verstappen33 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:40:
[...]
Styling is natuurlijk iets persoonlijks, ik vind het te druk met letters en badges..
Logo zou misschien nog wel mogen blijven zitten, maar de rest mag er wel af..
Ik heb op mijn K ook gelijk alle letters eraf gehaald en ecoflex logos..
Niemand hoeft te weten dat ik maar een 3 pittertje rij
Logo heb ik mooi geplastidipt zodat het dezelfde kleur als de lak heeft.. Staat net wat strakker.
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de volledig electrische astra, die zal ook in 2023 komen maar hoor/lees ik eigenlijk nog niets over.
De dikke
TURBO badge zit nog lekker op de achterkant van de Meriva

Corsa heeft enkel het logo, geen "Corsa" of "1.2"
Verwacht dezelfde specs als de e-308:
156pk / 115kW
54kWh bruto, 51kWh netto
AC 11kW, DC 100kW
WLTP 400km - 12.75kWh/100km
En aangezien die aandrijflijn ook in de e-208 en DS 3 E-Tense komt... kan je die ook verwachten in iedere EV Opel (Combo/Corsa/Astra/Mokka).
Ik ben benieuwd of er in een lader stadium dan ook nog een variant komt met een iets groter pakket. Als ze het verbruik kunnnen halen is dat heel netjes, maar meer is beter

En aangezien de wielbasis van een Astra/308 groter is dan de Corsa/208 zou je verwachten dat er een groter accupakket in past...
Ze hebben wat gegoocheld met de uitrusting (bijv Ultimate vervallen) maar verder geen verschil. Pure Panel Pro lijkt nu weer in de prijslijst te staan, dus waarschijnlijk komen al die orders er nu door, en waren vooral demo/pers modellen, opdrachten die akkoord gaven zonder Pure Panel Pro geleverd te worden en lagere uitrustingen (Edition) die sowieso geen Pure Panel Pro kregen geproduceerd. Aangezien meeste uitvoeringen zouden komen met Pure Panel Pro, zijn die on-hold, en daar zou ik persoonlijk ook voor wachten

De_Bastaard schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:38:
Ik vind die nieuwe Astra Sports Tourer er wel erg vet uitzien, heeft zo'n retro-vibe. Nieuwe ascona/manta ofzo.
Nu mag ik een lease auto uitzoeken en vind ik deze er wel echt mooi uitzien. Weet iemand hoe die motoren nu zijn qua degelijkheid? Hoewel het natuurlijk een lease auto is en het onderhoud me echt niet interesseert wil ik alsnog niet om de haverklap "pech" hebben. Onderwater is het ook gewoon een PSA blok en daar ben ik niet echt gecharmeerd van.
Maar, correct me if i'm wrong ;-). Het zou gaan om die 1.2 versie.
Ps, iemand enig idee over de levertijd bij Opel ?
1.2 Turbo blok is prima. Het is inderdaad een PSA/Stellantis/... blok. Kinderziektes zijn er ondertussen al ruim uit, en verder prima betrouwbaar zolang je ze gewoon op tijd de beurtjes geeft. Ik zou me er geen zorgen over maken. Ondertussen zijn er veel verbeteringen doorgevoerd sinds de introductie. Dus gewoon doen

Iedere Ampera-e kwam met DAB+ als ik me niet vergis.
Handleiding (vanaf p. 124)
De Peugeot 3008 en 5008 krijgen een 48V MHEV aandrijflijn van 136pk en een dubbele koppelings automaat (alle 8AT automaten nu zijn een Aisin AW F8F volautomaat), vermoedelijk gebaseerd op de 1.2 PureTech / 1.2 Turbo. Verwacht deze aandrijflijn ook binnenkort in de andere Stellantis/Opel producten naast/als vervanging van de "reguliere" 1.2 PureTech/Turbo.