Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 15:26
adinsx schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:32:
Vraag van mijn kant. De IV GT bevalt echt meer dan goed, maar ik blijf 'ruzie' houden met de boordcomputer. Die reset zich geregeld, meestal bij wat langer stilstaan. Dus om 17.00 uur thuis komen en de volgende ochtend om 08.30 weg resulteert in een nieuwe rit en daarmee ook reset van de gemiddelden waarden.

Erg irritant want ik wil het zelf bepalen, namelijk na een tankbeurt. Iemand een idee of ergens al eens gelezen of het een producteigenschap, of toch een instelling/storing is? Rlink2 al helemaal doorgeakkerd, maar kan geen instelling vinden. Tot slot: Elke ochtend staat het cockpitdisplay op de sportweergave, terwijl de rest op Neutral staat.

Ergens matchen Rlink2 en ik nog niet helemaal heb ik het idee. Tips? :9
Whahaha, gebeurde mij ook twee keer. Iedere keer al mijn vrouw heeft gereden, gaf ik haar de schuld :X

ps. Jij woont toch (ook) in Duiven? Volgens mij crossde wij elkaar 17 februari 's ochtends :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04 09:05
25287 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:03:
Gister moest mijn Renault Grand Scenic per oplegger naar het bergersbedrijf omdat de transmissie er mee op is gehouden. 20.000 kilometer op de teller. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Hmm doet wel denken aan een eerdere ervaring:

[...]

Ik kreeg te zien dat er een probleem was met de automatische transmissie in beeld, maar hopelijk is het maar zoiets als de zekering.
Zoals ik het lees kreeg je problemen tijdens het rijden? Kan aan mijn leeskunsten liggen :+ Bij mij was het direct bij het starten al dat hij ermee op hield.
Hij staat nog steeds bij de garage, gelukkig heb ik betrouwbaarder vervangend vervoer meegekregen...een Megane van november met dezelfde motor als dat ik heb. Maar moet zeggen tot op heden doet hij het goed, met de kou, alhoewel het wel langer duurt voordat hij aanslaat (ja met de sleutel, deze heeft geen knopje) maar goed...afkloppen...

Vorige week werd ik gebeld door de garage, afgelopen donderdag (22ste) zou de hoofdzekeringen in Frankrijk binnen komen, daarna zouden ze nog 3 dagen onderweg naar hun zijn en zou direct in de auto ingebouwd moeten zijn. Nou goed 3 dagen...zou dus gister binnen moeten zijn naar mijn mening??? Dus succes @Hordo zeg ik maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:57
@melcon

Vanochtend zonder de mapping koud start gehad. Man man man , dat was nog vele male erger als met de mapping er op :P .

YouTube: Mégane III 1.5DCI ECO2 bad Cold start 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:07
Galaxis schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:45:
@melcon

Vanochtend zonder de mapping koud start gehad. Man man man , dat was nog vele male erger als met de mapping er op :P .

Dat is wel beroerd ja. Die van mij had er ook wel last van (dipjes in toeren), maar lang niet zo erg als dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-04 21:07
@Galaxis Duidelijk! Leek me al stug dat het aan de mapping zou liggen. Ik zou lekker de resterende gloei spiraaltjes laten vervangen en ik gok dat het dan weer goed zit.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/xhtVZyT9RD5OHbqY_kuY-QMx6FJ2eZw5BBF2rOQKNop0BnTbGqkTeRzeE9ewhK7derO1Zs1zfZYwAspcLRRNBqsz8BT_RufJ0aKY4elvBHJv5ljrLoRWhLWnNcnsv2qinHjB_-EU_DU=w1279-h959-no

Wel lekker koud vanmorgen! De dci 110 in de clio liep als een zonnetje, enige wat afwijkends was een iets hoger stationair toerental met deze kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

.

[ Voor 99% gewijzigd door 25287 op 23-03-2019 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-05 12:10
Galaxis schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:45:
@melcon

Zelfs een John Deere klinkt beter! (Da's mien merk! :+ )
YouTube: John Deere das mien merk

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:01
melcon schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:51:
@Galaxis Duidelijk! Leek me al stug dat het aan de mapping zou liggen. Ik zou lekker de resterende gloei spiraaltjes laten vervangen en ik gok dat het dan weer goed zit.

[afbeelding]

Wel lekker koud vanmorgen! De dci 110 in de clio liep als een zonnetje, enige wat afwijkends was een iets hoger stationair toerental met deze kou.
Doet de F4R-t (je blijft toch onbewust fart lezen :+ ) ook als het koud is, dat hogere stationaire toerental. Gaat pas weg na een kwartier rijden. Zal wel ietsjes te hard afkoelen anders met de huidige temperaturen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Duurt ook aardig lang voor een F4R op temp is met deze omstandigheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-04 17:50
Ik rijd een Clio diesel 1.4 uit 2012 en zit inmiddels op 170.000 kilometer. Bij het maken van een afspraak voor onderhoud gaf de garage aan dat het tijd is om de distributieriem te vervangen (bij 160k eigenlijk al). Nou loop ik tegen 2 dingen aan. Ik ga bij de merk garage, die zijn altijd wel iets duurder natuurlijk, maar voor de distributieriem vragen ze €500 ex btw. Als ik online zoek dan heb je de riem zelf al voor <€150, dat is natuurlijk exclusief tijd om te installeren. Verder krijg ik online niet veel te zien van een reële prijs inclusief inbouw.
Als tweede krijg ik mogelijk binnenkort een lease auto waardoor de Clio de deur uit kan. En je investeert natuurlijk altijd meer in een reparatie dan dat je er uit haalt in meerprijs.

Is het aan te raden om nog een tijdje door te rijden of loop ik dan echt een groot risico met een distributieriem die springt? Ik rij zelf vrij veel (>50.000km per jaar), maar voornamelijk snelweg. En is de prijs die de dealer vraagt enigszins reëel of kan ik dit beter laten vervangen bij een andere garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Laatst online: 24-04 09:05
25287 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:23:
[...]

Bedankt :)

Ik had de problemen direct bij het starten, Start/Stop knop ingedrukt en een hoop lawaai en daarna deed de motor niets meer. Navigatie deed het nog wel en dashboard, maar de motor wilde niet meer starten. Hopelijk wordt ik vandaag gebeld het verlossende antwoord.. heb nu een Kia RIO, dat is toch wat minder ruim dan de Scenic.
Nou ja, bij mij sloeg hij gewoon aan en direct af, volgens sloeg hij niet met lawaai af. Maar volgens mij goed nieuws voor je, aangezien ze nu de hoofdzekering op voorraad hebben :+
Zojuist een belletje gehad dat m'n auto klaar staat.
Tweekzor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:06:
Ik rijd een Clio diesel 1.4 uit 2012 en zit inmiddels op 170.000 kilometer. Bij het maken van een afspraak voor onderhoud gaf de garage aan dat het tijd is om de distributieriem te vervangen (bij 160k eigenlijk al). Nou loop ik tegen 2 dingen aan. Ik ga bij de merk garage, die zijn altijd wel iets duurder natuurlijk, maar voor de distributieriem vragen ze €500 ex btw. Als ik online zoek dan heb je de riem zelf al voor <€150, dat is natuurlijk exclusief tijd om te installeren. Verder krijg ik online niet veel te zien van een reële prijs inclusief inbouw.
Als tweede krijg ik mogelijk binnenkort een lease auto waardoor de Clio de deur uit kan. En je investeert natuurlijk altijd meer in een reparatie dan dat je er uit haalt in meerprijs.

Is het aan te raden om nog een tijdje door te rijden of loop ik dan echt een groot risico met een distributieriem die springt? Ik rij zelf vrij veel (>50.000km per jaar), maar voornamelijk snelweg. En is de prijs die de dealer vraagt enigszins reëel of kan ik dit beter laten vervangen bij een andere garage?
Je kan natuurlijk naar een andere garage gaan voor het vervangen van je distributieriem. Ik zou het niet laten voor die prijs, maar ik zou ook gewoon een offerte opvragen bij enkele B-garage's. Als hij knapt ben je verder van huis, sowieso qua reparatie als qua tijd die je erin moet stoppen (wachten op pechhulp, van en naar garage rijden, bellen, vervangend vervoer, etc...) naast de eventuele waardevermindering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
De prijs voor de distributie is eigenlijk best redelijk. Je moet niet alleen de riem hebben, ook de spanrollen en geleiders, multiriem en spanrollen en geleiders en het verdient aanbeveling om ook de waterpomp mee te vervangen. Daarnaast heb je blokkeergereedschap nodig en ben je zomaar 3-4 uur bezig met het vervangen van alles.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
PauseBreak schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:32:
De prijs voor de distributie is eigenlijk best redelijk. Je moet niet alleen de riem hebben, ook de spanrollen en geleiders, multiriem en spanrollen en geleiders en het verdient aanbeveling om ook de waterpomp mee te vervangen. Daarnaast heb je blokkeergereedschap nodig en ben je zomaar 3-4 uur bezig met het vervangen van alles.
Als ik het goed begrepen heb zit de waterpomp daar niet bij. Als die vervangen moest worden zou dat los nog €1.000 zijn? (of misschien samen)

Op basis van jullie advies ga ik hem dan toch laten vervangen, maar ik vraag wel nog een prijs op bij een andere garage. En ik controleer hoe het nou precies zit met de waterpomp en de totaalprijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Tweekzor schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Als ik het goed begrepen heb zit de waterpomp daar niet bij. Als die vervangen moest worden zou dat los nog €1.000 zijn? (of misschien samen)

Op basis van jullie advies ga ik hem dan toch laten vervangen, maar ik vraag wel nog een prijs op bij een andere garage. En ik controleer hoe het nou precies zit met de waterpomp en de totaalprijs dan.
Nee, Renault zelf houdt €750,- aan voor distributie + waterpomp. Dat is voor vrijwel alle motoren met distributieriemen het geval. Het kan goedkoper bij een universele garage maar dat is vaak tientjeswerk, helemaal als je er geen vaste klant bent.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Precies, 500 is netjes, waterpompje komt er nog 100 bij. Riem sowieso laten vervangen, als die nog moet bij verkoop dan wordt er zo 500 afgeluld ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:20:
[...]
Nee, Renault zelf houdt €750,- aan voor distributie + waterpomp. Dat is voor vrijwel alle motoren met distributieriemen het geval. Het kan goedkoper bij een universele garage maar dat is vaak tientjeswerk, helemaal als je er geen vaste klant bent.
Bij de Renault dealer in mijn omgeving loopt op dit moment de actie 15% korting op distributieriem vervangen en daarbij ook nog 1 jaar Renault Plus Pas gratis. Maar niet alle dealers hebben deze actie zie ik (even wat willekeurige postcodes ingevuld). Misschien kan men het aanbod van "mijn" dealer (Arend), "misbruiken" om bij een andere dealer de korting af te dwingen?

https://onderhoud.renault.nl/

Gezien de leeftijd van onze auto (ruim buiten garantie), wordt ons ook altijd de mogelijkheid geboden om voor wat voordeligere onderdelen te kiezen. Dus geen originele Renault onderdelen. Dat zou normaal gesproken voor ons op zo'n €150,- uitpakken bij het vervangen van de distributieriem (met alles wat daarbij hoort).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:25

vhal

ಠ_ಠ

Over distributieriemen gesproken, zviw heeft mijn Megane III Estate 1.2 TCe uit 2012 een distributieketting, kan ik er vanuit gaan dat deze niet na 5jr/120000KM vervangen hoeft te worden?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
vhal schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:53:
Over distributieriemen gesproken, zviw heeft mijn Megane III Estate 1.2 TCe uit 2012 een distributieketting, kan ik er vanuit gaan dat deze niet na 5jr/120000KM vervangen hoeft te worden?
Klopt, maar het verdient aanbeveling om de ketting en kettingspanner wel in de gaten te houden. Dat is niet het beste aan die motor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:25

vhal

ಠ_ಠ

PauseBreak schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Klopt, maar het verdient aanbeveling om de ketting en kettingspanner wel in de gaten te houden. Dat is niet het beste aan die motor.
Hmm ok, ik mag hopen dat men dit wel controleert tijdens de periodieke A + B beurten... :+ In ieder geval hoor ik geen geratel maar mijn kennis is nogal...beperkt :P

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 28-02-2018 15:40 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-04 23:37
L-VIS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:16:
[...]

Whahaha, gebeurde mij ook twee keer. Iedere keer al mijn vrouw heeft gereden, gaf ik haar de schuld :X

ps. Jij woont toch (ook) in Duiven? Volgens mij crossde wij elkaar 17 februari 's ochtends :)
Rij je dan soms ook een iron Blue GT estate maar dan RF kenteken? Of iets anders. Want bracht laatst dochter naar peuteropvang en toen kwam een kloon langs ;).
Overigens een paar maanden eerder ook al gespot en foto's gemaakt vanuit mijn III om thuis te laten zien wat de volgende auto wordt.

Optie 2: je rijdt een andere Renault en dan weet ik graag waar ik op moet letten haha.

Edit: 17 februari is een zaterdag. Geloof niet dat ik de kleine toen naar de peuteropvang bracht haha. Dus ehhh waar moet ik op letten in ons dorp ;)

[ Voor 9% gewijzigd door adinsx op 01-03-2018 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
PauseBreak schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:20:
[...]

Vandaag nog eens gebeld met de garage, de kosten van de distributieriem zijn €541 inclusief de 15% kortingsactie van Arend auto op het moment. Als de waterpomp ook nog vervangen moet worden komt het uit op €890 inclusief diezelfde 15% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
Tweekzor schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:53:
[...]

Vandaag nog eens gebeld met de garage, de kosten van de distributieriem zijn €541 inclusief de 15% kortingsactie van Arend auto op het moment. Als de waterpomp ook nog vervangen moet worden komt het uit op €890 inclusief diezelfde 15% korting.
Ik vind dat best veel geld. Laatst is mijn distributie ook gedaan van de megane, dat was €450 incl de btw zonder waterpomp, en 630€ met waterpomp in de btw. Uiteraard dus maar gelijk de waterpomp mee laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 15:26
adinsx schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:47:
[...]

Rij je dan soms ook een iron Blue GT estate maar dan RF kenteken? Of iets anders. Want bracht laatst dochter naar peuteropvang en toen kwam een kloon langs ;).
Overigens een paar maanden eerder ook al gespot en foto's gemaakt vanuit mijn III om thuis te laten zien wat de volgende auto wordt.

Optie 2: je rijdt een andere Renault en dan weet ik graag waar ik op moet letten haha.

Edit: 17 februari is een zaterdag. Geloof niet dat ik de kleine toen naar de peuteropvang bracht haha. Dus ehhh waar moet ik op letten in ons dorp ;)
Ik rij een Comso blue Estate in SSE uitvoering (dus met antraciete velgen), kenteken met RN beginnend.
Ik herkende aan de foto's waar je woont, vriend van me woont daar in de buurt zodoende legde ik de link :9 . Ik woon meer in het Noorden.
Maar zo'n GT valt wel op, mooie bak (helaas hebben wij CO2 regels dus is de 1.5 de enige mogelijkheid :| )

edit: Vanochtend was alles weer gereset, boordcomputer en cockpit weergave. Lijkt toch met de kou te maken te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door L-VIS op 01-03-2018 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Ah Cosmo Blue. Dat moet ook wel een beetje opvallen als SSE. Zeker met RN als kenteken wat ik ook heb.

Overigens, als je een blokje om wil met de GT hoor ik het wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:01

Martinspire

Awesomeness

L-VIS schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:10:
[...]

Maar zo'n GT valt wel op, mooie bak (helaas hebben wij CO2 regels dus is de 1.5 de enige mogelijkheid :| )
Bij ons hebben ze ook CO2 regels, waarbij die net op 140 gram/km stond toen ik bestelde en de GT dus 136 oid is. Dat is inmiddels nog niet veranderd, maar gaat volgens mij spoedig wel gebeuren.

Voor mij ook een reden om nu een dure auto te doen en niet over een aantal jaar, want ik verwacht niet dat ik nogmaals een dergelijke motor kan bestellen bij de baas.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
L-VIS schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:10:
[...]
edit: Vanochtend was alles weer gereset, boordcomputer en cockpit weergave. Lijkt toch met de kou te maken te hebben.
Bij mij vanmorgen weer niet, terwijl het toch net zo koud was als bij jou ;)
Hoe laat parkeerde je de auto gister? Ik blijf erbij dat tijdsduur meespeelt, al is dat ook wisselend.

Zet ik hem om 17.00 uur na het werk neer en ga ik de volgende ochtend 08.00 weg dan kan ie gereset zijn.
Gister was ik echter ook om 17.00 thuis en vanmorgen om 09.45 weg, en hij had het ritje van gister onthouden.

Niet te volgen die boordcomputer. Nu nog eens kijken of sportstand wel of niet nog verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:14
Dit moet toch wel haast een accu/zekering achtig iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Net bij de Renault dealer geweest voor zo'n lakstift. Is hij niet verkrijgbaar. Volgens de vent van het magazijn zou de kleur misschien te 'nieuw' zijn :| Bleu Berlin (RQE) is toch helemaal niet zo nieuw? Daarbij is hij op andere websites wel bestelbaar, maar weet niet of dat originele lakstiften zijn.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Martinspire schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:03:
[...]

Bij ons hebben ze ook CO2 regels, waarbij die net op 140 gram/km stond toen ik bestelde en de GT dus 136 oid is. Dat is inmiddels nog niet veranderd, maar gaat volgens mij spoedig wel gebeuren.

Voor mij ook een reden om nu een dure auto te doen en niet over een aantal jaar, want ik verwacht niet dat ik nogmaals een dergelijke motor kan bestellen bij de baas.
Bij ons doen ze dat geintje ook, dus over 4,5 jaar zal het nog wel beroerder zijn als nu (wij zitten zelfs op max 100 gram, clio zit op 90). Eens kijken of er dan fatsoenlijk een elektrische auto te leasen valt en zo niet dan laat ik het mob. budget uitkeren en ga zelf wat rijden (wat meer dan prima te doen is met het budget). Enige nadeel is uiteraard dat je niet geheel zorgen vrij rond rijdt als er een keer wat is.

@miicker Er zijn geen "originele" lak stiften, Renault besteld die lak bij een leverancier die op dat moment aan de eisen voldoet (prijs/kwaliteit/levertijd/etc.). Specificaties hoe de lak gemengd moet worden liggen vast, dus het maakt niet uit welke leverancier de lak levert, de kleur is in theorie hetzelfde. Uiteraard heb je in de praktijk zelfs per batch bij dezelfde leverancier minimale verschillen. Oftewel gewoon bestellen die lak stift.

Kleur is geintroduceerd in 2014: http://paintref.com/cgi-b...rqe&rows=50&button=Search
Dus wel relatief nieuw maar niet net nieuw.

[ Voor 24% gewijzigd door melcon op 02-03-2018 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:31
eborn schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Uiteindelijk hebben ze de rekeneenheid gecontroleerd, de complete bedrading van de ABS pomp nagelopen en de stekker van de pomp vervangen. Dus dat was inderdaad een close call.
Zucht.... krap een maand later staat de auto dus weer stil. Wederom gaat het ABS lampje aan en geen vermogen meer nadat je daarna gestopt bent (waarschijnlijk weer de safety). Gelukkig wederom in de eigen woonplaats, dus Renault heeft hem naar de garage gebracht. Daar denken ze nu toch aan een defecte ABS pomp. Dezelfde pomp die 4 weken geleden doorgemeten was en goed functioneerde. Gek wordt je er van.

Uiteraard wordt er nu eerst gekeken of de pomp echt defect is, maar als dat wel het geval is, moet ik maar eens goed gaan kijken wat ik wil doen. Er stond al een nieuwe distributieriem + beurt op de planning. Samen met een nieuwe ABS pomp ga je al snel over de 2.000 euro aan kosten. En dan heb ik geen enkele garantie dat dit het ook echt is. Inmiddels zit er al ruim 700 euro aan kosten aan dit grapje. Auto's... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:26
FatalZero schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:44:
[...]

Nieuwe update... vrijdag heeft Renault de 7DCT300 versnellingsbak niet geleverd aan de garage, wat ik van de leasemaatschappij heb begrepen is dat ze de bak kwijt zijn en niet kunnen traceren.

Vandaag opnieuw gebeld. De versnellingsbak staat in de back-order en niemand weet wanneer er een nieuwe versnellingsbak komt. -O-

Inmiddels ga ik richting de twee maanden zonder Talisman. Ben 'm al sinds 6 januari kwijt.
Inmiddels 8 weken mijn auto in de garage... nog geen enkele zicht op een nieuwe versnellingsbak. Renault (zowel dealer als importeur) weigert nu officieel te reageren, kunnen geen enkele leveringsverwachting afgeven.

Mijn teleurstelling in het product als mede het oplossend vermogen van Renault zijn moeilijk met woorden te beschrijven.

Opper-prutser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 09:46
Sinds vandaag ook de eigenaar van een Phase 2 Clio Estate

onderstaand mag in de startpost :)

De info:

Eigenaar: LightStar
Model: Mégane IV Estate Bose EDC
Motor: 1.5 DCI 110 pk / 260 Nm
Bouwjaar: 2017

Megane 4 Bose

En de tweede auto: (sinds vandaag)

Model: Clio IV Estate ph2 TCe90 Limited
Motor: 0,9 TCe90 90 pk / 135 Nm
Bouwjaar: 2016

Clio 4 ph2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:01

Martinspire

Awesomeness

LightStar schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:39:
Sinds vandaag ook de eigenaar van een Phase 2 Clio Estate

onderstaand mag in de startpost :)

De info:

Model: Mégane IV Estate Bose EDC
Motor: 1.5 DCI 110 pk / 240 Nm
Bouwjaar: 2017

[afbeelding]

En de tweede auto: (sinds vandaag)

Model: Clio IV Estate ph2 TCe90 Limited
Motor: 0,9 TCe90 90 pk / 135 Nm
Bouwjaar: 2016

[afbeelding]
2 estates? Je verhuisd wekelijks?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Martinspire schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:02:
[...]

2 estates? Je verhuisd wekelijks?
Is meer gemak, we hadden hiervoor een Mii en dat is niet handig met een kleine van 2 maand dan kun je niks mee nemen :)

Gezien ik de megane altijd meeheb is een 2e ruime auto wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
@Martinspire , nog geen kids zeker? ;)

@LightStar

Beetje hetzelfde wagenpark als hier dus, alleen hier wat kleurrijker ;)
Clio IV Estate Dynamique TCe90 en een Mégane IV Estate GT205

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Eb0UH1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0zjsqi3.jpg

De Clio was eerst een Twingo II in 2014, maar toen de eerste kleine (sept 2014) er was in december toch snel verkocht en een Estate genomen naast mijn Mégane III Estate destijds. Toch wel erg, erg handig.

Inmiddels twee dochters (3,5 en 1,5) en ik denk nog een jaartje dan gaat de Clio Estate er uit voor een Zoe of Captur. De grote van de kofferbak maakt dan niet meer uit gezien de kinderwagen niet meer mee hoeft. Ook wel weer lekker, maar verder ideaal zo'n B-segment Estate.

Veel plezier er van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
adinsx schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:12:
@LightStar

Beetje hetzelfde wagenpark als hier dus, alleen hier wat kleurrijker ;)
Ja idd iets meer kleur.., we hadden eerder wel wat meer kleur op de oprit maar dit was zo’n compleet uitgevoerde clio (en een goede deal) dat de kleur niet het belangrijkste is (en om eerlijk te zijn staat deze kleur hem ook wel goed).

De volgende zal wel iets in de trend van een Mint groene twingo worden maar dat is voor over een x aantal jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06

Pelle

🚴‍♂️

Afbeeldingslocatie: http://jellejanvanveelen.nl/got/renault-megane-estate-iii-bose.jpg

* Pelle sinds een week eigenaar van een Megane III Estate Bose (1.5 DCI)
Blij mee :)
Bouwjaar december 2012, 57k op de teller.
Nog alles een beetje aan het ontdekken, maar vooralsnog erg tevreden. Zit goed, rijdt lekker, en qua verbruik op lange stukken snelweg (snelheid 100 - 120km/h) ook lekker zuinig, +/- 5.6l/100km.

Wel jammer dat volgend jaar de distributieriem al moet. De garagehouder had gezegd 'dat moet bij 160k', maar gemakshalve was hij vergeten erbij te zeggen 'of na 6 jaar'. Maar goed, dat is dan even niet anders.

Enige wat ik nog niet werkend heb is keyless entry. Is dat iets wat configureerbaar is oid? Want volgens het boekje zou het gewoon moeten werken, en de sensoren daarvoor zitten ook gewoon in de handgrepen, maar ik krijg het niet voor elkaar. De keycards hebben allebei nieuwe batterijen.
Heb nog een half jaar BOVAG-garantie, maar als het iets is wat ik makkelijk zelf kan fixen dan ga ik daarvoor niet terug naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
@Pelle zit er een druk knopje op de deurgreep ? Zoja dan moet je die indrukken, sluiten gaat vanzelf zodra je wegloopt.

Werkt dat niet dan moeten wellicht de keycards opnieuw worden ingeleerd.

[ Voor 23% gewijzigd door LightStar op 04-03-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06

Pelle

🚴‍♂️

LightStar schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:13:
@Pelle zit er een druk knopje op de deurgreep ? Zoja dan moet je die indrukken, sluiten gaat vanzelf zodra je wegloopt.

Werkt dat niet dan moeten wellicht de keycards opnieuw worden ingeleerd.
Ja, zit een knopje op. Als ik die indruk hoor ik wel een klik, maar dat is waarschijnlijk juist de 'sluitklik'. Want hij gaat niet open. Als ik wegloop, gaat hij ook niet automatisch dicht. En met het knopje kan ik 'm dus wel weer afsluiten, maar niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Pelle schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:20:
[...]

Ja, zit een knopje op. Als ik die indruk hoor ik wel een klik, maar dat is waarschijnlijk juist de 'sluitklik'. Want hij gaat niet open. Als ik wegloop, gaat hij ook niet automatisch dicht. En met het knopje kan ik 'm dus wel weer afsluiten, maar niet openen.
Probeer eens kaart in de sleuf te doen en daarna er weer uit uiteraard bij verlaten auto.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Laatst online: 03:53
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/vx79ef - https://valid.x86.fr/c6fhp7 - https://valid.x86.fr/k7v9mf - https://valid.x86.fr/4x989t | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Of je keyless entry aan hebt staan of niet maakt niet bijster veel uit. Het probleem ligt bij de beveiliging (of beter gezegd, het gebrek aan) van Canbus. Iedere auto met canbus is te stelen binnen 5 minuten als je weet wat je doet.
De beste oplossing is om de canbus-aansluiting te verplaatsen en de oude plek te voorzien van een dummy aansluiting.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22

Barrycade

Through the...

Tja vroeger was een kledinghanger genoeg om de auto via het raamrubber te openen.

Ik heb dezelfde auto van ongeveer hetzelfde bouwjaar. En gekocht met ongeveer dezelfde km stand.

Ik hoop dat je mijn onderhoudskosten niet krijgt (gloeistaven, roetfilter druk slangen).

Qua keyless entry; heb je al geprobeerd zoals in het boekje staat. de auto op slot te zetten met het knopje op de deur en dan binnen 3 seconden aan een klink te trekken.

Volgens het boekje zou het handsfree systeem dan gereset zijn.

En begint ie te piepen als je je kaart terwijl de auto draait mee neemt de auto uit de detectie zone uit? Zo ja dan is in ieder geval de detectie niet defect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@CriticalHit_NL Klopt als een bus, zie onderzoek van de ADAC:
https://www.adac.de/_mmm/...20180207%20(1)_257944.pdf

Ja dat is een lange lijst!! Van alle onderzochte auto's konden ze alleen de i3 niet openen (maar wel starten...).

[ Voor 16% gewijzigd door melcon op 05-03-2018 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
Nou, ik heb mijn megane weer terug. Startproblemen zijn verholpen , eindelijk. Ze hebben de verstuivers schoongemaakt, en voila ! Probleem opgelost. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Galaxis op 05-03-2018 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:08
melcon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:43:

Ja dat is een lange lijst!! Van alle onderzochte auto's konden ze alleen de i3 niet openen (maar wel starten...).
En de infinity wel openen maar niet starten.. Wel enorm knullig! Maar waar een wil is, is een weg. Als ze hem willen hebben, nemen ze hem toch wel mee!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Paganstars Inderdaad, als ze hem echt mee willen nemen dan gaat dat inderdaad altijd wel lukken. Het aantal leveranciers van keyless systemen is ook beperkt dus als 1 vatbaar is dan zijn gelijk een heleboel modellen vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-05 12:23
Mijn 3 jaar oude clio begint kuren te krijgen in de 2e versnelling. Soms heb ik nul kracht in die versnelling. Dan trek ik op en als ik naar z'n 2 schakel bromt de auto en trilt/schudt die. Een collega met dezelfde auto had ook al dit soort problemen.

Klinkt dit herkenbaar? Binnenkort maar eens naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
3 jaar oud? Dat zou ik lekker door de garage laten uit zoeken, daar heb je op z'n minst nog coulance op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
melcon schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:43:

En de Infiniti Q30 (die ging wel open maar startte niet).

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 05-03-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Helaas... ABS pomp heeft het nu dus helemaal begeven. Nieuwe pomp plus een dag werk en uitzoekkosten: € 2.100. Leuk grapje voor een auto van 6 jaar oud. Even met een andere garage gebeld en die gaven aan dat ze Renault pompen niet eens kunnen bestellen, en aangewezen zijn op 2e hands. Maar ja, dan is maar weer de vraag wat je krijgt. Renault garage gaf nog wel een goedkoper alternatief: voor 1.400 doet een ander bedrijf het maar als ik ze goed begrijp gaan die mijn pomp reviseren. Met het risico dat hij het over een jaar net buiten de garantie alsnog begeeft. Aangezien het nu waterschade betreft, is natuurlijk maar de vraag of dat reviseren lang effect heeft.

Iemand een idee of het in- en uitbouwen van een abs pomp inderdaad een dag werk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-04 17:23
Mijn (voor-)vering kraakt (tijdens korte rit) sinds de koude periode van de voorbije week.
Auto heeft een tijdje stil gestaan. Batterij/motor is allemaal perfect lijkt me.

Is daar wat aan te doen of wacht ik gewoon op warmer weer?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7RAW3gt.jpg
Die staat geparkeerd hoor!

[ Voor 28% gewijzigd door anessie op 06-03-2018 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:48
Dat zal een gebroken veer zijn, heb ik ooit eens gehad met een Megane I. Is een APK afkeurpunt.

Misschien hebben jullie tips voor mijn probleem. Ik rij in een Espace uit 2005 met F4R motor (2 liter 16 kleppen op LPG). Maar ik heb al jaren last van behoorlijk olieverbruik. Ik vul het wel telkens bij, maar een liter op 2000 km gaat er zo in.

Nu heeft de garage tijdens de laatste beurt een compressietest en lektest gedaan. De compressie was matig op 1 cylinder, maar geen lekkage. Ze hebben de nokkenasversteller vervangen (samen met de distributieriem, die aan de beurt was) en kwamen erachter dat de elektroklep voor de besturing van de nokkenasversteller niet goed vast zat. Daardoor liep er olie uit (en waarschijnlijk is m'n nokkenasversteller daardoor kapot gegaan). Dat is uiteraard gefixed en daarmee hoopte ik dus van dat olieverbruik af te zijn.

Helaas, van 't weekend 500km gereden op zeer hoge snelheid (160+) en toch weer de helft van de blokjes op de elektronische oliemeter verloren. Waar kan die olie nu blijven dan? Er is verder geen lekkage vastgesteld en op de zuigerveren was ook nagenoeg geen lekkage. Alleen de krukaskeerring aan de kant van de bak lekt een beetje, maar dat kan nooit zo'n olieverbruik verklaren. Iemand een idee? Waar blijft mijn olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@eborn Dat is wel ontzettend balen en ook nog een serieus aan de kosten. Ik denk dat dat inderdaad wel klopt dat ze alleen via Renault te bestellen zijn, dat zie je vaak met onderdelen die normaal gesproken nooit stuk gaan. Je zou nog b.v. bij een Brezan kunnen informeren of zij die wel kunnen bestellen en wat de kosten daar van zijn. Revisie is in principe niets mis mee zo lang het goed gedaan wordt, na revisie is het onderdeel gewoon gelijk aan een nieuwe met uitzondering van de behuizing (en die kan wel tegen vocht).

@anessie Draagarm rubbers dan wel stabilisator stang rubbers, als je tijdje rijdt is het weg neem ik aan? Nieuwe rubbers zijn de oplossing (dealer zal mogelijk invetten voorstellen, heeft geen zin, werkt maar tijdelijk).

@PhilipsFan Een F4R op lpg met relatief veel olie verbruik (1 liter op 1000 is de norm voor deze motor maar in de praktijk zou je bij een F4R niet bij hoeven vullen tussen beurten door) zijn uitgedroogde klepsteel rubbers. Olie verdwijnt dus via de klepstelen, als je er achter gaat rijden zul je bij gas los / over schakelen ook wat rook uit de uitlaat zien. Althans, dat is het meestal bij een F4R op LPG, neem aan aardig wat km's achter de rug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
melcon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:08:

@anessie Draagarm rubbers dan wel stabilisator stang rubbers, als je tijdje rijdt is het weg neem ik aan? Nieuwe rubbers zijn de oplossing (dealer zal mogelijk invetten voorstellen, heeft geen zin, werkt maar tijdelijk).
Hoe reeel zijn nieuwe rubbers bij zo'n relatief nieuw auto? Heb je dan na een korte tijd al niet weer hetzelfde probleem? Mijn ervaring is eigenlijk dat bij alle moderne auto's de boel kraakt als het koud is. Volvo, Volkswagen, Renault, allemaal hebben ze het. Even invetten werkt inderdaad tijdelijk, maar het lijkt inherent aan een "nieuwe" auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Bij de Clio 4 kwam het ook voor, daar is het weg na vervangen van rubbers en komt dan ook niet meer terug. Wat er anders is aan die rubbers geen idee. Of het voor de megane IV ook zo werkt is de vraag natuurlijk maar dat het door rubbers komt lijkt me duidelijk (inderdaad meer moderne auto's hebben daar "last" van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ja onze Clio 4 begint ook te kraken aan de voorkant terwijl hij net 4 jaar oud is. Misschien toch maar eens naar laten kijken dan, al is het met de stijgende temperaturen nu ook alweer minder aan het worden. Wat ik wel opvallend vind is dat de deurvangers beginnen te kraken...en dat er geen vet op zit, terwijl hij pas nog een beurt heeft gekregen. Lijkt mij normaal dat ze dat ook meenemen, dus ik ga daar nog wel even voor langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Was het maar waar dat dat normaal was dat ze dat mee namen ;) Zal vooral viezigheid tussen zitten, hoeven niet in het vet. Krakende rubbers worden onder garantie vervangen btw, maar alleen als de klant aan geeft er last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:43
zal het vebruik veel toenemen van

17 inch gt line velgen
naar de 18 inch magny cours?

iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Ik heb van mijn werkgever de nieuwe Renault Clio gekregen, ik krijg alleen met geen mogelijkheid de lampjes uit die aan gaan bij het openen van de deuren, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Aggressor Rollende massa zal iets toe nemen (magny cours in 18 inch is zwaarder dan gt line in 17 inch), dus dat zal iets invloed hebben op het verbruik. Of het meetbaar is... ik denk het niet ;-) Dus het verbruik zal niet significant toe nemen.

@EValentino Welke lampjes? Die bij de binnen spiegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
@PhilipsFan Een F4R op lpg met relatief veel olie verbruik (1 liter op 1000 is de norm voor deze motor maar in de praktijk zou je bij een F4R niet bij hoeven vullen tussen beurten door) zijn uitgedroogde klepsteel rubbers. Olie verdwijnt dus via de klepstelen, als je er achter gaat rijden zul je bij gas los / over schakelen ook wat rook uit de uitlaat zien. Althans, dat is het meestal bij een F4R op LPG, neem aan aardig wat km's achter de rug?
Ja er staat ruim 2 ton op, voor dit blok schijnt dat nog wel mee te vallen. Olieverlies via klepsteelrubbers, betekent dat dat de olie via de klepsteel en inlaat de cylinder in lekt? Is dat te verhelpen zonder de kop eraf te halen? Kleppendeksel eraf, kun je dan de klepsteelrubbers vervangen of moet de nokkenas er dan ook uit?

Waarschijnlijk maakt het niet eens uit, want het lijkt erop dat de kop toch gereviseerd moet worden vanwege de matige compressie op cylinder 1. Dat duidt op wat slijtage van de klepzittingen, het is de vraag wanneer ik daar echt last van ga krijgen. De garage schatte in dat dat nog zeker 20kkm duurt, maar het kon ook nog wel 50k goed blijven.

Dus dan heb ik een koprevisie in het vooruitzicht en de versnellingsbak/koppeling zullen wel een keer vervangen moeten worden. Ze roepen al 2 jaar dat de versnellingsbak (PK6) een fout geluid maakt, maar ik hoor het zelf niet. En de remschijven voor moeten ook volgend jaar worden vervangen. Ik ga maar alvast wat geld opzij zetten, deze auto is een dure kostganger (maar wel een hele fijne)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het kan wel, maar aangezien dergelijke slijtage zelden tot nooit alleen komt is het vaak verstandiger om een blokrevisie uit te (laten) voeren. Anders blijf je bezig.

Wat je versnellingsbak betreft staan de lagers van 5 en 6 er om bekend dat ze kapot draaien. Dit is te merken door moeizamer inleggen van de versnellingen en een hoorbare fluittoon op snelheden boven de 100km/h.

Wat je olieverbruik betreft zou je kunnen overwegen om wat dikkere olie te gebruiken. Zou ik normaliter nie aanraden maar zo te lezen is de boel toch al aan revisie toe (dus technisch defect). Dan kan het voor het gemak wel eens fijn zijn om minder vaak te hoeven bijvullen. Ik zou het wel overleggen met je garage want de F4R is redelijk kieskeurig met de oliediktes.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Kop hoeft er inderdaad niet, nokkenas/distributie wel, dus inderdaad beter mee nemen met aankomende kop revisie. Ruim 2 ton is een mooie waarde voor een F4R op lpg, meestal ga je dan inderdaad het begin van dingen als slijtage op de klepzittingen zien etc, en dat de hydraulische stoters uitgesteld zijn. Met een lpi installatie is dat vaak nog wat later (tussen 3-4 ton) maar niet altijd. Belangrijk is regelmatig verversen met goede olie en elke 60k nieuwe platinum bougies, dan gaat het het langste goed. (met benzine overigens in zijn geheel niet, dan kan een F4R makkelijk 1.000.000 km's draaien mits goed onderhouden).

Versnellingsbak gewoon lekker laten zitten en goed op letten wanneer die echt herrie begint te maken. Soms kun je met bijgeluiden nog vele honderdduizenden km's door rijden zonder dat het tot echte defecten komt. Je kan er wel een keer de versnellingsbak olie (laten) verversen, dit scheelt meestal al de helft.

Voor de rest goeie tip van Pausebreak m.b.t. iets dikkere olie, weet niet wat ze er nu in kieperen? Maar je kan rustig van een 5W40 naar een 10W40 wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
melcon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:55:
@Aggressor Rollende massa zal iets toe nemen (magny cours in 18 inch is zwaarder dan gt line in 17 inch), dus dat zal iets invloed hebben op het verbruik. Of het meetbaar is... ik denk het niet ;-) Dus het verbruik zal niet significant toe nemen.

Ik bedoel echt de binnenverlichting, inderdaad bij de binnenspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Bij de garage gaat gewoon de officiele 5W40 in die Renault voorschrijft. Als ik zelf bijvul gebruik ik 5W40 van Volkswagen, omdat een benzinepomp in de buurt dat toevallig heeft. De garage heeft er ook wel eens 10W40 in gedaan, om te kijken of het verbruik dan minder werd, maar dat was niet meetbaar.

Maar afwachten dan, voorlopig blijf ik er wel mee doorrijden en als over 2 jaar de kop gereviseerd moet dan hoop ik dat het dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
EValentino schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:00:
[...]

Ik bedoel echt de binnenverlichting, inderdaad bij de binnenspiegel.
Goeie vraag... enige wat me wel eens opgevallen is dat ze vanzelf uit gaan als je ze aanzet met de motor uit. Maar hoe je ze permanent uit zet geen idee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
melcon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:15:
[...]

Goeie vraag... enige wat me wel eens opgevallen is dat ze vanzelf uit gaan als je ze aanzet met de motor uit. Maar hoe je ze permanent uit zet geen idee :o
Gelukkig ligt het niet aan mij, heb me een ongeluk gezocht naar een knopje... Anders het lampje er maar uit draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:14
Zit er bij de IV niet ook een optie om ze uit te zetten? Standaard zijn dat soort lampjes toch uitgerust met een 3 standen schakelaar(aan, aan bij wisselen contact, uit).

http://www.b-auto.net/ren...terior_lighting-2056.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
melcon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:50:
Was het maar waar dat dat normaal was dat ze dat mee namen ;) Zal vooral viezigheid tussen zitten, hoeven niet in het vet. Krakende rubbers worden onder garantie vervangen btw, maar alleen als de klant aan geeft er last van te hebben.
Bij mijn leaseauto zie ik altijd een laagje vet op de deurvangers/scharnieren... Bij de Clio staan ze kurkdroog, ook achter waardoor het dicht doen van de deur met een piepend geluid gaat. Dan is een beetje vet toch wel de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@la_fusion Nope, bij de IV fase II zit het anders, dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.renault.com.au/sites/default/files/styles/model_variant_feature_gallery_large/public/images/CLIO%20Phase%202%20-%20INTENS%20-%20LED%20Interior%20lights%20-%2000108771.jpg

@J0YR1D3R helemaal droog hoort inderdaad niet, er hoort een soort kunststof gel op (geen vet i.v.m. kunststof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 14:35
PhilipsFan schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:02:
Bij de garage gaat gewoon de officiele 5W40 in die Renault voorschrijft. Als ik zelf bijvul gebruik ik 5W40 van Volkswagen, omdat een benzinepomp in de buurt dat toevallig heeft. De garage heeft er ook wel eens 10W40 in gedaan, om te kijken of het verbruik dan minder werd, maar dat was niet meetbaar.

Maar afwachten dan, voorlopig blijf ik er wel mee doorrijden en als over 2 jaar de kop gereviseerd moet dan hoop ik dat het dan is opgelost.
5W40 is quasi hetzelfde als 10W40 eens de olie op temperatuur is. Enkel bij koude temperaturen is de 5W iets minder viskeus als de 10W. Bij NL temperaturen ga je dus niet echt iets merken tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Klopt helemaal, eerste getal is koude viscositeit (bij -18) en tweede is warme viscositeit (100 graden). Daarop aansluitend, een 10W60 mag ook in een F4R (wordt gebruik in de cup clio's 2/3, die motorisch hetzelfde zijn in de basis, uiteraard verschillen de nokkenassen, spruitstukken etc.). Maar dat heeft wel invloed op je brandstof verbruik.

[ Voor 19% gewijzigd door melcon op 06-03-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
melcon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:55:

Oke dankjewel. Ik kan een nieuw setje magny cours kopen voor 1100. Inc contis en sensoren. (Metalen)

Twijfel..

Ik heb nu de gtline velgen zonder schade en ook net nieuwe banden.

En deze vind ik ook wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Aggressor schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:07:
[...]
Oke dankjewel. Ik kan een nieuw setje magny cours kopen voor 1100. Inc contis en sensoren. (Metalen)
Ik heb vorig jaar winterbanden op mijn 17" Bosevelgen gezet en voor de zomer een setje 18" M-C met Pilot Sport 4 voorzien en ik merk geen verschil in verbruik. Vond de lagere wang toch echt een verbetering in het rijgedrag/plezier.
Dat valt dan onder MyRenault garantie? Na een tijdje rijden is het wel weg hoor.

[ Voor 31% gewijzigd door anessie op 06-03-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 22:07

The Wizard

Moderator Mobile
Heb ook last van met mijn IV van nu een jaar oud. Bij diep inveren kraakt ook, vermoedelijk, een rubber, koud of warm weer maakt niet uit. Volgend beurtje ga ik het even aangeven.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@anessie fabrieksgarantie zelfs :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

25287

.

[ Voor 98% gewijzigd door 25287 op 23-03-2019 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Voor wie binnenkort een Megane IV van plan is te nemen. Net even een technicus van Renault innovations gesproken in Genève. De nieuwe 1.3TCe komt in april in de Mégane beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Hebben mensen ervaring met het cchiptunen van de 1.6 dci 130 pk? (Of een andere motor)
IK heb een mailtje gestuurd naar Ventura Tuning.
Onze hartelijke dank voor jouw interesse in onze professionele Renault chiptuning !

De 1.6 DCi motor is een veel modernere motor en heeft een grotere turbolader.

Resultaat na tuning 160 PK, en 380 NM,

Normaal betaald u hier 525 euro voor,

Maar tm 15 Maart a.s loopt nog een leuke Kortingsactie – 150,-

En zo bent u voor 375 euro keurig klaar.

Echt een aanrader, de 1.6 DCi motor rijdt standaard al heel goed, maar getuned wordt de motor een stuk levendiger,

Wat erg fijn rijdt, u kunt geheel vrijblijvend onze tuning zelf komen uitproberen, testen is volledig Gratis !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eborn
@eborn Dat is wel ontzettend balen en ook nog een serieus aan de kosten. Ik denk dat dat inderdaad wel klopt dat ze alleen via Renault te bestellen zijn, dat zie je vaak met onderdelen die normaal gesproken nooit stuk gaan. Je zou nog b.v. bij een Brezan kunnen informeren of zij die wel kunnen bestellen en wat de kosten daar van zijn. Revisie is in principe niets mis mee zo lang het goed gedaan wordt, na revisie is het onderdeel gewoon gelijk aan een nieuwe met uitzondering van de behuizing (en die kan wel tegen vocht).
Ik heb het risico maar niet genomen en ben maar voor de nieuwe gegaan. Scheelde 700 euro, maar heb het meteen gecombineerd met mijn distributieriem (was al gepland) en mijn deurslot wat niet goed meer werkte (motortje maakte vreemd geluid en weigerde soms). Dat kwam totaal op 2.500, terwijl de riem en het slot bij elkaar al zo'n € 700 waren.

Op de gereviseerde kreeg ik alleen garantie op de pomp, maar niet op de arbeid. Dus als hij binnen garantie alsnog kapot zou gaan, moest ik opnieuw het arbeidsloon betalen. Bij de nieuwe is de kans natuurlijk minimaal dat hij uberhaubt kapot gaat, maar daar zat ook garantie op de arbeid. In het ergste geval is het lek (letterlijk) nog niet boven en loopt deze ook gewoon weer vol water. Dat kan ik dan mooi binnen garantie eind dit jaar laten controleren.

Laten we hopen dat ik hem nu kan oprijden :+

[ Voor 26% gewijzigd door eborn op 07-03-2018 12:26 . Reden: Extra uitleg garantie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Aggressor De 1.6 zit in elk geval zat ruimte op, ventura zegt me niets, fastchip is uiteraard een bekende. Maar daarnaast heb je nog Tutuur (Dekker Motorsport --> https://www.facebook.com/DekkerMotorsport/ ) en zelf heb ik goede ervaring met Tunex. Mechanisch is het tunen van de 1.6 in elk geval geen probleem (het kan het allemaal makkelijk aan incl. koppeling).

@eborn beste smak geld... mag het daarna ook wel even klaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
melcon schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:26:
@Aggressor De 1.6 zit in elk geval zat ruimte op, ventura zegt me niets, fastchip is uiteraard een bekende. Maar daarnaast heb je nog Tutuur (Dekker Motorsport --> https://www.facebook.com/DekkerMotorsport/ ) en zelf heb ik goede ervaring met Tunex. Mechanisch is het tunen van de 1.6 in elk geval geen probleem (het kan het allemaal makkelijk aan incl. koppeling).

@eborn beste smak geld... mag het daarna ook wel even klaar zijn ;)
Zekers. Voor een auto die € 11.500 2e hands heeft gekost loopt het aardig in de papieren ;) Maar goed, in de huidige staat kreeg ik er ook niets meer voor terug natuurlijk.
anessie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 01:03:
Mijn (voor-)vering kraakt (tijdens korte rit) sinds de koude periode van de voorbije week.
Auto heeft een tijdje stil gestaan. Batterij/motor is allemaal perfect lijkt me.

Is daar wat aan te doen of wacht ik gewoon op warmer weer?
Mijn Megane uit 2011 heeft het ook altjid als ik wegrijd met koud weer. Heb er al eens naar laten kijken, maar was niets mis met de vering. En meestal is het na een bochtje of 2 weg.

[ Voor 26% gewijzigd door eborn op 07-03-2018 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glade008
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-05 15:33
adinsx schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:19:
Voor wie binnenkort een Megane IV van plan is te nemen. Net even een technicus van Renault innovations gesproken in Genève. De nieuwe 1.3TCe komt in april in de Mégane beschikbaar.
Ik heb de mijne 20januari besteld en word geleverd begin mei, deze is dus nog 1.2tce dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hee leuk, een Renault topic.

Zal ik die van mij ook maar even spammen. Alhoewel hij wel wat op leeftijd is in vergelijk met de auto's die hier voorbij komen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W87z4faB3rl1hKIvu7HL2fsS/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
glade008 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Ik heb de mijne 20januari besteld en word geleverd begin mei, deze is dus nog 1.2tce dan?
Hmm tricky. Kan zijn, maar dat moet je dealer ondertussen wel weten.
Hoop voor je de 1.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Net in de IV RS gekeken naar de Rlink versie. In de GTs hier is dat 3.* maar in de RS staat versie 7.0.24.126 !

Opvallend. Kan zo aan de menu's geen vreemde / andere dingen vinden. Een foto van de systeeminfo volgt morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 23:50
glade008 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Die van mij (estate, 1.2tce dci) in September offerte akkoord gegeven bij lease maatschappij. Geen idee wanneer ze daadwerkelijk besteld hebben bij de dealer. Krijg nu ook bericht van ze dat er vertraging is en uitstel naar april. Komt overeen met de berichten hier dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
adinsx schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:41:
Net in de IV RS gekeken naar de Rlink versie. In de GTs hier is dat 3.* maar in de RS staat versie 7.0.24.126 !

Opvallend. Kan zo aan de menu's geen vreemde / andere dingen vinden. Een foto van de systeeminfo volgt morgen.
Op autosalon ook gedaan, maar heeft die RS niet gewoon een heel eigen software nummering omdat daar die 'R.S. Monitor' menu's ook bij zitten?

https://www.renault.fr/ve...egane-rs/equipements.html

Afbeeldingslocatie: https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/master/vehicules/megane-bfb-rs-ph1/equipment/renault-megane-rs-equipment-003.jpg.ximg.l_12_m.smart.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door anessie op 07-03-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
anessie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 23:14:
[...]

Op autosalon ook gedaan, maar heeft die RS niet gewoon een heel eigen software nummering omdat daar die 'R.S. Monitor' menu's ook bij zitten?

[afbeelding]
Precies dit d:)b

@Joost79 Wat een gave wagen, ze rijden ook erg leuk. Heb 2 jaar terug een 310 Pack GT onder handen genomen (in de vorm van detailen), incl. ophalen en terug brengen, maar dat rijdt erg leuk _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Dj-Jh7dY-peBGy6KDqlVPr3yPcMsBFVbO8D-qQtEZWhixRudh3N3E52EOzhiok-KBQsDn4NPaKU68Yg2MSC25OOOxqFlrnXqZhyb7zuH6ZW484z_2rEOiH7TrxZ6Ol2i5Ku5Hxm_Rmc=w1600-h900-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
melcon schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:10:

@Joost79 Wat een gave wagen, ze rijden ook erg leuk. Heb 2 jaar terug een 310 Pack GT onder handen genomen (in de vorm van detailen), incl. ophalen en terug brengen, maar dat rijdt erg leuk _/-\o_

[afbeelding]
Thanks, dit is een phase 2 uit 1982, op de in kleur meegespoten bumpers na helemaal origineel. De pack-gt, dus met het orignele extra spoiler-werk is inderdaad ook erg gaaf. Ik heb een jaar of 5 naar mijn auto gezocht, veel auto's bekeken maar weinig goede auto's gezien.
Deze auto heb ik nu twee jaar, ik wilde perse een originele en onverbouwde A310 hebben. In de loop der jaren veel auto's voorzien van dubieuze spoilersets.
De tand der tijd begint wel vat te krijgen op een aantal punten, vooral het interieur heeft nog wat aandacht nodig. Technisch is hij helemaal op orde, loopt met gemak dik over de 200 op de autobahn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ze worden inderdaad zeldzaam en daarnaast ook nog erg prijzig. En inderdaad soms worden ze grondig verbouwd tot laten we zeggen minder mooie creaties :+

Hoe is het chassis verder, roest vrij? Polyester roest niet dat scheelt, het scheurt nog wel eens dat is dan weer een ander nadeel :P

[ Voor 19% gewijzigd door melcon op 08-03-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
anessie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 23:14:
[...]

[afbeelding]
Ja klopt, werd ik via Renaultforum ook al even op gewezen. Daar had ik niet aan gedacht.
Ik vond de andere veranderingen ook al minimaal / niet te vinden.

We blijven hopen op nieuwe software, al moet ik zeggen dat mijn Rlink2 totaal niet traag is waar ik over andere uitvoeringen dat wel lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Ja sommige vraagprijzen zijn vaak ook erg optimistisch, het is wel een liefhebbersauto dus de vraag is ook relatief beperkt. Over het algemeen worden een A310 niet als beleging gekocht, dus qua prijs zal hij de A110 (gelukkig) niet achterna gaan.

Chassis is op orde, roestvrij en de zwakke punten aangepakt. Dus daar maak ik me geen zorgen.
Het scheuren hoort wel beetje bij polyester auto, spanningsscheurtjes hebben ze allemaal wel, is ook niet erg. Belangrijk is dat je bij spuitwerk naar een specialist gaat die weet hoe hij met een polyester auto om moet gaan, anders heb je grote kans dat de lak na een tijd loslaat en er echt scheuren in de lak ontstaan. De vorige eigenaar heeft deze auto heel wat jaren terug laten spuiten, dat is gelukkig goed gebeurt, dus op wat kleine spannings(haar)scheurtjes op de bekende plekken, koplampen en aansluiting bij het dak, na is de lak prima.

Qua techniek is het over het algemeen goed te doen, in de V6 zitten wel wat meer bougies en olie dan in een 4 cilinder, en ook qua verbruik lust hij wel een stevige slok (premium) benzine. Maar qua onderdelen is alles wel goed te verkrijgen en met een beetje handigheid is veel zelf te doen. En er zijn genoeg specialisten die je verder kunnen helpen bij de meer complexere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
zijn dit de magny cours velgen?
Ik kan ze kopen voor 1050 inclusief verzenden .. zijn nieuw, alleen wat vuiligheid .. stof enz
Alleen hier zitten nog de oude sensoren op .. de metalen?

heeft iemand van jullie de magny cours ook? en welke sensoren zitten er standaard op?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2JUcUZIAbBYCpU4kktSyqBFj/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik heb ook de Magny Cours wielen, als accessoire en inclusief de TPMS-sensoren.

Zie foto:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1kmxspv.jpg

Zeker aanschaffen voor die 1050 inclusief verzenden want nieuw zijn ze prijziger. Welke banden liggen er op overigens? Conti's cuppen vrij vlot schijnt. Ik heb er Michelin Pilot Sport4 op laten leggen.
Was meen ik totaal incl. inruil van de originele 17" banden (17" affabriek is de winterset geworden), 2150,- op de offerte. Dus 4x Magny cours + PilotSport4 en inruil 17" zomerbanden.

Dus, doen. Het staat de auto tevens geweldig:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0ZAL4Ps.jpg

Edit: Is de herkomst wel bekend? het boevengilde weet natuurlijk ook wel dat dit soort wielen goed te vermarkten zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door adinsx op 08-03-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
het zijn de contis.. type gaat hij/zij morgen naar kijken ..
welke contis zullen het zijn? ik zie wel 94w er op staan ....

@adinsx herkomst is goed. Ze komen uit duitsland vandaan.. Ik kan ze ook thuis ophalen

[ Voor 27% gewijzigd door Aggressor op 09-03-2018 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die V6 is inderdaad enorm veel gebruikt en alles is er gelukkig nog voor verkrijgbaar. Ook relatief eenvoudig te verbeteren op verschillende wijzen (incl. injectie natuurlijk). Tour de Corse is wel een bekende en een goeie op Alpine & speciale Renaults uit die tijd gebied :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Na 7 maanden in een Yaris (voorloop) mocht ik begin december 2017 een Clio Estate 1.5 dci 90 Energy Intens EDC in Gris Titanium ophalen. De auto was half juli 2017 besteld. Inmiddels net de 10K gepasseerd. Vind het best een complete en sjieke bak als Intens uitvoering, enige extra wat ik had aangevinkt was privacy glass.
De LED koplampen zijn super, zoals velen het eerder hadden gemeld, het geeft echt een enorm bak licht d:)b. De EDC-bak werkt vloeiend (1.5 dci + EDC voelt ook aan als een VW Caddy icm DSG :X ). Er zit geen sport stand op, maar schakelt naar mijn mening vlot genoeg als je een keer op zijn staart trapt. Anders is het nog altijd mogelijk om de pook naar manueel te duwen en zelf te schakelen. Vind wel dat ik de pook diep moet duwen (versnelling +) of trekken (versnelling -) bij zelf schakelen. Verder valt mij op dat de cruise control per 2 kilometer gaat en dat de klimaat per hele graad werkt. Is een kwestie van wennen denk ik. Tot nu toe bevalt de Clio prima als comfortabele daily en zeker bij files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:41
Iemand ervaring met het achteraf inbouwen van cruise control in een Twingo II ? Ik kwam op internet een topic tegen van een Twingo RS hiervoor (de wagens lijken al voorbereid). Ik lijk echter in deze Twingo (geen RS) een onderdeel te missen. Helaas is het Twingo Club forum uit de lucht, maar daar wordt op diverse fora ook naar verwezen.
Pagina: 1 ... 5 ... 55 Laatste