Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:07
weet iemand toevallig ook op welke banden de Magny Cours velgen geleverd worden?
Het zijn de continentals ... maar type nummer enz? en 92 v of y enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik had hier laatst al gevraagd naar een lakstift, maar wil toch even kijken of er geen andere optie is. ik heb er niet veel ervaring mee, maar enig idee of het ook een optie is om de rest af te plakken en enkel dit plekje te schuren en te spuiten met een spuitbus met dezelfde kleur? Hieronder zie je de krasjes op het dak (klik op de foto voor vergroting)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jclcJFc.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vq5WuAv.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door miicker op 09-03-2018 15:40 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

miicker schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:39:
Ik had hier laatst al gevraagd naar een lakstift, maar wil toch even kijken of er geen andere optie is. ik heb er niet veel ervaring mee, maar enig idee of het ook een optie is om de rest af te plakken en enkel dit plekje te schuren en te spuiten met een spuitbus met dezelfde kleur? Hieronder zie je de krasjes op het dak (klik op de foto voor vergroting)

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat zou ik zeker niet gaan doen. Ik verwacht dat je na die beschreven aanpak alleen nog maar een meer opvallende plek achter zult laten. Als je het af gaat plakken dan krijg je scherpe contouren, los van het kleurverschil (want je gaat het altijd zien verwacht ik), en dan ga jij je er alleen maar meer aan storen.

Ga ermee naar een schadebedrijf en vraag het daar, wat er aan te doen is (als het niet teveel geld mag kosten)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 13:44
Zeg bij het schadebedrijf ook dat het geen verzekeringswerk is. Dat scheelt nogal in de kosten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Misschien dat ik dat eens ga doen. Ik kan het ook als schade melden bij Alphabet (lease maatschappij). Geen idee of zij betalen als ik vertel dat het mijn eigen schuld is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-07 19:31
Aggressor schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:07:
weet iemand toevallig ook op welke banden de Magny Cours velgen geleverd worden?
Het zijn de continentals ... maar type nummer enz? en 92 v of y enz?
https://www.autobanden-36...act+6/225-40-R18-92Y.html

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OPa58qL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BiTyNxM.png

[ Voor 35% gewijzigd door anessie op 10-03-2018 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@anessie thanks.. Maar het ging mij ook om de merk banden...
De verkoper heeft fotos gestuurd ik"kan zien dat het contis zijn... Masr welke type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:54
Waar haal je die plaatjes vandaan? Zitten die ergens in de auto geplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Die zitten op je linkerdeur.

Welk type conti weet ik niet. Ik heb bewust voor de PilotSport4 gekozen.

Kijk even wat GTs langs op occasion sites, vind je vast wel wat terug.
Ik denk dat het de originele zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Aggressor schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 08:03:
@anessie thanks.. Maar het ging mij ook om de merk banden...
De verkoper heeft fotos gestuurd ik"kan zien dat het contis zijn... Masr welke type?
uh? Kijkt iedereen daar nu over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Nog een keer een klein kritiekpuntje over R-Link 2 in de Megane dan :) . Het ontgaat mij volledig waarom de tekst 'cockpit' prominent bovenin het beeld moet blijven staan als je in het navi- of radiomenu bent. 'Opdat wij niet vergeten dat we in het interieur van een auto zitten?' Ik zou daar liever de tekst van de radiozender die je aan het beluisteren bent of iets dergelijks zien staan, want dit slaat helemaal nergens op. Ben benieuwd wie dit bedacht heeft bij Renault. 8)7

Edit: het is misschien een beetje mierenneuken, maar elke keer als ik in zo'n menu zit 'stoor' ik me eraan en ik ben benieuwd of meer mensen hier weleens over nagedacht hebben. :P

[ Voor 16% gewijzigd door jordiv30 op 10-03-2018 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 18:40

Martinspire

Awesomeness

jordiv30 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:15:
Nog een keer een klein kritiekpuntje over R-Link 2 in de Megane dan :) . Het ontgaat mij volledig waarom de tekst 'cockpit' prominent bovenin het beeld moet blijven staan als je in het navi- of radiomenu bent. 'Opdat wij niet vergeten dat we in het interieur van een auto zitten?' Ik zou daar liever de tekst van de radiozender die je aan het beluisteren bent of iets dergelijks zien staan, want dit slaat helemaal nergens op. Ben benieuwd wie dit bedacht heeft bij Renault. 8)7

Edit: het is misschien een beetje mierenneuken, maar elke keer als ik in zo'n menu zit 'stoor' ik me eraan en ik ben benieuwd of meer mensen hier weleens over nagedacht hebben. :P
Ik zet er nog 1 hoger: waarom heeft "navigatie", "muziek" of "telefoon" geen "fysieke" knop maar wel om snel in te stellen of je bepaalde rijhulpen wilt gebruiken. En waarom moet ik ergens anders drukken (zowel geen fysieke knop als niet in het hoofdmenu) om de climate control aan te passen van bv de snelheid van de ventilatie oid. Zit wel meer rond het mediasysteem waar ik weinig begrijp van de keuzes die zijn gemaakt. Zo snap ik niet waarom ik niet de airco permanent aan kan hebben, maar toch automatisch de snelheid laat bepalen (die zet ie bv nu altijd uit). Waarom gaat de automatische stand uit als ik recirculatie indruk? Waarom gaat na 2e keer indrukken RS-modus (eco als je geen GT hebt volgens mij) naar de standaard stand en niet de laatst gebruikte? Zo even een paar dingen die in me opkomen wbt vaagheden. En zo kan ik waarschijnlijk nog wle even verder gaan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
@miicker Ik zou @Anoniem: 235591 eens vragen, misschien valt er nog wat aan te doen m.b.v. van polijsten al lijken het wel hele diepe krassen te zijn. Ik schat zo in trouwens dat je hem sowieso zou moeten melden bij je LM (criteria is meestal grote van een munt stuk), en indien ze willen dat het hersteld wordt dat het je het afgesproken risico kost (meeste werkgevers hanteren 100-150 euro eigen risico). De poets optie zal ook wat kosten uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 235591

@melcon @miicker
Op zich is het wel te doen maar je blijft het wel zien. Dit kan je wel opschuren en dan goed polijsten zodat het al heel wat minder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@melcon @Anoniem: 235591 thanks voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 11:05
Gisteren ben ik gebeld door de Renault dealer! De auto die ik besteld heb (Clio Initiale Paris) mag ik volgende week maandag ophalen!
Nu valt mij op dat er over deze uitvoering zeer weinig te vinden is (wat bijv. pack premium is).

De Clio Iinitiale vervangt een Clio Estate Zen uit 2017. Hier zit een 90pk dCi (handgeschakeld) motor in wat an sich prima rijdt. In de Initiale zit een 110pk motor. Mijn vraag: wat is het verschil?
Ga ik dit echt merken of blijf ik invoegen in een vrachtwagen tempo? Of is het meer dat het net wat rustiger zal rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Uiteindelijk besloten de schade gewoon te melden. Ik heb nu een afspraak gemaakt met een schadeherstelbedrijf om de schade te laten herstellen, ben benieuwd hoe het er uit komt te zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-07 22:38
Krysa schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:58:
Gisteren ben ik gebeld door de Renault dealer! De auto die ik besteld heb (Clio Initiale Paris) mag ik volgende week maandag ophalen!
Nu valt mij op dat er over deze uitvoering zeer weinig te vinden is (wat bijv. pack premium is).

De Clio Iinitiale vervangt een Clio Estate Zen uit 2017. Hier zit een 90pk dCi (handgeschakeld) motor in wat an sich prima rijdt. In de Initiale zit een 110pk motor. Mijn vraag: wat is het verschil?
Ga ik dit echt merken of blijf ik invoegen in een vrachtwagen tempo? Of is het meer dat het net wat rustiger zal rijden?
Afaik een VGT Turbo, andere zuigers, andere injectie, grotere intercooler, etc.

Daar ga je best wel wat van merken. De 110 trekt gewoon beter over een breder toerenbereik. Uit ervaring weet ik dat de 90pk versie best wat toeren (boven de 2000) nodig heeft vooraleer die goed trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Krysa Ik heb de 90 pk dci gereden, reed prima, veel koppel onderin wat gewoon lekker rijdt. Maar als je wat extra wou... dat is er inderdaad niet en dan moet je inderdaad wat verder in de toeren om wat vermogen te vinden.

Ik rij nu de 110 pk dci en dat is 1 op 1 de motor uit de megane (zelfde motorcode) met dezelfde 6-bak zonder aangepaste verhoudingen. Voor de megane zijn die verhoudingen echt aan de lange kant, in de clio zijn ze perfect (niet te lang, ook niet te kort). Verschillen zijn inderdaad zo als AndRo555 benoemd, alleen de zuigers zijn absoluut niet anders, blok is verder identiek (compressie, boring en slag is bij de 90 en 110 egwoon 15,6:1 & 76,0 80,5). Verschillen zijn, zo als grotendeels benoemd door AndRo555:
- inspuitdruk (andere hd pomp)
- injectors
- intercooler
- turbo

En vooral de VGT turbo maakt het verschil --> VGT houdt in variabele geometrie. Dat wil zeggen, de turbo gedraagt zich laag in de toeren als een kleine turbo (spoelt snel op). Hoger in de toeren verstelt de geometrie en gaat deze zich gedragen als een grote turbo (druk loopt niet terug hoger in de toeren). Powerband van de 110 is dus ook een stuk aangenamer als van de 90, invoegen in een vrachtwagen tempo is er niet meer bij. Voor je idee, op winterbandjes bij 0 graden gaat het al best rap naar de 100:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/XGPOwjyF12egqcUiFB1SLEeOZXywPgzhcklZS_FQuCgRUHFNT_XfvpB8ZY1OXado3jT5P4jIGhw8G3InlIvLO-v4VVYFzN7dBojN1QGETBkE21vvRD0U12mCxmLq-VUWtkOfHFlUvUQ=w540-h959-no

Kwa topsnelheid, hij is al op 191 gps kilometers geweest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
melcon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:06:
@Krysa Ik heb de 90 pk dci gereden, reed prima, veel koppel onderin wat gewoon lekker rijdt. Maar als je wat extra wou... dat is er inderdaad niet en dan moet je inderdaad wat verder in de toeren om wat vermogen te vinden.

Ik rij nu de 110 pk dci en dat is 1 op 1 de motor uit de megane (zelfde motorcode) met dezelfde 6-bak zonder aangepaste verhoudingen. Voor de megane zijn die verhoudingen echt aan de lange kant, in de clio zijn ze perfect (niet te lang, ook niet te kort). Verschillen zijn inderdaad zo als AndRo555 benoemd, alleen de zuigers zijn absoluut niet anders, blok is verder identiek (compressie, boring en slag is bij de 90 en 110 egwoon 15,6:1 & 76,0 80,5). Verschillen zijn, zo als grotendeels benoemd door AndRo555:
- inspuitdruk (andere hd pomp)
- injectors
- intercooler
- turbo

En vooral de VGT turbo maakt het verschil --> VGT houdt in variabele geometrie. Dat wil zeggen, de turbo gedraagt zich laag in de toeren als een kleine turbo (spoelt snel op). Hoger in de toeren verstelt de geometrie en gaat deze zich gedragen als een grote turbo (druk loopt niet terug hoger in de toeren). Powerband van de 110 is dus ook een stuk aangenamer als van de 90, invoegen in een vrachtwagen tempo is er niet meer bij. Voor je idee, op winterbandjes bij 0 graden gaat het al best rap naar de 100:
[afbeelding]

Kwa topsnelheid, hij is al op 191 gps kilometers geweest :9
Bedankt voor dit super uitgebreide antwoord! Topsnelheid heb vind ik minder belangrijk, want in een Clio lijkt het bij 130 km/u en flink remmen al of de achterkant je gaat inhalen >:)
Fijn om te weten dat het nu een stuk vlotter zal gaan. Misschien scheelt het ook in gewicht dat de nieuwe auto een hatchback is en de oude een station.
De snelste 0 - 100 sprint heb ik geprobeerd op een invoegstrook van de A16 bij een tankstation. Het verbluffende resultaat staat al een jaar op: 14.0s van 0 - 100 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik heb nu een Estate (had een hatch), in een Estate zal de dci 90 inderdaad nog wat langzamer zijn. Andersom geld dat de 110 in de hatch nog een stuk sneller gaat zijn. Phase 2 rijdt sowieso beter en de 110 heeft een ander onderstel dus ligt prima op de weg. Achterkant inhalen heb ik persoonlijk nooit ervaren met de 90 maar dat was dan wel weer een hatch en geen estate.Gewicht scheelt 134 kg tussen Estate en hatch.

[ Voor 5% gewijzigd door melcon op 14-03-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
melcon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:17:
Ik heb nu een Estate (had een hatch), in een Estate zal de dci 90 inderdaad nog wat langzamer zijn. Andersom geld dat de 110 in de hatch nog een stuk sneller gaat zijn. Phase 2 rijdt sowieso beter en de 110 heeft een ander onderstel dus ligt prima op de weg. Achterkant inhalen heb ik persoonlijk nooit ervaren met de 90 maar dat was dan wel weer een hatch en geen estate.Gewicht scheelt 134 kg tussen Estate en hatch.
Klopt ik denk dat het prima gaat bevallen.
Wat ik bedoel is dat een Clio er misschien niet voor gebouwd is om op de Autobahn de max aan te tikken. Zeker niet in een stationwagen waar in mijn situatie al het gewicht meestal voorin zit.
Wanneer je in zo'n situatie een noodstop moet maken, dan merk je gewoon dat je 40km/u te hard rijdt.
Maar dit kan natuurlijk ook een kwestie van gevoel zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Krysa Wat is gebouwd op? Tuurlijk rijdt een b.v. Laguna GT een stuk aangenamer 220 km/h als een clio 180/190, maar in een Clio is het ook prima te doen. Uiteraard merk je onder extreme omstandigheden zo als een nood stop de verschillen wel. Aan de andere kant, zo nu en dan rij ik ook wel eens in een oer R5 Alpine Turbo, en die wil ook 200+ en dat is dan toch een stuk spannender als in een Clio ;) Maar ik snap wat je bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Overdag is mijn rlink2 donker.. Zwart.
Volgens mij blijft hij op de nacht modusstaan...

Hoe kan ik dit aan passen?

Want bij centrale weergave kan ik alleen het balkje helderheid snachts schuiven. Die van helderheid overdag niet

[ Voor 32% gewijzigd door Aggressor op 14-03-2018 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aggressor schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:43:
Overdag is mijn rlink2 donker.. Zwart.
Volgens mij blijft hij op de nacht modusstaan...

Hoe kan ik dit aan passen?
Staan je koplampen aan? Zo ja, dan gaat je R-Link in nacht stand.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
DennusB schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:45:
[...]

Idd... Wat stom van mij haha...
Ik dacht dat ze op auto stonden. (Niet dus)

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Is het mogelijk met R-Link 2 zonder CarPlay wel gebruik te maken van Siri d.m.v. het spraakbesturingsknopje op het stuur? Is dat aan te passen ergens of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:45:
[...]

Nog zo'n debiele feature. Waarom zit dat in hemelsnaam aan elkaar gekoppeld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-07 18:41
FatalZero schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:01:
[...]

Inmiddels 8 weken mijn auto in de garage... nog geen enkele zicht op een nieuwe versnellingsbak. Renault (zowel dealer als importeur) weigert nu officieel te reageren, kunnen geen enkele leveringsverwachting afgeven.

Mijn teleurstelling in het product als mede het oplossend vermogen van Renault zijn moeilijk met woorden te beschrijven.
Er is witte rook! :F

9 maart het bericht gekregen dat Renault eindelijk heeft besloten een nieuwe automaat vanuit de fabriek te laten verschepen naar de dealer. Blijkbaar was mijn opmerking in het verkeerde keelgat geschoten dat ik het onbegrijpelijk vind dat er vol op geadverteerd word dat elke Talisman een gratis automaat krijgt, maar mijn auto meer dan twee maanden in de garage stil staat zonder uitzicht op levering van een werkend exemplaar. :P

De automaat is maandag 12 maart op transport gegaan, zal wel weer een weekje kosten, dealer heeft dit maal wel 'capaciteit ingepland' om direct de bak te monteren.

Het is moeilijk om van de extreem sceptische houding tegenover Renault Nederland, dealer en het product Talisman af te komen. Zo vaak loze beloftes, lakse houding, geen communicatie, geen oplossing op een duidelijk/en erkende tekortkoming. Dat vertrouwen moet langzaamaan terugkomen.

Zal ik, zelfs als mijn Talisman hierna helemaal perfect is, hierna nog een Renault rijden. Nee, nooit meer van mijn leven, op alle vlakken is het zo'n nare ervaring geweest, zo onvriendelijk, laks, log. En dat is zo verschrikkelijk jammer, want de Talisman is een bloedmooie wagen, de Initiale Paris met 200pk is zo'n mooie uitvoering. Hij rijd en stuurt als een klasse hoger. Ik gun Renault echt het succes met de Talisman. Maar willen ze excelleren hebben zij nog een lange weg te gaan, zeker op het gebied van service, klantgerichtheid en klantvriendelijkheid.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-07 22:38
melcon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:06:
@Krysa Verschillen zijn inderdaad zo als AndRo555 benoemd, alleen de zuigers zijn absoluut niet anders, blok is verder identiek (compressie, boring en slag is bij de 90 en 110 egwoon 15,6:1 & 76,0 80,5).
Ik heb ooit ergens gelezen dat de 100pk versie (euro 4 tijdperk) wel degelijk andere zuigers, krukas en drijfstangen had dan de 65/68 en 80/86pk versies. Echter zijn er ondertussen zoveel versies geweest van de 1.5DCi dat het inderdaad kan zijn dat ze nu allemaal hetzelfde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-07 22:53

DonJunior

NO Moderator

FatalZero schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:21:
[...]

[..]

Het is moeilijk om van de extreem sceptische houding tegenover Renault Nederland, dealer en het product Talisman af te komen. Zo vaak loze beloftes, lakse houding, geen communicatie, geen oplossing op een duidelijk/en erkende tekortkoming. Dat vertrouwen moet langzaamaan terugkomen.

Zal ik, zelfs als mijn Talisman hierna helemaal perfect is, hierna nog een Renault rijden. Nee, nooit meer van mijn leven, op alle vlakken is het zo'n nare ervaring geweest, zo onvriendelijk, laks, log. [..]
Precies de reden waarom ik na de Renault Megane Estate nooit meer een Renault zou kiezen. Ik dacht dat het aan de garage in Breda lag maar man wat ben ik vaak onvriendelijk behandeld daar.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krysa
melcon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:40:
@Krysa Wat is gebouwd op? Tuurlijk rijdt een b.v. Laguna GT een stuk aangenamer 220 km/h als een clio 180/190, maar in een Clio is het ook prima te doen. Uiteraard merk je onder extreme omstandigheden zo als een nood stop de verschillen wel. Aan de andere kant, zo nu en dan rij ik ook wel eens in een oer R5 Alpine Turbo, en die wil ook 200+ en dat is dan toch een stuk spannender als in een Clio ;) Maar ik snap wat je bedoeld :)
Ik neem aan dat een auto in het algemeen niet gebouwd is om continu zijn top te rijden :*)
Ik kwam je trouwens nog tegen op Autoweek https://www.autoweek.nl/a...renault-clio-estate-2017/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Martinspire schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Dat kun je wel bedenken toch? Donker - lichten aan - nachtmodus omdat je anders verblind wordt.
Desalniettemin hebben 1) genoeg mensen sowieso altijd verlichting aan en 2) valt dit uiteraard gewoon uit te schakelen. Ben er ook niet echt gecharmeerd van.

Sowieso (Clio Estate) wil ik 's gaan bedenken wat ik in januari wil/ga doen, dan loopt het leasecontract af. Even afwachten wat ervoor in de plaats komt of dat ik weer een eigen auto ga rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-07 22:53

DonJunior

NO Moderator

Martinspire schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Ik heb nog geen enkele auto gehad waarbij dit niet het geval is.. dat je dit een debiele feature vind.. vind ik dan weer debiel.
Er is vast een optie om het uit te zetten. Bij mij had ik de optie 'Dag, Nacht of Auto' als kleuren op het mediacenter.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Exorcist schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:29:
[...]

Dat kun je wel bedenken toch? Donker - lichten aan - nachtmodus omdat je anders verblind wordt.
Desalniettemin hebben 1) genoeg mensen sowieso altijd verlichting aan en 2) valt dit uiteraard gewoon uit te schakelen. Ben er ook niet echt gecharmeerd van.
Verblind worden? Dat heb je alleen als ze verkeerd staan afgesteld. En hoewel dagrijverlichting prima werkt, vind ik wat meer licht altijd wel fijn. Zeker als de zon laag staat, regen of beetje mistig is gaat de verlichting niet altijd automatisch aan, daar het de veiligheid verbeterd. Maar dat mn mediascherm mee gaat met mn verlichting is gewoon debiel. Als ik de verlichting op een bepaalde stand forceer, moet ik nog steeds dag/nacht kunnen gebruiken naargelang het licht buiten.
DonJunior schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Ik heb nog geen enkele auto gehad waarbij dit niet het geval is.. dat je dit een debiele feature vind.. vind ik dan weer debiel.
Er is vast een optie om het uit te zetten. Bij mij had ik de optie 'Dag, Nacht of Auto' als kleuren op het mediacenter.
Maar auto is dus niet echt auto, dat is afhankelijk van je verlichting. Dus dan heb je een auto-stand op een auto-stand. Dat vind ik debiel ja.

Games hebben me geleerd dat je met verlichting (en dan niet alleen dagrijverlichting) gewoon veel beter te zien bent. Burnout en Need for Speed zijn daar altijd goed voorbeeld van geweest. Mijn verlichting staat verder prima afgesteld dat het voor andere weggebruikers geen probleem moet zijn. Wel merk je dat als je overdag verlichting aan hebt, voorgangers veel sneller doorhebben dat je erachter zit (er zijn nou eenmaal mensen die bij lange na niet de maximumsnelheid halen maar wel blijven door tuffen op de linkerbaan). Ook in woonwijken met gelijke kruisingen merk je gewoon dat andere auto's, voetgangers en fietsers je sneller zien. En zelfs dieren.

Tuurlijk, met stralende zon om 12 uur heb ik het niet nodig, maar er zijn genoeg situaties waar mijn verlichting niet gelijk loopt aan het dag/nacht ritme.
FatalZero schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:21:
[...]

Er is witte rook! :F

9 maart het bericht gekregen dat Renault eindelijk heeft besloten een nieuwe automaat vanuit de fabriek te laten verschepen naar de dealer. Blijkbaar was mijn opmerking in het verkeerde keelgat geschoten dat ik het onbegrijpelijk vind dat er vol op geadverteerd word dat elke Talisman een gratis automaat krijgt, maar mijn auto meer dan twee maanden in de garage stil staat zonder uitzicht op levering van een werkend exemplaar. :P

De automaat is maandag 12 maart op transport gegaan, zal wel weer een weekje kosten, dealer heeft dit maal wel 'capaciteit ingepland' om direct de bak te monteren.

Zal ik, zelfs als mijn Talisman hierna helemaal perfect is, hierna nog een Renault rijden. Nee, nooit meer van mijn leven, op alle vlakken is het zo'n nare ervaring geweest, zo onvriendelijk, laks, log. En dat is zo verschrikkelijk jammer, want de Talisman is een bloedmooie wagen, de Initiale Paris met 200pk is zo'n mooie uitvoering. Hij rijd en stuurt als een klasse hoger. Ik gun Renault echt het succes met de Talisman. Maar willen ze excelleren hebben zij nog een lange weg te gaan, zeker op het gebied van service, klantgerichtheid en klantvriendelijkheid.
Mja het is tijd dat Renault eens goed op zijn bek gaat qua klantenservice, maar vooralsnog gebeurd dat niet omdat de auto's gewoon te mooi zijn (ergens wel :') en FWP natuurlijk).
Ik denk dat alleen zaken als de consumentenbond of kassa zinvol voor je kunnen zijn, maar schrijf ze zeker eens aan. En al vind je een garage waar ze je wel netjes behandelen, dan zit je nog steeds vast aan Renault Frankrijk waar ze niet mee lijken te willen werken. Aan de andere kant moet Renault Nederland gewoon zorgen voor genoeg reserveonderdelen zodat je niet weken hoeft te wachten tot er een keer een versnellingsbak op voorraad is.

Een nette dealer had hem waarschijnlijk uit een andere Talisman laten halen en daar later een nieuwe in geschroefd. Meteen goede oefening voor je monteurs :P

Maar goed, het is bij andere merken ook nog wel eens gezeik. Subaru, wie kent het niet. Mijn vader had een tot een paar maanden terug enorme klachten over zijn vering. Hadden ze even alles nagekeken en gedacht werd aan een bekend probleem waar ze momenteel niets aan konden doen (de koppakking van de veerstangen sleet te snel. Moest iets besteld worden, maar verder niks aan de hand). Goed, week later moet ie zijn auto aan de kant zetten want groot kabaal, vonken en whatever. Bleek dat ze zijn remklauwen niet goed vast hadden gedraaid (alleen met de hand even aangedraaid) bij het in elkaar zetten. Was ook meteen ontslag voor de monteur. Pap heeft uiteindelijk bij een andere garage alles laten controleren en daar bleek dat zijn veerstangen voor waren afgebroken (oid, niet helemaal goed gehoord maar zoiets iig). Originele garage wilde in eerste instantie niets vergoeden, maar na lang trekken toch gelukt. Was zelfs een nieuwe velg nodig omdat 1 remschijf die had versleten.

[ Voor 44% gewijzigd door Martinspire op 14-03-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Martinspire schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:46:
[...]

Verblind worden? Dat heb je alleen als ze verkeerd staan afgesteld. En hoewel dagrijverlichting prima werkt, vind ik wat meer licht altijd wel fijn. Zeker als de zon laag staat, regen of beetje mistig is gaat de verlichting niet altijd automatisch aan, daar het de veiligheid verbeterd. Maar dat mn mediascherm mee gaat met mn verlichting is gewoon debiel. Als ik de verlichting op een bepaalde stand forceer, moet ik nog steeds dag/nacht kunnen gebruiken naargelang het licht buiten.
Verblind worden door het scherm van je R-Link en de full-map TomTom kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Exorcist schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:54:
[...]

Verblind worden door het scherm van je R-Link en de full-map TomTom kaart ;)
Die brightness kun je gewoon instellen, maar zelfs met 100% verlichting heb ik daar geen last van in de nacht (niet dat dat nodig is, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
AndRo555 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:25:
[...]

Ik heb ooit ergens gelezen dat de 100pk versie (euro 4 tijdperk) wel degelijk andere zuigers, krukas en drijfstangen had dan de 65/68 en 80/86pk versies. Echter zijn er ondertussen zoveel versies geweest van de 1.5DCi dat het inderdaad kan zijn dat ze nu allemaal hetzelfde zijn.
Klopt, die waren inderdaad anders, de 65 pk variant had geen intercooler, de 85 pk variant wel. Om verder dan die 85 pk te komen waren wat motorische wijzigingen nodig idd met andere compressie en zo werdt de 100 pk geboren. Daar uit geëvolueerd kwam de 110 pk die de megane in de 14% kreeg in NL. Voor de clio 4 hebben ze toen een gewone turbo er op geschroefd en dat werd de 90 pk. De euro 4 variant (de 65/85 pk) kwam daarmee te vervallen :)
Krysa schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:29:
[...]

Ik neem aan dat een auto in het algemeen niet gebouwd is om continu zijn top te rijden :*)
Ik kwam je trouwens nog tegen op Autoweek https://www.autoweek.nl/a...renault-clio-estate-2017/
De koeling van een auto is berekend om de motor koel te kunnen houden onder de hoogste belasting, d.w.z. continu op top rijden in warme omstandigheden (verschilt per fabrikant maar denk aan 30+). Dus motorisch kun je met een auto probleemloos continu op top rijden. Waar je wel tegenaan kan lopen is fading als je in druk verkeer vaak moet remmen. Daar kan wel verschil in zitten v.w.b. wat de remmen aan kunnen en vooral hoe goed de remmen gekoeld zijn. Dat auto's met weinig gewicht licht aan de achterkant worden bij stevig remmen op hoge snelheid is normaal. Remmerij v/d clio 4 is wel aardig op niveau, schijven hadden 1 maatje groter gemogen (280 mm i.p.v. 258 mm) maar ze voldoen prima.

@Martinspire Dat dag/nacht kleuren mee gaan met de verlichting kun je uit zetten in R-Link. Persoonlijk vind ik het een fijne feature, het scherm op dagstand vind ik s'nachts wel aardig fel. Ik heb de verlichting wel altijd op auto staan (nadat ik aangepast heb dat de achterlichten altijd aan staan, ook als alleen de DRL aan staat). Zichtbaarheid voor andere weg gebruikers is inderdaad wel belangrijk, bij mist zet ik hem wel handmatig op dimlicht anders ben je idd niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-07 17:35
DennusB schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:11:
Is het mogelijk met R-Link 2 zonder CarPlay wel gebruik te maken van Siri d.m.v. het spraakbesturingsknopje op het stuur? Is dat aan te passen ergens of zo?
Ja gewoon lang indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
L-VIS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:17:
[...]

Ja gewoon lang indrukken?
Dan krijg ik geen Siri hoor? Dan krijg ik alsnog die Renault spraak mevrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
DennusB schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:59:
[...]

Dan krijg ik geen Siri hoor? Dan krijg ik alsnog die Renault spraak mevrouw
Hmm bij mij komt er wel Siri. Dus ook zonder kabel en CarPlay geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
L-VIS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:11:
[...]

Hmm bij mij komt er wel Siri. Dus ook zonder kabel en CarPlay geactiveerd.
Welke software versie heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Tweekzor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:06:
Ik rijd een Clio diesel 1.4 uit 2012 en zit inmiddels op 170.000 kilometer. Bij het maken van een afspraak voor onderhoud gaf de garage aan dat het tijd is om de distributieriem te vervangen (bij 160k eigenlijk al). Nou loop ik tegen 2 dingen aan. Ik ga bij de merk garage, die zijn altijd wel iets duurder natuurlijk, maar voor de distributieriem vragen ze €500 ex btw. Als ik online zoek dan heb je de riem zelf al voor <€150, dat is natuurlijk exclusief tijd om te installeren. Verder krijg ik online niet veel te zien van een reële prijs inclusief inbouw.
Als tweede krijg ik mogelijk binnenkort een lease auto waardoor de Clio de deur uit kan. En je investeert natuurlijk altijd meer in een reparatie dan dat je er uit haalt in meerprijs.

Is het aan te raden om nog een tijdje door te rijden of loop ik dan echt een groot risico met een distributieriem die springt? Ik rij zelf vrij veel (>50.000km per jaar), maar voornamelijk snelweg. En is de prijs die de dealer vraagt enigszins reëel of kan ik dit beter laten vervangen bij een andere garage?
Auto Service Bladel, een goede specialist in het zuiden vraagt er 465 voor

Renault 1.5 Dci

Voor de 1.5 Dci modellen van Renault: een nieuwe distributieriem met spanrol, waterpomp met koelvloeistof en multiriem van € 465,- euro incl montage, btw en garantie. Dit betreft een originele Renault distributieset, een Valeo waterpomp en Gates multiriem.

Ik heb hier voor mijn Laguna GT ook de distributie laten vervangen. Voor 545 euro _/-\o_

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Heb Bladel wel vaker horen noemen, mijn zuster er ook heen gestuurd (Clio 3 GT), op zich prijs prima, gebruiken originele onderdelen dus ook goed, ze hadden alleen de nieuwe nokkenassen kappen er wel even recht en goed in mogen slaan i.p.v. scheef en halverwege. Dat heb ik later nog maar even hersteld maar goed was het niet (als die kappen niet goed zitten kan dat nare gevolgen hebben). Ik hoop voor ze dat het incidenteel was en dat ze niet standaard zo slordig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
DennusB schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:59:
[...]

Welke software versie heb je?
Ik heb versie 3.3.16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ah ja, dat is het. Ik heb het systeem met 2.x nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan ik een Scenic (2005) resetten? De auto moet nog 2 maanden mee tot de BMW er is. Ik heb nu:

Remmen Kapot (STOP)
Lampen Kapot
Check Airbags
Check Emissie

En zo nog een paar. Probleem met de STOP meldingen is dat ze ook piepen de hele tijd. De lampen werken en de remmen remmen ;) Is er een manier om de meldingen te dempen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Je kan ze met Torque en ODB-2 adapter wel wissen, uiteraard bestaat de kans dat ze terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PWM schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:38:
Kan ik een Scenic (2005) resetten? De auto moet nog 2 maanden mee tot de BMW er is. Ik heb nu:

Remmen Kapot (STOP)
Lampen Kapot
Check Airbags
Check Emissie

En zo nog een paar. Probleem met de STOP meldingen is dat ze ook piepen de hele tijd. De lampen werken en de remmen remmen ;) Is er een manier om de meldingen te dempen?
Weet niet of je ANWB met woonplaatsservice hebt? Zo ja zou ik die veen bellen. Kan ie hem uitlezen, aangeven wat er loos is, kun jij bepalen of je er mee naar de garage moet of niet.

En als je geen woonplaatsservice hebt, naar het volgende dorp rijden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Martinspire schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:46:

Tuurlijk, met stralende zon om 12 uur heb ik het niet nodig, maar er zijn genoeg situaties waar mijn verlichting niet gelijk loopt aan het dag/nacht ritme.
Dat ja. In de III was het gekoppeld aan de lichtsensor wat naar mijn idee gewoon het beste werkt.
Nu is het gekoppeld aan je dimlichten en dat vind ik ook irritant. Ik rij (op heel zonnig weer na) het liefst met de verlichting aan. Helpt op grijze dagen niet alleen met zichtbaarheid, maar ook om linksplakkers opzij te krijgen :+

Dus tja, ik heb het liever ook anders.

Verder, de nieuwe kaart hier binnengehaald voor Rlink2 van TomTom. 2017/06 versie staat klaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P0SFgns.png

Edit: Gister 1:14,7 behaald op een lange rit (heenweg naar Alkmaar). Best aardig voor 100-130 op de CC.
Terugweg (laat in de avond) gemiddelde gecorrigeerd naar 1:12,5 :X

[ Voor 9% gewijzigd door adinsx op 16-03-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

.

[ Voor 99% gewijzigd door 25287 op 23-03-2019 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
In de handleiding van een Clio kan ik er niets over vinden, dus vandaar dat ik de vraag hier stel :)
Zit er in de Renault Clio een coming home functie of iets vergelijkbaars op? Dus als je de auto ontgrendeld dat de lampen aan gaan en bij het verlaten van de auto de lampen aan kunnen blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 21:27

Barrycade

Through the...

Heb je al een Clio of wil je er 1 kopen?
Op mijn Megane zit het niet maar kan ik met de afstandbediening wel de verlichting aan en uitzetten.

Veel prettiger want mijn auto staat aan de straat achteruit ingeparkeerd dus als de verlichting aangaat als ik in stap remmen alle voorbijgangers omdat ze denken dat ik al meteen ga rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Paar keer een grootlicht signaal geven net voor je uitstapt. Bij elk signaal gaan ze 30s (of 60,90,120) seconden branden.

Werkt hier op de Clio IV, oude Megane III en nieuwe Megane IV.
Had zelf gehoopt dat het op de IV GT wel instelbaar zou zijn dat ie altijd 30s licht geeft maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Krysa schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:26:
In de handleiding van een Clio kan ik er niets over vinden, dus vandaar dat ik de vraag hier stel :)
Zit er in de Renault Clio een coming home functie of iets vergelijkbaars op? Dus als je de auto ontgrendeld dat de lampen aan gaan en bij het verlaten van de auto de lampen aan kunnen blijven staan?
Oh, de auto doet wel alvast de drl verlichting, lampje onder de spiegel en interieurambienceverlichting aan als ik in de buurt kom van de auto. Dimlichten helaas niet.

En wat hierboven gezegd wordt, knopje op de afstandsbediening maar goed, daar heb ik geen handsfree voor om de kaart eerst weer uit een broekzak te vissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
adinsx schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:36:
[...]

Oh, de auto doet wel alvast de drl verlichting, lampje onder de spiegel en interieurambienceverlichting aan als ik in de buurt kom van de auto. Dimlichten helaas niet.

En wat hierboven gezegd wordt, knopje op de afstandsbediening maar goed, daar heb ik geen handsfree voor om de kaart eerst weer uit een broekzak te vissen ;)
Ja precies, maar dat de drl aangaat is voor mij denk ik wel genoeg. Ik moet een donkere garage binnenlopen waar de verlichting niet altijd werkt. Ik zal het maandag eens aan de dealer vragen. Soms zitten er features op die niet (duidelijk) in de handleiding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
Barrycade schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:04:
Heb je al een Clio of wil je er 1 kopen?
Op mijn Megane zit het niet maar kan ik met de afstandbediening wel de verlichting aan en uitzetten.

Veel prettiger want mijn auto staat aan de straat achteruit ingeparkeerd dus als de verlichting aangaat als ik in stap remmen alle voorbijgangers omdat ze denken dat ik al meteen ga rijden.
Ik heb een Clio Zen zonder opties en ga maandag de Clio Initiale ophalen.
De Clio Zen heeft helemaal niets wat betreft deze opties. Sterker nog: als ik de lichten niet uitzet dan loopt de accu gewoon leeg, want de lichten gaan echt niet uit... dat was mijn eerste fout... |:(
De parkeergarage is soms donker en dan is het vervelend dat je met je telefoonverlichting moet kijken of je niet in een plas gaat staan ofzo. Vandaar de vraag. Ik moet zeggen dat ik de handleiding van de Clio's niet erg verhelderend vind. Daarom als ik maandag wat te weten kom over deze functies laat ik het weten :)

Dat knopje op de afstandsbediening is echt het meest nutteloze knopje ooit imo. Wat heb je eraan dat je je interieurverlichting aan kunt zetten met je afstandsbediening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Krysa schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:42:
[...]

Ik heb een Clio Zen zonder opties en ga maandag de Clio Initiale ophalen.
De Clio Zen heeft helemaal niets wat betreft deze opties. Sterker nog: als ik de lichten niet uitzet dan loopt de accu gewoon leeg, want de lichten gaan echt niet uit... dat was mijn eerste fout... |:(
De parkeergarage is soms donker en dan is het vervelend dat je met je telefoonverlichting moet kijken of je niet in een plas gaat staan ofzo. Vandaar de vraag. Ik moet zeggen dat ik de handleiding van de Clio's niet erg verhelderend vind. Daarom als ik maandag wat te weten kom over deze functies laat ik het weten :)

Dat knopje op de afstandsbediening is echt het meest nutteloze knopje ooit imo. Wat heb je eraan dat je je interieurverlichting aan kunt zetten met je afstandsbediening?
Vergeet niet dat de Zen in principe een soort instap-model is. Is het je voorloper oid? In ieder geval zit er een groot prijsverschil tussen de goedkoopste Clio (de prijs van de promoties en reclames) en die van de duurdere uitvoeringen. Clio heeft ook nog Life, maar bij andere auto's van Renault is Zen altijd de eerste versie. 7000 euro verschil in prijs doet veel met de uitrusting, zeker bij dit soort auto's.

De Clio die ik had, had ook geen automatische licht-stand en heb ook een keer de accu leeg laten lopen hierdoor :X (plus dat ik slechthorend ben, dus dat geluid niet hoor als je de deuren open doet)

Anyways, interieurverlichting aandoen is ook een beetje vaag. Ik krijg nog wel eens door dat het is om je auto te herkennen op een parkeerplaats, maar de buitenverlichting doet dat een stuk beter. Het zal vast zijn nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
Martinspire schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:25:
[...]

Vergeet niet dat de Zen in principe een soort instap-model is. Is het je voorloper oid? In ieder geval zit er een groot prijsverschil tussen de goedkoopste Clio (de prijs van de promoties en reclames) en die van de duurdere uitvoeringen. Clio heeft ook nog Life, maar bij andere auto's van Renault is Zen altijd de eerste versie. 7000 euro verschil in prijs doet veel met de uitrusting, zeker bij dit soort auto's.

De Clio die ik had, had ook geen automatische licht-stand en heb ook een keer de accu leeg laten lopen hierdoor :X (plus dat ik slechthorend ben, dus dat geluid niet hoor als je de deuren open doet)

Anyways, interieurverlichting aandoen is ook een beetje vaag. Ik krijg nog wel eens door dat het is om je auto te herkennen op een parkeerplaats, maar de buitenverlichting doet dat een stuk beter. Het zal vast zijn nut hebben.
Klopt het is een voorloper. Het instapmodel is een auto die meer dan prima is, maar zakelijk met 40k per jaar ga je sommige dingen missen zoals automatische ruitenwissers. Je bent continu de interval aan het regelen :)

Ik heb het even opgezocht in de handleiding en dit staat er over het verlichtingsknopje
Functie “verlichting op afstand”
Door een druk op de knop 3 licht de binnenverlichting
gedurende ongeveer 30 seconden
op. Hiermee kan de auto op afstand
herkend worden, bijvoorbeeld op een parkeerterrein.
N.B.: nog een druk op knop 3 dooft de verlichting.
Haha ik blijf erbij dat dit de meest vage functionaliteit is. Ik zou echt graag iemand ontmoeten die op een half verlichte parkeerplaats zijn auto heeft teruggevonden met dit lampje. Ik ontgrendel de auto nu gewoon continu zodat de alarmlichten knipperen. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Krysa op 18-03-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Krysa schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:01:
[...]

Klopt het is een voorloper. Het instapmodel is een auto die meer dan prima is, maar zakelijk met 40k per jaar ga je sommige dingen missen zoals automatische ruitenwissers. Je bent continu de interval aan het regelen :)

Ik heb het even opgezocht in de handleiding en dit staat er over het verlichtingsknopje

[...]

Haha ik blijf erbij dat dit de meest vage functionaliteit is. Ik zou echt graag iemand ontmoeten die op een half verlichte parkeerplaats zijn auto heeft teruggevonden met dit lampje. Ik ontgrendel de auto nu gewoon continu zodat de alarmlichten knipperen. :D
Nouja je doet je binnenverlichting zodat je je auto niet open doet. Stel je ziet hem niet en iemand anders merkt dat je auto open is en er iets kostbaars in zit, dan kan ie dat eruit halen. Nou knippert het ook als je de auto dicht doet als ie al dicht is, maar ook dat trekt wel de aandacht naar je toe. Ach, het is ook weer geen drama natuurlijk, maar logica is anders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Krysa schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:01:
[...]

[...]

Het automatisch kunnen schakelen van de buitenverlichting hangt af v/d aanwezigheid van een EMM, deze is alleen aanwezig i.c.m. een licht sensor. Dan kan via de EMM het automatisch in/uit schakelen van dimlichten bediend worden. Geen EMM dan kan alleen de binnen verlichting automatisch in/uit geschakeld worden. Op je toekomistge initiale gaan gewoon de dimlichten aan als je op het licht knopje drukt op de kaart :)

Van de E-Guide http://nl.e-guide.renault...e-Clio/Alfabetische-index) onder verlichting en portiervergrendeling --> Renault Card ;) :
Functie welkomst en afscheid

(Afhankelijk van de auto)

Als de functie is geactiveerd, gaan de markeringslichten automatisch branden wanneer de auto wordt ontgrendeld.

Ze gaan automatisch uit:

- ongeveer één minuut nadat ze zijn aangegaan;

- wanneer de motor wordt gestart, naargelang van de stand van de schakelaar voor de verlichting;

of

- wanneer de auto wordt vergrendeld.

Functie “uitschakelvertraging”

Met deze functie blijven de dimlichten korte tijd branden (voor het verlichten van het openen een hek, enz.).

Met de motor en de verlichting uitgeschakeld en de ring 2 in de stand 0 of AUTO trekt u de schakelaar 1 naar u toe: de dimlichten gaan ongeveer dertig seconden branden. Om deze tijd te verlengen, kunt u de schakelaar tot vier keer naar u toe trekken (de maximale tijd is twee minuten). De boodschap “Follow me home voor _ _ _” met de oplichttijd verschijnt op het instrumentenpaneel om deze handeling te bevestigen. Daarna kunt u uw auto vergrendelen.

Om de verlichting uit te schakelen voordat deze automatisch uitschakelt, verdraait u de ring 2 (de stand is onbelangrijk) en draait u deze daarna terug in de stand AUTO.

---
Functie “verlichting op afstand”

Door een druk op de knop 3 gaan de autolichten gedurende ongeveer 20 seconden branden. Hiermee kan de auto op afstand herkend worden, bijvoorbeeld op een parkeerterrein.

N.B.: nog een druk op knop 3 dooft de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07 13:04
Afgelopen zaterdag deze Laguna III Estate 2.0 16V Expression gekocht, as zaterdag ga ik hem ophalen.

De meest basic uitvoering van de Laguna als ik het goed heb, maar ik kreeg zo'n mooi bedrag terug voor onze auto dat ik hem niet kon laten staan. Super nette auto, van binnen en van buiten. Had gehoopt op xenon vanwege de kapjes in de bumper, maar dat zit er niet op. Twijfel nog of ik dat erin ga zetten met een aftermarket kit of dat ik me waag aan LED verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DpSHJNN.png?1

Heel veel auto voor relatief weinig geld.

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 19-03-2018 10:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gefeliciteerd, is inderdaad de instap uitvoering. Hele fijne en betrouwbare auto, ga je van genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Thanks. Stond er wel van te kijken dat als ik de richtingaanwijzer een tik geef dat ie dan niet 3x richting aangeeft zeg maar. Dacht dat dat ondertussen op alle auto's wel standaard is.

Toen ik een S60 had was er veel over te vinden op het net, zelfs een werkplaatshandboek. Van de Laguna is niet veel te vinden, weet iemand of en hoe de voorbumper er makkelijk af kan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:56
Galaxis schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:55:
Nou, ik heb mijn megane weer terug. Startproblemen zijn verholpen , eindelijk. Ze hebben de verstuivers schoongemaakt, en voila ! Probleem opgelost. :P
En helaas. Vanmorgen weer het zelfde liedje :( :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

melcon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 07:24:
[...]

[knip]

Functie “uitschakelvertraging”

Met deze functie blijven de dimlichten korte tijd branden (voor het verlichten van het openen een hek, enz.).

Met de motor en de verlichting uitgeschakeld en de ring 2 in de stand 0 of AUTO trekt u de schakelaar 1 naar u toe: de dimlichten gaan ongeveer dertig seconden branden. Om deze tijd te verlengen, kunt u de schakelaar tot vier keer naar u toe trekken (de maximale tijd is twee minuten). De boodschap “Follow me home voor _ _ _” met de oplichttijd verschijnt op het instrumentenpaneel om deze handeling te bevestigen. Daarna kunt u uw auto vergrendelen.

Om de verlichting uit te schakelen voordat deze automatisch uitschakelt, verdraait u de ring 2 (de stand is onbelangrijk) en draait u deze daarna terug in de stand AUTO.

[knip]
Voor de grap maar eens even getest, omdat onze auto ook een auto-lichtaan stand heeft, en verhip, het zit er gewoon op. Niet werkelijk echt ooit nodig gehad, maar toch leuk om het in ieder geval wel mogelijk te maken.

Nog meer (minder voor de hand liggende) "opties" om te proberen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Laatst online: 17-07 15:54

empy

Rijdt rondjes

Galaxis schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Zijn alle gloeibougies al vervangen, want eerder had je het over 1 enkele die vervangen was. Mijn wagen startte ook onregelmatig en liep bij koude start op 3,5 cilinder. (En klonk alsof je schudde met een blikje knikkers).
De dealer heeft toen alle gloeibougies vervangen, waarna hij soepel startte, minder trilde bij stationair lopen en echt veel stiller is geworden. Vooral bij kou merkte ik dat heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-07 22:13
Ik heb een Megane III uit 2010 en sinds gisteren doet de radio heel vreemd. Opeens viel die uit, kreeg ik alleen het klokje te zien en na een tijdje radio weer terug, maar alles gereset (alle zenders dus op 87.50). Na een paar seconden gebeurt hetzelfde. Ook zijn de lampjes van de toetsen van de radiobediening niet meer aan.

Navigatie kan ik nog wel instellen (als ik snel genoeg ben) en dat wordt niet gereset. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Galaxis schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Verstuivers schoon gemaakt? Deze kun je alleen ultrasoon reinigen en over het algemeen kunnen garage's dat niet zelf. Wat Empy aan geeft, gloeibougies vervangen gezien je probleem alleen bij koud weer optreden. Als het de verstuivers zouden zijn zou je er ook bij warm weer last van hebben.

@celshof Klinkt als overleden condensators o.i.d. in de radio, ook vooral gezien de verlichting van de toetsen het laat afweten. Even laten nakijken door iemand met verstand van elektronica.

@MartijnA3 Zo even uit het hoofd, tussen de koplampen onder de motorkap 4 kunststof druk schroeven. In de wielkuip moet je een kunststof dop loshalen zodat je de wielkuip deels weg kan schuiven. Daar zit een schroef (bereikbaar vanaf onder naar boven). En dan nog 4 maal een schroef aan de onderkant v/d bumper (2 aan beide zijden). Die achter de wielkuip is eigenlijk de enige die je hoeft te weten, de rest is wel te vinden als je handig bent.

@hardware-lover 2 keer op de kaart op vergrendelen drukken voorkomt dat de auto van binnenuit geopend kan worden. (ik denk voor als je ff boodschappen doet en je kinderen in de auto achterlaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:56
melcon schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:31:
[...]

Verstuivers schoon gemaakt? Deze kun je alleen ultrasoon reinigen en over het algemeen kunnen garage's dat niet zelf. Wat Empy aan geeft, gloeibougies vervangen gezien je probleem alleen bij koud weer optreden. Als het de verstuivers zouden zijn zou je er ook bij warm weer last van hebben.

@celshof Klinkt als overleden condensators o.i.d. in de radio, ook vooral gezien de verlichting van de toetsen het laat afweten. Even laten nakijken door iemand met verstand van elektronica.

@MartijnA3 Zo even uit het hoofd, tussen de koplampen onder de motorkap 4 kunststof druk schroeven. In de wielkuip moet je een kunststof dop loshalen zodat je de wielkuip deels weg kan schuiven. Daar zit een schroef (bereikbaar vanaf onder naar boven). En dan nog 4 maal een schroef aan de onderkant v/d bumper (2 aan beide zijden). Die achter de wielkuip is eigenlijk de enige die je hoeft te weten, de rest is wel te vinden als je handig bent.

@hardware-lover 2 keer op de kaart op vergrendelen drukken voorkomt dat de auto van binnenuit geopend kan worden. (ik denk voor als je ff boodschappen doet en je kinderen in de auto achterlaat)
@melcon

Verstuivers zijn inderdaad gereinigd, en tevens zijn alle 4 de gloeipluggen vervangen, en op de werkbon staat ook nog inspuitcomputer opnieuw geprogrammeerd. Het leek erop dat het euvel weg was, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Galaxis Vreemde zaken, in principe zijn nu in elk geval de gloei bougies uitgesloten. De verstuivers wat mij betreft nog niet, zou bij een diesel specialist de verstuivers laten testen (retour test en inspuitbeeld laten controleren). Een verstuiver die teveel retour lekt kan ook startproblemen veroorzaken (druk wordt dan te laag, met koud weer treed dit eerder op). Daarnaast wil het afsluitklepje op de opvoerpomp (dus niet de hoge druk pomp) ook nog wel eens blijven hangen / vast zitten. Mocht je het probleem weer ondervinden, zet hem eens op contact met de kaart en doe de kap open en voel eens aan de brandstofleidingen richtingen de hd pomp (linkerkant als je er voor staat, zwarte en doorzichtige), je moet ze dan soort van voelen zoemen, dan weet je dat de opvoerpomp in elk geval brandstof levert richting hogedruk pomp.

Belangrijkste voor een common rail diesel om te starten is dat de inspuit computer toerental en rail druk weet, als deze zaken bekend zijn en goed zijn (dus voldoende druk) dan zal die in principe starten.

[ Voor 11% gewijzigd door melcon op 20-03-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Mijn Laguna expression heeft geen PDC. Nu wil ik dat zelf inbouwen en ik zie dat er normaliter af fabriek 2 sensoren in de zwarte strip onder de achterbumper zitten en de buitenste sensoren zitten hoger, in het gelakte deel van de bumper.
Nu vermoed ik dat Renault dat heeft gedaan omdat de Laguna ook leverbaar is met dubbele uitlaten, waardoor de sensoren daar niet onder de bumper zouden passen.

Weet ikiemand of ik ze wél daar alle 4 kan monteren?
Zie hieronder het verschil in uitvoeringen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tmmJ02d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cRzfa5m.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Laatst online: 10:18
Ik heb nu een paar maanden mijn Renault Megane Série Signature Exclusiv ecd dci 110pk brun capuchino. Het is een fijne auto om in te rijden en de afgelopen weken was ik erg blij met mijn stuur en stoelverwarming. Toch zijn er een aantal zaken waar ik van baal zoals de kleine brandstoftank en het matige geluid van het bose systeem, beide een stap terug vergeleken met mijn oude Renault Megane. Uiteindelijk heb ik besloten om de subwoofer eruit te slopen (ongecontroleerd dreunen is weg) en deze ruimte gebruik ik nu voor een reserve tankje brandstof.

Verder ben ik niet helemaal blij met mijn R-link media systeem. De auto heeft een fors scherm waar je veel leuke dingen mee zou kunnen doen, maar helaas doet Renault daar veel te weinig mee. Ik heb veel tijd besteed aan een update die niet lukte en die uiteindelijk door de dealer is uitgevoerd, zonder zichtbare veranderingen. Nog steeds start de auto op in het spartaanse multi sense (blabla...) eco mode in plaats van de perso mode. Verder wordt er interessant gedaan met een scherm met apps waar niets bruikbaars tussen staat. Waarom geen Flitsmeister, Spotify en google maps hiertussen? Dus heb ik android auto getest, maar dat is toch ook gebrekkig zeg, USB kabel nodig en maar een klein deel van het scherm wordt gebruikt. Ik heb een leasecontract van 5 jaar, dus zolang moet ik me ergeren aan deze crap. Toch afsluiten met een positief puntje, de DAB radio doet het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Poecillia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:32:
Ik heb nu een paar maanden mijn Renault Megane Série Signature Exclusiv ecd dci 110pk brun capuchino. Het is een fijne auto om in te rijden en de afgelopen weken was ik erg blij met mijn stuur en stoelverwarming. Toch zijn er een aantal zaken waar ik van baal zoals de kleine brandstoftank en het matige geluid van het bose systeem, beide een stap terug vergeleken met mijn oude Renault Megane. Uiteindelijk heb ik besloten om de subwoofer eruit te slopen (ongecontroleerd dreunen is weg) en deze ruimte gebruik ik nu voor een reserve tankje brandstof.

Verder ben ik niet helemaal blij met mijn R-link media systeem. De auto heeft een fors scherm waar je veel leuke dingen mee zou kunnen doen, maar helaas doet Renault daar veel te weinig mee. Ik heb veel tijd besteed aan een update die niet lukte en die uiteindelijk door de dealer is uitgevoerd, zonder zichtbare veranderingen. Nog steeds start de auto op in het spartaanse multi sense (blabla...) eco mode in plaats van de perso mode. Verder wordt er interessant gedaan met een scherm met apps waar niets bruikbaars tussen staat. Waarom geen Flitsmeister, Spotify en google maps hiertussen? Dus heb ik android auto getest, maar dat is toch ook gebrekkig zeg, USB kabel nodig en maar een klein deel van het scherm wordt gebruikt. Ik heb een leasecontract van 5 jaar, dus zolang moet ik me ergeren aan deze crap. Toch afsluiten met een positief puntje, de DAB radio doet het goed.
Kleine tank is inderdaad de reden dat ik niet voor de Megane, maar voor de Kadjar ben gegaan als nieuwe leaseauto. Nog steeds niet zo groot als de 70 liter van mijn vorige auto, maar het is al meer dan de Megane. Het gebrekkige gebruik van dat grote scherm vond ik inderdaad ook irritant. Onze eerste Megane had dat, maar nadat die total loss is verklaard heb ik bij de nieuwe Megane dat grote scherm maar achterwege gelaten. Ik heb het nog geen moment gemist moet ik bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58657

Als aanstaande leaserijder zit ik al een tijdje te wachten op mijn nieuwe Megane (1.2 TCe 130 EDC).
Deze is begin/midden november besteld en inmiddels al een twee maanden uitgestelde levering.
Vandaag laatste berichtgeving, en is de levering met een maand uitgesteld tot begin mei.
Ik had al navraag gedaan wat de reden was van de eerdere vertraging, maar nu ook de bevestiging dat dit komt door de wisseling in de productie van motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 18:24

Geluid echt zo veel minder als in de vorige generatie?

Die apps heb je ook gelijk in.. flitsmeister meldingen wil je gewoon op dat scherm zien :(

Kleine brandstoftank zeker. Rij 200km op een dag, moet toch om de 3 a 4 dagen tanken.

Wat betreft kleine scherm, via ontwikkelaarsmodus in Google auto is je Maps groter te krijgen, maar nog niet volledig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Nog steeds start de auto op in het spartaanse multi sense (blabla...) eco mode in plaats van de perso mode.
Komt omdat je aandrijflijn in persoonlijk profiel op sport hebt staan. Zet dat af en na een week ben je al vergeten dat het gaspedaal minder gevoelig is. Zet dan ook nog eens favoriete modus perso&sport en je kan met een duwtje op de multisens knop even naar sport gaan als het wat responsiever mag.

[ Voor 16% gewijzigd door anessie op 21-03-2018 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

Ik heb hier een 2017 Megane met Bose en ben juist erg tevreden over de audio. In de vorige megane was het veel minder strak afgesteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poecillia
jordiv30 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:55:
Kleine tank is inderdaad de reden dat ik niet voor de Megane, maar voor de Kadjar ben gegaan als nieuwe leaseauto.
Ik heb de Kadjar ook bekeken, bij mij gaf de stuurverwarming de doorslag. Daar zit ik al 20 jaar op te wachten 8)
anessie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:34:
[...]

Komt omdat je aandrijflijn in persoonlijk profiel op sport hebt staan. Zet dat af en na een week ben je al vergeten dat het gaspedaal minder gevoelig is. Zet dan ook nog eens favoriete modus perso&sport en je kan met een duwtje op de multisens knop even naar sport gaan als het wat responsiever mag.
Met spartaanse ecomode doel ik op het ontwerp van de snelheidsmeters e.d. Je kunt notabene twee favoriete multi sense manieren instellen, maar geen van beide staat aan als ik de auto opstart. In plaats daarvan komt hij met het eco ontwerp van de meters. Dat kun je wijzigen, maar dan moet ik bij ieder ritje opnieuw multi sense instellen. Dat doe ik enkel voor een lange rit, dus rij ik bijna altijd in de ecomode :(
Retep2124 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:46:
Wat betreft kleine scherm, via ontwikkelaarsmodus in Google auto is je Maps groter te krijgen, maar nog niet volledig scherm.
Die ontwikkelaarsmodus kan ik niet vinden. Overigens vind ik Maps nou niet het belangrijkste, de Renault routeplanner brengt me met een volledig scherm er ook wel. Ik zou graag een volledig scherm van Spotify willen zodat ik wat makkelijker uit de playlists kan kiezen.
DennusB schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:45:
Ik heb hier een 2017 Megane met Bose en ben juist erg tevreden over de audio. In de vorige megane was het veel minder strak afgesteld..
Geluid is vaak erg persoonlijk. Ik bouw zelf versterkers en luidsprekers en zoek onvervormd en transparant geluid. In de oude moest ik ook de bas terug draaien, maar was het geluid veel transparanter in het midden en hoog dan in deze nieuwe megane, ook na inspelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Poecillia op 21-03-2018 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:41
PWM schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:38:

Remmen Kapot (STOP)
Lampen Kapot
Check Airbags
Check Emissie

Die remmen veroorzaken je STOP-melding. Gebeurt dit continu of tijdens het remmen? Grote kans dat je remblokken nagenoeg op zijn, als je dan remt dan daalt het nivo van de remvloeistof teveel en gaat het lampje branden (inclusief irritante piep). Dat is op te lossen door een beetje remvloeistof bij te vullen. Let wel op dat er niet teveel in komt.

Lampen moet ook zelf op te lossen zijn, weet je zeker dat alle richtingaangevers meedoen? Achter ook het derde remlicht? Okee, die laatste is misschien wat lastiger om zelf op te lossen.

Die airbags (oranje lampje) is waarschijnlijk de connector onder je voorstoelen. Deze gaan vaak kapot en maken dan slecht contact. Grote kans dat je deze zelf wel kunt oplossen door de connector even los te halen, schoonmaken en inspuiten met contactspray. Er zijn er ook die de connector er helemaal tussenuit halen en de draden doorsolderen.

Check emissie is ook een oranje lampje (motorblokje) toch? Vermoedelijk een kapotte lambdasonde, lekke uitlaat (maar dat zou je wel horen) of kapotte kat. Die moet je even laten uitlezen. Een lambdasonde is nog wel te overzien, maar als de kat kapot is dan wordt het een duur grapje. Het is de moeite waard om even te laten nakijken, een auto waarbij geen storingslampjes branden verkoopt veel makkelijker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anessie
Poecillia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:03:
[...]Met spartaanse ecomode doel ik op het ontwerp van de snelheidsmeters e.d. Je kunt notabene twee favoriete multi sense manieren instellen, maar geen van beide staat aan als ik de auto opstart. In plaats daarvan komt hij met het eco ontwerp van de meters. Dat kun je wijzigen, maar dan moet ik bij ieder ritje opnieuw multi sense instellen. Dat doe ik enkel voor een lange rit, dus rij ik bijna altijd in de ecomode
Je hebt het niet begrepen lijkt me.

Dit springt op eco omdat je in je persoonlijke voorkeurprofiel je aandrijflijn zelf op sport gezet hebt !

Zet die aandrijflijn op normaal of standaard en je hebt dat eco gezeik nooit meer.

YouTube: De Perso-rijmodus in het Multi-Sense-menu personaliseren? -> powertrain in dit filmje wat dus enkel je pedaalrespons wat aanpast.

[ Voor 10% gewijzigd door anessie op 22-03-2018 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
MartijnA3 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:18:
Mijn Laguna expression heeft geen PDC. Nu wil ik dat zelf inbouwen en ik zie dat er normaliter af fabriek 2 sensoren in de zwarte strip onder de achterbumper zitten en de buitenste sensoren zitten hoger, in het gelakte deel van de bumper.
Nu vermoed ik dat Renault dat heeft gedaan omdat de Laguna ook leverbaar is met dubbele uitlaten, waardoor de sensoren daar niet onder de bumper zouden passen.

Weet ikiemand of ik ze wél daar alle 4 kan monteren?
Zie hieronder het verschil in uitvoeringen:

[afbeelding]

[afbeelding]
Komt inderdaad door de plaatsing v/d uitlaten (alleen de 2.0 16V 140 pk mist de dubbele uitlaat), dus die buitenste sensoren kun je ook rustig in het kunststof gedeelte maken, voor de werking zal het weinig uitmaken. Probeer ze wel in ongeveer dezelfde hoek te krijgen voor de meest optimale werking, maar dat moet lukken gezien dat kunststof deel de lijn v/d bumper volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
anessie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:51:
[...]

Je hebt het niet begrepen lijkt me.

Dit springt op eco omdat je in je persoonlijke voorkeurprofiel je aandrijflijn zelf op sport gezet hebt !

Zet die aandrijflijn op normaal of standaard en je hebt dat eco gezeik nooit meer.

YouTube: De Perso-rijmodus in het Multi-Sense-menu personaliseren? -> powertrain in dit filmje wat dus enkel je pedaalrespons wat aanpast.
Ik heb het nog even gecontroleerd: in mijn 'perso' profiel staat de aandrijflijn op neutraal. Dat is dus niet de oorzaak. Raar is dat op mijn dashboard het multisense tekentje op perso staat maar dat toch niet het desbetreffende dashboard te voorschijn komt. Pas als ik perso weer aankies krijg ik het dashboard van mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Is je favoriete modus dan wel perso&sport en niet eco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Feit blijft dat het natuurlijk van de zotte is dat je de mogelijkheid hebt om een persoonlijk profiel te maken en de auto vervolgens het beter denkt te weten en weer het eco profiel selecteert.

Net zoals de climate control die het ook nodig vindt om na enige tijd toch weer zijn eigen gang te gaan en niet de door mij gekozen instellingen te handhaven.

Het is dat de huidige generatie Renaults er goed uit ziet maar van logica hebben ze daar in Frankrijk nog nooit gehoord. Volgens mij zitten ze tijdens het ontwerpen van hun spullen de hele werkdag aan de stokbrood met wijn als ik zie wat voor keuzes ze op bepaalde punten gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
anessie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:51:
Is je favoriete modus dan wel perso&sport en niet eco?
Mijn favoriete modi zijn perso en neutral en niet eco. Toch start hij in eco op. De monteur in de renault garage zei dat dit de preset van het systeem is en dat andere Renault auto's hetzelfde hebben. Wat hebben die favoriete modi trouwens voor zin dan?

Die sportmodus vind ik al helemaal zot met 'ontwerp motorgeluid' Als ik het goed begrijp wordt er dan extra motor geluid (via de audio?) toegevoegd. Je wilt toch een zo stil mogelijke auto, wie zit er op onnodige herrie te wachten?
ebis schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:34:
Feit blijft dat het natuurlijk van de zotte is dat je de mogelijkheid hebt om een persoonlijk profiel te maken en de auto vervolgens het beter denkt te weten en weer het eco profiel selecteert.

Net zoals de climate control die het ook nodig vindt om na enige tijd toch weer zijn eigen gang te gaan en niet de door mij gekozen instellingen te handhaven.

Het is dat de huidige generatie Renaults er goed uit ziet maar van logica hebben ze daar in Frankrijk nog nooit gehoord. Volgens mij zitten ze tijdens het ontwerpen van hun spullen de hele werkdag aan de stokbrood met wijn als ik zie wat voor keuzes ze op bepaalde punten gemaakt hebben.
Die climate control is ook zo'n ding. De 'auto' knop van de climate control bevat geen airco. Ik heb me de eerste weken af zitten vragen waarom de auto zo vochtig was, tot ik erachter kwam dat ik dus zelf mijn instellingen moet doen (die hij gelukkig wel vasthoudt). Het ontbreken van airco onder de 'auto' knop zal ook wel weer zo'n belachelijke eco setting zijn.

Het ontwerp van het R link systeem lijkt gedaan te zijn door marketeers en stylisten. Transparante plaatjes van auto's die uit games lijken te komen en heel veel onnodige settings, terwijl noodzakelijke opties ontbreken of vast liggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Poecillia op 23-03-2018 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
weet iemand of er toevallig 16 inch stalen velgen passen onder een Megane GT-Line 1.6 diesel 2016?
en bandenmaat daarvan is 205 55 16 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 11:31
Aggressor schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:55:
weet iemand of er toevallig 16 inch stalen velgen passen onder een Megane GT-Line 1.6 diesel 2016?
Zal vast passen, je moet alleen de goede ET waarde hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Aggressor schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:55:
Schijven zijn 280 mm (voorzijde), dus zelfs 15 inch zal passen. Let idd wel even op de juiste ET waarde zo als Lightstar aan geeft, dat ze niet te ver naar binnen staan.

@Poecillia Het heet niets voor niets sportmodus, dus ja daar kan motor geluid bij horen ;) zeker bij de jeugdige bestuurders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@melcon er staat geen et op de velg.. Stalen velg. Is er nog een andere manier om het zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
M.b.t. Rlink en die vreemde instellingen telkens weer. Ik heb ook nog altijd ruzie met Rlink.
Rij meestal op de Neutral-modus, en als de boel warm is ga ik over naar de RS-mode / sport-mode.

De afgelopen paar weken gebeurde het telkens al na een nacht dat de boordcomputer zich resette, en het cockpitscherm stond op standje 3 (de F1-stand). Best irritant, want ik gebruik altijd weergave 2.
Echter ook na korter stilstaan reset de boordcomputer zich wel eens, vooral als ik Sport-modus aan had en zo de auto uitzette. Maar ook weer niet altijd. Kortom, ik ben er nog niet achter wanneer wel of niet.

Irritante van het uit zichzelf resetten van de boordcomputer (in menu boordcomputer op Rlink zie ik ook DD-MM-JJ staan en niet de actuele datum van handmatige reset), is dat zodra je een kortere rit of vlotte rit hebt, het reservelampje al sneller gaat branden omdat je, naar verhouding, met een hoger verbruik al sneller nog maar 80 km kan rijden. Met als resultaat dat ik maar 38 liter in de tank krijg.

Dat extra motorgeluid op Sport-modus vind ik prima overigens. Bij de GT valt het wel mee met extra / nep geluid t.o.v. een andere modus.

Verder is de auto smeriger dan smerig. Met het zout en vriesweer heeft het natuurlijk geen zin om de auto te wassen, maar gister deed het boeren langweggetje met een bak modder ook geen goed.
Afbeeldingslocatie: https://forum.flitsservice.nl/imagecache/18/2c780d936c228d8e2ec0c799991669b09cf7928ae68d574b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forum.flitsservice.nl/imagecache/18/13df77e4dd58602aed435c439dac2e7acca32bd965d31e87.jpg

Afbeeldingslocatie: https://forum.flitsservice.nl/imagecache/18/63aa278d779e89af70cd780fab3b68573dc1b88d054a1d07.jpg

Tot slot, vanmorgen kwam de aangetekende brief binnen voor de Clio IV Estate m.b.t. de versteviging van de achterbank. Wat ik begreep van de dealer was de aanpassing enige tijd 'on-hold' gezet, maar gaat het nu weer allemaal draaien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uev9DzB.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Poecillia schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:04:
[...]
Die climate control is ook zo'n ding. De 'auto' knop van de climate control bevat geen airco. Ik heb me de eerste weken af zitten vragen waarom de auto zo vochtig was, tot ik erachter kwam dat ik dus zelf mijn instellingen moet doen (die hij gelukkig wel vasthoudt). Het ontbreken van airco onder de 'auto' knop zal ook wel weer zo'n belachelijke eco setting zijn.

Het ontwerp van het R link systeem lijkt gedaan te zijn door marketeers en stylisten. Transparante plaatjes van auto's die uit games lijken te komen en heel veel onnodige settings, terwijl noodzakelijke opties ontbreken of vast liggen.
Helaas gaat die van mij na een dag gewoon terug naar de vol automatische stand, zet gewoon de airco weer uit en alle warme lucht naar de voeten. Gevolg is dat je voor je het weet weer met een stel beslagen ramen zit :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poecillia
Tip gekregen op het Renault forum over android auto:

"Via de app "Android auto" op je telefoon navigeer naar de drie streepjes linksboven.
ga naar "Over"
Er opent een nieuw scherm, waarin je bovenin op de titelregel 10 maal achterelkaar moet drukken, zo wordt de ontwikkelmodus ontgrendeld in de app.
Daarna ga je via de drie puntjes rechtsboven naar ontwikkelinstellingen.
Hier kun je dan je video instellingen instellen op 720 of 1080.
met deze actie vergoot je de afbeelding op je R-link 8.7" scherm, nog net niet beeldvullend maar al wel een stuk groter."

Dit maakt android auto tot een goed alternatief. Bijkomend voordeel is dat het volume gelijk is aan het volume van de radio. Met bluetooth moest ik het volume altijd veel harder zetten, waarna ik bij terugschakelen naar de radio deze veel te hard had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Poecillia schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:49:
Tip gekregen op het Renault forum over android auto:

"Via de app "Android auto" op je telefoon navigeer naar de drie streepjes linksboven.
ga naar "Over"
Er opent een nieuw scherm, waarin je bovenin op de titelregel 10 maal achterelkaar moet drukken, zo wordt de ontwikkelmodus ontgrendeld in de app.
Daarna ga je via de drie puntjes rechtsboven naar ontwikkelinstellingen.
Hier kun je dan je video instellingen instellen op 720 of 1080.
met deze actie vergoot je de afbeelding op je R-link 8.7" scherm, nog net niet beeldvullend maar al wel een stuk groter."

Dit maakt android auto tot een goed alternatief. Bijkomend voordeel is dat het volume gelijk is aan het volume van de radio. Met bluetooth moest ik het volume altijd veel harder zetten, waarna ik bij terugschakelen naar de radio deze veel te hard had staan.
Nu nog Android Auto support in de 2.x software branch en iedereen is happy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 15-07 15:54
Bericht van lease maatschappij, tweede week april verwachte levering. Week nog nodig om af te configureren. September besteld....

Megane estate bose 1.2 TCe EDC blue cosmos

[ Voor 15% gewijzigd door Genestealer op 23-03-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-07 15:32
Ottovw schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:31:
Bericht van lease maatschappij, tweede week april verwachte levering. Week nog nodig om af te configureren. September besteld....

Megane estate bose 1.2 TCe DCI blue cosmos
Dat is een behoorlijk lange zit! Die van mij staat voorlopig nog op de week van 14 mei.

DCI moest edc zijn? TCe = benzine, DCI = diesel afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx

Megane estate bose 1.2 TCe DCI blue cosmos
Omgezet naar de 1.3 TCe zeker?

Eind oktober de GT besteld, eind december was ie binnen. Alle vertragingen zowel bij Scénic als Mégane's hebben te maken met de motoriseringswissel.

[ Voor 19% gewijzigd door adinsx op 23-03-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 15-07 15:54
Bartjeh schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:01:
[...]

Dat is een behoorlijk lange zit! Die van mij staat voorlopig nog op de week van 14 mei.

DCI moest edc zijn? TCe = benzine, DCI = diesel afaik
Hele lange zit. 0,0 communicatie, dit is inmiddels vierde datum die ik heb doorgekregen. Klopt, EDC bedoelde ik.
adinsx schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:38:
[...]

Omgezet naar de 1.3 TCe zeker?

Eind oktober de GT besteld, eind december was ie binnen. Alle vertragingen zowel bij Scénic als Mégane's hebben te maken met de motoriseringswissel.
Mijn collega en ik hebben dezelfde lange levering. Hij heeft een GT-line meer en kleur zwart, rest zelfde. We hebben geen bericht gekregen dat de motor is omgezet naar 1.3. Zoals ik hierboven al aangaf, we krijgen niet te horen waarom het zo lang duurd. Leasemaatschappij heeft niet de dealer vrij gegeven waar ze de bestelling hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Megane estate bose 1.2 TCe EDC blue cosmos
Die van mij heeft er ook erg lang over gedaan. Dus niet zo heel raar. Maar je gaat in ieder geval niet horen waarom of iets van een goedmakertje krijgen. Was bij mij ook niet. Nee klantcontact kunnen ze nog wat van leren daar :/

Maar goed, als je hem hebt maakt dat allemaal niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Poecillia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 23:03:
[...]
Met spartaanse ecomode doel ik op het ontwerp van de snelheidsmeters e.d. Je kunt notabene twee favoriete multi sense manieren instellen, maar geen van beide staat aan als ik de auto opstart. In plaats daarvan komt hij met het eco ontwerp van de meters. Dat kun je wijzigen, maar dan moet ik bij ieder ritje opnieuw multi sense instellen.
Als je de fysieke multisense knop induwt switch je ook van mode, hoop dat je dit niet via touchscreen kiest. Snap wel dat je dat voor 500 meter rijden niet doet.

Audiobron naar bluetooth is trouwens ook telkens een knopje onder het stuur.
Poecillia schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:04:
[...]

Mijn favoriete modi zijn perso en neutral en niet eco. Toch start hij in eco op. De monteur in de renault garage zei dat dit de preset van het systeem is en dat andere Renault auto's hetzelfde hebben. Wat hebben die favoriete modi trouwens voor zin dan?
Vreemde bewering van die monteur. Mijn 2016 Renault Megane 4 bose estate gaat nooit naar eco (tenzij ik het bewust zou kiezen in multisense maar ik ben niet gek hé).

24/7 op persoonlijk profiel (toch sinds ik aandrijflijn standaard heb) en 1x duwen op multisense geeft me de (rode) sportmodus.

Is dat eco-pesten soms nieuw in de nieuwere rlink2 2017/18 edities? :? @melcon

[ Voor 41% gewijzigd door anessie op 24-03-2018 03:24 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 55 Laatste