• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:54
De Zoe van mijn vrouw komt ‘s winter tegen de 250-270. Met dezelfde accu inhoud. Ik heb het idee dat een gedeelte niet is vrijgegeven van de capaciteit. Ben wel benieuwd hoeveel er daadwerkelijk geladen wordt bij 10-100%.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:02
AnthonyR schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:26:
De Zoe van mijn vrouw komt ‘s winter tegen de 250-270. Met dezelfde accu inhoud. Ik heb het idee dat een gedeelte niet is vrijgegeven van de capaciteit. Ben wel benieuwd hoeveel er daadwerkelijk geladen wordt bij 10-100%.
Ik moet wel zeggen dat dit voornamelijk veel kleine stukjes zijn, als we 80/100 wegen pakken dan haalt hij de 250 ook wel... :)

• AnthonyR
Ik heb ook met de 5 gereden een aantal maanden. Maar de efficiëntie is helaas niet zoals je mag verwachten. Verder waanzinnig leuke auto!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
AnthonyR schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:55:
Ik heb ook met de 5 gereden een aantal maanden. Maar de efficiëntie is helaas niet zoals je mag verwachten. Verder waanzinnig leuke auto!
Klopt, maar bij welke EV is dat wel zo? Mijn EX30 is ook niet super efficiënt...

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:39
Ronduit belabberd haha, hier een 52kwh en met deze temperaturen ongeveer 150km tussen twee laadsessie, de range is ongeveer 200km (25kwh/100km, BC geeft 18 aan).

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Danielson schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:48:
[...]

Hij rijd echt als een kart, super leuk ding en het belangrijkste, mijn vrouw is er super blij mee! :)
Happy wife, happy life *O*

Fijn dat de Renault 5 zo goed bevalt (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 23:54
Nou ik rij nu sinds november ermee en hiervoor en Zoë gehad met WLTP van 381.
Nu 52kWh R5 met WLTP 407, maar met dezelfde rijstijl haal ik echt een stuk minder KMs dan de Zoe.
Waarbij ik over 1300KM 1kWh / 4.6KM verbruik (de Zoe had ik jaargemiddeld 1:6) heb met de R5 en dat zou dan met 52kWh accu uitkomen op 240KM en ja in deze temperaturen is range anders dan WLTP maar bij de ZOE had ik bij temperaturen rond 0C een range van 280KM.
De 240KM range nu van de R5 is dus niet alleen met 0C temperaturen maar dus ook met 15C gemiddeld. Al met al wel een tegenvaller qua range en het verschil is dan ook dat ipv 2x naar Schiphol met de auto (brengen en halen) is nu tussen door nog laden voordat ik thuis ben ipv 25% overhouden.

Dus zelfs binnen hetzelfde merk is WLTP niet op dezelfde manier gemeten (tenzij meetmethodes 2021 vs 2025 anders zijn geworden)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:39
The-Source schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 08:18:
[...]

Nou ik rij nu sinds november ermee en hiervoor en Zoë gehad met WLTP van 381.
Nu 52kWh R5 met WLTP 407, maar met dezelfde rijstijl haal ik echt een stuk minder KMs dan de Zoe.
Waarbij ik over 1300KM 1kWh / 4.6KM verbruik (de Zoe had ik jaargemiddeld 1:6) heb met de R5 en dat zou dan met 52kWh accu uitkomen op 240KM en ja in deze temperaturen is range anders dan WLTP maar bij de ZOE had ik bij temperaturen rond 0C een range van 280KM.
De 240KM range nu van de R5 is dus niet alleen met 0C temperaturen maar dus ook met 15C gemiddeld. Al met al wel een tegenvaller qua range en het verschil is dan ook dat ipv 2x naar Schiphol met de auto (brengen en halen) is nu tussen door nog laden voordat ik thuis ben ipv 25% overhouden.

Dus zelfs binnen hetzelfde merk is WLTP niet op dezelfde manier gemeten (tenzij meetmethodes 2021 vs 2025 anders zijn geworden)
Ik kan dit helaas alleen maar bevestigen, met dit weer zit ik gemiddeld vermoedelijk op 25kwh/100km (BC 20kwh) dit in Eco modus en 10km/h onder max omdat je anders wegslipt.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
Ik heb sinds kort gemerkt dat de stoelverwarming achterin mijn 2018 Espace V niet meer werkt. Als je de stoelverwarming aanzet gaan de lampjes branden, maar na een paar seconden gaan ze weer uit. De stoel wordt niet warm.

Ik dacht eerst dat er misschien een kabeltje los zat, dus ik heb de connector onder de stoel gecontroleerd, maar daar is niks mis mee. Later kwam ik erachter dat het probleem zich voordoet bij beide achterstoelen. Dat is gek, want het heeft eerder op beide stoelen goed gewerkt.

Iemand een idee?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

PhilipsFan schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 00:33:
Ik heb sinds kort gemerkt dat de stoelverwarming achterin mijn 2018 Espace V niet meer werkt. Als je de stoelverwarming aanzet gaan de lampjes branden, maar na een paar seconden gaan ze weer uit. De stoel wordt niet warm.

Ik dacht eerst dat er misschien een kabeltje los zat, dus ik heb de connector onder de stoel gecontroleerd, maar daar is niks mis mee. Later kwam ik erachter dat het probleem zich voordoet bij beide achterstoelen. Dat is gek, want het heeft eerder op beide stoelen goed gewerkt.

Iemand een idee?
Zekeringen gecontroleerd :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-01 12:19
Hi all! ik heb recent een Renault captur aangeschaft uit 2019. deze heeft op dit moment geen CarPlay maar ik dat wel graag inbouwen. Hebben jullie suggesties als wat de eerste stappen zijn?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

zierbeek schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:12:
Hi all! ik heb recent een Renault captur aangeschaft uit 2019. deze heeft op dit moment geen CarPlay maar ik dat wel graag inbouwen. Hebben jullie suggesties als wat de eerste stappen zijn?
Beschikt het wel over een mediascherm? Welke versie?
Soms is het achteraf in te schakelen. (heb ik gedaan op mijn Clio uit 2014 en een 2018? Scenic bij de dealer zelf van een klant aldaar)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-02 09:26
@zierbeek Normaal gesproken zou je gewoon carplay moeten hebben standaard, zowel MediaNAV (EVO) als R-Link voor bouwjaar 2019. Of je hebt de absolute instap radio (MediaNAV Go oid zo uit mijn hoofd), dan heb je maar 1 optie en dat is vervangen door MediaNAV EVO. Of een after market unit kan natuurlijk ook.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@zierbeek Ik ken een paar mensen die deze radio unit hebben ingebouwd https://pioneer-car.eu/nl...ab-clio/sph-evo62dab-clio :)

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:01

Dennis1812

Amateur prutser

Net de Renault Zoe opgehaald bij de garage. Gebracht omdat ik het gevoel heb dat het ding bij elk drempeltje in elkaar stort. En je door het gekraak ook regelmatig nagekeken wordt.

Ze hebben niks kunnen vinden. Alles geolied en bespoten blijkbaar. En de boodschap is dat het van de lente/zomer vanzelf overgaat.
Vind het toch een aardige design flaw eigenlijk.
Met de Clio, Megane en Twingo nooit problemen mee gehad.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Dennis1812
Als mijn Clio onder het ijs ligt kraakt ook alles bijzonder ernstig als ik al over de klinker rijd. Misschien heb je dat ervaren?

Of komt het uit het onderstel denk je?

nggyu nglyd

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Het klinkt vanuit onderstel. Of vering ofzo.

Ergens fijn bericht dat het niks ernstigs is. Maar het is wel irritant

• zierbeek
Quad schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:13:
[...]

Beschikt het wel over een mediascherm? Welke versie?
Soms is het achteraf in te schakelen. (heb ik gedaan op mijn Clio uit 2014 en een 2018? Scenic bij de dealer zelf van een klant aldaar)
Yes! Het is de media NAV met firmware 1.0.13.2.

Het is niet de media NAV Evo lijkt me.

Aftermarket of toch op zoek naar de gewone Evo versie?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

zierbeek schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:35:
[...]

Yes! Het is de media NAV met firmware 1.0.13.2.

Het is niet de media NAV Evo lijkt me.

Aftermarket of toch op zoek naar de gewone Evo versie?
Volgens mij zit Android Auto / Apple Carplay voor die versie erin vanaf 1.0.13.3 (zoals ik op diverse fora kan vinden).

Je zou m dus kunnen proberen te updaten.

nggyu nglyd

• zierbeek
Quad schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:39:
[...]

Volgens mij zit Android Auto / Apple Carplay voor die versie erin vanaf 1.0.13.3 (zoals ik op diverse fora kan vinden).

Je zou m dus kunnen proberen te updaten.
Dat is het gokje waard! Heb je toevallig een linkje 'aar de update?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

zierbeek schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:26:
[...]

Dat is het gokje waard! Heb je toevallig een linkje 'aar de update?
Nope, maar misschien dat de dealer je hier wel mee kan helpen.

nggyu nglyd

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 20:03
Ik heb via MyWheels een elektrische Renault 5 gereden, leuke auto.
Wat mij opviel was dat ik in de instellingen zag dat Android automotive nog op Android 12 zit, ook al is dit een vrij recente auto. En het Android security patch level zat nog op 1 april 2025.
De meest recente beschikbare update van Renault (Q4 2025) was al geïnstalleerd, maar alsnog met zo'n verouderd patch level. Ik zie dat Renault sowieso weinig updates uitbrengt, dat is toch wel erg jammer. Begrijpelijk dat een update voor een auto meer getest moet worden dan die van een telefoon, maar periodieke updates met alleen security patches zouden toch redelijk vlot door testing heen moeten kunnen komen.

Daarnaast is het ook nog zo eens dat de Android security bulletins alleen backports zijn van High en Critical severity fixes. Voor de Low en Medium fixes heb je de meest recente kwartaal/jaarlijkse versie van Android nodig. Daar loopt de auto dus al 4 jaar op achter.

En de kernel zit nog op versie 5.4, die sinds december EOL is. Ik ben benieuwd of die dan nog geupdate gaat worden naar een nieuwere branch. Bij Android telefoons wordt meestal vastgehouden aan de kernel branch bij release, ook met updates naar nieuwe major Android versies blijven ze dan op de oude kernel branch. In dat geval blijf je security fixes missen.

Ik heb geen idee hoe dit bij andere auto's met Android automotive zit, maar dit viel mij toch erg tegen.

• melcon
Dennis1812 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 16:00:
Net de Renault Zoe opgehaald bij de garage. Gebracht omdat ik het gevoel heb dat het ding bij elk drempeltje in elkaar stort. En je door het gekraak ook regelmatig nagekeken wordt.

Ze hebben niks kunnen vinden. Alles geolied en bespoten blijkbaar. En de boodschap is dat het van de lente/zomer vanzelf overgaat.
Vind het toch een aardige design flaw eigenlijk.
Met de Clio, Megane en Twingo nooit problemen mee gehad.
Binnenste stabilisatorstang rubbers, komt bij de Clio 4/5 ook regelmatig voor. Rubbers vervangen lost het op, rubbers insmeren kan het tijdelijk oplossen maar komt altijd weer terug. Je kan het niet direct zien (de binnenste zit boven op het subframe) en visueel lijken ze goed maar er zit dan toch iets van ruimte op waardoor ze gaan kraken.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

melcon schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:59:
[...]

Binnenste stabilisatorstang rubbers, komt bij de Clio 4/5 ook regelmatig voor. Rubbers vervangen lost het op, rubbers insmeren kan het tijdelijk oplossen maar komt altijd weer terug. Je kan het niet direct zien (de binnenste zit boven op het subframe) en visueel lijken ze goed maar er zit dan toch iets van ruimte op waardoor ze gaan kraken.
Bijzonder dat de (dealer)garage dit niet als oorzaak gevonden heeft. Lijkt mij dat ze het vaker hebben.
Ze geven aan dat het geen kwaad kan en het mogelijk jaarlijks terugkomt bij kouder weer.

Hoe is jouw ervaring daarmee?

• melcon
Mijn ervaring is dat dealers de rubbers vol smeren met vet zodat het een tijdje goed gaat. Het vervangen van die rubbers staat wel aardig wat uren voor dus dat stellen ze meestal niet voor, ook omdat het verder geen kwaad kan. Ik ga er van uit dat ze heel goed weten waardoor het komt overigens

[ Voor 13% gewijzigd door melcon op 30-01-2026 13:06 ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

melcon schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:05:
Mijn ervaring is dat dealers de rubbers vol smeren met vet zodat het een tijdje goed gaat. Het vervangen van die rubbers staat wel aardig wat uren voor dus dat stellen ze meestal niet voor, ook omdat het verder geen kwaad kan. Ik ga er van uit dat ze heel goed weten waardoor het komt overigens
De baliemedewerker gaf wel aan "je kan er duizenden euros in investeren. Dan is het even weg, maar komt alsnog gewoon terug binnen een paar maanden. Bodemloze put"
Ze heeft verder niet uitgelegd wat het dan was. Bij die vraag kreeg ik terug dat ze niet zo technisch was en dat niet wist.

Zolang het koud blijft maar vaker met de diesel dan. Die maakt geen gekke geluiden.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Tsja, hij rijdt er in principe niet minder veilig om, dus lekker ermee blijven rijden?

nggyu nglyd

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wij gaan morgen even naar de dealer om te zien of er nog wat leuks staat om onze Golf 7 variant te vervangen.
Even proefzitten in de Arkana, Kadjar en hopelijk hebben ze een (grand) Scenic staan rond 2018 of nieuwer.

nggyu nglyd

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Quad schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 19:49:
Wij gaan morgen even naar de dealer om te zien of er nog wat leuks staat om onze Golf 7 variant te vervangen.
Even proefzitten in de Arkana, Kadjar en hopelijk hebben ze een (grand) Scenic staan rond 2018 of nieuwer.
Arkana valt af, achter mij is de ruimte te mager voor onze oudste en geen vooruitgang tov onze VW Golf 7 variant. Voorin en kofferruimte viel ons alleszins wel mee.

De Grand Scenic is echt een lel wat een auto en valt door zijn grootte af. De gewone Scenic niet gezien, maar om heel eerlijk te zijn vind ik die ook echt niet mooi.

Kadjar lijkt de perfecte match, ik zit voorin goed, achter mij kan ik ook nog eens zitten en kofferruimte is goed en breed en lijken we tov de VW Golf variant niet echt in hoeven te leveren. Verder staat ook een Nissan Qashqai op het lijstje, staat op hetzelfde platform als de Kadjar, en hebben we ook kunnen proefzitten.

Volgende stap is om ook verder te kijken dan de Renaultstal.

nggyu nglyd

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
@Dennis1812 wij hebben 8 jaar een clio uit 2013 gereden. Heeft bij kou ook altijd dat gekraak gehad. Irritant jazeker, maar volgens 2 dealers en een goede vriend (werkend bij 1 van de dealers) kan het inderdaad totaal geen kwaad.

Is ook alleen als het koud is, bij drempels en als de motor goed warm is (na circa half uur rijden) is het ook weg.

Toevallig is die clio gisteren verkocht. Onze zoon paste nu echt niet meer achterin.

Dus sinds gisteren de eigenaars van een

Renault Captur 1.0 TCe 100 Edition One uit 2020 met 68800km op de teller.

Heeft volgens mij bijna alle opties zoals 360 camera, bose geluidssysteem 18" velgen en het grote mediascherm. Alleen geen elektrisch verstelbare stoelen en geenvoorruit verwarming en stuurverwarming. Maar dat laatste waren we ook geen fan van met al die irritante streepjes in je ruit.

En hij is natuurlijk de mooiste kleur die er voor de captur is Blue iron.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffq8XxeiOx-H4kMToa5wAZ2Zpks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9csxnEKuWW8zq9Y70PaBgfbl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcUMXGtxV5PO8DsJ1i1tJ87qSC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpwIzZ8FXI9Vxki6uQ7GLdft.jpg?f=fotoalbum_large Helaas wel met zwart dak, hij bestaat ook helemaal in blauw of met wit of zilvergrijs dak en die laatste vinden we nog net tikkeltje mooier. Maar we zijn bij verschillende wezen kijken en deze had het beste totaalpakket qua opties vs prijs of de kilometerstand.

We wilden per se geen witte (was de clio, en die is altijd smerig) en zwart en grijs vind ik ook zo saai. Dus het moest wel een blauwe worden, want valencia orange is er nooit voor de captur geweest helaas. En een arakana wordt echt te groot voor wat wij ermee doen.

Nou nog uitzoeken hoe de helft van al die opties werken. De clio had allee. elektrische spiegels, cruise control en elektrische ramen en zelfs dat alleen maar voor. :+

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 01-02-2026 14:40 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• AnthonyR
Leuke uitvoering!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Mooie kleur ook @harley (y)

[ Voor 22% gewijzigd door aReaRe op 01-02-2026 20:47 ]

• harley
  • Nu online
nou, vandaag geprobeerd de kaarten/software van het easy link systeem te updaten.
WANT mijn Samsung S23 wordt niet als android auto device herkend ( en het zit er wel degelijk op want mijn motor vind hem direct)

Dus eerst via het systeem zelf, die zegt dat met software versie 283C38773R 25-5-2022 alles up to date is 8)7
Als ik via de website controleer is mijn samsung dan inderdaad niet compatibel, maar wel als er software versie 283C38184R op zou staan.

Dan via de Alliance Connect Toolbox, welke het VIN nummer niet herkent wegens te oud |:(
Dan maar via de USB verbind methode ( usb stick 10 seconden erin en dan zet het easy link systeem daar zelf de benodigde informatie op, maar dan krijg ik direct de melding :
Your map subscription is expired,  Please renew it to get new the maps. ( 0303001016)

Dan proberen waar ik die zou kunnen verlengen ( wat volgens mij voor een softwareupdate al niet nodig zou moeten zijn maar dat terzijde)

Na heel wat door geklik op de website, aanmaken van een account weer inloggen kom ik eindelijk op een pagina van " mijn auto" en daar staat mooi welke garantie ik nog wel heb ( corrosie) en welke er allemaal verlopen zijn.

Er staat daar ook een STORE knopje *O*
Maar daar staat dan weer dat alle services voor mijn auto die beschikbaar zijn al geactiveerd zijn ( verder geen opsomming van wat wel/niet. -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7z-BqfCa-867VcyHiVFedkgmyUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Qec9iYqkgzX8roiPu8CtXyG.jpg?f=fotoalbum_large
Ook via de app van renault kan ik bij mijn contracten wel zien wat er wel/niet actief is.

Maar maps/connected is niet actief of verlopen dus ook niet te verlengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_NE0GOmquKiwvepgmU6dZurI4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDFr4mw1TGaA1LYjQ88VecnU.jpg?f=fotoalbum_large

Om moedeloos van te worden......

[ Voor 13% gewijzigd door harley op 03-02-2026 20:41 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@harley Ik herinner mij dat in de Kadjar van mijn ouders, ik in de instellingen moest aangeven dat Android Auto gebruikt mocht worden.
Ik heb daar ook wel heel wat tijd en kabels verknooid om tot de conclusie te komen dat het een simpel vinkje was.

Ik verwacht dat jouw model fabrieksaf gewoon Android Auto / Apple Carplay heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 03-02-2026 20:50 ]

nggyu nglyd

• harley
  • Nu online
Er zit zelfs een handleiding ingebouwd in het menu, en daar staat met kabel verbinden en dan krijg je vanzelf een extra icoon op je scherm. Maar dat werkt dus niet. Nergens in de 5 pagina's van die handleiding op het systeem zelf wordt een vinkje of iets vermeld.

Weet ook niet of een Kadjar een easy link systeem is, of dat die weer een nieuwere ( openR-link) heeft.

• AnthonyR
Doet Apple Carplay het wel? Of een andere Android toestel?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

harley schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:01:
Er zit zelfs een handleiding ingebouwd in het menu, en daar staat met kabel verbinden en dan krijg je vanzelf een extra icoon op je scherm. Maar dat werkt dus niet. Nergens in de 5 pagina's van die handleiding op het systeem zelf wordt een vinkje of iets vermeld.

Weet ook niet of een Kadjar een easy link systeem is, of dat die weer een nieuwere ( openR-link) heeft.
Het feit dat je systeem wel iets vermeldt duidt dat Android Auto wel in de unit aanwezig zit.
Heb je een andere USB poort geprobeerd (indien aanwezig)? En eventueel een andere kabel?
Een S23 heeft inderdaad zelf AA aan boord, zoals je al hebt gemerkt.

Anders terug naar dealer hoor, laat ze het daar maar uitzoeken.

nggyu nglyd

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Bij mij wisselt het per kabel ook soms of hij hem slikt.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:24
Dennis1812 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:40:
Bij mij wisselt het per kabel ook soms of hij hem slikt.
Dat is bij onze Twingo 3 ook het geval. Alleen de kabel van de Hema doet het goed, de rest van de kabels krijg je geen Carplay of AA werkend.

Nee, merp!

• harley
  • Nu online
Dan zal ik morgen nog eens een haffeltje kabels mee de auto in nemen.

Had wel al 2 verschillende geprobeerd, en beide usb poorten die voorin zitten. Achterbank usb poorten lijken me onlogisch.

Zat al te kijken naar zo'n draadloze dongle misschien dat dat "beter" werkt.

Vind het ook "raar" dat de muziek op de usb stick allemaal op 1 " grote hoop" wordt gegooid. Mappen enz worden compleet genegeerd, dus nu moet je echt veel schollen voor je bij je eigen muziek bent.

Zelfs de clio met medianav uit 2013 deed dat gewoon netjes behouden en dus snel naar de juiste map met eigen muziek.

[ Voor 13% gewijzigd door harley op 03-02-2026 22:09 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 23:54
Ik heb z'n draadloos dongeltje thuis over compleet liggen.
Mocht je uit de buurt van Nijkerk komen wellicht een optie.
Had namelijk destijds zelf geen zin om elke keer mijn telefoon te laden voor een klein stukje rijden met AA.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• melcon
@harley 283C38184R is een oudere versie, de nieuwe versie is om een vage reden niet compatibel met de S22. Downgraden is in de praktijk niet mogelijk (er is een allow downgrade toggle in de xml maar die kun je niet aanpassen want dan klopt de signing key niet meer). Wat je het beste kan doen is inderdaad z'n draadloze dongle als tussen station gebruiken en zo de incompatibiliteit omzeilen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Arkana Techno uit 2023 en gebruikte altijd draadloos Android Auto (met een samsung s22). Dat ging overwegend prima. Sindskort heb ik een iPhone 17 pro en gebruik ik draadloos Apple Carplay. Ik ondervind hierbij zeer regelmatig (grofweg 1 op de 4 a 5 ritjes) problemen dat de telefoon niet herkend wordt. Er staat dan 'geen telefoon aangesloten' en ook als ik via het verbindingsmenuutje in het mediasysteem mijn iPhone aanklik en op het Carplay icoontje klik dan wil die niet verbinden. Soms werkt het de volgende dag wel weer. En bekabeld werkt het ook. Maar ik heb al een aantal keren de telefoon uit het Renault mediasysteem verwijderd en opnieuw gekoppeld om het weer draadloos te laten werken.

Ik ben nog even zoekende of dit nu een probleem is van Renault of van Apple. Herkennen meer mensen dit en kan ik nog iets proberen? Ik leg zelf een kleine link met het meerdere keren weglopen van de auto (vanochtend moest ik bijv. de ruiten krabben en liep een paar keer weg van de auto waardoor die ook automatisch op slot ging), waardoor de verbinding wellicht onderbroken wordt en corrupt(?) raakt, maar geen idee of het daarmee te maken heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 05-02-2026 14:36 ]

• harley
  • Nu online
Vandaag pas de mogelijkheid gehad andere kabels te testen, en na 3 niet werkende kabels een goedkope sologic van de action die wel werkt.

Functionaliteit verder nog niet uitgebreid kunnen testen, maar ik zag hetzelfde als wat ik op de motor zie (tomtom en eigen mediaplayer)

Ook de a54 van mijn vrouw werd direct herkend met die kabel.... toch raar dat die kabels die niet werken op de pc verder geen problemen geven.

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste