Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 23:07
LankHoar schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:04:
[...]

Dat is wel een goede inderdaad. Ik wil dat sowieso werkend hebben, want nu erger ik me suf in de winter (zowel dat gele lampje steeds in beeld als de melding die ik na elke start moet wegklikken) :+

Sinds vandaag staat mijn Astra dan eindelijk op gele platen. Mocht even duren met de belastingdienst.. Motor vandaag ook gekeurd, hopelijk gaat dat wat sneller. Moet nog wel even wennen aan die gele platen, vandaag met boodschappen doen herkende ik mijn auto even niet goed op de parkeerplaats :P
Bij mijn Ampera E kan ik dat lampje niet eens uitzetten. Dat blijft dus de hele tijd branden. Volgend jaar moet ik nieuwe winterbanden. Ik weet zo niet of op die velgen ook sensoren kunnen, dat moet ik nog navragen voor het vervangen van de banden. Anders moet ik ook andere velgen kopen.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:48

LankHoar

Langharig tuig

fisherman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:13:
[...]

Bij mijn Ampera E kan ik dat lampje niet eens uitzetten. Dat blijft dus de hele tijd branden. Volgend jaar moet ik nieuwe winterbanden. Ik weet zo niet of op die velgen ook sensoren kunnen, dat moet ik nog navragen voor het vervangen van de banden. Anders moet ik ook andere velgen kopen.
In mijn Astra ook niet. Enkel de melding in het schermpje, maar het lampje staat continu aan ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 23:07
LankHoar schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 07:13:
[...]

In mijn Astra ook niet. Enkel de melding in het schermpje, maar het lampje staat continu aan ;)
O dan is dat hetzelfde. Bij aanzetten van de auto de melding die je weg kan klikken en een knipperend lampje. Daarna blijft deze branden. Is best fel. Ik heb hem een keer een tijdje afgeplakt met wat tape. Mag dus eigenlijk niet. Bij een bandenwissel komen er wel sensoren op. Die heb je trouwens ook in generieke versies. Die zijn een stuk goedkoper.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50
Vandaag de Astra in het wild gezien. Mooie kleur dat goud. Gemiste kans dat het zo lang duurt voordat de Astra-E er is. ;)

Zie de nieuwe Grandland ook steeds vaker in het wild. Achterlichten zijn beter in het donker, gespoten plastic ook beter. Voorkant snap ik oprecht niet, daar was de originele toch een stuk strakker. En dat je wel het 10 inch HD scherm kan krijgen, met de oude software snap ik ook echt niet. Heeft onze Corsa-E ook, zou Opel sieren daar eindelijk wat aan te doen. Maar schat die kans laag in :+

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-03 22:41
Hallo allen,

Omdat ik wil voorkomen dat wij deze week reparaties laten uitvoeren die niet noodzakelijk zijn, en ik online niet echt een eenduidig antwoord tegenkwam hierbij mijn vraag:

Wij rijden een Opel Astra sports tourer 1.6 cdti uit 2016. De afgelopen dagen heeft hier een caravan achter gehangen die ong 400-500 kilo weegt (inclusief bagage). Op de terugweg sloeg helaas het noodlot toe. Na een kleine stop gedaan te hebben gaf de auto 200m verderop de melding: "motorvermogen beperkt" en begon het motorlampje te branden.

Nu hebben wij dit eerder gehad met de Insignia en was het een kwestie van uitlezen, en foutcode resetten. De tools om de accu los te koppelen had ik mee, maar omdat de auto toch nog de 80 km/u haalde besloot ik om verder te rijden ipv het erop te gokken. Vrouwlief was niet fit, en de baby sliep. Dat is gelukkig goed gegaan. Maar, eenmaal thuis heb ik de accu losgekoppeld, en de auto opnieuw gestart. Het vermogen was volledig terug maar het lampje van het motormanagement brand nog.

Nu is mijn vraag: Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad (al dan niet in combinatie met een caravan) en zo ja, wat was de oorzaak/oplossing?

Ik heb het vermoeden dat het deels in de stekker van de caravan zit, aangezien ons dit ook overkomen is met de Insignia (die ons in totaal 4x in de steek liet daarna). Alleen ben ik ook geneigd om te denken dat het een specifiek Opel probleem is.

TL:DR: Beperkt motorvermogen, met een caravan erachter. Wie herkent dit, en wat was de oorzaak/oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Angermanagement schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:31:
Hallo allen,

Omdat ik wil voorkomen dat wij deze week reparaties laten uitvoeren die niet noodzakelijk zijn, en ik online niet echt een eenduidig antwoord tegenkwam hierbij mijn vraag:

Wij rijden een Opel Astra sports tourer 1.6 cdti uit 2016. De afgelopen dagen heeft hier een caravan achter gehangen die ong 400-500 kilo weegt (inclusief bagage). Op de terugweg sloeg helaas het noodlot toe. Na een kleine stop gedaan te hebben gaf de auto 200m verderop de melding: "motorvermogen beperkt" en begon het motorlampje te branden.

Nu hebben wij dit eerder gehad met de Insignia en was het een kwestie van uitlezen, en foutcode resetten. De tools om de accu los te koppelen had ik mee, maar omdat de auto toch nog de 80 km/u haalde besloot ik om verder te rijden ipv het erop te gokken. Vrouwlief was niet fit, en de baby sliep. Dat is gelukkig goed gegaan. Maar, eenmaal thuis heb ik de accu losgekoppeld, en de auto opnieuw gestart. Het vermogen was volledig terug maar het lampje van het motormanagement brand nog.

Nu is mijn vraag: Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad (al dan niet in combinatie met een caravan) en zo ja, wat was de oorzaak/oplossing?

Ik heb het vermoeden dat het deels in de stekker van de caravan zit, aangezien ons dit ook overkomen is met de Insignia (die ons in totaal 4x in de steek liet daarna). Alleen ben ik ook geneigd om te denken dat het een specifiek Opel probleem is.

TL:DR: Beperkt motorvermogen, met een caravan erachter. Wie herkent dit, en wat was de oorzaak/oplossing?
Een fout tijdens het regenereren om een of andere reden?

Welke foutcode lees je uit?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angermanagement
MK_ schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:35:
[...]

Een fout tijdens het regenereren om een of andere reden?

Welke foutcode lees je uit?
Geen, ik heb niet zo'n apparaat om dat te doen. Uiteraard begrijp ik dat er zonder foutcode weinig soep van te maken is maar wellicht dat iemand dit probleem herkent en/of het bijv. een bekend probleem van deze auto's is. Hopelijk kan ik hem morgen uit laten lezen, en anders wordt het dinsdag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Angermanagement schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:38:
[...]
Geen, ik heb niet zo'n apparaat om dat te doen. Uiteraard begrijp ik dat er zonder foutcode weinig soep van te maken is maar wellicht dat iemand dit probleem herkent en/of het bijv. een bekend probleem van deze auto's is. Hopelijk kan ik hem morgen uit laten lezen, en anders wordt het dinsdag.
Ai, spijtig :/ Misschien toch maar eens "investeren" dan, voor 2-3€ heb je ze al van AliExpress of ~20€ van Bol als je er snel een wilt hebben. Meestal goedkoper dan 1x uitlezen :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:46

Aapje

Opel-beun
MK_ schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:43:
[...]

Ai, spijtig :/ Misschien toch maar eens "investeren" dan, voor 2-3€ heb je ze al van AliExpress of ~20€ van Bol als je er snel een wilt hebben. Meestal goedkoper dan 1x uitlezen :p
Of iets meer zoals ik :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Voor ergens tussen de 2-20€ koop ik die wel over ja :+ :p

Ik heb enkel generieke OBD2 readers, al de rest niet -O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:19
Over OBD readers gesproken OP-COM is ook een goede alleen deze kan maar tot 2010.
Heb wel een versie die Astra J Insignia A tot 2014 ondersteund met beperkingen.

Of zijn er nog nieuwere versies iemand die dat weet?

MacBook Pro 14" M1  iPhone 13 Pro Max  Apple Watch Series 6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
Ik heb opeens wat laad issues. Vanochtend wilde die wel starten, stopte dan meteen, startte weer en een error. Daarna opeens wel weer wat erin laden na een stukje rijden.

Nu 100km gereden en zie in de app dat ie weer gestopt is na er 6% geladen te hebben.

Is er een manier hem een harde reset te geven?

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
Op de terugweg even langs een Tesla supercharger gestopt, DC laden ging zonder problemen. Thuis AC laden ook weer normaal.

Viel wel op dat hij vanochtend continu in eco mode wilde om de accu te sparen, zou hij daarom niet kunnen starten? Morgen gaat ie langs de dealer om hem uit te lezen. Ben benieuwd.

• LankHoar
  • Laatst online: 10:48

LankHoar

Langharig tuig

Volgende week gaat mijn Astra naar de dealer voor zijn 3-jarige beurt. Heb gevraagd naar de software. Een software update kost ongeveer 100 euro. Ik vind dat bizar veel geld voor een software update. Is er een manier waarop dit goedkoper kan? Ik ben voornemens deze auto 10+ jaar te rijden. Dat zou dan 1000 euro aan software updates zijn, inflatie nog niet meegerekend. De kaarten update interesseert me niet, maar vind het wel zo fijn wanneer Android Auto met zijn tijd meegaat (en hopelijk wat bugs eruit).

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Angermanagement
Angermanagement schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:38:
[...]

Even een update:

Volgens monteur A is er iets met een turbo magneet aan de hand? Hij kon de foutcode niet goed reproduceren. Volgens de andere monteur (eigenaar) heeft deze auto een bekend probleem met de EGR. Hij heeft de afgelopen weken 6 Opel Astra 1.6 cdti Sport Tourer auto's terug gehad die daar een probleem mee hadden. Alleen was het probleem niet verholpen door alleen dat EGR ding te vervangen (250 euro ong). Andere optie is dat hele ding te vervangen (1200 euro). Als alternatief heeft hij twee auto's doorverwezen naar een bedrijf om de EGR uit te schrijven. Dat gaf volgens hem geen issues met de APK.

Either way, ik twijfel nu wat te doen. Het advies was doorrijden nu alles gereset is en als het weer gebeurd even weer langs te gaan. Door het trekken met de caravan kwam er meer roet? Over twee week trekken we er weer met de caravan op uit, dus ben benieuwd of het weer terug komt. Twijfel in elk geval om de auto maar in te ruilen en Opel vaarwel te zeggen. Bij de Corsa knapte de ketting (die schijn je elke 200k te moeten vervangen), bij de Insignia waren er elektronica issues (sensoren, motor oververhit melding etc) en nu met de Astra dit.

Change my mind... Want we hebben de auto nog maar een halfjaar (bj 2016)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:38:
Op de terugweg even langs een Tesla supercharger gestopt, DC laden ging zonder problemen. Thuis AC laden ook weer normaal.

Viel wel op dat hij vanochtend continu in eco mode wilde om de accu te sparen, zou hij daarom niet kunnen starten? Morgen gaat ie langs de dealer om hem uit te lezen. Ben benieuwd.
Und?
LankHoar schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:51:
Volgende week gaat mijn Astra naar de dealer voor zijn 3-jarige beurt. Heb gevraagd naar de software. Een software update kost ongeveer 100 euro. Ik vind dat bizar veel geld voor een software update. Is er een manier waarop dit goedkoper kan? Ik ben voornemens deze auto 10+ jaar te rijden. Dat zou dan 1000 euro aan software updates zijn, inflatie nog niet meegerekend. De kaarten update interesseert me niet, maar vind het wel zo fijn wanneer Android Auto met zijn tijd meegaat (en hopelijk wat bugs eruit).
Geen idee, mijn auto krijgt nooit updates :p Dus kan je daar niet helpen :)
Angermanagement schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:51:
[...]

Even een update:

Volgens monteur A is er iets met een turbo magneet aan de hand? Hij kon de foutcode niet goed reproduceren. Volgens de andere monteur (eigenaar) heeft deze auto een bekend probleem met de EGR. Hij heeft de afgelopen weken 6 Opel Astra 1.6 cdti Sport Tourer auto's terug gehad die daar een probleem mee hadden. Alleen was het probleem niet verholpen door alleen dat EGR ding te vervangen (250 euro ong). Andere optie is dat hele ding te vervangen (1200 euro). Als alternatief heeft hij twee auto's doorverwezen naar een bedrijf om de EGR uit te schrijven. Dat gaf volgens hem geen issues met de APK.

