Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53
Hier een Megane Bose (diesel) van juli 2017 met rlink2 versie 3.3.xxx, dus met android auto/apple carplay en die gaat gewoon netjes naar mijn persoonlijke modus bij het starten, behalve bij de beruchte sportinstellingen...
Daarnaast ook geen last van rare resets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42
@melcon weet jij of er voor de megane 4 aftermarket led koplampen zijn? ik vind dat die halogeen dingen relatief weinig licht geven (xenon gewend). Indien dat kan, moet ik nog ergens rekening mee houden?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:41:
[...]

Die van mij heeft er ook erg lang over gedaan. Dus niet zo heel raar. Maar je gaat in ieder geval niet horen waarom of iets van een goedmakertje krijgen. Was bij mij ook niet. Nee klantcontact kunnen ze nog wat van leren daar :/

Maar goed, als je hem hebt maakt dat allemaal niet meer uit
Ligt ook heel erg aan de dealer denk ik, mijn auto kwam +- 2 maanden eerder dan verwacht en kreeg er ook een paraplu van renault bij (standaard volgens mij) maar ook een fles wijn.champagne achtig iets bij (even opgezocht, de winkelwaarde is +-€50,-) dus ik vond het erg netjes.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:12
bedankt

[ Voor 117% gewijzigd door Aggressor op 27-03-2018 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Imitatiebumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Hoe weet je dat?
Mij is verzekerd dat het origineel is... Is namelijk gerepareerd door de renault dealer. Abd renault....
Bij jonge autos gebruiken ze altojd originele onderdelen..

Maar wat zouden jullie doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 25-03-2018 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
melcon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:42:
[...]

Komt inderdaad door de plaatsing v/d uitlaten (alleen de 2.0 16V 140 pk mist de dubbele uitlaat), dus die buitenste sensoren kun je ook rustig in het kunststof gedeelte maken, voor de werking zal het weinig uitmaken. Probeer ze wel in ongeveer dezelfde hoek te krijgen voor de meest optimale werking, maar dat moet lukken gezien dat kunststof deel de lijn v/d bumper volgt.
Gelukt!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6GkJYL6.jpg

Met ringetjes om ze ietwat in een goede hoek te krijgen en verzenden voor 40 euro klaar.

En ff klussen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LRIMOiU.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 25-03-2018 18:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb zonet ook de nieuwe map-update gedownload.
Ging perfect

En ik hoop dat iemand nog advies kan geven voordat ik morgen terug ga ..

Aggressor in "Het grote Renault topic - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb zo'n Megane gehad en volgens mij waren die hoekjes ook vlak bij die van mij. Er staan er genoeg in NL, kijk je toch morgen ff op je werk of bij de supermarkt bij een andere?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
MartijnA3 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:38:
Ik heb zo'n Megane gehad en volgens mij waren die hoekjes ook vlak bij die van mij. Er staan er genoeg in NL, kijk je toch morgen ff op je werk of bij de supermarkt bij een andere?
Ik heb al een beetje geprobeerd te kijken op foto's ... maar is moeilijk
Ik ga morgen eens opletten ...

als iemand bij zijn megane 4 kan kijken? :x Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
En dan nog. Misschien worden de spare parts in een andere fabriek gemaakt ofzo. Wat ga je dan zeggen? Ik wil een andere bumper want deze afgevlakte kantjes die niemand ziet wil ik niet? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
MartijnA3 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:38:
En dan nog. Misschien worden de spare parts in een andere fabriek gemaakt ofzo. Wat ga je dan zeggen? Ik wil een andere bumper want deze afgevlakte kantjes die niemand ziet wil ik niet? :+
Nou, ik wil gewoon een goede bumper?
Ik heb de schade niet veroorzaakt.... en het lijkt net dat het afgezaagd is ... ook niet helemaal vlak ..
kijk maar goed.

En er wordt toch voor betaald om het te repareren?
en het is geen auto voor paar duizend euro...

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 25-03-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
anessie schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 03:16:
[...]
Is dat eco-pesten soms nieuw in de nieuwere rlink2 2017/18 edities? :? @melcon
Goede vraag, ik heb geen idee, heb het nog niet eerder gehoord dat Eco geforceerd wordt dus zou inderdaad heel goed kunnen.
Paganstars schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:49:
@melcon weet jij of er voor de megane 4 aftermarket led koplampen zijn? ik vind dat die halogeen dingen relatief weinig licht geven (xenon gewend). Indien dat kan, moet ik nog ergens rekening mee houden?
Ik zou hier ff kijken :) Het kan sowieso prima, enige waar je even op moeten letten is hoeveel ruimte je tussen fitting en afdichtdop hebt, vervangings led voor halogeen steekt soms wat verder uit i.v.m. een koelblok :)

@Aggressor Het lijkt er op dat het inderdaad geen originele bumper is, even op een mega resolutie persfoto ingezoomd:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/rJDTg9urFH9bhe7qL3yw929SPQkCqLyTzA-XpGXR_qympa5rxOS0AGYJGkupU5VFC1ye6u5BfJj7j2Ow-XpfYcfjS7gnN_zG6CgRweuypaDu6bGlQYVa6toD-1irhgbJGbuovV38b0Q=w545-h333-no

Zou je vraag ook even voor leggen aan Abd uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:10
Aggressor schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:24:
Ik heb een vraagje aan jullie.....

Mijn achterbumper had schade. (Buurman zijn fout)
Er is een nieuwe bumper opgekomen en het is netjes gespoten.

Nu viel mij het volgende op.... Op de hoekjes van de punten is het plat (onder het achterlicht) ....

Wat vinden jullie.. Wat kan dit zijn .. Of valt het wel mee? Of hoort dit zo?

Zowel aan de linker en rechterkant...

https://tweakers.net/ext/f/6JjeQXWnGdOcgcBhasimB1D9/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/vEImApRTJJjhFFtMd7vco1NX/full.jpg
Die hoekjes vallen mij in elk geval minder op als de slechte uitlijning aan de linkerkant... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:42
melcon schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:38:
[...]

Goede vraag, ik heb geen idee, heb het nog niet eerder gehoord dat Eco geforceerd wordt dus zou inderdaad heel goed kunnen.

[...]

Ik zou hier ff kijken :) Het kan sowieso prima, enige waar je even op moeten letten is hoeveel ruimte je tussen fitting en afdichtdop hebt, vervangings led voor halogeen steekt soms wat verder uit i.v.m. een koelblok :)
Ja had ik ook al gevonden, maar kon niets vinden over de nieuwe megane! vandaar mijn vraag. Maar ga even kijken wat er mogelijk is (2mndn de auto en nog niet eens de kap open gehad)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Vraagje, hoe kan het dat de auto niet meer automatisch aan gaat na het afslaan?

In het begin als ik de auto liet afslaan ging hij keurig (en snel) automatisch weer aan, sinds een tijd (geen idee hoe lang, zo vaak gebeurt het niet) moet ik dan op de start/stop knop drukken om hem weer aan te krijgen, best wel irritant. Het start//stop systeem is wel gewoon actief (geen idee of dat er invloed op heeft).

Het start stop systeem werkt (meestal) wel gewoon.

Het gaat om een Renault Megane van december 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

miicker schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:12:
Vraagje, hoe kan het dat de auto niet meer automatisch aan gaat na het afslaan?

In het begin als ik de auto liet afslaan ging hij keurig (en snel) automatisch weer aan, sinds een tijd (geen idee hoe lang, zo vaak gebeurt het niet) moet ik dan op de start/stop knop drukken om hem weer aan te krijgen, best wel irritant. Het start//stop systeem is wel gewoon actief (geen idee of dat er invloed op heeft).

Het start stop systeem werkt (meestal) wel gewoon.

Het gaat om een Renault Megane van december 2017.
Hoe bedoel je? Automatisch weer aan gebeurt als de accuspanning te veel "last" krijgt van inactiviteit en zal met name bij koud weer en ingeschakelde elektrische verbruikers (verlichting, radio, airco etc.) eerder de motor weer doen laten aanslaan. Starten vd motor moet direct gebeuren bij intrappen koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
miicker bedoeld als je hem per ongeluk laat afslaan dat de auto dan zelf de auto weer start.
@miicker zet hem eens in de vrij als je hem laat afslaan, als het goed is slingert ie hem dan weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie zeggen dat de automatische EDC-versnellingsbak (2016) geen probleem heeft met het, terwijl in beweging (bij lage snelheden), schakelen van D naar N en vice versa van N naar D?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:17:
Zouden jullie zeggen dat de automatische EDC-versnellingsbak (2016) geen probleem heeft met het, terwijl in beweging (bij lage snelheden), schakelen van D naar N en vice versa van N naar D?
Nee, dat gaat prima hoor :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:21:
[...]

Nee, dat gaat prima hoor :)
Klinkt goed!

Is een 'dot gas' overigens nodig/raadzaam bij het (terwijl in beweging) schakelen van N naar D of zorgt de bak er zelf wel voor dat die overgang naadloos gaat?

Nu mag het duidelijk zijn dat ik heel weinig ervaring met automatische versnellingsbakken heb, maar als laatste vroeg ik mij af of je hem (terwijl in beweging) zonder het rempedaal te gebruiken van N naar D kunt schakelen.

Bedankt voor je tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:28:
[...]
Klinkt goed!

Is een 'dot gas' overigens nodig/raadzaam bij het (terwijl in beweging) schakelen van N naar D of zorgt de bak er zelf wel voor dat die overgang naadloos gaat?

Nu mag het duidelijk zijn dat ik heel weinig ervaring met automatische versnellingsbakken heb, maar als laatste vroeg ik mij af of je hem (terwijl in beweging) zonder het rempedaal te gebruiken van N naar D kunt schakelen.

Bedankt voor je tijd.
Nee een dot gas is niet nodig. Vraag me wel af waarom je dit zou doen? Je kan hem beter gewoon in D houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:28:
[...]

Nee een dot gas is niet nodig. Vraag me wel af waarom je dit zou doen? Je kan hem beter gewoon in D houden..
Het is niet dat ik het dwangmatig doe, maar bij handgeschakelde bakken bouw ik, wanneer ik stilstand nader, de druk op het rempedaal zodanig af dat vlak voor stilstand de wagen uiteindelijk zonder druk op het rempedaal 'uit zichzelf' tot stilstand komt.

In mijn korte ervaring met automatische versnellingsbakken kom je, wanneer je in D afremt tot stilstand, altijd met een (zeer) lichte 'schok' tot stilstand.

Nu is dat geen ramp natuurlijk, maar als er een manier is (die de versnellingsbak geen schade toebrengt) om die schok te vermijden, ga ik daar graag voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:35:
[...]
Het is niet dat ik het dwangmatig doe, maar bij handgeschakelde bakken bouw ik, wanneer ik stilstand nader, de druk op het rempedaal zodanig af dat vlak voor stilstand de wagen uiteindelijk zonder druk op het rempedaal 'uit zichzelf' tot stilstand komt.

In mijn korte ervaring met automatische versnellingsbakken kom je, wanneer je in D afremt tot stilstand, altijd met een (zeer) lichte 'schok' tot stilstand.

Nu is dat geen ramp natuurlijk, maar als er een manier is (die de versnellingsbak geen schade toebrengt) om die schok te vermijden, ga ik daar graag voor!
Ik kan op de automaat zonder schokken of iets helemaal tot 0 afremmen hoor! Geen enkel probleem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Ik kan op de automaat zonder schokken of iets helemaal tot 0 afremmen hoor! Geen enkel probleem :)
Dan ga ik nog even goed oefenen voordat ik dergelijke fratsen uithaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:51:
[...]

Dan ga ik nog even goed oefenen voordat ik dergelijke fratsen uithaal!
Hangt er wel echt vanaf in welke stand hij staat. Als je rustig en relaxed wil rijden kan je hem het best op "Comfort" zetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:52:
[...]

Hangt er wel echt vanaf in welke stand hij staat. Als je rustig en relaxed wil rijden kan je hem het best op "Comfort" zetten!
Wat verschillende standen betreft klinkt Comfort bij mij als muziek in de oren, maar de optie voor verschillende standen doet mij eerlijk gezegd denken aan een sportief model, niet een Clio (Dynamique)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:42:
[...]
Hoe bedoel je? Automatisch weer aan gebeurt als de accuspanning te veel "last" krijgt van inactiviteit en zal met name bij koud weer en ingeschakelde elektrische verbruikers (verlichting, radio, airco etc.) eerder de motor weer doen laten aanslaan. Starten vd motor moet direct gebeuren bij intrappen koppeling.
melcon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:08:
miicker bedoeld als je hem per ongeluk laat afslaan dat de auto dan zelf de auto weer start.
@miicker zet hem eens in de vrij als je hem laat afslaan, als het goed is slingert ie hem dan weer aan.
Ik bedoel dus inderdaad dat als de auto afslaat, de auto niet meer aan gaat bij het intrappen van de koppeling, dit werkt voorheen wel gewoon, nu dus niet meer, en of het wel werkt in zijn vrij, geen idee, maar dan druk ik net zo makkelijk op de start stop knop, het hoort gewoon te werken als ik enkel de koppeling opnieuw intrap toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

miicker schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:12:
[...]

[...]

Ik bedoel dus inderdaad dat als de auto afslaat, de auto niet meer aan gaat bij het intrappen van de koppeling, dit werkt voorheen wel gewoon, nu dus niet meer, en of het wel werkt in zijn vrij, geen idee, maar dan druk ik net zo makkelijk op de start stop knop, het hoort gewoon te werken als ik enkel de koppeling opnieuw intrap toch?
Klopt. En het lijkt me evident dat de auto in zijn vrij staat omdat de motor anders sowieso afslaat als je de koppeling op laat komen terwijl deze in een versnelling staat. Maar ja, zo werkt het; auto in z'n vrij, koppeling op - motor af. Koppeling in, motor aan. Als dit niet werkt (tijdelijk) moet er een symbool gaan knipperen op het display dat start/stop niet gebruikt kan worden (meestal bij koud weer, op een helling, veel stuuruitslag etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Exorcist miicker bedoeld dus juist als je de auto laat afslaan in de versnelling. Normaliter slaat die weer aan als je de koppeling in trapt. Als het goed is laat je hem niet zo vaak afslaan maar als je het doet dan is het wel cool als die bijna instant weer aan gaat :P

@miicker Klopt, mocht die wel z'n ding doen als je hem in z'n moment in de vrij zet kan het zijn dat de auto niet altijd door heeft dat je de koppeling intrapt.

[ Voor 23% gewijzigd door melcon op 27-03-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

melcon schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:49:
@Exorcist miicker bedoeld dus juist als je de auto laat afslaan in de versnelling. Normaliter slaat die weer aan als je de koppeling in trapt. Als het goed is laat je hem niet zo vaak afslaan maar als je het doet dan is het wel cool als die bijna instant weer aan gaat :P

@miicker Klopt, mocht die wel z'n ding doen als je hem in z'n moment in de vrij zet kan het zijn dat de auto niet altijd door heeft dat je de koppeling intrapt.
Ik neem aan (?) dat niemand zijn auto bewust laat afslaan door het omhoog laten komen van de koppeling terwijl je stilstaat en de auto in een versnelling? Dat is sowieso niet de bedoeling van het stop/start systeem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17
miicker schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:12:
[...]

[...]

Ik weet niet veel van Renaults, maar bij veel start-stop systemen moet er onder andere genoeg remdruk zijn anders werkt de start-stop niet. Als jij in die situatie je voet iets van de rem haalt dan kan het inderdaad zijn dat die niet wil starten door enkel de koppeling in te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:06:
[...]

Ik neem aan (?) dat niemand zijn auto bewust laat afslaan door het omhoog laten komen van de koppeling terwijl je stilstaat en de auto in een versnelling? Dat is sowieso niet de bedoeling van het stop/start systeem :+
Het gaat er dus inderdaad om dat als ik voor het stoplicht sta en hij bijvoorbeeld nog in de verkeerde versnelling staat (3 of zo) en ik de koppeling op laat komen, dat hij dan vrij snel afslaat. Nu gebeurt het zeker niet vaak, maar mijn vriendin is een stuk onzekerder in de auto, die heeft 3 jaar geleden d'r rijbewijs gehaald en de keren dat ze daarna gereden heeft is op twee handen te tellen. Nu rijd ze af en toe in mijn auto om het weer achter de knie te krijgen, maar het is erg vervelend dat het op deze manier een stuk langer duurt voor de auto weer aan gaat.

Wat ik wel even ga proberen is de auto in z'n 1 zetten, dan de rem in te drukken en de koppeling in een keer los te laten, dan slaat de auto af, in het begin hoefde ik dan niet de auto in een andere versnelling te zetten maar kon ik gewoon de koppeling intrappen en ging hij instant aan, dat ging zo snel, dat achterliggers het amper door hadden. Dat systeem werkt nu dus lang niet altijd meer, dus ik ga het binnenkort even een paar keer testen en dan rij ik wel een keer langs de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Moet je niet ook de rem indrukken voor ie weer wil starten? Dus stel hij slaat af, dat indrukken koppeling niet voldoende is maar dat ook rem nodig is?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:54:
Moet je niet ook de rem indrukken voor ie weer wil starten? Dus stel hij slaat af, dat indrukken koppeling niet voldoende is maar dat ook rem nodig is?
Zou kunnen, ik ga het binnenkort eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Exorcist schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:06:
[...]

Uiteraard niet maar het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je een onzekere vriendin hebt die net 3 jaar haar rijbewijs heeft en het aantal keren dat ze in die tijd gereden heeft op 2 handen te tellen is :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb de auto weggebracht naar een schadeherstelbedrijf voor de krasjes op het dak, nu heb ik toevallig een Renault Megane Station mee gekregen, ik dacht meteen even testen. De auto in zijn 1 gezet, rem ingedrukt houden en koppeling meteen op laten komen, ik trap de koppeling weer in en de auto gaat aan.

Ik heb dit ook met de handrem geprobeerd. Bij alles wat ik deed ging de auto weer aan als ik de koppeling in trapte. Ook als ik bijvoorbeeld de auto in een versnelling had staan en de rem niet ingetrapt was. Als ik mijn auto terug heb nog maar eens testen hoe het bij mijn auto is en als het anders is ga ik even naar de dealer denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54
Ik zou je vriendin gewoon laten wennen aan de 'ouderwetse' manier van opnieuw starten, namelijk door de sleutel om te halen.

Mocht ze namelijk ooit een keer zelf een auto hebben zonder startstop en die slaat niet automatisch aan, is er nog meer paniek in de tent.

Ik ben semi ervaringsdeskundige op dit gebied :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 20:54
Is er iemand hier die ook stoelverwarming heeft en evt leren bekleding heeft?
Ik voel de stoelverwarming namelijk bijna niet. Het wordt een beetje warm, maar dit duurt 5 minuten en dan nog valt het tegen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Ik heb ook stoelverwarming, wordt echt lekker warm en is zeker goed te voelen, erg aangenaam als het zo koud is :). Alleen geen lederen bekleding (GT Line kuipstoelen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Krysa schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:13:
Is er iemand hier die ook stoelverwarming heeft en evt leren bekleding heeft?
Ik voel de stoelverwarming namelijk bijna niet. Het wordt een beetje warm, maar dit duurt 5 minuten en dan nog valt het tegen :(
Ik heb zelf de Serie Signature Exlusive uitvoering, die heeft leren bekleding + stoelverwarming. Wordt warm, soms erg heet, verschilt wel per keer dat het aan staat, maar over het algemeen is het heerlijk. Bij mij begin je het na +- 30 seconden te voelen (evenals de stuurverwarming). Heb er dus geen problemen mee :)
Knul schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:17:
Ik zou je vriendin gewoon laten wennen aan de 'ouderwetse' manier van opnieuw starten, namelijk door de sleutel om te halen.

Mocht ze namelijk ooit een keer zelf een auto hebben zonder startstop en die slaat niet automatisch aan, is er nog meer paniek in de tent.

Ik ben semi ervaringsdeskundige op dit gebied :+
Of ik ga er gewoon mee terug naar de dealer en ze zorgen maar dat het werkt zoals het hoort te werken :P

[ Voor 30% gewijzigd door miicker op 28-03-2018 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:05
Ik kan in ieder geval beloven dat er 8 april aanwezig is....

2 x Alpine A110 (2018)
1 x Megane 4 RS (2018)

Klassieke A110, A310, A610, GTA, etc.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/29542668_1139556909520159_5149773654937444738_n.jpg?_nc_cat=0&oh=33017663eb9ab10f93ef1590e4281155&oe=5B7015D6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Dat de Megane er is dat is eigenlijk nog cooler als die Alpine O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 20:54
miicker schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:20:
[...]

Ik heb zelf de Serie Signature Exlusive uitvoering, die heeft leren bekleding + stoelverwarming. Wordt warm, soms erg heet, verschilt wel per keer dat het aan staat, maar over het algemeen is het heerlijk. Bij mij begin je het na +- 30 seconden te voelen (evenals de stuurverwarming). Heb er dus geen problemen mee :)
melcon schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:04:
Ik heb ook stoelverwarming, wordt echt lekker warm en is zeker goed te voelen, erg aangenaam als het zo koud is :). Alleen geen lederen bekleding (GT Line kuipstoelen).
Als ik dit zo lees zal het wel aan mijn auto liggen dan. Ik vind het echter geen ding om voor naar de dealer te gaan; het wordt toch bijna zomer 8)
Nu is het aangenaam, en hoger laten afstellen (als dat al kan), is voor mannen misschien niet verstandig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Gisteren weer gehad bij net-geen-filerijden met de automaat (~30 km/h). Ik geef gas om weer te versnellen, hij staat in D, maar is opeens niet gekoppeld. Staat te loeien als een malle als ik het gas intrap maar pakt de koppeling niet. Ik heb dit wel eens vaker gehad, en normaal lost het zich op door even het gas los te laten en weer opnieuw in te duwen. Dat hielp nu ook niet, zat maar een beetje uit te rollen en veel lawaai te maken met de motor terwijl er een flink gat begon te ontstaan voor mij. Moest het oplossen door hem in M te schakelen, gas geven en vervolgens weer terug naar D :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja dat soort geneuzel heb je met die edc/dsg/dubbele koppeling bakken, de marges zijn zo klein dat de kans op rariteiten gewoon aanwezig is. Waarschijnlijk is er wel een software update voor die het oplost.

Daarom blijf ik lekker bij een hand bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wel grappig, ik rij nu tijdelijk in een Megane 1.5 energy dCi Eco2 81kW Zen estate, maar wat een herrie maakt dat ding tegenover mijn Megane 1.2 Energy TCe 96kW Serie Signature Exclusiv en de afwerking en uitrusting is ook echt een wereld van verschil. Na een paar ritjes gemaakt te hebben in de Zen uitvoering ben ik toch echt blij dat ik daar toen niet voor gekozen heb. Sowieso is die handrem echt enorm lelijk :P

Het kleine scherm vind ik niet eens heel lelijk, wel een stuk minder fijn dan het grote scherm, maar de hoeveelheid hardware buttons is dan wel weer een pluspunt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Net mijn Renault weer opgehaald van het schadeherstelbedrijf, maar je ziet er echt he-le-maal niets meer van! Echt knap staaltje werk geleverd :) Ben er zeer tevreden mee :)

Heeft me uiteindelijk 'slechts' een parkeerbekeuring gekost :+ De werkgever betaalt de eerste zelf veroorzaakte schade namelijk 100%, en ik was vergeten mijn parkeervergunning tijdelijk om te zetten naar de vervangauto :|
Ach ja ik kan nog blij zijn dat ik niet twee bekeuringen had, want hij heeft ongeveer 2 dagen stil gestaan. Iemand enig idee of ik kans maak als ik dit aanvecht (aangezien ik wel een parkeer vergunning heb)

[ Voor 8% gewijzigd door miicker op 29-03-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:19:
Dat de Megane er is dat is eigenlijk nog cooler als die Alpine O-)
Die was ook heel onzeker die Megane. Orange Tonic is die overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Nico_GTR op 29-03-2018 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:50:
Iemand enig idee of ik kans maak als ik dit aanvecht (aangezien ik wel een parkeer vergunning heb)
Yep! Brief geschreven met verklaring van leasemaatschappij en garage erbij. Excuses aangeboden in de brief en genoemd dat het om een korte wissel ging en ik het oprecht vergeten was. Betrof gemeente Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:41:
[...]

Yep! Brief geschreven met verklaring van leasemaatschappij en garage erbij. Excuses aangeboden in de brief en genoemd dat het om een korte wissel ging en ik het oprecht vergeten was. Betrof gemeente Utrecht.
Toevallig, het gaat bij mij ook om gemeente Utrecht!
Zou je me misschien een DM willen sturen met de brief en aan wie je de brief gericht hebt? Dat zou me echt enorm helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik vroeg me af; is het mogelijk bij Renault - Clio 2016 - het knipperlicht maar één keer te laten knipperen bij een 'lichte tik' op de schakelaar (of op een andere manier)?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Nico_GTR schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:28:
[...]
Die was ook heel onzeker die Megane. Orange Tonic is die overigens.
Ik denk als ze eens een hele agressieve combinatie maken van geel en zwart, beetje zoals de F1 2018 livery dat het een zeer bruut kleurtje zou zijn!

Met een pak meer geel dan dit bv http://www.forcegt.com/ne...-offered-limited-numbers/

[ Voor 15% gewijzigd door anessie op 29-03-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
anessie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:16:
[...]

Ik denk als ze eens een hele agressieve combinatie maken van geel en zwart, beetje zoals de F1 2018 livery dat het een zeer bruut kleurtje zou zijn!

Met een pak meer geel dan dit bv http://www.forcegt.com/ne...-offered-limited-numbers/
Zou heel gaaf zijn inderdaad! Maar eigenlijk ben ik niet echt iemand voor een Megane.....vind het een fijne auto maar wel al aan de grote kant. :p

Gezien de richting echter die de Megane 4 RS opgaat heb ik goede hoop voor de Clio 5 RS. _/-\o_ Renault...bommetje, handbak, 3 deurs, en breed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Nico_GTR schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:21:
[...]
Renault...bommetje, handbak, 3 deurs, en breed. ;)
Schrapt men niet 3 deurs uit het hele gamma (op een twizzy & twingo na)?

[ Voor 6% gewijzigd door anessie op 29-03-2018 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 19:15
Sinds kort eigenaar van een Laguna 2 ph2, uit 2006. Prima auto, maar 1 vervelend probleem. Volledig willekeurig, zo lijkt het, schiet er zo nu en dan een ratel in. Soms heb je het een rit van 100km niet, en dan opeens weer wel. Helaas bij de proefrit geen ratel gehad, dus vandaar dat ik het nog niet wist bij aanschaf. Heb het al een beetje met @melcon besproken, maar wil niet al mijn vragen op hem afschuiven, dus vandaar dat ik het maar even hier plaats ;).

Zoals gezegd lijkt de ratel willekeurig. Gisteren van Veenendaal naar Lelystad gereden, iets van 80km gok ik. Op de heenweg niks, op de terugweg (zo'n 6 uur later) direct bij het wegrijden al. Volgens mij begint het gelijk al bij het wegrijden, maar pas echt duidelijk hoorbaar vanaf 1500 toeren. Vervolgens gaat het niet meer weg, maar wordt de ratel wel luider bij hogere toeren. Wanneer de automaat schakelt heeft dit geen invloed op de ratel, behalve dat hij zachter of luider klinkt door minder of meer toeren. Je hoort het zowel op rechte stukken als in bochten. Op de snelweg steeds 100 gereden op cruise control, en eigenlijk had ik dan 5 minuten wel een ratel en dan weer 2 minuten niet (plotseling weg) en dan weer 5 min wel etc. Afremmen en versnellen had soms wel en soms niet invloed op de ratel. Ik vermoed zelf dat de ratel alleen optreedt bij een bepaalde resonantie /frequentie.

Om geen bias te creëeren zeg ik nog maar niet wat ik denk en wat @melcon heeft gezegd :p. Iemand een vermoeden of een plan van aanpak? Heeft al bij een garage gestaan, maar toen kon men de ratel niet reproduceren.

Update 1: Er is geen verband met motortemperatuur, buitentemperatuur of tijdstip.

Update 2: De ratel kwam gisteren plotseling op bij 100 km/h (ongeveer 2600 tpm). Dit had geen effect op het vermogen en ik voelde het niet in mijn gaspedaal of ergens anders.
floriz87 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:49:
[...]

Om hier maar eens op terug te komen, ratel is er nog steeds, maar ik krijg het vage vermoeden dat het temperatuursafhankelijk is. Onder de 5 graden geen ratel, daarboven wel, dat is nu mijn hypothese ;). Hij zou volgende week worden opgehaald zodat een monteur er even een paar dagen zelf mee kon rijden, in de hoop de ratel een keer mee te krijgen. Maar met die temperaturen van volgende week is dat misschien wel zinloos (als het klopt wat ik denk).
Nav bovenstaand verhaal - ik kan het probleem eindelijk beter duiden. Ik kon het afgelopen maanden nauwelijks testen, aangezien de ratel afwezig was (naar mijn vermoeden vanwege het koude weer). En het is vrij eenvoudig, wanneer ik de climate control / airco, of hoe je het ook noemt, op off zet is de ratel meteen verdwenen. Vanmiddag heerlijk ratelvrij gecruised in een ietwat warme auto :+ . Mijn monteur/sjacheraar meent dat het met de stuurpomp heeft te maken, maar dat lijkt me gezien deze symptomen niet bepaald logisch. Iemand met een idee wat er aan de hand kan zijn? Misschien bij een airco-specialist langsgaan?

Samengevat: de ratel is vermoedelijk temperatuursafhankelijk, hangt samen met aan/uit van airco, is toerentalafhankelijk, en is nog steeds aanwezig als ik voet van gaspedaal haal (totdat toerental onder bepaald level is). En de ratel is niet constant aanwezig, paar minuten wel, minuutje niet, paar minuten wel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:20
Kijk eens onder je kap. Klinkt als je aircocompressor of de koppeling ervan.

Simpele test ook, als je auto niet snel een ijskast wordt dan heb je sowieso aircoproblemen en dan zou ik beginnen met de vulling controleren, daarna de compressor zelf.

[ Voor 54% gewijzigd door PauseBreak op 30-03-2018 22:22 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 09:43
PauseBreak schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:20:

Simpele test ook, als je auto niet snel een ijskast wordt dan heb je sowieso aircoproblemen en dan zou ik beginnen met de vulling controleren, daarna de compressor zelf.
of de vrijloop van de dynamo, kan ook dergelijke geluiden geven..
als de airco aanstaat wordt komt er meer druk op de distributie waardoor het geluid erger kan worden

[ Voor 10% gewijzigd door mr_zippey op 30-03-2018 22:30 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
anessie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:58:
[...]

Schrapt men niet 3 deurs uit het hele gamma (op een twizzy & twingo na)?
Helaas wel. :(

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/804/40805626592_157cb1f386_c.jpg

Terwijl 3 deurs gewoon veel mooier is.....dus echt heel stom. :D

Clio nog wel voorzien van een RS grille.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/817/26223308627_809f163c36_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:27:
Hallo,

Ik vroeg me af; is het mogelijk bij Renault - Clio 2016 - het knipperlicht maar één keer te laten knipperen bij een 'lichte tik' op de schakelaar (of op een andere manier)?
Dat is bij vrijwel geen enkele auto meer een "optie" sinds...2004? (altijd drie keer knipperen) maar de Clio (zelf ook een Estate uit 2016) houdt wel op met knipperen als je hem doordrukt en weer direct omhoog trekt. Dus niet een kort tikje (dat is 3x knipperen) maar helemaal omlaag en omhoog is zo snel als dat je het zelf kan.

Waarom je het zou willen is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
mr_zippey schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:29:
[...]

als de airco aanstaat wordt komt er meer druk op de distributie waardoor het geluid erger kan worden
Helemaal waar, maar daarvan zou ik verwachten dat het niet verdwijnt met een lagere temperatuur. Dat geluid zou je eigenlijk altijd moeten horen.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb gisteren een Renault Zoë meegehad, dat rijdt heel leuk! Ook snel van zn plek als het moet, bizar die acceleratie.

Vraagje over mijn Laguna 3 met standaard radio. Kan ik de fader niet zelf instellen? In het menu vind ik alleen kezes uit "bestuurder", "balans" oid en "achter uit". :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
PauseBreak schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:20:

mr_zippey schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:29:
[...]

De airco functioneert wel, of hij maximaal koelt weet ik niet precies, zal het eens testen. Overigens heb ik de ratel ook als a/c uit staat, het gaat dus niet puur om het koelen, het gaat om het geheel van temperatuurregulatie.

Hoe verklaren jullie overigens dat de ratel een paar minuten aanhoudt, vervolgens een minuutje afwezig is, en dan weer terugkomt (zit dus een patroon in)? Gaat de aircopomp normaliter aan en uit en zou dat het kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 09:43
bij mij was het ook als de airco uitstond en wisselend meer of minder herrie. ook de stuurbekrachtigingspomp gaf hierin variatie.. heb er in totaal paar jaar mee rondgereden, toen kwam ik bij toeval op mercedesforum een verhaal met zelfde soort problemen tegen. samen met mn monteur besproken en vervangen. Het komt bijna niet voor, maar was wel de oplossing.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

3 deurs is in mijn ogen zo onpraktisch als wat, ik juich 5d alleen maar toe. Leuk als je net je eerste auto koopt maar met kinderen/passagiers achterin is het een ramp.
MartijnA3 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:08:
Ik heb gisteren een Renault Zoë meegehad, dat rijdt heel leuk! Ook snel van zn plek als het moet, bizar die acceleratie.
Ik neem de Twizy wel eens als vervangauto bij onderhoud. Je ziet de meeste mensen lacherig kijken bij het stoplicht maar het ding trekt best rap op, sommigen verwachten dat niet. Ok, het houdt wel op tot 40km/h om vervolgens de teller langzaam naar 85km/h te zien “kruipen”. :+

Naast de verfoeide 3d Ford van mijn vrouw met parkeerissues :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BQf0qO4QxaQQKjLBVLfraLY1/full.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door vhal op 31-03-2018 20:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
Weet hier iemand toevallig hoe ik het volgende probleem moet aanvliegen?

De renault megane '12 station met 1.5dci motor heeft meerdere storingen. Het begon met P380 gloeiplug(gen), ik was er al over uit die te gaan laten vervangen maar het is er nog niet van gekomen. Nu het buiten niet meer vriest start hij ook weer wat makkelijker, want ik merk het dus wel dat er sowieso 1 defect is.

Sinds gisteren heb ik er een fout bij gekregen tijdens het rijden, met flinke waarschuwingen in de auto met het STOP lampje. Dit komt door P470, P471 en P472. Nadat ik vanavond de uitlaatgas druksensor even heb uitgetikt en via ODB de fout heb verwijderd is het Engine hazzard gedeelte weg van het display, maar ik houd over de P471 en P472.

Nu lees ik dat het niet altijd de sensor zelf hoeft te zijn, iemand nog tips? Ik heb sowieso moeite om die sensor online te vinden, dus het lijkt niet echt een veel gevraagd product te zijn. 1 site verkoopt hem voor rond de 80 euro, best een grote gok.

Iemand ervaring met deze foutcodes?

Ergens verwacht ik morgen tijdens het rijden weer een alarm vanwege een P470 fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
miicker schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:50:
Net mijn Renault weer opgehaald van het schadeherstelbedrijf, maar je ziet er echt he-le-maal niets meer van! Echt knap staaltje werk geleverd :) Ben er zeer tevreden mee :)

Heeft me uiteindelijk 'slechts' een parkeerbekeuring gekost :+ De werkgever betaalt de eerste zelf veroorzaakte schade namelijk 100%, en ik was vergeten mijn parkeervergunning tijdelijk om te zetten naar de vervangauto :|
Ach ja ik kan nog blij zijn dat ik niet twee bekeuringen had, want hij heeft ongeveer 2 dagen stil gestaan. Iemand enig idee of ik kans maak als ik dit aanvecht (aangezien ik wel een parkeer vergunning heb)
Wat Ctgras aan geeft, even een briefje schrijven. Het is geen boete maar naheffing parkeer belasting. Dit terwijl je de parkeer belasting wel hebt voldaan (in de vorm van een vergunning). Je hoeft dus alleen aan te tonen dat je deze wel voldaan hebt, ze konden dit alleen niet vast stellen vanwege het tijdelijk gebruik van een auto met ander kenteken.
floriz87 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:15:
[...]

[...]

Nav bovenstaand verhaal - ik kan het probleem eindelijk beter duiden. Ik kon het afgelopen maanden nauwelijks testen, aangezien de ratel afwezig was (naar mijn vermoeden vanwege het koude weer). En het is vrij eenvoudig, wanneer ik de climate control / airco, of hoe je het ook noemt, op off zet is de ratel meteen verdwenen. Vanmiddag heerlijk ratelvrij gecruised in een ietwat warme auto :+ . Mijn monteur/sjacheraar meent dat het met de stuurpomp heeft te maken, maar dat lijkt me gezien deze symptomen niet bepaald logisch. Iemand met een idee wat er aan de hand kan zijn? Misschien bij een airco-specialist langsgaan?

Samengevat: de ratel is vermoedelijk temperatuursafhankelijk, hangt samen met aan/uit van airco, is toerentalafhankelijk, en is nog steeds aanwezig als ik voet van gaspedaal haal (totdat toerental onder bepaald level is). En de ratel is niet constant aanwezig, paar minuten wel, minuutje niet, paar minuten wel, etc.
Stuurpomp zou best kunnen, uitschakelen van de airco schakelt de airco pomp af (magneet koppeling), daardoor neemt de spanning op de multiriem af en kan dat voor de poelie die zwaar loopt het verschil maken tussen wel/niet ratelen. Eenvoudigste methode is gewoon met een lange schroevendraaier alle poelies bij langs te gaan (daarbij met je oor op de schroevendraaier), je hoort dan vanzelf de schuldige. Je monteur moet dit trucje wel kennen ;)

@Nico_GTR Grilletje staat goed!

@MartijnA3 Ik heb vorig jaar een Zoe mee gehad, rijdt echt verrassend goed. Ontzettend stil en tot 80 echt snel, enige nadeel, hij is begrensd op 140 :o :+

@Praetorian 9 van de 10 keer is dat niet de sensor zelf maar de 1 v/d 2 slangetjes die gescheurd is. Ik heb wel eens eerder een plaatje gepost van z'n slangetje, hij lijkt in eerste instantie niet gescheurd als je hem bekijkt als die nog op de auto zit maar zodra je hem er af haalt wordt het wel snel duidelijk. Renault levert hier een verbeterde versie voor die niet scheurt (bestellen via Renault dus en niet after-market).

Na een snelle google:
Afbeeldingslocatie: https://sites.google.com/site/nilsvdg2/home/RME_RoetfltDruksensor%20%281%29.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Barrycade

Through the...

@Praetorian Als dat de meldingen "melding inspuiting controleren is en ook de vage omschrijving: luchtvervuiling controleren. "

Dan moet je inderdaad aan de nieuwe slangen op de roetfilter. Als daar haarscheurtjes in komen gaat er iets mis me de drukmeting. Met deze meldingen tot gevolg.

Heb ik ook gehad (en ook de gloeistaven ook al) Wat dat betreft heeft die 1.5 wel concequent kwaaltjes (Die stiekum best wel een dure grap aan het worden zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
melcon schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:23:
[...]

[...]

Stuurpomp zou best kunnen, uitschakelen van de airco schakelt de airco pomp af (magneet koppeling), daardoor neemt de spanning op de multiriem af en kan dat voor de poelie die zwaar loopt het verschil maken tussen wel/niet ratelen. Eenvoudigste methode is gewoon met een lange schroevendraaier alle poelies bij langs te gaan (daarbij met je oor op de schroevendraaier), je hoort dan vanzelf de schuldige. Je monteur moet dit trucje wel kennen ;)
Hij kende het trucje inderdaad, en hij kwam uit bij de aircopomp/compressor. Dus de volgende stap wordt een "nieuwe" aircopomp erin. Ik heb alleen wel gelezen van mensen die hetzelfde hebben gedaan en na een paar weken weer opnieuw een ratel hadden in de pomp. Zal nog wel even duren voordat dit varkentje gewassen is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@floriz87 Belangrijk is bij vervangen airco pomp dat het systeem gespoeld wordt (Volledig) en het filter/droger kun je ook het beste vervangen. De ratel komt terug omdat er nog metaaldeeltjes in het airco pomp zitten (pomp gaat stuk, metaaldeeltjes verspreiden zich in het systeem). Als dat niet gebeurd gaat je nieuwe pomp ook stuk en komt de ratel idd terug, airco pomp kun je ook laten reviseren btw (kan kosten technisch wel interessanter zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
melcon schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:23:
[...]

@Praetorian 9 van de 10 keer is dat niet de sensor zelf maar de 1 v/d 2 slangetjes die gescheurd is. Ik heb wel eens eerder een plaatje gepost van z'n slangetje, hij lijkt in eerste instantie niet gescheurd als je hem bekijkt als die nog op de auto zit maar zodra je hem er af haalt wordt het wel snel duidelijk. Renault levert hier een verbeterde versie voor die niet scheurt (bestellen via Renault dus en niet after-market).

Na een snelle google:
[afbeelding]
Barrycade schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:35:
@Praetorian Als dat de meldingen "melding inspuiting controleren is en ook de vage omschrijving: luchtvervuiling controleren. "

Dan moet je inderdaad aan de nieuwe slangen op de roetfilter. Als daar haarscheurtjes in komen gaat er iets mis me de drukmeting. Met deze meldingen tot gevolg.

Heb ik ook gehad (en ook de gloeistaven ook al) Wat dat betreft heeft die 1.5 wel concequent kwaaltjes (Die stiekum best wel een dure grap aan het worden zijn).
Ik heb de motor die geen sensor heft met 2 slangen, slechts 1 dik rubber slangetje wat overgaat in een metalen pijpje. Ik kan even geen linkbaar plaatje vinden maar het is dus niet diegene met dat poreuze slangetjes problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tptxbes6lxp01.jpg

Brute combo van kleurtjes, nu zoiets ook op de rs trophy :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
https://www.autowereld.nl.../foto.html#foto-174078624

Deze ziet er nog wel netjes uit! Wel de distributieriem wisselen, z.s.m.

[ Voor 11% gewijzigd door Nico_GTR op 05-04-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Nu online
Even een vraag aan de machtige renault familie hier :)

Mijn buurman heeft een renault megane estate GT-line uit 2012. Nu heeft hij daar een trekhaak onder geklust met een 7 polige stekker die via nette connectors de juiste lamp doorlust naar de contactdoos onder de auto.
Niks aan de hand, alles prima. Totdat hij er een aanhanger achter hangt. Daarna doet het knipperlicht het nog 3 keer en houdt er dan mee op tot een herstart van de motor.

Wat we tot nu toe hebben geprobeerd:
Alle kabels gecheckt
massa kabel opgeschoont
en de lichtunit van de auto los gekoppeld.

Als de lichtunit van de auto niet is aangesloten, heb je wel gewoon alles op de aanhanger en blijft alles het ook doen.

Onze conclusie is hieruit dat de computer of het relay van het knipperlicht de extra stroom niet leuk vindt en er de brui aan geeft of de computer laat er een beveiliging inschieten.

2 vragen:
Is onze conclusie juist?
Is hier wat aan te doen?

De trekhaak is niet aangemeld in de computer. Misschien dat dat nog een verschil maakt?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Voor zo ver ik weet hoeft deze in elk geval niet aangemeld/gecodeerd te worden. Aansturing v/d knipperlichten is van uit de EMM (dus geen klassiek knipperlicht relay) en zit beveiliging in op weerstand. Dus je hebt of wel een te lage of wel een te hoge weerstand i.c.m. de aanhangwagen. Gezien je er geen last van hebt als je de lichtunits van de auto niet aansluit verwacht ik een te hoge weerstand. Zou bekabeling/verlichting van je aanhangwagen nalopen evenals de stekker, lijkt er op dat je ergens een hoge weerstand hebt. (dat merk je normaal gesproken niet met klassieke relays, hooguit verlies je dan een keer een zekering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Nu online
melcon schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:58:
Voor zo ver ik weet hoeft deze in elk geval niet aangemeld/gecodeerd te worden. Aansturing v/d knipperlichten is van uit de EMM (dus geen klassiek knipperlicht relay) en zit beveiliging in op weerstand. Dus je hebt of wel een te lage of wel een te hoge weerstand i.c.m. de aanhangwagen. Gezien je er geen last van hebt als je de lichtunits van de auto niet aansluit verwacht ik een te hoge weerstand. Zou bekabeling/verlichting van je aanhangwagen nalopen evenals de stekker, lijkt er op dat je ergens een hoge weerstand hebt. (dat merk je normaal gesproken niet met klassieke relays, hooguit verlies je dan een keer een zekering).
Ok, dat is in ieder geval duidelijk.
Echter is het niet afhankelijk van welke aanhanger (fietsendrager en aanhanger geprobeerd) en deze hebben bij andere auto's geen last van (oa Ford s-max en Kia picanto).
Zou het dus in de originele kabelset zitten, maar die is splinternieuw en doormeten levert minder dan .5 ohm weerstand op....
Is er een mogelijkheid om de grenswaarde van de EMM aan te passen?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dan zal het zeer waarschijnlijk in de kabelset zitten of het de stekker naast de trekhaak.
Massa wel aangesloten in de stekker (auto zijde uiteraard)?
Grenswaardes in de EMM staan standaard al heel ruim, met de clip niet aan te passen, met open-ddt mogelijk wel.

[ Voor 27% gewijzigd door melcon op 09-04-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:36
@adinsx ik denk dat wij elkaar zaterdag zagen! 👋🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 15:51
Zijn hier ook mensen met ervaring die hun blok hebben laten chippen?
Gaat dan in mijn geval om de 1.5 dci 86pk.
Zit namelijk in dubio of ik dat ga doen.. :P

Of word het hier afgeraden?

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jorank schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:05:

Ik zou ook graag chippen, maar dan m'n 1.5DCI 110PK (naar 135PK). Maar durf t niet echt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
jorank schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:05:

Gewoon doen, ga wel naar een goeie (dus geen zip tuning). Fast chip wordt vaak aangeraden maar die zijn wat lastiger met plannen (Hebben paar dagen per jaar dagen om te chippen zie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?f=16&t=34895). Tutuur is sinds een tijdje hier ook mee bezig en maakt ook goeie mappings: https://www.facebook.com/DekkerMotorsport/

Voor de rest zou je nog kunnen denken aan een BR Performance of Tunex b.v. Belangrijk is dat er een veilige mapping op komt waar je motor niet stuk door loopt. Liefste met een een voor en na meting (fastchip & tutuur doen dit standaard, bij BR en Tunex kan dit ook op aanvraag, anders krijg je een standaard mapping).

Wat merk je er van? Bij de 85 pk is er echt wel wat te halen, denk aan max. 105-110 pk na chippen en een forse toename in koppel (240-250 Nm). Ga je geen spijt van krijgen, gaat daarna als de brandweer en zelfs het verbruik kan lager worden (als je gaat trappen niet uiteraard). Vooral tussen acceleratie zal merkbaar verbeteren.

@DennusB V.w.b. de 1.5 dci 110, de euro 6 variant heeft wat meer ruimte als de euro 5 variant (dat is megane 3 vs laatste bouwjaren megane 3 + megane 4). De euro 5 komt echt niet verder als 115-120 pk. De euro 6 gaat wel richting 125-130 pk waarbij 135 pk wel heel optimistisch is. Maar richting de 130 pk moet zeker lukken in jouw geval. Daarbij zit de euro 6 vaak standaard al rond 115-120 pk voor tuning.

Let wel, allemaal omgerekende c.q. kroeg pk's, aan de wielen wordt uiteraard een lagere waarde gemeten. Een dyno doet dan een aandrijfverlies meting maar die is niet 100% accuraat dus neem de omgerekende waarden altijd met een korreltje zout. Aan de wielen zal het rond de 95-115 voor chippen en 105-115 na chippen zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 15:51
melcon schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:36:
[...]

Gewoon doen, ga wel naar een goeie (dus geen zip tuning). Fast chip wordt vaak aangeraden maar die zijn wat lastiger met plannen (Hebben paar dagen per jaar dagen om te chippen zie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?f=16&t=34895). Tutuur is sinds een tijdje hier ook mee bezig en maakt ook goeie mappings: https://www.facebook.com/DekkerMotorsport/

Voor de rest zou je nog kunnen denken aan een BR Performance of Tunex b.v. Belangrijk is dat er een veilige mapping op komt waar je motor niet stuk door loopt. Liefste met een een voor en na meting (fastchip & tutuur doen dit standaard, bij BR en Tunex kan dit ook op aanvraag, anders krijg je een standaard mapping).

Wat merk je er van? Bij de 85 pk is er echt wel wat te halen, denk aan max. 105-110 pk na chippen en een forse toename in koppel (240-250 Nm). Ga je geen spijt van krijgen, gaat daarna als de brandweer en zelfs het verbruik kan lager worden (als je gaat trappen niet uiteraard). Vooral tussen acceleratie zal merkbaar verbeteren.
Bedankt voor je antwoord!
Heeft de kilometer stand ook nog invloed?
In de zin van, kan het nog met 154dkm of maakt dat helemaal niets uit?

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@jordiv30 Ik heb een laguna 1 phase 2 1.9 Dci gechipt bij 250k kilometers, van 107 naar 140 pk. Die heb ik met iets meer dan 390k weer weg gedaan i.v.m. leaseauto. Die auto heeft nooit rare dingen gehad behalve standaard onderhoud. Zelfs de originele koppeling nog ondanks chippen. Dus 154k is niet zo spannend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 12:43
Hey!

Ik ben op zoek naar een auto op grijs kenteken (busje of omgebouwde station). Nu vond ik de Megane Grand Tour wel een erg mooie auto. Alleen las ik over de 1.5 dci blokjes wat nare verhalen dus ging ik al filteren op 2006 en nieuwer. Heb wel wat gevonden alleen de waardebepaling is erg lastig (grijs kenteken).

Maar ook die op geel kenteken.. 2007-2008 modellen met 1.5 motor (businessline) zie ik met meeneemprijzen van 3200-4400 euro. Alleen bij de ANWB koerslijsten staan meeneemprijzen berekend van 2200-2500 euro.. De meeste garagisten zitten hier toch wel ruim 1000(+) boven.

De vragen zijn dus eigenlijk:

- Dezelfde auto op grijs ipv geel kenteken, ligt de waarde daardoor hoger of lager of nagenoeg hetzelfde?
- hoe zit het met de prijzen die garage's vragen t.o.v. de prijzen die de ANWB aanhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Waar baseert de anwb zijn prijzen op? Niet op de realiteit blijkbaar als garagisten daar 1000 euro boven zitten. Lijkt een beetje natte vingerwerk op basis van wat zij denken dat z'n auto af zou moeten schrijven. De 2007-2008 modellen zijn erg betrouwbaar dus daardoor zal de restwaarde stuk hoger liggen als een 2003-2004 model (waar de anwb zich misschien op baseert voor afschrijf formule).

Voor de rest grijs kenteken zal over het algemeen wat lager liggen kwa waarde (alleen praktisch bruikbaar voor bedrijven/zzp'ers en dus kleinere markt). Groot zal het verschil verder niet zijn.

Eerst generatie 1.5 dci blokjes had wel wat dingetjes inderdaad maar niet bijzonder naar: drijfstanglagers en lekkende verstuivers. Beiden zonder al teveel moeite op te lossen, eerste wel belangrijk om op tijd op te lossen anders kun je ook een nieuwe krukas steken ;) Maar dat gaat over de eerste generatie, jij kijkt naar 3e/4e generatie, die kennen al deze problemen niet en zijn vrijwel probleemloos. Enige wat je nog wel eens tegenkomt zijn de gloeibougies (kun je in dit topic ook wel wat over vinden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
De ANWB maakt geen onderscheid tussen de verschillende modeljaren voor de afschrijvingsformule. Een Laguna II phase 1 is voor hun hetzelfde als een phase 2 etc. Het is niet echt een briljante formule die ze gebruiken en dat zie je ook terug bij de verschillen tussen ANWB koerslijst en handels/vraag/inruilprijzen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 12:43
Bedankt heren. Ja dat idee had ik al wat. Vooral bij Renault klopt het niet!

@melcon hoe weet ik welke Megane de motorproblemen niet meer heeft (vanaf?) kon de generaties qua motoren niet echt vinden op internet. Alleen phase1 idd problemen met die lagers.

T is voor mij een 2e auto, puur zakelijk ook. Wil er eigenlijk niet te veel aan uitgeven en heb 0 ervaring met renault maar de Megane heeft me altijd wel aangetrokken. Bovendien lijkt het me comfortabeler dan een busje. :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Viking op 11-04-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als de anwb zich alleen baseert op het eerste modeljaar dan zal dat inderdaad zeker voor die periode absoluut niet kloppen :)

Je kijkt al naar de goede bouwjaren, vuist regel is (of eigenlijk was --> auto's uit die jaren liggen of op de sloop of hebben alle modificaties al gehad) 2001-2003 echt mijden, alles vanaf 2005 zit goed in elkaar. Daarbij is vanaf 2007 het jaar waar alles tip top in orde is en je hooguit kleine dingetjes zal tegenkomen. Megane 2007/2008 rijdt erg comfortabel inderdaad en aanzienlijk comfortabeler als een busje. Ook kwa ruimte zijn ze lekker ruim (nog geen "life style" station maar gewoon inhoud voor uiterlijk in tegenstelling tot z'n opvolger).

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 12-04-2018 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
Crosspost uit het SJAT:

Aangezien de Megane binnenkort mogelijk eruit gaat(M135i staat bovenaan de shortlist) vandaag even goed gewassen en wat foto's gemaakt hier een enkele daarvan:

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2018/04/11/Megane3RS06-1600.th.jpg

V&A is niet de bedoeling in het topic.

[ Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 12-04-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Dag collega-bestuurders.

Sinds een dag of twee heb ik in mijn 2012 Megane 1.5dCi Estate Bose een raar geluid bij het optrekken, vooral bij het wat dieper intrappen van het gaspedaal doet dit zich voor.

Het klinkt een beetje als een pomp die zich extra hard aan het inspannen is en als ik nog wat harder doortrap lijkt er een soort fluitend geluid bij te komen.

Ik zit nog in de bovag garantie, dus als het iets is wat aangepakt moet worden breng ik hem gelijk weg.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat is sowieso een symptoom waarmee ik even langs de dealer zou gaan. Kan alles zijn van de hogedrukrails tot de brandstofpomp tot de turbo of een rubberen slang die ergens lekt. Hoe dan ook belangrijk om te melden binnen de garantietermijn ivm je rechten er buiten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
L-VIS schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:02:
@adinsx ik denk dat wij elkaar zaterdag zagen! 👋🏻
Dat weet ik wel zeker. Zag een blauwe Estate en eveneens RN-kenteken zoals mijn GT ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-08 11:11
Ik heb mijzelf een presentje gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bGF1aFz0MPeQOlASR9giUjvp/thumb.jpg

Een Laguna uit 2011 met een 1.5 Dieseltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ziet er netjes uit. Waarom de 1.5dCi en niet een 2.0dCi, waar je in de praktijk net zo zuinig of niet zuiniger mee rijdt?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:34

DropjesLover

Dit dus ->

Wat zijn de ervaringen hier met de Megane 3 met kilometerstanden van rond de 200k km?
En met dCi's met die kilometers?

Ik werd er door een betrouwbare garagehouder vandaag expliciet voor gewaarschuwd. Zaken als oliepomp, injectoren, elektronica zouden nog steeds typisch Frans er na een paar jaar mee ophouden...

Reden is dat ik interesse heb in een Megane GT op diesel, maar die hebben bij ons budget allemaal rond de 200k km gelopen.
Een van mijn vorige auto's was een 2002 Clio 1.5 dci met 230k km en daar heb ik in een jaar redelijk wat problemen mee gehad. Niet goed genoeg voor een daily drive zegmaar...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-08 11:11
PauseBreak schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:22:
Ziet er netjes uit. Waarom de 1.5dCi en niet een 2.0dCi, waar je in de praktijk net zo zuinig of niet zuiniger mee rijdt?
1.5 is veel zuiniger en heeft best veel pit voor z'n motor.
Tevens is de 1.5 euro 6 de 2L is euro 5, met de opkomende milieuzones is het verstandig een euro 6 te hebben.

Daarnaast heeft deze lederen bekleding en was de prijs erg gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
screenager schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:25:
[...]

1.5 is veel zuiniger en heeft best veel pit voor z'n motor.
Tevens is de 1.5 euro 6 de 2L is euro 5, met de opkomende milieuzones is het verstandig een euro 6 te hebben.

Daarnaast heeft deze lederen bekleding en was de prijs erg gunstig.
Op papier is de 1.5dCi zuiniger, in de praktijk niet. Het ding moet daarvoor domweg te hard werken, maar het argument van euro 6 is een zeer goede ja.

Veel plezier ermee :)

@DropjesLover, dat hoeft allemaal geen probleem te zijn. Enige dat vervelend kan zijn is de EGR op eerdere versies met de 1.5dCi. Latere bouwjaren hebben een gekoelde EGR waardoor dat geen probleem meer is.
Standaard diesel dingen moet je wel op letten. Dus turbo's en roetfilters.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:54:
[...]

Dat is bij vrijwel geen enkele auto meer een "optie" sinds...2004? (altijd drie keer knipperen) maar de Clio (zelf ook een Estate uit 2016) houdt wel op met knipperen als je hem doordrukt en weer direct omhoog trekt. Dus niet een kort tikje (dat is 3x knipperen) maar helemaal omlaag en omhoog is zo snel als dat je het zelf kan.

Waarom je het zou willen is een tweede.
Bedankt voor de reactie.

In principe is het inderdaad niet echt nodig.

Hoe dan ook, ik krijg het met de Clio niet voor elkaar om 'm maar één keer te laten knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:34

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:46:
[...]

Bedankt voor de reactie.

In principe is het inderdaad niet echt nodig.

Hoe dan ook, ik krijg het met de Clio niet voor elkaar om 'm maar één keer te laten knipperen.
Je kan het aanpassen met een CANclip en de bijbehorende software. Een unit kost zo'n €150 op ebay, voor een onofficiele (werkende) kopie.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DropjesLover schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:05:
[...]

Je kan het aanpassen met een CANclip en de bijbehorende software. Een unit kost zo'n €150 op ebay, voor een onofficiele (werkende) kopie.
Wel mooi dat het aangepast kan worden!

Bedankt voor de informatie.
Pagina: 1 ... 7 ... 56 Laatste