JohnR schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:29:
Een long shot, maar ik rij sinds september in een Renault Wind, waarvan soms de kofferbak niet open (of dicht) wil. Ik zou gokken op ergens een draadbreukje of iets dergelijks maar dat lijkt me vrij lastig opsporen. Doormeten is namelijk wat lastig als ie dicht is.
Weet iemand of er ergens een truc is om toch in de kofferbak te komen als ie niet open wil?
Vrijwel zeker: de bediening van het kofferbak slot (het zwarte knopje onderaan de klep) is lek en daar zit vocht in. Bekijk hem maar eens goed, zit vast een scheurtje in. Kost +/- 20 euro en is 10 minuten werk om te vervangen.

Bouke-p schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:44:
Ik rij inmiddels al half jaar een Grand Scenic 2 2.0 automaat en die heeft een probleempje: Hij klinkt tijdens het rijden alsof je met een grote bestelbus onderweg bent.
Er resoneert iets, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat dat veroorzaakt. Uiteraard heb ik het tijdens de proefrit wel gemerkt, maar omdat ik toen niet op de snelweg gereden heb heb ik t niet echt geregistreerd. De auto rijd prima, start goed, geen foutmelding oid: hij maakt alleen een hoop herrie.
ik ben al wel bij de renault dealer geweest, maar die konden niks vinden(motorsteunen en Nokkenasversteller zijn goed bevonden). Zomaar randon dingen vervangen gaat mij wat ver(en is te prijzig).
Kan ook iets echt heel simpels zijn als de sierlijst van de voorruit die los zit of een raamrubber, dat zijn eenvoudige dingen die je makkelijk kan uitsluiten (even af tapen).
Darks schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:07:
Hoi, ik kom hier even binnenvallen.
Ik ben een kennis aan het helpen geweest met de configuratie van een nieuwe Renault Megane Grandtour 140 TCE, maar we struikelen over de automaat, mijn advies is steeds, een goede automaat is zijn geld waard, een slechte blijf je beter ver van weg. Met die van Renault heb ik nooit gereden. De meerprijs is bijna 2.000 EUR. Waarschijnlijk draait het uit op een testrit maar ik wou hier al even polsen.
Dus, zijn er hier mensen met een recente Renault met EDF automaat? Hoe bevalt die?
Worden gemaakt door Getrag (Magna geheten sinds 2018) en zijn kwalitatief prima bakken.
https://www.magna.com/pro...dual-clutch-transmissions
In het rijden ook niet verkeerd maar besef wel dat het gewoon gerobotiseerde dubbel plaat koppelingen versnellingsbakken zijn en geen traditionele automaat met planetair stelsel. Daarmee heb je dus af en toe de al hierboven genoemde "nukken", die je met een traditionele automaat niet zal hebben. Afhankelijk van hoe goed de software is zal dat meer of minder opvallen. In elk geval ik zou er niet ver van weg blijven

Als je kennis veel file rijdt is het waarschijnlijk zelfs een no brainer. Maar alles is subjectief en een testrit is het beste advies wat we je kunnen geven.
@
Mrjraider Dat is inderdaad het gedrag wat je krijgt bij versleten draagarm rubbers en voelt heel erg raar. Het is erg bijzonder dat ze je daar mee hebben laten doorrijden, dat kan eigenlijk niet...
@
L-VIS De handbakken van Renault zijn tegenwoordig bovengemiddeld, zeker de ND0 en PK4 (beiden ontwikkeld in samenwerking met Nissan).
@
Meneer aard Op zich mee eens dat de Dci 110/115 wat te licht zijn voor de Megane/Talisman. Aan de andere kant is het ook maar net wat je gewend bent. Er rijden hele volksstammen in zowel de megane 3 als megane 4 met de 110 dci en zo lang je geen haast hebt rijdt het gewoon prima. Een 1.5 dci die geen koppel heeft tussen stationair en 1250 toeren is iets mis mee trouwens, een 1.5 dci heeft vanaf 1000 toeren 120 Nm koppel. De 1.3 TCe heeft bij 1000 toeren 100 Nm beschikbaar.
De 1.6 Diesel is inderdaad vergroot naar 1.7 (niet 1.8) en beschikbaar als 120 en 150 pk, weliswaar i.c.m. AdBlue maar dat mag de pret niet drukken. Ook de 2.0 is gelukkig weer leverbaar met 200 pk, super fijne motor die gelukkig dankzij WLTP weer levensvatbaar is
Inderdaad te hopen dat deze motoren in NL leverbaar worden in de Megane, ik ga er wel van uit. In bijvoorbeeld de Scenic is de 1.7 dci al te bestellen in NL.