O ja, wat dat betreft was ik nog vergeten te zeggen, qua boordcomputer is de Citroën ë-C3 erg basic.Lightning89 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:42:
[...]
De volgende sessie ga ik even met 100km/h testen. Mijn referentie nu is 18kWh/100km aan de laadpaal (15kwh volgens de auto). Airco op 21C, 80km per dag waarvan 50% met 120km/h en 25% provinciaal 70km/h en 25% stads 40km/h.
Snelweg gaat naar 100km/h en provinciaal 60km/h. Airco blijft aan. Ik rij met motor in middel stand, dat deed ik al.
Geen gemiddeld verbruik, geen weergave hoeveel geladen (dat kijk ik na op de thuislader of laadapp), geen gemiddelde snelheid enz ... ook geen courant verbruik (wel een grafiekbalk in 3 delen, linkse deel groen en dus charging bij afremmen op de motor, middendeel blauw en ECO, rechter deel wit en POWER).
Geen toerenteller (hoeft eigenlijk ook niet).
Dashboard is echtvwel basic. Maar daardoor is het ook wel simpel en niet te afleidend.
Wat ik wel een groot gemis vind, is dat de crouse controle niet adaptief is, dat is dacht ik bij de R5 gewoon standaard.
:strip_exif()/f/image/CT8yQaTYEFG53aOSYPQeASnw.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9graHuUxN9hIwZn9JYRuDryk.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/9pnCBuiKChByi2M53dGd8Uog.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kG5lxa6IdrTZnb6C1GIZ9bNI.jpg?f=fotoalbum_large)