Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
MK_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:28:
[...]

Snap ik :P Als je nu een auto met OnStar functionaliteiten hebt zeker de moeite waard om te proberen :Y

offtopic:
Op een MY2012 Corsa D dus niet :+
Op ios kan je overigens alleen installeren met een appleid met als regio US of iets dergelijks. In ieder geval een regio waar chevrolet geleverd wordt.
Voor de astra en mokka x moet het in ieder geval ook werken, daar is ook een chevrolet variant van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:36:
[...]
Op ios kan je overigens alleen installeren met een appleid met als regio US of iets dergelijks. In ieder geval een regio waar chevrolet geleverd wordt.
Voor de astra en mokka x moet het in ieder geval ook werken, daar is ook een chevrolet variant van.
Chevrolet variant van de Astra? Die ken ik niet. Wel Insignia (Buick Regal) en Mokka X (Buick Encore) :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Chevrolet variant van de Astra? Die ken ik niet. Wel Insignia (Buick Regal) en Mokka X (Buick Encore) :)
Ken je de Cruze niet? Is wel een oud model. Wellicht dus ook alleen zonder onstar geleverd.

Ik zie net dat er ook een nieuwe cruze is. Zelfde basis als de Astra K. Die heeft zeker ook on star.

[ Voor 14% gewijzigd door fisherman op 13-10-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
MK_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:57:
[...]

Buick Verano ;)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/Buick_Verano_II_hatch_01_China_2016-04-13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Er is dus ook gewoon een nieuwere cruze tussen de oude en de nieuwe van 2021. Die cruze is gelijk aan een Astra K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Ken je de Cruze niet? Is wel een oud model. Wellicht dus ook alleen zonder onstar geleverd.

Ik zie net dat er ook een nieuwe cruze is. Zelfde basis als de Astra K. Die heeft zeker ook on star.
Beide generaties Cruze zijn niet een rebadge, maar een daadwerkelijke ander model. Ze staan wel op hetzelfde platform :)
China, niet US :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

Beide generaties Cruze zijn niet een rebadge, maar een daadwerkelijke ander model. Ze staan wel op hetzelfde platform :)

[...]

China, niet US :p
Klopt, het is inderdaad geen rebatch, maar inderdaad zelfde platform en zelfde software. Dat zou dus moeten werken met die app. Hij is er zelfs voor Android, maar die is lastiger aan de praat te krijgen hoor ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:17:
[...]
Klopt, het is inderdaad geen rebatch, maar inderdaad zelfde platform en zelfde software. Dat zou dus moeten werken met die app. Hij is er zelfs voor Android, maar die is lastiger aan de praat te krijgen hoor ik.
Klopt, deelt wel het platform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Klopt, deelt wel het platform :)
Ik weet overigens niet wat je er met een ICE allemaal mee kan, behalve openen van de deuren. Voorverwarmen kan neem ik aan niet. Wellicht kan je de motor starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

MK_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Hmmm, geen idee of het dan tussentijds nog gewijzigd is geweest, of dat ik gewoon fout zit 8)7

@ronaldm3 weet vast op welke Astra K's je wel en welke niet ACC kon krijgen in Nederland :+

[...]

Goede techniek om aan te leren dat ze die lampjes moeten gebruiken >:)
Was en is alleen icm automaat.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ronaldm3 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:48:
[...]

Dat is ook eigenlijk heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:06:
[...]
Ik weet overigens niet wat je er met een ICE allemaal mee kan, behalve openen van de deuren. Voorverwarmen kan neem ik aan niet. Wellicht kan je de motor starten.
Waarschijnlijk ook alarm/lichten, openen/sluiten deuren, bandenspannig, km-stand/range... Remote start is een feature die hier niet veel voorkomt, in de US wel. Misschien in de app wel, al is dan wel een automaat vereist :)
ronaldm3 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:48:
[...]
fisherman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Dat is ook eigenlijk heel logisch.
Bwah, ACC werkt ook op handbakken, alleen Stop&Go werkt dan uiteraard niet ;) In België bijvoorbeeld kon je het ook krijgen op de handgeschakelde uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Waarschijnlijk ook alarm/lichten, openen/sluiten deuren, bandenspannig, km-stand/range... Remote start is een feature die hier niet veel voorkomt, in de US wel. Misschien in de app wel, al is dan wel een automaat vereist :)
Waarom zou bij een start op afstand een automaat vereist zijn? Ook bij een handbak is te controleren of deze in neutraal staat om starten op afstand toe te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:14:
[...]
Waarom zou bij een start op afstand een automaat vereist zijn? Ook bij een handbak is te controleren of deze in neutraal staat om starten op afstand toe te staan.
Technisch gezien is het uiteraard mogelijk. Geloof dat het in de VS enkel beschikbaar is op Chevrolets met automaat ;)

Bij veel hedendaagse handgeschakelde auto's moet het koppelingspedaal ingetrapt worden alvorens te starten (ook al staat hij in Neutraal), dat kan de auto niet zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Technisch gezien is het uiteraard mogelijk. Geloof dat het in de VS enkel beschikbaar is op Chevrolets met automaat ;)

Bij veel hedendaagse handgeschakelde auto's moet het koppelingspedaal ingetrapt worden alvorens te starten (ook al staat hij in Neutraal), dat kan de auto niet zelf doen.
O ja dat van het koppelingspedaal was ik even vergeten. Ook dat is natuurlijk uit te stellen, maar of dat zo veilig is is de vraag.

Een andere optie is natuurlijk een standkachel, maar op zich is dat in Nederland niet echt nodig.
Daarnaast verwarmt een standkachel niet automatisch de stoel en het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:02:
[...]
O ja dat van het koppelingspedaal was ik even vergeten. Ook dat is natuurlijk uit te stellen, maar of dat zo veilig is is de vraag.

Een andere optie is natuurlijk een standkachel, maar op zich is dat in Nederland niet echt nodig.
Daarnaast verwarmt een standkachel niet automatisch de stoel en het stuur.
Valt opzich wel mee hier ;) En sowieso, je koude verbrandingsmotor lang stationair laten draaien in de winter is ook niet ideaal.

Nah, gewoon instappen, en rijden. Na 5 minuten komt lekker warme lucht uit de ventilatierooster, misschien wel meer dan na een half uur stationair draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:33:
[...]

Valt opzich wel mee hier ;) En sowieso, je koude verbrandingsmotor lang stationair laten draaien in de winter is ook niet ideaal.

Nah, gewoon instappen, en rijden. Na 5 minuten komt lekker warme lucht uit de ventilatierooster, misschien wel meer dan na een half uur stationair draaien :+
Volgens mij is stationair laten draaien in de winter om op te warmen inderdaad niet heel goed voor je auto.
Ik ken mensen die de auto startten en daarna rustig een half uur gingen koffiedrinken.
Mijn vorige auto startte ik overigens wel als ik ging krabben. Maar dat duurde nooit een half uur en het kwam zelden voor, omdat mijn auto voornamelijk in het weekend is en soms savonds doordeweeks.
Ik ben wel benieuwd hoe snel het gaat bij een elektrische auto met ontdooien van de buitenkant.
Voorverwarmen doet hij namelijk maar 20 minuten. Daarna stopt hij automatisch. Je kan het natuurlijk wel herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:30:
[...]
Volgens mij is stationair laten draaien in de winter om op te warmen inderdaad niet heel goed voor je auto.
Ik ken mensen die de auto startten en daarna rustig een half uur gingen koffiedrinken.
Mijn vorige auto startte ik overigens wel als ik ging krabben. Maar dat duurde nooit een half uur en het kwam zelden voor, omdat mijn auto voornamelijk in het weekend is en soms savonds doordeweeks.
Ik ben wel benieuwd hoe snel het gaat bij een elektrische auto met ontdooien van de buitenkant.
Voorverwarmen doet hij namelijk maar 20 minuten. Daarna stopt hij automatisch. Je kan het natuurlijk wel herhalen.
Ik doe het starten tijdens het krabben echt enkel wanneer de ruiten zo enorm beslagen zijn dat je überhaupt moet wachten. Afgelopen winter 1x gebeurd volgens mij :9

Heeft zo'n Ampera-e niet toevallig voorruit verwarming? Dan is het helemaal snel ontdooid >:)

Ik leg 's winters ook een vochtvreter in het achterste "portiervak", volgens mij werkt het want ik heb minder aanslag dan voorheen. Misschien ook de moeite om te proberen, bespaart weer stroom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Iemand van de Corsa-E rijders al een storingsmelding gehad?

Hiervanochtend om 06.50 een. Hij stond nog te laden en te conditioneren. Toen de auto open ging kabel eruitgehaald. Echter bij starten melding: Storing accu: Zet auto stil.

Hierop weer even aan de laadkabel, en na eerste keer starten was het opeens weg. Maar weer even de dealer lastig vallen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:26:
[...]

Ik doe het starten tijdens het krabben echt enkel wanneer de ruiten zo enorm beslagen zijn dat je überhaupt moet wachten. Afgelopen winter 1x gebeurd volgens mij :9

Heeft zo'n Ampera-e niet toevallig voorruit verwarming? Dan is het helemaal snel ontdooid >:)

Ik leg 's winters ook een vochtvreter in het achterste "portiervak", volgens mij werkt het want ik heb minder aanslag dan voorheen. Misschien ook de moeite om te proberen, bespaart weer stroom :p
Mijn vorige auto had ook heel veel last van vocht.
Misschien ook omdat hij niet zo vaak gebruikt werd. Ik had er ook een vochtvreter ingelegd, maar dat hielp niet heel veel.

De Ampera E heeft geen voorruitverwarming. Alleen de hele auto wordt verwarmd, inclusief stoel en stuurverwarming. Maar je kan in de app of met de sleutel niet bepalen hoe warm je het wil hebben. De laatst ingestelde temperatuur zal gebruikt worden om voor te verwarmen.

Op zich kost voorconditionering geen stroom (en dus actieradius) als je dat gebruikt wanneer de auto aan een laadpunt gekoppeld is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hier is hij dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lO6CmzUbZrObea17icSE4q0d-Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUVxugYXCMbiUm37hbSdYjUm.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag afgeleverd:

Opel Corsa GS line 1.2 turbo
Nautic Blue

Zal van het weekend nog wat meer foto's maken :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

ricjuh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:39:
Hier is hij dan:

[Afbeelding]

Vandaag afgeleverd:

Nautic Blue

Mooie kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Mijn vorige auto had ook heel veel last van vocht.
Misschien ook omdat hij niet zo vaak gebruikt werd. Ik had er ook een vochtvreter ingelegd, maar dat hielp niet heel veel.

De Ampera E heeft geen voorruitverwarming. Alleen de hele auto wordt verwarmd, inclusief stoel en stuurverwarming. Maar je kan in de app of met de sleutel niet bepalen hoe warm je het wil hebben. De laatst ingestelde temperatuur zal gebruikt worden om voor te verwarmen.

Op zich kost voorconditionering geen stroom (en dus actieradius) als je dat gebruikt wanneer de auto aan een laadpunt gekoppeld is.
Ah, ik wist niet dat de Astra J daar ook zo'n last van had. Bij de Corsa D is het wel een veelvoorkomend "probleem". Ach, als dat het ergste is :+

Klopt dat het geen accucapaciteit kost als je aan een laadpaal hangt, gebruikt uiteraard wel stroom ;)
Hier is hij dan:

[Afbeelding]

Vandaag afgeleverd:

Nautic Blue

Hekkert :o

Veel plezier er mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

MK_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:49:
[...]

Hekkert :o

Veel plezier er mee :D
Yes, ook uit Zuid Limburg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ricjuh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
Yes, ook uit Zuid Limburg :+
Gezien je woonplaats Hekkert Heerlen vermoed ik? Vanuit daar is die van mij ook ooit afgeleverd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 14:04
Sinds kort ben ik ook eigenaar van een opel insignia sports tourer van 2011.

Ben tevreden over de auto maar ik heb een paar enkele vragen.

Wat mij opvalt is dat ik in mijn boordcomputer menu de standaard zaken heb staan maar graag zou ik het verbruik
willen uitzetten en een dagtellerstand activeren om te zien hoeveel km ik werkelijk met een volle tank rijd, heb dit nog nergens terug gevonden.
Ik zie enkel de huidige totaal km stand.

Ook wil ik graag in mijn boordcomputer kunnen activeren dat de pijltjes van de navigatie komen te staan wanneer ik ergens af moet.

Tevens heb ik ook de optie verkeersbordherkenning alleen elke keer als ik de auto start moet ik dit opnieuw activeren en onthoud de auto dit niet, alsook indien mogelijk bij het starten graag de zetelverwarming standaard op 1 altijd aanstaan.

Het tweede wat ik me afvraag en vrij veel op erger is, hiervoor reed ik met een passat break met DSG automaat heerlijk schakelen echter de automaat van opel of allessinds van mijn insignia verloopt helemaal niet soepel. Hij rijdt heel nerveus en heeft constant last van een schommelend toerental waardoor de auto ook onnodig veel schakeld omdat deze altijd dipjes krijgt en dan terug schakeld en vervolgens weer omhoog schakeld.

Moet de automaat terug ingelezen worden op zijn waardes ?
Op internet had ik reeds gevonden dat het de automaat olie kon zijn wat vernieuwd moest worden of het kon liggen aan het gasklephuis wat eens zuiver gemaakt moest worden.

EGR klep was al reeds vervangen door vorige eigenaar en reed ook voornamelijk grote afstanden naar luxemburg oostenrijk en Zwitserland dus denk niet dat een verstopte roetfilter hier het probleem zal zijn.

Is het ook mogelijk om op de boordcomputer een weergave te krijgen van in welke versnelling dat de auto zich begeefd merk dat ik het heel vervelend vind als ik dit ook nergens kan terug zien.

Ik weet met problemen het het beste is om naar de dealer te gaan maar alvast wat extra informatie/hulp te krijgen van wat opel experts ipv een peperdure rekening en nog steeds met een hoop ellende achter te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:49:
[...]

Ah, ik wist niet dat de Astra J daar ook zo'n last van had. Bij de Corsa D is het wel een veelvoorkomend "probleem". Ach, als dat het ergste is :+

Klopt dat het geen accucapaciteit kost als je aan een laadpaal hangt, gebruikt uiteraard wel stroom ;)
Ja die J had er echt heel veel last van. Het grootste probleem van vocht binnen in de auto, is dat je ijsvorming krijgt aan de binnenkant van de ruit. Dat is lastig krabben. Heel vervelend als je ergens naartoe moet en geen rekening ermee hebt gehouden dat je moet krabben,
Maar goed, dat komt zoals gezegd heel weinig voor, maar heb ik wel een paar keer meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Hier is hij dan:

[Afbeelding]

Vandaag afgeleverd:

Nautic Blue

Mooie kleur. Ik zie er bij ons in het dorp ook sinds een paar weken iedere keer een staan als ik de kinderen van school haal. Ook exact in die kleur. Een van de mooiere kleuren. Ik vind die donkerrode kleur trouwens ook heel fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Philtjens schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:12:

Het tweede wat ik me afvraag en vrij veel op erger is, hiervoor reed ik met een passat break met DSG automaat heerlijk schakelen echter de automaat van opel of allessinds van mijn insignia verloopt helemaal niet soepel. Hij rijdt heel nerveus en heeft constant last van een schommelend toerental waardoor de auto ook onnodig veel schakeld omdat deze altijd dipjes krijgt en dan terug schakeld en vervolgens weer omhoog schakeld.

Op internet had ik reeds gevonden dat het de automaat olie kon zijn wat vernieuwd moest worden of het kon liggen aan het gasklephuis wat eens zuiver gemaakt moest worden.
De automaat in de insignia heeft volgens mij geen dubbele koppeling. Deze zal volgens mij nooit zo soepel rijden als een dsg. Een voordeel dat je nu geen dubbele koppeling meer hebt, is dat die dsg bakken duur zij km te repareren. Een eventuele reparatie aan de bak zal dus stukken goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Philtjens schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:12:
Sinds kort ben ik ook eigenaar van een opel insignia sports tourer van 2011.

Ben tevreden over de auto maar ik heb een paar enkele vragen.

Wat mij opvalt is dat ik in mijn boordcomputer menu de standaard zaken heb staan maar graag zou ik het verbruik
willen uitzetten en een dagtellerstand activeren om te zien hoeveel km ik werkelijk met een volle tank rijd, heb dit nog nergens terug gevonden.
Ik zie enkel de huidige totaal km stand.
Linker stengel (richtingaanwijzer), zit een wiel aan waarmee je kan draaien. Daar kan je normaal ook 2 dagtellers in zien.
Ook wil ik graag in mijn boordcomputer kunnen activeren dat de pijltjes van de navigatie komen te staan wanneer ik ergens af moet.
Je kan het Driver Information Display (DIC, scherm tussen de tellers) normaal ook op een pijltjes weergave zetten. Richtingaanwijzer "Menu", en dan zou je die weergave moeten kunnen selecteren.
Tevens heb ik ook de optie verkeersbordherkenning alleen elke keer als ik de auto start moet ik dit opnieuw activeren en onthoud de auto dit niet, alsook indien mogelijk bij het starten graag de zetelverwarming standaard op 1 altijd aanstaan.
Verkeersbord herkenning: terwijl je op dat scherm staat, lang Set/Clear op de richtingaanwijzer ingedrukt houden. Zou een pop-up moeten komen, die op "Aan" zetten.

Stoelverwarming: niet toevallig een optie in "Config -> Auto instellingen -> Klimaat" ofzo?

EGR klep was al reeds vervangen door vorige eigenaar en reed ook voornamelijk grote afstanden naar luxemburg oostenrijk en Zwitserland dus denk niet dat een verstopte roetfilter hier het probleem zal zijn.

Is het ook mogelijk om op de boordcomputer een weergave te krijgen van in welke versnelling dat de auto zich begeefd merk dat ik het heel vervelend vind als ik dit ook nergens kan terug zien.

Ik weet met problemen het het beste is om naar de dealer te gaan maar alvast wat extra informatie/hulp te krijgen van wat opel experts ipv een peperdure rekening en nog steeds met een hoop ellende achter te blijven.
Geloof niet dat je dat kan instellen, dat je de versnelling ziet. Of je moet hem al in handmatige modus zetten, en kijken hoe dan het schakelen verloopt.

Schommelend toerental is wel raar. Versnellingsbak spoelen/nieuwe olie is nooit verkeerd bij een automaat. Klinkt alsof de koppelomvormer slip toelaat op punten waar dat niet moet, zou kunnen wijzen op dat de bak te warm wordt, er te weinig/vervuilde vloeistof in zit.
fisherman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Ja die J had er echt heel veel last van. Het grootste probleem van vocht binnen in de auto, is dat je ijsvorming krijgt aan de binnenkant van de ruit. Dat is lastig krabben. Heel vervelend als je ergens naartoe moet en geen rekening ermee hebt gehouden dat je moet krabben,
Maar goed, dat komt zoals gezegd heel weinig voor, maar heb ik wel een paar keer meegemaakt.
Ijsvorming gelukkig nooit gehad :o
fisherman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:48:
[...]
De automaat in de insignia heeft volgens mij geen dubbele koppeling. Deze zal volgens mij nooit zo soepel rijden als een dsg. Een voordeel dat je nu geen dubbele koppeling meer hebt, is dat die dsg bakken duur zij km te repareren. Een eventuele reparatie aan de bak zal dus stukken goedkoper zijn.
:?

Koppelvormer rijdt juist soepeler dan een bak met dubbele koppeling :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 14:04
MK_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:08:
[...]

Linker stengel (richtingaanwijzer), zit een wiel aan waarmee je kan draaien. Daar kan je normaal ook 2 dagtellers in zien.

[...]

Aight dit is al gelukt 👍

Je kan het Driver Information Display (DIC, scherm tussen de tellers) normaal ook op een pijltjes weergave zetten. Richtingaanwijzer "Menu", en dan zou je die weergave moeten kunnen selecteren.

[...]

Deze ook kunnen afvinken 👍

Verkeersbord herkenning: terwijl je op dat scherm staat, lang Set/Clear op de richtingaanwijzer ingedrukt houden. Zou een pop-up moeten komen, die op "Aan" zetten.

Deze moet ik helaas nog steeds opnieuw blijven activeren

Stoelverwarming: niet toevallig een optie in "Config -> Auto instellingen -> Klimaat" ofzo?

Deze ook niet gelukt.

[...]

Geloof niet dat je dat kan instellen, dat je de versnelling ziet. Of je moet hem al in handmatige modus zetten, en kijken hoe dan het schakelen verloopt.

Schommelend toerental is wel raar. Versnellingsbak spoelen/nieuwe olie is nooit verkeerd bij een automaat. Klinkt alsof de koppelomvormer slip toelaat op punten waar dat niet moet, zou kunnen wijzen op dat de bak te warm wordt, er te weinig/vervuilde vloeistof in zit.

[...]
Ga eens bij de garage langs voor dit te laten nakijken ook

Ijsvorming gelukkig nooit gehad :o

[...]

:?

Koppelvormer rijdt juist soepeler dan een bak met dubbele koppeling :>
Ik vond de DSG toch met kop en schouder veel fijner rijden. Nu scheelt er misschien wel iets met mijn automaat maar dit word nog verder onderzocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@Prullenbak84
Het is gerepareerd inmiddels :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyhdm8cn-TCdQ9Cg5GQ1FRhFUxI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7VUXTCjD7WenOuAdLffdQFSb.jpg?f=user_large

Dagje bij de spuiter gestaan. Een Corsa E meegekregen. Mijn vader had vroeger een Corsa D, het interieur en de geur deed mij direct weer aan die auto denken. En wat een extreem beroerde geluidsinstallatie zit erin, terwijl dat een Cosmo uitvoering was. Dan is de Corsa-F nog zo slecht nog niet. Alhoewel de Denon in de Grandland een stuk beter blijft :+

Geen accu storing meer gezien vooralsnog. Afspraak met de dealer dat ik meteen uit kan laten lezen als het weer is.

Heb jij al antwoord waarom je de grafieken van het energieverbruik niet hebt?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 16:38
mooi!
Heb jij al antwoord waarom je de grafieken van het energieverbruik niet hebt?
Dit schijnt een functie te zijn die alleen op de navigatie-versie zit. Ik wist zelf helemaal niet dat er een 7" versie met navigatie was, maar dat blijkt dus van wel.
Ik heb nog steeds wel in de planning om de software-update te gaan installeren maar is nog niet van gekomen. Al verwacht ik ook niet echt dat daarmee ineens de functie toch tevoorschijn komt, maar je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Prullenbak84 Op zich mis je er niets mee, er staat ook een verbruikswaarde, maar onduidelijk is over hoeveel kilometer dat is.

Verbruik is nu sinds begin okt zon 17,2kWh/100km. In september zat ik op 16,5

Wat wel heel irritant is dat het uitgesteld laden niet altijd goed werkt. Gisteravond aangezet dat hij ipv 6:25 om 15:25 moest laden. Zodat het voorverwarmen via stekker gaat. Kom ik vanochtend beneden, is hij toch begonnen om 6:25. Op het scherm in de auto gisteren stond 15:25...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

Ik vind mijn Astra K maar karig met de informatievoorziening van het brandstofgebruik enzo. Waar ik heel mooi precies kan zien hoeveel druk er in al mijn wielen zitten, kan ik enkel met Trip A en Trip B zien wat mijn brandstofgebruik is, en niets over rijstijl. Ook kan ik de automaat volgens mij niet in eco mode zetten ofzo (vind hem soms behoorlijk hoog de toeren in gaan). Zie ik iets over het hoofd?

Ook zou ik graag het auto start/stop systeem permanent uischakelen. Nu moet ik telkens wanneer de auto opnieuw gestart word op het betreffende knopje drukken, beetje onnodig lijkt me :+ Maar eens de handleiding induiken.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:22:
@Prullenbak84 Op zich mis je er niets mee, er staat ook een verbruikswaarde, maar onduidelijk is over hoeveel kilometer dat is.

Wat wel heel irritant is dat het uitgesteld laden niet altijd goed werkt. Gisteravond aangezet dat hij ipv 6:25 om 15:25 moest laden. Zodat het voorverwarmen via stekker gaat. Kom ik vanochtend beneden, is hij toch begonnen om 6:25. Op het scherm in de auto gisteren stond 15:25...
Mijn verbruik is op het moment echt heel hoog. In het weekend is het toch wel veel 's avonds/ 'snachts op de snelweg rijden en met deze weersomstandigheden gaat dat wel hard. Nu geen mogelijkheid om voor de deur te laden en vanavond een aardig retourtje voor de boeg. Ik ben benieuwd. Dat wordt voor het eerst range anxiety denk ik ;) Of 100 tuffen waar je 130 mag...(en in het uiterste geval is er bij de bestemming wel een laadpaal redelijk in de buurt...)
LankHoar schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:19:
Ik vind mijn Astra K maar karig met de informatievoorziening van het brandstofgebruik enzo. Waar ik heel mooi precies kan zien hoeveel druk er in al mijn wielen zitten, kan ik enkel met Trip A en Trip B zien wat mijn brandstofgebruik is, en niets over rijstijl. Ook kan ik de automaat volgens mij niet in eco mode zetten ofzo (vind hem soms behoorlijk hoog de toeren in gaan). Zie ik iets over het hoofd?

Ook zou ik graag het auto start/stop systeem permanent uischakelen. Nu moet ik telkens wanneer de auto opnieuw gestart word op het betreffende knopje drukken, beetje onnodig lijkt me :+ Maar eens de handleiding induiken.
Ik was altijd wel fan van het start/stopsysteem. Waarom wil je dat uit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Prullenbak84 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:27:
Ik was altijd wel fan van het start/stopsysteem. Waarom wil je dat uit hebben?
De brandstofbesparing is minimaal, en je startmotor slijt wel veel sneller; i.p.v. 1x per rit, gebruik je deze dan het veelvoudige afhankelijk van het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

De brandstofbesparing is minimaal, en je startmotor slijt wel veel sneller; i.p.v. 1x per rit, gebruik je deze dan het veelvoudige afhankelijk van het verkeer.
De startmotor zal het wel kunnen hebben, maar ik ben eerder nieuwsgierig naar het slijtpatroon van de koppakking en de olieschraapveren. De tijdelijke onderbreking in de smering veroorzaakt toch weer een kleine temperatuur dip en oil "starvation" omdat alle olie weer naar beneden loopt... kan nooit echt gezond zijn, maar goed ze zullen het wel weten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:37
* Carpento komt na een jaar of 6 ook weer eens in het Opel-topic kijken

Onze Corsa B rijdt nog steeds trouw zijn rondjes maar er zit al een tijdje een vervelend knarsend bonkend bijgeluid ergens achter/onder de auto als er over drempels / hoogteverschillen gereden wordt. Het lijkt iets met de vering of (en dat denk ik zelf) de remkrachtverdeler te zijn.

edit:
~knip~, hier stond een voorbarige conclusie. Het is toch de uitlaat. Daar is in het midden een tijdje terug een gedeelte vervangen (het deel vóór de einddemper, met een aantal bochten erin) maar ik heb het idee dat ze dat niet helemaal onder de goede hoek gedaan hebben waarvoor de uitlaat nu veel te dicht bij de achterbrug hangt (1,5 cm afstand indien geparkeerd) en die delen raken elkaar dus erg snel als de wagen ook maar een klein beetje inveert :X

[edit]
Overigens, 110.000 kilometer in 2012, we staan inmiddels over de 270.000 heen. Mw. Carpento zit in de thuiszorg, rijdt dus vooral veel korte stukjes maar wel met grote haast. Bepaald geen ideale omstandigheden maar hij houdt het best goed vol :) Dapper wagentje hoor 8)

[ Voor 70% gewijzigd door Carpento op 19-10-2020 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
ArcticWolf schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

De startmotor zal het wel kunnen hebben, maar ik ben eerder nieuwsgierig naar het slijtpatroon van de koppakking en de olieschraapveren. De tijdelijke onderbreking in de smering veroorzaakt toch weer een kleine temperatuur dip en oil "starvation" omdat alle olie weer naar beneden loopt... kan nooit echt gezond zijn, maar goed ze zullen het wel weten denk ik.
Ah ja misschien slijten sommige onderdelen er wat harder van, maar aan de andere kant, als je motor telkens een paar minuten niet draait, scheelt dat ook weer slijtage over het algemeen. En vooral dat laatste: "ze zullen het wel weten", denk ik ook wel. Natuurlijk kunnen we heel achterdochtig zeggen "ja die slijtage is allemaal extra onderhoud, dus kassa voor de dealers", maar ik denk dat automerken niet bekend willen staan als "dat merk waarbij je om de haverklap je koppakkingen enzo moet vervangen"...

Maar @LankHoar stopt ie ook als je gewoon je voet op de koppeling houdt en de auto in de eerste versnelling laat staan? Bij mijn auto moest ik hem echt bewust in zijn vrij zetten en voet van de koppeling, anders bleef ie gewoon draaien...

Edit: O, laat maar...automaat, zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

ArcticWolf schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

En wat dacht je van de turbo die net lekker warm was? Dit alles zal niet zeer snel slijten, dus kleine kans dat dit onder garantie vervangen zal worden -> daarbuiten is het weer $$$ voor de fabrikant. Noem mij doem denken maar dit zou me niet verbazen.
Prullenbak84 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:00:
Edit: O, laat maar...automaat, zie ik :)
;)

[ Voor 11% gewijzigd door LankHoar op 19-10-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman

Als de auto klaar is met laden, gebruikt hij geen stroom van het net meer om voor te verwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
fisherman schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Als de auto klaar is met laden, gebruikt hij geen stroom van het net meer om voor te verwarmen?
Jawel, maar ik probeer hem tot 80% te laden.

Dat kan ofwel door het laden uit te stellen. Dus als ik weet dat mijn vrouw om 06.45 van huis moet en er moet 20% bij, 1kWh per 2 %, dan laad ik hem een uur van te voren. Wat ook kan door op de Zappi in te stellen dat hij bijvoorbeeld 10kWh moet laden (20%).

Het voorverwarmen gaat uit het net als de auto bepaald wanneer die moet laden. Echter als de Zappi er de 10kWh in gestopt heeft, zal het voorverwarmen uit de accu gaan, omdat de Zappi de 10kWh er al in gestopt heeft.

Daarom wil ik heel graag een laadlimiet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ophidian schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

Jawel, maar ik probeer hem tot 80% te laden.

Dat kan ofwel door het laden uit te stellen. Dus als ik weet dat mijn vrouw om 06.45 van huis moet en er moet 20% bij, 1kWh per 2 %, dan laad ik hem een uur van te voren. Wat ook kan door op de Zappi in te stellen dat hij bijvoorbeeld 10kWh moet laden (20%).

Het voorverwarmen gaat uit het net als de auto bepaald wanneer die moet laden. Echter als de Zappi er de 10kWh in gestopt heeft, zal het voorverwarmen uit de accu gaan, omdat de Zappi de 10kWh er al in gestopt heeft.

Daarom wil ik heel graag een laadlimiet. ;)
O ik dacht dat je een laadlimiet in kon stellen bij de corsa zelf ipv op de lader.
Ik heb momenteel nog geen eigenlaadpaal, maar kan het gelukkig wel instellen in het menu van de auto en in de app. Het gaat per stapjes van 5 procent.

Momenteel laad ik zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HZ6lztCE1dGk7L0KCkNnOeZGf0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U8sOcZni5SakAB7ch2iPqqaj.jpg?f=user_large

Ik kom eigenlijk nooit tijd te kort nog om te laden met de granny lader. Maar uiteindelijk wil ik wel helemaal groen kunnen laden ipv salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
fisherman schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

O ik dacht dat je een laadlimiet in kon stellen bij de corsa zelf ipv op de lader.
Ik heb momenteel nog geen eigenlaadpaal, maar kan het gelukkig wel instellen in het menu van de auto en in de app. Het gaat per stapjes van 5 procent.

Momenteel laad ik zo:

[Afbeelding]

Ik kom eigenlijk nooit tijd te kort nog om te laden met de granny lader. Maar uiteindelijk wil ik wel helemaal groen kunnen laden ipv salderen.
Volgens hun eigen FAQ zou het ook kunnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9tDGA-w2KqzYbPGLjVnvjX4WpY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9c1JelZ4FN2gB2G7Qrml39l0.png?f=user_large

Maar helaas. Ik hoop dat het snel komt, maar ben bang voor tweede helft 2021. Wat dat betreft kunnen autofabrikanten nog veel van Tesla leren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ophidian schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

Volgens hun eigen FAQ zou het ook kunnen:

[Afbeelding]

Maar helaas. Ik hoop dat het snel komt, maar ben bang voor tweede helft 2021. Wat dat betreft kunnen autofabrikanten nog veel van Tesla leren :(
Het staat er inderdaad wel. Dan zal het op den duur wel bij een update actief worden. Overigens kan ik is de app het maximale laadniveau niet instellen zag ik net. Dat kan dus alleen via het menu in de auto. Ik kan wel voor de grannylader instellen of ik met 6A of 10A wil laden, of dat ik uitgesteld wil laden. Je kan dan aangeven op welk tijdstip de auto het ingestelde laadniveau bereikt moet hebben. Dat kan overigens ook in de auto zelf en is per dag van de week instelbaar.

Maar goed, je workaround behoed je in ieder geval voorlopig van onnodige schade aan de accu, doordat je niet onnodig boven de 80% hoeft te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 11:15
fisherman schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Interessant, dat kan mijn Ampera-e (02-2018) niet. Wel heb ik de zogeheten "hellingreserve" waarbij hij niet helemaal vol laad. Zou het instellen per 5% als een software update te realiseren zijn? Volgens Opel heeft mijn Ampera-e alle "terugroepacties" gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Sideways schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Interessant, dat kan mijn Ampera-e (03-2018) niet. Wel heb ik de zogeheten "hellingreserve" waarbij hij niet helemaal vol laad. Zou het instellen per 5% als een software update te realiseren zijn? Volgens Opel heeft mijn Ampera alle "terugroepacties" gehad.
Nee, dat is helaas niet mogelijk volgens mij. Zal verschillende hardware zijn, waarschijnlijk. Alleen bij de MY2019 kan dit volgens mij. Jij hebt waarschijnlijk een MY18. Er is ook nog een MY18,5. Die laatste weet ik niet zeker of die dat kan.
Bij het nieuwste model is de airco en de verwarming in het display ook gesplitst in 2 virtuele knoppen. Bij het oude model is dat 1 en dezelfde knop. Ook dat laatste is niet aan te passen met een firmwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
Klopt, ik heb inderdaad 1 knop voor AC en verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
En weer in contact met de dealer. Nou zit de deur onderin wel goed, maar steekt ie bovenin zo'n 6mm uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-d0tpNFARsV98IOvf0qsSh9zM8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IfMFvcSW15gcVnQRNtwcrO6W.jpg?f=user_large

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Sideways schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:52:
Klopt, ik heb inderdaad 1 knop voor AC en verwarming.
Dit is het scherm waar je per stapjes van 5 procent je maximale laadniveau kan instellen.
Dit staat helemaal los van het laadschema dat je per weekdag kan instellen. Daarin geef je alleen per dag aan wanneer hij klaar moet zijn met laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhy_z0BMcC_876F4nppQ2N5kM00=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xihVSZexPMBm6y1OiD53v4nV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ophidian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:03:
En weer in contact met de dealer. Nou zit de deur onderin wel goed, maar steekt ie bovenin zo'n 6mm uit:

[Afbeelding]

:(
Lijkt alleen het deurrubber te zijn, of is het ook op andere plaatsen te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
fisherman schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

Lijkt alleen het deurrubber te zijn, of is het ook op andere plaatsen te zien?
Nee het zwart gespoten deel steekt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

Is dat niet een kunststof deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Prullenbak84 [...]
Ik zit net op het zappi forum een stukje te lezen over laadproblemen met een VW ID3 en daar werd doorgelinkt naar een topic over de e208.
https://myenergi.info/peu...ing-eco-charge-t2174.html
Is dit bij jou misschien ook het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ophidian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

O ik dacht eerst dat je een hoogteverschil bedoelde. Ik zie nu inderdaad dat een zwart stuk naar buiten uitsteekt. Was dat nog niet opgevallen bij het afhalen van de auto dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Paling1 Nee het uitgesteld laden gaat via de auto. Echter als hij al geladen heeft en ik zet de delayed charging aan dan stelt hij het laden uit. Verzet ik dan de tijd, dan laat hij wel de nieuwe tijd zien, maar begint dus op de oorspronkelijke te laden.

@fisherman
Nee want het was goed. Alleen de onderkant van de deur stak uit. Nu is de onderkant gesteld en steekt de bovenkant uit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ophidian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:28:
@Paling1 Nee het uitgesteld laden gaat via de auto. Echter als hij al geladen heeft en ik zet de delayed charging aan dan stelt hij het laden uit. Verzet ik dan de tijd, dan laat hij wel de nieuwe tijd zien, maar begint dus op de oorspronkelijke te laden.

@fisherman
Nee want het was goed. Alleen de onderkant van de deur stak uit. Nu is de onderkant gesteld en steekt de bovenkant uit. :/
Volgens mij is dat gespoten glanzende zwarte stuk gewoon een klein paneeltje dat erop geklikt zit. Als dat zo is, dan lijkt het alsof deze wat losgekomen is.
Hebben ze de voor of de achterdeur opnieuw afgesteld? Ik dacht dat het ging om de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:03:
Jemig, lekker is dat. Hier gelukkig nog geen problemen *klopt af*

Behalve natuurlijk dat ik een stukje menu mis in het infotainment, maar dat schijnt dus te horen...Nou ja, dat uitgesteld laden kan ook via de app mocht dat eens nodig zijn. Vooralsnog laad ik ook via de granny en met die snelheden kan ik zelf wel bepalen wanneer ie moet stoppen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Prullenbak84 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Jemig, lekker is dat. Hier gelukkig nog geen problemen *klopt af*

Behalve natuurlijk dat ik een stukje menu mis in het infotainment, maar dat schijnt dus te horen...Nou ja, dat uitgesteld laden kan ook via de app mocht dat eens nodig zijn. Vooralsnog laad ik ook via de granny en met die snelheden kan ik zelf wel bepalen wanneer ie moet stoppen ;)
Deze was snel opgelost. Op verzoek van dealer even langs schadebedrijf gereden en meteen gerepareerd. Nu hopen dat het even klaar is ;)

Wanneer zegt die van jullie voor service te moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter

Als je wat handig bent:
https://www.carelectronic...ation-memory-module/a-19/
:P

Geloof niet dat je het met VCI zelf definitief kan uitschakelen :(

Tevens geen Eco-mode voor zover ik weet :) Als hij erg hoog in de toeren klimt geef je gewoon teveel gas >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Is de boordcomputer van de Astra K niet hetzelfde als de Insignia A2? Daar kon ik in de instellingen wel wat eco menuutjes aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:43:
Is de boordcomputer van de Astra K niet hetzelfde als de Insignia A2? Daar kon ik in de instellingen wel wat eco menuutjes aanzetten.
Ik meen van wel ja :Y Of in ieder geval een variant er op.

Kan ook zijn dat het Eco-menu uitgeprogrammeerd is. Weet dat op Corsa E's ze normaal niet er op staan maar met VCI kan dat scherm ingeschakeld worden (scherm met een blaadje bovenaan als Tab-indicatie). Al is dat het monchrome scherm.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/l1ji-S_D57CN3r0aw03s1eDl_MxRV2WUitauw91PB-SU7K5R2x342L2GNmGW2b2aZN7B62U_cn7s5U60cBHMJzmEyCAWiw_C4JHYhBUH-zFTv2X9hDY7p4uPkwJMEGkx_k9-HrrlcWcM
Waar niet of dat op het kleurenscherm (wat op Insignia A2 en luxere Astra K's zit) ook het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carpento
Even mezelf quoten:
Carpento schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:48:
Het is toch de uitlaat. Daar is in het midden een tijdje terug een gedeelte vervangen (het deel vóór de einddemper, met een aantal bochten erin) maar ik heb het idee dat ze dat niet helemaal onder de goede hoek gedaan hebben waarvoor de uitlaat nu veel te dicht bij de achterbrug hangt (1,5 cm afstand indien geparkeerd) en die delen raken elkaar dus erg snel als de wagen ook maar een klein beetje inveert[/edit]
Opgelost *O*

Het laatste deel met de einddemper zit aan de rest van de pijp bevestigd met een schuifverbinding. Dat wil zeggen: een stukje pijp met iets grotere diameter (met twee gleuven in de lengterichting), en een stuk pijp met de normale diameter en dat schuift dan in elkaar. Uitlaatklem eromheen en dan zit het vast genoeg. Nu zit die schuifverbinding precies boven de achterbrug en hadden ze bij de garage aanvankelijk die uitlaatklem met de dikste kant naar onderen gemonteerd :F
(Dat is wel de makkelijkste manier want dan hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om de boutjes van die klem vast te draaien)

Eerder deze week had ik die klem al vervangen door twee wat slankere modelletjes maar sindsdien was het gebonk érger geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAR7fH3l-3jMC9jPngCfbppTUg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPUtnYbQt4Iy2c52b73Fx0sH.jpg?f=fotoalbum_large
De schuifverbinding, hier met de twee alternatieve klemmen. Linksonder zie je de achterbrug, daaroverheen loopt de handremkabel van het linkerwiel naar het rechterwiel.

Tussentijdse conclusie: de wijze van monteren maakt dus verschil. En we wisten al dat de (draai)hoek waarin de einddemper gemonteerd was niet leek te kloppen. Dus gisteravond weer even de achterpootjes van de vloer, auto op assteunen, klem losgemaakt en eens lekker aan het draaien/wrikken geweest met die schuifverbinding. Na een tijdje stoeien klopt het geheel een stuk beter en hing de uitlaat duidelijk hoger dan eerst. De originele klem er maar weer op gezet (maar nu met het dikkere deel omhóóg natuurlijk :+ ) en de achterwieltjes weer op het asfalt gezet.

Snelle blik onder de auto deed me vermoeden dat we nu ongeveer twee centimeter gewonnen hadden. Proefritje door de buurt gemaakt met lekker veel drempels en voila: geen gebonk meer :*)

Nadeel daarvan: nu vallen andere geluidjes ineens weer op :P

offtopic:
De garage had toch wel het idee dat ze hiervoor de hele uitlaat hadden moeten vervangen. Ik denk dat ik ze niet meer ga verklappen hoe het uiteindelijk opgelost is.

TL;DR: Garage denkt op de makkelijke en dure manier maar met een beetje meer moeite kon ik het zelf gratis oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Carpento op 23-10-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Als je wat handig bent:
https://www.carelectronic...ation-memory-module/a-19/
:P

Geloof niet dat je het met VCI zelf definitief kan uitschakelen :(

Tevens geen Eco-mode voor zover ik weet :) Als hij erg hoog in de toeren klimt geef je gewoon teveel gas >:)
Wellicht is dat een idee om zoiets in te bouwen. Prijs valt me nog mee, en wat prutsen is wel leuk :)

Nou, dat vind ik juist het gekke, ik probeer een beetje als een omaatje te rijden om te kijken wat dan het brandstofverbruik is, en dan nog vind ik dat hij best hoog de toeren in klimt.. :P

Zojuist bericht terug van de verkoper aangaande de ACC. De reactie komt hier op neer: "nee klopt zit er inderdaad niet op jammer ok doei"

Ik koop niet weer een auto in Tsjechië, dat heb ik al wel besloten :( Kans is ook aanwezig dat deze auto schade heeft gehad o.i.d want in het VIN rapport dat ik bij de auto kreeg (dus niet 1 die ik zelf opvroeg, die gaf het anders weer) staat dat hij in december vorig jaar al 7K op de teller had. Dat betekend dus dat hij max 300 kilometer gereden moet hebben de afgelopen 10 maanden. Dat i.c.m. dat hij ook in 2019 van naam is overgeschreven op een ander bedrijf, 1 band die afweek van de rest en 2 gaten in de kentekenplaat voor (deze auto heeft daar geen schroeven, dus vond ik al apart toen ik hem mee kreeg), doet me dit wel vermoeden..

Mensen om me heen zeggen dingen als: "geniet er van", "prachtige auto", "nog steeds geen slechte deal" etc. maar ik word er toch wel een beetje onzeker van zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Ik meen van wel ja :Y Of in ieder geval een variant er op.

Kan ook zijn dat het Eco-menu uitgeprogrammeerd is. Weet dat op Corsa E's ze normaal niet er op staan maar met VCI kan dat scherm ingeschakeld worden (scherm met een blaadje bovenaan als Tab-indicatie). Al is dat het monchrome scherm.
[Afbeelding]
Waar niet of dat op het kleurenscherm (wat op Insignia A2 en luxere Astra K's zit) ook het geval is.
Kan dit niet vinden op mijn Astra met kleurenscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Afgelopen woensdag met mijn Astra K naar de garage geweest vanwege een licht klapperend geluid bij slecht wegdek. Dacht zelf een een stabi stang o.i.d.

Helaas is het toch een dure grap op dit te laten repareren... Speling op de tandheugel in het stuurhuis. Oplossen? Even 1300 euro neerleggen :').

Dan maar de radio wat harder zetten...

Toch jammer dat het niet iets simpels was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
LankHoar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

Kan dit niet vinden op mijn Astra met kleurenscherm.
Maar heb je ze aangezet? In het display tussen je tellers zit ook een instellingen tabblad. Daar kan je infopagina's aan en uitzetten. Als je het kleurendisplay hebt, heb je dat eco tabblad ook, maar moet je hem wel aanzetten in de instellingen. Kijk maar op bladzijde 123 van je handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Carpento schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:24:
Even mezelf quoten:

[...]

Opgelost *O*

Het laatste deel met de einddemper zit aan de rest van de pijp bevestigd met een schuifverbinding. Dat wil zeggen: een stukje pijp met iets grotere diameter (met twee gleuven in de lengterichting), en een stuk pijp met de normale diameter en dat schuift dan in elkaar. Uitlaatklem eromheen en dan zit het vast genoeg. Nu zit die schuifverbinding precies boven de achterbrug en hadden ze bij de garage aanvankelijk die uitlaatklem met de dikste kant naar onderen gemonteerd :F
(Dat is wel de makkelijkste manier want dan hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om de boutjes van die klem vast te draaien)

Eerder deze week had ik die klem al vervangen door twee wat slankere modelletjes maar sindsdien was het gebonk érger geworden.

[Afbeelding]
De schuifverbinding, hier met de twee alternatieve klemmen. Linksonder zie je de achterbrug, daaroverheen loopt de handremkabel van het linkerwiel naar het rechterwiel.

Tussentijdse conclusie: de wijze van monteren maakt dus verschil. En we wisten al dat de (draai)hoek waarin de einddemper gemonteerd was niet leek te kloppen. Dus gisteravond weer even de achterpootjes van de vloer, auto op assteunen, klem losgemaakt en eens lekker aan het draaien/wrikken geweest met die schuifverbinding. Na een tijdje stoeien klopt het geheel een stuk beter en hing de uitlaat duidelijk hoger dan eerst. De originele klem er maar weer op gezet (maar nu met het dikkere deel omhóóg natuurlijk :+ ) en de achterwieltjes weer op het asfalt gezet.

Snelle blik onder de auto deed me vermoeden dat we nu ongeveer twee centimeter gewonnen hadden. Proefritje door de buurt gemaakt met lekker veel drempels en voila: geen gebonk meer :*)

Nadeel daarvan: nu vallen andere geluidjes ineens weer op :P

offtopic:
De garage had toch wel het idee dat ze hiervoor de hele uitlaat hadden moeten vervangen. Ik denk dat ik ze niet meer ga verklappen hoe het uiteindelijk opgelost is.

TL;DR: Garage denkt op de makkelijke en dure manier maar met een beetje meer moeite kon ik het zelf gratis oplossen.
Die uitlaatjes lopen bij Corsa's B inderdaad over de achteras heen. Wanneer een uitlaat niet helemaal lekker geplaatst is en/of zwaarbeladen/verlaagd willen ze nog weleens tegen de achteras gaan bonken.

Wat ik mij herinner is dat die bocht verder naar achteren moet. Volgensmij is je middendemper tever naar voren geplaatst, het deel wat verder naar achteren hoort te zitten gaat op de achteras lopen klapperen.

Mogelijk een imitatie middendemper of ergens een reparatie gedaan waardoor de middendemper een stukje korter geworden is.

Heb even een plaatje erbij gezocht voor je, maakt het wat duidelijker hoe het origineel loopt.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/autohub.de/wp-content/uploads/2015/12/selbst-reparieren-007-Fabian-Opel-Corsa-B-Auspuff-bremse-d%C3%A4mpfer.jpg?fit=1700%2C772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
LankHoar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:27:
[...]

Ik koop niet weer een auto in Tsjechië, dat heb ik al wel besloten
Op Zoll-Auktion.de worden ook veel opels geveild. Over het algemeen van ambtenaren. Goed onderhouden, lage km stand en luxe uitvoering. Tevens geen BTW of veilingkosten. Natuurlijk wel BPM en invoerkosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Aegir2002 op 24-10-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Bas. schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:31:
[...]

Die uitlaatjes lopen bij Corsa's B inderdaad over de achteras heen. Wanneer een uitlaat niet helemaal lekker geplaatst is en/of zwaarbeladen/verlaagd willen ze nog weleens tegen de achteras gaan bonken.

Wat ik mij herinner is dat die bocht verder naar achteren moet. Volgensmij is je middendemper tever naar voren geplaatst, het deel wat verder naar achteren hoort te zitten gaat op de achteras lopen klapperen.

Mogelijk een imitatie middendemper of ergens een reparatie gedaan waardoor de middendemper een stukje korter geworden is.

Heb even een plaatje erbij gezocht voor je, maakt het wat duidelijker hoe het origineel loopt.

[Afbeelding]
De uitlaat is al heel wat keren aan geknutseld dus het kan zomaar dat het allemaal niet meer precies loopt zoals het ooit bedoeld was. Vrouwlief zit in de thuiszorg en rijdt dus veel korte stukjes en dat is voor een uitlaat best wel killing. Na 270.000 kilometer (waarvan in elk geval 160.000 in relatief korte ritjes) is het ook geen grove schande dat de uitlaat een samengesteld geheel is. Maar dan moeten ze het wel góed doen O-)

Anyway, we zijn van het gebonk af, echt een verbetering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:27:
[...]
Wellicht is dat een idee om zoiets in te bouwen. Prijs valt me nog mee, en wat prutsen is wel leuk :)

Nou, dat vind ik juist het gekke, ik probeer een beetje als een omaatje te rijden om te kijken wat dan het brandstofverbruik is, en dan nog vind ik dat hij best hoog de toeren in klimt.. :P

Zojuist bericht terug van de verkoper aangaande de ACC. De reactie komt hier op neer: "nee klopt zit er inderdaad niet op jammer ok doei"

Ik koop niet weer een auto in Tsjechië, dat heb ik al wel besloten :( Kans is ook aanwezig dat deze auto schade heeft gehad o.i.d want in het VIN rapport dat ik bij de auto kreeg (dus niet 1 die ik zelf opvroeg, die gaf het anders weer) staat dat hij in december vorig jaar al 7K op de teller had. Dat betekend dus dat hij max 300 kilometer gereden moet hebben de afgelopen 10 maanden. Dat i.c.m. dat hij ook in 2019 van naam is overgeschreven op een ander bedrijf, 1 band die afweek van de rest en 2 gaten in de kentekenplaat voor (deze auto heeft daar geen schroeven, dus vond ik al apart toen ik hem mee kreeg), doet me dit wel vermoeden..

Mensen om me heen zeggen dingen als: "geniet er van", "prachtige auto", "nog steeds geen slechte deal" etc. maar ik word er toch wel een beetje onzeker van zo..
Klinkt discutabel :/ Jammer dat je geen fatsoenlijke historie kan vinden, maar klinkt wel alsof de auto iets van voorschade heeft gehad. Hoeft geen ramp te zijn als het fatsoenlijk is opgelost :9

Hoop toch dat je veel plezier er mee mag beleven :9
Knamix schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:45:
Afgelopen woensdag met mijn Astra K naar de garage geweest vanwege een licht klapperend geluid bij slecht wegdek. Dacht zelf een een stabi stang o.i.d.

Helaas is het toch een dure grap op dit te laten repareren... Speling op de tandheugel in het stuurhuis. Oplossen? Even 1300 euro neerleggen :').

Dan maar de radio wat harder zetten...

Toch jammer dat het niet iets simpels was :(
Hoe oud is je Astra? Speling in het stuurhuis is wel erg snel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
MK_ schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:25:
[...]

Klinkt discutabel :/ Jammer dat je geen fatsoenlijke historie kan vinden, maar klinkt wel alsof de auto iets van voorschade heeft gehad. Hoeft geen ramp te zijn als het fatsoenlijk is opgelost :9

Hoop toch dat je veel plezier er mee mag beleven :9

[...]

Hoe oud is je Astra? Speling in het stuurhuis is wel erg snel zo
Dec 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Volgende week woensdag wordt mijn Ampera e ge-update met de update om in de winter sneller te kunnen blijven laden. Geen idee of het gaat helpen, want ik heb nog geen winter meegemaakt en daarnaast laad ik bijna nooit met een snellader. Maar een update is natuurlijk altijd handig om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
Vanochtend weggereden met de insignia uit 2016. Alles werkte perfect.
Na 30 min. even gestopt om iets op te halen, stap weer in en start. Vervolgens zwart scherm op de Navi 900, geen beeld, geen geluid.
Telefoon verbindt wel en schakelt over op android auto en bluetooth verbinding. Echter nog steeds zwart scherm en geen geluid.
Herstarten van de auto heeft geen zin.
Ik ga vanavond even de zekeringen 1, 4 en 5 linksvoor bij de deur checken.
Iemand anders nog tips?

Update; 'savonds werkte het scherm weer als vanouds zonder iets te veranderen. Lijkt wel een Renault af en toe.

[ Voor 10% gewijzigd door Aegir2002 op 30-10-2020 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Er zit ergens een menu-item waar je bepaalde pagina's aan of uit kan zetten.

Pijltje naar links
Dan zie je Menu Audi / Menu Telefoon / Menu Navigatie / Optiemenu
Kies de onderste.
Vervolgens kun je daar menu-items aanvinken of uitzetten.

Zoals ik jou begrijp heb bijvoorbeeld dit menu-item niet?
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/nfBz2oEEzXU/maxresdefault.jpg

Dit is (bij mij) het complete menu:
● dagteller 1 of A
gemiddeld brandstofverbruik
gemiddelde snelheid
● dagteller 2 of B
gemiddelde snelheid
● digitale snelheid
● actieradius brandstof
● actueel brandstofverbruik
● resterende levensduur olie
● bandenspanning
● timer
● verkeersbordherkenning
● afstand tot voorligger
● grootste verbruikers
● zuinigheidstrend
● Eco-index
● lege pagina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hierop inhakend, op het Astra K Forum (Facebook) heeft iemand de analoge teler-unit van de K vervangen door een digitale van de Insigina. Heel gaaf!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/123134793_3415490221853913_376665850464915934_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=2&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=CqoRZxmtSAoAX8SH1iB&_nc_oc=AQm2B3nPsXoiGlLX7d4ir4Rm21EiFlqelYwVWH3Drg-1jH3Q9d7Pn_j0SqbybJnegFk&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=3cb264a8ef0d52affdd4386b8cfeb49b&oe=5FC0CBD3 Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/123112566_3415490048520597_3679613660811598511_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=2&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=RVfr5wQIIh8AX9Kj297&_nc_oc=AQmwIG4mWUnlJhbSKuBQvNPjmGzOTSvULNz2bOwN2_jYChROsqyPoeVWE4IKz2kfVGI&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=8b903cdf922d936e3a24fdd21c121040&oe=5FC19C03
https://www.facebook.com/...ermalink/394212581604386/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:58
Geen idee of dit het juiste topic is voor mijn vraag, maar ik heb sinds mei een Opel Insignia Sports Tourer van 2015. De parkeersensoren werken prima, althans het geluid toch. Wanneer de wagen minder dan een half uur gereden heeft en ik parkeer, toont er een klein autootje op het display met lijnen die afstand aanduiden. Nu rij ik elke dag ongeveer een 45 minuten naar mijn werk, maar telkens als ik ergens aankom werkt enkel het geluid maar toont het display niets meer. Is dit een gekend probleem? Een erkende Opel garage kan er niets op vinden. Als ik de wagen in achteruit zet na een lange rit zou ik het wel graag op het display zien zoals het geval is wanneer ik net start of een korte trip doe.

[ Voor 12% gewijzigd door deSenna24 op 29-10-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Cheesy schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Er zit ergens een menu-item waar je bepaalde pagina's aan of uit kan zetten.

Pijltje naar links
Dan zie je Menu Audi / Menu Telefoon / Menu Navigatie / Optiemenu
Kies de onderste.
Vervolgens kun je daar menu-items aanvinken of uitzetten.

Zoals ik jou begrijp heb bijvoorbeeld dit menu-item niet?
[Afbeelding]

Dit is (bij mij) het complete menu:
● dagteller 1 of A
gemiddelde snelheid
● dagteller 2 of B
gemiddelde snelheid
● digitale snelheid
● actieradius brandstof
● actueel brandstofverbruik
● resterende levensduur olie
● bandenspanning
● timer
● verkeersbordherkenning
● afstand tot voorligger
● grootste verbruikers
● zuinigheidstrend
● Eco-index
● lege pagina
Aha, dat verklaart een hoop! Nu heb ik wel toegang tot al deze menu's :) Ik zie nog geen optie om de stand van de automaat aan te passen (e.g. eco - normaal - sportief), maar daar moet ik het boekje dan nog maar eens voor in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik heb sinds kort problemen met bellen in mijn Astra K. Situatie:
- Android telefoon is verbonden met bluetooth en via USB.
- Navigeer via Android Auto, Android Auto geeft vol bereik en 4G weer.
- Ik switch naar het Astra systeem, kies voor telefoon en daar staat rechtsbovenin "Geen netwerk".
- Als ik terug switch naar Android Auto zie ik daar gewoon vol bereik en 4G. Ook mijn telefoon geeft vol bereik als ik op mijn telefoon kijk.
- Een gesprek opstarten via het touchscreen van de Astra werkt niet.
- Als ik mijn telefoon pak (nog steeds verbonden) en via de telefoon zelf het gesprek start, dan gaat alles zoals het hoort: ik krijg een kiestoon en voer het gesprek.

Herkennen mensen dit? Is er een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Ik heb ook problemen met Android Auto in de Corsa F.

Als ik muziek luister via Android Auto en de verbinding verbreekt bijvoorbeeld doordat de kabel los komt en ik doe dan direct de kabel weer terug dan speelt de muziek niet meer af. Dit gebeurt bij alle muziek services:

*Spotify
*YT music
*Google Podcast

Ook getest met verschillende kabels en 2 telefoons:
- Huawei p30 pro
- OnePlus 8T

Dus lijkt echt in de Corsa te zitten...
Ik moet echt de motor uitzetten en wachten tot het systeem uit is voordat het weer werkt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Vanmorgen bij de dealer geweest waar ik de auto gekocht heb en ze hebben de snellaad update uitgevoerd voor mijn Ampera E :-). Niet dat ik veel snellaad, maar mocht ik dat een keer doen dan zou deze wat beter moeten laden met koud weer vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Heb toch nog even gekeken naar een vergelijkbare Astra K die wel ACC heeft. Ik zie deze advertentie, en zag daar geen radar unit. Na aanschrijven van de zaak zeggen zijn ze toch bevestigend dat er wel ACC op zit. Kijk net nog eens naar de foto's van het stuur en zie daar niet een autootje bij het CC tekentje, dus lijkt me dan toch gewoon CC? Of mis ik iets? Geen zin om mijn en hun tijd te verdoen met een auto die ik toch niet ga kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:19:
Heb toch nog even gekeken naar een vergelijkbare Astra K die wel ACC heeft. Ik zie deze advertentie, en zag daar geen radar unit. Na aanschrijven van de zaak zeggen zijn ze toch bevestigend dat er wel ACC op zit. Kijk net nog eens naar de foto's van het stuur en zie daar niet een autootje bij het CC tekentje, dus lijkt me dan toch gewoon CC? Of mis ik iets? Geen zin om mijn en hun tijd te verdoen met een auto die ik toch niet ga kopen.
Nope, geen ACC.

Stuur is eigenlijk zelfs van een goedkopere uitvoering, wat ook een ander scherm tussen de tellers heeft en andere (goedkopere) radio in de middenconsole. Met dat stuur/scherm tussen de tellers kan je geen ACC hebben.

+ de radar ontbreekt in de grill, dus dat helpt ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MK_ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:41:
[...]

Nope, geen ACC.

Stuur is eigenlijk zelfs van een goedkopere uitvoering, wat ook een ander scherm tussen de tellers heeft en andere (goedkopere) radio in de middenconsole. Met dat stuur/scherm tussen de tellers kan je geen ACC hebben.

+ de radar ontbreekt in de grill, dus dat helpt ook :P
Precies wat ik al vermoedde. Lijkt wel alsof de verkopers dan zelf ook niet goed op de hoogte zijn, omdat dit nu al de tweede advertentie is die ik zie waar ACC wel vermeld staat, en dit niet op het voertuig aanwezig is.. Nou, ik ga denk ik maar gewoon wennen aan CC ipv ACC, voldoende tijd naar auto's gekeken (ben in juni begonnen met zoeken) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Vandaag, een ruime 1,5 maand eerder dan gepland, mijn Corsa-e afgehaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAnpaga2-inoeFJdRl8jx12hVJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPBXThvd6KOZghP8m3UD5i2N.jpg?f=fotoalbum_large
Het is even wennen om te rijden met een automaat... Ik heb al een paar keer per ongeluk de 'koppeling' ingetrapt. :X Verder rijdt het echt super! Heel stil en behoorlijk rap als je effe snel wil optrekken. De B-stand voor regeneratief remmen werkt ook heel fijn.

Omdat de auto een stuk eerder afgeleverd moest worden heb ik nog geen laadpaal thuis. Dus voor nu maar even klooien met de meegeleverde granny charger.

Nu ook even in het donker gereden. Er zit een paarse rand in het lichtbeeld van de matrix koplampen. Hoort dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand enig idee hoe je bij een Astra K (of vergelijkbare navigatie) aan kan geven dat een weg is afgesloten zodat de navigatie een andere route gaat berekenen? Ik kan het niet vinden in de handleiding.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
MeNTaL_TO schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:05:
Iemand enig idee hoe je bij een Astra K (of vergelijkbare navigatie) aan kan geven dat een weg is afgesloten zodat de navigatie een andere route gaat berekenen? Ik kan het niet vinden in de handleiding.
Ik ben gestopt met de standaard navigatie van de Astra K en navigeer nu met Google Maps via AA.
Nog even geduld en dan hopelijk ook Flitsmeister op AA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

CappieL schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:51:
[...]

Ik ben gestopt met de standaard navigatie van de Astra K en navigeer nu met Google Maps via AA.
Second that. En bij Maps hoef je het niet eens aan te geven omdat wegafsluitingen vaak al verwerkt zijn :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

CappieL schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:51:
[...]

Ik af en toe omdat ik anders de telefoon moet koppelen (of AA werkt even niet, heb ik ook wel eens), sowieso is de kaart hopeloos verouderd en moet ik eigenlijk wel een nieuwe hebben ivm de snelheid herkenning). Maar dat de navigatie een basis iets als een weg blokkeren niet heeft valt me wel heel erg tegen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
fisherman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:01:
Vanmorgen bij de dealer geweest waar ik de auto gekocht heb en ze hebben de snellaad update uitgevoerd voor mijn Ampera E :-). Niet dat ik veel snellaad, maar mocht ik dat een keer doen dan zou deze wat beter moeten laden met koud weer vanaf nu.
Interessant; "mijn" dealer zegt dat er geen updates zijn buiten degene die meer dan een jaar geleden zijn uitgevoerd.

Heb je meer informatie (nr oid) over deze update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

ricjuh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:27:
Ik heb ook problemen met Android Auto in de Corsa F.

Als ik muziek luister via Android Auto en de verbinding verbreekt bijvoorbeeld doordat de kabel los komt en ik doe dan direct de kabel weer terug dan speelt de muziek niet meer af. Dit gebeurt bij alle muziek services:

*Spotify
*YT music
*Google Podcast

Ook getest met verschillende kabels en 2 telefoons:
- Huawei p30 pro
- OnePlus 8T

Dus lijkt echt in de Corsa te zitten...
Ik moet echt de motor uitzetten en wachten tot het systeem uit is voordat het weer werkt |:(
Bij mijn Corsa hetzelfde probleem... Effe de stekker uit de telefoon en dan krijg het pas weer werkend als je de auto uit en weer aan zet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Sideways schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:53:
[...]

Interessant; "mijn" dealer zegt dat er geen updates zijn buiten degene die meer dan een jaar geleden zijn uitgevoerd.

Heb je meer informatie (nr oid) over deze update?
Dat zei de plaatselijke dealer inderdaad ook. Vandaar dat ik naar de dealer gegaan ben waar ik hem gekocht heb.

#20-E-3597 is de update die geïnstalleerd moet worden. De monteur kan controleren of deze er al op staat of niet. Dit is niet te checken in de administratie, die klopt namelijk niet altijd zoals bij mij ook het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Zijn hier andere mensen met een Grandland met two-tone velgen? Het is mij opgevallen dat al mijn velgen oxidatie onder de blanke lak krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fOrrvzfZVYSgfgfZzf30qK_L6Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J16PGV9R6hZ9mXjpNGMM08m5.png?f=user_large

Wat verder opvalt is dat elke spaak een kant heeft met een dikke blanke laklaag en een dunne laklaag. Als of de lak bij het spuiten uitgezakt is omdat hij op zijn zijkant stond. Alle oxidatie zitten bij elke velg aan de kant van de dunne laklaag. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMCx7RSoZTMkis3vq3ODFDevVsI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmUc9DTuCPLTS4pkkqxRlu3Z.jpg?f=fotoalbum_medium

Dealer heeft het aangekaart bij Opel, moet nu even goede foto's gaan opsturen. Maar dit is mijn inziens echt een productiefout... Auto is nog geen 2 jaar oud en heeft 20.500km op de teller. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Raar dingetje met mijn nieuwe Corsa.
Er zit keyless entry op als onderdeel van een pakket met meer opties.
Ik heb in het menu de keyless entry uitgezet.
In het menu heet het overigens 'automatische handsfree functie'. (Lekkere vertaling btw)
Toch kan ik mijn kofferbak gewoon openen als ik de auto heb vergrendeld. Pas als de sleutel een eindje uit bereik is lukt dat niet meer. De deuren zijn en blijven gewoon vergrendeld.
Dit zijn mijn instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBtKi-7HeUoYiBh3vXtSjPFC-ZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srqV59TQTe9KTNvBbSrVdhhx.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze manier heeft het uitschakelen van de keyless entry toch helemaal geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Paling1 Het enige wat je daar uitzet is de Proximity keyless entry. Niet de keyless entry zelf. Oftewel, als je je hand bij de klik houdt, gaat de deur ook open. Maar hij gaat niet meer open als je naast de auto gaat staan.

Moet je voor wat jij wil niet die "Alleen ontgrendeling achterklep" uitzetten? Waarom zou je het uit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:00:
@Paling1 Het enige wat je daar uitzet is de Proximity keyless entry. Niet de keyless entry zelf. Oftewel, als je je hand bij de klik houdt, gaat de deur ook open. Maar hij gaat niet meer open als je naast de auto gaat staan.

Moet je voor wat jij wil niet die "Alleen ontgrendeling achterklep" uitzetten? Waarom zou je het uit willen?
Maar de klep is wel vergrendeld als de sleutel te ver uit de buurt is. Dus wel iets met proximity.

Alleen ontgrendeling achterklep is specifiek voor de middelste knop op de afstandsbediening.

Ik heb het liever uit ivm diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Paling1 Nee, proximity is dat hij open gaat als je er naartoe loopt. Dat kan je uitzetten. Keyless is dat de deur of klep van het slot gaat als je met de sleutel in je zak hem open wil doen. Er zijn corsas zonder proximity om de een of andere vage reden.

Echter gaat de klep open als je hem van binnenuit dicht heb gedaan? Want verder lijkt dat mij niet zo boeiend. Alleen dat ze niet je tas achter jatten in druk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ophidian schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:02:
@Paling1 Nee, proximity is dat hij open gaat als je er naartoe loopt. Dat kan je uitzetten. Keyless is dat de deur of klep van het slot gaat als je met de sleutel in je zak hem open wil doen. Er zijn corsas zonder proximity om de een of andere vage reden.

Echter gaat de klep open als je hem van binnenuit dicht heb gedaan? Want verder lijkt dat mij niet zo boeiend. Alleen dat ze niet je tas achter jatten in druk verkeer.
Die instelling van de automatische handsfree functie op 'off' zetten zorgt er wel voor dat de deuren vergrendeld blijven maar niet de klep.
Als ik die op 'on' zet kan ik de deuren en klep gewoon open doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Paling1 druk je vinger eens 2 sec tegen de gerubbelde lijntjes op je klink waar normaal sleutelgat zit. Gaat gewoon open hoor...

Bij mijn Grandland moet ik hand in de klink doen om te openen en vinger op de klink om te sluiten.

Pagina: 1 ... 27 ... 51 Laatste