
Wellicht is dat splitscreen een instelling? Dat lijk met nu juist het selling point van deze nieuwe UI.

We zullen wel zien wanneer ik hem krijg, vanmorgen had ik hem nog niet en mijn apps zijn up-to-date zegt Google Play :)

• -ET-

-ET-

Phone Home

LankHoar schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Wellicht is dat splitscreen een instelling? Dat lijk met nu juist het selling point van deze nieuwe UI.

We zullen wel zien wanneer ik hem krijg, vanmorgen had ik hem nog niet en mijn apps zijn up-to-date zegt Google Play :)
had ik al naar gezocht. Maar helaas nog niets kunnen vinden. Mocht ik iets vinden zal ik het hier ook wel even melden

[Edit]

Nou oorzaak gevonden. De settings zijn dus ook nog app afhankelijk. Waze ondersteund de splitscreen nog niet. Toen ik google maps als navigatie instelde kreeg ik wel de mogelijkheid om de vensters te delen.

[Voor 19% gewijzigd door -ET- op 19-01-2023 13:55]

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:10
Aapje schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:40:
[...]

Pfff, weet je welk geluk je dan hebt? Dat je een lease toko er tussen hebt :-) Ik dacht echt oprecht toen ik de auto 3 maandjes had dat ik ging kijken na m'n lease contract wat 't ding moest gaan kosten om privé over te nemen.

Dat ze eerst beloven medio 2022 komen de features in de app... en dan nu beloven begin 2023 (zie nog niks). Slaat echt nergens op, zoiets zou ik moeten proberen bij mij op werk na een klant. Man man man.

PSA moet gewoon die API's openen voor 3de partijen en die app van hun zelf in de vrieskist douwen.
https://developer.groupe-psa.io/

Als ze dat doen kunnen we gewoon iets bouwen in home-assistant o.i.d.
Laadpoort + bekabeling vervangen heeft ook niets geholpen.

Voor wat betreft de app ben ik het met je eens.
Afgelopen weekend opnieuw geïnstalleerd, voor nu werkt het weer zoals vanouds.

Geluk met een leasemaatschappij ertussen gaan we zien, ze zitten er achteraan. Maar voorlopig ben ik nog niets wijzer.
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee