Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Convoy
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:13

Convoy

g44p

Meneer aard schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Ik had wel verwacht, gezien de concurrentie dat er o.a. lane keep assist / pilot assist aanwezig zal zijn.
Mede ook dat de ACC maar werkzaam is binnen een beperkt snelheid range.
Is allemaal aanwezig O-)

• Meneer aard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:25

Meneer aard

Porsche rulez!

Ok. Destijds was dat nog niet het geval (eind 2018). Stond toen ook voor de keuze megane/Talisman.
Recentelijk een verkoper gesproken over de rij hulpen in de megane/ Talisman daar was dit niet naar voren gekomen.

Ben nog in overweging wat de opvolger van de megane gaat worden iig.

Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:56

Mrjraider

De mannelijke zuster

melcon schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:06:
[...]

Klinkt als vocht, staat er toevallig water in de paravaan?
Nee voor zover ik kan zien niet.
Heb de melding ook niet meer gezien na eergisteren dus allicht was het gewoon een storing.

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • +1Henk 'm!
Meneer aard schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:12:
[...]

Ok. Destijds was dat nog niet het geval (eind 2018). Stond toen ook voor de keuze megane/Talisman.
Recentelijk een verkoper gesproken over de rij hulpen in de megane/ Talisman daar was dit niet naar voren gekomen.

Ben nog in overweging wat de opvolger van de megane gaat worden iig.
Zit er tegenwoordig allemaal op, incl. ACC die nu tot 160 werkt i.p.v. 140.

• JvdW
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:52
melcon schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Zit er tegenwoordig allemaal op, incl. ACC die nu tot 160 werkt i.p.v. 140.
Dan bedoel je de talisman?
De megane heeft toch alleen BLIS, ACC en geluidje uit luidsprekers bij overschrijden lijntjes ??
Dus geen stop en go icm ACC / automaat, lane centering en dat soort dingen?

De 140 max bij ACC is bij de vorige meganes wel in te stellen middels DDT4all tot een een zelf instelbare snelheid.Je moet er alleen rekening mee houden dat de auto bij 190 waarschijnlijk zelf niet op tijd volledig af kan remmen.

[Voor 22% gewijzigd door JvdW op 06-03-2020 18:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05-06 14:31
De Android Unit is binnen dus het feest kan beginnen :+ . Helaas geen PSU en kabels hier liggen om hem even aan te sluiten. Nog een gratis achteruitrijcamera er bij gekregen.

Morgen is de bedoeling dat ik hem in ga bouwen. Ik houd jullie op de hoogte.

[Voor 4% gewijzigd door pretpik op 06-03-2020 19:52]

PSN: pretpikkie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:41
@D-Three ik zit nog eens terug te lezen en zie je vraag over de velgen, nee zijn niet standaard.
echter zaten deze al wel op de auto toen ik hem kocht, de maat is 235/35 R19 dus schrok wel een beetje toen ik zag wat een setje goede banden kost :P (rond de 600-700 euro)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pretpik
Zoals beloofd de update. Ik had jullie graag een werkende Android radio laten zien, helaas is de aansluiting op de kabelboom anders dan de aansluiting in de auto. Ik heb een verloopkabel besteld zodat ik niet aan de originele kabels en stekker hoef te prutsen. Daarnaast heb ik blijkbaar een diversity antenne, daar heb ik ook een verloopstekker gekocht plus een verlengkabel. De antennekabel komt nu uit achter in het dashboardkastje en het is de bedoeling dat deze natuurlijk in het middenconsole komt.

De GPS antenne zit in het middenconsole, even kijken of ik hem daar op kan aansluiten met verloopstekker of dat ik de bijgeleverde antenne pak.

De kabels van de auto, de ISO stekkers zitten niet op de kabelboom maar een quadlock en daarom past het niet |:( .

[Voor 9% gewijzigd door pretpik op 08-03-2020 18:53]

@JvdW Talisman inderdaad, maar binnenkort ook op de Megane zodra de facelift leverbaar is (https://www.autoblog.nl/n...akker-en-stekker-141946). Dus de Megane krijgt ook traffic companion (lane centering, stop & go, etc.).

@pretpik Het wordt dus echt "tweaken" zo te zien :o :) Welke kant zit die quad lock nou, in de auto of op de radio?
Ik zou kijken of je de GPS antenne van de auto kan gebruiken, die zit op een veel gunstigere locatie aan de buitenkant v/d auto c.q. in de achterruit in het geval v/d coupe.

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:08

RvL

Get Perpendicular!!

@melcon
Ik mag uit de topic start. Ik heb zojuist ‘mijn’ Kadjar ingeleverd bij de leasemaatschappij en ben vanaf heden geen Renault rijder meer.

Het waren 10 mooie Renault jaren ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

@RVL bij deze! Wat is de opvolger geworden?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:08

RvL

Get Perpendicular!!

De Mazda CX-30

Mazda CX-30
https://tweakers.net/i/eY4U2m4ElbckvAYu-EHWn1anwZM=/100x75/f/image/W03jqPRvtMiVAd7mR3iRov5G.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/szI_pL1oM4SzQo4sBnHjM-F44Yk=/100x75/f/image/CTjPpRH5zxYQ4p6Q5z2nG0Nk.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/Z2ZR-XzkBsjRp2Bml1wIxRC1m8c=/100x75/f/image/CRCdGVh6a68EsUzZEMEwVhWs.png?f=fotoalbum_small
https://tweakers.net/i/YQj3fCiBjCbEfGytLxiA7eexefc=/100x75/f/image/2ZRtIy9XklYbMFAgi2oFCEoP.png?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/F6JGICp1IUveK4SARb4_DnKUpnU=/100x75/f/image/xcyaSqUNuLyJqvribSUDzqOG.png?f=fotoalbum_small

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik
Vandaag een poging 2 gedaan, met de juiste stekkers in huis.

Thuis doet hij het in ieder geval :+ .

Intussen heb ik dus een quadlock female naar ISO male en nog wat andere stekkers, een 2x FAKRA naar DIN antenne verloop en een DIN antenne verlengkabel. @melcon : Op de Renault radio zitten dus ISO stekkers en op de kabelboom van de Android radio zit de quadlock aansluiting.

Nu gaat hij gelukkig wel aan en ook met het contact mee, echter heb ik nog geen geluid. Ik heb het vermoeden doordat de Bose versterker niet 'aanspringt'.

@perslucht is zo vriendelijk geweest mij de schema's te sturen van de Laguna waardoor ik kan zien dat de ISO speaker aansluiting gewoon 1 op 1 conform de standaard is. Echter zie ik ook dat er op een soort AUX/CD wisselaar aansluiting waarvan 1 pin ook volgens mij de aansturing van de versterker zit.

Achter op m'n oude radio zitten deze aansluitingen (sorry voor de slechte kwaliteit, plaatje van internet). Als ik 12v op dit pin zou zetten van bijvoorbeeld de ACC van de radio zou die het dan gaan doen? Of werkt het 'commando wekken externe versterker' zoals in het schema staat anders?

• Khaelos
ziet er goed uit pretpik, werken alle functies ook tijdens het rijden? (YT) lijkt me wel wat aan de linke kant haha :D

je bent me flink handig zo lijkt het ook, ik zou hier zelf nooit aan durven beginnen 8)7

• pretpik
Khaelos schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:51:
ziet er goed uit pretpik, werken alle functies ook tijdens het rijden? (YT) lijkt me wel wat aan de linke kant haha :D

je bent me flink handig zo lijkt het ook, ik zou hier zelf nooit aan durven beginnen 8)7
Nog niet mee gereden maar alle functies zouden het moeten doen tijdens het rijden, YouTube is leuk voor de file of passagier. TV Anywhere van T-Mobile doet het ook :+ .

Via een Bulgaars Renault forum ben ik veel te weten gekomen, daar kan ik het één en ander afkijken. Verder is er weinig bekend over de Carminat.

@pretpik Aha! Op de Android unit zit dus die Quad lock stekker, goed om te weten! Voor de rest ziet het er goed uit, die versterker wordt inderdaad via die pin geschakeld als je Bose hebt. Hoe is de passing van het scherm?

• pretpik
melcon schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:03:
@pretpik Aha! Op de Android unit zit dus die Quad lock stekker, goed om te weten! Voor de rest ziet het er goed uit, die versterker wordt inderdaad via die pin geschakeld als je Bose hebt. Hoe is de passing van het scherm?
Schermgrootte is hetzelfde als in de Laguna, 7 inch dus. Heb nog niet gekeken hoe ik hem kan bevestigen maar dat lijkt me geen groot issue. Dus als ik de AMP van de Android unit aansluit op die ene pin zou die dus moeten werken :o ?

• perslucht
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:46
@pretpik Ik zou voor de zekerheid eerst even meten wat voor spanning er op komt te staan als je de standaard radio aansluit. Voor je het weet sloop je iets :P
@pretpik In theorie wel maar wat perslucht zegt, even meten :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik
Nou, the story continues.

Gisterochtend in de vroege morgen met goede moed begonnen, als eerst de pin gemeten waarmee de versterker geactiveerd wordt. Die is inderdaad 12v :) . Dus het spul aangesloten, en alles werkt :o . Het volume is op z'n zachtst wel erg luid nog maar ik sprong een gat in de lucht :D .

Dus begonnen om het scherm passend te maken in het frame van het oude Laguna scherm. Het viel me tegen toen ik het scherm uit de kap schroefde die voor de Megane gebruikt wordt dat het niet bij elkaar gehouden word. De schroeven in de kap zelf zorgen er voor dat het scherm niet uit elkaar valt. Als je hem uit de kap haalt kan hij gelijk open:

De achterkant van het nieuwe scherm past bijna helemaal, het metaal een klein beetje verbogen en wat plastic weg gevijld van de het Laguna frame.

Waar het scherm in de Megane vast geschroefd zit weggezaagd:

Toen alles bij elkaar geplakt met duct tape en met dubbelzijdig plakband het scherm geplakt tegen het frame. Liever had ik het vast geschroefd maar ik kon even geen oplossing bedenken. Overigens zit het goed vast en zat het goed gevormd.

Alles ingebouwd en ik dacht héhé eindelijk, zie ik dit :'( :

Ik dacht misschien een kabel van het scherm aan de buitenkant beschadigd omdat ik hem er vrij strak in moest zetten. Maar helaas, na het open maken van het scherm heb ik blijkbaar een flatcable beschadigd.

Een nieuw scherm is besteld, weer even afwachten dus :-( .

@pretpik Kijk eens aan, het gaat dus helemaal lukken zo te zien! Wel ontzettend balen van die flatcable zeg :-( Heb je nog gezocht of het gewoon een universele flat cable is? Ik weet dat ze bij Joying bijvoorbeeld gewoon floppy/ide kabels gebruiken voor het scherm. Dat is dit duidelijk niet maar lijkt me ook niet direct iets wat uniek is voor dit scherm. Heb je in elk geval wel een scherm op reserve ;)

@RvL mooie wagen trouwens, geniet er van!

• pretpik
melcon schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:21:
@pretpik Heb je nog gezocht of het gewoon een universele flat cable is? Ik weet dat ze bij Joying bijvoorbeeld gewoon floppy/ide kabels gebruiken voor het scherm. Dat is dit duidelijk niet maar lijkt me ook niet direct iets wat uniek is voor dit scherm. Heb je in elk geval wel een scherm op reserve ;)
Ja ik heb gewoon een nieuw scherm besteld, het zekere voor het onzekere genomen. Ik zag her en der wat 7 inch schermen te koop met wat lijkt op dezelfde aansluitingen, maar ik wil niet na 3 weken wachten weer met teleurstellingen zitten. Ik wil het nu gewoon wel werkend hebben een keer.

• Dexter202
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 22-04 23:52
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een maand een Renault Megane (bj. 2018) met Bose installatie. Radio (zeker DAB+) klinkt fantastisch, maar muziek vanaf mijn iPhone (bluetooth of CarPlay) klinkt veel minder vol. Zowel via Apple Music, Spotify als Tidal klinkt het gewoon veel vlakker. Ik heb de indruk dat de subwoofer niet of nauwelijks gebruikt wordt, alsof de R-link 2 het 2.0 audiosignaal niet weet om te zetten om alle speakers optimaal te benutten. Gek genoeg gaat dit schijnbaar wel prima met FM/DAB+.

In de instellingen van de R-link en van mijn iPhone heb ik nog niets gevonden. Wie weet raad?

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik zit op dit moment te kijken naar een Renault Laguna II. Nu weet ik dat de modellen uit de eerste bouwjaren bepaald niet betrouwbaar zijn, maar ik heb hier en daar gelezen dat dat eind 2003 verbeterd is. Ook lees je dat de auto na de facelift in 2005 (andere neus, Phase II) verbeterd is. Persoonlijk vind ik het model van voor de facelift mooier, en dus vraag ik me af als dat inderdaad klopt dat de verbeteringen van eind 2003 voor een betrouwbaardere auto zorgen dan de modellen uit 2002, of is het verschil met de facelift uit 2005 alsnog wel erg groot is.

• Khaelos
misschien heb je hier iets aan
YouTube: Renault Laguna III buyers review

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Bedankt voor je reactie, helaas gaat deze over de Laguna III. Ik heb mijn post aangepast en er Laguna II bij gezet.

• fnoff
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 05-06 16:11
@Stefan22 Heb je dit topic doorgekeken? Want mij staat bij dat iemand er niet te lang geleden over geschreven heeft.

"The entire food industry depends on the fact that evolution doesn't happen."

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@melcon (of iemand anders wellicht?). Enig idee wat het onderdeelnummer is van het item waarnaar het pijltje wijst? Deze is aan de linkerzijde doorgeroest bij onze 2004 1.6 Modus en moet vervangen worden.

Niet onze auto maar om het mogelijk nog iets te verduidelijken..

[Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 31-03-2020 15:51]

A smile a day....

Acties:
  • +2Henk 'm!
Stefan22 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:28:
Hallo Tweakers,

Ik zit op dit moment te kijken naar een Renault Laguna II. Nu weet ik dat de modellen uit de eerste bouwjaren bepaald niet betrouwbaar zijn, maar ik heb hier en daar gelezen dat dat eind 2003 verbeterd is. Ook lees je dat de auto na de facelift in 2005 (andere neus, Phase II) verbeterd is. Persoonlijk vind ik het model van voor de facelift mooier, en dus vraag ik me af als dat inderdaad klopt dat de verbeteringen van eind 2003 voor een betrouwbaardere auto zorgen dan de modellen uit 2002, of is het verschil met de facelift uit 2005 alsnog wel erg groot is.
Vooropgesteld, de eerste bouwjaren hadden inderdaad de nodige problemen, vooral op elektronisch gebied. Echter van alle Laguna II's die nu te koop staan, zeker met een hoge km. stand kun je er - redelijkerwijze - vanuit gaan dat alle inferieure onderdelen inmiddels vervangen zijn door de herziene onderdelen van aanzienlijk betere kwaliteit. Ik zou kijken naar een exemplaar met een sluitende onderhoudshistorie en vooral goed kijken of die een beetje klopt, vooral de eerste 3/4 jaar zou er best wat vervangen mogen zijn. Motorisch zijn ze in elk geval goed.

Als het binnen je budget gaat zou ik overigens absoluut voor een phase II gaan, die zitten niet alleen beter in elkaar, het interieur is ook echt veel mooier en zitten (nog) beter. Ook het onderstel van de phase 2 is een stuk fijner, phase 1 voelt zweverig aan, de phase 2 strak maar nog steeds heerlijk comfortabel. Ik heb heel wat kilometers in zowel de phase 1 als de phase 2 afgelegd (Beide 1.9 dci). Als je de keuze hebt is de phase 2 echt the way to go. Het neusje is inderdaad wat meer ingetogen t.o.v. de phase 1 maar waar je de meeste tijd doorbrengt (achter het stuur) is het een stuk mooier en aangenamer in de phase 2.

@pretpik Al updates? 8)

@hardware-lover Ik zou hier even kijken: https://partsouq.com/en/c...2AKwHEnuGIwQAAAADLwhN5%24

Wel even het juiste type opzoeken al denk ik dat die verbindingsplaat op alle modussen identiek is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik
Op dit moment even geen zinvolle.

Afgelopen vrijdag heb een nieuw scherm mogen ontvangen, helaas zonder de PCB die achterop zit. Ik had eigenlijk wel gehoopt op de hele assembly in plaats van echt alleen een display te ontvangen.

Maargoed na het aansluiten direct hetzelfde verhaal. AE verkoper een bericht gestuurd, zij gaan mij een nieuwe 'chip' toezenden. Zondag besloten een tweede goedkoper PX5 exemplaar radio te bestellen, om in ieder geval wat reserve onderdelen te hebben. Daar wacht ik nu op.

Intussen heb ik ook een tulp/RCA naar ISO voor m'n low output naar de versterker en een ISO verlengkabel omdat de aansluitingen standaard in het dashboardkastje zitten.

Dus met een beetje geluk een vierde poging deze week.

[Voor 5% gewijzigd door pretpik op 31-03-2020 16:16]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@melcon, dank voor die link, al lijkt er uit het uiteindelijke zoekresultaat niet werkelijk wat zinnigs te komen?

A smile a day....

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:10

Bommes

Capo del formaggio

Hier mensen die ervaringen hebben met de laatste Clio in RS line uitvoering?

Ik ga die waarschijnlijk als zakelijke auto bestellen. Ivm de gesloten fabrieken kom ik op een voorraad auto uit.

Heb nu een 130 pk automaat (zijn alle rs-line's) in Gris titanium op het oog.
Zit een Easy LIFE pack en highway & trafficjam companion pakket op.

Mensen in dit topic die een rs-Line hebben? Of ervaringen met deze motor, bak?

2 jaar terug heb ik nog een tijdje in een Clio estate in de bose uitvoering gereden (huidige model estate). Een 1.5 DCI 110pk versie.

Beviel me erg goed, reed super goed vond ik maar deed van binnen wat gedateerd aan.
Dat is met deze nieuwe Clio gelukkig wel veranderd.

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 04-06 08:18

AnthonyR

New ZOE R135 Edition One '19

Die motor is erg volwassen in de Clio, in combinatie met die 7 traps automaat gevoelsmatig een auto die zich met iedere auto kan meten in dat segment. Het grote scherm inclusief apple carplay is een verademing.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Afwerking is ook echt ongekend in de Clio V, zeer hoog niveau.

@hardware-lover Het is nummer 5 --> 8200297511 JOUE GAUCHE 5

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

melcon schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:50:
[knip]

@hardware-lover Het is nummer 5 --> 8200297511 JOUE GAUCHE 5
Dat weet ik, maar daarop komen verder geen zinnige zoekhits naar boven? Google geeft van alles maar niet het bewuste onderdeel? Of denk jij dat ik met dit nummer "ergens" het onderdeel zou kunnen bestellen?

[Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 31-03-2020 21:24]

A smile a day....

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:25
Ik merk dat mijn ruitenwissers minder worden.(strepen en delen overslaan )Volgens mij zitten ze er al vanaf het begin op.. 2016

Zijn ruitenwissers van een megane iv moeilijk te vervangen?
Moet je nog wat speciaals doen?

Iemand ervaring mee? Vanmiddag ga ik het even proberen
hardware-lover schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:24:
[...]

Dat weet ik, maar daarop komen verder geen zinnige zoekhits naar boven? Google geeft van alles maar niet het bewuste onderdeel? Of denk jij dat ik met dit nummer "ergens" het onderdeel zou kunnen bestellen?
Ik denk dat het bewuste onderdeel niet aftermarket verkrijgbaar is, met google krijg je inderdaad geen zinnige hit. Ik denk dat je het bij de dealer zal moeten bestellen.
Aggressor schreef op woensdag 1 april 2020 @ 07:25:
Ik merk dat mijn ruitenwissers minder worden.(strepen en delen overslaan )Volgens mij zitten ze er al vanaf het begin op.. 2016

Zijn ruitenwissers van een megane iv moeilijk te vervangen?
Moet je nog wat speciaals doen?

Iemand ervaring mee? Vanmiddag ga ik het even proberen
https://nl.e-guide.renaul...ENWISSERBLADEN-vervanging :)
Peace of cookie, de instelling om de ruitenwissers vrij te parkeren is wel zeer handig (voor de Laguna 3 rijders onder ons, daar werkt het net zo).

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

melcon schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:50:
Afwerking is ook echt ongekend in de Clio V, zeer hoog niveau.
Alleen nu de vraag... in het blauw of grijs..??

hhmm moet er ook nog een keer mee gaan rijden misschien. Voordat ik tot bestelling/aanschaf over ga. :P

[Voor 3% gewijzigd door Bommes op 01-04-2020 13:58]

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:25
@melcon bedankt, ik ga het zo even proberen.

@Bommes persoonlijk vind ik grijs mooier, vind ik wat neutraler....:) en zilver is ook mooi

[Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 01-04-2020 14:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22:42
@Bommes Ik zeg blauw! Ik ben persoonlijk van wat meer kleur in het straatbeeld. En niet de grijze meute. Maar dat is puur smaak. Blijft een leuke auto die Clio.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Bommes Blauw natuurlijk 8) Zeker deze blauw, is een fantastisch mooie effect lak, kleur verandert afhankelijk van hoe de zon erop schijnt :)

Ik ben wel bevooroordeeld ;)

• Convoy
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:13

Convoy

g44p

melcon schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:45:
@Bommes kleur verandert afhankelijk van hoe de zon erop schijnt :)
is dat niet met iedere kleur O-)

btw, iemand ervaring met Vtune chiptuning uit Huizen?

[Voor 11% gewijzigd door Convoy op 01-04-2020 20:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Khaelos
@Bommes blauw natuurlijk! Het straatbeeld is al zwart/wit/grijs genoeg :+ :X
Convoy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:22:
[...]

Niet zo als ik het bedoel ;) Iron Bleu is net als Jauna Sirius een effect lak (parelmoer). Deze hebben 2 basis lagen in tegenstelling tot een gewone 2k of metallic lak die maar 1 basis laag heeft. Onder de ene hoek kleurt de lak bijna paars, onder de andere hoek diep blauw. Nadeel van deze lakken is uiteraard dat bij schade het een stuk lastiger is om de exacte kleur te matchen en dit zelfs afhankelijk is van de hoek waaronder gespoten wordt. Ze zijn ook wat duurder dan gewone metallic lakken, volgens mij is het verschil bij de Clio V maar 100 euro maar ten tijde van de Clio IV was het verschil tussen metallic bijna 700 euro (595 vs 1295).

Ik heb geen ervaring met vTune, maar als ik zo snel even Google is het gewoon een tuner die er standaard programma's in plakt. Zolang deze aan de veilige kant zijn is dat overigens prima maar als je zo een beetje googled lijkt het allemaal een beetje dubieus te zijn, zie b.v. https://www.autoweek.nl/forum/read.php?8,3544910

[Voor 16% gewijzigd door melcon op 02-04-2020 08:53]

• Khaelos
Convoy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:22:
[...]

ik heb mijn open astra 1.4 turbo die ik voor mijn Renault had hier laten tunen.
hij was ongeveer een uurtje bezig met code schrijven en dingen aanpassen, ik weet niet precies wat hij gedaan heeft.
maar toen ik een testritje ging maken was hij echt een stuk sneller met optrekken (gas response) en topsnelheid lag 13kmph hoger (195 fabriek / 208 via gps na tune) 218 op teller :P
het kostte mij toen 250 euro, dit is ongeveer een jaar geleden

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:14
Iemand hier ervaring met een roetfilter vervangen/reinigen/uitschrijven? Tips? Bedrijven die aan te raden zijn?

Ik vermoed dat mijn problemen daar vandaar komen. Megane 2 - 1.5dci

don't mind me

Pindakaas schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:55:
Iemand hier ervaring met een roetfilter vervangen/reinigen/uitschrijven? Tips? Bedrijven die aan te raden zijn?

Ik vermoed dat mijn problemen daar vandaar komen. Megane 2 - 1.5dci
Reinigen kan ook via iemand die de clip heeft (of pyren/ddt4all). Elke willekeurige tuner zou hem moet kunnen uitschrijven, zijn er ook een hoop die tegelijk hem vervangen voor een "lege". Bedenk je wel dat het niet meer toegestaan is om dit te doen.

• Pindakaas
@melcon bedankt voor je reactie
zijn de druksensors ook uit te lezen met de clip sensor? Toch maar eens op zoek naar zo'n mannetje.
Ik krijg ongeveer 2x per tank een melding "inspuiting controleren" op het dashboard. Ongeveer elke 500km dus. Nu het warmer weer wordt krijg ik de melding vaker, ik verdenk dus de roetfilter / druksensors. Toch is die al wel een keer gereinigd met een chemisch goedje van Bardahl bij de garage..

Roetfilter reinigen heeft zeker de voorkeur maar volgens mij is de roetfilter verwijderen in mijn geval wel legaal, aangezien mijn auto uit 2008 is.

don't mind me

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Pindakaas In jouw geval is het inderdaad nog wel legaal mits je het door geeft inderdaad. Het kan zijn dat je dan wel een toeslag krijgt op je MRB maar mogelijk heb je die al gezien het bouwjaar van de auto. Met de clip kun je inderdaad het druk verschil uitlezen.

Zijn beide slangen al gecontroleerd van en naar het roetfilter? Als hier een (zelfs maar miniscuul) scheurtje in zit krijg je deze melding ook.

[Voor 7% gewijzigd door melcon op 17-04-2020 09:52]

• Pindakaas
@melcon Goeie, die heb ik hier in het draadje vaker voorbij zien komen volgens mij ja.
Ik zal dit weekend eens kijken of ik ddt4all aan de praat krijg en kan uitlezen wat de druksensors doen.
Ook de garage eens de slangen laten controleren of preventief laten vervangen als het niet te duur is.

Bedankt!

don't mind me

@Pindakaas DDT4All is wel "use with caution", PyREN is wat eenvoudiger in gebruik en wat minder "use with caution". Als je op "pyren clip" zoekt in Google vind je hem wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pindakaas
@melcon Jij hebt echt gouden tips altijd!
Van het weekend ddt4all werkend gekregen inderdaad, maar de interface is nou niet bepaald gebruiksvriendelijk dus ik was al druk aan het zoeken e.d. Vanavond PyREN maar eens proberen ;)

don't mind me

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:55
Sinds donderdag is onze nieuwe Megane er *O* limited edition in blanc nacré.

Super tevreden (die twee dagen dat ik er mee heb gereden). Lekker ruim vergeleken met de clio die we hiervoor hadden, rijdt echt comfortabel en we zijn zeer tevreden met de keuze van de kleur.

Twee dingen waar ik niet helemaal uitkom:
1. Er is een irritante beep die ik nergens aan kan relateren. Niet voor snelheid, niet voor slingeren. Lijkt gewoon random opeens te komen. Het is een vrij zachte korte beep.
Edit: volgens mij is het toch een snelheidswaarschuwing. Kan dat ook uitgezet worden?
2. De navigatie loopt steeds ongeveer een kilometer (! niet overdreven) achter op de realiteit. Niet echt te gebruiken zo. Is er een optie om het GPS signaal opnieuw te caliberen ofzo?
Edit: Vandaag deed de navigatie het uitstekend

Uiteraard heb ik al wat gegoogled, kom wel vergelijkbare vragen tegen maar geen oplossingen. Dacht, probeer het hier eens.

[Voor 7% gewijzigd door Noisia op 26-04-2020 22:06]

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Noisia Die snelheidswaarschuwing kun je uitzetten, Navigatie -> instellingen en dan de tweede of derde optie van onderen. GPS hoort inderdaad geen kilometer achter te lopen op de realiteit, het kan soms even duren voor die een fix heeft maar zou niet langer dan 5 minuten mogen duren. Blijft het terugkomen dan zou ik er mee teruggaan, dan is er iets niet goed (waarschijnlijk de antenne).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:00
Ik hoor graag wat advies over het volgende. Vorige week zat er opeens boven de deurgreep van mijn captur een soort steenslag. Ongeveer een vierkantje van 1.5mm. De lak is er geheel af, ik zie namelijk de witte coating er onder zitten. Ik vind dit ontzettend storend, ook iedere keer als ik instap valt mijn oog erop. Erg zonde. Nou moest de auto vorige week voor een beurt, en heb ik dus een oplossing gevraagd. Ik dacht zelf iets van een lak stift - of wat dan ook.

Nou is de kleur lak wat ik heb prachtig. Een soort donker groen wat met de zon erop verloopt naar blauw. Met een soort grove (vlokjes) metallic erin. Hier is dus geen lak stift voor volgens de dealer. Nou ben ik ook wel bang dat als je dat met een opvul kleur doet je het evengoed blijft zien. Zodoende mijn vraag, iemand met ervaring hoe je het beste dit soort lak schade kan oplossen. Of een bedrijf of methode ?

MENTAL SHUTDOWN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 03-06 15:23
Bommes schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:47:
[...]

Alleen nu de vraag... in het blauw of grijs..??
[Afbeelding][Afbeelding]

hhmm moet er ook nog een keer mee gaan rijden misschien. Voordat ik tot bestelling/aanschaf over ga. :P
Is de keuze al gemaakt? Mijn vader rijdt een Kadjar in Titanium Gris. Erg mooi, wel wat saai. I.c.m. die velgen wel een betere 'match' volgens mij! Blauw is lekker opvallend, maar dan moeten de wielen daar wel bij passen (dus chroom of zwart, maar deze lijken me wel redelijk licht).

Oranje ook al bekeken? Is volgens mij de introductiekleur en die is ook erg gaaf.

Ik doe eigenlijk ook maar wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

nieksvd schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:48:
[...]

Is de keuze al gemaakt? Mijn vader rijdt een Kadjar in Titanium Gris. Erg mooi, wel wat saai. I.c.m. die velgen wel een betere 'match' volgens mij! Blauw is lekker opvallend, maar dan moeten de wielen daar wel bij passen (dus chroom of zwart, maar deze lijken me wel redelijk licht).

Oranje ook al bekeken? Is volgens mij de introductiekleur en die is ook erg gaaf.
Ja ik heb al een keuze gemaakt.. Ik blijf in mijn Yaris rijden.
Voorlopig in ieder geval zeker.
We kunnen/mogen toch niet op vakantie nu met onze caravan.
En onze privé 206 kan een mag die caravan ook trekken.
De Renault Clio in RS-Line uitvoering kost mij bij mijn werkgever 330 euro in de maand.
De Yaris €190. Van dat verschil kan ik heel veel brandstof in onze privé auto gieten en met de caravan rond crossen.

De keuze is dus op financiële reden gemaakt, niet op de kleur of de Clio want ik vind het echt een fantastische auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 03-06 15:23
Bommes schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Ja ik heb al een keuze gemaakt.. Ik blijf in mijn Yaris rijden.
Voorlopig in ieder geval zeker.
We kunnen/mogen toch niet op vakantie nu met onze caravan.
En onze privé 206 kan een mag die caravan ook trekken.
De Renault Clio in RS-Line uitvoering kost mij bij mijn werkgever 330 euro in de maand.
De Yaris €190. Van dat verschil kan ik heel veel brandstof in onze privé auto gieten en met de caravan rond crossen.

De keuze is dus op financiële reden gemaakt, niet op de kleur of de Clio want ik vind het echt een fantastische auto.
Oei, dat is inderdaad wel geld. En als je dan voor €190 een prima auto hebt zit je sowieso goed. Misschien voor in de toekomst :)

Ik doe eigenlijk ook maar wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 06-06 13:05
ppeterr schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:57:
Ik hoor graag wat advies over het volgende. Vorige week zat er opeens boven de deurgreep van mijn captur een soort steenslag. Ongeveer een vierkantje van 1.5mm. De lak is er geheel af, ik zie namelijk de witte coating er onder zitten. Ik vind dit ontzettend storend, ook iedere keer als ik instap valt mijn oog erop. Erg zonde. Nou moest de auto vorige week voor een beurt, en heb ik dus een oplossing gevraagd. Ik dacht zelf iets van een lak stift - of wat dan ook.

Nou is de kleur lak wat ik heb prachtig. Een soort donker groen wat met de zon erop verloopt naar blauw. Met een soort grove (vlokjes) metallic erin. Hier is dus geen lak stift voor volgens de dealer. Nou ben ik ook wel bang dat als je dat met een opvul kleur doet je het evengoed blijft zien. Zodoende mijn vraag, iemand met ervaring hoe je het beste dit soort lak schade kan oplossen. Of een bedrijf of methode ?
Spot repair door een hele goede spuiter zou kunnen. Je blijft alleen wel altijd zien dat het is hersteld, zelfs als het heel goed is gedaan. En door de locatie gaat het ook niet goedkoop te doen zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppeterr
@PauseBreak Ik kreeg dat advies ondertussen al van anderen ook. Ik kreeg zelfs het advies om een groot deel van de deur te laten spuiten, daar zou je dan het minste van zien. Maar om dat nou te doen voor een plekje. Ik zag ondertussen de nieuwe Captur ook al glimmen bij de dealer. Erg mooi.

MENTAL SHUTDOWN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
ppeterr schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:06:
@PauseBreak Ik kreeg dat advies ondertussen al van anderen ook. Ik kreeg zelfs het advies om een groot deel van de deur te laten spuiten, daar zou je dan het minste van zien. Maar om dat nou te doen voor een plekje. Ik zag ondertussen de nieuwe Captur ook al glimmen bij de dealer. Erg mooi.
Ja, de auto inruilen is ook een oplossing natuurlijk :+ En, eerlijk is eerlijk, de nieuwe Captur is wel een grote stap vooruit, zeker qua interieur.

Nee, merp!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
PauseBreak schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Ja, de auto inruilen is ook een oplossing natuurlijk :+ En, eerlijk is eerlijk, de nieuwe Captur is wel een grote stap vooruit, zeker qua interieur.
Tja, voor 31k is dan wel het plekje weg :9 Krijg nog wel wat inruil natuurlijk..

MENTAL SHUTDOWN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
Die inruil zou wel eens fijn kunnen uitvallen. Er worden vrijwel geen nieuwe auto’s meer verkocht.

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik had afgelopen maandag weer een heel avontuur met mijn Megane II :+
Ik kwam aanrijden bij een kruispunt welke een beetje hoog ligt (de weg loopt wat schuin om hoog) en ik hoorde ineens een ploef en toen ontzettend hard gerammel. Hoe meer gas ik gaf hoe erger het geluid werd. Dus auto aan de kant, uit gezet en gebeld.
Diezelfde middag heeft de garage de auto opgehaald en ik kreeg dinsdag de uitslag; de pakking tussen cilinders en uitlaatspruitstuk was gescheurd. Ik had mazzel want dit had makkelijk de spruitstuk zelf kunnen zijn zei die beste man.
Dus ook die kan aan het lijstje van reparaties binnen twee jaar. Ik zal ze samenvatten:
- Twee aandrijfassen;
- Distributie + nokkenasversteller;
- Alle motorsteunen;
- Draagarm rechts;
- Pakking tussen spruitstuk en cilinder

Elektronisch mankeert dit ding dus niks, maar mechanisch :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
Hoeveel pech kan je hebben zeg :o

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trab_78
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-05 16:14
hardware-lover schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:53:
@trab_78 ben je met deze vraag niet beter af in het volgende topic? Elektrische auto's - deel 5
Ja, misschien wel ja. Bedankt voor je tip, ik had dat topic even over het hoofd gezien.

[Voor 85% gewijzigd door trab_78 op 11-05-2020 17:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@trab_78 ben je met deze vraag niet beter af in het volgende topic? Elektrische auto's - deel 5

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

PauseBreak schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:57:
Hoeveel pech kan je hebben zeg :o
Geen idee. Intussen is er zoveel vervangen en/of gemaakt dat dit ding bijna hagel nieuw is :+
Ik hoop dat het hierbij blijft, intussen is ie muisstil geen piepje of kraakje. :D

pretpik schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:16:
[...]

Op dit moment even geen zinvolle.

Afgelopen vrijdag heb een nieuw scherm mogen ontvangen, helaas zonder de PCB die achterop zit. Ik had eigenlijk wel gehoopt op de hele assembly in plaats van echt alleen een display te ontvangen.

Maargoed na het aansluiten direct hetzelfde verhaal. AE verkoper een bericht gestuurd, zij gaan mij een nieuwe 'chip' toezenden. Zondag besloten een tweede goedkoper PX5 exemplaar radio te bestellen, om in ieder geval wat reserve onderdelen te hebben. Daar wacht ik nu op.

Intussen heb ik ook een tulp/RCA naar ISO voor m'n low output naar de versterker en een ISO verlengkabel omdat de aansluitingen standaard in het dashboardkastje zitten.

Dus met een beetje geluk een vierde poging deze week.
Heb je al een fantastisch werkende android radio? 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik
melcon schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:15:
[...]

Heb je al een fantastisch werkende android radio? 8)
Helaas nog niet.

Op 29 maart een nieuwe unit besteld, deze werd niet geleverd en op 29 april netjes m'n geld terug gekregen via AliExpress.

1 mei een nieuwe unit besteld, zelfde leveringsprobleem. Ze hebben nog een beperkte stock in Tsjechie, als het goed gaan ze er maandag een vanaf daar naar mij toe zenden :) . Even geduld nog.

• NoticeNL
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:22
Goedemorgen allen,

Ik ben voornemens om een nieuwe Zoë aan te schaffen. Echter zit ik nog met twee (financiële) vragen:

1. De Renault subsidie
Volgens de dealer waar ik geweest ben is dit vooruitlopend op (en dus vooralsnog in de plaats van) de aanschafsubsidie die de overheid per 1 juli in zou gaan voeren. Echter zie ik op de website staan dat deze Renault subsidie geldt tot en met 31 augustus dit jaar. Dit zou toch betekenen dat wanneer je tussen 1 juli en 31 augustus een nieuwe Zoë aanschaft, je van beide acties gebruik kunt maken? Dealer zegt uiteraard van niet dus, iemand die hier meer van weet?

2. De prijs van de offerte
De Zoë in de configuratie, kleur etc die ik zou willen is op voorraad, dus ik heb een offerte laten maken. Deze komt op precies dezelfde prijs uit als via de configurator op de we site van Renault. Op mijn vraag of er nog iets aan de prijs te schaven viel (dit zou mijn eerste auto worden, dus heb niks om in te ruilen) kreeg ik als antwoord van de verkoper dat dat niet gaat. Marges zijn al klein (5%), ze moeten als dealer zelf 1000 euro van de 4000 Renault subsidie ophoesten. Heel verhaal, hij pakte boekjes erbij om het te onderbouwen, etc. Zijn er mensen waarvoor dit verhaal herkenbaar klinkt? Of moet ik het op een andere manier aanpakken? Zoals gezegd: eerste auto die ik koop, dus ook op gebied van onderhandelen nog zoekende ;)

Alvast bedankt!

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

passionate & cynical

Het lijkt tegenwoordig het standaard verhaal dat er geen korting mogelijk is en de marges al zo laag zijn. Uiteindelijk zie je dat er toch een paar % korting te krijgen valt, zeker wanneer je meerdere dealers offertes laat maken. Uiteindelijk gaan ze elkaar uitspelen en komt er vanzelf wat korting naar boven.

Maar verwacht geen hele hoge kortingen. Dealers worden al uitgeknepen door leasemaatschappijen en met het oog op de toekomst (elektrificatie) zie ik het maar somber in voor het gros van de dealers. Men moet het al jaren hebben van het onderhoud, echter met meer en mee elektrische auto’s valt dat ook voor een groot deel weg. Men weet dat en wil dus zo veel mogelijk verdienen bij verkoop.
Voorheen kon men sneller korting geven aangezien ze het toch wel weer terugverdienden met het onderhoud.

Als laatste zit je nog met de populariteit van een model. Veel elektrische auto’s zijn populair en niet snel op voorraad. Dit zorgt voor een bepaalde mate van arrogantie vanuit de verkopers. Als jij namelijk per sé korting wil, is er wel een andere koper die dit niet wil...

Waarom trouwens kopen en niet iets van private lease. Vaak zijn de kosten over 4-5 jaar lager en zit je nergens aan vast of kun je ‘m voor een scherpe prijs overnemen. Zeker bij elektrische auto’s is dit mogelijk erg interessant aangezien de ontwikkelingen, zeker op het gebied van actieradius, de komende jaren erg snel gaan. Het zou zonde zijn als je dadelijk een auto hebt met een voor 2024/2025 begrippen absurd kleine actieradius.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• AnthonyR

AnthonyR

NoticeNL schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:14:
Goedemorgen allen,

Ik ben voornemens om een nieuwe Zoë aan te schaffen. Echter zit ik nog met twee (financiële) vragen:

1. De Renault subsidie
Volgens de dealer waar ik geweest ben is dit vooruitlopend op (en dus vooralsnog in de plaats van) de aanschafsubsidie die de overheid per 1 juli in zou gaan voeren. Echter zie ik op de website staan dat deze Renault subsidie geldt tot en met 31 augustus dit jaar. Dit zou toch betekenen dat wanneer je tussen 1 juli en 31 augustus een nieuwe Zoë aanschaft, je van beide acties gebruik kunt maken? Dealer zegt uiteraard van niet dus, iemand die hier meer van weet?

2. De prijs van de offerte
De Zoë in de configuratie, kleur etc die ik zou willen is op voorraad, dus ik heb een offerte laten maken. Deze komt op precies dezelfde prijs uit als via de configurator op de we site van Renault. Op mijn vraag of er nog iets aan de prijs te schaven viel (dit zou mijn eerste auto worden, dus heb niks om in te ruilen) kreeg ik als antwoord van de verkoper dat dat niet gaat. Marges zijn al klein (5%), ze moeten als dealer zelf 1000 euro van de 4000 Renault subsidie ophoesten. Heel verhaal, hij pakte boekjes erbij om het te onderbouwen, etc. Zijn er mensen waarvoor dit verhaal herkenbaar klinkt? Of moet ik het op een andere manier aanpakken? Zoals gezegd: eerste auto die ik koop, dus ook op gebied van onderhandelen nog zoekende ;)

Alvast bedankt!
1. Als de overheid in de staatscourant de subsidie publiceert en deze vanaf 1-7 actief wordt kan je inderdaad gebruik maken van beide acties, dan heb je € 8.000,- voordeel op de bruto verkoopprijs. Enige is is dat je denk ik het beste de aankoop ook pas vanaf 1 juli kan doen, de dealers weten eind juni pas of de Renault subsidie actie 100% door wordt gezet, zoals het er nu naar uit ziet wel.

2. Het geen inruil verhaal (dus aannemen dat er meer korting is) is niet meer van deze tijd. Er zal nog wel wat speling in zitten, maar de marges houden niet over, de dealer wilt ook iets verdienen.

• NoticeNL
  • Laatst online: 22:22
Dank voor jullie snelle reacties! Private lease heb ik wel naar gekeken, alleen ga ik waarschijnlijk boven de 30000 km per jaar uitkomen, dus dan is dat gelijk al een stuk minder interessant ivm de hoogte van het maandelijkse bedrag dat je dan betaalt.

Maar het advies is dus eigenlijk om het sowieso even te rekken tot na 1 juli? Reden dat ik denk om er nu voor te gaan is dat sowieso die Renault subsidie er al is, gecombineerd met dat er vanaf 1 juli mogelijk een kleine run op elektrische auto’s gaat komen in verband met de subsidie. Voorraadmodellen zullen dan zo weg zijn en gezien Corona zal er denk ik een aantal maanden overheen gaan voordat de fabrieken weer helemaal up & running zijn..

• AnthonyR

AnthonyR

Wellicht nu tekenen met voorwaarde nieuwe overeenkomst vanaf 1-7 zodat beide subsidies te combineren zijn? En zodra subsidie uitgesteld wordt dat je eventueel kan annuleren. Enige wat ze dan niet hoeven doen is kenteken aanvragen. Dat moet ook echt vanaf 1-7 pas gebeuren dan.

• PauseBreak
Je kunt ook even gaan shoppen natuurlijk. Een Nissan Leaf rijdt minstens net zo goed. De Corsa-e heb ik ook enthousiaste verhalen over gehoord van collega's. Kia/Hyundai hebben ook FEVs. Je onderhandelingspositie is een stuk beter met meer offertes. In dat kader kan je ook kijken bij een andere Renault dealer. Ze zitten niet allemaal in dezelfde (financiële) situatie namelijk.

Nee, merp!

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
Hallo mede Tweakers,

Ik ben normaal niet zo actief op het auto forum, maar onze auto (Peugeot 107) is aan vervanging toe vanwege een aanstaande gezinsuitbreiding. Nu heb ik een proefrit gepland met een Clio Estate uit 2016 (<40k op de teller). Auto is in NL uitgeleverd en dealer onderhouden geweest, maar ieder type heeft zijn eigen quirks. Dus ik vroeg me af of er nog specifieke zaken zijn waar ik extra goed op moet letten?

• Wren
  • Laatst online: 00:19
RobbieB schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:55:
Hallo mede Tweakers,

Ik ben normaal niet zo actief op het auto forum, maar onze auto (Peugeot 107) is aan vervanging toe vanwege een aanstaande gezinsuitbreiding. Nu heb ik een proefrit gepland met een Clio Estate uit 2016 (<40k op de teller). Auto is in NL uitgeleverd en dealer onderhouden geweest, maar ieder type heeft zijn eigen quirks. Dus ik vroeg me af of er nog specifieke zaken zijn waar ik extra goed op moet letten?
Uit eigen ervaring en veel gelezen op fora: lichte windgeluiden bij linkervoorraam. Zit vaak een rubbertje niet helemaal goed. Verder echt een prima auto in die klasse ( ik had een estate).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0c
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-06 17:55
Ik weet niet of 2016 al phase 2 was, maar windgeruis is in de phase 2 opgelost. Ik had met mijn phase 2 (november 2017) bij koud weer last van krakende rubbers in de voorwielophanging als ik over drempels, hobbels e.d. reed. Dit is een bekend euvel en wordt veroorzaakt door de stofhoezen van de schokbrekers, die hard worden en dan bij het in- en uitveren over de rubber bumpstops schuren. De dealer heeft de rubbers ingevet en sindsdien is het weg. Er werd wel bij gezegd dat het weer terug kan keren als het vet is uitgedroogd.

Afhankelijk van de uitvoering (firmware in de computers etc.) zijn de achterlichten van de Estate met een hack via ddt4all te koppelen aan de dagrijverlichting. Normaal is dit alleen het geval bij LED-achterlichten, maar de Estate heeft altijd gewone gloeilampjes achter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieB
  • Nu online
Heb op dit moment 2 modellen op het oog. Een 03-2016 en 12-2017 versie. 2017 versie is €500 meer en 10k meer op de teller. Maar neig daar toch meer naar. De 2016 is een phase 1 en 2017 is phase 2. Ieder model zal zo zijn eigen dingen hebben, maar ik zou verwachten dat in de p2 evt kinderziektes verholpen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@RobbieB Zo wel phase 1 als phase 2 zijn vrijwel probleemloze auto's. Voornaamste verschil is dat de fase 2 alles goed doet wat beter kon in de fase 1 (afwerking, geluidsisolatie, het windgeruis probleempje is opgelost, r-link2 / medianav 2 / achterlichten kunnen inderdaad tegelijk met drl aangezet worden in de Estate). Kijk je naar een benzine of diesel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 22:01
Een paar weken geleden heb ik de remblokken aan de achterzijde van mijn Scenic III vervangen. Vorige week gaf deze een storing met de automatische handrem, deze ging er linksachter niet van af. De auto even uitgezet, weer gestart, en daarna ging deze wel los. Vanochtend wilde deze er echter helemaal niet meer vanaf, ook niet na een paar keer opnieuw starten. Rechtsachter geeft geen probleem.
In verband met corona is er erg weinig mee gereden.

Enig idee of dit zelf op te lossen is? Beetje lastig naar de garage rijden zo :)
Waar kan het probleem zitten?

[Voor 3% gewijzigd door kauwgomballen op 18-05-2020 10:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnthonyR

AnthonyR

melcon schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:11:
@RobbieB Zo wel phase 1 als phase 2 zijn vrijwel probleemloze auto's. Voornaamste verschil is dat de fase 2 alles goed doet wat beter kon in de fase 1 (afwerking, geluidsisolatie, het windgeruis probleempje is opgelost, r-link2 / medianav 2 / achterlichten kunnen inderdaad tegelijk met drl aangezet worden in de Estate). Kijk je naar een benzine of diesel?
Dat de Phase 2 geen windgeruisproblemen heeft is niet helemaal waar, de eerste series van de Phase 2 hebben dit ook of kunnen dit ook hebben (mijn phase2 Intens had dit ook. Hou rekening bij 50-60.000km dat de remschijven die origineel geleverd zijn door Renault vaak al op zijn, bij mijn Estate heb ik ze al bij 47.000 km vervangen, de blokken waren toen bijna helemaal op en de schijven ook onder de minimummaat. Laat bij de TCe 90 altijd de thermostaathuispakking controleren, deze lekt vanaf 50.000 km bij meer dan de helft van de auto's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieB
  • Nu online
melcon schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:11:
Benzine. Gaat om dit model: https://www.zeeuwenzeeuw....leasetype=&aanschafsoort=

De andere (phase 1) optie is deze: https://www.zeeuwenzeeuw....leasetype=&aanschafsoort=

[Voor 12% gewijzigd door RobbieB op 18-05-2020 10:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wren
  • Laatst online: 00:19
Het zou niet mijn kleur zijn maar prima auto ( de 1e) voor een redelijke prijs.controleer met het kenteken alleen nog even of er terugroepacties open staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Beide leuke auto's, zou zelf voor de fase 2 gaan. Wat Anthony zegt, laat bij de benzine altijd even het thermostaathuis controleren op lekkage (vandaar de vraag ;) ).

@AnthonyR Ik heb één van de eerste phase 2's, geen windgeruis en op originele schijven (richting de 90k inmiddels). Ik heb wel de Dci 110, die heeft 280 mm schijven i.p.v. 260, daar zal het wel inzitten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:57
m0c schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:37:
Ik weet niet of 2016 al phase 2 was, maar windgeruis is in de phase 2 opgelost. Ik had met mijn phase 2 (november 2017) bij koud weer last van krakende rubbers in de voorwielophanging als ik over drempels, hobbels e.d. reed. Dit is een bekend euvel en wordt veroorzaakt door de stofhoezen van de schokbrekers, die hard worden en dan bij het in- en uitveren over de rubber bumpstops schuren. De dealer heeft de rubbers ingevet en sindsdien is het weg. Er werd wel bij gezegd dat het weer terug kan keren als het vet is uitgedroogd.

Afhankelijk van de uitvoering (firmware in de computers etc.) zijn de achterlichten van de Estate met een hack via ddt4all te koppelen aan de dagrijverlichting. Normaal is dit alleen het geval bij LED-achterlichten, maar de Estate heeft altijd gewone gloeilampjes achter.
Dank voor deze tip. Dit viel mij ook erg op de afgelopen tijd bij mijn Estate en vroeg me af wat het was.
Zal eens contact opnemen met de dealer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieB
  • Nu online
Thanks allen, nu zijn wij beiden geen sportieve rijders, dus de remschijven zullen mogelijk wat minder belast worden dan gemiddeld gangbaar is haha.

Heb a.s. woensdag een proefrit voor de fase 2 gepland staan dus ben benieuwd.

Verder is het niet noodzakelijk, maar ik begreep dat sommige versies van R-link te hacken zijn om Carplay te ondersteunen. Enig idee of dat uberhaupt een optie is op dit model? (via Renault site heb ik chassis-nummer nodig om te kunnen checken welke versie het is)

Acties:
  • +1Henk 'm!
@RobbieB Volgens mij heb je op fase 2 met R-Link altijd AA/Car play, althans die van mij zat het af-fabriek gewoon op. Dus niet nodig om te hacken, zou het gewoon even testen tijdens de proefrit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:57
@RobbieB Als ik de foto van het systeem zo zie in de advertentie dan zit daar hetzelfde systeem in als bij mij(medianav evolution). Ik heb het daar helaas nog niet op aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
kauwgomballen schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:13:
Een paar weken geleden heb ik de remblokken aan de achterzijde van mijn Scenic III vervangen. Vorige week gaf deze een storing met de automatische handrem, deze ging er linksachter niet van af. De auto even uitgezet, weer gestart, en daarna ging deze wel los. Vanochtend wilde deze er echter helemaal niet meer vanaf, ook niet na een paar keer opnieuw starten. Rechtsachter geeft geen probleem.
In verband met corona is er erg weinig mee gereden.

Enig idee of dit zelf op te lossen is? Beetje lastig naar de garage rijden zo :)
Waar kan het probleem zitten?
Als het maar één kant is, dan waarschijnlijk de remklauw of remkabel aan die kant. Maar je zult toch even contact moeten opnemen met je garage want rijden met een vastgelopen remklauw is niet echt top.

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieB
  • Nu online
Robin40 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:13:
@RobbieB Als ik de foto van het systeem zo zie in de advertentie dan zit daar hetzelfde systeem in als bij mij(medianav evolution). Ik heb het daar helaas nog niet op aan de praat gekregen.
Hangt niet zozeer van het systeem af, aangezien dat ook in oudere Clio's al zit, maar wel van het jaartal. Aldus Apple zou het vanaf 2017 gesupport worden in de Clio: https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/

Aangezien deze uit 12-2017 komt is het dus even afwachten. Ik zie het zeker niet als dealbreaker, maar het zou wel leuk zijn :).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AnthonyR

AnthonyR

Op R-Link1 (Clio/Captur) heb je geen Apple carplay origineel af fabriek, Android Auto is wel mogelijk vanaf een bepaald bouwmaand/bouwjaar. Enkel op de Media Nav versie van eind 2018 heb je Carplay & Android Auto.

Bij MediaNav in de Clio dus vanaf productieweek 46, 2018 origineel via Renault.
Bij R-Link1 in de Clio vanaf productieweek 16, 2017 alleen Apple Carplay origineel via Renault.

[Voor 30% gewijzigd door AnthonyR op 18-05-2020 13:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kauwgomballen
PauseBreak schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:25:
[...]

Als het maar één kant is, dan waarschijnlijk de remklauw of remkabel aan die kant. Maar je zult toch even contact moeten opnemen met je garage want rijden met een vastgelopen remklauw is niet echt top.
Zojuist de auto met pyren maar eens uitgelezen. Ik krijg op de parkeerrem deze foutmelding:
DF072 (DTC510119) ACTUATOR VAN REMKLAUW LINKSACHTER

Ok, wellicht dus een nieuwe remklauw plaatsen. Maar: hoe krijg ik deze nu nog los? Ik lees dat de Scenic II nog een release mogelijkheid via een hendel in de kofferbak heeft, maar die zie ik niet op de Scenic III. Is dit nog los te halen en handmatig terug te draaien op de een of andere manier?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 14:31
Ik heb eind vorig jaar mijn A-segment rijdende schoenendoos ingeruild voor een Laguna 3 phase 2 uit 2011 met de 110 pk 1.5 dci motor. Ik was totaal niet op zoek naar een Renault maar wel naar 'iets anders'. Toen ik op de website van het autobedrijf keek waar ik ooit een auto heb gekocht zag ik deze staan en ik waagde een proefrit.

Uiteindelijk de auto gekocht voor een goede prijs met toen 175k km op de teller.

Het is volgens mij de meest basale uitvoering met alleen electrische ramen voor en halflederen bekleding, maar wel met de standaard climate control en cruise control.

Een half jaar en ruim 25.000 km verder ben ik nog steeds blij met de koop. Het is een fijn rijdende en comfortabele auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
kauwgomballen schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:01:
[...]

Zojuist de auto met pyren maar eens uitgelezen. Ik krijg op de parkeerrem deze foutmelding:
DF072 (DTC510119) ACTUATOR VAN REMKLAUW LINKSACHTER

Ok, wellicht dus een nieuwe remklauw plaatsen. Maar: hoe krijg ik deze nu nog los? Ik lees dat de Scenic II nog een release mogelijkheid via een hendel in de kofferbak heeft, maar die zie ik niet op de Scenic III. Is dit nog los te halen en handmatig terug te draaien op de een of andere manier?
Geen idee. Misschien dat @melcon dit weet?

Nee, merp!

Acties:
  • +2Henk 'm!
@kauwgomballen @PauseBreak
Als je een losse accu hebt zou je nog kunnen proberen door spanning op de stelmotor te zetten of deze dan wel terug (gaat) draaien. Dus stekker er af, 2 losse kabels er op, loopt die gelijk vast kabels/polariteit omdraaien zodat die de andere kant op draait. Dan heb je nog kans dat die los komt.

Komt die dan nog niet los? Dan kun je eenvoudig de stelmotor van de klauw schroeven en zelf de zuiger terugdraaien met een bitje (op dezelfde plek als de stelmotor dat doet). Blokken/klauwen hoeven er niet uit/los. Daarna stelmotor terug monteren maar stekker er af laten, kun je in elk geval weer rijden. Wel onthouden dat je geen parkeerrem hebt ;) :+

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:52
NoticeNL schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:35:
Voorraadmodellen zullen dan zo weg zijn en gezien Corona zal er denk ik een aantal maanden overheen gaan voordat de fabrieken weer helemaal up & running zijn..
April de R135 besteld (met die renaultsubsidie), levertijd wordt geschat op oktober... 8)7

trololol

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PauseBreak
Khil schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:52:
[...]

April de R135 besteld (met die renaultsubsidie), levertijd wordt geschat op oktober... 8)7
Dit komt doordat Renault de fabrieken lange tijd stil heeft gezet ivm Covid19. De fabrieken worden nu pas weer mondjesmaat opgestart. Alle modellen hebben hier dus last van.

Edit: Er zijn ook alweer fabrieken die weer op slot gaan ivm een nieuwe uitbraak. Dus die oktober zou ik met een korreltje zout nemen. Als je echt snel een nieuwe auto nodig hebt kan je op dit moment beter kijken naar een voorraadmodel.

[Voor 23% gewijzigd door PauseBreak op 20-05-2020 10:22]

Nee, merp!

• kauwgomballen
melcon schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:45:
@kauwgomballen @PauseBreak
Als je een losse accu hebt zou je nog kunnen proberen door spanning op de stelmotor te zetten of deze dan wel terug (gaat) draaien. Dus stekker er af, 2 losse kabels er op, loopt die gelijk vast kabels/polariteit omdraaien zodat die de andere kant op draait. Dan heb je nog kans dat die los komt.

Komt die dan nog niet los? Dan kun je eenvoudig de stelmotor van de klauw schroeven en zelf de zuiger terugdraaien met een bitje (op dezelfde plek als de stelmotor dat doet). Blokken/klauwen hoeven er niet uit/los. Daarna stelmotor terug monteren maar stekker er af laten, kun je in elk geval weer rijden. Wel onthouden dat je geen parkeerrem hebt ;) :+
Dat ga ik morgen dan maar eens proberen. Thnx!
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True