Either way, ik twijfel nu wat te doen. Het advies was doorrijden nu alles gereset is en als het weer gebeurd even weer langs te gaan. Door het trekken met de caravan kwam er meer roet? Over twee week trekken we er weer met de caravan op uit, dus ben benieuwd of het weer terug komt. Twijfel in elk geval om de auto maar in te ruilen en Opel vaarwel te zeggen. Bij de Corsa knapte de ketting (die schijn je elke 200k te moeten vervangen), bij de Insignia waren er elektronica issues (sensoren, motor oververhit melding etc) en nu met de Astra dit.

Change my mind... Want we hebben de auto nog maar een halfjaar (bj 2016)
Wat een pech! Als het een Corsa D 1.0/1.2/1.4 met ketting was, dan zit er geen specifieke vervangingsinterval op. Waar die 200k km vandaan komt, geen idee. Normaal gezien hoeven ze niet vervangen te worden, tenzij ze beginnen met tikken (wat meestal een gevolg is van rijden met te laag olieniveau). Knappen van de ketting is nog wel een stapje erger tho, daar staan ze niet om bekend.

Insignia durf ik geen uitspraak over te doen.

M.b.t de 1.6 CDTi in je Astra: als het ligt aan een defecte/verstopte/... EGR, dan helpt het "uitprogrammeren" daar zeker tegen. Uitprogrammeren betekent dat de klep permanent in dichte toestand verblijft. Dit heeft verder geen negatief effect op de prestaties en/of levensduur van de motor. Opel is hierbij trouwens niet de enige: vrijwel iedere moderne diesel tegenwoordig heeft hier last van.

Mijn persoonlijke mening: schrijf de EGR uit/dicht. En voer direct een chiptuning uit als je toch bij zo'n bedrijf bent :*) Verder zijn die motoren best prima :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
Staat bij de dealer. Vanochtend weer niet willen laden. Pas na 7 keer zette het laden door. Snap het niet zo goed, een kapotte boordlader zou helemaal niet meer laden lijkt mij. Maar nu laadt hij wel als hij even gereden heeft of na meerdere keren proberen. Morgen hopelijk meer informatie.

Nu een gloednieuwe Corsa meegekregen. Benzine prijs is nu wel even slikken :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RJan61
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-03 16:13
Ophidian schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:43:
[...]

Staat bij de dealer. Vanochtend weer niet willen laden. Pas na 7 keer zette het laden door. Snap het niet zo goed, een kapotte boordlader zou helemaal niet meer laden lijkt mij. Maar nu laadt hij wel als hij even gereden heeft of na meerdere keren proberen. Morgen hopelijk meer informatie.

Nu een gloednieuwe Corsa meegekregen. Benzine prijs is nu wel even slikken :+
Hier vorig jaar ook laadproblemen gehad met een e-Corsa van nog geen jaar oud. Uiteindelijk onboard lader vervangen (levertijd 8 weken), In de tussentijd oa met een gloednieuwe e-Corsa gereden, maar die stopte na na een paar weken ook met laden. Volgens de monteur veel problemen met (een bepaalde serie van) de lader.

Ook een collega met een Peugeot heeft onlangs problemen gehad met de onboard charger, deze was na 4 weken klaar.

• Ophidian
RJan61 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:39:
[...]

Hier vorig jaar ook laadproblemen gehad met een e-Corsa van nog geen jaar oud. Uiteindelijk onboard lader vervangen (levertijd 8 weken), In de tussentijd oa met een gloednieuwe e-Corsa gereden, maar die stopte na na een paar weken ook met laden. Volgens de monteur veel problemen met (een bepaalde serie van) de lader.

Ook een collega met een Peugeot heeft onlangs problemen gehad met de onboard charger, deze was na 4 weken klaar.
Net contact gehad met de dealer, boordlader inderdaad. De nieuwere zouden dit euvel niet meer hebben. Wordt spoedbestelling en hopelijk anderhalve week levertijd. Tot die tijd met een ICE helaas, is dan wel weer flinke achteruitgang :+

• sanderhgv
  • Laatst online: 19-03 15:43
Wij hebben sindskort een Astra k Innovation van 2016. Nu viel het ons al een aantal keren op dat de auto een meldingsgeluid laat horen wanneer deze gewoon op slot geparkeerd staat. Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
sanderhgv schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:07:
Wij hebben sindskort een Astra k Innovation van 2016. Nu viel het ons al een aantal keren op dat de auto een meldingsgeluid laat horen wanneer deze gewoon op slot geparkeerd staat. Iemand een idee?
Wat voor meldingsgeluid? En waar? En wanneer? Willekeurige momenten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 15:15
Ik heb een Cascada met een Navi 950, en ben er eigenlijk wel klaar mee. Sinds onstar niet meer beschikbaar is en de kaart updates voor een hoop geld jaren achter lopen gebruik ik altijd Google maps op mijn telefoon wat lastig is als er eens geen bijrijder is.

Ik ben dus op zoek naar een alternatief, maar dan wel een die werkt met de functies die er al zijn en Android auto. Nu heb ik op Aliexpress een 'Tesla style' systeem gezien wat dat allemaal doet, maar aliexpress en je moet een speciaal frame zien te krijgen voor de eco button en zo wat zo te lezen wel eens mis gaat.

Iemand een alternatief wat past in plaats van een 950 met scherm of weet waar die Ali versie op gebaseerd is?

Ter illustratie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanderhgv
MK_ schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:55:
[...]

Wat voor meldingsgeluid? En waar? En wanneer? Willekeurige momenten?
Het meldingsgeluid wat je bijvoorbeeld hoort wanneer je de auto probeert te starten (keyless) zonder de koppeling in te trappen, auto staat op slot, eerste keer dat we het hoorden zat er een kar achter de auto, maar later ook gewoon op de oprit, deuren op slot, geen mensen in de buurt.
Heb even een filmpje van het geluid gemaakt, op het dashboard overigens geen melding dat er iets aan de hand is op dat moment. Het filmpje is dus puur voor het meldingsgeluid gemaakt.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LOTG schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:15:
Ik heb een Cascada met een Navi 950, en ben er eigenlijk wel klaar mee. Sinds onstar niet meer beschikbaar is en de kaart updates voor een hoop geld jaren achter lopen gebruik ik altijd Google maps op mijn telefoon wat lastig is als er eens geen bijrijder is.

Ik ben dus op zoek naar een alternatief, maar dan wel een die werkt met de functies die er al zijn en Android auto. Nu heb ik op Aliexpress een 'Tesla style' systeem gezien wat dat allemaal doet, maar aliexpress en je moet een speciaal frame zien te krijgen voor de eco button en zo wat zo te lezen wel eens mis gaat.

Iemand een alternatief wat past in plaats van een 950 met scherm of weet waar die Ali versie op gebaseerd is?

Ter illustratie [Afbeelding]
Je kan de weg volgen met een Buick touchscreen (22851402), en iets als de NavTool kit. Wel een vrij prijzige optie, met volgens mij ook wat zelf knutselen vereist :p

Alle AliExpress unit's zijn gebaseerd op goedkope Android tablets, met wat 8 jaar geleden al een vrij low-end processor was (Intel Atom, sommige met Cortex, GPU Mali T820).
sanderhgv schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:38:
[...]
Het meldingsgeluid wat je bijvoorbeeld hoort wanneer je de auto probeert te starten (keyless) zonder de koppeling in te trappen, auto staat op slot, eerste keer dat we het hoorden zat er een kar achter de auto, maar later ook gewoon op de oprit, deuren op slot, geen mensen in de buurt.
Heb even een filmpje van het geluid gemaakt, op het dashboard overigens geen melding dat er iets aan de hand is op dat moment. Het filmpje is dus puur voor het meldingsgeluid gemaakt.[YouTube: Opel Astra K Meldingsgeluid, notification sound.]
Dat is inderdaad een zeer opvallend probleem. Zelf heb ik het nog niet eerder gehoord. Ik heb ook nog eens goed nagedacht wat het zou kunnen zijn, maar niks komt rechtstreeks in me op :/

Dit er, na het gebruiken van de aanhanger, nog een adapter op de aansluiting van de aanhangerverlichting? Dat kan soms wel eens vage dingen veroorzaken.

• sanderhgv
Nee geen adapter gebruikt, de trekhaak zelf is wel bij aankoop onder gebouwd door een door de handelaar ingeschakelde garage...

• LOTG
MK_ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:15:
[...]

Je kan de weg volgen met een Buick touchscreen (22851402), en iets als de NavTool kit. Wel een vrij prijzige optie, met volgens mij ook wat zelf knutselen vereist :p

Alle AliExpress unit's zijn gebaseerd op goedkope Android tablets, met wat 8 jaar geleden al een vrij low-end processor was (Intel Atom, sommige met Cortex, GPU Mali T820).
Standaard alleen carplay zo te zien helaas en zo te zien inderdaad wel prijzig als alle opties er nog los bij komen. Ook zie ik niet hoe je de bediening moet doen aangezien het plaatje alleen een touchscreen lijkt te laten zien.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:46
sanderhgv schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:56:
Nee geen adapter gebruikt, de trekhaak zelf is wel bij aankoop onder gebouwd door een door de handelaar ingeschakelde garage...
Mijn Astra J uit 2011 geeft ook dat waarschuwingsgeluid als de auto op contact gaat en er een deur niet (goed) dicht zit. Ik zou verwachten dat je dan op je display een melding of icoon zou zien dat een deur niet dict is, maar toch: misschien dat een deur niet helemaal lekker dicht zit (of een sensor die dit detecteert werkt niet meer goed) ? Al zou je dan wellicht verwachten dat de deur ook niet op slot gaat; zijn alle deuren wel daadwerkelijk op slot als je de auto sluit?

Ik lees dat je de auto pas sinds kort hebt, dus grote kans dat je nog garantie hebt. Ik zou hem anders eens terugbrengen naar de handelaar en hem er eens naar (laten) kijken. Misschien is het een onschuldig maar irritant iets, wellicht is er daadwerkelijk iets aan de hand en daar heb je dan wellicht je garantie voor. :)

[Voor 6% gewijzigd door Mint op 14-06-2022 22:29]

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:39
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben of niet, maar ik doe een poging.

Ik heb een Crossland X van 2018 en heb een krasschade voor aan de zilveren sierlijst onderaan de bumper (het zilveren deel onderaan op deze foto:

Deze zou ik graag zelf willen vervangen als het niet al te moeilijk is - het onderdeel heb ik al gevonden (althans denk ik dat het juiste is): https://www.der-ersatztei...fuer-stossstange-a5457832

Enig probleem: Ik heb geen idee hoe ik dat ding zou kunnen vervangen. Heeft iemand een idee waar ik een handleiding of iets dergelijks zou kunnen krijgen waarin ik zou kunnen zien hoe je de oude eruit haalt en de nieuwe erin moet zetten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LOTG schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:26:
[...]

Standaard alleen carplay zo te zien helaas en zo te zien inderdaad wel prijzig als alle opties er nog los bij komen. Ook zie ik niet hoe je de bediening moet doen aangezien het plaatje alleen een touchscreen lijkt te laten zien.
Ja bediening enkel via touchscreen denk ik? Geen idee eigenlijk.

Ik zag wel een kit die je uit Australië/Nieuw-Zeeland kan krijgen... module die er tussen komt, en dan kan je switchen tussen OEM radio en AA/ACP (lang info of settings ingedrukt houden). Steeringhweel controls werken dan nog, draaiknop op de radio ook, en een touchscreen laag wat je over je scherm kan "plakken" waardoor het ook touch wordt. Kan alleen nergens in Europa hetzelfde vinden...

https://www.naviplus.com....to-Integration-p225091374
sanderhgv schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:56:
Ik zou eerder daar beginnen met zoeken, dat lijkt me de meest voor de hand liggende oorzaak. Het is in ieder geval geen bekend Astra K probleem :)
mfkne schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:18:
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben of niet, maar ik doe een poging.

Ik heb een Crossland X van 2018 en heb een krasschade voor aan de zilveren sierlijst onderaan de bumper (het zilveren deel onderaan op deze foto: [Afbeelding]

Deze zou ik graag zelf willen vervangen als het niet al te moeilijk is - het onderdeel heb ik al gevonden (althans denk ik dat het juiste is): https://www.der-ersatztei...fuer-stossstange-a5457832

Enig probleem: Ik heb geen idee hoe ik dat ding zou kunnen vervangen. Heeft iemand een idee waar ik een handleiding of iets dergelijks zou kunnen krijgen waarin ik zou kunnen zien hoe je de oude eruit haalt en de nieuwe erin moet zetten?

Alvast bedankt!
Van de nieuwere modellen is er helaas weinig te vinden van hoe onderdelen vervangen moeten worden. Je hebt volgens mij wel het juiste onderdeel :)

Misschien heb je wel hier nog iets aan:

Het lijkt er op dat er aan de onderkant 2 (3?) schroefjes zitten, en de rest met clips.

• mfkne
MK_ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:48:
Misschien heb je wel hier nog iets aan:
Dat helpt me al een heel eind. Dankjewel!

• mfkne
@MK_ Weet je toevallig ook de part number van de niet (?) die is aangeduid met nummer 6 op dat plaatje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:04
Ik heb een vraagje.

Ik rij momenteel een Insignia 2.0CDTI vanuit 2010 met 310.000Km op de teller. Momenteel heeft hij te veel reparaties gehad en de garage heeft er over, dat die nu echt aan vervanging toe is. Er zijn nog klachten die gewoon te duur zijn om te maken.

Ofwel tijd eens eens rond te gaan kijken, dus gisteren eens wezen "mannen winkelen".

Ik heb een leuke "Grand Sport 1.5 Turbo Innovation" gezien voor rond de 25000 met 60K op te teller en uit 2017, 165 PK (121 kw) motor. Eigenlijk voldoet die perfect aan al mijn eisen en wensen die ik in mijn auto zoek. Ook zoals ik het nu zie, met bovag garantie (moet ik wel voor bijbetalen.

Tot zo ver ik kan vinden op Internet, zitten er ook hier niet probleem gevallen tussen de Insignia serie van die tijd.
Maar misschien hebben Tweakers hier meer ervaring mee?

Het enige pin puntje van mijn nieuwe auto, er zitten "maar" 17"lichtmetalen velgen bij en geen reserve wiel. De huidige banden op de nieuwe, zijn 225/55 R17 All Weather.

Onder mijn huidige Insigna zitten echter zomerbanden met MAK Bummer MATT.

Staan er prachtig op, echter wat mij nu opvalt, is dat volgens vele websites, deze helemaal niet onder mijn auto passen/kunnen. Wat ik bijzonder vind, afgezien ik bij mijn voorwielen spacers heb zitten, wat ,misschien kan verklaren waarom ik deze nodig had.
Kan een tweaker dit toevallig ook iets meer over zeggen?

Mijn gedachte is namelijk nu om onder mijn oude auto bij het inleveren de winterbanden met oorspronkelijk 18" velgen in te leveren.

En dan eigenlijk mijn MAK zwarte velgen icm Zomerbanden op mijn nieuwe auto te gaan gebruiken en de huidige 17" als Winterbanden.

Als ik de omreken tabellen begrijp, past dit binnen de marges en zou dus niet heel veel problemen moeten gaan geven.

Ik zou eventueel mijn 18" reserve wiel ook zo kunnen hergebruiken als noodwiel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mfkne schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:39:
@MK_ Weet je toevallig ook de part number van de niet (?) die is aangeduid met nummer 6 op dat plaatje?
Helaas, ik heb gezocht of ik een overkoepelende lijst van die afbeelding kon vinden, maar ik kan hem niet vinden.

"Vroeger" waren er meerdere websites voor alle Opel's met een overzicht van alle onderdelen i.c.m die afbeeldingen, tot elk schroefje aan toe. Voor de nieuwere ontbreekt die helaas, althans ik heb zo'n website nog niet gevonden...

6 lijkt me trouwens gewoon een schroefje met wasser?
Rolfie schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:59:
Ik heb een vraagje.

Ik rij momenteel een Insignia 2.0CDTI vanuit 2010 met 310.000Km op de teller. Momenteel heeft hij te veel reparaties gehad en de garage heeft er over, dat die nu echt aan vervanging toe is. Er zijn nog klachten die gewoon te duur zijn om te maken.

Ofwel tijd eens eens rond te gaan kijken, dus gisteren eens wezen "mannen winkelen".

Ik heb een leuke "Grand Sport 1.5 Turbo Innovation" gezien voor rond de 25000 met 60K op te teller en uit 2017, 165 PK (121 kw) motor. Eigenlijk voldoet die perfect aan al mijn eisen en wensen die ik in mijn auto zoek. Ook zoals ik het nu zie, met bovag garantie (moet ik wel voor bijbetalen.

Tot zo ver ik kan vinden op Internet, zitten er ook hier niet probleem gevallen tussen de Insignia serie van die tijd.
Maar misschien hebben Tweakers hier meer ervaring mee?

Het enige pin puntje van mijn nieuwe auto, er zitten "maar" 17"lichtmetalen velgen bij en geen reserve wiel. De huidige banden op de nieuwe, zijn 225/55 R17 All Weather.

Onder mijn huidige Insigna zitten echter zomerbanden met MAK Bummer MATT.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Staan er prachtig op, echter wat mij nu opvalt, is dat volgens vele websites, deze helemaal niet onder mijn auto passen/kunnen. Wat ik bijzonder vind, afgezien ik bij mijn voorwielen spacers heb zitten, wat ,misschien kan verklaren waarom ik deze nodig had.
Kan een tweaker dit toevallig ook iets meer over zeggen?

Mijn gedachte is namelijk nu om onder mijn oude auto bij het inleveren de winterbanden met oorspronkelijk 18" velgen in te leveren.

En dan eigenlijk mijn MAK zwarte velgen icm Zomerbanden op mijn nieuwe auto te gaan gebruiken en de huidige 17" als Winterbanden.

Als ik de omreken tabellen begrijp, past dit binnen de marges en zou dus niet heel veel problemen moeten gaan geven.

[Afbeelding]

Ik zou eventueel mijn 18" reserve wiel ook zo kunnen hergebruiken als noodwiel?
Insignia B is kwalitatief een top wagen, Insignia A was inderderdaad niet de allerbeste, facelift model was beter. Al hing het ook vooral af van motorisering, bak etc welke wel of niet aan te raden waren. Maar met de Insignia B hoef je daar eigenlijk geen zorgen over te maken.

M.b.t de wielen, dat verschil in wielomtrek is minimaal en zeker geen probleem. Ik maak me echter meer zorgen om de breedte... 245 is inderdaad aardig breed, en ik vermoed dat die niet zomaar gaan passen afhankelijk van de ET-waarde van de velgen. Maar, nog een groter "probleem": de Insignia A had 5x120 en de Insignia B 5x115, dus het patroon komt überhaupt niet overeen. Nu kan je gaan werken met adapter platen (i.c.m spacers?) maar dat is naar mijn mening nogal een suboptimale oplossing :)

Dan zou ik eerder kijken of je jouw velgen nog voor een nette prijs kan krijgen, en dan een nieuwe set halen voor de Insignia B.

245/35R20 was optioneel af fabriek leverbaar op de Insignia B, dus waarschijnlijk past 245-breed wel op een Insignia B (8½ J x 20):

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rolfie
MK_ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:33:
Insignia B is kwalitatief een top wagen, Insignia A was inderderdaad niet de allerbeste, facelift model was beter. Al hing het ook vooral af van motorisering, bak etc welke wel of niet aan te raden waren. Maar met de Insignia B hoef je daar eigenlijk geen zorgen over te maken.
Top. Ben ik blij mee, is toch een hoop geld wat je er aan uitgeeft.
M.b.t de wielen, dat verschil in wielomtrek is minimaal en zeker geen probleem. Ik maak me echter meer zorgen om de breedte... 245 is inderdaad aardig breed, en ik vermoed dat die niet zomaar gaan passen afhankelijk van de ET-waarde van de velgen.

245/35R20 was optioneel af fabriek leverbaar op de Insignia B, dus waarschijnlijk past 245-breed wel op een Insignia B (8½ J x 20):
Ik zie wel 245/45/R18 voorbij komen in de specificaties. Dit zou dus in theorie geen probleem moeten zijn.

[/q]Maar, nog een groter "probleem": de Insignia A had 5x120 en de Insignia B 5x115, dus het patroon komt überhaupt niet overeen. Nu kan je gaan werken met adapter platen (i.c.m spacers?) maar dat is naar mijn mening nogal een suboptimale oplossing :)[/q]
Hmmmm. Spacers gebruik ik nu al, en ben daar eigenlijk niet zo blij mee. Had meer te maken icm mijn remschijven, maar om dit er mee aan te passen gaat mij eigenlijk te ver.
Dan zou ik eerder kijken of je jouw velgen nog voor een nette prijs kan krijgen, en dan een nieuwe set halen voor de Insignia B.
Hmmmm. Even een lastige...

Of ik moet hem inwisselen met mijn huidige MAK velgen er onder icm zomerbanden, of inderdaad mijn oude velgen icm winterbanden.

Ik krijg morgen een inruil prijs icm de MAK velgen. Kijken wat ik daar voor krijg. Ik hoef nog geen banden wissel te doen, ivm de huidige AW banden de er onderzitten. Maar in de toekomst wil ik toch naar zomer en winter banden toe, en dan kom je toch snel op 2 velgen uit. Waarschijnlijk moet ik dan maar naar nieuwe velgen icm de zomerbanden gaan zoeken. 17" staat er ook niet slecht onder, maar 18" is net wat mooier waarschijnlijk. Al kosten de18" banden ook weer direct meer geld. Maar iets voor volgend jaar pas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mfkne
MK_ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:33:
6 lijkt me trouwens gewoon een schroefje met wasser?
Nee, een schroefje is het blijkbaar niet. Er zijn een stuk of vijf torx schroeven, maar links en rechts zit zo'n ding:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Rolfie schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:05:
[...]
Ik zie wel 245/45/R18 voorbij komen in de specificaties. Dit zou dus in theorie geen probleem moeten zijn.
[Afbeelding]
245/45R18: 18" (optioneel of standaard GSi)
245/35R20. 20" (optioneel of standaard GSi)

18" velgen op reguliere Insignia's hadden ook 235-breed voor de winterbandenset (235/45 R18). Maar dat gaat dus geen probleem zijn.
Hmmmm. Spacers gebruik ik nu al, en ben daar eigenlijk niet zo blij mee. Had meer te maken icm mijn remschijven, maar om dit er mee aan te passen gaat mij eigenlijk te ver.
Ja spacers zou ik dan ook ten alle tijden afraden, het rijgedrag wordt daar zeker niet beter van.
[...]

Of ik moet hem inwisselen met mijn huidige MAK velgen er onder icm zomerbanden, of inderdaad mijn oude velgen icm winterbanden.

Ik krijg morgen een inruil prijs icm de MAK velgen. Kijken wat ik daar voor krijg. Ik hoef nog geen banden wissel te doen, ivm de huidige AW banden de er onderzitten. Maar in de toekomst wil ik toch naar zomer en winter banden toe, en dan kom je toch snel op 2 velgen uit. Waarschijnlijk moet ik dan maar naar nieuwe velgen icm de zomerbanden gaan zoeken. 17" staat er ook niet slecht onder, maar 18" is net wat mooier waarschijnlijk. Al kosten de18" banden ook weer direct meer geld. Maar iets voor volgend jaar pas.

[Afbeelding]
Ik vermoed dat vaak OEM-velgen meer opleveren, aangezien dat een breder publiek aanspreekt. En vermoedelijk kan je de andere velgen op de tweedehandsmarkt beter verkopen (lees: voor meer) dan de originele velgen.

Maar, de "oude" Insignia velgen gaan sowieso niet passen. Andere steekmaat. Dus de MAK velgen houden heeft sowieso geen nut.
mfkne schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:42:
[...]
Nee, een schroefje is het blijkbaar niet. Er zijn een stuk of vijf torx schroeven, maar links en rechts zit zo'n ding:

[Afbeelding]
Hmm, ik zie het ja. Ik zal morgen nog eens kijken of ik het lijstje kan vinden voor je :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
Inmiddels de Corsa weer terug sinds gisteren. Hadden een gloednieuwe basic Corsa tijdelijk met een hele dikke 1.2 75pk benzine motor. Word je dan niet heel vrolijk van, zeker niet met de huidige benzineprijzen :+

Dan weer in de Corsa-e stappen is dan wel weer heerlijk :)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:54
Rolfie schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:05:
[...]

Top. Ben ik blij mee, is toch een hoop geld wat je er aan uitgeeft.

[...]

[Afbeelding]

[/q]Maar, nog een groter "probleem": de Insignia A had 5x120 en de Insignia B 5x115, dus het patroon komt überhaupt niet overeen. Nu kan je gaan werken met adapter platen (i.c.m spacers?) maar dat is naar mijn mening nogal een suboptimale oplossing :)[/q]

[...]

