Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:24
Asterion schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:49:
[...]

Ik doe voornamelijk korte afstanden maar het verbruik ligt denk ik rond de 6l/100km op de snelweg als je op benzine rijdt in hybride modus.
In sportmodus komt daar volgens mij wel een litertje bij omdat hij dan constant de motor laat draaien.

Als je wil zet ik hier wel even mijn statistieken van de afgelopen maanden.

Zo heb ik in augustus heel weinig verbruikt en elke dag opgeladen en kom ik op 2,6l/100km
September was al wat slechter weer dus daarom minder opgeladen en kom ik op 4,8l/100km.
Dat is dan zowel hybride als enkele keren in sportstand.

Edit: 11 september 124 km gereden met een verbruik van 3,4l/100 km. Met een volledig opgeladen wagen gestart en direct in hybride modus.

De verbruikte liters worden dus gewoon door het aantal km verrekend. Dat geeft natuurlijk wel een lager verbruik.

Hoeveel exact verbruikt wordt op het aantal gereden benzine km’s wordt niet weergegeven.
Thanks, hybride modus voegt dus weinig toe als je langere afstanden in 1x rijdt (al pak ik de eerste 60-70km natuurlijk wel electrisch.

Dus over een afstand van 200km rijd ik alsnog 140km tegen 1:18 gemiddeld oftewel bijna 8l brandstof..
T.o.v. mijn huidige K win ik dus eigenlijk alleen het stukje electrisch rijden wat dan geen brandstof kost, verder is het verbruik nagenoeg hetzelfde...

Van mijn jaarlijkse kilometers is denk ik 70% toch wel langere ritten..

Stof om over na te denken, volgend jaar komt ook de Astra-E uit, misschien dat dit dan wel een betere optie is. Maarja eerst de specs maar eens afwachten.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
verstappen33 schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:59:
[...]
Thanks, hybride modus voegt dus weinig toe als je langere afstanden in 1x rijdt (al pak ik de eerste 60-70km natuurlijk wel electrisch.

Dus over een afstand van 200km rijd ik alsnog 140km tegen 1:18 gemiddeld oftewel bijna 8l brandstof..
T.o.v. mijn huidige K win ik dus eigenlijk alleen het stukje electrisch rijden wat dan geen brandstof kost, verder is het verbruik nagenoeg hetzelfde...

Van mijn jaarlijkse kilometers is denk ik 70% toch wel langere ritten..

Stof om over na te denken, volgend jaar komt ook de Astra-E uit, misschien dat dit dan wel een betere optie is. Maarja eerst de specs maar eens afwachten.
Ook even bekijken wat dan de gemiddelde snelheid is, Asterion is Belg dus 120-130+ op de snelweg rijden is vrij gewoon daar, en dan haal je minder nette cijfers dan als je 100 tokkelt in Nederland :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• verstappen33
MK_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:25:
[...]

Ook even bekijken wat dan de gemiddelde snelheid is, Asterion is Belg dus 120-130+ op de snelweg rijden is vrij gewoon daar, en dan haal je minder nette cijfers dan als je 100 tokkelt in Nederland :)
Klopt, ik kan er online ook weinig over vinden, maar ik vind het wel relevant hoever je kunt rijden in hybride mode totdat de accu echt op 0 staat...
Want de electromotor kan natuurlijk de brandstofmotor ontzien en zo het verbruik misschien wel naar 1:30 of 1:40 (of nog lager) helpen totdat de accu echt leeg is..
Maar dat soort testen zie je nergens, ook niet bij andere merken..

Want als ik ooit er mee op vakantie ga naar Zuid Europa lijkt het mij ook wel een nuttig dingetje om naast benzine te tanken ook af en toe electrisch bij te laden zodat ik extra brandstof bespaar..

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:22
MK_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:25:
[...]

Een belg die in Nederland woont :+
Maar inderdaad, 120 is echt een zuipverbruik als je elektrisch wilt rijden..
Ik rij, denk ik, 50/50 Nederlandse als Belgische km’s.
verstappen33 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:33:
[...]

Klopt, ik kan er online ook weinig over vinden, maar ik vind het wel relevant hoever je kunt rijden in hybride mode totdat de accu echt op 0 staat...
Want de electromotor kan natuurlijk de brandstofmotor ontzien en zo het verbruik misschien wel naar 1:30 of 1:40 (of nog lager) helpen totdat de accu echt leeg is..
Maar dat soort testen zie je nergens, ook niet bij andere merken..

Want als ik ooit er mee op vakantie ga naar Zuid Europa lijkt het mij ook wel een nuttig dingetje om naast benzine te tanken ook af en toe electrisch bij te laden zodat ik extra brandstof bespaar..
Hybride moet je als volgt bekijken bij Opel, uit eigen ervaring.

Lage snelheden tot ongeveer 50-60 km/h doet hij elektrisch, daarboven schakelt hij over naar benzine ondersteund door elektromotor.

Naar mijn mening daalt zo je verbruik omdat je de eerste 2 versnellingen overslaat waarbij een ICE wel redelijk wat verbruikt.
De aanzet om te vertrekken gebeurd dus volledig elektrisch en dat scheelt echt in je brandstofkosten.

Hoever je kan rijden in hybride hangt dus heel veel af of je weinig of veel snelweg km’s doet.

Als je grote afstanden aflegt wil je direct in hybride starten. Zo rijd je de eerste en de laatste km’s elektrisch.

[Voor 3% gewijzigd door Asterion op 26-09-2022 16:10]

• verstappen33
Asterion schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:05:
[...]

Hybride moet je als volgt bekijken bij Opel, uit eigen ervaring.

Lage snelheden tot ongeveer 50-60 km/h doet hij elektrisch, daarboven schakelt hij over naar benzine ondersteund door elektromotor.

Naar mijn mening daalt zo je verbruik omdat je de eerste 2 versnellingen overslaat waarbij een ICE wel redelijk wat verbruikt.
De aanzet om te vertrekken gebeurd dus volledig elektrisch en dat scheelt echt in je brandstofkosten.

Hoever je kan rijden in hybride hangt dus heel veel af of je weinig of veel snelweg km’s doet.
Als ik naar mijn huidige gebruik van de auto kijk komt het op het volgende neer..

- 30% lokaal (max 30-40km radius)
- 70% naar familie, ritjes van 200km waarvan 190km snelweg.

(12-13k totaal per jaar)

Meeste van de kilometers per jaar maak ik dus op de snelweg.

Met mijn huidige K rijd ik gemiddeld 1:21 op de snelweg, als ik met een PHEV het verbruik kan verlagen naar 1:25-27 vind ik dat niet echt de moeite waard, dan denk ik dat ik misschien moet kijken naar volledig electrisch.

Zonnepanelen genoeg, en zolang de salderingregelening nog in stand blijft is het goedkoop tanken voor mij.

Ik had zelf misschien de illusie dat bij hybride modus richting een verbruik moest denken die 1:40 of nog lager zou zijn op de snelweg.

• Asterion
verstappen33 schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:13:
[...]

Als ik naar mijn huidige gebruik van de auto kijk komt het op het volgende neer..

- 30% lokaal (max 30-40km radius)
- 70% naar familie, ritjes van 200km waarvan 190km snelweg.

(12-13k totaal per jaar)

Meeste van de kilometers per jaar maak ik dus op de snelweg.

Met mijn huidige K rijd ik gemiddeld 1:21 op de snelweg, als ik met een PHEV het verbruik kan verlagen naar 1:25-27 vind ik dat niet echt de moeite waard, dan denk ik dat ik misschien moet kijken naar volledig electrisch.

Zonnepanelen genoeg, en zolang de salderingregelening nog in stand blijft is het goedkoop tanken voor mij.

Ik had zelf misschien de illusie dat bij hybride modus richting een verbruik moest denken die 1:40 of nog lager zou zijn op de snelweg.
Het kan je verbruik wel verminderen maar met hoeveel kan ik niet zeggen.
Dat hangt af van waarvoor jij de auto gebruikt.

Voor mensen die weinig km’s doen en voordelig kunnen laden. Zonder twijfel dat het voordeliger is ongeacht de aanschafprijs.

Mensen die dagelijks veel km’s afleggen zal het ongetwijfeld minder interessant zijn, tenzij die km’s kort op elkaar liggen en men tussendoor kan bijladen.
Maar dat laden gaat aan 7kW/h (optioneel!) dus hang je wel 2 uren vast als je hem volledig wilt opladen..

Dan is volledig elektrisch wellicht een beter en meer passend alternatief voor jou.

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-03 12:48

India Sierra

Learn by failure

Zonet maar nog eens gebeld over de status van mijn auto.

Vorige week werd gezegd dat de nieuwe boordlader vrijdag binnen zou komen.
Nu krijg ik te horen dat de nieuwe boordlader "speciaal" voor mij gemaakt moet worden omdat die alleen werkt op mijn chassisnummer.

Lijkt verdacht veel op een gevalletje John Deere anti consumer gedrag gezien dit impliceert dat een onderdeel van de sloop gewoonweg niet kan werken ook al is dat onderdeel verder in orde.

Verder konden ze me ook niet zeggen hoe lang het nog ging duren, dat kon zomaar nog eens dagen of weken duren

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Asterion schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:05:
[...]
Een belg die in Nederland woont :+
Maar inderdaad, 120 is echt een zuipverbruik als je elektrisch wilt rijden..
Ik rij, denk ik, 50/50 Nederlandse als Belgische km’s.
Oh, mijn fout :+ Maar wel een Belgische bedrijfswagen toch?
India Sierra schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:36:
Zonet maar nog eens gebeld over de status van mijn auto.

Vorige week werd gezegd dat de nieuwe boordlader vrijdag binnen zou komen.
Nu krijg ik te horen dat de nieuwe boordlader "speciaal" voor mij gemaakt moet worden omdat die alleen werkt op mijn chassisnummer.

Lijkt verdacht veel op een gevalletje John Deere anti consumer gedrag gezien dit impliceert dat een onderdeel van de sloop gewoonweg niet kan werken ook al is dat onderdeel verder in orde.

Verder konden ze me ook niet zeggen hoe lang het nog ging duren, dat kon zomaar nog eens dagen of weken duren
Vraag even of ze direct de nieuwe aandrijflijn er in zetten :+
https://www.media.stellan...and-up-to-400-km-in-range
Aandrijflijn van de e-308 / Astra-e komt ook naar de e-208, gisteren de DS 3 aangekondigd, dus ga er maar van uit dat die aandrijflijn overal in gaat komen (Corsa-e, Mokka-e, Combo-e, e-2008, e-Partner, e-Rifter, ë-C4 (X), ë-Berlingo, ProAce City Electric, E-Doblò...) :P

M.b.t de eerste Astra L Pure Panel / Pure Panel Pro discussie (volgens mij nog niet eerder genoemd): de Astra L staat nu wel weer vanaf de (Business) Executive uitvoering met het Pure Panel Pro in de prijslijst :)

Edit: de uitrusting "Ultimate" lijkt nu ook helemaal te zijn vervallen, en er is enkel op de GS-Line een Ultimate pakket beschikbaar bij de 1.2T 130 EAT8

[Voor 4% gewijzigd door MK_ op 27-09-2022 15:42]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Nieuwe Opel Astra GSe en Astra Sports Tourer GSe onthuld

https://www.media.stellan...sports-tourer-gse-onthuld

Basically de Astra met de Hybrid225 aandrijflijn, welke nog niet in de Astra L te krijgen was :p Maar ik vind hem best geslaagd :Y

• Asterion
GSe staat nu voor Grand Sport Electric maar ze onthullen de hybride met meer pk?
Beetje verwarrend lijkt me 🤔

Eigenlijk ook terug dezelfde aandrijflijn die al even in de 508 zit en nu ook in de 308.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Klopt :Y Was cooler geweest als ze hier de PSE aandrijflijn in hadden gestopt :p

Maar heeft ook een andere onderstelafstelling, vloeistof gevulde dempers en "een ander ESP systeem", dus ben benieuwd wat voor een verschil dat maakt.

• Asterion
Inderdaad, nu is het een gekietelde gs in mijn ogen.

Kan er trouwens mijn vermoeden bevestigen?
Bij adaptive cruise control in de file. Moet je dan zelf aangeven dat de wagen kan vertrekken door even gas te geven?

Vandaag heb ik gemerkt dat acc wel heel lang wacht om te vertrekken. De wagen was al een 20 meter voor mij en de auto vertrok nog steeds niet?

Door even gas te geven vertrekt hij dan uiteindelijk wel.

• verstappen33
MK_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:17:
Nieuwe Opel Astra GSe en Astra Sports Tourer GSe onthuld

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://www.media.stellan...sports-tourer-gse-onthuld

Basically de Astra met de Hybrid225 aandrijflijn, welke nog niet in de Astra L te krijgen was :p Maar ik vind hem best geslaagd :Y
Ik vind hem een beetje lafjes, Hij wordt gebracht als een "sportieve" uitvoering, maar doet er alsnog 7,5s over om naar de 100 te sprinten..
Op zich snel genoeg voor allerdaags gebruik, maar ik had toch wat meer verwacht qua performance.. rond de 6-0-6,5s was mooier geweest.
Verder zijn de velgen lelijk, en mag de kont wel wat opgeschoond worden, Opel logo eraf en alle badges en lettertjes..

• kuilen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-03 16:30
Bestelde Astra met originele levertijd Augustus delayed tot eerste week van 2023, hopelijk de laatste delay :).

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-03 11:18
verstappen33 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:25:
[...]

Ik vind hem een beetje lafjes, Hij wordt gebracht als een "sportieve" uitvoering, maar doet er alsnog 7,5s over om naar de 100 te sprinten..
Op zich snel genoeg voor allerdaags gebruik, maar ik had toch wat meer verwacht qua performance.. rond de 6-0-6,5s was mooier geweest.
Verder zijn de velgen lelijk, en mag de kont wel wat opgeschoond worden, Opel logo eraf en alle badges en lettertjes..
Is deze nog voorwiel aangedreven? Dan wil je echt niet veel meer kracht op de voorwielen met een elektrische auto. In de regen is dat echt een drama vaak. Achterwiel aangedreven wil je echt wel wat meer vermogen inderdaad. Dan zou ronde de 5 seconden wel leuk zijn in een wat snellere variant. Met 6-6,5 wordt je er nog uitgereden bij het verkeerslicht door veel auto's tegenwoordig hoor.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
verstappen33 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:25:
[...]
Bwah officiële cijfers zijn nog niet vrijgegeven van acceleratie, 308 Hybrid 225 zit op 7.5s dus je zal wel in de buurt zitten. Verschilt dan niet veel met bijvoorbeeld de Golf eHybrid (7.5s) en Golf GTE (7.0s, 245pk). Die laatste dumpt dan ook wat meer koppel er op (400Nm als ik het juist herinner) vs 380Nm voor de Hybrid 225 aandrijflijn, en een 6-traps DSG vs een 8-traps volautomaat. Alleen dat laatste zou mij al overhalen, volautomaat > DSG/DCT :)

M.b.t tot styling: ik vind hem wel geslaagd. Zeker de velgen. GSe badge gaan ze sowieso niet achterwegen laten, Astra mag van mij weg maar hoeft niet per se. En het Opel logo zullen ze ook nooit weg doen, auto verkopen zonder je logo er op 8)7 Daarnaast kan het bij de hatchback nieteens, want het logo is ook de achterklep vergrendeling... En daarnaast zien auto's zonder de logo op de achterkant er gewoon extreem tokkie uit :') En er mist dan ook gewoon iets.

Edit: PSE heeft geen launch control, kan zijn dat dat ook mist op de GSe dan. Heeft dan enkel invloed op stoplichtsprintjes, niet op tussensprints :)
fisherman schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:34:
[...]
Is deze nog voorwiel aangedreven? Dan wil je echt niet veel meer kracht op de voorwielen met een elektrische auto. In de regen is dat echt een drama vaak. Achterwiel aangedreven wil je echt wel wat meer vermogen inderdaad. Dan zou ronde de 5 seconden wel leuk zijn in een wat snellere variant. Met 6-6,5 wordt je er nog uitgereden bij het verkeerslicht door veel auto's tegenwoordig hoor.
Yup, Hybrid 225 heeft voorwielaandrijving. Hybrid4 300 heeft vierwielaandrijving, is wel in de Grandland te krijgen, dat is EMP2 v2 platform, en de Astra staat op EMP2 v3... Waarschijnlijk kan het technisch gezien :7

Hybrid PSE van de 508 zou nog beter zijn, ook EMP2 v2... :9
kuilen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:17:
Bestelde Astra met originele levertijd Augustus delayed tot eerste week van 2023, hopelijk de laatste delay :).
Krijg je wel magisch een 2023 auto B) Met Pure Panel Pro?

• verstappen33
MK_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:19:
[...]

M.b.t tot styling: ik vind hem wel geslaagd. Zeker de velgen. GSe badge gaan ze sowieso niet achterwegen laten, Astra mag van mij weg maar hoeft niet per se. En het Opel logo zullen ze ook nooit weg doen, auto verkopen zonder je logo er op 8)7 Daarnaast kan het bij de hatchback nieteens, want het logo is ook de achterklep vergrendeling... En daarnaast zien auto's zonder de logo op de achterkant er gewoon extreem tokkie uit :') En er mist dan ook gewoon iets.
Styling is natuurlijk iets persoonlijks, ik vind het te druk met letters en badges..
Logo zou misschien nog wel mogen blijven zitten, maar de rest mag er wel af..

Ik heb op mijn K ook gelijk alle letters eraf gehaald en ecoflex logos..
Niemand hoeft te weten dat ik maar een 3 pittertje rij :+

Logo heb ik mooi geplastidipt zodat het dezelfde kleur als de lak heeft.. Staat net wat strakker.
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de volledig electrische astra, die zal ook in 2023 komen maar hoor/lees ik eigenlijk nog niets over.

• kuilen
[...]

[/quote]

Zou er verschil tussen 2022 en 2023 zitten? Hoop wel op Pure Panel Pro ja, zie ook nog verdacht weinig nieuwe astra's rijden.

• Asterion
kuilen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:36:
[...]

[/quote]

Zou er verschil tussen 2022 en 2023 zitten? Hoop wel op Pure Panel Pro ja, zie ook nog verdacht weinig nieuwe astra's rijden.
Leveringen zijn nog steeds een ramp bij Opel (België).

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:19
Ik vind die nieuwe Astra Sports Tourer er wel erg vet uitzien, heeft zo'n retro-vibe. Nieuwe ascona/manta ofzo.

Nu mag ik een lease auto uitzoeken en vind ik deze er wel echt mooi uitzien. Weet iemand hoe die motoren nu zijn qua degelijkheid? Hoewel het natuurlijk een lease auto is en het onderhoud me echt niet interesseert wil ik alsnog niet om de haverklap "pech" hebben. Onderwater is het ook gewoon een PSA blok en daar ben ik niet echt gecharmeerd van.

Maar, correct me if i'm wrong ;-). Het zou gaan om die 1.2 versie.

Ps, iemand enig idee over de levertijd bij Opel ?

[Voor 4% gewijzigd door De_Bastaard op 06-10-2022 15:19]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:32
Weet iemand of de Opel Ampera-E ook via DAB+ radio kan ontvangen? Ik kan het niet zo snel vinden in het infotainmentsysteem, maar misschien mis ik wat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
verstappen33 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:40:
[...]
Styling is natuurlijk iets persoonlijks, ik vind het te druk met letters en badges..

Logo heb ik mooi geplastidipt zodat het dezelfde kleur als de lak heeft.. Staat net wat strakker.
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de volledig electrische astra, die zal ook in 2023 komen maar hoor/lees ik eigenlijk nog niets over.
De dikke TURBO badge zit nog lekker op de achterkant van de Meriva :+ Corsa heeft enkel het logo, geen "Corsa" of "1.2" :P

Verwacht dezelfde specs als de e-308:
156pk / 115kW
54kWh bruto, 51kWh netto
AC 11kW, DC 100kW
WLTP 400km - 12.75kWh/100km

En aangezien die aandrijflijn ook in de e-208 en DS 3 E-Tense komt... kan je die ook verwachten in iedere EV Opel (Combo/Corsa/Astra/Mokka).

Ik ben benieuwd of er in een lader stadium dan ook nog een variant komt met een iets groter pakket. Als ze het verbruik kunnnen halen is dat heel netjes, maar meer is beter :P En aangezien de wielbasis van een Astra/308 groter is dan de Corsa/208 zou je verwachten dat er een groter accupakket in past...
kuilen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:36:
[...]
Ze hebben wat gegoocheld met de uitrusting (bijv Ultimate vervallen) maar verder geen verschil. Pure Panel Pro lijkt nu weer in de prijslijst te staan, dus waarschijnlijk komen al die orders er nu door, en waren vooral demo/pers modellen, opdrachten die akkoord gaven zonder Pure Panel Pro geleverd te worden en lagere uitrustingen (Edition) die sowieso geen Pure Panel Pro kregen geproduceerd. Aangezien meeste uitvoeringen zouden komen met Pure Panel Pro, zijn die on-hold, en daar zou ik persoonlijk ook voor wachten :)
De_Bastaard schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:38:
Ik vind die nieuwe Astra Sports Tourer er wel erg vet uitzien, heeft zo'n retro-vibe. Nieuwe ascona/manta ofzo.

Nu mag ik een lease auto uitzoeken en vind ik deze er wel echt mooi uitzien. Weet iemand hoe die motoren nu zijn qua degelijkheid? Hoewel het natuurlijk een lease auto is en het onderhoud me echt niet interesseert wil ik alsnog niet om de haverklap "pech" hebben. Onderwater is het ook gewoon een PSA blok en daar ben ik niet echt gecharmeerd van.

Maar, correct me if i'm wrong ;-). Het zou gaan om die 1.2 versie.

Ps, iemand enig idee over de levertijd bij Opel ?
1.2 Turbo blok is prima. Het is inderdaad een PSA/Stellantis/... blok. Kinderziektes zijn er ondertussen al ruim uit, en verder prima betrouwbaar zolang je ze gewoon op tijd de beurtjes geeft. Ik zou me er geen zorgen over maken. Ondertussen zijn er veel verbeteringen doorgevoerd sinds de introductie. Dus gewoon doen :P
Sebazzz schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:13:
Weet iemand of de Opel Ampera-E ook via DAB+ radio kan ontvangen? Ik kan het niet zo snel vinden in het infotainmentsysteem, maar misschien mis ik wat.
Iedere Ampera-e kwam met DAB+ als ik me niet vergis.
Handleiding (vanaf p. 124)

De Peugeot 3008 en 5008 krijgen een 48V MHEV aandrijflijn van 136pk en een dubbele koppelings automaat (alle 8AT automaten nu zijn een Aisin AW F8F volautomaat), vermoedelijk gebaseerd op de 1.2 PureTech / 1.2 Turbo. Verwacht deze aandrijflijn ook binnenkort in de andere Stellantis/Opel producten naast/als vervanging van de "reguliere" 1.2 PureTech/Turbo.

• fisherman
Sebazzz schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:13:
Ja hoor, je kan hem gewoon op DAB+ of FM zetten handmatig. Het enige irritante eraan is, dat hij afstemt op dezelfde zender in FM als het signaal wegvalt. Op zich geen probleem, maar het volume daarvan is flink hoger afgesteld. Niet heel comfortabel. Maar volgens mij zou je dat ook uit moeten kunnen zetten.

• Sebazzz
@fisherman Hoe dan? Ik kan niet zo snel een optie ervoor vinden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 21:32
MK_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:55:
[...]
1.2 Turbo blok is prima. Het is inderdaad een PSA/Stellantis/... blok. Kinderziektes zijn er ondertussen al ruim uit, en verder prima betrouwbaar zolang je ze gewoon op tijd de beurtjes geeft. Ik zou me er geen zorgen over maken. Ondertussen zijn er veel verbeteringen doorgevoerd sinds de introductie. Dus gewoon doen :P
Nou dat is niet helemaal waar helaas, de "natte" distributieriem gaat nog steeds bovenmatig snel defect
Ze worden te breed en de vezels raken los waardoor de oliepompzeef dicht gaat zitten.
Ook overmatig olieverbruik komt regelmatig voor.

MacBook Pro 14" M1  iPhone 13 Pro Max  Apple Watch Series 6

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ComTech schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:27:
[...]
Nou dat is niet helemaal waar helaas, de "natte" distributieriem gaat nog steeds bovenmatig snel defect
Ze worden te breed en de vezels raken los waardoor de oliepompzeef dicht gaat zitten.
Ook overmatig olieverbruik komt regelmatig voor.
Dat was enkel met de eerste jaren, en bij gebruik van de foute olie. Dat is allang opgelost, en doe je de juiste olie er in is er niks aan de hand.

• ComTech
MK_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:18:
[...]

Dat was enkel met de eerste jaren, en bij gebruik van de foute olie. Dat is allang opgelost, en doe je de juiste olie er in is er niks aan de hand.
Nou ik heb de laatste maanden niks anders als distributieriemen vervangen van de 1,2 psa motors in voornamelijk Crossland Grandland en een enkele Corsa F (vrij nieuwe modellen geen oudere auto's in iedergeval).
Wat betreft die olie dat is zeker waar maar het is intussen ook alweer 3x gewijzigd welke oliesoort erin moet.
Opgelost is het zeker niet helaas.

• fisherman
Sebazzz schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:26:
@fisherman Hoe dan? Ik kan niet zo snel een optie ervoor vinden.
Welk MY model heb je? Wellicht is het menu van andere modellen iets anders? Ik heb een MY19.

Bij de MY19 kan je gewoon als bron DAB+ selecteren. Net zoals je USB1 of FM kan selecteren. Dat kan zelfs met de knoppen aan het stuur.

[Voor 20% gewijzigd door fisherman op 08-10-2022 17:51]

• Sebazzz
fisherman schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:47:
[...]

Welk MY model heb je? Wellicht is het menu van andere modellen iets anders? Ik heb een MY19.

Bij de MY19 kan je gewoon als bron DAB+ selecteren. Net zoals je USB1 of FM kan selecteren. Dat kan zelfs met de knoppen aan het stuur.
|:( |:( |:( Het "bronnen" menu was hem inderdaad. Thnx!

• Headozz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-03 12:06
Helaas vorige week een storing in het onboard laadsysteem van mijn Opel Corsa-e. Kon niet meer AC laden. DC laden werkte nog wel met 1 onderbreking. Auto staat nu bij de garage en heb een Opel Karl als vervangend vervoer. Toch wel een paar stapjes terug in comfort en rijplezier.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren...

Opel Corsa-e GS-line augustus 2020 km stand ca. 53000

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Headozz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:14:
Helaas vorige week een storing in het onboard laadsysteem van mijn Opel Corsa-e. Kon niet meer AC laden. DC laden werkte nog wel met 1 onderbreking. Auto staat nu bij de garage en heb een Opel Karl als vervangend vervoer. Toch wel een paar stapjes terug in comfort en rijplezier.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren...

Opel Corsa-e GS-line augustus 2020 km stand ca. 53000
Exact hetzelfde probleem gehad met mijn corsa 5 weken geleden.. Duurde bij mij 4 weken in totaal.. Succes!

Vind het wel toeval dat ze bijna allemaal na 2 jaar en 1-2 maanden stuk gaan. Mijne is ook uit aug 2020. Wel maar de helft van jouw KMs...

[Voor 10% gewijzigd door India Sierra op 10-10-2022 14:00]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ComTech schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:34:
[...]
Nou ik heb de laatste maanden niks anders als distributieriemen vervangen van de 1,2 psa motors in voornamelijk Crossland Grandland en een enkele Corsa F (vrij nieuwe modellen geen oudere auto's in iedergeval).
Wat betreft die olie dat is zeker waar maar het is intussen ook alweer 3x gewijzigd welke oliesoort erin moet.
Opgelost is het zeker niet helaas.
Zelfs bij de Corsa F? Eerste modellen Grandland/Crossland kan ik nog op inkomen, de laatste grote wijziging is pas doorgevoerd in 2019/2020? Dat de Corsa F er ook last van heeft, is het eerste dat ik er van hoor :P

Ik vraag me ook af of rijstijl e.d er ook invloed op hebben, want ik ken er een paar (1x DS 3 Crossback, 1x Grandland, 2x 308 1.2T (2015 & 2017)) wat ik me sowieso snel kan indenken, waarvan de eerste 3 allemaal over de 100k km er op hebben staan, een van de 308's zelfs bijna 200k km, maar zonder noemenswaardige problemen aan het motorblok. Bij de 308's is de distributie wel vervangen, maar volgens de 100k km interval, Grandland de laatste keer dat ik de eigenaar had gesproken nog niet.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Headozz @India Sierra
De mijne is van Oktober 2020. Nu 31.000 km op de teller.
Hopelijk blijft ie heel.

@India Sierra
Heb je nu ook meer dan 10kW bij het laden?
4 weken wachten is wel lang zeg...

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Paling1 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:09:
@Headozz @India Sierra
Hopelijk blijft ie heel.

@India Sierra
Heb je nu ook meer dan 10kW bij het laden?
4 weken wachten is wel lang zeg...
Ik ben benieuwd, lijken er echt wel een hoop stuk te gaan, ook volgens de dealer zouden ze bijna allemaal hetzelfde euvel hebben.

Heb nog niet getest aan 3 fase laadpaal dus daar kan ik nu nog niks over zeggen.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:39
verstappen33 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:40:
[...]

Ik heb pas een zwarte Corsa 1.2 Turbo 130pk Automaat GS Line gekocht en zou graag mijn logostrip + het logo zelf zwart willen laten maken. Ik heb zelf 2 linker handen, dus ben wat huiverig. Ik kwam wrappen en plastic dippen tegen als optie.

Mag ik vragen welke plastic dip je gebruikt hebt en heb je de voorkant ook voorzien van plasticdip?

PSN: Mondaatje

• Headozz
Zo.. nieuwe onboard lader is besteld. Verwachting dat deze in de loop van volgende week binnen is. Misschien word ik nog positief verrast dat het minder dan 4 weken gaat duren.

• Stefan22
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met het installeren van een andere head unit in de Opel Astra J (2011)?

Het is ter vervanging van een CD500 Navi. Heb een Atoto F7 XE 7" besteld, maar daar zit alleen een power cable bij die van de head unit naar ISO A of B gaat. Het gaat hier dus niet om een Android Tesla-achtig systeem, de head unit is eigenlijk puur een ander scherm. Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft en mij eventueel verder kan helpen.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Stefan22 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:32:
Heeft iemand hier ervaring met het installeren van een andere head unit in de Opel Astra J (2011)?

Het is ter vervanging van een CD500 Navi. Heb een Atoto F7 XE 7" besteld, maar daar zit alleen een power cable bij die van de head unit naar ISO A of B gaat. Het gaat hier dus niet om een Android Tesla-achtig systeem, de head unit is eigenlijk puur een ander scherm. Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft en mij eventueel verder kan helpen.
Dat is "gewoon" een 2-DIN radio als ik het juist zie? Daar moet je een inbouwframe voor aanschaffen. Als je de juiste kiest krijg je ook de juiste adapterset meegeleverd

• Headozz
Headozz schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:59:
Misschien word ik nog positief verrast dat het minder dan 4 weken gaat duren.
update vrijdag middag.. levertijd onbekend :'(

• kuilen
Ik zie op social media dat Jurgen Klopp zijn astra heeft mogen ontvangen, ben benieuwd of er meer Astra's afgeleverd gaan worden de komende tijd.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
* MK_ zoekt op wie Jurgen Klopp is

Waarschijnlijk stond die Astra al vast/gereserveerd voordat anderen hun kans kregen :P

Ik ben wel regelmatig autotrailers met Vauxhall's tegen gekomen, dus geproduceerd worden ze wel :P

• kuilen
MK_ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:15:
* MK_ zoekt op wie Jurgen Klopp is

Waarschijnlijk stond die Astra al vast/gereserveerd voordat anderen hun kans kregen :P

Ik ben wel regelmatig autotrailers met Vauxhall's tegen gekomen, dus geproduceerd worden ze wel :P
Oh dat is goed nieuws! Mijn dealer verwacht hem eind dit jaar begin volgend jaar binnen te krijgen. Kan eigenlijk bijna niet meer wachten :9~ :9~

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
kuilen schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:24:
[...]
Oh dat is goed nieuws! Mijn dealer verwacht hem eind dit jaar begin volgend jaar binnen te krijgen. Kan eigenlijk bijna niet meer wachten :9~ :9~
Ik hoop het voor je :Y

Als de jouwe uitgerust werd met Pure Panel Pro, dan zal daar de vertraging in zitten. Die worden pas sinds recent weer geproduceerd. En als het lease is... dan had december toch weinig uit gemaakt, kreeg je hem toch pas in januari :P

• De_Bastaard
  • Laatst online: 00:19
Afgelopen weekend proefritje gemaakt in die nieuwe Astra hatch. Waarschijnlijk ga ik hem ook gewoon bestellen. Twijfel alleen ontzettend of ik wel/niet automaat pak. Het model van de proefrit had dat wel en dat is toch wel erg fijn. Het kost me alleen €50,- netto meer (lease) en ik weet niet of het me dat nou waard is. Zoveel op de weg zit ik nu ook weer niet....

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De_Bastaard schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:47:
Afgelopen weekend proefritje gemaakt in die nieuwe Astra hatch. Waarschijnlijk ga ik hem ook gewoon bestellen. Twijfel alleen ontzettend of ik wel/niet automaat pak. Het model van de proefrit had dat wel en dat is toch wel erg fijn. Het kost me alleen €50,- netto meer (lease) en ik weet niet of het me dat nou waard is. Zoveel op de weg zit ik nu ook weer niet....
Is natuurlijk heel erg persoonlijk. Ik zou het zelf niet doen, ik rijd weinig tot geen file en met normaal rijden vind ik een handbak leuk :Y Handbak van een Astra L is ook best een fijne. Persoonlijk zou ik hem dan handgeschakeld pakken... en dan die €50 in je zak stoppen, of een paar extra opties kiezen :Y

• Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 17:49
Claxon / toeter Zafira Tourer 2017
Weet iemand waar de herriemaker zit? Ik wil hem graag vervangen, maar kan hem in de auto niet vinden en ook de zoekmachine geeft geen aanwijzingen helaas.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Jeetwee schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:46:
Claxon / toeter Zafira Tourer 2017
Weet iemand waar de herriemaker zit? Ik wil hem graag vervangen, maar kan hem in de auto niet vinden en ook de zoekmachine geeft geen aanwijzingen helaas.

Achter de koplamp aan de bestuurderszijde?

• Jeetwee
MK_ schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:59:
[...]
Dank voor deze snelle reactie. Ik ga kijken of ik hem daar kan vinden.

• Jeetwee
MK_ schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:59:
[...]
Gevonden! Hoewel er op de tekening twee gemonteerd zie, lijkt er bij mij eentje aanwezig te zijn (of ik moet de ander niet kunnen zien van bovenaf). Voor de zekerheid maar wat draad en waterdichte kabelverbinders/stekkers halen, aangezien ik een er twee ga inbouwen. Of zijn daar soms mooie standaard kabelsetjes voor?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Jeetwee schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:58:
[...]

Gevonden! Hoewel er op de tekening twee gemonteerd zie, lijkt er bij mij eentje aanwezig te zijn (of ik moet de ander niet kunnen zien van bovenaf). Voor de zekerheid maar wat draad en waterdichte kabelverbinders/stekkers halen, aangezien ik een er twee ga inbouwen. Of zijn daar soms mooie standaard kabelsetjes voor?
Het lijken mij 2 verschillende varianten te zijn: 1 is een enkeltonige claxon (400Hz), 2 is tweetonig (400/500Hz). Waarschijnlijk werd er afhankelijk van de markt een andere geplaatst :)

Volgens mij zijn daar geen standaard plug-and-play setjes voor

• fisherman
De_Bastaard schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:47:
Ik zou nooit meer in een schakelauto willen rijden. Naast filerijden is het natuurlijk ook heel irritant dat de trekkracht iedere keer wegvalt als je moet schakelen. Sowieso zijn er over een paar jaar alleen maar auto’s met automaat. Je raakt er snel aan gewend. Of je het er voor over hebt moet je bepalen natuurlijk.

• Asterion
fisherman schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:45:
[...]

Ik zou nooit meer in een schakelauto willen rijden. Naast filerijden is het natuurlijk ook heel irritant dat de trekkracht iedere keer wegvalt als je moet schakelen. Sowieso zijn er over een paar jaar alleen maar auto’s met automaat. Je raakt er snel aan gewend. Of je het er voor over hebt moet je bepalen natuurlijk.
Persoonlijk vind ik dan wel weer dat de psa groep zijn automaat mag finetunen.
Ik kan op sommige momenten vlotter schakelen dan hun automaat..

Vooral bij het wat sportiever rijgedrag zijn de schakelmomenten zeer bruusk.

En van zijn 2 naar 1 is net alsof een leerling net leert om terug te schakelen.

Dan is de DSG van de vag groep toch echt een rolls royce onder de automaten.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Asterion schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 01:18:
[...]

Vind je? Want dat vind ik juist weer extreem zenuwachtige bakken, die niet soepel kunnen weg rijden. En afhankelijk van de variant ook nog eens snel slijten.

Als er al een "Rolls Royce" onder automaten zijn, dan is het wel de ZF 8HP. En dat is uiteraard ook de transmissie die Rolls Royce gebruikt :+

PSA/Stellantis gebruikt de Aisin AWF8F35, en dat is net als de ZF 8HP een automaat met koppelomvormer, en geen dubbele koppeling zoals de DSG's. Persoonlijk heeft die nog altijd mijn voorkeur aangezien die veel soepeler rijdt naar mijn mening.

Stellantis gaat i.c.m de nieuwe mild-hybrid aandrijving in de 3008 bijvoorbeeld wel een DCT leveren, welke dat exact wordt durf ik niet te zeggen. Ik vermoed de Getrag/Magna 7DCT300?

• fisherman
Asterion schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 01:18:
[...]

Zet er eens een Mokka E naast of een Corsa E, dan lijkt zelfs zo'n DSG een haperende bak.
Uiteindelijk verlies je altijd wat energie tijdens schakelen. Ook de bak en koppeling zorgen voor weerstand.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:04
Weet iemand een weg naar onderdeel informatie? Ik probeer achter het type van mijn automaat te komen voor onderhoud.

Gaat om mijn Insignia B uit 2019, 1.6 met 6-traps automaat. Het maakt het extra lastig zoeken omdat deze combinatie maar 1 jaar geleverd is geloof ik. Hoop niet dat dat met redenen is :+

Volgens mij hebben deze motor en bak echter ook in een paar jaar astra gelegen(?).

één is geen, twee is één

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Wackoz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:29:
Weet iemand een weg naar onderdeel informatie? Ik probeer achter het type van mijn automaat te komen voor onderhoud.

Gaat om mijn Insignia B uit 2019, 1.6 met 6-traps automaat. Het maakt het extra lastig zoeken omdat deze combinatie maar 1 jaar geleverd is geloof ik. Hoop niet dat dat met redenen is :+

Volgens mij hebben deze motor en bak echter ook in een paar jaar astra gelegen(?).
Heel goed blok, jammer eigenlijk dat die maar zo kort geleverd is. Transmissie is ook degelijk, iets oudere stempel (6T45). Motor betreft de D16SHT, heeft inderdaad ook in de Astra gelegen, zowel in de J (einde productierun, 170pk variant, Euro6 B16SHL) en Astra K (200pk variant, Euro6 B16SHT en 6d-Temp D16SHT). Heeft ook in de Insignia A2 gelegen, net als de J de 170pk Euro6 variant. In alle gevallen was de automaat de 6T45 voor zover ik weet.

• Wackoz
MK_ schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:27:
[...]

Heel goed blok, jammer eigenlijk dat die maar zo kort geleverd is. Transmissie is ook degelijk, iets oudere stempel (6T45). Motor betreft de D16SHT, heeft inderdaad ook in de Astra gelegen, zowel in de J (einde productierun, 170pk variant, Euro6 B16SHL) en Astra K (200pk variant, Euro6 B16SHT en 6d-Temp D16SHT). Heeft ook in de Insignia A2 gelegen, net als de J de 170pk Euro6 variant. In alle gevallen was de automaat de 6T45 voor zover ik weet.
Dankjewel!

Ik ben aan het snuffelen voor een automaat flush. Hoor/lees dat het geen oplossing voor problemen is maar vooral nut kan hebben als alles nog goed werkt om het zo te houden. Als ik op 6T45 zoek krijg ik niet veel gevonden.

Weet jij wat voor olie hierin moet en of er iets van een interval voor staat? Ik geloof niet zo in "lifelong" vloeistoffen O-) Ik was ook enigszins overstuur toen de dealer vertelde dat een brandstoffilter alleen inclusief de hele tank vervangen kan worden 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Wackoz op 12-11-2022 00:58]

één is geen, twee is één

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Wackoz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 00:55:
[...]
Dankjewel!

Ik ben aan het snuffelen voor een automaat flush. Hoor/lees dat het geen oplossing voor problemen is maar vooral nut kan hebben als alles nog goed werkt om het zo te houden. Als ik op 6T45 zoek krijg ik niet veel gevonden.

Weet jij wat voor olie hierin moet en of er iets van een interval voor staat? Ik geloof niet zo in "lifelong" vloeistoffen O-) Ik was ook enigszins overstuur toen de dealer vertelde dat een brandstoffilter alleen inclusief de hele tank vervangen kan worden 8)7
Volgens mij zijn ze inderdaad "lifetime", dus een officiële interval is er niet.

https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/6t.html
8L Dexron VI blijkbaar

M.b.t brandstoffilter.. dat wist ik niet! Dat is wel een heel vage oplossing...

• fisherman
Wackoz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 00:55:
[...]

Ik was ook enigszins overstuur toen de dealer vertelde dat een brandstoffilter alleen inclusief de hele tank vervangen kan worden 8)7
Klopt, ik reed hiervoor een Astra J en daar kon je dat filter ook niet los vervangen. Mijn vorige auto's werden allemaal onderhouden door een kennis van mij, maar sinds ik een Ampera E rijd kan dat natuurlijk niet meer.
Voor die Astra reed ik in een Seat Ibiza. Daar kon je dat filter wel vervangen. Die kennis heeft weleens een oud filter laten zien. Die wil je echt wel vervangen hebben om de zoveel kilometer. Aparte keuze die Opel gemaakt heeft om die niet vervangbaar te maken.

• Wackoz
fisherman schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:56:
[...]

Klopt, ik reed hiervoor een Astra J en daar kon je dat filter ook niet los vervangen. Mijn vorige auto's werden allemaal onderhouden door een kennis van mij, maar sinds ik een Ampera E rijd kan dat natuurlijk niet meer.
Voor die Astra reed ik in een Seat Ibiza. Daar kon je dat filter wel vervangen. Die kennis heeft weleens een oud filter laten zien. Die wil je echt wel vervangen hebben om de zoveel kilometer. Aparte keuze die Opel gemaakt heeft om die niet vervangbaar te maken.
@MK_ dank, nu heb ik een beeld wat er in gaat en kan ik de partij die de flush gaat doen aan de tand voelen of er wel de juiste olie in gaat. Het laatste wat ik met dit “goede gedrag” wil is dat het de boel verslechterd :+

Ook bizar als je de afgelopen 5 jaar bij andere auto’s het brandstoffilter door de dealer hebt laten vervangen, ook op aanraden van hen en ze nu ineens verzinnen dat dat niet meer hoeft (heb ze dat ook gevraagd: was het al die keren dan onnodig??).

Alsof er nu nooit meer vuil in de tank kan komen… de tank onder de auto uithalen zal wel meer opleveren :/

[Voor 6% gewijzigd door Wackoz op 12-11-2022 15:12]

één is geen, twee is één

• fisherman
Wackoz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:48:

Ja, en ook bizar als je het de afgelopen 4-5 jaar bij andere auto’s door de dealer hebt laten vervangen, ook op aanraden van hen.

Alsof er nu nooit meer vuil in de tank kan komen… de tank onder de auto uithalen zal wel meer opleveren :/
Sowieso zou ik altijd minimaal een kwart gevulde tank willen hebben in zo'n geval. Daar hield ik met de Astra dus ook wel rekening mee. Die drap wil je echt niet de motor ingezogen hebben.
Die kennis van mij is een opelliefhebber in hart en nieren. Is meer oldtimer fan overigens. Hij heeft geen moderne auto's. Hij was echt heel verbaasd (en misschien wel teleurgesteld in Opel) dat die filters niet te vervangen zijn. Vroeg of laat krijg je dan problemen zei hij.

• ComTech
Vandaag wezen kijken voor een vervanger voor onze 2e auto (hebben nu een 2006 Corsa C).
Heb een Corsa D op het oog van 2012 1,4 101pk.
Met de proefrit viel mij echter 1 ding op, geen geluid van de knipperlichten alleen de indicators in het dashboard zie je maar geen klikklak.
Is dat niet ergens in te stellen in een menu (iets met de hendels omhoog houden van knipper en ruitenwissers).
Meen me daar iets van te herinneren.
Verder is het een fijne auto maar die knipperlichten zit me toch niet helemaal lekker.

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:28

JoSchaap

Had a life, got a modem..

je bedoelt dat je het relais niet hoort klikken? :)
een 'geluidje' heb ik volgens mij ook niet op mn D :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47
@ComTech Er is een instelling van inderdaad. P7 in onderstaand filmpje.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• ComTech
JoSchaap schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:33:
je bedoelt dat je het relais niet hoort klikken? :)
een 'geluidje' heb ik volgens mij ook niet op mn D :)
Tegenwoordig zijn het geen relais meer die klikken maar wordt er een geluid gegenereerd door een speaker / buzzer.
Ben erachter dat die van een Corsa D in het instrumentenpaneel zit.

Vaak wordt het tegenwoordig ook door de radio op de luidsprekers gezet.
Had die inderdaad gezien zal die nog eens proberen maar denk niet dat het volume helemaal uit kan dus zou hem wel iets moeten horen.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Als ik er aan denk zal ik straks eens proberen of je het geluid volledig uit kan zetten :)

Eventueel is het speakertje stuk. Volgens mij is dit dezelfde wat je te horen krijgt als je de sleutel in het contact laat zitten bij het uitstappen. Kan je eventueel ook testen, want die is niet uit te schakelen.

• Headozz
Zojuist een belletje ontvangen dat ik mijn Corsa-e weer kan ophalen.

Nagenoeg 6 weken voor het bestellen/vervangen van de onboard lader.

[Voor 4% gewijzigd door Headozz op 14-11-2022 16:30]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Headozz schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:29:

Hopelijk is het dan nu voor eens en voor altijd opgelost :)

@ComTech met het geluid van de richtingaanwijzer op stand 1 is er nog altijd iets te horen, dus via de Persoonlijke Instellingen is het geluid van de richtingaanwijzer niet uit te schakelen :)

* MK heeft hem normaliter op de luidste instelling staan (stand 5)

• ComTech
MK_ schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:16:
[...]

@ComTech met het geluid van de richtingaanwijzer op stand 1 is er nog altijd iets te horen, dus via de Persoonlijke Instellingen is het geluid van de richtingaanwijzer niet uit te schakelen :)

* MK heeft hem normaliter op de luidste instelling staan (stand 5)
Ik dacht ook al dat het nooit helemaal uit te zetten is, liefst heb ik hem ook op de hoogste stand.
Had het vergeten te testen met de sleutel of lampen aan laten staan (of de gordel) dat is allemaal via die speaker dacht ik.
Ik heb hem gekocht met voorwaarde dat dat opgelost wordt dus dat is niet mijn probleem :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ComTech schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:02:
[...]
Ik dacht ook al dat het nooit helemaal uit te zetten is, liefst heb ik hem ook op de hoogste stand.
Had het vergeten te testen met de sleutel of lampen aan laten staan (of de gordel) dat is allemaal via die speaker dacht ik.
Ik heb hem gekocht met voorwaarde dat dat opgelost wordt dus dat is niet mijn probleem :)
Allemaal dezelfde speaker inderdaad :) Maar grote kans dat het speakertje of de contactpunten niet meer goed zijn, niet een chronisch probleem maar het komt wel eens voor. Prima op te lossen met wat soldeer skills, of anders de cluster opsturen naar een revisiebedrijf. Zal vast vlot opgelost zijn :Y

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Headozz schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:29:

Wow, 6 weken... Da's best lang en al helemaal voor iets dat blijkbaar bij meer auto's stuk gaat. Hopelijk blijft de mijne gewoon heel. Geen zin om 6 weken in een andere auto te moeten rijden.
Had je een gratis leenauto? Of moest daar nog voor betaald worden?

• Headozz
Paling1 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:02:
[...]
Had je een gratis leenauto? Of moest daar nog voor betaald worden?
Ik had tijdelijk vervangend vervoer ja zonder extra kosten buiten de brandstof, maar durf niet te zeggen of dat standaard is of via het bedrijf waar ik werk zo was geregeld. Bij opel geven ze ook zoveel jaar garantie op het accupakket, maar weet ook niet zeker of het laadsysteem daar ook onder valt. Heb de auto als zakelijk lease dus heb zelf niet alle kleine lettertjes gezien.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
Na meer dan 10 maanden wachten heb ik afgelopen vrijdag eindelijk mijn nieuwe Astra op kunnen halen! _/-\o_

Ik heb dus de gs-line hybrid in geel/zwart, zwarte velgen, pro panel hifi met hud en intellilux licht, nappa leer en 7.4Kw lader.

Ik moet zeggen hij bevalt erg goed en rijd heerlijk. Afgelopen weekend vooraan bij de Efteling parkeren was ook erg fijn :+

Hier wat foto's

Tevens kan ik nu mijn eigen vraag van maanden geleden beantwoorden:
Scidd0w schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:15:
Ik heb de nieuwe Astra Hybrid GS-Line in bestelling staan (zou half juli moeten komen) met o.a. de optie:
Multimedia Navi Pro met Pure Panel Pro, Intelli-HUD en HiFi Audio (ZJCH)

Nu vraag ik mij af of iemand weet of Apple Carplay ook werkt met de Intelli-HUD ?
Ja dit werkt!
Carplay instructies zijn zichtbaar te maken op het info panel achter het stuur OF op de HUD. Erg blij mee aangezien ik al lang met veel plezier Carplay gebruiker ben. Ik zal binnenkort even wat foto's maken hiervan.

Mochten jullie nog andere vragen hebben... :)

• Asterion
Veel plezier met je wagen!

Ik hoop dat je je niet teveel stoort aan de Lane Assist :+
Dat is een dingetje waar ik mij dood aan erger.

Algemeen wel een leuke wagen die zeer vlot mee kan in het verkeer, zowel elektrisch als hybride modus.

• Headozz
Ja, die lane assist heb ik meer last van dan plezier. Staat bij mij in mijn Corsa dus ook uit.
Vooral in de file rijden erger ik mij eraan als je tegen de lijnen gaat rijden (om zo meer ruimte te maken voor motorrijders en/of nooddiensten).

Hmm eens kijken of ik android auto ook op het schermje achter het stuur tevoorschijn kan toveren.

[Voor 17% gewijzigd door Headozz op 16-11-2022 13:28]

• Asterion
Headozz schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:26:
Ja, die lane assist heb ik meer last van dan plezier. Staat bij mij in mijn Corsa dus ook uit.
Vooral in de file rijden erger ik mij eraan als je tegen de lijnen gaat rijden (om zo meer ruimte te maken voor motorrijders en/of nooddiensten).

Hmm eens kijken of ik android auto ook op het schermje achter het stuur tevoorschijn kan toveren.
Kan jij het uitgeschakeld laten?
Bij de nieuwe Astra wordt dit telkens terug ingeschakeld bij het starten van de wagen.

Enige oplossing om het uitgeschakeld te laten is met een aanhangwagen rondrijden :+ 8)7

• Scidd0w
Asterion schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:10:
Veel plezier met je wagen!

Ik hoop dat je je niet teveel stoort aan de Lane Assist :+
Dat is een dingetje waar ik mij dood aan erger.

Algemeen wel een leuke wagen die zeer vlot mee kan in het verkeer, zowel elektrisch als hybride modus.
Gaat zeker lukken. Ik ben zelf al 5 jaar gewend aan laneassist in mijn vorige Astra. Kan er goed mee omgaan maar iedereen die in mijn auto reed heeft er wel over geklaagd ja. :)

• Wackoz
Werkt de lane assist op de PSA opels (corsa-e/nieuwe astra) anders/vervelender dan op voormalige GM opels?

In mijn insignia (2019) heb ik hem graag aan omdat hij je rustig/soepel terug naar het midden duwt zonder alarm/piepjes of irritaties. Zelfs een scherpe bocht stuurt hij zonder problemen in mocht je in slaap vallen.

Zou je het stuur dan loslaten dan eindig je wel als pingpong bal van links naar rechts gaande tussen de strepen. Ik was verbaasd hoeveel je stiekem over strepen gaat als je het voor het eerst in een auto hebt zitten.

één is geen, twee is één

• Scidd0w
@Wackoz
Werking lijkt hetzelfde als mijn Astra K en zoals jij hierboven hebt omschreven.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Scidd0w schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:25:
Na meer dan 10 maanden wachten heb ik afgelopen vrijdag eindelijk mijn nieuwe Astra op kunnen halen! _/-\o_

Ik heb dus de gs-line hybrid in geel/zwart, zwarte velgen, pro panel hifi met hud en intellilux licht en 7.4Kw lader.

Ik moet zeggen hij bevalt erg goed en rijd heerlijk. Afgelopen weekend vooraan bij de Efteling parkeren was ook erg fijn :+

Hier wat foto's
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Tevens kan ik nu mijn eigen vraag van maanden geleden beantwoorden:

[...]
Ja dit werkt!
Carplay instructies zijn zichtbaar te maken op het info panel achter het stuur OF op de HUD. Erg blij mee aangezien ik al lang met veel plezier Carplay gebruiker ben. Ik zal binnenkort even wat foto's maken hiervan.

Mochten jullie nog andere vragen hebben... :)
:9~

Ik heb wel 1 vraagje: is hij geleverd met of zonder Pure Panel Pro :P

• Headozz
Asterion schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:30:
[...]

Kan jij het uitgeschakeld laten?
Bij de nieuwe Astra wordt dit telkens terug ingeschakeld bij het starten van de wagen.

Enige oplossing om het uitgeschakeld te laten is met een aanhangwagen rondrijden :+ 8)7
Ja blijft uitgeschakeld. Moet zeggen dat ik het dan ook geen echte assist vind maar meer een waarschuwing, want hij zoekt niet mooi het midden op bij automatisch terug sturen maar zal gaan pingpongen tussen de lijnen als je zelf niets zou doen.

• Scidd0w
MK_ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:34:
[...]

:9~

Ik heb wel 1 vraagje: is hij geleverd met of zonder Pure Panel Pro :P
Goede vraag.
Heb hierdoor nog is gekeken en wat blijkt dit is niet het Pure Panel Pro! Maar niemand heeft me daar over ingelicht. Ik ga er achteraan bellen nu.

[update]
Zoals je waarschijnlijk al wel weet is het glas van de Pro voorlopig niet leverbaar (werd geproduceerd in Rusland) en hebben ze hem nu wel met grotere schermen maar zonder glas ervoor uitgeleverd. Wat ik totaal niet netjes vind is dat niemand mij daarvan op de hoogte heeft gesteld terwijl ik een optie (met glas) heb besteld van €1399,- :(

Ben benieuwd of dat achteraf nog ingebouwd kan worden, maar dat zal wel niet.

[Voor 39% gewijzigd door Scidd0w op 16-11-2022 17:17]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Scidd0w schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:47:
[...]

Goede vraag.
Heb hierdoor nog is gekeken en je wat blijkt dit is niet het pure panel! Maar niemand heeft me daar over ingelicht. Ik ga er achteraan bellen nu.
Zal vast wel een Pure Panel zijn, maar niet de Pro variant dan :+

Maar je hebt dus pianozwarte bezels, en geen vlak glas paneel?

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03 22:22
Heeft iemand de e-remote controle werken voor twee personen.
Heb een Electrische Opel Corsa en gisteren de telefoon van mijn vrouw geactiveerd met myopel app en de service e-remote geactiveerd, krijg ik een bericht op mijn telefoon dat deze bij mij wordt gedeactiveerd.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling we zouden beide de e-remote willen gebruiken.

Moet zeggen dat ik bij het activeren wel naast mijn vrouw in de auto zat en dat er dus twee sleutels in de buurt waren wat wellicht voor de auto verwarrend werkt. Ik gebruik een iPhone en mij vrouw een Android toestel

Heb nog even gezocht op het www maar nog niets over gevonden 😂

[Voor 4% gewijzigd door leeri003 op 16-11-2022 20:21]

• ZtaaB
  • Laatst online: 20-03 10:54
Edit:

Heb het gefixt, blijkbaar kunnen de android auto en applce car play functie niet tegelijk aan.
Ze gaan dan ruzie maken wie de telefoon mag mirroren en dat resulteert in het aan/uit zetten van de verbinding naar de telefoon.

Heb de android auto functie uitgezet in de instellingen en apple carplay werkt nu zonder problemen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zijn er hier bestuurders van een Astra K? (2016 ->)

Ik heb er een met soms apple carplay.

Hiermee bedoel ik dat apple carplay soms werkt.

Wanneer het niet werkt, maakt de auto steeds opnieuw verbinding met de telefoon. Je ziet dan dat deze steeds opnieuw begint te laden, maar de carplay verbinding komt niet tot stand.

Soms werkt het dan ineens weer zonder problemen.

Verschillende iphones en kabels getest, maar dit maakt geen verschil.

Volgens mij zit er een Intellilink Navi 900 in

[Voor 32% gewijzigd door ZtaaB op 18-11-2022 09:01. Reden: oplossing gevonden]

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Scidd0w
@ZtaaB
Wilde net gaan reageren dat ik in mijn Astra K, 5 jaar lang Carplay heb gebruikt zonder noemenswaardige problemen. Enige wat ik soms had was dat klikken op het Carplay icoon niet werkte, als je dan eerst naar audio ging en dan terug naar het menu dan werkte het klikken op het icoon wel.
Fijn om te horen dat je het hebt opgelost. Ik zal wel nooit Android auto aangezet hebben dan :)

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 08:24
Scidd0w schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:47:
[...]

Goede vraag.
Heb hierdoor nog is gekeken en wat blijkt dit is niet het Pure Panel Pro! Maar niemand heeft me daar over ingelicht. Ik ga er achteraan bellen nu.

[update]
Zoals je waarschijnlijk al wel weet is het glas van de Pro voorlopig niet leverbaar (werd geproduceerd in Rusland) en hebben ze hem nu wel met grotere schermen maar zonder glas ervoor uitgeleverd. Wat ik totaal niet netjes vind is dat niemand mij daarvan op de hoogte heeft gesteld terwijl ik een optie (met glas) heb besteld van €1399,- :(

Ben benieuwd of dat achteraf nog ingebouwd kan worden, maar dat zal wel niet.
Al meer info hierover.? Ik heb een nieuwe Sports tourer hybride in bestelling staan. Deze zouden pas april 2023 in productie gaan dus leverdatum is nog onbekend (besteld mei 2022). Is de Ultimate uitvoering met pure panel pro.
Op Duitse forums zie ik dat het ligt aan het feit dat deze pro panels in Oekraïne of Rusland worden geproduceerd en ze nu bezig zijn ze elders te maken. Daarom dat de huidige Astra uitgeleverd wordt met standaard panel. Maar wanneer het pro panel terug beschikbaar is vind ik niet meteen terug.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
leducw schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:36:
[...]

Al meer info hierover.? Ik heb een nieuwe Sports tourer hybride in bestelling staan. Deze zouden pas april 2023 in productie gaan dus leverdatum is nog onbekend (besteld mei 2022). Is de Ultimate uitvoering met pure panel pro.
Op Duitse forums zie ik dat het ligt aan het feit dat deze pro panels in Oekraïne of Rusland worden geproduceerd en ze nu bezig zijn ze elders te maken. Daarom dat de huidige Astra uitgeleverd wordt met standaard panel. Maar wanneer het pro panel terug beschikbaar is vind ik niet meteen terug.
Oekraïne inderdaad, en volgens mij is het nu verplaatst naar India? Pin me er niet op vast :p

Pure Panel Pro is een tijdje van de prijslijst verdwenen, maar staat er ondertussen weer op :p

• kuilen
Dealer gevraagd om statusupdate van levering: Auto was vandaag geplanned voor levering maar nog geen chasisnummer bekend :P . Nog gevraagd of er een Pure Panel Pro in zit maar daar gingen zij wel vanuit maar niet zeker. Ik hou jullie op de hoogte.

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-03 07:16
Weet iemand hoe de verbinding van de Opel (Mokka-e) nou eigenlijk plaats vindt ten behoeve van My Opel app etc? Het duurt vaak zo lang om nieuwe info op te halen over laad status, en 9/10 keer werkt het helemaal niet. Functies als airco op afstand instellen werkt eigenlijk nooit. Ik krijg dan bericht dat er geen verbinding is.
Er is ook geen peil op te trekken of dit nou beter werkt als die van het slot wordt gehaald, je in de buurt bent, of hij aan de lader staat (al lijkt het dan minimaal beter).
Bij mijn weten is er geen mogelijkheid te verbinden met WiFi thuis?

Leegte

• Asterion
Kiwiknaapje schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:22:
Weet iemand hoe de verbinding van de Opel (Mokka-e) nou eigenlijk plaats vindt ten behoeve van My Opel app etc? Het duurt vaak zo lang om nieuwe info op te halen over laad status, en 9/10 keer werkt het helemaal niet. Functies als airco op afstand instellen werkt eigenlijk nooit. Ik krijg dan bericht dat er geen verbinding is.
Er is ook geen peil op te trekken of dit nou beter werkt als die van het slot wordt gehaald, je in de buurt bent, of hij aan de lader staat (al lijkt het dan minimaal beter).
Bij mijn weten is er geen mogelijkheid te verbinden met WiFi thuis?
Dit wordt gedaan via een data verbinding.
De app is inderdaad niet wat het moet zijn, weinig instelmogelijkheden, slechte connectie, …
Instructies doorsturen of informatie ontvangen duurt idd wel even, je moet echt geduld hebben.

Mijn Astra kan wel verbinding maken met een WiFi netwerk.
Dat staat ergens wel tussen de instellingen. Maar dan moet je natuurlijk wel WiFi aan boord hebben.

• Ophidian
Mijn Corsa-E kan gewoon aan wifi. App wordt er echter niet minder beroerd van.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:44
Ophidian schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:22:
Mijn Corsa-E kan gewoon aan wifi. App wordt er echter niet minder beroerd van.
Hoe en waar heb je dat gedaan dan? Want ik zie er geen optie voor?

• Ophidian
@Zandpad

Knop met vier blokjes --> Opties en dan krijg je scherm hierboven. --> Verbinding WIFI netwerk krijg je scherm hieronder:

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Paling1 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:09:
Hopelijk blijft ie heel...
Dus.... Anderhalve maand verder.... En nu is de mijne ook kapot. :(
Maandag maar eens even bellen met de dealer.
Morgen nog even bij een snellader proberen. Heb nog 40km op de teller staan.

Bij de laadpoort heb ik nu een groen lampje met een rode streep in het midden. Laden is volgens de auto direct klaar na inpluggen van de stekker.

• ComTech

Ik was degene die poosje terug vroeg over het klik klak geluid van de richtingaanwijzer.
De verkoper heeft het instrumenten cluster laten repareren en het werkt weer naar behoren.
Dus vanmiddag kon ik eindelijk de Corsa D 2012 1,4 100pk ophalen, onze 2e auto komt in de plaats van een Corsa C van 2006.
Lekker veel luxe maar dat is al gauw want de oude had werkelijk geen opties :X
Ik vanmiddag gelijk even de H7 Led lampen die ik al tijdje had liggen erin gebouwd, tenminste dat probeer ik zit er één of andere exotische lamp in (omdat het AFL is denk ik).
H9B ben ik dus achter maar helaas weinig led voor te vinden.

Verder nog wat lopen klooien met de radio, is een tough en connect best prima ding alleen hij zegt elke keer geen sd kaart gevonden terwijl hij er wel inzit.
Soms pakt hij hem maar dan valt de radio soms helemaal uit en start opnieuw op.
Ach navigatie gebruiken we toch op de telefoon en auto dus dat maakt ook niet uit.

• Ophidian
Paling1 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:10:
[...]

Dus.... Anderhalve maand verder.... En nu is de mijne ook kapot. :(
Maandag maar eens even bellen met de dealer.
Morgen nog even bij een snellader proberen. Heb nog 40km op de teller staan.

Bij de laadpoort heb ik nu een groen lampje met een rode streep in het midden. Laden is volgens de auto direct klaar na inpluggen van de stekker.
One of us, one of us! -O-

Typisch gedrag inderdaad, die is kaduuk helaas. Hopelijk snel vervanging.

Je kan nog proberen paar keer achter elkaar laden te starten. Soms wil hij dan plots nog wel wat laden.

[Voor 8% gewijzigd door Ophidian op 26-11-2022 21:42]

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Nu bij de snellader.... Wilde dat de eerste 3 keer ook niet lukken.... :( :( Gelijk de melding laden voltooid en groen lampje met rode streep... Dikke stress.
Na een beetje pielen met de kabel is ie nu gelukkig aan het laden.... 47kW dus niet heel snel.

Had nog 20km over..... Kon ik nog net wel/niet mee naar huis. :D

• Headozz
Paling1 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:10:
Bij mij ging het systeem een paar keer proberen waarna er vervolgens alle lichtjes rood werden bij de laadplug.

Succes met wachten, bij mij duurde het 6 weken.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:44
Ophidian schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:40:
@Zandpad

[Afbeelding]

Knop met vier blokjes --> Opties en dan krijg je scherm hierboven. --> Verbinding WIFI netwerk krijg je scherm hieronder:
[Afbeelding]
Grappig... Dit heb ik dus niet. Is dat een optie?
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee