Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:15

LankHoar

Professionele amateur

Mijn Astra heeft ook een langere rit doorstaan. Heen en weer geweest naar Nederland de afgelopen week, en heb de teller nu over de 11K km gereden. In Duitsland nog even lekker het gaspedaal ingetrapt, hij rijd echt als een huis hoor. Waar ik eerst een minder fijn gevoel bij deze auto had i.v.m. geen ACC en een mysterieus verleden, is het inmiddels wel echt mijn auto geworden :)

Met een knopje van de spiegelbediening kun je de spiegels inklappen. Is het mogelijk om dit zo in te stellen dat dit automatisch bij het sluiten/openen van de auto gebeurd? Ik heb het hele menu met instellingen doorzocht maar kan een optie hiervoor niet vinden.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:09

Touchdomex

Meisje!

NegativeFreak schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:02:
Goedendag,

Ik ben bezig om mijn CD30 in mijn Opel Corsa C te vervangen voor een andere radio.
Het lukt mij alleen niet om een juiste verloopkabel te vinden om de nieuwe radio aan te sluiten. De verloopkabel die ik bij mijn 1 Din frame kreeg past helemaal niet.

Iemand een tip voor de juiste kabel?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik ga eens kijken in de auto, zou die nog moeten hebben liggen of ik heb hem weggegeven. Kijk ergens deze week nog. Ben nu niet in de buurt van het beestje. Zou hem over hebben dus als ik heb hem stuur ik je wel een DM :)

Je moet er niet eentje hebben die alleen Quadlock heeft maar ook eentje die praat met CANBUS of je moet gaan solderen in je kabelboom van het stuur om toch te schakelen op je contact. Want dat doenz e niet standaard..

https://www.car-products....ne-naar-din-4026724025026

Deze is plug en play zonder solderen. Dat is gewoon alles inpluggen en gaan en schakelt ook op contact.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:27

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

LankHoar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:13:
Mijn Astra heeft ook een langere rit doorstaan. Heen en weer geweest naar Nederland de afgelopen week, en heb de teller nu over de 11K km gereden. In Duitsland nog even lekker het gaspedaal ingetrapt, hij rijd echt als een huis hoor. Waar ik eerst een minder fijn gevoel bij deze auto had i.v.m. geen ACC en een mysterieus verleden, is het inmiddels wel echt mijn auto geworden :)

Met een knopje van de spiegelbediening kun je de spiegels inklappen. Is het mogelijk om dit zo in te stellen dat dit automatisch bij het sluiten/openen van de auto gebeurd? Ik heb het hele menu met instellingen doorzocht maar kan een optie hiervoor niet vinden.
Bij een Astra J of H? Nee :/ mis die optie wel echt.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:29:
[...]

Bij een Astra J of H? Nee :/ mis die optie wel echt.
Was volgens mij in combinatie met de elektrische stoelen met geheugen functie. Mijn Astra J en Insignia A2 hadden het ook niet.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@ArcticWolf gaat om een Astra K :) Ik heb geen electrische verstelbare stoelen (innovation editie, dus wel verwarmd).

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

LankHoar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:32:
@ArcticWolf gaat om een Astra K :) Ik heb geen electrische verstelbare stoelen (innovation editie, dus wel verwarmd).
Geen idee, mijn kennis blijft bij J en H ;). Weet niet of tech2 met Astra K werkt anders zou je het misschien handmatig kunnen activeren.

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:40
LankHoar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:32:
Ik heb de Astra K toevallig een half jaar geleden gekocht (innovation met elektrisch verstelbare comfort stoelen).
Opel heeft de spiegels op deze manier ingesteld met als reden: vorst.
Indien ze automatisch inklappen kan dit schade geven in de koude wintermaanden.

Ik kan mij er iets bij indenken, voor de rest tsja.. haha.

Edit: grappig, nu ik het aangeef en er weer over nadenk.. ondanks de kou klap ik alsnog (via de binnen bediening) de spiegels in, elke dag opnieuw.. lomp..

[Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 11-01-2021 13:08]

• NegativeFreak
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06-06 01:30
Touchdomex schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Ik ga eens kijken in de auto, zou die nog moeten hebben liggen of ik heb hem weggegeven. Kijk ergens deze week nog. Ben nu niet in de buurt van het beestje. Zou hem over hebben dus als ik heb hem stuur ik je wel een DM :)

Je moet er niet eentje hebben die alleen Quadlock heeft maar ook eentje die praat met CANBUS of je moet gaan solderen in je kabelboom van het stuur om toch te schakelen op je contact. Want dat doenz e niet standaard..

https://www.car-products....ne-naar-din-4026724025026

Deze is plug en play zonder solderen. Dat is gewoon alles inpluggen en gaan en schakelt ook op contact.
Hartelijk dank voor je reactie.

Afgelopen zaterdag mee bezig geweest en kwam er achter dat er inderdaad meer nodig was dan alleen de kabel en inpluggen.

Uiteindelijk nog naar, op automatische piloot, een inbouwer hier in de buurt gereden maar helemaal vergeten dat het meeste gesloten is vanwege corona 8)7
Maar ben wel geholpen en de radio werkt nu. Men heeft er inderdaad in moeten solderen om het werkend te krijgen.

Nu lekker genieten van goede muziek om te streamen via BT 8) (ipv via de CD30 MP3 ouderwets gebrande CD's te luisteren waarvan de helft het uiteindelijk niet doet helaas).

Diablo 3 - WoW - Steam

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

LopendeVogel schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:05:
[...]

Ik heb de Astra K toevallig een half jaar geleden gekocht (innovation met elektrisch verstelbare comfort stoelen).
Opel heeft de spiegels op deze manier ingesteld met als reden: vorst.
Indien ze automatisch inklappen kan dit schade geven in de koude wintermaanden.

Ik kan mij er iets bij indenken, voor de rest tsja.. haha.

Edit: grappig, nu ik het aangeef en er weer over nadenk.. ondanks de kou klap ik alsnog (via de binnen bediening) de spiegels in, elke dag opnieuw.. lomp..
Is bij mij ook een gewoonte geworden en nooit problemen gehad.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:09

Touchdomex

Meisje!

NegativeFreak schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:24:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie.

Afgelopen zaterdag mee bezig geweest en kwam er achter dat er inderdaad meer nodig was dan alleen de kabel en inpluggen.

Uiteindelijk nog naar, op automatische piloot, een inbouwer hier in de buurt gereden maar helemaal vergeten dat het meeste gesloten is vanwege corona 8)7
Maar ben wel geholpen en de radio werkt nu. Men heeft er inderdaad in moeten solderen om het werkend te krijgen.

Nu lekker genieten van goede muziek om te streamen via BT 8) (ipv via de CD30 MP3 ouderwets gebrande CD's te luisteren waarvan de helft het uiteindelijk niet doet helaas).
Ja dat was een erg fijne upgrade! Heb dat ook gedaan 3 tot 4 jaar geleden en nu de radio gewoon meegenomen naar een andere auto. Was toen in een Corsa C en kreeg de kabel mee voor 35 euro want was de laatste :+ Snapte dat ook niet waarom ik zoveel korting kreeg maar het werkte wel :P

Heb gecontroleerd en heb hem dus wel weggegeven aan een vriend samen met een OpCom omdat die net een Astra H had gekocht.

Geluid was bij mij eigenlijk ook direct goed in de auto. Dat viel mij toen ook mee.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Paling1
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Er komt een OPC/VXR versie van de Corsa-e en de Mokka-e.
https://www.autoexpress.c...-badge-and-electric-power
Ben benieuwd hoe die eruit gaan zien.

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:46
Paling1 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:59:
Er komt een OPC/VXR versie van de Corsa-e en de Mokka-e.
https://www.autoexpress.c...-badge-and-electric-power
Ben benieuwd hoe die eruit gaan zien.
Zelfde motor en aandrijflijn helaas. Beter hadden ze achterwielaandrijving (of zelfs 4 wiel aangedreven) en een krachtige motor geïntroduceerd.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

4-wiel aangedreven lijkt me de meest logische optie.
Het is nu met alleen aandrijving op de voorwielen al te veel vermogen/koppel.
De traction control kan het nu al totaal niet bijhouden zodra het maar een klein beetje vochtig is buiten.

• fisherman
Paling1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:48:
4-wiel aangedreven lijkt me de meest logische optie.
Het is nu met alleen aandrijving op de voorwielen al te veel vermogen/koppel.
De traction control kan het nu al totaal niet bijhouden zodra het maar een klein beetje vochtig is buiten.
Als het nat is heb je met voorwielaandrijving al snel slippende wielen. Zeker met ruim max 204pk en een koppel van 360nm vanuit stilstand. In sportmodus is het helemaal glijden. Op droog wegdek tractie genoeg, zelfs met van die eco banden eigenlijk nooit wielspin op droog wegdek.

• Ophidian
  • Nu online
@Aapje @Paling1 @Prullenbak84 @India Sierra

Hebben jullie ook een terugroepactie gehad? Deze staat nu op mijn kenteken open, maar van de dealer nog weinig bericht gehad hierover.

Omschrijving defect Er is mogelijk een slechte elektrische massaverbinding voor de airbags aanwezig.

Materiële gevolgen Hierdoor bestaat de kans dat de zijairbag eventueel onverwacht kan afgaan.

Link

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• India Sierra
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:57

India Sierra

Learn by failure

Thanks voor de tag! Nee hier nog niks gehoord van dealer. Als ik op kenteken kijk staat inderdaad die uitleg erbij. Zal zsm afspraak maken.

In MyOpel (website) zie ik hem inderdaad staan. In de app is niks te zien.

Wat zijn jullie ervaringen met de "eco" modus trouwens van de Corsa-e? Ik zou verwachten dat de "eco" modus puur de warmtepomp zou gebruiken ofzo maar hij lijkt verwarming in general gewoon uit te zetten (of hij gebruikt restwarmte ofzo, dat zou verklaren waaorm hij bij wegrijden en korte stukken gewoon niet doet verwarmen in eco).

Heb laatst ook al de corsa gebracht voor een defect. De USB poort voor android auto maakte geen contact meer. Gezien ik geen navi heb gepakt (1400 euro voor de navi vond ik absurd, geen andere voordelen naast het grotere scherm daabrij ook nog) was ik nogal crippled haha.

Kon niet er op wachten want niet standaard reparatie. Smiddags werd ik gebeld dat inderdaad de USB poort kapot was (joh) en er een nieuwe besteld moest worden, die kwam de dag erna. Ok is goed, dat laten doen. Wordt ik de dag erna weer gebeld jaaa nou die USB poort hadden ze de verkeerde besteld maar ze hadden het zelf kunnen repareren, of dat goed was. :+

Bleken metalen klemmetjes niet goed gecrimpt te zijn aan de USB poort waardoor die niet op zijn plek bleef en naar achteren schoof zodra je wat in stak in de poort. Nu werkt het weer gelukkig :)

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:02:

Hebben jullie ook een terugroepactie gehad? Deze staat nu op mijn kenteken open, maar van de dealer nog weinig bericht gehad hierover.

Omschrijving defect Er is mogelijk een slechte elektrische massaverbinding voor de airbags aanwezig.

Materiële gevolgen Hierdoor bestaat de kans dat de zijairbag eventueel onverwacht kan afgaan.

Link
Net effe gekeken bij de RDW. Maar voor mijn kenteken staan er geen terugroepacties open...

Maar een zij airbag die onverwacht afgaat.... Daar zou ik wel van schrikken denk ik... 8)

• Ophidian
  • Nu online
India Sierra schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:19:
Thanks voor de tag! Nee hier nog niks gehoord van dealer. Als ik op kenteken kijk staat inderdaad die uitleg erbij. Zal zsm afspraak maken.

In MyOpel (website) zie ik hem inderdaad staan. In de app is niks te zien.

Wat zijn jullie ervaringen met de "eco" modus trouwens van de Corsa-e? Ik zou verwachten dat de "eco" modus puur de warmtepomp zou gebruiken ofzo maar hij lijkt verwarming in general gewoon uit te zetten (of hij gebruikt restwarmte ofzo, dat zou verklaren waaorm hij bij wegrijden en korte stukken gewoon niet doet verwarmen in eco).
Op de Eco stand gaat de verwarming uit en heb je alleen nog stoel en stuur verwarming. In principe gebruik je de warmtepomp altijd, alleen helaas wordt deze bij lagere temperatuur steeds onzuiniger (COP daalt). Ik gebruik veel preconditioneren en dan merk je niet veel van de verwarming op het verbruik eigenlijk. Zit nu op zo'n 18,5kWh/100 km over 7000 km vanaf september.

Was een kort ritje met voorverwarmen aan de laadpaal.

Hierna dezelfde rit terug naar huis maar even verwarmen na het instappen met even piekverbruik en nadat hij op temperatuur was weer lager verbruik:

• Prullenbak84
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 22:30

Link
Aiii nee niks gehoord. Maar geldt ook voor mijn kenteken. Ik zal binnenkort eens de dealer bellen (als ik niks van hen hoor).

@India Sierra tijdens eco verwarmt ie niet of minder, volgens mij.

Jij hebt ook geen Navi, begrijp ik? Mij werd verteld dat dat de reden is dat ik die schermpjes die ophidian laat zien niet heb. Klopt dat verhaal? Zolang de app het een beetje doet mis ik ze niet heel erg, maar vind t nog steeds een beetje jammer.

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:06

Aapje

Opel-beun

Link
Niks nog gehoord, maar hij staat erwel idd. Was ook al een terugroepactie voor een domme sticker :D

• Prullenbak84
Aapje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:36:
[...]

Niks nog gehoord, maar hij staat erwel idd. Was ook al een terugroepactie voor een domme sticker :D
Die heb ik ook al gemist. Wat was daar aan de hand dan?

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Aiii nee niks gehoord. Maar geldt ook voor mijn kenteken. Ik zal binnenkort eens de dealer bellen (als ik niks van hen hoor).

@India Sierra tijdens eco verwarmt ie niet of minder, volgens mij.

Jij hebt ook geen Navi, begrijp ik? Mij werd verteld dat dat de reden is dat ik die schermpjes die ophidian laat zien niet heb. Klopt dat verhaal? Zolang de app het een beetje doet mis ik ze niet heel erg, maar vind t nog steeds een beetje jammer.
Nee ik heb ook de Navi niet gepakt. Die grafiekjes krijg je dan idd ook niet, alleen via de app waarin het niet werkt. Achteraf misschien toch de navi moeten pakken maar van de andere kant blijf ik het enorm veel geld vinden voor netto bijna niks gezien ik met android auto een bijna soortgelijke ervaring heb..

Bij mij wil de app het verbruik in liters laten zien en dat is ook nog eens 0. Maar de app begint langzaam beter te worden. Ik had ze gemaild waarom de auto "opel corsa 20" heette en wat er met de andere 19 is gebeurd. Inmiddels is het gewoon Opel corsa :P

Hoe is bij jullie het bereik in de winter zoals nu? Met 100km/h haal ik zo'n 200km, had iets meer verwacht gezien ik in de zomer 300km haalde. Zeker niet ontevreden, alleen eigen laadpaal voor de deur/in de voortuin zou fijn zijn om preconditionen te kunnen doen zonder dat het accu kost :)

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@India Sierra
Gisteren heb ik een lange rit gemaakt. Ongeveer 145 km heen en 165km terug.
Grootste deel snelweg met eco stand aan inclusief stoel en stuur verwarming. Ik had hem voor vertrek 100% opgeladen en voorverwarmd. Bereik volgens dashboard was 304km.
Ik kwam aan met 47% accu en een bereik van 115km.
Na een ruim uur weer op de terugweg een andere route en met nog 55km verbruik bij fastned geladen tot 200km (half uurtje laden)bereik. Daarna weer verder en met 24 km bereik (17% accu geloof ik) weer thuis aangekomen.
Beetje vreemd verloop dus. Ik heb tijdens het rijden af en toe de normaal stand aan gezet voor een beetje extra verwarming.
Tijdens het laden bij fastned (450km/h) werd het laden ineens onderbroken. Moest dus een nieuwe laadsessie starten.
Thuis aan de lader werd het laden ook even onderbroken maar ging na 20 minuten vanzelf weer verder. Zag ik toevallig overigens want de Zappi hub en app werkt bij mij nog steeds niet.

Samengevat denk ik dat 200km zeker haalbaar is op een volle accu en 100km/h op de snelweg.
Alleen de opgave van het bereik is een beetje vreemd.
Ik stond bij fastned als enige aan een hypercharger, maar veel hoger dan 60kW heeft de Corsa niet geladen. Wel een beetje jammer want ik had express de accu vrij ver leeg gereden om een keer de 100kW te halen...

Oh en die Opel app.... Die ziet ook niet alle ritten. Mijn heenreis van gisteren staat niet in de app. Terugreis wel. In 2 delen vanwege het laden .
Laatste deel was 127km met gemiddeld 94km/h.

[Voor 6% gewijzigd door Paling1 op 18-01-2021 12:18]

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Paling1 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:10:
@India Sierra
Gisteren heb ik een lange rit gemaakt. Ongeveer 145 km heen en 165km terug.
Grootste deel snelweg met eco stand aan inclusief stoel en stuur verwarming. Ik had hem voor vertrek 100% opgeladen en voorverwarmd. Bereik volgens dashboard was 304km.
Ik kwam aan met 47% accu en een bereik van 115km.
Na een ruim uur weer op de terugweg een andere route en met nog 55km verbruik bij fastned geladen tot 200km (half uurtje laden)bereik. Daarna weer verder en met 24 km bereik (17% accu geloof ik) weer thuis aangekomen.
Beetje vreemd verloop dus. Ik heb tijdens het rijden af en toe de normaal stand aan gezet voor een beetje extra verwarming.
Tijdens het laden bij fastned (450km/h) werd het laden ineens onderbroken. Moest dus een nieuwe laadsessie starten.
Thuis aan de lader werd het laden ook even onderbroken maar ging na 20 minuten vanzelf weer verder. Zag ik toevallig overigens want de Zappi hub en app werkt bij mij nog steeds niet.

Samengevat denk ik dat 200km zeker haalbaar is op een volle accu en 100km/h op de snelweg.
Ik stond bij fastned als enige aan een hypercharger, maar veel hoger dan 60kW heeft de Corsa niet geladen. Wel een beetje jammer want ik had express de accu vrij ver leeg gereden om een keer de 100kW te halen...

Oh en die Opel app.... Die ziet ook niet alle ritten. Mijn heenreis van gisteren staat niet in de app. Terugreis wel. In 2 delen vanwege het laden .
Ahja. Misschien dat de eco stand de accu niet / weinig verwarmt? Dat je door koude accu niet de 100kW hebt aangetikt. Weet niet of dat echt de oorzaak is. Ik heb laatst wel met 95kW geladen bij een shell recharge lader (aanrader, vooralsnog 35ct/kWh) en toen reed ik op normal.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

India Sierra schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Ahja. Misschien dat de eco stand de accu niet / weinig verwarmt? Dat je door koude accu niet de 100kW hebt aangetikt. Weet niet of dat echt de oorzaak is. Ik heb laatst wel met 95kW geladen bij een shell recharge lader (aanrader, vooralsnog 35ct/kWh) en toen reed ik op normal.
Geen idee hoe dat zit met accu verwarming.
Ik heb pas 1 keer bij een Shell recharge gestaan. Die was toen helaas in onderhoud.
Gisteren was ik eigenlijk ook van plan om bij een shell te stoppen, maar kwam alleen Esso's tegen... 8)7
Ook voorbij een pomp gereden waar ik pas tijdens het voorbij rijden zag dat er ook een fastned was. Verder was dat nergens op de borden aangegeven. Die fastned was overigens goed bezet. De fastned die ik 10km later tegen kwam was verder leeg...
Ik had overigens helemaal niets gepland voor het laden.
Op de heenweg had ik op de route vooral het laatste stuk veel autowegen en weinig snelladers. Terugweg dus maar via de snelweg om zo meer kans te hebben om een snellader tegen te komen.

Waarschijnlijk moet ik deze route komend weekend weer rijden, dus misschien ga ik nu maar wel wat plannen qua snelladen.

[Voor 5% gewijzigd door Paling1 op 18-01-2021 14:17]

• Prullenbak84
India Sierra schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Nee ik heb ook de Navi niet gepakt. Die grafiekjes krijg je dan idd ook niet, alleen via de app waarin het niet werkt. Achteraf misschien toch de navi moeten pakken maar van de andere kant blijf ik het enorm veel geld vinden voor netto bijna niks gezien ik met android auto een bijna soortgelijke ervaring heb..
Navi mis ik inderdaad ook helemaal niet. Doe mij maar CarPlay/android auto inderdaad, werkt toch stukje beter en dan heb je tenminste up-to-date kaarten. Maar het gemis van dat hele energiemenu hadden ze wel even mogen laten weten van tevoren. Wel fijn dat dat verhaal in ieder geval klopt. Ik had nog steeds het idee dat ik de enige was en dat er dus misschien iets misgegaan was bij mij. Maar dat is dus niet zo.
Bij mij wil de app het verbruik in liters laten zien en dat is ook nog eens 0. Maar de app begint langzaam beter te worden. Ik had ze gemaild waarom de auto "opel corsa 20" heette en wat er met de andere 19 is gebeurd. Inmiddels is het gewoon Opel corsa :P
Och die app... ik erger me alleen al kapot aan de vertalingen. Waarom "charge" is vertaald naar "in rekening brengen" is toch wel een blunder van de bovenste plank...

Ook reageert ie heel vaak niet. Dan wil ik de status van de accu of laadvoortgang weten of hem voorverwarmen en dan kan je refreshen wat je wil, maar het werkt gewoon niet. Daarnaast heeft ie bij mij gewoon een paar weken überhaupt niet gewerkt omdat de app bedacht had dat ik een pincode moest hebben. Die had ik niet en zowel de dealer als de helpdesk hadden ook geen idee. Uiteindelijk bleek de oplossing gewoon de hele app weggooien en hem opnieuw installeren, dat drie keer doen, een dansje en een achterwaartse salto naar het noord-noord-oosten en toen deed ie het weer :P

Eigenlijk is die app gewoon een wanproduct.
Hoe is bij jullie het bereik in de winter zoals nu? Met 100km/h haal ik zo'n 200km, had iets meer verwacht gezien ik in de zomer 300km haalde. Zeker niet ontevreden, alleen eigen laadpaal voor de deur/in de voortuin zou fijn zijn om preconditionen te kunnen doen zonder dat het accu kost :)
Dat ligt er een beetje aan. Als je hem vantevoren kan verwarmen aan de kabel, dan is het wel ok. 20 minuten voorverwarmen terwijl je stil staat kost anders makkelijk 20km range (ik doe dat wel als het me ramen krabben bespaart ;) ). Dus dat is met rijden denk ik ongeveer hetzelfde.
Heb daarom ook het vermoeden dat veel korte stukjes (waarbij ie telkens het interieur weer gaat verwarmen) veel onzinniger is dan gewoon een langere tijd rijden. Ik laad ook bijna nooit tot de 100%, maar bij de 80% geeft ie bij mij volgens mij rond de 210 aan ofzo?
Paling1 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:10:
@India Sierra
Dit heeft dan misschien ook met temperatuur te maken? Geen idee, ik kom eigenlijk nooit bij de snellader, maar de enkele keer dat ik bij de fastned was ging ie wel gewoon met een goeie 95 kW ofzo.
Die rittenregistratie werkt inderdaad ook echt heel half en zo af en toe. Dat zou ik daarom ook het liefst gewoon helemaal uitzetten. Ik zit ook niet echt te wachten op een pusherbicht dat ik net een rit heb gemaakt. Dat weet ik zelf ook wel :P

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Prullenbak84 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Och die app... ik erger me alleen al kapot aan de vertalingen. Waarom "charge" is vertaald naar "in rekening brengen" is toch wel een blunder van de bovenste plank...

Ook reageert ie heel vaak niet. Dan wil ik de status van de accu of laadvoortgang weten of hem voorverwarmen en dan kan je refreshen wat je wil, maar het werkt gewoon niet. Daarnaast heeft ie bij mij gewoon een paar weken überhaupt niet gewerkt omdat de app bedacht had dat ik een pincode moest hebben. Die had ik niet en zowel de dealer als de helpdesk hadden ook geen idee. Uiteindelijk bleek de oplossing gewoon de hele app weggooien en hem opnieuw installeren, dat drie keer doen, een dansje en een achterwaartse salto naar het noord-noord-oosten en toen deed ie het weer :P

Eigenlijk is die app gewoon een wanproduct.

[...]

Die rittenregistratie werkt inderdaad ook echt heel half en zo af en toe. Dat zou ik daarom ook het liefst gewoon helemaal uitzetten. Ik zit ook niet echt te wachten op een pusherbicht dat ik net een rit heb gemaakt. Dat weet ik zelf ook wel :P
Die app is inderdaad om te huilen. Heb dat van het 'in rekening brengen' al meerdere malen gemeld. Wordt weinig mee gedaan lijkt het.
Ook het idee dat je zo'n app maakt, een laadfunctie inbouwd en dan verder helemaal 'vergeet' dat EV's geen verbruik in liters hebben....
Pincode moest ik overigens instellen bij het installeren. Daar wordt zo nu en dan naar gevraagd als ik een paar honderd keer op de verversen knopje heb gedrukt.
In eerdere versies van de app kreeg je dan ook van die leuke franse foutmeldingen...

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Inderdaad, die app en zijn vertalingen zijn om te huilen. Weet niet of het hier gemeld was of op het corsa-drivers forum maar de update van de app om bijv in te kunnen stellen tot hoe ver de auto mag laden was uitgesteld tot midden 2021 (was eerst eind 2020). Hopelijk doet die update veel goed want vooralsnog heeft die app er voor gezorgd dat ik als volgende auto absoluut geen PSA wil :+

• Prullenbak84
India Sierra schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:06:
Inderdaad, die app en zijn vertalingen zijn om te huilen. Weet niet of het hier gemeld was of op het corsa-drivers forum maar de update van de app om bijv in te kunnen stellen tot hoe ver de auto mag laden was uitgesteld tot midden 2021 (was eerst eind 2020). Hopelijk doet die update veel goed want vooralsnog heeft die app er voor gezorgd dat ik als volgende auto absoluut geen PSA wil :+
Ik hoop toch dat er ergens in de komende 6 jaar wel iets verbetert. Normaalgesproken ga ik in dat tijdsbestek geen andere auto kopen 😛

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Zeker waar maar als die app maar marignaal beter wordt of dat het heel lang duurt zal ik dat zeker onthouden bij een volgende auto :)

• Casual_T
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 14-06 10:22
Geen idee of ik de vraag hier kan stellen, maar ik zag geen ander geschikt topic. Wij zijn op zoek naar een ocassion in het C-segment en mijn oog is gevallen op de Opel Astra. Budget is ongeveer tussen de € 12,5 en 15K, waarbij ik liever er midden in wil zitten. Nou zie ik op AutoScout best wel wat Astra's in deze prijsklasse voorbij komen uit bouwjaar 2016/2017, met een redelijk optie pakket.

Nou vraag ik me af, is het verstandig te gaan voor een turbo met 4 cilinders? Voor wat betreft het rijden van auto's ben ik een groentje, dit wordt onze eerste échte auto (voorheen auto van ouders gereden).

Ik heb dan ook geen uitgebreide eisen t.a.v. de motor, maar wil wel een beetje vlot kunnen rijden en goed kunnen optrekken. Op internet en youtube lees ik wel eens dat ook de Astra na 2016 nog een 'stoffig' imago heeft, maar ik vind het een mooie auto en als het een beetje meevalt qua klachten, overwegen wij hem dus serieus.

Dus concreet de vraag dan; zijn er typische mankementen bij deze modellen, waar moet ik op letten, etc.? :) Alle tips zijn welkom!

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:16
Casual_T schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:56:
Geen idee of ik de vraag hier kan stellen, maar ik zag geen ander geschikt topic. Wij zijn op zoek naar een ocassion in het C-segment en mijn oog is gevallen op de Opel Astra. Budget is ongeveer tussen de € 12,5 en 15K, waarbij ik liever er midden in wil zitten. Nou zie ik op AutoScout best wel wat Astra's in deze prijsklasse voorbij komen uit bouwjaar 2016/2017, met een redelijk optie pakket.

Nou vraag ik me af, is het verstandig te gaan voor een turbo met 4 cilinders? Voor wat betreft het rijden van auto's ben ik een groentje, dit wordt onze eerste échte auto (voorheen auto van ouders gereden).

Ik heb dan ook geen uitgebreide eisen t.a.v. de motor, maar wil wel een beetje vlot kunnen rijden en goed kunnen optrekken. Op internet en youtube lees ik wel eens dat ook de Astra na 2016 nog een 'stoffig' imago heeft, maar ik vind het een mooie auto en als het een beetje meevalt qua klachten, overwegen wij hem dus serieus.

Dus concreet de vraag dan; zijn er typische mankementen bij deze modellen, waar moet ik op letten, etc.? :) Alle tips zijn welkom!
Ik rijd de 1.0 Turbo (105pk) en die bevalt mij best goed. Geen strepentrekker, maar door de turbo ruim voldoende vermogen om gemakkelijk met het verkeer mee te komen. Met de 5-bak ong. 2900 toeren bij 120 km/h. Bij 110 km/h en relatief veel snelweg gemiddeld 5.8/100 verbruik (17" velgen). Met max. snelheid op de NL wegen gaat dit prima zo. Ik wilde destijds niet meer dan 10k uitgeven, vandaar de 1.0. Met jouw budget zou ik de 1.4 overwegen zodat je wat meer vermogen hebt. Niet voor de noodzaak, wel voor de leuk. Ik vind zelf de opties belangrijker dan de motor: AGR stoelen zitten heel goed, het 9 inch scherm met Android Auto/ Carplay werkt top, parkeersensoren voor en achter en een achteruitrijcamera zou ik niet meer zonder kunnen.

• Casual_T
Barns schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:22:
[...]

Ik rijd de 1.0 Turbo (105pk) en die bevalt mij best goed. Geen strepentrekker, maar door de turbo ruim voldoende vermogen om gemakkelijk met het verkeer mee te komen. Met de 5-bak ong. 2900 toeren bij 120 km/h. Bij 110 km/h en relatief veel snelweg gemiddeld 5.8/100 verbruik (17" velgen). Met max. snelheid op de NL wegen gaat dit prima zo. Ik wilde destijds niet meer dan 10k uitgeven, vandaar de 1.0. Met jouw budget zou ik de 1.4 overwegen zodat je wat meer vermogen hebt. Niet voor de noodzaak, wel voor de leuk. Ik vind zelf de opties belangrijker dan de motor: AGR stoelen zitten heel goed, het 9 inch scherm met Android Auto/ Carplay werkt top, parkeersensoren voor en achter en een achteruitrijcamera zou ik niet meer zonder kunnen.
De opties en interieur vind ik uit de foto's er ook vrij goed uit komen. Oogt wel strak van binnen. Werkt het infotainment systeem ook een beetje lekker? Ik zat inderdaad ook te kijken naar veel opties, ben zelf nogal een luie inparkeerder, dus kom maar op met die sensoren :+. Schijnbaar doen ze ook proefritten aan huis nu met covid, dus misschien binnenkort maar eens een proefritje doen ..

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Vanochtend de Corsa gebracht voor de terugroepactie, ben benieuwd. De man aan de balie leek er niet veel vanaf te weten, hopelijk de monteurs wel :+

Andere vraag, wat zijn jullie ervaringen met de automatische ruitenwissers @Ophidian @Prullenbak84 @Aapje ? Ik vind ze zelfs op de snelste stand gruwelijk traag tot het gevaarlijke aan toe. Vooral als het harder gaat regenen moet eerst de hele voorruit "dicht" regenen voordat er ietwat sneller gewist wordt. En zelfs dan is het traag wissen. Vanochtend was er best wel flinke regen maar de sensor vond interval meer dan zat... Heb hem handmatig gezet naar continu omdat ik echt geen steek zag.

Heb dit al eens aangekaart bij de dealer (toen ik de corsa bracht voor de kapotte USB) maar die zei dat uit hun test bleek dat alles naar verwachting werkte.. Binnenkort dashcam installeren en op die manier filmpjes maken, hopelijk brengt dat me verder. Tenzij dit natuurlijk "normaal" is en ik te nauwkeurig ben, vandaar ook mijn vraag :)

• Prullenbak84
India Sierra schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:15:
Vanochtend de Corsa gebracht voor de terugroepactie, ben benieuwd. De man aan de balie leek er niet veel vanaf te weten, hopelijk de monteurs wel :+
Ik ga binnenkort ook eens bellen, ik ben benieuwd.
Andere vraag, wat zijn jullie ervaringen met de automatische ruitenwissers @Ophidian @Prullenbak84 @Aapje ? Ik vind ze zelfs op de snelste stand gruwelijk traag tot het gevaarlijke aan toe. Vooral als het harder gaat regenen moet eerst de hele voorruit "dicht" regenen voordat er ietwat sneller gewist wordt. En zelfs dan is het traag wissen. Vanochtend was er best wel flinke regen maar de sensor vond interval meer dan zat... Heb hem handmatig gezet naar continu omdat ik echt geen steek zag.
Met de snelheid enzo heb ik niet echt problemen gehad. Wat me wel opviel, is dat je hem zelf telkens opnieuw op automatisch moet zetten. BIj mijn vorige opel stond ie gewoon altijd op automatisch, en ik keek er verder nooit naar. Nu moet ik hem zelf uitzetten en de keer daarna dat ik weer ga rijden, moet ik hem zelf weer op automatisch zetten. Dat eerste vergeet ik vaak, dus als het gaat regenen moet ik hem even van automatisch afhalen en weer terug erop zetten. Dan is er niet veel automatisch meer aan, natuurlijk...Vind ik vrij vervelend.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Heb dit al eens aangekaart bij de dealer (toen ik de corsa bracht voor de kapotte USB) maar die zei dat uit hun test bleek dat alles naar verwachting werkte.. Binnenkort dashcam installeren en op die manier filmpjes maken, hopelijk brengt dat me verder. Tenzij dit natuurlijk "normaal" is en ik te nauwkeurig ben, vandaar ook mijn vraag :)
Ik vond de wissers in de automatische stand ook niet heel erg snel gaan, maar als je dan aan het rechter stengeltje draait kan je de interval regelen. Volgens mij helpt dat ook voor de automatische stand want die reageert bij mij nu sneller dan eerst.

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Ik ga binnenkort ook eens bellen, ik ben benieuwd.

[...]

Met de snelheid enzo heb ik niet echt problemen gehad. Wat me wel opviel, is dat je hem zelf telkens opnieuw op automatisch moet zetten. BIj mijn vorige opel stond ie gewoon altijd op automatisch, en ik keek er verder nooit naar. Nu moet ik hem zelf uitzetten en de keer daarna dat ik weer ga rijden, moet ik hem zelf weer op automatisch zetten. Dat eerste vergeet ik vaak, dus als het gaat regenen moet ik hem even van automatisch afhalen en weer terug erop zetten. Dan is er niet veel automatisch meer aan, natuurlijk...Vind ik vrij vervelend.
Werd net gebeld, hij is al klaar. Straks eens kijken of er wat te zien is :)

Klopt ja, vind ik ook irritant. Van de andere kant, het is ff omhoog en weer terug tikken. Maar toch :+
Paling1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Ik vond de wissers in de automatische stand ook niet heel erg snel gaan, maar als je dan aan het rechter stengeltje draait kan je de interval regelen. Volgens mij helpt dat ook voor de automatische stand want die reageert bij mij nu sneller dan eerst.
Hij staat bij mij al op het snelste wat kan. Maar zelfs dan regent de hele voorruit "dicht" voordat er wat gebeurd.. Denk dat ik het eens fatsoenlijk op video moet krijgen voordat ik er wat aan gedaan krijg.

Heb niet het idee dat ze bij opel aan de balie veel weten van de EVs want toen ik vroeg hoe het zat met de tripmeter bug waar hij je verbruik vermindert als je laadt keek hij me aan alsof hij water zag branden om me vervolgens te zeggen dat het normaal is dat de range toeneemt bij het laden 8)7

• Ophidian
  • Nu online
Nee dit herken ik niet. Vind hem juist vaak irritant snel :+ Staat bij mij op de langzaamste of een na langzaamste, omdat hij anders te vaak wist. Heb je condens bij de sensor? Dat ie niet goed kan meten hoe hard het regent?
Prullenbak84 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:25:
[...]
Snap ook niet waarom ze niet de implementatie van Peugeot en Citroen hebben overgenomen. Daar is het een tikje naar beneden om de sensor aan te zetten (wat bij ons eenmalig wissen is). Veel handiger dan hoe het nu is.

Morgen gaat mijn Corsa naar de dealer voor de terugroepactie. Gaan ze als het goed is ook even kijken naar een kraak bij de bestuurdersstoel\portier als je over drempels gaat. Moet sowieso nog een keer terug, omdat de achterklep net iets scheef zit, waardoor die soms subtiel langs de binnenkant van het achterlicht komt. Maar ook niet altijd, maar irriteert me genoeg dat ze het maar moeten repareren ;)

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:46:
[...]

Nee dit herken ik niet. Vind hem juist vaak irritant snel :+ Staat bij mij op de langzaamste of een na langzaamste, omdat hij anders te vaak wist. Heb je condens bij de sensor? Dat ie niet goed kan meten hoe hard het regent?

[...]

Snap ook niet waarom ze niet de implementatie van Peugeot en Citroen hebben overgenomen. Daar is het een tikje naar beneden om de sensor aan te zetten (wat bij ons eenmalig wissen is). Veel handiger dan hoe het nu is.

Morgen gaat mijn Corsa naar de dealer voor de terugroepactie. Gaan ze als het goed is ook even kijken naar een kraak bij de bestuurdersstoel\portier als je over drempels gaat. Moet sowieso nog een keer terug, omdat de achterklep net iets scheef zit, waardoor die soms subtiel langs de binnenkant van het achterlicht komt. Maar ook niet altijd, maar irriteert me genoeg dat ze het maar moeten repareren ;)
Raar, zal eens kijken inderdaad. Zit die achter de sensor achter de spiegel? Wie weet zit er nog folie op :+

Over je achterklep, dat is mij nog niet opgevallen. Wel viel me op dat het laadklepje niet recht is en onderaan wat uitsteekt tov de rest van de auto. In de showroom zag ik dat de anderen dat niet hadden.

Eerst maar eens die regensensor zien te vinden en dan zie ik wel verder :)

Airbag is al gerepareerd bij mij vandaag, kan niks zien dus zal we in orde zijn

• Prullenbak84
Ophidian schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:46:
[...]

Of waarom ze niet gewoon die van Opel gehouden hebben. Zet het ding op "automatisch" en blijf tot nader order, zolang die schakelaar op "auto" staat, op automatisch staan. Net als met de lichten, eigenlijk.

Ik zag overigens in mijn postnl app dat er post van opel onderweg is. Zou dat over de terugroepactie gaan? Ik ben benieuwd.

• Ophidian
  • Nu online
Prullenbak84 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:21:
[...]

Of waarom ze niet gewoon die van Opel gehouden hebben. Zet het ding op "automatisch" en blijf tot nader order, zolang die schakelaar op "auto" staat, op automatisch staan. Net als met de lichten, eigenlijk.
Ja, aan de andere kant is het argument dat je dat niet wil bijvoorbeeld als het gevroren heeft. Is imo ook wat voor te zeggen. En laten we eerlijk zijn, eigenlijk rijden we nu allemaal een Peugeot. Ik ben nu gewoon gewend het uit te zetten als ik hem parkeer, en met twee PSA Opels zit dat er nu wel in ;)

Hier ook een opelbrief in de Postnl app btw.

[Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 20-01-2021 08:33]

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

De bediening van de cruise control hadden ze ook wel over mogen nemen van Citroën.
Wat een gedoe is dat. Pause en resume zijn aparte knoppen en je moet hem elke rit eerst oog aan zetten.
Bij mijn vorige auto werkte dat veel intuïtiever.

• Prullenbak84
Paling1 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:44:
De bediening van de cruise control hadden ze ook wel over mogen nemen van Citroën.
Wat een gedoe is dat. Pause en resume zijn aparte knoppen en je moet hem elke rit eerst oog aan zetten.
Bij mijn vorige auto werkte dat veel intuïtiever.
Ook die vond ik in mijn vorige opel handiger, inderdaad.
Ophidian schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:32:
[...]

Ja, aan de andere kant is het argument dat je dat niet wil bijvoorbeeld als het gevroren heeft. Is imo ook wat voor te zeggen. En laten we eerlijk zijn, eigenlijk rijden we nu allemaal een Peugeot. Ik ben nu gewoon gewend het uit te zetten als ik hem parkeer, en met twee PSA Opels zit dat er nu wel in ;)

Hier ook een opelbrief in de Postnl app btw.
Ik zet hem uit en weer aan als ik druppels op de ruit zie. :P

• Kimi-Alonso
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
harveydwijs2 schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:22:
Afgelopen weekend heeft mijn Astra een "ander" kleurtje gekregen :).

Zeer blij mee!

[Afbeelding]

Volgende maand worden de velgen nog zwart gespoten. Durf alleen niet te zeggen of het mat of glanzend gaat worden.
Ziet er goed uit! Zou je misschien wat meer foto's kunnen plaatsen uit andere hoeken? Heb je eventueel ook de naam van de garage/specialist waar je dit hebt laten doen? :)

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-06 09:33
Kimi-Alonso schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:06:
[...]

Ziet er goed uit! Zou je misschien wat meer foto's kunnen plaatsen uit andere hoeken? Heb je eventueel ook de naam van de garage/specialist waar je dit hebt laten doen? :)
Auto is helaas weer ingeruild voor een ander (speel) autootje :)

Deze auto heb ik bij DipWorks laten doen in Cuijk. Als je van plan ben om dit echt te laten doen zou ik naar TT Dips (plastidip Steenbergen) in Steenbergen gaan.

Heeft veel meer auto's gedaan (ervaring) en heeft ook 3x zoveel kleuren.

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Casual_T schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:56:

Ik moet zeggen dat ik de Astra K een best fijne auto vind (heb er zelf geen, wel enkele keren mee gereden). Persoonlijk zou ik altijd voor de 1.4 Turbo (of 1.6 Turbo :9) gaan, maar met de 1.0 Turbo kom je ook prima mee.

Qua betrouwbaarheid zijn de Astra K's echt wel goed, daar zou ik me niet echt zorgen over maken. Ze beschikken over een volledig nieuwe motorengeneratie t.o.v de Astra J.

Persoonlijke aanrader vind ik een Astra met AGR-stoelen, met uitschuifbare zitting. Dat zijn (naar mijn mening) echt een van de beste stoelen in het segment. De infotainementsystemen van de Astra K werken ook goed, en met Apple CarPlay/Android Auto kan je eenvoudig je telefoon koppelen.

De Astra K is misschien niet de meest spannende auto, maar in de juiste uitvoering ziet hij er prima uit en bied een goede balans in rijdynamiek en rijcomfort :Y

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@Casual_T ik rijd sinds een maand of 3-4 een Astra K uit 2019, een innovation uitvoering (dus met luxer infotainment systeem en stoelverwarming, uitschuifbare stoelen etc.) met een 1.4 Turbo blok. De auto bevalt prima. Er zijn hier en daar wat dingetjes die ik net een beejte onhandig vind (bv. het niet automatisch inklappen van de spiegels bij auto op slot doen, het niet standaard uit kunnen zetten van start/stop systeem), maar dan bedenk ik me maar dat er een reden voor is, Opel wil vast motivatie geven om de Insignia te kopen namelijk :) Ik vind deze auto veel waar voor je geld geven. Prima auto's, maar minder gewild en dat zie je terug in de prijs, win-win dus.

• Casual_T
MK_ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:06:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de Astra K een best fijne auto vind (heb er zelf geen, wel enkele keren mee gereden). Persoonlijk zou ik altijd voor de 1.4 Turbo (of 1.6 Turbo :9) gaan, maar met de 1.0 Turbo kom je ook prima mee.

Qua betrouwbaarheid zijn de Astra K's echt wel goed, daar zou ik me niet echt zorgen over maken. Ze beschikken over een volledig nieuwe motorengeneratie t.o.v de Astra J.

Persoonlijke aanrader vind ik een Astra met AGR-stoelen, met uitschuifbare zitting. Dat zijn (naar mijn mening) echt een van de beste stoelen in het segment. De infotainementsystemen van de Astra K werken ook goed, en met Apple CarPlay/Android Auto kan je eenvoudig je telefoon koppelen.

De Astra K is misschien niet de meest spannende auto, maar in de juiste uitvoering ziet hij er prima uit en bied een goede balans in rijdynamiek en rijcomfort :Y
Is de Astra J de voorganger? En de K dan de serie 2016-2019? Sorry, heb me niet heel erg verdiept in de letters nog :+. Mijn voorkeur gaat idd uit naar de 1.4 Turbo (140 PK), maar nog even in de wacht en wat aan het afspeuren voor de ideale combi. Schijnbaar komen er nu ook flink wat ex-lease bakken vrij en zal het aanbod redelijk zijn. Mijn idee is dat het met een budget tussen de 13 en 14K wel moet lukken, afhankelijk wat de onderhandelruimte is dan. Dank voor je toelichting iig.
LankHoar schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:08:
@Casual_T ik rijd sinds een maand of 3-4 een Astra K uit 2019, een innovation uitvoering (dus met luxer infotainment systeem en stoelverwarming, uitschuifbare stoelen etc.) met een 1.4 Turbo blok. De auto bevalt prima. Er zijn hier en daar wat dingetjes die ik net een beejte onhandig vind (bv. het niet automatisch inklappen van de spiegels bij auto op slot doen, het niet standaard uit kunnen zetten van start/stop systeem), maar dan bedenk ik me maar dat er een reden voor is, Opel wil vast motivatie geven om de Insignia te kopen namelijk :) Ik vind deze auto veel waar voor je geld geven. Prima auto's, maar minder gewild en dat zie je terug in de prijs, win-win dus.
Ik moet zeggen dat ik een 2019 uitvoering iets te duur vind voor mijn budget, maar een 2016-2017 is dus vast wel te doen. Goed om te horen dat de motor ook bevalt. Het niet automatisch inklappen van de spiegels is wel wat slordig zou je zeggen, voor een auto uit dit segment dan. Dan maar handmatig inklappen :+.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Casual_T schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Is de Astra J de voorganger? En de K dan de serie 2016-2019? Sorry, heb me niet heel erg verdiept in de letters nog :+. Mijn voorkeur gaat idd uit naar de 1.4 Turbo (140 PK), maar nog even in de wacht en wat aan het afspeuren voor de ideale combi. Schijnbaar komen er nu ook flink wat ex-lease bakken vrij en zal het aanbod redelijk zijn. Mijn idee is dat het met een budget tussen de 13 en 14K wel moet lukken, afhankelijk wat de onderhandelruimte is dan. Dank voor je toelichting iig.

[...]

Ik moet zeggen dat ik een 2019 uitvoering iets te duur vind voor mijn budget, maar een 2016-2017 is dus vast wel te doen. Goed om te horen dat de motor ook bevalt. Het niet automatisch inklappen van de spiegels is wel wat slordig zou je zeggen, voor een auto uit dit segment dan. Dan maar handmatig inklappen :+.
Leesvoer :) Hoofdzakelijk: Astra K (bouwjaar 2016 en nieuwer, dus sowieso wat jij ook zou kopen) weegt minder, en heeft een nieuwe, verbeterde motorlijn. Wat ik ook leuk vind is de sierstrip aan de zijkant die de wagen erg sportief doet ogen.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Casual_T schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:00:
[...]
Astra J is de voorganger, 2009-2015. In 2015 kwam de Astra K, 2015-nu. Dat is de generatie waar jij naar kijkt neem ik aan. In 2019 had er een facelift plaatsgevonden, maar da's sowieso buiten budget :p

Ik ook aan dat je de 1.4 Turbo 150pk bedoelt, een 140pk-versie is de Astra J. In de Astra K had de 1.4 Turbo 125pk (niet in NL geleverd, wel in Duitsland/België en technisch identiek) of 150pk. Leasetermijnen van 5 jaar beginnen nu af te lopen dus daar zullen er wel wat meer van verschijnen nu :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Casual_T
Dank beide, ik heb nog wat leesvoer de komende tijd denk ik. Ik zie ook wel is de 125pk versie, maar dat is dan blijkbaar meteen een import? Ik heb geen enorme haast, waarschijnlijk wordt het maart eer dat we echt overgaan tot aanschaf. Als er nog zaken zijn waar je typisch op moet letten bij de Astra, alle tips zijn nog welkom.

Als ik eenmaal zo ver ben, zal ik zeker eens een update geven hier met mijn ervaringen :).

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Casual_T schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:13:
Dank beide, ik heb nog wat leesvoer de komende tijd denk ik. Ik zie ook wel is de 125pk versie, maar dat is dan blijkbaar meteen een import? Ik heb geen enorme haast, waarschijnlijk wordt het maart eer dat we echt overgaan tot aanschaf. Als er nog zaken zijn waar je typisch op moet letten bij de Astra, alle tips zijn nog welkom.

Als ik eenmaal zo ver ben, zal ik zeker eens een update geven hier met mijn ervaringen :).
Import is niet per se slecht. In Duitsland zijn wagens nou eenmaal stukken goedkoper. Zorg dat je een VIN check uitvoert (en wanneer de verkoper moeilijk doet om je vraag naar het VIN nummer is dat een duidelijke rode flag), kost je 10-20 euro en geeft je veel info. Zo heb ik al een paar wagens laten staan. Niet zoek naar fouten, maar gewoon naar een kloppende historie (e.g. rare gaten in de kilometers, schade die niet gespcificeerd is, geen onderhoud bij een dealer de eerste 2 jaar etc.).

@MK_ heb het principe van een facelift bij auto's nog nooit echt goed gesnapt. Ik zie vaak weinig verschil, maar dat zal wel aan mij liggen :)

• Ophidian
  • Nu online
@LankHoar Het gaat niet altijd om per se veel uiterlijke veranderingen, maar ook andere of nieuwere software, andere motoren, etc.

@Casual_T Hou goed de opties in de gaten. Waar sommige optiecombinaties in NL logisch zijn voor ons, kan dat in Duitsland heel anders zijn en daardoor opties missen.

Hier gisteren de Corsa-E voor de terugroepactie geweest. Tevens de kraak in de bestuurderskant inderdaad gehoord. Volgende week woensdag dag in onderzoek daarvoor en wordt meteen achterklep gesteld.

[Voor 24% gewijzigd door Ophidian op 21-01-2021 10:30]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:26:
[...]
Import is niet per se slecht. In Duitsland zijn wagens nou eenmaal stukken goedkoper. Zorg dat je een VIN check uitvoert (en wanneer de verkoper moeilijk doet om je vraag naar het VIN nummer is dat een duidelijke rode flag), kost je 10-20 euro en geeft je veel info. Zo heb ik al een paar wagens laten staan. Niet zoek naar fouten, maar gewoon naar een kloppende historie (e.g. rare gaten in de kilometers, schade die niet gespcificeerd is, geen onderhoud bij een dealer de eerste 2 jaar etc.).
Ophidian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:29:
@Casual_T Hou goed de opties in de gaten. Waar sommige optiecombinaties in NL logisch zijn voor ons, kan dat in Duitsland heel anders zijn en daardoor opties missen.
Met een VIN (bij import) kan je mij MyOpel ook wat meer zien over de uitrusting bij niet Nederlandse Opels. Met origineel Nederlandse Opel's kan dat zelf aan de hand van het kenteken. Tevens is dit een goede VIN decoder oOo

Duitse prijslijsten en brochures zijn tevens op Opel-Infos.de terug te vinden :)
@MK_ heb het principe van een facelift bij auto's nog nooit echt goed gesnapt. Ik zie vaak weinig verschil, maar dat zal wel aan mij liggen :)
Zoals Ophidian hierboven al aangaf: vaak is er sprake van een meer technische update. Zo werd er bij de Astra K uiterlijk niet veel aangepast, maar werd wel het volledige motorgamma vernieuwd (zuiniger dus minder CO2, met als gevolg in NL minder BPM dus goedkoper). Ook werd bijvoorbeeld een verwarmde voorruit aan de optielijst toegevoegd. Uiterlijk verschilt minimaal, maar toch weer net iets moderner en strakker. Dat is namelijk ook vaak het geval: het uiterlijk iets bijpunten. Afhankelijk van het origineel en de trend kan dat meer of minder zijn.

Vaak worden bij facelifts ook wat technische probleempjes waar men achter kwam tijdens de eerste levensjaren aangepakt. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Corsa D, daar werd de elektronica aangepast, roestprobleemjes (motorkap) wat aangepakt, stuurinrichting/bekrachtiging vernieuwd om een minder doods gevoel te hebben in de middenstand etc. In het interieur werd een stuk trim dat voorheen hinderlijk reflecteerde in de voorruit vervangen door een zwart stuk (zelfde kleur als het dashboard). Vernieuwde motoren (incl. nieuwe Euro-certificering), een nieuw navigatiessyteem werd toegevoegd etc. In feite werd dit in 2010 eerst al gedaan in een tussenmodel: onaangepast exterieur, maar met de vernieuwingen onderhuids. In 2011 kwam de daadwerkelijke facelift, welke echt wel een ander front heeft.

Bij de Insignia A werd naast het externieur vooral het interieur bijvoorbeeld flink aangepakt:

Voordeel van zo'n facelift, is dat het voor de fabrikant goedkoper is dan een nieuw model te ontwikkelen, maar dat de auto toch een stuk moderner aanvoelt, zeker met zo'n vernieuw interieur. De Insignia A kwam bijvoorbeeld in 2008 op de markt, en ging mee tot 2017. In die 9 jaar is zowel de technologie als de klantenwens aangepast, met een facelift (2013) kon de auto zo weer jaren mee.

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:10
Casual_T schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:13:

Er staan er 2 op Zoll-auktion die niet ver van de NL grens staan.
https://www.zoll-auktion.de/auktion/produkt/1_Opel_Astra_K_Sports_Tourer_14_Turbo_Business_BD169064/688055
en
https://www.zoll-auktion.de/auktion/produkt/1_Opel_AstraK_14_Turbo_Business_Startstop/688358

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Njah of dat persé zo interessant is... beide toch wel wat schade, en met BPM meegerekend zit je op 15-16k. Voor dat geld kan je ook gewoon Nederlandse auto's vinden, bijvoorbeeld deze.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik zie net in mijn myOpel omgeving dat er een software- en/of kaartupdate beschikbaar is voor mijn Corsa-e.

Iemand die update al gedaan? Duurt het echt een paar uur? Ook als ik de navigatie update niet doe?
Kan ik mijn auto gewoon aanzetten en dan vervolgens lekker op de oprit laten staan? Moet de sleutel in de auto liggen?

Ik ben benieuwd wat er veranderd is.
Met de update van uw touchscreen kunt u profiteren van de nieuwste beschikbare ontwikkelingen
Is niet heel veelzeggend...

Kaartupdate is 16.81GB
Touchscreen update is 5.69GB

Edit:
Briljant.... Na het prepareren van de USB stick krijg je een linkje naar de handleiding voor het updaten...
En natuurlijk, omdat het een Frans product is, werkt die link niet.... Op de site (PSA) waar je terecht komt krijg je een pop-up over de fusie met FCA en PSA (Stellantis). Maar die pop-up kan ik niet wegklikken.... :(

[Voor 36% gewijzigd door Paling1 op 27-01-2021 16:14]

• Ophidian
  • Nu online
@Paling1 Die update is er al wel een tijdje. Ik heb weinig verschil bemerkt :+

Vandaag was de Corsa bij de dealer voor een kraak aan de bestuurderskant. Valt met name op als de wielen bijvoorbeeld naar rechts staan. Als ik achteruit de oprit op draai en het rechterachterwiel omhoog komt kraakt hij bij de bestuurdersdeurr. Als ik met twee wielen de oprit op rij dan hoor je het veel minder. Ook de achterklep loopt dan soms aan bij het achterlicht als de wielen naar rechts staan. Dealer heeft het bij Opel NL uitgezet, dus dat hoor ik weer terug. Had weer een Grandland mee als vervanging :+

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:34:
@Paling1 Die update is er al wel een tijdje. Ik heb weinig verschil bemerkt :+
Ik kreeg deze week pas de melding in myOpel. Vorige week nog gekeken voor die terugroepacties, maar toen nog geen melding.
Inmiddels de touchscreen firmware geupdate. Navigatie komt nog wel een keer.
Ben ook nog geen verschillen tegengekomen.
Ik heb de sleutel in de auto gelegd en ben wat anders gaan doen. Ik denk dat het minder dan een half uur geduurd heeft.
Vandaag was de Corsa bij de dealer voor een kraak aan de bestuurderskant. Valt met name op als de wielen bijvoorbeeld naar rechts staan. Als ik achteruit de oprit op draai en het rechterachterwiel omhoog komt kraakt hij bij de bestuurdersdeurr. Als ik met twee wielen de oprit op rij dan hoor je het veel minder. Ook de achterklep loopt dan soms aan bij het achterlicht als de wielen naar rechts staan. Dealer heeft het bij Opel NL uitgezet, dus dat hoor ik weer terug. Had weer een Grandland mee als vervanging :+
Misschien heeft dat iets te maken met deze terugroepactie?
http://www.mrkenteken.nl/...ils.php?refcode=MGP210036
De bouten van de onderste dwarsarm kunnen mogelijk losraken.

[Voor 3% gewijzigd door Paling1 op 28-01-2021 12:05]

• Ophidian
  • Nu online
@Paling1 Nee het is iets met de deur. Soms is het ook bij openen van de deur.

• Prullenbak84
Paling1 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:22:
Ik zie net in mijn myOpel omgeving dat er een software- en/of kaartupdate beschikbaar is voor mijn Corsa-e.

Iemand die update al gedaan? Duurt het echt een paar uur? Ook als ik de navigatie update niet doe?
Kan ik mijn auto gewoon aanzetten en dan vervolgens lekker op de oprit laten staan? Moet de sleutel in de auto liggen?

Ik ben benieuwd wat er veranderd is.

[...]

Is niet heel veelzeggend...

[Afbeelding]

Kaartupdate is 16.81GB
Touchscreen update is 5.69GB

Edit:
Briljant.... Na het prepareren van de USB stick krijg je een linkje naar de handleiding voor het updaten...
En natuurlijk, omdat het een Frans product is, werkt die link niet.... Op de site (PSA) waar je terecht komt krijg je een pop-up over de fusie met FCA en PSA (Stellantis). Maar die pop-up kan ik niet wegklikken.... :(
Software updates is ook wel tobben, ja. Ligt in de lijn der verwachting als je naar die app kijkt.
Het was mij uiteindelijk wel gelukt, maar wel een gedoe.

Zojuist ook voor de terugroepactie geweest. Dus nu geen risico meer op een onverwachte airbag in mijn zij, ofzo :P

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:10:
@Paling1 Nee het is iets met de deur. Soms is het ook bij openen van de deur.
Je schreef ook iets over de achterklep.
Het lijkt wel alsof heel je auto tordeert.
Dit is iets wat je normaal zou zien bij een Lancia beta cabrio ofzo ;)

Ik had in een filmpje op Autoblog gezien dat de elektrische Corsa een stuk meer torsiestijfheid heeft als de normale corsa's.

• Ophidian
  • Nu online
@Paling1 Ja dat idee heb ik zelf ook. Is daarom ook bij Opel neergelegd, de dealer is heel meedenkend gelukkig .

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Hoe zit dat eigenlijk met updates, bijvoorbeeld voor het infotainment systeem? Kan ik die voor mijn Astra K op een of andere manier installeren? Heb me er nog niet in verdiept. Lijkt me dat na 1,5 jaar er toch wel een update beschikbaar zal zijn :)

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

LankHoar schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:13:
Hoe zit dat eigenlijk met updates, bijvoorbeeld voor het infotainment systeem? Kan ik die voor mijn Astra K op een of andere manier installeren? Heb me er nog niet in verdiept. Lijkt me dat na 1,5 jaar er toch wel een update beschikbaar zal zijn :)
Geen idee of dat bij jouw Astra ook werkt maar ik heb een account aangemaakt op myOpel.
Daar moet je je VIN-nummer invullen en dan krijg je van alles over je auto te zien. Ook of er updates of terugroepacties zijn.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-06 13:56

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand enig idee of dit gewoon een redelijk leeg batterijtje is of dat het knopje aan mijn deur kapot gaat. Ik heb keyless entry, de laatste tijd gaat mijn deur steeds slechter open, echter open ik de deuren met mijn afstandsbediening, dan gaat een tijdje weer redelijk.
Starten van de motor gaat zonder problemen, dus vermoed dat de knop in mijn deur kapot aan het gaan is. (Astra K 2018 BTW)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• xcode35
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:51
Paling1 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Geen idee of dat bij jouw Astra ook werkt maar ik heb een account aangemaakt op myOpel.
Daar moet je je VIN-nummer invullen en dan krijg je van alles over je auto te zien. Ook of er updates of terugroepacties zijn.
Alle Astra zijn denk ik nog GM auto's of niet? Dan kunnen updates via SPS gedownload worden. SPS is de dealer software van GM. Je kunt hier opzoeken wat de laatste beschikbare versies van je auto zijn: https://tis2web.service.gm.com/tis2web ik heb hier nog een usb liggen met de laatste update van het entertainment systeem voor mijn auto.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Paling1 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Heb zonet even een account aangemaakt bij myOpel en mijn auto toegevoegd. Ik zie nergens info over updates (wel wat voor uitvoering etc.). Ik zou een afspraak bij een dealer moeten maken om de auto geregistreerd te krijgen aan mijn account?

Zie overigens ook dat volgens hun info de auto geen beurt zou hebben gehad in juni afgelopen jaar (de eerste beurt, hij is van juni 2019). Dit heb ik echter wel in het onderhoudsboekje staan dat er bij zit. Beetje vreemd. Of zou dat komen omdat ik de wagen op myopel.nl geregistreerd heb en het een Tsjechische wagen is?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

xcode35 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 01:44:
[...]

Alle Astra zijn denk ik nog GM auto's of niet? Dan kunnen updates via SPS gedownload worden. SPS is de dealer software van GM. Je kunt hier opzoeken wat de laatste beschikbare versies van je auto zijn: https://tis2web.service.gm.com/tis2web ik heb hier nog een usb liggen met de laatste update van het entertainment systeem voor mijn auto.
Ik zie hier bij het invoeren van mijn VIN nummer geen multimedia, wel "Radio" en "Radio controls". Zou dat van het infotainmentsysteem zijn? Verder zie ik heel veel dingen waar ik niet zo aan durf te komen (remmen etc.) :+

• Ophidian
  • Nu online
@LankHoar Ik zou die onderhoudsbeurten in MyOpel maar niet te serieus nemen. Mijn GM Opels stonden daar nooit goed in qua onderhoudsbeurten. Voor zover mij bekend kan je zelf alleen de kaarten updaten bij de GM Opels, niet de firmware zoals bij de huidige PSA wel kan. Ik heb mijn toenmalige Astra J en Insignia A2 nooit geupdate.

Mis de Insignia toch wel een beetje, was toch echt wel een fijne auto zeg ;)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Ophidian schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:55:
@LankHoar Ik zou die onderhoudsbeurten in MyOpel maar niet te serieus nemen. Mijn GM Opels stonden daar nooit goed in qua onderhoudsbeurten. Voor zover mij bekend kan je zelf alleen de kaarten updaten bij de GM Opels, niet de firmware zoals bij de huidige PSA wel kan. Ik heb mijn toenmalige Astra J en Insignia A2 nooit geupdate.
Is een Astra K 2019 nog van GM dan? Opel is in 2017 verkocht, en met de facelift zou ik verwachten dat de 2019 Opel al een PSA wagen zou zijn, of zit ik mis?
Mis de Insignia toch wel een beetje, was toch echt wel een fijne auto zeg ;)
Ik gaf je post over de aanschaf daarvan net een plusje omdat ik per ongeluk dacht dat het een nieuwe post betrof (had even niet door dat ik op de eerste en niet laatste pagina zat :+). Die heb je nu dus niet meer? Nog geen 2 jaar in gereden joh? Vond het een erg mooie bak zo op de foto's te zien daar 8)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:45:
[...]
Is een Astra K 2019 nog van GM dan? Opel is in 2017 verkocht, en met de facelift zou ik verwachten dat de 2019 Opel al een PSA wagen zou zijn, of zit ik mis?
Volledig onder het GM regime ontwikkeld, zit ook enkel GM techniek in. Niks in de Astra K wordt teruggevonden in een PSA-product.

Edit: hier komt binnen ~2 jaar ergens het laatste Opel GM-product: de Opel Insignia B >:)

[Voor 10% gewijzigd door MK_ op 30-01-2021 20:49]

• Ophidian
  • Nu online
@LankHoar Is echt een GM Opel. De volgende Astra zal pas een PSA zijn.

Insignia hebben we iets meer dan een jaar gehad denk ik, we wisselen nogal snel van auto :+ Diesel werd op dat moment ook om meerdere redenen wat minder interessant voor ons.

@MK_ B1 of B2? De huidige facelift vind ik aan de voorkant minder dan de vorige eigenlijk.

[Voor 16% gewijzigd door Ophidian op 30-01-2021 20:52]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:51:
@LankHoar Is echt een GM Opel. De volgende Astra zal pas een PSA zijn.

Insignia hebben we iets meer dan een jaar gehad denk ik, we wisselen nogal snel van auto :+ Diesel werd op dat moment ook om meerdere redenen wat minder interessant voor ons.

@MK_ B1 of B2? De huidige facelift vind ik aan de voorkant minder dan de vorige eigenlijk.
B1, B2 ligt waarschijnlijk buiten budget (of ik ieder geval, buiten wat ik wil uitgeven >:) )

En dan eigenlijk de 1.6 Turbo oOo Of ik moet echt een super goede deal vinden op een 1.5 Turbo

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@MK_ duidelijk, thanks! En 1.6 Turbo altijd goed natuurlijk :)

@Ophidian ook duidelijk! Ik hoop dat ik wat langer doe met mijn Astra K. Of eerst ergens een geldboom zien te vinden :+ Weet ook niet of mijn volgende auto weer een Opel word. Wil namelijk ook nog eens een Volvo rijden, maar goed daar is een eerdergenoemde geldboom ook wel handig bij :) Hoewel mijn huidige motor ook nog eens vervangen "moet" worden door een clubstyle Dyna uit 2016 en dat is ook niet gratis.

• Ophidian
  • Nu online
Zo fijn die pre-conditioning :+

Effect van de verwarming op het verbruik is dan ook meteen zichtbaar. Normaal gebruikt mijn vrouw gemiddeld 20% voor woon werk verkeer 48km in de winter inclusief verwarmen (dus ook als ze terug komt van haar werk waar hij niet preconditioneerd), vanochtend maar 15% ondanks de temperatuur dik onder 0.

• mbovet
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:22
Ik rijd sinds november in een Astra Station K Elegance (Navi Pro) in de zakelijke lease. Ik heb hier een vervelend probleem mee, waarbij ik er met de dealer niet helemaal uit kom.

Herkent iemand het volgende?

Carplay, bellen met Flitsmeister aan.
Wanneer er dan een flitser komt of er zijn wegwerkzaamheden, dan komt Flitsmeister knetter hard door het gesprek heen, dit volume is niet te regelen.
Wanneer ik het volume laag draai, gaat alles laag, dus ook het telefoongesprek, dit resulteert in een zeer eenzijdig gesprek :)
Zonder bellen en dan Flitsmeister, dan is er niets aan de hand en is het volume normaal. Ik kan dan ook het volume regelen, aka spraakvolume.

Via Bluetooth is er niets aan de hand en kan ik bellen en Flitsmeister heeft dan een normaal volume en ik kan het Flitsmeister volume gewoon regelen.

De dealer zegt deze problemen niet te herkennen en dat er niemand is met deze problemen, dat het aan de telefoon moet liggen, gezien Carplay vanaf de telefoon draait.

In een eerdere Corsa met carplay had ik deze problemen niet en kon ik het geluid in Carplay gewoon regelen.

Een collega van mij rijd ook in een Astra Station K (geen Navi Pro), maar dan de business editie en hij heeft deze problemen niet. Toen hij een leen auto had welke wel de Navi Pro had, had hij de problemen wel.

• fisherman
Ophidian schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:03:
Zo fijn die pre-conditioning :+
[YouTube: Preconditioning]

Effect van de verwarming op het verbruik is dan ook meteen zichtbaar. Normaal gebruikt mijn vrouw gemiddeld 20% voor woon werk verkeer 48km in de winter inclusief verwarmen (dus ook als ze terug komt van haar werk waar hij niet preconditioneerd), vanochtend maar 15% ondanks de temperatuur dik onder 0.
Voorverwarmen is inderdaad echt super fijn. Nooit meer krabben. Maar ik vond her afgelopen zomer ook wel fijn dat je de auto kan koelen vantevoren.

• Barns
Hoi, is er iemand in omgeving Amsterdam of Utrecht die een TPMS programmeer tool heeft om mijn bandenspanningsensoren van de winterbanden in te lezen?

• fisherman
Barns schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:52:
Hoi, is er iemand in omgeving Amsterdam of Utrecht die een TPMS programmeer tool heeft om mijn bandenspanningsensoren van de winterbanden in te lezen?
Die dingen kun je gewoon zelf voor iets meer dan een tientje kopen. Of bedoel je een tool om generieke tpms sensoren te programmeren voor een specifieke auto?

• Barns
fisherman schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:07:
[...]

Die dingen kun je gewoon zelf voor iets meer dan een tientje kopen. Of bedoel je een tool om generieke tpms sensoren te programmeren voor een specifieke auto?
Nee gewoon de orgininele TMPS sensoren koppelen aan mijn auto. Op mijn winterset worden de sensoren niet gezien door de auto en nu heb ik dus steeds de melding van bandenspanning in beeld, vandaar. Wist niet dat ze zo weinig kosten. Ga er eentje zoeken dan.

• fisherman
Barns schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Nee gewoon de orgininele TMPS sensoren koppelen aan mijn auto. Op mijn winterset worden de sensoren niet gezien door de auto en nu heb ik dus steeds de melding van bandenspanning in beeld, vandaar. Wist niet dat ze zo weinig kosten. Ga er eentje zoeken dan.
Ik heb er vorige week een gekocht bij Amazon. Zo'n oranje apparaatjes zijn dat. Met een zwart soort antenne eraan. Kostte 15 euro

• Barns
fisherman schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Ik heb er vorige week een gekocht bij Amazon. Zo'n oranje apparaatjes zijn dat. Met een zwart soort antenne eraan. Kostte 15 euro
Check, ik heb dezelfde gekocht. Was de volgende dag al binnen en werkte perfect. Dus als iemand in omgeving Amsterdam de TPMS sensor tool wil lenen; stuur maar een DM :)

• fisherman
Barns schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Check, ik heb dezelfde gekocht. Was de volgende dag al binnen en werkte perfect. Dus als iemand in omgeving Amsterdam de TPMS sensor tool wil lenen; stuur maar een DM :)
Voor die paar euro zou je er eigenlijk altijd zelf een moeten hebben. Zeker als je bijvoorbeeld een paar keer per jaar de banden zou roteren. Dan moet je ze namelijk ook weer even resetten.

• screamhouse
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:14
fisherman schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Is dat deze? Ik heb nml dat de sensoren verkeerd omzitten (voor en achter). Vind het redelijk irritant

https://www.amazon.de/-/n...smid=A3MR4Z6FWX5VKL&psc=1

[Voor 14% gewijzigd door screamhouse op 15-02-2021 18:39]

• fisherman
screamhouse schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Is dat deze? Ik heb nml dat de sensoren verkeerd omzitten (voor en achter). Vind het redelijk irritant

Het is inderdaad zo eentje. Er zijn meerdere aanbieders en er hebben vaak een ander logo, maar verschillen niet volgens mij.
Ik heb nu de winterwielen eronder zonder sensoren. Eind van de week maar weer wisselen. Dan ga ik ook het apparaat uitproberen.

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08-06 21:56
screamhouse schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Vergeet niet om een 9V batterij bij te bestellen. Heb zelf ook zo’n goedkope via Amazon en werkt prima bij ons op de Corsa E.

• Taarmen
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-06 19:57
Sinds mei heb ik een Astra K met Android Auto. Tot ergens in de zomer werkte AA prima op een Samsung S7 en Pixel 3a, eerst werkte het niet meer op de de S7 en in de herfst hield het ook op voor mijn Pixel 3a.
De standaard dingen geprobeerd, BT wissen in de auto en telefoon, opnieuw opstarten ect. Heel soms maakt mijn Pixel verbinding met AA en start het op het Astra scherm op, om op een random moment af te sluiten. Bellen werkt nog prima via BT. En AA start op mijn telefoon gewoon op, geeft de melding dat de Astra het scherm niet kan delen. Wie heeft een idee?

• fisherman
Taarmen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:56:
Sinds mei heb ik een Astra K met Android Auto. Tot ergens in de zomer werkte AA prima op een Samsung S7 en Pixel 3a, eerst werkte het niet meer op de de S7 en in de herfst hield het ook op voor mijn Pixel 3a.
De standaard dingen geprobeerd, BT wissen in de auto en telefoon, opnieuw opstarten ect. Heel soms maakt mijn Pixel verbinding met AA en start het op het Astra scherm op, om op een random moment af te sluiten. Bellen werkt nog prima via BT. En AA start op mijn telefoon gewoon op, geeft de melding dat de Astra het scherm niet kan delen. Wie heeft een idee?
Ik heb op zich geen ervaring met AA, alleen met CarPlay, maar dat doe ik wel bedraad. Wellicht dat dat een optie is? Kan zijn dat het draadloze signaal wegvalt.

• Taarmen
fisherman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:22:
[...]

Ik heb op zich geen ervaring met AA, alleen met CarPlay, maar dat doe ik wel bedraad. Wellicht dat dat een optie is? Kan zijn dat het draadloze signaal wegvalt.
Ik had het erbij moeten zetten, alles is bedraad met dezelfde kabels en getest op een pc of data overdracht werkt. (sinds kort is de optie draadloos beschikbaar maar dat werkt ook niet)

• fisherman
Taarmen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Ik had het erbij moeten zetten, alles is bedraad met dezelfde kabels en getest op een pc of data overdracht werkt. (sinds kort is de optie draadloos beschikbaar maar dat werkt ook niet)
Dan zal het denk ik toch aan een update liggen. Maar goed, dat kan natuurlijk net zo goed aan de telefoon liggen als aan de auto. Daar schiet je weinig mee op. Misschien kan je het systeem van de auto een keer resetten

• Taarmen
fisherman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:35:
[...]

Dan zal het denk ik toch aan een update liggen. Maar goed, dat kan natuurlijk net zo goed aan de telefoon liggen als aan de auto. Daar schiet je weinig mee op. Misschien kan je het systeem van de auto een keer resetten
Het vreemde is dat de twee telefoons er op verschillende momenten mee stopte en AA heel soms even werkt. Waar kan ik in het menu vinden om het entertainment systeem van Opel te resetten?

• fisherman
Taarmen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Het vreemde is dat de twee telefoons er op verschillende momenten mee stopte en AA heel soms even werkt. Waar kan ik in het menu vinden om het entertainment systeem van Opel te resetten?
Ik weet niet hoe het bij die van de Astra zit, maar bij mijn Ampera E kan ik het hele infotainment opnieuw opstarten met 2 knoppen. Dan zijn sommige instellingen weer gereset. Daarnaast kan je natuurlijk ongeacht welk systeem de fabrieksinstellingen terugzetten. Of had je dat al geprobeerd?

• Taarmen
fisherman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:07:
[...]

Ik weet niet hoe het bij die van de Astra zit, maar bij mijn Ampera E kan ik het hele infotainment opnieuw opstarten met 2 knoppen. Dan zijn sommige instellingen weer gereset. Daarnaast kan je natuurlijk ongeacht welk systeem de fabrieksinstellingen terugzetten. Of had je dat al geprobeerd?
Terug naar fabrieksinstellingen had ik al gedaan, ga als in de auto ben eens in het boekje kijken voor een reset.

• screamhouse
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:14
SnelheidsDuivel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:33:
[...]

Vergeet niet om een 9V batterij bij te bestellen. Heb zelf ook zo’n goedkope via Amazon en werkt prima bij ons op de Corsa E.
Hij is binnen, 2 min werk en ze staan weer goed

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Had een IDS+ melding op m'n dashboard, uitgelezen... "acceleratie sensor right front low voltage", dus ik de dealer gebeld dat ik een nieuwe zocht... "zit u meneer?" euh... "... 209 euro per stuk"... uiteindelijk maar een 2e hands gekocht (1 van de weinige die te koop stond). Gemonteerd en codes gewist, werkt weer als vanouds alleen geen idee wat hij nou wel weer goed doet, voel vrij weinig verschil dan met fout 8)7

[Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 24-02-2021 19:57]

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:10
Taarmen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:56:
Heb ik ook wel eens. Probeer eens een andere USB kabel. Soms krijgen ze een slecht contactje.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@ArcticWolf Ik heb er niet heel veel verstand van anders dan dat ik een Opcom heb en ongeveer weet wat IDS doet, maar dat is toch een bekend euveltje met die H's? Die van mij komt ook wel eens met die melding, vooral als de auto een tijd heeft stilgestaan. Destijds wel eens gegoogeld en ik meen me te herinneren dat vocht in de sensor oid dit kan veroorzaken. Verschil met/zonder melding merk ik ook niet.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

temp00 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:41:
@ArcticWolf Ik heb er niet heel veel verstand van anders dan dat ik een Opcom heb en ongeveer weet wat IDS doet, maar dat is toch een bekend euveltje met die H's? Die van mij komt ook wel eens met die melding, vooral als de auto een tijd heeft stilgestaan. Destijds wel eens gegoogeld en ik meen me te herinneren dat vocht in de sensor oid dit kan veroorzaken. Verschil met/zonder melding merk ik ook niet.
Het is niet echt een standaard euvel, meer een slijtage ding omdat ze zo oud zijn. IDS+ bepaald aan de hand van wat sensoren wat de CDC moet doen en stelt de demping rate van de schokdempers continue opnieuw in. Maar eerlijk, ik voel weinig verschil met nu als toen en de sport knop werkte ook gewoon nog (dat de schokdempers heel stijf werden).

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ah ja misschien herinner ik het mij niet goed. Zelfde hier overigens met die sport stand.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True