Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
Cranberry schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:44:
[...]

Maar veel betere alternatieven kan ik niet vinden.
'k Blijf maar lekker ff bij m'n 5GB+1000SMS+onbep.bellen voor €10 die voor mij nu effectief maandelijks opzegbaar is ;)
Same here, ze sturen nu al een tweede keer een bericht voor een tweejarig contract waarvan 2 maanden gratis. Koekkoek.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
Hier ook hetzelfde aanbod gekregen, heb nu 5GB + onbeperkt bellen voor 10 euro per maand. Als ik dit nu weer voor 2 jaar verleng tegen dezelfde voorwaarden krijg ik de eerste 2 maanden voor niks.

De vraag is dus of die 20 euro het waard is om er weer 2 jaar 'aan vast te zitten', als ik het goed begrepen heb loopt het abonnement als ik niks doe namelijk door tegen dezelfde voorwaarden, met het verschil dat ik vanaf dan ieder moment dat ik wil kan opzeggen.

Aan de andere kant, ik kan op het moment nog altijd nergens een beter aanbod vinden dan ik nu afneem bij Simpel en de afgelopen 2 jaar is het aanbod in het segment rond de 10 euro bij geen enkele aanbieder echt significant verbeterd. Dus op dat gebied kan ik er denk ik ook niet direct een buil aan vallen, en 20 euro is toch weer mooi meegenomen.

Ik twijfel nog of ik het aanbod inga in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Wietsee. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:11:
[...]

Same here, ze sturen nu al een tweede keer een bericht voor een tweejarig contract waarvan 2 maanden gratis. Koekkoek.
Ze mogen het houden, weeg niet op 2 jaar vast zitten...

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
MCP cloud schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:05:
[...]

Ze mogen het houden, weeg niet op 2 jaar vast zitten...
Ik heb juist wel bijgetekend: ik wilde toch al blijven zit er prima, dus wil best bijtekenen met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:12:
[...]

Ik heb juist wel bijgetekend: ik wilde toch al blijven zit er prima, dus wil best bijtekenen met korting.
Ik heb het achteraf ook gedaan maar, geen zin in gedoe met opzeggen en de korting is het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Afgelopen maandag ben ik weggegaan bij Simpel, en ik had hier al eens verhalen gelezen dat ze gewoon een factuur sturen voor de komende maand, terwijl je uiteraard al weg bent. Dit hebben ze dus ook bij mij gedaan, en wil jullie daar dus voor waarschuwen.

Met een telefoontje naar Simpel was het wonderbaarlijk snel opgelost maar ik weet zeker als ik dat niet had gedaan dat ik het geld niet terug had gekregen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:27
@Jassy Is het niet gewoon een eindafrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10
chim0 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:27:
Absoluut niet!
@Jassy Heeft absoluut gelijk. Ze hengelen het geld binnen en als je er niet om vraagt is de kans groot dat je niet terug krijgt. Op dit punt komt Simpel in mijn ogen echt wel klantvriendelijkheid te kort.
Ik heb jaren 3 abonnementen gehad en was altijd zeer tevreden over alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
chim0 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:27:
Nee, gewoon 10 euro voor de komende maand.. beetje asociale actie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
Dat is toch bij heel veel abonnementen het geval dat er eerst nog een incasso komt en pas wanneer de levering definitief gestopt is nog een creditnota?
Het is wel iets dat je even in de gaten moet houden maar mijn ervaring is dat wanneer je rustig 2 maanden afwacht het altijd weer goedkomt. Ik zet het tegenwoordig als herinnering in mijn agenda ipv me gelijk druk te gaan maken en er achteraan te gaan bellen. Geduld is een schone zaak en het scheelt een hoop stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
@ASW1 Ze weten ruim van te voren dat een abonnement stopt en kunnen tijdig de incasso stoppen danwel aanpassen. Die extra maand incasseren en dan twee maanden nodig hebben om het terug te storten is niets anders dan vertrekkende klanten misbruiken voor een renteloze lening. Strikt genomen zouden bedrijven die hier structureel misbruik van maken hun incassomachting moeten verliezen immers ze incasseren geld zonder rechtsgrond.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
De startdatum (en dus einddatum) van abonnementen loopt vaak niet gelijk met de kalendermaanden, daarom wordt bij vrijwel alle abonnementen een maandbedrag in rekening gebracht en volgt er later een creditnota. Nummerportering vindt in de regel ook niet plaats om 24:00 op de laatste dag van de kalendermaand dus zelfs wanneer je een abonnement hebt dat wel gelijk loopt met de kalendermaand is het logisch om het op deze manier te doen.
Dat de creditering vaak wat vlotter zou mogen ben ik wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

In mijn ervaring is dit bij heel veel abonnementen het geval. Het is namelijk zo dat pas als de einddatum geweest is, de eindfactuur definitief worden gemaakt. Want je kunt tot die tijd bijvoorbeeld 'extra's' in-/uitschakelen of nog aanpassingen doorvoeren. En de verrekening van die eindfactuur, gaat vaak met de volgende factuurronde mee.
Zelf zie ik hier ook geen probleem in, en al helemaal geen 'misbruik'. Al snap ik dat het zo over kan komen als je zoiets voor het eerst opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Simpel en ook mn vorige providers werken niet met kalendermaanden, maar met maanden bijvoorbeeld mijn facturatie cyclus loopt van 12e t/m 11e van de komende maand en Simpel meldt ook keurig dat mn abonnement loopt tot en met de 11 maart 2021 in verband met de minimum contractduur. In het geval dat er slechts een deel van de maand in rekening gebracht moet worden zie ik geen enkele reden om vooraf uit te rekenen wat een deel van de maand kost en dit te incasseren ipv volledige maand.

En als ik de algemene voorwaarden van Simpel er op na sla zie ik drie gevallen waarin vooraf geincasseerd mag worden, te weten:
- Vaste periodieke kosten.
- Incidentele kosten verbandhoudend met de overeenkomst en oplevering verbinding.
- Voorschot (Simpel kan, voor de totstandkoming van de Aansluiting of tijdens de looptijd van de Overeenkomst, van jou een voorschot van een nader door Simpel vast te stellen bedrag verlangen, onder meer in het geval dat je in een korte tijd ongebruikelijk hoge kosten maakt of wanneer Simpel van mening is dat je mogelijk de betalingsverplichtingen niet zal nakomen.)

Dan zou Simpel een beroep moeten doen op een voorschot en dit met de klant moeten communiceren dat ze een voorschot verlangen, ik vraag mij af hoe Simpel dit kan onderbouwen bij een gemiddelde klant die tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet en geen ongebruikelijk hoge kosten maakt. Het incasseren van een extra maand abonnementskosten zonder dat er een overeenkomst is danwel een factuur is opgesteld waaruit een betalingsverplichting voortkomt is er toch echt sprake van een onrechtmatige daad immers Simpel heeft op dat moment geen recht op dat geld en kan je weldegelijk spreken van misbruik van de incasso overeenkomst.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Behoorlijk overtrokken terminologie.
Is er al bekend dat Simpel binnen anderhalve maand na opzegging dit stelselmatig niet automatisch regelt?

Daarnaast gaan zakelijke incasso's in batches. Die ga je liever ook niet handmatig voor iedere incasso apart aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
sambalbaj schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:02:
Daarnaast gaan zakelijke incasso's in batches. Die ga je liever ook niet handmatig voor iedere incasso apart aanpassen.
Dit is natuurlijk maar ten dele waar; Simpel is namelijk wel in staat om het daadwerkelijke verbruik enkele dagen na de maandelijkse periode te incasseren. Dan moet het ook mogelijk om datzelfde te doen door maar een pro-rato deel van het maandbedrag in rekening te brengen.
Uit eigen ervaring (n=1) weet ik dat ze nadat het contract was afgelopen nog een keer een volle maand wilden incasseren. Ik heb het echter niet afgewacht of ze dat automatisch na enkele dagen/weken gingen corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
sambalbaj schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:02:
Behoorlijk overtrokken terminologie.
Is er al bekend dat Simpel binnen anderhalve maand na opzegging dit stelselmatig niet automatisch regelt?

Stelselmatig weet ik niet, maar ik heb zojuist een factuur gecontroleerd van iemand die overleden was. Abonnement is 26 september 2019 stopgezet, de laatste factuur gaat over de periode 16 september 2019 tot en met 15 oktober. Voor de resterende periode is nooit een restitutie geweest. Er staat geen credit nota in de portal en ook geen terugstorting op de bank.

Hoe klein het bedrag ook: Dit had Simpel gewoon moeten regelen. Echter schijnen ze dit niet pro-actief te doen. Gezien ze het bij een ander Abo ook hebben gedaan, en pas toen ik er actief achteraan ging het geld terug kwam, zegt mij dat Simpel hier structureel niet netjes mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
*knip* Reclame maken voor andere providers en / of bundels gaan vergelijken is niet de bedoeling van een ervaringen topic. Je post en de reacties zijn dus verwijderd.

[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 03-08-2020 19:31 ]

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:29
Jassy schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:15:
[...]

Stelselmatig weet ik niet, maar ik heb zojuist een factuur gecontroleerd van iemand die overleden was. Abonnement is 26 september 2019 stopgezet, de laatste factuur gaat over de periode 16 september 2019 tot en met 15 oktober. Voor de resterende periode is nooit een restitutie geweest. Er staat geen credit nota in de portal en ook geen terugstorting op de bank.
Dit is (helaas) ook mijn ervaring nadat ik mijn contract bij Simpel opgezegd had. Mijn contract liep tot halverwege de factuurmaand, dat ze dan vooraf het hele bedrag incasseren kan ik nog inkomen, maar op mijn eindafrekening stond doodleuk 'je hoeft ons niets meer te betalen'. Dat ik nog een halve termijn van Simpel kreeg heb ik ze nooit over gehoord, pas na 2x aandringen bij de klantenservice werd dit gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Gisteren waren plots m'n minuten op tijdens het bellen. Helaas kan je geen extra minuten bijkopen, alleen MB's. Is dit bij andere providers ook zo of is het technisch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Technisch kan natuurlijk alles, alleen Simpel bied het niet aan. Wel vreemd, stel je moet een belangrijk telefoongesprek plegen, dan zegt Simpel "Wacht maar tot je minuten weer zijn aangevuld over X dagen". Hier hebben we de onb. bellen bundel dus geen last van, maar is niet klantvriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
jongetje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:01:
dan zegt Simpel "Wacht maar tot je minuten weer zijn aangevuld over X dagen".
Dan ga je toch gewoon buiten je bundel verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

31 cent per minuut (uit mijn hoofd) dat tikt wel aan hoor ;)
yup:

https://www.simpel.nl/fil...n-nieuwe-abonnementen.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-08-2020 10:11 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ja, dat doet het zeker. Is natuurlijk ook een beetje het verdienmodel van budget providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
rens-br schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Heb het al, het ligt aan m'n plafond, die al bereikt is, niet aan de bundel. Wanneer ik bel, wordt het gesprek direct beëindigd. Morgen weer nieuwe bundel. Wel vervelend, moet eigenlijk een paar belangrijke telefoontjes plegen vandaag, allemaal naar vaste nummers dus kan ook niet met Whatsapp bellen.

Dit komt overigens niet vaak voor bij mij, maar heb afgelopen maand toevallig veel moeten bellen. Heb 250 minuten en meestal hou ik nog genoeg over. Komt nu alleen ff rot uit, maar ja.. maandag kenne we weer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 13:04
edit: verkeerd topic

[ Voor 92% gewijzigd door skdevil op 14-08-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21
skdevil schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:20:
Recent overgestapt van Vodafone naar Simpel echter loop ik toch tegen een vervelend probleem aan.
Random (soms 1x per 2 weken, soms 1x per maand) heb ik gewoon geen 3/4G meer en is een herstart van de iPhone 8 nodig.

Uit/aanzetten van mobiele data heeft geen effect.
Zijn er meer mensen met deze klachten?
Het klinkt alsof je deze problemen hebt:

https://www.onemorething....mobile-iphone-8-iphone-x/

https://community.t-mobil...ongesprek-valt-weg-303293

Een oplossing zou updaten moeten zijn, maar of dat werkt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 13:04
krakendmodem schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:32:
[...]

Het klinkt alsof je deze problemen hebt:

https://www.onemorething....mobile-iphone-8-iphone-x/

https://community.t-mobil...ongesprek-valt-weg-303293

Een oplossing zou updaten moeten zijn, maar of dat werkt....
Bedankt voor je bericht. Pannekoek dat ik ben zit ik helemaal niet bij Simpel maar bij Youfone :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@rens-br: het is niet het algemene verdienmodel van budgetproviders, 31 cent is idioot hoog dat een provider in 2020 dat nog durft te vragen verbaad me.

*knip*. Andere providers vergelijken / pluggen is niet de bedoeling.

een add-on met belminuten voor als een bundel leeg is zou een stuk klantvriendelijker zijn van Simpel, dit is een beetje winst maken over de ruggen van klanten met noodsituaties(geen zinnig mens gaat voor zijn lol voor 31 cent per minuut bellen). het verbaast me dan ook dat een consumentenbond een provider met dergelijke voorwaarden al enklee keren tot beste uit de test heeft uitgeroepen. Dat onbeperk abonnement is natuurlijk een stuk beter, maar mensen die minder nodig denken te heben op een dergelijke manier op kosten jagen als ze buiten hun bundel komen vind ik niet erg netjes. Wat zou een belminuut qua inkoop kosten? 1 cent is denk ik al veel, dus ruim 30 cent winst per minuut dat is zo ongeveer 3000% winst.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 20-08-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:46
@dicksterk Simpel wijkt niet veel af van vergelijkbare sim-only providers. Die hebben ook buitenbundel tarieven van 30 en 31 cent. De enige die een ander model heeft is Hollands Nieuwe. Als je daar door je bundel heen bent, moet je een nieuwe kopen voor het normale tarief.
Bij andere providers kun je data bijkopen, maar bij mijn weten geen bel/sms bundels. Budget heeft onbeperkt bellen en sms, maar dat bieden de andere providers ook aan.
Het verschil tussen inkoop- en verkoopprijs van belminuten is natuurlijk niet de winst voor de provider: daar moeten eerst nog alle kosten uit betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01
Heb het zelden nodig gehad, maar voor buitenbundel situaties heb ik altijd een goedkoop tweedehandstelefoontje liggen voorzien van een goedkoop prepaid simmetje van Simyo. 1x tegoed aanschaffen, doe er al ik weet niet hoeveel jaar mee (2x per jaar smsje om het nummer te laten leven), kosten 10ct per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Dit alles is precies de rede waarom ik gekozen heb voor de variant met onbeperkt bellen (incl. destijds 5GB voor een tientje). Ik ga vrijwel nooit over de 250 minuten per maand, maar als het een keer nodig is dat ik iets nu geregeld moet hebben bij een wat groter bedrijf (je kent het wel: lang in de wacht, meermaals doorverbonden worden en je verhaal vanaf het begin opnieuw moeten doen, later weer achteraan moeten bellen...) dan kan ik dat zorgeloos doen zonder over de limiet te kunnen gaan :9

Dat is tevens ook de rede dat ik mijn aflopend contract bij Simpel denk ik door ga laten lopen, qua MBs is 5GB voor 10 euro per maand niet heel bijzonder meer, maar i.c.m. onbeperkt bellen blijft het voor mij de beste deal die er in Nederland voor mij beschikbaar is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Zelfs als ik (naar mijn gevoel) lang heb moeten wachten bij een bedrijf, en lang mijn verhaal heb moeten doen, is er vaak nog maar 20 minuten van mijn 100 verbruikt. Ik heb zelden 2 of 3 van die gesprekken in 1 maand, verder ben ik niet zo'n beller.

Ik heb dus ook al 2 or 3 jaar mijn prepaid niet hoeven gebruiken. Gebruik veel wifi, dus kom ook ruim toe met 500mb: ik blijf voorlopig lekker op 4 euro p/m zitten en krijg denk ik nooit in mijn leven meer zo'n goedkope deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@dcl! Zoals gezegd was dit een uitzonderlijke situatie waarin ik veel moest bellen en ook veel naar servicenummers, dus én mijn bundel was op én mijn plafond was bereikt. Kan gebeuren, alleen vind ik het stom dat je wel MB's kunt aanvullen, maar geen minuten.

Andere optie was plafond uitzetten, maar zo levensbedreigend waren die telefoontjes ook weer niet. Nieuwe bundel is binnen, dus we kunnen maandag weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
chim0 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 06:55:Nieuwe bundel is binnen, dus we kunnen maandag weer bellen.
Mooi! :)

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50

Winkiller

De Mopperpot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa6kG9Uf_ZbxM9Z4azpom28D81g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/StNmTqsbzxmQGTOkMBQmKIGq.jpg?f=user_large

Ik kreeg een SMS en kan weer verlengen met bovenstaand, deze samenstelling heb ik al dus waarom zou ik verlengen ? voor 20 euro voordeel weer 2 jaar vastzitten ? Ik denk dat ik maar afwacht....en niets doe. Eigenlijk een prima pakket voor 10 euro. Dit pakket lijkt dus weer terug te zijn bij Simpel.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Winkiller schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:26:
Dit pakket lijkt dus weer terug te zijn bij Simpel.
Dat is alleen een verlengdeal, bestaat al ruim 6 maanden. De 'normale' abonnementen zijn onveranderd.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

rens-br schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:27:
[...]

Dat is alleen een verlengdeal, bestaat al ruim 6 maanden. De 'normale' abonnementen zijn onveranderd.
:F
Ik zag het inderdaad, nou dan is het afwachten wat ze gaan doen, ik ga niet hetzelfde betalen voor minder. >:)

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Winkiller schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:29:
[...]

:F
Ik zag het inderdaad, nou dan is het afwachten wat ze gaan doen, ik ga niet hetzelfde betalen voor minder. >:)
Zolang je niet verlengd of niks aanpast. Blijf je nu gewoon 10 euro betalen voor 5GB.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

rens-br schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:32:
[...]

Zolang je niet verlengd of niks aanpast. Blijf je nu gewoon 10 euro betalen voor 5GB.
Ja die verwachting heb ik ook, was 2 jaar terug ook maar we gaan het zien.
De verlengdeal is zeker minder dan 2 jaar terug. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik krijg 3 maanden gratis als ik verleng. Maar denk dat ik het ook gewoon door laat lopen. Heb ik mooi de mogelijkheid ooit over te stappen als er iets beters langs komt.

[ Voor 61% gewijzigd door ArthurMorgan op 03-09-2020 15:33 ]

• !mark
@ArthurMorgan 3 maanden? Mag ik vragen via welke weg je dat aanbod hebt gekregen, per mail of gewoon direct via de webpagina?

Enige wat ik hier kreeg voor mijn binnenkort aflopend abonnement zijn aanbiedingen voor 2 of zelfs 1 maand gratis. Dat vind ik het niet waard om er weer 2 jaar aan vast te zitten (dan laat ik het gewoon zonder actie te ondernemen doorlopen), maar 3 maanden gratis denk ik wel :Y

[ Voor 9% gewijzigd door !mark op 03-09-2020 18:52 ]

• jongetje
Mijn vrouw kreeg ook 3 maanden gratis. Haar abonnement was al in maart afgelopen maar heeft ze door laten lopen. In het begin was het aanbod ook 1 maand (voordat het afliep). Blijkbaar krijg je een beter aanbod als je langer wacht. Al bied dit natuurlijk geen enkele garantie.

• ArthurMorgan
  • Niet online
@!mark Ik kreeg een sms met het aanbod geloof ik.

heb het ook op de website staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxZXKYSZ4s_ifeJfH4UEae4MrMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZALd9cebONdOW92YPSS6Ez0l.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn huidige abonnement loopt nog tot medio januari komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:46
Winkiller schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:51:
[...]

Ja die verwachting heb ik ook, was 2 jaar terug ook maar we gaan het zien.
De verlengdeal is zeker minder dan 2 jaar terug. :O
Dat moet goedkomen: zonder te verlengen, en na afloop van de contractduur heb ik nog steeds 5 GB en onbeperkt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vorige week heeft mijn zoon z'n Simpel abonnement verlengd, voor de duur van 2 jaar.
Maar nu heb ik een mooie deal voor 'm gezien bij een andere aanbieder, met telefoon erbij.

Nu kan je een andere bundel kiezen en opzeggen voordat het abonnement oorspronkelijk stopt (3 uur vóór 11 september a.s.), maar als ik nu het nummer wil meenemen naar een andere aanbieder, wat moet ik dan doen? Opzeggen lijkt me niet handig, want dan ben ik het nummer kwijt. Ik wil dus eigenlijk een maandje extra, net zoals gebeurt als je 'niets' doet ipv verlengen.

Hoe pak ik dit aan? Anders moet ik het nummer misschien (eerst) naar prepaid omzetten of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@koelkast Als je geen einddatum meer hebt op je contract dan kun je gewoon je nummer laten porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Normal gesproken, mag jij gewoon nr. meenemen, dan Simpel zelf automaatis beeindigen met volgende mogelijke (contract) datum. Ik heb een simpel klant over gezet naar Lmobi €1.25 abbo. via zoo een manier.
koelkast schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:54:
Vorige week heeft mijn zoon z'n Simpel abonnement verlengd, voor de duur van 2 jaar.
Maar nu heb ik een mooie deal voor 'm gezien bij een andere aanbieder, met telefoon erbij.

Nu kan je een andere bundel kiezen en opzeggen voordat het abonnement oorspronkelijk stopt (3 uur vóór 11 september a.s.), maar als ik nu het nummer wil meenemen naar een andere aanbieder, wat moet ik dan doen? Opzeggen lijkt me niet handig, want dan ben ik het nummer kwijt. Ik wil dus eigenlijk een maandje extra, net zoals gebeurt als je 'niets' doet ipv verlengen.

Hoe pak ik dit aan? Anders moet ik het nummer misschien (eerst) naar prepaid omzetten of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ArthurMorgan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:57:
@!mark Ik kreeg een sms met het aanbod geloof ik.

heb het ook op de website staan:
[Afbeelding]

Mijn huidige abonnement loopt nog tot medio januari komend jaar.
:? ik 2 maanden, kreeg gisteren opnieuw de e-mail, er word met 2 maten gemeten. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MAYcgtfzdgUWzE8mHl5h5PDU8U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FeZMRqKCSlDkgCzfOTkhiKLb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
koelkast schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:54:

Los van de adviezen die al zijn gegeven, je schrijft dat je zoon vorige week het abonnement heeft verlengd met 2 jaar. Is het niet handiger om eerst die bestelling/verlenging te herroepen?

Je kunt de bundels wel aanpassen, maar verlengen = verlengen. Dat wil zeggen dat je zoon een nieuwe contractuele verplichting is aangegaan voor 2 jaar bij Simpel. Die moet eerst herroepen worden. Als ik de website van Simpel goed heb gelezen moet je daarvoor contact opnemen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Maar wat kost zoo een abon.. ? tegenwoordig er zijn goedkoper optie in de markt van €1.25 per maand en ook 4 maanden gratis.
Winkiller schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:57:[...]
:? ik 2 maanden, kreeg gisteren opnieuw de e-mail, er word met 2 maten gemeten. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Janon op 14-09-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Janon schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:33:
Maar wat kost zoo een abon.. ? tegenwoordig er zijn goedkoper optie in de markt van €1.25 per maand en ook 4 maanden gratis.

[...]
Waar moet ik kijken ? en wat krijg je ervoor ?
10 euro p/m voor +5gb + 500sms en onbeperkt bellen is best scherp, toch ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
rclahsen schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:16:
[...]

Los van de adviezen die al zijn gegeven, je schrijft dat je zoon vorige week het abonnement heeft verlengd met 2 jaar. Is het niet handiger om eerst die bestelling/verlenging te herroepen?

Je kunt de bundels wel aanpassen, maar verlengen = verlengen. Dat wil zeggen dat je zoon een nieuwe contractuele verplichting is aangegaan voor 2 jaar bij Simpel. Die moet eerst herroepen worden. Als ik de website van Simpel goed heb gelezen moet je daarvoor contact opnemen met de klantenservice.
Dat heb ik inderdaad gedaan, want het nummerbehoud was mislukt omdat het abonnement nog 2 jaar doorliep. Ik heb die verlenging via de ksrv laten annuleren, en het werd nu (weer) een maandelijks opzegbaar abonnement. Nu is nummerbehoud wel per begin oktober mogelijk. Gelukt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Het pluggen / reclame maken voor andere providers in ervaringen topics is offtopic. Ik heb een aantal posts verhuisd naar [L-mobi Mobile] Ervaringen & Discussie. De rest is verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 19:36
Bij Simpel zou komend jaar VoLTE beschikbaar komen aldus een medewerker op het forum

Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En hetzelfde geldt voor VoWiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik en mij pa zitten nu al een paar jaar bij Simpel.
Beiden hebben nu 5GB, onbeperkt bellen en 500 min voor €11 p/maand.
Wij kunnen op zich gaan verlengen, maar hun actie is alleen geldig voor 2-jarig verlengen.
Ik leg liever geen abonnement vast voor langer dan 1 jaar.

Nu gaat m'n moeder ook aan de smartphone, die loopt nu nog met een dumbphone rond.
Ze belt nauwelijks, maar is puur voor bereikbaarheid en nu met smartphone de Whatsapp.

Daarom denk ik voor haar aan de 250MB, 50 min, 500sms voor €3,50 p/maand.
Lijkt me meer dan genoeg en bij Simpel mag je maandelijks omhoog of omlaag.

Nu heb je ook tegenwoordig dat je diverse abbo's in hetzelfde huishouden kunt combineren, korting krijgen, data delen etc. Maar ik geloof niet dat het in dit geval veel uitmaakt of wel?
Wij zitten thuis bij Ziggo dus dan moet ik bij Ziggo kijken, maar ik zie daar geen combinatie van sim-only's voor ons die ons beter/meer bieden dan Simpel.
Want je zit daar geloof ik sowieso vast aan i.i.g. 1 vrij dure Red Together abonnement (à €31 p/maand)

Familie van ons zit bij KPN (dus wordt wat sketchy als we dat 1 "huishouden" noemen) maar dat wordt ook niet interessant. De constructie daar (die ik tegenkwam via Pepper) is ook duurder dan 3 losse sim-only's bij Simpel.

TLDR: Ik geloof dat bovenstaande constructies alleen interessant zijn als elk individueel persoon veel data wenst of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 13:26
Piet91 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:03:
Ik en mij pa zitten nu al een paar jaar bij Simpel.
Beiden hebben nu 5GB, onbeperkt bellen en 500 min voor €11 p/maand.
Wij kunnen op zich gaan verlengen, maar hun actie is alleen geldig voor 2-jarig verlengen.
Ik leg liever geen abonnement vast voor langer dan 1 jaar.

Nu gaat m'n moeder ook aan de smartphone, die loopt nu nog met een dumbphone rond.
Ze belt nauwelijks, maar is puur voor bereikbaarheid en nu met smartphone de Whatsapp.

Daarom denk ik voor haar aan de 250MB, 50 min, 500sms voor €3,50 p/maand.
Lijkt me meer dan genoeg en bij Simpel mag je maandelijks omhoog of omlaag.

Nu heb je ook tegenwoordig dat je diverse abbo's in hetzelfde huishouden kunt combineren, korting krijgen, data delen etc. Maar ik geloof niet dat het in dit geval veel uitmaakt of wel?
Wij zitten thuis bij Ziggo dus dan moet ik bij Ziggo kijken, maar ik zie daar geen combinatie van sim-only's voor ons die ons beter/meer bieden dan Simpel.
Want je zit daar geloof ik sowieso vast aan i.i.g. 1 vrij dure Red Together abonnement (à €31 p/maand)

Familie van ons zit bij KPN (dus wordt wat sketchy als we dat 1 "huishouden" noemen) maar dat wordt ook niet interessant. De constructie daar (die ik tegenkwam via Pepper) is ook duurder dan 3 losse sim-only's bij Simpel.

TLDR: Ik geloof dat bovenstaande constructies alleen interessant zijn als elk individueel persoon veel data wenst of niet?
Als het puur voor de bereikbaarheid is, en een beetje whatsapp ben je volgens mij bij lmobi een stuk beter uit met 1 van de jaarbundels: https://l-mobimobile.nl/jaar-bundels/

Geen aansluitkosten en met dat type gebruik zal je met 1,25 per maand al klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
Ik geloof dat bovenstaande constructies alleen interessant zijn als elk individueel persoon veel data wenst of niet?
Ik weet niet of je simpel echt nodig heb anders is hollandse nieuwe ook een alternatief.
https://nl.pepper.com/aan...ia-ing-rentepunten-158569

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Voordat dit een heel vergelijk topic gaat worden...

Als je iemand aanmeld bij Simpel kun je 10 euro krijgen en die nieuwe klant ook: https://www.simpel.nl/via-via-voordeel-delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
fl2001 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:43:
[...]

Als het puur voor de bereikbaarheid is, en een beetje whatsapp ben je volgens mij bij lmobi een stuk beter uit met 1 van de jaarbundels: https://l-mobimobile.nl/jaar-bundels/

Geen aansluitkosten en met dat type gebruik zal je met 1,25 per maand al klaar zijn.
En niet te vergeten geen kans op een bill-shock als er ineens wat meer data gebruikt wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
jongetje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:28:

Als je iemand aanmeld bij Simpel kun je 10 euro krijgen en die nieuwe klant ook: https://www.simpel.nl/via-via-voordeel-delen
ik heb liever elke maand een goedkopere bundel dan een eenmalige korting. Dan haal je veel meer er uit dan een tientje.

Overigens bij zulke kleine bundels kan je beter ook altijdneen dataplafond instellen zodat je geen extra kosten kan maken, kost je elke maand 50 cent extra, iets wat dus niet kan bij lmobi, zoals tyson al aangeeft.

En zo zijn er wel meer voordelen die je bij lmobi hebt en niet bij simpel, naast het feit dat lmobi goedkoper is.

Maar inderdaad, dit beter bespreken in het lmobi topic, als ie interrese heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:28:

Thanks. Hiervan gebruik gemaakt en het goedkoopste sim-only genomen voor een jaar.
Was toch nét wat voordeliger nog dan CashbackXL. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fl2001 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:17:
[...]

ik heb liever elke maand een goedkopere bundel dan een eenmalige korting. Dan haal je veel meer er uit dan een tientje.

Overigens bij zulke kleine bundels kan je beter ook altijdneen dataplafond instellen zodat je geen extra kosten kan maken, kost je elke maand 50 cent extra, iets wat dus niet kan bij lmobi, zoals tyson al aangeeft.

En zo zijn er wel meer voordelen die je bij lmobi hebt en niet bij simpel, naast het feit dat lmobi goedkoper is.

Maar inderdaad, dit beter bespreken in het lmobi topic, als ie interrese heeft.
Data waarschuwing en plafond stel je gewoon op je telefoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:11:
[...]
Data waarschuwing en plafond stel je gewoon op je telefoon in.
Klopt inderdaad. Totdat je bv een nieuwe smartphone koopt, even niet aan denkt om in te stellen, wat updates die snel binnen worden gehaald en je rekening komt wel binnen.

En dan kan het snel gaan wanneer je maar een bundeltje hebt van 250/500mb... Ik durf zelfs wel te zeggen dat simpel zijn enige intentie met dit soort mini abbo's van een paar euro juist daarop gericht is, gewoon een soort van verdien model.

En je ziet het ook op de forums dat mensen er regelmatig 'intrappen' Zelf zou ik echt altijd adviseren om altijd de dataplafond bij simpel te activeren om nare verrassingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
fl2001 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:22:
[...]

Klopt inderdaad. Totdat je bv een nieuwe smartphone koopt, even niet aan denkt om in te stellen, wat updates die snel binnen worden gehaald en je rekening komt wel binnen.
Persoonlijk denk ik dat dat wel meevalt. Mensen met een hele kleine bundel zijn zich er terdege van bewust dat ze voorzichtig met data moeten om gaan. Ik denk dat ze bij een nieuwe telefoon (die ze wrs ook niet jaarlijks vervangen) er echt wel op letten dat er geen updates via het mobiele netwerk worden opgehaald.
Bovendien krijg je bij 80% en 100% een waarschuwings sms.

Voor die keer dat je dan over de bundel heen gaat, ben je wrs. nog steeds goedkoper uit dan wanneer je maandelijks €0,50 extra betaalt voor een plafond. Maar: ymmv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
^ Met 0,15 per MB kan het snel gaan hoor, eenmalig per ongeluk 100MB eroverheen en je hebt er 2,5 jaar plafond uit :P

Een waarschuwings SMS op een bundel van 250MB komt daarnaast pas op 200MB. Zelfs met de ietwat geknepen 4G snelheid (75Mbit) van Simpel kun je vanaf die 200MB in 16 seconde op 350MB (100 boven je bundel) zitten als er op de achtergrond iets aan het downloaden is. Er zijn immers voldoende apps die buiten de PlayStore om nog data moeten downloaden na installatie en zich daarbij niet houden aan de instelling van de PlayStore alleen op WiFi te downloaden.

Zou ik zelf een plafond nemen? Nee. Maar voor mensen die er weinig kaas van gegeten hebben kan dat stukje rust en zekerheid wel 6 euro per jaar waard zijn denk ik.

Het scheelt in ieder geval dat Simpel niet aan belachelijke minimale sessie's van 100KB of meer doet zoals enkele concurrenten in het budgetsegment. Het zal bij Simpel dus nooit voorkomen dat je telefoon netjes op het opgegeven limiet van 240MB (bij een 250MB bundel) gestopt is en er volgens de berekening van de provider toch ineens 270MB verbruikt is.

[ Voor 18% gewijzigd door !mark op 08-10-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 10:21
fl2001 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:22:
En dan kan het snel gaan wanneer je maar een bundeltje hebt van 250/500mb... Ik durf zelfs wel te zeggen dat simpel zijn enige intentie met dit soort mini abbo's van een paar euro juist daarop gericht is, gewoon een soort van verdien model.
Hopen dat klanten per ongeluk over hun mini-bundels heen gaan is zeker het verdienmodel daar. Daar gaat Simpel zelfs zo ver in dat men het bewust onmogelijk gemaakt heeft om dat betaalde plafond van ze op een lager bedrag dan 10 euro in te stellen, zodat een overschrijding van de bundel hoe dan ook kan leiden tot extra kosten die een veelvoud bedragen van de maandelijkse abonnementskosten.

Nou is dat voor een beetje technisch onderlegde gebruiker triviaal op te lossen door -gratis en voor niks- een verbruikslimiet op de telefoon zelf in te stellen, maar de kneuzen/digibeten worden genadeloos uitgeknepen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tyson69
Simpel gekocht door T-Mobile

Bron: https://newsroom.t-mobile.nl/simpel/

Benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren. Misschien dat hierdoor er de laatste maanden niets spectaculairs in het aanbod/prijzen veranderde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
En dit gaat de ACM goedkeuren? Zo krijgen ze weer 1 miljoen klanten erbij, die worden zo wel heel groot op de mobiele markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
fl2001 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:46:
En dit gaat de ACM goedkeuren? Zo krijgen ze weer 1 miljoen klanten erbij, die worden zo wel heel groot op de mobiele markt...
Als ze Simpel als merk laten bestaan, verandert er in mijn ogen niet heel veel. Ik denk niet dat de ACM hier problemen mee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
tyson69 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:29:
Simpel gekocht door T-Mobile

Bron: https://newsroom.t-mobile.nl/simpel/

Benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren. Misschien dat hierdoor er de laatste maanden niets spectaculairs in het aanbod/prijzen veranderde
Las het net ook op de frontpage inderdaad: nieuws: T-Mobile Nederland wil Simpel overnemen. Ben benieuwd of dit goedkeur gaat krijgen en of het gevolgen heeft voor de prijzen. In vergelijking met T-mobile zelf zijn ze best scherp.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 16-10-2020 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
Is het slim om nu direct in te gaan op het verlengvoorstel van Simpel, waarvan 2 maanden gratis voor de komende 2 jaar? Ik ben bang dat T-Mobile namelijk de prijzen omhoog gaat gooien. Mijn oorspronkelijke 2-jarig abonnement is al een tijd 'verlopen' en dus maandelijks opzegbaar voor beide partijen.

[ Voor 51% gewijzigd door Wietsee. op 16-10-2020 11:09 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
tyson69 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Als ze Simpel als merk laten bestaan, verandert er in mijn ogen niet heel veel. Ik denk niet dat de ACM hier problemen mee heeft
Ze hebben nu wel heel veel merken lijkt mij.

T-Mobile - Tele2 - Ben - Simpel.... Waarvan 3 merken zich richten op vrijwel dezelfde type klanten. Lijkt mij een kwestie van tijd voordat er minimaal 1 merk uitgegooid word, wat heeft het voor nut om met zoveel merken door te gaan waarvan de meeste zich richten op de zelfde type klanten.

Maar ook de reden die tmobile geeft voor de overname is complete nonsense, hoezo kunnen ze beter de concurrentie aangaan met VodafoneZiggo en KPN?

KPN heeft niet eens interrese in de budget markt (zie telfort) vodafone heeft hollandsnieuwe, daar had je makkelijk al met tele2 en Ben de strijd kunnen aangaan.

Maar goed, het zal ongetwijfeld wel goedgekeurd worden, was ook al met Tele2 dus dit kan er nog wel bij.

Nu nog alleen Youfone en dan is dus keuze wel heel beperkt die je overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
fl2001 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:49:
Maar ook de reden die tmobile geeft voor de overname is complete nonsense, hoezo kunnen ze beter de concurrentie aangaan met VodafoneZiggo en KPN?
Waarschijnlijk gewoon door het simpele feit dat ze 900k klanten erbij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
fl2001 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Nu nog alleen Youfone en dan is dus keuze wel heel beperkt die je overhoud.
Lebara, Lyca en L-mobi zijn er ook nog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Als je deze reactie moet geloven dan zijn de voordelige tijden bij Simpel dan inderdaad verleden tijd.
Melkunie in 'nieuws: T-Mobile Nederland wil Simpel overnemen'

Jammer, want ondanks dat Simpel de laatste jaren toch duurder is geworden, was het met bepaalde data/min/sms combinaties toch echt een voordelige provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Wietsee. schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:47:
Is het slim om nu direct in te gaan op het verlengvoorstel van Simpel, waarvan 2 maanden gratis voor de komende 2 jaar? Ik ben bang dat T-Mobile namelijk de prijzen omhoog gaat gooien. Mijn oorspronkelijke 2-jarig abonnement is al een tijd 'verlopen' en dus maandelijks opzegbaar voor beide partijen.
Dat vraag ik me ook af, als ik nu net voor de overname nog even met 2 jaar verleng, is T-Mobile dan bij een overname verplicht die 2 jaar tegen de overeengekomen prijs en voorwaarden te blijven leveren? Of is er een escape clausule aanwezig bij een overname.

Als ik nu niks doe heeft ook T-mobile v.z.i.w. het recht om maandelijks het abonnement te kunnen beëindigen.

[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 16-10-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Huh. Ik zat bij tele2 en bij simpel, dus nu alle2 naar t-mobile...

Tele2 abbo moest verplicht overgezet trouwens, mocht niet op tele2 voorwaarden blijven. Dus pak meer per maand kwijt nu aan abbokosten want ik had een mini abbo (kreeg wel wat korting omdat restant telefoon niet meer afbetaald hoeft te worden dus per maand kom ik voor nu even duur uit).

[ Voor 7% gewijzigd door dragon2 op 16-10-2020 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Mmm misschien wel goed dan dat mijn abonnement volgende week afloopt en ik nog niet verlengd heb.

Update: ik kreeg zojuist een e-mail van Simpel en daar staat onder andere in: Vandaag hebben wij aangekondigd dat we het voornemen hebben om Simpel te verkopen aan T-Mobile. Er verandert hierdoor niets voor jou als klant van Simpel. Je abonnement blijft ongewijzigd en we blijven je op dezelfde manier van dienst zijn, zoals je van ons gewend bent.

Informatie van Simpel

[ Voor 75% gewijzigd door Winkiller op 16-10-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dragon2 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:51:
Huh. Ik zat bij tele2 en bij simpel, dus nu alle2 naar t-mobile...

Tele2 abbo moest verplicht overgezet trouwens, mocht niet op tele2 voorwaarden blijven. Dus pak meer per maand kwijt nu aan abbokosten want ik had een mini abbo (kreeg wel wat korting omdat restant telefoon niet meer afbetaald hoeft te worden dus per maand kom ik voor nu even duur uit).
Dan had je dus een zakelijk abonnement en Tele2 Zakelijk wordt omgezet naar T-Mobile Ondernemen.

Consumenten aansluitingen blijven gewoon Tele2 en behouden hun bestaande abonnement alleen worden ze daar op de achtergrond in de T-Mobile systemen gezet en de simkaart op afstand omgekat naar een T-Mobile simkaart.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het zat er natuurlijk al tijden aan te komen. Simpel was enkel bezig met marktaandeel om aantrekkelijk te zijn voor overname.
Derde keer al voor mij dat een partij waar ik bijzit wordt overgenomen door T-Mobile na Ben en Orange.

Wel kan het nog jaren duren voor bestaande abonnementen worden uitgefaseerd.
Ben er nog niet helemaal uit of het dan slim is om alsnog te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Ik vraag me af of het bericht van vorige week op het Simpel-forum dat zeVoLTE gaat ondersteunen in 2021 ook verband houdt met de nu aangekondigde overname.
TMobile heeft al langer VoLTE en VoWifi en alles gaat aan de 'achterkant' natuurlijk ook allemaal over naar TMobile.

Ik ben zoals velen heel benieuwd naar wat de prijzen gaan doen en of ze merken ook nog helemaal de nek gaan omdraaien. Het nut van 3 'budget-merken' in je portfolio zie ik niet in.

[ Voor 25% gewijzigd door Cranberry op 16-10-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Cranberry schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:23:
Het nut van 3 'budget-merken' in je portfolio zie ik niet in.
3 merken? Ze hebben toch alleen BEN (en nu dan Simpel)?

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 16-10-2020 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
jongetje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

3 merken? Ze hebben toch alleen BEN (en nu dan Simpel)?
Klopt, Tele2 is idd geen echte budgetprovder (meer), maar m.i. wel duidelijk ondergeschikt aan het hoofdmerk TM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-09 12:12
Het volgende mailtje is inmiddels binnen gekomen.
Beste Tuinsteen,

Vandaag hebben wij aangekondigd dat we het voornemen hebben om Simpel te verkopen aan T-Mobile. Er verandert hierdoor niets voor jou als klant van Simpel. Je abonnement blijft ongewijzigd en we blijven je op dezelfde manier van dienst zijn, zoals je van ons gewend bent.

Mocht je vragen hebben over dit bericht dan kun je onze speciale webpagina bezoeken waar een aantal vragen & antwoorden voor je klaar staan.

Vriendelijke groet,

Team Simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Tuinsteen heb je de 10 posts boven je gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-09 12:12
jongetje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:12:
@Tuinsteen heb je de 10 posts boven je gelezen...
Ik had wat terug gelezen voor ik poste, maar ongelukkig genoeg niet voldoende.
Mijn excuses 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
ACM keurt overname van Simpel door T-Mobile goed
Bron: https://newsroom.t-mobile...l-van-t-mobile-nederland/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Simpel heeft de afgelopen 3 jaar hun prijzen al sterk verhoogd en voor bestaande abonnementen veranderd er niets na een overname. Voor nieuwe klanten kan het zijn dat de prijzen omhoog gaan.

Oktober 2017
  • 2,50 p/m voor 500MB, 250min en onbeperkt sms
  • 5,00 p/m voor 1GB, 250min en onbeperkt sms
  • 7,50 p/m voor 2GB, 500min en onbeperkt sms
  • 12,50 p/m voor 6GB, 500min en onbeperkt sms
November 2020
  • 2,50 p/m voor 250MB, 50min en 500 sms
  • 6,00 p/m voor 1GB, 100min en 500 sms
  • 7,50 p/m voor 2GB, 250min en 500 sms
  • 16,00 p/m voor 6GB, 250min en 500 sms

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Laatst online: 14-09 14:10
Ik mis ook erg hun 5 gig bundel. 4 gig is net te weinig. Was voor mij een reden over te stappen naar een andere provider. Als ze dat weer in ere herstellen dan kom ik meteen weer terug. Stille hoop dat ze met black friday wat leuks gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@mavical ze hebben de 5GB bundel inderdaad uitgefaseerd. Ik mag verlengen en heb bij mijn bod nog wel 4GB + 1GB gratis. Die laatste 1GB zal er wel vanaf gaan op het moment dat je contract is afgelopen.
Persoonlijk vind ik de onbeperkt bellen bij deze bundel wel aantrekkelijk. Omdat ik mijn abonnement (ook) zakelijk gebruik, bel ik sinds de coronacrisis maandelijks zo'n 500 - 900 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Cranberry schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:03:
@mavical ze hebben de 5GB bundel inderdaad uitgefaseerd. Ik mag verlengen en heb bij mijn bod nog wel 4GB + 1GB gratis. Die laatste 1GB zal er wel vanaf gaan op het moment dat je contract is afgelopen.
Persoonlijk vind ik de onbeperkt bellen bij deze bundel wel aantrekkelijk. Omdat ik mijn abonnement (ook) zakelijk gebruik, bel ik sinds de coronacrisis maandelijks zo'n 500 - 900 min.
Klopt mijn partner kon ook verlengen met 4 gig en 1 gig erbij. Ik was toen een aantal maanden eerder aan de beurt met verlengen echter het bleef toen steken op 4 gig. Jammer. Had eigenlijk wel willen blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
mavical schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:19:
[...]

Klopt mijn partner kon ook verlengen met 4 gig en 1 gig erbij. Ik was toen een aantal maanden eerder aan de beurt met verlengen echter het bleef toen steken op 4 gig. Jammer. Had eigenlijk wel willen blijven.
Maar je had toch niet hoeven verlengen? Abonnementen lopen gewoon door. Ik zit nog op de 2017 variant van het €2,50 abonnement van hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
tyson69 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:23:
[...]

Maar je had toch niet hoeven verlengen? Abonnementen lopen gewoon door. Ik zit nog op de 2017 variant van het €2,50 abonnement van hierboven
Klopt inderdaad. Dat was voor mij toen niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Welk abonnement heb je nu? Als je nu al 5GB voor 10 euro heb, kan je dat natuurlijk gewoon laten doorlopen zonder te verlengen.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:17
Mijn vrouw had 4 gig plus 500mb gratis. Nu idd 4gig plus 1 gig gratis waarvan de eerste 3 maanden helemaal gratis. Wat ze over 1,5/2 jaar aanbieden weten we natuurlijk niet, maar dat zal vast niet minder zijn wbt 4g abonnementen gezien de uitrol van 5g.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
rens-br schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:29:
[...]

Welk abonnement heb je nu? Als je nu al 5GB voor 10 euro heb, kan je dat natuurlijk gewoon laten doorlopen zonder te verlengen.
Inderdaad, mijn abonnement loopt inmiddels al een halfjaar door. Lekker door laten lopen als de nieuwe voorwaarden niet duidelijk beter zijn. Bovendien heb ik nu een opzegtermijn van een maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
tyson69 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:23:
[...]

Ik zit nog op de 2017 variant van het €2,50 abonnement van hierboven
Zelfde hier, alleen dan de 5 euro variant. Is voor mij voldoende voor nu. Bij de huidige bundels zit er niet echt eentje, die in de buurt komt om te wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Contact opgenomen met simpel, de extra GB bij het verlengen is gewoon de 'oude' 5 GB bundel. Dus het blijft 5 GB na 2 jaar. Zo staat het ook in je bestelling '5 GB' en niet '4 + 1 GB'.

Heb ook gevraagd of ik 3 maanden gratis kan krijgen in plaats van 2 maanden, dit naar aanleiding van sommige berichten in dit topic. Maar dit kon alleen gewijzigd worden bij doorgeven van het 06-nummer die 3 maanden kreeg. Toevallig iemand die dit heeft gekregen?
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Let op:
Het bespreken van Prepaid hoort in: [Simpel Prepaid] Ervaringen & Discussie