Aapje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:00:
[...]
Zoals je 't beschrijft hoe de jouwe was.... dan heb ik Astra's in nieuwstaat naar de sloop gestuurd ;-) Mijn groene Astra LPG had een nieuw linker voorwiellager nodig en de motor was wéér beetje op... en de airco had 1 lekke leiding rest was nieuw

Maja elektro kart nu op de oprit, dus geen nut voor die astra ;-)
– bobine
– egr weggehaald en uit geprogrammeerd.
– grote onderhoudsbeurt. (waarom “vergeet” men de brandstof- en interieurfilter???)
– einddemper vervangen. (ik heb geen middendemper)
– luchtfilter vervangen (zat een open gatenkaas “power”filter op, m'n pink paste door de gaten heen...)
- cockpit vervangen + bekabeling herstelt)
– BC vervangen door de Veramon BC (ivm dode pixels)
- elektronica middenconsole reparatie (solderen ipv. kroonsteentjes en met isolatietape in elkaar gedraaide zooi.)
– achterlichten vervangen + kabel herstelt.
– koplampen vervangen + bekabeling (de oude waren totaal vernageld, welke prutser kit xenon lampen vast? (beugeltje omdraaien was de oplossing...)
- Remmen achter vervangen (schijf+blokken) en voorzijde schoongemaakt.
– Achterremklauw RA vervangen
– div. remleidingen vervangen.
- brandstofleidingen. (stukje vanaf tank tot eerste koppelstuk staat nog op de to-do lijst)
- ABS pomp vervangen + stekker hersteld (C0550, C0110 en c0241)
– ashoes linksvoor bakzijde vervangen.
– stuurkogels L en R.
- spiegelbedieningsschakelaar
- Carterventilatie Mod
– gordelspanner passagier voor (kapot getrokken??)
- voorstoelen goed vast gezet
- fuseekogel RV (complete draagarm)
- schokdempers achter (beide)
- banden
- airco condensor
- radiateur
- div. interieurdelen vervangen/gerepareerd.
en dan zal ik vast nog wat vergeten zijn. het heeft meer gekost dan een 2e handse goede astra eigenlijk zou hebben gekost...
Motor zelf was ondanks hoge kilometers nog oké (voor zover ik kon zijn onder de kap en proefrit)
en nu 3 jaar later doet ie het nog steeds, behalve dan dat ie nu even stil staat ivm geen werkende dynamo..
maar ik zie hier op de sloop ook G'tjes staan waarbij ik me afvraag wat er eigenlijk mis mee is...
(ik ben inmiddels een kleine 1 1/2 jaar niet meer op een sloperij geweest...)
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.