Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Paling1
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:16:
@Paling1 druk je vinger eens 2 sec tegen de gerubbelde lijntjes op je klink waar normaal sleutelgat zit. Gaat gewoon open hoor...

Bij mijn Grandland moet ik hand in de klink doen om te openen en vinger op de klink om te sluiten.
Ik zal zo nog eens een keer gaan proberen, maar vanochtend werkte dat niet... klep ging wel open...
automatische handsfree functie had ik op 'on' gezet.

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:59
Barns schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:30:
Ik heb sinds kort problemen met bellen in mijn Astra K. Situatie:
- Android telefoon is verbonden met bluetooth en via USB.
- Navigeer via Android Auto, Android Auto geeft vol bereik en 4G weer.
- Ik switch naar het Astra systeem, kies voor telefoon en daar staat rechtsbovenin "Geen netwerk".
- Als ik terug switch naar Android Auto zie ik daar gewoon vol bereik en 4G. Ook mijn telefoon geeft vol bereik als ik op mijn telefoon kijk.
- Een gesprek opstarten via het touchscreen van de Astra werkt niet.
- Als ik mijn telefoon pak (nog steeds verbonden) en via de telefoon zelf het gesprek start, dan gaat alles zoals het hoort: ik krijg een kiestoon en voer het gesprek.

Herkennen mensen dit? Is er een fix voor?
Is er nog iemand die kan helpen met dit probleem: via Android Auto en op telefoon wel gewoon bereik, maar het Opel systeem zegt "geen bereik" en ik kan dus geen gesprekken opstarten. Iemand een oplossing? :)

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Barns schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:31:
[...]

Is er nog iemand die kan helpen met dit probleem: via Android Auto en op telefoon wel gewoon bereik, maar het Opel systeem zegt "geen bereik" en ik kan dus geen gesprekken opstarten. Iemand een oplossing? :)
Al geprobeerd om de Astra terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:09:
[...]
Precies wat ik al vermoedde. Lijkt wel alsof de verkopers dan zelf ook niet goed op de hoogte zijn, omdat dit nu al de tweede advertentie is die ik zie waar ACC wel vermeld staat, en dit niet op het voertuig aanwezig is.. Nou, ik ga denk ik maar gewoon wennen aan CC ipv ACC, voldoende tijd naar auto's gekeken (ben in juni begonnen met zoeken) :+
Moet zeggen dat het best wel regelmatig voorkomt dat auto's mis-geadverteerd worden. Bijvoorbeeld met opties aanvinken die er niet op zitten, of een andere uitvoering vermelden dan dat de auto daadwerkelijk is. Als je er wat van af weet prik je er zo doorheen, maar de onwetende consument niet helaas.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Ophidian schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:22:
Zijn hier andere mensen met een Grandland met two-tone velgen? Het is mij opgevallen dat al mijn velgen oxidatie onder de blanke lak krijgen.

[Afbeelding]

Wat verder opvalt is dat elke spaak een kant heeft met een dikke blanke laklaag en een dunne laklaag. Als of de lak bij het spuiten uitgezakt is omdat hij op zijn zijkant stond. Alle oxidatie zitten bij elke velg aan de kant van de dunne laklaag. Zie foto:

[Afbeelding]

Dealer heeft het aangekaart bij Opel, moet nu even goede foto's gaan opsturen. Maar dit is mijn inziens echt een productiefout... Auto is nog geen 2 jaar oud en heeft 20.500km op de teller. :(
Bericht gehad van dealer, krijg 4 nieuwe velgen 8)

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:17:
[...]
Bericht gehad van dealer, krijg 4 nieuwe velgen 8)
Zien we binnenkort de oude op Marktplaats als "nieuw" verkocht worden :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:56

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:10:
[...]

Moet zeggen dat het best wel regelmatig voorkomt dat auto's mis-geadverteerd worden. Bijvoorbeeld met opties aanvinken die er niet op zitten, of een andere uitvoering vermelden dan dat de auto daadwerkelijk is. Als je er wat van af weet prik je er zo doorheen, maar de onwetende consument niet helaas.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van de dealer. Beetje laat, maar beter laat dan nooit zeggen ze. Heel vriendelijk vrouwtje dat nog eens 2x heeft na laten kijken door een collega die naar de auto toeging dat er toch echt ACC op zou moeten zitten. Hmm.. Wellicht verkeerde foto's bij de advertentie? Enfin, zaterdag toch maar eens kijken. Ben er enerzijds niet heel happig op om een auto uit 2019 met 8K op de teller in te ruilen voor 1 uit 2018 met 20K, maar anderzijds kan ik niet echt wennen aan deze auto (i.v.m. vage geschiedenis en toch niet naar wens door missen van ACC). Bijbetalen was ik sowieso niet van plan (verkoopprijs zit 1600 euro verschil in), dus maar eens kijken hoe of wat. Lastig.

-EDIT- teveel auto's bekeken denk ik, deze heeft 13K op de teller. Valt nog mee dan.

[Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 18-11-2020 21:07]

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:06:
[...]

Vandaag kreeg ik een telefoontje van de dealer. Beetje laat, maar beter laat dan nooit zeggen ze. Heel vriendelijk vrouwtje dat nog eens 2x heeft na laten kijken door een collega die naar de auto toeging dat er toch echt ACC op zou moeten zitten. Hmm.. Wellicht verkeerde foto's bij de advertentie? Enfin, zaterdag toch maar eens kijken. Ben er enerzijds niet heel happig op om een auto uit 2019 met 8K op de teller in te ruilen voor 1 uit 2018 met 20K, maar anderzijds kan ik niet echt wennen aan deze auto (i.v.m. vage geschiedenis en toch niet naar wens door missen van ACC). Bijbetalen was ik sowieso niet van plan (verkoopprijs zit 1600 euro verschil in), dus maar eens kijken hoe of wat. Lastig.

-EDIT- teveel auto's bekeken denk ik, deze heeft 13K op de teller. Valt nog mee dan.
Wacht, gaat het nu nog altijd over deze?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/18780421

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Gigantisch x doubt, of de foto's moeten incorrect zijn. Radar mist, fout stuurwiel, fout scherm tussen de tellers... Betwijfel zelfs of het een Innovation is: goedkoper infotainment systeem, geen AGR stoelen...

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:58:
[...]

Gigantisch x doubt, of de foto's moeten incorrect zijn. Radar mist, fout stuurwiel, fout scherm tussen de tellers... Betwijfel zelfs of het een Innovation is: goedkoper infotainment systeem, geen AGR stoelen...
Wacht even, wat is er anders aan de stoelen dan? En het infotainment system? Mijn auto ziet er van binnen net zo uit als dit zo'n beetje (wel home knop enzo bij infotainment paneel), en is ook verkocht als zijnde "Innovation". Eens kijken wat er in het contract staat, wellicht heb ik anders nog een stok om mee te slaan richting de dealer..

Ja ik twijfel ook of het er echt op zit, mits de foto's verkeerd zijn zou het kunnen. De vriendelijke vrouw zou vandaag tijdens lunch terugbellen om afspraak te bevestigen, maar dat is niet gebeurd. Nuja, we zullen wel zien dan. Het is anderhalf uur rijden en wilden er een dagje uit van maken. Het is een leuk plekje om te bezoeken dus wellicht doen we dat alsnog en kijken dan wel verder.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:33:
[...]
Wacht even, wat is er anders aan de stoelen dan? En het infotainment system? Mijn auto ziet er van binnen net zo uit als dit zo'n beetje (wel home knop enzo bij infotainment paneel), en is ook verkocht als zijnde "Innovation". Eens kijken wat er in het contract staat, wellicht heb ik anders nog een stok om mee te slaan richting de dealer..

Ja ik twijfel ook of het er echt op zit, mits de foto's verkeerd zijn zou het kunnen. De vriendelijke vrouw zou vandaag tijdens lunch terugbellen om afspraak te bevestigen, maar dat is niet gebeurd. Nuja, we zullen wel zien dan. Het is anderhalf uur rijden en wilden er een dagje uit van maken. Het is een leuk plekje om te bezoeken dus wellicht doen we dat alsnog en kijken dan wel verder.
Jij hebt toch Intellilink Navi 900?

Die 2018 Astra heeft Intellink R4.0:

Nu kunnen wel Tsjechische uitvoeringen verschillen met Nederlandse, Duitse, Belgische etc. Die verschillen namelijk ook onderling op detailvlak.

Met betrekking tot de stoelen: de 2018 heeft geen AGR stoelen (Aktion Gesunder Rücken). Die van jou wel meen ik. Te herkennen aan o.a de zitverlenger:

Bij de standaard stoelen is het zitvlak niet te verlengen:

Volgens mij klopte het wel dat jouw Astra een Innovation was, als ik hem me juist herinner :)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:53:
[...]

Jij hebt toch Intellilink Navi 900?
[Afbeelding]
Die 2018 Astra heeft Intellink R4.0:
[Afbeelding]

Nu kunnen wel Tsjechische uitvoeringen verschillen met Nederlandse, Duitse, Belgische etc. Die verschillen namelijk ook onderling op detailvlak.

Met betrekking tot de stoelen: de 2018 heeft geen AGR stoelen (Aktion Gesunder Rücken). Die van jou wel meen ik. Te herkennen aan o.a de zitverlenger:
[Afbeelding]
Bij de standaard stoelen is het zitvlak niet te verlengen:
[Afbeelding]

Volgens mij klopte het wel dat jouw Astra een Innovation was, als ik hem me juist herinner :)
Ah OK duidelijk! Ja je hebt gelijk, ik zag het zo aan de foto eerst niet maar ik heb nu uitschuifbare zittingen, en dat infotainment system dat je plaatste. Dus zal wel innovation zijn dan. Als deze Astra dat niet is, dan heb ik geen zin om dat allemaal in te moeten leveren + een hoop centjes voor "misschien" een ACC. Enfin, toch maar eens kijken, mochten we er een dagje uit van maken. Dan kan ik in ieder geval lekker op de verkoper foeteren :+ zit helemaal niet in mijn aard dus zou dat sowieso niet snel doen, wel leuk om te zeggen.

[Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 19-11-2020 16:40]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:40:
[...]
Ah OK duidelijk! Ja je hebt gelijk, ik zag het zo aan de foto eerst niet maar ik heb nu uitschuifbare zittingen, en dat infotainment system dat je plaatste. Dus zal wel innovation zijn dan. Als deze Astra dat niet is, dan heb ik geen zin om dat allemaal in te moeten leveren + een hoop centjes voor "misschien" een ACC. Enfin, toch maar eens kijken, mochten we er een dagje uit van maken. Dan kan ik in ieder geval lekker op de verkoper foeteren :+ zit helemaal niet in mijn aard dus zou dat sowieso niet snel doen, wel leuk om te zeggen.
Nouja als het echt de Astra is als op de foto's, dan is het het niet waard :+ Ouder, lagere uitrusting, meer km's en nog duurder ook? Nah :p

Ach ben je tenminste wel even een dagje uit :)

In NL kom ik trouwens vrijwel uitsluitend Astra K 1.6 Turbo's tegen met ACC, misschien daar eens naar kijken? Heb je ook een mooi excuus voor de meerprijs: +33% vermogen >:)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:07:
[...]

Nouja als het echt de Astra is als op de foto's, dan is het het niet waard :+ Ouder, lagere uitrusting, meer km's en nog duurder ook? Nah :p

Ach ben je tenminste wel even een dagje uit :)

In NL kom ik trouwens vrijwel uitsluitend Astra K 1.6 Turbo's tegen met ACC, misschien daar eens naar kijken? Heb je ook een mooi excuus voor de meerprijs: +33% vermogen >:)
Deze Astra is niet duurder trouwens, zo'n 1600 euro goedkoper in aanschafprijs dan mijn huidige. Maarja, dat gaan ze me vast niet verschil geven. Dat tezamen met lagere uitrusting etc. maakt het gewoon geen slimme zet. En 1.6 Turbo is wel leuk natuurlijk, maar ik denk dat ik gewoon echt moet gaan wennen aan mijn auto zonder ACC. Vind het niet leuk, vervelend zelfs gezien hoe dit gegaan is, maar is maar zo. Dan ipv de beoogde 10 jaar in deze auto rijden, over een paar jaar (5?) eens verder kijken. Tot die tijd even een geldboom aanplanten en dan gelijk een Tesla aanschaffen :+

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:41
Net een grote blij op mijn gezicht. Ik ging even in de pauzr wat oud papier wegbrengen en reed teug naar huis. Sta ik alleen bij het verkeerslicht en komt er een bmw 1 (118i) aanrijden. Hij wilde eerst achter mij gaan staan maar bedenkt zich op het laatste moment en besluit om mij uit te gaan dagen.
Gelukkig droog weer, dus lekker even de sportstand ingeschakeld.
Even laten zien dat er ook met een niet supersnelle EV welke de Ampera E is, niet valt te spotten.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:33:
Net een grote blij op mijn gezicht. Ik ging even in de pauzr wat oud papier wegbrengen en reed teug naar huis. Sta ik alleen bij het verkeerslicht en komt er een bmw 1 (118i) aanrijden. Hij wilde eerst achter mij gaan staan maar bedenkt zich op het laatste moment en besluit om mij uit te gaan dagen.
Gelukkig droog weer, dus lekker even de sportstand ingeschakeld.
Even laten zien dat er ook met een niet supersnelle EV welke de Ampera E is, niet valt te spotten.
0-100 in 7s, zo traag is dat toch niet? :P
LankHoar schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:47:
[...]
Deze Astra is niet duurder trouwens, zo'n 1600 euro goedkoper in aanschafprijs dan mijn huidige. Maarja, dat gaan ze me vast niet verschil geven. Dat tezamen met lagere uitrusting etc. maakt het gewoon geen slimme zet. En 1.6 Turbo is wel leuk natuurlijk, maar ik denk dat ik gewoon echt moet gaan wennen aan mijn auto zonder ACC. Vind het niet leuk, vervelend zelfs gezien hoe dit gegaan is, maar is maar zo. Dan ipv de beoogde 10 jaar in deze auto rijden, over een paar jaar (5?) eens verder kijken. Tot die tijd even een geldboom aanplanten en dan gelijk een Tesla aanschaffen :+
Oh, maar zelfs voor €1600 niet de moeite. En waarschijnlijk geven ze niet de aanschafprijs, dus zal niet zo interessant zijn.

Wacht maar, bij Tesla's schakelt Musk gewoon van op afstand de opties uit :+

• fisherman
MK_ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:59:
[...]

0-100 in 7s, zo traag is dat toch niet? :P
Ten opzichte van die BMW 118i die er op papier 9,4 seconden over doet niet. Wel tov van een Polestar, IPace of een Tesla natuurlijk ;). Voor een EV is de Ampera E niet snel bedoelde ik.
Maar wel grappig dat veel van dat soort auto’s ( ook vaak golfjes) denken dat ze je er wel uit trekken bij het verkeerslicht.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:59:
[...]
Oh, maar zelfs voor €1600 niet de moeite. En waarschijnlijk geven ze niet de aanschafprijs, dus zal niet zo interessant zijn.
Uiteindelijk belden ze me pas gisteren terug (zou donderdag zijn om afspraak voor zaterdag in te plannen). Heb aangegeven geen interesse te hebben, en ze zouden me vandaag terugbellen indien ze nog een andere auto met ACC zouden vinden. Dat is niet gebeurd, dus ik ga het hoofdstuk "auto met ACC vinden' maar afsluiten inmiddels.

Inmiddels zitten er splinternieuwe Continental winterbanden onder. Toch maar voor 16" gekozen, want dat scheelde zo'n 40-50% in aanschafprijs i.v.m. de 18" die op mijn zomerwielen zit. Gelijk maar even een leuk setje zwarte wieldoppen besteld, staat het toch nog net wat leuker :)

Omdat ik nu geen luchtdruk sensoren meer in de wielen heb, heb ik permanent een melding in beeld dat mijn luchtdruk niet in orde is. Heb het hele menu uitgespit op zowel console als dashboard maar zie geen optie dit uit te zetten. Weet iemand of dat mogelijk is?
Wacht maar, bij Tesla's schakelt Musk gewoon van op afstand de opties uit :+
Ja net zoals met Audi zeker, pff vind dat soort ontwikkelingen niets ;)

• fisherman
LankHoar schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:48:
[...]

Uiteindelijk belden ze me pas gisteren terug (zou donderdag zijn om afspraak voor zaterdag in te plannen). Heb aangegeven geen interesse te hebben, en ze zouden me vandaag terugbellen indien ze nog een andere auto met ACC zouden vinden. Dat is niet gebeurd, dus ik ga het hoofdstuk "auto met ACC vinden' maar afsluiten inmiddels.

Inmiddels zitten er splinternieuwe Continental winterbanden onder. Toch maar voor 16" gekozen, want dat scheelde zo'n 40-50% in aanschafprijs i.v.m. de 18" die op mijn zomerwielen zit. Gelijk maar even een leuk setje zwarte wieldoppen besteld, staat het toch nog net wat leuker :)

Omdat ik nu geen luchtdruk sensoren meer in de wielen heb, heb ik permanent een melding in beeld dat mijn luchtdruk niet in orde is. Heb het hele menu uitgespit op zowel console als dashboard maar zie geen optie dit uit te zetten. Weet iemand of dat mogelijk is?

[...]

Ja net zoals met Audi zeker, pff vind dat soort ontwikkelingen niets ;)
Volgens mij kan je dat niet uitzetten. Het is in sommige landen zelfs verplicht om die sensoren te hebben, anders krijg je een fikse bekeuring. Qua kosten valt het wel mee, voor onder de 200 euro heb je 4 sensoren gemonteerd.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

fisherman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:00:
[...]

Volgens mij kan je dat niet uitzetten. Het is in sommige landen zelfs verplicht om die sensoren te hebben, anders krijg je een fikse bekeuring. Qua kosten valt het wel mee, voor onder de 200 euro heb je 4 sensoren gemonteerd.
Goed punt, eens kijken of dat hier in Tjsechië verplicht is. Zo niet dan ga ik het nu nog niet installeren. Zit te denken om volgend jaar ofzo eens te kijken naar een leuke set tweedehands lichtmetalen velgen, liefst dezelde als ik nu voor zomer heb (18" Opel velgen), en dan zit dat er natuurlijk al op.

• fisherman
LankHoar schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:20:
[...]

Goed punt, eens kijken of dat hier in Tjsechië verplicht is. Zo niet dan ga ik het nu nog niet installeren. Zit te denken om volgend jaar ofzo eens te kijken naar een leuke set tweedehands lichtmetalen velgen, liefst dezelde als ik nu voor zomer heb (18" Opel velgen), en dan zit dat er natuurlijk al op.
Je moet er rekening mee houden dat die sensoren na 5 jaar hun beste tijd gehad hebben. Het beste kan je sowieso altijd nieuwe sensoren monteren als je denkt dat je langer met de banden doet dan dat de sensor nog meegaat.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

fisherman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:10:
[...]

Je moet er rekening mee houden dat die sensoren na 5 jaar hun beste tijd gehad hebben. Het beste kan je sowieso altijd nieuwe sensoren monteren als je denkt dat je langer met de banden doet dan dat de sensor nog meegaat.
Ik heb ff zitten kijken maar kom er zo niet achter welke sensoren ik nodig heb (kan er ook aan liggen omdat ik op een CZ website zoek en mijn CZ niet geweldig is). Weet iemand zo wat voor sensoren ik nodig heb voor een Opel Astra K 2019?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:53:
[...]

Ik heb ff zitten kijken maar kom er zo niet achter welke sensoren ik nodig heb (kan er ook aan liggen omdat ik op een CZ website zoek en mijn CZ niet geweldig is). Weet iemand zo wat voor sensoren ik nodig heb voor een Opel Astra K 2019?
GM 13506028 of 13594222 zijn de originele voor zover ik kan zien :)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

MK_ schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:13:
[...]

GM 13506028 of 13594222 zijn de originele voor zover ik kan zien :)
Aha OK thanks, en kan ik aan mijn, zomerwielen zien welke van deze 2 het precies zijn, staat dat ergens op bijvoorbeeld? Morgen maar eens kijken (heb er sowieso nog niet fysiek naar gekeken).

• fisherman
LankHoar schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:38:
[...]

Aha OK thanks, en kan ik aan mijn, zomerwielen zien welke van deze 2 het precies zijn, staat dat ergens op bijvoorbeeld? Morgen maar eens kijken (heb er sowieso nog niet fysiek naar gekeken).
Die kan je van de buitenkant niet zien hoor.
Je hebt tegenwoordig ook goede aftermarket sensoren van goede kwaliteit. Die kunnen ze voor elk merk programmeren.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:38:
[...]
Volgens mij zijn het onderliggend hetzelfde artikel wat ik kan vinden, 13506028 is specifiek vermeld bij de Astra K en 13594222 ook voor andere Chevrolet modellen.

Zoals hierboven aangegeven, eventueel andere modellen werken ook. Je bandenspecialist kan je daar vast bij verder helpen :)

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19:34
Vandaag ook iets vreemds gehad met de Corsa:

Ik was in de wastraat klaar met de auto wassen en wou wegrijden.
Meteen bij het wegrijden sloeg de motor af en bij het opnieuw starten had ik nauwelijks vermogen. Gelukkig zat de opel dealer een paar meter verderop en die hebben hem uitgelezen.

De monteur heeft niks kunnen vinden en heeft de storing gewist. Volgens hem is er hoogstwaarschijnlijk vocht bij een sensor gekomen na het autowassen.

Sindsdien doet hij het weer normaal, duimen maar :)

• mauricej
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20:35
Vandaag poging gedaan om de winterbanden eronder te zetten (Astra J). Drie van de vier wielen geen probleem, maar de moeren van het vierde wiel zaten erg vast. Beetje meer kracht zetten en pang, wielbout gebroken. De andere 4 moeren zitten ook erg vast, dus daar durf ik nu niet te veel kracht te zetten. Met 4 van de 5 wielbouten durf ik het wel aan om rustig naar de garage te rijden, maar als er nog één breekt wordt het een ander verhaal...

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die hebben ze dan lekker lomp vastgezet met de luchtratel...
Ze kunnen wel mooi roepen dat die dingen geijkt zijn en weet ik het wat, maar als de ijking op 8 bar was de de compressor staat mooi op 10 of 12 bar te draaien omdat ze dan makkelijker vastgerotte bouten loskrijgen, dan is heel die ijking om zeep... Mooi zuur iig!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mauricej
Ik heb ze een half jaar geleden zelf er op gezet en netjes met de momentsleutel op 140Nm gezet. Snap dus niet waarom dit ene wiel zo vast zit.
Zojuist met kruipolie en een slagmoersleutel van de buurman 2 van de resterende 4 moeren los gekregen, maar de andere 2 zitten nog steeds vast. Straks nog maar een keer proberen, hopelijk doet de kruipolie nog wat.
Heb meteen een potje kopervet besteld, hopelijk gebeurt dit niet nog een keer.

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-06 23:12
mauricej schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:30:
Ik heb ze een half jaar geleden zelf er op gezet en netjes met de momentsleutel op 140Nm gezet. Snap dus niet waarom dit ene wiel zo vast zit.
Zojuist met kruipolie en een slagmoersleutel van de buurman 2 van de resterende 4 moeren los gekregen, maar de andere 2 zitten nog steeds vast. Straks nog maar een keer proberen, hopelijk doet de kruipolie nog wat.
Heb meteen een potje kopervet besteld, hopelijk gebeurt dit niet nog een keer.
Kijk uit met kopervet ! Vooral bij de Astra J, opel raadt het zelf af geen vet gebruiken.
Zorgen dat alles vuil en roestvrij en op het juiste moment vastzetten dan kunnen ze eigenlijk niet vast gaan zitten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

| OnePlus8 Pro 256GB Ultramarine Blue | Samsung Galaxy Watch Active 2 44mm |

• mauricej
@ComTech Dank voor de waarschuwing, dan doen we dat toch maar niet.

• deSenna24
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18:30
Ben niet zeker of ik in dit topic de vraag kan stellen, maar kan er ook verder niet veel over vinden.

Ik heb mijn Insignia nu iets meer dan een half jaar, en die doet het prima. Het is een 2.0 CDTi Ecotec automaat met 163pk uit 2015. Ik nam vorig weekend iemand mee in de auto en die zei mij dat de versnellingsbak raar deed en slipte. Ik had zelf al wel door dat die slipte op lagere snelheid, maar niet of dit kwaad kon. Ik dacht dat dit normaal was. Dit gebeurt vooral wanneer de wagen koud is (na enkele minuten weg) of wanneer ik bv 70 rij, vertraag naar 20 en dan terug gas geef. Bij dit laatste slipt die ongeveer op 2000 toeren tot 40 kn/u, daarna schakelt die gewoon. Wanneer ik optrek vanaf 0 slipt die nooit.

Ik ben hiermee naar een garage geweest en zij konden niets abnormaal zien. De auto trekt normaal op (ook tijdens slippen) en er is ook nergens een abnormaal geluid te horen. Wanneer die slipt en ik laat het gas wat los dan schakelt die vaak ook meteen en gaat die gewoon door. Als ik dit probleem even Google is het voornamelijk ook raar geluid of traag optrekken, maar dat heb ik dus niet. Iemand die dit kent toevallig?

• fisherman
deSenna24 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:45:
Ben niet zeker of ik in dit topic de vraag kan stellen, maar kan er ook verder niet veel over vinden.

Ik heb mijn Insignia nu iets meer dan een half jaar, en die doet het prima. Het is een 2.0 CDTi Ecotec automaat met 163pk uit 2015. Ik nam vorig weekend iemand mee in de auto en die zei mij dat de versnellingsbak raar deed en slipte. Ik had zelf al wel door dat die slipte op lagere snelheid, maar niet of dit kwaad kon. Ik dacht dat dit normaal was. Dit gebeurt vooral wanneer de wagen koud is (na enkele minuten weg) of wanneer ik bv 70 rij, vertraag naar 20 en dan terug gas geef. Bij dit laatste slipt die ongeveer op 2000 toeren tot 40 kn/u, daarna schakelt die gewoon. Wanneer ik optrek vanaf 0 slipt die nooit.

Ik ben hiermee naar een garage geweest en zij konden niets abnormaal zien. De auto trekt normaal op (ook tijdens slippen) en er is ook nergens een abnormaal geluid te horen. Wanneer die slipt en ik laat het gas wat los dan schakelt die vaak ook meteen en gaat die gewoon door. Als ik dit probleem even Google is het voornamelijk ook raar geluid of traag optrekken, maar dat heb ik dus niet. Iemand die dit kent toevallig?
Slipt de koppeling of de versnellingsbak?
Als er iets teveel slipt verlies je energie, dus dat zou je moeten merken aan de prestaties van de auto.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Heeft de Astra K ergens een slot voor een SD kaartje om muziek van te spelen? Zie deze zo nergens, en heb de handleiding net doorgespit op termen als "SD", "kaart" en "media" maar kom er zo niets over tegen. Gebruik momenteel mijn mobiel om muziek af te spelen, maar een permanent SD is natuurlijk wel net zo handig :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
deSenna24 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:45:

Zeker dat hij slipt? Als hij slipt zou hij moeten versnellen terwijl het toerental vast blijft (of schokkend omhoog gaat).
LankHoar schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:20:
Heeft de Astra K ergens een slot voor een SD kaartje om muziek van te spelen? Zie deze zo nergens, en heb de handleiding net doorgespit op termen als "SD", "kaart" en "media" maar kom er zo niets over tegen. Gebruik momenteel mijn mobiel om muziek af te spelen, maar een permanent SD is natuurlijk wel net zo handig :)
Nee, enkel USB :)

• deSenna24
MK_ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:23:
[...]

Zeker dat hij slipt? Als hij slipt zou hij moeten versnellen terwijl het toerental vast blijft (of schokkend omhoog gaat).
Wel, hij versnelt nog wel normaal. Het toerental blijft dan rond de 1900-2000 terwijl de snelheid van 20 naar 40-45 omhoog gaat. Dan schakelt die naar 3 om dan na een beetje meer versnellen tot 50 km/u naar 4 te schakelen.

• deSenna24
fisherman schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:53:
[...]

Slipt de koppeling of de versnellingsbak?
Als er iets teveel slipt verlies je energie, dus dat zou je moeten merken aan de prestaties van de auto.
Geen idee wat het verschil is als koppeling of de bak slipt. In manueel doet die het nooit, in D (volautomatisch) dus wel. Hij versnelt ook normaal, wel iets minder dan wanneer ik vanuit stilstand vertrek en dat hij niet slipt. Wanneer ik trager ga rijden dan 30 ontkoppelt hij ook, dan zakt het toerental automatisch naar 900-1000 tot ik stil sta. Wanneer ik gas geef terwijl die nog bolt dan slipt die even tot ca 40 km/u.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Insignia A 2.0 CDTi automaat heeft een bak met koppelomvormer (AT40). Zo'n bak kan slip toelaten, maar in de meeste gevallen zou dit niet moeten gebeuren. 20km/h tot 50km/h is in ieder geval een fenomeen wat normailiter niet zou moeten gebeuren.

Hoeveel kilometer heeft je auto gelopen? Weet je of de bak/automaat ooit eens gespoeld is geweest? Anders zou ik daar beginnen :)

• deSenna24
MK_ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:29:
Insignia A 2.0 CDTi automaat heeft een bak met koppelomvormer (AT40). Zo'n bak kan slip toelaten, maar in de meeste gevallen zou dit niet moeten gebeuren. 20km/h tot 50km/h is in ieder geval een fenomeen wat normailiter niet zou moeten gebeuren.

Hoeveel kilometer heeft je auto gelopen? Weet je of de bak/automaat ooit eens gespoeld is geweest? Anders zou ik daar beginnen :)
Auto staat nu op 107.000km (gekocht op 97k), en geen idee van of die ooit gespoeld geweest is. Volgens de Opel garage (met meerdere vestigingen) was er niets aan de hand. Ik heb em wel nog maar een half jaar :)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Leuk, parkeren in een onbewaakte parkeergarage. Kwam gister terug uit een winkelcentrum en zag een kras op mijn passagier deur die er eerst nog niet zag. Geen briefje natuurlijk. Gelukkig lijkt het oppervlakkig dus hoop dat weg te polijsten is.

• fisherman
LankHoar schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:31:
Leuk, parkeren in een onbewaakte parkeergarage. Kwam gister terug uit een winkelcentrum en zag een kras op mijn passagier deur die er eerst nog niet zag. Geen briefje natuurlijk. Gelukkig lijkt het oppervlakkig dus hoop dat weg te polijsten is.
Ik parkeer meestal wat verder van een uitgang. Meestal staan daar minder auto’s. En ook altijd even kijken wat voor een auto er naast je staat.
Als deze mooi schoon en netjes is, loop je vaak ook minder risico’s.
Parkeren naast een nieuwe auto is natuurlijk geen garantie, aangezien veel nieuwere auto’s ook vaak geleased worden. Die kijken vaak ook nergens naar is mijn ervaring.

• CappieL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17:01
LankHoar schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:20:
Je zal dus een USB-stick permanent moeten laten zitten. Beetje jammer dat deze usb-ingang ook gebruikt wordt voor Apple Carplay / Android Auto

PSN: Cappie85 (PS4)

• Mick1990
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Wie met een Astra H voelt ook een duidelijk aanwezige en koude luchtstroom t.h.v. gaspedaal / kachelhuis, die sterker wordt naarmate de ventilator harder wordt gezet? Zeer oncomfortabel... Voor de duidelijkheid: uit de kachelopeningen bij de voeten kom wel warme lucht vandaan.

Lijkt wel of er ergens een lek zit in het kachelhuis ofzo...

Aan het typen...

• fisherman
CappieL schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:22:
[...]

Je zal dus een USB-stick permanent moeten laten zitten. Beetje jammer dat deze usb-ingang ook gebruikt wordt voor Apple Carplay / Android Auto
Dan gebruik je toch een andere USB poort? Of zijn de andere poorten alleen om je telefoon op te laden?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

[...]

Zou dat op te lossen zijn met een USB splitter? Of zou Android Auto dan niet werken?
fisherman schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:16:
[...]

Dan gebruik je toch een andere USB poort? Of zijn de andere poorten alleen om je telefoon op te laden?
Er zit in de Astra K maar 1 USB poort, helaas.

• fisherman
LankHoar schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:26:
[...]

Er zit in de Astra K maar 1 USB poort, helaas.
Ok, dat is idd wel weinig. Wellicht kan je die splitten. Of werkt CarPlay dan niet meer?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

fisherman schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:50:
[...]

Ok, dat is idd wel weinig. Wellicht kan je die splitten. Of werkt CarPlay dan niet meer?
Dat is precies wat ik me ook afvraag ;)

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-06 09:33
Afgelopen weekend heeft mijn Astra een "ander" kleurtje gekregen :).

Zeer blij mee!

Volgende maand worden de velgen nog zwart gespoten. Durf alleen niet te zeggen of het mat of glanzend gaat worden.

[Voor 12% gewijzigd door harveydwijs2 op 13-12-2020 18:24]

• xcode35
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:51
[...]

Je kunt een USB hub in de USB poort steken. Dat werkt in mijn Astra K. Ik kan bijvoorbeeld ook meerdere USB sticks erin steken, en ze worden alle herkend als aparte audio devices.

• CappieL
xcode35 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:36:
[...]

Je kunt een USB hub in de USB poort steken. Dat werkt in mijn Astra K. Ik kan bijvoorbeeld ook meerdere USB sticks erin steken, en ze worden alle herkend als aparte audio devices.
Dat van die USB-hub wist ik niet, ga ik zeker proberen.
Test ik meteen of Android Auto dan werkt, wanneer er ook nog een USB-stick ingeplugt zit.
In mijn Astra K Sports Tourer, heb ik voor de achterbank ook 2 USB-poorten tot mij beschikking. Deze zijn (voor zover ik weet) alleen voor opladen.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

harveydwijs2 schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:22:

Zeer blij mee!

[Afbeelding]

Volgende maand worden de velgen nog zwart gespoten. Durf alleen niet te zeggen of het mat of glanzend gaat worden.
Ziet er gelikt uit! Houd wel van mat. Zou persoonlijk de velgen dan ook mat spuiten (matcht ook beter lijkt me).

Heb je before pics? Zie je wagen namelijk (nog?) niet in de OP staan :)

• DennusB
  • Niet online

Zeer blij mee!

[Afbeelding]

Gaaf! Wat kost zoiets nou?

• harveydwijs2
DennusB schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:14:
[...]

Gaaf! Wat kost zoiets nou?
Voor de heel auto + logo's + sierlijsten (glanzend) was ik 685 euro kwijt.

Ben in de afgelopen maanden een aantal keer slachtoffer geweest van parkeerschade, winkelkarretjes, mensen die niet normaal hun deur open kunnen doen etc. Etc...

• harveydwijs2
LankHoar schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:12:
[...]

Ziet er gelikt uit! Houd wel van mat. Zou persoonlijk de velgen dan ook mat spuiten (matcht ook beter lijkt me).

Heb je before pics? Zie je wagen namelijk (nog?) niet in de OP staan :)
Dit was "before":

• DennusB
  • Niet online
harveydwijs2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:21:
[...]

Ben in de afgelopen maanden een aantal keer slachtoffer geweest van parkeerschade, winkelkarretjes, mensen die niet normaal hun deur open kunnen doen etc. Etc...
Huh, dat valt me ontzettend mee. En dit is een wrap toch?

• harveydwijs2
DennusB schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:27:
[...]

Huh, dat valt me ontzettend mee. En dit is een wrap toch?
Plastidip :9

Wrap is me met wat te duur... Dan zit je zo op de 2k en dan heb je de standaard "mat grijs" wat iedereen heeft.

Tegenwoordig kan je met plastidip super veel kleuren doen. Voorheen was dit alleen mat grijs, blauw, groen etc etc, maar tegenwoordig kan je mat, mat metallic (wat ik nu heb) en glanzend.

En ik wissel vaak van kleur dus dit lijkt me een betere optie dan wrappen :)

[Voor 6% gewijzigd door harveydwijs2 op 14-12-2020 17:30]

• fisherman
harveydwijs2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:29:
[...]

Plastidip :9

Wrap is me met wat te duur... Dan zit je zo op de 2k en dan heb je de standaard "mat grijs" wat iedereen heeft.

Tegenwoordig kan je met plastidip super veel kleuren doen. Voorheen was dit alleen mat grijs, blauw, groen etc etc, maar tegenwoordig kan je mat, mat metallic (wat ik nu heb) en glanzend.

En ik wissel vaak van kleur dus dit lijkt me een betere optie dan wrappen :)
Hoe lang blijft zoiete zitten eigenlijk? Kan je het ook makkelijk verwijderen?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter

Zeer blij mee!

[Afbeelding]

Opzich wel gaaf! Ik zou voor glanzend zwart gaan, matte velgen zien er direct zo petjesachtig uit (imho) :)

Kwam er vandaag achter dat, wanneer de headunit/radio te warm wordt, hij automatisch het volume van de radio omlaag doet _o- Heb de auto al dik 4.5 jaar, voor het eerst dat het gebeurde.

• ArcticWolf
  • Laatst online: 22:06

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Die kleur komt mij bekend voor :+ z157?

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:53:
[...]
Die kleur komt mij bekend voor :+ z157?
[Afbeelding]
Z157 was/is niet op de Astra K :+ Lijkt me Argon Zilver (Z176).

• harveydwijs2
fisherman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:36:
[...]

Hoe lang blijft zoiete zitten eigenlijk? Kan je het ook makkelijk verwijderen?
Zal tussen de 2-4 jaar zijn. Afhankelijk van hoeveel lagen er gespoten zijn. Die van mij heeft 9 lagen en zal dus vrij lang mee gaan :)

• fisherman
harveydwijs2 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:09:
[...]

Zal tussen de 2-4 jaar zijn. Afhankelijk van hoeveel lagen er gespoten zijn. Die van mij heeft 9 lagen en zal dus vrij lang mee gaan :)
O dat is best lang als het tot die tijd echt netjes blijft.
Maar als het niet makkelijk te verwijderen is, zou ik het niet snel doen.
Heb je ook foto's van dichtbij?

• harveydwijs2
fisherman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:24:
[...]

O dat is best lang als het tot die tijd echt netjes blijft.
Maar als het niet makkelijk te verwijderen is, zou ik het niet snel doen.
Heb je ook foto's van dichtbij?
Zal morgen even wat foto's plaatsen!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

CappieL schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:08:
[...]

Dat van die USB-hub wist ik niet, ga ik zeker proberen.
Test ik meteen of Android Auto dan werkt, wanneer er ook nog een USB-stick ingeplugt zit.
In mijn Astra K Sports Tourer, heb ik voor de achterbank ook 2 USB-poorten tot mij beschikking. Deze zijn (voor zover ik weet) alleen voor opladen.
Nog getest of Android Auto dan werkt? Ben wel benieuwd. Heb zo geen splitter liggen, maar indien het wel werkt ga ik er waarschijlijk 1 bestellen + 128 GB USB stick (die dingen zijn ook goedkoop geworden zeg). Heb overigens geen idee hoeveel poorten ik achterin heb. Daar heb ik nog nooit hoeven zitten :+

• CappieL
LankHoar schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:03:
[...]

Nog getest of Android Auto dan werkt? Ben wel benieuwd. Heb zo geen splitter liggen, maar indien het wel werkt ga ik er waarschijlijk 1 bestellen + 128 GB USB stick (die dingen zijn ook goedkoop geworden zeg). Heb overigens geen idee hoeveel poorten ik achterin heb. Daar heb ik nog nooit hoeven zitten :+
Ja, ik heb het getest. Had nog een heel goedkoop USB-hubje van de Action.
In de hub had ik mijn Galaxy S10+ gekoppeld en een USB-stickje met muziek.
Dit draaide netjes naast elkaar: muziek van de USB en navigeren met Google Maps op Android Auto.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Iemand hier ervaring met de My Opel app? Zojuist geïnstalleerd en zie dat je een account moet aanmaken. Indien het meerwaarde bied, dan wil ik dat wel doen, maar indien die beperkt is dan sla ik liever over :)

• xcode35
CappieL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:32:
[...]

Ja, ik heb het getest. Had nog een heel goedkoop USB-hubje van de Action.
In de hub had ik mijn Galaxy S10+ gekoppeld en een USB-stickje met muziek.
Dit draaide netjes naast elkaar: muziek van de USB en navigeren met Google Maps op Android Auto.
En dan kun je dus ook een hub kopen met USB en SD slot verwacht ik. Ik denk dat die linux variant die op de achtergrond van de media interface draait dit eigenlijk gewoon allemaal herkend.

• fisherman
LankHoar schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:30:
Iemand hier ervaring met de My Opel app? Zojuist geïnstalleerd en zie dat je een account moet aanmaken. Indien het meerwaarde bied, dan wil ik dat wel doen, maar indien die beperkt is dan sla ik liever over :)
Werkt jouw astra wel met de opel app? Ik dacht dat astra's nog gekoppeld waren aan onstar.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

xcode35 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:02:
[...]

En dan kun je dus ook een hub kopen met USB en SD slot verwacht ik. Ik denk dat die linux variant die op de achtergrond van de media interface draait dit eigenlijk gewoon allemaal herkend.
Ik heb vanmiddag een USB hubje besteld incl. 256 GB USB stick. SD slot is wellicht wat kleiner, maar ik gebruik de ruimte daaronder toch verder niet eigenlijk.
fisherman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:56:
[...]

Werkt jouw astra wel met de opel app? Ik dacht dat astra's nog gekoppeld waren aan onstar.
Weet ik nog niet, want heb nog geen account aangemaakt, dus heb nog niet kunnen verbinden. Onstar heb ik nog niet van gehoord, ben dan ook nog een vrij nieuwe Opel-rijder :+

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:39
harveydwijs2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:21:
[...]

Da's wel heel weinig?! Ik was er altijd vanuit gegaan dat dit rond de 2000 euro kostte?
Of is die 685 alleen materiaal? Want ze moeten ook van alles demonteren en weer monteren (zoals logos, handgrepen etc)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Heeft er hier iemand trouwens verstand van Android Auto? Wanneer ik dit gebruik voor navigatie, krijg ik soms een erg krakerige stem voor flitspalen e.d. tussendoor, en wanneer ik aan de volume knop draai dan lijkt dat van de Astra te komen. Het gekke is dat dit een Tsjechische stem is, terwijl zowel de auto als Waze op Engels ingesteld staan. Ik heb alle instellingen op zowel Waze, Android Auto en de Astra doorlopen, maar kan zo niet achterhalen hoe ik dit kan uitzetten. Normaliter heb ik helemaal geen flitspaalmeldingen, laat staan wanneer de Astra navigatie uitstaat :?

• fisherman
LankHoar schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:21:
[...]

Weet ik nog niet, want heb nog geen account aangemaakt, dus heb nog niet kunnen verbinden. Onstar heb ik nog niet van gehoord, ben dan ook nog een vrij nieuwe Opel-rijder :+
Onstar is van GM en zit op de oudere modellen, dus ook op Astra's. Echter weet ik niet zeker of op de nieuwe astra's Opel connect een optie was.
Het enige alternatief op Onstar is de MyChevrolet app. Die kan je met keypass activeren om je auto op afstand te bedienen.
Komt de term keypass je wellicht bekend voor of staat er iets in de handleiding over keypass?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

fisherman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:00:
[...]

Onstar is van GM en zit op de oudere modellen, dus ook op Astra's. Echter weet ik niet zeker of op de nieuwe astra's Opel connect een optie was.
Het enige alternatief op Onstar is de MyChevrolet app. Die kan je met keypass activeren om je auto op afstand te bedienen.
Komt de term keypass je wellicht bekend voor of staat er iets in de handleiding over keypass?
Net ff de handleiding ingedoken. Onstar is optioneel en ze hebben het dan meer over nooddiensten, een Wi-Fi hotspot etc. keypass komt niet in de handleiding voor, maar MyOpel word wel genoemd. Dit zou dus moeten werken. Lijkt weinig interessante extra opties te bieden, geen idee waarom ik op afstand mijn bandenspanning of brandstofpeil zou willen inzien :+ Het enige interessante is het kunnen lokaliseren van je auto.. Wellicht toch maar een account aanmaken, en de app dan in deep sleep zetten. Mocht ik dan ooit mijn auto niet kunnen weervinden of gestolen worden, dan bied dit wellicht opties.

• harveydwijs2
DonJunior schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:28:
[...]

Da's wel heel weinig?! Ik was er altijd vanuit gegaan dat dit rond de 2000 euro kostte?
Of is die 685 alleen materiaal? Want ze moeten ook van alles demonteren en weer monteren (zoals logos, handgrepen etc)
Dat is voor het wrappen en dan kan de prijs kloppen :)

Die van mij is gedipt 😁

• fisherman
LankHoar schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:12:
[...]

Net ff de handleiding ingedoken. Onstar is optioneel en ze hebben het dan meer over nooddiensten, een Wi-Fi hotspot etc. keypass komt niet in de handleiding voor, maar MyOpel word wel genoemd. Dit zou dus moeten werken. Lijkt weinig interessante extra opties te bieden, geen idee waarom ik op afstand mijn bandenspanning of brandstofpeil zou willen inzien :+ Het enige interessante is het kunnen lokaliseren van je auto.. Wellicht toch maar een account aanmaken, en de app dan in deep sleep zetten. Mocht ik dan ooit mijn auto niet kunnen weervinden of gestolen worden, dan bied dit wellicht opties.
Als onstar een optie was, zal er geen opel connect mogelijk zijn.
Waarschijnlijk zit keypass wel in het menu van je auto. Je kunt niet veel met die opel app.
Met de chevrolet app kan je veel meer, maar dat zou bij een benzineauto inderdaad niet veel meer kunnen zijn dan brandstofniveau, kilometerstand en bandenspanning.

• xcode35
fisherman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:06:
[...]

Als onstar een optie was, zal er geen opel connect mogelijk zijn.
Waarschijnlijk zit keypass wel in het menu van je auto. Je kunt niet veel met die opel app.
Met de chevrolet app kan je veel meer, maar dat zou bij een benzineauto inderdaad niet veel meer kunnen zijn dan brandstofniveau, kilometerstand en bandenspanning.
Heb je dit geprobeerd. Want naar mijn weten is onestar vanaf 31-12-2020 niet meer beschikbaar in europa. Dan heb je eigenlijk niks meer aan dat lampje boven je hoofd.

• fisherman
xcode35 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:30:
[...]

Heb je dit geprobeerd. Want naar mijn weten is onestar vanaf 31-12-2020 niet meer beschikbaar in europa. Dan heb je eigenlijk niks meer aan dat lampje boven je hoofd.
Dat heb ik geprobeerd en het werkt fantastisch met de MyChevrolet app.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

LankHoar schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:21:
[...]

Ik heb vanmiddag een USB hubje besteld incl. 256 GB USB stick. SD slot is wellicht wat kleiner, maar ik gebruik de ruimte daaronder toch verder niet eigenlijk.
Nou, dit gaat niet helemaal zoals gepland. De 256 GB USB stick word niet herkend om een of andere reden. Een andere (32 GB) stick wel. Heb al verschillende bestandstypes geprobeerd (NTFS, FAT32, exFAT) maar zonder resultaat. De 32 GB stick had FAT32 dus zou zeggen dat het verder niet uit moet maken. Deze is USB 2.0, de nieuwe stick 3.0 maar dat zou gewoon compatible moeten zijn lijkt me. Kan er ook niets over terugvinden in de handleiding. Iemand enig idee waar het mis kan gaan in deze?

• RXVega
  • Registratie: februari 2018
  • Niet online
Is er iemand die wellicht een handige truc of tip heeft voor het vervangen van de stadsverlichting (5W5) in een Astra H 2006. Ik heb vrij forse handen en kom niet goed bij de zwarte connector die ik er uit moet halen. Verder weet ik niet goed of ik de connector er recht uit moet halen, of eerst nog een kwartslag naar links moet draaien.

Bedankt

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Ik meen mij te herinneren dat het bij de Astra H makkelijker was om de lampjes via een klep in de wielkast te vervangen, misschien heb je dan beter zicht of meer ruimte. Maar het is al weer een tijdje geleden dat ik heb geklust aan een H dus ik weet het niet meer zeker.

• RXVega
  • Niet online
Dimlicht is inderdaad via de wielkasten, banden even draaien en kapje los. Echter de ruimte voor grootlicht/stadslicht is via die weg helaas niet te bereiken.

• fisherman
RXVega schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:14:
Is er iemand die wellicht een handige truc of tip heeft voor het vervangen van de stadsverlichting (5W5) in een Astra H 2006. Ik heb vrij forse handen en kom niet goed bij de zwarte connector die ik er uit moet halen. Verder weet ik niet goed of ik de connector er recht uit moet halen, of eerst nog een kwartslag naar links moet draaien.

Bedankt
Wat zit er in de weg dan?

• RXVega
  • Niet online
Ik krijg mijn hand niet ver genoeg in de ruimte waar de fitting zit. Er is gewoonweg te weinig ruimte om mijn hand er tussen te wringen en wat kracht te zetten.

• fisherman
RXVega schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:40:
Ik krijg mijn hand niet ver genoeg in de ruimte waar de fitting zit. Er is gewoonweg te weinig ruimte om mijn hand er tussen te wringen en wat kracht te zetten.
Je kunt soms dingen even snel demonteren.
Het pijpje van het reservoir voor ruitenwisservloeistof kan je er bijvoorbeeld zo even af halen. Op die manier kan je vaak wel bij de lamp. Of heb je aan beide zijden te weinig ruimte?

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

RXVega schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:40:
Je moet aan de (juiste) bedrading trekken, of je moet echt kleine handen hebben anders kom je er idd niet bij.

• mieJas
  • Registratie: april 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

MK_ schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:58:
[...]

Opvallend! Gelukkig nog onder garantie vervangen, kan je weer jaren met een gerust hart vooruit :)
Over jaren gesproken... De motor begint weer te rammelen. Bij het starten gaat het er vaak enkele seconden hard aan toe. Vreemd genoeg heb ik het altijd wanneer ik een eindje rechtdoor heb gereden, rustig uitbol en dan een bocht naar links neem. Bij het optrekken rammelt de boel lekker door elkaar, maar na een seconde of 10 is het weer weg. Regulier onderhoud is in maart, maar geen idee of ik best eerder naar de dealer ga?

I like to take things apart further than I'm supposed to

• fisherman
mieJas schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:43:
[...]

Over jaren gesproken... De motor begint weer te rammelen. Bij het starten gaat het er vaak enkele seconden hard aan toe. Vreemd genoeg heb ik het altijd wanneer ik een eindje rechtdoor heb gereden, rustig uitbol en dan een bocht naar links neem. Bij het optrekken rammelt de boel lekker door elkaar, maar na een seconde of 10 is het weer weg. Regulier onderhoud is in maart, maar geen idee of ik best eerder naar de dealer ga?
Als het de distributie ketting is en hij verspringt een paar tandjes, dan kost het het je een nieuwe motor. Grote kans dat je auto dan naar de sloop kan.

• RXVega
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:09:
[...]

Je moet aan de (juiste) bedrading trekken, of je moet echt kleine handen hebben anders kom je er idd niet bij.
Is inmiddels gelukt:)

• fisherman
Nog dingen tijdelijk moeten verwijderen om erbij te kunnen?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

LankHoar schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:33:
Heeft er hier iemand trouwens verstand van Android Auto? Wanneer ik dit gebruik voor navigatie, krijg ik soms een erg krakerige stem voor flitspalen e.d. tussendoor, en wanneer ik aan de volume knop draai dan lijkt dat van de Astra te komen. Het gekke is dat dit een Tsjechische stem is, terwijl zowel de auto als Waze op Engels ingesteld staan. Ik heb alle instellingen op zowel Waze, Android Auto en de Astra doorlopen, maar kan zo niet achterhalen hoe ik dit kan uitzetten. Normaliter heb ik helemaal geen flitspaalmeldingen, laat staan wanneer de Astra navigatie uitstaat :?
Begin me hier steeds meer aan te ergeren. Iemand een suggestie? Heb alle settings van de auto doorlopen, alsook op de telefoon, en snap niet wat dit nou veroorzaakt. Soms is het gewoon de Engelse stem van Waze, amdere keren toch de Tsjechische kraakstem van elders :?

• RXVega
  • Niet online
fisherman schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:13:
[...]

Nog dingen tijdelijk moeten verwijderen om erbij te kunnen?
Een aansluiting in de buurt van de accu maar dat was het verder. Kon de lampjes zo vervangen door de fitting eruit te trekken via de draad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 21:34
Ik meld me ook een keer in dit topic!
Heb sinds jaren een '95 Astra caravan. Heb hem jaren geleden gekocht voor "weinig", ik zocht een auto waarmee ik naast de auto van het werk de kinderen mee op kon halen, deze reed ik namelijk niet privé (het was een bestelwagen).

Vanaf nu gaat het een lang verhaal worden, ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden. :)
Ik ben een 80's guy en ook een groot liefhebber van 80's en 90's auto's, het kan me niet vierkant genoeg zijn, alhoewel deze Astra erg rond is (volgens mij was Opel daar toen heel vooruitstrevend mee).
Mijn opa die had vroeger ook altijd Opel en ik ken hem niet beter dan dat ie een Kadett had en daarna zo'n zelfde Astra.

Ik was al een tijdje aan het zoeken en ineens vond ik hem. Het was geen nieuwe, maar hij was van een Opel liefhebber geweest en hij gebruikte hem zelf als de zogenaamde pekel bak.
Afgezien van de gebruikelijke deukjes en krassen (hij was toen al 20 jaar oud), was hij technisch gezien helemaal goed, en het belangrijkste, niet rot op de bekende punten (er ook dan ook echt nergens roest).
Hij had hem wat lager gezet, stond de auto ook goed. Daarnaast zat er een trekhaak op, dat was allemaal mooi mee genomen.

Na verloop van tijd blijkt hij het heel erg goed te doen en inmiddels zijn we er al meerdere keren mee op vakantie geweest, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg.
De auto tot het dak aan toe vol geladen, de trekhaak bijna op de grond, maar als een vorst reden we rond.

Er stond toen ongeveer 240.000 km op de teller, ik heb er zelf nog redelijk wat mee gereden, na een tijdje ging ik ergens anders werken en toen had ik eindelijk een auto waar ik ook privé mee kon rijden (en die betaalbaar was), waarna deze "overbodig" was.
Ik heb er wat klein onderhoud aan gehad, de auto was in topstaat, maar de auto proberen te verkopen via Markplaats, dat ging hem niet worden, sterker nog, zelfs de sloop wilde hem niet eens (niet dat ik hem naar de sloop wilde brengen...).

Gelukkig kon mijn pa de auto wel waarderen, uiteindelijk heb ik hem dan ook aan mijn vader gegeven.
Die heeft er jaren mee rond gereden. Doordat hij hem dag in dag uit gebruikte, moesten er zaken onderhoud hebben en hij was dan ook de gelukkige hier mee.
Ik heb er toen meteen al een nieuwe accu ingezet omdat ik wist dat de oude wel "oud" was, en je merkte dat hij met starten een beetje "lui" was.
Na een tijdje ging de startmotor kapot (waarschijnlijk door de nieuwe accu), kan gebeuren, er stond toen al 260.000 km op. Uiteindelijk zijn er nog 4 nieuwe bandjes op gekomen; voor nieuwe remschijven en blokken, achter nieuwe remschoenen, van dat werk.

Na een paar jaar begon het blok geluid te maken. Ze hebben mijn pa wijs gemaakt dat het blok kapot was. Ze vonden het de auto niet meer waard om nog te maken/nog na te kijken.
Ik vond het geen strak plan om de auto naar de sloop te brengen, dus ik heb hem weer terug gekregen, en mijn pa heeft een andere auto gekocht (hij had er geen zin meer in om het nog na te laten kijken).
Ik had het allang gehoord en wist zelf ook wel bijna zeker dat er niks met het blok was, dus toen ik de auto weer terug had, ben ik het op mijn gemak eens na gaan kijken.
Eerst een keer goed overal luisteren, ik heb toen de multiriem een keer los gehaald, maar toen was het geluid er nog. In eerste instantie dacht ik dat het óf de dynamo was (het ratelende geluid kwam wel sterk daar vandaan, maar dat was het niet aangezien het geluid er nog was nadat ik de riem had los gehaald), óf de waterpomp (dat zit daar namelijk ook, echter aangedreven door de distributieriem).
Ik heb dat toen daar allemaal een keer los gehaald, maar ik moest te veel van de motor afslopen om echt de distributieriem los te maken, en ik dacht, als ik dan alles toch los heb, dan wil ik het ook meteen allemaal vervangen, dus toen heb ik het maar gewoon laten doen.

Uiteindelijk was het dus inderdaad de waterpomp á 20 euro. Ik heb er toen meteen een nieuwe distributieriem op laten leggen, waterpomp, thermostaat, nieuwe radiateur (was lek), en heb dus alles maar meteen laten doen wat daar in de buurt zat. Voor "weinig" was ik klaar.
Uiteraard was dit meer dan wat de auto daadwerkelijk waard was, maar dat is al heel snel bij zo'n oude auto.

Sindsdien rijd ie weer als een nieuwe.
Aan de auto zelf daar zit niks op wat nog kapot kan, het is een GL en daar zit niks op.

Ik ben er na dit vorig jaar nog een keer mee naar Luxemburg gereden met heel de familie, tijdens de corona periode (was toen geel en we hebben een leuke vakantie gehad).

Momenteel heb ik de auto nog steeds, maar ik gebruik hem dus enkel voor "plezier" ritjes.
"Vroeger" had ik er een goede versterker en subwoofer in zitten, maar die heb ik er toen uitgehaald. Wel zaten de speakers er nog in die ik er toen in had gezet.
De auto staat dus weliswaar aan de deur, maar wordt weinig gebruikt. Soms staat hij ongebruikt 2 weken stil. Maar hij start daarna wel altijd meteen, ook als het die weken goed koud en nat is geweest.
Ik snap er nog steeds niks van dat die auto het maar blijft doen (staat inmiddels bijna 3 ton op de teller).

Ik wil nog wel wat meer met de auto gaan doen, sowieso zou ik er dit jaar weer mee op vakantie willen gaan.
Het probleem waar ik nu een beetje tegen aanloop, is dat het slechts een 1.4tje is (C14NZ), en het trekgewicht is beperkt. 800 kg geremd of 350 ongeremd.
Behalve dat 800 kg geremd niet echt heel veel is, is het mij niet bekend of je er wel echt 800 kg aan kan hangen.
Ik heb namelijk uiteraard gemerkt dat je geen haast moet hebben. Moest zeggen dat ie voor zo'n oude auto met zo'n klein motortje, nog heel behoorlijk mee kan, maar als het allemaal wat "ruiger" wordt (dus met heel de familie er in, en dan ook nog eens berg op), dan merk je wel dat het niet meer zo snel gaat.
Ik vind dat kneuterige zelf wel wat hebben, maar toch.
Volgens mij zijn die blokjes oersterk en vooral het "vermogen" zit lekker diep onderin, maar heeft er iemand ervaring van het trekken van iets met zo'n 1.4?
Waar ik zelf aan dacht is een motor trailer en daar mijn motor achterop te zetten. Ik weet dat er trailers zijn die niet zwaarder zijn dan 800 kg, inclusief motor.
Als ik even ga rekenen dan denk ik dat zo'n trailer maximaal 150 kg weegt, en mijn motor net iets boven de 210 kg.
Een indruk van hoe zo'n 1.4 blokje uit midden jaren '90 er uit ziet:

Als iemand anders nog leuke ideeën heeft... Ik heb er zo'n beetje alles al mee gedaan, het zal geen nieuwe meer worden, maar hij is niet rot, niet vies, hij is zuinig (ca 1:15 is makkelijk haalbaar), olieverbruik is niet echt aanwezig, banden zijn nieuw. Binnenkort bouw ik er een andere Bluetooth radio in, ik heb er een tijdje geleden een bij Conrad besteld (was ca 30 euro), maar dat geluid is echt niet om aan te horen. En ik ben een muziekliefhebber en dit werd me echt wat te gortig. Verder hangt het hemeltje een beetje, daar wil ik nog wat aan doen.

Ik heb van het werk een auto (204 pk :9) en deze is er echt voor de hobby, mijn vrouw heeft ook een auto (private lease), echter die laatste wordt niet meer mee gereden vanwege de corona helaas (bijna 2 jaar oud en net 10.000 km op de teller). Het is een private lease auto, ik heb uiteraard ook zitten rekenen en kom al jaren tot de conclusie dat in ons geval het leasen van een auto de beste oplossing is (financieel gezien). Alles wat je aan een auto besteed is aan de ene kant weggegooid geld, aan de andere kant, je krijgt er natuurlijk wel wat voor terug (mobiliteit). Ik verwacht er financieel nooit beter op te worden, dus vandaar.
Het probleem nu is, dat mijn vrouw dus helaas werk zoekende is, en we over een paar maanden wel echt moeten gaan nadenken wat de volgende auto gaat worden. Ik neem aan dat ze weer werk heeft. Waarschijnlijk is een private lease ook dan weer een optie, maar uiteraard als het aan mij ligt, zie ik liever een 90's Opel voor de deur staat, zo eentje met grote degelijke knoppen, ik denk dan zelf aan een Vectra of Omega, en dan van vóór de facelift. Maar die wil ze niet, dus dat is meer iets waar ik alleen maar zelf van kan dromen. ;)
Qua private lease is nu telkens een Peugeot (vraag me niet waarom), ik heb ook zitten kijken naar een Corsa (GS line als het zou kunnen), maar dat is net zo goed een Peugeot. Afhankelijk van hoe we er financieel voor staan, kan ik over een paar maanden melden wat het geworden is.

[Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 03-01-2021 16:12]

• NegativeFreak
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06-06 01:30
Goedendag,

Ik ben bezig om mijn CD30 in mijn Opel Corsa C te vervangen voor een andere radio.
Het lukt mij alleen niet om een juiste verloopkabel te vinden om de nieuwe radio aan te sluiten. De verloopkabel die ik bij mijn 1 Din frame kreeg past helemaal niet.

Iemand een tip voor de juiste kabel?

Diablo 3 - WoW - Steam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

NegativeFreak schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:02:
Goedendag,

Ik ben bezig om mijn CD30 in mijn Opel Corsa C te vervangen voor een andere radio.
Het lukt mij alleen niet om een juiste verloopkabel te vinden om de nieuwe radio aan te sluiten. De verloopkabel die ik bij mijn 1 Din frame kreeg past helemaal niet.

Iemand een tip voor de juiste kabel?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Deze lijkt erop:
https://www.car-products....kra-antenne-4026724230451

Zelfde als bij m'n oude Astra H zo te zien.

En anders even op Winparts kijken:
https://www.winparts.nl/i...9-12/c1015-588-14693.html

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Sinds een tijdje een probleempje met mijn Corsa-e.
Af en toe wil de auto niet ontgrendelen met het knopje op de sleutel.
Als ik dan de kofferbak open doe terwijl ik er met de sleutel naast sta, dan reageert de auto daarna weer normaal.

Ik rijdt de laatste weken niet veel met de auto, maar hij wordt elke paar dagen gewoon gebruikt en het probleem treedt niet elke keer op.

Iemand al tegen hetzelfde aangelopen?
Tijd om de dealer een bezoekje te brengen?

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-06 22:01
Is de 8-traps automaat in de grandland X ook van het merk Aisin, zoals in de Peugeot?

• fisherman
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:25:
Is de 8-traps automaat in de grandland X ook van het merk Aisin, zoals in de Peugeot?
8g30 of 8g45? Allebei van Aisin.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Paling1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:35:
Sinds een tijdje een probleempje met mijn Corsa-e.
Af en toe wil de auto niet ontgrendelen met het knopje op de sleutel.
Als ik dan de kofferbak open doe terwijl ik er met de sleutel naast sta, dan reageert de auto daarna weer normaal.

Ik rijdt de laatste weken niet veel met de auto, maar hij wordt elke paar dagen gewoon gebruikt en het probleem treedt niet elke keer op.

Iemand al tegen hetzelfde aangelopen?
Tijd om de dealer een bezoekje te brengen?
Nee dit herken ik niet. Ik zou eerst de andere sleutel gaan gebruiken. Als die het ook heeft is het de auto. Heeft die het niet, dan is het de sleutel.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True