nou, vandaag geprobeerd de kaarten/software van het easy link systeem te updaten.
WANT mijn Samsung S23 wordt niet als android auto device herkend ( en het zit er wel degelijk op want mijn motor vind hem direct)
Dus eerst via het systeem zelf, die zegt dat met software versie 283C38773R 25-5-2022 alles up to date is
Als ik via de
website controleer is mijn samsung dan inderdaad niet compatibel, maar wel als er software versie 283C38184R op zou staan.
Dan via de Alliance Connect Toolbox, welke het VIN nummer niet herkent wegens te oud
Dan maar via de USB verbind methode ( usb stick 10 seconden erin en dan zet het easy link systeem daar zelf de benodigde informatie op, maar dan krijg ik direct de melding :
Your map subscription is expired, Please renew it to get new the maps. ( 0303001016)
Dan proberen waar ik die zou kunnen verlengen ( wat volgens mij voor een softwareupdate al niet nodig zou moeten zijn maar dat terzijde)
Na heel wat door geklik op de website, aanmaken van een account weer inloggen kom ik eindelijk op een pagina van " mijn auto" en daar staat mooi welke garantie ik nog wel heb ( corrosie) en welke er allemaal verlopen zijn.
Er staat daar ook een STORE knopje
Maar daar staat dan weer dat alle services voor mijn auto die beschikbaar zijn al geactiveerd zijn ( verder geen opsomming van wat wel/niet.
Ook via de app van renault kan ik bij mijn contracten wel zien wat er wel/niet actief is.
Maar maps/connected is niet actief of verlopen dus ook niet te verlengen.
Om moedeloos van te worden......
[
Voor 13% gewijzigd door
harley op 03-02-2026 20:41
]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD