Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
LankHoar schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:06:
[...]
Nee, in geen van de gevallen zou de sleutel binnen bereik zijn. De auto staat onder de carport, en de sleutels hangen dan zeker 3-4 meter verderop binnen in huis.

Wel een interessante theorie trouwens, gezien we hier regelmatig egels hebben lopen, ook onder de carport :P
Dat zou normaal gezien een groot genoege afstand moeten zijn inderdaad :)

Je kant voor de zekerheid eens proberen de sleutel op te bergen in een metalen doos/trommel/..., kijken of het helpt.

Nu weet ik niet zeker, maar als de sleutel niet in de buurt is maar de auto niet afgesloten, werkt dan de voetbediening van de achterklep ook? Zo ja: zeker dat de auto afgesloten was? :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-03 21:46
Kimi-Alonso schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

Mooie auto hoor! Ziet eruit dat je die hebt gekocht via Carnext, klopt dat?

Zou je daar je ervaringen over kunnen delen? Hoe ging het koopproces, klantservice, aflevering etc.? Ben daar heel benieuwd naar :)
Dankjewel! We hebben hem inderdaad via Carnext gekocht. Ik heb in het verleden eigenlijk altijd leaseauto's mogen rijden, en weet hoe kieskeurig ze zijn bij het inleveren bij de auto's. Vandaar dat ik dacht dat Carnext vast nette auto's had staan.

Dit model stond er voor een goede prijs, natuurlijk volledige onderhoudshistorie en vorig jaar nog grote onderdelen vervangen. Ook zag ik op internet dat je de standaard garantie kan verlengen tot 2-jaar. Zoals aangegeven rijden wij veel KM en hoor je horrorverhalen over de distributieketting in het motorblok. Dit is ANWB garantie en alles valt eronder. Je hoeft in de tussentijd niet naar een speciale dealer te gaan, dit gaat gewoon via de eigen dealer. Mocht er iets stuk gaan wordt hij gemaakt bij een Bosch Car Service of Opel dealer.

Online kan de auto worden gereserveerd. Dit zien mensen direct op de website, dus je weet zeker dat de auto er nog staat als je langs komt. Toen we bij Carnext aan kwamen viel de Astra op 't eerste oog een beetje tegen. Er zat een plek op de motorkap (ingevreten vogelpoep) wat je niet op de foto's kon zien. Verder zag de auto er heel netjes uit. Na de proefrit gaf de verkoper aan dat het inderdaad niet voldeed aan de voorwaarden van Carnext, en ze de motorkap(inclusief stuk voorbumper en spatborden) opnieuw werden gespoten. Tevens hebben ze alle kleine plekjes aangestipt met een lakstift.

Bij de aankoop hebben we ook gekozen voor een onderhoudsbeurt. Deze is vrij prijzig, maar er is nergens op bezuinigd. Hij heeft 130k gereden, maar ze hebben alle zaken voor de 150k beurt uitgevoerd. Ook zijn de ruitenwissers vervangen en stofkappen die slijtagesporen vertoonden. Hoefden ze allemaal niet te doen, want in feite had hij alleen een oliewissel nodig.

Al met al ben ik dus heel tevreden met Carnext, en geeft het een goed gevoel om met de Astra rond te rijden, wetende dat je de komende 2 jaar geen onvoorziene kosten hebt. Verder is hij heel netjes afgeleverd en hebben ze zich overtroffen qua uitgevoerde acties. Mochten we een andere auto aanschaffen zal ik dus zeker eerst bij Carnext kijken :)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:54

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 01:35:
[...]

Dat zou normaal gezien een groot genoege afstand moeten zijn inderdaad :)

Je kant voor de zekerheid eens proberen de sleutel op te bergen in een metalen doos/trommel/..., kijken of het helpt.

Nu weet ik niet zeker, maar als de sleutel niet in de buurt is maar de auto niet afgesloten, werkt dan de voetbediening van de achterklep ook? Zo ja: zeker dat de auto afgesloten was? :P
De auto sluit automatisch af, en dat doet hij ook altijd. In het begin controleerde ik dit altijd, maar altijd wanneer ik terugkom is de auto op slot dus ik vertrouw dat wel.

De voetbediening werkt uberhaupt haast niet (ik kwam er pas achter dat de auto dit heeft tijdens een recente flinke schoonmaakbeurt) dus dat kan ik me haast niet voorstellen :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:45:
[...]
De auto sluit automatisch af, en dat doet hij ook altijd. In het begin controleerde ik dit altijd, maar altijd wanneer ik terugkom is de auto op slot dus ik vertrouw dat wel.

De voetbediening werkt uberhaupt haast niet (ik kwam er pas achter dat de auto dit heeft tijdens een recente flinke schoonmaakbeurt) dus dat kan ik me haast niet voorstellen :+
Misschien zit het kabeltje verkeerd om, werkt hij niet met de auto open maar wel met de auto op slot >:)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Bedankt voor je uitgebreide feedback! Denk dat ik Carnext ook als serieuze optie ga beschouwen :)

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-03 12:48

India Sierra

Learn by failure

@Prullenbak84 ik heb de update over 2 weken gepland staan. Hopelijk gaat het lukken.

Als ik het goed begrepen heb is met deze update + nieuwste infotainment update (geen idee of zij die ook doen) het mogelijk om standaard bluetooth OBD dongles te gebruiken om accu status etc uit te lezen voor ABRP handiger te kunnen gebruiken.

Maar het belangrijkste waar het me gaat is de nieuwe charge curve:

Hopelijk is daarna wel de 10-80% in 30 min te doen want dat is me werkelijk nog nooit gelukt

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:14
@India Sierra Ik hoop dat het in 1 keer goed gaat. Hier heeft het toch wat ellende opgebracht. Binnenkort gaat de auto weer twee dagen weg omdat het lampje bij de aansluiting continu aan staat sinds de laatste update.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ah nee dat meen je. Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen jeetje.

Heb je enig idee of de app iets beter werkt sinds de update of is dat nog steeds drama?

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

India Sierra schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:13:
@Prullenbak84 ik heb de update over 2 weken gepland staan. Hopelijk gaat het lukken.

Als ik het goed begrepen heb is met deze update + nieuwste infotainment update (geen idee of zij die ook doen) het mogelijk om standaard bluetooth OBD dongles te gebruiken om accu status etc uit te lezen voor ABRP handiger te kunnen gebruiken.

[Afbeelding]

Hopelijk is daarna wel de 10-80% in 30 min te doen want dat is me werkelijk nog nooit gelukt
De mijne mag morgen. Hopen dat alles goed gaat. >:)
Infotainment upgrade zou ik wel apart naar vragen. Geen idee of ze dat altijd doen. Is eventueel vrij makkelijk zelf te doen.
Vwb de OBD dongle denk ik niet dat dat in de software zit. Voor zover ik begrijp heeft PSA een iets andere aansluiting van de pinnetjes in de OBD stekker. De OBD software die je gebruikt moet daarop ingesteld zijn.

Ik heb zelf een paar weken geleden via deze link een appje op mijn telefoon geinstalleerd.
Bij oudere versies was er een adapter kabel nodig, bij de nieuwere niet meer.
Ik heb overigens een AliExpress OBD dongle van een jaar of 10 jaar oud. Met Torque of Car scanner (gratis versies) krijg ik geen verbinding met de auto.

Het appje uit de link werkt samen met ABRP, en kan je accu gegevens uitlezen.

Mijn accu:

SoC: 64,746% (State of Charge)
SoH: 98,8125% (State of Health)

Ze mogen bij mij ook even kijken naar de Matrix koplampen. Sinds het weer wat eerder donker is valt het op dat het groot licht voortdurend aan en weer uitschakelt. Soms doet ie het even, maar als er dan een tegenligger voorbij rijdt gaat het groot licht niet altijd meer aan. En soms dus wel om vervolgens heel snel weer uit te gaan. Erg irritant.
Iemand een idee of dat detecteren van tegenliggers met de radar gaat?

[Voor 12% gewijzigd door Paling1 op 19-10-2021 11:25]

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Paling1 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

De mijne mag morgen. Hopen dat alles goed gaat. >:)
Infotainment upgrade zou ik wel apart naar vragen. Geen idee of ze dat altijd doen. Is eventueel vrij makkelijk zelf te doen.
Vwb de OBD dongle denk ik niet dat dat in de software zit. Voor zover ik begrijp heeft PSA een iets andere aansluiting van de pinnetjes in de OBD stekker. De OBD software die je gebruikt moet daarop ingesteld zijn.

Ik heb zelf een paar weken geleden via deze link een appje op mijn telefoon geinstalleerd.
Bij oudere versies was er een adapter kabel nodig, bij de nieuwere niet meer.
Ik heb overigens een AliExpress OBD dongle van een jaar of 10 jaar oud. Met Torque of Car scanner (gratis versies) krijg ik geen verbinding met de auto.

Het appje uit de link werkt samen met ABRP, en kan je accu gegevens uitlezen.

Mijn accu:
[Afbeelding]

SoC: 64,746% (State of Charge)
SoH: 98,8125% (State of Health)

Ze mogen bij mij ook even kijken naar de Matrix koplampen. Sinds het weer wat eerder donker is valt het op dat het groot licht voortdurend aan en weer uitschakelt. Soms doet ie het even, maar als er dan een tegenligger voorbij rijdt gaat het groot licht niet altijd meer aan. En soms dus wel om vervolgens heel snel weer uit te gaan. Erg irritant.
Iemand een idee of dat detecteren van tegenliggers met de radar gaat?
Hey bedankt voor die link! Net ook even gedaan en voila, alles werkt gewoon. Top! Binnenkort proberen met ABRP samen.

SOH is bij mij 96.5%, vind ik vrij laag voor net iets meer dan een jaar oud. 17k km ondertussen. Scheelt dat het private lease is en het me niet super veel boeit. Als ik hem had gekocht was het anders geweest gezien Opel de feature met tot 80% laden nog steeds niet in de app heeft zitten, zal wel wat slijtage schelen.

Ik heb geen matrix lampen trouwens

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@India Sierra
Hier ook lease, dus ik maak me ook niet heel druk.
Ik heb er nu 11.000km op staan. Als ik mijn auto aan de lader hang gaat ie vrijwel altijd naar de 100%. 's avonds aan de lader, 's ochtends er weer af.

• Ophidian
@India Sierra Nee geen verschil in de App met de update. Wel een truukje gevonden om sneller de status te updaten. Als ik op mijn iPhone de app start duurt het even voordat je de status van de auto ziet. Als je op onderhoud klikt en weer terug gaat is de status er meteen.

@Paling1 Merk je dat ook zonder straatverlichting? Als er straatverlichting is gaat die uit inderdaad. Hier geen problemen met de matrix lampen, werken zoals ze zouden moeten. Detectie gaat via de camera achter de binnenspiegel. Misschien even goed de ruit schoonmaken? Bij eerdere Opels kwam het nog wel eens voor dat er condens voor de camera kwam in die trapezioide vormige opening.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-03 16:41
India Sierra schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:13:

[Afbeelding]

Ik weet dus niet of ze het bij mij gedaan hebben, en hoe ik dat kan zien. Maar laat maar even weten of het bij jou goed gaat, als je wil. Wellicht dat ik er dan ook nog even een telefoontje aan de dealer aan waag :)

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:12:
@Paling1 Merk je dat ook zonder straatverlichting? Als er straatverlichting is gaat die uit inderdaad. Hier geen problemen met de matrix lampen, werken zoals ze zouden moeten. Detectie gaat via de camera achter de binnenspiegel. Misschien even goed de ruit schoonmaken? Bij eerdere Opels kwam het nog wel eens voor dat er condens voor de camera kwam in die trapezioide vormige opening.
In ieder geval bij heel weinig straatverlichting.
Op de snelweg had ik er een paar maanden geleden in ieder geval geen last mee. Op de binnenwegen hier in de buurt was het altijd OK. Maar de afgelopen week helaas niet. Afgelopen winter eigenlijk ook geen problemen ervaren.
Normaal gesproken gaat het groot licht aan zodra je de bebouwde kom uit rijdt (en het donker genoeg is). Maar ook dat is niet meer vanzelfsprekend lijkt het.

De auto heb ik vanwege dit gedoe al even door de wasstraat gehad om vuil op sensoren uit te kunnen sluiten.
Ik zal nog eens naar de camera achter de voorruit kijken.

• Ophidian
@Paling1 Ik zou het eens testen op een weg zonder straatverlichting. Ik merk hier op de snelweg dat het altijd goed werkt, maar er is een klein stuk met tankstation. Ondanks dat de verlichting niet direct aan de weg staat daar, gaat hij wel meteen uit en na het tankstation weer aan. Het is wel vrij kritisch.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Gisterenmiddag was mijn Corsa-e weer klaar!
Software update was zonder problemen uitgevoerd. Volgens de dealer duurde dat 3 uur.
Ze hebben ook wat communicatieproblemen met mijn sleutels opgelost zeggen ze. Ze hebben blijkbaar kunnen uitlezen dat daar af en toe iets mis ging.
Terugroepactie bleek inderdaad een controle van de airbags te zijn.

Ik heb nog maar een paar km met de auto gereden, maar wat me in ieder geval wel opviel is dat de regeneratie in de B stand een stuk beter lijkt te werken. Accu was overigens bijna vol. Ook remmen op de ACC lijkt beter te gaan.
Optrekken in de sport-stand lijkt iets minder abrupt te gaan. Nog maar eens wat beter testen de komende dagen.
Navigatie was ineens Frans en mijn POI's waren gewist. Waarschijnlijk hebben ze die dus ook een update gegeven. Dat had ik zelf nog niet gedaan.

Nog te weinig tijd gehad om alles goed te testen, maar vooralsnog positief!

Koplampen heb ik nog niet kunnen checken. Vergeten bij de dealer te vragen of ze daar nog naar hadden gekeken.

O, en geen accu percentage helaas...

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-03 16:27

ricjuh

Make each day your masterpiece

Heeft er iemand trouwens al geprobeerd om de software te reverse engineeren?
Ik heb al feedback gestuurd naar Opel en TomTom maar heb weinig hoop dat ik ooit een reactie hier op krijg.

Heb wel al paar dingen gevonden via internet, maar ik ben zelf niet kundig genoeg om hier echt doorheen te lopen:

https://github.com/ludwig...mware-reverse-engineering

Ik heb namelijk het premium 10" scherm, en ik stoor me dat er geen widescreen optie is om het volledige scherm te benutten voor je informatie. Nu zitten er constant 2 zwarte balken links en rechts.

Volgens mij zou dat niet heel moeilijk moeten zijn om te veranderen.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Ophidian
Is de lane keep assist bij jou al weer gemaakt?

Ik kwam er gisteren achter dat ie bij mij na de update ook niet meer werkt... :(

Ook al een totale vastloper van de achteruitrijcamera gehad. Beeld bleef vast staan. Zelfs auto uit en weer aan hielp niet. Na een 2e keer bleef het scherm zwart. En pas na de 3e keer kreeg ik na een minuut ofzo een Opel logo te zien en startte het systeem weer op.

Ik twijfel ook of ik nou de nieuwe laadcurve heb.
Gisteren voor het eerst in hele lange tijd weer een een snellader geprobeerd, maar weer niet hoger dan 70kW gezien. Bereik was nog 28km volgens dashboard. Bleek 19% accu te zijn... Was al een hele tijd +/- 95 km/h aan het rijden.
Daarna een bereik van 220km binnen 100km naar 42 km terug gebracht. Lijkt net of die snellaad km's minder hard meetellen :9. Laatste stuk wel gewoon 130 gereden.

Uiteindelijk voor het snelladen ongeveer 210 km gereden vanaf 98% accu. Gemiddelde snelheid was 76 km/h. Temperatuur was 10 graden.

[Voor 10% gewijzigd door Paling1 op 24-10-2021 10:10]

• Ophidian
ricjuh schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:11:
Heeft er iemand trouwens al geprobeerd om de software te reverse engineeren?
Ik heb al feedback gestuurd naar Opel en TomTom maar heb weinig hoop dat ik ooit een reactie hier op krijg.

Heb wel al paar dingen gevonden via internet, maar ik ben zelf niet kundig genoeg om hier echt doorheen te lopen:

https://github.com/ludwig...mware-reverse-engineering

Ik heb namelijk het premium 10" scherm, en ik stoor me dat er geen widescreen optie is om het volledige scherm te benutten voor je informatie. Nu zitten er constant 2 zwarte balken links en rechts.

[Afbeelding]

Volgens mij zou dat niet heel moeilijk moeten zijn om te veranderen.
Die balkjes zijn ook compleet debiel. Wel een 10inch scherm op de optie lijst zijn, maar hem als 8 inch gebruiken. Ergste is nog dat ze precies hetzelfde doen in de nieuwe 3008, 2008, Grandland, Mokka, 208, DS7, DS3, C4, etc.

Het is ook simpel aan te passen, maar PSA kennende gaan ze dat toch niet doen. Software support is bizar slecht. De nieuwe 308 heeft hetzelfde scherm en dit probleem niet meer. Maar die heeft weer een nieuwe versie software...
Paling1 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:59:
@Ophidian
Is de lane keep assist bij jou al weer gemaakt?

Ik kwam er gisteren achter dat ie bij mij na de update ook niet meer werkt... :(

Ook al een totale vastloper van de achteruitrijcamera gehad. Beeld bleef vast staan. Zelfs auto uit en weer aan hielp niet. Na een 2e keer bleef het scherm zwart. En pas na de 3e keer kreeg ik na een minuut ofzo een Opel logo te zien en startte het systeem weer op.
Ja is bij mij weer gefixt. Was een nieuwe update voor nodig vanuit Opel DE. Wel weer een nieuw probleem. Een standaard lampje dat nu 24/7 aan staat:

Met auto aan en uit zetten reset je de navi unit niet. Dit doe je door (volgens mij) ong 7-10 seconde de telefoon toets ingedrukt te houden.

Als je de NAV toets zo lang ingedrukt houdt krijg je informatie over de unit en satellieten ed.

• ricjuh

ricjuh

Ophidian schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:36:
[...]

Het is ook simpel aan te passen, maar PSA kennende gaan ze dat toch niet doen. Software support is bizar slecht. De nieuwe 308 heeft hetzelfde scherm en dit probleem niet meer. Maar die heeft weer een nieuwe versie software...
Ahh dan moet ik eens zoeken of deze niet in de Corsa te installeren is.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Dat lampje brandt bij mij ook zodra ik dat klepje open doe... Ook maar even melden bij de dealer.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Ophidian
Bedoel jij met lane keep assist deze knop?
https://tweakers.net/i/0I0gniN0kKa3FGBJ3cgZSo1iUqo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h5k8zxBK2xPiUCqY3EtJtkj9.png?f=user_large

Bij mij werkt die wel, maar de knop ernaast (met het stuurtje) niet meer. Ik kom er maar niet achter hoe die functie heet. In de on-line handleiding kan ik hem niet eens vinden.
Knopje links van die met het auto'tje.

Er zit een lampje in dat knopje,maar die gaat niet meer aan. En de auto wil op de snelweg dus niet meer automatisch de baan volgen.

Staat dat lampje in je laadklep ook aan als die dicht is? Ik kan het bij de mijne niet echt goed zien. Weet ook niet meer of dat met de eerdere software ook zo was. Het lampje staat in ieder geval aan als het klepje open is.

[Voor 3% gewijzigd door Paling1 op 25-10-2021 11:19]

• Ophidian
@Paling1
Het gaat om het knopje met dat stuurtje, die doet het niet meer. Die heet Active lane keep assist.

Het lampje staat ook aan als het klepje dicht is inderdaad. Deze hoort standaard uit als er geen stekker in zit. Zodra er een stekker in zit hoort ie wit te branden, groen knipperend bij laden en blauw bij uitgesteld laden.

Merk dat hij soms uit is, maar zodra de stekker er dan uit is, staat ie weer aan. Of hij blijft groen branden als hij klaar is met laden.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Dat lampje in de laadklep lijkt bij mij echt uit als die dicht is. Gisteravond nog bekeken, maar kon niets zien.

Active lane keep assist dus. Vond dat eerst een nutteloze functie, maar is stiekem wel fijn op de snelweg bij langere ritten.

Van de week maar even bellen met de dealer voor een oplossing.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-03 09:46
Hmz, morgen pas mijn auto terug van de schadehersteller. Had vorige maand een aanrijding met een fiets en als gevolg daarvan een hele lichte schade aan de voorbumper. Dus deze week gelukkig hersteld.
Ik had de hoop dat ik een EV mee zou krijgen, dus dat was even een tegenvaller dat er een kleine ICE klaar stond met minder dan half zoveel pk's als mijn eigen auto :-(. Dat ding heeft een 1.0 3 cilinder turbo met maar 100pk die klinkt als een tractor die niet vooruit te branden is.
Kan niet wachten tot morgen als ik mijn auto weer op kan halen.
Zo, moest even mijn frustratie kwijt :-).

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:28:
Hmz, morgen pas mijn auto terug van de schadehersteller. Had vorige maand een aanrijding met een fiets en als gevolg daarvan een hele lichte schade aan de voorbumper. Dus deze week gelukkig hersteld.
Ik had de hoop dat ik een EV mee zou krijgen, dus dat was even een tegenvaller dat er een kleine ICE klaar stond met minder dan half zoveel pk's als mijn eigen auto :-(. Dat ding heeft een 1.0 3 cilinder turbo met maar 100pk die klinkt als een tractor die niet vooruit te branden is.
Kan niet wachten tot morgen als ik mijn auto weer op kan halen.
Zo, moest even mijn frustratie kwijt :-).
Vaak krijg je een mindere auto in de plaats :P

Toen ik schade had (zie MK_ in "Het grote Opel topic - Deel 3" ) kreeg ik een Aygo als leenauto die niet eens centrale vergrendeling, elektrisch bedienbare ramen of een toerenteller had :)F Dan klinkt een 1.0T nog als een droomauto :P

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik kreeg vorige week bij het beurtje van mijn Corsa een vrij nieuwe Citroën Picasso mee met 150 pk diesel en een hoop opties.
baas boven baas... 8)
Hoopte op een Mokka-e, maar die was niet beschikbaar.

• Ophidian
Ik snap niks van het beleid met die leenauto’s. Bij onze Grandland kreen ik een gloednieuwe Grandland mee met 18 kilometer op de teller. Bij de Corsa-e krijg ik een Karl mee, terwijl de Corsa even duur is als de Grandland :+

@Paling1 je kan als je bij de laadklep het draaipalletje indrukt zien of het lampje aan blijft staan. Ook als je hem op slot doet. Bij mij blijft ie aan tegenwoordig.

Wat betreft Lane assist. Er is een oplossing bij Opel bekend. Zowel mijn auto als van iemand van Corsa forum hebben deze oplossing gekregen namelijk nadat de dealer geëscaleerd had naar Opel Duitsland.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03 16:35

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Paling1 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:53:
Ik kreeg vorige week bij het beurtje van mijn Corsa een vrij nieuwe Citroën Picasso mee met 150 pk diesel en een hoop opties.
baas boven baas... 8)
Hoopte op een Mokka-e, maar die was niet beschikbaar.
Ik krijg altijd een fiets :/ terwijl ik zeker weet dat de monteurs m'n OPC even doortrappen als die klaar is :+

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• fisherman
MK_ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Vaak krijg je een mindere auto in de plaats :P

Toen ik schade had (zie MK_ in "Het grote Opel topic - Deel 3" ) kreeg ik een Aygo als leenauto die niet eens centrale vergrendeling, elektrisch bedienbare ramen of een toerenteller had :)F Dan klinkt een 1.0T nog als een droomauto :P
Haha, ja heb met mijn vorige auto ook meerdere keren schade gehad. Nooit mijn schuld overigens. Altijd een mindere auto meegekregen dan dat ik zelf had.
Ik heb nu een Ibiza meegekregen, wel een rijk uitgerust model. Ik zag ook een Leon klaar staan. Qua ruimte komt die meer in de buurt van de ruimte van mijn eigen auto natuurlijk, al zal die met name achterin ook minder ruim zijn.
Gelukkig wordt mijn auto doordeweeks nauwelijks gebruikt. Morgen is mijn eigen auto er als het goed is weer. Ruim voor het weekend gelukkig.

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:04
Recent hebben we een Opel CORSA-E van 2016 aangeschaft. Hierbij viel het me de eerste ritjes direct op dat de standaard audio best beroerd klinkt. Heel dof en weinig heldere tonen, alsof het geluid ergens bij je voeten vandaan moet komen. Op zoek naar een defecte speaker / tweeter oid stuitte ik op de 'speaker' in het midden op het dashboard. Hier komt geen geluid uit. Kap er af gewipt maar hier blijkt dus überhaupt geen speaker te zitten.

Weet iemand hier toevallig of een extra speaker / beter audiosysteem destijds een optie was? Want het kapje wat nu op het dashboard zit is volledig nutteloos. Zoals je op onderstaande foto kunt zien zit er wel een ronde uitsparing voor het een of ander, speaker misschien?

(Het vuil heb ik inmiddels weggeveegd, er heeft een keer iets in gelekt denk ik.)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:37:
[...]
Haha, ja heb met mijn vorige auto ook meerdere keren schade gehad. Nooit mijn schuld overigens. Altijd een mindere auto meegekregen dan dat ik zelf had.
Ik heb nu een Ibiza meegekregen, wel een rijk uitgerust model. Ik zag ook een Leon klaar staan. Qua ruimte komt die meer in de buurt van de ruimte van mijn eigen auto natuurlijk, al zal die met name achterin ook minder ruim zijn.
Gelukkig wordt mijn auto doordeweeks nauwelijks gebruikt. Morgen is mijn eigen auto er als het goed is weer. Ruim voor het weekend gelukkig.
Voor mij was het toen de enige auto die ze nog hadden staan toen ik de auto om een kwartier voor sluitingstijd op een vrijdag bij ze neer zat :P (ongeval was gebeurd rond ~16u00 op een vrijdag). Dus dan ben je blij met alles wat je krijgt.
Martinique schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:47:
Recent hebben we een Opel CORSA-E van 2016 aangeschaft. Hierbij viel het me de eerste ritjes direct op dat de standaard audio best beroerd klinkt. Heel dof en weinig heldere tonen, alsof het geluid ergens bij je voeten vandaan moet komen. Op zoek naar een defecte speaker / tweeter oid stuitte ik op de 'speaker' in het midden op het dashboard. Hier komt geen geluid uit. Kap er af gewipt maar hier blijkt dus überhaupt geen speaker te zitten.

Weet iemand hier toevallig of een extra speaker / beter audiosysteem destijds een optie was? Want het kapje wat nu op het dashboard zit is volledig nutteloos. Zoals je op onderstaande foto kunt zien zit er wel een ronde uitsparing voor het een of ander, speaker misschien?

[Afbeelding]

(Het vuil heb ik inmiddels weggeveegd, er heeft een keer iets in gelekt denk ik.)
In de Adam zit met het Infinity geluidssysteem daar een center speaker, ik denk dat dat daar van overgenomen is. Infinity geluidssysteem is 7 speakers (incl. die center) en subwoofer op de plek van het reservewiel.

Corsa E kon je enkel krijgen met 4 luidsprekers of 6 luidsprekers, enkel Radio was 4 volgens mij, Intellilink was 6.

Corsa D kon je krijgen met 4 luidsprekers of 7 luidsprekers, dan had je ook een center speaker. In mijn Corsa D zitten 7 luidsprekers dus ik heb bovenop het dashboard een speaker(tje) zitten.

Mogelijks is die ruimte dus het gevolg van dat de E een doorontwikkeling is van de D, of het zit er omdat de Adam te krijgen was met Infinity geluidssysteem :P Een optie die op de Corsa E nooit te krijgen was.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-03 10:08
In mijn Corsa d zat daar de centre speaker voor de stem van entertainment en navigatie systeem ‘touch and connect’.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• fisherman
Deze week eindelijk de bevestiging dat ik een vergoeding van 10 euro per dag ga ontvangen met ingang van de datum dat ik me gemeld heb tot ik een nieuwe accu voor de auto krijg.
Wellicht zet het wat druk, maar anders is het ook niet zo heel erg als het wat langer duurt op deze manier

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:00:
Deze week eindelijk de bevestiging dat ik een vergoeding van 10 euro per dag ga ontvangen met ingang van de datum dat ik me gemeld heb tot ik een nieuwe accu voor de auto krijg.
Wellicht zet het wat druk, maar anders is het ook niet zo heel erg als het wat langer duurt op deze manier
Met 10 euro/dag mag het jaren duren :+

Al heb je waarschijnlijk liever een nieuwe accu, maar het compenseert in ieder geval je lasten lijkt me zo :)

• fisherman
MK_ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Met 10 euro/dag mag het jaren duren :+

Al heb je waarschijnlijk liever een nieuwe accu, maar het compenseert in ieder geval je lasten lijkt me zo :)
Ik ondervind eigenlijk weinig ongemak tot nu toe. Ik houd me wel zoveel mogelijk aan de voorschriften die gelden wat laden betreft.

Het heeft zo weinig haast. Als het jaren zou duren zou de auto op den duur gratis zijn.
Ik verwacht dat ze binnen een half jaar wel bellen voor een nieuwe accu.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-03 15:24
Hallo allemaal,

Ik heb net een occasion Opel Corsa F gekocht. Na de koop heb ik even nog wat foto’s bekeken en het viel mij op dat de spleet tussen voorkant en motorkap meer ruimte heeft dan andere Corsa’s. Dit is mij uiteraard niet opgevallen tijdens de proefrit.

Ik heb ter verduidelijking een foto in de bijlage toegevoegd. Linker is de mijne en rechter een andere Corsa die online staat. Moet ik mij zorgen maken?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
hotymoty schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:23:
Hallo allemaal,

Ik heb net een occasion Opel Corsa F gekocht. Na de koop heb ik even nog wat foto’s bekeken en het viel mij op dat de spleet tussen voorkant en motorkap meer ruimte heeft dan andere Corsa’s. Dit is mij uiteraard niet opgevallen tijdens de proefrit.

Ik heb ter verduidelijking een foto in de bijlage toegevoegd. Linker is de mijne en rechter een andere Corsa die online staat. Moet ik mij zorgen maken?

[Afbeelding]
Inderdaad relatief fors... maar weer net niet fors genoeg de motorkap net niet goed gesloten is, dan is de spleet namelijk dikker.

De overgang van het spatbord naar de A-stijl lijkt niks ook niet helemaal correct, net alsof het iets meer uitsteekt.

• henkklaas1994
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
MK_ schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:55:
[...]

Inderdaad relatief fors... maar weer net niet fors genoeg de motorkap net niet goed gesloten is, dan is de spleet namelijk dikker.

De overgang van het spatbord naar de A-stijl lijkt niks ook niet helemaal correct, net alsof het iets meer uitsteekt.
Vreemd inderdaad. Is er iets kapot dan? Een scharnier die niet lekker aansluit.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
henkklaas1994 schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:51:
[...]

Vreemd inderdaad. Is er iets kapot dan? Een scharnier die niet lekker aansluit.
Motorkap kan vaak wel wat gesteld worden, dus dat is niet het einde van de wereld. Dat het spatbord niet netjes lijkt aan te sluiten is iets moeilijker, al kan dan misschien ook net komen door de hoek van de foto, belichting etc.

• leonbong
  • Laatst online: 05:07
hotymoty schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:23:
Hallo allemaal,

[Afbeelding]
Dat heet franse slag.
Maar zonder gekheid dat kan de dealer corrigeren, onder de klep zitten rubberdoppen die je kan in- en uitdraaien.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-03 20:09
Binnenkort een Ampera-E Business Executive voor de deur hier. Ben benieuwd :)

[Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 03-11-2021 08:28]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• fisherman
Sebazzz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:27:
Binnenkort een Ampera-E Business Executive voor de deur hier. Ben benieuwd :)
Eerste BEV? Uit welk jaar?
Gaat je zeker bevallen, 1 pedal driving is even wennen, maar je wil echt nooit meer anders daarna.

• Sebazzz
fisherman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:25:
[...]

Eerste BEV? Uit welk jaar?
Gaat je zeker bevallen, 1 pedal driving is even wennen, maar je wil echt nooit meer anders daarna.
2018.

Nee, ik heb een PHEV BMW i3 eerder gereden een paar jaar geleden. Die had ook one pedal driving. Beviel ook zeer :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• fisherman
Sebazzz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:31:
[...]

2018.

Nee, ik heb een PHEV BMW i3 eerder gereden een paar jaar geleden. Die had ook one pedal driving. Beviel ook zeer :)
Je kan trouwens 10 euro per dag vergoeding krijgen, totdat je de nieuwe accu ontvangt namelijk. Of was je daarvan al op de hoogte?

• Sebazzz
fisherman schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:26:
[...]

Je kan trouwens 10 euro per dag vergoeding krijgen, totdat je de nieuwe accu ontvangt namelijk. Of was je daarvan al op de hoogte?
Dat zal mijn leasemaatschappij dan zijn, maar ik heb sowieso op ovi.rdw.nl geen recente terugroepactie gezien.

Het klopt dat er geen app (meer) is voor deze wagen?

• fisherman
Sebazzz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:35:
[...]

Dat zal mijn leasemaatschappij dan zijn, maar ik heb sowieso op ovi.rdw.nl geen recente terugroepactie gezien.

Het klopt dat er geen app (meer) is voor deze wagen?
Ik heb hem zelf prive nieuw gekocht, maar op zich moet dat niet uitmaken voor die vergoeding. Ik weet dat een aantal mensen die hem niet zelf bezitten toch die vergoeding krijgen.
Het gaat immers om het ongemak dat je eventueel ondervindt namelijk.

Er is wel een app hoor, maar die werkt niet meer over 5G. Die app werkt alleen met bluetooth.

• henkklaas1994
Ik weet niet of er veel Corsa F-bezitters hier op het forum zijn.

Maar: hoe hebben jullie de EQ staan? Ik luister vooral hardstyle en ik merk dat de bass volledig de synth/melodie overrulled. Dus ik heb nu dit:
Bass: +2
Mid: 0
Treble: +2
Loudness: Aan

Ben wel benieuwd naar jullie instellingen!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik ben vorige week maar eens langs de dealer gereden voor mijn probleem met de lane assist. Ik ben er nu ook achter dat die functie 'Geavanceerde Lane Keep Assist' heet. Volgens de dealer is dat een functie die maar weinig Corsa's hebben. Proefritje gemaakt, en ze weten nu wat er niet werkt. Bij het uitlezen van de auto waren er geen foutmeldingen te zien.
Aanstaande woensdag gaat ie even een dagje naar de dealer zodat ze het hopelijk kunnen fixen.
Overigens staat er in de papieren handleiding wel een hoofdstuk van deze functie maar in de digitale handleiding op MyOpel kan ik er niets over terugvinden.

Op MyOpel wordt trouwens nog steeds aangegeven dat mijn Corsa een onderhoudsbeurt nodig heeft. In de app (die het al een paar dagen niet meer doet :( ) staat er ook nog steeds een melding.
Moet de dealer dat nog bij Opel melden ofzo?

@henkklaas1994
Loudness uitzetten?
Dat doe ik sowieso in elke auto waar ik in rijd. Nooit begrepen die functie.

• Sebazzz
fisherman schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:26:
[...]

Hoe weet ik of die accu vervangen is?
fisherman schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:41:
[...]

Er is wel een app hoor, maar die werkt niet meer over 5G. Die app werkt alleen met bluetooth.
In ieder geval niet My Opel op iOS - en van wat ik heb gelezen is het bij de Amerikaanse broer van deze wagen ook alle opties tot praten met de auto uit de MyChevvy app gehaald.

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Mijn corsa staat sinds vanochtend bij de dealer voor de software update (en ook meteen voor en achterbanden verwisselen, de voorbanden slijten flink harder dan de achterbanden).

Ik had ze nog gevraagd of ze een lijst voor me hadden met wat er precies veranderde met de update.

De beste man zei letterlijk: "Dat weten wij ook niet behalve dat het versienummer omhoog gaat". Clowns.

Begrijp echt niet dat dit een normale gang van zaken is. Verkoop, onderhoud en reparatie maar wat ze doen hebben ze geen idee van. Orangutans die wat next next finish drukken.

Ik heb net nog even zitten rekenen aan de laadtijden van de Corsa voor en na de update:

(er staat peugeot 208 in het plaatje, in feite dezelfde auto natuurlijk)

Claim van Opel: 10-80% in 30 mins.

Oude curve:
-100kW van 10-20%, 5kWh -> 3 min
-75kW van 20-45%, 12,5kWh -> 10 min
-53kW van 45-65%, 10kWh -> 11m20s
-43kW van 65-72.5%, 3.75kWh -> 5m14s
-27kW van 72.5-80%, 3,75kWh -> 8m20s

Totaal: 37m54s ofwel 26,3% langzamer dan geadverteerd. Ruim een kwart dus.

Nieuwe curve:

-100kW 10-35%, 12.5kWh -> 7m30s
-75kW 35-55%, 10kWh -> 8m
-53kW 55-80%, 12.5kWh -> 14m9s

Totaal: 29m9s ofwel bijna precies de 30m waarmee ze adverteren.

Of het waar is gaan we zien (dat plaatje is ook maar van een forum post) maar mocht het niet zo zijn ga ik eens informeren bij de rechtsbijstand. 25% zijn geen meetfoutjes of marges maar gewoon misleiding.

[Voor 49% gewijzigd door India Sierra op 08-11-2021 14:12]

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@India Sierra
Die laadcurve is natuurlijk slechts een indicatie. Alleen als je accu warm genoeg is, haal je die snelheden. Bij andere merken wordt er op dezelfde manier van alles beloofd...

Mij is het, alle 3 keer in het afgelopen jaar, nog niet gelukt om echt snel te laden.
Laatste keer was net na de update. Buiten temperatuur ±10° en 60km snelweg gereden. Accu was toen 19%. Ik heb maximaal 70kW gezien op de snellader.
De andere 2 keer was het iets van 40kW ofzo.
100kW heb ik in ieder geval nog niet gezien.
De volgende keer als ik bij een snellader sta (kan lang duren) ga ik eens kijken of ik de accutemperatuur kan uitlezen met mijn OBD appje..

Was de laatste keer overigens wel raar.
Van huis weg met 310km range volgens dashboard.
Eerste deel van de reis 150km snelweg en autoweg gereden. gemiddelde was ongeveer 80km/h.
Een paar uur later dus nog ±60km gereden naar een snellader. Ik reed 95km/h op de snelweg. Dashboard zei op een gegeven moment dat ik nog 28km range had. Bleek dus nog 19% accu te zijn. 8)7
Geladen tot een range van 220km. Toen nog 100km gereden met een gemiddelde van ±95km/h. Range bij thuiskomst was 47km.
Hoog tijd dus voor een accupercentage in het dashboard.

[Voor 29% gewijzigd door Paling1 op 08-11-2021 15:33]

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Paling1 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:25:
@India Sierra
Die laadcurve is natuurlijk slechts een indicatie. Alleen als je accu warm genoeg is, haal je die snelheden. Bij andere merken wordt er op dezelfde manier van alles beloofd...

Mij is het, alle 3 keer in het afgelopen jaar, nog niet gelukt om echt snel te laden.
Laatste keer was net na de update. Buiten temperatuur ±10° en 100km gereden. Accu was toen 19%. Ik heb maximaal 70kW gezien op de snellader.
De andere 2 keer was het iets van 40kW ofzo.
100kW heb ik in ieder geval nog niet gezien.
De volgende keer als ik bij een snellader sta (kan lang duren) ga ik eens kijken of ik de accutemperatuur kan uitlezen met mijn OBD appje..
Deze curve is inderdaad een ideaal geval maar ik kan me er wel in vinden. Ik heb vaak zat 99kW gezien (helaas niet de 100) en als ik even terug kijk in de shell app zie ik onder andere:

27.73kWh 27m
25.58kWh 22m
27.23kWh 25m

Maar niets wat ook maar in de buurt komt van 35kWh (ofwel 70%) in 30m. Ben nauturlijk wel benieuwd wat voor getallen ik in de praktijk ga zien en of het een groot verschil gaat maken. Maar de getallen die ik hierboven uit heb gerekend kan ik me op zijn minst in terug vinden. Of het exact klopt weet ik niet, alleen dat ik nog nooit in de buurt ben gekomen van 10-80% in 30m :+

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@India Sierra
Ik kan ook niet echt vinden wat de ideale accu temperatuur zou moeten zijn voor snelladen.
Ook niet hoe je een accu warm krijgt trouwens.

Ik vermoed dat je een accu op temperatuur kan krijgen door veel te remmen/regenereren, maar dat doe je op de snelweg (waar de meeste snelladers staan) natuurlijk nooit.

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Paling1 schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:36:
@India Sierra
Ik kan ook niet echt vinden wat de ideale accu temperatuur zou moeten zijn voor snelladen.
Ook niet hoe je een accu warm krijgt trouwens.

Ik vermoed dat je een accu op temperatuur kan krijgen door veel te remmen/regenereren, maar dat doe je op de snelweg (waar de meeste snelladers staan) natuurlijk nooit.
Met wat snel zoeken vind ik dat de accu 16C moet zijn om >60kW te laden. En dat de auto de accu vanzelf gaat verhitten naar die temperatuur onder de 15C is (en/of motor vermogen meer dan 20kW is, die begrijp ik ff niet) : https://www.goingelectric...ic.php?p=1584840#p1584840

• ricjuh

ricjuh

henkklaas1994 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:48:
Ik weet niet of er veel Corsa F-bezitters hier op het forum zijn.

Maar: hoe hebben jullie de EQ staan? Ik luister vooral hardstyle en ik merk dat de bass volledig de synth/melodie overrulled. Dus ik heb nu dit:
Bass: +2

Ben wel benieuwd naar jullie instellingen!
Bass: -1

Luister voornamelijk hiphop.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@India Sierra
Thanks voor de link!
Fahrzeug laden : Erwärmung der Antriebsbatterie durch den elektrischen Wasserheizer

Wenn die Außentemperatur niedriger als -7 °C ist, steuert das Steuergerät Überwachung des Elektroantriebsstrangs :

Die Wasserpumpe des Kühlsystems der Antriebsbatterie
Die Wasserpumpe des Heizsystems (Ab einer Außentemperatur von -5 °C)
Das Öffnen des 3-Wege-Magnetventils
Das Öffnen des 2-Wege-Magnetventils

Fahrendes Fahrzeug : Erwärmung der Antriebsbatterie durch Wärmeaustausch mit dem Kühlsystem des Elektroantriebsstrangs

Die Erwärmung der Antriebsbatterie erfolgt durch Wärmeaustausch mit dem Kühlsystem des Elektroantriebsstrangs :

Wenn die Temperatur der Antriebsbatterie niedriger als 15 °C ist
Wenn die Leistung der Antriebsbatterie höher als 20 kW ist

Zum Erwärmen der Antriebsbatterie steuert das Steuergerät Überwachung des Elektroantriebsstrangs :

Die Kühlmittelpumpe des Kühlsystems des Elektroantriebsstrangs
Das Öffnen des 3-Wege-Magnetventils
Das Schließen des 2-Wege-Magnetventils
Ik denk dat die 20kW inhoud dat je met een bepaalde snelheid aan het rijden bent. Dat de motor dus minimaal 20kW moet leveren.
Ik gok erop dat dat wel eens een snelheid van ruim boven de 50km/h (tegen de 100 zelfs) zou kunnen zijn.
En ±400kg accu verwarmen zal ook niet snel gaan....

[Voor 72% gewijzigd door Paling1 op 08-11-2021 16:57]

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Paling1 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:52:
@India Sierra
Thanks voor de link!

[...]

Ik denk dat die 20kW inhoud dat je met een bepaalde snelheid aan het rijden bent. Dat de motor dus minimaal 20kW moet leveren.
Ik gok erop dat dat wel eens een snelheid van ruim boven de 50km/h zou kunnen zijn.
En ±400kg accu verwarmen zal ook niet snel gaan....
met 20kW zou de accu 2 - 2.5 uur mee moeten gaan, dat is meer richting 100km/h denk ik. En dan inderdaad 400kg accu verwarmen duurt wel even. Ik probeer meestal "sport" aan te zetten omdat de auto dan meestal meer gaat gebruiken, misschien dat dat ook helpt. Moet ik er wel genoeg lading voor over hebben natuurlijk

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Het komt er dus eigenlijk op neer dat snelladen alleen in de zomer met een warme accu lekker snel is.
De rest van het jaar en na korte ritjes is het langzamer.... :9
Gelukkig laad ik bijna alleen maar thuis met ±10kW (Ook niet de geadverteerde 11kW dus!)

[Voor 21% gewijzigd door Paling1 op 08-11-2021 17:01]

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Paling1 schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:00:
Het komt er dus eigenlijk op neer dat snelladen alleen in de zomer met een warme accu lekker snel is.
De rest van het jaar en na korte ritjes is het langzamer.... :9
Gelukkig laad ik bijna alleen maar thuis met ±10kW (Ook niet de geadverteerde 11kW dus!)
Als je met (bijna) lege accu weg gaat, dan gaat het in de winter langzaam zijn. Als je al een stuk gereden hebt (bijv als je met 80 - 100% accu vertrekt) zal de accu als het goed is gewoon op temperatuur moeten zijn en moet je geen (of weinig) verschil merken. Dat is tenminste hoe ik het lees, geen idee of dat klopt. Binnenkort ga ik het uitproberen na de update, ik laat wel wat weten :)

• henkklaas1994
ricjuh schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:52:
[...]

Bass: -1

Luister voornamelijk hiphop.
Dank je wel! Redelijk hetzelfde dus. Alleen minder bass. Nog meer gegadigden van meer instellingen?

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

henkklaas1994 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:15:
[...]

Dank je wel! Redelijk hetzelfde dus. Alleen minder bass. Nog meer gegadigden van meer instellingen?
Volgens mij had ik de bas +2 en treble +1. Alleen valt me op dat *soms* de bas gewoonweg niet werkt. Dag erna weer wel opeens. :?

Net als mijn bestuurdersstoel die langzaam zakt, kan elke dag 1-2x pompen voordat ie weer goed staat.

Allemaal van die leuke problemen die de garage nooit gaat vinden.

• henkklaas1994
India Sierra schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:21:
[...]

Volgens mij had ik de bas +2 en treble +1. Alleen valt me op dat *soms* de bas gewoonweg niet werkt. Dag erna weer wel opeens. :?

Net als mijn bestuurdersstoel die langzaam zakt, kan elke dag 1-2x pompen voordat ie weer goed staat.

Allemaal van die leuke problemen die de garage nooit gaat vinden.
Dit klinkt wel heel bijzonder. Ik heb dit zelf nog niet ondervonden of gelezen elders op het internet. Zou toch terug gaan naar garage.

• fisherman
Sebazzz schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:40:
[...]

Hoe weet ik of die accu vervangen is?

[...]

In ieder geval niet My Opel op iOS - en van wat ik heb gelezen is het bij de Amerikaanse broer van deze wagen ook alle opties tot praten met de auto uit de MyChevvy app gehaald.
Die accu is echt nog niet vervangen hoor, daar zijn ze nog niet mee begonnen in Nederland. Je kan dus nog wel een tijdje die 10 euro per dag ontvangen.

Je moet even een nieuw account aanmaken met landinstellingen van een land waar de Chevrolet Bolt geleverd is. Dat account kan je gebruiken voor de My Chevrolet app.
Werkt bij mij heel goed en is echt een goede toevoeging.

• Sebazzz
fisherman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:21:
[...]

Die accu is echt nog niet vervangen hoor, daar zijn ze nog niet mee begonnen in Nederland. Je kan dus nog wel een tijdje die 10 euro per dag ontvangen.
Waar kan ik meer vinden over die actie?
Je moet even een nieuw account aanmaken met landinstellingen van een land waar de Chevrolet Bolt geleverd is. Dat account kan je gebruiken voor de My Chevrolet app.
Werkt bij mij heel goed en is echt een goede toevoeging.
Je hebt het dan over een nieuw Apple account aanmaken zodat ik die app kan downloaden? Ik kan namelijk de My Chevrolet app niet vinden in de store.

• fisherman
Sebazzz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:06:
[...]
Waar kan ik meer vinden over die actie?

[...]

Je hebt het dan over een nieuw Apple account aanmaken zodat ik die app kan downloaden? Ik kan namelijk de My Chevrolet app niet vinden in de store.
Gewoon informeren bij de dealer. Je moet wel de laatste update hebben uitgevoerd door de dealer. Zij weten er gewoon van hoor. Ze mogen alleen niet actief mensen benaderen om die vergoeding te verstrekken.

Je moet inderdaad een nieuw account aanmaken, naast je huidige account. Daarmee kan je hem dan downloaden. Wel een land kiezen waar de Bolt officieel geleverd is natuurlijk.

• Sebazzz
fisherman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:00:
[...]

Gewoon informeren bij de dealer. Je moet wel de laatste update hebben uitgevoerd door de dealer. Zij weten er gewoon van hoor. Ze mogen alleen niet actief mensen benaderen om die vergoeding te verstrekken.
Wat is dat voor rare terugroepactie waar het RDW niets vanaf weet? :p
Je moet inderdaad een nieuw account aanmaken, naast je huidige account. Daarmee kan je hem dan downloaden. Wel een land kiezen waar de Bolt officieel geleverd is natuurlijk.
Moet je ook in de MyChevvy app een account hebben? Ik zit in een account verificatieloop waarbij ik mijn e-mailadres niet gevalideerd krijg.

Weet je zeker dat dit nog in de app zit, gezien: https://www.reddit.com/r/...d_in_new_versions_of_the/

[Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 09-11-2021 23:45]

• fisherman
Sebazzz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:29:
[...]
Wat is dat voor rare terugroepactie waar het RDW niets vanaf weet? :p

[...]

Moet je ook in de MyChevvy app een account hebben? Ik zit in een account verificatieloop waarbij ik mijn e-mailadres niet gevalideerd krijg.

Weet je zeker dat dit nog in de app zit, gezien: https://www.reddit.com/r/...d_in_new_versions_of_the/
RDW loopt vaak achter inderdaad.

Je hoeft geen account te hebben, het werkt gewoon ook zonder account. Dat account is alleen voor de online versie.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Corsa is weer terug van de dealer.
Er zijn, met behulp van Opel Duitsland, in totaal 3 computers in de auto van een update voorzien.
Daar zat blijkbaar ook de computer van de centrale vergrendeling bij. Daar had ik na de laatste update nog steeds problemen mee.
Nog niet uitgebreid getest, maar lampje van de advanced lane keep assist gaat weer aan. :*)
Dit viel allemaal onder garantie trouwens. Was net op tijd met melden van de problemen.
Kreeg als leenauto een splinternieuwe Astra mee met 400km op de teller.
Reed niet echt heel fijn moet ik zeggen. Vaag gevoel in de rem. Wegrijden in zijn 1 ging ook niet echt soepel... Stoelen matig.

Maar wat wel fijn was dat in deze auto de cruise control wel gewoon aan blijft staan als je de auto uit en weer aan zet.
In de Corsa is het echt rete irritant dat je elke rit eerst de CC aan moet zetten voordat je hem kan gebruiken.

Ik las op het Duitse forum dat er waarschijnlijk binnen een paar maanden weer een nieuwe grote software update uitkomt.
Ben benieuwd of die update ook onder garantie/service valt.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-03 21:06
Vraagje, sinds de Astra K (1.0T) bij de dealer is geweest voor een beurt vallen me twee dingen op: 1) na gas loslaten duurt het ongeveer een halve seconde voordat het gas er echt af gaat en 2) bij het uit laten rollen in de versnelling gaat het verbruik 8 van de 10 keer niet naar 0.0 liter/100km.

Verbruik hoort bij uitrollen wel naar 0.0 te gaan (de wielen zorgen dat de motor blijft draaien dus de brandstoftoevoer wordt afgesloten) en dat gebeurde hiervoor altijd. Sinds een week dus niet meer. Geen andere wijzigingen; gebeurd bij warme en koude motor, bij airco aan en uit, etc. Stationair motortoerental is gelijk aan de situatie toen alles nog wel goed werkte. Wellicht toch ergens een vacuum lek? Ben benieuwd of iemand dit herkent, thanks :)

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:28
Een verbruik van 0,0 kan toch technisch niet? Ook al drijven de wielen de motor aan. Er zal altijd een bepaalde mate van ontbranding moeten zijn om de boel draaiend te houden. Dat het heel weinig is en veel fabrikanten het als 0 aangeven door afronding lijkt mij wel logisch.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-03 21:06
Drardollan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:31:
Een verbruik van 0,0 kan toch technisch niet? Ook al drijven de wielen de motor aan. Er zal altijd een bepaalde mate van ontbranding moeten zijn om de boel draaiend te houden. Dat het heel weinig is en veel fabrikanten het als 0 aangeven door afronding lijkt mij wel logisch.
Nul verbruik. De brandstoftoevoer stopt bij afremmen op de motor. De motor blijft enkel draaiende door de draaiende wielen die gekoppeld zijn aan de transmissie (omdat je niet ontkoppelt). Maar goed, op de één of andere manier werkt daar iets niet lekker plotseling. Wilde eens kijken of iemand anders dit ook heeft gehad.

[Voor 10% gewijzigd door Barns op 11-11-2021 17:28]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

@Barns dat je gas er niet direct afgaat wanneer je het los laat (of juist op gaat wanneer je deze indrukt) is vrij logisch te verklaren. Een elektrische auto heeft gelijk overbrenging, maar bij een brandstofauto moet er eerst brandstof de cilinder in e.d. en dus is er altijd een korte vertraging in beide richtingen. Of dat een halve seconde is weet ik niet, maar dat zou met tunen op te lossen moeten zijn lijkt me (verkeerde mapping, o.i.d. kan ik me voorstellen). Maar gezien hij net een beurt heeft gehad, zou ik dit gewoon bij de garage navragen ;)

Ik vraag me overigens iets anders af: als de batterij van mijn sleutel leeg is, start mijn auto dan nog wel? Ik sta er eigenlijk nooit bij stil, maar deze batterij zal er nu dik 2 jaar in zitten omdat mijn Astra K ook zo oud is, en die zal op een dag leeg zijn. Prima als je thuis bent, maar als je in de middle of nowhere staat wat minder handig natuurlijk, mocht de auto dan niet meer starten :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02

MeNTaL_TO

The future is not set

LankHoar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:38:

Ik vraag me overigens iets anders af: als de batterij van mijn sleutel leeg is, start mijn auto dan nog wel? Ik sta er eigenlijk nooit bij stil, maar deze batterij zal er nu dik 2 jaar in zitten omdat mijn Astra K ook zo oud is, en die zal op een dag leeg zijn. Prima als je thuis bent, maar als je in de middle of nowhere staat wat minder handig natuurlijk, mocht de auto dan niet meer starten :)
In de handleiding staat dat je dan je sleutel op een plek in je middenconsole (zeg maar je armleuning) moet steken, geen idee of dat echt werkt want bij iedere beurt vervangen ze mijn batterij.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Sebazzz
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:36:
[...]

In de handleiding staat dat je dan je sleutel op een plek in je middenconsole (zeg maar je armleuning) moet steken, geen idee of dat echt werkt want bij iedere beurt vervangen ze mijn batterij.
Bij de Ampera-E moest je volgens de handleiding de deur met de sleutel openen na het vervangen van de batterij. Daarna moet je in de auto de sleutel ergens in de buurt houden om de sleutel te synchroniseren. opnieuw.

Ik open de deur met de sleutel, gaat het autoalarm af 8)7 Daarna kwam ik erachter dat het sychroniseren niet nodig is want ik kon met de afstandbediening het alarm gewoon uitzetten.

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

LankHoar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:38:
@Barns dat je gas er niet direct afgaat wanneer je het los laat (of juist op gaat wanneer je deze indrukt) is vrij logisch te verklaren. Een elektrische auto heeft gelijk overbrenging, maar bij een brandstofauto moet er eerst brandstof de cilinder in e.d. en dus is er altijd een korte vertraging in beide richtingen. Of dat een halve seconde is weet ik niet, maar dat zou met tunen op te lossen moeten zijn lijkt me (verkeerde mapping, o.i.d. kan ik me voorstellen). Maar gezien hij net een beurt heeft gehad, zou ik dit gewoon bij de garage navragen ;)

Er gaan gewoon 2032's in die afstandsbediening dus als je er daar 1 van in je dashboardkastje ligt zit je altijd gebakken ;)

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-03 14:08

:')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Vaal schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:23:
[...]

Er gaan gewoon 2032's in die afstandsbediening dus als je er daar 1 van in je dashboardkastje ligt zit je altijd gebakken ;)
Goede tip, ga ik doen!
Rijd je daar wel vaker langs? Het is een vrij beruchte flitspaal die al jaren veel geld in het laatje brengt volgens mij. Die weg nodigt echt uit om harder te rijden :+

• warhamstr
LankHoar schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:48:
...

Rijd je daar wel vaker langs? Het is een vrij beruchte flitspaal die al jaren veel geld in het laatje brengt volgens mij. Die weg nodigt echt uit om harder te rijden :+
Nee, we reden die dag even een recreatief 'rondje' (vertrekpunt omg. Dordrecht, over Zwolle naar Urk...)

8)7 Ownej! Dat was een andere zwart-witfoto.... :'(

We waren in de buurt op vakantie. Beetje rondtoeren.

[Voor 12% gewijzigd door warhamstr op 25-11-2021 10:13]

• Sebazzz
Bericht gekregen van de Opel dealer, maar niet mijn Opel dealer, dat ze nu het accupakket van mijn (lease)wagen kunnen vervangen met één die ze bestellen. Als het goed is zou binnen een aantal weken het accupakket geleverd moeten zijn.

Helaas moet ik wel 50 kilometer rijden naar Leiden, want Opel wil alleen accupakketten naar de originele dealer waar de auto onder service was "omdat het anders onoverzichtelijk wordt". Daarnaast was mijn Opel garage, Orange Motors, nog niet eens op de hoogte dat deze actie nu ook is gestart.

Hoe dan ook, hopelijk dit jaar nog een nieuwe accu met 8% meer range :D

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-03 17:15
Gisteren deze opel gekocht op de gok :+
Zit wat problemen aan met boven de 3000 toeren wil die niet meer accelereren en houd die in.
Met pendalen uitlezen is het 0872/0300/0400 en obd meter gaf krukassensor fout melding. hoop op sensoren en misschien vervuilde erg klep.
1900 euro was me een gokje wat me misschien duur komt te staan |:( :/

• warhamstr
ibothead schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:44:
Zit wat problemen aan met boven de 3000 toeren wil die niet meer accelereren en houd die in.
Met pendalen uitlezen is het 0872/0300/0400 en obd meter gaf krukassensor fout melding. hoop op sensoren en misschien vervuilde erg klep.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar heb je voor €1900,- (!!) een mooie hoop bagger gekocht... Waarom eigenlijk?

• ricjuh

ricjuh

Iemand anders nog meer problemen dat je de trajecten niet meer ziet in de MyOpel app op Android?
Hij geeft wel nog steeds meldingen over nieuwe trajecten, maar ik zie nergens meer het overzicht in de app 8)7

• Ophidian
https://www.media.stellan...e-opel-corsa-e-en-mokka-e

Wat een vaag nieuwsbericht. Is dit alleen voor nieuw geproduceerde EV's? Of middels een update ook voor de bestaande? :/

• warhamstr

• warhamstr
Ophidian schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:32:

Wat een vaag nieuwsbericht. Is dit alleen voor nieuw geproduceerde EV's? Of middels een update ook voor de bestaande? :/
Voor meer informatie:

Jeroen Maas, Manager Public Relations
Telefoon: +31 (0)653 203 986
E-mail: jeroen.maas1@stellantis.com

:+

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:32:

Uit het Autoweek bericht dacht ik initieel dat er daadwerkelijk andere hardware in zit... Maar nu twijfel ik :P
Ik vind hem eigenlijk best netjes :$
Nette Insignia :9~
ibothead schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Transmissie foutcode lijkt me een sensor (of er moet vloeistof gelekt hebben), maar de rest... kan vanalles zijn. Misfires zijn vaak bougies en/of bobines, P0400 is mogelijk gerelateerd i.v.m slechte verbranding door de misfire?

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Zit in de plugin nu ook een handbak?

PS Motorisch valt het op het oog zo best wel tegen, Ik vond de GM 3 cylinder best lekker rijden in een Corsa, maar in de Astra vond ik deze tegenvallen, ben erg bang dat de 1.2 en 1.4 3-cyl (ook al zijn deze van PSA) ook tegen gaan vallen en is de 1.6 in de plugin nu NA?

[Voor 79% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-12-2021 13:46]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:45:
Zit in de plugin nu ook een handbak?

PS Motorisch valt het op het oog zo best wel tegen, Ik vond de GM 3 cylinder best lekker rijden in een Corsa, maar in de Astra vond ik deze tegenvallen, ben erg bang dat de 1.2 en 1.4 3-cyl (ook al zijn deze van PSA) ook tegen gaan vallen en is de 1.6 in de plugin nu NA?
1.0T in de Astra t.o.v de 1.0T in de Corsa was iets minder uiteraard door gewicht, maar ook 5-bak met andere verhoudingen.

In het tweede stuk, 1.2T en 1.4T 3-cyl, refereer je nu naar de facelift Astra K? Want daar zaten GM 3-cyl 1.2T en 1.4T's in. In de volledig nieuwe Astra (L) komt geen 1.4T (heeft PSA ook niet), enkel de 1.2T in verschillende varianten (3?) en dan de PHEV. PHEV is altijd een automaat, en de 1.6 is een 1.6 Turbo.

De 1.2T van PSA is al een bekend blok, bekend als een fijne 3-cyl. Misschien wel dé fijnste.

• warhamstr
MK_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:07:
[...]
...
[...]

Nette Insignia :9~
Thanks. Jammer dat het CJIB betere foto's maakt dan ikzelf... Alleen de hoek vind ik niet zo mooi.

• warhamstr
...
[...]

Ik vind hem eigenlijk best netjes :$
....
Eens. Kan er wel aan wennen.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MK_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:36:
[...]

1.0T in de Astra t.o.v de 1.0T in de Corsa was iets minder uiteraard door gewicht, maar ook 5-bak met andere verhoudingen.

In het tweede stuk, 1.2T en 1.4T 3-cyl, refereer je nu naar de facelift Astra K? Want daar zaten GM 3-cyl 1.2T en 1.4T's in. In de volledig nieuwe Astra (L) komt geen 1.4T (heeft PSA ook niet), enkel de 1.2T in verschillende varianten (3?) en dan de PHEV. PHEV is altijd een automaat, en de 1.6 is een 1.6 Turbo.

De 1.2T van PSA is al een bekend blok, bekend als een fijne 3-cyl. Misschien wel dé fijnste.
Ik refereerde naar https://www.autoweek.nl/a...er-is-ruime-stationwagon/
Ik las 1.2T en daarna 150PK en koppelde dat automatisch aan de 1.4T, maar je hebt helemaal gelijk, dat is bij PSA ook een 1.2T.
Ik zal denk ik nog wel een proefrit gaan proberen, maar aangezien het nog wel een tijdje duurt voor ik weer een nieuwe lease mag uitzoeken en wellicht alleen nog maar volledig elektrisch mag kiezen.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
warhamstr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:15:
[...]

Thanks. Jammer dat het CJIB betere foto's maakt dan ikzelf... Alleen de hoek vind ik niet zo mooi.
[Afbeelding]
Daar betaal je het CJIB dan ook voor natuurlijk >:)

Maar wel een mooi uitgevoerde Insignia A, en lekker met een 2.0 CDTi :9
MeNTaL_TO schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:45:
[...]

Ik refereerde naar https://www.autoweek.nl/a...er-is-ruime-stationwagon/
Ik las 1.2T en daarna 150PK en koppelde dat automatisch aan de 1.4T, maar je hebt helemaal gelijk, dat is bij PSA ook een 1.2T.
Ik zal denk ik nog wel een proefrit gaan proberen, maar aangezien het nog wel een tijdje duurt voor ik weer een nieuwe lease mag uitzoeken en wellicht alleen nog maar volledig elektrisch mag kiezen.
Dacht het al, maar ik was verward door de 1.4T die in de mix kwam :P

Misschien kan ik volgens jaar ook een lease uitzoeken, afhankelijk van het leasebudget zou deze er ook wel eens op het lijstje kunnen komen. Prijzen vind ik opzich nieteens zo heel gek: Business Elegance met als extra's Drive Assist 1.0, Intellilux, Alarm en verwarmde voorruit voor €33095... dan heb je eigenlijk een ontzettend complete auto met o.a ACC, 180 graden camera, alle veiligheidszooi, stoel/stuurverwarming, AGR....

Liefst de PHEV, mjah +6.35k...

• Ophidian
warhamstr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:39:
[...]

Voor meer informatie:

Jeroen Maas, Manager Public Relations
Telefoon: +31 (0)653 203 986
E-mail: jeroen.maas1@stellantis.com

:+
Gisteravond een mail gestuurd inderdaad. Ook maar meteen gevraagd wanneer ze nou eindelijk eens die app aanpassen en het "in rekening brengen" eruit halen. Dat die vertaling er nog steeds in zit... En ik wil gewoon in kunnen stellen dat hij naar 80% laadt.
[...]

Uit het Autoweek bericht dacht ik initieel dat er daadwerkelijk andere hardware in zit... Maar nu twijfel ik :P
Er staat optimalisatie in het bericht, dat zou prima met een update moeten kunnen. Dus ben benieuwd.

@warhamstr Erg fijne auto die Insignia, een van de fijnste auto's die ik gehad heb. Die 2.0 CDTi was ook een lekkere voor op vakantie. Zeer gemakkelijk op de autobahn meerijden _/-\o_

O+

Een van onze weinige auto's die ik echt mis. Achteraf is ie fijner dan de Grandland denk ik zelfs :+

Jammer alleen van de typische Opel elektrische storingen soms.

[Voor 12% gewijzigd door Ophidian op 01-12-2021 17:14]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:09:
[...]

Gisteravond een mail gestuurd inderdaad. Ook maar meteen gevraagd wanneer ze nou eindelijk eens die app aanpassen en het "in rekening brengen" eruit halen. Dat die vertaling er nog steeds in zit... En ik wil gewoon in kunnen stellen dat hij naar 80% laadt.

[...]

Er staat optimalisatie in het bericht, dat zou prima met een update moeten kunnen. Dus ben benieuwd.

@warhamstr Erg fijne auto die Insignia, een van de fijnste auto's die ik gehad heb. Die 2.0 CDTi was ook een lekkere voor op vakantie. Zeer gemakkelijk op de autobahn meerijden _/-\o_

[Afbeelding]
O+

Een van onze weinige auto's die ik echt mis. Achteraf is ie fijner dan de Grandland denk ik zelfs :+

Vond het al een rare keuze toen, een die ik zelf niet gemaakt zou hebben. Gelukkig ben je er zelf ook achter :p

• Ophidian
MK_ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:33:
[...]

Vond het al een rare keuze toen, een die ik zelf niet gemaakt zou hebben. Gelukkig ben je er zelf ook achter :p
Puur auto technisch gezien misschien, maar financieel is het natuurlijk een compleet ander plaatje. Om te het te schetsen, de Grandland heeft sinds maart 2021 5000km gereden. Dat is met een Insignia diesel natuurlijk niet bepaald leuk meer. En laten we niet vergeten dat toen het diesel gezeur begon. Dus heb hem nog goed kunnen verkopen.

Over een jaar gaat de Grandland eruit en dan komt er iets van een PHEV of EV voor terug. Of misschien een 530e uit 2020 uit Duitsland halen.

Zolang die software van PSA zo ontzettend slecht is, is een eventuele nieuwe Insignia niet eens een optie :+

[Voor 6% gewijzigd door Ophidian op 01-12-2021 19:45]

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Hier staat nog iets meer info over de verbeteringen aan de Corsa en de Mokka:
https://www.autoblog.nl/n...elektrische-opels-2954818

Voor zover ik verder op het wereldwijde web (ook over Peugeot) heb gelezen gaat het qua efficiëntie vooral om een nieuwe 'versnellingsbak' die wat minder wrijvingsweerstand heeft en geloof ik ook een iets andere overbrenging.
Een grotere warmtepomp zal voor het bereik ook wel iets helpen.
En een verbeterde airco kan ook geen kwaad. Met dit weer lukt het me in mijn Corsa bijna niet om de ruiten condensvrij te krijgen. Heb toch regelmatig de hulp van de blower bij de voorruit nodig.

Maar al met al dus hardware updates. Die gaan ze vast niet onder garantie in onze auto's bouwen... :P

@ricjuh
Bij mij wordt zeker de helft van de ritten niet eens geregistreerd in de app... :'(
Qua ritten registratie dramatisch slecht in ieder geval.
Al vaker over geklaagd, maar wordt al zeker een jaar echt helemaal niets mee gedaan.
Elke update hoop ik op zichtbare en bruikbare verbeteringen.... Maar helaas...
Het enige waar ik de app nog voor gebruik is om de auto voor te verwarmen nu het 's ochtends weer koud is.

[Voor 22% gewijzigd door Paling1 op 01-12-2021 21:04]

• warhamstr
Ophidian schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:09:
[...]

[Afbeelding]
O+
....
Die wielen stonden 'm wel heel erg goed. 8)

En ja, dit is wel de eerste Opel (6e in rij) die serieus irritante storingen heeft (ik noem dodehoeksensoren)

Verder een heel fijne reisauto, die door de huidige omstandigheden helaas nog niet helemaal tot zijn recht komt.

• Ophidian
@warhamstr Dit was mijn favoriete error:

Uitlezen gaf niks terug, na herstarten was het weg :+ Dealer kon er helemaal niks mee. Astra J kon er ook wat van hoor. Aantal keer meegemaakt dat de tellers uberhaupt niks deden. Na paar keer herstarten ook weer weg. Nooit wat uitgekomen.

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-03 17:15
Vanavond maar uitlezen bij iemand die er meer verstand van heeft en op voorhand al bougies vervangen
Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee