12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Er stond een verhaal van iemand op het Opel forum die de bak na 17k kilometers al de soep in gedraaid had. Dat was een m22 bak. Vandaar dat ik dacht dat deze verwant was aan de m32. Maar dat zal dan wel een maandag morgen geval geweest zijn. Pech kan je altijd hebben met iedere auto. Zeker als hij al een paar jaar oud is natuurlijk. Gelukkig kan je ook geluk hebben natuurlijkMK_ schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:33:
[...]
Decoder geeft even niet aan welke bak er onder zit, maar 1.4 Turbo + Start/Stop is altijd M22. Nooit anders geleverd. Zou dus goed moeten zijn.
Ziet er verder uit sls een nette wagen die die aardig in de opties zit
[...]
M22 staat compleet los van de M32
Ik heb verder nog nooit echt extentiële problemen over bakken van een Astra K gehoord, dus vrees dat dat eerder een gevalletje pech is geweest inderdaad...fisherman schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:36:
[...]
Er stond een verhaal van iemand op het Opel forum die de bak na 17k kilometers al de soep in gedraaid had. Dat was een m22 bak. Vandaar dat ik dacht dat deze verwant was aan de m32. Maar dat zal dan wel een maandag morgen geval geweest zijn. Pech kan je altijd hebben met iedere auto. Zeker als hij al een paar jaar oud is natuurlijk. Gelukkig kan je ook geluk hebben natuurlijk
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Ik las ook ergens dat op autoweek een view van iemand die een 2017 model had gehad en daarna een 2019 model. De Astra K die geproduceerd zijn in 2017 schijnen volgens die review alleen maar problemen te hebben. Hij was dus niet de enige. Blijkbaar zijn er behoorlijk wat aanpassingen geweest om de nieuwere versies van de K betrouwbaar te maken. Wel mooi dat dat gelukt is.MK_ schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:49:
[...]
Ik heb verder nog nooit echt extentiële problemen over bakken van een Astra K gehoord, dus vrees dat dat eerder een gevalletje pech is geweest inderdaad...
Maar het is dus oppassen met de oudere modellen van de K.
Wat zou de marges op zulke auto zijn. Heeft 2 jaar in de verhuur of korte lease gereden. Heb niks in te ruilen. Zal de 15.000 haalbaar zijn?MK_ schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:33:
[...]
Decoder geeft even niet aan welke bak er onder zit, maar 1.4 Turbo + Start/Stop is altijd M22. Nooit anders geleverd. Zou dus goed moeten zijn.
Ziet er verder uit sls een nette wagen die die aardig in de opties zit
[...]
M22 staat compleet los van de M32
Lol. Er ging helemaal niks van de prijs af. Alleen 500 er bij voor grote beurt en aflever pakket etc
[ Voor 8% gewijzigd door Tito129 op 20-09-2020 16:11 ]
Heb alle 1.4 Turbo Astra K reviews doorgelezen op AutoWeek, maar hier niks over kunnen vindenfisherman schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:46:
[...]
Ik las ook ergens dat op autoweek een view van iemand die een 2017 model had gehad en daarna een 2019 model. De Astra K die geproduceerd zijn in 2017 schijnen volgens die review alleen maar problemen te hebben. Hij was dus niet de enige. Blijkbaar zijn er behoorlijk wat aanpassingen geweest om de nieuwere versies van de K betrouwbaar te maken. Wel mooi dat dat gelukt is.
Maar het is dus oppassen met de oudere modellen van de K.
Ik zou al zeggen, denk dat de marges al vrij laag zijn. Zeker geen 15%Tito129 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:37:
[...]
Wat zou de marges op zulke auto zijn. Heeft 2 jaar in de verhuur of korte lease gereden. Heb niks in te ruilen. Zal de 15.000 haalbaar zijn?
Lol. Er ging helemaal niks van de prijs af. Alleen 500 er bij voor grote beurt en aflever pakket etc
Het gaat blijkbaar om de 2016 modellen die heel onbetrouwbaar zijn, dus vanaf MY2017 zou het allemaal betrouwbaarder moeten zijn.MK_ schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:16:
[...]
Heb alle 1.4 Turbo Astra K reviews doorgelezen op AutoWeek, maar hier niks over kunnen vinden
[...]
Ik zou al zeggen, denk dat de marges al vrij laag zijn. Zeker geen 15%Denk dat 18k na 2.5 jaar best redelijk is voor een auto van 30k nieuw
https://www.autoweek.nl/r...14-turbo-innovation-2017/
Ik zie daar geen probeem met de versnellingsbakfisherman schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:16:
[...]
Het gaat blijkbaar om de 2016 modellen die heel onbetrouwbaar zijn, dus vanaf MY2017 zou het allemaal betrouwbaarder moeten zijn.
https://www.autoweek.nl/r...14-turbo-innovation-2017/
Überhaupt geen noemenswaardig probleem behalve de pedalen die vervangen zijn (tenzij ik me vergis).
Oude Astra voornaamste probleem was ook dat ze OnStar niet werkend kregen... Aangezien dat toch een feature is die binnenkort niet meer actief is, lijkt me dat niet echt belangrijk voor een occasion koper
Nee, dat was een post op het Opel forum. Deze review gaat min of meer over de onbetrouwbaarheid van de 2016 modellen. Dat zou dus opgelost moeten zijn vanaf 2017.MK_ schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:50:
[...]
Ik zie daar geen probeem met de versnellingsbak
Überhaupt geen noemenswaardig probleem behalve de pedalen die vervangen zijn (tenzij ik me vergis).
Oude Astra voornaamste probleem was ook dat ze OnStar niet werkend kregen... Aangezien dat toch een feature is die binnenkort niet meer actief is, lijkt me dat niet echt belangrijk voor een occasion koper
Is het zonder OnStar ook mogelijk de functies (voorverwarmen etc.) per app te bedienen? Ik heb de My Opel app maar deze lijkt "niets" te kunnen.
In het menu kom ik "KeyPass" tegen maar dit krijg ik niet aan de praat. Iemand tips?
---RAWE CEEK!!!---
Het schijnt zo te zijn dat de my Opel app uitgebreid wordt tzt met bepaalde functionaliteit die Onstar nu biedt.Sideways schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:01:
Vorige week heb ik een Ampera-e van 02-2018 gekocht. Hiervan is bekend dat de OnStar dienstverlening per 01-01-2021 wordt beëindigd.
Is het zonder OnStar ook mogelijk de functies (voorverwarmen etc.) per app te bedienen? Ik heb de My Opel app maar deze lijkt "niets" te kunnen.
In het menu kom ik "KeyPass" tegen maar dit krijg ik niet aan de praat. Iemand tips?
We gaan het zien. Ik heb hem gekocht in de wetenschap dat er geen app beschikbaar is.
Heb jij het actuele verbruik wel in kWh/100km vermeld staan?
Het actuele verbruik/ laden (rechts op het scherm achter het stuur) staat ik kW.
Het gemiddelde verbruik over de trip in het midden van hetzelfde scherm in kWh/100km.
Wisselt dit door de jaren?
Klopt, schijnbaar verandert dit ook niet na een update.Sideways schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:04:
@fisherman Dank, app bediening zou fijn zijn!
Het actuele verbruik/ laden (rechts op het scherm achter het stuur) staat ik kW.
Het gemiddelde verbruik over de trip in het midden van hetzelfde scherm in kWh/100km.
Wisselt dit door de jaren?
De MY19 die ik heb (laatste productiemodel) geeft het verbruik in km/kWh weer.
Ik zie liever de oude weergave van kWh/100km, maar dat is helaas niet instelbaar en alleen beschikbaar voor de MY18 en MY18,5.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit beperkt wordt door andere hardware. Daarom is het vreemd dat dit niet veranderd is tijdens een software update.
Je kan het natuurlijk omrekenen, maar dat blijft behelpen.
Het is wel weer een pluspunt dat je de airco en verwarming apart kan aan en uitzetten in de MY19. Bij mijn weten is dit in de andere versies 1 en dezelfde knop op het touchscreen. Of is dit wel veranderd tijdens een update?
Gefeliciteerd! Maar zonder foto's gelooft helemaal niemand dit....pa3eia schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:34:
De Corsa-E 100kW 3 fase (11kW) staat ook hier sinds gisteren eindelijk voor de deur.
Ik zou jullie achterdeuren even controleren. Merk dat mijn linksachter tegen de bestuurdersdeur aankomt bij openen. Dus op beide deuren nu lakbeschadiging. Is minimaal, maar ga wel weer de dealer lastigvallen.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
De linker achterdeur heeft (net) voldoende ruimte in de draai t.o.v. de bestuurders deur.
Dat probleem heb ik ook, het gaat net. Maar blijkbaar als hij met de wielen gedraaid staat of iets dergelijks, zit er wat beweging in de koets waardoor het wel schuurtpa3eia schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:19:
@Ophidian
De linker achterdeur heeft (net) voldoende ruimte in de draai t.o.v. de bestuurders deur.
@Aapje Hierbij foto's
Beschadiging bestuurdersdeur:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TPcRgcAIdxCGdk9BuYMDnU4k.jpg?f=user_large)
Beschadiging achterdeur:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xkdko1jRmAL8RJQVbVoemdmI.jpg?f=user_large)
Achterdeur passagiers kant zit goed:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MOvTHxGu67teLo4D0U8x60vZ.jpg?f=user_large)
Achterdeur bestuurderskant onderin zit niet goed:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H7JGTpQHoYZJlQYI0owfikZr.jpg?f=user_large)
Deuren rechterkant (goed)
Deuren links (te krap):
Als je goed kijkt op de laatste video zie je ook daar waar de beschadiging zit, dat hij daar er langs gaat.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Als de regen wat minder is zal ik kijken
Wordt hopelijk toch wel netjes opgelost door je dealer?
Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
Ik had verkeersmeldingen uitgezet en deze stonden vorige week opeens weer aan. En gisteren kwam ik er erachter dat m'n oliekwaliteit van 45% naar 98% gegaan is
Ook even in de showroom gekeken, maar daar geen Corsa's met dit probleem.
Zie of voel je ook verschil als je je auto met bijvoorbeeld 1 wiel op de stoep parkeert en de andere op de straat? Zo ja, dan zit het hem waarschijnlijk deels in de stijfheid of gebrek aan stijfheid van de carrosserie.Ophidian schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:34:
@India Sierra Daar ga ik wel vanuit ja. Vanochtend langs geweest, ze gaan een claim indienen bij Opel NL, dus kon helaas niet meteen met de andere schade verholpen worden.
Ook even in de showroom gekeken, maar daar geen Corsa's met dit probleem.
Dat heb ik ook regelmatig (1x per 2 maanden ongeveer). Niet alle instellingen worden gereset, maar inmiddels weet ik de knopjes snel genoeg weer te vinden.Cheesy schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:30:
Hmm iets geks met m'n Astra K. Deze heeft blijkbaar zichzelf gereset ofzo.
Ik had verkeersmeldingen uitgezet en deze stonden vorige week opeens weer aan. En gisteren kwam ik er erachter dat m'n oliekwaliteit van 45% naar 98% gegaan is
Ik parkeer nooit op de stoepfisherman schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:09:
[...]
Zie of voel je ook verschil als je je auto met bijvoorbeeld 1 wiel op de stoep parkeert en de andere op de straat? Zo ja, dan zit het hem waarschijnlijk deels in de stijfheid of gebrek aan stijfheid van de carrosserie.
Nee ik ook niet, was meer om te kijken hoe stijf de carrosserie is. Die is van een moderne auto natuurlijk nooit zo sterk als die van een oude oldtimer, maar dat komt het gewicht wel ten goede uiteraard. Volgens mij is er wel een tussenperiode geweest dat auto’s nog minder stijf waren dan de huidige modellen. Jaren 60 tot eind jaren 70 was volgen mij helemaal beroerd. Als je dan met 1 wiel op de stoep zou staan kreeg je bij sommige auto’s de deur niet eens meer dicht.Ophidian schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:36:
[...]
Ik parkeer nooit op de stoepMaar de deur zit gewoon niet goed, die steekt uit.
Dat klinkt niet heel goed, zou ik zeker opgelost willen hebben. Waarschijnlijk gebeurt zoiets als er iets fout gaat in het systeem. Dat wil je niet tijdens het rijden meemaken.M2M schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:12:
[...]
Dat heb ik ook regelmatig (1x per 2 maanden ongeveer). Niet alle instellingen worden gereset, maar inmiddels weet ik de knopjes snel genoeg weer te vinden.
het infotainment systeem heeft zich tijdens het rijden ook al een paar keer gereboot. Maar meer dan het scherm en een bluetooth verbinding gebruik ik er toch niet van.fisherman schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:56:
[...]
Dat klinkt niet heel goed, zou ik zeker opgelost willen hebben. Waarschijnlijk gebeurt zoiets als er iets fout gaat in het systeem. Dat wil je niet tijdens het rijden meemaken.
Gelukkig blijft de wagen wel rijden als dat gebeurt
Ik had tot eind juni een Astra J en die had een tijdje last van uitvallende tellers. Dan wist je niet hoe snel je reed. Ook best vervelend. Verder qua electronicaketen aan de J niet veel problemen gehad, behalve dat hij na heftige regen weleens meldde dat de dagrijverlichting stuk was, terwijl dat niet zo was. Verder een spontane reset ofzo zoals bij jouw K.M2M schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:04:
[...]
het infotainment systeem heeft zich tijdens het rijden ook al een paar keer gereboot. Maar meer dan het scherm en een bluetooth verbinding gebruik ik er toch niet van.
Gelukkig blijft de wagen wel rijden als dat gebeurt
Even afwachten hoe het met de Ampera E gaat, dat is natuurlijk helemaal een rijdende computer.
Maar ook de Insignia A2 kon nietszeggende meldingen geven met lampjes:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6NtIj0c7yRFC4OA8i9YxxdxP.jpg?f=user_large)
Dealer is er nooit achter gekomen wat het was. Heeft ie 2 keer gedaan, na een accuwissel was het over.
Elektronica blijft een probleem bij westerse auto’s helaas. Dit zie je veel minder bij Aziatische merken.Ophidian schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:37:
Oh ja, de electronica meldingen in de GM Opels. De Astra J met uitvallende tellers
[YouTube: Astra tellerunit probleem]
Maar ook de Insignia A2 kon nietszeggende meldingen geven met lampjes:
[Afbeelding]
Dealer is er nooit achter gekomen wat het was. Heeft ie 2 keer gedaan, na een accuwissel was het over.
Las in het EV topic dat hier een update op moet zijn. Ben wel nieuwsgierig eigenlijkOphidian schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:36:
[...]
Ik parkeer nooit op de stoepMaar de deur zit gewoon niet goed, die steekt uit.
Haha nee dat was een andere beschadiging. Spuiter heeft wel meteen dossier aangemaakt. Dealer heeft claim ingediend bij Opel, zodra die goedgekeurd is gaan ze hem repareren. Dat wil zeggen, deur richten en beschadigingen spuiten.Prullenbak84 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:06:
[...]
Las in het EV topic dat hier een update op moet zijn. Ben wel nieuwsgierig eigenlijk
Repareren gaan ze hem uiteraard sowieso, maar nu gaat Opel NL betalen, dus snap de werkwijze wel. Dit is onze zesde Opel bij de dealer, lossen altijd alles netjes op, dus komt goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 02-10-2020 15:13 ]
Ah nog een beschadiging. Dat zit wel lekker mee dan.Ophidian schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:12:
[...]
Haha nee dat was een andere beschadiging. Spuiter heeft wel meteen dossier aangemaakt. Dealer heeft claim ingediend bij Opel, zodra die goedgekeurd is gaan ze hem repareren. Dat wil zeggen, deur richten en beschadigingen spuiten.
Repareren gaan ze hem uiteraard sowieso, maar nu gaat Opel NL betalen, dus snap de werkwijze wel. Dit is onze zesde Opel bij de dealer, lossen altijd alles netjes op, dus komt goed.
Het zou ook wel belachelijk zijn als het niet opgelost zou worden. Maar was vooral even nieuwsgierig hoe...Of eigenlijk: wat er mis is...zit het paneel er scheef op, of niet goed, of de scharnieren...nou ja dat
Die panelen kan je doorgaans gewoon stellen met stelschroeven. Af fabriek blijkbaar niet helenaal goed gedaan, of ongespoten afgesteld en gespoten niet meer bijgesteld. Een laklaag is best dik, dus dat zou net ervoor kunnen zorgen dat het gaat klemmen.Prullenbak84 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
Ah nog een beschadiging. Dat zit wel lekker mee dan.
Het zou ook wel belachelijk zijn als het niet opgelost zou worden. Maar was vooral even nieuwsgierig hoe...Of eigenlijk: wat er mis is...zit het paneel er scheef op, of niet goed, of de scharnieren...nou ja dat

When life throws you a curve, lean into it and have faith!
WelkomLankHoar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:54:
Ik meld me hier ook maar even. Na een lange zoektocht (4 maanden websites in de gaten houden), en het bekijken van vele auto's, heb ik uiteindelijk een Opel Astra Station gekocht uit 2019 met 7dkm op de teller. Hopelijk later deze week ophalen

En, pics
Thanks
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wQnbgIPGnPFJPGXFx6RjEN9Q.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CWVmergclZeFnFC2N7l61RaW.jpg?f=user_large)
[ Voor 46% gewijzigd door LankHoar op 06-10-2020 14:26 ]
4 augustus besteld bij de fabriek, verwachte leverdatum was week 48. Dus de productie lijkt aardig snel te gaan
Nu nog een weekje wachten tot ik hem kan ophalen

[ Voor 12% gewijzigd door ricjuh op 06-10-2020 13:03 ]
NiceLankHoar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
ThanksEn komt goed zodra ik hem heb. Kan vanavond wel even de foto's van de dealer plaatsen, die zien er erg gelikt uit
Foto's van de dealer:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Auto komt dus uit Tsjechië?
ricjuh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:01:
Ik werd net gebeld door de dealer dat mijn Opel Corsa GS line al binnen is..
4 augustus besteld bij de fabriek, verwachte leverdatum was week 48. Dus de productie lijkt aardig snel te gaan
Nu nog een weekje wachten tot ik hem kan ophalen

Welke aandrijflijn?
1.2 turbo 100pk benzine
Was het nog zichtbaar ondanks mijn paint geknutsel?
Nice!
Welke kleur
Gisteren had deze hele rit een rode Corsa F GS Line achter me gereden, blijf het wel een leuk ontwerp vinden. Jammer genoeg geen 3-deurs dus inherent niks voor mij

Verklaart veelLankHoar schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:53:
[...]
Was het nog zichtbaar ondanks mijn paint geknutsel?Ja de auto komt uit Tjsechië, maar dat heeft een goede reden: ik woon in Tsjechië
Voor mijn stalk zoek skills is niks heilig
3 deurs is zoveel onpraktischer dan een 5 deurs. Daarnaast is niet iedere 3 deurs een echte coupe, maar eerder een gewone auto met 3 deuren wat vooral onhandig is.MK_ schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
Nice!
Welke kleur
Gisteren had deze hele rit een rode Corsa F GS Line achter me gereden, blijf het wel een leuk ontwerp vinden. Jammer genoeg geen 3-deurs dus inherent niks voor mij
Ik heb 2 maal een 3 deurs auto gehad, heel onhandig vond ik het, zeker als je vaak mensen achterin hebt zitten is het een kwelling.
Op zich kan een 3 deurs wel een must zijn, maar dan denk ik aan een grote cabrio of een sportwagen.
Heb hem uiteindelijk vanavond opgehaald. Was nog een dingetje: zag ineens dat er 3 Bridgestone banden onder zaten en 1 van een ander merk. Hoort niet bij een 1 jaar oude auto, dus verkoper zegt dat ze het gaan fixen door 2 gelijke Sava banden voor te zetten (daar zat die ene vreemde band). Prima, even wachten dus. Monteur parkeert de auto, mijn maat en ik even de banden controleren. Wat blijkt? De monteur heeft beide achterbanden vervangen door Sava, dus heb ineens 3 verschillende banden op de auto

De verkoper komt aanlopen, ziet ons lachen en vraagt of alles goed is nu. Wij zeggen "kijk zelf maar ff". Hij werpt 1 blik, slaakt een diepe zucht en trekt rood weg, zegt "1 moment" en loopt snel weg
Waarom moet alles persé "praktisch" zijnfisherman schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:22:
[...]
3 deurs is zoveel onpraktischer dan een 5 deurs. Daarnaast is niet iedere 3 deurs een echte coupe, maar eerder een gewone auto met 3 deuren wat vooral onhandig is.
Ik heb 2 maal een 3 deurs auto gehad, heel onhandig vond ik het, zeker als je vaak mensen achterin hebt zitten is het een kwelling.
Op zich kan een 3 deurs wel een must zijn, maar dan denk ik aan een grote cabrio of een sportwagen.
Daarnaast hadden de "Coupé"'s van Opel allemaal wel een ander profiel dan de 5-deurs broertjes. Denk aan de Corsa D/E, Astra H/J GTC.
Groot voordeel van een 3-deurs voor mij, naast de looks, is dat de B-stijl ver naar achteren staat. Ja, langere deur, maar in vrijwel elke auto staat voor mij de stoel in de achterste stand. Bij veel (praktisch alle) A-, B- en soms zelfs C-segment auto blokkeert de B-stijl ontzettend veel uitzicht naar buiten. Bij een 3-deurs geen last van. Dat achterpassagiers er lastiger in komen, pech
Kortweg: 3 deurs is voor mij praktischer. Ik heb in een Corsa F gezeten, zelfs in gereden, maar door de enorme dode hoek die ik krijg door de B-stijl geen auto voor mij
Eind goed al goedLankHoar schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:22:
@MK_ inderdaad goed gezocht dan!![]()
Heb hem uiteindelijk vanavond opgehaald. Was nog een dingetje: zag ineens dat er 3 Bridgestone banden onder zaten en 1 van een ander merk. Hoort niet bij een 1 jaar oude auto, dus verkoper zegt dat ze het gaan fixen door 2 gelijke Sava banden voor te zetten (daar zat die ene vreemde band). Prima, even wachten dus. Monteur parkeert de auto, mijn maat en ik even de banden controleren. Wat blijkt? De monteur heeft beide achterbanden vervangen door Sava, dus heb ineens 3 verschillende banden op de auto![]()
De verkoper komt aanlopen, ziet ons lachen en vraagt of alles goed is nu. Wij zeggen "kijk zelf maar ff". Hij werpt 1 blik, slaakt een diepe zucht en trekt rood weg, zegt "1 moment" en loopt snel wegEnfin, nog een bak koffie later was het allemaal gelukkig wel goed en inmiddels staat de Astra hier onder de carport
Nee, 4 zgan banden, met ruim 5mm profiel dus prima. Die monteur heeft wel liggen slapen volgens mij, best een knullige fout. Wel vermakelijk, vooral dat gezicht van die verkoper ookMK_ schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:41:
[...]
Eind goed al goedNu met 4 nieuwe banden?
Waarschijnlijk een lekke band gehad dan...
Trouwens, moet nog ff uitzoeken hoe de adaptive cruise control werkt. Gewone cruise control kreeg ik wel aan, maar automatisch afremmen deed hij niet. Morgen maar eens kijken hoe dat allemaal werkt.
Hadden die andere banden die er eerst op lagen niet meer profiel danLankHoar schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:50:
[...]
Nee, 4 zgan banden, met ruim 5mm profiel dus prima. Die monteur heeft wel liggen slapen volgens mij, best een knullige fout. Wel vermakelijk, vooral dat gezicht van die verkoper ook
Trouwens, moet nog ff uitzoeken hoe de adaptive cruise control werkt. Gewone cruise control kreeg ik wel aan, maar automatisch afremmen deed hij niet. Morgen maar eens kijken hoe dat allemaal werkt.
Also, tenzij ik de foute advertentie gestalkt gevonden had, is dit je stuurwiel:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0w5SsxkVvBQHdSAsvyiOKvZm.jpg?f=user_large)
Volgens mij ontbreekt daar het knopje voor de adaptieve cruisecontrol

Edit:
Whoops niet waar bij de Astra K blijkbaar

MY 2019, pagina 197
[ Voor 7% gewijzigd door MK_ op 07-10-2020 23:06 ]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik een enorme noob ben als het op dit soort dingen aankomt. Dit is pas mijn 2e auto en daar zat ruim 7 jaar tussenMK_ schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:56:
[...]
Hadden die andere banden die er eerst op lagen niet meer profiel dan
Also, tenzij ik de foute advertentie gestalkt gevonden had, is dit je stuurwiel:
[Afbeelding]
Volgens mij ontbreekt daar het knopje voor de adaptieve cruisecontrolBij adaptieve cruisecontrol staat er namelijk een autootje bij het cruisecontrol teken in plaats van een pijltje.
Edit:
Whoops niet waar bij de Astra K blijkbaarAls je liever een Nederlandse handleiding hebt, zie https://www.opel.nl/opel-rijders/handleidingen.html
MY 2019, pagina 197
Bedankt voor het linken van de NL handleiding, komt zeker van pas! Heb het deel over ACC even doorgelezen maar moet er even voor in de auto gaan zitten denk ik, dan kan ik het gelijk checken. Overigens zei de verkoper dat je de afstand niet kon reguleren bij Opel, maar volgens de handleiding kan dat wel - beter
Een normale 3 deurs auto is vooral een 5 deurs waarbij 2 deuren weggelaten zijn. Meestal ontstaat er bij 3 deurs versies juist een rare vorm in vergelijking met de normale 5 deurs variant.MK_ schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:40:
[...]
Waarom moet alles persé "praktisch" zijnDat zijn al die CUV "Coupé"'s en andere auto met aflopende daklijn ook niet. Moeten we allemaal busjes gaan rijden
Daarnaast hadden de "Coupé"'s van Opel allemaal wel een ander profiel dan de 5-deurs broertjes. Denk aan de Corsa D/E, Astra H/J GTC.
Groot voordeel van een 3-deurs voor mij, naast de looks, is dat de B-stijl ver naar achteren staat. Ja, langere deur, maar in vrijwel elke auto staat voor mij de stoel in de achterste stand. Bij veel (praktisch alle) A-, B- en soms zelfs C-segment auto blokkeert de B-stijl ontzettend veel uitzicht naar buiten. Bij een 3-deurs geen last van. Dat achterpassagiers er lastiger in komen, pechKunnen blij zijn dat ze überhaupt mee mogen. 99% van mijn ritjes zit ik met maximaal 2 man in de auto.
Kortweg: 3 deurs is voor mij praktischer. Ik heb in een Corsa F gezeten, zelfs in gereden, maar door de enorme dode hoek die ik krijg door de B-stijl geen auto voor mij
Een auto die gebouwd is als 3 deurs is dat natuurlijk wel, dan hebben we het over een echte coupe vorm. Bij een dergelijke vorm zou natuurlijk met 5 deuren een hele rare auto opleveren, net andersom dus dan bij een hatchback of sedan.
Nautic BlueMK_ schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
Nice!
Welke kleur
Ik vind 5 deurs wel fijn, alhoewel ik het zeer weinig gebruik hoef ik toch niet elke keer uit te stappen als er een 3e passagier mee gaat
Ach ik heb zelf pas sinds een paar maanden reguliere cruisecontrol in de auto, een Opel met ACC heb ik persoonlijk zelf nog niet geleverd. Vaak ontbrak het ook op de Nederlandse optielijst.LankHoar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:03:
[...]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik een enorme noob ben als het op dit soort dingen aankomt. Dit is pas mijn 2e auto en daar zat ruim 7 jaar tussenMijn maat die mee was zei dat dit prima banden waren, dus daar ga ik van uit.
Bedankt voor het linken van de NL handleiding, komt zeker van pas! Heb het deel over ACC even doorgelezen maar moet er even voor in de auto gaan zitten denk ik, dan kan ik het gelijk checken. Overigens zei de verkoper dat je de afstand niet kon reguleren bij Opel, maar volgens de handleiding kan dat wel - beter
Gewoon uitproberen
Dat was bij de Astra/Corsa dan wel het geval, die waren echt apart ontworpen als 3- en 5-deurs.fisherman schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Een normale 3 deurs auto is vooral een 5 deurs waarbij 2 deuren weggelaten zijn. Meestal ontstaat er bij 3 deurs versies juist een rare vorm in vergelijking met de normale 5 deurs variant.
Een auto die gebouwd is als 3 deurs is dat natuurlijk wel, dan hebben we het over een echte coupe vorm. Bij een dergelijke vorm zou natuurlijk met 5 deuren een hele rare auto opleveren, net andersom dus dan bij een hatchback of sedan.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, als je bijvoorbeeld een Golf Mk6 3- en 5-deurs vergelijkt, exact hetzelfde profiel maar dan zonder achterdeuren. Dan is de verhouding weg inderdaad.
Oh, die kleur heb ik nog niet gezien volgens mij! Meeste zijn oranje, rood, wit of grijs, en de blauwe die ik heb gezien Voltaic Blue volgens mijricjuh schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:51:
[...]
Nautic Blue
Ik vind 5 deurs wel fijn, alhoewel ik het zeer weinig gebruik hoef ik toch niet elke keer uit te stappen als er een 3e passagier mee gaat
En als je geen last hebt van de B-stijl is de 5-deurs voor de meeste mensen fijner ja, voor mij werkt het niet. Achja, heb ik een excuus om over 2 jaar een Insignia te kopen
https://www.opel.nl/perso...Oktober&M_BT=269928415099
Ik had hem gezien inderdaad. Mooi, net zoals ook de Mokka heel veel mooier is dan de oude versie, althans dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.Crawl NL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:23:
De Crossland X heeft ook een facelift gekregen.
https://www.opel.nl/perso...Oktober&M_BT=269928415099
De oude mokka was trouwens volgens mij eigenlijk een Chevrolet Trax.
Onderhuids ja, exterieur en interieur waren wel compleet anders. Werd wel in dezelfde vorm verkocht als Buick Encore. Het platform was ook ontworpen door GM Korea (voormalig Daewoo).fisherman schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:37:
[...]
Ik had hem gezien inderdaad. Mooi, net zoals ook de Mokka heel veel mooier is dan de oude versie, althans dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
De oude mokka was trouwens volgens mij eigenlijk een Chevrolet Trax.
Moet zeggen dat ik de "Visor" look misschien wel beter vind staan op de Crossland als de nieuwe Mokka
Gisteravond bij boodschappen doen heb ik een optie gezien om de volgafstand te bekijken, en ook om de afstand in te stellen. Hartstikke mooi, maar ik weet nog niet hoe zich dat in de CC vertaald want er was niet voldoende verkeer/de weg was er niet naar om dit goed te testenMK_ schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Ach ik heb zelf pas sinds een paar maanden reguliere cruisecontrol in de auto, een Opel met ACC heb ik persoonlijk zelf nog niet geleverd. Vaak ontbrak het ook op de Nederlandse optielijst.
Gewoon uitproberenCirkelknop naar boven is de volgafstand, werkt ook voor de botswaarschuwing. Heeft 3 verschillende afstanden normaal
4 September besteld en 26 September geproduceerd. Lekker snel!!
Helaas moet ik nog een paar maanden met mijn huidige leasebak, dus ophalen kan pas eind december...
Gelukkig ruim op tijd voor de 8% bijtelling.
Die crossland is inderdaad een beetje een apart ding. Voorkant vind ik bij beide mooi, maar de achterkant alleen bij de mokka.MK_ schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:17:
[...]
Onderhuids ja, exterieur en interieur waren wel compleet anders. Werd wel in dezelfde vorm verkocht als Buick Encore. Het platform was ook ontworpen door GM Korea (voormalig Daewoo).
Moet zeggen dat ik de "Visor" look misschien wel beter vind staan op de Crossland als de nieuwe MokkaAl heb ik dan nog altijd gemengde gevoelens over de achterkant... Bij beide eigenlijk.
Die crossland is toch een GM product?
Ik hoor een mooi excuus om een extra stuk te gaan rijdenLankHoar schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:49:
[...]
Gisteravond bij boodschappen doen heb ik een optie gezien om de volgafstand te bekijken, en ook om de afstand in te stellen. Hartstikke mooi, maar ik weet nog niet hoe zich dat in de CC vertaald want er was niet voldoende verkeer/de weg was er niet naar om dit goed te testen
Da's snel! Ken iemand die er rond dezelfde periode ook een heeft besteld, maar die staat pas op voor 2021 afgeleverd te worden. Of dat de leasemaatschappij langzaam is/later bestelt/niet levert in november-december... weet ik niet.Paling1 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:27:
Net bericht gehad dat mijn Corsa-e klaar staat.
4 September besteld en 26 September geproduceerd. Lekker snel!!
Helaas moet ik nog een paar maanden met mijn huidige leasebak, dus ophalen kan pas eind december...![]()
Gelukkig ruim op tijd voor de 8% bijtelling.
De Crossland is een "GM product" afgezien dat het wel op het PSA platform staat, motoren deelt etc. De wagen was al ontworpen (en op de markt) voor de PSA overname, maar was reeds gemaakt met PSA onderdelen.fisherman schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Die crossland is inderdaad een beetje een apart ding. Voorkant vind ik bij beide mooi, maar de achterkant alleen bij de mokka.
Die crossland is toch een GM product?
De enige 2 ekte GM producten die nog verkocht worden zijn de Astra en de Insignia
O ik dacht dat de insignia en de 508 dezelfde auto's waren. Ik vind ze namelijk best veel op elkaar lijken.MK_ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:50:
[...]
De Crossland is een "GM product" afgezien dat het wel op het PSA platform staat, motoren deelt etc. De wagen was al ontworpen (en op de markt) voor de PSA overname, maar was reeds gemaakt met PSA onderdelen.
De enige 2 ekte GM producten die nog verkocht worden zijn de Astra en de Insignia
Overigens zijn die 1.0 motoren in de astra volgens mij afkomstig van PSA.
[ Voor 6% gewijzigd door fisherman op 09-10-2020 17:12 ]
Neinfisherman schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:08:
[...]
O ik dacht dat de insignia en de 508 dezelfde auto's waren. Ik vind ze namelijk best veel op elkaar lijken.
Ook neinOverigens zijn die 1.0 motoren in de astra volgens mij afkomstig van PSA.
Dat zijn volgens mij nog Powertrain motoren (oftewel GM en Fiat).fisherman schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:08:
[...]
Overigens zijn die 1.0 motoren in de astra volgens mij afkomstig van PSA.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nope, ook nietMeNTaL_TO schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:34:
[...]
Dat zijn volgens mij nog Powertrain motoren (oftewel GM en Fiat).
Deze blokjes zijn ontworpen door Opel met varianten van SAIC, GM Shanghai, MG etc.
Alleen maar positief dus. Hoewel volgens mij de 1.0 en 1.2 THP niet dezelfde problemen hebben als de 1.6THP.
Ook staan de fransen echr helemaal onderaan wat betreft elektronische storingen. Hoewel GM er ook wat van kan, is dit bij Franse merken helemaal om te huilen. Wat betrouwbaarheid betreft koop je beter een Japanse auto nog steeds. Maar ja hoewel ik niet merkvast ben heb ik niet heel veel met Aziatische merken. Het is heel toevallig dat ik na de astra weer een opel gekocht heb. Ik heb overigens ook een peugeot gehad en mijm pa reed vroeger altijd PSA. Motorisch waren die toen nog heel goed, maar elektronica hebben ze nooit echt onder de knie gekregen. Wegligging zal met de PSA modellen wel flink verbeterd zijn neem ik aan tov van GM.
1.0 VTi en 1.2 VTi/PureTech zijn prima blokjes. 1.6 THP had vooral in het begin wat problemen (samenwerking met BMW/Mini), de 1.6 PureTech wat nu nog gemaakt wordt is hier ook nog altijd een derivaat van maar een pak beter. Vooral de 150/156/175pk THP's hadden problemen, de 200pk (GTi 1e generatie 208/308), 250/270pk (2de generatie 308 GTi) en de PureTech (165pk) zijn veel beterfisherman schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:07:
[...]
Alleen maar positief dus. Hoewel volgens mij de 1.0 en 1.2 THP niet dezelfde problemen hebben als de 1.6THP.
Ook staan de fransen echr helemaal onderaan wat betreft elektronische storingen. Hoewel GM er ook wat van kan, is dit bij Franse merken helemaal om te huilen. Wat betrouwbaarheid betreft koop je beter een Japanse auto nog steeds. Maar ja hoewel ik niet merkvast ben heb ik niet heel veel met Aziatische merken. Het is heel toevallig dat ik na de astra weer een opel gekocht heb. Ik heb overigens ook een peugeot gehad en mijm pa reed vroeger altijd PSA. Motorisch waren die toen nog heel goed, maar elektronica hebben ze nooit echt onder de knie gekregen. Wegligging zal met de PSA modellen wel flink verbeterd zijn neem ik aan tov van GM.

Opel's 1.6 Turbo's rond diezelfde periode zijn ook niet zonder problemen hoor. Uiteindelijk gaat bij de allemaal zuiger 4 stuque
Het is natuurlijk ook wel zo dat er steeds meer vermogen uit een kleinere cilinderinhoud geperst wordt. Uiteindelijk levert dat eerder slijtage op dan bij een grotere motor. Veel os natuurlijk ook afhankelijk van het rijgedrag.MK_ schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:54:
[...]
1.0 VTi en 1.2 VTi/PureTech zijn prima blokjes. 1.6 THP had vooral in het begin wat problemen (samenwerking met BMW/Mini), de 1.6 PureTech wat nu nog gemaakt wordt is hier ook nog altijd een derivaat van maar een pak beter. Vooral de 150/156/175pk THP's hadden problemen, de 200pk (GTi 1e generatie 208/308), 250/270pk (2de generatie 308 GTi) en de PureTech (165pk) zijn veel beter
Opel's 1.6 Turbo's rond diezelfde periode zijn ook niet zonder problemen hoor. Uiteindelijk gaat bij de allemaal zuiger 4 stuque(Z/A16LEL/R/T)
In ander nieuws, vandaag lekker auto gewassen en netjes gemaakt. Staat er flex bij al zeg ik het zo zelf. Imo tijd om aan de OP toe te voegen dus @MK_ bij deze:
Model: Astra K Sports Tourer Innovation
Motor: 1.4 Turbo 110 kW/150 PK
Bouwjaar: Juli 2019
:strip_exif()/f/image/wxIooTk3SU0rWMeq82NxN48B.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door LankHoar op 11-10-2020 18:32 ]
Vooral dat laatste ookfisherman schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:10:
[...]
Het is natuurlijk ook wel zo dat er steeds meer vermogen uit een kleinere cilinderinhoud geperst wordt. Uiteindelijk levert dat eerder slijtage op dan bij een grotere motor. Veel os natuurlijk ook afhankelijk van het rijgedrag.
Ai, dat is wel erg zonde! Zie nu inderdaad in de grill dat je niet de radar hebt, die zou er zo uit moeten zien:LankHoar schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:23:
Nou, er zit volgens mij geen ACC op mijn auto, of ik krijg het in ieder geval niet aan de praat. Het stond wel in de advertentie, en de verkoper legde na de proefrit uit hoe het werkte a.d.h.v. het boekje in de auto. Had tijdens de proefrit niet de gelegenheid dit goed te testen ivm weinig verkeer dus dacht zal ik dan later wel uitzoeken. Baal daar enorm van want zocht specifiek een auto met deze optie
In ander nieuws, vandaag lekker auto gewassen en netjes gemaakt. Staat er flex bij al zeg ik het zo zelf. Imo tijd om aan de OP toe te voegen dus @MK_ bij deze:
Model: Astra K Sports Tourer Innovation
Motor: 1.4 Turbo 110 kW/150 PK
Bouwjaar: Juli 2019
[Afbeelding]

Persoonlijk zou ik hier mee terug gaan naar de verkopende partij, of je niet toch iets van compensatie kan krijgen.
Blijft hoe dan ook een nette Astra
Ik ga hier ook zeker mee terug. Vind het alleen lastig om te bepalen wat een goede oplossing is, want ik had deze auto simpelweg niet gekocht indien ik dit had geweten. ACC alsnog in laten bouwen lijkt me ook niet aan de orde, indien dat al mogelijk is. Hoe zet je zoiets nou in waarde om?MK_ schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:01:
[...]
Ai, dat is wel erg zonde! Zie nu inderdaad in de grill dat je niet de radar hebt, die zou er zo uit moeten zien:
[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik hier mee terug gaan naar de verkopende partij, of je niet toch iets van compensatie kan krijgen.
Blijft hoe dan ook een nette AstraZal je toevoegen aan de OP
Thanks for the add
Voor zover ik weet is het nog niemand gelukt om ACC te retrofitten in een Astra K. Opel Eye is reeds aanwezig, maar de radar niet. Radar-unit, kabelboom, VCI programming zou het potentieel kunnen doen, wat alle andere vereisten heb je. Denk alleen dat het erg kostbaar is (radar unit is al €600 used als ik even Google), en dan moet nog een VCI programmeur gevonden worden... Opel dealers zijn hier vaak niet toe bereid.LankHoar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Ik ga hier ook zeker mee terug. Vind het alleen lastig om te bepalen wat een goede oplossing is, want ik had deze auto simpelweg niet gekocht indien ik dit had geweten. ACC alsnog in laten bouwen lijkt me ook niet aan de orde, indien dat al mogelijk is. Hoe zet je zoiets nou in waarde om?
Thanks for the add
Wat je nu het beste kan doen, durf ik niet te zeggen. Persoonlijk heb ik adaptieve cruisecontrol in Nederland nog niet super nuttig bevonden, ik weet niet hoe dat in Tsjechië is.
Als er geen radar op zit, zit er dan ook geen automatische noodstop op voor voetgangers? Ik dacht dat je zoiets tegenwoordig wel nodig hebt om een normale NCAP score te halen.MK_ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Voor zover ik weet is het nog niemand gelukt om ACC te retrofitten in een Astra K. Opel Eye is reeds aanwezig, maar de radar niet. Radar-unit, kabelboom, VCI programming zou het potentieel kunnen doen, wat alle andere vereisten heb je. Denk alleen dat het erg kostbaar is (radar unit is al €600 used als ik even Google), en dan moet nog een VCI programmeur gevonden worden... Opel dealers zijn hier vaak niet toe bereid.
Wat je nu het beste kan doen, durf ik niet te zeggen. Persoonlijk heb ik adaptieve cruisecontrol in Nederland nog niet super nuttig bevonden, ik weet niet hoe dat in Tsjechië is.
Dat kan ook met Opel Eye, een camera gebaseerd systeemfisherman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:13:
[...]
Als er geen radar op zit, zit er dan ook geen automatische noodstop op voor voetgangers? Ik dacht dat je zoiets tegenwoordig wel nodig hebt om een normale NCAP score te halen.
Dat word dan wel een duur grapje. Los van die module moet je uiteraard de gril ook aanpassen. Kabels aansluiten. Zaakje werkend maken op het systeem...MK_ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Voor zover ik weet is het nog niemand gelukt om ACC te retrofitten in een Astra K. Opel Eye is reeds aanwezig, maar de radar niet. Radar-unit, kabelboom, VCI programming zou het potentieel kunnen doen, wat alle andere vereisten heb je. Denk alleen dat het erg kostbaar is (radar unit is al €600 used als ik even Google), en dan moet nog een VCI programmeur gevonden worden... Opel dealers zijn hier vaak niet toe bereid.
Vind het lastig wat mijn verhaal gaat worden naar de dealer. Ergens hebben ze gelijk dat ik een onderzoeksplicht heb, althans ik vermoed dat ze zoiets zullen zeggen. Maarja, zowel advertentie als verkoper vermelde dit, en tijdens de testrit kwam het niet goed aan bod. De buit is al binnen voor hun.. Rechtsgang is ook niet wenselijk en duurt ook lang, dat weten zij ook wel. Service is sowieso slechter hier dan in Nederland, laten we dat voorop stellen
Overigens lijkt het mij uberhaupt overal handig. Heb het in een huurauto wel eens gehad, en het rijd gewoon veel fijner, zowel op de snelweg als op provinciale wegen of zelfs in de stad (werkt van 25 km/h). Een maat van me heeft het sinds een paar maanden ook op zijn auto en zweer erbij. Hoezo gebruik jij het niet echt dan?
Dik €1000, als het niet meer is. Waarschijnlijk meer. Met programmeren €1500 ofzo, als het al mogelijk is.LankHoar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:40:
[...]
Dat word dan wel een duur grapje. Los van die module moet je uiteraard de gril ook aanpassen. Kabels aansluiten. Zaakje werkend maken op het systeem...
Onderzoeksplicht, maar ook een gevalletje false advertising. En als de verkoper ook nog zegt "Ik heb nooit gezegd dat er ACC op zit" wordt het een welles-nietes verhaal.Vind het lastig wat mijn verhaal gaat worden naar de dealer. Ergens hebben ze gelijk dat ik een onderzoeksplicht heb, althans ik vermoed dat ze zoiets zullen zeggen. Maarja, zowel advertentie als verkoper vermelde dit, en tijdens de testrit kwam het niet goed aan bod. De buit is al binnen voor hun.. Rechtsgang is ook niet wenselijk en duurt ook lang, dat weten zij ook wel. Service is sowieso slechter hier dan in Nederland, laten we dat voorop stellen
Denk dat het ook een beetje van de situatie afhangtOverigens lijkt het mij uberhaupt overal handig. Heb het in een huurauto wel eens gehad, en het rijd gewoon veel fijner, zowel op de snelweg als op provinciale wegen of zelfs in de stad (werkt van 25 km/h). Een maat van me heeft het sinds een paar maanden ook op zijn auto en zweer erbij. Hoezo gebruik jij het niet echt dan?
Maar goed, ik snap wel dat als je er expliciet naar zoekt, het in de advertentie staat, de verkoper zegt dat het er op zit, je de auto koopt en het er niet op zit, dat het knap vervelend is
In mijn handleiding staat expliciet dat voetgangers niet herkend worden door het Eye systeem.MK_ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:20:
[...]
Dat kan ook met Opel Eye, een camera gebaseerd systeem
Verkeersborden gaan al vaak niet goed (wat pas opvalt sinds de wegen van 130 naar 100 zijn terug gegaan en mijn schermpje nog steeds laat zien dat ik er 130 mag, oftewel, dat komt gewoon uit de navigatie.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ook sinds vorige week een K sport tourer uit 2018 innovation+ . Ik had ook verwacht dat er ACC op zou zitten. In het NL boekje staat het ook. Maar het juiste knopje ontbreekt. Ik ben tijdens het proef rijden vooral in de war gebracht door de bots afstand houder en de volg afstand meter. Dus ging er eigenlijk wel vanuit. Ook mij er op dat moment niet verder in verdiept. Maar in de catalogus van 2018 zag ik ook niet staan.MeNTaL_TO schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:59:
[...]
In mijn handleiding staat expliciet dat voetgangers niet herkend worden door het Eye systeem.
Verkeersborden gaan al vaak niet goed (wat pas opvalt sinds de wegen van 130 naar 100 zijn terug gegaan en mijn schermpje nog steeds laat zien dat ik er 130 mag, oftewel, dat komt gewoon uit de navigatie.
Nog nooit gehad. Weet niet of ik het mis.
De 130 en 100 valt mij ook op. Terwijl de software nog ge-update is bij aflevering. Dus navigatie loopt behoorlijk achter.
Ik vind de auto wel heerlijk rijden. Behoorlijk stil. Goede stoelen. Goed geluid. Behalve bij het bellen. Wordt dan maar 1 luidspreker gebruikt.
In dat geval: geen ideeMeNTaL_TO schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:59:
[...]
In mijn handleiding staat expliciet dat voetgangers niet herkend worden door het Eye systeem.
Bij de Insignia B reageert hij i.i.g wel op voetgangers, maar dat is dus blijkbaar een nieuwer systeem (welke zijn weg niet naar de Astra K gevonden heeft?).
Als het een origineel Nederlandse Astra K 1.4 Turbo is, daar is het nooit op geleverdTito129 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:13:
[...]
Ook sinds vorige week een K sport tourer uit 2018 innovation+ . Ik had ook verwacht dat er ACC op zou zitten. In het NL boekje staat het ook. Maar het juiste knopje ontbreekt. Ik ben tijdens het proef rijden vooral in de war gebracht door de bots afstand houder en de volg afstand meter. Dus ging er eigenlijk wel vanuit. Ook mij er op dat moment niet verder in verdiept. Maar in de catalogus van 2018 zag ik ook niet staan.
Nog nooit gehad. Weet niet of ik het mis.
De 130 en 100 valt mij ook op. Terwijl de software nog ge-update is bij aflevering. Dus navigatie loopt behoorlijk achter.
Ik vind de auto wel heerlijk rijden. Behoorlijk stil. Goede stoelen. Goed geluid. Behalve bij het bellen. Wordt dan maar 1 luidspreker gebruikt.
Wat ik hier eerder aanhaalde klopte blijkbaar wel: de Astra K met ACC heeft ook een autootje staan bij het cruisecontrol teken op het stuur i.p.v een pijltje:

Mijn Ampera E heeft geen ACC, maar reageert wel op auto's en voetgangers. Geen idee hoe het werkt, maar het werkt feilloos voor zowel mensen als auto's.MK_ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:55:
[...]
In dat geval: geen ideeIk zie in de handleiding staan dat het kan dat hij niet reageert op voetgangers. Mogelijk dus wel
Bij de Insignia B reageert hij i.i.g wel op voetgangers, maar dat is dus blijkbaar een nieuwer systeem (welke zijn weg niet naar de Astra K gevonden heeft?).
[...]
Als het een origineel Nederlandse Astra K 1.4 Turbo is, daar is het nooit op geleverd1.6 Turbo dan weer wel. Geen idee waarom eigenlijk.
Wat ik [url=https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/64106360#64106360]hier eerder aanhaalde klopte blijkbaar wel: de Astra K met ACC heeft ook een autootje staan bij het cruisecontrol teken op het stuur i.p.v een pijltje:
[Afbeelding]
Overigens heb ik de myChevrolet app geïnstalleerd vandaag. Daarmee kan ik de auto openen en voorverwarmen. Ook kan ik de bandenspanning zien en het laad niveau. Werkt helaas alleen op Bluetooth met keypass. Maar het werkt heel stabiel vanuit huis als de auto op de oprit staat.
Grappig dat het werkt met die app. Alle auto's met on star en keypass kan je daarmee waarschijnlijk werkend krijgen.
@MK_ Het autootje ontbreekt bij mij ook op het knopje, alsook op de weergave op het scherm.
Heb zojuist de volgende mail gestuurd naar de verkoper:
Dit met het idee dat als hij het probeert uit te leggen of vraagt er voor langs te komen, het in ieder geval geen ontkenning is dat hij gezegd heeft dat er ACC op de auto zat. Heb het idee dat ik dan iets sterker sta in eventuele onderhandeling. Hoewel ik verwacht dat ik toch nul op rekest krijg..During the test ride you explained me the function of the adaptive cruise control. However, I cannot get it to work. Could you please explain me again?
Ik heb heel soms wel een false alert maar nog nooit een remingreep gehad. Misschien een keer testen met een blok isolatie of met een luchtbed, of zou het systeem alleen op auto’s reageren?
Dat icoontje met die auto bovenaan is niet van de acc. Die is van het waarschuwingssysteem icm noodstop.LankHoar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:08:
@Tito129 herkenbaar, ik ben ook in de war geraakt met het "collision control" oid, waar je ook een volgafstand voor in kunt voeren in 3 verschillende afstanden.
@MK_ Het autootje ontbreekt bij mij ook op het knopje, alsook op de weergave op het scherm.
[...]
Dit met het idee dat als hij het probeert uit te leggen of vraagt er voor langs te komen, het in ieder geval geen ontkenning is dat hij gezegd heeft dat er ACC op de auto zat. Heb het idee dat ik dan iets sterker sta in eventuele onderhandeling. Hoewel ik verwacht dat ik toch nul op rekest krijg..
Als het een camera gebaseerd systeem is heb je typische reflectoren nodig op het object. Als het een radar systeem is dan heb je iets nodig met een deftige radarbeeld (isolatie of luchtbed is dat nietCheesy schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:33:
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Ik heb heel soms wel een false alert maar nog nooit een remingreep gehad. Misschien een keer testen met een blok isolatie of met een luchtbed, of zou het systeem alleen op auto’s reageren?![]()
[YouTube: Opel astra k brake assist]
Het was toen ik in 2018 mijn Astra K bestelde een optie (van uit mijn hoofd 999 euro)MK_ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:55:
[...]
[...]
Als het een origineel Nederlandse Astra K 1.4 Turbo is, daar is het nooit op geleverd1.6 Turbo dan weer wel. Geen idee waarom eigenlijk.
Ja een keer gehad in mijn Astra K.Cheesy schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:33:
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Ik heb heel soms wel een false alert maar nog nooit een remingreep gehad. Misschien een keer testen met een blok isolatie of met een luchtbed, of zou het systeem alleen op auto’s reageren?![]()
[YouTube: Opel astra k brake assist]
Ondanks dat het op een false positive leek, greep de auto toch in.

Je kunt met een van de knoppen aan de linkerkant van je stuur instellen vanaf hoeveel afstand het systeem ingrijpt, deze stond vanuit de dealer op het maximum afstand.... (Had ik moeten checken vooraf haha)
Hij heeft al gereageerd, en stuurt het Opel ACC instructie filmpje dat op YouTube staat. Betekend dus dat hij niet ontkent dit uitgelegd te hebben of dat het er op zou moeten zitten. Wellicht van de domme houden en aangeven dat het niet werkt, vragen of ik langs kan komen. Dan ter plekke hopen dat ze meegevend zijnLankHoar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:08:
@Tito129 herkenbaar, ik ben ook in de war geraakt met het "collision control" oid, waar je ook een volgafstand voor in kunt voeren in 3 verschillende afstanden.
[...]
Dit met het idee dat als hij het probeert uit te leggen of vraagt er voor langs te komen, het in ieder geval geen ontkenning is dat hij gezegd heeft dat er ACC op de auto zat. Heb het idee dat ik dan iets sterker sta in eventuele onderhandeling. Hoewel ik verwacht dat ik toch nul op rekest krijg..
Ook Opel Eye waarschijnlijk, en dan net als de Insignia B een andere versie t.o.v de Astra K. Maar zonder ACC zit er geen rader infisherman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:05:
[...]
Mijn Ampera E heeft geen ACC, maar reageert wel op auto's en voetgangers. Geen idee hoe het werkt, maar het werkt feilloos voor zowel mensen als auto's.
Overigens heb ik de myChevrolet app geïnstalleerd vandaag. Daarmee kan ik de auto openen en voorverwarmen. Ook kan ik de bandenspanning zien en het laad niveau. Werkt helaas alleen op Bluetooth met keypass. Maar het werkt heel stabiel vanuit huis als de auto op de oprit staat.
Grappig dat het werkt met die app. Alle auto's met on star en keypass kan je daarmee waarschijnlijk werkend krijgen.
Indien uitgerust met ACC bedien je met dat knopje ook de volgafstand van de ACCfisherman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:40:
[...]
Dat icoontje met die auto bovenaan is niet van de acc. Die is van het waarschuwingssysteem icm noodstop.
Is een camera systeemAndRo555 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:54:
[...]
Als het een camera gebaseerd systeem is heb je typische reflectoren nodig op het object. Als het een radar systeem is dan heb je iets nodig met een deftige radarbeeld (isolatie of luchtbed is dat niet).
Ik kan de prijslijst van NL niet meer vinden... ik weet 100% zeker dat het enkel kon met een automaat in NL, en dan enkel met de 1.6 Turbo dacht ik. De eerste origineel Nederlandse Astra K 1.4 Turbo met ACC moet ik nog tegen komen, met 1.6 Turbo vind ik er wel verschillende. Andere markten kon ook met handbak 1.4 Turbo in 1.6 CDTi. 1.6 Turbo en 1.6 CDTi automaat ook met auto resume.MeNTaL_TO schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:02:
[...]
Het was toen ik in 2018 mijn Astra K bestelde een optie (van uit mijn hoofd 999 euro)
Handig dat Opel er voor koos om alles anders te doen in andere landen
Bedanken voor zijn medewerking, zeg dat je het gaat uittesten en als het niet lukt dat je even langs komt. Niet vragen, want dan kunnen ze nee zeggenLankHoar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:58:
[...]
Hij heeft al gereageerd, en stuurt het Opel ACC instructie filmpje dat op YouTube staat. Betekend dus dat hij niet ontkent dit uitgelegd te hebben of dat het er op zou moeten zitten. Wellicht van de domme houden en aangeven dat het niet werkt, vragen of ik langs kan komen. Dan ter plekke hopen dat ze meegevend zijn
Ik heb die nog wel.MK_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Ik kan de prijslijst van NL niet meer vinden... ik weet 100% zeker dat het enkel kon met een automaat in NL, en dan enkel met de 1.6 Turbo dacht ik. De eerste origineel Nederlandse Astra K 1.4 Turbo met ACC moet ik nog tegen komen, met 1.6 Turbo vind ik er wel verschillende. Andere markten kon ook met handbak 1.4 Turbo in 1.6 CDTi. 1.6 Turbo en 1.6 CDTi automaat ook met auto resume.
Handig dat Opel er voor koos om alles anders te doen in andere landen
:fill(white):strip_exif()/f/image/ekwBIg9QGiTA1UU1VQzQrWFx.png?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-10-2020 11:41 ]
Staat er geen uitzondering bij qua aandrijflijn?
Was verkeerde screenshot, staat er nu wel bijMK_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Staat er geen uitzondering bij qua aandrijflijn?
Mocht iemand het origineel willen downloaden:
https://drive.google.com/...Hc6Slx_x/view?usp=sharing
[ Voor 23% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-10-2020 11:53 ]
Voordelen van wonen in Zuid LimburgMK_ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:57:
[...]
En de overige wegen die ik rij zijn door het Heuvelland (Zuid-Limburg) dus daar heb je ook weinig aan ACC (volgens mij zegt de handleiding expliciet dat je ze daar niet mag gebruiken). Files rijd ik ook amper... Dus ja, ik zou het persoonlijk niet zo erg missen
Zelf heb ik ook ooit gereden met ACC in een Ford, en als je dan net te laat was met je knipperlicht om in te halen besloot hij maar om vol te remmen

Hmmm, geen idee of het dan tussentijds nog gewijzigd is geweest, of dat ik gewoon fout zitMeNTaL_TO schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:42:
[...]
Was verkeerde screenshot, staat er nu wel bij

@ronaldm3 weet vast op welke Astra K's je wel en welke niet ACC kon krijgen in Nederland
Goede techniek om aan te leren dat ze die lampjes moeten gebruikenricjuh schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:45:
[...]
Voordelen van wonen in Zuid Limburg![]()
Zelf heb ik ook ooit gereden met ACC in een Ford, en als je dan net te laat was met je knipperlicht om in te halen besloot hij maar om vol te remmen
Op afstand openen en voorverwarmen kan ook. Werkt gewoon op basis van Bluetooth en Keypass.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eNcSYEu8ezftzRYbSjQZiQyQ.jpg?f=user_large)
Meh, werkt niet met mijn Corsa.fisherman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:14:
Voor de mensen die vinden dat de my opel app niet voldoet: je kan ook de myChevrolet app gebruiken.
Op afstand openen en voorverwarmen kan ook. Werkt gewoon op basis van Bluetooth en Keypass.
[Afbeelding]
Het werkt inderdaad als het goed is alleen met modellen die uitgerust zijn met onstar. Hoewel dit dus helemaal los staat van onstar overigens. Werkt dus via Bluetooth en alleen over korte afstanden. Dus alleen thuis handig. Het voordeel is dat dit ook na 31 december blijft werken.
Snap ikfisherman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:23:
[...]
Het werkt inderdaad als het goed is alleen met modellen die uitgerust zijn met onstar. Hoewel dit dus helemaal los staat van onstar overigens. Werkt dus via Bluetooth en alleen over korte afstanden. Dus alleen thuis handig. Het voordeel is dat dit ook na 31 december blijft werken.

Op een MY2012 Corsa D dus niet