V2H is volgens mij precies hetzelfde als V2G maar dan zonder dat je iets het net op stuurt, dus NOM.
Dan wil je ook minder als 5A kunnen ontladen naar het huis, aangezien je niet altijd 1200W of meer verbruikt (hopelijk).
€1245,- valt me mee, al lees ik dat installatie bijna net zoveel kost...
Ik kan nu nog gratis salderen, nog een 3 jarig Greenchoice contract, dus ik wil pas 15 januari 2027 overstappen...
Ik zou daarom nog steeds wat meer technisch inhoudelijke informatie willen, stel dat ik toch voor bidirectioneel ga, en ik ga voor Hegg en we drive solar. Hoe ik dan een thuisaccu en nu vooral mijn boilers inpas.
Wat ik me voor kan stellen, is dat zolang er minder is als 6A aan zonnestroom, ik dat in de boilers en thuisaccu stop. Als dan het opgewekte vermogen hoog genoeg is (>6A) ik ze uitschakel en hoop dat de auto het overneemt... Maar dan ga ik uit van een mogelijkheid van 1 fase laden, en als het altijd standaard 3 fase is, en als dat dan minimaal 3x6A=18A is, dan moet ik minimaal 4200W overhouden (voor NOM) dat lukt me wel, aangezien ik rond de middag ongeveer 8000W terug lever op een mooie dag, maar dan word de "speel"ruimte al wat kleiner...
Eerst maar eens een proefrit gaan maken en kijken of mijn vrouw daarna nog zo enthousiast is.
Een warmtepomp staat er al, die loopt hier ook nog tussendoor. (Trouwens wel in de cloud weheat blackbird omdat die het beste paste op mijn platdak.)
[
Voor 5% gewijzigd door
DjAntoon op 10-04-2026 17:21
]