Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 15:41
Hallo allen,

In nieuws: KPN-klanten met iPhone 11 of 12 melden sinds begin juni 4G- of 5G-sto... is te lezen dat er veel netwerkproblemen zijn met de iPhone 11 en het KPN netwerk.
Nu gebruik ik in mijn iPhone 11 zowel KPN (simkaart) als Vodafone (e-sim). Mijn iPhone heeft de nieuwste iOS (17.5.1)

Als ik mijn mobiele dataverbruik overzet naar de Vodafone sim, ervaar ik dezelfde problemen.
Zijn er meer mensen die een Vodafone (fysieke of e-sim) gebruiken en dataproblemen hebben?

Groet, Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:31
Blijven de problemen ook als je de sim van kpn verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
hcQd schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:05:
Blijven de problemen ook als je de sim van kpn verwijderd?
Slimme tip, heb nu de kpn sim uitgeschakeld in de instellingen, zal vandaag eens kijken of de instabiliteit blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattXIII
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-04 17:41
Ik heb precies dezelfde setup. KPN sim met een Vodafone esim. Ervaar ook hetzelfde probleem, ook als ik de data enkel via Vodafone laat lopen. Ik heb de tip van hierboven nog niet geprobeerd. Probeer ik later even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
@hcQd @MattXIII Update van mij. Heb sinds gisteren de KPN sim uit staan (en ook Wifi om zoveel mogelijk te kunnen testen). Leek goed te gaan maar vanmorgen merkte ik dat er geen data binnen kwam. Bevond me op een locatie waar ik gisteren - en ook nu weer - normaal Vodafone 4G bereik heb.
Een blik op het overzichtsscherm toonde me "Vodafone NL EDGE". Hij gaf wel vol bereik op de zend/ontvang streepjes (4 stuks).
Doet me vermoeden dat Vodafone hetzelfde issue lijkt te hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34

The Wizard

Moderator Mobile
MaVeNwg schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:03:
@hcQd @MattXIII Update van mij. Heb sinds gisteren de KPN sim uit staan (en ook Wifi om zoveel mogelijk te kunnen testen). Leek goed te gaan maar vanmorgen merkte ik dat er geen data binnen kwam. Bevond me op een locatie waar ik gisteren - en ook nu weer - normaal Vodafone 4G bereik heb.
Een blik op het overzichtsscherm toonde me "Vodafone NL EDGE". Hij gaf wel vol bereik op de zend/ontvang streepjes (4 stuks).
Doet me vermoeden dat Vodafone hetzelfde issue lijkt te hebben,
Nou ja, het lijkt erop dat Apple dezelfde issue heeft op KPN en VF.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:41
Het modem in de iPhones zal een update nodig hebben om goed om te gaan met gewijzigde gebruik in mobiele frequenties in Nederland. Providers gebruiken nu echte 5G ipv iets omschreven als 5G ivm marketing maar eigenlijk opgefokte 4G was en hebben banden omgezet die 4G/5G deelde naar 5G only.

Het is wachten tot Apple met een update komt wil je dit gerepareerd krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THETCR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-01 21:28
Helaas geldt dit voor alle partijen die de aparte setup van Nederland hebben geïmplementeerd, zo ook de Google Pixel telefoons.
Sinds de omschakeling is het mobiele internet bijna onbruikbaar geworden.
Ik heb alleen een eSIM van Vodafone.

Het geldt ook voor mijn werk telefoon waar een fysieke kaart van Vodafone in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvni
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15-08-2024
Voor mijn werk met mijn iphone 11 overgeschakeld naar een KPn abbonement, de problemen bevonnen meteen (geen mobiel internet, waar ik niet van op de hoogte was). Na 2 maanden weer terug gegaan naar mijn oude provider hollands nieuwe met nummerbehoud. Vanaf dag 1 problemen met hetvdata verkeer. Ongeveerv70 % van de tijd geen mobiel internet. Zag het vandaag ook aan mijn bundel.... in 16 dagen 1 gig gebruik van de 20 gig die ik normaal in een maand verbruik.....
Ik zag bij Symiondatver mogeljk een oplossing was, weet iemand hier iets van?

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 18:12
@jvni de laatste iOS update downloaden vanuit de instellingen. (Algemeen, controleren op updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingetje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-09-2024
Hoi, ik heb een iPhone 11 met iOS 17.6.1, een Vodafone eSim en een Lebara sim. Dezelfde problemen, vaak geen verbinding. Advies van de Vodafone medewerkers: Vliegtuigstand aan en uitzetten. En waarschijnlijk is je telefoon stuk... Ik ben heel mobiel (touringcarchauffeur) en heb hier dus heel veel last van...

Is dit probleem bij anderen nog actueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 10:27
Hier helaas ook nog altijd problemen, Iphone 11 met IOS 17.6.1 icm Budget Mobiel. Sinds juli last van constant wegvallende verbinding. Het scheelt dat ik meestal wel WIFI heb maar buiten de deur is het zeer onbetrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Speedmaster

Make my day...

Ticket laten maken bij je provider. Bij KPN kom je op een bellijst en wordt je gebeld voor een reparatie/omruil actie naar een iPhone 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingetje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb inmiddels lang met Vodafone support gebeld. Intern is het 5G issue zoals hierboven beschreven niet bekend, zoals wel van KPN.

Waar hij wel direct mee kwam was batterijconditie: als die onder 85% komt wordt de batterij te zwak voor bellen en data. Mijn batterij zit op 80% en daar dus flink onder. Oplossing: nieuwe batterij of nieuw toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master1104
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 23:43
Helaas kan ik bevestigen dat de iPhone 11 ook met Vodafone verbindingsproblemen heeft. Ik ben ivm de kpn / iPhone 11 ellende overgestapt, maar dat blijkt geen verbetering. Laatst 3 weken in Frankrijk geweest en nergens last van gehad. Bij de grensovergang naar Nederland begonnen de problemen weer.

Begin een beetje de hoop te verliezen dat de Apple of de providers dit nog gaan oplossen.
Pagina: 1