Thanks, hybride modus voegt dus weinig toe als je langere afstanden in 1x rijdt (al pak ik de eerste 60-70km natuurlijk wel electrisch.Asterion schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:49:
[...]
Ik doe voornamelijk korte afstanden maar het verbruik ligt denk ik rond de 6l/100km op de snelweg als je op benzine rijdt in hybride modus.
In sportmodus komt daar volgens mij wel een litertje bij omdat hij dan constant de motor laat draaien.
Als je wil zet ik hier wel even mijn statistieken van de afgelopen maanden.
Zo heb ik in augustus heel weinig verbruikt en elke dag opgeladen en kom ik op 2,6l/100km
September was al wat slechter weer dus daarom minder opgeladen en kom ik op 4,8l/100km.
Dat is dan zowel hybride als enkele keren in sportstand.
Edit: 11 september 124 km gereden met een verbruik van 3,4l/100 km. Met een volledig opgeladen wagen gestart en direct in hybride modus.
De verbruikte liters worden dus gewoon door het aantal km verrekend. Dat geeft natuurlijk wel een lager verbruik.
Hoeveel exact verbruikt wordt op het aantal gereden benzine km’s wordt niet weergegeven.
Dus over een afstand van 200km rijd ik alsnog 140km tegen 1:18 gemiddeld oftewel bijna 8l brandstof..
T.o.v. mijn huidige K win ik dus eigenlijk alleen het stukje electrisch rijden wat dan geen brandstof kost, verder is het verbruik nagenoeg hetzelfde...
Van mijn jaarlijkse kilometers is denk ik 70% toch wel langere ritten..
Stof om over na te denken, volgend jaar komt ook de Astra-E uit, misschien dat dit dan wel een betere optie is. Maarja eerst de specs maar eens afwachten.
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/