Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:27
Ik lijk juist verbetering te merken in de trein tussen Zwolle en Utrecht. Meer data komt er binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:15
Dj-sannieboy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:55:
[...]

Ik ben onder andere van Noord-Limburg naar Overijssel gereden en heb meerdere malen gemerkt dat ik onderweg geen internet had en er een E in beeld stond.

Ondertussen op de iPhone 13 Pro van mijn vrouw gewoon een werkende 5G verbinding.
Dit had ik gisteren ineens ook op mijn iPhone 12 mini.
Vliegtuigmodus hielp niet, herstart van de telefoon en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:11
Ik denk dat mijn S20FE 5G met minder 4G banden kan verbinden na de omschakeling naar 5G 2100mhz. Ik haal nauwelijks nog hoge pieksnelheden, max 150-200mbps (waar dit voorheen makkelijk boven de 250-300mbps ging).
Op drukke plekken haal ik niet echt hoge snelheden (10-20 mbps op een druk treinstation in de spits), echter lijkt dit wel een kleine verbetering ten opzichte van een paar maanden terug.

Toch een beetje een tegenvaller omdat ik hogere snelheden had verwacht... ben benieuwd wat 5G 3500mhz gaat doen.

Edit: één voordeel: 5G op indoorplekken werkt nu wel, bijv. in de metro van Rotterdam :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joostglas op 11-06-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:22
Deze maand wordt de 3500MHz band geveild dus ik vraag mij af: hoe staat het eigenlijk met de uitrol van de 3500MHz band bij KPN? Op de antennekaart zie je nog geen 3500MHz antennes terwijl je wel ziet waar Odido en Vodafone ze alvast hebben opgehangen. Eerder in dit topic werd gemeld dat KPN deze informatie niet vrijgeeft, dat ze op veel plekken wel hangen maar ze nog niet zo ver waren als Odido. Anderzijds was de 2100MHz was ook plotseling overal aanwezig.

Een paar paginas terug stond een link naar de antenne kaart met wat filters waaraan je 3500MHz sites kunt herkennen, maar die doet het niet meer. Weet iemand hoe KPN er precies voorstaat momenteel t.o.v. Odido/VF?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:52
mrhp schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:48:
Deze maand wordt de 3500MHz band geveild dus ik vraag mij af: hoe staat het eigenlijk met de uitrol van de 3500MHz band bij KPN? Op de antennekaart zie je nog geen 3500MHz antennes terwijl je wel ziet waar Odido en Vodafone ze alvast hebben opgehangen. Eerder in dit topic werd gemeld dat KPN deze informatie niet vrijgeeft, dat ze op veel plekken wel hangen maar ze nog niet zo ver waren als Odido. Anderzijds was de 2100MHz was ook plotseling overal aanwezig.

Een paar paginas terug stond een link naar de antenne kaart met wat filters waaraan je 3500MHz sites kunt herkennen, maar die doet het niet meer. Weet iemand hoe KPN er precies voorstaat momenteel t.o.v. Odido/VF?
Odido en Vodafone uploaden ze alvast, maar deze data is eigenlijk alleen bij Odido compleet. Bij Vodafone hangen er ook meer dan op de kaart staat. Voor Vodafone zijn het er nu zo'n 200.

KPN is ook druk bezig om 3500MHz uit te rollen. Alle sites in steden die massive mimo 2600 hadden hebben nu een 3500MHz antenne gekregen. De super rustige sites in het buitengebied hebben in een aantal gevallen ook al een RRU gekregen voor deze band. Ze zijn heel recent begonnen met een nieuw type antenne om daarmee op de medium capacity sites ook 64x64 3500MHz toe te voegen. Ik gok dat KPN op dit moment een kleine 1000 sites heeft die 3500MHz-ready zijn

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Joostglas schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:47:
Ik denk dat mijn S20FE 5G met minder 4G banden kan verbinden na de omschakeling naar 5G 2100mhz. Ik haal nauwelijks nog hoge pieksnelheden, max 150-200mbps (waar dit voorheen makkelijk boven de 250-300mbps ging).
Op drukke plekken haal ik niet echt hoge snelheden (10-20 mbps op een druk treinstation in de spits), echter lijkt dit wel een kleine verbetering ten opzichte van een paar maanden terug.

Toch een beetje een tegenvaller omdat ik hogere snelheden had verwacht... ben benieuwd wat 5G 3500mhz gaat doen.

Edit: één voordeel: 5G op indoorplekken werkt nu wel, bijv. in de metro van Rotterdam :)
Die ervaringen heb ik ook met een iphone 12, dus je bevinding klopt wel aardig. De hoge pieken haal ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
jk-5 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:50:
[...]

Odido en Vodafone uploaden ze alvast, maar deze data is eigenlijk alleen bij Odido compleet. Bij Vodafone hangen er ook meer dan op de kaart staat. Voor Vodafone zijn het er nu zo'n 200.

KPN is ook druk bezig om 3500MHz uit te rollen. Alle sites in steden die massive mimo 2600 hadden hebben nu een 3500MHz antenne gekregen. De super rustige sites in het buitengebied hebben in een aantal gevallen ook al een RRU gekregen voor deze band. Ze zijn heel recent begonnen met een nieuw type antenne om daarmee op de medium capacity sites ook 64x64 3500MHz toe te voegen. Ik gok dat KPN op dit moment een kleine 1000 sites heeft die 3500MHz-ready zijn
Odido heeft zo'n 2800 stuks heeft geplaatst volgens de kaart. Dus je kunt dan nog steeds wel spreken van een grote voorsprong voor Odido wanneer ze (deze maand?) live gaan. KPN loopt duidelijk niet bepaald voorop met de 3500MHz, al kun je dat met een beetje goodwill wegstrepen tegen de 2100MHz band die KPN (op NH/ZH/Utrecht na) overal aan heeft staan. Net als Vodafone, die (wel) overal 1800MHZ heeft naast de 700MHz, maar met 3500MHz dus een beetje achter de feiten aanloopt kennelijk.

Krijgt Odido op termijn ook nog een frequentie tussen de 700MHz en 3500MHz?

[ Voor 5% gewijzigd door mrhp op 11-06-2024 22:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jk-5
mrhp schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:43:
[...]

Odido heeft zo'n 2800 stuks heeft geplaatst volgens de kaart. Dus je kunt dan nog steeds wel spreken van een grote voorsprong voor Odido wanneer ze (deze maand?) live gaan. KPN loopt duidelijk niet bepaald voorop met de 3500MHz, al kun je dat met een beetje goodwill wegstrepen tegen de 2100MHz band die KPN (op NH/ZH/Utrecht na) overal aan heeft staan. Net als Vodafone, die (wel) overal 1800MHZ heeft naast de 700MHz, maar met 3500MHz dus een beetje achter de feiten aanloopt kennelijk.

Krijgt Odido op termijn ook nog een frequentie tussen de 700MHz en 3500MHz?
3500MHz zal pas op of na 1 Augustus live zijn. Tegen die tijd kun je er bij Odido weer een kleine duizend sites bij op tellen. KPN zit dan natuurlijk ook niet stil dus daar komt ook wel wat bij. KPN 5G2100 is nu ook al live in het hele land, niet alleen de genoemde gebieden. Odido gaat ook vast wel een extra frequentie inzetten met de lancering van 5G3500. Of dat dan 1800 of 2100MHz wordt durf ik niet te zeggen, maar ze gaan vast net als KPN deze band zonder DSS inzetten, dus echt een capaciteitsreductie op 4G. KPN toont aan dat het al kan, de meeste telefoons ondersteunen tegenwoordig gewoon 5G.

Vooral als je op termijn standalone 5G krijgt is zo’n extra band waardevol. Op plekken waar 3500MHz niet dekt wil je de gebruiker niet laten zitten met 10MHz in de 700MHz band. 3500MHz is natuurlijk ook best flink hoger dan 2600MHz qua frequentie. Ik heb gehoord vanuit de telecomindustrie dat het verlies van de hogere frequentie ten opzichte van 2600MHz kan worden gecompenseerd met de winst van beamforming. Dat is vrij positief, maar zelfs dan zal de dekking niet perfect zijn.

Iets wat KPN dan wel weer beter heeft geregeld dan Odido is dat ze vrijwel alle masten (minder dan 5% niet) op 10Gb glas hebben zitten. Bij Odido worden ook nog veel straalverbindingen gebruikt (maximaal 350Mbps bij de oudjes en zo’n 4Gbps bij de nieuwere), en loopt er een project om de vele 1Gbps glasvezelverbindingen te upgraden naar 10Gbps. Dat zal vooral in de beginperiode een bottleneck zijn voor de snelheden die je zult halen

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 12:49
Hi, mijn KPN bundel is vandaag weer gestart en zoals altijd krijg ik daar netjes een SMS voor, echter krijg ik deze SMS nu al de hele ochtend zo om de paar minuten. Iemand anders hier ook last van?

Dit is inmiddels na een uur of 2 vanzelf gestopt gelukkig.

[ Voor 14% gewijzigd door daellat op 12-06-2024 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 10:35

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

daellat schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:16:
Hi, mijn KPN bundel is vandaag weer gestart en zoals altijd krijg ik daar netjes een SMS voor, echter krijg ik deze SMS nu al de hele ochtend zo om de paar minuten. Iemand anders hier ook last van?

Dit is inmiddels na een uur of 2 vanzelf gestopt gelukkig.
Als je een sms herhaald blijft ontvangen is dat meestal omdat je toestel niet terugmeldt dat het bericht is ontvangen. Dan blijft de sms-centrale het bericht versturen want het is immers niet afgeleverd.

Kan ook zijn dat sms bericht vanuit backend steeds opnieuw aangeboden wordt. Ookdan blijft sms0centyrale bericht aanbieden.

In ieder geval is het gestopt, dat is fijn!

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:37
iSchel schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Wij doen het al jaren zo! Zelf heb ik onbeperkt GB en mijn vrouw 0 GB. Automatisch 25 GB per maand delen en er is niets aan de hand.
Heb je voor beide gebruikers een KPN ID gemaakt? Ik moet nog voor mijn vrouw en dochter afsluiten en vroeg me af of ze zelf een account nodig hadden of niet om de sims te activeren etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:04
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 02:14:
[...]

Heb je voor beide gebruikers een KPN ID gemaakt? Ik moet nog voor mijn vrouw en dochter afsluiten en vroeg me af of ze zelf een account nodig hadden of niet om de sims te activeren etc
Je kan ze allemaal toevoegen aan jouw KPN ID, volgens mij zit er een stap met een SMS naar hun nummer in om te bevestigen.

Ik heb hier alle abo's in huis onder mijn KPN ID hangen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
jk-5 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Bij Odido worden ook nog veel straalverbindingen gebruikt (maximaal 350Mbps bij de oudjes en zo’n 4Gbps bij de nieuwere) [...]
Is het ook mogelijk om straal verbindingen in een aggregated setup te zetten ?

[ Voor 9% gewijzigd door jant op 15-06-2024 11:05 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
jant schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Is het ook mogelijk om straal verbindingen in een aggregated setup te zetten ?
Dat is wel mogelijk ja, maar ik ken geen voorbeelden waar dat nu gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:37
Hmmbob schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:41:
[...]

Je kan ze allemaal toevoegen aan jouw KPN ID, volgens mij zit er een stap met een SMS naar hun nummer in om te bevestigen.

Ik heb hier alle abo's in huis onder mijn KPN ID hangen.
Ik was even benieuwd hoe eSim activeren ging. Ik had een nieuw abbo afgesloten met een andere KPNID en die geactiveerd, toen ik later het abbonement bij mijn eigen ID toevoegde is deze weer weggehaald bij de andere. Nou ja, activeren (vanuit de US) is gelukt dus we hebben weer een 06 nummer om wat dingen om te zetten voor de verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenaya
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08 10:38
Hier nu al weken last van het wegvallen van 4G/5G, i.e. terugvallen op Edge/2G op m’n iPhone 12. Zou sinds laatste iOS-update zijn. Ik snap niet dat men er bij KPN zo lang mee bezig moet zijn om te achterhalen waaraan het ligt en daarover te communiceren. Een oplossing is er duidelijk ook nog niet. Ik betaal 30 euro per maand om vervolgens alleen via de Wifi te kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Tenaya schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:31:
Hier nu al weken last van het wegvallen van 4G/5G, i.e. terugvallen op Edge/2G op m’n iPhone 12. Zou sinds laatste iOS-update zijn. Ik snap niet dat men er bij KPN zo lang mee bezig moet zijn om te achterhalen waaraan het ligt en daarover te communiceren. Een oplossing is er duidelijk ook nog niet. Ik betaal 30 euro per maand om vervolgens alleen via de Wifi te kunnen internetten.
Heb je een melding gemaakt? Des te meer mensen klagen, des te hogere prio er aan gegeven wordt.

Of een Android toestel kopen ;)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenaya
Haha, uiteraard. Twee keer gebeld en iemand gesproken. Gek genoeg hebben veel andere typen iPhones het probleem niet. Toen de 12 uitkwam was het de eerste iPhone met 5G als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:59
The Wizard schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:42:
[...]

Heb je een melding gemaakt? Des te meer mensen klagen, des te hogere prio er aan gegeven wordt.

Of een Android toestel kopen ;)
Jammer genoeg is dat geen oplossing, Android toestellen ervaren ook problemen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
timmie1 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:38:
[...]

Jammer genoeg is dat geen oplossing, Android toestellen ervaren ook problemen.
Zijn idd ook enkele Android toestellen die het probleem hebben. Gelukkig is het probleem bekend bij KPN.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
Eens in de zoveel weken heb ik problemen op mijn iPhone 15 Pro Max dat ik wel goed bereik heb + indicator van 5G, maar dat niks laadt. Websites laden niet, duurt lang tot time-out en krijg ook bijv. geen appjes binnen.

Zodra ik data uit en weer aanzet, werkt het weer. Voor enkele minuten, daarna moet ik hetzelfde riedeltje weer uitvoeren.

Ik gebruik een e-sim, en bij het contacteren van KPN hierover zeggen ze dat ik een fysieke sim moet testen, maar voel hier weinig voor omdat ik m'n fysieke sim slot al met die van m'n werk heb bezet.

Is er iemand die deze problemen herkent? Zowel de internet als advancedinternet APN heeft dit probleem. Dekking hier is goed.

Het is nu dus weer een paar dagen achter elkaar drama, maar op mijn vakantie in Spanje geen last gehad, direct bij aankomst hier weer wel. Voor mijn vakantie ook een tijd geen last, maar weer enkele dagen eerder wel. Het is op en af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26
Bjarn schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:04:
Eens in de zoveel weken heb ik problemen op mijn iPhone 15 Pro Max dat ik wel goed bereik heb + indicator van 5G, maar dat niks laadt. Websites laden niet, duurt lang tot time-out en krijg ook bijv. geen appjes binnen.

Zodra ik data uit en weer aanzet, werkt het weer. Voor enkele minuten, daarna moet ik hetzelfde riedeltje weer uitvoeren.

Ik gebruik een e-sim, en bij het contacteren van KPN hierover zeggen ze dat ik een fysieke sim moet testen, maar voel hier weinig voor omdat ik m'n fysieke sim slot al met die van m'n werk heb bezet.

Is er iemand die deze problemen herkent? Zowel de internet als advancedinternet APN heeft dit probleem. Dekking hier is goed.

Het is nu dus weer een paar dagen achter elkaar drama, maar op mijn vakantie in Spanje geen last gehad, direct bij aankomst hier weer wel. Voor mijn vakantie ook een tijd geen last, maar weer enkele dagen eerder wel. Het is op en af.
En als je de data van je werk sim test, komt het probleem dan ook voor, en van welke aanbieder is die Simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 16:14
swhnld schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:13:
[...]

En als je de data van je werk sim test, komt het probleem dan ook voor, en van welke aanbieder is die Simkaart?
Die houd ik even in de gaten, want zodra ik ook maar iets switch dan doet KPN het ook weer, dus of het een betrouwbare test is, not sure.

Die SIM is van Hollandsnieuwe, Vodafone netwerk, maar die heeft alleen 4G LTE en geen 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ik merk vandaag (sinds dinsdag niet noemenswaardig buiten de deur geweest) dat mijn iPhone 12mini (met fysieke sim) weer geen 5G, maar een EDGE-verbinding heeft.
Merken meer mensen dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door St00mwals op 29-06-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creative91
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:16
Wij hebben 2 iPhones een iPhone 12 Pro en een iPhone 14 Pro beide met KPN.
Op de iPhone 12 Pro ook ontzettend veel last van deze “problemen” geen 4G of 5G en dan alleen Edge. Onderweg in de auto met bellen valt de verbinding af en toe ook geheel weg en het klinkt weer alsof je jaren terug gaat qua kwaliteit. Ook langere tijd op 1 locatie verblijven blijft ie vaak verbonden via Edge (2G signaal). Met de iPhone 14 Pro heb ik geen problemen of in ieder geval niet gemerkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:03
St00mwals schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:01:
Ik merk vandaag (sinds dinsdag niet noemenswaardig buiten de deur geweest) dat mijn iPhone 12mini (met fysieke sim) weer geen 5G, maar een EDGE-verbinding heeft.
Op het KPN Forum zijn meerdere topics hierover. De grootste is deze.

Het advies wat gegeven wordt door de moderators is:
Er zijn een aantal standaard dingen die je kunt proberen bij problemen met internet en bereik:

zet het toestel eens uit en weer aan
probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Ik zie dat sommige van jullie deze dingen ook al noemen. Maar het kan geen kwaad om dat even te herhalen.

Werken deze tips echter niet, neem dan vooral contact op met onze telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis)

Hier kan je een melding aan laten maken voor de technische dienst. Geef tijdens het gesprek zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding.

Ik wil jullie dus vooral adviseren om te bellen zodat mijn collega's zoveel mogelijk informatie kunnen verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenaya
@Glassertje daar wordt je helaas niet veel wijzer van. Het probleem speelt al ruim een maand, KPN communiceert alleen met dat soort standaardreacties (oftewel, ze hebben nog geen oplossing) en het enige dat werkelijk (als tijdelijke ‘oplossing’) lijkt te werken staat er niet tussen, namelijk: zet je telefoon op 4G. Die zogenaamde Technische Dienst zou binnen 10 dagen contact met me opnemen.. maar daar bedoelen ze waarschijnlijk het standaard sms’je mee: “Beste klant, hartelijk dank voor uw reactie aan KPN. U geeft aan problemen met uw mobiele verbinding te ervaren. Wij hebben uw melding in onderzoek. Zodra meer bekend is informeren wij u. Groet, KPN”

Moet je eens voorstellen dat je als KPN-medewerker een Tesla-leasebak hebt en die heeft door een software fout ineens een bereik van 20 kilometer. Als je ‘m opnieuw opstart, geeft ie weer 600 km bereik weer, maar als je een stukje rijdt wordt het ineens weer 20. Daarna helpt opnieuw opstarten ineens niet meer Je gebruikt je auto dagelijks: zakelijk, maar ook privé. Binnenkort ga je op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Hoe zou je het vinden als KPN-medewerker dat je na diverse belletjes te horen krijgt dat de melding in behandeling is en dat je het wel hoort als ‘ze’ meer weten?

Er blijkt gewoon geen urgentie van KPN uit en al helemaal geen empathie. Volgens mij zitten ze daar gewoon duimen te draaien in de hoop dat de volgende iOS-update het wel oplost ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Tenaya schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:05:
@Glassertje daar wordt je helaas niet veel wijzer van. Het probleem speelt al ruim een maand, KPN communiceert alleen met dat soort standaardreacties (oftewel, ze hebben nog geen oplossing) en het enige dat werkelijk (als tijdelijke ‘oplossing’) lijkt te werken staat er niet tussen, namelijk: zet je telefoon op 4G. Die zogenaamde Technische Dienst zou binnen 10 dagen contact met me opnemen.. maar daar bedoelen ze waarschijnlijk het standaard sms’je mee: “Beste klant, hartelijk dank voor uw reactie aan KPN. U geeft aan problemen met uw mobiele verbinding te ervaren. Wij hebben uw melding in onderzoek. Zodra meer bekend is informeren wij u. Groet, KPN”

Moet je eens voorstellen dat je als KPN-medewerker een Tesla-leasebak hebt en die heeft door een software fout ineens een bereik van 20 kilometer. Als je ‘m opnieuw opstart, geeft ie weer 600 km bereik weer, maar als je een stukje rijdt wordt het ineens weer 20. Daarna helpt opnieuw opstarten ineens niet meer Je gebruikt je auto dagelijks: zakelijk, maar ook privé. Binnenkort ga je op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Hoe zou je het vinden als KPN-medewerker dat je na diverse belletjes te horen krijgt dat de melding in behandeling is en dat je het wel hoort als ‘ze’ meer weten?

Er blijkt gewoon geen urgentie van KPN uit en al helemaal geen empathie. Volgens mij zitten ze daar gewoon duimen te draaien in de hoop dat de volgende iOS-update het wel oplost ofzo.
Gelukkig heb je in het buitenland een ander netwerk, dus zou je geen problemen moeten hebben.

Verder, KPN heeft miljoenen apparaten op hun netwerk, en een relatief klein groepje, mensen met een iphone11 en 12, hebben verbinding problemen, waaronder de iPhone 11 die geen 5G ondersteunt, dus het probleem is niet opgelost voor iedereen door 4G in te stellen. Meest waarschijnlijke is dat er een update vanuit de telefoon fabrikant voor het modem in de telefoon nodig is, maar er kan ook een oplossing komen uit een netwerk wijziging na de veiling van nieuwe 5g frequenties.
In beide gevallen is het probleem niet snel opgelost.

Mijn advies, upgrade je telefoon naar een model zonder problemen, deze toestellen hebben al eerder netwerk problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tenaya
swhnld schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Gelukkig heb je in het buitenland een ander netwerk, dus zou je geen problemen moeten hebben.

Verder, KPN heeft miljoenen apparaten op hun netwerk, en een relatief klein groepje, mensen met een iphone11 en 12, hebben verbinding problemen, waaronder de iPhone 11 die geen 5G ondersteunt, dus het probleem is niet opgelost voor iedereen door 4G in te stellen. Meest waarschijnlijke is dat er een update vanuit de telefoon fabrikant voor het modem in de telefoon nodig is, maar er kan ook een oplossing komen uit een netwerk wijziging na de veiling van nieuwe 5g frequenties.

Mijn advies, upgrade je telefoon naar een model zonder problemen.
Jij werkt zeker bij KPN? Volgens mij mis je namelijk het punt en laat je daarmee net zo’n gebrek aan inlevingsvermogen zien als die lui: die KPN-medewerker met z’n tesla zou óók in onzekerheid verkeren. Hoe zou dat voor hem zijn? Als ie alleen maar standaardantwoorden kreeg als: “heb je je auto al op opnieuw opgestart?” of in jouw geval: “dan koop je toch een nieuwe?”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
Tenaya schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:50:
[...]

Jij werkt zeker bij KPN? Volgens mij mis je namelijk het punt en laat je daarmee net zo’n gebrek aan inlevingsvermogen zien als die lui: die KPN-medewerker met z’n tesla zou óók in onzekerheid verkeren. Hoe zou dat voor hem zijn? Als ie alleen maar standaardantwoorden kreeg als: “heb je je auto al op opnieuw opgestart?” of in jouw geval: “dan koop je toch een nieuwe?”
Haha, Nee werk niet bij KPN, maar heb ooit wel in de branche gewerkt als call center telefooncentralebeheerder, zorgen dat de medewerkers een werkende telefoon en headset hadden, dat de menu's klopten, dat de leidinggevenden hun tools hadden, etc.
Maar inlevingsvermogen werkt twee kanten op. En de helpdesk medewerker die jij spreekt kent jou geschiedenis niet, of jou persoonlijkheid, en moet verplicht scripts volgen, zijn/haar gesprekken worden opgenomen en geanalyseerd, en of het vorige gesprek zwaar was of niet, het volgende gesprek moet weer gedaan worden op hetzelfde niveau van kwaliteit als het eerste gesprek van de dag.
En in jou reactie lijk je dat niet te realiseren, en dan communiceert het lastiger. En bij jou loopt de frustratie op, en de helpdesk medewerker denkt, gauw afwimpelen want die klant klinkt niet alsof die goed in zijn vel zit. Daar wil ik niet een uur mee aan de lijn zitten troubleshooten.
Resultaat is een vicieuze cirkel. En het ergste is dat het probleem waarschijnlijk een update uit Apple vergt, en dat kost gewoon tijd, want waar jij de frustratie richting KPN ervaart, ervaart KPN dat naar Apple.

En dan is het enige wat binnen jou macht ligt om snel resultaat te behalen, is je telefoon vervangen door een model wat niet getroffen is. Of je moet het leren accepteren tot het opgelost is, en de stress en frustratie uit je lijf wandelen of sporten, voor het ten koste gaat van je gezondheid.

Ik hoop dat dit je helpt het een plaats te geven, meer dan dit kan ik niet doen om je te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Mijn advies, upgrade je telefoon naar een model zonder problemen, deze toestellen hebben al eerder netwerk problemen gehad.
Nee, er moet gewoon een oplossing komen voor het probleem dat onlangs gecreëerd is.

Het zou KPN sieren dit probleem serieus te nemen en (desnoods samen met Apple) te zoeken naar een oplossing. Er zijn vast wel medewerkers van KPN met een iPhone 11 of 12 die dit probleem ook hebben of ze hebben bij KPN nog wel ergens een “test” toestel om dit probleem mee te reproduceren.

Volgens mij speelt dit probleem overigens niet alleen bij iPhones, maar ook met bepaalde Android toestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-06-2024 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:09
Als klant maar een ander toestel kopen terwijl er bij kpn een probleem zit is natuurlijk waanzin en de omgekeerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
Volgens mij is de 3500MHz veiling geweest(?) en op de antennekaart is te zien dat Odido deze band ook al heeft aangezet. Vlotter dan men hier had verwacht. Ze hebben plots een aardig dekkend 3500MHz netwerk. Benieuwd wanneer KPN zal volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
mrhp schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:47:
Volgens mij is de 3500MHz veiling geweest(?) en op de antennekaart is te zien dat Odido deze band ook al heeft aangezet. Vlotter dan men hier had verwacht. Ze hebben plots een aardig dekkend 3500MHz netwerk. Benieuwd wanneer KPN zal volgen.
De frequentieveiling is afgelopen Dinsdag begonnen en is zeker nog niet klaar, dat kan nog wel een paar weken duren. Als de veiling klaar is kan het spectrum op 1 Augustus in gebruik worden genomen. Providers zijn niet alleen verplicht om actief spectrum door te melden in Antenneregister, maar ook spectrum waarvoor al apparatuur aanwezig is maar nog inactief is. Odido voldoet hier netjes aan en Vodafone heeft er ook een aantal in staan. KPN echter niet, helaas. Mijn schatting is dat KPN nu zo'n 1200 tot 1500 sites heeft waar apparatuur voor 3500MHz aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenaya
swhnld schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:39:
[...]

Haha, Nee werk niet bij KPN, maar heb ooit wel in de branche gewerkt als call center telefooncentralebeheerder, zorgen dat de medewerkers een werkende telefoon en headset hadden, dat de menu's klopten, dat de leidinggevenden hun tools hadden, etc.
Maar inlevingsvermogen werkt twee kanten op. En de helpdesk medewerker die jij spreekt kent jou geschiedenis niet, of jou persoonlijkheid, en moet verplicht scripts volgen, zijn/haar gesprekken worden opgenomen en geanalyseerd, en of het vorige gesprek zwaar was of niet, het volgende gesprek moet weer gedaan worden op hetzelfde niveau van kwaliteit als het eerste gesprek van de dag.
En in jou reactie lijk je dat niet te realiseren, en dan communiceert het lastiger. En bij jou loopt de frustratie op, en de helpdesk medewerker denkt, gauw afwimpelen want die klant klinkt niet alsof die goed in zijn vel zit. Daar wil ik niet een uur mee aan de lijn zitten troubleshooten.
Resultaat is een vicieuze cirkel. En het ergste is dat het probleem waarschijnlijk een update uit Apple vergt, en dat kost gewoon tijd, want waar jij de frustratie richting KPN ervaart, ervaart KPN dat naar Apple.

En dan is het enige wat binnen jou macht ligt om snel resultaat te behalen, is je telefoon vervangen door een model wat niet getroffen is. Of je moet het leren accepteren tot het opgelost is, en de stress en frustratie uit je lijf wandelen of sporten, voor het ten koste gaat van je gezondheid.

Ik hoop dat dit je helpt het een plaats te geven, meer dan dit kan ik niet doen om je te helpen.
Hoi, ja goed opgemerkt. Ik moet het zeker niet op de individuele medewerkers van KPN betrekken. Mijn frustratie zit m in het feit dat nul wordt gecommuniceerd van KPN als organisatie: het blijft bij individuen die je of aan de telefoon krijgt of die reageren op hun forum. En niemand die je vertelt hoe het ervoor staat. Vrijwel alle frustratie zou verdwijnen als er gewoon een bericht van KPN uitkwam met iets in de trant van “sorry voor alle problemen, we zijn afhankelijk van Apple, de problemen worden hopelijk met de eerstvolgende patch van iOS gefixt en tot die tijd doen we ons best om zoveel mogelijk data te verzamelen en druk te zetten op Apple om het probleem te verhelpen. Hier vind je een webpagina (link) waar we je up to date houden”… Maar niks van dat alles dus.

Ik hoef trouwens niet bij KPN te blijven, mijn abonnement is al even verlopen. Dus een nieuw toestel kopen is voor mij niet de enige optie. Maar naar een andere provider lopen of een ander toestel kopen lost voor de rest van de KPN-klanten met dit probleem niks op. Dus soms moet je dan op een forumpje hier of daar je beklag doen in de hoop dat het opgepikt wordt en serieus wordt genomen. En in het uiterste geval, ja, dan kan ik overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:45
Ik heb een aantal vragen voor de ervaringsdeskundigen hier.

Info:
Ik heb nu Youfone internet (DSL, Internet - Standaard Internet 100), maar ik wil graag 4 (of 5)G internet.
Dit omdat ik ook geregeld voor enkele maanden in het buitenland (EU) zit en dan makkelijk mijn internet mee wil nemen. En ik heb al een 4G router (TP-Link M7350).
Nu heb ik eindelijk KPN gevonden die dit ook biedt, tegen een vergelijkbare prijs als 'normaal internet only' (zoals nu Youfone).
(Het bestaat wellicht al langer, maar dat heb ik dan helaas gemist.)
  • Zijn er alternatieven voor breedband 4G internet (EU)? (Maar ja, ik zit hier specifiek in het KPN-topic.)
  • Hoe moet ik de dekkingskaart interpreteren? Normaal zou ik zeggen donkergroen is goed, maar het lijkt dat lichtgroen (wat in mijn buurt is) beter is? (donkergroen 4G: 100 Mbit/s, 4G+: 300 Mbit/s, lichtgroen 4G++: 500 Mbit/s)
    Ik heb ook al gevonden dat er een mast op hemelsbreed 81m ligt.
    Dit alles lijkt me goed, toch? Kan ik nog ergens anders vooraf bekijken of de snelheid goed zal zijn?
  • Bij de Unlimited series, is het zo dat het verbruik in Nederland inderdaad unlimited is? En dat de genoemde GB's voor het verbruik over de grens (in EU) zijn? Dus in het geval van SuperUnlimited heb ik in NL unlimited data, maar in het buitenland 75GB/mnd.
  • Hoever van tevoren is het abonnement aan te vragen? Youfone loopt nog tot 1 november.
    Of kan ik sowieso beter wachten? (Al denk ik dat de prijzen eerder zullen stijgen, dan dalen.)
  • Heeft er iemand nog een 'geheime link' voor extra korting, of is er nog iets mogelijk als je belt of zo?
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:09
Truus01 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:46:

Info:
Ik heb nu Youfone internet (DSL, Internet - Standaard Internet 100), maar ik wil graag 4 (of 5)G internet.
Dit omdat ik ook geregeld voor enkele maanden in het buitenland (EU) zit en dan makkelijk mijn internet mee wil nemen. En ik heb al een 4G router (TP-Link M7350).
Nu heb ik eindelijk KPN gevonden die dit ook biedt, tegen een vergelijkbare prijs als 'normaal internet only' (zoals nu Youfone).
  • Zijn er alternatieven voor breedband 4G internet (EU)? (Maar ja, ik zit hier specifiek in het KPN-topic.)
  • Hoe moet ik de dekkingskaart interpreteren? Normaal zou ik zeggen donkergroen is goed, maar het lijkt dat lichtgroen (wat in mijn buurt is) beter is? (donkergroen 4G: 100 Mbit/s, 4G+: 300 Mbit/s, lichtgroen 4G++: 500 Mbit/s)
    Dit alles lijkt me goed, toch? Kan ik nog ergens anders vooraf bekijken of de snelheid goed zal zijn?
  • Bij de Unlimited series, is het zo dat het verbruik in Nederland inderdaad unlimited is? En dat de genoemde GB's voor het verbruik over de grens (in EU) zijn? Dus in het geval van SuperUnlimited heb ik in NL unlimited data, maar in het buitenland 75GB/mnd.
  • Hoever van tevoren is het abonnement aan te vragen? Youfone loopt nog tot 1 november.
    Of kan ik sowieso beter wachten? (Al denk ik dat de prijzen eerder zullen stijgen, dan dalen.)
  • Heeft er iemand nog een 'geheime link' voor extra korting, of is er nog iets mogelijk als je belt of zo?
Alvast bedankt!
Dit gaat perfect, wel zou ik zo snel mogelijk de TP-Link vervangen voor een router met wat meer 4G snelheid (en het liefst 5G nu we in augustus meer snelheid gaan krijgen met de nieuwe frequentie).

Als er op zo'n kleine afstand een mast staat zul je het maximale met een goede router wel kunnen halen. In NL is dit echt Unlimited en in de EU is dit limiet 40/50/75GB afhankelijk van welke snelheid je kiest. Wel moet je in NL na 20GB per dag een sms sturen of in de app een paar keer 2GB toevoegen.

Kwa tijd om het abonnement aan te vragen moet je rekening houden met 3 werkdagen (zodra de sim is bezorgt gaat het abonement direct in bij een nieuw nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Roy Tollenaar schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:04:
[...]

Dit gaat perfect, wel zou ik zo snel mogelijk de TP-Link vervangen voor een router met wat meer 4G snelheid (en het liefst 5G nu we in augustus meer snelheid gaan krijgen met de nieuwe frequentie).

Als er op zo'n kleine afstand een mast staat zul je het maximale met een goede router wel kunnen halen. In NL is dit echt Unlimited en in de EU is dit limiet 40/50/75GB afhankelijk van welke snelheid je kiest. Wel moet je in NL na 20GB per dag een sms sturen of in de app een paar keer 2GB toevoegen.

Kwa tijd om het abonnement aan te vragen moet je rekening houden met 3 werkdagen (zodra de sim is bezorgt gaat het abonement direct in bij een nieuw nummer)
Bedankt voor je reactie.

Weet jij een goed (en betaalbaar) alternatief voor die TP-Link?

Kan ik het abonnement ook nu al aanvragen en pas 1 november in laten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Truus01 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:08:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Weet jij een goed (en betaalbaar) alternatief voor die TP-Link?

Kan ik het abonnement ook nu al aanvragen en pas 1 november in laten gaan?
Dit is de goedkoopste optie: uitvoering: TP-Link 600Mbps LTE-Advanced Mobiele Wifi M7650

Dit is de beste optie: uitvoering: ZTE MU5001 5G MiFi

Volgens mij kun je het ingaan van je abonnement met maximaal 1 maand uitstellen door de sim nog niet in de router te stoppen, na die maand wordt hij automatisch geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Let wel, het is wederrechtelijk om een sim met een 06 nummer in je MIFI-router te stoppen. Het is mogelijk dat daar problemen van komen.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
jant schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:53:
Let wel, het is wederrechtelijk om een sim met een 06 nummer in je MIFI-router te stoppen. Het is mogelijk dat daar problemen van komen.
Oh echt?!
Ik heb deze voor het buitenland (Scandinavië) en daar is dit juist de normale gang van zaken.
Vaak zelfs de enige manier om internet te hebben; 4G via een simkaart en dus in een router.
Het wordt ook geadverteerd als mobiel breedband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
jant schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:53:
Enkel Odido onderneem actie hier tegen, die zetten hem dan om naar 097 nummer en kun je enkel nog data verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Roy Tollenaar schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:32:
[...]

Enkel Odido onderneem actie hier tegen, die zetten hem dan om naar 097 nummer en kun je enkel nog data verbruiken.
En als je het puur voor internet gebruikt is dat niet eens erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Truus01 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:13:
[...]

Oh echt?!
Ik heb deze voor het buitenland (Scandinavië) en daar is dit juist de normale gang van zaken.
Vaak zelfs de enige manier om internet te hebben; 4G via een simkaart en dus in een router.
Het wordt ook geadverteerd als mobiel breedband.
Let op, er is een tekort aan 06 nummers, dus zijn er specifieke data abonnement met sim kaarten met 0970 nummers erop, die nummers zijn ook 11 cijfers waar normale mobiele 06 nummers 10 cijfers zijn.
Doordat tegenwoordig bijna alles een sim kaart krijgt, van auto tot meterkast, lopen we uit de telefoon nummers, en is er een regulering gekomen op welke nummers waarvoor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
swhnld schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:39:
[...]

Let op, er is een tekort aan 06 nummers, dus zijn er specifieke data abonnement met sim kaarten met 0970 nummers erop, die nummers zijn ook 11 cijfers waar normale mobiele 06 nummers 10 cijfers zijn.
Doordat tegenwoordig bijna alles een sim kaart krijgt, van auto tot meterkast, lopen we uit de telefoon nummers, en is er een regulering gekomen op welke nummers waarvoor te gebruiken.
Zijn dat andere abonnementen? (Is daar wellicht ergens een vergelijkingssite van?)
Of moet/kan ik dat aanvragen of aangeven bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Truus01 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:57:
[...]

Zijn dat andere abonnementen? (Is daar wellicht ergens een vergelijkingssite van?)
Of moet/kan ik dat aanvragen of aangeven bij KPN?
Kan bij een klein zakelijk abonnement voor 5 Euro extra per maand en gebruikt dan de hoofdaansluiting:
https://www.kpn.com/zakel...extra-opties/data-sim.htm
En ik denk dat het met Multisim moet lukken bij een particulier abonnement als ik de FAQ lees:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Truus01 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:46:

Info:
Alvast bedankt!
Ik heb ook nog even contact opgenomen met een adviseur van KPN.
Ze vond het kaartje ook wat verwarrend, maar inderdaad, lichtgroen is het beste.
Waarschijnlijk kan ik het abonnement 124 dagen van tevoren aanvragen, om het dan 1 november in te laten gaan. (Het schijnt dat je 124 dagen van tevoren ook een verlengaanbod krijgt en dat is dan het tijdstip dat je dus ook een overstap in gang kunt zetten.*)
* Overigens, ik bedenk me nu, het is helemaal geen overstap. Want het een is DSL internet en het ander is 4/5G data en ik denk niet dat dat gezien wordt als overstap. Ik zal zelf het een op moeten zeggen en het ander aan moeten melden. Maar dan is me dus eigenlijk nog niet helemaal duidelijk per wanneer ik KPN aan kan vragen om het 1-11 in te laten gaan.
Wel is me verzekerd dat de prijs voorlopig nog wel hetzelfde blijft.
En geen geheime link, geen mogelijkheid om een 0970-nr aan te vragen (inderdaad alleen zakelijk), maar wel de tip dat als ik toch niet bel/sms, dat ik dan niet voor onbeperkt bellen/smsen moet kiezen maar 150min, dat scheelt ook weer een Euro in de maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Truus01 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:35:
[...]

Ik heb ook nog even contact opgenomen met een adviseur van KPN.
Ze vond het kaartje ook wat verwarrend, maar inderdaad, lichtgroen is het beste.
Waarschijnlijk kan ik het abonnement 124 dagen van tevoren aanvragen, om het dan 1 november in te laten gaan. (Het schijnt dat je 124 dagen van tevoren ook een verlengaanbod krijgt en dat is dan het tijdstip dat je dus ook een overstap in gang kunt zetten.*)
* Overigens, ik bedenk me nu, het is helemaal geen overstap. Want het een is DSL internet en het ander is 4/5G data en ik denk niet dat dat gezien wordt als overstap. Ik zal zelf het een op moeten zeggen en het ander aan moeten melden. Maar dan is me dus eigenlijk nog niet helemaal duidelijk per wanneer ik KPN aan kan vragen om het 1-11 in te laten gaan.
Wel is me verzekerd dat de prijs voorlopig nog wel hetzelfde blijft.
En geen geheime link, geen mogelijkheid om een 0970-nr aan te vragen (inderdaad alleen zakelijk), maar wel de tip dat als ik toch niet bel/sms, dat ik dan niet voor onbeperkt bellen/smsen moet kiezen maar 150min, dat scheelt ook weer een Euro in de maand.
Je moet zelf inderdaad je DSL opzeggen omdat overstappen met mobiel enkel werkt vanaf een andere mobiele aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
En Odido is ook de eerste die dit claimt:

nieuws: Odido activeert 3,5GHz-5G-frequentie en kondigt snelheidsverhoging va...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 09:36
Volgens mij is de 3500MHz veiling geweest(?) en op de antennekaart is te zien dat Odido deze band ook al heeft aangezet. Vlotter dan men hier had verwacht. Ze hebben plots een X aardig dekkend 3500MHz netwerk. Benieuwd wanneer KPN zal volgen.
Je woonplaats staat in de link. Altijd goed om de links die je deelt te controleren..

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 10-07-2024 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:23

swv

Hier het persbericht van KPN https://www.overons.kpn/n...g-dient-zich-vandaag-aan/
Is de 3,5 GHz overal in Nederland beschikbaar?
“Op de drukste plekken hebben we de 3,5 GHz-band inmiddels geïnstalleerd en activeren we deze vandaag. Vervolgens rollen we dit stapsgewijs verder uit over Nederland. Daarbij hanteren we een vraaggestuurde aanpak, de gebieden waar het toevoegen van deze nieuwe frequentieband het meeste effect sorteert zijn het eerst aan de beurt. Hierdoor wordt ons 5G-netwerk nog beter en de gemiddelde downloadsnelheid zal naar verwachting flink omhoog gaan.”
Ben benieuwd naar de omvang van de reeds geïnstalleerde locaties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
swv schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:03:
Hier het persbericht van KPN https://www.overons.kpn/n...g-dient-zich-vandaag-aan/

[...]

Ben benieuwd naar de omvang van de reeds geïnstalleerde locaties.
Ik heb er wat queries op losgelaten. KPN is begonnen met de uitrol van een nieuw type antenne. Dit is het Huawei Maxwell platform. Hierin zit een 64x64 3500MHz antenne. Die hangen op dit moment in elk geval al hier:

https://antennekaart.nl/k...267,8360,9009,930,932,999

Dan zijn er nog bestaande low of medium capacity sites die een 8T8R RRU hebben gekregen voor 3500MHz (alles wat ik heb gevonden, er zijn meer): https://antennekaart.nl/k...6,8814,889,8969,8989,8997

En vervolgens heb je nog de 'oude'/bestaande high capacity sites, die 64x64 massive mimo 2600MHz hadden, waar de 2600MHz TDD antenne is vervangen door een AAU5646, voor 64x64 3500MHz: https://antennekaart.nl/k...sive-mimo=true&diff=false

Alles bij elkaar opgeteld kom je dan op zo'n kleine duizend. Ik denk dat er heel veel sites vervangen gaan worden door die nieuwe Huawei Maxwell platform antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:01

netblade

Sunrise

Helaas langs de a4 bij de burgking parkeerplaats nog geen 3500mh

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netblade schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:48:
Helaas langs de a4 bij de burgking parkeerplaats nog geen 3500mh
Heb het ook nog niet gezien vandaag in en rond Utrecht.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Sorcerer8472 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:55:
[...]

Heb het ook nog niet gezien vandaag in en rond Utrecht.
Op de Amsterdam Bitsream (@jk-5) ook nog niet, en thuis met Netmonster ook niet. Al zie ik daar af en toe sites van 25+ km verderop voorbij komen op de 800 band :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Hmmbob schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:29:
[...]

Op de Amsterdam Bitsream (@jk-5) ook nog niet, en thuis met Netmonster ook niet. Al zie ik daar af en toe sites van 25+ km verderop voorbij komen op de 800 band :?
Ah, jij ook al? Volgens mij zijn er 'gunstige condities' :+
Ik kreeg binnenshuis in Zwolle zojuist de mast 'Tornado Hellendoorn' in beeld op +30km :P

Iets anders: Ik zie in Netmonster helemaal geen 5G frequenties/banden.
Wel 4G met 800/900/1800/2600, maar 2100 heb ik al weken niet in beeld gekregen. De +100mbit ook niet btw
Kan dit met mijn toestel te maken hebben? (Asus Zenfone 8 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QvyyjijUbowxEHps6NvcBjmpeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O40IIfSehKriY9RIfL7VvWnf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Maestro op 10-07-2024 16:50 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Maestro schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:43:
[...]

maar 2100 heb ik al weken niet in beeld gekregen. De +100mbit ook niet btw
2100 Mhz heeft op LTE een sunset gekregen en op 5G een sunrise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Dat weet ik, maar was niet helemaal mijn vraag :)
Het betreft de weergave van frequenties in Netmonster. Als ik een 5G icoon in het scherm heb, zou het leuk zijn dat ie ook de bijbehorende 5G frequenties laat zien (2100/3500 dus) en niet de 4G frequenties.

Inmiddels ook getest op een S23, die gedraagt zich net zo.
Vermoed dat het wachten wordt op 5G SA om dit stukje 'logisch' te laten werken...
Gelukkig ligt hier nog een HackRF One: Het is nog helemaal rustig op 3500MHz in Zwolle

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Maestro schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:26:
Dat weet ik, maar was niet helemaal mijn vraag :)
Het betreft de weergave van frequenties in Netmonster. Als ik een 5G icoon in het scherm heb, zou het leuk zijn dat ie ook de bijbehorende 5G frequenties laat zien (2100/3500 dus) en niet de 4G frequenties.

Inmiddels ook getest op een S23, die gedraagt zich net zo.
Vermoed dat het wachten wordt op 5G SA om dit stukje 'logisch' te laten werken...
Gelukkig ligt hier nog een HackRF One: Het is nog helemaal rustig op 3500MHz in Zwolle
Wanneer je telefoon die doorgeeft aan de draaiende apps doet hij dat ook. Probleem is dat Samsung dat vrijwel nooit doet. Daarom kan Netmonster niet tonen welke frequentie wordt gebruikt voor 5G. Erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
KPN zou toch gisteren band 78 activeren? Zelfs Vodafone (heel beperkt) heeft het geactiveerd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0y89
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 13:52
turkeyhakan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:20:
KPN zou toch gisteren band 78 activeren? Zelfs Vodafone (heel beperkt) heeft het geactiveerd....
Ja daar zat ik ook op te wachten.. Ik zit nog op band 20 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:20:
Waar Vodafone dan? Ze hebben niks officieel los gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Nope, af en toe wat spikes op de bitstream in dat frequentiegebied betekent niet dat die band actief is. Sterker nog, dan verwacht je veel meer spectrum in gebruik (zoals bijvoorbeeld de Odido frequenties laten zien in de bitstream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
dutchnltweaker schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:24:
[...]

Waar Vodafone dan? Ze hebben niks officieel los gelaten.
Als je antennekaart erbij pakt en je filtert op Vodafone en 5G en op locatietype 3/28/78 zie je ze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
turkeyhakan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Als je antennekaart erbij pakt en je filtert op Vodafone en 5G en op locatietype 3/28/78 zie je ze!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpWZDgbFc_FwnzPoIqH1yZY0zXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lWRUNg97iCf1TaHY3aOEyeQ7.png?f=user_large
Ja, dan zie je waar die antennes hangen. Maar die zijn (vooralsnog) niet in gebruik, kijk maar naar de 0 dBW uitzendvermogen

edit:
Dat gezegd hebbende, er begint zojuist wat meer signaal op de KPN frequenties te ontstaan. Dat kan zomaar een indicator zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBY-j8CAUGh21v0RPG2uP70HtAg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fOClXrERdv7W68LeU9U2Gl7b.png?f=fotoalbum_large

edit2: jep, wordt steeds drukker, steeds hogere power geregistreerd. Ik denk dat de uitrol begonnen is. Zal vast stap voor stap gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtfMBBxPdhyw3B6-5lMfEBaP1d8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cQV33YzJt0fhKQrWGUxWYeuz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Hmmbob op 11-07-2024 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:55
Mijn Speedtest hier binnen is inderdaad van ~80Mbps naar ~600Mbps gegaan zie ik, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
theblindman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:11:
Mijn Speedtest hier binnen is inderdaad van ~80Mbps naar ~600Mbps gegaan zie ik, nice!
Waar precies?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Bij Amersfoort Centraal
https://www.speedtest.net/result/i/6181409587

Edit: Toestel is een iPhone 13 Pro

[ Voor 8% gewijzigd door theblindman op 11-07-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Android? Kun je eens in het servicemenu kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-10 01:07
In Almere is N78 ook net online gekomen samen met N1

N28 werkt ook met N78

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjkB6v5wWQrOEaa_vQoEnEh05Bc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tQNMk15Qw0qgnRZIIanqzGOL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfpjRA7WTXtkwzorGi31p2zsnwQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rAWuNgbsvfrar3TWN9GVzMKQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door ikbenjoeri op 11-07-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
jk-5 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:15:
[...]

Android? Kun je eens in het servicemenu kijken?
iPhone 13 helaas.
De upload lijkt niet echt sneller geworden te zijn, is dat ook de verwachting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
theblindman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:27:
[...]

iPhone 13 helaas.
De upload lijkt niet echt sneller geworden te zijn, is dat ook de verwachting?
In de screenshots die ik heb gezien zetten ze je telefoon aan de 5G kant primair op n1 of op n28, met n78 er secundair naast gekoppeld. De upload loopt over die primaire band. Maar die twee banden waren er ook al voor de inschakeling van n78. Ze doen dus geen upload over n78

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-10 01:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyi3WpK8iqPFhQ9OrE5L5VYXhBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIRdxV7zeKrQFyoaPmp9aiD4.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iULat7CLYKfC0Xcxb9Q0HTZv0-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TBN7GAXwfq7j25zgh3QlPyw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zelfs B20+N28+N78
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xe36HBzr_QYMhsyh2UGKWH2DwiM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kBHEvxiGxmL4kPV2dFPG3gDH.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbAR-Lum1mvm-Nd_3RliEJQl3PE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S5EQSJo0uRHb7tjBBDw8n1rv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 100% gewijzigd door ikbenjoeri op 11-07-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:14
St00mwals schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:24:
[...]

Dit had ik gisteren ineens ook op mijn iPhone 12 mini.
Vliegtuigmodus hielp niet, herstart van de telefoon en het was opgelost.
Is het bij jou daarmee definitief opgelost?
Want bij mij blijft het probleem terugkomen (iPhone 12 Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Tweak_ers schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:00:
[...]

Is het bij jou daarmee definitief opgelost?
Want bij mij blijft het probleem terugkomen (iPhone 12 Pro)
Ik werk veel thuis en heb dus wifi waardoor ik er weinig last van heb.
Toevallig net hier een 5G speedtest gedaan en 10min later zie ik weer Edge staan.

Dus nee, het is een tijdelijke oplossing en best vervelend aangezien ik komend weekend een goed werkende verbinding moet hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
St00mwals schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:01:
Ja ik ook!
iPhone 12 Pro
Glassertje schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:58:
[...]

Op het KPN Forum zijn meerdere topics hierover. De grootste is deze.

Het advies wat gegeven wordt door de moderators is:

[...]
KPN zojuist gebeld en die zeggen:
Bekend probleem, we werken eraan.
[...]

Beetje vreemde reactie.
Het werkt niet, wat wel zou moeten werken, dus we kopen direct een nieuw toestel.

Nu zat dat hier sowieso in de planning, maar ik ga nu geen 15 meer kopen, 16 komt er na de zomer aan, dus zal toch nog even door moeten.

Nu zie ik dat ik nog een oude Telfort simkaart gebruik.
Wat ik mij wel afvraag: zou het probleem zich met e-sim ook voordoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
Tweak_ers schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Dat ga ik gewoon nu testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tweak_ers schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:16:
[...]
Nu zie ik dat ik nog een oude Telfort simkaart gebruik.
Ja! Hier een iPhone 12 Pro met KPN e-sim en zag vandaag onderweg ook weer een E staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
turkeyhakan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Die kaart laat zien waar VF de antennes heeft opgehangen die 3,5Ghz aankunnen. Maar die staan op dit moment nog niet aan, anders had VF dat echt wel van de daken geschreeuwd.. Bij KPN en Odido kon je op die kaart ook al zien dat de techniek beschikbaar was, het was enkel nog niet ingeschakeld.

3/28 staan zijn inderdaad wel al langer actief, waarvan B3 de frequentie deelt met 4G. (Al bekt het natuurlijk lekkerder door te roepen dat je in eens het hele land kan voorzien zonder iets te doen)

Ook zijn er nog geen berichten van gebruikers die de hogere snelheden hebben opgemerkt, dus ik denk ergens dat ze nog ergens op wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 11-07-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Netjes hoor. Hier helaas nog geen 3,5GHz... hoe weet ik of het in de buurt actief is? Antennekaart is blijkbaar niet bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:26
krakendmodem schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:34:
[...]

Die kaart laat zien waar VF de antennes heeft opgehangen die 3,5Ghz aankunnen. Maar die staan op dit moment nog niet aan, anders had VF dat echt wel van de daken geschreeuwd.. Bij KPN en Odido kon je op die kaart ook al zien dat de techniek beschikbaar was, het was enkel nog niet ingeschakeld.

3/28 staan zijn inderdaad wel al langer actief, waarvan B3 de frequentie deelt met 4G. (Al bekt het natuurlijk lekkerder door te roepen dat je in eens het hele land kan voorzien zonder iets te doen)

Ook zijn er nog geen berichten van gebruikers die de hogere snelheden hebben opgemerkt, dus ik denk ergens dat ze nog ergens op wachten.
Aan de andere kant heeft VF niks om te schreeuwen. Dat handjevol sites kan je niet mee te koop lopen.

Maar n78 straalt hier lekker binnenshuis, zowel Odido als KPN.
KPN site is 1,5km hiervandaan: snelheid met n28/n1 was rond de 200Mbps, nu zit ie rond de 620Mbps. Wel lage upload, ~12Mbps.
Odido site is hier 200m vandaan. maar valt niet in sector: n28 was rond de 350Mbps, nu zit ie rond de 900Mbps, wat de cap is van de oude T-Mo abos. Upload rond de 130, niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
vandeven66 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:45:
[...]

Aan de andere kant heeft VF niks om te schreeuwen. Dat handjevol sites kan je niet mee te koop lopen.

Maar n78 straalt hier lekker binnenshuis, zowel Odido als KPN.
KPN site is 1,5km hiervandaan: snelheid met n28/n1 was rond de 200Mbps, nu zit ie rond de 620Mbps. Wel lage upload, ~12Mbps.
Odido site is hier 200m vandaan. maar valt niet in sector: n28 was rond de 350Mbps, nu zit ie rond de 900Mbps, wat de cap is van de oude T-Mo abos. Upload rond de 130, niet veranderd.
Hier in de regio Drachten nog niks te vinden eigenlijk. :P. Dus ik moet er echt apart voor gaan rijden om iets tegen te komen waar het ingeschakeld is.

Voor KPN is er weinig te beleven hier. Odido is ander verhaal. Maar die heb ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 11-07-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Daarstraks kwam ik voor het eerst op N78 terecht tijdens een speedtest. (Zwolle)
Downloadsnelheid was 'slechts' 270mbit. Dat is echter wel 3x zo hoog als de afgelopen maanden.
Waarschijnlijk zit ik hier ook op het randje van bereik op 3500MHz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wanOMPAEg4-f1W98X52rEecWj54=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lhQsF0OxDoCzlVKKOqQFqnA0.png?f=user_large
Waterfall van 3630 tot 3770 Mhz, het KPN blok. Halverwege de view start ik een Speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik tik hier net de 600 niet aan.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/nl/result/i/6181580154.png

https://www.speedtest.net/result/i/6181580154

Tijdens een speedtest schiet ie wel door naar de 800, maar zakt vervolgens terug naar rond de 600. Netwerk kan dus echt veel sneller maar zit dus een keiharde cap op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Maestro schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:34:
Daarstraks kwam ik voor het eerst op N78 terecht tijdens een speedtest. (Zwolle)
Downloadsnelheid was 'slechts' 270mbit. Dat is echter wel 3x zo hoog als de afgelopen maanden.
Waarschijnlijk zit ik hier ook op het randje van bereik op 3500MHz.

[Afbeelding]
Waterfall van 3630 tot 3770 Mhz, het KPN blok. Halverwege de view start ik een Speedtest.
Hier ook rond de 270 Mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:27
krakendmodem schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:55:
Ik tik hier net de 600 niet aan.

[Afbeelding]

https://www.speedtest.net/result/i/6181580154

Tijdens een speedtest schiet ie wel door naar de 800, maar zakt vervolgens terug naar rond de 600. Netwerk kan dus echt veel sneller maar zit dus een keiharde cap op
Dat lijkt bijna op de limiet van de nieuwe 'SuperUnlimited' abonnementen, capped op 600 Mbit. Heb je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Heeft iemand uberhaupt al hoger dan zo'n 700Mbps gehaald op KPN sinds de activatie vanmorgen? Het voelt alsof de performance tegenvalt. Dat zou raar zijn aangezien KPN wel overal 10Gbps glas heeft liggen. Op Odido trek je met gemak naar de 1.6Gbps op een beetje snelle site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik heb een Unlimited abonnement uit 2022. In mijn contract staat dat de theoretische snelheid 500 Mbit is. Echter heeft KPN dit jaar nieuwe abonnementen geïntroduceerd.

Kan het zijn, dat de oude Unlimited abonnementen zijn teruggeschroefd naar 300 Mbit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
turkeyhakan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:16:
Ik heb een Unlimited abonnement uit 2022. In mijn contract staat dat de theoretische snelheid 500 Mbit is. Echter heeft KPN dit jaar nieuwe abonnementen geïntroduceerd.

Kan het zijn, dat de oude Unlimited abonnementen zijn teruggeschroefd naar 300 Mbit??
Volgens mij is dat exact wat ze hebben gedaan, je hebt nu 3 verschillende unlimited abbo's:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lqg0SI-z2EMBUiXfol_HqOxVlY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rff2viUAZGWZ344eymz3dXD7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tweak_ers schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Volgens mij is dat exact wat ze hebben gedaan, je hebt nu 3 verschillende unlimited abbo's:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement

[Afbeelding]
En mag dat zo maar is de vraag. In mijn contract staat letterlijk 500 Mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
heuker schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Dat lijkt bijna op de limiet van de nieuwe 'SuperUnlimited' abonnementen, capped op 600 Mbit. Heb je die?
Nee, heb de oude formule nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem

Nee, ik heb namelijk ook een oud unlimited abonnement en die gaat dus tot 600Mb down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
turkeyhakan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:33:
[...]

En mag dat zo maar is de vraag. In mijn contract staat letterlijk 500 Mbit!
Needat mag niet zomaar, dus nu mag je opzeggen!

……oh de oude contracten waren al contractvrij………wat een timing! ;)

Nee je ziet de vraag naar data explosief toenemen en op de oude frequenties de doorvoersnelheid afnemen omdat de capaciteit terug loopt per mast. Alleen daardoor profiteert iedereen van die nieuwe frequenties.

[ Voor 24% gewijzigd door ucsdcom op 11-07-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ucsdcom schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:37:
[...]

Needat mag niet zomaar, dus nu mag je opzeggen!

……oh de oude contracten waren al contractvrij………wat een timing! ;)
Die van mij is niet contractvrij hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
jk-5 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:54:
Heeft iemand uberhaupt al hoger dan zo'n 700Mbps gehaald op KPN sinds de activatie vanmorgen? Het voelt alsof de performance tegenvalt. Dat zou raar zijn aangezien KPN wel overal 10Gbps glas heeft liggen. Op Odido trek je met gemak naar de 1.6Gbps op een beetje snelle site.
Je ziet de verbinding eerst naar zijn top lopen zeker boven de 700 Mbps.

Dit haalde ik vanochtend kort op KPN waarna de verbinding omlaag geregeld werd naar iets boven de 700Mbps. Er zit dus zeker meer in!

De max van het duurste en snelste unlimited plus abonnement is 600Mbps, maar ik had dat niet als vaste cap snelheid verwacht aangezien het netwerk duidelijk meer kan. Er kunnen nu 2 dingen gebeuren, KPN wacht tot de beide concurrenten op stoom zijn en verhoogt dan de snelheid voor het plus abonnement. Of er komt een nog snellere unlimited variant boven voor nog meer geld per maand. KPN kan dat best eens af kunnen laten hangen van de concurrentie. Voor bestaande klanten zou een extra abonnement wat sneller is niet chique zijn. Zeker omdat je bij die bundel eigenlijk helemaal geen cap verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Myg5y-4UW7AUavqJSZunMz7Y0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1RGU9UUN9wbGVVKnYm9RXk9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door ucsdcom op 11-07-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt me ook niet goed voor hun Speedtest/Umlaut score trouwens, afknijpen.
En bij oudere abo's ook niet okee.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Hier zo'n oud Unlimited abo en haal regelmatig 500+. Dus nee, niet teruggeschroefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknowntje
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
Heb hier inmiddels 800down aangetikt en 110 up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknowntje
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPiwtYmrRtg-0UaqkZLuoeG1EZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sk6PiEafeHiPU9OVqyRGEVeN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJHuk3l2uOfgx-XlIjeMEEti2U4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0TysaaQzCQfl0kOecSfU44L.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 42 ... 51 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie