SpoekGTi schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:58:
Net KPN maar weer eens gebeld. Op de 16de van juli gebeld en het zou genoteerd zijn maar 0 respons of updates gehad in de afgelopen 3 weken dus.
Net gewoon tijdens het bellen na een minuut of 3 wachten valt de lijn dood en valt mijn 5G gewoon weg van 4 strepen naar 0 duurt een paar tellen en nu heb ik alleen maar gsm, niet eens EDGE (wel vol bereik overigens

)
Update
iPhone 12 nog geen concrete oplossing ook hier nog geen sprake van compensatie of vervangen toestel
iPhone 11 gebruikers worden gecompenseerd vanaf het moment van de verstoring en krijgen een alternatief toestel aangeboden. Wanneer en hoe en wat volgt nog. Maar mensen worden gebeld over de afhandeling
Dit is zojuist aan de telefoon aan mij verteld
Gisteren inderdaad ongeveer hetzelfde verhaal (via klantenservice Simyo) gehoord...
Weliswaar 3x 20 min voor in de wacht moeten staan (eerste gesprek: medewerker ging me even in de wacht zetten om wat na te vragen bij andere afdeling, 5 min later verbinding verbroken, tweede gesprek: medewerker neemt op, zegt niks, verbreekt verbinding, derde gesprek kreeg ik iemand aan de lijn die zich met deze problematiek bezig hield en er inhoudelijk wat meer van af wist.)
Ruim een uur verder dus te horen gekregen dat de technische dienst 'de lijst' van de iPhone 11 gebruikers afgaat om na te gaan of er daadwerkelijk problemen in de logs te vinden zijn met het 06nr (genoeg mensen die horen dat er -mogelijk- een nieuwe telefoon gegeven gaat worden, en zich dus ook maar met 'hetzelfde probleem' melden).
Vervolgens geeft de technische dienst een lijst aan de klantenservice terug met klanten die in aanmerking komen voor de wissel, waarna de klantenservice de klant weer probeert te contacten (lastig als je slecht bereikbaar bent

) om de omruil in gang te zetten (lees: klant moet telefoon opsturen, telefoon wordt technisch nagekeken, klant krijgt nieuwe telefoon of wordt ander defect geconstateerd en krijgt klant prijsopgave voor reparatie).
Wel met de kanttekening dat de medewerker niet kon aangeven of het nog een paar dagen kon gaan duren voordat ik gebeld zou worden, een week, of wellicht zelfs 2, 3 of 4 weken. Waarbij dat laatste ook zeker niet uitgesloten moest worden.
Kortom; ergens in de verte is een (tussen)oplossing in zicht, maar hoe lang ik nog met een brakke verbinding rond moet lopen kon niemand me vertellen. Vraag me dan ook oprecht af wat het achterliggende probleem/oorzaak van dit alles is, en waarom het dermate geëscaleerd wordt dat ze maar een nieuwer model iPhone geven 'om het probleem op te lossen'.
Hopelijk lezen we binnenkort nog ergens achtergrond info over deze materie.