Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou die EBC remmen waren geen succes, maar heb toch m'n tijd verbetert op de Ring. Helaas genoodzaakt om nieuwe remmen te bestellen, die gaan er as. zaterdag onder... die EBC set is niet betrouwbaar en ik denk dat m'n remolie verrot is sinds die paar rondjes :P
Komen Brembo HC coated schijven onder met Brembo Xtra pads en wil nog de volgende updates doen; Braided brake lines (rondom) en dot 5.1 of ATE 200 remolie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SdL35lWl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/muuCKgsl.jpg

en nog 2 mooie spotjes;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0ZOj19dl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9ITomiCl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
CryRaven schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:46:
Dag mede Opel bezitters, ik heb even 2 vragen:

Mijn Corsa D heeft sinds kort een vieze lucht uit de ventilatorroosters komen, je ruikt het vooral als de auto gestart wordt en als de airco aangaat.
Het een beetje muffe lucht, alsof het oude bloemen zijn(zoiets)

Is dit een teken van een slechte pollenfilter of kan het vocht/schimmel van de airco zijn?

Overigens viel mij nog wat op, om hij het pollenfilter te komen moet je een afdekplaat onder het dashboardkastje verwijderen zie de volgende foto:

[Afbeelding]

Dit afdekplaatje blijkt bij mijn auto te missen, heeft iemand een idee waar ik deze kan bestellen? Ik heb helaas zelf niets kunnen vinden.
Airco even (laten) reinigen.
Afdekplaat op de sloop kijken? Anders dealer even bellen voor een nieuwe als je geen gebruikte wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 14:37

India Sierra

Learn by failure

fisherman schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Een 10 inch scherm is wel lekker hoor, heb ik in de Ampera E ook.
Matrix led lijkt me handig als je gewoon veel in het donker rijdt. Je rijdt dan eigenlijk altijd met groot licht.

Ik neem aan dat je nu gewone led koplampen icm automatisch groot licht besteld hebt?
Ja 10 inch leek me ook wel mooi maar de hoge prijs (1400 euro) voor alleen dat schermpje en draadloos laden in een vak waar je mobiel amper in past vond ik te veel. De extras die je er nog meer bij zou krijgen zoals DAB en andere zaken zitten al standaard in de elegance dus waarom die upgrade zo duur is...

Verder geen idee of hij automatisch groot licht heeft, iig de 'eco led' koplampen. Achter zijn volgens mij geen LED maar daar bestel ik er wel van op ali :+

Heb wat dat betreft de dingen gepakt die ik graag wilde, panoramadak en ACC. De rest zoals 17" velgen waren leuke extras als ik ze het geld waard vond :P

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 22:57
@all, Wie kan mij op weg helpen.

In de Corsa D van mijn vriendin lijkt het alsof de ventilatie niet lekker werkt. Het lijkt alsof de stop van de ventilator (naar de 0 stand) niet op tijd stopt en over de "tandjes" heen loopt.

Iemand bekend met dit issue en de oplossing?

Zie: YouTube: Corsa D ventilator issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36
@India Sierra De eco LED heeft gewoon automatisch groot licht. Achter is inderdaad geen LED op de Elegance. Elegance zou wel Ambient lighting hebben binnen, maar kan nergens terugvinden wat dit inhoud of hoe dit eruit ziet. Dus als je hem hebt, ben ik benieuwd naar een foto ;)

Hier wel de Intellilux aangevinkt. Heb de AFL in onze Grandland en die bevalt heel goed, dus was voor mij een must. Panoramadak hebben we ook aangevinkt, alleen jammer dat ie niet open kan :+ Icm met zwart dak. Nog wel wat van de prijs afgepraat. Hoeven amper iets te spuiten met dat panoramadak, dus wilde er uit principe niet de volle prijs voor betalen. :p

Volgens de dealer zou de auto 2 september komen. Maar productie moet nog gepland worden zie ik, dus daar geloof ik weinig van :+ Worden er al e-GS lines geproduceerd?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Carlo Adan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:19:

In de Corsa D van mijn vriendin lijkt het alsof de ventilatie niet lekker werkt. Het lijkt alsof de stop van de ventilator (naar de 0 stand) niet op tijd stopt en over de "tandjes" heen loopt.

Als je de fan op 0 zet, dan slaat ook de compressor af. Wat gebeurt er als je de airco zelf uit zet via het hoofdmenu (klikken op de grote ronde knop) van de ECC, maar wel de fan aan laat staan?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:39
Carlo Adan schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:19:

De snelheid van de ventilator motor wordt elektrisch aangestuurd niet mechanisch.
Dat getik wat je hoort is waarschijnlijk de recirculatie klep motor .
Even je dashboard kastje eruit en kijken welke er zo hard tikt.

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:38:
@India Sierra De eco LED heeft gewoon automatisch groot licht. Achter is inderdaad geen LED op de Elegance. Elegance zou wel Ambient lighting hebben binnen, maar kan nergens terugvinden wat dit inhoud of hoe dit eruit ziet. Dus als je hem hebt, ben ik benieuwd naar een foto ;)

Hier wel de Intellilux aangevinkt. Heb de AFL in onze Grandland en die bevalt heel goed, dus was voor mij een must. Panoramadak hebben we ook aangevinkt, alleen jammer dat ie niet open kan :+ Icm met zwart dak. Nog wel wat van de prijs afgepraat. Hoeven amper iets te spuiten met dat panoramadak, dus wilde er uit principe niet de volle prijs voor betalen. :p

Volgens de dealer zou de auto 2 september komen. Maar productie moet nog gepland worden zie ik, dus daar geloof ik weinig van :+ Worden er al e-GS lines geproduceerd?
De Ambient lighting heb ik inderdaad ook nog niet gezien in de Corsa, alleen in de 208 in 1 video. Ziet er wel tof uit maar of het er zo ook uit gaat zien in de Corsa weet ik niet. Raar dat er echt nergens een foto van te vinden is.

Voor zo ver ik weet zijn er nog geen e-GS lines geproduceerd, enige wat ik weet zijn Launch editions en Elegance. 2 September leverdatum betekend dat hij snel gebouwd zal moeten worden, de mijne was 2 aug (dat is de datum van de update in de portal iig) gebouwd en de 18de zou hij pas in Rotterdam moeten staan. Van daar nog naar Eindhoven dan..

Dat handjeklap is altijd zo vaag, heb hetzelfde gedaan met private lease. Waar de lease via Opel zelf 590 / pm was was het via de dealer 510 / pm. Even duur als launch editions bij andere aanbieders maar dan een Elegance met meer opties :)

• Carlo Adan
Mick1990 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:31:
[...]

Als je de fan op 0 zet, dan slaat ook de compressor af. Wat gebeurt er als je de airco zelf uit zet via het hoofdmenu (klikken op de grote ronde knop) van de ECC, maar wel de fan aan laat staan?
Dan vindt hetzelfde plaats

• Carlo Adan
ComTech schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:54:
[...]

De snelheid van de ventilator motor wordt elektrisch aangestuurd niet mechanisch.
Dat getik wat je hoort is waarschijnlijk de recirculatie klep motor .
Even je dashboard kastje eruit en kijken welke er zo hard tikt.
Bedankt voor je bericht. Dan moeten we dat maar doen. Neem aan dat er dan een nieuwe klep/motor in moet?

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dan denk ik zelf de magneetkoppeling die (deels) defect is, aangezien het geluid alleen hoorbaar is als de aircocompressor wordt uitgeschakeld

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
India Sierra schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:38:
[...]

Ja 10 inch leek me ook wel mooi maar de hoge prijs (1400 euro) voor alleen dat schermpje en draadloos laden in een vak waar je mobiel amper in past vond ik te veel. De extras die je er nog meer bij zou krijgen zoals DAB en andere zaken zitten al standaard in de elegance dus waarom die upgrade zo duur is...

Verder geen idee of hij automatisch groot licht heeft, iig de 'eco led' koplampen. Achter zijn volgens mij geen LED maar daar bestel ik er wel van op ali :+

Heb wat dat betreft de dingen gepakt die ik graag wilde, panoramadak en ACC. De rest zoals 17" velgen waren leuke extras als ik ze het geld waard vond :P
In de Ampera E zit geen LED, die is alleen met xenon leverbaar. Achterlichten zijn wel volledig LED.
Dat draadloos opladen vakje in de Ampera E is ook zo ongelooflijk klein. Daar past net oude iPhone in.
Maar ik hang toch meestal de CarPlay er aan, dus dan laadt hij ook op.

Ik zou trouwens geen lampjes bestellen China. Daar gaat kan je alleen maar gedoe mee krijgen. Ik heb weleens in mijn vorige auto , een Astra J , zelf lampjes verwisseld met gewoon goede lampen van een A merk. Daarna kreeg ik allerlei storingen in het systeem. Daarna naar de garage gegaan en die hebben alles gereset en nieuwe lampjes geplaatst. Dat was het enige wat hielp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:07
India Sierra schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:32:
[...]

Voor zo ver ik weet zijn er nog geen e-GS lines geproduceerd, enige wat ik weet zijn Launch editions en Elegance. 2 September leverdatum betekend dat hij snel gebouwd zal moeten worden, de mijne was 2 aug (dat is de datum van de update in de portal iig) gebouwd en de 18de zou hij pas in Rotterdam moeten staan. Van daar nog naar Eindhoven dan..
Mijn e-gs line zou er ook begin september zo'n beetjte zijn....en staat ook nog op "wordt in gepland". Dus dat klopt wel met het verhaal van @Ophidian denk ik, maar ik vraag me ook af hoe snel dat dan gaat.

Er zit dus ongeveer 2,5 week tussen "hij is gebouwd" en dat ie in Nederland is? ZIt er in Mijn Opel ook nog een stapje "we zijn begonnen met bouwen", of gaat het direct van "ingepland" naar "hij is af"?

[ Voor 14% gewijzigd door Prullenbak84 op 14-08-2020 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:51:
[...]

Mijn e-gs line zou er ook begin september zo'n beetjte zijn....en staat ook nog op "wordt in gepland". Dus dat klopt wel met het verhaal van @Ophidian denk ik, maar ik vraag me ook af hoe snel dat dan gaat.

Er zit dus ongeveer 2,5 week tussen "hij is gebouwd" en dat ie in Nederland is? ZIt er in Mijn Opel ook nog een stapje "we zijn begonnen met bouwen", of gaat het direct van "ingepland" naar "hij is af"?
In myOpel is het idd direct van "plannen" naar "af". Informatievoorziening is gewoon 0. Volgens mij zijn dit de 4 stappen die je krijgt te horen (4de weet ik niet zeker, daar ben ik nog niet):

-Order geaccepteerd door fabriek
-Wordt ingepland
-Gemaakt
-Afgeleverd bij dealer

Verder ook 0 data erbij wanneer hij gemaakt moet worden, wanneer hij ingepland is, wanneer hij op transport gaat of whatever. Je moet maar wachten denken ze bij Opel denk ik :P
fisherman schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

In de Ampera E zit geen LED, die is alleen met xenon leverbaar. Achterlichten zijn wel volledig LED.
Dat draadloos opladen vakje in de Ampera E is ook zo ongelooflijk klein. Daar past net oude iPhone in.
Maar ik hang toch meestal de CarPlay er aan, dus dan laadt hij ook op.

Ik zou trouwens geen lampjes bestellen China. Daar gaat kan je alleen maar gedoe mee krijgen. Ik heb weleens in mijn vorige auto , een Astra J , zelf lampjes verwisseld met gewoon goede lampen van een A merk. Daarna kreeg ik allerlei storingen in het systeem. Daarna naar de garage gegaan en die hebben alles gereset en nieuwe lampjes geplaatst. Dat was het enige wat hielp.
Hm, heb alleen ervaring met lampjes voor mijn motor. Die werken echt super goed, beter dan de standaard gloeilampjes. Maar dat is idd een oude motor zonder moeilijke electronica, kan me voorstellen dat een moderne auto dat minder leuk vindt. Toch voelt het krom, zo veel moeite doen voor LED koplampen (dat is meestal juist het lastige vanwege hoog vermogen) en dan de rest gloeilampjes laten. Kan de prijs ook niet zijn verder, letterlijk centen werk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 21:36
India Sierra schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Hm, heb alleen ervaring met lampjes voor mijn motor. Die werken echt super goed, beter dan de standaard gloeilampjes. Maar dat is idd een oude motor zonder moeilijke electronica, kan me voorstellen dat een moderne auto dat minder leuk vindt. Toch voelt het krom, zo veel moeite doen voor LED koplampen (dat is meestal juist het lastige vanwege hoog vermogen) en dan de rest gloeilampjes laten. Kan de prijs ook niet zijn verder, letterlijk centen werk 8)7
Volgens mij is het zeker niet een kwestie van centen. Volgens mij zijn de meeste LED achterlichten volledige LED units. Dus niet een normale unit met daarin een simpel LED lampje.

Geeft een motor ook aan op een scherm wanneer er een lamp stuk is? Meestal raakt het gedeelte van het systeem dat kapotte lampjes detecteerd ontregeld bij onjuiste lampjes.
Je kan het trouwens wel gewoon proberen. Al het niet werkt en je krijgt rare meldingen, gewoon het originele lampje terug zetten en naar de garage om te resetten. Net doen alsof je van niets weet. In de garantieperiode kost een reset van het systeem sowieso niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

fisherman schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

Volgens mij is het zeker niet een kwestie van centen. Volgens mij zijn de meeste LED achterlichten volledige LED units. Dus niet een normale unit met daarin een simpel LED lampje.

Geeft een motor ook aan op een scherm wanneer er een lamp stuk is? Meestal raakt het gedeelte van het systeem dat kapotte lampjes detecteerd ontregeld bij onjuiste lampjes.
Je kan het trouwens wel gewoon proberen. Al het niet werkt en je krijgt rare meldingen, gewoon het originele lampje terug zetten en naar de garage om te resetten. Net doen alsof je van niets weet. In de garantieperiode kost een reset van het systeem sowieso niets.
Hmm ja als de hele unit dan is het idd geen centen werk.

Misschien dat moderne motoren dat aangeven, niet mijn suzuki gs500e uit 1991 met soviet motorblok dat al sinds de jaren 60 in gebruik is :+

Lampje proberen zal ik sowieso doen, voor die paar euro wil ik het risico nemen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
India Sierra schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

In myOpel is het idd direct van "plannen" naar "af". Informatievoorziening is gewoon 0. Volgens mij zijn dit de 4 stappen die je krijgt te horen (4de weet ik niet zeker, daar ben ik nog niet):

-Order geaccepteerd door fabriek
-Wordt ingepland
-Gemaakt
-Afgeleverd bij dealer

Verder ook 0 data erbij wanneer hij gemaakt moet worden, wanneer hij ingepland is, wanneer hij op transport gaat of whatever. Je moet maar wachten denken ze bij Opel denk ik :P
Ah, ja stap 4 krijg ik denk ik METEEN een telefoontje van, de dealer een beetje kennende :)
Maar goed, dan is het dus gewoon dagelijks my opel in de gaten houden of 'ie al af is oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Ah, ja stap 4 krijg ik denk ik METEEN een telefoontje van, de dealer een beetje kennende :)
Maar goed, dan is het dus gewoon dagelijks my opel in de gaten houden of 'ie al af is oOo
Toevallig echt NET gebeld door mijn dealer. De corsa is binnen! Alleen nog geen kenteken, volgende week zaterdag kan ik hem afhalen! :D

Dus timeframe voor mij:

-7 feb besteld
-12 feb alles rond qua papierwerk met lease (inkomen check enzo)
-12 juni "Scheduled for production"
-2 augustus geproduceerd
-14 augustus binnen (bij dealer of nog in rotterdam, weet ik niet)
-Op zijn vroegst 21 aug ophalen, ik haal hem 22 aug op.

@Ophidian ook handige info voor jou denk ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door India Sierra op 14-08-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
India Sierra schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Toevallig echt NET gebeld door mijn dealer. De corsa is binnen! Alleen nog geen kenteken, volgende week zaterdag kan ik hem afhalen! :D

Dus timeframe voor mij:

-7 feb besteld
-12 feb alles rond qua papierwerk met lease (inkomen check enzo)
-12 juni "Scheduled for production"
-2 augustus geproduceerd
-14 augustus binnen (bij dealer of nog in rotterdam, weet ik niet)
-Op zijn vroegst 21 aug ophalen, ik haal hem 22 aug op.

@Ophidian ook handige info voor jou denk ik :)
Ah zie je. Stap 4 gaat telefonisch :)

ik zie wel dat het bij jou 1,5 maand heeft geduurd tussen "scheduled for production" en "geproduceerd". Als dat bij mij ook zo gaat zijn, dan gaat ie begin september pas geproduceerd worden, en dat is toch wel iets te ver weg naar mijn zin. Maar goed, we kunnen niet anders dan wachten. In ieder geval nuttige info dat er ongeveer 2 weken zitten tussen "geproduceerd" en "bij de dealer" (daar ga ik dan maar van uit als die jou belt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Ah zie je. Stap 4 gaat telefonisch :)

ik zie wel dat het bij jou 1,5 maand heeft geduurd tussen "scheduled for production" en "geproduceerd". Als dat bij mij ook zo gaat zijn, dan gaat ie begin september pas geproduceerd worden, en dat is toch wel iets te ver weg naar mijn zin. Maar goed, we kunnen niet anders dan wachten. In ieder geval nuttige info dat er ongeveer 2 weken zitten tussen "geproduceerd" en "bij de dealer" (daar ga ik dan maar van uit als die jou belt)
Ja ik denk dat het ook echt bij de dealer is, ze zei "hij is binnen".

Die 1,5 maand durf ik niet te stellen of dat voor iedereen is, kan ook zijn dat ze nu gewoon sneller produceren. Er waren geruchten dat er problemen waren met de 3-fase lader waardoor er eerst alleen 1-fase modellen zijn gemaakt (en volgens mij is dat ook de reden dat je opeens een 1-fase kan bestellen, dat was eerst niet eens een optie). Hoop iig voor je dat ie snel volgt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
India Sierra schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:11:
[...]

Ja ik denk dat het ook echt bij de dealer is, ze zei "hij is binnen".

Die 1,5 maand durf ik niet te stellen of dat voor iedereen is, kan ook zijn dat ze nu gewoon sneller produceren. Er waren geruchten dat er problemen waren met de 3-fase lader waardoor er eerst alleen 1-fase modellen zijn gemaakt (en volgens mij is dat ook de reden dat je opeens een 1-fase kan bestellen, dat was eerst niet eens een optie). Hoop iig voor je dat ie snel volgt! :)
Ja de driefasen-laders konden ze niet inkopen ofzo, als ik het goed begrepen had. Maar goed, of ze dan in juni een auto inplannen terwijl de lader er niet is...geen idee. Blijft allemaal een beetje gissen. Wat dat betreft is my opel ook lekker duidelijk met "je auto wordt in gepland". Ja hoezo wordt ingepland...dat mag ik wel hopen ja. Wanneer ga je m plannen dan en wat is de uiteindelijk geplande datum? haha.

Ik hou me maar vast aan de verwachtte week die de dealer gaf dat ie binnen zou zijn, en afgaande op jouw schema zou ie dan ergens in de loop van volgende week "geproduceerd" moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

Ja de driefasen-laders konden ze niet inkopen ofzo, als ik het goed begrepen had. Maar goed, of ze dan in juni een auto inplannen terwijl de lader er niet is...geen idee. Blijft allemaal een beetje gissen. Wat dat betreft is my opel ook lekker duidelijk met "je auto wordt in gepland". Ja hoezo wordt ingepland...dat mag ik wel hopen ja. Wanneer ga je m plannen dan en wat is de uiteindelijk geplande datum? haha.

Ik hou me maar vast aan de verwachtte week die de dealer gaf dat ie binnen zou zijn, en afgaande op jouw schema zou ie dan ergens in de loop van volgende week "geproduceerd" moeten zijn.
Beter is nog de email die je van MyOpel krijgt, daar staat het in het engels:

"We’re excited to inform you, that your new Opel has been scheduled for production.

With the next update we’ll even let you take a sneaky peak at your new Opel’s in the plant.

While you’re waiting, why not get to know your new Opel using the myOpel?"

Die volgende update heb ik nooit gehad dus dat is sowieso al mooi. En "has been scheduled " en "wordt gepland" zijn toch wel 2 andere dingen.

In de afbeelding bij de mail staat ook: "YOUR NEW OPEL WILL BE IN PRODUCTION SHORTLY".

Zal wel aan mij liggen maar 7 weken vind ik niet "shortly",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
India Sierra schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Beter is nog de email die je van MyOpel krijgt, daar staat het in het engels:

"We’re excited to inform you, that your new Opel has been scheduled for production.

With the next update we’ll even let you take a sneaky peak at your new Opel’s in the plant.

While you’re waiting, why not get to know your new Opel using the myOpel?"

Die volgende update heb ik nooit gehad dus dat is sowieso al mooi. En "has been scheduled " en "wordt gepland" zijn toch wel 2 andere dingen.

In de afbeelding bij de mail staat ook: "YOUR NEW OPEL WILL BE IN PRODUCTION SHORTLY".

Zal wel aan mij liggen maar 7 weken vind ik niet "shortly",
haha o een mail heb ik sowieso nog nooit gehad. Dus dat scheelt ook alweer. Bijzonder half karig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:35:
[...]

haha o een mail heb ik sowieso nog nooit gehad. Dus dat scheelt ook alweer. Bijzonder half karig allemaal.
Ja inderdaad, wil ik ook aangeven bij de dealer. Niet dat die er iets mee zal doen maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:08
Ik heb onlangs een Corsa D occasion met ingebouwde Touch & Connect navigatie gekocht.

Er staat echter een vrij oude mapversie op van 2012 of dergelijk.
Onlangs was ik bij de plaatselijke dealer langs geweest om te vragen of er een kaartenupdate beschikbaar is. Ze hadden geen recente versie op voorraad dus ik wordt er nog over teruggebeld.

Weet iemand hier of je zo'n kaartupdate ook elders kan krijgen? Van de dealer had ik begrepen dat dit met een gecertificeerde/beveiligde SD-kaart moet gebeuren.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:51:
[...]

Ik heb een nwe Crossland, besteld half maart, te verwachten levertijd okt ....
Een mail, en lange tijd niets meer.
Toen ineens vorige week donderdag 'uw auto is binnen'
Gisteren opgehaald ..

'gratis' de upgrade gekregen mbt intellilink5 ( was een 4.0 op de bestellijst ) en alsnog parkeersensoren.

Nu moet je via opel-connect kunnen koppelen, maar in de app en webpagina staat dat het gelukt is, maar de radio zelf "geen services"
Kan zelfs niet naar Wifi laten zoeken ( hotspot )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@India Sierra Heb jij ook een 3-fase Corsa besteld? Wel even paar foto's showen als je hem hebt. Welke kleur en opties hebben jij en @Prullenbak84?

Fijn om te weten dat de volgende fase is dat hij gemaakt is :+ Ben benieuwd wanneer dit gaat verschijnen.

Kan niet wachten totdat we amper nog hoeven te tanken, alleen de Grandland nog dan. De Zappi hangt ook al klaar :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:49:
@India Sierra Heb jij ook een 3-fase Corsa besteld? Wel even paar foto's showen als je hem hebt. Welke kleur en opties hebben jij en @Prullenbak84?
Zwarte gs-line met 3-fasenlader, 17” wielen, donkere achterramen en keyless entry. Verder niks geks :)

Op t plaatje in My Opel is ie trouwens wit. Ook zoiets... :?

[ Voor 7% gewijzigd door Prullenbak84 op 15-08-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Prullenbak84 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:26:
[...]
Op t plaatje in My Opel is ie trouwens wit. Ook zoiets... :?
Bij mij is ie zwart in My Opel en is het een Edition uitvoering :') De optie lijst eronder klopt ook niet met de bestelling. Maar als ik bij mijn Grandland kijk in My Opel klopt daar ook niks van. Missen allemaal opties.

Ik heb een e-GS Line besteld in juni in Orange Fizz met het Black Diamond dak en geblindeerde ramen achter, 17 inch velgen, Winter pakket, premium pakket, panorama dak, LED matrix koplampen, ACC, achteruitrij camera.

Vooralsnog geplande leverdatum 2 september volgens de dealer. Maar daar geloof ik niet veel van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Vooralsnog geplande leverdatum 2 september volgens de dealer. Maar daar geloof ik niet veel van. :+
Ook begin juni besteld toch? Als twee dealers dezelfde week schatten dan zal het misschien toch wel kloppen.

Volgens de tijdlijn van @India Sierra wordt het bij ons dus deze week spannend in My Opel :)

Onze auto's komen op dezelfde vrachtwagen naar Nederland denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:29

Aapje

Opel-beun
Prullenbak84 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Ook begin juni besteld toch? Als twee dealers dezelfde week schatten dan zal het misschien toch wel kloppen.

Volgens de tijdlijn van @India Sierra wordt het bij ons dus deze week spannend in My Opel :)

Onze auto's komen op dezelfde vrachtwagen naar Nederland denk ik :P
Mijne is 11 jan besteld, verwachte datum vlgns lease toko is nu 20-aug.... (Dealer zei zelf 17 eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:27
Ik ga morgen voor een Opel Astra K 1.0 business+ kijken. Komt uit 2015, en is tot op heden 2x gebruikt bij een fleer owner en voor de rest bij verkoop bedrijven.

Auto heeft 110k op de teller.

Zijn er nog aandachtspunten waar ik even naar moet kijken? Onderhoud maak ik me geen zorgen om (want leasebak), maar de algehele staat ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 21:40
leasebak = onderhoud is goed
Dat is verkeerde aanname.

Je zal je verbazen hoe vaak leasemaatschappijen het laatste jaar van eigendom geen grote onderhoudszaken meer uitvoeren. Dat dealer dus weigering krijgt voor bepaalde preventieve zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:49:

Fijn om te weten dat de volgende fase is dat hij gemaakt is :+ Ben benieuwd wanneer dit gaat verschijnen.

Kan niet wachten totdat we amper nog hoeven te tanken, alleen de Grandland nog dan. De Zappi hangt ook al klaar :)
Elegance, 3 fase idd.

Oranje, zwart dak en 17" velgen.
Panoramadak, park pilot (parkeersensors voor + achter en camera) en ACC.

In MyOpel kan ik inmiddels niks meer zien over het bestelproces, die 4de update heb ik dus nooit gehad (net als de derde update per mail met "sneaky peek", ook niet :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door India Sierra op 16-08-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
leonbong schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:55:
leasebak = onderhoud is goed
Dat is verkeerde aanname.

Je zal je verbazen hoe vaak leasemaatschappijen het laatste jaar van eigendom geen grote onderhoudszaken meer uitvoeren. Dat dealer dus weigering krijgt voor bepaalde preventieve zaken.
Euh, onderhoud is onderhoud. Wat versta jij onder geen "grote" onderhoudszaken?

Banden, vloeistoffen, filters, accu's worden gewoon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Zaken zoals bougies, maar ook wel luchtfilters, olieverversingen van automaatbakken.
Het zal je verbazen.

Voornamelijk de preventieve zaken waar je als berijder niet direct last van hebt. En waarbij de lease maatschappij soms gokt dat het niet binnen de periode dat zij nog eigenaar zijn tot een probleem leidt.
Als het de verwachting is dat auto naar de export gaat is dit nog sterker.

[ Voor 60% gewijzigd door leonbong op 17-08-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:27
Zo... Sinds gisteren eigenaar van een Opel Astra 1.0 Business+ uit december 2015 :)

Na jaren diverse auto's gereden te hebben (jongste was 2008) is dit wel een stapje hoger kwa rij ervaring en comfort.

Ik ben nog van alles aan het ontdekken, maar toch heb ik een aantal vraagjes. Wellicht dat deze opties er niet op zitten of ik moet het systeem eens gaan updaten (heb bijvoorbeeld geen Android Auto).

- een maat van mij had een Opel Astra K Station en die had de functie om de auto te laten toeteren vanaf zijn sleutel. Waar kan ik deze optie vinden?

- bij een YouTube video Af ik dat je in het display bij je toerenteller de maximale snelheid (weg waar je rijd) kan laten zien. Dit ben ik zelf nog niet tegengekomen. Is dit ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:14
@Knamix De android auto update heeft bij mij ook nog wat voeten in aarde gehad. Ik heb een astra sports tourer van augustus 2016 waarvan ze bij aanschaf zeiden dat er android auto op zat, maar na aanschaf bleek van niet.

Auto is 2x naar de dealer teruggeweest om de update uit te voeren waar android auto in zat, dit lukte ze niet, waarna een 3de keer er een verbinding met opel duitsland is geweest en zij de update hebben uitgevoerd.

Ik kan me dus goed voorstellen dat op jouw auto geen android auto zit, tenzij je hem ook laat updaten. Indien het er wel op zit zit het in de instellingen meteen ondr of boven de apple carplay optie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzcmBw-syCDd3jjEFrF3q4249To=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D8SOMqMJcuiRQCykc30tnfgH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:18

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Minder oranje lijkt die dan ik dacht.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Aapje Hele toffe kleur. Hou wel van een beetje knalkleur op een auto. Hier dezelfde samenstelling alleen dan de GS-line en zonder alarm, helaas nog steeds productie gepland :+

Grandland hebben we in het zwart, enige reden was dat dat voorraad auto was en 5000 euro korting. 5000 meer betalen voor alleen Topaz Blue kon ik niet verantwoorden :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
@Prullenbak84 jij ook verandering in de status?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VX277As8sdcdABbf9ifCc_XnHH4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lXbkbXUL3JFUb4AzyWkWzhgn.jpg?f=user_large

• Prullenbak84
Mooi! Nee, Hier nog niet helaas.

Maar ik zie mijn zwarte Corsa op jouw screenshot staan, dus ik denk dat ze gewoon in de war zijn ;)

• Ophidian
Prullenbak84 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

Mooi! Nee, Hier nog niet helaas.

Maar ik zie mijn zwarte Corsa op jouw screenshot staan, dus ik denk dat ze gewoon in de war zijn ;)
Misschien we ja :9 Kan hem nu ook toevoegen in de app zie ik. Ben benieuwd of 2 sept nog gehaald gaat worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Laatste noodzakelijk update na de EBC upgrade faal... (koop nooit EBC);

-Brembo HC coated schijven (voor)
-Brembo Xtra pads (voor)
-Hel Braided brake lines (voor en achter)
-ATE typ 200 dot 4 remolie.

Achter had ik al Brembo schijven en blokken (maar die zijn niet zo belangrijk voor dagelijks verkeer).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tOfDu9n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q9sK41g.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dl7SqVC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PnhKyK3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wl0VN6S.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u2ZpwD9.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Vanochtend de corsa-e afgehaald! Rijdt super natuurlijk. Eerste rit van 100km zit er al op.

Zit alleen te klooien met die app om op afstand de airco te starten, dat werkt nog voor geen meter. Of de app crasht, of er is iets "tijdelijk niet beschikbaar" of weet ik het, kansloos iig. Android auto gaat ook niet zo vlot, jammer. Verder eigenlijk niks te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@India Sierra Nice! Foto's? O-)

Hier is ie volgens de website gebouwd inmiddels sinds 20 aug, dus ben benieuwd wanneer ik wat van de dealer hoor. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:29:
@India Sierra Nice! Foto's? O-)

Hier is ie volgens de website gebouwd inmiddels sinds 20 aug, dus ben benieuwd wanneer ik wat van de dealer hoor. :D
Ha natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8VxC_ppp5GZvoDxw8G5j-1t2GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShFRdcSIas6zP6t88gacK3dk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ug3eH3rU4c3hjG2FBs-FF7uYYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6pr2VAlnLTD86Uz8IuzucIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Wat een stoere bak! Geweldige kleur ook.

Ik ben benieuwd naar praktijkervaringen. Hoeveel bereik haal je op een volle accu, hoe lang duurt opladen, enz enz enz :D

We are shaping the future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Alex) schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:56:
Wat een stoere bak! Geweldige kleur ook.

Ik ben benieuwd naar praktijkervaringen. Hoeveel bereik haal je op een volle accu, hoe lang duurt opladen, enz enz enz :D
Vanzelfsprekend rijdt de auto super.

Heb er nu 110km mee gereden, ~110km/h. Kostte me ong 40% accu. Natuurlijk ook steeds hard op het gas, is nog extra leuk nu.

Rij assistenten zoals lanekeep assist en ACC werken heel goed, eigenlijk niks over te klagen.

Koppelen met de app is met veel moeite gelukt, kreeg eerst veel vage meldingen. Ook als ik mijn "ritten" wil bekijken crasht de app. Opnieuw inloggen en dan werkte het koppelen met de auto iig. Het crashen is er nog steeds.

Snap ook niet waarom je geen % van de accu makkelijk kan zien. Enige manier is de stekker in steken :+

Wat me verder vooral opvalt, of juist niet natuurlijk, is hoe stil de auto van binnen is. Komende van een peugeot 108 is dit een verademing. Je hoort bijna niks, heerlijk :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Die app... ik zeg niks. Ruk ding.

Ik mis best wat gebruikersvriendelijkheid in de menu's van de auto. Maar je kan in principe alles snel vinden gelukkig.

Heb alleen nog niet door of de carkit nou twee telefoons slikt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLSOCJwLl-K9Ljc6jm4zOQlVxYE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x1y4AF8O1YNpHj0WV9kJzvZg.jpg?f=user_large

En hij is best oranje :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WheMrbUcXQ5aEzrh-5nM9EFvfQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vU7z0n1LXzQ7i5uqhSWR5f41.jpg?f=user_large
Avondsfeertje is ook leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:14
Was de Big Mac ook lekker ;)

Stond je daar afgelopen woensdagavond ook niet toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Crawl NL schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:19:
Was de Big Mac ook lekker ;)

Stond je daar afgelopen woensdagavond ook niet toevallig?
Gelredome bedoel je? Ik stond daar effe ja, milkshake halen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:14
Ja, Gelredome. Kwam er langs rijden en de kleur van je auto viel direct op. Mooie auto d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 23-08-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@India Sierra wat valt je tegen aan Android Auto? Gebruik het al een tijdje icm een Corsa E en vind het redelijk geniaal werken. Goed, sommige systemen zijn tegenwoordig wel beter maar die vind je eigenlijk alleen in het hogere segment (Audi, Mercedes).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ik ben ondertussen ook in deze fase beland :)

@India Sierra Mooi spul. Ik kan niet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Prullenbak84 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Ik ben ondertussen ook in deze fase beland :)

@India Sierra Mooi spul. Ik kan niet wachten.
Nice! Zou die dan toch op dezelfde vrachtwagen\trein komen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-06 11:14
Heeft iemand een overzicht van de onderhoudsintervallen van de Astra K (1.0T)? Ik ken de standaard 30.000km of 1 jaar, maar ben op zoek naar een specifiekere interval. Denk aan: bougies 4 jr. of 60.000km, interieurfilter 2 jr. of 40.000km, poly v-riem 10 jr of 150.000km... etc.

In het boekje van mijn vorige Corsa D stond dit wel netjes vermeld, in die van de Astra K niet. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

MadMarky schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:48:
@India Sierra wat valt je tegen aan Android Auto? Gebruik het al een tijdje icm een Corsa E en vind het redelijk geniaal werken. Goed, sommige systemen zijn tegenwoordig wel beter maar die vind je eigenlijk alleen in het hogere segment (Audi, Mercedes).
Het touchscreen werkt wat traag vind ik en je moet best hard drukken. Maar dat ligt niet aan android auto.

Het kan mijn telefoon zijn (galaxy A50) maar het opstarten duurt lang en switchen tussen apps duurt ook best lang. En bijv een spotify lijst langer dan X nummers kun je niet ver genoeg in scrollen. Verder lijkt het wel prima te werken inderdaad, denk dat ik wat initiele kuren had waar het probleem tussen scherm en stoel zat ;)

Probeer nu de update te installeren voor het multimedia systeem. Update "4_085_19.1E028.5 19-06-20". Raar dat die er nog niet op staat voor een auto die begin aug geproduceerd is maar goed. Update is 6.7GB dus fat32 usb kan al niet. Voor hulp met updaten staat er dat je naar de helpFaq moet maar daar kun je niks vinden over updaten 8)7 Geen idee of dat syteem exFat accepteerd.

De dealer vertelde me zaterdag nog dat hun showroom auto sinds een update bricked is en niks meer doet dus ik ben huiverig. Ga eerst het een en ander navragen :+ Of heeft iemand hier de update al gedaan :P ?

Wil de update wel graag doen, hoop dat dat de myOpel app fixt zodat ik tenminste de airco aan kan zetten op afstand, toch wel leuke feature. Accu percentage uitlezen gaat wel goed gelukkig via de app.

Verder nog over die app, wat een draak is dat mijn hemel. De ritten die ik heb gemaakt staan allemaal bij "overig" en zodra ik ergens in dat ritten tabblad klik crasht heel de app. En de airco aanzetten werkt dus niet. Het pairen met de auto was ook een drama. Schijnbaar als je het voor elkaar krijgt een rit te bekijken staat alles nog in Liters ipv kWh etc.. Fantastisch.

[ Voor 16% gewijzigd door India Sierra op 24-08-2020 10:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
Afgelopen week was t feest met mijn Corsa D:

Neem de afslag van een snelweg, wil terugschakelen en *plok* koppelingspedaal op de bodem.
De auto stond nog wel in versnelling, dus ik dacht dat het wel iets met een kabeltje zou zijn.

Auto zonder te koppelen naar werk gereden en daar de ANWB gebeld.
Blijkt er een hydraulische koppeling in te zitten die in de bak lekt. ANWB meneer heeft de olie bijgevuld en even ontlucht zodat ik eind van de dag iig naar huis kan rijden.

Naar huis rijden ging prima, er zat genoeg olie in t bakje om de koppeling naar huis te kunnen gebruiken.

Thuis garage gebeld, en de volgende dag gebracht.

Best een duur geintje nog achteraf:
Om bij het lekkende onderdeel te komen moet de versnellingsbak er af.
Als die er toch af is kan je net zo goed de koppeling vervangen
Bij het afhalen van de bak bleek de uitlaat (middendemper) zijn beste tijd ook gehad te hebben en lassen ging niet meer.
Dus die ook maar nieuw...

Heb nog even getwijfeld om een nieuwe auto te kopen, maar had even geen zin in gedoe.

Nu heb ik een corsa D op 205.000km met nieuwe koppeling en uitlaat en niet vies van een slokje olie :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MuVf1gzPmk392LTqSVyofSb1p0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKAZ6yCgxPpfOlmMxgx3tss5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pp25fEOZvzsMUkbIECwl1l9ioXc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TMC7lZ4Hz6RwYEdIL57ZnFt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3SXcdmel_8--Q3yHAkFcHSOn9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KakStqeNgnqkGHWgxYU62yKE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VQwAVVvBIfOdoYc50gi6przagc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYsMQOHd7cFqc4Sd8n8ynOg9.jpg?f=fotoalbum_tile

Laatste plaatje is de oude koppeling en een of ander lager

[ Voor 42% gewijzigd door ZtaaB op 24-08-2020 12:43 ]

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Laatste plaatje is de oude koppeling en een of ander lager
Druk lager.

Helaas toch een zwak punt van opel koppelingen. De secundaire cilinder lek gaat van de koppeling gaat vaak lekken.
De primaire is de cilinder die aan het pedaal zit.
De secundaire cilinder is die tegen de versnellingsbak aan zit.

Het hydraulisch systeem voor de koppeling is gecombineerd met de remmen. Het systeem is echter zo ontworpen dat leiding vanaf het reservoir naar de remmen onderaan zit. De leiding naar het koppelingsysteem op 50% van het reservoir zodat er bij lekkage van het koppelingssysteem er wel altijd vloeistof beschikbaar is voor de remmen.

Zomer 2019 had ik met mijn zafira ook problemen met de koppeling.
Na een lange rit in frankrijk/spanje in de hitte met de caravan kon ik in één keer het pedaal naar bodem trappen en werd er niet ontkoppeld. Een tweede keer trappen voldeed, even met je voet het pedaal terug trekken op opnieuw trappen.
Als ik tijd pauze had gehouden was er geen probleem.
Op advies van opel assitance NL niet direct naar garage gegaan zij dachten aan een lekke secundaire cilinder. Die zeiden zolang je genoeg remvloeistof heb lekker doorrijden en pas in NL repareren. Omdat het onderdeel niet altijd snel leverbaar is.

Ik ben toen toch naar een spaanse piepkleine opel garage/dealer (maar 2 nieuwe auto's in de showroom) op bestemming gegaan de hoofdmonteur daar(een zestiger die geen woord engels) was heel scherp.
Die hoorde mijn verhaal aan dat het alleen na lang rijden met caravan in de hitte was, zijn conclusie mogelijk te veel vocht in de remvloeistof in de koppelingcilinder die heet van de versnellingsbak wordt. Door de extra belasting van de caravan.
Hij gaf aan dat bij een remvloeistofwissel het koppelingsdeel niet wordt ververst. De beste man heeft de auto op de brug gezet om op zichtbare lekkage te controleren en heeft koppelingsdeel ververst.
Ik hoefde alleen de vloeistof te betalen dat was +/-20€.
Overigens adviseerde hij ook bij een eventueel lek om het pas in NL te fixen ivm levertijd onderdelen.

Daarna geen problemen meer met de koppeling, het systeem was gelukkig dus niet lek. De spaanse monteur zei ook nog dat het koppelingssysteem vervuild raakt met rommel uit remsysteem en dat daardoor de koppelingscilinders lek gaan op de zuigerstang afdichting.
Hij vond het een slechte zaak dat tegenwoordig opel voor het koppelingssyteem geen ververs interval meer voorschrijft.

Na onderzoek op google wordt dit (vervuiling uit remsysteem) ook in DLD en UK als meest waarschijnlijke oorzaak genoemd voor het lek gaan van de secundaire cilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
Op vakantie ver van huis zijn zulke grappen een stuk minder leuk!

Helaas was ik wel een beetje duurder uit dan 20 euro. Maar ik kan weer even door en das ook wel handig. Denk niet dat ie de 400k gaat redden, maar je weet nooit ;)

De koppeling bonkte ook bij wegrijden op koude motor in de 1e versnelling dus dat zal nu ook wel verholpen zijn.

Die nieuwe Corsa’s hier in het topic zien er trouwens gelikt uit. Ben benieuwd wat die elektrische over een paar jaar 2e hands doen :9

[ Voor 16% gewijzigd door ZtaaB op 24-08-2020 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

ZtaaB schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:46:
Op vakantie ver van huis zijn zulke grappen een stuk minder leuk!

Helaas was ik wel een beetje duurder uit dan 20 euro. Maar ik kan weer even door en das ook wel handig. Denk niet dat ie de 400k gaat redden, maar je weet nooit ;)

De koppeling bonkte ook bij wegrijden op koude motor in de 1e versnelling dus dat zal nu ook wel verholpen zijn.

Die nieuwe Corsa’s hier in het topic zien er trouwens gelikt uit. Ben benieuwd wat die elektrische over een paar jaar 2e hands doen :9
Indicatie van (private)leasemaatschappij was ~15K over 5 jaar en ~75k km. 35k nieuwwaarde. En dan is het nog de vraag hoe het met de EV markt is. Misschien is 50kWh / 100kW snelladen / ~300km bereik dan helemaal niks meer. Who knows. Maar het is een fantastische auto iig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ik gok dat de kans erin zit dat ik mijne overneem als de prijs sub 20k is en de EV markt idd niet zo verpest is.... :)

M.b.t. de koppelingen, deze hydraulische koppeling bestaat al sinds de Astra-G (98). Daar staat ook geen onderhoud voorgeschreven. Maar remvloeistofwissel wel, daar zou in mijn optiek bij een goede onderhoudsbeurt ook de remvloeistof in de koppeling kunnen gedaan worden. Echter is dat erg lastig want de laatste 10cm van de leiding zit IN de bak. En de ontluchting buiten de v-bak... Dus je kan alleen met vacuumsystemen de vloeistof eruit zuigen. Maargoed, de Corsa's van 2008~2012 beginnen ook al hun 'autoleven' gehaald te hebben. By design tegenwoordig dat ze niet lang meegaan. Overigens klapte vroeger de meeste koppelingen (als je bijv. caravans trekt/zwarebelasting/veel trapt) al met 180.000km eruit.

[ Voor 78% gewijzigd door Aapje op 25-08-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
India Sierra schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:53:
[...]

Indicatie van (private)leasemaatschappij was ~15K over 5 jaar en ~75k km. 35k nieuwwaarde. En dan is het nog de vraag hoe het met de EV markt is. Misschien is 50kWh / 100kW snelladen / ~300km bereik dan helemaal niks meer. Who knows. Maar het is een fantastische auto iig :)
Valt opzich nog mee wat ze tegen die tijd moeten kosten. Kijk over een paar jaar wel weer rond :)
Aapje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:35:
Ik gok dat de kans erin zit dat ik mijne overneem als de prijs sub 20k is en de EV markt idd niet zo verpest is.... :)

M.b.t. de koppelingen, deze hydraulische koppeling bestaat al sinds de Astra-G (98). Daar staat ook geen onderhoud voorgeschreven. Maar remvloeistofwissel wel, daar zou in mijn optiek bij een goede onderhoudsbeurt ook de remvloeistof in de koppeling kunnen gedaan worden. Echter is dat erg lastig want de laatste 10cm van de leiding zit IN de bak. En de ontluchting buiten de v-bak... Dus je kan alleen met vacuumsystemen de vloeistof eruit zuigen. Maargoed, de Corsa's van 2008~2012 beginnen ook al hun 'autoleven' gehaald te hebben. By design tegenwoordig dat ze niet lang meegaan. Overigens klapte vroeger de meeste koppelingen (als je bijv. caravans trekt/zwarebelasting/veel trapt) al met 180.000km eruit.
Klopt, mijn D heeft z'n beste tijd wel gehad en was de reparatie eigenlijk niet waard. Maar hij stopte ermee vlak voor de vakantie en ik wilde na terugkomst van vakantie meteen weer een rijdende auto. Dan maar even oplappen, bij de volgende grote reparatie ben ik er wel klaar mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
ZtaaB schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

Valt opzich nog mee wat ze tegen die tijd moeten kosten. Kijk over een paar jaar wel weer rond :)

[...]

Klopt, mijn D heeft z'n beste tijd wel gehad en was de reparatie eigenlijk niet waard. Maar hij stopte ermee vlak voor de vakantie en ik wilde na terugkomst van vakantie meteen weer een rijdende auto. Dan maar even oplappen, bij de volgende grote reparatie ben ik er wel klaar mee :+
Beetje de reden dat ik m'n Astra G met 500k weg gedaan heb :') Telkens was er IETS aan de hand de laatste tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aapje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

Beetje de reden dat ik m'n Astra G met 500k weg gedaan heb :') Telkens was er IETS aan de hand de laatste tijd :D
500k :o

Dat die nog weggeroest was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

500k :o

Dat die nog weggeroest was ;)
Hoezo? Astra G is best wel een degelijk scheurmobiel, al zeg ik het zelf. heb de mijne nu al 3x door de APK gekregen zonder ook maar een lasapparaat gezien te hebben. (wel andere dingetjes...)
Was met de Corsa B die ik hiervoor had wel anders ;(

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
geenwindows schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:11:
[...]

Hoezo? Astra G is best wel een degelijk scheurmobiel, al zeg ik het zelf. heb de mijne nu al 3x door de APK gekregen zonder ook maar een lasapparaat gezien te hebben. (wel andere dingetjes...)
Was met de Corsa B die ik hiervoor had wel anders ;(
Ik had ook mazzel met m'n Astra G, maar de meeste (en overigens H ook) hebben slechte lak en roest problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:19:
[...]

Ik had ook mazzel met m'n Astra G, maar de meeste (en overigens H ook) hebben slechte lak en roest problemen.
het enige roestpuntje wat aandacht nodig heeft is een bevestigingspunt van het subframe, maar dat is al 3 jaar zo, denk eerder dat het blok ('t is een z22se met bijna 300K ervaring) ermee uitschijt dan dat dit een apk afkeur wordt :+

voordeel is wel, er staan genoeg G'tjes op de sloop die ik kan plunderen!

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
India Sierra schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
En dan is het nog de vraag hoe het met de EV markt is. Misschien is 50kWh / 100kW snelladen / ~300km bereik dan helemaal niks meer. Who knows.
Dit is inderdaad de grote gok. Maar ik heb de stap gewaagd, omdat van een corsa op benzine die 1:16 rijdt hetzelfde te zeggen valt: Wat geeft men daar over een jaar of 6 nog voor? Je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Prullenbak84 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:42:
[...]

Dit is inderdaad de grote gok. Maar ik heb de stap gewaagd, omdat van een corsa op benzine die 1:16 rijdt hetzelfde te zeggen valt: Wat geeft men daar over een jaar of 6 nog voor? Je weet het niet.
Precies dat dus, al heb ik inderdaad meer vertrouwen in een EV dan een ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
geenwindows schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:25:
[...]

het enige roestpuntje wat aandacht nodig heeft is een bevestigingspunt van het subframe, maar dat is al 3 jaar zo, denk eerder dat het blok ('t is een z22se met bijna 300K ervaring) ermee uitschijt dan dat dit een apk afkeur wordt :+

voordeel is wel, er staan genoeg G'tjes op de sloop die ik kan plunderen!
Je kan geluk hebben, maar ook pech... Ik weet dat mijn G goed gebruikt was als daily voor relatief korte ritjes. (LPG3 bak). Mijn andere G een diesel was gebruikt voor lange ritjes, dat merkte je duidelijk eraan. Veel minder slijtage op de ophanging. Roest viel aansich bij beide reuze mee. Maargoed, als je nog opzoek bent, heb nog wat onderdelen liggen... 2 nieuwe interieur filters, jaar oude depo koplampen(zwarte tint), zgan compressor voor de airco, noem maar op :-) remblokken/remkabels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
die van mij had een goede eerste eigenaar, die was een snelweg vreter, de 2e.... tja... dat was een Opperhoofd Beunhaas! vermoedelijk uit Westland, ivm raamsticker. wat een allende, alles was naar de ballen geholpen, eigenlijk totalloss... Maar ik heb hem van zijn ondergang gered, kabelbomen was vernagelt, terwijl aftermarket spul vrijwel altijd plug&play zijn, stoelen vast gezet met parkers, idem voor de gordelspanner... Al met al, vrij veel spul is nieuw...
Het enige wat nu echt moet gebeuren is de multiriem, die ligt als een hoopje spaghetti op de passagiersstoel :') voor de rest heb ik alles gereed.
die was ik 3 jaar geleden vergeten te vernieuwen, zal denk ik net zo oud zijn als de ketting (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
geenwindows schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:47:
[...]

die van mij had een goede eerste eigenaar, die was een snelweg vreter, de 2e.... tja... dat was een Opperhoofd Beunhaas! vermoedelijk uit Westland, ivm raamsticker. wat een allende, alles was naar de ballen geholpen, eigenlijk totalloss... Maar ik heb hem van zijn ondergang gered, kabelbomen was vernagelt, terwijl aftermarket spul vrijwel altijd plug&play zijn, stoelen vast gezet met parkers, idem voor de gordelspanner... Al met al, vrij veel spul is nieuw...
Het enige wat nu echt moet gebeuren is de multiriem, die ligt als een hoopje spaghetti op de passagiersstoel :') voor de rest heb ik alles gereed.
die was ik 3 jaar geleden vergeten te vernieuwen, zal denk ik net zo oud zijn als de ketting (2007)
Zoals je 't beschrijft hoe de jouwe was.... dan heb ik Astra's in nieuwstaat naar de sloop gestuurd ;-) Mijn groene Astra LPG had een nieuw linker voorwiellager nodig en de motor was wéér beetje op... en de airco had 1 lekke leiding rest was nieuw :') Maja elektro kart nu op de oprit, dus geen nut voor die astra ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Aapje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:00:
[...]

Zoals je 't beschrijft hoe de jouwe was.... dan heb ik Astra's in nieuwstaat naar de sloop gestuurd ;-) Mijn groene Astra LPG had een nieuw linker voorwiellager nodig en de motor was wéér beetje op... en de airco had 1 lekke leiding rest was nieuw :') Maja elektro kart nu op de oprit, dus geen nut voor die astra ;-)
– bobine
– egr weggehaald en uit geprogrammeerd.
– grote onderhoudsbeurt. (waarom “vergeet” men de brandstof- en interieurfilter???)
– einddemper vervangen. (ik heb geen middendemper)
– luchtfilter vervangen (zat een open gatenkaas “power”filter op, m'n pink paste door de gaten heen...)
- cockpit vervangen + bekabeling herstelt)
– BC vervangen door de Veramon BC (ivm dode pixels)
- elektronica middenconsole reparatie (solderen ipv. kroonsteentjes en met isolatietape in elkaar gedraaide zooi.)
– achterlichten vervangen + kabel herstelt.
– koplampen vervangen + bekabeling (de oude waren totaal vernageld, welke prutser kit xenon lampen vast? (beugeltje omdraaien was de oplossing...)
- Remmen achter vervangen (schijf+blokken) en voorzijde schoongemaakt.
– Achterremklauw RA vervangen
– div. remleidingen vervangen.
- brandstofleidingen. (stukje vanaf tank tot eerste koppelstuk staat nog op de to-do lijst)
- ABS pomp vervangen + stekker hersteld (C0550, C0110 en c0241)
– ashoes linksvoor bakzijde vervangen.
– stuurkogels L en R.
- spiegelbedieningsschakelaar
- Carterventilatie Mod
– gordelspanner passagier voor (kapot getrokken??)
- voorstoelen goed vast gezet
- fuseekogel RV (complete draagarm)
- schokdempers achter (beide)
- banden
- airco condensor
- radiateur
- div. interieurdelen vervangen/gerepareerd.
en dan zal ik vast nog wat vergeten zijn. het heeft meer gekost dan een 2e handse goede astra eigenlijk zou hebben gekost...
Motor zelf was ondanks hoge kilometers nog oké (voor zover ik kon zijn onder de kap en proefrit)
en nu 3 jaar later doet ie het nog steeds, behalve dan dat ie nu even stil staat ivm geen werkende dynamo..

maar ik zie hier op de sloop ook G'tjes staan waarbij ik me afvraag wat er eigenlijk mis mee is...
(ik ben inmiddels een kleine 1 1/2 jaar niet meer op een sloperij geweest...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:18

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Meer opelbeuntjes is altijd beter :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Aapje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:35:

Tja ik weet het niet dit is wat de monteur vertelde dat mbt de koppeling.

Nu is het mij al wel eens opgevallen dat handleiding van bijvoorbeeld een usa chevrolet cruze met 1.4t dit soort dingen wel noemt met onderhoudsintervallen. Een cruze 1.4t handbak is technisch gelijk aan Astra j 1.4t.

Ik heb daarom ook de handleiding van een usa sprak die gelijk is aan een Karl. Handig om te weten wat voor onderhoudsintervallen voor dit soort zaken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@India Sierra en @Aapje ik zag jullie bericht over de automatische wisser stand. Als het contact uit en aan is geweest moet je de wisser uitzetten en weer op interval/sensor stand.

Dit komt doordat het bij Peugeot en Citroen anders is. Daar zet je de regensensor aan door een tikje naar beneden te doen wat bij Opel eenmalig wissen is. Met weer tikje naar beneden staat ie weer uit. Inplementatie bij de Opels is wat onhandig. Mijn Grandland heeft hetzelfde probleem :+ Peugeot is wat dat betreft beter, dan zet je hem na contact aan meteen aan door even pookje een keer naar beneden te tikken. Terwijl je bij de huidige Opels alleen aan indicatielampje kan zien of ie aanstaat.

Bij mijn vroegere Astra bleef het idd wel aan en dat leverde nog wel eens schade aan de rubbers op als het gevroren hd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ophidian schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:48:
@India Sierra en @Aapje ik zag jullie bericht over de automatische wisser stand. Als het contact uit en aan is geweest moet je de wisser uitzetten en weer op interval/sensor stand.

Dit komt doordat het bij Peugeot en Citroen anders is. Daar zet je de regensensor aan door een tikje naar beneden te doen wat bij Opel eenmalig wissen is. Met weer tikje naar beneden staat ie weer uit. Inplementatie bij de Opels is wat onhandig. Mijn Grandland heeft hetzelfde probleem :+ Peugeot is wat dat betreft beter, dan zet je hem na contact aan meteen aan door even pookje een keer naar beneden te tikken. Terwijl je bij de huidige Opels alleen aan indicatielampje kan zien of ie aanstaat.

Bij mijn vroegere Astra bleef het idd wel aan en dat leverde nog wel eens schade aan de rubbers op als het gevroren hd :D
Ik zeg niks over de PSA samenvoeging verder :P Maar of 't beter wordt ervan... :DDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:48:

Ik vind het in ieder geval irritant. Maar goed, even aanzetten kan nog dan. Maar dat hij ook niet fatsoenlijk werkte met miezer was nog irritanter. Hele ruit zat onder, zag niks maar wissen gebeurde niet. Hopelijk eenmalig incident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hier ook de nieuwe Opel Corsa besteld via ANWB private lease.
Verwachte levertijd : Week 48 :X

- GS line 1.2 turbo
- Nautic Blue
- Premium Pakket
- Winter Pakket
- Elektronische handrem

[ Voor 34% gewijzigd door ricjuh op 28-08-2020 17:02 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Eindelijk!!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzVb2vZc5EaVeH4L1OeA2cgC0CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfpIMoNaEJ844WyoSQ5N9JtR.jpg?f=fotoalbum_large

Order bevestigd op 09-06-2020

[ Voor 4% gewijzigd door pa3eia op 28-08-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Nice @pa3eia! :+

Hier doet de My Opel site het sinds vanavond niet meer. Krijg de melding "Sorry!" met de foto van een hond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
@Prullenbak84 Jij nog wat gehoord? Hier inmiddels bericht van de dealer dat ie in Rotterdam staat, verwacht hem aankomende week binnen te krijgen.

Klopt dat tijdschema van @India Sierra best goed. :)

My opel website heeft nog steeds storing :+

[ Voor 12% gewijzigd door Ophidian op 29-08-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Andere vraag, ik wilde graag iets als "leafspy"of "scanmytesla" hopen te vinden voor de corsa-e / e208. Heeft iemand al iets gevonden wat er op lijkt?

Ben aan het kijken voor een goedkope obd2 bluetooth adapter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:46:
@Prullenbak84 Jij nog wat gehoord? Hier inmiddels bericht van de dealer dat ie in Rotterdam staat, verwacht hem aankomende week binnen te krijgen.
Ik zit ongeveer op hetzelfde schema. Schijnt ook in Rotterdam te staan maar zou volgende week bij de dealer zijn...zou op zich kloppen met de week achterstand die ik op jou heb ;) maar ik hoop toch dat dat misschien ook al deze week wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ik zag afgelopen vrijdag een oprijwagen van Broekhuis rijden langs 't Apeldoornse kanaal met een oranje Corsa erop :) Er zit voortgang in de levering gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
T/m 29 augustus zijn er 444 Corsa's deze maand op kenteken gezet, waar van 116 Corsa-e's :)

https://www.kentekenradar.nl/auto/opel/corsa/

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Morgen naar Polen met de OPC... O-) kijken of ik het met 2x tanken haal (het is 750km vanaf mij), zal een blokje onder m'n rechter pedaal leggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Zie ik dit nou goed, https://developer.groupe-psa.io/
Kunnen we zelf iets ontwikkelen tegen api's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Aapje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:08:
Zie ik dit nou goed, https://developer.groupe-psa.io/
Kunnen we zelf iets ontwikkelen tegen api's?
Ok da's wel gaaf :9

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Vooral wat ik tegenkwam erop:
. Under certain circumstances you will also be able to remote control some features of your vehicles, like opening the doors or turning AC on! Groupe PSA’s APIs are based on open standards: OpenAPIv3, JSON, GeoJson & HAL. Using this You will be able to access a lot of your vehicle data like geolocation, fuel consumption, mileage before maintenance or even remaining time of charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
@Ophidian Het zit er nu toch aan te komen. Hij is bij de dealer. Volgende week is het zo ver! Ik ben ook even wezen kijken, en mocht je het je nog afvragen:
Hij heeft toch een armsteun :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
Prullenbak84 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:50:
@Ophidian Het zit er nu toch aan te komen. Hij is bij de dealer. Volgende week is het zo ver! Ik ben ook even wezen kijken, en mocht je het je nog afvragen:
Hij heeft toch een armsteun :)
Nice, hier vandaag ook gebeld dat hij er is. Volgende week woensdag 11.30 ophalen d:)b

Dus inderdaad letterlijk dezelfde boot :9

[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 01-09-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:39
Vraagje aan Astra J rijders , ik wil mijn dimlicht vervangen voor LED lampen maar welke passen er nou echt goed? (En geven natuurlijk goed licht).
Probleem is altijd dat er van die grote koelblokken/ventilators aan zitten.

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ComTech schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:21:
Vraagje aan Astra J rijders , ik wil mijn dimlicht vervangen voor LED lampen maar welke passen er nou echt goed? (En geven natuurlijk goed licht).
Probleem is altijd dat er van die grote koelblokken/ventilators aan zitten.
Dat is niet altijd het geval, en kijk maar eens in het LED topic. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 08:23
We zijn ons wellicht aan het oriënteren op een Astra. Model wat ik nu op het oog heb heeft een R4 model navigatie. Wat is nu daadwerkelijk het verschil met de 900?

De 900 heeft een groter en strakker scherm en andere knoppen op het stuur. Is de functionaliteit van de knoppen op het stuur anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@Prullenbak84 Jij hebt ook je kenteken binnen inmiddels? :+ Hier is ook het bouwoverzicht op my opel verdwenen. Ben nog langs de dealer gereden, maar zag hem niet staan helaas. Ving wel een glimps op van een Oranje GS line maar die stond net ergens binnen ;) Ach we zien hem woensdag wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ophidian schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:53:
@Prullenbak84 Jij hebt ook je kenteken binnen inmiddels? :+ Hier is ook het bouwoverzicht op my opel verdwenen. Ben nog langs de dealer gereden, maar zag hem niet staan helaas. Ving wel een glimps op van een Oranje GS line maar die stond net ergens binnen ;) Ach we zien hem woensdag wel :D
Nee kenteken nog niet. Krijg ik een dezer dagen wel te horen :)
Pagina: 1 ... 24 ... 51 Laatste