Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:01

netblade

Sunrise

Zit een harde cap op mn abo blijkbaar, maximaal 500Mbit hier, abo uit 2022. Of de A4 was dusdanig druk dat er niet meer uit te halen valt. Maar ik heb verder nog nooit hoger dan 500 gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_UHGWYwvIT-5vNKvjxuW7Dlkc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMyfDsTe0Rb2svJPH5GWz4bK.jpg?f=fotoalbum_large
Al met al nog niet slecht tijdens de spits

Edit omgezet naar een esim geeft mij hogere snelheden, van de week nogmaals even testen.

[ Voor 59% gewijzigd door netblade op 11-07-2024 18:56 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:36
Ook in Hoorn (NH) 5G n78 gespot, in vergelijking met eerst was dit een topsnelheid. Getest met een oud regulier unlimited abbo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44V7P3OD6CGMxMGTiSAPXYx2nmI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wbzuhG8zVEIPlLjEMD3blPqb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0D9E-hMYimP3jgzUh_QVICZgZk8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OJDzlmJpmQAabyxm0ip0b4X1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Joostglas op 11-07-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igrp
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-08 21:48
Dit is met een 300Mbit-abonnement van KPN op N78 in Amersfoort. Er lijkt niet heel strak gecapt te worden (of de meetmethode van Speedtest is wat positief, dat kan natuurlijk ook).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpXGch0XocvxDCkmbix_CMf-LoM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OEjT5ATA1wyy2CEfdp1fKKp0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVMPPm8VLWXh5GHBstbRn7HlkXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5I8dhdyPFCXMWH64MfeGdgZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnijm
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-10 15:20
Hier ook af en toe de E van Edge ipv 4G of 5G op een Iphone 12 Pro met e-sim. Lijkt bij mij sinds een week of 3 te spelen, en tot nu toe op twee locaties in Nijmegen, te weten postcode 6531TH en 6515AN (Hornbach Nijmegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 10:10

mwa

Idem met een iPhone 12 hier. Met enige regelmaat Edge sinds een maand of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Als je antennekaart erbij pakt en je filtert op Vodafone en 5G en op locatietype 3/28/78 zie je ze!
Ja dat klopt, maar ik heb het over dat ze nog niet geactiveerd zijn. Kpn en odido hebben dit al wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master1104
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 22:51
Hier ook de beruchte edge melding in beeld op mijn iPhone 11. Knap waardeloos dit, met name in de auto als je afhankelijk bent van je navigatie ed. Hopelijk komen ze snel met en oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:41
Twee stuks hier bij kpn.mry problemen sinds eind mei

Vlagen van 5g zonder verbinding, s24 ultra.

Broertje s24+ schiet terug naar edge en warm worden, Samsung al moederbord vervangen. Medewerker probeert odido sim, geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Aantal posts terug zie ik hier wat over de speedtest (500Mbit+) met unlimited.

De oude prijs/300Unlimited of meer net iets te prijzig. Sinds KPN de Unlimited50 heeft rustig aan het wachten tot Simyo voorbij is. Dan richting KPN 1x abbo Unlimited50, 1x onbeperkt bellen abbo (erf dan wel 10GB of 20GB van Unlimited50).

Tijd terug op wifi mijn limiet op 50Mbit gezet om te ervaren hoe snel of traag dat is voor mobiel. Ik merk geen verschil.

Nu zal dat sterk van het gebruik afhangen maar hier met wat surfen, beetje dumpert en YouTube en mail lijkt 50Mbit prima.

Waar ik benieuwd ben onbeperkt data die kan ik snappen maar waar heb je met mobiel 500+ Mbit voor nodig (los van een speedtest)? Of gebruikt iedereen hier zijn mobiel als hotspot zodat je via je laptop volle bak usenet/torrent?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknowntje
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
RobbyTown schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 06:20:
Aantal posts terug zie ik hier wat over de speedtest (500Mbit+) met unlimited.

De oude prijs/300Unlimited of meer net iets te prijzig. Sinds KPN de Unlimited50 heeft rustig aan het wachten tot Simyo voorbij is. Dan richting KPN 1x abbo Unlimited50, 1x onbeperkt bellen abbo (erf dan wel 10GB of 20GB van Unlimited50).

Tijd terug op wifi mijn limiet op 50Mbit gezet om te ervaren hoe snel of traag dat is voor mobiel. Ik merk geen verschil.

Nu zal dat sterk van het gebruik afhangen maar hier met wat surfen, beetje dumpert en YouTube en mail lijkt 50Mbit prima.

Waar ik benieuwd ben onbeperkt data die kan ik snappen maar waar heb je met mobiel 500+ Mbit voor nodig (los van een speedtest)? Of gebruikt iedereen hier zijn mobiel als hotspot zodat je via je laptop volle bak usenet/torrent?
Ik film in 4k, of raw photos en die upload ik naar telegram, dus dan is het best fijn dat ik die snel kan downloaden/uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:07
Me vriendin heeft dus vanmiddag met KPN gebeld (iPhonr 12 Pro) en al tijdje last. Overal online staat er dus dat KPN nu compensatie aanbiedt maar telefonisch wordt dit weg gewimpeld. Ze zeggen dat het probleem niet bij hun ligt. Is er al iemand die compensatie heeft gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MattXIII
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-08 21:33
sacaji schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:00:
Me vriendin heeft dus vanmiddag met KPN gebeld (iPhonr 12 Pro) en al tijdje last. Overal online staat er dus dat KPN nu compensatie aanbiedt maar telefonisch wordt dit weg gewimpeld. Ze zeggen dat het probleem niet bij hun ligt. Is er al iemand die compensatie heeft gekregen?
Je moet ze echt pushen om een ticket aan te laten maken. Dat willen ze ook niet doen, want dat is veel werk. Maar wel gewoon blijven vragen.
Dan krijg je hopelijk updates via sms, inclusief een sms over compensaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:07
MattXIII schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:05:
[...]

Je moet ze echt pushen om een ticket aan te laten maken. Dat willen ze ook niet doen, want dat is veel werk. Maar wel gewoon blijven vragen.
Dan krijg je hopelijk updates via sms, inclusief een sms over compensaties.
Dan ga ik Maandag ochtend weer bellen en zeiken.. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
Best prima snelheid op zaterdagmiddag in het centrum van Rotterdam Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXVZ--jVq8E7H17mkxwtnnDf6z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGv64CrmiyHbOGyMHaOtnfhk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHPXWpJw__EXAAOVYgYQt_BOyFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y11SrluR6ruqXqWKVLinDfcY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
sacaji schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:00:
Ik heb vanmiddag ook gebeld.

Ik begon het gesprek met:

“Ik heb helaas een iPhone 12”.

Desk: “Ah, duidelijk. Ik maak een melding aan voor de Technische afdeling, ik weet al voldoende” :+. Best een leuk gesprek gehad, aangegeven dat ik er al langer last van had maar er mee kon leven, het was niet extreem namelijk. Maar vandaag was het echt een drama. Continue switchen tussen verschillende zendmasten en 4G/5G/2G. Je zag de “balkjes” bovenin verdwijnen, terugkomen en wisselen naar E of 4G.

verstuurd via Edge :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouW
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 20:39
Al weken ervaar ik hetzelfde probleem op zowel mijn Samsung S23 Ultra als Samsung A22 5G op een ander nummer. Dit toont aan dat het probleem breder is dan alleen iPhones.

KPN helpdesk meldt dat door deze wijdverspreide problemen de afhandeltijd van tickets is opgelopen van 4 naar 14 dagen! ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-10 22:35
Hier ook prima snelheden op de 3.5 ghz, maar op mijn oude unlimited abonnement lijkt een limiet op ongeveer 600 mbit/s te zitten. In het begin piekt de snelheid even op rond 800 mbit en daalt dan snel weer.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:38
draak42 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:15:
Hier ook prima snelheden op de 3.5 ghz, maar op mijn oude unlimited abonnement lijkt een limiet op ongeveer 600 mbit/s te zitten. In het begin piekt de snelheid even op rond 800 mbit en daalt dan snel weer.
Hier zelfde ervaring met oud unlimited abo. Jammer, had gehoopt nog te genieten van echt onbeperkt zonder snelheidslimiet maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 12:04
5G probleem ook 2 weken gehad. Toen eens gaan bellen met de leverancier van onze zakelijke telefoons. Daar was het probleem ook bekend.

Na wat overleg besloten een e-sim te nemen, die in gebruik genomen en toen nog 1,5 dag problemen ervaren maar de problemen met Edge heb ik nu al 2 weken niet meer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorige week en deze week op de snelweg ook E op iPhone 13 Pro Max. In mijn geval lijkt het erop dat de telefoon ook echt even over de zeik is, ook m'n tweede simkaart lijkt de verbinding kwijt te raken (zit meestal op Odido). Weet niet of dit hetzelfde probleem is? Vliegtuigmodus aan en uit verhelpt het probleem.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:24
netblade schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:17:
Zit een harde cap op mn abo blijkbaar, maximaal 500Mbit hier, abo uit 2022. Of de A4 was dusdanig druk dat er niet meer uit te halen valt. Maar ik heb verder nog nooit hoger dan 500 gehaald.

[Afbeelding]
Al met al nog niet slecht tijdens de spits

Edit omgezet naar een esim geeft mij hogere snelheden, van de week nogmaals even testen.
Het modem in je telefoon kan ook de bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Sorcerer8472 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:20:
Vorige week en deze week op de snelweg ook E op iPhone 13 Pro Max. In mijn geval lijkt het erop dat de telefoon ook echt even over de zeik is, ook m'n tweede simkaart lijkt de verbinding kwijt te raken (zit meestal op Odido). Weet niet of dit hetzelfde probleem is? Vliegtuigmodus aan en uit verhelpt het probleem.
Bij hetzelfde probleem als de iPhone 11/12 dan heb je constant de terugschakeling naar Edge, niet eenmalig.

En vergeet niet, de providers zijn bezig de 3500 5G erbij te schakelen en in de 2100 4G af te schalen voor echte 5G only. Mijn ervaring met dat soort acties is een rimpeleffect waarbij ook de antennes van de buren beïnvloed kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

swhnld schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:25:
[...]

Het modem in je telefoon kan ook de bottleneck zijn.
Gek genoeg lijkt het aan mn dual sim te liggen (2 simkaarten van KPN voor 2 verschillende toestellen) daar beide toch esim ondersteunen omgezet naar eSim, nu trekt die door tot de 600mbit, heb dit weekend 640 gehaald naast een 3500mhz site. Zit nog dus wel een harde cap op vanaf het netwerk daar je hem eerst door ziet schieten naar de 800+ mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Betreft de KPN storing met voor iPhone 11 en 12.

Zelf kan ik het niet testen, geen als dit al voorbij is gekomen als mogelijke oplossing.

Maar iemand heeft het blijkbaar voor zichzelf opgelost. Zie hier de stappen (dit werkt niet bij iedereen).

[ Voor 43% gewijzigd door RobbyTown op 15-07-2024 10:14 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:15
Mealer schreef op maandag 15 juli 2024 @ 04:04:
[...]
Na wat overleg besloten een e-sim te nemen, die in gebruik genomen en toen nog 1,5 dag problemen ervaren maar de problemen met Edge heb ik nu al 2 weken niet meer….
Ik weet niet of het toeval is of niet, maar afgelopen donderdag ben ik overgestapt van fysiek naar e-sim en vrijdag nog gewoon problemen gehad.
Zaterdagochtend was het ook nog ellende en gisteren de hele dag geen problemen, terwijl ik toch echt op dezelfde locatie als vrijdag en zaterdag was.

Donderdag na het overgaan naar e-sim nog wel een herstart uitgevoerd en zondagochtend nogmaals een herstart, misschien dat dat er mee te maken heeft???
@RobbyTown Mogelijk dat de overstap naar een e-sim ook iets met de netwerkinstellingen doet (verversen ofzo???)

Morgen ben ik weer de hele dag op pad, we gaan het meemaken

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:49
KPN heeft een update geplaatst waarin je de 5G N78 sites goed kan zien:

https://antennekaart.nl/k...14-4407-80cd-e8be0e71861f

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:52
Hmmbob schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:23:
KPN heeft een update geplaatst waarin je de 5G N78 sites goed kan zien:

https://antennekaart.nl/k...14-4407-80cd-e8be0e71861f
De site is een beetje traag omdat de site sinds een paar dagen in allerlei wappiegroepen op Facebook wordt gedeeld met de meest rare kreten rond de uitrol van 5G. Dus wees een beetje lief voor de site. Er staat al wat extra capaciteit naast waardoor het nu wel redelijk draait. Erg tof dat we nu KPN 3500MHz inzichtelijk hebben!

KPN is bezig met het uitrollen van een nieuw type antenne, met 64x64 3500MHz ingebouwd, vergelijkbaar met de Odido AIR6418, maar dan een Huawei versie. Binnenkort op de site meer informatie daarover

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:13
jk-5 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:38:
[...]

De site is een beetje traag omdat de site sinds een paar dagen in allerlei wappiegroepen op Facebook wordt gedeeld met de meest rare kreten rond de uitrol van 5G. Dus wees een beetje lief voor de site. Er staat al wat extra capaciteit naast waardoor het nu wel redelijk draait. Erg tof dat we nu KPN 3500MHz inzichtelijk hebben!

KPN is bezig met het uitrollen van een nieuw type antenne, met 64x64 3500MHz ingebouwd, vergelijkbaar met de Odido AIR6418, maar dan een Huawei versie. Binnenkort op de site meer informatie daarover
Typisch dat dit nu weer opspeelt, natuurlijk vanwege de uitrol van 3500MHz, daar zien genoeg wappies blijkbaar reden in dat we deze keer nu écht allemaal er aan gaan. 8)7

Voor jou @jk-5 is dit vooral vervelend aangezien dit jou extra capaciteit (en waarschijnlijk geld) kost, om te zorgen dat de enthousiastelingen zoals wij hier alsnog mooi inzicht hebben in de uitrol van n78, waarvoor dank! Als we iets kunnen doen, financieel of dat we bijvoorbeeld met een flink aantal hier deze FB groepen rapporteren, laat het ons weten!

Wellicht kunnen we FB zover krijgen de links naar jouw site uit de FB posts te halen? Of zal dit een druppel op een gloeiende plaat zijn? Je zult vast natuurlijk al genoeg geprobeerd hebben natuurlijk, en ik weet niet of redirects vanuit FB naar je site volledig te blokkeren zijn?

On topic:
Bij het zoeken naar N78 locaties viel het mij ook ineens op dat KPN nu 10MHz lijkt te gebruiken voor B8 (900MHz). Ik weet niet of dit iets recents is, en of dit hier ook al eens ter sprake is gekomen, maar het is mij in ieder geval pas nu opgevallen! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRN3FfFY0evTJSoM5L_3_6I_hXA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZnIF4yC7dGn0OvYqbxKsFASO.png?f=fotoalbum_large

KPN heeft dan neem ik aan gemerkt dat het gebruik op GSM zodanig is afgenomen, dat ze 2G gewoonweg enkel via de guardband van hun 10MHz bok kunnen zenden, zonder capaciteitsproblemen.
Er zullen neem ik aan dan ook wel wat subcarriers in deze 10MHz brede LTE900 band uitgeschakeld zijn?

Dit zal toch niet ook hebben kunnen bijdragen aan de recente problemen met KPN en iPhone 11 en 12 series, waarbij de telefoon regelmatig terugvalt naar 2G (edge) en daarop blijft hangen?

Het blijf me ook verbazen dat KPN het óf niet lijkt te weten wat het probleem is, óf dat ze het wél weten, maar dat ze deze unieke settings die ze gebruiken (en VF & Odido niet) dus niet uit kunnen of willen schakelen, zodat deze flink grote groep telefoons geen problemen meer zullen ondervinden.
Lijkt me dat er meer dan genoeg klanten zijn met deze iPhones om zoiets te verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 12:04
St00mwals schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:09:
[...]

Ik weet niet of het toeval is of niet, maar afgelopen donderdag ben ik overgestapt van fysiek naar e-sim en vrijdag nog gewoon problemen gehad.
Zaterdagochtend was het ook nog ellende en gisteren de hele dag geen problemen, terwijl ik toch echt op dezelfde locatie als vrijdag en zaterdag was.

Donderdag na het overgaan naar e-sim nog wel een herstart uitgevoerd en zondagochtend nogmaals een herstart, misschien dat dat er mee te maken heeft???
@RobbyTown Mogelijk dat de overstap naar een e-sim ook iets met de netwerkinstellingen doet (verversen ofzo???)

Morgen ben ik weer de hele dag op pad, we gaan het meemaken
Dan hebben jij en ik per toeval ons probleem opgelost. “Afkloppen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
Behalve de inzichtelijkheid in 5G band 78 is de update ook interessant voor andere locaties:

https://antennekaart.nl/k...755&zoom=15&providers=kpn
Deze locatie gebruikt oude antennes en deed voorheen 4G banden 1 en 3. Nu is 5G op band 1 ook actief, ben benieuwd naar de snelheden hier!

https://antennekaart.nl/k...728&zoom=16&providers=kpn
Bij een soortgelijke locatie waar voorheen ook oude antennes werden gebruikt, is de mast vervangen. Opvallend is dat op deze locatie direct 5G band 78 is uitgerold, terwijl dit volgens mij geen erg drukke mast is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RobbyTown schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:11:
Betreft de KPN storing met voor iPhone 11 en 12.

Zelf kan ik het niet testen, geen als dit al voorbij is gekomen als mogelijke oplossing.

Maar iemand heeft het blijkbaar voor zichzelf opgelost. Zie hier de stappen (dit werkt niet bij iedereen).
Dit lost het probleem slechts tijdelijk op, net als een herstart van de telefoon of het inschakelen/uitschakelen van vliegtuigmodus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jk-5
Dj-sannieboy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Dit lost het probleem slechts tijdelijk op, net als een herstart van de telefoon of het inschakelen/uitschakelen van vliegtuigmodus.
In de KPN update van vanmorgen viel me op dat ze in een stuk van zuid-Limburg 5G2100 weer uit hebben gezet en 4G2100 weer aan hebben gezet. Die iPhone 12 problemen begonnen ook ongeveer rond de inschakeling van 5G2100. Zouden ze daar aan het kijken zijn of het een effect heeft op de klachten?

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 15:57
Ik heb sinds 1,5 week een iPhone 15 Pro met het nieuwe SuperUnlimited abonnement. Aangezien dit even duur was als Unlimited tot maximaal 300mbit, had ik anders zeker niet deze meerprijs betaald. Met de inschakeling van 3,5Ghz zie je een flinke boost in downloadsnelheden, al vond ik de uploadsnelheid tegenvallen.

Ik heb een snelheid van 700mbit down en 40mbit up gehaald, een van de snelste die ik zelf nog niet eerder heb gezien. Dit was in het centrum van Nijmegen.

https://www.speedtest.net/result/i/6185648350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
Vandaag een mast opgezocht die volgens Antennekaart de nieuwe band 78 ondersteunt.

Via mijn iphone gekeken welke band die connected was, bleek dit band 20 (10 MHz) te zijn..

Met mijn onbeperkte abbo uit 2022 piekte ik rond de 870 Mbit download. Dit werd snel minder en speedtest.net kwam uit op: 530 Mbit download en 117 Mbit upload.

Toch wel netjes!

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 15-07-2024 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
turkeyhakan schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:46:
Vandaag een mast opgezocht die volgens Antennekaart de nieuwe band 78 ondersteunt.

Via mijn iphone gekeken welke band die connected was, bleek dit band 20 (10 MHz) te zijn..

Met mijn onbeperkte abbo uit 2022 piekte ik rond de 870 Mbit download. Dit werd snel minder en speedtest.net kwam uit op: 530 Mbit download en 117 Mbit upload.

Toch wel netjes!
iPhones zijn helaas niet superactueel wanneer je de fieldservice mode gebruikt. Er staan wel wat leuke dingen tussen maar echt veel informatie krijg je niet zichtbaar.

Zo is band 20 4G, zegt dus vrij weinig aangezien je speedtest veeeel meer liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creative91
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:16
Vandaag ook naar een mast gereden hier die band 78 uitzendt. Gekeken met de field test op de iPhone die al eerder aangezet tijdens het rijden want dan zie je hem verspringen als er iets veranderd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3N2waAh8qtJyxkiMR-WNOjNz4I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3NajkcwB4jt1fjZUkQvQMO3L.png?f=fotoalbum_large

Daarna Speedtest gedaan. Deze begon over de 1000Mbps, maar zakte daarna snel tot rond de 550Mbps.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ffocm_PnQuJ1zU3RSRD_lwmhzk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bvZgGa09oGnms8snzpwuCOaM.png?f=fotoalbum_large

Daarna nog een test gedaan en na het starten een printscreen gemaakt, maar zakte daarna weer richting de 550Mbps.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsgyuxJ-7oJQVe4cIugWBBA1WyQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JHnQft2GUfJloQw9lrid6kke.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:59
Mealer schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Dan hebben jij en ik per toeval ons probleem opgelost. “Afkloppen”
Hier loste overstappen naar e-Sim het probleem met een iPhone 11 niet op.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:04
In de buurt staat een antenne in een rustig industrieterrein. Speedtest piekt tot boven de 1200Mbps en kakt daarna in tot 550-600Mbps (oud Unlimited abo).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlhmIM7VDFEeggqeQ3l3bQKHmw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSP78rh3nFK7kzB7JMEIAmPO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattXIII
Joris748 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:39:
[...]

Hier loste overstappen naar e-Sim het probleem met een iPhone 11 niet op.
Een interessante reactie op het KPN forum van iemand die een onderzoek heeft laten doen op zijn iPhone 11 (icm KPN) in een Apple Store. Ze kregen daar meer mensen binnen met hetzelfde probleem.
Bij zijn telefoon bleek er iets stuk geraakt te zijn, waardoor geen enkele sim meer werkt. Ook niet van Odido. Of het klopt, geen idee.

Maar zou het theoretisch kunnen dat een KPN antenne een onderdeel stuk kan maken? Nog nooit gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MattXIII schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:10:
Maar zou het theoretisch kunnen dat een KPN antenne een onderdeel stuk kan maken? Nog nooit gehoord.
Dat klinkt ongeveer zo aannemelijk als dat KPN het '@' wil vervangen in een '#' in 'alle' emailadressen.

[ Voor 7% gewijzigd door jant op 16-07-2024 22:22 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:02
MattXIII schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:10:
[...]

Een interessante reactie op het KPN forum van iemand die een onderzoek heeft laten doen op zijn iPhone 11 (icm KPN) in een Apple Store. Ze kregen daar meer mensen binnen met hetzelfde probleem.
Bij zijn telefoon bleek er iets stuk geraakt te zijn, waardoor geen enkele sim meer werkt. Ook niet van Odido. Of het klopt, geen idee.

Dat is al iets heel anders dan het issue wat er voor zorgt dat je mobiele internet het alleen niet doet af en toe of traag.

En als ik een andere sim in mijn mobiel zet werkt het opeens vlekkeloos.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:32

swv

Voor de geinteresseerden: KPN heeft hun dekkingskaart vernieuwd. De werking lijkt op die van Odido, met het verschil dat KPN nog de verwachte maximale en gemiddelde snelheid aangeeft op een locatie via klikken op de kaart dan wel de adreszoeker.

De 600 Mbps limiet is zoals een paar posts hierboven ook al aangetoond nog steeds vermeld en dus onveranderd gebleven en daarmee dus nog steeds een keiharde feit. Jammer want je hoopt toch (ik althans) dat elke ontwikkeling weer leidt tot iets nieuws. Hopelijk is het, net als bij Odido, eerst wachten op een aanpassing/snelheidsupgrade van de abonnementen.

De kaart geeft jammer genoeg niet meer inzicht nu de 3.5GHz band in gebruik is genomen. Ook niet in de duiding van de gemiddelde snelheid zo lijkt het.
Geen concurrentie voor Antennekaart dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattXIII
SpoekGTi schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:18:
[...]

Dat is al iets heel anders dan het issue wat er voor zorgt dat je mobiele internet het alleen niet doet af en toe of traag.

En als ik een andere sim in mijn mobiel zet werkt het opeens vlekkeloos.
Bij mij werkte dat ook vlekkeloos, maar na 2 dagen gebruik niet meer. Wellicht enkel bij mij en wat anderen hoor. Ook in het buitenland (Kroatië en Spanje) krijg ik 4G niet meer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:57
super vervelende storing van KPN, heb ze wel telefonisch gesproken en sta op een update lijstje ofzo, niks over compensatie gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creative91
Bij ons heeft het geholpen door op de iPhone 12 Pro de netwerkinstellingen te herstellen. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat dit zou helpen, hiervoor namelijk geen problemen gehad en ook al gelezen dat het bij sommige geen verschil maakte. Voordat we dit deden hadden we alleen nog maar een E (Edge) en was het eigenlijk niet mogelijk om iets met data te doen. Aan het telefoongesprek kon je ook horen dat je op het 2G netwerk zat. Vliegtuigstand aan en uit zorgde ervoor dat je soms weer op 5G of 4G kwam. Nadat we de netwerkinstellingen hersteld hebben dit geen 1 keer meer gehad en blijft 5G zichtbaar en ook de telefoongesprekken zijn weer duidelijk en zoals voorheen. Ook tijdens het bellen in de auto (uiteraard handsfree via de Radio).
Mochten sommige de optie netwerkinstellingen herstellen nog niet geprobeerd hebben, raad ik aan om dit toch te proberen aangezien het bij ons geholpen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Ze hebben in zuid-Limburg alle 5G aanpassingen al teruggedraaid waarna dit iPhone probleem is ontstaan. Dus geen 5G2100 en geen 5G3500 meer, alleen 5G700. 4G2100 is terug. Hopen dat ze dan kunnen vinden wat het probleem is. Wel een teken dat ze er druk mee bezig zijn, je kunt je afvragen hoe snel een echte oplossing gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jk-5 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:19:
Ze hebben in zuid-Limburg alle 5G aanpassingen al teruggedraaid waarna dit iPhone probleem is ontstaan. Dus geen 5G2100 en geen 5G3500 meer, alleen 5G700. 4G2100 is terug. Hopen dat ze dan kunnen vinden wat het probleem is. Wel een teken dat ze er druk mee bezig zijn, je kunt je afvragen hoe snel een echte oplossing gaat komen
De medewerker van de KPN klantenservice beweerde dat het niet specifiek aan een type toestel zou liggen maar dat het om bepaalde nummers zou gaan. Vreemd verhaal wat mij betreft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-10 15:15
Via O2 simkaart uit UK op KPN 5G in Tilburg. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2y5iGzs9n_lbG0mKVBz4QjNLrOI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xfWOYLZZvg50AynUOjLoeuGC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2Mkr0cvxVd8SoY96T708t8mscg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DsxNM10boa0Jro1PQs4pgJBU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Met buitenlandse simkaart haal je dus veel hogere snelheden, echt weer een mooie KPN-streek :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-10 15:15
Sorcerer8472 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:15:
Met buitenlandse simkaart haal je dus veel hogere snelheden, echt weer een mooie KPN-streek :')
Bij Odido met deze simkaart haal ik 1800mbps op sommige plekken. Redelijk normaal dat providers hun netwerk zo openstellen. Ze krijgen per mb betaald natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rensvanaarden schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:17:
[...]

Bij Odido met deze simkaart haal ik 1800mbps op sommige plekken. Redelijk normaal dat providers hun netwerk zo openstellen. Ze krijgen per mb betaald natuurlijk
Zo, da's echt dichtbij het theoretische max.

Klopt, hoewel ze voor niet-unlimited abo's bij KPN ook in principe er baat bij hebben dat mensen zo veel mogelijk gebruiken.

Btw, ik heb het idee dat KPN roaming-verkeer afknijpt op 250 Mbps. Zelfs op mmWave in de VS ben ik hier niet overheen gekomen (250 down, 132 up). Wat voor ervaring hebben anderen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:04
Sorcerer8472 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:27:
Btw, ik heb het idee dat KPN roaming-verkeer afknijpt op 250 Mbps. Zelfs op mmWave in de VS ben ik hier niet overheen gekomen (250 down, 132 up). Wat voor ervaring hebben anderen hiermee?
Zat even terug te kijken in m'n speedtests, ik kwam in Oostenrijk tot 470Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:56
https://www.kpn.com/shop/...24&data=onb&bel=onb&mp=20

De Iphone 12 is nog steeds leverbaar in combinatie met een KPN abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:08
Om even met de deur in huis te vallen (nog niet gezocht) maar ik heb dus een Iphone 11 met KPN netwerk (werk) en Simyo (prive) maar ervaar met het KPN netwerk dat het bereik slecht is, diegene waarmee ik bel geeft aan dat ik wegval of helemaal niet te horen ben.

Sinds eind vorige week ervaar ik deze problemen.

Tijdelijke oplossingen hiervoor? Mijn netwerkinstellingen heb ik gereset, maar blijft hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:44
Jcrs7 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:20:
Om even met de deur in huis te vallen (nog niet gezocht) maar ik heb dus een Iphone 11 met KPN netwerk (werk) en Simyo (prive) maar ervaar met het KPN netwerk dat het bereik slecht is, diegene waarmee ik bel geeft aan dat ik wegval of helemaal niet te horen ben.

Tijdelijke oplossingen hiervoor? Mijn netwerkinstellingen heb ik gereset, maar blijft hetzelfde.
Bellen over WiFi uitgeschakeld? Sommige gebruikers hebben een dusdanig slecht WiFi netwerk dat dit averechts werkt.Je deelt geen informatie over hoeveel streepjes bereik je hebt etc, pas als dat terug zakt naar 0-1 streepje kan WiFi bellen juist wel weer verlichting brengen, mits je WiFi netwerk op die locatie goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
stormfly schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:48:
[...]

Bellen over WiFi uitgeschakeld? Sommige gebruikers hebben een dusdanig slecht WiFi netwerk dat dit averechts werkt.Je deelt geen informatie over hoeveel streepjes bereik je hebt etc, pas als dat terug zakt naar 0-1 streepje kan WiFi bellen juist wel weer verlichting brengen, mits je WiFi netwerk op die locatie goed is.
Bellen via wifi is uitgeschakeld. Resetten van netwerkinstellingen heeft ook niet geholpen, opnieuw instellen van mobiel datanetwerk maakt ook niet uit. 3 van de 4 streepjes bereik zijn altijd zichtbaar bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:49
Bellen over wifi werkt perfect op sommige van de locaties waar ik kom en indoor coverage ronduit ruk is, maar de bedrijfswifi sterk. Mooi dat dat bestaat tegenwoordig.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Jcrs7 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:33:
[...]

Bellen via wifi is uitgeschakeld. Resetten van netwerkinstellingen heeft ook niet geholpen, opnieuw instellen van mobiel datanetwerk maakt ook niet uit. 3 van de 4 streepjes bereik zijn altijd zichtbaar bovenin.
Dan zou ik bellen via Wifi inschakelen, dan heb je waar je aangemeld bent op de wifi in ieder geval wel bereik via die methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattXIII
Jcrs7 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:20:

Nog geen oplossing. Sommigen zeggen dat het resetten van de netwerkinstellingen helpt. Maar bij mij en velen helaas niet.

KPN is er nog steeds mee bezig, is al sinds begin juni een groot probleem bij velen met een iPhone 11 en 12:

nieuws: KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden sinds begin juni 4G- of 5G-sto...

https://www.rtl.nl/nieuws...hone-11-iphone-12-samsung

https://community.kpn.com...et-iphone-11-en-4g-615057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-10 16:42
Goedemorgen allen,

Ik heb de regels doorgelezen en hoop dat ik hier kan/mag posten. Ik voel me inmiddels al een behoorlijk oude knar (46 btw) en weet niet meer waar ik goed aan doe. Ik heb sinds 2020 een KPN Hussel abonnement van 4GB pm en onbeperkt bellen/sms voor 14,37 pm.

Omdat ik alles thuis bij KPN heb, dus ook TV en mijn vrouw heeft ook KPN heb ik dubbele GB waardoor dit wordt uitgebreid tot 8GB pm. Ik heb altijd gedacht dat wijzigen niet verstandig is ivm met dit compleet KPN pakket en haar voordelen.

Als ik wil verlengen bij KPN vind ik het allemaal schrikbarend duur terwijl er volgens mij veel goedkopere aanbiedingen zijn qua sim-only, alleen verlies ik dan de "voordelen" van het KPN compleet assortiment.

Eigenlijk ben ik op zoek naar ervaringen van anderen, of lotgenoten die in hetzelfde bootje zitten. Hoe doen jullie dat? Elk jaar shoppen? Of gebruiken jullie specifieke sites op zoek naar het voordeligste/beste pakket voor jou adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@Rob1978 het is rekenen en afwegen.
Je kunt verlengen en kijken of dat goedkoper is dan te blijven zitten, je kunt de opzeglijn bellen en hopen op een tijdelijk aanbod.

Je kunt ook overstappen en hopen dat de andere partij voldoet. (Bij mij ging het mis toen ik naar T-Mobile ging en ik een instabiele verbinding kreeg wat ze niet oploste, en ik ging weer terug naar kpn). Check ook of er verschil zit in diensten zoals TV zenders of aanvullende pakketten.

Je kunt een sim only aanbieder nemen, met een ander mobiel netwerk (let op dekking), of hetzelfde mobiele netwerk, maar andere voorwaarden rond snelheid en buitenland dekking.

Maar reken het potentiële voordeel uit voor je actie neemt. Stel je kunt 30 Euro per jaar op je abonnement besparen maar bent twee dagen kwijt contracten doorlezen, moet 25 Euro aansluitkosten betalen, en de boel regelen, is dat het waard voor jou?

En kan alles tegelijk over, of verlies je tijdelijk bundel voordelen en hebt tijdelijk hogere kosten?

Dus ja, overstappen kan voordeel opleveren, maar ook nadeel. Vind je het een sport, of heb je het geld nodig, of heb je de tijd ervoor over, ga aan de slag met vergelijking sites en ook de eigen websites (soms gunstiger voorwaarden), algemene voorwaarden en kleine lettertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:55
Rob1978 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:22:
Goedemorgen allen,

Ik heb de regels doorgelezen en hoop dat ik hier kan/mag posten. Ik voel me inmiddels al een behoorlijk oude knar (46 btw) en weet niet meer waar ik goed aan doe. Ik heb sinds 2020 een KPN Hussel abonnement van 4GB pm en onbeperkt bellen/sms voor 14,37 pm.

Omdat ik alles thuis bij KPN heb, dus ook TV en mijn vrouw heeft ook KPN heb ik dubbele GB waardoor dit wordt uitgebreid tot 8GB pm. Ik heb altijd gedacht dat wijzigen niet verstandig is ivm met dit compleet KPN pakket en haar voordelen.

Als ik wil verlengen bij KPN vind ik het allemaal schrikbarend duur terwijl er volgens mij veel goedkopere aanbiedingen zijn qua sim-only, alleen verlies ik dan de "voordelen" van het KPN compleet assortiment.

Eigenlijk ben ik op zoek naar ervaringen van anderen, of lotgenoten die in hetzelfde bootje zitten. Hoe doen jullie dat? Elk jaar shoppen? Of gebruiken jullie specifieke sites op zoek naar het voordeligste/beste pakket voor jou adres?
Budget mobiel, Lebara, Simyo en Youfone maken allemaal gebruik van het KPN netwerk. Zij bieden ook extra data i.c.m. KPN thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Rob1978 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:22:
Goedemorgen allen,

...........

Als je mobiel zo weinig betaalt, dan zijn alle nieuwe aanbiedingen vermoedelijk duur. Dus ik zou zeggen: geniet van de lage abonnementsprijs zo lang dat lukt en mits je vindt dat je voldoende data ter beschikking hebt, want data bijkopen is prijzig bij KPN.

NB. extra data bij kopen bij een nieuwer KPN unlimited abonnement is goedkoper dan bij een gewone bundel trouwens. Maar juist daarbij heb je het niet nodig.

Dus wees niet te snel met overstappen. Je moet lang blijven, zodat je tarief relatief laag is, of jaarlijks blijven overstappen met het regelwerk wat daarbij hoort. Anders gaat alle nieuws je vermoedelijk flink geld kosten in plaats van voordeel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:00
MattXIII schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:02:
[...]

Nog geen oplossing. Sommigen zeggen dat het resetten van de netwerkinstellingen helpt. Maar bij mij en velen helaas niet.

KPN is er nog steeds mee bezig, is al sinds begin juni een groot probleem bij velen met een iPhone 11 en 12:

nieuws: KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden sinds begin juni 4G- of 5G-sto...

https://www.rtl.nl/nieuws...hone-11-iphone-12-samsung

https://community.kpn.com...et-iphone-11-en-4g-615057
Heeft iemand al getest of een upgrade van iOS naar 17.6 beta of 18 beta effect heeft? Ik lees hier en daar dat het mogelijk te maken heeft met een recente iOS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creative91
Eerder meldde ik dat bij ons het resetten van de netwerkinstellingen bij ons het probleem had verholpen op de iPhone 12 Pro. Helaas moesten we maandag constateren dat het bellen in de auto veel problemen gaf, haperen en wegvallen van de verbinding (waar vaker gebeld wordt zonder problemen, is namelijk van werk onderweg naar huis). Gisteren viel ook weer op dat de iPhone 12 Pro weer een E (Edge) aangeeft, dus het probleem is weer terug. Toch de KPN maar bellen vandaag.
p.s. de iPhone 14 Pro heeft gelukkig nog steeds geen last van deze problemen en blijft netjes 5G aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Creative91 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:04:
Eerder meldde ik dat bij ons het resetten van de netwerkinstellingen bij ons het probleem had verholpen op de iPhone 12 Pro. Helaas moesten we maandag constateren dat het bellen in de auto veel problemen gaf, haperen en wegvallen van de verbinding (waar vaker gebeld wordt zonder problemen, is namelijk van werk onderweg naar huis). Gisteren viel ook weer op dat de iPhone 12 Pro weer een E (Edge) aangeeft, dus het probleem is weer terug. Toch de KPN maar bellen vandaag.
p.s. de iPhone 14 Pro heeft gelukkig nog steeds geen last van deze problemen en blijft netjes 5G aangeven.
Klopt het treft ook alleen iPhone 11 en 12 modellen. Hier in huis een 15 en 2x een 11 en een 12 pro. Laatste 3 gezanik de laatste 2 maanden de 15 nergens last van

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ik heb dit gisteren ook ervaren.
Ineens op mijn werk weer een E in het beeld en dus 'geen' internet meer.
Flightmodus aan/uit hielp even. Een herstart die ik later uitvoerde loste het probleem wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb je onder Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data: 5G automatisch? Ik vermoed dat het helpt om deze op "5G aan" te zetten.

https://support.apple.com/nl-nl/108383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
SURFivor schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:36:
[...]

Heb je onder Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data: 5G automatisch? Ik vermoed dat het helpt om deze op "5G aan" te zetten.

https://support.apple.com/nl-nl/108383
Hier al mee getest. Werkt niet. Ook op alleen 4G gaat het mis.

Data besparing aan of uit ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsEsDee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

Ik heb nog steeds problemen met mijn iPhone 11 icm KPN.

Kom net het volgende tegen op het communityforum van KPN:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orrsg6W8_AsaoTp0PrIx6OlGp6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9vVdLdzgYeKGKOPx8D4rR9x.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zou echt schandalig zijn. Zijn er hier mensen met dezelfde sms, of waar de problemen wel opgelost zijn?

Uncontrollable & Incompatible

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattXIII
Ook een SMS gekregen, maar nog steeds niks opgelost. Is dit een grap? Op het KPN forum komen nog steeds dagelijks klachten binnen over de iPhone 11/12. Heel raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 22:10
In Hoofddorp haal ik op KPN 5G nogsteeds maar 146mbps, upload 18,7mbps. Lijkt erop dat de dekking nog niet zo geweldig is.

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
Gisteren even een Speedtest (naar KPN Barendracht) gedaan in een volle Adelaarshorst (9 tot 10K mensen aanwezig) in Deventer.
Viel mij niet tegen op mijn iPhone 12 mini, met een 10GB Hussel abonnement. Die 10GB zijn er in de praktijk trouwens 24, iets met gratis en bonus enzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSSFa0lCEUhLr13IvQIIyAHRcA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLpiplTfNf314voHarcNHupK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Na een hikkup afgelopen weekend heb ik geen last meer gehad met EDGE verbindingen op mijn iPhone.

afkloppen op onbehandeld hout...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 16:03

mindcre8r

Tradepedia

Hier in huis meerdere iPhones, en gewoon door heel Nederland ook nog problemen, iPhones 11 , 12 gewone en pro springen naar Edge. Echt al een tijd. Zeer irritant. Ze hebben een wijziging doorgevoerd het kan niet anders want het is een jaar goed gegaan en het probleem was er plots. Heeft er iemand ook daadwerkelijk geld terug gehad?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattXIII
mindcre8r schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:46:
Hier in huis meerdere iPhones, en gewoon door heel Nederland ook nog problemen, iPhones 11 , 12 gewone en pro springen naar Edge. Echt al een tijd. Zeer irritant. Ze hebben een wijziging doorgevoerd het kan niet anders want het is een jaar goed gegaan en het probleem was er plots. Heeft er iemand ook daadwerkelijk geld terug gehad?
Op het KPN forum lees ik net dat iemand bij BudgetMobiel wel heel snel al zijn geld terug krijgt en vanaf nu geen abonnementsgeld hoeft te betalen. Klanten direct bij KPN nog niet, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
mindcre8r schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:46:
Nee want er is nog geen exacte plan van compensatie.

Maar hier ook nog steeds issues dus het lijkt nog niet opgelost. Hier overigens ook geen SMS of mail gehad dat het opgelost zou zijn (regio ZH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ik heb nog nooit iets van communicatie vanuit KPN gehad, ondanks dat ik het wel gemeld (zowel op het forum als telefonisch) heb.

Verwacht dan ook weinig van een compensatie, hoewel ik een maandje geen abonnementsgeld niet zal weigeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier verschilt het per dag een beetje, gek genoeg.

Het ene moment heb ik een prima verbinding de hele dag door, het andere moment blijf ik rustig urenlang op EDGE hangen totdat ik zelf een keer de vliegtuigstand aan en weer uit zet.

Soms schakelt de telefoon weer terug van E naar 4/5G en soms gewoon totaal niet.

Heb steeds minder de indruk dat er een snelle oplossing gaat komen. Nu zat ik al te kijken naar een iphone 15, echter is de noodzaak om de 12 te vervangen er nog niet, ondanks de leeftijd van de telefoon (3,5 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
krakendmodem schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:29:
Hier verschilt het per dag een beetje, gek genoeg.

Het ene moment heb ik een prima verbinding de hele dag door, het andere moment blijf ik rustig urenlang op EDGE hangen totdat ik zelf een keer de vliegtuigstand aan en weer uit zet.

Soms schakelt de telefoon weer terug van E naar 4/5G en soms gewoon totaal niet.

Heb steeds minder de indruk dat er een snelle oplossing gaat komen. Nu zat ik al te kijken naar een iphone 15, echter is de noodzaak om de 12 te vervangen er nog niet, ondanks de leeftijd van de telefoon (3,5 jaar oud)
Ook de leeftijd telefoon speelt nog geen rol, immer je krijgt minimaal nog 2 iOS updates mee. Levensduur van de accu daarentegen zou inderdaad kunnen. (zit met hetzelfde ding namelijk :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
SpoekGTi schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:45:
[...]

Ook de leeftijd telefoon speelt nog geen rol, immer je krijgt minimaal nog 2 iOS updates mee. Levensduur van de accu daarentegen zou inderdaad kunnen. (zit met hetzelfde ding namelijk :P )
Accustatus is hier 80%. Maar die neemt niet verder af lijkt het, hier staat ie al een jaar op. Ik merk wel dat het toestel af en toe throttlet, maar daar kan ik nog mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 21:05
Zijn er mensen hier die met een S23 en bij een 3.5GHz mast al op 3.5GHz verbonden zijn (geweest) van alles geprobeerd maar ziet geen enkel n78 3.5GHz netwerk... terwijl de mast volgens antennekaart.nl wel degelijk dat zou moeten zijn!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Henkie-Jan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:55:
Zijn er mensen hier die met een S23 en bij een 3.5GHz mast al op 3.5GHz verbonden zijn (geweest) van alles geprobeerd maar ziet geen enkel n78 3.5GHz netwerk... terwijl de mast volgens antennekaart.nl wel degelijk dat zou moeten zijn!
Ik heb hier zelf weinig problemen mee gehad. Hoe check je waarmee je bent verbonden? Apps als Cellmapper/Netmonster zijn super om data mee te loggen, maar ze kunnen op Samsung alleen je primaire (4G en soms 5G) band zien. Als je in het service menu kijkt (*#0011#) kun je misschien beter zien wat er gebeurt. Post gerust een screenshot als we je moeten helpen ontcijferen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Momenteel met geen mogelijkheid 5G te krijgen, alleen maar Edge. Betreft een iPhone 12 Pro, zit nu noodgedwongen op de hotspot van m’n vrouw haar iPhone 13 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 21:05
jk-5 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 06:50:
[...]

Ik heb hier zelf weinig problemen mee gehad. Hoe check je waarmee je bent verbonden? Apps als Cellmapper/Netmonster zijn super om data mee te loggen, maar ze kunnen op Samsung alleen je primaire (4G en soms 5G) band zien. Als je in het service menu kijkt (*#0011#) kun je misschien beter zien wat er gebeurt. Post gerust een screenshot als we je moeten helpen ontcijferen
Met de app LTE-Discovery (5G NR). En ook een poosje draaiende gehad terwijl ik wat rondgereden heb. Maar geen idee verder. Zal voor de zekerheid nog eens naar de voet van die mast rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sz_5JIKJKK-0RAdf4HQoB8GrKm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AeUppAgbI0whL3qtFA4LDl1.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ben naar de maast gereden en bleef daar zo'n beetje het zelfde zien in LTE Discovery. Telefoon herstart en toen gaf de status *#0011# wel band n78 aan. Speedtests gedaan en tikte keurig steeds weer 735Mb downstream en rond de 80 a 100Mb upstream. Telefoon toont wel gewoon NR NSA en niet SA.

Maar moraal lijkt wel dat:
A. de telefoon moet opstarten binnen het bereik van een n78 mast
B. de juiste band alleen te vinden is via *#0011# zoals je al zegt.

Maar goed ben blij dat ik deze ervaring met 3.5Ghz 5G weer wijzer ben! Bedankt voor je hulp!

[ Voor 20% gewijzigd door Henkie-Jan op 28-07-2024 11:02 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Ik heb het gevoel dat N78 op een site dicht bij huis is geactiveerd.
Echter het signaal en de snelheden zijn niet wat ik er van verwacht, hoger dan 500mbit kom ik niet, soms slechts rond de 200 met een ping van in de 100 en de band wordt lang niet altijd gekoppeld.
Daarnaast ben ik sindsdien B32 kwijt, en worden B7 + B8 of soms B20 naast B3 gekoppeld. B32 zie zie ik pas als ik in de buurt van sites ben die geen b78 hebben.
M'n toestel betreft een S23 met de laatste updates geinstalleerd.
Herkennen meer mensen dit 'probleem'?

[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 29-07-2024 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patjepat83
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-01 10:45
Hier ook dat probleem. Ik heb een Samsung S24 plus. Maar het koppelen van banden is op het moment drama. Sinds de uitrol is het er bij mij niet veel beter op geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqDSN8Ch0ExVsA1c_6siNvtngnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFVVWblTHl6vmnPfzPJw5jke.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHXMRsf4w13GatUnEXcxX-JrWlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ThfOXm6BJtQbhXCUeiy5RGG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door patjepat83 op 29-07-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airweb
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-10 12:55
Henkie-Jan schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:57:
[...]

Met de app LTE-Discovery (5G NR). En ook een poosje draaiende gehad terwijl ik wat rondgereden heb. Maar geen idee verder. Zal voor de zekerheid nog eens naar de voet van die mast rijden.

[Afbeelding]

Edit: ben naar de maast gereden en bleef daar zo'n beetje het zelfde zien in LTE Discovery. Telefoon herstart en toen gaf de status *#0011# wel band n78 aan. Speedtests gedaan en tikte keurig steeds weer 735Mb downstream en rond de 80 a 100Mb upstream. Telefoon toont wel gewoon NR NSA en niet SA.

Maar moraal lijkt wel dat:
A. de telefoon moet opstarten binnen het bereik van een n78 mast
B. de juiste band alleen te vinden is via *#0011# zoals je al zegt.

Maar goed ben blij dat ik deze ervaring met 3.5Ghz 5G weer wijzer ben! Bedankt voor je hulp!
Ik gebruik op mijn Samsung S21 de app G-NetTrack. Aan de BW kan ik zien (100) dat mijn telefoon n78 (3.5Ghz) gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4dFe59qOoWWDyVp6XvXN6KuB7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQ40iJdGVqEw9gBhiqNDNYbp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec_active
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFGV_L0yWqP60r62jkYOU9d1XlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsdxMEDbYGWmSMENuNdL1u4D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJkkfRtseL_7Ud0Y7RU6rS1FBx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oa9nY7NpCZK9dzFG7v6cIjQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Snelheid teat in Dordrecht….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graxo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 19:59
Hallo,

Ik ben bezig met een backup 4G VPN server op te zetten voor mijn homelab. Hiervoor heb ik een Data only simkaartje in een Teltonika 4g router.
Vermoeddelijk wordt Port forwarding geblokkeerd. Ik ben opzoek naar bevestiging hiervoor, KPN bellen heb ik geprobeerd, maar krijg ik geen duidelijk antwoord. Dus schoot mij Tweakers te binnen, maar ook hier kan ik geen Topic hierover vinden, maar de post hier.

Is er iemand met ervaring hierin die mij verder kan helpen?

Met vriendelijke groet,
Graxo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01:07
Graxo schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:35:
Hallo,

Ik ben bezig met een backup 4G VPN server op te zetten voor mijn homelab. Hiervoor heb ik een Data only simkaartje in een Teltonika 4g router.
Vermoeddelijk wordt Port forwarding geblokkeerd. Ik ben opzoek naar bevestiging hiervoor, KPN bellen heb ik geprobeerd, maar krijg ik geen duidelijk antwoord. Dus schoot mij Tweakers te binnen, maar ook hier kan ik geen Topic hierover vinden, maar de post hier.

Is er iemand met ervaring hierin die mij verder kan helpen?

Met vriendelijke groet,
Graxo
Probeer advancedinternet APN dan heb je dynamische public IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentAbee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-08 23:16
Ondersteund elke 5G telefoon de 3,5Ghz frequentie, want ik begin te twijfelen of de Galaxy S21 Ultra het ondersteund?

[ Voor 47% gewijzigd door VincentAbee op 02-08-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:01
VincentAbee schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:31:
Ondersteund elke 5G telefoon de 3,5Ghz frequentie, want ik begin te twijfelen of de Galaxy S21 Ultra het ondersteund?
Dit kun je hier checken
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - SM-G998B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:12
Glassertje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:07:
[...]

Dit kun je hier checken

Best een goede vraag ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ondersteund mijn S22 basic van samsung dat ook?

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:01
Ja, waarom zou dat niet zo zijn?

Je kan het zelf ook checken in de link die ik gaf. Wel goed opletten dat je niet bij USA kijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Glassertje op 02-08-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpidumpi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-10 14:16
iOS 17.6 is uit. Hoop doet leven, dus misschien zit daar een oplossing in voor het KPN issue mbt terugvallen naar edge… staat niks over in de notes, maar Apple meld dit soort dingen meestal niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
pumpidumpi schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:42:
iOS 17.6 is uit. Hoop doet leven, dus misschien zit daar een oplossing in voor het KPN issue mbt terugvallen naar edge… staat niks over in de notes, maar Apple meld dit soort dingen meestal niet volgens mij.
Draai ik al een week op. Voor zover ik merk nog geen verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
pumpidumpi schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:42:
Even een copy-paste vanuit het iOS17 topic aangezien het hier eigenlijk beter thuis hoort...

Gewerkt wordt er al 2 maanden aan sinds de problemen eind mei / begin juni zijn ontstaan, maar een concrete oplossing voor het probleem lijkt nog niet in het zicht.
Zie ook dit inmiddels 25 pagina's tellende topic op het forum van KPN waarin tientallen gebruikers deze klachten melden, en naast dit topic zijn er nog vele topics op dat genoemde forum te vinden waar dezelfde problemen staan.
Idem dito voor providers als Simyo die van het KPN netwerk gebruik maken en ook verschillende topics over te vinden zijn.

De oplossing die nu -mogelijk- geboden wordt is een door KPN aangeboden omruil van iPhone11 voor een iPhone13, maar daar wordt vanuit KPN zelf nog niet over gecommuniceerd, enkel een paar gebruikers die aangeven dit aanbod gehad te hebben...

Voor nu maar afwachten, belangrijkste is in ieder geval dat je een 'ticket' hebt laten aanmaken door de klantenservice van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
Hier ook problemen met iphone 11 en kpn en simyo! Vaak geen verbinding met internet, terwijl er 4 streepjes bereik staan vermeld. Na 1 minuut in vliegtuigmodus gaat dit korte tijd goed en daarna weer hetzelfde. Ook vallen telefoongesprekken weg en/of men kan mij niet horen of ik hen niet.

Ook met kpn klantenservice contact gehad vandaag, maar gaven aan dat dit bekend probleem is en dat eraan gewerkt wordt. De meneer aan de lijn geeft aan dit probleem zelf ook te hebben met iphone 12.

Is het mogelijk om 17.5.1 te downgraden? Voor mij begonnen de problemen ook nadat ik de ios had geupdated.
Pagina: 1 ... 43 ... 51 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie