Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-BGY3Om9NXJKLtemivXBlKJQTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pN2Wo8WA5cod9VtFbudzHzS5.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peKBdDfq8Ma3pMbwTzECUat2Xm0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pT4TqMUhP9hUXB66C6U5Ra7e.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jt5AA-yejmjp6jx5_Rhch37OH74=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vy8F63mBXo7aaq4mwXgLNSGi.jpg?f=user_large

En hij is er. Nu nog even puzzelen met E-remote. Als ik op activeer druk op de website gebeurd er nog weinig. Opel connect wel net kunnen activeren.

Helaas bij thuiskomst kleine lakbeschadiging bij de portier deur. Dus die wordt even gerepareerd eind september. Maar dat lost de dealer altijd netjes op

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:20
@Ophidian mooi! Onze kentekens zijn ook echt op 1 cijfer na hetzelfde :) haha. Ik ga hem zometeen ophalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Prullenbak84 op 09-09-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
De E remote snap ik nog niet. Als ik op activeren druk, gaat ie naar een website. Dan kan ik op kies drukken voor e-remote en dan gebeurt er niks. Als ik connect.opel.nl de remote wil activeren gebeurt er ook niks. Krijg niks te zien van wat er in die pdf staat :/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Hier nog steeds in afwachting op de levering helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:19:
De E remote snap ik nog niet. Als ik op activeren druk, gaat ie naar een website. Dan kan ik op kies drukken voor e-remote en dan gebeurt er niks. Als ik connect.opel.nl de remote wil activeren gebeurt er ook niks. Krijg niks te zien van wat er in die pdf staat :/
Ik heb precies hetzelfde inderdaad.

Heb al meer gemopper hierover gelezen hierboven. Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Prullenbak84 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:15:
[...]

Ik heb precies hetzelfde inderdaad.

Heb al meer gemopper hierover gelezen hierboven. Iemand een oplossing?
Ik wacht morgen even af. Inmiddels heb ik met dit soort apps wel geleerd dat je soms eerst een nacht overheen moet gaan. Opel connect is geactiveerd, auto heeft de diensten ook beschikbaar. Misschien gaat er ergens een activatie cron job 's nachts aan de gang oid :+

Maar dat jij het ook hebt is fijn. Dan ligt het iig niet aan mijn account :D

Heb je foto's van de jouwe? Jij hebt zwart toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBmnCUiFKIMa7yatxodKpzNFHRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfKUH7KcwI9N5XisWiTGnAjp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:05:
[...]

Maar dat jij het ook hebt is fijn.
Heel fijn. Dankjewel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
:D

Paar dingetjes die ik opmerk. Er blijven veel lampjes aan in het donker in het interieur valt mij op, bijvoorbeeld van de alarmlichten en enkele andere knoppen. Misschien zo nog even eens kijken als ie wat langer afgesloten is. moet langer dicht zijn dus.

Connected apps wil nog niet verbinden. Ook al zie ik dat opel connect werkt en hij ook aan wifi hangt.

Keyless entry werkt nog niet als je aan komt lopen. Maar je ziet wel diverse dashboard lampjes aangaan als je in de buurt van de auto komt en ook het scherm gaat even aan.

Iemand de wifi hotspot al getest?

Als hij aan de lader staat en je opent hem, dan stopt hij met laden. Als je alleen de kofferbak opent, gaat hij door met laden, ook al doe je de deuren open. Dan moet je hem echt even op slot zetten en van slot halen voordat ie stopt.

De interieurverlichting is wel weinig. Helaas gaan de leeslampjes niet mee aan om wat meer licht te geven.

Hij laadt vooralsnog op 10kW, niet op 11 :p

[ Voor 8% gewijzigd door Ophidian op 09-09-2020 21:28 ]

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:57
JaMaaT schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:53:
We zijn ons wellicht aan het oriënteren op een Astra. Model wat ik nu op het oog heb heeft een R4 model navigatie. Wat is nu daadwerkelijk het verschil met de 900?

De 900 heeft een groter en strakker scherm en andere knoppen op het stuur. Is de functionaliteit van de knoppen op het stuur anders?
Schaamteloze quote... Is een R4 altijd voorzien van DAB dat iemand weet (in een Astra K)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-06 14:32
JaMaaT schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:29:
[...]

Schaamteloze quote... Is een R4 altijd voorzien van DAB dat iemand weet (in een Astra K)
Volgens mij wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Proximity keyless entry is in het menu aan te zetten, zag ik. En werkt prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:14:
Proximity keyless entry is in het menu aan te zetten, zag ik. En werkt prima :+
Ja ik wilde nog reageren inderdaad. Was nog even niet van gekomen.

Ik kwam er gisteravond achter dat mijn auto ook automatisch het groot licht aanzet en aanpast. Maar ik heb niet bijbetaald voor dat intellilux matrixgebeuren. Dus of dat er nou per ongeluk toch op zit, of dat dat nog een stapje slimmer is, geen idee. Maar dit is wel handig (genoeg) en een onverwachte meevaller :)

Iemand het connect-gebeuren al aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Prullenbak84 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:17:
[...]

Ik kwam er gisteravond achter dat mijn auto ook automatisch het groot licht aanzet en aanpast. Maar ik heb niet bijbetaald voor dat intellilux matrixgebeuren. Dus of dat er nou per ongeluk toch op zit, of dat dat nog een stapje slimmer is, geen idee. Maar dit is wel handig (genoeg) en een onverwachte meevaller :)
De ECO-LED heeft ook groot licht assistent. Verschil met de Matrix ledlampen is dat bij de matrix de auto's uit het beeld worden gesneden en je dus permanent met groot licht aan rijdt vanaf een km//h of 60 (volgens mij). Goed zichtbaar op onderstaand filmpje bijvoorbeeld bij een minuut of zeven. Bij de ECO-LED is het groot licht aan of uit. Verder het Matrix nog wat verschillende belichtingsprogramma's afhankelijk van waar je rijdt.

Iemand het connect-gebeuren al aan de praat?
Heb een mailtje gestuurd en kreeg daarop antwoord dat ze mij wilde bellen. Dus blijkbaar is er achter de schermen nog een soort verificatie nodig. Ben nog niet gebeld overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 11-09-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:48:
[...]

De ECO-LED heeft ook groot licht assistent. Verschil met de Matrix ledlampen is dat bij de matrix de auto's uit het beeld worden gesneden en je dus permanent met groot licht aan rijdt vanaf een km//h of 60 (volgens mij). Goed zichtbaar op onderstaand filmpje bijvoorbeeld bij een minuut of zeven. Bij de ECO-LED is het groot licht aan of uit. Verder het Matrix nog wat verschillende belichtingsprogramma's afhankelijk van waar je rijdt.

[YouTube: IntelliLux LED Matrix Licht im Opel Corsa F im Test & Nachtfahrt: Matrix LED mit nur 4 LEDs?]
Ah ja ik had t ook even opgezocht. “Adaptive forward lighting” en nog zoiets heb ik dan niet. Nou ik vind dat automatisch groot licht al helemaal mooi hoor.
[...]

Heb een mailtje gestuurd en kreeg daarop antwoord dat ze mij wilde bellen. Dus blijkbaar is er achter de schermen nog een soort verificatie nodig. Ben nog niet gebeld overigens.
Ah, nou ik ga na t weekend ook maar eens ff mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Prullenbak84 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:52:
[...]

Ah ja ik had t ook even opgezocht. “Adaptive forward lighting” en nog zoiets heb ik dan niet. Nou ik vind dat automatisch groot licht al helemaal mooi hoor.
Is al een enorme verbetering tov de hallogeen lampjes inderdaad. Onze Grandland heeft ook AFL en dat bevalt zo goed, dat ik per se de Matrix lampen wilde. :+

De auto is wel echt een genot. Ik zou geen benzine auto meer hoeven _/-\o_ Puntje van kritiek is het sound system. Hebben in de Grandland de Denon set en in de Fiesta zat een B&O set. Wel jammer dat er geen upgrade was daarvoor.

Heeft iemand al een manier gevonden om het scherm met percentage aan te zetten als ie op slot zit? Kan al wel redelijk inschatten hoeveel ik op de Zappi qua laden in moet stellen om ongeveer rond de 80% uit te komen, maar zou makkelijker moeten kunnen.

• Ophidian
@Prullenbak84 Had jij de E-Remote al werkend? Hoe ging dat bij @Aapje of @India Sierra
Ik heb het idee dat er achter de schermen nog iets niet goed staat bij Opel. Het valt op dat in de auto, als je naar de connected apps gaat, hij niet kan verbinden. Ook niet als ik hem met mijn thuis wifi verbindt of internet deel via mijn iPhone. Verder kan ik wel een wifi hotspot maken, maar dan heb ik ook geen internet. Alleen de live navigatie werkt wel.

Ik krijg ook mijn adres niet aangepast op de connect.opel.nl website. Na opnieuw inloggen staat mijn oude adres er weer :/

Als ik de FAQ lees over de E-remote staat er trouwens dit:
Ja, u ontvangt een melding wanneer de batterijstatus 100% heeft bereikt. U kunt ook een lager niveau (bijv. 80%) definiëren via de myOpel-app om de oplaadtijd te verkorten. In het geval dat het opladen is gestopt vanwege een onvoorzien probleem zoals een tekort aan elektriciteit of ongewenste ontkoppeling, ontvangt u ook een melding.
Dus er moet een functie komen dat je tot 80% kan laden :+

[ Voor 41% gewijzigd door Ophidian op 12-09-2020 20:47 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:33

Aapje

Opel-beun
De app is een grote hel, werkt amper. Heel vaak "error connecting" op z'n Frans :P

Hij update/poll't vooral zodra je de auto effe aanraakt, dus bijv. even de zoekfunctie gebruikt op je fob. Of effe de auto geopened hebt.... Tijdens het laden is ie wat vaker aan het pollen/updates aan het versturen.

https://developer.groupe-psa.io/

Check ook even wat ze gaan 'aanbieden' tzt. als de api beschikbaar komt :)

• Ophidian
@Aapje
Gebeurt er bij jou wel wat in de connected apps in de auto zelf?

Morgen ga ik eens de navi en firmware updates uitvoeren.

[ Voor 39% gewijzigd door Ophidian op 12-09-2020 21:37 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:33

Aapje

Opel-beun
Alleen die std. energie app aanwezig toch?

• Ophidian
@Aapje
Als je op de vier vierkantjes drukt krijg je 3 iconen. Apple carplay links, android rechts en in het midden connected apps. Als ik daar op druk dan krijg ik nieuw scherm en dat de internet verbinding het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Vanochtend bezig geweest met de updates van de Corsa, zowel firmware als navigatie. Ik kende de procedure al van mijn Grandland en ook hoe je de USB disk moet voorbereiden. Op een Mac is het bijvoorbeeld belangrijk dat je alle troep (.ds_store ed) van de USB afhaalt met cleanmydrive, anders update hij niet :+

Firmware is van 42.01.37.32 naar 42.01.72.32 en navigatie kaarten van 5 naar 8. Verwarrende met normaal is dat je nu goed moet zien dat de motor "aan" staat. Als je hem niet in drive kan zetten, staat hij dus niet voldoende aan. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMGvT2sJtPimB05z0ALtiqwLSqI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/01y7La0jlkDk62OH21QOqY6v.jpg?f=user_large
Blijft toch spannend op een of andere reden :+ Extra spannend is dat de "motor" na een kwartier uit gaat en hij dan op normaal contact staat. Maar dat maakt dus niet uit.

Kaarten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oH0yuDeNzYPm_ZhAqGYIsOY4DZQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g7lQI1uDxpIMfBd55iDnUimE.jpg?f=user_large

Anders tov de Grandland is dat je nu kan kiezen welke kaarten je geinstalleerd wil hebben. Ik had elders al gelezen dat het niet gek veel uitmaakt hoeveel je er kiest, maar dat het ongeveer 45-55 minuten duurt. Dus maar gewoon alles:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzkJj1eKt2WZj7CgeysEsjG1jwU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5WN4xx5Ww3GE57EfWzsjvunP.jpg?f=user_large

En dan het extra vervelende, je kan niet zien hoe ver hij is! Het balkje eronder beweegt als een soort knight rider zonder tijdsindicatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRfcM8Pa3hVYBwtX12cetr4t_6s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xRarWDDNZfaWrsLLPtcJxInK.jpg?f=user_large

Ook zichtbaar in dit filmpje van de e208

Maar na zo'n 52 minuten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOd_1GfQWHzUuWcWw6Fm4jf0xes=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DrJJINBfFJ3feRQTWYfulnIZ.jpg?f=user_large

En weer recente kaarten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQIqQLsMlmmI0gw8nXhTosRrzI4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VY6JPqU67oYiefW84BP0LbeD.jpg?f=user_large

Veel veranderingen nog niet bemerkt. Of althans wel 1, de tekst bij het uitgestelde laden:
Van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9iIDFZNRC5wlqO98dL7bbeR30s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lInq9fozDD5pAAmwkgv2SkHT.jpg?f=user_large

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoL5LTQs9GoKCnlkOeCIfe3L4ec=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dLM4UVEMhaIOA4qXTSZNeU2i.jpg?f=user_large

Vandaag ook geprobeerd op de zon te laden met de Zappi, dit ging best prima. Enige waar je tegenaan loopt is dat als je op 1 phase ECO laadt, hij bij een tijdelijke boost naar 3 fase gaat en daar kan de Corsa niet tegen. Dat levert een rood lampje op naast de laadstekker, waarna je stekker los moet maken en weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 21:36
Ophidian schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En hij is er. Nu nog even puzzelen met E-remote. Als ik op activeer druk op de website gebeurd er nog weinig. Opel connect wel net kunnen activeren.

Helaas bij thuiskomst kleine lakbeschadiging bij de portier deur. Dus die wordt even gerepareerd eind september. Maar dat lost de dealer altijd netjes op
Lekker kleurtje hoor. Ook heel herkenbaar voor de elektrische versie, hoewel deze kleur volgens mij niet exclusief voor de elektrische variant is.
Ik heb er laatst bij de dealer even in gezeten. Goede zitpositie, wel een beetje laag natuurlijk, maar als je eenmaal zit heel comfortabel leek mij.
Moet je in de regeneratieve stand om stil te kunnen staan nog echt bijremmen zoals in de reviews?
Ik ben ook wel benieuwd of je de aandrijflijn voelt aan het stuur bij stevig accelereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
fisherman schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:22:
[...]

Lekker kleurtje hoor. Ook heel herkenbaar voor de elektrische versie, hoewel deze kleur volgens mij niet exclusief voor de elektrische variant is.
Ik heb er laatst bij de dealer even in gezeten. Goede zitpositie, wel een beetje laag natuurlijk, maar als je eenmaal zit heel comfortabel leek mij.
Moet je in de regeneratieve stand om stil te kunnen staan nog echt bijremmen zoals in de reviews?
Ik ben ook wel benieuwd of je de aandrijflijn voelt aan het stuur bij stevig accelereren.
Kleur is niet alleen voor de elektrische inderdaad, velgen wel. Maar ik hou wel van een beetje kleur op een auto. In de zon is ie echt prachtig O+

Wij gebruiken hem nu meer dan de Grandland. Samen met 2 dochters van 2 en 4 en de nodige kinderstoelen is hij echt groot zat. Kinderwagen hoeft toch niet meer mee. Bevalt uitstekend d:)b

Bij de regeneratie stand moet je wel remmen om compleet tot stilstand te komen. Ik gebruik nu continu die stand, echt heerlijk. Gebruik de rem vrijwel niet meer. Als je dan remt dan gaat ie eerst harder terugwinnen en pas dan bijremmen.

Als je in Sport vlot optrekt, dan voel je wel iets in het stuur. Ook al paar keer gehad dat dat de Traction control dan iets ingrijpt :+ Maar dat is leuk de eerste paar keer, of soms als er nog een ongeduldige bij het stoplicht staat. Nu rij ik vrijwel alleen nog maar in Normal, meer dan vlot genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 11851

Zijn hier in dit topic oude lullen aanwezig met kennis van Manta's?

Tikje nostalgische post. De reden waarom ik het post is dat mijn pa vroeger met een Manta rondreed, en hem bleef vertroetelen nadat hij zijn levensduur allang overschreden had (echt tot en met 2016)

1988 2.0 GSI, zag er zo'n beetje uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByTAGbf_B_wAfqsmWzFWXnjF_zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALEtgE9bRfMbQ0XfugzOYtkD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dat dit gigantische lachers op hun broeken gaat krijgen met "New Kids" referenties, maar even serieus :)

Die kar was getuned, turbo & intercooler d'rbij op die 2.0 in-line, verlaagd, custom uitlaat, sper-differentieel op de achteras, recaro stoelen, en minimaal comfort...

Kreng kon 230 doen op de snelweg, en ik weet nog dat de ramen gigantisch konden klapperen (zaten alleen met rubbers bevestigd) als je hard ging.

Toch wel ff heel wat anders dan de reguliere Opel's die je ziet langskomen in dit topic, toch? :P

Dit was trouwens de standaard Manta GSI

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 11851 op 13-09-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ophidian schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:47:
[...]

Kleur is niet alleen voor de elektrische inderdaad, velgen wel. Maar ik hou wel van een beetje kleur op een auto. In de zon is ie echt prachtig O+

Wij gebruiken hem nu meer dan de Grandland. Samen met 2 dochters van 2 en 4 en de nodige kinderstoelen is hij echt groot zat. Kinderwagen hoeft toch niet meer mee. Bevalt uitstekend d:)b

Bij de regeneratie stand moet je wel remmen om compleet tot stilstand te komen. Ik gebruik nu continu die stand, echt heerlijk. Gebruik de rem vrijwel niet meer. Als je dan remt dan gaat ie eerst harder terugwinnen en pas dan bijremmen.

Als je in Sport vlot optrekt, dan voel je wel iets in het stuur. Ook al paar keer gehad dat dat de Traction control dan iets ingrijpt :+ Maar dat is leuk de eerste paar keer, of soms als er nog een ongeduldige bij het stoplicht staat. Nu rij ik vrijwel alleen nog maar in Normal, meer dan vlot genoeg.
Met hele kleine kinderen is de Corsa nog wel te doen. Die van mij zijn 5 en 9. Als je tieners hebt lijkt het me wel wat krap, alhoewel je dan wel weer meer kofferruimte overhoudt waarschijnlijk.

Ik voel bij de Ampera E ook alleen bij stevig accelereren de aandrijflijn in het stuur. In een bocht moet je dat natuurlijk ook sowieso niet doen.
De Corsa heeft natuurlijk wel veel minder krachtige motor erin dan de Ampera E, dus dat scheelt ook al.
Ik vernam van mensen die ik ken en een EV rijden of reden met achterwiel of vierwielaandrijving (tesla S en m3) dat met accelereren ook gewoon in een bocht bijna vol gas kunnen.
Overigens zou ik ook liever zoals op de Corsa meer standen hebben, zodat je niet altijd het volle vermogen onder het pedaal hebt. Bij nat weer heb je nogal snel slippende wielen met zoveel koppel. Het kan natuurlijk ook aan de banden liggen, dat zijn van die Michelin Primacy gevallen. Welke banden liggen er standaard op de Corsa?
De Ampera E is overigens in tegenstelling tot de Corsa volledig 1 pedal. Maar wellicht kan je zoals je zegt met de Corsa wel volledig op de motor afremmen als je met beleid het rempedaal bedient. Nadeel van het rempedaal op een EV is dat deze eigenlijk altijd een beetje sponzig aanvoelt, omdat hij zoals je zelf al aangaf eerst op de motor af gaat remmen en daarna pas de schijven aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Anoniem: 11851 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:22:
Zijn hier in dit topic oude lullen aanwezig met kennis van Manta's?

Tikje nostalgische post. De reden waarom ik het post is dat mijn pa vroeger met een Manta rondreed, en hem bleef vertroetelen nadat hij zijn levensduur allang overschreden had (echt tot en met 2016)

1988 2.0 GSI, zag er zo'n beetje uit:

[Afbeelding]

Ik weet dat dit gigantische lachers op hun broeken gaat krijgen met "New Kids" referenties, maar even serieus :)

Die kar was getuned, turbo & intercooler d'rbij op die 2.0 in-line, verlaagd, custom uitlaat, sper-differentieel op de achteras, recaro stoelen, en minimaal comfort...

Kreng kon 230 doen op de snelweg, en ik weet nog dat de ramen gigantisch konden klapperen (zaten alleen met rubbers bevestigd) als je hard ging.

Toch wel ff heel wat anders dan de reguliere Opel's die je ziet langskomen in dit topic, toch? :P

Dit was trouwens de standaard Manta GSI
Ik vind de eerste versie van de manta wel een heel stuk mooier dan dit model. Ik ken iemand die een heleboel oldtimers heeft, waarvan de manta mk1 de jongste oldtimer is in de collectie. Dat is echt wel een heel fraai ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 14:37

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:28:
@Prullenbak84 Had jij de E-Remote al werkend? Hoe ging dat bij @Aapje of @India Sierra
Ik heb het idee dat er achter de schermen nog iets niet goed staat bij Opel. Het valt op dat in de auto, als je naar de connected apps gaat, hij niet kan verbinden. Ook niet als ik hem met mijn thuis wifi verbindt of internet deel via mijn iPhone. Verder kan ik wel een wifi hotspot maken, maar dan heb ik ook geen internet. Alleen de live navigatie werkt wel.

Ik krijg ook mijn adres niet aangepast op de connect.opel.nl website. Na opnieuw inloggen staat mijn oude adres er weer :/

Als ik de FAQ lees over de E-remote staat er trouwens dit:

[...]

Dus er moet een functie komen dat je tot 80% kan laden :+
Volgens mij hoef je de auto niet met wifi te verbinden (ik kan dat geeneens, heb de standaard multimedia, zonder navi. Alles via android auto) maar volgens mij heeft de auto gewoon een simkaart met 2g/3g.

Voor het activeren van die app moet je wat kloten. Ik heb uiteindelijk het als volgt gedaan:
  • Je moet de e-remote "aanschaffen" (is gratis, staat ergens bij myOpel website).
  • App downloaden en installeren
  • Inloggen met je myOpel account en de stappen volgen voor de eRemote
  • Ik moest uitloggen en weer inloggen en alle stappen opnieuw doen omdat het hing / niet verder wilde
  • Daarna 20 minuten rijden
  • Veel plezier met een draak van een app :+
Welke datum stond bij die update? Ik heb een weekje geleden ofzo een update gedaan van 19-06-2020 waarvan ik het raar vond dat die er nog niet op zat bij een auto die in augustus is geproduceerd maar goed.
Dat met als de "motor" aan staat of niet kan ik iig niet zien, merk ik als ik hem idd in de D/B wil zetten en er niks gebeurd :+

Grootste feature die ik graag zou willen is SoC naast je range indicatie, dan kun je zelf wat beter gokken hoe ver je nou echt komt.

Andere leuke feature is een grafiekje op het scherm (links of rechts, gedeelte wat iig nu altijd niet gebruikt wordt zoals bij bijv "actuele informatie" met kWh/100km waar de linkerhelft een statisch plaatje is) met je verbruik van de afgelopen X km zoals bij een Tesla: Afbeeldingslocatie: https://www.silver-lining.be/images/tesla/regen_limit.jpg

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
India Sierra schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:33:
[...]

Volgens mij hoef je de auto niet met wifi te verbinden (ik kan dat geeneens, heb de standaard multimedia, zonder navi. Alles via android auto) maar volgens mij heeft de auto gewoon een simkaart met 2g/3g.

Voor het activeren van die app moet je wat kloten. Ik heb uiteindelijk het als volgt gedaan:
  • Je moet de e-remote "aanschaffen" (is gratis, staat ergens bij myOpel website).
  • App downloaden en installeren
  • Inloggen met je myOpel account en de stappen volgen voor de eRemote
  • Ik moest uitloggen en weer inloggen en alle stappen opnieuw doen omdat het hing / niet verder wilde
  • Daarna 20 minuten rijden
  • Veel plezier met een draak van een app :+
Welke datum stond bij die update? Ik heb een weekje geleden ofzo een update gedaan van 19-06-2020 waarvan ik het raar vond dat die er nog niet op zat bij een auto die in augustus is geproduceerd maar goed.
Dat met als de "motor" aan staat of niet kan ik iig niet zien, merk ik als ik hem idd in de D/B wil zetten en er niks gebeurd :+

Grootste feature die ik graag zou willen is SoC naast je range indicatie, dan kun je zelf wat beter gokken hoe ver je nou echt komt.

Andere leuke feature is een grafiekje op het scherm (links of rechts, gedeelte wat iig nu altijd niet gebruikt wordt zoals bij bijv "actuele informatie" met kWh/100km waar de linkerhelft een statisch plaatje is) met je verbruik van de afgelopen X km zoals bij een Tesla: [Afbeelding]
Bij stap 1 gaat het al mis helaas. Kan de e remote niet activeren in de connect store :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
India Sierra schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:33:
[...]

Andere leuke feature is een grafiekje op het scherm (links of rechts, gedeelte wat iig nu altijd niet gebruikt wordt zoals bij bijv "actuele informatie" met kWh/100km waar de linkerhelft een statisch plaatje is) met je verbruik van de afgelopen X km zoals bij een Tesla: [Afbeelding]
Is dit plaatje van een tesla of van een corsa e?
Er is in ieder geval wel flink doorgereden, want dat verbruik is echt buitensporig hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Prullenbak84 Ben jij al verder?

Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice. In eerste instantie moest ik het op andere browser proberen. Maakt natuurlijk geen verschil, maargoed.

Later weer gebeld. Toen opeens waren er meer meldingen binnen gekomen van andere gebruikers die de e-remote niet konden activeren.

Werd ook gezegd dat de auto nog nieuw was en dat dit soms wel tot 4 weken kon duren voordat je op de website wat kon. Snap wel dat ze beetje wilde afhouden, maar daar koop ik geen auto voor van bijna 40K. Volgende week hebben we weer contact hoe het ervoor staat. ICT afdeling zou bezig zijn met dit probleem, ik ben niet de enige namelijk.

Wat mij opvalt op die website, als je bijvoorbeeld bij die live waarschuwingen gaat en je opent de "voeg toe aan winkelwagen" in een nieuw tabblad krijg je een normaal venster. Doe ik dat bij die E-Remote, dan krijg ik een foutmelding. Dus achter de schermen is er iets niet goed.

Heb op de een of andere reden ook toch iets toegevoegd gekregen en nou is mijn winkelwagen corrupt :+ Krijg nu iedere keer foutmelding als ik naar winkelwagen ga :F

@fisherman Is van een Tesla ;) Hebben nu zo'n 450 kilometer gedaan en volgens mij iets van 17,0 kWh/100km. Zal nog wel iets minder worden als het even snel optrekken wat minder gaat worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Nee, helaas. Ik heb het ook niet meer echt geprobeerd, want was een weekend kamperen. Meteen de auto eens goed testen ;)

Meteen goed (noord) Nederland door gereden. Wat rijdt dat lekker rustig zeg. Wel bij onverwachtse situaties of een rotonde nog de neiging om te gaan schakelen, maar die gewoonte slijt wel denk ik :) Verder echt een fijne auto. In bochten en bij drempels voel je zijn gewicht wel, maar daar is goed mee om te gaan. Ik merkte dat ik ook wel een klein beetje range-anxiety had nog, toch wel. Maar dat kwam vooral door het gebrek aan laadpalen in de Noordelijke provincies. Uiteindelijk gisteren thuis gekomen met zo'n 10% accu en hopelijk is straks in de loop van de dag het parkeervak voor mijn huis vrij. Het verbruik viel mij ook mee. Zo'n 17,5 kWh/100km gemiddeld bij toch wel grotendeels snelweg-gebruik en een groot gedeelte (per ongeluk) de airco aan. Gisteravond ook een heel stuk 130 gereden. Dan zie je het verbruik wel omhoog gaan (daarvoor gaf ie nog 16,3 per 100 km aan), maar al met al valt het me niet tegen.

Ik heb trouwens die hele "E"-knop niet. Ik heb natuurlijk het kleinere infotainment-scherm, en dan zitten de knopjes langs de zijkant. Maar volgens de gebruiksaanwijzing zou ik 1 e-knop eronder wel moeten hebben. Die ontbreekt dus. Dat wordt nog leuk... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Prullenbak84 ook niet via app menu? Dus icoontje met vier vierkantje en dan rechtsonder voertuigapps.

De B stand is ook heerlijk. Mijn vrouw had hem per ongeuk 100% opgeladen. Dus de B stand regenereerde niet en remde niet af. Duurde even dat ik doorhad dat dat kwam doordat de accu vol zat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

@fisherman dat plaatje is idd van een Tesla :)

@Ophidian 17,5kWh/100km is zeker niet slecht. Rijd je max 100km/h?

Laatst een paar keer 130km/h gereden en dat hakt er wel in qua verbruik. Niet dat het uitmaakte, moest 150km en dat is makkelijk te halen met 130km/h :)

De B-stand is ook mijn go-to. En zoals je zegt, altijd ff "schrikken" de eerste keer als je het gas loslaat als de accu vol is en er niet geremd wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ophidian schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:04:
@fisherman Is van een Tesla ;) Hebben nu zo'n 450 kilometer gedaan en volgens mij iets van 17,0 kWh/100km. Zal nog wel iets minder worden als het even snel optrekken wat minder gaat worden :*)
Dat moet zeker zuiniger kunnen. Ik haalde afgelopen periode makkelijk 14,5kWh/100km gecombineerd op de snelweg en ook met tussendoor gewoon vlot optrekken (weliswaar niet volledig gevloerd, maar wel gemiddeld sneller dan het overige verkeer).
Ik rijd dan wel gewoon tussen de 105 en 110 op de teller het actuele verbruik geeft dan tussen de17 en 20kW aan. Daarboven loopt het verbruik echt heel snel op.

Kan je bij de Corsa ook zien hoeveel kW je actueel verbruikt dmv van “gas”geven? Bij maximaal regenereren zie je dat hij dan stopt bij maximaal 70kW.

Overigens ben ik wel heel benieuwd naar de winterperiode. Auto’s zonder warmtepomp verliezen zomaar tussen de 25 en 30 procent actieradius. Ik ben benieuwd hoeveel de Corsa verliest in de winter. Voor de Ampera E geld dat je met alleen snelwegkilometers je max 280km kunt rijden in de winter. Gecombineerd kom je dan ongeveer rond de 320km uit. In de zomer is dit dus 100 kilometer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
India Sierra schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:34:
@fisherman dat plaatje is idd van een Tesla :)

Laatst een paar keer 130km/h gereden en dat hakt er wel in qua verbruik. Niet dat het uitmaakte, moest 150km en dat is makkelijk te halen met 130km/h :)

De B-stand is ook mijn go-to. En zoals je zegt, altijd ff "schrikken" de eerste keer als je het gas loslaat als de accu vol is en er niet geremd wordt :+
Dat staat als het goed is in de gebruiksaanwijzing. Ik heb 1 keer volledig geladen. Ik schrok inderdaad ook toen ik het gaspedaal losliet en hij niet remde. Ook het hand pedaal aan het stuur deed niets. Hoewel ik het wel gelezen had in de handleiding schrok ik dus wel, omdat je het snel gewend bent.

Overigens is volledig laden niet verstandig als je niet daarna direct een flink eind gaat rijden. Dat zorgt voor onnodige stress voor de accu. Het beste houdt je hem tussen de 20 en 80 procent opgeladen. Onder de 20 procent kun je het beste ook beter gelijk bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

fisherman schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:07:
[...]

Dat staat als het goed is in de gebruiksaanwijzing. Ik heb 1 keer volledig geladen. Ik schrok inderdaad ook toen ik het gaspedaal losliet en hij niet remde. Ook het hand pedaal aan het stuur deed niets. Hoewel ik het wel gelezen had in de handleiding schrok ik dus wel, omdat je het snel gewend bent.

Overigens is volledig laden niet verstandig als je niet daarna direct een flink eind gaat rijden. Dat zorgt voor onnodige stress voor de accu. Het beste houdt je hem tussen de 20 en 80 procent opgeladen. Onder de 20 procent kun je het beste ook beter gelijk bijladen.
Hand pedaal aan het stuur?? :?
Die heb ik nog niet gevonden. Was dat een extra optie?

En inderdaad ik weet dat 20-80% het beste is. Kan alleen nergens instellen tot hoe ver hij moet laden dus 100% it is 8)7

Handleiding heb ik verder niet echt gelezen, alleen dingen die ik wil weten of niet snap zoek ik op :)

Als de gemeente eens zou opschieten met die kabelgoot stoeptegel zou ik een 7.4kW lader neer kunnen zetten, dat gaat al een stuk sneller dan die bijgeleverde shuko lader :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
India Sierra schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:11:
[...]

Hand pedaal aan het stuur?? :?
Die heb ik nog niet gevonden. Was dat een extra optie?

En inderdaad ik weet dat 20-80% het beste is. Kan alleen nergens instellen tot hoe ver hij moet laden dus 100% it is 8)7

Handleiding heb ik verder niet echt gelezen, alleen dingen die ik wil weten of niet snap zoek ik op :)

Als de gemeente eens zou opschieten met die kabelgoot stoeptegel zou ik een 7.4kW lader neer kunnen zetten, dat gaat al een stuk sneller dan die bijgeleverde shuko lader :+
Nee, ik heb eind juli een nieuwe Ampera E gekocht zoals te zien in een aantal pagina’s terug in dit topic. Dus geen Corsa E. Die heeft een hand pedaal aan het stuur om extra te regenereren.Maar ik snap je verwarring.
Bij de Ampera E kan je gewoon aangeven tot hoe ver je kan laden in stapjes van 5%. Ook kan je aangeven op welk tijdstip dat laadniveau bereikt moet zijn in een werkschema. Zit er helemaal niet iets dergelijks op de Corsa?
Ik laad nu momenteel trouwens op via de bijgeleverde granny lader. Ik wil nog wel voor volgend jaar zomer een echt laadpunt laten installeren. Dat zal in ieder geval een laadstation worden die kan communiceren met mijn zonnepanelen. Er zijn maar een paar merken die dat ondersteunen.
Veel van die moderne laadpalen kun je volgens mij ook instellen, zodat je auto niet automatisch helemaal volgeladen wordt, om accuslijtage tegen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@India Sierra De 80% laden kan je nog niet instellen. Maar op de Zappi kan ik een bepaalde hoeveelheid laden en dat komt best goed uit. Binnenkort kan het via de app staat in de FAQ.

@fisherman Corsa heeft ook een warmtepomp. Kan misschien ook wel zuiniger, maar rij nog steeds gewoon 120-130 :9. Zolang de range voldoende is, is dat prima. En heb nog veel te salderen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
India Sierra schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:34:

Ik was dat :) En ja vooral wel max 100km (nou ja, 103 op de cc met het verkeer mee) gereden en ook wel veel 80km-wegen. Dus dat scheelt natuurlijk veel. Maar toen zat ie rond de 16,5 ofzo.
Ja, dan gaat het zeker hard omhoog. Al had ik het idee dat dat eigenlijk al boven de 115 a 120 al zo is, en die laatste 10km dan ook niet meer uit maakt. Maar het waren te korte stukken om dat hard te maken.
Die B-stand vind ik persoonlijk nog niet zo'n succes. Als je remt, regenereert ie eerst ook, dus dan heb ik liever zelf de controle. Maar als ik straks (aanzielijk) meer binnen de bebouwde kom ga rijden, moet ik die mening misschien nog wel herzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:56:
@Prullenbak84 ook niet via app menu? Dus icoontje met vier vierkantje en dan rechtsonder voertuigapps.
O, ik ga dat straks eens even bekijken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:38:
[...]

Ik was dat :) En ja vooral wel max 100km (nou ja, 103 op de cc met het verkeer mee) gereden en ook wel veel 80km-wegen. Dus dat scheelt natuurlijk veel. Maar toen zat ie rond de 16,5 ofzo.

[...]

Ja, dan gaat het zeker hard omhoog. Al had ik het idee dat dat eigenlijk al boven de 115 a 120 al zo is, en die laatste 10km dan ook niet meer uit maakt. Maar het waren te korte stukken om dat hard te maken.

[...]

Die B-stand vind ik persoonlijk nog niet zo'n succes. Als je remt, regenereert ie eerst ook, dus dan heb ik liever zelf de controle. Maar als ik straks (aanzielijk) meer binnen de bebouwde kom ga rijden, moet ik die mening misschien nog wel herzien :)
Ik vind zelf de B-stand erg fijn, als je gas loslaat en je vind dat je te hard afremt kun je het gas ietsje indrukken om minder af te remmen, beetje one pedal driving behalve dat je niet puur one pedal kan doen natuurlijk :) En met de rem regen doen zit ik te veel te spelen imho, steeds kijken naar het scherm ipv voor je of je al aan max regen zit vind ik niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ophidian schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:37:
@India Sierra De 80% laden kan je nog niet instellen. Maar op de Zappi kan ik een bepaalde hoeveelheid laden en dat komt best goed uit. Binnenkort kan het via de app staat in de FAQ.

@fisherman Corsa heeft ook een warmtepomp. Kan misschien ook wel zuiniger, maar rij nog steeds gewoon 120-130 :9. Zolang de range voldoende is, is dat prima. En heb nog veel te salderen ;)
O dat wist ik niet, ik zie inderdaad dat deze een warmtepomp heeft. Met een warmtepomp heb je slechts iets meer dan 10 procent verlies. Dat scheelt nogal als het echt koud is.
Voor waar ik de auto voor gebruik zal ik een warmtepomp niet gaan missen. Ik wist dat deze ontbreekt in de Ampera E. Tussen de 280 en 320 kilometer bereik is voor mij voldoende in de winter.
Overigens ontbreekt deze ook in de huidige Tesla modellen. Alleen de nieuwe Y heeft een warmtepomp. Ook een Tesla verliest tegen de 30 procent range met koud weer.

Zolang ik kan salderen is een slimme laadpaal ook meer een luxe dan een must. Maar toch wil ik er niet te lang mee wachten. Voorlopig laad ik gewoon nog even door met de grannylader.

[ Voor 8% gewijzigd door fisherman op 15-09-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Nog een efficientie ding.

Ik heb hem nu aan de shuko oplader hangen. Die gaat met 8A ofwel 1840W. In het EV topic werd gezegd dat deze laders extreem inefficient zijn doordat er een vaste kostepost is qua statisch verlies tijdens laden en het laden gewoon extreem lang duurt met zo'n ding waardoor je verlies gewoon hoog is.

Echter, de auto zit nu op 68% en zegt nog 9h20m te moeten laden. Dat komt neer op 1714W laadvermogen. Ofwel 93%. Niet slecht. Weet niet hoe het zal zijn als het extreem koud (of nog warmer dan nu) is buiten ivm accu koeling / verwarming. Maar toch.

Ik ga ook eens mijn dealer mailen of hij op de hoogte is van een update voor de App en of software van de auto.

Het viel me tijdens snelladen ook op dat de auto doodleuk zegt "laden met 500km/uur" bij ~70kW en hetzelfde bij ~94kW :+

[ Voor 17% gewijzigd door India Sierra op 15-09-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Even voor mijn begrip: shuko = granny= gewoon normaal stopcontact, toch?

Natuurlijk zijn die heel traag, ja. Maar als je tijd genoeg hebt, maakt dat in principe niet uit. Ik volg de gedachtegang niet helemaal waarom het "daardoor" een hoger verlies zou hebben. Dan zou er ergens iets heel warm moeten worden, of iets dergelijks? Want energie verdwijnt niet zomaar.

(maar goed dit gaat helemaal niet meer over opels :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Prullenbak84 op 15-09-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:22:

Natuurlijk zijn die heel traag, ja. Maar als je tijd genoeg hebt, maakt dat in principe niet uit. Ik volg de gedachtegang niet helemaal waarom het "daardoor" een hoger verlies zou hebben. Dan zou er ergens iets heel warm moeten worden, of iets dergelijks? Want energie verdwijnt niet zomaar.

Ja inderdaad gewoon stopcontact.

Je hebt door het lange laden hoger (netto) verlies, iig zo werd gezegd. Met als beredenering:

Als je standaard 500W verliest (voorbeeld) bij AC laden door gelijkrichting en alles er omheen scheelt het een slok op de borrel als je 5hr doet laden of >24hr gezien je verlies dan 0.5kWh per uur is praat je over 2.5kWh verlies vs >12kWh. En je efficiëntie bij een 1.8kW lader is met 500W verlies maar 73% vs 95% bij 11kW. Maar dat verlies met de granny / shuko lader lijkt dus enorm mee te vallen (n=1 maar toch).

Nu zal 11kW alsnog minder (netto) verlies zijn doordat het gewoon zo veel sneller is maar het is iig niet zo erg als gedacht / geschetst werd in het topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Prullenbak84 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:22:

Het hoort in principe niet direct hier thuis, maar laad verliezen verschillen natuurlijk wel per model.
Qua laad snelheid zou een granny voor mij ruim voldoende zijn, ook al zou ik over een tijd weer 5 dagen naar kantoor mogen. Ik heb geen mogelijkheid om een auto te parkeren op mijn werk, dus ik fiets naar mijn werk (9 minuten reistijd)..
Een belangrijke reden voor het aanschaffen van een EV voor mij was de minimale belasting voor het milieu. Bij die gedachten hoort natuurlijk ook een slimme laadpaal waardoor he volledig groen kan laden.
Huidige accu's zijn overigens nog niet geschikt om terug te leveren aan het net. Dat zou teveel slijtage opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
India Sierra schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:29:
[...]

Ja inderdaad gewoon stopcontact.

Je hebt door het lange laden hoger (netto) verlies, iig zo werd gezegd. Met als beredenering:

Als je standaard 500W verliest (voorbeeld) bij AC laden door gelijkrichting en alles er omheen scheelt het een slok op de borrel als je 5hr doet laden of >24hr gezien je verlies dan 0.5kWh per uur is praat je over 2.5kWh verlies vs >12kWh. En je efficiëntie bij een 1.8kW lader is met 500W verlies maar 73% vs 95% bij 11kW. Maar dat verlies met de granny / shuko lader lijkt dus enorm mee te vallen (n=1 maar toch).

Nu zal 11kW alsnog minder (netto) verlies zijn doordat het gewoon zo veel sneller is maar het is iig niet zo erg als gedacht / geschetst werd in het topic :)
Je moet bij snelladen boven 1C wel rekening houden met permanente slijtage die ontstaat aan de accu.
Mooier zou een softwarematige begrenzer zijn geweest, zodat je ook iets minder snel man snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

fisherman schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:03:
[...]

Je moet bij snelladen boven 1C wel rekening houden met permanente slijtage die ontstaat aan de accu.
Mooier zou een softwarematige begrenzer zijn geweest, zodat je ook iets minder snel man snelladen.
11kW (normale 3fase paal / max van de auto op AC) is alsnog maar 0,22C dus je accu heeft er niet veel onder te lijden denk ik. Maar ja, die app / mogelijkheden van de auto mogen wel wat meer inderdaad. Theoretisch moet het allemaal kunnen om een max vermogen en of max SoC in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
India Sierra schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:08:
[...]

11kW (normale 3fase paal / max van de auto op AC) is alsnog maar 0,22C dus je accu heeft er niet veel onder te lijden denk ik. Maar ja, die app / mogelijkheden van de auto mogen wel wat meer inderdaad. Theoretisch moet het allemaal kunnen om een max vermogen en of max SoC in te stellen.
Met AC laden ga je inderdaad nooit boven de 1C komen. Met DC laden natuurlijk wel. Daarom moet je dat ook niet al te vaak doen.
Ontladen geldt uiteraard hetzelfde voor, al zal dat alleen door snel accelereren komen. Dat is vaak heel kortstondig, in tegenstelling tot snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

fisherman schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:33:
[...]

Met AC laden ga je inderdaad nooit boven de 1C komen. Met DC laden natuurlijk wel. Daarom moet je dat ook niet al te vaak doen.
Ontladen geldt uiteraard hetzelfde voor, al zal dat alleen door snel accelereren komen. Dat is vaak heel kortstondig, in tegenstelling tot snelladen.
Wel tof, afgelopen weekend kwam ik aanrijden bij een Fastned en er stond al een Zoe te snelladen. Geen idee hoe lang maar het blijft mooi om weer weg te rijden met ~50% bij geladen in een kleine 15 min en grote ogen vanuit een Zoe te zien die nog stond te wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
India Sierra schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:35:
[...]

Wel tof, afgelopen weekend kwam ik aanrijden bij een Fastned en er stond al een Zoe te snelladen. Geen idee hoe lang maar het blijft mooi om weer weg te rijden met ~50% bij geladen in een kleine 15 min en grote ogen vanuit een Zoe te zien die nog stond te wachten :)
Ik laad normaal gesproken zoals iedere EV rijder gewoon thuis op de oprit natuurlijk. De Ampera E laadt ook niet heel snel DC.
Ik wist trouwens niet dat je überhaupt met een zoe snel kon laden, maar blijkbaar kan dat met het nieuwste type. Die laadt inderdaad niet zo snel. Iets langzamer nog dan de Ampera E.
Mijn Ampera E laadt tot 60 procent in de zomer op met 55kW bij een lader boven de 50kW.
In de winter zakt dat een stuk terug waarschijnlijk. Wellicht dat ik dat een keer uit nieuwsgierigheid probeer.
Bij een 50kW lader haal ik de 50 ook niet in de zomer. Maar goed, de keren dat ik echt snel moe t laden boven de 60 procent in zal eens in de paar jaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:56:
Dit nog even gecontroleerd, maar helaas. Ik kan bij die vier vierkantjes alleen iets kiezen met foto's...Snap er niks van. Van de week maar even naar de dealer.

Ook nog even over het laden...het zal ongetwijfeld aan de manier van aansluiten liggen (via een verlengkabel die véél te lang is, wordt aan gewerkt) maar hij laadt nu met 6km/h...dat zou dus neerkomen op 1kW en een beetje. Schiet niet zo heel hard op. Ik had toch wel gehoopt op rond de 2kW ofzo.

[ Voor 28% gewijzigd door Prullenbak84 op 15-09-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Prullenbak84 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:52:
[...]

Dit nog even gecontroleerd, maar helaas. Ik kan bij die vier vierkantjes alleen iets kiezen met foto's...Snap er niks van. Van de week maar even naar de dealer.

Ook nog even over het laden...het zal ongetwijfeld aan de manier van aansluiten liggen (via een verlengkabel die véél te lang is, wordt aan gewerkt) maar hij laadt nu met 6km/h...dat zou dus neerkomen op 1kW en een beetje. Schiet niet zo heel hard op. Ik had toch wel gehoopt op rond de 2kW ofzo.
Hier vanaf ongeveer 1 minuut 55:

Zou er gewoon in moeten zitten, heel raar :/

Hier overigens 16,5kWh/100km over 555 km. Vindt het wel irritant dat de E-remote maar niet werkend wil. Daar mag Opel nog wel wat aan doen. Dit soort diensten werken maar matig. Bij mijn Grandland ook een maand bezig geweest om de live navigatie werkend te krijgen en de dealer weet maar van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ik heb het echt niet. Bizar wel. Zojuist de hele ongein teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar het mag niet baten. Misschien moet ik ook wel met software updates in de weer ofzo.

Ondertussen een mail met beide problemen naar Opel klantenservice gestuurd. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Prullenbak84 je hoort niet toevallig een benzinemotor starten als je weg wil rijden? :+

Welke software heb je erin zitten? Zou de nieuwste er gewoon inzetten dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:03:
@Prullenbak84 je hoort niet toevallig een benzinemotor starten als je weg wil rijden? :+
Haha nou toch nog maar eens dubbelchecken. Ik vind die laadkabels ook al zo moeilijk passen de hele tijd _O-
Welke software heb je erin zitten? Zou de nieuwste er gewoon inzetten dan.
Dat weet ik even niet. Ik ga t eens nakijken allemaal en reactie van Opel afwachten en anders mss even bij de dealer checken. Hij rijdt er gelukkig niet minder om :)

• Ophidian
Kan iemand de link voor de Leeg Winkelwagen in de opelconnect store sturen?

Dus even de waarschuwingen in je winkelmand stoppen en dan in de winkelmand het linkje voor empty cart kopieren?

Mijn winkelwagen is corrupt geraakt op de een of andere reden. Er zit wel wat in, maar hij leegt zich blijkbaar niet vanzelf. :/ Als ik naar https://connect.opel.nl/cart ga, dan krijg ik:

code:
1
The website encountered an unexpected error. Please try again later.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Ophidian schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:34:
Kan iemand de link voor de Leeg Winkelwagen in de opelconnect store sturen?

Dus even de waarschuwingen in je winkelmand stoppen en dan in de winkelmand het linkje voor empty cart kopieren?

Mijn winkelwagen is corrupt geraakt op de een of andere reden. Er zit wel wat in, maar hij leegt zich blijkbaar niet vanzelf. :/ Als ik naar https://connect.opel.nl/cart ga, dan krijg ik:

code:
1
The website encountered an unexpected error. Please try again later.
Ctrl+Shift+R al geprobeerd? (Clear cache)
Of Incognito venster?

Ik kan het linkje niet kopiëren, not authorized :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Ophidian
MK_ schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:10:
[...]

Ctrl+Shift+R al geprobeerd? (Clear cache)
Of Incognito venster?

Ik kan het linkje niet kopiëren, not authorized :+
Nee werkt helaas niet. In elke browser of apparaat kevert de foutmelding op :(

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gezien mijn Opel niet in onderhoud is bij een dealer wil ik zelf een Fuel System Cleaner er in gooien.

Nu weet ik dat Opel zelf onderstaande gebruikt. Deze is echter niet op internet te koop. Is dat allemaal een beetje hetzelfde spul en maakt het merkje weinig uit?
https://www.winparts.nl/f...ieven-reparatie/c751.html

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/118710892_3501362046598125_1274919261046007498_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=LbzvMGUlcwwAX9ToV9T&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=45ff122ae148cef143a50cae19bde5d6&oe=5F887B36

• Ophidian
Cheesy schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:50:
Gezien mijn Opel niet in onderhoud is bij een dealer wil ik zelf een Fuel System Cleaner er in gooien.

Nu weet ik dat Opel zelf onderstaande gebruikt. Deze is echter niet op internet te koop. Is dat allemaal een beetje hetzelfde spul en maakt het merkje weinig uit?
https://www.winparts.nl/f...ieven-reparatie/c751.html

[Afbeelding]
Toen ik nog een Insignia diesel had gooide ze er bij de dealer Forte in. Dat is wel gewoon verkrijgbaar.

• Prullenbak84
@Ophidian @India Sierra Iemand van jullie laadde vooralsnog ook thuis op t normale stopcontact toch? Wat voor resultaten behalen jullie daarmee? Ik heb nu een wat korter/beter verlengsnoer geregeld, maar dat helpt nog niet erg. Hij laadt met 6 km/u waar ik toch wel op rond de 10 gehoopt had. Op de omvormer staat "1.8kW", dus dat zou ook eerder richting de 10km/u moeten gaan. Het stopcontact zit helemaal op een eigen groep (met nog wel een paar stopcontacten, maar die zijn niet in gebruik), dus de 8A die voor 1.8kW nodig zijn, zou toch wel te halen moeten zijn...Misschien hoort dit in het "thuis laden van je EV"-topic, maar hier hebben we mensen met dezelfde mobiele lader bij elkaar :)

Edit, O daar hadden we het natuurlijk eerder al over, hier.
Dat komt neer op 1714W laadvermogen
aldus @India Sierra.

Nou dat lukt mij dus niet. Zou dit dan toch door die verlengkabel kunnen komen?

[ Voor 14% gewijzigd door Prullenbak84 op 16-09-2020 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 22:36
Elke Opel dealer verkoopt die flesjes ook los kan je zo halen.

Mijn dealer gebruikte altijd forte bovenstaand flesje is pas ontstaan na de psa overname. Het is geen GM product.

[ Voor 48% gewijzigd door leonbong op 16-09-2020 21:17 ]

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:12:
@Ophidian @India Sierra Iemand van jullie laadde vooralsnog ook thuis op t normale stopcontact toch? Wat voor resultaten behalen jullie daarmee? Ik heb nu een wat korter/beter verlengsnoer geregeld, maar dat helpt nog niet erg. Hij laadt met 6 km/u waar ik toch wel op rond de 10 gehoopt had. Op de omvormer staat "1.8kW", dus dat zou ook eerder richting de 10km/u moeten gaan. Het stopcontact zit helemaal op een eigen groep (met nog wel een paar stopcontacten, maar die zijn niet in gebruik), dus de 8A die voor 1.8kW nodig zijn, zou toch wel te halen moeten zijn...Misschien hoort dit in het "thuis laden van je EV"-topic, maar hier hebben we mensen met dezelfde mobiele lader bij elkaar :)

Edit, O daar hadden we het natuurlijk eerder al over, hier.

[...]

aldus @India Sierra.

Nou dat lukt mij dus niet. Zou dit dan toch door die verlengkabel kunnen komen?
Ik gebruik zelf een haspel van een meter of 5 dus dat zal het ook niet zijn lijkt me. De auto geeft bij mij ook 6km/uur laden aan. Maar tijdens snelladen zegt de auto 500km/uur met 73kW en met 95kW dus wat dat betreft is dat niet heel betrouwbaar :+

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 01:05

R2L

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op de GLX Inovation 130 PK benzine automaat en vraag me af of adaptive cruisecontrol in de GLX automaat ook in de file werkt met automatisch stoppen en weer wegrijden, zoals ik in VAG auto's gewend ben?

• Prullenbak84
India Sierra schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:58:
[...]

Ik gebruik zelf een haspel van een meter of 5 dus dat zal het ook niet zijn lijkt me. De auto geeft bij mij ook 6km/uur laden aan. Maar tijdens snelladen zegt de auto 500km/uur met 73kW en met 95kW dus wat dat betreft is dat niet heel betrouwbaar :+
Bij mij gaf ie bij de 350kW lader bij fastned wel "600km/u", wat prima overeenkomt met de max 100kW die de Corsa kan. Had overigens niet verwacht dat zo'n laadpaal zo'n herrie zou maken :P

Maar goed. Even een kleine update. De hele nacht aan de stekker gelaten en hij gaf net aan op 87% te zitten en nog 4 uur nodig te hebben. Dus dat is allemaal wel iets meer dan 1kW maar ook niet bijster veel. Ik doe het er voorlopig maar even mee en eens aankijken hoe dit in de praktijk uitpakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
R2L schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:12:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op de GLX Inovation 130 PK benzine automaat en vraag me af of adaptive cruisecontrol in de GLX automaat ook in de file werkt met automatisch stoppen en weer wegrijden, zoals ik in VAG auto's gewend ben?
Ik heb zelf geen ACC, maar volgens de site van opel doen ze dat wel:
https://www.opel.nl/apps/...tieve-cruise-control.aspx

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 01:05

R2L

Prullenbak84 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:20:
[...]

Ik heb zelf geen ACC, maar volgens de site van opel doen ze dat wel:
https://www.opel.nl/apps/...tieve-cruise-control.aspx
Dank voor je reactie. Deze had ik ook gezien, maar dit lijkt niet op de ACC bij VAG en ook de Peugeot 2008. Daar werkt ACC bij automaat tevens als een soort van file assistent. Heb / had de hoop dat het "grotere broertje" van de 2008 dit ook zou hebben. Hopelijk is er iemand met een GLX met automaat en ACC die zijn/haar ervaring wil delen?

• Prullenbak84
R2L schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:30:
[...]

Dank voor je reactie. Deze had ik ook gezien, maar dit lijkt niet op de ACC bij VAG en ook de Peugeot 2008. Daar werkt ACC bij automaat tevens als een soort van file assistent. Heb / had de hoop dat het "grotere broertje" van de 2008 dit ook zou hebben. Hopelijk is er iemand met een GLX met automaat en ACC die zijn/haar ervaring wil delen?
Ik ging er vanuit dat dat dus hier ook is, vanwege deze zin:
"ACC kan de auto zelfs tot stilstand brengen als de auto is voorzien van een automaat. Dat is vooral in files handig en die zijn in Nederland helaas aan de orde van de dag."

Maar helemaal 100% uitsluitsel geeft dat inderdaad niet, over wat ie doet als de boel weer gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Volgens hun instructie video wel:
[YouTube: OPEL Adaptive Cruise Control - That's How It Works!]
En dat zou ook moeten gelden voor de Grandland X :)

Anyway, heb geen Grandland X of ACC dus kan het niet bevestigen voor je ;)

Edit: in de video gaat de auto ook weer rijden, dat bedoel ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door MK_ op 17-09-2020 10:22 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:19:
[...]

Bij mij gaf ie bij de 350kW lader bij fastned wel "600km/u", wat prima overeenkomt met de max 100kW die de Corsa kan. Had overigens niet verwacht dat zo'n laadpaal zo'n herrie zou maken :P

Maar goed. Even een kleine update. De hele nacht aan de stekker gelaten en hij gaf net aan op 87% te zitten en nog 4 uur nodig te hebben. Dus dat is allemaal wel iets meer dan 1kW maar ook niet bijster veel. Ik doe het er voorlopig maar even mee en eens aankijken hoe dit in de praktijk uitpakt :)
Als ik mijn screenshots terugkijk heb ik om 11:14 68% en om 18:30 heb ik hem uitgetrokken met 89%.

21% geladen dus 10,5kWh geladen in 7uur 16min (7,2667 uur) en dus 1445W laadvermogen -> 78,5% efficientie.

Iets minder optimistisch als de momentopname van eerder op de dag maar verbaasd me verder ook niet, de auto was aan het koelen toen ik hem uittrok.

Van het weekend moet ik weer een heel eind rijden, dan zal ik eens meten hoe veel het nu echt is van redelijk leeg tot redelijk vol :)

• Ophidian
Nee de GlX heeft geen file assistent.
Als het systeem uw auto achter een voorligger tot stilstand heeft gebracht, maakt de snelheidsinstelling plaats voor een groen controlelampje. Dit lampje geeft aan dat de auto auto‐ matisch staande wordt gehouden.
Wanneer de voorligger binnen enkele seconden wegrijdt en de verkeersom‐ standigheden weer wegrijden van de auto toestaan, wordt de actieve cruise control daarna automatisch hervat.
Als de stilstaande voorligger langere tijd heeft gestopt en weer begint te rijden, zal het groene controle‐ lampje . knipperen en klinkt er een geluidssignaal om u eraan te herinneren om het verkeer te controleren voordat u weer wegrijdt.
Trap wanneer de voorligger wegrijdt het gaspedaal in of druk op i om de adaptieve cruise control te hervatten.
@Prullenbak84 heb zojuist de E-Remote eindelijk kunnen activeren. Morgen de twintig minuten rit voltooien.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:29:
[...]
Nee de GlX heeft geen file assistent.
[...]
Da's toch gelijkaardig aan een file assistent? Alleen als je gedurende langere tijd stil staat moet het gas ingedrukt worden of het cruisecontrol knopje op resume gezet worden. Als dat het ergste is... :9

• Ophidian
MK_ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:34:
[...]

Da's toch gelijkaardig aan een file assistent? Alleen als je gedurende langere tijd stil staat moet het gas ingedrukt worden of het cruisecontrol knopje op resume gezet worden. Als dat het ergste is... :9
Nee, want enkele seconde sta je vaak wel stil. Dus je moet alsnog steeds gas geven. Een file assistent doet het echt zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ophidian schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:35:
[...]
Nee, want enkele seconde sta je vaak wel stil. Dus je moet alsnog steeds gas geven. Een file assistent doet het echt zelf.
Ach ik heb pas sinds een paar maanden cruisecontrol, voor mij is dat allemaal fancy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:29:

@Prullenbak84 heb zojuist de E-Remote eindelijk kunnen activeren. Morgen de twintig minuten rit voltooien.
Toch wel bijzonder. Gisteren nog iemand van Opel aan de lijn gehad en die zei "nee je meot ermee naar de dealer". Dus ik zei: "hij kan er toch niks aan doen dat de site niet werkt?"
Maar goed toch maar bedacht om naar de dealer te gaan (ook nog met het infotainment-probleempje). Maar nu kan ik die remote ook instellen, inderdaad. Die site/app was gewoon niet goed, of het duurt gewoon een aantal dagen voor je dat kan doen, maar het is allemaal heel gek dat niemand dat dan weet, terwijl ik toch minstens de tweede was die erover mailde/belde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Prullenbak84 Dat naar de dealer verwijzen is zo irritant. Had ik toen ook met de Grandland en de live navigatie. Kastje-muur :/. Naja, moet nog meer rijden voor de activatie, hopelijk werkt het straks :9

Kan ook mijn adres niet veranderen op de connect website. Blijft oude adres na opnieuw inloggen. Linkjes in mailtjes wijzen naar de citroen variant. Kreeg gisteren spook betaling van psa van 99 euro na activeren remote...

Heb je je energie tabblad al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:41:
@Prullenbak84 Dat naar de dealer verwijzen is zo irritant. Had ik toen ook met de Grandland en de live navigatie. Kastje-muur :/. Naja, moet nog meer rijden voor de activatie, hopelijk werkt het straks :9

Kan ook mijn adres niet veranderen op de connect website. Blijft oude adres na opnieuw inloggen. Linkjes in mailtjes wijzen naar de citroen variant. Kreeg gisteren spook betaling van psa van 99 euro na activeren remote...
Ik kreeg twee lege mailtjes, waarvan 1 zelfs zonder onderwerp, en de andere in steenkolen-engels: "Your e-Remote Control is activate"... Ik weet uit ervaring dat software niet makkelijk is, en een bugje kan ik goed begrijpen, maar het is wel ongelofelijk dat een bedrijf als Opel/PSA zulke dingen niet gewoon een beetje fatsoenlijk kan maken.
Heb je je energie tabblad al?
Nee. Ik ga daar alsnog even voor naar de dealer. Ik weet niet of die 20 minuten rijden in 1 keer moet? Zo niet, dan weet ik als ik terug thuis ben ook of de e-remote werkt. Anders wordt dat later dit weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 18-09-2020 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Prullenbak84 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:46:
[...]

Nee. Ik ga daar alsnog even voor naar de dealer. Ik weet niet of die 20 minuten rijden in 1 keer moet? Zo niet, dan weet ik als ik terug thuis ben ook of de e-remote werkt. Anders wordt dat later dit weekend.
Volgens de handleiding van de E-remote moet het in 2 keer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvGxHRWFlDQwrCMhsWBrlondn9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ELpHSH5wznKpSxDGMe0uiJc.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ook een Corsa-e besteld. 8)
Wordt eind december geleverd als alles goed is.
Een mooie oranje e-GSI met alles behalve leer, zwart dak, alarm en 17 inch wielen.

[ Voor 9% gewijzigd door Paling1 op 18-09-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ah, en je hoeft niet eens te rijden, begrijp ik. Dan moet dat vast goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Paling1 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:22:
[...]

Ik heb ook een Corsa-e besteld. 8)
Wordt eind december geleverd als alles goed is.
Een mooie oranje e-GSI met alles behalve leer, zwart dak, alarm en 17 inch wielen.
Mooi spul! :)

(ik ben ondanks dit software-gedoe gewoon nog erg enthousiast over de auto verder, hoor!)

[ Voor 13% gewijzigd door Prullenbak84 op 18-09-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Prullenbak84 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:27:
[...]

Mooi spul! :)

(ik ben ondanks dit software-gedoe gewoon nog erg enthousiast over de auto verder, hoor!)
Dat geloof ik best! Ik lees met veel interesse mee...
Ik heb nog niet gereden met een e-Corsa. Ik heb hem zonder proefrit besteld vanaf de bestelpagina van de lease maatschappij.
Toevallig moest ik een paar dagen later voor mijn huidige auto bij een Opeldealer wat onderhoud laten uitvoeren en heb ik heel even in een e-Corsa (elegance) gezeten. Zag er goed uit.
Ik rij nu in een Cactus, dus ga er qua binnenruimte waarschijnlijk wel iets op achteruit.

Dat koppelen van die E-remote lijkt alleen wel heel omslachtig. Gelukkig hoef je dat niet al te vaak te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
E-remote koppelen is inmiddels gelukt. Tenminste, de app geeft er geen meldingen meer over. Maar nu heb ik helemaal geen mogelijkheid meer om iets daarmee te doen.

Het scherm op pagina 4 van de pdf die @Paling1 hierboven deelt, heb ik ook niet. Bij mij denkt de app nu dat ik een benzine-corsa heb |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Prullenbak84 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:00:
E-remote koppelen is inmiddels gelukt. Tenminste, de app geeft er geen meldingen meer over. Maar nu heb ik helemaal geen mogelijkheid meer om iets daarmee te doen.

Het scherm op pagina 4 van de pdf die @Paling1 hierboven deelt, heb ik ook niet. Bij mij denkt de app nu dat ik een benzine-corsa heb |:( 8)7
Haha, al onder de motorkap gekeken? :P
Wel een gedoe zeg... Voor iets dat toch vrij simpel klinkt.

In de handleiding hebben ze het ook over 'netwerkdekking'.
Er moet voldoende netwerkdekking voor zowel het smart apparaat als het
infotainmentsysteem van de auto zijn.
Bedoelen ze dan WiFi of GSM?
Heb je dekking met de auto?

[ Voor 19% gewijzigd door Paling1 op 18-09-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ik heb echt werkelijk geen idee. Voordat het e-remote koppelen bezig was, stonden er ritten en leek het scherm meer op wat in de gebruiksaanwijzing staat. Maar nu gaat het ineens over liters en brandstofprijzen. en al mijn ritten zijn weg. Wat een tobberij.

Ondertussen ook bij de dealer geweest, en het schijnt dat dat energie-tabblad alleen aanwezig is bij de navigatie-versie, en die heb ik dus niet. Helaas. Maar al die functies zouden dus in de my opel app moeten zitten. MAAR DIE DOET HET DUS NIET.

Grappig is ook wel dat er ineens een update in de my opel app staat..voor...jawel: het navigatiesysteem. Het is toch om krankjorum van te worden...Van t weekend maar eens op jacht naar een 16gb usb-stickje. Ik las hier iemand die daar nog kanttekeningen bij had, als je dat met een mac wilde doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:00:

Volgens mij had ik dat ook, mijn oplossing toen was uitloggen en weer inloggen in de app.. Of was het nou de complete app verwijderen en opnieuw downloaden? :? Zoiets stoms was het iig. :X

En Liters en brandstofprijzen heb ik (net als iedereen met een EV in die app) ook. Ongelofelijk wat een shitshow die app is.

[ Voor 9% gewijzigd door India Sierra op 18-09-2020 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
India Sierra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:49:
[...]

Volgens mij had ik dat ook, mijn oplossing toen was uitloggen en weer inloggen in de app.. Of was het nou de complete app verwijderen en opnieuw downloaden? :? Zoiets stoms was het iig. :X
Allemaal gedaan...maar die charge en "Clim" (zelfs op de screenshots in de handleiding is het karig...) opties heb ik dus niet. Vanavond zit ik nog wel een stukje in de auto, misschien verschijnt het dan wonderbaarlijk. Het zou me allemaal niks meer verbazen.

Edit:
En nu ineens, zonder te hebben gereden nog, moest ik opnieuw een code invullen uit een sms'je, en nu heb ik de opties wel. "Charge" is heel vakkundig vertaald als "In rekening brengen"...man man man wat een gepruts. Maar goed het lijkt ein-de-lijk ergens op. Geen energie-tabblad, maar goed. Wie weet wat de software update gaat brengen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Prullenbak84 op 18-09-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:09:
[...]

Allemaal gedaan...maar die charge en "Clim" (zelfs op de screenshots in de handleiding is het karig...) opties heb ik dus niet. Vanavond zit ik nog wel een stukje in de auto, misschien verschijnt het dan wonderbaarlijk. Het zou me allemaal niks meer verbazen.

Edit:
En nu ineens, zonder te hebben gereden nog, moest ik opnieuw een code invullen uit een sms'je, en nu heb ik de opties wel. "Charge" is heel vakkundig vertaald als "In rekening brengen"...man man man wat een gepruts. Maar goed het lijkt ein-de-lijk ergens op. Geen energie-tabblad, maar goed. Wie weet wat de software update gaat brengen :P
Klopt ja, ik moest toen inderdaad bij de 2de keer inloggen opeens een franse SMS van Groupe PSA ontvangen met een code.

En inderdaad, "in rekening brengen" is de meest brakke vertaling van "charger" -> "to charge" -> "in rekening brengen". Ongelofelijk gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Hier werkt de app ook nu. Merk wel dat de auto in sleep gaat en dat de app dan niet meer heel goed reageert. Nu wel een climate schema erin gezet voor als mijn vrouw morgenochtend weg moet. Ben benieuwd of dat goed gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59
Vandaag als noob een proefrit gemaakt in een Astra k (sport tourer) innovation 1.4t uit 2018.
Waarom deze Astra. In het c segment toch wel 1 van de ruimste.
Zijn er nog punten waar ik op moet letten als ik weer een proefrit maak?(60.000km)
Begreep al dat OnStar verdwijnt.

Grote beurt
Mm banden
Interieur filter
Updates software
Garantie versnelling bak
...

[ Voor 3% gewijzigd door Tito129 op 19-09-2020 10:15 . Reden: Lijstje bijgewerkt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Tito129 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:26:
Vandaag als noob een proefrit gemaakt in een Astra k (sport tourer) innovation 1.4t uit 2018.
Waarom deze Astra. In het c segment toch wel 1 van de ruimste.
Zijn er nog punten waar ik op moet letten als ik weer een proefrit maak?(60.000km)
Begreep al dat OnStar verdwijnt.

Grote beurt
Mm banden
Interieur filter
Updates software
...
Dingen die erg zwak uitgevoerd zijn bij dit type:
Lekkage aan van de pomp.
Magneetkoppeling airco conpressor
Startmotor

En als laatste uiteraard de zwakste schakel: de M32 versnellingsbak. Buiten de garantie ben je verzekerd van een hele dikke rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:53:
[...]
Dingen die erg zwak uitgevoerd zijn bij dit type:
Lekkage aan van de pomp.
Magneetkoppeling airco conpressor
Startmotor

En als laatste uiteraard de zwakste schakel: de M32 versnellingsbak. Buiten de garantie ben je verzekerd van een hele dikke rekening.
Dat was toch eerder bij de Astra J (A14NEL/A14NET)? 1.4 Turbo in de Astra K is een compleet ander blok.

M32 is ook gewoon goed in de Astra K, is een verbeterde versie waar (nog) geen klachten over zijn.

Verder is de Astra K uberhaupt een uitermate degelijke auto. Goede keuze dus :)

• fisherman
MK_ schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:01:
[...]

Dat was toch eerder bij de Astra J (A14NEL/A14NET)? 1.4 Turbo in de Astra K is een compleet ander blok.

M32 is ook gewoon goed in de Astra K, is een verbeterde versie waar (nog) geen klachten over zijn.

Verder is de Astra K uberhaupt een uitermate degelijke auto. Goede keuze dus :)
Ook die zogenaamde verbeterde versie draait regelmatig kapot. Het blijft een probleembak.
Je moet niet zo laag in de toeren rijden met de M32. Daar kan hij niet tegen. Dus de schakelindicator moet je negeren.

Verder is de K natuurlijk een van de laatste GM producten, dus met algemene kwaliteit zal het inderdaad wel goed zitten.

• Tito129
fisherman schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:17:
[...]

Ook die zogenaamde verbeterde versie draait regelmatig kapot. Het blijft een probleembak.
Je moet niet zo laag in de toeren rijden met de M32. Daar kan hij niet tegen. Dus de schakelindicator moet je negeren.

Verder is de K natuurlijk een van de laatste GM producten, dus met algemene kwaliteit zal het inderdaad wel goed zitten.
Hoe kan je dat toetsen/controleren. Hebben in 1 gereden van maart 2018. Jonge auto. Komt uit de verhuur. Geen schades rondom en vanbinnen alles nog netjes.

• fisherman
Tito129 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:20:
[...]

Hoe kan je dat toetsen/controleren. Hebben in 1 gereden van maart 2018. Jonge auto. Komt uit de verhuur. Geen schades rondom en vanbinnen alles nog netjes.
Je weer nooit hoe er met een auto gereden is. De schade kan al ontstaan zijn, maar op dit moment nog niet waarneembaar. Als er onderliggende schade veroorzaakt is, is het mogelijk dat dit pas na een tijd te merken is.

Mijn vorige auto had een versnellingsbak. Dat was ook een m32. Die had na 25k kilometers problemen en is toen onder garantie gerepareerd. Daarna heb ik er nooit last van gehad, maar ik reed altijd hoog in de toeren. Bewust om problemen te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:17:
[...]

Astra K heb ik nog geen klachten gehoord :)

Komt misschien ook doordat alle Nederlandse Astra K's (volgens mi met Start/Stop geleverd zijn, en dan hangt er een M22 bak aan :)

• Tito129
MK_ schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:46:
[...]

Komt misschien ook doordat alle Nederlandse Astra K's (volgens mi met Start/Stop geleverd zijn, en dan hangt er een M22 bak aan :)
Het is idd een model met start stop systeem. De innovation versie

Dachten aan deze

https://www.opeloccasions...tion-trekhaak/occ14986574

[ Voor 14% gewijzigd door Tito129 op 19-09-2020 10:55 ]

• fisherman
MK_ schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:46:
[...]

Geen idee of die afgeleid is van de m32, maar ook bij die bak gaat het weleens vroeg mis.
Volgens mij zijn de sterkste bakken degenen die met een F beginnen in de typeaanduiding.

• Ophidian
Nu een dagje kunnen spelen met die E-Remote, maar op zich werkt het wel OK. Je kunt niet real-time zien wat hij aan het doen is als hij in sleep mode is, maar dat is op zich niet relevant.

Mijn vrouw had hem mee naar der werk en gedurende de rit kreeg ik real-time alles door. Als hij aan de lader staat update hij regelmatig het percentage. Zodra de Zappi stopt met laden geeft hij een update dat laden gestopt is en zijn de gegevens up to date. Hierna zijn de updates veel minder, maar dat is op zich niet zo'n probleem gezien er in accu status niet zoveel veranderd.

Lastiger is dan wel de preconditioning aanzetten. Dat werkt niet altijd als de auto niet reageert. Als ik echter even met de sleutel hem extra op slot zet reageert hij direct weer. Niet perfect, maar prima werkbaar gezien hij dan toch in de buurt is thuis of op het werk. Voor nu een vast schema erin gezet en vanochtend om 06.45 stapte mijn vrouw in een warme auto. :)

Ik hoop dat binnenkort een laadlimiet in te stellen is. Beperk het dagelijks toch tot 80% om de accu een beetje te ontzien. In de Zappi stel ik gewoon een boost in met 1 kWh per 2% en dat komt vooralsnog prima uit. Eco+ stand op de Zappi werkt ook prima. Echter moet hij op 3 fase dan 1,4kW per fase krijgen en dat is met de zonstand van nu wel lastig. Op 1 fase laden kan dan wel, echter als je boost functie aanzet springt de Zappi over naar 3fase laden en dat geeft een foutmelding op de Corsa. Dan moet de stekker er weer uit en in om die weg te krijgen. Maar in de lente en zomer kan ik dus wel heel goed op zonnestroom rijden, dan wek ik ongeveer 55kWh op op een goede dag, met op zijn top zo'n 7-7,5kW.

Afgelopen week de zon laad stand geprobeerd en dat werkt best goed. Alle over productie ging direct de auto in :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wj1d_mZMXrVlsgMUnmJW79cXCv8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vQJTyVuqdLJ6sLg5ReKzlF1b.jpg?f=user_large

Groen = terugleveren, rood is verbruik. Zodra de auto aan de lader ging het meteen de auto in :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtlayS8uAj8hg74QgRtTmQNvCCs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qjj9MpFjPDgOpqmq3wp7lo8X.png?f=user_large

Pagina: 1 ... 25 ... 51 Laatste