Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Weet iemand misschien het volgende...

Ik was zonet even naar de winkel. Mijn rlink2 groot systeem werkte gewoon.
Ik kom terug ik rij weg.. En ik merk dat ik zwart beeld heb. En geen geluid niks....

De aan uit knop reageert ook niet. Vervolgens motor uitgezet en weet aan... En ook niks...

-edit-

Ik kom thuis en vervolgens doe ik de motor uit.. En ik wacht 1a2 minuten en het werkt weer... Apart

Aggressor wijzigde deze reactie 19-08-2019 23:23 (15%)

• Leroy1991
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19-10 11:49
DropjesLover schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:09:
[...]

USB kan voor zover ik weet niet.
Bluetooth spotify vanaf je telefoon werkt prima :)
Dat met de ruitenwisser heb ik nog nooit gehad...
Thx, dan ga ik daar niet eens op zoeken. Wordt het waarschijnlijk een FM repeater aangezien ik volgens mij geen bluetooth heb. Is een standaard radio zonder cd wisselaar of navi systeem.

Ruitenwisser zit hem waarschijnlijk in het type. Bosch is iets forser en daarom raakt hij de A-stijl :/
Is er hier iemand met Bosch flatblades op zijn Megane?

• DropjesLover
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Leroy1991 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Thx, dan ga ik daar niet eens op zoeken. Wordt het waarschijnlijk een FM repeater aangezien ik volgens mij geen bluetooth heb. Is een standaard radio zonder cd wisselaar of navi systeem.

Ruitenwisser zit hem waarschijnlijk in het type. Bosch is iets forser en daarom raakt hij de A-stijl :/
Is er hier iemand met Bosch flatblades op zijn Megane?
Heb ik, bosch aerotwin. 600 en 400mm uit m'n hoofd. Werkt prima.

Een Megane 3 zonder navi? Het waren massaal leasebakken, ik ben er geen enkele zonder tegen gekomen eigenlijk... Heb je een foto van je middenconsole?
De standaard radio heeft wel Bluetooth als het goed is.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Leroy1991
DropjesLover schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:10:
[...]

Heb ik, bosch aerotwin. 600 en 400mm uit m'n hoofd. Werkt prima.

Een Megane 3 zonder navi? Het waren massaal leasebakken, ik ben er geen enkele zonder tegen gekomen eigenlijk... Heb je een foto van je middenconsole?
De standaard radio heeft wel Bluetooth als het goed is.
Ik heb precies dezelfde ruitenwissers, dus dan moet ik toch ff verder zoeken. Denk dat ik de arm mogelijk een tandje verder naar onder kan zetten in zijn startpositie.

Ik weet zeker dat die van mij geen leasebak is. Ben de 2e eigenaar en weet dat hij daarvoor van een particulier geweest is.
Ik heb een Radiosat Classic volgens de gebruikershandleiding. Als ik door de kanalen heen switch kom ik de volgende opties tegen:
FM Radio
Mono CD
Aux
LW Radio
MW Radio

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Leroy1991 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:20:
[...]

Ik heb precies dezelfde ruitenwissers, dus dan moet ik toch ff verder zoeken. Denk dat ik de arm mogelijk een tandje verder naar onder kan zetten in zijn startpositie.

Ik weet zeker dat die van mij geen leasebak is. Ben de 2e eigenaar en weet dat hij daarvoor van een particulier geweest is.
Ik heb een Radiosat Classic volgens de gebruikershandleiding. Als ik door de kanalen heen switch kom ik de volgende opties tegen:
FM Radio
Mono CD
Aux
LW Radio
MW Radio
[Afbeelding]
Da's inderdaad een andere radio. De mijne heeft ook knoppen voor "media" en "telefoon". Jammer dat ie zo kaal is. Misschien kan je zonder al te veel problemen een navigatiesysteem display en radio uit een sloper krijgen? De kaarten updaten naar vandaag kost €70 ofzo

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• empy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-10 20:42

empy

Rijdt rondjes

DropjesLover schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:25:
[...]

Da's inderdaad een andere radio. De mijne heeft ook knoppen voor "media" en "telefoon". Jammer dat ie zo kaal is. Misschien kan je zonder al te veel problemen een navigatiesysteem display en radio uit een sloper krijgen? De kaarten updaten naar vandaag kost €70 ofzo
Dat werkt helaas niet, de kabelboom is fysiek anders en maakt het geen makkelijke ingreep.
Ik heb zelf een Megane 3 estate 1.5 dCi uit 2012 zonder navigatie. Maar wel weer de radio met BT, keyless entry en led DRL.
Oostenrijkse import om nog net de 14% bijtelling te hebben vermoed ik.
Ik moet zeggen dat ik de navi niet mis, ik heb een brodit proclip voor mijn telefoon en gebruik TomTom go om te navigeren. Mijn collega had een megane met navigatie, maar die reageerde veel langzamer en werkte de flitsers en files minder snel bij.

Ik merk alleen wel dat sinds hij de 5 jaar is gepasseerd er steeds meer geluidjes, rammeltjes en kleine defecten bij komen. Nu 206.000 op de teller.

sys specs

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

empy schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

Dat werkt helaas niet, de kabelboom is fysiek anders en maakt het geen makkelijke ingreep.
Oh da's wel jammer dan :/
Ik heb zelf een Megane 3 estate 1.5 dCi uit 2012 zonder navigatie. Maar wel weer de radio met BT, keyless entry en led DRL.
Ik moet zeggen dat ik de navi niet mis, ik heb een brodit proclip voor mijn telefoon en gebruik TomTom go om te navigeren. Mijn collega had een megane met navigatie, maar die reageerde veel langzamer en werkte de flitsers en files minder snel bij.
Snel is hij zeker niet en er staan inderdaad geen flitsers enzo bij. Files doet hij soms, maar niet altijd. Maar dat is ook afhankelijk of je het TomTom abo er bij hebt. Ik heb 1,5 jaar geleden de kaart bijgewerkt à €70 en het is tot nu toe ruim voldoende voor mij. Flitsers, ach, speed limiter op Vmax en je rijdt gewoon niet te hard :+
Ik merk alleen wel dat sinds hij de 5 jaar is gepasseerd er steeds meer geluidjes, rammeltjes en kleine defecten bij komen. Nu 206.000 op de teller.
Lijkt me dat elke auto dat heeft, en Renault is toch net wat meer budget.
Ik heb een kraakje bij mn gordelgesp, met name als ik op lage snelheid door een bocht ga enzo. Maar om daar bij te komen moet ik de stoel er uit pakken. Geen zin in :P

Auto staat nu bij de dealer voor de distributieriem en de storing van de EGR klep in de uitlaat. Hopelijk lost dat mn problemen op...

DropjesLover wijzigde deze reactie 21-08-2019 13:21 (4%)

BThGvNeOA

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Vanmorgen even bij de dealer een kijkje genomen, en eens gekeken wat de
huidige waarde van mijn Captur is voor hun....

Nou, auto is 2 jaar oud....14k op de teller. Een afschrijving van 10k volgens meneer de verkoper.

Dan moet ik toch maar even heel goed overwegen of ik wel de nieuwe Captur zo leuk vind... :(

MENTAL SHUTDOWN

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-10 14:24
ppeterr schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:51:

Nou, auto is 2 jaar oud....14k op de teller. Een afschrijving van 10k volgens meneer de verkoper.

Dan moet ik toch maar even heel goed overwegen of ik wel de nieuwe Captur zo leuk vind... :(
Ik heb het zelfde gehad.
Ik had een Kia Picanto GT line van 1.5 jaar oud.
Ik had mijn oog laten vallen op een nieuwe Renault Mégane Bose.
In eerste instantie wouden zij 8000 euro geven voor mijn Picanto.
Na stevig onderhandelen heb ik er alsnog €12500 er voor gekregen comform de anwb koerslijst.
Dus nu rij ik sinds twee maanden een mooie Renault Mégane Bose. :)

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
goldvinger schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:12:
[...]

Ik heb het zelfde gehad.
Ik had een Kia Picanto GT line van 1.5 jaar oud.
Ik had mijn oog laten vallen op een nieuwe Renault Mégane Bose.
In eerste instantie wouden zij 8000 euro geven voor mijn Picanto.
Na stevig onderhandelen heb ik er alsnog €12500 er voor gekregen comform de anwb koerslijst.
Dus nu rij ik sinds twee maanden een mooie Renault Mégane Bose. :)
Wat een verschil, ik weet niet of ik dit soort benadering fijn vind. Ze bieden je dus eerst 4.5k minder
om vervolgens toch later na een boel onderhandelen je toch nog een auto te verkopen.
Ik ben gelijk weg gelopen. En even bij de buurman gechecked. De VW dealer gaf al 2000 euro meer.

een T-Roc is ook erg tof :) Moet ik wel 10k bij leggen, maar als ik een normaal bod had gekregen
bij mijn eigen dealer had ik daar ook iets moois uitgezocht....

Maar goed, ben niet heel erg bekend met het wereldje van de auto dealers blijkt wel.

MENTAL SHUTDOWN

• upschur
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19-10 16:23
koendio schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:10:
zit met de volgende situatie. Vorig jaar bij een renault-dealer een renault twingo gekocht uit 2016, heeft grote beurt gehad voor aflevering (bougies vervangen, nieuwe banden etc). Display geeft aan dat hij bijna beurt moet hebben. Er is echter maar +-3000km mee gereden afgelopen jaar.
Wat zou je doen in zo'n situatie?
Reset doe je met de mode select knop een paar seconden inhouden.

Daarentegen elke start haalt grofweg een 100 tot 200 km van je service afstand af.
Je zou dus prima maar 3k kunnen hebben gereden als je alleen maar ritjes naar de bakker en de plaatstelijke winkelcentrum maakt een aan aantal keer per dag.

• Meneer aard
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

DropjesLover schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:19:
[...]
Oh da's wel jammer dan :/

[...]
Snel is hij zeker niet en er staan inderdaad geen flitsers enzo bij. Files doet hij soms, maar niet altijd. Maar dat is ook afhankelijk of je het TomTom abo er bij hebt. Ik heb 1,5 jaar geleden de kaart bijgewerkt à €70 en het is tot nu toe ruim voldoende voor mij. Flitsers, ach, speed limiter op Vmax en je rijdt gewoon niet te hard :+

[...]

Lijkt me dat elke auto dat heeft, en Renault is toch net wat meer budget.
Ik heb een kraakje bij mn gordelgesp, met name als ik op lage snelheid door een bocht ga enzo. Maar om daar bij te komen moet ik de stoel er uit pakken. Geen zin in :P

Auto staat nu bij de dealer voor de distributieriem en de storing van de EGR klep in de uitlaat. Hopelijk lost dat mn problemen op...
Mijn megammel van nu 8 maanden oud heeft meer kraakjes dan mijn oude bmw met 4,5T op de teller :'( Zit af en toe een hinderlijke rammel in de bestuurdersdeur.
Wat een poppen spul!

Ben nog steeds op zoek naar de ad-blue meter in de auto! Volgens internet en het instructieboekje zou dat zichtbaar moeten zijn... :F
2 weken terug wel 12x de melding gehad u moet ad-blue bijvullen! (1e melding is 2400 KM 2e melding is 1200 KM)..Dat heb ik wel 12x voorbij zien komen..Maar wel 2400 km gereden in de tussentijd!
De vent aan de balie maakte alles goed...Ik zeg kom ad-blue bijvullen...Alweer vraagt ie? Ik zeg hoezo? Ja je was laatst hier ook al..Dat was 3 maanden terug :D ..Alweer 23k erbij 8)7

Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

ppeterr schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

Wat een verschil, ik weet niet of ik dit soort benadering fijn vind. Ze bieden je dus eerst 4.5k minder
om vervolgens toch later na een boel onderhandelen je toch nog een auto te verkopen.
Ik ben gelijk weg gelopen. En even bij de buurman gechecked. De VW dealer gaf al 2000 euro meer.

een T-Roc is ook erg tof :) Moet ik wel 10k bij leggen, maar als ik een normaal bod had gekregen

Maar goed, ben niet heel erg bekend met het wereldje van de auto dealers blijkt wel.
De T-Roc is een VW Polo, maar dan hoger op z'n wielen...
Meneer aard schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:24:
[...]

Mijn megammel van nu 8 maanden oud heeft meer kraakjes dan mijn oude bmw met 4,5T op de teller :'( Zit af en toe een hinderlijke rammel in de bestuurdersdeur.
Wat een poppen spul!

Ben nog steeds op zoek naar de ad-blue meter in de auto! Volgens internet en het instructieboekje zou dat zichtbaar moeten zijn... :F
2 weken terug wel 12x de melding gehad u moet ad-blue bijvullen! (1e melding is 2400 KM 2e melding is 1200 KM)..Dat heb ik wel 12x voorbij zien komen..Maar wel 2400 km gereden in de tussentijd!
De vent aan de balie maakte alles goed...Ik zeg kom ad-blue bijvullen...Alweer vraagt ie? Ik zeg hoezo? Ja je was laatst hier ook al..Dat was 3 maanden terug :D ..Alweer 23k erbij 8)7
Vind het altijd zo... Sneu als mensen een naam vervormen zoals Trump altijd doet. Megammel, pfff.
Het is gewoon qua prijs een ander segment dan een BMW. Bevalt het niet, koop je toch lekker een BMW?
En je rijdt wat, 80k km/jaar? Da's best wel veel :p

Ik wist overigens niet dat de nieuwe Renault diesels ook ad-blue nodig hebben. Best een domper.

BThGvNeOA

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

DropjesLover schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:32:
[...]

De T-Roc is een VW Polo, maar dan hoger op z'n wielen...

[...]

Vind het altijd zo... Sneu als mensen een naam vervormen zoals Trump altijd doet. Megammel, pfff.
Het is gewoon qua prijs een ander segment dan een BMW. Bevalt het niet, koop je toch lekker een BMW?
En je rijdt wat, 80k km/jaar? Da's best wel veel :p

Ik wist overigens niet dat de nieuwe Renault diesels ook ad-blue nodig hebben. Best een domper.
Vind het altijd zo sneu dat ze moeite hebben met bepaalde afkortingen :'( :+ .
En ook beetje kort door de bocht niet? Net of jij nooit wat anders zal proberen.
En ja dit is zakelijk mijn oude bmw niet..Nieuwe bmw zakelijk was 900 euro bijtelling p/maand geen zin an.

Wil een praktische auto hebben..Kwam hierop uit. Ja het is een klasse minder maar voor 38k....mag ik wel iets verwachten.

Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Leroy1991
DropjesLover schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:25:
[...]

[...]

Ik had ook al zo'n vermoeden dat zoiets niet ging werken. Toch bedankt voor de tips :)
Wordt het gewoon een FM- Bluetooth transmittertje.

Navi doe ik inderdaad ook liever met de mobiel, dus daarvoor zou ik zoiets al niet doen.

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:36

Harrie

NederVlaming

ppeterr schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:51:

10k in 2 jaar is wel redelijk fors ja. Dat is ongeveer de helft?
Maar nieuw kosten ze (in België althans) ook niet heel veel, waarschijnlijk net omdat het nieuwe model eraan komt.

* Harrie heeft vanmorgen een Captur 1.3 TCE 130 uit voorraad besteld.

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Harrie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:07:
[...]

10k in 2 jaar is wel redelijk fors ja. Dat is ongeveer de helft?
Maar nieuw kosten ze (in België althans) ook niet heel veel, waarschijnlijk net omdat het nieuwe model eraan komt.

* Harrie heeft vanmorgen een Captur 1.3 TCE 130 uit voorraad besteld.
Nieuw model, misschien. Maar ook nogal raar klein, en heel kleine motoren voor dergelijk grote auto. Maakt iig dat ik weg blijf van de SUV's van Renault en Nissan (vind de facelift Qashqai wel mooi).

Doorgaans schrijft een auto ongeveer de helft van z'n waarde af per 3 jaar.
Leroy1991 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:01:
[...]

[...]

Ik had ook al zo'n vermoeden dat zoiets niet ging werken. Toch bedankt voor de tips :)
Wordt het gewoon een FM- Bluetooth transmittertje.

Navi doe ik inderdaad ook liever met de mobiel, dus daarvoor zou ik zoiets al niet doen.
Ik vind de Megane 3 "tepel" best handig eerlijk gezegd en geen gedoe met een touch scherm in een bewegende auto. En geen gedoe met de politie :p

DropjesLover wijzigde deze reactie 21-08-2019 21:41 (34%)

BThGvNeOA

[...]

Als je een complete set op de sloop haalt is het niet zo heel moeilijk, maar inderdaad zorgen dat je alles erbij hebt anders wordt het wel moeilijk :+ (radio, scherm, kabelboom, etc.). Als je zoekt op onderdelenlijn is het de categorie navigatie sets.
[...]

Verschilt uiteraard per dealer/handelaar maar dat is in het auto wereldje inderdaad de benadering. Jij wil zoveel mogelijk krijgen bij inruil en zij willen zo weinig mogelijk geven voor inruil. ANWB koerslijst - die je gratis kan invullen - geeft overigens over het algemeen een zeer reële indicatie.
Meneer aard schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:42:
[...]

Vind het altijd zo sneu dat ze moeite hebben met bepaalde afkortingen :'( :+ .
En ook beetje kort door de bocht niet? Net of jij nooit wat anders zal proberen.
En ja dit is zakelijk mijn oude bmw niet..Nieuwe bmw zakelijk was 900 euro bijtelling p/maand geen zin an.

Wil een praktische auto hebben..Kwam hierop uit. Ja het is een klasse minder maar voor 38k....mag ik wel iets verwachten.
Ook een beetje kort door de bocht om te zeggen dat BMW's niet rammelen want dan doen ze wel degelijk, dat jouw oude BMW dat niet deed betekent niet dat geen enkele BMW rammelt. Auto's worden nou eenmaal deels automatisch deels met de hand in elkaar gezet en in beide gevallen zijn er marges waardoor het voorkomt dat onderdelen niet perfect gemonteerd zijn. De productielijn bij BMW zal ongetwijfeld net wat beter in elkaar steken als Renault maar onder de streep zal niet elke auto 100% perfect van de productie lijn afkomen.

Als de rammel je echt zoveel stoort ga lekker naar de dealer en zeg tegen de beste man achter de balie los het op ;) en een beetje redelijke dealer zal dat ook doen, ongeacht of het om een Clio van 18k gaat of een Talisman van 65k. Dus ook die Megane van 38k. Tot nu toe was de rammel daar blijkbaar nog niet storend genoeg voor, de meeste moeite die je er voor wil nemen is het neerpennen van megammel op een forum dus dan zal het met de ernst van de rammel ook wel mee vallen :P ;)
DropjesLover schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:32:
[...]
Klopt, was nodig om te voldoen aan euro 6d. Ze konden nog zonder Ad-blue voldoen aan 6d-temp maar 6d is nog wat strenger. Bijvullen hoeft niet super vaak maar inderdaad liever geen Ad-blue ;)

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:12
Iedere nieuwe diesel die aan 6d voldoet heeft adblue nodig om dat te kunnen halen. Overigens wordt het in 2021 nog leuker, want dan zitten we aan fysiologische grenzen voor zowel benzine- als dieselmotoren. Er komen wel erg mooie oplossingen voor (nabehandeling met iets anders dan adblue) maar verwacht niet dat er leuke motoren zijn in 2021 en in mindere mate 2022. Als je echt een "dikke" motor wilt hebben ben je dan aangewezen op de occasionmarkt (waaronder ik ook de dan reeds op kenteken gezette voorraadauto's schaar).

Nee, merp!

Gelukkig gaat het om het gemiddelde van de modellen reeks, dus als je volume modellen genoeg compenseren kun je gewoon weg komen met 1 of 2 modellen met een lekkere motor. Of gewoon de boete voor lief nemen en in de prijs verrekenen voor sommige fabrikanten ;-)

• PauseBreak
melcon schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:51:
Gelukkig gaat het om het gemiddelde van de modellen reeks, dus als je volume modellen genoeg compenseren kun je gewoon weg komen met 1 of 2 modellen met een lekkere motor. Of gewoon de boete voor lief nemen en in de prijs verrekenen voor sommige fabrikanten ;-)
Klopt, al verwacht ik eerder dat we in 2020 een enorme kunstmatige piek gaan krijgen in de verkopen en die auto's allemaal op kenteken worden gezet. Zoals we eerder ook al hadden toen we hier lokaal de bijtellingsregels weer eens veranderden. Echte oplossingen komen pas 2022 en later.

Nee, merp!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

melcon schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Als je een complete set op de sloop haalt is het niet zo heel moeilijk, maar inderdaad zorgen dat je alles erbij hebt anders wordt het wel moeilijk :+ (radio, scherm, kabelboom, etc.). Als je zoekt op onderdelenlijn is het de categorie navigatie sets.

[...]

Verschilt uiteraard per dealer/handelaar maar dat is in het auto wereldje inderdaad de benadering. Jij wil zoveel mogelijk krijgen bij inruil en zij willen zo weinig mogelijk geven voor inruil. ANWB koerslijst - die je gratis kan invullen - geeft overigens over het algemeen een zeer reële indicatie.

[...]

Ook een beetje kort door de bocht om te zeggen dat BMW's niet rammelen want dan doen ze wel degelijk, dat jouw oude BMW dat niet deed betekent niet dat geen enkele BMW rammelt. Auto's worden nou eenmaal deels automatisch deels met de hand in elkaar gezet en in beide gevallen zijn er marges waardoor het voorkomt dat onderdelen niet perfect gemonteerd zijn. De productielijn bij BMW zal ongetwijfeld net wat beter in elkaar steken als Renault maar onder de streep zal niet elke auto 100% perfect van de productie lijn afkomen.

Als de rammel je echt zoveel stoort ga lekker naar de dealer en zeg tegen de beste man achter de balie los het op ;) en een beetje redelijke dealer zal dat ook doen, ongeacht of het om een Clio van 18k gaat of een Talisman van 65k. Dus ook die Megane van 38k. Tot nu toe was de rammel daar blijkbaar nog niet storend genoeg voor, de meeste moeite die je er voor wil nemen is het neerpennen van megammel op een forum dus dan zal het met de ernst van de rammel ook wel mee vallen :P ;)

[...]

Klopt, was nodig om te voldoen aan euro 6d. Ze konden nog zonder Ad-blue voldoen aan 6d-temp maar 6d is nog wat strenger. Bijvullen hoeft niet super vaak maar inderdaad liever geen Ad-blue ;)
Denk eerder dat de kortzichtigheid ergens anders moet zeggen chef. Ik weet niet waar je het verband trekt maar ik vergelijk enkel mijn oude bmw met mijn huidige renault..
Dat BMW tegenwoordig ook de nodige rammels aan boord heeft omdat er wordt bezuinigd op productie proces hoor je mij ook niks over. Als ik de vergelijking moet maken dat auto`s minder van kwaliteit worden en meer "wegwerp" dan zeg ik volmondig ja. Mijn oude Gen4 Toyota Camry had helemaal geen rammels maar mijn T25 Avensis met 60k op de klok had meer rammels.

Merendeel is temperatuur afhankelijk, als ook in de renault. En als ik me er aan stoor ga ik gewoon naar de dealer. En kennelijk trek je erg hoog aan het feit dat ik het wordt megammel gebruik..Iet met een zolderkamer?

Meneer aard schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:39:
[...]

Denk eerder dat de kortzichtigheid ergens anders moet zeggen chef. Ik weet niet waar je het verband trekt maar ik vergelijk enkel mijn oude bmw met mijn huidige renault..
Dat BMW tegenwoordig ook de nodige rammels aan boord heeft omdat er wordt bezuinigd op productie proces hoor je mij ook niks over. Als ik de vergelijking moet maken dat auto`s minder van kwaliteit worden en meer "wegwerp" dan zeg ik volmondig ja. Mijn oude Gen4 Toyota Camry had helemaal geen rammels maar mijn T25 Avensis met 60k op de klok had meer rammels.

Merendeel is temperatuur afhankelijk, als ook in de renault. En als ik me er aan stoor ga ik gewoon naar de dealer. En kennelijk trek je erg hoog aan het feit dat ik het wordt megammel gebruik..Iet met een zolderkamer?
Je snapt natuurlijk wel dat als je op een knopje drukt dat je dan ook wat extra reactie krijgt ;) Ik refereerde niet specifiek naar nieuwe BMW's, oude rammelen net zo goed. Jij denkt dat het wel of niet aanwezig zijn van rammels gerelateerd is aan wanneer een auto gebouwd is. Als je een keer een fabrieksbezoek hebt gedaan bij een autofabrikant dan weet je dat dat niet zo is. Sterker nog de huidige productieprocessen (met b.v. gebruikmaking van IWS) zijn dusdanig goed dat de bouwkwaliteit van auto's nog nooit zo goed geweest is.

Daarbovenop zijn juist nieuwe auto's geen wegwerpartikelen maar streven de meeste fabrikanten ernaar dat hun producten voor 100% uit recycleerbare materialen geproduceerd worden. Veel fabrikanten zijn ook bezig met gebruiken van reeds gerecycled materiaal om hun auto te produceren (b.v. 36% in het geval van Renault https://www.ellenmacarthu...n-vehicle-manufacturing).

Echt bezuinigd op het productieproces wordt er in de huidige markt niet direct, het niveau ligt ontzettend hoog gezien de auto's complexer dan ooit zijn. Als fabrikanten daar echt op zouden bezuinigen dan zouden er nog maar weinig auto's zelfs maar het productie terrein verlaten ;) Tuurlijk maken ze het proces wel zo efficiënt mogelijk met zo laag mogelijke kosten maar die staan lager op de lijst als het hoofddoel van een fabriek (het in elkaar zetten van auto's).

Rammels zijn uiteraard temperatuursafhankelijk net als kraakjes, het heeft puur met het materiaal te maken wat te weinig of te veel speling heeft en daarom ook relatief eenvoudig op te lossen als je weet waar je zoeken moet. Of je dat zelf doet of aan een dealer overlaat maakt niet uit, het kan even zoeken zijn maar het is altijd op te lossen.

Het gebruik van het woord megammel valt in dezelfde categorie als het woord micro$oft, niet geheel passend bij het niveau wat nagestreefd wordt op GoT mijn inziens. Gezien je al sinds 2002 mee loopt denk ik dat je dat ook wel weet ;) . Laten we het gebruik van dooddoeners als "terug naar je zolderkamer" vermijden, dat voegt niets toe aan je verder prima betoog. Mijn Clio rammelt en kraakt niet, net als mijn recent aangeschafte Laguna 3 GT. Nou denk ik echt niet dat dat betekent dat er geen enkele Renault rammeltjes of kraakjes heeft :) Mijn circuit auto (ook Renault) heeft zelfs meer rammels en kraakjes dan je voor mogelijk houdt, maar die is dan ook volledig kaal van binnen dus ook geen bitumen matten.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

disclaimer: ik heb zelf slechts ervaring en verstand van VAG auto's, vandaar deze vraag over een Renault Twingo. ;)

Een familielid kan van een 'bekende' een Twingo 1.2 16V uit 2011 overnemen.
De auto ziet er vrijwel als nieuw uit, weinig (aantoonbaar) op de teller. Keurig onderhouden en tijdens proefrit was ik eigenlijk positief verbaasd over hoe 'ie reed. En ik werd gevraagd om ook e.e.a. eens te beoordelen.

Op één dingetje na... waarvan ik echter niet goed kan beoordelen of het nou een eigenschap of een manco is... :?

Ik ben niet anders gewend dan dat een auto met stuurbekrachtiging (elektromechanisch en/of hydraulisch bekrachtigd) altijd centreert/terugkomt in de rechtuit stand, na het nemen van een bocht. M.a.w. je stuurt links of rechts een bocht in, en als je dan het stuur door je handen laat glijden, dan komt de auto weer keurig recht.

Zo niet bij deze Twingo. Je moet net ff dat laatste stukje voor de rechtuitstand meehelpen zeg maar. Als 'ie dan rechtuit rijdt, blijft 'ie ook keurig rechtuit gaan.
Uiteraard draait het stuur wel uit zichzelf terug, maar die laatste paar graden (L/R) doet 'ie niet uit zichzelf.
BTW: het stuur staat gewoon keurig recht, bij rechtuit rijden.

Ook bij remmen of oneffenheden, raakt 'ie niet uit het spoor. Geen trillingen te bespeuren (geprobeerd tot ca. 145km/h op de digitale teller)
Maar als je dan rechtuit rijdt, en je stuurt een heel klein beetje naar links of naar rechts, dan blijft 'ie ook naar links of rechts sturen. De auto centreert niet uit zichzelf. :?

Is dit normaal stuurgedrag van een Renault Twingo? Is dit een instelling/calibratie die softwarematig bij te stellen valt? Is het een mechanisch probleem?
Kortom, is het een producteigenschap of niet? ;)

Als ik zo wat Renault forums afstruin, dan lees ik wel het nodige over vaag stuurgedrag rond de middenstand van dit soort auto's. Maar in hoeverre is dit iets wat gefixed moet worden (of kan)?

Mooie Plaatjes   

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Vandaag moest mijn auo (Renault Talisman Intense 1.5dci 110 pk) een 90.000 km-beurt hebben. Nou ja, hij had 87000 op de teller, maar omdat ik zondag naar Italie op vakantie ga en dan verwacht zeker 7000 km te rijden heb ik hem nu alvast preventief een beurtje laten geven.

Kreeg vervangend vervoer mee, zit ook in mijn lease-contract. Krijg ik een benzine-Talisman mee, met 150 ok. En een automaat, dat was wel ff wennen (was trouwens wel een stationwagon, ipv mijn eigen sedan). Maar ik moet zeggen dat ik deze automaat toch behoorlijk soepel vond rijden hoor... niet wat ik gewend ben van een automaat, niet schokkerig ofzo. Hij had alleen geen ACC, maar een gewone CC, en een kleine R-Link ipv mijn grote versie.

Ding was nog bijna nieuw ook, had nog geen 1000 km op het klokje.... de "nieuwe auto!"-geur hing ook nog in het interieur.

Nu merk je wel dat mijn eigen 110 pk eigenlijk te licht is voor een auto van bijna 1400 kg. Deze 150 pk-bak had duidelijk veel meer pit dan mijn eigen auto, en reageerde een stuk feller op het gaspedaal.

wildhagen wijzigde deze reactie 27-08-2019 17:07 (4%)

Virussen? Scan ze hier!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

wildhagen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:06:
Vandaag moest mijn auo (Renault Talisman Intense 1.5dci 110 pk) een 90.000 km-beurt hebben. Nou ja, hij had 87000 op de teller, maar omdat ik zondag naar Italie op vakantie ga en dan verwacht zeker 7000 km te rijden heb ik hem nu alvast preventief een beurtje laten geven.

Kreeg vervangend vervoer mee, zit ook in mijn lease-contract. Krijg ik een benzine-Talisman mee, met 150 ok. En een automaat, dat was wel ff wennen (was trouwens wel een stationwagon, ipv mijn eigen sedan). Maar ik moet zeggen dat ik deze automaat toch behoorlijk soepel vond rijden hoor... niet wat ik gewend ben van een automaat, niet schokkerig ofzo. Hij had alleen geen ACC, maar een gewone CC, en een kleine R-Link ipv mijn grote versie.

Ding was nog bijna nieuw ook, had nog geen 1000 km op het klokje.... de "nieuwe auto!"-geur hing ook nog in het interieur.

Nu merk je wel dat mijn eigen 110 pk eigenlijk te licht is voor een auto van bijna 1400 kg. Deze 150 pk-bak had duidelijk veel meer pit dan mijn eigen auto, en reageerde een stuk feller op het gaspedaal.
Dat heb ik dus ook in mijn megane. Laatst bij problemen een leen-auto meegekregen met een 1.3 TCE blokje met 163 pk. Ik was weer vergeten hoe relaxed wat meer vermogen rijdt. Ik kom van 270 pk af..maar dan is het toch vrij nerveus rijden met minder vermogen.
Ergens zou een keer de 150 pk diesel leverbaar moeten worden in de megane. Maar ben ook wel benieuwd hoe die 1.6 200 pk rijdt in de talisman (niet dat ik daar heel groot fan van ben). Betaald een boel geld voor relatief oude opties. Lane keep assist of pilot assist/ traffic jam assist zit er niet op wat je wel mag verwachten vindt ik op de talisman.
melcon schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:56:
[...]

Je snapt natuurlijk wel dat als je op een knopje drukt dat je dan ook wat extra reactie krijgt ;) Ik refereerde niet specifiek naar nieuwe BMW's, oude rammelen net zo goed. Jij denkt dat het wel of niet aanwezig zijn van rammels gerelateerd is aan wanneer een auto gebouwd is. Als je een keer een fabrieksbezoek hebt gedaan bij een autofabrikant dan weet je dat dat niet zo is. Sterker nog de huidige productieprocessen (met b.v. gebruikmaking van IWS) zijn dusdanig goed dat de bouwkwaliteit van auto's nog nooit zo goed geweest is.

Daarbovenop zijn juist nieuwe auto's geen wegwerpartikelen maar streven de meeste fabrikanten ernaar dat hun producten voor 100% uit recycleerbare materialen geproduceerd worden. Veel fabrikanten zijn ook bezig met gebruiken van reeds gerecycled materiaal om hun auto te produceren (b.v. 36% in het geval van Renault https://www.ellenmacarthu...n-vehicle-manufacturing).

Echt bezuinigd op het productieproces wordt er in de huidige markt niet direct, het niveau ligt ontzettend hoog gezien de auto's complexer dan ooit zijn. Als fabrikanten daar echt op zouden bezuinigen dan zouden er nog maar weinig auto's zelfs maar het productie terrein verlaten ;) Tuurlijk maken ze het proces wel zo efficiënt mogelijk met zo laag mogelijke kosten maar die staan lager op de lijst als het hoofddoel van een fabriek (het in elkaar zetten van auto's).

Rammels zijn uiteraard temperatuursafhankelijk net als kraakjes, het heeft puur met het materiaal te maken wat te weinig of te veel speling heeft en daarom ook relatief eenvoudig op te lossen als je weet waar je zoeken moet. Of je dat zelf doet of aan een dealer overlaat maakt niet uit, het kan even zoeken zijn maar het is altijd op te lossen.

Het gebruik van het woord megammel valt in dezelfde categorie als het woord micro$oft, niet geheel passend bij het niveau wat nagestreefd wordt op GoT mijn inziens. Gezien je al sinds 2002 mee loopt denk ik dat je dat ook wel weet ;) . Laten we het gebruik van dooddoeners als "terug naar je zolderkamer" vermijden, dat voegt niets toe aan je verder prima betoog. Mijn Clio rammelt en kraakt niet, net als mijn recent aangeschafte Laguna 3 GT. Nou denk ik echt niet dat dat betekent dat er geen enkele Renault rammeltjes of kraakjes heeft :) Mijn circuit auto (ook Renault) heeft zelfs meer rammels en kraakjes dan je voor mogelijk houdt, maar die is dan ook volledig kaal van binnen dus ook geen bitumen matten.
Ben het gedeeltelijk met je eens. Echter is de kwaliteit van productie veranderd maar er is toch bezuinigd op grondstoffen waardoor de kwaliteit toch achteruit loopt. Wellicht is dit inherent aan het gebruik maken van het her gebruik van grondstoffen.
Natuurlijk is een BMW/ Renault appels met peren vergelijken zijn totaal verschillende klasses.

Ieders mening telt hier op dit forum en in de realiteit. Zou raar zijn als we elkaars mening niet meer zouden respecteren. Dan zijn we fout bezig.
Dat sommige mensen moeite hebben met verbastering van woordkeuzes zoals inderdaad megammel kan me voorstellen, maar als ik naar mijn ervaring met renault verleden kijk en mijn eigen auto tja..

Laat ik voorop stellen dat het relatief gezien een prima auto is, veilig, voldoende uitgerust voor prijs/kwaliteit en last but not least het ziet er qua design wel goed uit.
Ik heb deze auto puur op het functionele uitgezocht. Gezin, 2 kids + hond. Talisman kon mij niet bekoren, vond dat prijs/kwaliteit zoals ik hierboven al aangeef minder ondanks dat lease budget het toelaat.

Soms moet je iets proberen, waar de een helemaal lyrisch van is kan de ander iets hebben van ja ja is dit het? Dat gevoel heb ik bij renault.
Het is leuk, maar daar houdt het ook bij op voor mij.

Meneer aard wijzigde deze reactie 27-08-2019 18:18 (5%)

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11-10 14:08
Gisteren had mijn Clio ook last van de warmte vermoed ik :/
Start de auto, gaan spontaan de ruitenwissers aan, standje 2 (heerlijk, op zo'n kurkdroge voorruit, lekker het rubber van de wisser verprutsen! 8)7 |:( ). Dus kijk nog eens goed, "pookje" stond op stand 0 (uit).

Ff op stand 2 gezet, zet em terug op stand 0.
Ruitenwisser dachten vast: "Haha, fuck you!" en stopten midden op de voorruit... :/ :N

Binnenkort maar eens nakijken voordat het langere tijd gaat regenen, die moeten het wel goed doen :)

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
[...]
Wat een verschil, ik weet niet of ik dit soort benadering fijn vind.
Dan ben je dief van je eigen portemonnee. ;)

Mijn pa heeft een nieuwe Captur gekocht. Bij de ene Renault kreeg bij €9.000 terug voor de oude auto en bij andere dealer €12.500. Daarbij ook nog korting op de Captur en iets van extra accessoires.

Waar het verschil in zit? Zeg het maar. Maar loont dus zeker wel de moeite om diverse offertes op te vragen en te onderhandelen.

Ik ben aan het kijken naar een Grand Scenic of Espace. Twijfel alleen wel heel erg of prijsverschil wel opweegt tegen die paar cm extra ruimte. Scheelt echt maar weinig en aangezien wij een 7 zitter nodig hebben is het meer voor vakantie en dan hangt er toch een karretje achter. Twijfels, twijfels, twijfels.....
@Highfive95 Dat is het inderdaad, als het kan altijd even bij de "buren" kijken. Altijd goed om te vergelijken en te kijken waar je alles bij elkaar het beste kan krijgen en wie het meest zijn best doet om je als klant binnen te halen.

Espace rijdt echt een niveau hoger, het is niet zozeer de ruimte waar het verschil in zit. Niet dat een scenic beroerd rijdt natuurlijk, dus gewoon in allebei een proefritje doen en kijken of je het prijsverschil waard vind op alle facetten.

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18-10 17:28

RvL

Get Perpendicular!!

Ik ben bang dat ik jullie in januari ga verlaten...

Mijn avontuur met Renault begon in februari 2011, met mijn eerste Renault Megane Estate Bose met 1.5dCi. Gris Cassiopeé was de kleur. Fijne auto!

Daarom kwam er een tweede, een Estate GT-Line. Dit keer in de wel bekende blauwe kleur. Ook een fijne auto, wat straffer geveerd en iets meer pech: turbo sensor kapot en uiteindelijk vroegtijdig in moeten leveren vanwege problemen met (waarschijnlijk) het vliegwiel. Daarna is deze auto geëxporteerd en uiteindelijk bij een onfortuinelijke Portugees uitgekomen. Hoe ik dat weet? De beste man heeft mij nog gemaild, ik was het navi systeem vergeten naar fabrieksinstelling te zetten. Hij had de auto gekocht maar had het idee een beetje opgelicht te zijn. Hij wilde graag weten hoeveel KM ik er mee gereden had. Ik had hem ingeleverd zo rond de 150.000km. Hij had hem gekocht met 65.000km.....

Momenteel een Renault Kadjar. Nog steeds met de wel bekende K9K 1.5dCi. Deze is bijna vroegtijdig de soep in gelopen door een gescheurd thermostaathuis, waar per toeval op tijd achter is gekomen omdat het net voor een onderhoudsbeurt gebeurde. Daarnaast al vrij vroeg een of andere turbodrukslang gescheurd, maar dat mag de pret allemaal niet drukken want het is gewoon een fijne auto om in te rijden.

Waarom dan niet nog een keer Renault? Tja, een beetje op uitgekeken denk ik. De designtaal van dhr. v.d. Acker kan me zeker nog bekoren, maar het huidige ontwerp van een heel ander merk trekt me net iets meer op dit moment.

Welk merk dat dan is? Mazda! Zowel qua uiterlijk als technisch spreekt het merk me erg aan. Technisch omdat ze dingen net even anders doen dan de rest. Geen relatief klein motortje met grote turbo, maar gewoon een 2.0 met wat technische hoogstandjes. Zo is de nieuwe SkyActiv-X de eerste zelfontbrandende benzinemotor. Qua uiterlijk omdat ik de nieuwe Mazda's gewoon erg mooi vind.

Gisteren voor het eerst een ritje gemaakt in de nieuwe CX-30. Helaas nog niet met voornoemde motor, maar met de normale SkyActiv-G motor en dat beviel erg goed. Qua interieur vind ik hem op een hoger plan staan dan de huidige Kadjar. Dus ik ben bang dat mijn keuze toch al wel gemaakt is ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
@melcon
Espace is inderdaad wel iets meer auto. Maar ook 10-15K meer dan de Grand Scenic. En aangezien het eigen centjes zijn is dat wellicht toch iets teveel.

Er staan ook nog een paar andere merken op mijn lijstje, maar Renault trekt mij toch iets meer. Maar moet nog gaan rijden dus kan zomaar tegenvallen.

• PSV-EHV
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18-10 15:22
ehtweak schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:00:
disclaimer: ik heb zelf slechts ervaring en verstand van VAG auto's, vandaar deze vraag over een Renault Twingo. ;)

Een familielid kan van een 'bekende' een Twingo 1.2 16V uit 2011 overnemen.
De auto ziet er vrijwel als nieuw uit, weinig (aantoonbaar) op de teller. Keurig onderhouden en tijdens proefrit was ik eigenlijk positief verbaasd over hoe 'ie reed. En ik werd gevraagd om ook e.e.a. eens te beoordelen.

Op één dingetje na... waarvan ik echter niet goed kan beoordelen of het nou een eigenschap of een manco is... :?

Ik ben niet anders gewend dan dat een auto met stuurbekrachtiging (elektromechanisch en/of hydraulisch bekrachtigd) altijd centreert/terugkomt in de rechtuit stand, na het nemen van een bocht. M.a.w. je stuurt links of rechts een bocht in, en als je dan het stuur door je handen laat glijden, dan komt de auto weer keurig recht.

Zo niet bij deze Twingo. Je moet net ff dat laatste stukje voor de rechtuitstand meehelpen zeg maar. Als 'ie dan rechtuit rijdt, blijft 'ie ook keurig rechtuit gaan.
Uiteraard draait het stuur wel uit zichzelf terug, maar die laatste paar graden (L/R) doet 'ie niet uit zichzelf.
BTW: het stuur staat gewoon keurig recht, bij rechtuit rijden.

Ook bij remmen of oneffenheden, raakt 'ie niet uit het spoor. Geen trillingen te bespeuren (geprobeerd tot ca. 145km/h op de digitale teller)
Maar als je dan rechtuit rijdt, en je stuurt een heel klein beetje naar links of naar rechts, dan blijft 'ie ook naar links of rechts sturen. De auto centreert niet uit zichzelf. :?

Is dit normaal stuurgedrag van een Renault Twingo? Is dit een instelling/calibratie die softwarematig bij te stellen valt? Is het een mechanisch probleem?
Kortom, is het een producteigenschap of niet? ;)

Als ik zo wat Renault forums afstruin, dan lees ik wel het nodige over vaag stuurgedrag rond de middenstand van dit soort auto's. Maar in hoeverre is dit iets wat gefixed moet worden (of kan)?
Ik heb zelf hetzelfde model Twingo, die heeft daar inderdaad last van, net die laatste paar graden moet je zelf rechtzetten.

Samsung Galaxy S10+ | Google Home Mini | PS4 | Surface GO | FIFA | FM

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PSV-EHV schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

Ik heb zelf hetzelfde model Twingo, die heeft daar inderdaad last van, net die laatste paar graden moet je zelf rechtzetten.
Aha.
It's not a bug, it's a feature...

De Franse slag, zullen we dan maar denken. ;)

Mooie Plaatjes   

• PSV-EHV
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18-10 15:22
ehtweak schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:40:
[...]

Aha.
It's not a bug, it's a feature...

De Franse slag, zullen we dan maar denken. ;)
Ontworpen door Fransen, in elkaar gezet door Slowaken, ik ben allang blij dat ie nog rijdt ;)

Samsung Galaxy S10+ | Google Home Mini | PS4 | Surface GO | FIFA | FM

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-10 13:41
Dwazer schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:40:
Gisteren had mijn Clio ook last van de warmte vermoed ik :/
Start de auto, gaan spontaan de ruitenwissers aan, standje 2 (heerlijk, op zo'n kurkdroge voorruit, lekker het rubber van de wisser verprutsen! 8)7 |:( ). Dus kijk nog eens goed, "pookje" stond op stand 0 (uit).

Ff op stand 2 gezet, zet em terug op stand 0.
Ruitenwisser dachten vast: "Haha, fuck you!" en stopten midden op de voorruit... :/ :N

Binnenkort maar eens nakijken voordat het langere tijd gaat regenen, die moeten het wel goed doen :)
Clio 3 toevallig?
@Highfive95 Ja het is nogal een prijsverschil inderdaad. Belangrijkste is dat je het zelf lekker vinden rijden :) (ongeacht het merk)

• Dwazer

• Batsgeit
Lees even terug, dan is waarschijnlijk je ruitenwissermotor stuk :+ Had een tijdje terug exact hetzelfde met de Clio 3 van m'n vriendin.

• Dwazer
Batsgeit schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:03:
[...]

Lees even terug, dan is waarschijnlijk je ruitenwissermotor stuk :+ Had een tijdje terug exact hetzelfde met de Clio 3 van m'n vriendin.
Zo'n vermoeden had ik al.
Zag hier en daar op wat andere fora, dat eventueel het opschuren de contactpuntjes zou kunnen helpen. Want een nieuwe á €180,- is ook niks (hoewel hij hier een stuk goedkoper lijkt te zijn :? )

• Batsgeit
Dwazer schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:14:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al.
Zag hier en daar op wat andere fora, dat eventueel het opschuren de contactpuntjes zou kunnen helpen. Want een nieuwe á €180,- is ook niks (hoewel hij hier een stuk goedkoper lijkt te zijn :? )
https://www.auto-onderdelen24.nl/valeo/1088693

Heb deze erin gezet, is exact hetzelfde als het origineel.

• Dwazer
Batsgeit schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Top, zal deze eens bekijken :)

Wat ik me overigens afvraag:
Ik heb een paar weken geleden, een nieuwe voorruit erin laten zetten bij Carglass.
Vanaf dat moment, deden de wissers het op de auto stand niet meer (dus bij regen zelf aangaan).
Zou het, bijvoorbeeld, verkeerd aansluiten danwel monteren van de ruitenwissers een fout in de motor kunnen veroorzaken?

Want dan ga ik even babbelen met die partij ;)

• m0c
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-10 23:52
Dwazer schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Ik heb een paar weken geleden, een nieuwe voorruit erin laten zetten bij Carglass.
Vanaf dat moment, deden de wissers het op de auto stand niet meer (dus bij regen zelf aangaan).
Zou het, bijvoorbeeld, verkeerd aansluiten danwel monteren van de ruitenwissers een fout in de motor kunnen veroorzaken?
Ik denk eerder aan een niet goed gemonteerde of niet goed aangesloten regensensor.

• Dwazer
Batsgeit schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Zojuist besteld, zal het weekend de boel vervangen :)
m0c schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Ik denk eerder aan een niet goed gemonteerde of niet goed aangesloten regensensor.
Die zal ik gelijk meepakken (nakijken). Zag een grijze klep achter de achteruitkijkspiegel zitten, vermoed dat dat kabeltje daar zit :)

• PauseBreak
m0c schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Klinkt eigenlijk eerder als de verkeerde voorruit. Er zijn twee types en de regensensor is ingeleerd op een bepaald type. Zet je de verkeerde ruit ervoor dan krijg je hele rare dingen, zoals activatie bij schaduwen en tunnels bijv.

Nee, merp!

• Dwazer
PauseBreak schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:28:
[...]

Klinkt eigenlijk eerder als de verkeerde voorruit. Er zijn twee types en de regensensor is ingeleerd op een bepaald type. Zet je de verkeerde ruit ervoor dan krijg je hele rare dingen, zoals activatie bij schaduwen en tunnels bijv.
Maar hoe ga ik dáár achter komen? :/
Ze hadden eerst al een verkeerde ruit besteld, namelijk zonder sensor.
Toen een nieuwe besteld welke een week later is gemonteerd...

Zou er ergens een typenummer te vinden zijn van die ruit, op de ruit zelf?

• PauseBreak
Dwazer schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

Maar hoe ga ik dáár achter komen? :/
Ze hadden eerst al een verkeerde ruit besteld, namelijk zonder sensor.
Toen een nieuwe besteld welke een week later is gemonteerd...

Zou er ergens een typenummer te vinden zijn van die ruit, op de ruit zelf?
Ruitenwissers op automatisch zetten en even door schaduw van bomen heenrijden zou je snel het antwoord moeten kunnen geven. Gebeurt er niks dan is het je sensor. Raken je wissers van slag, je voorruit.

Nee, merp!

• nintendo69
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 17-10 20:17
Hoi , ik heb een 5 jaar oude Twingo gekocht met 120.000km op de teller. Het is een 71pk 3 cilindermotor.

Nu ga ik hem niet elk jaar maar eens in de twee jaar een beurt geven. Hoe nauw kijkt dit bij deze Renault motor? Ik had hiervoor een Aygo en deed ik ook wat minder onderhoud en die 3cilindermotor begon aardig wa olie te verbruiken. Het schijnt dat het bij die motor heel nauw luistert, dat ie altijd op tijd zijn beurt krijgt.

Dus mijn vraag, hoe zit het bij deze betrouwbare Renault motor?

• Dwazer
nintendo69 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 00:46:
Hoi , ik heb een 5 jaar oude Twingo gekocht met 120.000km op de teller. Het is een 71pk 3 cilindermotor.

Nu ga ik hem niet elk jaar maar eens in de twee jaar een beurt geven. Hoe nauw kijkt dit bij deze Renault motor? Ik had hiervoor een Aygo en deed ik ook wat minder onderhoud en die 3cilindermotor begon aardig wa olie te verbruiken. Het schijnt dat het bij die motor heel nauw luistert, dat ie altijd op tijd zijn beurt krijgt.

Dus mijn vraag, hoe zit het bij deze betrouwbare Renault motor?
Indien het advies is om de motor minimaal 1x per jaar een beurt te geven, wat is jouw achterliggende gedachte om hier 2 jaar van te maken? En hoeveel ga je deze gebruiken? Lange afstanden verspreid over weinig dagen geeft al een ander beeld t.o.v. elke dag een kort ritje...

• nintendo69
Dwazer schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:41:
[...]

Indien het advies is om de motor minimaal 1x per jaar een beurt te geven, wat is jouw achterliggende gedachte om hier 2 jaar van te maken? En hoeveel ga je deze gebruiken? Lange afstanden verspreid over weinig dagen geeft al een ander beeld t.o.v. elke dag een kort ritje...
Het is een financiele kwestie. Qua budget lukt het niet. En ik doe 6000 stadskilometers per jaar.

• Dwazer
nintendo69 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:39:
[...]

Het is een financiele kwestie. Qua budget lukt het niet. En ik doe 6000 stadskilometers per jaar.
Dus vaak koud starten, stoppen, veel remmen, veel koppeling gebruik, wellicht opnieuw koud(er) starten.

You do the math :w

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08:32

Mrjraider

De mannelijke zuster

Denk inderdaad dat je veel kosten kan besparen door juist op tijd een service beurt te laten uitvoeren ;)

At the end of the line a survivor will be born

• nintendo69
Dwazer schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:55:
[...]

Dus vaak koud starten, stoppen, veel remmen, veel koppeling gebruik, wellicht opnieuw koud(er) starten.

You do the math :w
Ik start hem maar twee keer per dag.
Gezien de leeftijd is er ook start stop aanwezig, dat telt uiteraard ook mee voor het starten ;)

In elk geval juist bij stads kilometers is het zeer belangrijk om de verversingsinterval aan te houden (in dit geval op basis van tijd), motor wordt nooit echt warm en aanwezig vocht (condens, benzine van koude start) krijgt de tijd niet om warm genoeg te worden om volledig te verdampen (via de carter ventilatie). Dat betekent dat de olie steeds dunner wordt en dat heeft inderdaad op termijn een hoog olieverbruik tot gevolg.

Voor de rest zie ik ff niet hoe je wel een 5 jaar oude auto kan aanschaffen maar vervolgens geen ruimte in je budget hebt voor onderhoud? Eventueel kun je uiteraard ook zelf olie verversen als je dat ziet zitten, heel spannend is het niet als je ergens de ruimte hebt of bij een dhz garage. Dan kun je voor zeg 30 euro klaar zijn, of 50 incl. dhz garage. D.w.z. online olie bestellen a 25-30 euro, carterplugring ophalen bij b.v. de brezan voor 20 cent. Olie filter vervangen doe je om de beurt dus dan komt er nog een tientje bij. Dhz garages hier in het Noorden betaal je 8 euro per uur + 12 euro voor de brug erbij (niet per se nodig wel veel handiger). En een paar euro voor het afvoeren van de olie.

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 09:21

Gri77ie

Ja en ? Dus ?

Tja... ik denk dat je een beetje mazzel moet hebben met je tweedehands auto. Dat gezegd hebbende ben ik van mening dat een auto sowieso zn onderhoudsbeurten nodig heeft. Ik rijd zelf ongeveer 40K km per jaar. Ik reken elk jaar ongeveer 1500 euro aan onderhoud.

Enige wat ik tot nu toe met mn Megane uit 2012 (1.5 dci) heb gehad is de bekende versleten slangetjes. Daardoor een hoop rare foutmeldingen. Maar na het vervangen van de slangen is dat allemaal verdwenen. Ik had dit jaar alleen bij 267000 km een versleten koppeling. Rijdt nu weer als een zonnetje. De Megane gaat er echter wel einde van het jaar uit ivm wisselen van baan en een stuk minder km-ers.

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• Aggressor
  • Nu online
Vraagje.. met de megane 4 krijg je een rij cijfer...
Versnellen/Anticiperen heb ik meestal wel 4/5 sterren.

Bij schakelen maar 2 ofso ?

Hoe moet je eigenlijk schakelen voor 5 sterren?

• Dwazer
Aggressor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:42:
Vraagje.. met de megane 4 krijg je een rij cijfer...
Versnellen/Anticiperen heb ik meestal wel 4/5 sterren.

Bij schakelen maar 2 ofso ?

Hoe moet je eigenlijk schakelen voor 5 sterren?
Ik moest echt even 2 keer lezen en dacht: "Een auto met een kudo systeem? :? "

:')

OT:
Zou het toerental invloed hebben op de schakelscore? (Benzine 2500 en diesel 2000 rpm ofzo)
Schakel indicator volgen krijg je meer kudos :P

• PauseBreak
melcon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:29:
Schakel indicator volgen krijg je meer kudos :P
En als je iets voor de schakelindicator opschakelt dan zit je helemaal goed. Niet dat je dat mijns inziens moet willen want dan zit je wel erg hoog in de versnellingen te spelen op lage snelheid. Dat kan op de lange termijn niet goed zijn voor de aandrijflijn.

Nee, merp!

• NyteMyre
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-09 12:58
Van de week mijn Renault Clio ingeruild voor een... Renault Clio. Ik had er vorig jaar eentje gekocht maar ik kwam er eigenlijk bij het wegrijden pas achter dat er geen airco in zat. Ach ja, mn vorige auto was de airco kapot dus whatever.

Na 2x een hittegolf in Nederland begon ik de airco toch wel te missen. Dus van de week maar naar de dealer voor een iets modernere uitvoering:

Oude Renault Clio Authentique

Nieuwe Renault Clio... I dunno...

Wel interesant met de inruil. Ik heb de eerste Clio gekocht voor €7995 met 73.000km op de teller. Ik heb er 1 jaar mee en 14.000km mee gereden. Bij verschillende garages kreeg ik rond de €5000 en €5500 voor de inruil. Hoogste aanbod was €5750 met moeite. Grootste issue was toch wel de missende airco en dat die dus moeilijk te verkopen zou zijn. Uiteindelijk een deal kunnen maken bij de Renault dealer voor €5635.

Weekje later staat mijn auto op de site voor weer €7995 maar dan met 14k meer op de teller 8)7

NyteMyre wijzigde deze reactie 12-09-2019 14:10 (5%)

Dat is een leuke upgrade, ook van fase 1 naar fase 2. Ook leuke velgen btw!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:32

Gynnad

* * *

Ik heb een Renault Clio Estate uit juni 2014 en daarin werkte het bellen via R-Link prima, onlangs heb ik een update gedaan van het systeem naar de laatste versie (weet niet of het daar aan ligt), maar bij het bellen hoor ik niets maar de andere kant hoort ook niets.

Kan het zijn dat er per ongeluk een instelling verkeerd staat of ligt het aan de update? Heb het met twee telefoons geprobeerd en beide keren hetzelfde resultaat, dus het lijkt mij niet aan de telefoon te kunnen liggen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
@Gynnad waar zijn deze updates te vinden van carkit? Want ik heb een Renault Megane uit 2012 en sinds gisteren heb ik iOS13, maar telefoonboek + recente gebelde werken nu niet meer. Ik krijg op display "functie niet beschikbaar".

Ik heb namelijk geen Rlink, maar heb ook niet het idee dat ik tomtom moet updaten:

https://easyconnect.renau...e-upgrade/carminat-tomtom

grote_oever wijzigde deze reactie 20-09-2019 09:11 (24%)

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:32

Gynnad

* * *

grote_oever schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:10:
@Gynnad waar zijn deze updates te vinden van carkit? Want ik heb een Renault Megane uit 2012 en sinds gisteren heb ik iOS13, maar telefoonboek + recente gebelde werken nu niet meer. Ik krijg op display "functie niet beschikbaar".

Ik heb namelijk geen Rlink, maar heb ook niet het idee dat ik tomtom moet updaten:

https://easyconnect.renau...e-upgrade/carminat-tomtom
Sorry misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik heb R-Link/TomTom geupdate naar de laatste versie (3.44 uit mijn hoofd)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:22:
[...]

Sorry misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik heb R-Link/TomTom geupdate naar de laatste versie (3.44 uit mijn hoofd)
Ik vermoed dat ik het dan niet helemaal snap. Is R-link de software die alles in auto regelt en waar TomTom op draait?

want ik zie geen Renault gebruikers die problemen hebben met hun carkit na update iOS13. Dus vermoedelijk moet het gewoon werken en mijn Renault systeem te oud is. Ik heb echter mijn megane van 2012 nooit geupdate (wist uberhaupt niet dat dit kon). Tomtom heb ik wel geupdate, maar dat gebeurde via de SDkaart.

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-10 19:10

The Wizard

Moderator Mobile
Voor de geïnteresseerden; kaart 2018.12 is nu te downloaden in de Rlink store. In ieder geval voor de R Link 8.7 inch.

6760 kWp, 3 subsystemen (19x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-10 13:11
Afgelopen vakantie heeft de turbo de geest gegeven :X

Deze is nu vervangen. Vanavond wordt hij thuis afgeleverd (schoonvader is auto schade hersteller).

Alleen stond mij bij dat de man van de garage op vakantie het raar vond dat de auto start zonder de koppeling in te trappen (Renault Megane estate dCi uit 2012 met start/stop systeem) Ik was dit inmiddels gewend.

Dus: Kaart insteken > startknop indrukken (versnelling staat in z'n vrij) > Motor start en draait stationair

Mijn vraag nu: is dit überhaupt wel goed voor de motor/versnellingsbak?

Freedom for everyone..

• m0c
Whisky schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:01:
[...]

Alleen stond mij bij dat de man van de garage op vakantie het raar vond dat de auto start zonder de koppeling in te trappen (Renault Megane estate dCi uit 2012 met start/stop systeem) Ik was dit inmiddels gewend.

Dus: Kaart insteken > startknop indrukken (versnelling staat in z'n vrij) > Motor start en draait stationair

Mijn vraag nu: is dit überhaupt wel goed voor de motor/versnellingsbak?
Ik moest bij mijn Clio 4 ph2 ook altijd de koppeling ingetrapt houden om te kunnen starten. Mateloos irritant. Toen ik van sommige andere Cliobezitters hoorde dat intrappen bij hun niet nodig was ben ik in ddt4all gaan speuren en heb ik dit bij mij ook uitgezet. Ik kan dit iedereen aanraden. Net als de gordelpiep, die heb ik ook uitgezet.

Starten zonder koppeling lijkt me onschadelijk voor de versnellingsbak en de restrictie van die ingetrapte koppeling is volgens mij toegevoegd als kinderbeveiliging. Het systeem is in ieder geval hufterproof;starten terwijl hij in een versnelling staat kan sowieso nog steeds alleen met ingetrapte koppeling.

m0c wijzigde deze reactie 23-09-2019 17:13 (15%)

• m0c
The Wizard schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:16:
Voor de geïnteresseerden; kaart 2018.12 is nu te downloaden in de Rlink store. In ieder geval voor de R Link 8.7 inch.
Ik heb R-link1 en daar zie ik op dit moment geen belangrijke updates voor staan. Vreemd genoeg loopt de rlinkstore me al tijdenlang een 11.334 aan te bieden terwijl ik sinds medio februari versie 11.344 (met de belangrijke GPS rollover fix) draai. Is 11.334 ouwe troep of een verkeerd genummerde update?

Mijn kaart van Europa is up to date en is volgens mij V1011. Geen idee wat dat betekent; ik heb iig nog recht op een jaar updates.

• Pedro_Newbie
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07:52
[b]m0c in "Het grote Renault topic - Deel 7"
Mijn kaart van Europa is up to date en is volgens mij V1011. Geen idee wat dat betekent; ik heb iig nog recht op een jaar updates.
Je moet gewoon even Renault Nederland bellen en vragen om een nieuw kaartje met versie 10.15 erop. Als je nog recht op updates hebt krijg je die gewoon via je dealer.
Renault heeft grote problemen met het update proces via R-Link, ze krijgen het niet voor elkaar om 10.15 online te pushen, de kaartjes zijn te klein om de update goed te verwerken.

Dus gewoon even bellen en zeggen dat je 10.15 wilt hebben

Pedro_Newbie wijzigde deze reactie 24-09-2019 07:12 (0%)
Reden: Typo verkeerde versie nummer

• Ambianz
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
m0c schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:07:
[...]
Net als de gordelpiep, die heb ik ook uitgezet.
Ik zou dit ook graag uit willen hebben. Hoe doe je dit? Of moet je hiervoor naar de dealer

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-10 13:11
m0c schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:07:
[...]

Starten zonder koppeling lijkt me onschadelijk voor de versnellingsbak en de restrictie van die ingetrapte koppeling is volgens mij toegevoegd als kinderbeveiliging. Het systeem is in ieder geval hufterproof;starten terwijl hij in een versnelling staat kan sowieso nog steeds alleen met ingetrapte koppeling.
Klinkt logisch!

M'n schoonvader gaf ook al aan dat dit niet schadelijk moet zijn. De auto loopt weer als een zonnetje! Heerlijk om weer wat meer vermogen te hebben :P

Freedom for everyone..

@Whisky Het is niet schadelijk om te starten zonder koppeling ingedrukt te houden, je startmotor heeft het echter wel zwaarder en slijt dus sneller. Starten met koppeling ingedrukt hoeft je startmotor alleen de motor rond te draaien en niet de koppeling + de assen en tandwielen in de bak + de motor (ook al is er geen versnelling ingelegd / vork gekoppeld, de assen + tandwielen draaien wel). Kwa slijtage zal het niet super veel uitmaken voor de startmotor maar het is wel een verschil.

• Aggressor
  • Nu online
Wat is de minimale maat inch voor een megane 4?
Gaat om een megane GT line. 1.6 dci 130pk
Aggressor schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:23:
Wat is de minimale maat inch voor een megane 4?
Gaat om een megane GT line. 1.6 dci 130pk
remmen voor: gev. schijven, 296 mm volgens carbase.

15 inch kun je kwijt tot 286 mm schijven dus je gaat minimaal 16 inch velgen nodig hebben wil het passen.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-10 00:54
Ik krijg in mijn R-Link vrij vaak een melding voor een 'product activation request' en daarnaast dat een product binnenkort verloopt o.i.d.

Lees dat je dat alleen kan oplossen door naar de garage te gaan. Iemand hier ervaring mee? Het is overigens een Mégane van een paar maandjes oud.

• Pedro_Newbie
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07:52
hmmmmmmmmmpffff schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:53:
Ik krijg in mijn R-Link vrij vaak een melding voor een 'product activation request' en daarnaast dat een product binnenkort verloopt o.i.d.

Lees dat je dat alleen kan oplossen door naar de garage te gaan. Iemand hier ervaring mee? Het is overigens een Mégane van een paar maandjes oud.
Is het misschien de applicatie Coyote die je 3 maanden op proef krijgt die gaat verlopen?

• Ritchie
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18-10 15:48
Ik zie zojuist dat voor mijn Megane 4 uit 2017 met het 'kleine' scherm kaar van europa V2018.12 beschikbaar is

- NAC Breda -

• Arnout
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:18
De cruisecontrol van de Zoe is erg lomp als ik hem vergelijk met die van een Citroën. Sowieso is hij maar per 2 km/u instelbaar maar wat hem echt lomp maakt is dat hij flink gaat bijremmen als je te hard gaat. Is dat normaal bij Renault dat hij zo oncomfortabel is?

• PauseBreak
Arnout schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:29:
De cruisecontrol van de Zoe is erg lomp als ik hem vergelijk met die van een Citroën. Sowieso is hij maar per 2 km/u instelbaar maar wat hem echt lomp maakt is dat hij flink gaat bijremmen als je te hard gaat. Is dat normaal bij Renault dat hij zo oncomfortabel is?
Langer ingedrukt houden = grotere stappen. Wat bijremmen betreft (ik neem aan bij afdalingen in een tunnel bijv?) is dat modelafhankelijk. Het ene model doet het anders dan het andere. Een Zoë zal zo agressief bijremmen omdat de accu's daarmee worden opgeladen.

Nee, merp!

• Arnout
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:18
PauseBreak schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:36:
[...]

Langer ingedrukt houden = grotere stappen. Wat bijremmen betreft (ik neem aan bij afdalingen in een tunnel bijv?) is dat modelafhankelijk. Het ene model doet het anders dan het andere. Een Zoë zal zo agressief bijremmen omdat de accu's daarmee worden opgeladen.
Niet alleen afdalingen maar ook bijstelling naar beneden. Je schiet gewoon naar voren ook omdat het in stappen van 2 km/u gaat en hij direct gaat remmen.

De accu wordt dan ook steevast geladen, maar het zou zuiniger zijn om niet op te laden maar gewoon uit te laten rollen ('coasting' in de EV wereld). Ook een stuk comfortabeler.

Want op deze manier kan ik dit beter met het gaspedaal zelf doen, zeker als ik passagiers heb.

• PauseBreak
Arnout schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

Niet alleen afdalingen maar ook bijstelling naar beneden. Je schiet gewoon naar voren ook omdat het in stappen van 2 km/u gaat en hij direct gaat remmen.

De accu wordt dan ook steevast geladen, maar het zou zuiniger zijn om niet op te laden maar gewoon uit te laten rollen ('coasting' in de EV wereld). Ook een stuk comfortabeler.

Want op deze manier kan ik dit beter met het gaspedaal zelf doen, zeker als ik passagiers heb.
Daar zou ik even mee naar de dealer gaan. Dat hoort niet zo heftig te zijn dat het oncomfortabel is.

Nee, merp!

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 09:03
Ben opzoek naar een station wagen en deze gevonden: Renault Megane ESTATE 1.2 TCe Zen [ Navi Clima LMV ]

Heeft iemand deze en kan zijn ervaringen er mee delen? bouwjaar 2017
het gaat nadrukkelijk om de zen versie.

• Frankster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-10 23:22
Ik heb een Renault Scenic uit 2018. Aangezien de halogeenlampen te weinig licht geven naar mijn smaak heb ik ledlampen besteld (zie foto). Nu probeer ik deze in te bouwen, maar de lamp lijkt niet vast te grijpen. Nu zit er op de halogeen lampvoet een metalen plaatje (zie foto). Deze lampvoet past dan weer niet over de ledlamp en volgens mij heb ik een converter oid nodig.

Klopt het dat ik een converter nodig heb en zo ja: welke?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Frankster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-10 23:22
melcon schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:37:
Als ik zo ff kijk staat er niet iets voor mirrorlink in de configuratie wat je uit/aan kan zetten:
[Afbeelding]

Voor de duidelijkheid, CarPlay & AAP optie inschakelen op een 2.x R-Link heeft geen effect omdat de hardware afwezig is (ik heb het geprobeerd bij iemand). Bij een 3.x versie waar het nog uitstaat werkt dit uiteraard wel.
Kan je me vertellen van welke software dat screenshot is? Lijkt iets anders te zijn dan de developer modus, of niet?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
melcon schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:37:
Als ik zo ff kijk staat er niet iets voor mirrorlink in de configuratie wat je uit/aan kan zetten:
[Afbeelding]

Voor de duidelijkheid, CarPlay & AAP optie inschakelen op een 2.x R-Link heeft geen effect omdat de hardware afwezig is (ik heb het geprobeerd bij iemand). Bij een 3.x versie waar het nog uitstaat werkt dit uiteraard wel.
Ondertussen is zelfs op een 2.x R-Link Android Auto aan te zetten :) Heb het ook gedaan in mijn auto, je doet een upgrade naar 3.x en daarna werkt AA als een trein. Carplay idd niet want dat heeft andere hardware nodig

Is het al bijna vrijdag?

@DennusB Cool, goed om te weten dat dat ondertussen wel mogelijk is 8)
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True