Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zijn er eigenlijk nog meer providers met een instelling die buiten Nederland alleen internet in de EU/Zone 1 toestaat? Ik had altijd het idee dat het qua internet in het buitenland alles of niets was: dus overal aan of overal uit. Maar bij Simpel is er dus dit handige onderscheid. Ideaal bijvoorbeeld voor reisjes naar de rand van zone 1 of cruises waarbij je aan wal wel internet uit zone 1 (en dus uit je eigen bundel) wilt gebruiken, maar niet het dure internet aan boord van een schip.

Overigens meldt Simpel het volgende:
De Dubbel Data Dagen-actie stopt definitief op 30 juni 2021.

[ Voor 13% gewijzigd door TexMex op 22-06-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
nieuws: Gebruikers van Google-app op Android melden dat app steeds stopt - up...

Zelf geen last van gehad, maar m'n broer en moeder wel.
Kan dit probleem ook een excessief dataverbruik van "google services framework" hebben veroorzaakt?
Want bij m'n moeder heeft die vandaag 400MB mobiele data verbruikt wat voor haar betekent dat ze buiten haar mobiele databundel is gegaan en dus daar dus €22 extra voor mag betalen.
(i.p.v. haar gebruikelijke €3,50 p/maand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:45
Overgestapt naar Simpel van Telfort.

Betaalde 12,75 voor 175 minuten en 2,5GB. Door ook klant van thuis te zijn werd de data verdubbeld.
Simpel onbeperkt bellen/sms en 10GB voor 10 euro.

Prima deal, goede dekking en de overstap was 'simpel'.

Het enige voordeel wat Telfort had was dat de data een maand meegenomen kon worden .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:18
In januari 2022 loopt mijn abo af (5GB, onbeperkt bellen, 10 euro per maand)

Krijg nu al een aanbieding om te verlengen, 8GB, onbeperkt bellen en een maand gratis. Wederom 10 euro per maand.

Moet zeggen, geen slechte aanbieding. Gaat ook vanaf augustus in.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:31
evleerdam schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:19:
In januari 2022 loopt mijn abo af (5GB, onbeperkt bellen, 10 euro per maand)

Krijg nu al een aanbieding om te verlengen, 8GB, onbeperkt bellen en een maand gratis. Wederom 10 euro per maand.

Moet zeggen, geen slechte aanbieding. Gaat ook vanaf augustus in.
Geen slechte aanbieding dan wat je ervoor had, maar tot Mei kreeg je 10gb voor die prijs
Winkiller in "[Simpel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ;)

[ Voor 23% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-07-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Is er momenteel een site waar ik een Simpel abonnement kan afsluiten zonder aansluitkosten? ik overweg voor 4 euro onbeperkt bellen te nemen(waar ik dan 250mb bij krijg maar daar doe ik denk ik weinig mee) maar dan nog voor 4 euro onbeperkt bellen met een fair use policy van 10.000 minuten is prima. Maar aansluitkosten van rond de 30 euro vind ik behorlijk hoog. Vroeger had belsimpel een actie dat zij de aansluitkosten betalen maar die is al weg voor zover ik kan vinden. Weten jullie en site waar ik dit abonnement kan afsluiten zonder aansluitkosten, desnoods met cashback maar dan moet ik ze natuurlijk eerst alsnog betalen. hoe snel krijg je zo'n cashback dan als dat de enige optie is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:06
aansluitkosten is 20 euro je kan via www.caskbaxckxl.nl 15 terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Nog een vraagje. zoals gezegd ga ik het abonnement vrijwel hoofdzakelijk voor bellen gebruiken, misschhien een beetje sms en email. Dat kna tegenwoordig best redelijk op een iphone of android-smartphone maar ik haal als blinden toch op een touchscreen nooit de snelheid van een ouderwetse symbian nokia met fysiek keypad. een telefontje vereist eerst swipen naar de telefoon app, daarna swipen naar het benodigde cijfer etc heel goed te doen maar niet snel las je blind bent. Ik heb dus nog een noki ac5-00. Deze beschikt over 2g en 3g, 3g op de 900mhz en 2100mhz band. Ik weet dat t-mobile sinds juni 2g aan het afschakelen is, ga ik een goede ervaring hebben met 3g-only vn t-mobile of kn ik dn toch beter op het kpn-neterk blijven met 2g-only(vanaf 2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:18
dicksterk schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:24:
Nog een vraagje. zoals gezegd ga ik het abonnement vrijwel hoofdzakelijk voor bellen gebruiken, misschhien een beetje sms en email. Dat kna tegenwoordig best redelijk op een iphone of android-smartphone maar ik haal als blinden toch op een touchscreen nooit de snelheid van een ouderwetse symbian nokia met fysiek keypad. een telefontje vereist eerst swipen naar de telefoon app, daarna swipen naar het benodigde cijfer etc heel goed te doen maar niet snel las je blind bent. Ik heb dus nog een noki ac5-00. Deze beschikt over 2g en 3g, 3g op de 900mhz en 2100mhz band. Ik weet dat t-mobile sinds juni 2g aan het afschakelen is, ga ik een goede ervaring hebben met 3g-only vn t-mobile of kn ik dn toch beter op het kpn-neterk blijven met 2g-only(vanaf 2022)
Mijn ervaring is:
2G op 900 MHz - Geen HD voice
3G op 2100 MHz - HD voice
4G - bellen nog niet mogelijk. VoLTE introductie volgens Simpel dit jaar (2021) nog.

Ik heb hetzelfde abo. €4 voor onbeperkt bellen, 500 sms en 250 MB data. Ik gebruik ‘m als werk nummer.
Ik heb op mijn Samsung telefoon de band op ‘3G only’ gezet. Voornamelijk omdat je dan HD voice hebt, en op het T-Mobile net is dat wel een wereld van verschil ten opzichte van 2G.

Ik accepteer dus nu het iets mindere bereik (want 3G op 2100 MHz), maar hoop op:
- VoLTE introductie of herintroductie van 3G op 900 MHz. Overigens heb ik er zelf weinig last van dat 3G nu op 2100 MHz zit, maar dat is persoonlijk.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Heeft t-mobile dan geen 3g op 900mhz? wat doen ze dna met die band, je kna er toch geen 4g op aanbieden? en 2g doen ze weg. Ik neem toch ana dat t-mobile met de keuze om 2g af te schakelen en 3g te houden ook binnenshuis goede 3gdekking moet bieden(wat in feite het beste kan via 900mhz-frequenties. ik las eerder juist dat t-mobile veel vna het 2100mhz spectrum naar 4g heft verschoven. ik bel echt voorla veel binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:06
@dicksterk http://x264.nl/dump/airba...-1200-0000mhz-1000mhz.jpg

(Nog) geen 3G op 900 MHz. Hebben ze wel gehad en komt ook weer terug.
Zie spectrum, B8 900 MHz 4G draait prima.
B1 2100 MHz wordt inderdaad volledig 4G. Wanneer precies, is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik kan dat plaatje helaas niet zien, ik ben blind. Maar ik begrijp dus dat t-mobile wel weer 3g op 900mhz krijgt, is ook bekend wanneer? en voor nu: is het slim om ondanks dat 3g enkle op 2100mhz zit mijn telefoon al op 3g onlhy te zetten, of is er momentel ook nog veel 2g actief bij t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
dicksterk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:55:
is het slim om ondanks dat 3g enkle op 2100mhz zit mijn telefoon al op 3g onlhy te zetten, of is er momentel ook nog veel 2g actief bij t-mobile?
Dat kan geen kwaad, lijkt mij. Heb je een T-Mobile SIM om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
dicksterk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:55:
ik kan dat plaatje helaas niet zien, ik ben blind. Maar ik begrijp dus dat t-mobile wel weer 3g op 900mhz krijgt, is ook bekend wanneer? en voor nu: is het slim om ondanks dat 3g enkle op 2100mhz zit mijn telefoon al op 3g onlhy te zetten, of is er momentel ook nog veel 2g actief bij t-mobile?
Men is pas vrij recent gestart met het uitschakelen van 2G. Dat doen ze ook in fases. Hele grote kans dat je nu nog gewoon bruikbaar 2G hebt, gaandeweg gaat dat natuurlijk verminderen, maar wat de strategie daarin is (welke gebieden eerst, doen ze het middels een olievlek?) is mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48
Voor zover ik weet draait 2G nog overal in NL of zijn er al gebieden waar het uit staat¿

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Hoe werkt bestellen via cashbackxl? ik vind die site nogal vaag, maandelijkse uitkering van cashback, euro's en punten etc. Krijg ik mijn cashback van 15 euro dan in meerdere maanden, zo ja hoeveel maanden? zo nee, heo snel kan ik die volledige cashback van 15 euro kkrijgen? En krijg ik dan als tegenprestatie 100 mails per dag van ze met aanbiedingen? want dan betaal ik liever die 20 euro gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:20
dicksterk schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:38:
Hoe werkt bestellen via cashbackxl? ik vind die site nogal vaag, maandelijkse uitkering van cashback, euro's en punten etc. Krijg ik mijn cashback van 15 euro dan in meerdere maanden, zo ja hoeveel maanden? zo nee, heo snel kan ik die volledige cashback van 15 euro kkrijgen? En krijg ik dan als tegenprestatie 100 mails per dag van ze met aanbiedingen? want dan betaal ik liever die 20 euro gewoon.
Ik gebruik altijd de app, zorg wel dat ik niet op m'n wifi zit ivm m'n raspberry pi met PiHole. Krijg eigenlijk nooit mail/spam. Je krijgt een saldo te zien/ bevestigd en het kan een aantal weken duren voordat de webshop waar je hebt gekocht het definitief goedkeurt. Dit heeft te maken met retour termijnen Ed. Wanneer het definitief is goedgekeurd kun je het laten uitbetalen. Dat doen ze één keer per maand. Heb totaal iets van €325 uitgekeerd gekregen de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@dicksterk, het was al ongeveer uitgelegd, maar ikzelf deed het niet via een app maar via de website.
Vergeten hoe dat precies ging, maar grofweg is het een kwestie van account aanmaken, inloggen, op die site de Simpel aanbieding zoeken, en daarnaartoe gaan.
Daarbij is het misschien ook van belang om geen ads/cookies e.d. tegen te houden.
Voor de rest zal het wel hetzelfde werken als de app.
Ik kan me niet herinneren ooit spam ontvangen te hebben, wat ik kreeg had alleen betrekking op mijn cashbacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
dicksterk schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:38:
Elke maand kan je een betaling aanvragen en die wordt dat de 25e uitbetaald. Je krijgt dat ook het volledige bedrag in één keer. (na goedkeuring)

Verder geen spam, reclame of andere e-mail. Ik gebruik die website al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09:36
Soms vraag ik me af wat mensen doen op hun telefoon om 5GB of meer aan data op te krijgen. Ik heb nu 5GB maar ik zit elke maand rond de 2 a 3GB en dan doe ik een beetje appen, Facebooken, af en toe Youtube en een beetje Candy Crush op de plee. Ik vraag me echt af wat je moet doen om 10GB aan data op te maken. Livestreamen en gamen? Vergt dat zoveel? Maar dat moet je dan constant doen of gaat het best hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
chim0 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 06:30:
Soms vraag ik me af wat mensen doen op hun telefoon om 5GB of meer aan data op te krijgen. Ik heb nu 5GB maar ik zit elke maand rond de 2 a 3GB en dan doe ik een beetje appen, Facebooken, af en toe Youtube en een beetje Candy Crush op de plee. Ik vraag me echt af wat je moet doen om 10GB aan data op te maken. Livestreamen en gamen? Vergt dat zoveel? Maar dat moet je dan constant doen of gaat het best hard?
Netflix gebruikt al snel 2 GB per uur, dan ben je snel door je 5 GB bundel heen hoor. YouTube, grote foto's maken en uploaden, livestreamen etc etc.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:03
Zoveel hoef je echt niet te doen om aan 5GB per maand te komen.

Dat is ongeveer 166mb per dag , dat haal je echt zo als je bv youtube en spotify gebruikt. Ik vind tegenwoordig 5GB juist niks meer, een beetje actief gebruik maken van je smartphone op het internet en het is zo op.

Ik zou bv ook geen 10 euro per maand meer betalen voor een 5GB bundeltje, dat is mij anno 2021 te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Krijg net een rekening van Simpel: €46,27. Schijnbaar was ik 200 mb ofzo over mn tegoed over gegaan. Ik had een €8,50 pm abo dus kon dat plafond niet aanzetten (kan pas vanaf €10 pm). Zo irritant. Het zijn echt uitknijpers. Het is gewoon zo opletten. Het liefst zou ik het allemaal uit het raam gooien, ze naaien je toch als ze kunnen. Het is crimineel. (jaja, zelf opletten, eigen verantwoordelijk, zal allemaal wel, maar het feit dat áls ze je kunnen pakken, ze het dan ook doen, dát irriteert me)

Nog wel gebeld maar ze "kunnen er helaas niets aan doen"... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 27-07-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Anoniem: 479106 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:47:
Krijg net een rekening van Simpel: €46,27. Schijnbaar was ik 200 mb ofzo over mn tegoed over gegaan. Ik had een €8,50 pm abo dus kon dat plafond niet aanzetten (kan pas vanaf €10 pm). Zo irritant. Het zijn echt uitknijpers. Het is gewoon zo opletten. Het liefst zou ik het allemaal uit het raam gooien, ze naaien je toch als ze kunnen. Het is crimineel. (jaja, zelf opletten, eigen verantwoordelijk, zal allemaal wel, maar het feit dat áls ze je kunnen pakken, ze het dan ook doen, dát irriteert me)

Heeft iemand je gedwongen om het contract met Simpel aan te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:N

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 27-07-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa

Waarom heb je die €10 dan niet aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wist niet dat ze je huis verkopen als je iets boven je bundeltje komt. Bovendien heb ik een abo van €8,50 per maand, meer dacht ik niet nodig te hebben. Legaal klopt het allemaal wat ze doen, moreel is het fout. Ik vind het zo jammer dat je je als mens en consument constant overal moet wapenen om niet standaard misbruikt te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 27-07-2021 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 09:43

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Anoniem: 479106 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:10:
ik wist niet dat ze je huis verkopen als je iets boven je bundeltje komt. Bovendien heb ik een abo van €8,50 per maand, meer dacht ik niet nodig te hebben. Legaal klopt het allemaal wat ze doen, moreel is het fout. Ik vind het zo jammer dat je je als mens en consument constant overal moet wapenen om niet standaard misbruikt te worden.
Je bent zelf dat abonnement aangegaan. De voorwaarden zjn je duidelijk geweest . Nu heb je dus > 45 euro extra uitgegeven omdat je te gierig was om per maand 1,50 meer uit te geven. Van 45 euro had je dus 30 maanden die 1,50 extra kunnen betalen.

Beetje eigen verantwoordelijk nemen is het devies.

Je kan volgens mij in elke smartphone een limiet op het datagebruik zetten en zelfs door je smartphone laten blokkeren als het boven een bepaald aantal MB's komt.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Begrijp je helemaal hoor. Je wordt zo vaak voorgelogen (door mensen van die callcenters) Ik log daarom alles zo veel mogelijk en vraag altijd om afspraken per mail te bevestigen. De voorwaarden zo ver mogelijk probeer ik ook altijd op belangrijke punten voor mij door te nemen. Opzegtermijnen ed. Vooral bij clubs waar je 'voor een dubbeltje op de eerste rij' zit hebben ze wel eens dit soort fratsen.

Voor nu die €10 limiet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Je bent zelf dat abonnement aangegaan. De voorwaarden zjn je duidelijk geweest . Nu heb je dus > 45 euro extra uitgegeven omdat je te gierig was om per maand 1,50 meer uit te geven. Van 45 euro had je dus 30 maanden die 1,50 extra kunnen betalen.

Beetje eigen verantwoordelijk nemen is het devies.

Je kan volgens mij in elke smartphone een limiet op het datagebruik zetten en zelfs door je smartphone laten blokkeren als het boven een bepaald aantal MB's komt.
Met een abonnement van €8,5 kun je gewoon de limiet van €10 instellen. Als je niet buiten je bundel komt, betaal je gewoon €8,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Al blijft het natuurlijk wel jammer dat je het plafond niet beneden de tien euro kunt instellen. Ik begrijp uiteraard de commerciële motieven, maar het is toch een beetje halfslachtig. Laat de hoogte van het plafond gewoon helemaal vrij of schrap het. Er is nu in ieder geval geen reden om Simpel vanwege het plafond aan te raden. Bij hollandsnieuwe heb je wél bij elk abonnement de zekerheid dat je ongewild geen kosten buiten de bundel kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je hebt in je telefoon zelf geen datalimiet ingesteld staan dan? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:15
Simpele (pun intended >:) ) keuze dan toch?

Bij Simpel krijg je voor een vergelijkbaar bedrag veel meer data dan een Hollandsnieuwe, alleen in tegenstelling tot laatstgenoemde ben je zelf meer verantwoordelijk om niet door je bundel heen te gaan.

Hier gewoon op de telefoon zelf een limiet gezet op 7950MB (heb 8GB), werkt prima.
Gezien Simpel sessies afrond op slechts 1KB komt de gemeten data van mijn toestel elke maand exact overeen met wat Simpel meet :)
Bij veel andere partijen worden sessies afgerond op een hoger getal, waardoor je vooral bij kleinverbruik zoals tekst/Whatsapp netto meer data verstookt dan je eigenlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
fl2001 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:03:

Ik zou bv ook geen 10 euro per maand meer betalen voor een 5GB bundeltje, dat is mij anno 2021 te duur.
Dat heb ik nu, maar jij hebt blijkbaar een betere deal gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
chim0 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:38:
[...]

Dat heb ik nu, maar jij hebt blijkbaar een betere deal gezien?
Bij simpel even de aanbiedingen in de gaten houden in ieder geval, momenteel heb je voor een tientje 7GB en de maanden hiervoor hebben ze ook 8 en 10GB aangeboden voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Laatst online: 08:32

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Zojuist weer gebruik gemaakt van een verlengaanbod. 24 maanden 7+1 GB voor 10 euro p/mind en 1 maand gratis. Meer dan prima, heb nu 5gb en heb daar al genoeg aan tot nu toe. Dit wordt mijn 2e verlenging. Tot nu toe steeds een goede prijs/kwaliteit verhouding. Mijn dochter heeft ook een abbo en ik kan haar nummer managen vanuit mijn account, ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28

Dat is het business model. Vroeger was dat veel erger want dan betaalde je uberhaupt al 35 euro per maand voor 180 minuten óf smsjes en dan had je voor je het wist een rekening van 100 euro. Bellen vanaf vakantie? Starttarief van 2,50. Gelukkig valt het tegenwoordig allemaal wel mee :).

Je kunt in je telefoon een data plafond instellen. Dat kan al sinds pak hem beet 2011 in het geval van Android. Wellicht handig om daar even naar te kijken. Voor belminuten heb je een app nodig.
chim0 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 06:30:
Kijk zelfs eens bij je wifi data gebruik. Grote kans dat je daar 10+ GB hebt staan.
Nuevocasa schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Met een abonnement van €8,5 kun je gewoon de limiet van €10 instellen. Als je niet buiten je bundel komt, betaal je gewoon €8,50.
Ik vind het niet zo logisch om 0,50 cent voor een plafond functie te betalen die gratis in je telefoon zit.

[ Voor 49% gewijzigd door sdk1985 op 28-07-2021 01:55 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
!mark schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:48:
[...]

Bij simpel even de aanbiedingen in de gaten houden in ieder geval, momenteel heb je voor een tientje 7GB en de maanden hiervoor hebben ze ook 8 en 10GB aangeboden voor dat bedrag.
Mja, dat verandert elke keer. Pak je nu een bundel, komen ze volgende maand met een andere, dus dat telt niet echt, vind ik. Toen ik die van mij had aangevraagd, veranderde volgens mij letterlijk de volgende dag de aanbieding naar het dubbele.
sdk1985 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 01:25:
[...]

Kijk zelfs eens bij je wifi data gebruik. Grote kans dat je daar 10+ GB hebt staan.
Wifi heb ik in principe alleen thuis en thuis zit ik niet op m'n telefoon, maar op m'n computer. En op openbare plekken gebruik ik ook geen wifi want je moet vaak of inloggen of het is superbrak. Dan is m'n gewone verbinding sneller en kan ik tenminste m'n bundel opmaken.

Maar feit blijft dat ik 10GB aan data op een mobiele telefoon gigantisch veel vind. Dan moet je dus constant bezig zijn met (groot) verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
sdk1985 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 01:25:
[...]

Ik vind het niet zo logisch om 0,50 cent voor een plafond functie te betalen die gratis in je telefoon zit.
Oja dat is tegenwoordig niet meer gratis... Bij mijn vrouw nog wel. Mee eens... Dan moet je het gewoon op je telefoon instellen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Met Android kun je inderdaad prima zelf een datalimiet op je telefoon instellen. Bij iOS is dat onmogelijk. Kennelijk wil Apple daar niet aan, want het is natuurlijk een fluitje van een cent om dat in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik ben vanmiddag van plan mijn simpel abonnementje voor 4 euro te bestellen, 250mb 500smsjes en onbeperkt bellen. Mr het gaat mij eigenlijk enkle om het onbeperkt bellen. Ik heb een antal vergelijkingssites bekeken mar die ijn niet allemaal even toegankelijk voor mj. klopt het nu dat voor onbeperkt bellen Simpel de goedkoopste optie is met 4 euro, of ie ik een nog goedkopere optie over het hoofd? data heb ik namelijk eigenlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 22:01
dicksterk schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:37:
Ik ben vanmiddag van plan mijn simpel abonnementje voor 4 euro te bestellen, 250mb 500smsjes en onbeperkt bellen. Mr het gaat mij eigenlijk enkle om het onbeperkt bellen. Ik heb een antal vergelijkingssites bekeken mar die ijn niet allemaal even toegankelijk voor mj. klopt het nu dat voor onbeperkt bellen Simpel de goedkoopste optie is met 4 euro, of ie ik een nog goedkopere optie over het hoofd? data heb ik namelijk eigenlijk niet nodig.
Waar zie je 250mb 500smsjes en onbeperkt bellen voor 4 euro per maand?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Lisadr schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Waar zie je 250mb 500smsjes en onbeperkt bellen voor 4 euro per maand?
250 MB, 50 min en 500 SMS voor € 2.50 en dan voor € 1,50 onbeperkt bellen erbij.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Vanaf nu behoor ik ook tot de Simpel gebruikers. Eigenlijk volledig tegen mijn principes want ik vind een abonnement afnemen bij een grote telco maar saai, maar Lyca kon me niet meer bieden wat ik nodig had. door een foutje kreeg ik de holland xs bundel al ruim 2 jaar voor 5 euro per maand in plaats van 10 euro per maand, maar de fair use policy van 3000 minuten per maand is inmiddels eigenljk ruim 1500 minuten per maand te krap voor me. Nu kan ik bij simpel een euro goedkoper elke maand 10.000 minuten bellen(dat is de fair use policy bij simpel) en om toch nog ook bij een kleine telco te zitten heb ik mezlef een sim-only van 2 euro per maand bij l-mobi gegeven voor in mijn 2e telefoon. ;-0allebei dezelfde een Nokia c5;-) enige verschil is dat de ene een 5mp camera heeft en de andere een 3,2mp camera, maar voor bellen sms en mail zijn die dingen echt onverslaanbaar voor een blinde.
Ik verwacht 2 heel kalme storingsvrije jaren, beetje saai maar goed wel het goedkoopste voor de meeste belminuten en dat is ook wt waard, misschien is er over 2 jaar wel een nieuwe kleine mvno die het voor 3 euro doet;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Hoe is het incassoverloop bij Simpel? Ik heb nu 24 euro betaald(20 euro administratiekosten en 4 euro voor de eerste maand). het abonnement gaat op 6 augustus in omdat nummerbehoud dan plaatsvindt. incasseert simpel bij elk abonnement op dezlefde datum of hangt dat van de ingangsdatum van je abonnement af? en moet ik dan elke maand vooruitbetalen, dus 6 september wordt geincasseerd voor september tot oktober, of betaal ik de eerstvolgende keer pas op 6 oktober(voor de maand september)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
dicksterk schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:31:
Hoe is het incassoverloop bij Simpel?
In principe betaal je de komende maand steeds vooruit, dus in jouw voorbeeld zal je op 6 of 7 September de factuur ontvangen voor de periode 6 September - 6 Oktober. Het automatisch afschrijven van dit bedrag is vaak een beetje vertraagt en volgt een paar dagen na het ontvangen van je factuur.

In mijn geval met ingangsdatum op de 3de van de maand ontvang ik de factuur altijd in de ochtend van de 4de, en wordt het daadwerkelijk van de bankrekening geïncasseerd ergens tussen de 5de en 8ste, dat varieert een beetje van maand tot maand. Ik vermoed dat ze eens per X aantal dagen in één keer wat meer incasso's tegelijk doen :P

[ Voor 9% gewijzigd door !mark op 30-07-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user121
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:44
Mijn bundel gaat steeds de16e van de maand in. De vaste kosten betaal je vooruit en de variabele achteraf. De werkelijke afschrijving is steeds rond de 20e van de maand. Soms een dag eerder of later.

Update.
Ik heb zelf op mijn toestel een plafond ingesteld voor het data verbruik. Waarschuwing bij 7gigabyte en stoppen bij 7,9. Maar in de praktijk kom ik hier eigenlijk nooit in de buurt. Ik gebruik vooral het bellen.

[ Voor 36% gewijzigd door user121 op 31-07-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-05 23:59
TexMex schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:31:
Met Android kun je inderdaad prima zelf een datalimiet op je telefoon instellen. Bij iOS is dat onmogelijk. Kennelijk wil Apple daar niet aan, want het is natuurlijk een fluitje van een cent om dat in te bouwen.
Op de App Store in iOS kun je wel gratis data managers downloaden👍 Uiteraard via WiFi thuis:);)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Klopt, maar een simpele, harde datalimiet instellen (zoals bij Android al vele jaren kan) is in iOS niet mogelijk. Ook niet met andere apps. Zelf heb ik daar overigens geen last van. Maar voor iOS-gebruikers met kleinere bundels is het behoorlijk onhandig dat die optie er niet is.

[ Voor 33% gewijzigd door TexMex op 31-07-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Is er bij Simpel nog een ouderwetse manier om je verbruik van sms en data te zien? Ik bedoel dus een manier met een code als *101# in plaats van via een app of mijn simpel? Ik zou het wel hanidg vinden om mijn resterende data en smsjes te kunnen zien op zo'n manier aangezien mijn simpel simkaart in een nokia c5 gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
dicksterk schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:20:
Is er bij Simpel nog een ouderwetse manier om je verbruik van sms en data te zien? Ik bedoel dus een manier met een code als *101# in plaats van via een app of mijn simpel? Ik zou het wel hanidg vinden om mijn resterende data en smsjes te kunnen zien op zo'n manier aangezien mijn simpel simkaart in een nokia c5 gaat.
Ik krijg eerst dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NINTz-b3mXaOwOb0iV0M14WBzdI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2LkoLh54akkJhvfzRplN986p.png?f=user_large

En daarna dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bs98Eq5KDtE1-he8qZOGj9sQTU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XGTikRGppCvm5fzi3oPNGQFQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@chim0: ik ben blind dus ik kan je plaatjes helaas niet lezen, wat staat erin?
@algemeen:
ik ben niet echt onder de indruk. Ik verheugde me op geweldige gesprekskwalitiet in vergelijking met Lycamobile, helderder verbindingen, voller geluid etc. In tegenstelign tot mijn verwachtingen is het geluid niet beter, maar wel minder dan bij lyca. soms vallen kleine stukjes van een gesprek weg, het geluid klinkt niet helderder(geen hdvoice verbinidngen want ik bel naar vaste nummers en mijn meeste kennissen die ik mobiel bel hebben geen t-mobile. Ik heb bijn avol bereik, 55 vna de 7 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@dicksterk, HD Voice werkt hier ook tussen Simpel 3G, en Vodafone 4G VoLTE/VoWifi, beide Android.
(KPN misschien ook, maar heb ik nooit onderzocht).
Alleen heeft 3G slecht bereik, wellicht heb je dat daarom niet altijd en schakelt ie naar 2G?
Dan zegt ie misschien dat je bereik geweldig is, maar dat gaat dan alleen over het 2G bereik.
Nouja, zomaar een idee.
Hopelijk verbetert het 3G bereik nog, als ze dat van 2100 naar 900 MHz verhuizen.
edit: En de plaatjes van @chim0 laten zien dat *101# bij hem niet werkt, dat is alles.

[ Voor 21% gewijzigd door N8w8 op 07-08-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik heb het ook teruggevonden in de Simpel community, geen enkele andere manier om bundel restanten te checken dna app of site. Vrij stom moet ik zeggen, zelfs een provider als l-mobi doet dat keurig via *100# je krijgt dna keurig een overzicht vna je resterende belminuten, smsjes en mbs beetje jammer dat een veel oudere en groteere provider als simpel zoiets niet kan. overigens ook over slechte belkwalitiet is genoeg te vinden op de simpel community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:04
Je kunt toch op de website inloggen? Daar staat netjes het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ja ik kan theoretisch inloggen op de website, la zal de sterk verouderde browser van de nokia c5 niet worden geaccepteerd door simpel. Ik akn ook inloggen op een andere computer maar daar heb je onderweg niks aan. ik vind het gewoon som dat een simpele directe toegang tot je verbruik via iets als *101# niet actief is terwijl het voor een provider een kleinigheid is dat te implementeren. in feite moet je nu onderweg data verbruiken(hoe weinig ook) om je verbruik te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@dicksterk Tja we leven in een tijd van smartphones. Misschien toch eens overwegen je toestel te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

chim0 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:47:
@dicksterk Tja we leven in een tijd van smartphones. Misschien toch eens overwegen je toestel te upgraden?
Volgens mij is @dicksterk blind, dan is het bedienen van een touchscreen over het algemeen lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 567735 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Volgens mij is @dicksterk blind, dan is het bedienen van een touchscreen over het algemeen lastig.
Misschien zijn er ook smartphones voor blinde mensen? Als je op internet zoekt, vind je veel artikelen erover. Het meeste gaat over basisfuncties van een telefoon zoals bellen en een bericht sturen, dus ik vraag ik me af hoe je de Simpel app zou kunnen gebruiken want die is puur grafisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Sorry voor schopje, maar ik werd vanmorgen wakker en m'n telefoon stond opeens in recovery mode.

Na een tip op internet te hebben gevonden, SIM kaart eruit gehaald en opnieuw opgestart. Toen startte ie door maar ik moest alles opnieuw instellen.

Echter zodra ik de SIM kaart erin doe, restart het toestel meteen naar fabrieksinstellingen.

Zou de SIM kaart corrupt kunnen zijn geraakt ofzo? Heb dit nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:39
chim0 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:48:
Sorry voor schopje, maar ik werd vanmorgen wakker en m'n telefoon stond opeens in recovery mode.
Mijn moeder (Simpel klant, Android MotoG) geeft aan precies hetzelfde probleem te hebben sinds vanochtend.
Meer mensen?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:28
chim0 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:48:

Na een tip op internet te hebben gevonden, SIM kaart eruit gehaald en opnieuw opgestart. Toen startte ie door maar ik moest alles opnieuw instellen.

Echter zodra ik de SIM kaart erin doe, restart het toestel meteen naar fabrieksinstellingen.

Zou de SIM kaart corrupt kunnen zijn geraakt ofzo? Heb dit nog nooit meegemaakt.
Misschien dat de suggestie uit Telefoon crashes met ene simkaart, niet met andere helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
emmerx schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

Mijn moeder (Simpel klant, Android MotoG) geeft aan precies hetzelfde probleem te hebben sinds vanochtend.
Meer mensen?
Blijkbaar is het een Motorola probleem. Zie ook > https://community.simpel....eravond-om-een-reset-3189 en de link van @hcQd
Bedankt voor de link! Blijkbaar idd een Motorola probleem.

Wel erg extreem dit. Heb m'n telefoon opnieuw moeten instellen. Alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Ik krijg geen registratie op T-Mobile 3G met mijn Simpel sim. Enkel 2G/4G. Meer mensen last van?
Als ik forceer op 3G staat er 'alleen noodoproepen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@WiseDise, met 3G had ik net geen internet verbinding, 2G/4G lijkt prima.
Ik zie wel gewoon goed bereik dus mss werkt bel/sms wel op 3G (gisteren iig wel, nu geen zin dat te testen). Utrecht stad.
PS: en tijdens dit bericht typen is 3G internet weer gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
N8w8 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:20:
@WiseDise, met 3G had ik net geen internet verbinding, 2G/4G lijkt prima.
Ik zie wel gewoon goed bereik dus mss werkt bel/sms wel op 3G (gisteren iig wel, nu geen zin dat te testen). Utrecht stad.
PS: en tijdens dit bericht typen is 3G internet weer gaan werken
Dank voor je reactie. Bij mij werkt 3G nu ook weer, maar minstens een uur kreeg ik geen registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 22:51
Iemand een idee wanneer VoLTE ook bij Simpel zal werken?
Of heeft dit geen prioriteit nu langzaam maar zeker 3G900 bij T-Mobile weer aangezet zal worden en hierdoor dus het bereik (en misschien ook spaak kwaliteit) zal verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@Dave1988, maanden geleden is gezegd dat de verwachting/het plan is dat VoLTE in 2021 komt.
Vorige week zeiden ze dat ze ermee bezig zijn en niet bekend is wanneer het _komt_.
Wat letterlijk genomen overigens niet vanzelf betekent dat die verwachting/dat plan is veranderd.
Lijkt mij dat ze allang wisten dat 3G naar 900MHz ging, en dat dat er geen invloed op heeft.
Dus, wellicht gaat het volgens plan en komt het in 2021, maar soms gaan dingen niet volgens plan natuurlijk, dus kan het ook wat langer duren.
Ze zeiden ook het te laten weten _zodra_ het er is, met andere woorden, een aankondiging vooraf hoeven we niet op te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Kreeg net een smsje van Simpel: welkom in België! En dat terwijl ik gewoon in NL op de bank zit.

Maar blijkbaar ben ik niet de enige:

T-Mobile-klanten krijgen verkeerde sms'jes: Welkom in Finland, Welkom in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36
'Simpel' vraagje. Ik denk er aan om voor mijn dochter een sim-only abo te nemen bij Simpel (we zitten zelf bij KPN, maar goedkoopste abo zelfs met korting is daarinmiddels al 12,50/1GB voor een 'kids abo'). Maar ik huiver een beetje vanwege de mogelijk enorme kosten als je buiten je bundel gaat bij Simpel.

Nu las ik wel dat je voor 0,50/maand een 'plafond' in kan stellen (maar dan wel slechts vanaf 10 euro). Wat ik niet kon vinden is of je dit plafond iedere maand opnieuw moet instellen voor die maand, of blijft het eenmaal ingestelde plafond altijd actief (totdat je deze zelf expliciet weer wijzigt) ?

(Gebruikte toestel is een iPhone, dus daar kan ik geen harde data-limiet instellen voor zover ik heb kunnen vinden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:04
@sverzijl Het plafond blijft zolang je niets doet gewoon elke maand doorlopen.

Het fijne is dat je 3 nummers kunt instellen die altijd nog gebeld kunnen worden, ook al is het plafond bereikt (daar betaal je natuurlijk wel de kosten voor, die dan boven het plafond komen). Fijne is dat hiermee ik en mijn vrouw altijd te bellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36
jongetje schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:33:
@sverzijl Het plafond blijft zolang je niets doet gewoon elke maand doorlopen.

Het fijne is dat je 3 nummers kunt instellen die altijd nog gebeld kunnen worden, ook al is het plafond bereikt (daar betaal je natuurlijk wel de kosten voor, die dan boven het plafond komen). Fijne is dat hiermee ik en mijn vrouw altijd te bellen zijn.
Thanks. Dan is het nog te overzien:)
Die 3 nummers is dan ook wel handig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
TexMex schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:32:
Klopt, maar een simpele, harde datalimiet instellen (zoals bij Android al vele jaren kan) is in iOS niet mogelijk. Ook niet met andere apps. Zelf heb ik daar overigens geen last van. Maar voor iOS-gebruikers met kleinere bundels is het behoorlijk onhandig dat die optie er niet is.
Apple gebruikers zijn rijk dus dat is niet erg toch? Zelf iets in de gaten houden is dan weer een andere uitdaging want apple gebruikers zijn vaak niet zo technisch onderlegd, daar is hun iDevice voor om voor ze te faken 😜.

Nu al 3-4 jaar bij simpel met grote tevredenheid.
Altijd teveel data in de bundel, maar is, het is toch maar een tientje voor 4>5>8 GB met onbeperkt bellen.

Ja sms is beperkt, maar wie gebruikt dat nu nog veelvuldig?

Er waren zelfs acties dat je 10 of 12gb kon hebben rond 10 euro, maar voorlopig is 8 zat.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:36

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Zijn er mensen hier die bij Simpel zitten?

Ik zit al jaren bij Youfone en betaal €12 per maand voor onbeperkt bellen + 10GB Data ( waarvan ik maar max 2GB gebruikt) , mijn vriendin zit bij Simpel en heeft op veel meer plekken dan mij bereik. Vandaar dat ik zit te twijfelen om over te stappen zodat mijn bereikbaarheid ook een stuk beter word, ze hebben momenteel een aanbieding bij Simpel die mij wel aanspreekt. Maar wil toch even vragen om wat ervaringen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@G_Dragon Simpel is prima. Hier al jarenlang meerdere abonnementen zonder enige klachten. Alleen jammer dat de echte top-aanbiedingen verdwenen zijn. Wat dat betreft is de overname van Tele2 door T-Mobile toch niet goed geweest.

De kans bestaat nog dat Simpel Hollandsnieuwe gaat volgen na hun nieuwe aanbieding. Dat gebeurde de vorige keer ook. Dan zou het 10 GB en onbeperkt bellen voor tien euro per maand worden. Misschien kun je dat nog afwachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 10:29
Hier moest ik hardop om lachen! :+

Het is het Simpel topic toch?
Hier alleen maar prima ervaring met dekking en kosten en zo.
G_Dragon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:37:
Zijn er mensen hier die bij Simpel zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

TexMex schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:53:
@G_Dragon Simpel is prima. Hier al jarenlang meerdere abonnementen zonder enige klachten. Alleen jammer dat de echte top-aanbiedingen verdwenen zijn. Wat dat betreft is de overname van Tele2 door T-Mobile toch niet goed geweest.

De kans bestaat nog dat Simpel Hollandsnieuwe gaat volgen na hun nieuwe aanbieding. Dat gebeurde de vorige keer ook. Dan zou het 10 GB en onbeperkt bellen voor tien euro per maand worden. Misschien kun je dat nog afwachten.
Bedankt voor je reactie!

Ze hebben nu ook een deal van 8GB + onbeperkt bellen voor 10 euro die mij wel aanstaat en 2 euro p.m bespaard.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:56:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ze hebben nu ook een deal van 8GB + onbeperkt bellen voor 10 euro die mij wel aanstaat en 2 euro p.m bespaard.
Dat is inderdaad een prima deal, maar toch iets minder dan we in het verleden hebben gezien. Maar als je nu een nieuw abonnement nodig hebt, is er zeker helemaal niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

TexMex schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:58:
[...]

Dat is inderdaad een prima deal, maar toch iets minder dan we in het verleden hebben gezien. Maar als je nu een nieuw abonnement nodig hebt, is er zeker helemaal niets mis mee.
Ik heb geen haast met een nieuw abbo, als jij denkt dat er nog een betere deal gaat komen wil ik gerust nog wel even wachten. Vind het gewoon erg belangrijk om op meer plekken bereikt te hebben dan wat ik nu bij Youfone heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
G_Dragon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:59:
[...]

Ik heb geen haast met een nieuw abbo, als jij denkt dat er nog een betere deal gaat komen wil ik gerust nog wel even wachten. Vind het gewoon erg belangrijk om op meer plekken bereikt te hebben dan wat ik nu bij Youfone heb :)
Ze gebruiken het T-Mobile netwerk, wat als beste (ter wereld volgens mij zelfs) getest is. Dus dat zit wel goed. Mijn vrouw is er ook al jaren tevreden over!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@G_Dragon Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken! ;) Maar wat opvalt is dat Simpel de laatste tijd iets meer volgt dan dat het de trend zet.

Maar je zou in ieder geval nog even kunnen afwachten en anders toch gewoon de deal met 8GB/onbeperkt bellen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
G_Dragon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:59:
[...]

Volgens de TS zijn de prijzen / hoeveelheid data sinds mei dit jaar hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@G_Dragon, dichtbij mn ouders is een toren waar antennes op zitten van KPN/VF, maar niet van TM.
Daardoor heb je daar (binnenshuis met isolatieglas) met Simpel juist het slechtste of zelfs geen bereik.
Zulke lokale verschillen heb je altijd, daar kan je mss ook rekening mee houden.

Verder ondersteunt Youfone 4G/wifi bellen dacht ik? Simpel niet, maar daar zou aan gewerkt worden.
Bij Simpel kan je wel 3G bellen met HD Voice (dat werkt iig naar mn zus' Vodafone, en natuurlijk naar andere Simpel), terwijl bij Youfone 3G binnenkort helemaal stopt.
Dus afhankelijk van of je bij Youfone kan 4G/wifi bellen (of als je nog een 3G toestel zou hebben), kan dat beter of slechter zijn.

@Nuevocasa, TM was idd getest als het beste netwerk door P3(?), maar die testen niet alles.
Bijv een netwerk met minder dekking kan dat alsnog winnen, als het sneller is op de plekken waar wel dekking is.
Ze testen ook niet overal, de meest afgelegen plekken waren nog steeds langs flinke dorpen en verbindende wegen, vlgs mij.
Terwijl daarbuiten (achterafweggetjes/natuurgebieden e.d.) vroeger juist TM's zwakke punt was.

@rens-br, ik zeg maar even dat het kleinste abo nu wel €1 duurder is dan in de TS staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@Nuevocasa en @TexMex Bedankt voor de reacties, ik zal er even goed over na gaan denken.
rens-br schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:00:
[...]

Oh dan is er niet veel veranderd sinds mei :o
N8w8 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:44:
@G_Dragon, dichtbij mn ouders is een toren waar antennes op zitten van KPN/VF, maar niet van TM.
Daardoor heb je daar (binnenshuis met isolatieglas) met Simpel juist het slechtste of zelfs geen bereik.
Zulke lokale verschillen heb je altijd, daar kan je mss ook rekening mee houden.

Verder ondersteunt Youfone 4G/wifi bellen dacht ik? Simpel niet, maar daar zou aan gewerkt worden.
Bij Simpel kan je wel 3G bellen met HD Voice (dat werkt iig naar mn zus' Vodafone, en natuurlijk naar andere Simpel), terwijl bij Youfone 3G binnenkort helemaal stopt.
Dus afhankelijk van of je bij Youfone kan 4G/wifi bellen (of als je nog een 3G toestel zou hebben), kan dat beter of slechter zijn.

@Nuevocasa, TM was idd getest als het beste netwerk door P3(?), maar die testen niet alles.
Bijv een netwerk met minder dekking kan dat alsnog winnen, als het sneller is op de plekken waar wel dekking is.
Ze testen ook niet overal, de meest afgelegen plekken waren nog steeds langs flinke dorpen en verbindende wegen, vlgs mij.
Terwijl daarbuiten (achterafweggetjes/natuurgebieden e.d.) vroeger juist TM's zwakke punt was.

@rens-br, ik zeg maar even dat het kleinste abo nu wel €1 duurder is dan in de TS staat!
toon volledige bericht
Ik weet geen eens of ik bel via 4G, let er nooit op als ik moet bellen maar ik kan wel gewoon 4G internet ontvangen :). Het valt mij gewoon heel erg op dat mijn vriendin merendeels van de tijd beter bereik heeft dan wat ik heb bij youfone terwijl die op het KPN netwerk zitten, ik dacht dat KPN een van de beste was kwa bereik in NL.

Wij hebben 3 straten verderop wel een KPN mast staan, komen er altijd langs als we met de hond lopen. Maar thuis heb ik ook gewoon volledig bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:00:
[...]

De hoeveelheden lijken nu toch wel wat anders dan wat er in de TS staat?

8GB voor een tientje klopt nu sinds gisteren toevallig weer, maar de afgelopen periode was dat (voor nieuwe klanten) 7GB voor een tientje.

Het abo van 2,50 is verhoogd naar 3,50 en het abo van 7,50 komt nu (zonder verdubbeling) met 3GB. Simpel is dus toch wat aan het beknibbelen, afgezien van de huidige BF-deals.

Maar goed, wellicht is het na Black Friday een mooi moment voor een update van de TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Eindelijk een keer een aanbieding waar ik wat aan heb, Ik had altijd 2 GB, 500 minuten en onbeperkt SMS voor € 7,50, maar eigenlijk was alleen die 2 GB van belang. Dus nu verlengt met de € 6 variant, waarbij ik de 2 GB alsnog heb.

Alle kleine beetjes helpen :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 12:39
TexMex schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:02:
[...]

en het abo van 7,50 komt nu (zonder verdubbeling) met 3GB.
Op de site staat toch nog steeds 3GB + 3GB extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Klopt, maar ik had het over de basisprijzen zonder acties en verdubbelingen. Met de actie die gisteren begonnen is, krijg je voor 7,50 per maand inderdaad 6 GB. Even afwachten hoelang Simpel dat vol gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
De bundels bij Simpel zijn zo veranderlijk als het weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Eindelijk weer eens een goede actie bij Simpel:

10 GB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 10,- per maand bij een tweejarig abonnement (of € 11,- bij een jaarabonnement).

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 18-01-2022 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:04
TexMex schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:32:

10 GB / onbeperkt bellen / 500 SMS voor € 10,- per maand bij een tweejarig abonnement (of € 11,- bij een jaarabonnement).
Inderdaad, ook bestaande abonnementshouders kunnen hiernaar overschakelen! Heel erg fijn. Zat met 5 GB per maand net te krap, nu 10 GB voor een meerprijs van slechts € 1,00 per maand.

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nu nog VoLTE en VoWiFi....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Ik mag verlengen en dat is toch weer 2GB p/maand erbij voor hetzelfde bedrag van €11 p/maand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennie13
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-01-2022
het is maar de vraag of er volte en vowifi komt bij simpel ze zijn zeer onbetrouwbaar. mensen aan het lijntje houden anders verliezen ze te veel klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
bennie13 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:53:
het is maar de vraag of er volte en vowifi komt bij simpel ze zijn zeer onbetrouwbaar. mensen aan het lijntje houden anders verliezen ze te veel klanten.
Ben (net als Simpel eigendom van T-Mobile) biedt sinds een half jaar ook VoLTE en VoWiFi aan, dus Simpel zal vast nog wel een keer volgen. Maar ze mogen er inderdaad weleens mee op gaan schieten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tyson69
bennie13 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:53:
ze zijn zeer onbetrouwbaar. mensen aan het lijntje houden anders verliezen ze te veel klanten.
Mag ik vragen waar deze flame vandaan komt? Ik heb zelf louter positieve ervaringen met Simpel. Tja, buiten bundel tarieven zij fors en dat gaat bij sommige gebruikers wel eens mis, dat is eigenlijk het enige minpunt die ik zie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Voor wat het waard is, eergisteren is gezegd:
"Wij gaan binnenkort een aantal tests op het netwerk uitvoeren, zodat het bellen via WiFi / VoLTE beschikbaar gemaakt kan worden. Het zal dus niet lang meer duren!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Echt een heerlijke deal zeg, hierdoor begin ik wederom te twijfelen om over te stappen naar Simpel.
Ik zit sinds 2017 voor 12 euro p.m (10GB Data, Onbeperkt bellen & Sms) bij Youfone, kom er nog niet echt uit wat de nadelen / voordelen voor mij zullen zijn als ik overstap. Wel merk ik dat mijn vriendin die al bij Simpel zit, 9 van de 10 keer beter en meer bereik heeft dan mij ( maakt dan niet uit waar we zijn ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik ben overgestapt :) scheelt toch weer 2 euro p.m en aan de 500 smsjes kom ik toch nooit, heb de dekkingskaart van KPN en T-Mobile naast elkaar bekeken en bij T-Mobile zitten er minder gaten in de dekking.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 00:02
Na heel lang wachten: via het forum van Simpel kun je je aanmelden als tester voor VoLTE. Er worden 30 testers gezocht :)
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Let op:
Het bespreken van Prepaid hoort in: [Simpel Prepaid] Ervaringen & Discussie