Een megammel blijft een megammel... een kleine vijf manden terug is mijn auto voor een reparatie en gedoe naar een andere garage geweest. Die gaf mij een offerte van ongeveer de aanschaf kosten van de auto

Met datzelfde papiertje enkele afspraken gemaakt bij mijn eigen garage en tevens de klacht neergelegd dat mijn auto ontzettend tikt, bonkt en kraakt bij sturen en dat de andere garage vertelde dat dit waarschijnlijk beide aandrijfassen zijn die versleten dan wel stuk zijn.
Proef rit gemaakt met de monteur van mijn eigen garage en die deelde de mening maar vond beide aandrijfassen vervangen wat zinloos omdat het geluid maar aan een kant wegkomt. Prima.. wel aangegeven dat het mij verstandiger lijkt beide te doen dan is dat klaar... maar nee hoefde niet want bla bla bla.
Van de week werd ik gek van het rijden, kraken met remmen, wegrijden, sturen en gewoon een drempel pakken. Dus weer terug naar de garage en benoemd. Monteur reed mee, en we waren het terrein nog niet af en hij zei dat we terug mochten want hij had het al gehoord
Auto op de brug en daar kwam hij er achter dat een kantelmotorsteun was gescheurd (goh alweer?) en dat dit gelukkig voor mij de goedkoopste en snelste was om te vervangen. Afspraak gemaakt een een week later de auto afgeleverd bij de garage. Met ma de stad in geweest en afgesproken eind van de dag weer ophalen.
Word ik gebeld om 15:55 uur: meneer het geluid hebben we nog niet kunnen verhelpen maar we denken de andere aandrijfas dus die hebben we uit elkaar gehaald maar we kunnen je auto niet in elkaar zetten want we hebben niet de goede onderdelen binnen....

en ik moest de dag erna gewoon werken..
Na wat geregel en gestress alles kunnen ondervangen en de dag erna eind van de middag de auto opgehaald.
De diagnose:
- Gescheurd veerpootlager (hadden ze met de apk over het hoofd gezien aldus meneer de monteur);
- Kapotte aandrijfas (had inderdaad eerder vervangen moeten worden aldus meneer de monteur)
- Gescheurde motorsteun (originele diagnose)
Omdat ik dus gelijk had en ze een apk afkeur punt over het hoofd hebben gezien heb ik 50% korting gekregen op de arbeid wat mij zo'n 500 euro bespaard
Volgende auto ga ik leasen