Dit geluid heb ik ook een tijd gehoord, buitentemperatuur onafhankelijk. Was jammer genoeg niet reproduceerbaar.dmstr schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:27:
Zijn hier anderen die een Megane IV (Grandtour) hebben met een rammel(ende achteras)?
Wij hebben sindskort een Megane IV en deze begint nu een rammel te ontwikkelen. Hier en daar lees je online over een rammelende achteras. Maar misschien dat iemand er ervaring mee heeft?
Op internet ben ik ook gaan zoeken, kwam inderdaad dit filmpje ook tegen. Het was vooral met lage snelheid, waarbij het niet afhankelijk was van de hoek van de voorwielen. Het kwam letterlijk door het schutbord heen terug in je koppelingspedaal.
Met de chef werkplaats een rondje gereden om het te proberen reproduceren (scherp insturen, wisselende lasten). Dacht aan een homokineet oid, of het leek uit de bak te komen was echt een metaal schrapend geluid.
Ik heb het nu niet meer gehoord (3/4 jaar verder en 30k).
Ook aan de abs heb ik zitten denken maar was niet reproduceerbaar, ook voertuig uitlezen was geen fouten.
Recentelijk zijn wel de stabilisatorstangen vervangen (bij 80K)..die waren behoorlijk aan het klapperen en maakte de auto onrustig, met name ook op de snelweg bij het opvangen van kuilen en/of wegverkanting.
De stangen zijn wel een bekende kwaal, kwam met de klacht van een klapperend onderstel wat in mijn ervaring leek op versleten draagarm bussen of stabi stokjes..Die man achter de balie; is die megane van u? Ja, oh dan zijn het zeker te weten de stabi stokjes..en inderdaad.
Betreft een megane grandtour van december 2018 diesel met nu 83k ervaring. Jammer genoeg al de nodige reparaties gehad (wat ik persoonlijk veel vind)
-Storing in de handrem
-Storing in de remhulp systemen (uitval van ACC, remhulp etc).
-Storing in ad-blue systeem
-Kapotte stabilisatorstangen
[ Voor 8% gewijzigd door Meneer aard op 01-09-2020 17:51 ]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+