Vraag: Waarom gaat mijn motor soms vanzelf uit?
Auto: 2018 Renault Espace V, 1,8TCe (benzine) met EDC automaat
Wanneer ik stilsta gaat de motor automatisch uit als ik de rem ingedrukt houd. Dat gebeurt heel vaak, bij stoplichten etc. Zodra ik de rem loslaat start de motor meteen en kan ik verder rijden.
Maar bij langdurig stilstaan gebeurt er vaak iets geks. De motor gaat dan helemaal uit. Ik moet dan op de startknop drukken om weer te starten. Soms moppert ie ook nog dat ik 'm eerst op de P-stand moet zetten. Ik vind dat heel vervelend. De auto waarschuwt hier niet voor, dus als ik wil wegrijden en de motor niet start moet ik eerst kijken wat er aan de hand is.
Het gebeurt soms ook als ik voor de slagboom bij een parkeergarage sta en een kaartje uit de automaat trek, maar ik ben er inmiddels achter dat dat kan gebeuren omdat ik de stoel 'verlaat', ofwel even ga verzitten omdat ik anders niet bij het kaartje kan. Maar hoe kan het dat de motor uit gaat terwijl ik gewoon met m'n voet op de rem bij een brug sta te wachten?
Ik heb hierover niks kunnen vinden in het instructieboekje.
Auto: 2018 Renault Espace V, 1,8TCe (benzine) met EDC automaat
Wanneer ik stilsta gaat de motor automatisch uit als ik de rem ingedrukt houd. Dat gebeurt heel vaak, bij stoplichten etc. Zodra ik de rem loslaat start de motor meteen en kan ik verder rijden.
Maar bij langdurig stilstaan gebeurt er vaak iets geks. De motor gaat dan helemaal uit. Ik moet dan op de startknop drukken om weer te starten. Soms moppert ie ook nog dat ik 'm eerst op de P-stand moet zetten. Ik vind dat heel vervelend. De auto waarschuwt hier niet voor, dus als ik wil wegrijden en de motor niet start moet ik eerst kijken wat er aan de hand is.
Het gebeurt soms ook als ik voor de slagboom bij een parkeergarage sta en een kaartje uit de automaat trek, maar ik ben er inmiddels achter dat dat kan gebeuren omdat ik de stoel 'verlaat', ofwel even ga verzitten omdat ik anders niet bij het kaartje kan. Maar hoe kan het dat de motor uit gaat terwijl ik gewoon met m'n voet op de rem bij een brug sta te wachten?
Ik heb hierover niks kunnen vinden in het instructieboekje.
:strip_exif()/f/image/KYRCKI8BvxUnwM92S4cyrl81.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/scsnbTfMuzliQyjq0sktWz08.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vjRex17QqHPqeFz0FWFbummF.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zmq0fAlBb83iK7YZfgEmkqHQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lWcZXfRLmjDY6o9xDbFajYBq.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/jNjxDQOTJ0SwdE0GVmWWgM0Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZlhOoRUh8R4tQ3aADfGEfKvb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bngR49yDg1Zq0qrZMRFDwcU3.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/7v66P8RPBOJDFCr7Snn9xhWO.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RoDhN3CSNuGiyBqlRQkazRon.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/67lOHgkzgfDJnuE91yCcXT33.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/Appv4kViRdQhO1I8l2nHfy9V.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/Ff3opmiMYeyLgxJM59Zhm9SJ.jpg?f=fotoalbum_small)
/f/image/Y5hoyLluWk1nY32HI3fQimLd.png?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/66QrSxredIWJv7hnk5yEKvbc.jpg?f=fotoalbum_large)