Leroy1991 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:33:
Beste Tweakers,
Ik ben sinds februari dit jaar in het bezit van een Renault Megane III 2.0T. Ben er heel tevreden mee en ga er hopelijk nog een hoop kilometers mee maken.
[
Afbeelding]
Nu zit ik met een aantal vragen, waarop jullie medetweakers het antwoord misschien wel weten.
-De auto is voorzien van een rood/wit audio tulp aansluiting. Nu weet ik dat er Aux-Rood/wit tulp kabels zijn, maar ik wil graag een USB aansluiten. Is dit mogelijk?
-Bij hoge snelheid, harde wind en de hoogste stand van de ruitenwisser tikt de linker wisser tegen de A-stijl aan. Zijn er meer mensen met dit probleem? Het gaat om flat blade wissers.
[
YouTube: Renault Megane Coupe 2009 Ruitenwisser]
Mijn dank is groot!
USB kan voor zover ik weet niet.
Bluetooth spotify vanaf je telefoon werkt prima
Dat met de ruitenwisser heb ik nog nooit gehad...
Na 12.000km met een EGR storing rondgereden te hebben, heb ik voor woensdag een afspraak bij de dealer voor mn Megane 3 Bose. Van te voren om de juiste onderdelen te hebben zojuist binnengereden en even laten uitlezen.
We dachten dat het de bekende vacuumslangetjes zouden zijn, maar die zijn het niet (bekeken met een spiegeltje).
Het is nr. 9:
Een extra backpressure klep in de uitlaat die stroef loopt
Het is geen standaard euvel maar het komt vaker voor. Hij had er achter eentje liggen en liet hem me ff zien.
voordeel: je kan er makkelijk bij.
Prijs bij de dealer: €210 voor de klep, €30/st voor 2 pijpverbinder-klemmen en een uur werk (volgens mij kan het in 30 minuten incl brug op/af, maar goed...). Komt neer op €430 incl BTW
Even kijken bij partsouq en auto-onderdelen24.
Klep kost €150, maar mist op het plaatje een stuk uitlaatpijp dat er bij de dealer wel bij zit. Klemmen kosten €9/st. Potentieel gedoe dus (ik heb geen brug en las-apparaat)...
[
Voor 33% gewijzigd door
DropjesLover op 16-08-2019 10:11
]