[Afbeelding]
onder mijn insi b liggen 245/45R18 af fabriek, nu nog (2019 af) met de originele primacy 4s banden.
Dit rijd (zonder vergelijkingsmateriaal) fijn :) Ik lees op fora vooral dat de stap naar 20" toch aardig inleveren op comfort is, wat ik ook niet bij de auto vind passen. De andere steekmaat is zeker jammer, had een hoop gescheeld op een 2e setje probeersels scoren :+

Ik ga voor de volgende set banden wel overstappen denk ik. Had onder mijn vorige auto sport max RT2's van Dunlop en dat reed super.

één is geen, twee is één

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rolfie
MK_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:14:
Ja spacers zou ik dan ook ten alle tijden afraden, het rijgedrag wordt daar zeker niet beter van.
Klopt. Had ze helaas nodig voor mijn huidige auto. Maar is straks niet meer van toepassing.
Ik vermoed dat vaak OEM-velgen meer opleveren, aangezien dat een breder publiek aanspreekt. En vermoedelijk kan je de andere velgen op de tweedehandsmarkt beter verkopen (lees: voor meer) dan de originele velgen.
Goed punt.
Maar, de "oude" Insignia velgen gaan sowieso niet passen. Andere steekmaat. Dus de MAK velgen houden heeft sowieso geen nut.
Klopt inderdaad.
Wackoz schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:40:
[...]

onder mijn insi b liggen 245/45R18 af fabriek, nu nog (2019 af) met de originele primacy 4s banden.
Dit rijd (zonder vergelijkingsmateriaal) fijn :) Ik lees op fora vooral dat de stap naar 20" toch aardig inleveren op comfort is, wat ik ook niet bij de auto vind passen. De andere steekmaat is zeker jammer, had een hoop gescheeld op een 2e setje probeersels scoren :+

Ik ga voor de volgende set banden wel overstappen denk ik. Had onder mijn vorige auto sport max RT2's van Dunlop en dat reed super.
Ik heb volgens mij nu op mijn huidige MAK velgen ook primacy zitten.

Ik ga meestal voor Michelin banden, zowel Winter als zomer.

Uit eindelijk ben ik woensdag een proefrit wegen maken en hem even door mijn eigen garage laten nakijken.
Op de skirts die loszaten (terugroep actie) en versleten remblokken was die eigenlijk op het eerste gezicht oke.

Bij de dealer uiteindelijk even het 1 en ander besproken..... Vorige keer had ik al opgemerkt van geen reserve band en nu de 17" velgen en winterbanden.
Hij ging daar direct op in, hij had nog nette metalen 17" velgen met Winterbanden liggen, de huidige velgen waren 18", foutje op de site. Dit loste eigenlijk direct bij winterbanden en velg issue op. De huidige mooie 18" velgen voor de zomer periode, en de standaard 17" met winterbanden.
Ik kreeg er direct een reserve viel ook bij, en met de beurt krijg ik ook nieuwe remblokken.
Uiteindelijk kreeg ik een net bedrag voor mijn huidige insignia terug en nog 200 euro "korting". Er kwam een heel mooi bedrag uit, en heb direct getekend.

Over 2 weken, kan ik hem ophalen, misschien iets eerder.

• mauricej
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06:50
Mooie wagen! 👍

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:54
Gefeliciteerd met je nieuwe auto, daar ga je veel fijne kilometers mee kunnen maken! Grappig dat je loszittende side skirts noemt, ik had zelf wel even terug het idee dat die bij mij wel vrij veel "speling" hebben tijdens een wasbeurt. Binnenkort maar is naar kijken, zeker als er nog een terugroep op is.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
Heb eens PSA-controller geïnstalleerd in een Docker op een Pi4. Deze houdt prima de tripjes en laadsessies bij. Waarom moet dan in vredesnaam de telefoon per se aan de USB hangen hiervoor? :/ Mileage wordt ook prima bijgehouden, waarom kan de app dit dan niet? Heel vreemd gezien de gegevens dus blijkbaar gewoon beschikbaarzijn.

https://tweakers.net/i/yZ-AeXcN8rD-yHTnD4_Qs1Gi-Qg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h63YWLFRwdmp59bS5GuUnU2T.png?f=user_large

https://tweakers.net/i/HFvOvPby9-AsdzPZ2H05SncgEnQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6oPdYEO8ZJ4xRiSoaZeqdmJd.png?f=user_large

• LOTG
Vandaag mijn Opel GT uit 2006 naar de garage gebracht voor een beurt en APK. Eerste probleem deed zich al in de garage thuis aan: accu defect. Ja kan gebeuren want hij word niet veel gebruikt en hij hing niet aan de druppel lader om praktische redenen.

Echter word ik gebeld dat de intercooler is opgeblazen (niet gemerkt)... Blijkbaar was er wat met typenummers geschoven en geschrapt, en de laatst overgebleven was 900 excl btw en blijkbaar niet meer leverbaar.
Nu zouden ze gaan zoeken of er nog een te vinden is,

Echter wat zijn mijn opties als ze er geen vinden behalve de auto weg doen? Proberen een aftermarket exemplaar te vinden?

Ze zijn ook niet bepaald erg goedkoop, maar verkopen met een kapotte intercooler lijkt mij niet bevordelijk voor de prijs.

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:25
dusver blije rijder van een Opel Corsa uit 2021. GS-line 100PK.

Wat ik me afvraag omdat ik merk dat ik het toch irritant is. Zijn er opties te activeren via de ODB poort? Ik moet elke keer de ruitenwissen uit en aan zetten op weer de Auto stand te activeren en moet elke keer Cruise control 'aan' zetten voor ik een snelheid vast kan zetten.

Voor VAG wagens is dit mogelijk maar of dit ook voor opel is?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:03

Touchdomex

Meisje!

LOTG schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:54:
Vandaag mijn Opel GT uit 2006 naar de garage gebracht voor een beurt en APK. Eerste probleem deed zich al in de garage thuis aan: accu defect. Ja kan gebeuren want hij word niet veel gebruikt en hij hing niet aan de druppel lader om praktische redenen.

Echter word ik gebeld dat de intercooler is opgeblazen (niet gemerkt)... Blijkbaar was er wat met typenummers geschoven en geschrapt, en de laatst overgebleven was 900 excl btw en blijkbaar niet meer leverbaar.

Echter wat zijn mijn opties als ze er geen vinden behalve de auto weg doen? Proberen een aftermarket exemplaar te vinden?

Ze zijn ook niet bepaald erg goedkoop, maar verkopen met een kapotte intercooler lijkt mij niet bevordelijk voor de prijs.
Grote kans dat aftermarket wel beter is dan OEM. Op die manier kun je het zien als een upgrade.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• LOTG
Touchdomex schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:11:
[...]

Grote kans dat aftermarket wel beter is dan OEM. Op die manier kun je het zien als een upgrade.
Daar heb je een punt, en als ze niet kunnen leveren is alles beter.
Enige suggesties met merken die wel/niet goed zijn?

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:33:
Heb eens PSA-controller geïnstalleerd in een Docker op een Pi4. Deze houdt prima de tripjes en laadsessies bij. Waarom moet dan in vredesnaam de telefoon per se aan de USB hangen hiervoor? :/ Mileage wordt ook prima bijgehouden, waarom kan de app dit dan niet? Heel vreemd gezien de gegevens dus blijkbaar gewoon beschikbaarzijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Enig idee hoever terug het geheugen van de auto gaat? Ik neem aan dat je dit direct uit de auto uitleest via WiFi? Of via OBD?

• Ophidian
SimRam schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:00:
dusver blije rijder van een Opel Corsa uit 2021. GS-line 100PK.

Wat ik me afvraag omdat ik merk dat ik het toch irritant is. Zijn er opties te activeren via de ODB poort? Ik moet elke keer de ruitenwissen uit en aan zetten op weer de Auto stand te activeren en moet elke keer Cruise control 'aan' zetten voor ik een snelheid vast kan zetten.

Voor VAG wagens is dit mogelijk maar of dit ook voor opel is?
Probleem is dat Opel en Peugeot hier in verschillen. Toen het nog GM was kon je de regensensor aan laten staan. In een Peugeot of Citroën zet je de automatische stand door een tikje naar beneden te doen, bij Opel is dat 1 keer wissen. De software is hetzelfde, maar werkt in de Opel gewoon minder lekker. Helaas niet aan te passen.
Paling1 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Enig idee hoever terug het geheugen van de auto gaat? Ik neem aan dat je dit direct uit de auto uitleest via WiFi? Of via OBD?
Oude gegevens komen er niet in, alle nieuwe ritten wel. Hij haalt het op door de API van PSA te gebruiken. Maar of hij ze nou van de auto haalt of van de telefoon weet ik nog niet goed. Het lijkt de telefoon te zijn die de gegevens doorstuurt (zowel via bluetooth als met kabel verbonden). Maar het laden zet hij er ook netjes in, terwijl er dan geen telefoon in de buurt is :+

Maps functie is leuk, maar niet heel erg precies. Of de Corsa moet een flinke offroader zijn :P

Grappig is wel dat het verbruik wat de auto aan geeft niet overeen komt met wat hij uploadt. Lijkt wel alsof hij de regeneratie dan niet mee telt. Kan nu wel zien hoeveel de auto daadwerkelijk laadt en wat de verliezen zijn. Gemiddeld geeft AC laden zo'n 10% laadverlies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LOTG schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:54:

Hmm, ik dacht dat daar een Z20LEH in lag, maar blijkbaar is het een Z20NHH. Jammer, want van die LET-variant zijn meer onderdelen te krijgen. Misschien dat de intercooler overeen komt, maar ik betwijfel het. Nope is anders :)

Origineel was het onderdeelnummer GM 25800675, dat is aangepast naar GM 25820725 zo te zien? Dan krijg je wat hier staat als nummer 5:

Zeker in Europa moeilijk te vinden, aangezien dat blok enkel in de GT is gebruikt hier en daar niet ontzettend veel van verkocht zijn. In de VS is het wel nog enigzins te vinden, de Saturn Sky/Pontiac Soltice is daar meer verkocht. Al is het zelfs daar niet eenvoudig volgens mij.

Er zijn upgrades, kan je ook meer vermogen er uit halen, maar ook niet goedkoop :P
https://www.turbokits.com...n-street-intercooler.html
https://www.hahnracecraft...e-intercooler-sky-redline

Met de vraag of ze naar Europa versturen uiteraard...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LOTG
MK_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Hmm, ik dacht dat daar een Z20LEH in lag, maar blijkbaar is het een Z20NHH. Jammer, want van die LET-variant zijn meer onderdelen te krijgen. Misschien dat de intercooler overeen komt, maar ik betwijfel het. Nope is anders :)

Origineel was het onderdeelnummer GM 25800675, dat is aangepast naar GM 25820725 zo te zien? Dan krijg je wat hier staat als nummer 5:
[Afbeelding]

Zeker in Europa moeilijk te vinden, aangezien dat blok enkel in de GT is gebruikt hier en daar niet ontzettend veel van verkocht zijn. In de VS is het wel nog enigzins te vinden, de Saturn Sky/Pontiac Soltice is daar meer verkocht. Al is het zelfs daar niet eenvoudig volgens mij.

Er zijn upgrades, kan je ook meer vermogen er uit halen, maar ook niet goedkoop :P
https://www.turbokits.com...n-street-intercooler.html
https://www.hahnracecraft...e-intercooler-sky-redline

Met de vraag of ze naar Europa versturen uiteraard...
In de EU is de LNF inderdaad alleen in de GT terecht gekomen bij Opel. Ik meen dat Fisker hem ook in de Karma had liggen maar GM heeft er hier weinig mee gedaan.

In de VS was er ook een upgrade kit van GM voor, hier nooit gbeschikbaar geweest.
Ik was eigenlijk voor ook in DE aan het kijken, ik weet dat daar wat meer specifieke opel tuning was maar ik kan mij de naam niet meer herinneren van een zaak die ook stage 2 deed waarbij je volgens mij een nieuwe intercooler kreeg. Volgers mij verkochten ze die ook los.

Ik heb er een aantal hier ook gezien rond de 700 maar aangezien ik nooit in de tuning/aftermarket scene gezeten heb heb ik ook geen idee wat wel/niet goed is.

En ja, niet goedkoop. Maar ja, als ik het bij de dealer laat doen ben ik volgens mij 1500 euro kwijt als ze er al een vinden.

Ik heb een smeerput waar ik terecht kan (een brug is alleen praktisch als je er op kunt rijden, je komt er niet makkelijk onderin om hem te liften), en iemand die ervaring heeft met zijn eigen auto uit elkaar te halen en echt lastig is het volgens mij niet. Kijken of ik een werkplaats handboek kan vinden, en dan netjes aan de instructies houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LOTG schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:27:
[...]

In de EU is de LNF inderdaad alleen in de GT terecht gekomen bij Opel. Ik meen dat Fisker hem ook in de Karma had liggen maar GM heeft er hier weinig mee gedaan.

In de VS was er ook een upgrade kit van GM voor, hier nooit gbeschikbaar geweest.
Ik was eigenlijk voor ook in DE aan het kijken, ik weet dat daar wat meer specifieke opel tuning was maar ik kan mij de naam niet meer herinneren van een zaak die ook stage 2 deed waarbij je volgens mij een nieuwe intercooler kreeg. Volgers mij verkochten ze die ook los.

Ik heb er een aantal hier ook gezien rond de 700 maar aangezien ik nooit in de tuning/aftermarket scene gezeten heb heb ik ook geen idee wat wel/niet goed is.

En ja, niet goedkoop. Maar ja, als ik het bij de dealer laat doen ben ik volgens mij 1500 euro kwijt als ze er al een vinden.

Ik heb een smeerput waar ik terecht kan (een brug is alleen praktisch als je er op kunt rijden, je komt er niet makkelijk onderin om hem te liften), en iemand die ervaring heeft met zijn eigen auto uit elkaar te halen en echt lastig is het volgens mij niet. Kijken of ik een werkplaats handboek kan vinden, en dan netjes aan de instructies houden.
Ik vermoed dat dat EDS Motorsport is geweest?

https://www.eds-motorspor...kit-opel-gt-mit-tuev.html

Lijkt inderdaad geëinstalleerd te worden bij Phase 2 tuning:
https://www.eds-motorspor...cotec-phase-2-z20nhh.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LOTG
@MK_ Yes, EDS Motorsport. Ik kwam er gewoon niet meer op.
Zo te zien 700 euro voor de intercooler met TUV keuring zelfs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LOTG schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:48:
@MK_ Yes, EDS Motorsport. Ik kwam er gewoon niet meer op.
Zo te zien 700 euro voor de intercooler met TUV keuring zelfs.
Yup, is ook verplicht volgens mij.

Aftermarket van EDS vertrouw ik wel, waarschijnlijk zou dat mijn keuze zijn :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:54:
[...]

Oude gegevens komen er niet in, alle nieuwe ritten wel. Hij haalt het op door de API van PSA te gebruiken. Maar of hij ze nou van de auto haalt of van de telefoon weet ik nog niet goed. Het lijkt de telefoon te zijn die de gegevens doorstuurt (zowel via bluetooth als met kabel verbonden). Maar het laden zet hij er ook netjes in, terwijl er dan geen telefoon in de buurt is :+

Maps functie is leuk, maar niet heel erg precies. Of de Corsa moet een flinke offroader zijn :P

Grappig is wel dat het verbruik wat de auto aan geeft niet overeen komt met wat hij uploadt. Lijkt wel alsof hij de regeneratie dan niet mee telt. Kan nu wel zien hoeveel de auto daadwerkelijk laadt en wat de verliezen zijn. Gemiddeld geeft AC laden zo'n 10% laadverlies.
1 van mijn grootste ergernissen met de app is dat ritten die niet door mijzelf gereden worden dus niet in het overzicht komen te staan. Vrij irritant vind ik dat.
Zou heel fijn zijn als dat wel ergens in de auto wordt opgeslagen, om dat vervolgens uit te lezen.
Hoe ziet dat overzicht van het laden eruit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
@Paling1 Het is wel vrij basaal overzicht. Wat ik niet goed snap is waarom dit wel goed registreerd en de app vaker niet dan wel. Hij zet nu alle ritten er netjes in, onafhankelijk of de telefoon via kabel of bluetooth verbonden was. Ook grappig dat de gemiddelde snelheid in de app anders is dan wat hij hier registreert. Rit 20 hieronder is volgens de app namelijk gemiddeld 89km/h

Laadoverzicht laat ook het start percentage, stop percentage, duur en geladen kWh zien. Dan zie je dat hij ongeveer 10% laadverlies heeft op 11kW, op 3,7 kW ligt het een stukje hoger.

Ritoverzicht:

Laadoverzicht:

Je kan ook een map met je ritten bekijken, maar die is zo grof. Daar klopt vrij weinig van.

Maar levert dan wel weer leuke grafiekjes op

Als je een weathermap api code hebt kan hij ook nog temperatuur registreren.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Bij deze mag ik mezelf ook tot de opel-rijders benoemen! 😎

Leuk en speels wagentje!
Opel Astra PHEV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Asterion schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 07:18:
Bij deze mag ik mezelf ook tot de opel-rijders benoemen! 😎

Leuk en speels wagentje!
Opel Astra PHEV

[Afbeelding]
Mooi, welkom! Een van de eerste lijkt me :p

(Business) Elegance zo te zien?

Zonder Pure Panel Pro vermoed ik? Die is momenteel zelfs niet te bestellen geloof ik, en als ik het juist heb gehoord zou het Pure Panel Pro origineel uit Oekraïne komen, wat uiteraard niet door gaat. Daardoor zouden ze nu uit India moeten komen, maar die productie opstarten duurt iets langer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-03 22:11
Nice, toffe keuze!
Hoe ziet het interieur er zonder de pure panel uit?
Mijn ouders hebben laatst(net voor de prijsverhoging) een gs line besteld en ik ben bezig met het bestellen van een business elegance Athlon editie (lease) maar ben wel benieuwd naar het verschil in de displays.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asterion
  • Nu online
MK_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:17:
[...]

Mooi, welkom! Een van de eerste lijkt me :p

(Business) Elegance zo te zien?

Zonder Pure Panel Pro vermoed ik? Die is momenteel zelfs niet te bestellen geloof ik, en als ik het juist heb gehoord zou het Pure Panel Pro origineel uit Oekraïne komen, wat uiteraard niet door gaat. Daardoor zouden ze nu uit India moeten komen, maar die productie opstarten duurt iets langer...
Ik dacht de Elegance. Zou even moeten kijken om zeker te zien. Het is een stockwagen dus heb niet zo gelet op de uitvoering.
De Elegance komt standaard wel zonder Pure Panel Pro. Maar eigenlijk mis ik dat niet..

Volgens de garage ook één van de eerste hybrides op de belgische markt. Er was nog eentje op komst naar de dealer maar dan was het ook gedaan.
Vandaag bestellen was leveren in april.
darkkingll schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:59:
Nice, toffe keuze!
Hoe ziet het interieur er zonder de pure panel uit?
Mijn ouders hebben laatst(net voor de prijsverhoging) een gs line besteld en ik ben bezig met het bestellen van een business elegance Athlon editie (lease) maar ben wel benieuwd naar het verschil in de displays.
Ik zal vandaag nog een foto proberen maken van het interieur.
Naar mijn gedacht leuk als je het hebt maar denk geen meerwaarde.

Bij de garage stond er een gs-line met Pure Panel Pro.
Voor mij valt het niet op dat het er niet op zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkkingll
Pure panel pro is niet alleen die andere schermen volgens mij, maar ook beter geluidssysteem(met losse subwoofer enzo), maar ik kan online niets vinden over het "gewone" dashboard.

Voor mij heeft dat zeker meerwaarde, maar het had niet de 3k+ meerwaarde(als het niet meer is inmiddels) t.o.v. een uitvoering zonder pure panel pro. (Ik rijd nu een Focus stline met BenO audio)

In Nederland zijn volgens mij ook alleen nog maar demo autos. Je bent dus sowieso 1 van de eersten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Asterion schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:35:
[...]

Ik dacht de Elegance. Zou even moeten kijken om zeker te zien. Het is een stockwagen dus heb niet zo gelet op de uitvoering.
De Elegance komt standaard wel zonder Pure Panel Pro. Maar eigenlijk mis ik dat niet..

Volgens de garage ook één van de eerste hybrides op de belgische markt. Er was nog eentje op komst naar de dealer maar dan was het ook gedaan.
Vandaag bestellen was leveren in april.
[...]
Ik zal vandaag nog een foto proberen maken van het interieur.
Naar mijn gedacht leuk als je het hebt maar denk geen meerwaarde.

Bij de garage stond er een gs-line met Pure Panel Pro.
Voor mij valt het niet op dat het er niet op zit.
Het verschil tussen Elegance en Business Elegance is moeilijk zo zichtbaar, een reguliere Elegance kan ook uitgerust worden als een Business Elegance :P De Business Elegance heeft dan een paar zaken standaard (stoelverwarming, navigatie)... al zie ik in België momenteel helemaal geen Hyrbid Business Elegance in de configurator staan :?

Hoe dan ook: Elegance :p

Wel opvallend dat de garage een GS-Line had staan met Pure Panel Pro, ik heb alles afgezocht maar nergens een kunnen vinden :o
darkkingll schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:16:
Pure panel pro is niet alleen die andere schermen volgens mij, maar ook beter geluidssysteem(met losse subwoofer enzo), maar ik kan online niets vinden over het "gewone" dashboard.

Voor mij heeft dat zeker meerwaarde, maar het had niet de 3k+ meerwaarde(als het niet meer is inmiddels) t.o.v. een uitvoering zonder pure panel pro. (Ik rijd nu een Focus stline met BenO audio)

In Nederland zijn volgens mij ook alleen nog maar demo autos. Je bent dus sowieso 1 van de eersten.
Niet direct volgens mij, het HiFi systeem was bij de Pure Panel Pro ook optioneel. HiFi kan je nu ook krijgen met het reguliere Pure Panel, dat was voorheen niet mogelijk. Zal wel een tijdelijke optie zijn zolang Pure Panel Pro niet leverbaar is :)

Pure Panel Pro is ook niet groter ofzo... puur een magnesium houder en een glasplaat er voor waardoor er geen overgang zit tussen het scherm en die piano zwarte plastic in de reguliere variant :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkkingll
Ah okay, dat wist ik niet.
Mijn ouders hebben de gsline full options besteld dus heb daar eigenlijk ook niet echt op gelet.

Zelf heb ik een athlon editie besteld, die had nog de oude cataloguswaarde, iets meer dan 39k incl trekhaak en metallic lak als station.
Ik wou eigenlijk een hatchback, maar die was met die opties al direct 42k. Dus dan maar station ;)

Wel jammer als die glasplaat enzo er niet voor zit. Vond dat er wel tof uitzien.
Maar daar kon ik dus niets over vinden online, alle afbeeldingen leken met het pure panel pro te zijn.

[Voor 10% gewijzigd door darkkingll op 05-07-2022 11:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Van de Pro variant vind je juist weinig afbeeldingen volgens mij. Eigenlijk enkel in de renders, en in de recente Autogefühl Astra ST video heb ik het Pure Panel Pro gezien:

Alle auto's die nu bij Nederlandse dealers staan hebben ook het reguliere Pure Panel. Zoek maar eens foto's op van voorraad/demo voertuigen :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asterion
  • Nu online
MK_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Het verschil tussen Elegance en Business Elegance is moeilijk zo zichtbaar, een reguliere Elegance kan ook uitgerust worden als een Business Elegance :P De Business Elegance heeft dan een paar zaken standaard (stoelverwarming, navigatie)... al zie ik in België momenteel helemaal geen Hyrbid Business Elegance in de configurator staan :?

Hoe dan ook: Elegance :p

Wel opvallend dat de garage een GS-Line had staan met Pure Panel Pro, ik heb alles afgezocht maar nergens een kunnen vinden :o

[...]
Ik dacht dat in België geen business elegance had.
De configurator tussen Nederland en België verschilt wel enorm.

Ben nu wel niet 100% zeker van de gs-line maar ik dacht dat die standaard het pro panel had..

Betreft wel showroommodel dus wel bog volgens de configuratie zoals je in het begin kon bestellen.

Sommige zaken zijn al uit de configuratie gehaald vanwege de chip tekorten.
Draadloos opladen is voor sommige modellen niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Asterion schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:29:
[...]
Ik dacht dat in België geen business elegance had.
De configurator tussen Nederland en België verschilt wel enorm.

Ben nu wel niet 100% zeker van de gs-line maar ik dacht dat die standaard het pro panel had..

Betreft wel showroommodel dus wel bog volgens de configuratie zoals je in het begin kon bestellen.

Sommige zaken zijn al uit de configuratie gehaald vanwege de chip tekorten.
Draadloos opladen is voor sommige modellen niet meer beschikbaar.
Ik zag het inderdaad, België heeft enkel een Business Edition.

Initieel was het de bedoeling dat alles vanaf de Elegance Pure Panel Pro kreeg, enkel de (Business) Edition niet. Maar zelfs Ultimate's worden zonder geleverd nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Ophidian
Als je uitgaat van een bruikbare 46kWh in de accu dan kloppen de door jou uitgelezen getallen precies.
Maar dan meet je dus niet een laadverlies denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
Paling1 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:56:
@Ophidian
Als je uitgaat van een bruikbare 46kWh in de accu dan kloppen de door jou uitgelezen getallen precies.
Maar dan meet je dus niet een laadverlies denk ik.
Nee maar kan in de Zappi zien wat die erin geladen heeft. Dus het verschil is dan het verlies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Ophidian
Aha, ik dacht dat je de verliezen uit de tabel haalde....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkkingll
MK_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:03:
Van de Pro variant vind je juist weinig afbeeldingen volgens mij. Eigenlijk enkel in de renders, en in de recente Autogefühl Astra ST video heb ik het Pure Panel Pro gezien:
[YouTube: all-new Astra Sports Tourer REVIEW 2022 Opel Vauxhall Astra estate Elegance vs GS-Line vs Ultimate]

Alle auto's die nu bij Nederlandse dealers staan hebben ook het reguliere Pure Panel. Zoek maar eens foto's op van voorraad/demo voertuigen :p
Ah, nu ben ik nog meer in de war.. ik zit net in de prijslijst te kijken, daar word enkel de pure panel als optie genoemd en heeft de business elegance altijd "multimedia navigatie pro" zonder dat pure panel of pure panel pro genoemd word.
Pure panel pro word helemaal niet genoemd in de prijslijst.

Je hebt dus 3 soorten lijkt het wel: geen pure panel(standaard op meeste uitvoeringen), regulier pure panel(optioneel op luxere uitvoeringen muv business elegance) en pure panel pro(niet bestelbaar in NL).
Ik zie dat de demo auto waar ik in reed het reguliere Pure Panel heeft.

[Voor 13% gewijzigd door darkkingll op 05-07-2022 13:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
Paling1 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:29:
@Ophidian
Aha, ik dacht dat je de verliezen uit de tabel haalde....
Nee dat lukt niet inderdaad.

Maar die 2 juli volgens de auto 34,96kWh geladen, volgens de Zappi 38,5kWh. Dus ongeveer 10% verlies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
darkkingll schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Ah, nu ben ik nog meer in de war.. ik zit net in de prijslijst te kijken, daar word enkel de pure panel als optie genoemd en heeft de business elegance altijd "multimedia navigatie pro" zonder dat pure panel of pure panel pro genoemd word.
Pure panel pro word helemaal niet genoemd in de prijslijst.

Je hebt dus 3 soorten lijkt het wel: geen pure panel, regulier pure panel en pure panel pro.
Ik zie dat de demo auto waar ik in reed het reguliere Pure Panel heeft.
Volgens mij is het Pure Panel of Pure Panel Pro, maar optioneel ook nog met "Multimedia Navi Pro" wat niet impliceert dat het Pure Panel Pro is :P Multimedia Navi Pro kan ook op de reguliere Pure Panel.

Pure Panel Pro is verwijderd uit de prijslijst nu, maar stond voorheen wél in de prijslijst.

Voorheen was het:
  • Pure Panel
    Pure Panel met 10" instrumentarium en 10" kleuren touchscreen
    Draadloze Apple Carplay en Android Auto
    6 luidsprekers (4 vóór en 2 achter)
    Bluetooth connectiviteit
    DAB+ Radio
    Standaard op (Business) Edition
  • Multimedia Navi Pro
    Navigatie systeem
    "Over the air" updates *
    Opel Virtual Assistant - spraakbediening met natuurlijke commando's *
    TomTom Online Traffic*
    Point-of-Interest (POI) zoekfunctie*
    * Deze elementen zijn onderdeel van een abbonement, de eerste 3 jaar zijn kosteloos. Hierna zijn er kosten aan verbonden zijn.
    Optioneel op de (Business) Edition, +€649, maakt gebruik van Pure Panel
  • Pure Panel Pro
    Pure Panel Pro met 10" instrumentarium en 10" kleuren touchscreen
    Draadloze Apple Carplay en Android Auto
    6 luidsprekers (4 vóór en 2 achter)
    Bluetooth connectiviteit
    DAB+ Radio
    Standaard op Elegance en GS-Line
  • Multimedia Navi Pro met Pure Panel Pro
    Navigatie systeem
    "Over the air" updates *
    Opel Virtual Assistant - spraakbediening met natuurlijke commando's *
    TomTom Online Traffic*
    Point-of-Interest (POI) zoekfunctie*
    * Deze elementen zijn onderdeel van een abbonement, de eerste 3 jaar zijn kosteloos. Hierna zijn er kosten aan verbonden zijn.
    Standaard op Business Elegance, optioneel op de Elegance en GS-Line, +€649, maakt gebruik van Pure Panel Pro
  • Multimedia Navi Pro met Pure Panel Pro en HiFi Audio
    Meeruitrusting t.o.v Multimedia Navi Pro met Pure Panel Pro:
    8 luidsprekers
    1 subwoofer
    Optioneel op de GS-Line, +€899
  • Multimedia Navi Pro met Pure Panel Pro en Intelli-HUD
    Intelli-HUD, uitgebreid head-up-display
    Standaard op de Ultimate, optioneel op de GS-Line, +€1099
  • Multimedia Navi Pro met Pure Panel Pro, Intelli-HUD en HiFi Audio
  • Multimedia Navi Pro met Pure Panel Pro en Intelli-HUD
    8 luidsprekers
    1 subwoofer
    Intelli-HUD, uitgebreid head-up-display
    Optioneel op de GS-Line en Ultimate, respecievelijk +€1399 en +€399
Kort samengevat:
  • Pure Panel: standaard (Business) Edition, optioneel Multimedia Navi Pro (ingebouwde navigatiesysteem)
  • Pure Panel Pro: standaard vanaf (Business) Elegance, Elegance en GS-Line optioneel met Multimedia Navi Pro (ingebouwde navigatiesysteem), Business Elegance en Ultimate standaard met Multimedia Navi Pro, Ultimate standaard met Intelli-HUD, GS-Line optioneel met Intelli-HUD, HiFi Audio optioneel op GS-Line en Ultimate.
Hopelijk is het nu duidelijk :P Qua exterieur heb je maar 2 verschillende systemen: Pure Panel en Pure Panel Pro, al dan niet optioneel met ingebouwd navigatiesysteem (Multimedia Navi Pro). HiFi Audio altijd optioneel (GS-Line/Ultimate).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkkingll
Ja, mijn ouders hebben nog netjes pure panel pro op hun offerte staan, maar in de prijslijst komt die helemaal niet meer voor. Het is nu inderdaad standaard de multimedia navigatie pro zoals Opel het noemt op de business elegance.

Maar goed, dan krijg ik dus de pure panel, wat best okay was en mijn ouders de fancy versie met glasplaat.

[Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 05-07-2022 14:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
darkkingll schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:15:
Ja, mijn ouders hebben nog netjes pure panel pro op hun offerte staan, maar in de prijslijst komt die helemaal niet meer voor. Het is nu inderdaad standaard de multimedia navigatie pro zoals Opel het noemt op de business elegance.

Maar goed, dan krijg ik dus de pure panel, wat best okay was en mijn ouders de fancy versie met glasplaat.
Nou, ik denk dat iedere op dit moment nog uitgeleverd wordt zonder glasplaat -O- Die productie moet nog gestart worden.

Ik zou anders de dealer eens bellen en vragen wat zei zeggen :)

Kijk ik bijvoorbeeld bij de lokale dealer, een Ultimate:
https://opel-hekkert.nl/o...-opladen-18lm/occ17599372

Geen Pure Panel Pro

Luxe GS-Line Hybrid:
https://opel-hekkert.nl/o...keyless-entry/occ17606035

Elegance 1.2 Turbo:
https://opel-hekkert.nl/o...ab-pdc-camera/occ17595476

Ga er maar van uit dat momenteel niemand een Pure Panel Pro krijgt -O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkkingll
MK_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:27:
[...]

Nou, ik denk dat iedere op dit moment nog uitgeleverd wordt zonder glasplaat -O- Die productie moet nog gestart worden.

Ik zou anders de dealer eens bellen en vragen wat zei zeggen :)

Kijk ik bijvoorbeeld bij de lokale dealer, een Ultimate:
https://opel-hekkert.nl/o...-opladen-18lm/occ17599372
[Afbeelding]
Geen Pure Panel Pro

Luxe GS-Line Hybrid:
https://opel-hekkert.nl/o...keyless-entry/occ17606035
[Afbeelding]

Elegance 1.2 Turbo:
https://opel-hekkert.nl/o...ab-pdc-camera/occ17595476
[Afbeelding]

Ga er maar van uit dat momenteel niemand een Pure Panel Pro krijgt -O-
Het staat expliciet op hun bestelling, dus ik neem aan dat ie wel gewoon word geleverd met pure pro. Er is toen enkel gezegd dat de Pro langere levertijd heeft.
Overigens is de Ultimate als hybrid helaas niet eens bestelbaar in Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
darkkingll schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:30:
[...]
Het staat expliciet op hun bestelling, dus ik neem aan dat ie wel gewoon word geleverd met pure pro.
Overigens is de Ultimate als hybrid helaas niet bestelbaar in Nederland.
Ik betwijfel het, maar ik hoop het voor je ouders :Y

Wel jammer inderdaad dat de Ultimate niet als Hybrid te bestellen is, Intellilux Pixel LED is wel netjes. Ook opvallend dat dat niet leverbaar is op een GS-Line of Elegance...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter

Korte video op Autoweek van de Astra ST, met Cornelis. Met Pure Panel Pro :+

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54
Even tussen het geweld van al die machtig mooie nieuwe Opels; van mij een vraagje voor de kenners van wat oudere modellen ;)

Ik rij al jaren een Corsa D uit 2008 (1.4 z14xep blokje).
Deze heeft een voorliefde voor het verbruiken van olie, ~1:1200

Ik gooi na het tanken er gewoon altijd een halve liter olie in, en dat gaat al jaren goed (sinds 2017 ;) )
De olie die ik erin giet is DEXOS2 5w30.

Maar ik ben toch nieuwsgierig waar dit verbruik vandaan komt.
De auto rijdt prima, soepel, geen geschok of gedoe, stationar mooi stabiel.

Bij stationair met de olievuldop eraf danst deze op de opening. Geef ik wat gas zuigt ie m er weer op.
Carterventilatie zou je denken...

Slangetjes los gehaald, sludge eruit gehaald (ja zat goed vol)
met carterventilateslang eraf, voel ik bij gas geven achter op het blok waar de slang op hoort een mooi vacuum. En ik kan door de slang blazen richting het kleppendeksel.

Prima toch?

Dan een cilinder druk test gedaan.
De druk op alle cilinders is tussen de 220 en 235 PSI
In volgorde van ontsteking:
cil1 220
cil3 235
cil4 235
cil2 220

Volgens mij netjes volgens de opgegeven waardes (tussen de 14 en 16 bar)

Waarom stookt dit ding dan olie?
Wie o wie :)

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ZtaaB schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:40:
Even tussen het geweld van al die machtig mooie nieuwe Opels; van mij een vraagje voor de kenners van wat oudere modellen ;)

Ik rij al jaren een Corsa D uit 2008 (1.4 z14xep blokje).
Deze heeft een voorliefde voor het verbruiken van olie, ~1:1200

Ik gooi na het tanken er gewoon altijd een halve liter olie in, en dat gaat al jaren goed (sinds 2017 ;) )
De olie die ik erin giet is DEXOS2 5w30.

Maar ik ben toch nieuwsgierig waar dit verbruik vandaan komt.
De auto rijdt prima, soepel, geen geschok of gedoe, stationar mooi stabiel.

Bij stationair met de olievuldop eraf danst deze op de opening. Geef ik wat gas zuigt ie m er weer op.
Carterventilatie zou je denken...

Slangetjes los gehaald, sludge eruit gehaald (ja zat goed vol)
met carterventilateslang eraf, voel ik bij gas geven achter op het blok waar de slang op hoort een mooi vacuum. En ik kan door de slang blazen richting het kleppendeksel.

Prima toch?

Dan een cilinder druk test gedaan.
De druk op alle cilinders is tussen de 220 en 235 PSI
In volgorde van ontsteking:
cil1 220
cil3 235
cil4 235
cil2 220

Volgens mij netjes volgens de opgegeven waardes (tussen de 14 en 16 bar)

Waarom stookt dit ding dan olie?
Wie o wie :)
Heel moeilijk om te zeggen. Zeker de 1.4 Euro4 (Z14XEP) kan nog wel eens hit or miss zijn qua olieverbruik. Vaak is het heel moeilijk om hier de specifieke oorzaak van de vinden, en kunnen ze ook heel oud worden ondanks het olieverbruik.

Meest voorkomend is een verstopte EGR klep, of valve stem seals (kleppenpakking?) wat olieverbruik kan veroorzaken bij deze motoren. Dat laatste is goedkoop in onderdelen, maar kan arbeidsintensief zijn om te vervangen.

Wel opvallend dat je veel sludge hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asterion
  • Nu online
Zijn hier mensen die thuis een laadpaal of andere oplossing hebben staan dat in staat is om hun verbruik te meten? Liefst zonder abonnement.
Het verbruik moet enkel bijgehouden worden en aantoonbaar zijn aan de eigenaar van het pand.

Ik huur een woonst boven een zaak waar ik de de auto mag opladen op voorwaarde dat het verbruik aangerekend kan worden. De zaak betaald de elektriciteit en ik betaal een forfaitair bedrag voor normaal verbruik.

Een laadpaal is een dure oplossing dus ik ben eerst op zoek naar een alternatief.
Ik heb een slimme stekker gekocht met energiemeting waar ik het verbruik van kan bijhouden. Dit vergt wel veel handmatig werk om alles te verrekenen maar dan is dit maar zo.
In een ander topic hebben ze me gewaarschuwd of zo'n stekker wel een continue zware belasting aan kan dus dat moet ik nog even afwachten.

De lader is een 1,8 kW lader en de stekker kan een piekbelasting aan van 3,6 kW.
Dit is ergens wel een veilige marge van 50% maar ik snap hun redenering wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZtaaB
MK_ schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Heel moeilijk om te zeggen. Zeker de 1.4 Euro4 (Z14XEP) kan nog wel eens hit or miss zijn qua olieverbruik. Vaak is het heel moeilijk om hier de specifieke oorzaak van de vinden, en kunnen ze ook heel oud worden ondanks het olieverbruik.

Meest voorkomend is een verstopte EGR klep, of valve stem seals (kleppenpakking?) wat olieverbruik kan veroorzaken bij deze motoren. Dat laatste is goedkoop in onderdelen, maar kan arbeidsintensief zijn om te vervangen.

Wel opvallend dat je veel sludge hebt?
Ja ik rij ook wel regelmatig korte stukjes dus daar zal het wel van komen.

Er staat nu ~250k km op de teller en ik zie t als een uitdaging om hem zo lang mogelijk door te laten rijden tegen acceptabele kosten. Afgeschreven is ie al lang, maar ik zie t nut niet van een nieuwe halen zolang deze nog rijdt :P

Ik zou de EGR klep nog kunnen checken, maar die is wel lastig bereikbaar dus daar moet ik even zin voor maken :+

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Asterion schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:36:
Zijn hier mensen die thuis een laadpaal of andere oplossing hebben staan dat in staat is om hun verbruik te meten? Liefst zonder abonnement.
Het verbruik moet enkel bijgehouden worden en aantoonbaar zijn aan de eigenaar van het pand.

Ik huur een woonst boven een zaak waar ik de de auto mag opladen op voorwaarde dat het verbruik aangerekend kan worden. De zaak betaald de elektriciteit en ik betaal een forfaitair bedrag voor normaal verbruik.

Een laadpaal is een dure oplossing dus ik ben eerst op zoek naar een alternatief.
Ik heb een slimme stekker gekocht met energiemeting waar ik het verbruik van kan bijhouden. Dit vergt wel veel handmatig werk om alles te verrekenen maar dan is dit maar zo.
In een ander topic hebben ze me gewaarschuwd of zo'n stekker wel een continue zware belasting aan kan dus dat moet ik nog even afwachten.

De lader is een 1,8 kW lader en de stekker kan een piekbelasting aan van 3,6 kW.
Dit is ergens wel een veilige marge van 50% maar ik snap hun redenering wel.
Gebruik je een losse "groep"? Of beter gezegd, staat er op de stroomgroep waar je je auto op insteekt niks anders ingestoken? In dat geval zou je ook een DIN rail 1 fase meter in de meterkast kunnen plaatsen:

Die kunnen uiteraard zonder problemen een langdurige load aan. Al zou 1.8kW op een 3.6kW energiemeter normaal ook moeten kunnen...
ZtaaB schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:36:
[...]
Ja ik rij ook wel regelmatig korte stukjes dus daar zal het wel van komen.

Er staat nu ~250k km op de teller en ik zie t als een uitdaging om hem zo lang mogelijk door te laten rijden tegen acceptabele kosten. Afgeschreven is ie al lang, maar ik zie t nut niet van een nieuwe halen zolang deze nog rijdt :P

Ik zou de EGR klep nog kunnen checken, maar die is wel lastig bereikbaar dus daar moet ik even zin voor maken :+
Succes, zit op een vervelende locatie inderdaad :P

Als je de olie ververst, gaat het dan langer goed? Als in, dan verbruikt hij minder voor een tijdje? Of maakt dat geen verschil?

Als je de motor koud start, komt er dan kort even wat blauw-achtige rook uit de uitlaat?

• Asterion
  • Nu online
MK_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:23:
[...]

Gebruik je een losse "groep"? Of beter gezegd, staat er op de stroomgroep waar je je auto op insteekt niks anders ingestoken? In dat geval zou je ook een DIN rail 1 fase meter in de meterkast kunnen plaatsen:
[Afbeelding]
Die kunnen uiteraard zonder problemen een langdurige load aan. Al zou 1.8kW op een 3.6kW energiemeter normaal ook moeten kunnen...
Op een aparte groep zit het niet. Eigenlijk op een gewoon stopcontact..

Ik denk dat ik het maar eerst eens ga voorleggen of ze er akkoord mee gaan dat het gewon handmatig wordt bijgehouden adhv zo’n slimme stekker.

Als ze dan toch een andere oplossing willen zal er wel sowieso een nieuwe groep aan toegevoegd worden want dan kan ik tot maximum 7,4 kW laden.
Dat vergt dan weer wat anders dan een gewon stoocontact 🙃

Bedankt voor het meedenken!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Asterion schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 03:02:
[...]
Op een aparte groep zit het niet. Eigenlijk op een gewoon stopcontact..

Ik denk dat ik het maar eerst eens ga voorleggen of ze er akkoord mee gaan dat het gewon handmatig wordt bijgehouden adhv zo’n slimme stekker.

Als ze dan toch een andere oplossing willen zal er wel sowieso een nieuwe groep aan toegevoegd worden want dan kan ik tot maximum 7,4 kW laden.
Dat vergt dan weer wat anders dan een gewon stoocontact 🙃

Bedankt voor het meedenken!
Verbaast me überhaupt, normaal wordt "altijd" bij een lease-auto iets voorzien van een laadpas en indien mogelijk een wallbox waar die laadpas op te gebruiken is. Dan wordt alles direct netjes gefactureerd. Maar dat is bij jou dus blijkbaar niet het geval :/

• ZtaaB
MK_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:23:

Succes, zit op een vervelende locatie inderdaad :P

Als je de olie ververst, gaat het dan langer goed? Als in, dan verbruikt hij minder voor een tijdje? Of maakt dat geen verschil?

Als je de motor koud start, komt er dan kort even wat blauw-achtige rook uit de uitlaat?
Heb even gecheckt, maar geen blauwe rook bij starten. Het pijpje is wel echt zwart (uitlaat vrij nieuw ~6 mnd).
Na olie verversen lijkt het wel even minder te zijn, maar na een tijdje hervind ie zijn dorst naar olie :+

Je zou denken dat er altijd wel versie olie in zit met dit verbruik, maar las weer ergens anders dat juist door het verbruik er meer vervuiling optreed.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ZtaaB schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:04:
[...]
Heb even gecheckt, maar geen blauwe rook bij starten. Het pijpje is wel echt zwart (uitlaat vrij nieuw ~6 mnd).
Na olie verversen lijkt het wel even minder te zijn, maar na een tijdje hervind ie zijn dorst naar olie :+

Je zou denken dat er altijd wel versie olie in zit met dit verbruik, maar las weer ergens anders dat juist door het verbruik er meer vervuiling optreed.
Hmm, aardig zwart is ook niet zoals het hoort :+ Klinkt een beetje alsof hij rijk loopt?

Als het na olie verversen minder lijkt te worden, dan zou het toch wel de valve stem seals kunnen zijn. Geen idee wat daar nu de correcte Nederlandse term voor is :P En inderdaad, met meer verbruik krijg je ook meer vervuiling

• Asterion
  • Nu online
MK_ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:04:
[...]

Verbaast me überhaupt, normaal wordt "altijd" bij een lease-auto iets voorzien van een laadpas en indien mogelijk een wallbox waar die laadpas op te gebruiken is. Dan wordt alles direct netjes gefactureerd. Maar dat is bij jou dus blijkbaar niet het geval :/
Dat is eerder als je een lease krijgt van je werkgever?
Wordt dit ook gedaan voor privé lease?

Wij leasen eigenlijk een privé lease via het werk.
De werkgever is dus maar een tussenpersoon naar de leasemaatschappij.

Vandaar dat we, denk ik, die optie niet krijgen.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Asterion schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:03:
[...]
Dat is eerder als je een lease krijgt van je werkgever?
Wordt dit ook gedaan voor privé lease?

Wij leasen eigenlijk een privé lease via het werk.
De werkgever is dus maar een tussenpersoon naar de leasemaatschappij.

Vandaar dat we, denk ik, die optie niet krijgen.
Ah nee dan niet vrees ik. Opvallende constructie wel!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Afgelopen week heb ik mijn Corsa-e voor een beurtje weggebracht.
Was al weer de 2e beurt in 25.000 km.
Had ook een vermoeden dat er een wiellager links achter kapot was, maar dat bleek gelukkig een los beschermkapje te zijn.
Wel 2 nieuwe voorbanden nodig. Dat vind ik wel bizar snel.
Mijn vorige auto (Cactus) hield het meer dan 100.000 km vol met de eerste set banden.
Er zitten nu 2 Continentals op de voorwielen ipv de standaard Michelins.
Nog niet veel mee gereden, maar ik hoop dat de Continentals meer grip hebben dan de Michelins. Die vind ik echt slecht op dat gebied.
Volgens de dealer is de volgende beurt nu bij 50.000 km. De intervallen worden groter naarmate de auto ouder wordt.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Paling1 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:46:
Had ook een vermoeden dat er een wiellager links achter kapot was, maar dat bleek gelukkig een los beschermkapje te zijn.
Mijn vorige auto (Cactus) hield het meer dan 100.000 km vol met de eerste set banden.
Nog niet veel mee gereden, maar ik hoop dat de Continentals meer grip hebben dan de Michelins. Die vind ik echt slecht op dat gebied.
Volgens de dealer is de volgende beurt nu bij 50.000 km. De intervallen worden groter naarmate de auto ouder wordt.
Wat doen ze eigenlijk bij die beurten? :D Interieurfilter verwisselen en that's it?

Het snel slijten van banden zie je veel voor komen bij EV's, en zeker bij FWD EV's. Veel koppel en relatief zwaar op de voorbanden i.c.m een zachte compound: meer grip maar slijten ook meer. Al hadden zo te horen de Michelins ook weinig grip :P

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

MK_ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:21:
[...]

Wat doen ze eigenlijk bij die beurten? :D Interieurfilter verwisselen en that's it?
Geen idee verder. Ik denk wat algemene checks en misschien remvloeistof even checken.
En ze hebben hem door een (slechte) wasstraat getrokken.... ;)
Het snel slijten van banden zie je veel voor komen bij EV's, en zeker bij FWD EV's. Veel koppel en relatief zwaar op de voorbanden i.c.m een zachte compound: meer grip maar slijten ook meer. Al hadden zo te horen de Michelins ook weinig grip :P
Met 260Nm is het zeker geen koppelmonster hoor. Mijn vorige dieseltje had 250Nm.
Nu is het wel vanaf stilstand dat het beschikbaar is, dus dat scheelt wel.
Maar de traction control is vrij waardeloos bij de Corsa-e. In sportstand is het lampje heel de tijd aan het knipperen als er regen voorspeld is....
In de nomale stand is het iets beter, maar zelfs bij normale temperaturen op droog wegdek gaat het lampje nog regelmatig knipperen en voel je de tractio control ingrijpen....
In de regen is het tot een km of 50 per uur niet handig om vol 'gas' te geven in sportstand. Dan heeft ie het heel moeilijk. Snel bij het stoplicht wegrijden is erg lastig.
Heb overigens wel al wat met de bandenspanning zitten klooien sinds ik de auto heb. Standaard stond ie op 3,5 bar. Leek me erg veel, maar met 2,5 of 3 bar is er qua tractie weinig verschil te merken. Het is wel iets beter, dus had hem op 3 bar staan. Bij de Continentals moet ik dat nog even checken.

Had overigens een (vrij kale) benzine Mokka als leenauto.
Bij het uitkiezen van de Corsa-e had ik de Mokka-e nog als optie overwogen, maar wilde daar niet op wachten. Had het idee dat de Mokka iets groter zou zijn in de kofferbak of achterbank, maar ik heb nu ervaren dat dat heel minimaal is. Eigenlijk geen verschil.
Van binnen is de Corsa fijner.
Touchscreen zit in de Mokka heel ver weg. En er zit een raar zonneschermpje boven de tellerbak. Alsof ze er vrij laat achter kwamen dat dat nodig was.
Ook gek dat de lane-assist alleen met lang op de knop drukken uit te schakelen was. En vervolgens zie je continu een oranje waarschuwingslampje in je dash.
In mijn Corsa is dat 1 druk op de knop en geen waarschuwing.

[Voor 6% gewijzigd door Paling1 op 14-07-2022 11:26]

• mfkne
MK_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:14:
Hmm, ik zie het ja. Ik zal morgen nog eens kijken of ik het lijstje kan vinden voor je :)
Heb je toevallig nog iets kunnen vinden over die nieten?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
mfkne schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:02:
[...]
Heb je toevallig nog iets kunnen vinden over die nieten?
Yes, 2 nummers kunnen vinden:

90087290
11 04 880

Ook op WInparts enzo te vinden blijkbaar, is al ruim 10 jaar eenzelfde onderdeel wat al gebruikt werd sinds de Meriva A en Corsa/Combo C :p
Paling1 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:18:
[...]
Geen idee verder. Ik denk wat algemene checks en misschien remvloeistof even checken.
En ze hebben hem door een (slechte) wasstraat getrokken.... ;)
[...]
Met 260Nm is het zeker geen koppelmonster hoor. Mijn vorige dieseltje had 250Nm.
Nu is het wel vanaf stilstand dat het beschikbaar is, dus dat scheelt wel.
Maar de traction control is vrij waardeloos bij de Corsa-e. In sportstand is het lampje heel de tijd aan het knipperen als er regen voorspeld is....
In de nomale stand is het iets beter, maar zelfs bij normale temperaturen op droog wegdek gaat het lampje nog regelmatig knipperen en voel je de tractio control ingrijpen....
In de regen is het tot een km of 50 per uur niet handig om vol 'gas' te geven in sportstand. Dan heeft ie het heel moeilijk. Snel bij het stoplicht wegrijden is erg lastig.
Heb overigens wel al wat met de bandenspanning zitten klooien sinds ik de auto heb. Standaard stond ie op 3,5 bar. Leek me erg veel, maar met 2,5 of 3 bar is er qua tractie weinig verschil te merken. Het is wel iets beter, dus had hem op 3 bar staan. Bij de Continentals moet ik dat nog even checken.

Had overigens een (vrij kale) benzine Mokka als leenauto.
Bij het uitkiezen van de Corsa-e had ik de Mokka-e nog als optie overwogen, maar wilde daar niet op wachten. Had het idee dat de Mokka iets groter zou zijn in de kofferbak of achterbank, maar ik heb nu ervaren dat dat heel minimaal is. Eigenlijk geen verschil.
Van binnen is de Corsa fijner.
Touchscreen zit in de Mokka heel ver weg. En er zit een raar zonneschermpje boven de tellerbak. Alsof ze er vrij laat achter kwamen dat dat nodig was.
Ook gek dat de lane-assist alleen met lang op de knop drukken uit te schakelen was. En vervolgens zie je continu een oranje waarschuwingslampje in je dash.
In mijn Corsa is dat 1 druk op de knop en geen waarschuwing.
Wasstraat :X Dat moeten ze bij mij niet proberen >:)

Denk inderdaad dat vooral het grote koppel in een keer vanuit stilstand het grote verschil is. Tevens, van de paar EV's die ik op dyno's heb gezien, is de hoeveelheid koppel in het begin nog veel hoger dan de fabrieksopgave. Paar Nederlandstalige voorbeelden (geen Corsa-e -O-):

Collega van me rijdt zijn Corsa-e bijna altijd in eco-mode, rap zat voor hem :P En als banden versleten zijn... tsja private lease :+

Mokka heb ik eens in gezeten (niet gereden)... ik vond de manier van instappen daar heel raar. Je zit wil hoger, maar de vloer van de auto is ook hoog, dus je zit wel weer laag t.o.v de vloer... beetje moeilijk om te omschrijven, maar zeker het instappen vond ik niet zo eenvoudig. Dan is de cross-land misschien wat oubolliger (en ouder platform), maar daar is het instappen wel normaler. Al moet ik zeggen, ik heb in een DS 3 Crossback gereden, en daar kon ik wel fatsoenlijk instappen. Of misschien zit er verschil tussen de elektrische variant (Mokka was Mokka-e) en de ICE variant (DS 3 Crossback was de 1.2 PureTech).

Überhaupt, cross-overs... geef mij dan maar een Astra(-e) als die er straks is :P

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008

ricjuh

Make each day your masterpiece

MK_ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:16:
[...]
Collega van me rijdt zijn Corsa-e bijna altijd in eco-mode, rap zat voor hem :P En als banden versleten zijn... tsja private lease :+
Je kan beter versleten banden hebben dan een kapotte band, ik mocht gewoon 150 euro betalen omdat er nog meer dan 4mm profiel op zat :/

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ricjuh schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:36:
[...]
Je kan beter versleten banden hebben dan een kapotte band, ik mocht gewoon 150 euro betalen omdat er nog meer dan 4mm profiel op zat :/
Kapotte bad op de Corsa, en je moest 150 betalen? :o

Volgens mij heb je net als ik 195/55R16 (Corsa D vs F maar zelfde maat :+), een fatsoenlijke band kost de helft. Zeker als je dan meerekent dat je ~72.5% van de band verbruikt hebt bij 4mm (lifespan 8mm -> 2.5mm) zou je een fractie lager uit komen...

offtopic:
Banden zijn duur geworden trouwens, zelfde band wat ik 2 jaar terug op de Corsa heb gelegd is nu 33% duurder :X

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

MK_ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:16:

[...]

Ik zou ook liever in ECO rijden, ware het niet dat de klimaatbeheersing dan ook (gedeeltelijk) uit staat. Dat is toch meestal niet heel fijn.
Het zou heel mooi zijn als er een standje tussen ECO en normaal zou zijn. Al dat vermogen heb je toch vrijwel niet nodig, maar airco wel...
Mokka heb ik eens in gezeten (niet gereden)... ik vond de manier van instappen daar heel raar. Je zit wil hoger, maar de vloer van de auto is ook hoog, dus je zit wel weer laag t.o.v de vloer... beetje moeilijk om te omschrijven, maar zeker het instappen vond ik niet zo eenvoudig. Dan is de cross-land misschien wat oubolliger (en ouder platform), maar daar is het instappen wel normaler. Al moet ik zeggen, ik heb in een DS 3 Crossback gereden, en daar kon ik wel fatsoenlijk instappen. Of misschien zit er verschil tussen de elektrische variant (Mokka was Mokka-e) en de ICE variant (DS 3 Crossback was de 1.2 PureTech).

Überhaupt, cross-overs... geef mij dan maar een Astra(-e) als die er straks is :P
Ik kan me wel vinden in je commentaar over het zitten in de Mokka. Het is het net niet. Ze hebben ook een hele hoge motorkap. Dus van achter het stuur een hoop motorkap in je blikveld.

Bij de dealer hadden ze een nieuwe Astra Hybrid staan. Super mooie auto!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008

ricjuh

Make each day your masterpiece

MK_ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Kapotte bad op de Corsa, en je moest 150 betalen? :o

Volgens mij heb je net als ik 195/55R16 (Corsa D vs F maar zelfde maat :+), een fatsoenlijke band kost de helft. Zeker als je dan meerekent dat je ~72.5% van de band verbruikt hebt bij 4mm (lifespan 8mm -> 2.5mm) zou je een fractie lager uit komen...

offtopic:
Banden zijn duur geworden trouwens, zelfde band wat ik 2 jaar terug op de Corsa heb gelegd is nu 33% duurder :X
Ja als ik het van te voren had geweten was ik hem ook zelf gaan laten vervangen, nu via Leaseplan afspraak gehad bij een Profile.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Ophidian
Paling1 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:46:
Hier zijn ook de voorbanden vervangen bij 28k km, nog niet helemaal versleten, maar vond ze qua grip ook tegenvallen. Nu ook continentals en zijn an sich prima.

Hoeveel geeft jouw corsa nu aan op de GOM bij 100% lading op normal mode? Hier nu 306km, was voorheen altijd 320km. Maar als ik de laadstatistieken nakijk is 1% nog steeds 0,46kWh. Zou eigenlijk keer accu willen uitlezen met OBDII lezer.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:31:
[...]

Hier zijn ook de voorbanden vervangen bij 28k km, nog niet helemaal versleten, maar vond ze qua grip ook tegenvallen. Nu ook continentals en zijn an sich prima.

Hoeveel geeft jouw corsa nu aan op de GOM bij 100% lading op normal mode? Hier nu 306km, was voorheen altijd 320km. Maar als ik de laadstatistieken nakijk is 1% nog steeds 0,46kWh. Zou eigenlijk keer accu willen uitlezen met OBDII lezer.
Het verschilt een beetje... Meestal 306, maar soms ook meer... Laatst nog 320 gezien...
Geen idee hoe dat kan. Langer op de lader is het in ieder geval niet...
Ik heb een keer 'a better obd reader' gebruikt om mijn accu status uit te lezen...

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Paling1 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:03:
[...]
Ik zou ook liever in ECO rijden, ware het niet dat de klimaatbeheersing dan ook (gedeeltelijk) uit staat. Dat is toch meestal niet heel fijn.
Het zou heel mooi zijn als er een standje tussen ECO en normaal zou zijn. Al dat vermogen heb je toch vrijwel niet nodig, maar airco wel...
Ah dat wist ik nieteens. Zal hem eens navragen of hij dat zelf weet :p
[...]
Ik kan me wel vinden in je commentaar over het zitten in de Mokka. Het is het net niet. Ze hebben ook een hele hoge motorkap. Dus van achter het stuur een hoop motorkap in je blikveld.

Bij de dealer hadden ze een nieuwe Astra Hybrid staan. Super mooie auto!
Ja de nieuwe Astra vind ik wel gaaf! Maar da's nog niet te betalen voor me (überhaupt, nieuwe auto kopen, in deze markt...).. of ik moet hem al kunnen kiezen als leaseauto volgend jaar :p
ricjuh schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:07:
[...]
Ja als ik het van te voren had geweten was ik hem ook zelf gaan laten vervangen, nu via Leaseplan afspraak gehad bij een Profile.

[Afbeelding]
Boh, flink! Dan wil ik niet eens weten wat de reguliere prijs was geweest _o- 6mm zie ik staan, dan had je volgens hun berekening nog 4.4mm leven over (tot het wettelijk minimum :')), van de ~6.4mm nieuw = 68.75%...

Maar hun berekening trekt trouwens op niks... Als je dan minder profiel had geweest had je minder betaald?

Als ik hun ding goed begrijp, is het
code:
1
nieuwe_prijs = oud_profiel/nieuw_profiel * (advies)prijs

Maar als de band dan 100% profiel nog had, betaal je 6.4/6.4*prijs = 100% prijs
Als de band volledig afgesleten is betaal je 0/6.4*prijs = €0 :D

Tenzij dat de formule is van de "korting"

Hoe dan ook, in beide gevallen belachelijke bedragen:
- 68.75% betaald, 31.25% korting -> reguliere prijs €182,38
- 31.25% betaald, 68.75% korting -> reguliere prijs €401,24

In dezelfde maat heb ik 4 banden laten vervangen, inclusief plaatsing, voor €296 :D Gewoon "A-merk" (Hankook)

• Asterion
  • Nu online
Weet er iemand wat je allemaal kan als je een profiel aanmaakt in de wagen?
Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee