Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:29

MeNTaL_TO

The future is not set

MK_ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Ingebouwde Navigatie, of navi via Intellilink 4.0 met Android Auto? Er waren 2 varianten van Intellilink 4.0, Intellilink R 4.0 (geen ingebouwde navi, enkel Android Auto/Apple CarPlay) of Navi 4.0 Intellilink (identiek systeem maar met embedded navigatie) :p

Die laatste was vrij zeldzaam volgens mij in Nederland, de meeste Online Edition's beschikken over Intellilink R 4.0, en als er dan gekozen werd voor een Business pack of Innovation kreeg je Intellilink 900.

Oh, en https://ishetalvrijdag.nl/ >:)
In de Astra zit toch geen 4? Ik dacht 2 of 2.5 (verschil is de projection icon).
Ik zie ook 2 en 2.5 op https://opel.navigation.c...a_2018/en_GB/OpelEMEA/EUR

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:23:
[...]

In de Astra zit toch geen 4? Ik dacht 2 of 2.5 (verschil is de projection icon).
Ik zie ook 2 en 2.5 op https://opel.navigation.c...a_2018/en_GB/OpelEMEA/EUR
Je haalt 2 dingen door elkaar... Intellilink R4.0 (en Navi 4.0 Intellilink) is een volledig ander model, en heeft niks te maken met Intellilink 900 :p R4.0 is daar eigenlijk het type/model aanduiding, net als 900 is.

Intellilink R4.0 / Navi 4.0

Intellilink 900 (2.5)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Paling1
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik kreeg net in de opel update app een melding van een update voor de touchscreen software (5,74GB!!!).
Misschien moet je die ook installeren om het percentage te zien?

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zoiets simpels in updates voor de elektrische systemen zit.
Percentage wordt overigens nu ook al aangegeven in de auto tijdens het laden. Dus die info is gewoon beschikbaar voor de displays.

[Voor 18% gewijzigd door Paling1 op 02-08-2021 10:38]

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-09 11:17
Afgelopen vrijdag op weg naar de vakantiebestemming met sleurhut erachter, is de hard plastic luchtslang tussen de intercooler en de motor doorgebroken. Vlak voor de aansluiting met bij de motor.
Met tijdelijke reparatie met ty-raps en af en toe de noodloop resetten via Torque naar een Opel garage in Euskirchen gereden.
Deze hadden de slang gelukkig liggen en hadden tijd om hem te vervangen. Kosten €395,-.
Op Duitse fora lees ik dat dit probleem om de haverklap gebeurt bij de CDTI motoren en is het gewoon een slecht ontworpen slang. Blijkbaar is het ook te repareren met een stuk rubberslang en 2 slangen klemmen.
Iemand hier ook wel eens dat probleem gehad?

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Inmiddels staat de Corsa-E al twee dagen bij de dealer, ze krijgen het nog niet opgelost. Opel NL is erbij betrokken begrijp ik.

Als leen auto een Corsa benzine Edition. Dat is wel een terugval als je van een EV Corsa komt met alle opties erin (behalve leer dan) :/

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• Millionaire
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
@Ophidian is de oorzaak van het gekraak bij het rijden over drempels bij jouw Corsa waar je eerder over schreef gevonden?

Ik heb vergelijkbare klachten, en ben vorige week bij de garage langs geweest. Heb de monteur het probleem ook laten horen tijdens een kort ritje. Portier aan bestuurderskant kraakte ook wat bij open doen. Kreeg de auto weer mee met de mededeling dat het allemaal opgelost zou zijn. Alleen het gekraak in portier is echter opgelost, ik vermoed dat de monteur dacht dat het beide daar vandaan kwam. Dus ook nog maar weer een keer terug.

• Ophidian
  • Nu online
@Millionaire Nee nog niet. Ze willen daarvoor de auto hebben gedurende een week om hem uit elkaar te halen. Ze erkennen het probleem en hebben ook gehoord dat het er is. Probleem voor de dealer is dat zij voor deze klacht vanuit Opel niks krijgen qua compensatie. Dus eventueel vervangend vervoer zou ik dan wel moeten bekostigen.

Moet nog even een week plannen met ze. Maar bij mij komt het bij de deurvanger vandaan. Als je de deur helemaal open doet kraakt hij daar. Ook bij scheef een drempel over gaan kraakt het. Alsof de carrosserie tordeert.

Hoor graag van je als je weet waar het vandaan komt.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Paling1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:39:
@Ophidian ,
Dat remmen is sowieso een beetje gevoelloos. En soms bij hele lage snelheden lastig te doseren.
offtopic:
erger dan in een Renault ZOE kan het niet zijn O-)

FIP Radio | M’n fiets is designer

• yannickjee
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:20
Hallo iedereen,

Ik ben sinds afgelopen weekend eigenaar van een full electric Opel Corsa E met hierin het Multimedia Navi Pro systeem 10″.
Hiervan had ik verwacht dat ik het volledige 10″ scherm zou kunnen benutten, nu zie ik bij Apple Carplay en andere apps dat enkel het middenstuk gebruikt wordt. Aan de zijkanten heb je nog 2 grote stukken met de temperatuur en enkele functies…

Ook Waze heeft precies moeilijkheden met het herkennen van de resolutie, de blauwe pijl en de straatnamen en dergelijke zijn veel te groot... Maar hiervoor loopt er al een case bij Waze zelf :)

Super jammer, het zou leuker zijn als je de volledige breedte van het scherm zou kunnen gebruiken.

Heeft iemand een idee of dit met bepaalde instellingen aan te passen is? Of eventueel Opel hier mee bezig is om dit mogelijk te maken?
Het lijkt me toch een volledig 10″ scherm, dus ik zie niet echt in waarom het niet softwarematig mogelijk zou moeten zijn om de volledige grootte van het scherm te benutten.

Bedankt :)

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@yannickjee
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Welke kleur?

Het is inderdaad een gemiste kans. Op deze manier heeft een 10" scherm maar weinig meerwaarde tov een 7" scherm.
Helaas is dit niet aan te passen. Hopelijk komt het in een volgende update.
Ik heb vorige week nog een update voor het touchscreen geinstalleerd, maar daar zit het in ieder geval niet in. Tijdens de update komen er wel wat meldingen langs die wel op de volle 10" getoond worden. Dan lijkt het scherm best groot ineens.

Jij gebruikt CarPlay? Bij mij namelijk geen problemen met de resolutie van Waze icm Android Auto.
Andere apps gaan wel goed?

• yannickjee
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:20
Paling1 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:11:
@yannickjee
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Welke kleur?

Het is inderdaad een gemiste kans. Op deze manier heeft een 10" scherm maar weinig meerwaarde tov een 7" scherm.
Helaas is dit niet aan te passen. Hopelijk komt het in een volgende update.
Ik heb vorige week nog een update voor het touchscreen geinstalleerd, maar daar zit het in ieder geval niet in. Tijdens de update komen er wel wat meldingen langs die wel op de volle 10" getoond worden. Dan lijkt het scherm best groot ineens.

Jij gebruikt CarPlay? Bij mij namelijk geen problemen met de resolutie van Waze icm Android Auto.
Andere apps gaan wel goed?
Het is de rode geworden met een zwart dak ;)

Jammer dat het niet aan te passen is... hopelijk komt het er binnenkort toch nog aan, dit zou zeker een meerwaarde creëren.

Ondertussen heb ik contact gehad met Waze en het is blijkbaar een bekend probleem bij hen. Ik zit nu ook in de beta en hier is het probleem gelukkig opgelost! Als ze bij Opel ook zo snel waren met aanpassingen zou het super zijn ;)

• India Sierra
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-09 14:40

India Sierra

Learn by failure

@Paling1 zojuist mijn corsa gebracht voor een beurt maar de update wordt nog steeds niet gedaan, blijkbaar nog steeds problemen...

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• Ophidian
  • Nu online
@India Sierra Er is nu een nieuwe update waarmee de problemen opgelost zijn. Ik krijg hem 31 aug. Hopelijk dan weer alle opties.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@India Sierra
Ik kreeg van de week een melding in de auto dat ie over 8 weken voor service naar de dealer wil.
Hopelijk kunnen ze dan alle updates uitvoeren zonder al te veel risico.

Alleen zullen ze het dan waarschijnlijk wel druk hebben met de terugroepacties voor de ampera.

[Voor 20% gewijzigd door Paling1 op 21-08-2021 15:04]

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:31:
@India Sierra Er is nu een nieuwe update waarmee de problemen opgelost zijn. Ik krijg hem 31 aug. Hopelijk dan weer alle opties.
Hm raar, ik had er expliciet nog naar gevraagd. Ik zal ze maar weer eens bellen dan..
Paling1 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:03:
@India Sierra
Ik kreeg van de week een melding in de auto dat ie over 8 weken voor service naar de dealer wil.
Hopelijk kunnen ze dan alle updates uitvoeren zonder al te veel risico.

Alleen zullen ze het dan waarschijnlijk wel druk hebben met de terugroepacties voor de ampera.
Ha ja dat is een beste recall inderdaad

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
India Sierra schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:38:
Ha ja dat is een beste recall inderdaad
Valt mee, GM wou ze destijds niet echt verkopen terwijl er wel vraag was, dus in totaal zijn er 3.347 in Nederland verkocht in 4 jaar :+

Ik ben wel benieuwd wat precies de oorzaak is, al zijn ze daar nog niet helemaal uit blijkbaar. De cellen zijn afkomstig van LG Chem, zou verwachten dat dat wel goed is. Blijkbaar kan er kortsluiting ontstaan als de accu bijna vol is.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

MK_ schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Valt mee, GM wou ze destijds niet echt verkopen terwijl er wel vraag was, dus in totaal zijn er 3.347 in Nederland verkocht in 4 jaar :+

Ik ben wel benieuwd wat precies de oorzaak is, al zijn ze daar nog niet helemaal uit blijkbaar. De cellen zijn afkomstig van LG Chem, zou verwachten dat dat wel goed is. Blijkbaar kan er kortsluiting ontstaan als de accu bijna vol is.
In het nieuwsartikel van tweakers staat: "De fabrieksfout zou zijn gemaakt in een Zuid-Koreaanse fabriek van LG." Ofwel het is toch de LG Chem accu. Ik denk iets wat lijkt op het Samsung galaxy Note fiasco van een aantal jaren geleden, afdichting niet goed of iets in die richting.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ah, dat artikel heb ik alweer gemist :D Duidelijk :)

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:49
MK_ schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Dit is wat LG zelf zegt:

“In rare circumstances, the batteries supplied to GM for these vehicles may have two manufacturing defects — a torn anode tab and folded separator — present in the same battery cell, which increases the risk of fire,”

Er zijn er inderdaad niet zo heel veel geleverd. Wereldwijd worden er natuurlijk wel 140.000 auto's voorzien van een nieuwe accu. En dat allemaal terwijl er slechts 15 uitgebrand zijn. Maar goed, bij een EV ligt dat natuurlijk wel allemaal wat gevoeliger. Daarom vind ik het ook raar dat ze het eerst zoals Tesla op hebben willen lossen met een software aanpassing ipv een nieuwe accu.

Maar in ieder geval mooi dat ik nu een nieuwe accu krijg met weer de volledige garantie die ook nog eens bijna 10 procent meer capaciteit heeft.

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:15

-ET-

Phone Home

Zo de Astra nu een paar weken in bezit. Wat een fijne wagen. Automaat bevalt ook super. Wel even wennen met de kickdown. Als in niet te diep indrukken het gas want je vliegt als een gek naar voren. Verbruik moet ik nog zien nu voor het eerst volle tank. De boordcomputer geeft 5/100 bij 100km/u op de cruise. Dus dat is hoopvol. Korte stukjes zal hij wel meer verbruiken.

Vooralsnog iedere keer als ik hem zie staan denk ik, yup mooie bak.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:23:

Heeft iemand het idee waar die 2 minuten timeout vandaan komt ?
Hoe ontstaat het, en vooral - hoe verhelp ik het.

( Dealer is nog niet geraadpleegd, kan van het weekend pas )
Update ...

Na 2 dealerbezoekjes is de auto dus nu al 3 dagen onder de pannen ;)
Er zijn 2 deursloten vervangen, maar het probleem bleef.
afgelopen zondag "motorstoring - laat auto repareren"

Geknepen billetjes natuurlijk .. dat is niet de bedoeling ;)

Maandag de pechservice erbij laten komen, die start hem met zijn starthulp
"Ja, is een Peugot-dingetje - lege accu is motorstoring" 8)7
Toen de auto weer uit ging, bleef de vergrendeling klikken - elke seconde een keer of 3

Weer contact met dealer, de auto zou eigenlijk vandaag die kant opgaan of het eerder mogelijk is.
Er is een nieuwe computerunit besteld, deze gaat er morgen in ( en de deursloten blijven ook zitten )

* FreshMaker wacht maar weer even af.....

On the plus-side :

Wel 2 dagen in een Mokka-E gereden.
Het elektrische beviel me wel, alleen is het wel allemaal wat krapper met instappen en de voorruit kleiner

[Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 24-08-2021 19:10]

• Wackoz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:38
FreshMaker schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Update ...

Na 2 dealerbezoekjes is de auto dus nu al 3 dagen onder de pannen ;)
Er zijn 2 deursloten vervangen, maar het probleem bleef.
afgelopen zondag "motorstoring - laat auto repareren"
[Afbeelding]

Geknepen billetjes natuurlijk .. dat is niet de bedoeling ;)

Maandag de pechservice erbij laten komen, die start hem met zijn starthulp
"Ja, is een Peugot-dingetje - lege accu is motorstoring" 8)7
Toen de auto weer uit ging, bleef de vergrendeling klikken - elke seconde een keer of 3

Weer contact met dealer, de auto zou eigenlijk vandaag die kant opgaan of het eerder mogelijk is.
Er is een nieuwe computerunit besteld, deze gaat er morgen in ( en de deursloten blijven ook zitten )

* FreshMaker wacht maar weer even af.....

On the plus-side :

Wel 2 dagen in een Mokka-E gereden.
Het elektrische beviel me wel, alleen is het wel allemaal wat krapper met instappen en de voorruit kleiner
Wat naar zeg, heb je de auto nog gereden met die storing en zoja reed of deed hij anders?

Leest alsof dit allemaal onder garantie gebeurd? Los van de moeite om hier tijd voor te moeten maken.
Netjes dat je een leuke auto meekreeg. Ergens vind ik dit het minste wat een goede dealer kan doen. Ik heb zelf vaker "minder" meegekregen dan gelijkwaardig maar snap dat het ook aan de voorraad demo's ligt. Zo kan die ervaring toch nog iets van een plusje krijgen.

Ik zou de rekeningen niet op naam hoeven :> Computer trammelant met mijn bouwjaar 2019 zal ongetwijfeld overpriced en niet gedekt zijn.

Heeft een Grandland nog van die (irritant rammelende) deurpinnetjes waaraan je van buiten kan zien of hij op slot staat?

Hier stond wat zinnigs...

• Ophidian
  • Nu online
Wackoz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:24:
[...]

Heeft een Grandland nog van die (irritant rammelende) deurpinnetjes waaraan je van buiten kan zien of hij op slot staat?
Nee. Of je moet de spiegels bedoelen :+

[Voor 6% gewijzigd door Ophidian op 24-08-2021 19:32]

• Wackoz
Ik wil binnenkort die dingen in mijn insignia ontleden want word echt leip van het resoneren op de muziek.
Las op een Duits forum dat mensen overal en nergens siliconenspray in die deurkaart spuiten maar vraag me af hoe dat zich houd (en er uit ziet).

• FreshMaker
  • Niet online
Wackoz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:24:
[...]

Wat naar zeg, heb je de auto nog gereden met die storing en zoja reed of deed hij anders?

Leest alsof dit allemaal onder garantie gebeurd?
Los dat het nog onder garantie valt, kost het me inderdaad alleen maar (veel) tijd.
De Mokka-E was inderdaad een kwestie van - er is niets anders, maar woensdag ruilen we hem om ivm afspraak
( nu heb ik een Crossland ervoor terug, ik mag hopen alleen nog vandaag ;) )

De motorstoring was verdwenen, na de hulp-start.
Het draagbare ODB kastje van de hulpdienst gaf ook verder niets meer aan, en later bij de dealer kwam inderdaad alleen de lege accu omhoog uit de diagnose.

* tot de auto (gelukkig) zonder iets te doen weer van slot klikte ....
* FreshMaker was al bang dat het nu ineens niet meer zou gaan gebeuren ;)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Dit is wat LG zelf zegt:

“In rare circumstances, the batteries supplied to GM for these vehicles may have two manufacturing defects — a torn anode tab and folded separator — present in the same battery cell, which increases the risk of fire,”

Er zijn er inderdaad niet zo heel veel geleverd. Wereldwijd worden er natuurlijk wel 140.000 auto's voorzien van een nieuwe accu. En dat allemaal terwijl er slechts 15 uitgebrand zijn. Maar goed, bij een EV ligt dat natuurlijk wel allemaal wat gevoeliger. Daarom vind ik het ook raar dat ze het eerst zoals Tesla op hebben willen lossen met een software aanpassing ipv een nieuwe accu.

Maar in ieder geval mooi dat ik nu een nieuwe accu krijg met weer de volledige garantie die ook nog eens bijna 10 procent meer capaciteit heeft.
Die 15 nu kunnen natuurlijk meer worden :+

Maar goed, terugroepacties an sich vind ik prima. Velen vinden het "slecht" maar liever dat een fabrikant het oplost als ze ergens achter komen dan dat ze de consument laten stikken :)

Voor jou fijn dat je een nieuw accupakket krijgt :Y
-ET- schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:33:
Zo de Astra nu een paar weken in bezit. Wat een fijne wagen. Automaat bevalt ook super. Wel even wennen met de kickdown. Als in niet te diep indrukken het gas want je vliegt als een gek naar voren. Verbruik moet ik nog zien nu voor het eerst volle tank. De boordcomputer geeft 5/100 bij 100km/u op de cruise. Dus dat is hoopvol. Korte stukjes zal hij wel meer verbruiken.

Vooralsnog iedere keer als ik hem zie staan denk ik, yup mooie bak.
Ik denk dat zelfs met korte stukjes je uiteindelijk gemiddeld ~1:15 zal gaan rijden. Ik weet niet wat je met de Meriva reed?
FreshMaker schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:01:
[...]

Los dat het nog onder garantie valt, kost het me inderdaad alleen maar (veel) tijd.
De Mokka-E was inderdaad een kwestie van - er is niets anders, maar woensdag ruilen we hem om ivm afspraak
( nu heb ik een Crossland ervoor terug, ik mag hopen alleen nog vandaag ;) )

De motorstoring was verdwenen, na de hulp-start.
Het draagbare ODB kastje van de hulpdienst gaf ook verder niets meer aan, en later bij de dealer kwam inderdaad alleen de lege accu omhoog uit de diagnose.

* tot de auto (gelukkig) zonder iets te doen weer van slot klikte ....
* FreshMaker was al bang dat het nu ineens niet meer zou gaan gebeuren ;)
Misschien gerelateerd aan de sloten... Trekken stroom weg, accu loopt leeg, en auto start niet?

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:15

-ET-

Phone Home

MK_ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat zelfs met korte stukjes je uiteindelijk gemiddeld ~1:15 zal gaan rijden. Ik weet niet wat je met de Meriva reed?
Met de Meriva reed ik denk ik ~1:14 denk ik Rond de 600KM op een tank. Meestal 43 tot 45 liter erbij .

dus die astra zeker niet slechter qua verbruik. Ondanks meer vermogen en automaat.

• FreshMaker
  • Niet online
MK_ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Misschien gerelateerd aan de sloten... Trekken stroom weg, accu loopt leeg, en auto start niet?
uiteindelijk wel, maar ondertussen net te horen gekregen dat de sloten, boordcomputer en nog een sturingsmodule zijn/worden vervangen - dus nog een dag langer weg ..

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-09 11:17
Wackoz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:55:
Ik wil binnenkort die dingen in mijn insignia ontleden want word echt leip van het resoneren op de muziek.
Las op een Duits forum dat mensen overal en nergens siliconenspray in die deurkaart spuiten maar vraag me af hoe dat zich houd (en er uit ziet).
Aha, komt dat resoneren van de deurpinnetjes? Ik zit al elke keer te rommelen in alle zooi in het bakje van de deur, zonder effect.
Heb je een link naar dat Duitse forum?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
-ET- schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:40:
[...]
Met de Meriva reed ik denk ik ~1:14 denk ik Rond de 600KM op een tank. Meestal 43 tot 45 liter erbij .

dus die astra zeker niet slechter qua verbruik. Ondanks meer vermogen en automaat.
Meriva heeft natuurlijk het frontale oppervlakte van een schuur :p

Onze rijdt zomers 1:15-1:17, 's winters 1:13-1:14. Gemiddeld over 5 jaar nu 1:14.9. Met zo'n Astra zou je ook rond de 1:15 moeten zitten :)
FreshMaker schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:49:
[...]
uiteindelijk wel, maar ondertussen net te horen gekregen dat de sloten, boordcomputer en nog een sturingsmodule zijn/worden vervangen - dus nog een dag langer weg ..
Liever een dagje langer dan dat het niet opgelost is .. maar is het nu opgelost? :P

• Blasterxp
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Aegir2002 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Aha, komt dat resoneren van de deurpinnetjes? Ik zit al elke keer te rommelen in alle zooi in het bakje van de deur, zonder effect.
Zelfde probleem bij een Vectra. De speakers zijn echt goed, maar na een tijdje gaat er iets in de deur rammelen. Vorige keer deurpaneel los gemaakt, en een plastic onderdeel weer vast gezet.
Ik denk telkens dat ik iets heb op geblazen, maar dat valt mee. Het is zeer hinderlijk.

Misschien zou ik ergens een tube kunnen kopen met die dikke zwarte kit die niet hard wordt... dat lijkt mij taai spul wat niet snel los trilt.

• FreshMaker
  • Niet online
MK_ schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:09:
[...]Liever een dagje langer dan dat het niet opgelost is .. maar is het nu opgelost? :P
Vooralsnog wel ....
Al 2 dagen op slot.
* FreshMaker heeft vakantie, en vrijwel alles is lopend / fiets bereikbaar ....

Straks eens controleren en kijken of de boel nog wil starten ;)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
FreshMaker schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:45:
[...]
Vooralsnog wel ....
Al 2 dagen op slot.
* FreshMaker heeft vakantie, en vrijwel alles is lopend / fiets bereikbaar ....

Straks eens controleren en kijken of de boel nog wil starten ;)
Laten we het hopen *O*

• Ophidian
  • Nu online
Inmiddels is met een extra software update het niet werken van de active lane assist opgelost. Maarrrrr, weer een ander probleem voor terug :+

Het lampje bij het laadpunt staat normaal uit, maar brandt wit als de kabel is aangesloten (maar niet laadt), knippert groen als hij laadt, brandt blauw bij uitgesteld laden en is rood bij een foutmelding.

Nu brandt ie continu zelfs als de auto op slot zit :/ Normaal als laden klaar was was volgens mij het lampje uit of wit. Maar nu blijft die dan groen branden, klopt niet helemaal... Dus weer wachten op de dealer voor een oplossing -O-

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:15
Hoi, de Astra K 1.0 van een vriend van me heeft een vreemd probleem: de auto kan amper achteruit heuvel op rijden. Op vlak gaat het wel, maar ook dan moeizamer dat mijn K. Vooruit geen enkel probleem. Geen slippende koppeling. Alle versnellingen kunnen normaal gekozen worden. Het is het achteruit rijden dat moeizaam gaat: nauwelijks snelheid kunnen maken en slecht aangrijpen.

Dealer brult direct weer over de koppelingsplaat vervangen enzo, en als je dan vertelt dat het probleem vooruit er niet is dan komt er een geheel onlogisch en onbeduidend verhaal naar voren.

Ik ben dus op zoek naar mee mensen die dit probleem herkennen of hebben gehad? Op internet één soortgelijk topic gevonden waar de schakelvork het probleem was, maar dan zou ik toch ook verwachten dat het selecteren van de versnelling lastig zou zijn?

Iemand enig idee? Thanks.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:45

LankHoar

Professionele amateur

Van het weekend zat ik in een taxi en die had van die soort strippen bij de ramen zitten waardoor het niet zo tocht wanneer je het raam een stukje open hebt. Dat lijkt me wel prettig gezien mijn vrouw vaak het raam een stukje open wil, en dat dan snel gaat klapperen. Iemand enig idee hoe dit heet, waar ik het kan kopen en of dat installeren makkelijk zelf te doen is? Kan ook langs de dealer rijden maar denk dat ik dan de hoofdprijs betaal :+

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:40
Rookt ze ofzo?

Tot die tijd: zet een raam aan de andere kant (linksachter) een stukje open, dan dreunt het minder.

• Barns
LankHoar schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:23:
Van het weekend zat ik in een taxi en die had van die soort strippen bij de ramen zitten waardoor het niet zo tocht wanneer je het raam een stukje open hebt. Dat lijkt me wel prettig gezien mijn vrouw vaak het raam een stukje open wil, en dat dan snel gaat klapperen. Iemand enig idee hoe dit heet, waar ik het kan kopen en of dat installeren makkelijk zelf te doen is? Kan ook langs de dealer rijden maar denk dat ik dan de hoofdprijs betaal :+
Dat zijn zijwindschermen.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Raymond schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:29:
Rookt ze ofzo?

Tot die tijd: zet een raam aan de andere kant (linksachter) een stukje open, dan dreunt het minder.
Haha, nee ze is juist fel anti-roken dus zal ze leuk vinden als ik dit aan haar doorgeef :D Ze houd gewoon van frisse lucht.

Dat helpt inderdaad een stuk, maar niet bij hogere snelheiden.
Dank! Zijwindschermen dus, top. Hier hebben ze enkel donker en licht getint voor de Astra K, eens kijken of ze elders ook chrome hebben. Denk dat dit beter staart ivm de sierstrip :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• leonbong
  • Nu online
Chrome zijwindschermen, nog nooit gezien en lijkt mij zeer lelijk, met een heel hoge "zwarte markt" onderdelen gehalte.

• henkklaas1994
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 21-09 22:47
Tweede poging:

Ik ben aan het orienteren voor een Astra K en ik lees veel over de AGR-stoelen. Ik zie echter twee verschillende stoelen die lijken op de AGR-stoel.

Welke van onderstaande stoelen is de juiste?

Dank u wel alvast!

• leonbong
  • Nu online
Volgens mij beide AGR alleen ander modeljaar waardoor de stoel anders is. Ik weet het niet zeker maar AGR stoelen hebben zitvlak verlenging en een elektrische knop waarmee je de bolling (lende steun) van de rugleuning kan verstellen.

Ik zou daar op letten.

[Voor 56% gewijzigd door leonbong op 07-09-2021 13:21]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Klopt wat leonbong hierboven zegt, beide zijn in dit geval AGR stoelen, te herkennen aan het zitvlak verlenging en de elektrische verstelling voor de lendesteun.

Het verschil wat je ziet qua rugleuning hier is afkomstig van de verschillende materiaalsoorten voor de stoel, maar wijzigt niks aan de vormgeving.

AGR stoelen hebben in het zitvlak eigenlijk ook altijd een "naad" extra op het zitvlak, zoals zichtbaar op bovenstaande foto's heb je met AGR stoelen er 2 (1 van de verlenging en 1 op het vaste zitvlak), bij de non-AGR stoelen heb je maar 1 naad ongeveer ter hoogte van de zitvlakverlenger.

Ook opvallend: enkel Astra's met volleder en elektrische stoelverstelling kregen daadwerkelijk een AGR-plaatje op de stoelen, terwijl ook bovenstaande AGR gekeurd zijn :p

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Barns schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:01:
Hoi, de Astra K 1.0 van een vriend van me heeft een vreemd probleem: de auto kan amper achteruit heuvel op rijden. Op vlak gaat het wel, maar ook dan moeizamer dat mijn K. Vooruit geen enkel probleem. Geen slippende koppeling. Alle versnellingen kunnen normaal gekozen worden. Het is het achteruit rijden dat moeizaam gaat: nauwelijks snelheid kunnen maken en slecht aangrijpen.

Dealer brult direct weer over de koppelingsplaat vervangen enzo, en als je dan vertelt dat het probleem vooruit er niet is dan komt er een geheel onlogisch en onbeduidend verhaal naar voren.

Ik ben dus op zoek naar mee mensen die dit probleem herkennen of hebben gehad? Op internet één soortgelijk topic gevonden waar de schakelvork het probleem was, maar dan zou ik toch ook verwachten dat het selecteren van de versnelling lastig zou zijn?

Iemand enig idee? Thanks.
Niet goed in de versnelling willen zou inderdaad schakelvork kunnen zijn. Deze bestaat uit verschillende stangen, als die van de achteruit versnelling (los van de voorwaardse versnellingen) gebogen zit, of niet goed vast, zou dat de oorzaak kunnen zijn.

• Barns
MK_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:53:
[...]

Niet goed in de versnelling willen zou inderdaad schakelvork kunnen zijn. Deze bestaat uit verschillende stangen, als die van de achteruit versnelling (los van de voorwaardse versnellingen) gebogen zit, of niet goed vast, zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Dank voor je antwoord. De versnelling kan juist wel goed worden gekozen. Het probleem zit hem in het in gang brengen van de auto in de achteruit. Met name op een helling is dit achteruit heel slecht te doen. De auto versnelt nauwelijks en de koppeling lijkt niet goed aan te grijpen. Compleet anders dan vooruit rijden, daar gaat het gewoon normaal.

• leonbong
  • Nu online
MK_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:47:
Klopt wat leonbong hierboven zegt, beide zijn in dit geval AGR stoelen, te herkennen aan het zitvlak verlenging en de elektrische verstelling voor de lendesteun.

Het verschil wat je ziet qua rugleuning hier is afkomstig van de verschillende materiaalsoorten voor de stoel, maar wijzigt niks aan de vormgeving.

AGR stoelen hebben in het zitvlak eigenlijk ook altijd een "naad" extra op het zitvlak, zoals zichtbaar op bovenstaande foto's heb je met AGR stoelen er 2 (1 van de verlenging en 1 op het vaste zitvlak), bij de non-AGR stoelen heb je maar 1 naad ongeveer ter hoogte van de zitvlakverlenger.

Ook opvallend: enkel Astra's met volleder en elektrische stoelverstelling kregen daadwerkelijk een AGR-plaatje op de stoelen, terwijl ook bovenstaande AGR gekeurd zijn :p
Daarnaast hebben de agr-stoelen ook nog een kantelfunctie voor het zitvlak.
En ja er zijn stoelen met zitvlakverlening maar geen kantelfunctie en elektrische lendesteun zoals de sport-stoelen van astra-J in eerste modeljaren bijvoorbeeld die lijken AGR maar zijn het stiekem niet.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Barns schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:10:
[...]
Dank voor je antwoord. De versnelling kan juist wel goed worden gekozen. Het probleem zit hem in het in gang brengen van de auto in de achteruit. Met name op een helling is dit achteruit heel slecht te doen. De auto versnelt nauwelijks en de koppeling lijkt niet goed aan te grijpen. Compleet anders dan vooruit rijden, daar gaat het gewoon normaal.
Probleem is echter dat het verschil tussen voorwaartse en achterwaartse versnellingen pas optreden ná de koppeling. Er worden namelijk andere tandwielen gezet op de ingaande as van de versnellingsbak welke zorgt voor de verschillende versnellingen (technisch gezien vertragingen :p ). De koppeling zorgt er voor dat er een koppeling wordt voorzien tussen de motor en de ingaande as van de versnellingsbak, en laat slip toe wanneer de 2 niet even snel draaien. De werking van de koppeling is hierbij hetzelfde en er kan geen verschil zijn tussen aangrijpen van een voorwaartse of achterwaartse versnelling.

Wanneer de koppeling perfect functioneert bij voorwaartse versnellingen, dan functioneert deze identiek bij achterwaartse versnellingen. Het probleem vind zich dan verder door, oftewel in de versnellingsbak. Hierbij kunnen meerdere oorzaken aan de hand zijn, tot een defecte versnellingsbak aan toe.

Mij lijkt het heel plausibel, als ik de symptomen hoor, dat de achteruit versnelling niet helemaal gepakt worden. Dat de tandwielen bijvoorbeeld niet helemaal overlappen. Hierbij krijg je dat de auto wel de achteruit pakt (de achterwaartse verbinding is er immers), maar aangezien het contact er niet volledig is kan slecht een beperkte hoeveelheid kracht overgebracht worden, en je hem lastig achteruit krijgt. Dan kan het misschien wel voelen als een slippende koppeling, aangezien de motor wel nog altijd toeren maakt maar de versnellingsbak tegenwerkt (oftewel toeren verschil -> slip).

Ik zou het eerst in die richting dus zoeken, schakelvork lijkt me ook het minst prijzige om te proberen en/of te inspecteren :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
leonbong schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:31:
[...]

Daarnaast hebben de agr-stoelen ook nog een kantelfunctie voor het zitvlak.
En ja er zijn stoelen met zitvlakverlening maar geen kantelfunctie en elektrische lendesteun zoals de sport-stoelen van astra-J in eerste modeljaren bijvoorbeeld die lijken AGR maar zijn het stiekem niet.
Klopt! De pijltjes omhoog aan de zijkant is voor de zithoek, een cirkelvormige knop in de hoogte verstelling is voor de lendesteun.

Astra K heeft volgens mij nooit zulke Sportstoelen gehad, voor zover ik weet zijn alle varianten met zitvlakverlenger uitgerust met stoelkanteling en de elektrische lendesteun. Maar ik kan me vergissen :p

• leonbong
  • Nu online
Dat weet ik ook niet zeker. Echter als je een stoel hebt met zitvlak verlenging en lendesteun maar je mist het kantelen dan is niet alsof je meteen op een zak spijkers zit.

Ik had vroeger een astra j met normale stoelen en nu een zafira met AGR stoelen ik heb werkelijk waar nog nooit een verstelling gedaan aan de lendesteun of zitvlak. Ik persoonlijk zit op allebei prima.
En in mijn karl met houten plank stoelen zit ook prima.

[Voor 9% gewijzigd door leonbong op 07-09-2021 14:48]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Mijn volgende krijgt gegarandeerd de AGR stoelen >:) Al is het maar om die lange stelten van mij te ondersteunen :p

Lendesteun mis ik ook niet persé, maar mijn Corsa heeft daar al iets van een bolling die voor mij op een goede plek zit :p En de zittingen zijn bij de D bijna 5cm langer als bij latere E's :o

• henkklaas1994
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 21-09 22:47
Dus die twee AGR-stoelen zijn vrijwel identiek en zijn heel goed?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
henkklaas1994 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:44:
Dus die twee AGR-stoelen zijn vrijwel identiek en zijn heel goed?
Yup :)

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 17:31
Voor Peugeot/Citroën weet ik mijn weg wel, maar voor Opel niet.

Ik ben op zoek naar een “raam ding” voor mijn Karl. Ik weet helaas de exacte benaming niet. Gaat om de de strip tussen het raam en het plaatwerk, rechtsachter. Heb de strip eraf gehaald om eventuele partnummers te vinden, maar wat ik vind levert geen resultaat op via Google.

Het gaat dus om dit ding:

Iemand de gouden tip waar ik deze kan kopen en zoiets heet?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Drardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:39:

Ik ben op zoek naar een “raam ding” voor mijn Karl. Ik weet helaas de exacte benaming niet. Gaat om de de strip tussen het raam en het plaatwerk, rechtsachter. Heb de strip eraf gehaald om eventuele partnummers te vinden, maar wat ik vind levert geen resultaat op via Google.

Het gaat dus om dit ding:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je zou eens kunnen kijken of je het hier ergens in kan terug vinden:
https://opel.7zap.com/en/car/c16/

• nuffy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13:58
Drardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:39:

Een raamlijst of omlijsting

• Minneyar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:19
Nou, en dan mag ik mij ook hier melden.
Sinds een week of twee ben ik de, tot nu toe behoorlijk, gelukkige eigenaar van een Opel Ampera uit 2013.
Eigenlijk altijd LPG auto's gereden, maar die worden helaas zeldzaam. (nog gekeken naar een Astra J met fabrieks LPG, maar daar waren er in heel Nederland maar 3 van te koop, met allemaal een KM stand van richting de 3 ton). Dat, en de wens om eigenlijk elektrisch te willen rijden, maar er geen BEV binnen het budget past die een werkelijk bereik van 300 km heeft, deed mij bij een PHEV belanden. Waarbij de Ampera/Volt binnen mijn budget het meest beschikbaar was, maar ook het hoogste elektrische bereik heeft.

Mooi wit is niet lelijk:

Tot nu toe bevalt hij uitstekend, ik haal dik 60 km elektrisch, wat voldoende voor WW verkeer en om verdere lokale zaken te bereiken. Voor het maandelijkse familie bezoek (die 300 km heen en weer) hebben we nog de REX achter de hand.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Minneyar schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:54:
Sinds een week of twee ben ik de, tot nu toe behoorlijk, gelukkige eigenaar van een Opel Ampera uit 2013.
Eigenlijk altijd LPG auto's gereden, maar die worden helaas zeldzaam. (nog gekeken naar een Astra J met fabrieks LPG, maar daar waren er in heel Nederland maar 3 van te koop, met allemaal een KM stand van richting de 3 ton). Dat, en de wens om eigenlijk elektrisch te willen rijden, maar er geen BEV binnen het budget past die een werkelijk bereik van 300 km heeft, deed mij bij een PHEV belanden. Waarbij de Ampera/Volt binnen mijn budget het meest beschikbaar was, maar ook het hoogste elektrische bereik heeft.

Mooi wit is niet lelijk:

[Afbeelding]

Tot nu toe bevalt hij uitstekend, ik haal dik 60 km elektrisch, wat voldoende voor WW verkeer en om verdere lokale zaken te bereiken. Voor het maandelijkse familie bezoek (die 300 km heen en weer) hebben we nog de REX achter de hand.
Welkom :)

Astra's of Insignia's met LPG en een relatief lage kilometerstand zijn niet meer te vinden inderdaad. De laatste die ik heb gezien waren ~1.5 jaar geleden (circa 5 jaar oud met ~125k km). De Astra stond in Friesland, vanuit Limburg toch wel erg ver anders was ik wezen kijken (en misschien kopen). Sindsdien is geen enkele meer te koop gekomen. Insignia was er toen ook één, uit 2014, ~110k km en van eerste particuliere eigenaar. Heeft nog zelfs een tijdje te koop gestaan. Sindsdien niks meer gezien -O-

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
@Minneyar Zo'n Ampera kan ook op LPG hoor :X (niet af-fabriek dan).
Heb er al meerdere gezien waar ze LPG hadden ingebouwd dan rij je wel lekker goedkoop !

| OnePlus8 Pro 256GB Ultramarine Blue | Samsung Galaxy Watch Active 2 44mm |

• Minneyar
@MK_ Thanks.
Ja er heeft nu ook een Astra 2 dagen te koop gestaan hier in het hoge noorden, met 130k op de teller, maar die was al verkocht voor ik ook maar een afspraak kon maken voor een proefrit. Maar dat is in de 2 maand dat ik op zoek was de enige onder de 2,5 ton die voorbij kwam.

@ComTech, ha, als je echt goedkoop wil rijden idd. Er stond/staat een Volt op lpg te koop ja, maar die was voor mij helemaal aan de verkeerde kant van het land.
Daarnaast wordt de berekening heel anders met een PHEV. Omdat de planning is zo veel mogelijk elektrisch te rijden, duurt het heel lang voordat je de extra belasting kosten er uit hebt. En dat valt nu nog wel mee, maar straks in 2025, als de volledige mep belasting betaald moet gaan worden, maakt dat nogal een verschil, het ding weegt toch 1631 kg.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 17:31
MK_ schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:06:
[...]

Je zou eens kunnen kijken of je het hier ergens in kan terug vinden:
https://opel.7zap.com/en/car/c16/
Niet te vinden, helaas. Heb het maar aan mijn garage doorgegeven, die kunnen er vast meer mee.

• fisherman
  • Laatst online: 19:49
Minneyar schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:54:

Mooi wit is niet lelijk:

[Afbeelding]

Hoe zit dat met het vermogen bij de oude Ampera als hij op de generator loopt? Heb je dan minder vermogen, of blijft dat gelijk?

• Wackoz
Aegir2002 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:37:
[...]

Beter laat dan nooit, hier poog ik wat meer info te vinden: https://www.motor-talk.de/forum/opel-insignia-b-b1011.html

Dit topic is een voorbeeld: https://www.motor-talk.de...zt-klappert-t7143251.html

Niet gespecialiseerd in iets maar er staan veel ervaringen op. Ik heb inmiddels alle deurpinnetjes los gehad, kun je met een plastic tooltje zo omhoog werken inclusief rozet. Klein beetje schuim gebruikt en die zitten steviger, toch blijft de deurkaart iets resoneren 8)7

Als ik er even op drum is het voor een tijdje rustig. Zit te denken om een randje rubberig-spul-op-taperol achter de deurkaart te plakken, maar heb weinig trek/geduld om dat netjes te krijgen :>

• Minneyar
fisherman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:17:
[...]

Hoe zit dat met het vermogen bij de oude Ampera als hij op de generator loopt? Heb je dan minder vermogen, of blijft dat gelijk?
Geen idee eigenlijk, maar ik denk gelijk. Heb in elk geval niets gemerkt, en kom er ook niets over tegen in de handleiding.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Kwam er van het weekend achter dat de achterklep van mijn Astra K ook open gaat wanneer je met je been beweegt bij de bumper. Kwam hier achter tijdens het poetsen van de auto, soms ging de klep ineens open en vond dat al vreemd, dacht aan water kortsluiting ofzo, maar bedacht me toen dat er waarschijnlijk een sensor geactiveerd werd :)

Tenminste, dit gebeurd zo nu en dan. Soms gaat dat in 1x, en soms moet ik zeker 10x mijn been er bij langs zwaaien wil dat gebeuren. Toch wel wat apart, misschien is die sensor niet helemaal lekker.

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:40
LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:34:
Kwam er van het weekend achter dat de . Toch wel wat apart, misschien is die sensor niet helemaal lekker.
Is bij mijn Insignia ook ruk geïmplementeerd. Is geen toeval dat je er bij het autowassen achter kwam: tijdens de borrelpraat leg ik ook altijd uit dat die sensor het alleen de eerst 10km na de autowasstraat werkt. Daarna kan je de macarena dansen onder de achterbumper zonder dat die klep open gaat. Ik heb me erop ingesteld dat het niet werkt. Maar het is te sneu voor woorden, ergens.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Raymond schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:52:
[...]

Is bij mijn Insignia ook ruk geïmplementeerd. Is geen toeval dat je er bij het autowassen achter kwam: tijdens de borrelpraat leg ik ook altijd uit dat die sensor het alleen de eerst 10km na de autowasstraat werkt. Daarna kan je de macarena dansen onder de achterbumper zonder dat die klep open gaat. Ik heb me erop ingesteld dat het niet werkt. Maar het is te sneu voor woorden, ergens.
Meen je dat nou? Dat is wel echt erg sneu inderdaad. Had dit wel anders verwacht. Ik heb geen garantie van Opel zelf meer (in juni verlopen), maar nog wel een maand bij de zaak waar ik de auto kocht. Zit er eigenlijk niet op te wachten daar weer heen te gaan gezien hoe ze me in zekere mate belazerd hebben, maar wellicht is het een poging waard..

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:29

MeNTaL_TO

The future is not set

LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:54:
[...]

Meen je dat nou? Dat is wel echt erg sneu inderdaad. Had dit wel anders verwacht. Ik heb geen garantie van Opel zelf meer (in juni verlopen), maar nog wel een maand bij de zaak waar ik de auto kocht. Zit er eigenlijk niet op te wachten daar weer heen te gaan gezien hoe ze me in zekere mate belazerd hebben, maar wellicht is het een poging waard..
Bij mijn Astra K in ieder geval niet, ik was mijn auto niet echt vaak en moet soms wel 2 keer mijn voet erlangs, maar meestal reageert de klep bij de eerste keer.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee