Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Touchdomex schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:34:
[...]
Grootste nadeel van die PSA dingen zijn toch wel echt die heel erg lelijke versnellingspoken bij de automaten. Why de fuck hebben ze die ook overgenomen :/
Ik vind ze nog wel leuk :$
fisherman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:29:
[...]
Ja ik kreeg inderdaad als opmerking dat het geen echte opel was.
Vreemd, want inderdaad is Opel natuurlijk al heel lang niet zelfstandig meer. Maar welk merk is dat nog wel? Tegenwoordig werkt opel zelfs samen met Toyota (of andersom)
Ik heb er gisteren maar niet meer naar gekeken op FB naar de reacties. Beetje vreemd volk daar lijkt het.

Met PSA is in ieder geval het premium luxe gevoel dat opel met bepaalde modellen wil uitstralen tot zijn recht gekomen. Dat was onder GM niet gebeurd. PSA maakt qua benzine fijnere motoren, maar THP motoren waren ik het verleden alles behalve probleemloos. Ook veel Mini rijders hadden problemen met deze motoren. Ik weet niet of ze ook nog in andere bmw's lagen.
Qua elektrische aandrijflijn en accu moeten de eerste ervaringen natuurlijk opgedaan worden. GM had wel al ervaring opgedaan met de vorige Ampera. Die had vooral problemen door de range extender meen ik. Qua accu is deze heel betrouwbaar gebleken, ook wat betreft degradatie ervan.
Ja raar volk, ik kijk er liever niet _o- Herkende toevallig de foto van je tellers/range/..., Vandaar :p

1.6 THP was inderdaad een probleem blokje, lag inderdaad ook in Mini's en BMW's 114-118i (Prince motor). PureTech nu is prima betrouwbaar, 1.2T is ook echt een goed blok. En met de Hybrid(4) in de Grandland X hebben ze ook een leuke aandrijflijn oOo
McKaamos schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:18:
Hey @MK_ , mag m'n Vecje eigenlijk ook in de TS? Vind dat er een veel te kleine show is tbh :P

[Afbeelding]
Vectra GTS 1.8 uit 2006
Ik voeg hem toe :) Welke bouwmaand en motorcode? Z12XER zeker?

Als er nog meer Opel rijders hun auto er in willen, let me know oOo :D :*)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MK_ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:40:
[...]

Ik vind ze nog wel leuk :$
Die pookjes? Serieus?

Enige wat echt slecht was van PSA en wat over is genomen :P

Verder vind ik PSA het best prima doen met auto's. Gelukkig niet dat rare kleine stuurtje en rare tellerhuis van Peugeot overgenomen dus ies helemaal mooi!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 13:13
Als we moeten wachten op goed weer, komt die foto er nooit.
Hierbij mijn aanwinst sinds afgelopen maandag :*)

Astra Sports Tourer 1.0T uit 2017.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zw0QURK14dmAXJ2mWp8HlQSsPi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDAcavSZkjYRQye95iKNqNM4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:47
MK_ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:40:
[...]

Als er nog meer Opel rijders hun auto er in willen, let me know oOo :D :*)
Je mag mijn Ampera E wel toevoegen aan de TS.

Ik zie trouwens mijn oude auto aangeboden worden:
Die zag er nadat ik hem kocht nooit zo blinkend meer uit tot nu toe.
https://www.autotrack.nl/a/opel-astra-49936674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
CappieL schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:58:
Met 2 jonge kinderen werd de Kia Rio toch iets te krap

Het is een 1.0 Innovation edition met 105 pk. Ik twijfel nog of ik hem laat chiptunen naar 130 pk.
Ik vind 105 uit zo'n klein 3 cilindertje al bijzonder veel. Met nog meer vermogen zal het blokje er alleen maar meer onder te lijden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xcode35
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 11:38
Heeft er iemand hier op het forum een werkende MDI2?

Ik probeer al een tijdje de Android auto update op mijn Astra K 2016 te krijgen, maar tot zover krijg ik van de Opel dealers die ik benaderd heb of geen offerte, of een offerte van 300 euro plus. Terwijl het enkel gaat om 3 USB sticks te programmeren vanuit SPS (SPS + android update kosten 105 euro)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
fisherman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Ja ik kreeg inderdaad als opmerking dat het geen echte opel was.
Vreemd, want inderdaad is Opel natuurlijk al heel lang niet zelfstandig meer. Maar welk merk is dat nog wel? Tegenwoordig werkt opel zelfs samen met Toyota (of andersom)
Ik heb er gisteren maar niet meer naar gekeken op FB naar de reacties. Beetje vreemd volk daar lijkt het.

Met PSA is in ieder geval het premium luxe gevoel dat opel met bepaalde modellen wil uitstralen tot zijn recht gekomen. Dat was onder GM niet gebeurd. PSA maakt qua benzine fijnere motoren, maar THP motoren waren ik het verleden alles behalve probleemloos. Ook veel Mini rijders hadden problemen met deze motoren. Ik weet niet of ze ook nog in andere bmw's lagen.
Qua elektrische aandrijflijn en accu moeten de eerste ervaringen natuurlijk opgedaan worden. GM had wel al ervaring opgedaan met de vorige Ampera. Die had vooral problemen door de range extender meen ik. Qua accu is deze heel betrouwbaar gebleken, ook wat betreft degradatie ervan.
Zou heel ver van dat forum afblijven, ben er al 1,5 jaar uit en mis het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ArcticWolf schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:05:
[...]

Wel jammer dat dat zo gelopen is. Ik zie het meer overigens. In het Volvo wereldje zijn er ook een paar die het daar uitmaken, Motor Forum loopt ook leeg en is weinig echt actief nog. Best jammer ergens. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:05:
[...]

Wellicht had ik beter moeten weten dat daar veel jonge gastjes van een jaar of 18 zitten die het stoer vinden om in een auto met zo groot mogelijke velgen te rijden en zo min mogelijk comfort.
Ik ben met 40 jaar tenslotte al lang geen 18 meer.
Overigens wil ik nog wel de ramen achter laten voorzien van folie, maar ik heb nog geen idee of daar veel verschil tussen zit. Ik zag dat je dit ook gewoon door Carglass kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:19
xcode35 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:57:
Heeft er iemand hier op het forum een werkende MDI2?

Ik probeer al een tijdje de Android auto update op mijn Astra K 2016 te krijgen, maar tot zover krijg ik van de Opel dealers die ik benaderd heb of geen offerte, of een offerte van 300 euro plus. Terwijl het enkel gaat om 3 USB sticks te programmeren vanuit SPS (SPS + android update kosten 105 euro)
Al heb je een MDI of een MDI 2 je moet toch de software van de servers van Opel downloaden wat geld kost, en dat lukt ook alleen met een ingelogd account (wat een dealer alleen heeft.).
Ik denk dat de kennis bij die dealers die je benadert heb er niet is om dat goed uit te voeren.
Welke regio zit je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 09:50
Gisteren m’n HMI 2.0 laten vervangen door een HMI 2.5 unit. Met wat programmeer werk door iemand die hier al ervaring mee had zo geklaard, Radio module geüpgrade zodat alles werkt met deze unit. Werkt toch wel echt 100x fijner en sneller die HMI 2.5.

Dus lekker CarPlay in m’n 2015 insignia 🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qomWuRnGT098wTpHVc5D6ZwheJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RQzA8G5hwICWeNkFKjyHPPk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 13:13
Weer iemand die FlitsMeister in z'n auto heeft...
Voor mij is het weer afwachten tot Google ondersteuning/toestemming geeft om navigatie-apps binnen Android Auto toe te staan (anders dan Maps en Waze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Touchdomex schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:11:
[...]
Die pookjes? Serieus?

Enige wat echt slecht was van PSA en wat over is genomen :P

Verder vind ik PSA het best prima doen met auto's. Gelukkig niet dat rare kleine stuurtje en rare tellerhuis van Peugeot overgenomen dus ies helemaal mooi!
Ik heb er niet zo'n probleem mee :P Neemt niet veel plek in beslag, ligt goed in de hand wanneer je van vooruit/achteruit wilt gaan, ziet er modern uit... ik vind het prima :P
CappieL schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:39:
Als we moeten wachten op goed weer, komt die foto er nooit.
Hierbij mijn aanwinst sinds afgelopen maandag :*)

Astra Sports Tourer 1.0T uit 2017.

[Afbeelding]
Netjes! Zal je ook toevoegen aan de Tweakers Opel lijst oOo
fisherman schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Je mag mijn Ampera E wel toevoegen aan de TS.

Ik zie trouwens mijn oude auto aangeboden worden:
Die zag er nadat ik hem kocht nooit zo blinkend meer uit tot nu toe.
https://www.autotrack.nl/a/opel-astra-49936674
Die Astra was ook niet verkeerd :Y

Zal je Ampera-e toevoegen als je er een foto van kost :P (of ik moet hem gemist hebben) O-)
fisherman schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Wellicht had ik beter moeten weten dat daar veel jonge gastjes van een jaar of 18 zitten die het stoer vinden om in een auto met zo groot mogelijke velgen te rijden en zo min mogelijk comfort.
Ik ben met 40 jaar tenslotte al lang geen 18 meer.
Overigens wil ik nog wel de ramen achter laten voorzien van folie, maar ik heb nog geen idee of daar veel verschil tussen zit. Ik zag dat je dit ook gewoon door Carglass kan laten doen.
Mwah, het zijn voornamelijk oude rotten wat in de jaren 90 zijn blijven hangen :)F
Riven schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:02:
Gisteren m’n HMI 2.0 laten vervangen door een HMI 2.5 unit. Met wat programmeer werk door iemand die hier al ervaring mee had zo geklaard, Radio module geüpgrade zodat alles werkt met deze unit. Werkt toch wel echt 100x fijner en sneller die HMI 2.5.

[Afbeelding]
Mooie upgrade :Y

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ik heb een aantal auto's toegevoegd aan de OP, wil je er ook in of heb ik er gemist, let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:45:
[...]

Die Astra was ook niet verkeerd :Y
De Astra heb ik best een tijd in gereden. Was een jaar als demo auto gebruikt door de dealer voordat ik hem kocht.
Problemen die ik gehad heb was een revisie van de M32 versnellingsbak. Dat was nog onder fabrieksgarantie gelukkig. De laatste tijd was waarschijnlijk de accu slecht en heb ik er 2 keer mee stilgestaan. Maar het kan ook zomaar iets anders geweest zijn dan de accu. Ook na een kilometer of 100 rijden heb ik meegemaakt dat deze opeens na een half uur stilstaan niet meer wilde starten.
De waterpomp is een keer vervangen en de aircocompressor maakte een geluid bij de magneetkoppeling. De startmotor is ook recent vervangen. Die bleef daarvoor weleens hangen na het starten en kreeg je dan moeilijk uit. Volgens mij allemaal bekende zwakke punten van de Astra J, behalve het accuprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK_ schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:45:
[...]

Ik heb er niet zo'n probleem mee :P Neemt niet veel plek in beslag, ligt goed in de hand wanneer je van vooruit/achteruit wilt gaan, ziet er modern uit... ik vind het prima :P
Ja wat mij betreft kun je net zo goed 4 knoppen op het dashboard doen of daar een klein pookje dan het ding wat er nu zit :P

Overigens wel echt mijn enige bezwaar maar vind het bij Peugeot ook al zo lelijk :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:15:
[...]
De Astra heb ik best een tijd in gereden. Was een jaar als demo auto gebruikt door de dealer voordat ik hem kocht.
Problemen die ik gehad heb was een revisie van de M32 versnellingsbak. Dat was nog onder fabrieksgarantie gelukkig. De laatste tijd was waarschijnlijk de accu slecht en heb ik er 2 keer mee stilgestaan. Maar het kan ook zomaar iets anders geweest zijn dan de accu. Ook na een kilometer of 100 rijden heb ik meegemaakt dat deze opeens na een half uur stilstaan niet meer wilde starten.
De waterpomp is een keer vervangen en de aircocompressor maakte een geluid bij de magneetkoppeling. De startmotor is ook recent vervangen. Die bleef daarvoor weleens hangen na het starten en kreeg je dan moeilijk uit. Volgens mij allemaal bekende zwakke punten van de Astra J, behalve het accuprobleem.
Ja, vooral de M32-bak en het koelsysteem (waterpomp/thermostaat) zijn wel bekende punten. De rest niet persé voor zo ver ik weet.

Onze Meriva heeft hetzelfde blok, daar bij zijn de thermostaat en waterpomp ook reeds vervangen. En specifiek gezocht naar een met F17+ 5-bak i.p.v de M32 6-bak, krijg je ook geen M32-gerelateerde problemen :+

Accu was bij ons van het een op het andere moment dood, van perfect rijden tot het volgende moment starten (half uur later) 6V. Maar goed, daar kan de auto niks aan doen :+
Touchdomex schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:07:
[...]
Ja wat mij betreft kun je net zo goed 4 knoppen op het dashboard doen of daar een klein pookje dan het ding wat er nu zit :P

Overigens wel echt mijn enige bezwaar maar vind het bij Peugeot ook al zo lelijk :P
Knoppen vind ik dan vaak weer lelijk :P Moet je ook specifiek op de juiste knop richten, zo'n hendel is makkelijker bij het manouvreren (trekken == vooruit, duwen achteruit). Daar sneller dan kijken waar de D/R zit, en dan op het juiste knopje drukken. Maar goed, da's mijn mening :+

Afbeeldingslocatie: https://media.peugeot.nl/image/12/8/peugeot-208-2019-167-fr.589128.6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xcode35
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 11:38
ComTech schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:36:
[...]

Al heb je een MDI of een MDI 2 je moet toch de software van de servers van Opel downloaden wat geld kost, en dat lukt ook alleen met een ingelogd account (wat een dealer alleen heeft.).
Ik denk dat de kennis bij die dealers die je benadert heb er niet is om dat goed uit te voeren.
Welke regio zit je?
In regio Limburg. Ik heb ook al dealers in Brabant gevraagd aangezien er in Limburg maar een grote dealer zit.

Ik ben overigens tot de conclusie gekomen dat het niet klopt dat alleen dealers een account kunnen aanvragen. De dealers doen ons dit geloven. Opel schrijft zelf in dit document http://public.servicebox-parts.com/cgv/OV/DOCTECH_ctc_en.pdf dat accounts aangevraagd kunnen worden door
Professional car repairers, automobile clubs, roadside assistance companies, operators offering inspection and testing services, operators providing training for repairers, equipment manufacturers.
Je hoeft dus geen dealer te zijn om hetzelfde te kunnen als een Opel dealer. Als je maar iets met auto's doet en zo'n programmer hebt. Dus ik hoop dat iemand anders dit ook al uitgevonden had en werkend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:08:
[...]

Ja, vooral de M32-bak en het koelsysteem (waterpomp/thermostaat) zijn wel bekende punten. De rest niet persé voor zo ver ik weet.

Onze Meriva heeft hetzelfde blok, daar bij zijn de thermostaat en waterpomp ook reeds vervangen. En specifiek gezocht naar een met F17+ 5-bak i.p.v de M32 6-bak, krijg je ook geen M32-gerelateerde problemen :+

Accu was bij ons van het een op het andere moment dood, van perfect rijden tot het volgende moment starten (half uur later) 6V. Maar goed, daar kan de auto niks aan doen :+
De aircocompressor draait altijd mee in tegenstelling tot veel andere merken. Direct drive noemen ze dat. Ik heb wel meer verhalen gelezen over die magneetkoppeling. Hoewel hij blijft werken heb je wel een schurend geluid tijdens het rijden.

Bij mij laadde de accu wel bij, maar ik heb het vermoeden dat er stroom weglekte op een of andere manier. Geen idee nu of ze dat opgelost hebben, daar zal de volgende eigenaar mee te maken krijgen.

Die M32 bak is na revisie wel sterk genoeg, na 2012 zijn er volgens mij geen noemenswaardige problemen meer door af fabriek montage van sterkere lagers.
Maar goed, met een exemplaar van voor 2012 zonder revisie weet je dat deze er vroeg of laat aan zit te komen. Dat is een dure grap.
Ik snap dat je dat risico niet wilde lopen en voor de 5 bak gegaan bent. Als je niet veel snelweg rijdt maakt het ook niet heel veel uit of je 5 of 6 versnellingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dus; die ouwe Vectra bak kan weer 1 a 2 jaar mee, op naar de big 25 :Y. Heeft alleen wat liefde nodig aan de lak, en het dakplafond schuim ding gebeuren, hangt nogal los. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik had blijkbaar al bijna 2 jaar lang die M32 "whine" in de bak, sinds revisie is die weg dus hij kan best lang mee met het defect :P De gen2 cap is wel shiny ;)
ArcticWolf in "Het grote Opel topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ArcticWolf schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:08:
Ik had blijkbaar al bijna 2 jaar lang die M32 "whine" in de bak, sinds revisie is die weg dus hij kan best lang mee met het defect :P De gen2 cap is wel shiny ;)
Volgens mij is het inderdaad niet zo dat hij opeens kan blokkeren ofzo, alleen zit er dan speling op en heb je inderdaad een raar geluid in de bak.
Maar aangezien mijn vorige auto nog in de fabrieksgarantie zat, kostte het toen helemaal niets. Als ik destijds gewacht had, dan had het een hoop geld gekost.
In mijn nieuwe auto zit helemaal geen versnellingsbak gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:55:
[...]
De aircocompressor draait altijd mee in tegenstelling tot veel andere merken. Direct drive noemen ze dat. Ik heb wel meer verhalen gelezen over die magneetkoppeling. Hoewel hij blijft werken heb je wel een schurend geluid tijdens het rijden.

Bij mij laadde de accu wel bij, maar ik heb het vermoeden dat er stroom weglekte op een of andere manier. Geen idee nu of ze dat opgelost hebben, daar zal de volgende eigenaar mee te maken krijgen.

Die M32 bak is na revisie wel sterk genoeg, na 2012 zijn er volgens mij geen noemenswaardige problemen meer door af fabriek montage van sterkere lagers.
Maar goed, met een exemplaar van voor 2012 zonder revisie weet je dat deze er vroeg of laat aan zit te komen. Dat is een dure grap.
Ik snap dat je dat risico niet wilde lopen en voor de 5 bak gegaan bent. Als je niet veel snelweg rijdt maakt het ook niet heel veel uit of je 5 of 6 versnellingen hebt.
Oh, nog geen last gehad van de airco hier, die blaast nog altijd stil en ijskoud oOo Houden zo :+

Accu kon misschien ook een massa zijn, dan krijg je ook zulke problemen ;)

Verbeterde M32 is pas in september 2013 doorgevoerd... lekker laat voor een bak die al mid-2000 gevoerd werd :+ F17+WR heeft trouwens ook relatief langere overbrengingen, draait niet extreem veel meer toeren op de autosnelweg dan de M32 (3.000 vs 2.950 tpm bij 120km/h bij de F17+WR vs M32)
Illegal_Alien schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:02:
Dus; die ouwe Vectra bak kan weer 1 a 2 jaar mee, op naar de big 25 :Y. Heeft alleen wat liefde nodig aan de lak, en het dakplafond schuim ding gebeuren, hangt nogal los. :P
Ik zou zeggen restaureren die handel :+
ArcticWolf schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:08:
Lekker :9
fisherman schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:19:
[...]
Volgens mij is het inderdaad niet zo dat hij opeens kan blokkeren ofzo, alleen zit er dan speling op en heb je inderdaad een raar geluid in de bak.
Maar aangezien mijn vorige auto nog in de fabrieksgarantie zat, kostte het toen helemaal niets. Als ik destijds gewacht had, dan had het een hoop geld gekost.
Zit wel een vernsellingsbak in, maar dan met een vaste overbrenging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
fisherman schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Ik wist helaas niet dat het juist die bak "whine" was, begon heel zacht en de LEH turbo hoor je ook heel licht en mijn auto valt al 3 jaar buiten de garantie :P de bak is wel bij een Opel dealer gereviseerd (maar niet voor Opel tarief :+ )

@MK_ qua verbruik maakt het ook maar weinig uit, ik heb weleens gekeken bij 120km/u en het verschil in verbruik is te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Ik wist helaas niet dat het juist die bak "whine" was, begon heel zacht en de LEH turbo hoor je ook heel licht en mijn auto valt al 3 jaar buiten de garantie :P de bak is wel bij een Opel dealer gereviseerd (maar niet voor Opel tarief :+ )

@MK_ qua verbruik maakt het ook maar weinig uit, ik heb weleens gekeken bij 120km/u en het verschil in verbruik is te verwaarlozen.
Hoe wie wat, tussen de 5- en 6-bak? Ja dat klopt :P Met even veel vermogen is de 5-bak ook sneller op de 100km/h, die haal je met de 5-bak namelijk nog in 2de waar je bij de 6-bak net naar de 3de versnelling moet oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:38:
[...]

Hoe wie wat, tussen de 5- en 6-bak? Ja dat klopt :P Met even veel vermogen is de 5-bak ook sneller op de 100km/h, die haal je met de 5-bak namelijk nog in 2de waar je bij de 6-bak net naar de 3de versnelling moet oOo
Ja echt *** is dat, ik haal net 95km/u in z'n 2 dus verlies het meestal tegen de G OPC's ;( enige wat helpt is chippen en het rev limiet naar 7000 te verhogen dan haal je wel 100+ in z'n 2 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ArcticWolf schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:51:
[...]

Ja echt *** is dat, ik haal net 95km/u in z'n 2
Ik denk dat je daar gelijk de oorzaak van je versnellingsbak probleem hebt.
Die M32 bakken kunnen heel slecht tegen snel optrekken in de lagere versnellingen. Als je dat vaak doet kun je er vanuit gaan dat die whine weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
fisherman schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:54:
[...]

Ik denk dat je daar gelijk de oorzaak van je versnellingsbak probleem hebt.
Die M32 bakken kunnen heel slecht tegen snel optrekken in de lagere versnellingen. Als je dat vaak doet kun je er vanuit gaan dat die whine weer terugkomt.
Daarom heb ik ook meteen de gen2 genomen (extra oliekanaal) met de uprated lagers, hij is 110.000 meegegaan (en ik trek behoorlijk vaak hard op :9 )
Ik heb tientallen auto's langs zien komen waarvan er veel mensen alleen maar snelweg kilometers reden in de 6 ... daar kan hij ook niet goed tegen.
Het heeft puur met de hitte afdracht van de lagers te maken en niet met de krachtwerking op de assen hij is geschikt tot 320 lbft (hence de M32) > 433Nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:51:
[...]

Ja echt *** is dat, ik haal net 95km/u in z'n 2 dus verlies het meestal tegen de G OPC's ;( enige wat helpt is chippen en het rev limiet naar 7000 te verhogen dan haal je wel 100+ in z'n 2 }:O
>:)

Als ik even gauw voor onze Meriva kijk:

• 5-bak F17+WR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkmEXZInhLkXekTlOZ5U06_IZGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8MmQrc8BziVaFxUkTfNkrN7k.png?f=user_large

• 6-bak M32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tWMS9hrBdtrIHZ2XfioS8geiFw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AQd5pOC0CXH0P5sHicJiVLtM.png?f=user_large

Die gearing is net genoeg om te winnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:09:
[...]

>:)

Als ik even gauw voor onze Meriva kijk:

• 5-bak F17+WR
[Afbeelding]

• 6-bak M32
[Afbeelding]

Die gearing is net genoeg om te winnen >:)
Er is toch ook nog een automaat versie voor de 1.4t? Geen idee of die een beetje snel schakelt, maar die zal ook geen last hebben van versleten lagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:36:
[...]

Er is toch ook nog een automaat versie voor de 1.4t? Geen idee of die een beetje snel schakelt, maar die zal ook geen last hebben van versleten lagers.
Klopt, de 6T40. Een 6-traps automaat. Geen dubbele koppeling automaat of iets dergelijks, maar gewoon een fijne koppelomvormer. Niet zo snel als een bak met dubbele koppeling, maar toch lekker vlot en vooral (door de koppelomvormer) lekker vloeiend.

Die heeft geen last van versleten lagers nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:52:
[...]

Klopt, de 6T40. Een 6-traps automaat. Geen dubbele koppeling automaat of iets dergelijks, maar gewoon een fijne koppelomvormer. Niet zo snel als een bak met dubbele koppeling, maar toch lekker vlot en vooral (door de koppelomvormer) lekker vloeiend.

Die heeft geen last van versleten lagers nee :)
Nooit geweten wat een vloeistofkoppeling was. Ik vroeg me al langer af hoe een automaat werkte. Weer iets geleerd vandaag 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Nooit geweten wat een vloeistofkoppeling was. Ik vroeg me al langer af hoe een automaat werkte. Weer iets geleerd vandaag 😀
Da's nog maar één soort automaat (en naar mijn mening, de fatsoenlijke soort :P )

Verder heb je nog:
- de gerobotiseerde handbak, in feite gewoon een handbak met één koppeling bediend door een computer (zie Opel Easytronic)
- een automaat met dubbele koppeling, in feite 2 "handbakken" waarbij de even versnellingen achter een koppeling zitten, en de oneven achter een andere. Wanneer er geschakeld moet worden, staat de volgende versnelling al klaar. Dan hoeft enkel bak 1 ontkoppeld te worden en moet bak 2 koppelen, dit kan razend snel.
- CVT (Continu Variabele Transmissie). Hiermee kan je praktisch elke versnellingsratio nemen die je wilt. Eigenlijk optimaal (altijd perfecte toerental wanneer je wilt versnellen, laagste toerental wat mogelijk bij constante snelheid == minst brandstofverbruik) maar bijna iedereen vindt het niet fijn rijden. Opel heeft het amper/niet gebruikt, tot de recent gefacelifte Astra K 1.4 Turbo CVT. Deze kan ook verzetten simuleren (POV testrit)
- Koppelomvormer: met koppelomvormer/vloeistofkoppeling
En dan heb je nog niche opstellingen zoals Toyota Hybrides met ene planetair tandwielstelsel, of hybrides met vaste overbrengingen (CR-V/Jazz Hybrid, Foutlander PHEV...) :)

Al heb ik liever gewoon 3 pedalen :+ Maar als het moet, dan een volautomaat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CVT met verzetten is raar.

De Hybride van Toyota is toch ook een CVT? of in ieder geval een variant ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik denk ik doe eens gek;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eWF4SP6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tihcKfN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q24tT3Dl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tCXB4hd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tUGyFuF.jpg

heb de blokken wel een beetje oververhit gisteren... ze liepen blijkbaar wat aan dus hopelijk zijn ze te veel verglaast en kan ik binnenkort weer wat rondjes Ring doen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Da's nog maar één soort automaat (en naar mijn mening, de fatsoenlijke soort :P )

Verder heb je nog:
- de gerobotiseerde handbak, in feite gewoon een handbak met één koppeling bediend door een computer (zie Opel Easytronic)
- een automaat met dubbele koppeling, in feite 2 "handbakken" waarbij de even versnellingen achter een koppeling zitten, en de oneven achter een andere. Wanneer er geschakeld moet worden, staat de volgende versnelling al klaar. Dan hoeft enkel bak 1 ontkoppeld te worden en moet bak 2 koppelen, dit kan razend snel.
- CVT (Continu Variabele Transmissie). Hiermee kan je praktisch elke versnellingsratio nemen die je wilt. Eigenlijk optimaal (altijd perfecte toerental wanneer je wilt versnellen, laagste toerental wat mogelijk bij constante snelheid == minst brandstofverbruik) maar bijna iedereen vindt het niet fijn rijden. Opel heeft het amper/niet gebruikt, tot de recent gefacelifte Astra K 1.4 Turbo CVT. Deze kan ook verzetten simuleren (POV testrit)
- Koppelomvormer: met koppelomvormer/vloeistofkoppeling
En dan heb je nog niche opstellingen zoals Toyota Hybrides met ene planetair tandwielstelsel, of hybrides met vaste overbrengingen (CR-V/Jazz Hybrid, Foutlander PHEV...) :)

Al heb ik liever gewoon 3 pedalen :+ Maar als het moet, dan een volautomaat :Y
Ik kende ze allemaal wel, die verschillende automaten, maar ik dacht dat ze allemaal hetzelfd soort koppeling zouden hebben, behalve de cvt.

In een ICE zou ik trouwens ook liever een handbak hebben. De kosten van een automaat kunnen behoorlijk oplopen als er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:29:
Ik denk ik doe eens gek;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

heb de blokken wel een beetje oververhit gisteren... ze liepen blijkbaar wat aan dus hopelijk zijn ze te veel verglaast en kan ik binnenkort weer wat rondjes Ring doen }:O
Waarom zijn die schijven zwart? Is dat een laagje wat eraf slijt? Of is die schijf volledig zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Leuk filmpje. In de bebouwde kom is een ICE gewoon volledig kansloos bij een verkeerslicht tov van een EV:

[YouTube: The Opel Ampera-e Drag Challenge vs. Astra TCR, ADAM R2 and OPC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
fisherman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Waarom zijn die schijven zwart? Is dat een laagje wat eraf slijt? Of is die schijf volledig zwart?
Helaas, de zwarte slijtlaag is een soort van indicatie die eraf moet slijten... als ze helemaal metaalkleurig zijn dan zijn ze maximaal bruikbaar.
fisherman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:39:
Leuk filmpje. In de bebouwde kom is een ICE gewoon volledig kansloos bij een verkeerslicht tov van een EV:

30 meter dragrace }:O en FWD auto's hebben sowieso al moeite met grip vinden in het begin.

[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 14-07-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Helaas, de zwarte slijtlaag is een soort van indicatie die eraf moet slijten... als ze helemaal metaalkleurig zijn dan zijn ze maximaal bruikbaar.

[...]

30 meter dragrace }:O en FWD auto's hebben sowieso al moeite met grip vinden in het begin.
Wel apart dat je die dus echt in moet remmen. Moet natuurlijk bij andere schijven ook wel, maar wellicht duurt het met deze nog langer dan.

Die drag race is inderdaad maar 30 meter, maar ook een wat langere sprint win je natuurlijk gewoon in de meeste gevallen met een Ampera E. En dan is een Ampera E nog maar een van de langzamere EV’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
fisherman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Wel apart dat je die dus echt in moet remmen. Moet natuurlijk bij andere schijven ook wel, maar wellicht duurt het met deze nog langer dan.

Die drag race is inderdaad maar 30 meter, maar ook een wat langere sprint win je natuurlijk gewoon in de meeste gevallen met een Ampera E. En dan is een Ampera E nog maar een van de langzamere EV’s.
Ja idd, de blokken moet ik zelfs 200km in remmen en dat ging gisteren dus een beetje verkeerd omdat ze aanliepen werden ze erg warm waardoor de remolie over het kookpunt ging en ik mijn pedaal verloor en de ABS pomp maximaal ging werken waardoor het hele geheel zo heet werd waardoor het mogelijk is dat de blokken nu verglaast zijn :X
Hopelijk is het niet zo erg en verdwijnt de vervuiling door het te heet worden vanzelf weer zodat ik over 200km de blokken wel goed kan gebruiken }:O anders moet ik waarschijnlijk een laagje van m'n nieuwe blokken schuren :F

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 14-07-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Ja idd, de blokken moet ik zelfs 200km in remmen en dat ging gisteren dus een beetje verkeerd omdat ze aanliepen werden ze erg warm waardoor de remolie over het kookpunt ging en ik mijn pedaal verloor en de ABS pomp maximaal ging werken waardoor het hele geheel zo heet werd waardoor het mogelijk is dat de blokken nu verglaast zijn :X
Hopelijk is het niet zo erg en verdwijnt de vervuiling door het te heet worden vanzelf weer zodat ik over 200km de blokken wel goed kan gebruiken }:O anders moet ik waarschijnlijk een laagje van m'n nieuwe blokken schuren :F
Dat is wel balen, maar ook wel leerzaam denk ik als je zulke dingen zelf doet. Hopelijk ben je nooit in gevaar geweest, anders zou ik het voortaan laten doen door een garage.
Het is toch wel cruciaal dat die dingen altijd blijven werken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
fisherman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Dat is wel balen, maar ook wel leerzaam denk ik als je zulke dingen zelf doet. Hopelijk ben je nooit in gevaar geweest, anders zou ik het voortaan laten doen door een garage.
Het is toch wel cruciaal dat die dingen altijd blijven werken uiteraard.
Bij een garage had hetzelfde kunnen gebeuren en ik was nogal enthousiast :P had de oververhitting te laat door maar goed, gelukkig kan de ABS pomp wel wat compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:04:
CVT met verzetten is raar.

De Hybride van Toyota is toch ook een CVT? of in ieder geval een variant ervan.
Nee, Toyota gebruik geen echte CVT maar een planteair tandwielstel welke dezelfde karakteristieken als een CVT heeft :)
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:29:
Ik denk ik doe eens gek;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Goed bezig :Y Ik heb ze bij de laatste beurt laten vervangen voor een OEM setje... genoeg voor een Corsa 1.2 :+
fisherman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Ik kende ze allemaal wel, die verschillende automaten, maar ik dacht dat ze allemaal hetzelfd soort koppeling zouden hebben, behalve de cvt.

In een ICE zou ik trouwens ook liever een handbak hebben. De kosten van een automaat kunnen behoorlijk oplopen als er iets mis is.
Nope, gebeurt anders :Y En nu met PHEV's zie je soms helemaal aparte oplossingen :o

Niet alleen de kosten van een automaat, zelf roeren is ook gewoon leuker :P
fisherman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:39:

Tsja, instant torque vanaf 0rpm :) Maar goed, 0-100km/h maakt het een stuk vlotter dan ik denk wel 75%* van het Nederlandse wagenwerk

* natte vinger werk wat op gen enkele statistiek gebaseerd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:24:

Nope, gebeurt anders :Y En nu met PHEV's zie je soms helemaal aparte oplossingen :o

Niet alleen de kosten van een automaat, zelf roeren is ook gewoon leuker :P

[...]

Tsja, instant torque vanaf 0rpm :) Maar goed, 0-100km/h maakt het een stuk vlotter dan ik denk wel 75%* van het Nederlandse wagenwerk

* natte vinger werk wat op gen enkele statistiek gebaseerd is :P
PHEV is inderdaad wel bijzondere techniek, maar is ook een stuk complexer dan een ICE of pure EV. Juist de combinatie kan als je problemen hebt voor flinke kosten of langdurige ergernissen zorgen. Ik zou het als particulier altijd houden bij of gewoon ICE of volledig EV.
We hebben hier trouwens naast de Ampera e ook nog een kleine ICE (mitsubishi space star uit 2015). De Ampera e is dus echt als eerste auto bedoeld, dus ook voor de langere afstanden in Nederland.

Ik wilde er trouwens dit jaar, omdat de vakantie naar Indonesie gecanceld is door de airliner naar Duitsland gaan, maar nu blijkt dat de Duitse laadpas die ik aangevraagd heb heel lang op zich kan laten wachten als je pech hebt. Ik heb toch graag minimaal 3 passen voor in het buitenland. Op zich werken die van shell en vattenfall ook goed in Duitsland, maar heb toch ook graag een Maingau pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
Hebben andere Corsa EV bestellers al een ongeveer leverdatum gekregen? Hoorde vandaag dat de dealer nog van begin september uit gaat. Dus ben benieuwd.

Bestelling van halverwege juni.

[ Voor 10% gewijzigd door Ophidian op 14-07-2020 20:25 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 13:28

India Sierra

Learn by failure

Ophidian schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:25:
Hebben andere Corsa EV bestellers al een ongeveer leverdatum gekregen? Hoorde vandaag dat de dealer nog van begin september uit gaat. Dus ben benieuwd.

Bestelling van halverwege juni.
Ik heb midden augustus besteld en heb midden augustus als leverdatum (voorlopig). Lees op ander forum dat mensen een nieuwe datum hebben gekregen van eind juli nadat het eerst ook half augustus was.. Maar daar heb ik zelf nog niks over gehoord :)

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@India Sierra Midden augustus 2019 besteld?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ha sorry, typo. Midden februari besteld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Eindelijk weereens een bericht uit de fabriek in Spanje. Op 10 juni order in de fabriek binnengekomen, sinds 17 juli een bericht dat Uw Opel (Corsa-E) momenteel wordt ingepland voor productie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/we0zFtDIkYFz70nKp9UxB3XimE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3OcvkvbSFBQdBL5qNMciYDT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door pa3eia op 18-07-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:44:
[...]

PHEV is inderdaad wel bijzondere techniek, maar is ook een stuk complexer dan een ICE of pure EV. Juist de combinatie kan als je problemen hebt voor flinke kosten of langdurige ergernissen zorgen. Ik zou het als particulier altijd houden bij of gewoon ICE of volledig EV.
We hebben hier trouwens naast de Ampera e ook nog een kleine ICE (mitsubishi space star uit 2015). De Ampera e is dus echt als eerste auto bedoeld, dus ook voor de langere afstanden in Nederland.

Ik wilde er trouwens dit jaar, omdat de vakantie naar Indonesie gecanceld is door de airliner naar Duitsland gaan, maar nu blijkt dat de Duitse laadpas die ik aangevraagd heb heel lang op zich kan laten wachten als je pech hebt. Ik heb toch graag minimaal 3 passen voor in het buitenland. Op zich werken die van shell en vattenfall ook goed in Duitsland, maar heb toch ook graag een Maingau pas.
PHEV hoeft niet persé veel ingewikkelder te zijn... Puur afhankelijk van configuratie. En zelfs ingewilligd kan het vrij betrouwbaar zijn (zie bijv. Toyota Hybrids).

Over laadpassen durf ik niet veel te zeggen :p
pa3eia schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:08:
Eindelijk weereens een bericht uit de fabriek in Spanje. Op 10 juni order in de fabriek binnengekomen, sinds 17 juli een bericht dat Uw Opel (Corsa-E) momenteel wordt ingepland voor productie.

[Afbeelding]
Wanneer besteld?

De eerste Launch Editions worden nu getransporteerd (en binnenkort uitgeleverd) volgens mij, de rest zal daarna volgen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

MK_ schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:54:
[...]

Wanneer besteld?

De eerste Launch Editions worden nu getransporteerd (en binnenkort uitgeleverd) volgens mij, de rest zal daarna volgen..
Op 6 juni is de Corsa-E Elegance besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
De Peugeot Astra 2021:

Afbeeldingslocatie: https://www.motori.news/wp-content/uploads/2019/07/motorinews_67f81a6fd362228570c1af66e0d0938a-1021x512.jpg

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:26
Oei, dat is wel even wennen.. Ik ben blij dat iets als de 'slagtanden' van bijv de Peugeot 308 niet mee zijn genomen naar de Astra, maar die grille is wel even wennen voor mij.

Komt deze ook in een elektrische uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
EMP2 platform, dus in ieder geval PHEV, misschien ook EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Da's toch geen officiële Opel foto?

Als het zo wordt, is hij beter te behappen dan de Mokka naar mijn mening :Y

Slagtanden krijgt hij sowieso niet, da's een Peugeot ding. Alle merken binnen PSA krijgen een volledig ander uiterlijk, interieur, rijeigenschappen etc. Tussen de overeenkomstige producten (kijk maar naar de Corsa en 208) zie je amper overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59

menonv

Beunhazerij?

Das ff wennen inderdaad. Maarja, zowieso al nooit echt van Franse auto's gehouden. De motorkap was saai dus dan maar ff zo'n lekker plooi erin trekken. :9
Ik heb een Astra G uitgereden en ondertussen Astra K aant rijden, maar zo te zien is dat de laatste.
Als het uberhaubt nog een benzine auto wordt, waarschijnlijk komt er een nieuwe reeks die allemaal vernieuwd worden onder Elekro Label. Niet Astra maar Astré :9

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Yup, moest even 2x kijken, maar da's inderdaad een fotosoep (de zoveelste) op basis van de Corsa _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ja die daklijn haalde ik er ook uit... hoe het ook zij, ik vind deze mockup toch wel kek :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 21-07-2020 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De Corsa-E Elegance 11kW 3F wordt in de week 34 afgeleverd volgens een telefoontje van de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
ZtaaB schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:05:
Ben er maar even mee naar de garage gegaan. De verstopping is verholpen, nieuw olie filter en olie met additiefje. Een nieuwe olie druk sensor want die lekte nogal. Verder is de motor ruimte gereinigd. Spul glimt nu als een drol in de maneschijn! :D

Bleek trouwens dat de vorige garage er ook de verkeerde olie in gooide dus dat zal ook niet geholpen hebben.

Anyway, nu maar kijken of t olie verbruik minder gaat worden. Anders laat ik t lekker zo
Kleine update: Olieverbruik is onveranderd :+

Ik laat het lekker, vul gewoon de olie bij en het is mij wel prima zo.

Heb nog wel even de bobbine en bougies laten vervangen want de boel begon stevig te haperen en in de noodloop te gaan. Schijnt om de 60k km te moeten?

Anyway, hij rijdt weer als een zonnetje en de oliestokerij vergeef ik m wel

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
pa3eia schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:37:
De Corsa-E Elegance 11kW 3F wordt in de week 34 afgeleverd volgens een telefoontje van de dealer.
Dat is snel :/ Hier halverwege juni GS-line besteld en nog niks gehoord van Opel. Dealer zei vorige week leverdatum 2 september.

[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 22-07-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:32
Riven schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:02:

[Afbeelding]
Zit te kijken naar een Intellilink 4.0 (heeft ook Android Auto en Apple Carplay) Unit voor mijn Corsa E uit 2015, ter vervanging van mijn Intellilink 3.0 Unit (buggy software :/).
Ik weet dat er een website is waar je die zo kan bestellen maar ik zoek iemand die hier ook ervaring mee heeft en dit durft te vervangen. Zelf niet zo handig mee. :X

Weet niet of een Tweaker is die hier ervaringen hier mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 09:50
gerbenp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Zit te kijken naar een Intellilink 4.0 (heeft ook Android Auto en Apple Carplay) Unit voor mijn Corsa E uit 2015, ter vervanging van mijn Intellilink 3.0 Unit (buggy software :/).
Ik weet dat er een website is waar je die zo kan bestellen maar ik zoek iemand die hier ook ervaring mee heeft en dit durft te vervangen. Zelf niet zo handig mee. :X

Weet niet of een Tweaker is die hier ervaringen hier mee heeft?
Stuur je zo wel even een PB met contactgegevens van degene die het bij mij gedaan heeft. Die doet niets anders dan Opel software/elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

pa3eia schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:37:
Heb de dealer nog eens gemaild, het begint kortdag te worden en heb nog niks gehoord over een definitieve leverdatum. Week 34 is al over 3 weken, huidig lease heeft een maand opzegtermijn :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-06 23:02
Sinds twee weken heb ik mijn Corsa E uit 2018 ingeruild voor een Opel Astra K+ uit 2017.
Geweldige auto, bomvol opties! Kortom, super blij mee :) Vooral de kleur Dark moon blue ziet er super tof uit, 75% van de tijd lijkt de auto zwart, echter in een bepaalde lichtinval zie je dat het daadwerkelijk blauw is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnwDlOzAfvcah3LmRj6M_vnS9ro=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B9Q3uVa6Dq4EIbBtlDRy9lD3.png?f=user_large

Nu heb ik voor de gein even gekeken bij auto-chippen.nl wat voor vermogen ik uit de 1.4 Turbo met 125 PK zou kunnen halen, dat is namelijk een whopping 180 pk. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nogal een leek wat chippen betreft en ergens lijkt het mij niet goed voor de auto. Echter is de winst wel gigantisch :O

[ Voor 13% gewijzigd door derpadin op 28-07-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
derpadin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:59:
Sinds twee weken heb ik mijn Corsa E uit 2018 ingeruild voor een Opel Astra K+ uit 2017.
Geweldige auto, bomvol opties! Kortom, super blij mee :) Vooral de kleur Dark moon blue ziet er super tof uit, 75% van de tijd lijkt de auto zwart, echter in een bepaalde lichtinval zie je dat het daadwerkelijk blauw is.

[Afbeelding]

Nu heb ik voor de gein even gekeken bij auto-chippen.nl wat voor vermogen ik uit de 1.4 Turbo met 125 PK zou kunnen halen, dat is namelijk een whopping 180 pk. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nogal een leek wat chippen betreft en ergens lijkt het mij niet goed voor de auto. Echter is de winst wel gigantisch :O
Tof!

1.4 Turbo 125pk, dus import vermoed ik? :+ Anyway, da's exact hetzelfde blok als de 1.4 Turbo 150pk. En ja, daar is 170-175-180pk uit te halen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03
Toch ook hier maar even vragen: Astra K station 1.6cdti uit 2016..

Zt al in Peugeot en Volvo topic vragen te stellen :+ maar Volvo valt wel af denk ik..

Zwakke punten van deze serie? Vond dit wel een mooie:
Opel Astra Sports Tourer D136pk Leer Navi Bi-Ecc Adaptive 17
€ 11.395,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Tov Peugeot 308
https://www.wassinkautogr...vigatie-euro-6-674584589/?

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 28-07-2020 12:56 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:54:

Zt al in Peugeot en Volvo topic vragen te stellen :+ maar Volvo valt wel af denk ik..

€ 11.395,00

Tov Peugeot 308
Het is een diesel :Y)

Verder een prima auto naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
GAIAjohan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:54:

€ 11.395,00

Tov Peugeot 308
Anyway, Astra K is eigenlijk een oerdegelijke auto, eigenlijk niks op aan te merken op dat type :)
To.ov de 308: iets kleinere kofferbak geloof ik, maar meer ruimte op de achterbank. Daarnaast werkt het infotainement/climate control gedeelte gewoon ene stuk beter :+ 1.6 CDTi ook gewoon degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
MK_ schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:38:
[...]

Tof!

1.4 Turbo 125pk, dus import vermoed ik? :+ Anyway, da's exact hetzelfde blok als de 1.4 Turbo 150pk. En ja, daar is 170-175-180pk uit te halen :Y
Klopt inderdaad, hij komt uit Duitsland :)
Misschien een domme vraag, maar als het dezelfde blok als de 150 pk versie kan dit dan niet vanuit de Opel garage geregeld worden? Ik dacht dat dit bij BMW wel zo was.

Ik ben een beetje bang dat de garantie vervalt op het moment als ik de auto zou laten chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
derpadin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Klopt inderdaad, hij komt uit Duitsland :)
Misschien een domme vraag, maar als het dezelfde blok als de 150 pk versie kan dit dan niet vanuit de Opel garage geregeld worden? Ik dacht dat dit bij BMW wel zo was.

Ik ben een beetje bang dat de garantie vervalt op het moment als ik de auto zou laten chippen.
Misschien met de motor ECU te vervangen... maar dat lijkt me vrij prijzig :+

Zit er nog garantie op dan? 2017, 3 jaar oud, standaard garantie is 2 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
MK_ schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Misschien met de motor ECU te vervangen... maar dat lijkt me vrij prijzig :+

Zit er nog garantie op dan? 2017, 3 jaar oud, standaard garantie is 2 jaar...
Vanuit de fabriek denk ik niet inderdaad, maar via de garage waar ik hem heb gekocht heb ik een half jaar BOVAG garantie.

Even goed nadenken wat wijsheid is I guess, 180 PK klinkt geweldig alleen hoop ik dat dit niet ten kosten gaat van garantie en slijtage.. Thanks voor je hulp :)

[ Voor 17% gewijzigd door derpadin op 28-07-2020 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
derpadin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Vanuit de fabriek denk ik niet inderdaad, maar via de garage waar ik hem heb gekocht heb ik een half jaar BOVAG garantie.

Even goed nadenken wat wijsheid is I guess, 180 PK klinkt geweldig alleen hoop ik dat dit niet ten kosten gaat van garantie en slijtage.. Thanks voor je hulp :)
Blokjes kunnen het aan, dat is het probleem niet :) Maar ja, denk wel dat ook dan de Bovag garantie vervalt. Zou je al de voorwaardes moeten lezen...

Of, andere kant, als je hem laat chiptunen, eventueel zou je kunnen stellen dat de auto al getuned was toen zij hem verkochten en dat je nergens van af wist... al lijkt me dat geen legale optie >:)

Wil je het niet riskeren, wacht dan de 6 maanden totdat het afgelopen is (tenzij je Bovag garantie langer is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
MK_ schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:06:
[...]

Blokjes kunnen het aan, dat is het probleem niet :) Maar ja, denk wel dat ook dan de Bovag garantie vervalt. Zou je al de voorwaardes moeten lezen...

Of, andere kant, als je hem laat chiptunen, eventueel zou je kunnen stellen dat de auto al getuned was toen zij hem verkochten en dat je nergens van af wist... al lijkt me dat geen legale optie >:)

Wil je het niet riskeren, wacht dan de 6 maanden totdat het afgelopen is (tenzij je Bovag garantie langer is?)
Klinkt als een heel goed plan, ik wacht nog even inderdaad!
Wel indrukwekkend dat er nog zoveel uit een blok te halen is joh, vind hem nu ook al goddelijk rijden op de Autobahn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
derpadin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:08:
[...]
Klinkt als een heel goed plan, ik wacht nog even inderdaad!
Wel indrukwekkend dat er nog zoveel uit een blok te halen is joh, vind hem nu ook al goddelijk rijden op de Autobahn :9
Alles wordt geknepen voor milieu >:)

Meriva hier (vorige generatie 1.4 Turbo) is ook van 120pk -> 170pk gegaan, trekt goed :Y

Astra K 150pk zou 0-100 moeten doen in 8.5s, topsnelheid 215km/h... denk met een chipje van 180pk richting de 235km/h topsnelheid als ik evenn gauw reken oOo Niet verkeerd ;)

Edit: top 125pk versie is 205km/h op papier blijkbaar, dus 20-30km/h komt er dan bovenop :)

[ Voor 7% gewijzigd door MK_ op 28-07-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 16:18
xcode35 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:39:
[...]

In regio Limburg. Ik heb ook al dealers in Brabant gevraagd aangezien er in Limburg maar een grote dealer zit.

Ik ben overigens tot de conclusie gekomen dat het niet klopt dat alleen dealers een account kunnen aanvragen. De dealers doen ons dit geloven. Opel schrijft zelf in dit document http://public.servicebox-parts.com/cgv/OV/DOCTECH_ctc_en.pdf dat accounts aangevraagd kunnen worden door

[...]

Je hoeft dus geen dealer te zijn om hetzelfde te kunnen als een Opel dealer. Als je maar iets met auto's doet en zo'n programmer hebt. Dus ik hoop dat iemand anders dit ook al uitgevonden had en werkend heeft.
Opel dealer in Kleve (DLD) heeft vorig jaar de update naar Android auto op mijn insignia van 2016 doorgevoerd voor +/-100€.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nieuw rubber (voor) erop laten leggen. De Goodyear Eagle F1 was wel een gokje maar voelt vooralsnog meer betrouwbaar aan dan de Michelin Pilot Sport 4S die ik hiervoor had.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BNESiwZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l3aVkJg.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vK09sHS.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door ArcticWolf op 03-08-2020 09:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Mijn corsa-e is inmiddels in productie! Status van de order is veranderd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSXeantOUEv4TbVg-1FWzWRKMAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MHVjppnsOuyLWut23JawxbUP.png?f=fotoalbum_large

Nog niks op de email gekregen helaas, had wel foto verwacht ofzo.

Heb de verkoper ook gemaild of hij nu een betere indicatie qua afleverdatum kan geven. Kan niet wachten! :*)

Volgens de verkoper zal de corsa 18-08 afgeleverd worden in Rotterdam, wanneer ik hem dan kan afhalen is nog niet duidelijk. Ligt ook aan wanneer het transport er echt is natuurlijk, zijn schattingen. Maar het kan niet snel genoeg :*)

[ Voor 16% gewijzigd door India Sierra op 03-08-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
Op mijn Astra K heb ik intellilux lampen, wanneer ik 's avonds in het donker mijn auto open dan krijg ik een soort van lichtshow.

Eerst zie je verschillende lampen aan en uit gaan, waarna vervolgens alle lampen tegelijk uit gaan en vervolgens weer terug komen.
Weet iemand of dit een reden heeft? Of is dit puur voor de show?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14

MeNTaL_TO

The future is not set

derpadin schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:54:
Op mijn Astra K heb ik intellilux lampen, wanneer ik 's avonds in het donker mijn auto open dan krijg ik een soort van lichtshow.

Eerst zie je verschillende lampen aan en uit gaan, waarna vervolgens alle lampen tegelijk uit gaan en vervolgens weer terug komen.
Dat doet ie van mij niet, alleen de koplampen hoogteafstelling, maar geen lampen die aan- en uitgaan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31
derpadin schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:54:

Doet mn Insignia ook. Is voor de sier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
Aha, duidelijk! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14

MeNTaL_TO

The future is not set

Dan neem ik aan dat het een instelling is (weet je toevallig ook welke)?
Is dit de auto terug vind functie?

[ Voor 20% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-08-2020 18:57 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:15:
[...]

Astra K 150pk zou 0-100 moeten doen in 8.5s, topsnelheid 215km/h...
Dat is wel een flinke vooruitgang tov van de Astra J dan. Die 140pk versie deed er meen ik net geen 10 seconden over. Daar zal die 10 pk extra niet voor zorgen neem ik aan. Wellicht andere verhouding van de overbrengingen. Hij is natuurlijk ook wel iets lichter geworden dan de J die toch wel erg zwaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:21:
[...]

Dat is wel een flinke vooruitgang tov van de Astra J dan. Die 140pk versie deed er meen ik net geen 10 seconden over. Daar zal die 10 pk extra niet voor zorgen neem ik aan. Wellicht andere verhouding van de overbrengingen. Hij is natuurlijk ook wel iets lichter geworden dan de J die toch wel erg zwaar was.
Astra J doet op papier 9.9 seconden inderdaad ;)

Grootste verschil zal komen door het gewicht, 140kg lichter is ruim 10%. Voeg daar bij toe aardig wat meer trekkracht (30Nm, +15%), en vooral een flink andere eindoverbrenging in de bak (4,18:1 voor de J, 3,56:1 voor de K), en je auto trekt sneller op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
India Sierra schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:55:
Mijn corsa-e is inmiddels in productie! Status van de order is veranderd:

[Afbeelding]

Nog niks op de email gekregen helaas, had wel foto verwacht ofzo.

Heb de verkoper ook gemaild of hij nu een betere indicatie qua afleverdatum kan geven. Kan niet wachten! :*)

Volgens de verkoper zal de corsa 18-08 afgeleverd worden in Rotterdam, wanneer ik hem dan kan afhalen is nog niet duidelijk. Ligt ook aan wanneer het transport er echt is natuurlijk, zijn schattingen. Maar het kan niet snel genoeg :*)
Nice! Ik moet nog ingepland worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qqld4o2DoZDHXrLzPRzI0r9-Hc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7FXMdJhLASXxfISvThH3pWJ1.jpg?f=user_large

Plaatje boven klopt overigens niet, heb een E-GS Line besteld. Opties die er staan kloppen ook niet helemaal, maar we gaan het wel zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
MK_ schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Astra J doet op papier 9.9 seconden inderdaad ;)

Grootste verschil zal komen door het gewicht, 140kg lichter is ruim 10%. Voeg daar bij toe aardig wat meer trekkracht (30Nm, +15%), en vooral een flink andere eindoverbrenging in de bak (4,18:1 voor de J, 3,56:1 voor de K), en je auto trekt sneller op :)
Als je laat chippen zou je eigenlijk dus ook een andere verhouding van de versnellingen willen, om nog meer uit die vermogenswinst te kunnen halen.
Voor een automaat is dit natuurlijk niet een heel groot probleem, zeker als het er een is met een dubbele koppeling. Anders zul je natuurlijk een stuk sneller moeten schakelen.
Maar goed, ik heb geen ervaring met chippen. In mijn vorige auto heb ik het weleens overwogen. Ik weet niet of je na chippen echt veel sneller moet schakelen dan zonder chippen.
De bak in de Astra J icm de 1.4T (M32) was er niet een die makkelijk snel te schakelen was. Die zijn echt heel hakerig en stroef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Ook hier nog steeds sinds de bestelling 10-06-2020:
DE PRODUCTIE VAN UW OPEL WORDT INGEPLAND!
Uw Opel wordt momenteel ingepland voor productie.

SONO: xxxxxxxxx
Laatste update: 17-7-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

@Ophidian @pa3eia

Ik heb 12 februari besteld waarbij er een bestaande launch edition is aangepast naar elegance met de opties die ik verder had.

12-06 kreeg ik de update dat hij "ingepland" werd. 02-08 was de status opeens zoals bovenstaand.

Ik snap er verder niet zo veel van hoe het verder gaat behalve dat de auto 18-08 in Rotterdam zou moeten staan. Of dat per boot of trein is weet ik niet en wanneer ik hem kan afhalen in Eindhoven weet ik ook niet :+

Op het corsa-drivers forum heeft iemand zijn corsa-e launch edition al sinds 01-08 en een andere kan de zijne 11-08 afhalen. Allemaal 3 fase laders.

Hopelijk duurt het niet meer lang, we gaan het zien :D

Edit: Heb wel het idee dat er eerst volle bak 1-fase modellen zijn gemaakt (zo is 1-fase ook opeens een optie terwijl het tijdens de proefrit "pre-productie" was) en dat er technisch iets fout was aan de 3-fase wat ze verholpen hebben en nu volle bak 3-fase maken. Dus denk dat andere orders snel volgen.

[ Voor 16% gewijzigd door India Sierra op 04-08-2020 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:11
India Sierra schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:35:
@Ophidian @pa3eia

Ik heb 12 februari besteld waarbij er een bestaande launch edition is aangepast naar elegance met de opties die ik verder had.

12-06 kreeg ik de update dat hij "ingepland" werd. 02-08 was de status opeens zoals bovenstaand.

Ik snap er verder niet zo veel van hoe het verder gaat behalve dat de auto 18-08 in Rotterdam zou moeten staan. Of dat per boot of trein is weet ik niet en wanneer ik hem kan afhalen in Eindhoven weet ik ook niet :+

Op het corsa-drivers forum heeft iemand zijn corsa-e launch edition al sinds 01-08 en een andere kan de zijne 11-08 afhalen. Allemaal 3 fase laders.

Hopelijk duurt het niet meer lang, we gaan het zien :D

Edit: Heb wel het idee dat er eerst volle bak 1-fase modellen zijn gemaakt (zo is 1-fase ook opeens een optie terwijl het tijdens de proefrit "pre-productie" was) en dat er technisch iets fout was aan de 3-fase wat ze verholpen hebben en nu volle bak 3-fase maken. Dus denk dat andere orders snel volgen.
Die van mij (begin juni besteld, ook 3-fase) staat ook op "wordt ingepland" en verwachte levering is begin-half september.

Volgens mij zijn ze pas later (juli, ofzo?) begonnen met de productie van de 3-fase-modellen. Corona.zal er ook vast allemaal geen goed aan gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:09

Aapje

Opel-beun
Ik kan de mijne gok ik rond volgende week ophalen. Zou misschien met wat geluk dit weekend nog kunnen als ie op transport naar Arnhem komt. Maar anders volgende week :) Een vol uitgeruste e-elegance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Aapje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:15:
Ik kan de mijne gok ik rond volgende week ophalen. Zou misschien met wat geluk dit weekend nog kunnen als ie op transport naar Arnhem komt. Maar anders volgende week :) Een vol uitgeruste e-elegance.
Ik heb ook een e-elegance alleen niet volledig uitgerust, vond de meerprijs voor de matrix koplampen en 10" scherm te veel voor wat het is.

Wanneer was de jouwe geproduceerd? Of weet je dat niet? Hoop gewoon dat het niet lang duurt nadat hij in Rotterdam is, desnoods haal ik hem daar wel op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:14
Dag mede Opel bezitters, ik heb even 2 vragen:

Mijn Corsa D heeft sinds kort een vieze lucht uit de ventilatorroosters komen, je ruikt het vooral als de auto gestart wordt en als de airco aangaat.
Het een beetje muffe lucht, alsof het oude bloemen zijn(zoiets)

Is dit een teken van een slechte pollenfilter of kan het vocht/schimmel van de airco zijn?

Overigens viel mij nog wat op, om hij het pollenfilter te komen moet je een afdekplaat onder het dashboardkastje verwijderen zie de volgende foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSws2-Z5jyDBjK3gGzh3ZTKrJH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qu7Z9ejY1OGaCyVKh80AK1Dq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit afdekplaatje blijkt bij mijn auto te missen, heeft iemand een idee waar ik deze kan bestellen? Ik heb helaas zelf niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
India Sierra schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:42:
[...]

Ik heb ook een e-elegance alleen niet volledig uitgerust, vond de meerprijs voor de matrix koplampen en 10" scherm te veel voor wat het is.

Wanneer was de jouwe geproduceerd? Of weet je dat niet? Hoop gewoon dat het niet lang duurt nadat hij in Rotterdam is, desnoods haal ik hem daar wel op :+
Mijn leverdatum is intussen 20 augustus volgens Alphabet... :/ Hij heeft wel een chassis nr gekregen, maar ik heb nog geen kenteken kunnen spotten op de Opel site.

Maargoed, ik had ooit de week van 17 augustus van m'n dealer gekregen als leverdatum... Dus de dealer is nog on-point hier. Alleen de lease-toko maakt er een potje van met de gegokte leverdatums :')

En de meerprijs voor die dingen.... Voor mij was 't de keuze destijds Tesla 3 + bijbetalen of Opel vol uitgerust en niet hoeven bij te betalen + lage bijtelling. Ik was niet echt impressed van de Tesla3... dus dan maar een auto die mij meer ligt :P (Want Corsa :P)

Ben wel benieuwd wat ze denken dat de restwaarde gaat zijn van die Corsa's na m'n 5 jaar lease... Zou 'm tzt mss als ie bevalt wel willen overnemen. Mits betaalbaar ;-)

@CryRaven, gewoon bij Opel aan de balie bij magazijn vragen, die kunnen in EPC 't zo opzoeken welk kapje en welke prijs eraan vast zit. Of naar de sloop kijken, als je de vraag op onderdelenlijn zou zetten zou je misschien nog wel een slimme sloper kunnen krijgen die weet waar je 't over hebt ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Aapje op 11-08-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

@Aapje Is die van jou rechtstreeks vanuit Spanje naar Arnhem gegaan? Of vanuit Rotterdam naar Arnhem?

Hoe lang heeft hij in Arnhem gestaan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
India Sierra schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:06:
@Aapje Is die van jou rechtstreeks vanuit Spanje naar Arnhem gegaan? Of vanuit Rotterdam naar Arnhem?

Hoe lang heeft hij in Arnhem gestaan dan?
Hij staat nog "ergens", geen idee waar die is... ;-) 20 augustus weet ik dat ie in Arnhem zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Aapje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:14:
[...]

Hij staat nog "ergens", geen idee waar die is... ;-) 20 augustus weet ik dat ie in Arnhem zou moeten zijn...
Ha okay. Kan me niet snel genoeg gaan iig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
India Sierra schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Ha okay. Kan me niet snel genoeg gaan iig
Ach ik heb nog 4 andere Opels om druk om te maken ;-)

Afgelopen week aan m'n A Corsa 1.6 16v zitten sleutelen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/szm9bVZy1WPbs377U288wL9R.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/YPvXLWlvyq6JHjqDDzCF1231.jpg

Zuigers eruit...:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/4nSIC0kDYkXkveWCuggJTB8g.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/gCaLtS8HfWZ1y3crl6toRhc6.jpg

Aka: Nu is ie geen olieboot meer ;-)

Zuigerveren nieuw, nieuwe hoon aangebracht (nieuwe zuigerveren daarna goed ge'gappt). Dus hopelijk slijt het de komende 5000km effe goed in en rookt ie de komende 100k niet meer :-)

Nu overweeg ik m'n Astra G 1.6 8v LPG bak ook te doen, maar ik overweeg ook om die weg te doen ivm. de komst van die elektrokart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
India Sierra schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:42:
[...]

Een 10 inch scherm is wel lekker hoor, heb ik in de Ampera E ook.
Matrix led lijkt me handig als je gewoon veel in het donker rijdt. Je rijdt dan eigenlijk altijd met groot licht.

Ik neem aan dat je nu gewone led koplampen icm automatisch groot licht besteld hebt?
Pagina: 1 ... 23 ... 51 Laatste