Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10-2022

m0c

perslucht schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:18:
Ondertussen wel wat verder met de slots. Ik weet inmiddels van heel wat adressen wat de functie is, maar nog lang niet van allemaal.
Oh, je bedoelt de twee RS configuration slots? Die hebben niets met de BIC te maken en hebben als zodanig ook geen invloed op het wel of niet inschakelen van niet-werkende metertjes. Ze bepalen de vorm van de diverse (vermogens)grafieken, de juiste schaalverdeling langs de assen en de maxima voor een aantal metertjes. Verder kan je ermee bepalen welke schermen er allemaal oproepbaar zijn. Ik heb o.a. het EDC-scherm uitgeschakeld, want ik heb een handbak.

De betekenis van de adressen is al enige tijd geleden ge-reverse engineered. Er zijn gasten die een excelsheet hebben gemaakt waarmee de juiste inhoud voor de slots gegenereerd kan worden, bijv. op basis van de meetresultaten van een dyno-run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:04

Pelle

🚴‍♂️

Update: na een paar dagen werkte alles spontaan weer.
Wat er dan aan de hand was, geen idee. Had nog niks gedaan om te kijken of ik het weer werkend kon krijgen, dus het ging 'vanzelf' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Mégane Estate 1.2 Energy TCe 100pk Bose. Prima auto, tot nu toe. Maar ... :+

Ik wil vanaf mijn telefoon via Bluetooth audio streamen naar de speakers. Helaas werkt dat niet. Op het dashboard zie ik aan de timer wel dat er een liedje wordt afgespeeld, maar er komt nergens geluid uit. Zet ik de bluetooth van mijn telefoon uit, dan hoor ik meteen muziek via de speaker van de telefoon.

Iemand een idee wat daar fout gaat? Bluetooth streamen via media staat aan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

En even voor de zekerheid: je hebt het volume van je BT stream naar de radio wel hoog genoeg staan?

Daarnaast weer even een blijkbaar typisch kwaaltje van een Megane III station (2014) melden:
de veren breken af. Bij laatste APK beurt geconstateerd (beide kanten achter). Volgens monteur een typisch Megane / Renault kwaaltje. Niet gemerkt omdat het breekvlak onder aan de veer was waardoor veer in schotel bleef liggen.

Dit kwaaltje kostte mij 300 voor 2 nieuwe veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 01:04

Pelle

🚴‍♂️

Barrycade schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:07:
En even voor de zekerheid: je hebt het volume van je BT stream naar de radio wel hoog genoeg staan?

Daarnaast weer even een blijkbaar typisch kwaaltje van een Megane III station (2014) melden:
de veren breken af. Bij laatste APK beurt geconstateerd (beide kanten achter). Volgens monteur een typisch Megane / Renault kwaaltje. Niet gemerkt omdat het breekvlak onder aan de veer was waardoor veer in schotel bleef liggen.

Ik had dit vorig jaar ook (Megane III station 2012). 1 veer achter moeten vervangen bij APK à € 160. Was maar heel klein scheurtje/breukje, maar genoeg voor APK-afkeur. Monteur gaf inderdaad aan dat dit een known issue was voor dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Volgens mij is dit meer een algemene Renault kwaal?

Zowat halverwege 2018 linksvoor afgebroken (rond 70k), ben door het geluid daarvan ook meteen naar de Renault garage gegaan, maar die hielden het op een rubber wat geluid maakte. Pas daadwerkelijk opgemerkt tijdens bandenwissel (in December 2018). Rechtsvoor vastgesteld tijdens APK vorige maand (rond 77k), helemaal niets van gemerkt dit keer. Ik had ze beter beiden kunnen laten vervangen eind 2018, scheelt weer de extra kosten van een uitlijning. Volgens de dealer was dit niet nodig bij vervangen van de linker.

Wij rijden overigens een Modus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jawel, die staat voluit. Nu ik erover nadenk heeft het letterlijk heel een gewerkt, daarna niet meer. Maar geen idee wat er gebeurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
pven schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:59:
Ik heb sinds kort een Mégane Estate 1.2 Energy TCe 100pk Bose. Prima auto, tot nu toe. Maar ... :+

Ik wil vanaf mijn telefoon via Bluetooth audio streamen naar de speakers. Helaas werkt dat niet. Op het dashboard zie ik aan de timer wel dat er een liedje wordt afgespeeld, maar er komt nergens geluid uit. Zet ik de bluetooth van mijn telefoon uit, dan hoor ik meteen muziek via de speaker van de telefoon.

Iemand een idee wat daar fout gaat? Bluetooth streamen via media staat aan.
Bij mijn clio 3 moet ik dan eerst de usb stick eruit halen, anders geen bt. Dus, heb je ergens een usb stick zitten..? (Alhoewel dat geloof ik niet hoeft bij meganes, althans niet bij de laatste 2 van mijn ouders).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
dragon2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:50:
[...]

Bij mijn clio 3 moet ik dan eerst de usb stick eruit halen, anders geen bt. Dus, heb je ergens een usb stick zitten..? (Alhoewel dat geloof ik niet hoeft bij meganes, althans niet bij de laatste 2 van mijn ouders).
Ik laad op via de USB-kabel. Ik zal straks eens kijken wat ie zonder die kabel doet. Dank!
Ongelooflijk: het werkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 07-01-2020 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:02:
[...]

Ik laad op via de USB-kabel. Ik zal straks eens kijken wat ie zonder die kabel doet. Dank!
Ongelooflijk: het werkt :)
Ik heb me daar eind vorig jaar ook enkele weken ontzettend nijdig over gemaakt! Alle settings in de auto geprobeerd, boekjes en internet doorgespit, maar niks. Dus alleen muziek via usb stick. Maar. Ik. Wil. Spotify.
Toen ineens een keer een achteraf gezien briljante ingeving: stickje eruit. Krijg nou wat!!!

Dat staat dus helemaal nergens heh... 8)7 #renaultlogica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

perslucht schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:38:
@Shiver23 Altijd al gehad? Ik gebruik het pas een weekje, wellicht dat het bij een oudere versie niet was..(?)
Het probleem zit in de nieuwe grafische update van Android Auto.
Telefoon van mijn vriendin heeft nog de oude versie en daar staat wel alle informatie op het scherm.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Zo! afgelopen 27 December (op mijn verjaardag :D) mijn nieuwe Renault Megane IV estate 1.2 TCe op mogen halen, erg tevreden mee tot nu toe.
Wel heb ik heb eerder deze week (via een APK file) android auto op mijn telefoon gezet en moet zeggen dat het erg fijn werkt, een ander voordeel is ook dat je niet meer afhankelijk bent van (betaalde) kaartupdates van de fabrikant :P

Ook vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met (chip) tuning van dit blok?
hiervoor reed ik een Opel Astra 1.4T die heb ik laten chippen bij Vtune in huizen en hier was ik er tevreden over (120pk -> 165pk)
echter heb ik op meerdere websites van tuners gekeken en hier heb je maar een winst van zo'n 15pk en 40 koppel.. Lijkt me weinig de moeite om hier enkele honderden euro's aan te spenderen of niet?

ik zal als het wat beter weer is eens proberen wat foto's te uploaden :)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:25

zeroday

There is no alternative!

Even een vraag voor de TomTom gebruikers met een Renault (Clio) uit 2015 met R-Link v1 en Carminat Tom Tom Live

Ik heb nu bij TomTom een kaartupdate voor Europa besteld en mijn live abonnement verlengd (althans een 1 jarige abonnement) .. omdat mijn oude over 13 dagen afloopt

Nu wil het probleem dat je netjes via de site verteld welke producten je hebt zodat je ook het juiste product gaan aanschaffen, maar ik wordt naar Tom Tom Home of een ander product van Tom Tom geleid waar de SD kaart natuurlijk niet gevonden wordt omdat RLINK met TOMTOM.001 etc 004 werkt en die zijn als verborgen bestanden aanwezig om de SDCard

Na veel gestoei om de RLINK software te krijgen (hiervoor moest ik al mijn gegevens weer vinden, Auto nummer via de voorruit en het serienummer van de Carminat Rlink .. Gelukkig gevonden

Maar ja .. hoe nu verder? Hoe kan ik nu mijn gekochte updates bij TomTom op die Carminat Rlink krijgen? Gaat dat echt niet en moet het via de dealer of lukt het met een omweg toch?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c

m0c

@zeroday De meest actuele kaart voor Europa is (al minstens een half jaar) v1015, maar ondanks dat ik nog een jaar recht heb op updates wordt deze niet aangeboden via de Rlinkstore... Ik heb hierover vorige maand mijn beklag gedaan bij de dealer en deze heeft mij toen (na toestemming van Renault Nederland) een nieuwe SD-kaart gegeven met v1015 erop. Oude SD-kaartje moest ik inleveren.

Volgens Renault Nederland loopt de Rlinkstore maanden achter met het aanbieden van updates. De laatste kaartupdate die ik online kon downloaden was v1011. Renault Nederland kan hier weinig aan doen, want Rlink(1) is een Tomtom-product en het online aanbieden van updates wordt door Tomtom "geregeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:25

zeroday

There is no alternative!

m0c schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:27:
@zeroday De meest actuele kaart voor Europa is (al minstens een half jaar) v1015, maar ondanks dat ik nog een jaar recht heb op updates wordt deze niet aangeboden via de Rlinkstore... Ik heb hierover vorige maand mijn beklag gedaan bij de dealer en deze heeft mij toen (na toestemming van Renault Nederland) een nieuwe SD-kaart gegeven met v1015 erop. Oude SD-kaartje moest ik inleveren.

Volgens Renault Nederland loopt de Rlinkstore maanden achter met het aanbieden van updates. De laatste kaartupdate die ik online kon downloaden was v1011. Renault Nederland kan hier weinig aan doen, want Rlink(1) is een Tomtom-product en het online aanbieden van updates wordt door Tomtom "geregeld".
oh ik zit nog op kaartv950.v6557 maar goed, ik heb nu de vraag bij Tom Tom uitstaan. De online chat waarin ik mijn juiste serienummer gaf, gaf incorrect help want die verweest me door naar de update via Tom Tom Home dus die heeft niet eens geluisterd naar het feit dat ik benoemde dat ik een Renault Carminat Tom Tom Live heb .. Nu eens kijken of de email support gaat helpen .. en anders is het geld terug vragen en dan maar even trekken bij Renault om te zien wat ze kunnen doen (en ik wil er gewoon voor betalen (cq. baas betaald)) . (dus of anders via de RLINK store maar aanschaffen).

Update: TomTom heeft vandaag na mijn telefoontje binnen 2 uur het bedrag teruggestort (PayPal to the rescue) ;)

Daarna maar even gebeld met Renault om zeker te zijn dat alles inderdaad via het RLINK shop systeem moet.. Inderdaad..
Blijken issues te zijn; ééntje is dat je je live services voor 1 week van het verstrijken moet verlengen anders kan dat mis gaan en moet je wachten nadat het is verstreken ..

En er werd me off-record verteld dat de verwachting is dat volgende maand een nieuwe kaart beschikbaar komt. (ahum) .. Dus het advies werd gegeven om de huidige kaart op dit moment nog even niet opnieuw aan te schaffen maar te wachten ..

Drumroffel .. ben benieuwd ;)

[ Voor 20% gewijzigd door zeroday op 10-01-2020 14:07 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Vraagje,

ik wilde mijn auto toevoegen aan my renault.. nu lukt dit niet.
waar het mis gaat is de Registratiedatum, ik heb al een aantal datums geprobeerd zoals de Datum tenaamstelling en Datum eerste toelating maar beide worden niet geaccepteerd.
ik krijg de volgende melding : Deze registratiedatum is niet bekend in onze database. Vul alsjeblieft de correcte registratiedatum in.

iemand een idee?

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:53
Khaelos schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:16:
Vraagje,

ik wilde mijn auto toevoegen aan my renault.. nu lukt dit niet.
waar het mis gaat is de Registratiedatum, ik heb al een aantal datums geprobeerd zoals de Datum tenaamstelling en Datum eerste toelating maar beide worden niet geaccepteerd.
ik krijg de volgende melding : Deze registratiedatum is niet bekend in onze database. Vul alsjeblieft de correcte registratiedatum in.

iemand een idee?
Kan je mij in prive je kenteken sturen? Dan kijk ik morgen even voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:47
Heeft iemand scherp bij hoeveel km ik de distributie moet vervangen? Betreft GS 3 phase 2, 1.5dci. Twijfel tussen 150k en 160k

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0c

m0c

Bob-B190 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:21:
Heeft iemand scherp bij hoeveel km ik de distributie moet vervangen? Betreft GS 3 phase 2, 1.5dci. Twijfel tussen 150k en 160k
Is dat een K9K-blok? De meningen op Google over het interval lopen nogal uiteen. Ik zou safe gaan zitten en 120k of 5 jaar aanhouden (afhankelijk van wat er eerst komt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

RvL

Bob-B190 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:21:
Bij mijn 2015 Kadjar is hij bij 150k vervangen, tegelijk met de 150k beurt. Interval in jaren zou ik niet weten, ik doe meestal maar een jaar of 3 over 150k km ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
Ik ga maar voor safe en hou 150k aan. Donderdag is hij aan de beurt

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Het is inderdaad 160k/6jaar maar meestal wordt ie met de 150k beurt meegepakt als je genoeg rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Een long shot, maar ik rij sinds september in een Renault Wind, waarvan soms de kofferbak niet open (of dicht) wil. Ik zou gokken op ergens een draadbreukje of iets dergelijks maar dat lijkt me vrij lastig opsporen. Doormeten is namelijk wat lastig als ie dicht is.

Weet iemand of er ergens een truc is om toch in de kofferbak te komen als ie niet open wil?

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:25
Ik rij inmiddels al half jaar een Grand Scenic 2 2.0 automaat en die heeft een probleempje: Hij klinkt tijdens het rijden alsof je met een grote bestelbus onderweg bent.

Er resoneert iets, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat dat veroorzaakt. Uiteraard heb ik het tijdens de proefrit wel gemerkt, maar omdat ik toen niet op de snelweg gereden heb heb ik t niet echt geregistreerd. De auto rijd prima, start goed, geen foutmelding oid: hij maakt alleen een hoop herrie.

ik ben al wel bij de renault dealer geweest, maar die konden niks vinden(motorsteunen en Nokkenasversteller zijn goed bevonden). Zomaar randon dingen vervangen gaat mij wat ver(en is te prijzig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Bouke-p schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:44:
Ik rij inmiddels al half jaar een Grand Scenic 2 2.0 automaat en die heeft een probleempje: Hij klinkt tijdens het rijden alsof je met een grote bestelbus onderweg bent.

Er resoneert iets, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat dat veroorzaakt. Uiteraard heb ik het tijdens de proefrit wel gemerkt, maar omdat ik toen niet op de snelweg gereden heb heb ik t niet echt geregistreerd. De auto rijd prima, start goed, geen foutmelding oid: hij maakt alleen een hoop herrie.

ik ben al wel bij de renault dealer geweest, maar die konden niks vinden(motorsteunen en Nokkenasversteller zijn goed bevonden). Zomaar randon dingen vervangen gaat mij wat ver(en is te prijzig).
Kun je de locatie van het geluid herleiden? :)
Anders wordt het echt glazenbol werk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik rij sinds augustus 2019 met een kapot draagarm rubber rechts voor. In november is daar de aandrijfas vervangen (want ook stuk) en is er niks met de draagarm gedaan onder de noemer "we willen je niet met extra kosten opzadelen" in december terug naar de garage want: het rammelt en kraakt steeds meer. Auto op de brug: ja meneer de draagarm rubber is kapot dus je hoort metaal op metaal. Dat kan geen kwaad.
Sinds twee dagen kan de auto niet meer recht rijden, als ik gaf geef dan word de auto direct naar links getrokken en zo nu en dan schiet de auto uit zichzelf naar rechts.

De auto is in augustus apk goed gekeurd terwijl men toen al gezien heeft, aldus de beste monteur, dat dat rubber en behoren vervangen moest worden. Hebben ze niet gedaan want het kon nog allemaal net en het zou mij extra geld kosten.

Ik vermoed dat een defect/draagarmrubber/draagarm invloed heeft op het stuur gedrag en de wegligging?
Megane II uit '04 hier..

Iemand wat wijsheid? Morgen ga ik sowieso naar de garage want dit rijd ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mrjraider schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:40:
[knip]

Iemand wat wijsheid? Morgen ga ik sowieso naar de garage want dit rijd ruk.
Mag het dit keer wel wat kosten dan? Dat het nog steeds niet gerepareerd is zal toch beslist wel je eigen keuze geweest zijn neem ik aan? Hoe langer je zo doorrijdt, hoe meer gevolgschade er zal ontstaan verwacht ik.

Ik wens jou dus de noodzakelijke wijsheid toe voor deze beslissing 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:00:
[...]

Mag het dit keer wel wat kosten dan? Dat het nog steeds niet gerepareerd is zal toch beslist wel je eigen keuze geweest zijn neem ik aan? Hoe langer je zo doorrijdt, hoe meer gevolgschade er zal ontstaan verwacht ik.

Ik wens jou dus de noodzakelijke wijsheid toe voor deze beslissing 👍
Ho ho! Ik wist in augustus van niks, enige apk punt was een kapotte veer achter. Die wist ik.
In november wist ik ook van niks, tot ik er in december over begon dat het gekraak aanhield. Toen werd er gezegd; letterlijk: het kon net door de apk maar moest eigenlijk wel vervangen worden. Je kan er mee doorrijden je hoort metaal op metaal. Dit was 30 december.. afgesproken dat ik in het nieuwe jaar ging bellen. Dat heb ik gedaan. Afspraak staat 4 februari, echter sinds enkele dagen dit stuur gedrag.
Dat ding vervangen/repareren zijn de kosten ook niet, ik wist echter van niets met dit nu als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Mrjraider, dus dit wordt geconstateerd;

De auto is in augustus apk goed gekeurd terwijl men toen al gezien heeft, aldus de beste monteur, dat dat rubber en behoren vervangen moest worden. Hebben ze niet gedaan want het kon nog allemaal net en het zou mij extra geld kosten.

...dus er is met jou helemaal niet overlegd over wat te doen met wat ze hebben vastgesteld en voor jou maar beslist, omdat het extra geld zou gaan kosten? Was je van plan om de auto op te ruimen of zo? Zo niet, het was toch te verwachten dat het binnen korte termijn toch gerepareerd zou moeten worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:19:
@Mrjraider, dus dit wordt geconstateerd;

...dus er is met jou helemaal niet overlegd over wat te doen met wat ze hebben vastgesteld en voor jou maar beslist, omdat het extra geld zou gaan kosten? Was je van plan om de auto op te ruimen of zo? Zo niet, het was toch te verwachten dat het binnen korte termijn toch gerepareerd zou moeten worden?
Intussen heeft de auto de aanschaf prijs gekost.... dus opruimen zodra deze uit elkaar dondert van ellende....

Ik ben NIET geinformeerd over het defect wat nu dus de draagarm(rubber) is.

Ik loop al een jaar met gekraak in de voorzijde van de auto tijdens rijden (zie eerdere comments hier in dit topic). Beide aandrijfassen zijn vervangen en dat heeft het grootste van de klachten verholpen. De apk was geweest. Ding is gekeurd en na een paar weken begon de voorzijde weer lekker te kraken. Ik ben in november weer/boos naar de garage geweest, daar is toen dus geconstateerd dat het gekraak uit de andere aandrijfas komt. Die is toen vervangen.
Helaas, enkele weken later weer kraken en piepen en doen. Dus wéér terug. Beste man zet de auto op de brug en zegt een half uur later tegen mij dat de draagarm rubber toe is aan vervanging. Op mijn vraag waarom dit niet eerder is gedaan werden twee antwoorden gegeven:
- tijdens de apk kon het nog net (al had het al vervangen mogen worden)
- in november was het "probleem" verholpen door de aandrijfas te vervangen
Dit was op 30 december.

Edit: het gaat me er niet om, om ergens de schuld te leggen. Ik had ook een stuk meer voet bij stuk mogen houden. Het gaat me er nu om of dit langere termijn schade tot gevolg kan hebben (volgens mij wel) en nu ik dat weet onderneem ik morgen om 8:30 actie door voor de deur te gaan staan met de auto ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mrjraider op 23-01-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:08
Hoi, ik kom hier even binnenvallen.

Ik ben een kennis aan het helpen geweest met de configuratie van een nieuwe Renault Megane Grandtour 140 TCE, maar we struikelen over de automaat, mijn advies is steeds, een goede automaat is zijn geld waard, een slechte blijf je beter ver van weg. Met die van Renault heb ik nooit gereden. De meerprijs is bijna 2.000 EUR. Waarschijnlijk draait het uit op een testrit maar ik wou hier al even polsen.

Dus, zijn er hier mensen met een recente Renault met EDF automaat? Hoe bevalt die?

[ Voor 4% gewijzigd door Darks op 24-01-2020 12:07 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:14
Dat is denk ik de 7-traps? Ik heb zelf de 6 traps en daar heb ik gemengde gevoelens over. Voorop gesteld het is een automaat en voor mij 100x fijner dan met de hand. Tijdens normaal gebruik niks aan het handje, rijdt soepel en ook het wegrijden is geen probleem. Alleen heeft hij zo zn nukken. Soms veel toeren bij wegrijden met weinig gas > slippende wielen (dat is wel akward soms als het niet de bedoeling is). Of dat hij de koppeling veel laat slippen in sommige situaties. Ik bedoel dit niet te nagatief, want ik denk dat de handbak van Renault ook heel gemiddeld is. Ik zou nog steeds voor de EDC kiezne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
JohnR schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:29:
Een long shot, maar ik rij sinds september in een Renault Wind, waarvan soms de kofferbak niet open (of dicht) wil. Ik zou gokken op ergens een draadbreukje of iets dergelijks maar dat lijkt me vrij lastig opsporen. Doormeten is namelijk wat lastig als ie dicht is.

Weet iemand of er ergens een truc is om toch in de kofferbak te komen als ie niet open wil?
Ik heb een Grande Punto gehad en die stond er ook om bekend, de draadbreuk zat vaak in de rubberen flexibele slang die vaak langs één van de scharnieren loopt. Hoe je hem open maakt...tja, vaak zie je dat er ergens iets verstopt, maar dat antwoord kan ik je ook niet geven....

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:25
Dwazer schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:14:
[...]

Kun je de locatie van het geluid herleiden? :)
Anders wordt het echt glazenbol werk :')
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand hier een werkende glazen bol zou hebben ;) :+ Als ik het zou moeten beperken tot iets, dan lijkt het nog het meeste op dat er iets met de uitlaat is(te strak vast zit ofzo). De garage heeft echter niks gevonden hieraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Donderdag avond was de uitlijning zoek, gas geven resulteerde in links diagonaal de weg over. Soms werd ik ineens naar rechts getrokken en werd het stuur uit de handen gerukt omdat de wielen ineens wat anders bedachten. Met geknepen billetjes de avonddienst gedaan en vrijdag ochtend om 8:00 uur bij de garage.
Monteur reed mee en schrok van het weggedrag en benoemde dat waarschijnlijk de fuseekogel de geest had gegeven door een versleten draagarm.
Mocht er niet meer mee rijden :+
Vrijdag middag de auto weer opgehaald en inderdaad; draagarm stuk die is compleet vervangen en de fusee kogel is vervangen want die was ook stuk gegaan :X
255 eu ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Mrjraider schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:25:
[...]

Donderdag avond was de uitlijning zoek, gas geven resulteerde in links diagonaal de weg over. Soms werd ik ineens naar rechts getrokken en werd het stuur uit de handen gerukt omdat de wielen ineens wat anders bedachten. Met geknepen billetjes de avonddienst gedaan en vrijdag ochtend om 8:00 uur bij de garage.
Monteur reed mee en schrok van het weggedrag en benoemde dat waarschijnlijk de fuseekogel de geest had gegeven door een versleten draagarm.
Mocht er niet meer mee rijden :+
Vrijdag middag de auto weer opgehaald en inderdaad; draagarm stuk die is compleet vervangen en de fusee kogel is vervangen want die was ook stuk gegaan :X
255 eu ;w
Ja leuk is dat heh... Mijn allereerste autootje, een polo, vond het nodig om in de ochtendspits op de Lekbrug bij Vianen ineens 2 banen naar links te schieten. SLIK. Ik heb hem toch mooi na werk de 30km naar huis achterop een sleepwagen laten rijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
Darks schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:07:

Ik ben een kennis aan het helpen geweest met de configuratie van een nieuwe Renault Megane Grandtour 140 TCE, maar we struikelen over de automaat, mijn advies is steeds, een goede automaat is zijn geld waard, een slechte blijf je beter ver van weg. Met die van Renault heb ik nooit gereden. De meerprijs is bijna 2.000 EUR. Waarschijnlijk draait het uit op een testrit maar ik wou hier al even polsen.

Dus, zijn er hier mensen met een recente Renault met EDF automaat? Hoe bevalt die?
Sinds vorige week ben ik de eigenaar van een Megane Grandtour tce 140 edc. De wagen is weliswaar 1 jaar oud maar mijn ervaring is dus zeer beperkt.

Dit is mijn eerste Renault en eerste automaat. De enige ervaringen die ik had met automaat was 15 jaar geleden 1 dagje rijden met een Renault Espace III 3.0 V6 en ongeveer 5 jaar geleden een paar dagen met een eerste generatie Ford C-Max, als ik het mij goed herinner een 1.6i. De eerste had ik goede herinneringen aan, de tweede minder goede. Niks tegen Ford, de meest betrouwbare wagen die ik ooit heb gehad was een Focus en de meest fijne om mee te rijden een S-Max 2.0 tdci. Maar de combinatie van die automaat en die motor was echt niks voor mij.

Ik twijfelde dus wat betreft een automaat en heb zowel de Megane tce 140 edc als een handgeschakelde Megane dci 115 proef gereden. En van de laatste konden de motor en de handbak mij niet overtuigen. Mijn vorige wagen was trouwens een Mazda 6 2.0 diesel 140 pk die dus een pak meer koppel had. De tce 140 edc daarentegen kwam mij een pak vinniger over dan de dci 115 ondanks dat deze nog minder koppel heeft. En aangezien de tce 140 edc toevallig ook een Bose uitvoering was met leukere velgen, was de keuze snel gemaakt ;)

En ik moet zeggen dat ik na een week rijden dat nog steeds met een glimlach doe. Al kan ik mij ook vinden in het commentaar van @L-VIS; namelijk af en toe slippende wielen bij het vertrekken. Wat vervelend is. Maar ik vraag me af of dat aan de automaat ligt of dat het iets typisch is voor die 'kleine' turbomotoren. Mijn vriendin heeft namelijk een Peugeot met 1.2 benzineturbomotor en ook daarmee vertrek ik af en toe slippend zonder dat het de bedoeling is. Verder reageert de automaat soms ietwat traag. En volledig volgas geven is ook niet aan te raden omdat de automaat dan niet wil opschakelen, dat zal ook wel iets typisch aan een automaat zijn. Of ik doe iets verkeerd. Daar heb ik mijn rijstijl toch wat moeten op aanpassen :P Als ik nu toch eens volgas wil geven dan schakel ik momenteel manueel op. Dat werkt best goed.

Ik durf nu al bijna zeggen dat ik nooit meer een handbak wil voor mijn huidige dagelijks verkeer :D Zeker in het drukke verkeer is dit een grote verademing en de Megane rijdt en schakelt erg soepel en zuinig.

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 29-01-2020 07:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00

Meneer aard

Porsche rulez!

De 115 DCI is gewoon te slap voor deze auto om echt soepel te kunnen rijden. Wellicht dat een 7 traps EDC iet wat meer comfort oplevert i.v.m. verdeelde ratio`s over de versnellingen.
Wat je in de handbak terug ziet is dat de 1e 3 versnellingen echt kort zijn. Onder de 2000 toeren wil die niet lekker versnellen, zeker vanaf stationair tot 1200 toeren zit er helemaal geen trekkracht in.

Ik heb in middels verschillende varianten van de megane gereden (leen auto) van een 130Tce tot een 160Tce en de laatste is gewoon een stuk meer comfort. Allen waren handgeschakeld.
Nu is het ook net maar wat je gewend bent, en natuurlijk zijn het geen scheurijzers maar wanneer is een motor te licht voor een auto? Hier in Nederland zou je voldoende moeten hebben aan die 115Dci maar je hebt echt niks over.

Ben benieuwd wat het motoren gamma doet van de Megane en Talisman. Sprak laatst een verkoper, Q2 2020 komt er een facelift voor de Talisman en de Megane zou ook volgen. Ook het motoren gedeelte zal worden aangepakt, door andere EU regels heeft downsizing geen verder nut meer en zal men toch weer terug vallen op de 1.8 en 2.0 diesel die in de Talisman liggen.
Hij wist niet of de 1.8 naar de Megane zou komen, waarop ik hem opmerkte dat het gamma in de Golf en o.a. nieuwe octavia uitgebreider is, dat ze wellicht daar ook terrein op kunnen winnen.

Tevens ben ik erg benieuwd wat de hulprijsystemen gaan doen in zowel de Megane als Talisman. In wezen hoeven ze bij een facelift niks te wijzigingen, maar ook daar zouden ze plank mis slaan t.o.v. de concurrentie. Wettelijke rijhulpen zijn enkel van toepassing bij een nieuw model.

Heb de Talisman nog steeds in de top 5 staan als opvolger van de megane.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
JohnR schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:29:

Vrijwel zeker: de bediening van het kofferbak slot (het zwarte knopje onderaan de klep) is lek en daar zit vocht in. Bekijk hem maar eens goed, zit vast een scheurtje in. Kost +/- 20 euro en is 10 minuten werk om te vervangen.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61dHQzIZSBL._SY550_.jpg
Bouke-p schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:44:

Kan ook iets echt heel simpels zijn als de sierlijst van de voorruit die los zit of een raamrubber, dat zijn eenvoudige dingen die je makkelijk kan uitsluiten (even af tapen).
Darks schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:07:

Worden gemaakt door Getrag (Magna geheten sinds 2018) en zijn kwalitatief prima bakken. https://www.magna.com/pro...dual-clutch-transmissions
In het rijden ook niet verkeerd maar besef wel dat het gewoon gerobotiseerde dubbel plaat koppelingen versnellingsbakken zijn en geen traditionele automaat met planetair stelsel. Daarmee heb je dus af en toe de al hierboven genoemde "nukken", die je met een traditionele automaat niet zal hebben. Afhankelijk van hoe goed de software is zal dat meer of minder opvallen. In elk geval ik zou er niet ver van weg blijven ;) Als je kennis veel file rijdt is het waarschijnlijk zelfs een no brainer. Maar alles is subjectief en een testrit is het beste advies wat we je kunnen geven.

@Mrjraider Dat is inderdaad het gedrag wat je krijgt bij versleten draagarm rubbers en voelt heel erg raar. Het is erg bijzonder dat ze je daar mee hebben laten doorrijden, dat kan eigenlijk niet...

@L-VIS De handbakken van Renault zijn tegenwoordig bovengemiddeld, zeker de ND0 en PK4 (beiden ontwikkeld in samenwerking met Nissan).

@Meneer aard Op zich mee eens dat de Dci 110/115 wat te licht zijn voor de Megane/Talisman. Aan de andere kant is het ook maar net wat je gewend bent. Er rijden hele volksstammen in zowel de megane 3 als megane 4 met de 110 dci en zo lang je geen haast hebt rijdt het gewoon prima. Een 1.5 dci die geen koppel heeft tussen stationair en 1250 toeren is iets mis mee trouwens, een 1.5 dci heeft vanaf 1000 toeren 120 Nm koppel. De 1.3 TCe heeft bij 1000 toeren 100 Nm beschikbaar.

De 1.6 Diesel is inderdaad vergroot naar 1.7 (niet 1.8) en beschikbaar als 120 en 150 pk, weliswaar i.c.m. AdBlue maar dat mag de pret niet drukken. Ook de 2.0 is gelukkig weer leverbaar met 200 pk, super fijne motor die gelukkig dankzij WLTP weer levensvatbaar is 8)

Inderdaad te hopen dat deze motoren in NL leverbaar worden in de Megane, ik ga er wel van uit. In bijvoorbeeld de Scenic is de 1.7 dci al te bestellen in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

RvL

melcon schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:23:
[...]
@Meneer aard Op zich mee eens dat de Dci 110/115 wat te licht zijn voor de Megane/Talisman. Aan de andere kant is het ook maar net wat je gewend bent. Er rijden hele volksstammen in zowel de megane 3 als megane 4 met de 110 dci en zo lang je geen haast hebt rijdt het gewoon prima. Een 1.5 dci die geen koppel heeft tussen stationair en 1250 toeren is iets mis mee trouwens, een 1.5 dci heeft vanaf 1000 toeren 120 Nm koppel. De 1.3 TCe heeft bij 1000 toeren 100 Nm beschikbaar.

[...]
Inderdaad, voor 'normaal gebruik' in Nederland heb ik de 110dCi altijd toereikend gevonden. Ook tijdens tripjes met de caravan heb ik het als een prettige motor ervaren, waarbij is wel op moet merken dat ik niet zo'n hele zware caravan heb. Ik heb 3 auto's met de K9K gehad: Megáne met 110pk/240Nm, Mégane met de nieuwere 110pk/260Nm en nu (nog) een Kadjar met 110pk/260Nm.

Versnellingsbakverhoudingen doen ook een hoop. De eerste Mégane had kortere overbrengingen dan de tweede, die vanwege de 14% bijtelling lange bakverhoudingen had. De Kadjar zit daar een beetje tussenin.

Maar, je moet hem wel op stoom houden vind ik. Hij heeft voor z'n inhoud wel behoorlijk wat trekkracht onderin, maar echt snel is hij niet als je het nieuwe rijden toe wil passen.

Ik merk bij de Kadjar nu wel dat hij steeds 'langzamer' begint te reageren als ik het gas indruk, alsof de turbo meer tijd nodig heeft om op te spoelen. Zeker na opschakelen is dat merkbaar. Zal ook wel aan de 'ouderdom'/kilometerstand (180k+ km) liggen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@RvL Waarschijnlijk een klein lekje in de intercooler of het traject tussen turbo en inlaat, dan duurt het langer voor de turbo voldoende druk opbouwt. Ik persoonlijk vind de 1.5 Dci ook gewoon toereikend en inderdaad erg prettig. Overigens heb ik hem nooit zelf in een zware auto gehad (wel genoeg mee gereden). In een Clio 4 (de dci 110) is het zelfs een bijzonder prettige motor en meer dan toereikend. Maar dat komt uiteraard door het verschil in gewicht en dat ze de bak 1 op 1 overgenomen hebben uit de Megane 4 (incl. verhoudingen) en deze dus relatief kort zijn voor z'n lichte auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

melcon schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:23:
[...]

Vrijwel zeker: de bediening van het kofferbak slot (het zwarte knopje onderaan de klep) is lek en daar zit vocht in. Bekijk hem maar eens goed, zit vast een scheurtje in. Kost +/- 20 euro en is 10 minuten werk om te vervangen.
[Afbeelding]
Thanks! Ik ga er vanavond gelijk naar kijken

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 23:09
Heb al wat rondgekeken maar niks kunnen vinden, misschien hebben jullie een idee.

Ik heb een Renault Megane Estate 2017 Via zakelijke lease. Nu merk ik dat de achteruitrijcamera erg vatbaar is voor vuil en regen.
Op het moment dat het regent loopt de regen over de camera en druppelt het dan naar beneden. Vuil blijft dus op de camera hangen.

Ik hoopte dat er een oplossing was, bijvoorbeeld een 3-d geprint kapje welke er over heen te klikken is maar ik kan tot nu toe niks vinden. Hebben jullie misschien een idee?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
TerrorSource schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:07:
Heb al wat rondgekeken maar niks kunnen vinden, misschien hebben jullie een idee.

Ik heb een Renault Megane Estate 2017 Via zakelijke lease. Nu merk ik dat de achteruitrijcamera erg vatbaar is voor vuil en regen.
Op het moment dat het regent loopt de regen over de camera en druppelt het dan naar beneden. Vuil blijft dus op de camera hangen.

Ik hoopte dat er een oplossing was, bijvoorbeeld een 3-d geprint kapje welke er over heen te klikken is maar ik kan tot nu toe niks vinden. Hebben jullie misschien een idee?
Kapje zal niet veel helpen, het meeste vuil is nl opspattend vuil vanaf de weg. Wat ik zelf altijd doe is na elke rit met de vinger over de lens gaan.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
TerrorSource schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:07:

Gekscherend gezegd:

YouTube: Nano Anti-fog Waterproof protective PET film for Rearview mirror - G...

Zou dat een oplossing kunnen zijn? Een soort 'film' over de lens plakken waar water geen "grip" op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb tijdelijk een Renault Clio Station (laatste model vermoed ik) waar Android Auto op zit.

Echter, de Clio heeft zó weinig fysieke knoppen dat ik één ding niet uit kan vogelen:
Hoe krijg ik het voor elkaar om Android auto op m'n scherm te toveren, maar de radio van de MediaNav kan gebruiken?
Hij schiet nu default naar Android Auto geluid en speelt meteen m'n Spotify af. Op zich niet erg, maar wil graag radio luisteren af en toe.

Ik heb op m'n stuur alleen knoppen voor Cruise Control (+/- en R/0) en een Assistentknop.
Bij de console is er slechts één knop: de aan/uit van de computer...

Iemand hier die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutger schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:59:
Ik heb tijdelijk een Renault Clio Station (laatste model vermoed ik) waar Android Auto op zit.

Echter, de Clio heeft zó weinig fysieke knoppen dat ik één ding niet uit kan vogelen:
Hoe krijg ik het voor elkaar om Android auto op m'n scherm te toveren, maar de radio van de MediaNav kan gebruiken?
Hij schiet nu default naar Android Auto geluid en speelt meteen m'n Spotify af. Op zich niet erg, maar wil graag radio luisteren af en toe.

Ik heb op m'n stuur alleen knoppen voor Cruise Control (+/- en R/0) en een Assistentknop.
Bij de console is er slechts één knop: de aan/uit van de computer...

Iemand hier die mij kan helpen?
Hmm, van welke bouwjaar is jouw wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Hmm, van welke bouwjaar is jouw wagen?
Datum eerste toelating is 28-10-2019 dus ik vermoed 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Rutger De Android Auto app even starten terwijl deze niet gekoppeld is aan de auto.
Dan kun je naar instellingen en daar kun je instellen dat er niet automatisch spotify afgespeeld moet worden (Media automatisch hervatten) wanneer er gekoppeld wordt met de auto. MediaNav heeft geen fysieke home knop zo als R-Link begrijp ik? Via R-Link kun je Android Auto tijdelijk op de achtergrond zetten door de fysieke home knop in te drukken en daarna radiozender te kiezen en daarna klik je AA gewoon weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Niet online
melcon schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:35:
@Rutger De Android Auto app even starten terwijl deze niet gekoppeld is aan de auto.
Dan kun je naar instellingen en daar kun je instellen dat er niet automatisch spotify afgespeeld moet worden (Media automatisch hervatten) wanneer er gekoppeld wordt met de auto. MediaNav heeft geen fysieke home knop zo als R-Link begrijp ik? Via R-Link kun je Android Auto tijdelijk op de achtergrond zetten door de fysieke home knop in te drukken en daarna radiozender te kiezen en daarna klik je AA gewoon weer aan.
Thanks voor je antwoord!
Nee er is maar één fysieke knop: de draai-/duw knop voor het volume en aan/uit zetten van het systeem.

Ik heb het gisteren uiteindelijk met een 'workaround' voor elkaar gekregen: telefoon koppelen, maar niet meteen AA starten, maar gewoon radio aanklikken. Dan blijft hij radio afspelen wanneer je wel naar de AA omgeving gaat. Wellicht dat media automatisch hervatten al uitstaat in m'n instellingen. Wel goede tip, ga ik sowieso nog even een keer bekijken.

Zit je nog wel met het probleem dat als je naar je AA audio (Spotify) switcht, dat de enige manier om terug naar radio te gaan is je telefoon loskoppelen en opnieuw beginnen.
Daarnaast dat je dus niet kunt zien of kiezen naar welke radiozender je switcht, omdat de AA overlay er volledig overheen zit, zonder dat je daar uit kunt komen.
Geen wereldschokkende problemen, maar slechts een slight inconvenience ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is dan inderdaad wel een nadeel van MediaNav, aan de andere kant hartstikke mooi natuurlijk dat er gewoon AA op zit op de instap navigatie/radio :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafzwaan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-08 09:48
Je kunt in het menu van android auto drukken op afsluiten/terug naar Renault. Ik zal vanmiddag kijken hoe het echt heet maar die optie is er.

EDIT: in het menu is het Sluiten met het Renault logo.

[ Voor 18% gewijzigd door olafzwaan op 06-02-2020 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

In de lijst van apps bij AA staat een 'Renault' app waarmee je terug gaat naar de basis interface.
Zo werkt het tenminste bij R-Link (1)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c

m0c

Begrijp ik dat de Clio 4's behalve met het "oude" MediaNav en R-link/R-link Evolution ook met Medianav Evolution V2 (linux) uitgerust kunnen zijn? Is daarmee het onderstaande lijstje volledig?

MediaNav (LG, WinCE)
MediaNav Evolution (LG, WinCE)
R-link1 (Tomtom, linux)
R-link1 Evolution (Tomtom, linux)
MediaNav Evolution V2 (linux) (producent?)

Hoe zit het met de hackbaarheid van deze systemen? Ik heb in mijn Rlink1 Evolution (bouwjaar nov. 2017) via ddt4all wat spulletjes kunnen enablen (o.a. AA en MirrorLink) en via een wat uitgebreidere hack ook de RS Monitor in kunnen schakelen, maar linux console toegang is voorzover ik weet nog niemand gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Volgens mij is je lijstje helemaal juist. Is er geen mogelijkheid tot het solderen van een RS232 aansluiting op de print om zo console toegang te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c

m0c

Was het maar zo eenvoudig ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Dank @melcon, je tip over die bediening van de achterklep was de goede. Ding is vervangen en sindsdien geen probleem meer gehad

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:43:
In de lijst van apps bij AA staat een 'Renault' app waarmee je terug gaat naar de basis interface.
Zo werkt het tenminste bij R-Link (1)
Kom inderdaad vandaag even terug dat ik een icoontje in het 'homescreen' van Android Auto had gevonden in de vorm van het Renault logo en de text 'Exit'. Had deze gemist, dan was ik er iets eerder achter gekomen :+
Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik heb een Renault Megane ST uit 2018 met het kleinere normale scherm, dus niet het Tesla look-a-like scherm. Ik heb Android auto een tijdje gebruikt maar krijg het nu niet meer voor elkaar. Ik heb versie 5.0.500224 en op de telefoon kan ik android auto goed opstarten. Met diverse USB kabels geprobeerd in de auto. Telefoon laad wel op, maar het Android auto icoontje komt niet in beeld.

Iemand een Idee?

Heb een Huawei P20 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c

m0c

@NL_Scratch Ik kreeg op een gegeven moment hetzelfde probleem en ik weet inmiddels dat het aan mijn telefoon ligt. Als anderen hun telefoon (met daarop AA) in mijn auto (Clio uit 2017 met R-Link 1) aansluiten werkt alles probleemloos.

Wát er precies aan m'n telefoon mankeert weet ik nog niet. Tips/ideeën zijn welkom. Voorlopig heb ik AA eraf gegooid, totdat ik zin heb om het uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
m0c schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:23:
@NL_Scratch Ik kreeg op een gegeven moment hetzelfde probleem en ik weet inmiddels dat het aan mijn telefoon ligt. Als anderen hun telefoon (met daarop AA) in mijn auto (Clio uit 2017 met R-Link 1) aansluiten werkt alles probleemloos.

Wát er precies aan m'n telefoon mankeert weet ik nog niet. Tips/ideeën zijn welkom. Voorlopig heb ik AA eraf gegooid, totdat ik zin heb om het uit te zoeken.
heb verschillende kabels geprobeerd, maar geen verschil.
daarnaast een Android auto variant gepakt van augustus 2019 toen die het nog wel deed, maar ook dat helpt niet. Ben erg benieuwd wat er nog aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@NL_Scratch Ik heb net even gegoogled en blijkbaar zijn er heel wat problemen met Huawei en Android Auto, en niet alleen bij Renault. Geen goed nieuws, ik heb ook een Huawei P20 Pro... Hopelijk brengt Android 10 de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
D-Three schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:21:
@NL_Scratch Ik heb net even gegoogled en blijkbaar zijn er heel wat problemen met Huawei en Android Auto, en niet alleen bij Renault. Geen goed nieuws, ik heb ook een Huawei P20 Pro... Hopelijk brengt Android 10 de oplossing.
Jammer alleen dat dat nog even duurt :( :
https://www.androidplanet...-android-10-update-maart/
De Duitse tak van Huawei laat via het officiële Twitter-account weten dat de P20 Pro in maart een Android 10-update krijgt. Het zou vervolgens tot vier weken kunnen duren voordat iedere gebruiker de nieuwste versie heeft ontvangen. Het is onduidelijk wanneer de update vervolgens voor Nederlandse gebruikers verschijnt, maar mogelijk gebeurt dit kort na de release in Duitsland.
Andere vraag:
Heeft er iemand ervaring met het 'vervangen' (Lees: opleuken) van de dashboard verlichting bij de wat oudere Clio's?

Ik heb een Clio 3 uit 2007 (die met het 'rode' dashboard licht):

Afbeeldingslocatie: https://bparts-eu.s3-eu-west-1.amazonaws.com/ftp/azor_2/000/000/393/000000393388.jpeg

Maar zou het wel tof vinden om dit aan te passen naar een rood/wit combi, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://aws-cf.caradisiac.com/prod/photos/2/6/0/1182260/4607650/big-4607650cb5.jpg?v=6

Setje wat ik gevonden heb online, is niet eens heel gek qua prijs.

Zijn die gemakkelijk te vervangen?
ben heus wel handig, maar als ik een nieuwe config in de auto moet flashen, pas ik er wel voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:54
Mijn '02 Renault Mégane komt net terug van de garage i.v.m. een "situatie-afhankelijk" te hoog stationair toerental. Er is geen oorzaak gevonden.

Nu is afgesproken dat ik eerst zelf de stappenmotor vervang om te kijken of dat helpt.

On-line kan ik zo een exemplaar bestellen:
https://www.auto-onderdel...astregelklep-luchttoevoer

Alleen: er zit een enorm prijsverschil tussen de merken... van 10 euro tot 100 euro :o Zijn de goedkopere exemplaren ook bruikbaar (OEM nummer klopt) of moet het echt een A-merk zijn?

Ik ga ervan uit dat ik 'm niet meer terug kan sturen als 'ie gemonteerd is geweest, dus vind het eigenlijk zonde om een VDO van €60 te bestellen als straks blijkt dat dat het probleem niet oplost (en die kans is er goed) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik mag gaan klussen, mijn licht links voor is kaduuk zag ik vanmiddag. Zal kijken of dit via de wielkast wil en anders, had ik al gelezen, mag ik gaan klussen :+ Megane II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
D-Three schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:21:
Ik merkte dat mijn kabeltjes niet fijn in de telefoon gingen.
Telefoon deed wel gewoon opladen, maar niet snel laden.
Nu heb ik met een naald behoorlijk wat stof en rotzooi uit de connector ingang gehaald.
De kabel gaat er nu verder in en ook het snelladen werkt weer.

En ook Android Auto werkt weer :) oftewel er zat dus rommel in mijn telefoon, waarbij de kabel waarschijnlijk niet goed contact maakte.
Vanwege het feit dat de telefoon wel wou opladen had ik het dus niet direct hierin gezocht... maar het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Josefien Je kan uiteraard gewoon die van een tientje proberen, mocht dat het probleem oplossen zet je er een fatsoenlijke in. (Of je rijdt door tot het probleem terug komt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Laatst online: 21:04
Weet iemand of je in R-link 2 het venster kan uitzetten als je scrolt in je muziek? Vervelend als je Android Auto gebruikt in combinatie met Spotify / Google Maps. Ik wil niet dat R-link een scherm toont met het volgende nummer in de lijst.

Kan niets vinden in dit topic. Hoop ook dat de vraag duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 12:12
Na het zien van dit filmpje begint het weer te kriebelen. Ik wil nu toch echt af van het Carminat systeem in m'n Laguna Coupe.

Na de IOS 13 update werkt ook m'n Bluetooth niet meer naar behoren, A2DP heb ik een soort van werkend met een Audioquest Beetle maar dan weer geen stuurbediening. Het is het allemaal gewoon net niet.

Nu ik zie dat het toch mogelijk is om dit werkend te maken in een Laguna is m'n vraag of er iemand hier actief is die weet wat de technische verschillen zijn tussen de Tomtom en de Carminat? Voor de Carminat kom ik namelijk geen decoders tegen die de stuurwielbediening werkend kan maken.

Voor ik 400 € spendeer wil ik natuurlijk wel weten wat wel en niet mogelijk is :P .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:32
@pretpik Ik heb bij mijn Mégane 3 de TomTom carminat vervangen voor R Link. Het werkt op zich prima. Als je een beetje handig bent kan je een verloopkabel maken met wat stekkers van AliExpress. Ik heb de elektrische schema's eventueel wel voor je.
Zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
perslucht schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:29:
@pretpik Ik heb bij mijn Mégane 3 de TomTom carminat vervangen voor R Link. Het werkt op zich prima. Als je een beetje handig bent kan je een verloopkabel maken met wat stekkers van AliExpress. Ik heb de elektrische schema's eventueel wel voor je.
Zo heb ik het ook gedaan.
Dat is het precies het probleem. Voor de Tomtom systemen zijn genoeg alternatieven en is er veel info te vinden. In mijn auto zit het oude Carminat DVD systeem met het Bose geluidssysteem.

In mijn dashboardkastje zit dus deze unit:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/8bwAAOSwrAxdy9SM/s-l500.jpg

En mijn dashboard heeft deze radio met bijbehorend scherm:

Afbeeldingslocatie: https://www.voorraadmodule.nl/i/T8ggchZ7mt7aZUv21_Lo_dijFlq3iD_gk5IVCwhRemQ=/Renault-Laguna-Coupe-3-5-V6-AUT-240PK-Leder-Xenon-BOSE-NAP-15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:32
@pretpik Er zijn ook mensen (op drive2.ru) die het veel drastischer aanpassen. Ze vervangen namelijk de complete kabelboom die achter het dashboard loopt. Maar daar moet je maar net zin in hebben en je zal wat sloperijen af moeten gaan op zoek naar de juiste kabelboom.
Ik kan wel wat schema's voor je opzoeken. Ik denk dat je een heel eind kan komen als je zelf een verloopkabel maakt. Dan laat je de originele bedrading intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
perslucht schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:41:
@pretpik Er zijn ook mensen (op drive2.ru) die het veel drastischer aanpassen. Ze vervangen namelijk de complete kabelboom die achter het dashboard loopt. Maar daar moet je maar net zin in hebben en je zal wat sloperijen af moeten gaan op zoek naar de juiste kabelboom.
Ik kan wel wat schema's voor je opzoeken. Ik denk dat je een heel eind kan komen als je zelf een verloopkabel maakt. Dan laat je de originele bedrading intact.
Die kabelboom is me dan net even te veel werk 8)7 . Het is m'n enige auto en ik kan ik hem dan ook geen dagen missen.

Zelf een verloopkabeltje maken zonder aan de originele bedrading te knutselen klinkt me een stuk beter in de oren :) . Mocht je tijd hebben dan zou ik de schema's graag ontvangen, mocht je het VIN nodig hebben dan stuur ik die je per DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
pretpik schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:25:
Na het zien van dit filmpje begint het weer te kriebelen. Ik wil nu toch echt af van het Carminat systeem in m'n Laguna Coupe.

Na de IOS 13 update werkt ook m'n Bluetooth niet meer naar behoren, A2DP heb ik een soort van werkend met een Audioquest Beetle maar dan weer geen stuurbediening. Het is het allemaal gewoon net niet.

Nu ik zie dat het toch mogelijk is om dit werkend te maken in een Laguna is m'n vraag of er iemand hier actief is die weet wat de technische verschillen zijn tussen de Tomtom en de Carminat? Voor de Carminat kom ik namelijk geen decoders tegen die de stuurwielbediening werkend kan maken.

Voor ik 400 € spendeer wil ik natuurlijk wel weten wat wel en niet mogelijk is :P .
Dat ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen. Ik ben ook al een tijdje aan het kijken om het carminat systeem te lozen (ik heb de CD versie). Ik zat te denk aan een Joying (https://www.joyingauto.com/android-car-stereo.html) omdat hiervan het scherm d.m.v. een verleng kabel ergens anders te plaatsen is als de HU zelf (wat vrijwel een vereiste is in de Laguna gezien de beperkte ruimte achter het scherm).

Maar wat die gozer in het filmpje gedaan heeft door kant en klaar megane 3 systeem te pakken (https://caraudioexpert.nl...200-android-8.0-wifi-dab/) is natuurlijk veel slimmer, gezien al die "maskers" voor de schermen gelijk zijn voor alle modellen. Gewoon de kap ditchen, scherm inbouwen, radio inbouwen en gaan met die banaan met ook nog werkende stuurbediening.

Het grootste nadeel voor jou is dat bij de DVD navigatie de HU in de kofferbak zit (!), wat onder het scherm in je dashboard zit is geen radio maar alleen de wisselaar + bediening v/d radio. Op zich geen ramp, je kan de bekabeling vanuit de kofferbak terug trekken en het geheel inbouwen op de plek van de wisselaar (eventueel de kabels inkorten).

Je kan natuurlijk ook gewoon eens bij een car audio shop langs gaan en eens opvragen wat het kost om het te laten doen. Zal uiteraard een prijskaartje aan zitten maar heb je er geen zorgen van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Hallo allemaal,

het heeft even geduurd, maar hier zijn ze dan.
de foto's van mijn Renault Mégane - 1.2 TCe Série Signature Exclusiv

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gyDDBXW/IMG-20200124-163846-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0K128Tk/IMG-20200124-163946-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/d0zB2S1/IMG-20200124-163855-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CsXTM3x/IMG-20200124-163933-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CnNY9LW/IMG-20200124-163952-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Z1J3Mb8/IMG-20200124-164014-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TrxYLBp/IMG-20200124-163906-2.jpg

ik ben er super blij mee, elke keer als ik er naar toe loop en instap heb ik weer een klein geluksmomentje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
melcon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:27:
[...]

Het grootste nadeel voor jou is dat bij de DVD navigatie de HU in de kofferbak zit (!), wat onder het scherm in je dashboard zit is geen radio maar alleen de wisselaar + bediening v/d radio. Op zich geen ramp, je kan de bekabeling vanuit de kofferbak terug trekken en het geheel inbouwen op de plek van de wisselaar (eventueel de kabels inkorten).

Je kan natuurlijk ook gewoon eens bij een car audio shop langs gaan en eens opvragen wat het kost om het te laten doen. Zal uiteraard een prijskaartje aan zitten maar heb je er geen zorgen van.
Volgens mij zit het DVD gedeelte m'n dashboardkastje, tenminste daar voer ik een DVD in van V32 van Carminat.

En ik zit niet op Tweakers om vervolgens langs een Car Audio zaak te gaan :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@pretpik Ja klopt, de wisselaar zit onder je scherm, de DVD speler in je dashboardkastje en de HU zelf zit in de kofferbak :) Hangt er vanaf wat je tweak gebied is natuurlijk :P Ik denk overigens dat dit goed te doen is gezien het stekkergewijs plug and play is maar ik zou er minimaal een dag voor uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Binnekort komt mijn (naja onze) nieuwe Renaut Megane. Als onderdeel van een bepaald pakket zit er ook key-less entry in. Nu lees ik daar vandaag toevallig nogal wat horrorverhalen over met betrekking tot diefstal.

We hebben een sleutelrekje net achter de deur, de auto staat daar ongeveer 5 meter vandaan als we dicht bij huis kunnen parkeren.

Ik kan nergens vinden of je key-less entry uit kunt schakelen. Alleen dat je het tijdelijk kunt overrulen door de knopjes te gebruiken op de card.

Is dit nu echt iets om me zorgen over te maken of zijn het vooral spookverhalen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:20
Nou, mijn lease Megane heeft ook last van wat nukken de laatste tijd;
- Massagestoel die na 1x niet meer aangezet kan worden (enkel na opnieuw starten van de auto)
- Achteruitrijcamera die veel te laat aangaat en uitgaat, waardoor ik al geparkeerd sta als de camera aanstaat en de PDC veel te laat reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Keyless entree uitzetten zou je aan de dealer moeten vragen, er zitten op het pasje wel knopjes voor open/dicht/licht aan/kofferklep.
Ik bewaar mijn sleutel/pasje in een metalen kistje om het signaal te blokkeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L-VIS
Khaelos schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:13:
Keyless entree uitzetten zou je aan de dealer moeten vragen, er zitten op het pasje wel knopjes voor open/dicht/licht aan/kofferklep.
Ik bewaar mijn sleutel/pasje in een metalen kistje om het signaal te blokkeren
Bij nieuwere Renaults kun je dit ook via het Multimedia uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Mijne is uit 2018 dus zal eens kijken of ik heb kan vinden.. hebben anderen trouwens ook last van dat de start-stop functie er erg lang over doet om überhaupt te werken?
Krijg steeds een A met Streep er doorheen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
melcon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:55:
@pretpik Ja klopt, de wisselaar zit onder je scherm, de DVD speler in je dashboardkastje en de HU zelf zit in de kofferbak :) Hangt er vanaf wat je tweak gebied is natuurlijk :P Ik denk overigens dat dit goed te doen is gezien het stekkergewijs plug and play is maar ik zou er minimaal een dag voor uit trekken.
Ik heb hem besteld na lang wikken en wegen. Ik houd jullie op de hoogte, met een beetje geluk kan ik dit aankomend weekend testen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Khaelos schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:54:
Mijne is uit 2018 dus zal eens kijken of ik heb kan vinden.. hebben anderen trouwens ook last van dat de start-stop functie er erg lang over doet om überhaupt te werken?
Er zijn een heleboel voorwaarden verbonden aan het automatisch stoppen van de motor. Dit zijn zaken zoals de batterijspanning, temperatuur van de motor, buitentemperatuur, gevraagde interieurtemperatuur, enz. De exacte parameters verschillen tussen merken en wellicht ook tussen modellen.

Mijn Clio Estate tce 75 doet het niet als de motor nog koud is en minder als het buiten erg koud is. Ook doet hij het minder vaak en minder lang als de lichten branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@SirLenncelot Precies wat L-Vis zegt, je kan het uitzetten in het menu. Daarnaast is de Megane alleen te openen middels de relay hack maar niet te starten. Ik dacht dat de Megane vanaf 2019 of 2020 ook de functionaliteit heeft dat als de kaart x tijd niet bewogen heeft geen signaal meer uit zend (en de auto uberhaupt niet meer te openen is).

@pretpik Nice!! Ik ben wel benieuwd, maak je wat foto's van de inbouw?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 17:26

Convoy

g44p

Zo dan, kom me hier ook melden, a.s. zaterdag deze Talisman Estate Initiale Paris Tce 200 EDC full option afhalen >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ssNq593/Talisman.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Al een geruime periode bijgeluiden in aandrijflijn/ onderstel. Komt overduidelijk van linksvoor.
Soort schrapend/ ratel achtig geluid wat doet vermoeden van een steen tussen de beschermplaat van remschijf of een homokineet.

Al bij de dealer geweest maar op dat moment niet reproduceerbaar. Komt en gaat, koud/warm geen invloed.

Kwam in mijn zoektocht hier op uit:

YouTube: Krakend geluid Mégane

Meer mensen met die ervaring? Begint behoorlijk irritant te worden. Vanmiddag ook weer geruimte tijd; aanremmen bij rotonde, hoor een "klikje" waarna het geluid verschijnt. Dacht ook al aan de rem indicatoren oid, maar dat moet constant zijn.

dec 2018 megane estate 1.5 dci..74K gelopen.

@Convoy ; Mooie auto. Jammer dat ze weinig rij-hulpen aan boord hebben anders was dat voor mij een no brainer als opvolger voor de megane.

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer aard op 03-03-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@Khaelos Mooie velgen, zijn die standaard?
Khaelos schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:54:
Soms werkt het inderdaad niet terwijl ik het wel verwacht maar dat vind ik niet zo vervelend. Vervelender is als het net wel werkt op momenten dat ik het niet wil, bijvoorbeeld als ik stop om in te parkeren.
L-VIS schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:18:
[...]

Bij nieuwere Renaults kun je dit ook via het Multimedia uitschakelen.
Enig idee waar dit staat? Dit heb ik nog niet kunnen vinden.

Wat ik vooral vervelend vind is dat de wagen sluit en de spiegels inklappen als ik langs voor naar de andere kant van de wagen wandel om de dochter uit te halen. Nu wandel ik gewoon langs achter, dan gebeurt dat niet. Of thuis komen, naar de brievenbus wandelen, de wagen sluit en spiegels klappen in. Dan wandel ik naar de voordeur en klappen de spiegels terug uit. Ik vrees dat dit op termijn niet zo goed is voor het mechanisme?

Dat zijn enkele minpunten maar verder ben ik tot nu toe wel erg tevreden van de wagen. :) Tot nu toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Al een geruime periode bijgeluiden in aandrijflijn/ onderstel. Komt overduidelijk van linksvoor.
Soort schrapend/ ratel achtig geluid wat doet vermoeden van een steen tussen de beschermplaat van remschijf of een homokineet.
geen idee wat ik in het filmpje moet horen

Begin van slijtage aan het wiellager? Maar dat zou de garage zelf ook wel kunnen ontdekken.

Toevallig pas nadat de banden gewisseld zijn? Ik had zelf een knarsend geluid in mijn huidige auto nadat ik de winterbanden erop gelegd had, bleek dat een van de schroeven net tegen de remschijf aan kwam. Zelfde schroeven als ik de afgelopen 3 jaar gebruikt heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
@D-Three dat met omlopen voor de kinderen heb ik zelf inderdaad ook.. super irritant.
En over de start-stop, in mijn Opel Astra die ik hiervoor had deed hij het vrijwel meteen, ze zullen bij Renault hier wel strengere eisen aan stellen ofzo.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Meneer aard schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:57:

@Convoy ; Mooie auto. Jammer dat ze weinig rij-hulpen aan boord hebben anders was dat voor mij een no brainer als opvolger voor de megane.
Rijhulp heb ik niet nodig, ik heb een rijbewijs :+

Wat voor een rijhulp mis je persoonlijk als ik vragen mag?

[ Voor 9% gewijzigd door Convoy op 04-03-2020 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
D-Three schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 00:46:
Enig idee waar dit staat? Dit heb ik nog niet kunnen vinden.
Geen idee uit mijn hoofd. Kon het ook niet zo snel vinden in de manual. Ik denk ergens onder menu > voertuig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik had gisteren voor het eerst sinds de megane II in bezit is een melding die ik niet direct thuis kon brengen; bij het aanzetten van de ruitenwissers kreeg ik een “wisautomaat defect” melding. De ruitenwissers deden het anders prima. Tot mijn verbazing gingen de koplampen ook niet meer uit terwijl het een zonnige ochtend was op de A1.
Eenmaal op plaats van bestemming de auto uit en opnieuw op contact en weg melding. Volgens mij waren de sensoren in de war :+
Sinds gistermiddag geen melding meer gezien dus zal we verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Mrjraider schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:15:
Ik had gisteren voor het eerst sinds de megane II in bezit is een melding die ik niet direct thuis kon brengen; bij het aanzetten van de ruitenwissers kreeg ik een “wisautomaat defect” melding. De ruitenwissers deden het anders prima. Tot mijn verbazing gingen de koplampen ook niet meer uit terwijl het een zonnige ochtend was op de A1.
Eenmaal op plaats van bestemming de auto uit en opnieuw op contact en weg melding. Volgens mij waren de sensoren in de war :+
Klinkt als de regensensor, die achter de achteruitkijkspiegel zit gemonteerd :)
Misschien is de lens vuil o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dwazer schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Klinkt als de regensensor, die achter de achteruitkijkspiegel zit gemonteerd :)
Misschien is de lens vuil o.i.d.?
Ik moest die ochtend wel ruiten krabben wellicht dat dat gezorgd heeft voor storing?
Tot op heden is de melding niet terug gekeerd dus allicht was het een eenmalig dingentje..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErmeSloeber
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-01 10:11
L-VIS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:14:
[...]

Geen idee uit mijn hoofd. Kon het ook niet zo snel vinden in de manual. Ik denk ergens onder menu > voertuig...
Je kunt het instellen in het menu onder:voertuig-gebruikersinstellingen en dan handsfreefunctie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NzMnF6u1eW-ZRSb3T83mW7vZZw=/f/image/QfhoHlgafg3EwZyH88oMOjqM.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

L-VIS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:14:
[...]

En anders gewoon hier even kijken O-)

http://r-link2.renault.com/menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Edit: nvm

[ Voor 95% gewijzigd door SirLenncelot op 04-03-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mrjraider schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:15:
Klinkt als vocht, staat er toevallig water in de paravaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Convoy schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:06:
[...]

Rijhulp heb ik niet nodig, ik heb een rijbewijs :+

Wat voor een rijhulp mis je persoonlijk als ik vragen mag?
Ik had wel verwacht, gezien de concurrentie dat er o.a. lane keep assist / pilot assist aanwezig zal zijn.
Mede ook dat de ACC maar werkzaam is binnen een beperkt snelheid range.

Pagina: 1 ... 30 ... 56 Laatste