Is er momenteel een Mobiel Internet storing bij KPN / Simyo? Sinds vanochtend werkt mijn mobiele internet niet meer, bellen lukt nog wel. Ik zie ook op allestoringen.nl rondom Simyo + KPN de teller flink oplopen. Iemand anders ook ervaringen?
Nee hoor, hier te Meern werkt alles op volle snelheidShatterNL schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:37:
Is er momenteel een Mobiel Internet storing bij KPN / Simyo? Sinds vanochtend werkt mijn mobiele internet niet meer, bellen lukt nog wel. Ik zie ook op allestoringen.nl rondom Simyo + KPN de teller flink oplopen. Iemand anders ook ervaringen?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
In Almere geen problemen met data of bellen
[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 02-09-2024 12:44 ]
Ik heb er ook last van, geen internet via Simyo in Den Haag. Ook onderweg naar en in Utrecht, Hilversum werkt het nergens, wellicht storing voor een deel van de klanten.ShatterNL schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:37:
[ Voor 11% gewijzigd door HeldereM op 02-09-2024 13:58 ]
Geen last ervan in omgeving EdeShatterNL schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:37:
Net Simyo klantenservice geappt, en er is inderdaad iets van een storing bij Simyo / KPN.
Tweakers had er ook nog een artikeltje over: nieuws: Klanten Simyo en KPN hebben mogelijk geen mobiel internet vanwege sto...
Werkt inmiddels weer rond 15:00Goedemiddag, je appt met (redacted).
Natuurlijk enorm lastig dat het internet nu niet werkt! Momenteel is er jammer genoeg een storing op het netwerk waardoor het internet niet werkt. Dit wordt z.s.m. opgelost. Gelieve niet op dit bericht reageren. Excuses voor het ongemak en een fijne dag toegewenst!
We zijn ermee bezig!
Tweakers had er ook nog een artikeltje over: nieuws: Klanten Simyo en KPN hebben mogelijk geen mobiel internet vanwege sto...
[ Voor 29% gewijzigd door ShatterNL op 02-09-2024 18:39 ]
Ben weer eens veel te laat met m'n reactie. Deze mag verwijderd worden.
excuses.

[ Voor 86% gewijzigd door Glassertje op 02-09-2024 13:08 ]
vorige week mail gehad dat mb delen en eu data in mijn unlimited abonnement per 1-9 verhoogd wordt van 50 naar 75gb per maand, in de app staat nog steeds 50gb in eu en 50gb om te delen met anderen
Gaat in vanaf de volgende factuur datum, niet halverwege de periode.stijnec1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:56:
vorige week mail gehad dat mb delen en eu data in mijn unlimited abonnement per 1-9 verhoogd wordt van 50 naar 75gb per maand, in de app staat nog steeds 50gb in eu en 50gb om te delen met anderen
thanks, maar in de mail staat per 1 septemberswhnld schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:29:
[...]
Gaat in vanaf de volgende factuur datum, niet halverwege de periode.
De dagbundel is bij mij ook al in de app naar 20 gb gegaan, maar de maandbundel wordt gereset op de datum dat de nieuwe maand ingaat. Zal een IT dingetje wezen gok ik zo.stijnec1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:45:
[...]
thanks, maar in de mail staat per 1 september
Ik heb inmiddels bericht ontvangen vanuit kpn over compensatie ivm de problemen die ik had met een iPhone 12 en de problemen dat de telefoon alleen naar E ging en geen 4G meer kon gebruiken.
Ik Krijg de abonnementskosten van de afgelopen 2,5 maand terug. (Unlimited abonnement). Netjes.
Ik Krijg de abonnementskosten van de afgelopen 2,5 maand terug. (Unlimited abonnement). Netjes.
[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 03-09-2024 22:21 ]
Per mail? Per SMS? in de KPN app?krakendmodem schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:20:
Ik heb inmiddels bericht ontvangen vanuit kpn over compensatie ivm de problemen die ik had met een iPhone 12 en de problemen dat de telefoon alleen naar E ging en geen 4G meer kon gebruiken.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Hier duren die 4G problemen nog steeds voort. Geen 12 maar een SE 2020. Bloedirritant. Heb liever dat ze het eindelijk eens fiksen in plaats van compensatie, onbetrouwbare bereikbaarheid los je niet op met compensatie. Dus netjes? Mwoah, lijkt me het minste.
Sms en e-mail.
Ik gok dat ze nu de klanten aanschrijven die geen problemen meer hebben. En dat klopt, die problemen heb ik niet meer met de iPhone 12.JME schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:01:
Hier duren die 4G problemen nog steeds voort. Geen 12 maar een SE 2020. Bloedirritant. Heb liever dat ze het eindelijk eens fiksen in plaats van compensatie, onbetrouwbare bereikbaarheid los je niet op met compensatie. Dus netjes? Mwoah, lijkt me het minste.
Omdat mijn issue wel met een reguliere IOS update opgelost kon worden, vraag ik mij ook af waarom dit niet kan bij andere toestellen. Of, deze update was puur mazzel voor KPN dat het toevallig verholpen werd. Ook zal de leverancier van de telefoons hier ook een rol in spelen. Al krijg ik het idee dat Apple zelf het maar weinig kan schelen. Die weten echt wel wat er aan de hand is.
Ik heb ook een sms en mail gehad, had ik eigenlijk niet op gerekend. Wel netjes inderdaad.krakendmodem schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:20:
Ben ik nu gek, of maakt het uiteindelijk helemaal niet meer uit of je verlengd of een nieuw abbo neemt?
Ik overweeg de Pixel 9.. en voor zowel een nieuw abonnement als verlengen betaal ik voor mijn keuze (150 belminuten/12 gb inc combikorting), gewoon €15 per maand. Ook toestelbedrag hetzelfde
Ik overweeg de Pixel 9.. en voor zowel een nieuw abonnement als verlengen betaal ik voor mijn keuze (150 belminuten/12 gb inc combikorting), gewoon €15 per maand. Ook toestelbedrag hetzelfde
Ik zag ook geen verschil bij de Pixel 9 pro XL. Daarom verlengd icm de huidige promo korting scheelde dat toch wel via Belsimpel met KPN. Hoefde er ook geen oud toestel in te leveren voor korting terwijl dit rechtstreeks bij KPN wel moest.greatgonzo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:56:
Ben ik nu gek, of maakt het uiteindelijk helemaal niet meer uit of je verlengd of een nieuw abbo neemt?
Soms zitten er verschillen in de abonnementsvoorwaarden zoals rond snelheden, delen van MB's, of bijvoorbeeld garantie geen inflatiecorrectie voor een periode. Als je niets doet krijg je 2,3 procent prijsverhoging binnenkort, krijg je die ook als je wel verlengt, of even wachten tot de prijsverhoging en dan verlengen?greatgonzo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:56:
KPN nogmaals gebeld nav de compensatie voor de verbindigsproblemen.
Mijn vorige (11 juli) melding is blijkbaar niet geregistreerd. Krijg met de factuur van oktober 2 maand abo gecompenseerd, toch netjes opgelost.
Mijn vorige (11 juli) melding is blijkbaar niet geregistreerd. Krijg met de factuur van oktober 2 maand abo gecompenseerd, toch netjes opgelost.
foutje
[ Voor 152% gewijzigd door greatgonzo op 04-09-2024 11:44 ]
Hier ook nog steeds drama met de iPhone 11. Zelfs bellen lukt vaak niet meer, en hoewel er E in beeld staat komt data simpelweg niet meer binnen.JME schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:01:
Het KPN netwerk begint met aardig teleur te stellen moet ik zeggen.
Gauw overstappen naar Vodafone, die hebben dit probleem ook.master1104 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:11:
[...]
Hier ook nog steeds drama met de iPhone 11. Zelfs bellen lukt vaak niet meer, en hoewel er E in beeld staat komt data simpelweg niet meer binnen.
Zie ook: [Vodafone] ook iPhone 11 problemen (zoals bij KPN)?
[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 05-09-2024 08:42 ]
Doe jezelf een plezier en zet even een data e-sim van zo'n vakantie sim aanbieder op je toestel, Dan kan je tenminste nog online komen. (NB. kijk even of er een je toegang geeft tot het Odido netwerk. Bij een aantal e-sim aanbieders laten ze je vooraf zien welke netwerken je toegang toe hebt.)master1104 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:11:
[...]
Hier ook nog steeds drama met de iPhone 11. Zelfs bellen lukt vaak niet meer, en hoewel er E in beeld staat komt data simpelweg niet meer binnen.
Zou eerder naar Apple kijken/klagen. Het probleem treedt voornamelijk op die telefoons op.master1104 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:11:
[...]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Maar bij Odido en Vodafone is er met diezelfde iPhones niks aan de hand. Dus er zit echt iets niet goed in het netwerk van kpn.The Wizard schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 06:57:
[...]
Zou eerder naar Apple kijken/klagen. Het probleem treedt voornamelijk op die telefoons op.
Bij VF zijn ook klachten gemeld, alleen VF heeft een kleiner marktaandeel waardoor het minder snel in het nieuws komt. KPN is de enige die 5G op de 2100 MHz band gebruikt (waar je primair naar toe gestuurd wordt), zeer waarschijnlijk is er een brakke implementatie in die generatie iPhones met de gebruikte modem (Intel dacht ik).Naafkap schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 06:58:
[...]
Maar bij Odido en Vodafone is er met diezelfde iPhones niks aan de hand. Dus er zit echt iets niet goed in het netwerk van kpn.
Nee dus, want ondanks dat iemand vanuit KPN heeft gemeld dat de laatste iOS update op de iPhone 12 het probleem moest verhelpen heb ik met een ouder toestel die dus NIET is bijgewerkt sinds die melding geen last meer.The Wizard schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 06:57:
[...]
Zou eerder naar Apple kijken/klagen. Het probleem treedt voornamelijk op die telefoons op.
KPN heeft heel handig die laatste update van Apple misbruikt om in hun eigen netwerk iets om te zetten wat het in ieder geval fixte voor de 12 modellen
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ok, kom dan met namen en rugnummers? Oftewel, welk ouder model en op welke software versie staat die?SpoekGTi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:13:
[...]
Nee dus, want ondanks dat iemand vanuit KOn heeft gemeld dat de laatste iOS update op de iPhone 12 het probleem moest verhelpen heb ik met een ouder toestel die dus NIET is bijgewerkt sinds die melding geen last meer.
KPN heeft heel handig die laatste update van Apple misbruikt om in hun eigen netwerk iets om te zetten wat het in ieder geval fixte voor de 12 modellen
Mijn eigen 12 Pro Max welke op dagelijkse issues had tot aan de melding dat we moesten updaten. Deze heeft tot vorige week gewoon iOS 17.6 gedraaid tot ik toevallig een keer op software update drukte. De issues en op een plek in de omgeving waar ik haast geen dekking had en meteen terug viel naar E heb had ik opeens 3 strepen stabiel 4G waren toen al weg ik heb zeker sinds de week van 20 augustus geen vliegtuigmodus meer aangeraakt.swhnld schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:32:
[...]
Ok, kom dan met namen en rugnummers? Oftewel, welk ouder model en op welke software versie staat die?
Het is gewoon een netwerk issue want hier in huis heb ik ook een iPhone 11 en een 15 helemaal up to dat liggen met 1 een KPN sim en de ander een oud T-Mobile en als ik die met elkaar wissel wissel dan is het probleem bij de iPhone 11 weg. Prop ik die KPN sim in mijn twaalf nu is het probleem ook weg. Prop ik mijn sim in die 11 weer problemen.
[ Voor 6% gewijzigd door SpoekGTi op 06-09-2024 07:51 ]
Als de problemen vergelijkbaar waren geweest bij Vodafone als bij kpn, dan is het marktaandeel van Vodafone echt wel groot genoeg om dat ook in het nieuws te krijgen hoor. Maak je geen illusies.The Wizard schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:01:
[...]
Bij VF zijn ook klachten gemeld, alleen VF heeft een kleiner marktaandeel waardoor het minder snel in het nieuws komt. KPN is de enige die 5G op de 2100 MHz band gebruikt (waar je primair naar toe gestuurd wordt), zeer waarschijnlijk is er een brakke implementatie in die generatie iPhones met de gebruikte modem (Intel dacht ik).
En mocht het aan 5G op 2100 MHz liggen, wat we immers niet zeker weten, dan zou je wel naar Apple kunnen kijken. Maar in beginsel is het gewoon een kpn netwerk-probleem.
Ja en nee. Er is in de markt zoiets als standaard afspraken. Dus met het beschikbaar komen van de 3500 Mhz band en toename 5G toestellen heeft KPN, binnen de officiële standaarden, capaciteit in de 4G band verminderd op de 2100 Mhz ten gunste van 5G.Naafkap schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:39:
[...]
Als de problemen vergelijkbaar waren geweest bij Vodafone als bij kpn, dan is het marktaandeel van Vodafone echt wel groot genoeg om dat ook in het nieuws te krijgen hoor. Maak je geen illusies.
En mocht het aan 5G op 2100 MHz liggen, wat we immers niet zeker weten, dan zou je wel naar Apple kunnen kijken. Maar in beginsel is het gewoon een kpn netwerk-probleem.
De iPhone 11 en 12 kregen vervolgens problemen. Maar niet de iPhone 13, 14 of 15. Ook niet de iPhone 10 of de SE's. Dus waarom de 11 en 12 wel. Oorzaak is het modem wat ingebouwd zit wat niet goed met de officiële standaarden overweg kan. En voor de iPhone 11 is het zelfs niet de eerste keer met modem problemen, daar is zelfs een omruil actie op geweest.
En dan kun je wel wijzen naar KPN, en KPN doet ook zijn best om de klanten te helpen door netwerkwijzigingen te maken ondanks dat ze volgens alle internationale standaarden en afspraken niets fout deden, maar feit is dat het modem in de iPhone 11 en 12 serie inferieur is. En al is het nu weg of minder hier in Nederland na de Apple en KPN updates, dan kun je soortgelijke problemen ook gewoon weer op vakantie tegen het lijf lopen. En misschien dat je dan handmatig een ander netwerk kunt selecteren wat het beter doet, of een lokale sim kaart kopen dat je toch internet hebt, maar het punt blijft dat er een fout in het modemontwerp zit.
En kijk je dan even naar andere branches, zoals auto's, en je ziet problemen met bluetooth carkits, android auto koppelingen, etc. en je ziet dat daar niets gebeurt door de fabrikanten, ondanks dat een auto heel wat prijziger is dan een telefoon, is het terecht om een frustratie te hebben dat de beol niet werkt, en die in de sportschool tegen een boksbal te uiten of zo, maar uiteindelijk heb je geluk gehad een veelverkocht toestel te hebben dat zowel Apple als KPN zich ingezet hebben dit op te lossen. Had je een Realme of een General Mobile of ander hier in de markt klein merk gehad wat niet of nauwelijks officieel verkocht is hier, was je door KPN verteld koop maar een nieuwe telefoon, niet ons probleem en de klantenservice van die merken hadden ook niet thuis gegeven.
Mijn 12 pro heeft nog steeds problemen dus niet voor alle toestellen is het opgelost.SpoekGTi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 07:13:
[...]
Knip, dit is het KPN topic, niet het Vodafone draadje.
[ Voor 73% gewijzigd door 13art op 06-09-2024 14:24 ]
Knip.
[ Voor 96% gewijzigd door 13art op 06-09-2024 14:25 ]
15 augustus eerste melding, toen pas had ik de problemen inclusief oorzaak door. Denk dat dit voor mij sinds juni speelt.
Klachten blijven helaas continu, op 4G soms iets, soms niets, via Edge niets.
Net gebeld, ze verwachten 21 werkdagen nodig te hebben voor een eerste reactie en hebben geen idee wanneer het gemaakt wordt.
Ze proberen klant voor klant een oplossing te bieden.
[ Voor 10% gewijzigd door sanderhak op 06-09-2024 17:22 ]
Vorige username en mijn email is <username>@gmail.com.
Vorige week mijn iPhone 11 ingeleverd na een belletje en mail van KPN. Reconext heeft de telefoon gecheckt en zag geen hardware defecten. Wat ik ook niet verwachte. Telefoon deed het prima tot eind mei.
Twee dagen later kreeg ik een iPhone 13 terug.
Het heeft langer dan 3 maanden geduurd, maar het is eindelijk opgelost. Ook heb abonnementsgeld wordt binnenkort vereffend.
Twee dagen later kreeg ik een iPhone 13 terug.
Het heeft langer dan 3 maanden geduurd, maar het is eindelijk opgelost. Ook heb abonnementsgeld wordt binnenkort vereffend.
Dan moet je op het blauwe symbooltje met de i klikken bij stap 3 en dan heb je je antwoord.Justevo schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:14:
[Afbeelding]
Weet iemand welke snelheid dat 24GB abonnement dan is? Ik kan dat nergens vinden terwijl het bij unlimited wel wordt omschreven.
Voor verlenging mobiel SO met SuperUnlimited een best goede deal gekregen via de afdeling retentie: €21 per maand bij 2-jarig. En ook €1,50 korting op het 0GB abonnement (daardoor €11/maand met onbeperkt bellen. Het was €10,90 ofzo met 300 minuten, maar dat zou in oktober weer met 2.4% ofzo stijgen.). Door dat te combineren met vast en de korting aldaar is het net iets goedkoper dan Odido als nieuwe klant met vast + mobiel. (Enige verschil: Odido heeft bellen/internetten naar/in de VS inbegrepen bij hun Unlimited-abonnementen, wat best een heel interessante deal is. Maar daar kan ik WhatsApp/Signal/Facetime ook wel voor gebruiken of een VOIP-trunk).
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
@WhatsappHack Waar vind ik die aanbieding?
Lekker!
1200, en dan "opzeggen" inspreken als ze vragen waarvoor je belt. Heb even verduidelijkt in m'n post dat het ging om een telefonische aanbieding.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat is wel pas vanaf Unlimited Plus bij Odido, de unlimited basis en unlimited start abonnementen hebben Zwitserland zelfs niet inclusief (handig om te weten als je daarheen gaat).WhatsappHack schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:57:
(Enige verschil: Odido heeft bellen/internetten naar/in de VS inbegrepen bij hun Unlimited-abonnementen, wat best een heel interessante deal is. Maar daar kan ik WhatsApp/Signal/Facetime ook wel voor gebruiken of een VOIP-trunk).
Maar inderdaad een goede deal 6,50 euro extra korting.
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 09-09-2024 07:17 ]
Heb net voor de miljoen-miljardste keer gebeld en ik kreeg als oplossing dat ik zelf mijn telefoon moest aanmelden op https://reparatie.kpn.com/ of bij een kpn winkel langs te gaan dan wordt de Iphone 11 direct omgeruild.sanderhak schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:04:
[...]
15 augustus eerste melding, toen pas had ik de problemen inclusief oorzaak door. Denk dat dit voor mij sinds juni speelt.
Klachten blijven helaas continu, op 4G soms iets, soms niets, via Edge niets.
Net gebeld, ze verwachten 21 werkdagen nodig te hebben voor een eerste reactie en hebben geen idee wanneer het gemaakt wordt.
Ze proberen klant voor klant een oplossing te bieden.
Geen idee of dit 1 van de smoesjes was om er van af te zijn (ja we hebben al veel smoesjes gehoord) maar ik denk dat ik even langs een kpn winkel ga.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Zijn er anderen die problemen ervaren met hun Android-telefoon of Samsung S24, waarbij je alleen een 4G-verbinding hebt en 5G pas weer werkt nadat je de vliegtuigmodus aan en uit zet? Het werkt dan even goed, maar daarna treedt het probleem opnieuw op.
In ons huishouden 3 stuks SE 2020. Eentje is bijgewerkt tot 17.6.1 en die heeft het probleem wel. De andere twee zitten nog op een versie vóór 17.5.1 en die hebben het probleem niet. Dus hardware? Vraag ik me af..swhnld schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:28:
Ja en nee. Er is in de markt zoiets als standaard afspraken. Dus met het beschikbaar komen van de 3500 Mhz band en toename 5G toestellen heeft KPN, binnen de officiële standaarden, capaciteit in de 4G band verminderd op de 2100 Mhz ten gunste van 5G.
De iPhone 11 en 12 kregen vervolgens problemen. Maar niet de iPhone 13, 14 of 15. Ook niet de iPhone 10 of de SE's. Dus waarom de 11 en 12 wel. Oorzaak is het modem wat ingebouwd zit wat niet goed met de officiële standaarden overweg kan. En voor de iPhone 11 is het zelfs niet de eerste keer met modem problemen, daar is zelfs een omruil actie op geweest.
En dan kun je wel wijzen naar KPN, en KPN doet ook zijn best om de klanten te helpen door netwerkwijzigingen te maken ondanks dat ze volgens alle internationale standaarden en afspraken niets fout deden, maar feit is dat het modem in de iPhone 11 en 12 serie inferieur is.
Hardware in een telefoon wordt geregeld door firmware. Bij een mobiele telefoon wordt de firmware geupdate met een OS update tezamen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Windows laptop waar firmware updates los van besturingssysteem updates worden aangeboden.JME schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:39:
[...]
In ons huishouden 3 stuks SE 2020. Eentje is bijgewerkt tot 17.6.1 en die heeft het probleem wel. De andere twee zitten nog op een versie vóór 17.5.1 en die hebben het probleem niet. Dus hardware? Vraag ik me af..
Punt is dat het probleem moet kunnen worden opgelost zonder de fysieke hardware aan te passen. Zo is het immers ook gecreëerd. Hardware, software, firmware, mij een zorg.
Ja ik ervaar exact dezelfde problemen op mijn iPhone 15 Pro hier. Ik word steeds teruggezet op 4G.ikbenjoeri schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:16:
Zijn er anderen die problemen ervaren met hun Android-telefoon of Samsung S24, waarbij je alleen een 4G-verbinding hebt en 5G pas weer werkt nadat je de vliegtuigmodus aan en uit zet? Het werkt dan even goed, maar daarna treedt het probleem opnieuw op.
Sinds 2 weken een S24 in gebruik met KPN en nog geen enkel storing gehad met het 5G netwerk. Maar misschien zijn er andere Tweakers die het wel herkennen?ikbenjoeri schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:16:
Staat er dan ook 4G in beeld rechtsboven? Met de iPhone zie je altijd 5G staan als 5G beschikbaar is terwijl niet altijd actief in gebruik is?tpNL schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:14:
[...]
Ja ik ervaar exact dezelfde problemen op mijn iPhone 15 Pro hier. Ik word steeds teruggezet op 4G.
Net maar weer eens met KPN gebeld, deze dame nam iets meer tijd dan alle vorige medewerkers en deze dame vertelde mij dat alle tickets gesloten zijn want de iPhone 11 pro zou hier geen last van hebben van de 4g storing dus het toestel zou een ander defect hebben, sla mij maar lek.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ja er staat 4G rechtsboven in beeld. De snelheid is ook een stuk lager dan de 5G snelheid. Op 5G trek ik ‘m hier makkelijk tegen de cap aan.ikbenjoeri schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:43:
[...]
Staat er dan ook 4G in beeld rechtsboven? Met de iPhone zie je altijd 5G staan als 5G beschikbaar is terwijl niet altijd actief in gebruik is?
Ja deels, er is een site hier vlakbij tegenover het winkelcentrum waarbij ik met enige regelmaat op B38 zonder CA wordt gegooid. Toestel wordt daarmee erg warm en de batterij loopt ook sneller leeg. Dit is overigens de enige plek waarbij ik dit heb. Vliegtuigstand aan en uit maakt maar enkele seconden verschil, daarna wordt ik daar weer op B38 gegooid. Overigens met S23 en de laatste updates.ikbenjoeri schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:16:
In welke plaats ervaar je dit?tpNL schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:25:
[...]
Ja er staat 4G rechtsboven in beeld. De snelheid is ook een stuk lager dan de 5G snelheid. Op 5G trek ik ‘m hier makkelijk tegen de cap aan.
Probleem is nog niet opgelost in iOS 17.7 op de SE2020. Iemand 18.0 al geprobeerd?
Had geen problemen, maar een iPhone 12 in huis naar iOS 18 gezet en tot dusverre geen problemen ermee ervaren, dus zou zeggen, update je telefoon en hoop er het beste van. Nee heb je, ja kun je krijgen. Daarbij zal de focus van Apple ook op het nieuwe OS komen te liggen, en misschien worden die terug geport naar het oudere OS, maar op iOS 18 heb je naar mijn verwachting de beste kans op een oplossing.JME schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:58:
Probleem is nog niet opgelost in iOS 17.7 op de SE2020. Iemand 18.0 al geprobeerd?
iOS 18 op iPhone 11 nog steeds problemen. Ik ga morgen bellen om over te stappen naar Odido. Ik heb een ziek kind en kan geeneens fatsoenlijk bellen en appen met m’n vrouw voor overleg. Echt een pain in the *ss. Mijn vrouw heeft ook iPhone 11 hoor haar alleen maar klagen dat ze het niet werkt.
Zijn er meer die overgestapt zijn?
[ Voor 17% gewijzigd door xppn op 18-09-2024 17:49 ]
Ik wil wel overstappen maar zit met mijn nummer nog “vast” tot maart en voor de gezinsleden met wie ik MBs deel nog veel langer. En aangezien dit volgens KPN geen reden tot opzegging is zolang niet duidelijk is bij wie de fout zit, en voor de gezinsleden al helemaal niet, ben ik als klant de l#l.
Waarom zou je overstappen? Er is toch inmiddels een regeling voor de iPhone 11?xppn schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:47:
iOS 18 op iPhone 11 nog steeds problemen. Ik ga morgen bellen om over te stappen naar Odido. Ik heb een ziek kind en kan geeneens fatsoenlijk bellen en appen met m’n vrouw voor overleg. Echt een pain in the *ss. Mijn vrouw heeft ook iPhone 11 hoor haar alleen maar klagen dat ze het niet werkt.
Wat is de regeling dan? Want ik kan geen officieel bericht vinden. En m’n ticket is ook nog niet behandelt.d0s schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:53:
[...]
Waarom zou je overstappen? Er is toch inmiddels een regeling voor de iPhone 11?
Upgrade naar iPhone 13. Staat in de laatste pagina's van dit draadje meerdere keren benoemd.xppn schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:55:
[...]
Wat is de regeling dan? Want ik kan geen officieel bericht vinden. En m’n ticket is ook nog niet behandelt.
Klopt, al houdt KPN het wel een beetje onder de radar. Maar ik heb ook een iPhone 13 “gekregen” door mijn iPhone 11 in te leveren. Het duurt wel lang voordat ze je deze oplossing aanbieden.swhnld schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:44:
[...]
Upgrade naar iPhone 13. Staat in de laatste pagina's van dit draadje meerdere keren benoemd.
Ik ben ook over gestapt. Zat bij Simyo en dus geen enkele oplossing in het vooruitzicht. Wel 2 maanden restitutie gehad van Simyo.
KPN aan de lijn gehad. Totaal niet oplossend meedenken. Het kan tot 4 weken duren voordat je ticket wordt opgepakt. Verder nul oplossing of meedenken. Echt een ‘niet mijn probleem’ houding.
Hi, ik merk sinds April of zo dat mn mobiel internet zomaar wegvalt. Heb een Xiaomi 13t Pro. Ik lees veel over iPhones en Samsungs, maar is dit device driven of een netwerk probleem? En zit het ook bij providers die het kpn netwerk lenen? (Youfone enzo) Er is een ticket voor me aangemaakt bij KPN en ze geven aan dat het weken kan duren voor ik gebeld word. Maar hebben mensen hier een idee wat er eigenlijk aan de hand is?
Grt!
Grt!
FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum
99 van de 100 klachten zijn iPhone toestellen die sinds april/mei problemen hebben. Voor de iPhone 12 is dit (puur toeval?) inmiddels verholpen na een software-update, maar de iPhone 11 en enkele verdwaalde Android toestellen hebben er nog steeds last van, al zijn die Androids echt in de minderheid.soto schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:00:
Hi, ik merk sinds April of zo dat mn mobiel internet zomaar wegvalt. Heb een Xiaomi 13t Pro. Ik lees veel over iPhones en Samsungs, maar is dit device driven of een netwerk probleem? En zit het ook bij providers die het kpn netwerk lenen? (Youfone enzo) Er is een ticket voor me aangemaakt bij KPN en ze geven aan dat het weken kan duren voor ik gebeld word. Maar hebben mensen hier een idee wat er eigenlijk aan de hand is?
Grt!
Welke klachten ervaar je op het toestel? Totaal geen netwerk meer of enkel nog Edge?
@krakendmodem , geen data iig en dan na een tijd weer wel, krijg ik een rits notificaties binnen.. soms merk ik het niet, dan toevallig wel. Als ik het live meemaak doe ik meestal mobile data uit/aan en dan doet hij het weer. Merk enkel dat het wel vaak gebeurt op een dag.
FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum
Op een 13 Pro Max heb ik trouwens ook sinds ongeveer dit probleem begon veel vaker last van ineens op EDGE terugvallen voor data en voor bellen, gebeurde vroeger nagenoeg nooit. Gebeurt nu wel 1x per week ofzo, hoewel hij zelf vrij vlot terugswitcht (behalve tijdens bellen). Ook in gebieden waar geen band N78 is uitgerold, wel N1. Ben toch wel heel benieuwd wat dit nou veroorzaakt...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Nee voor de iPhone 12 is dit niet verholpen heb nog volop problemen 🙄krakendmodem schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:47:
[...]
99 van de 100 klachten zijn iPhone toestellen die sinds april/mei problemen hebben. Voor de iPhone 12 is dit (puur toeval?) inmiddels verholpen na een software-update, maar de iPhone 11 en enkele verdwaalde Android toestellen hebben er nog steeds last van, al zijn die Androids echt in de minderheid.
Welke klachten ervaar je op het toestel? Totaal geen netwerk meer of enkel nog Edge?
Welke iOS versie draai je nu?Roos79 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:32:
[...]
Nee voor de iPhone 12 is dit niet verholpen heb nog volop problemen 🙄
Zou niet uit moeten maken. De 17.6.1 update die beweerde het te fixen doet niets. Op die dag van de update hebben ze bij kpn iets netwerktechnisch gewijzigd wat het voor de 12 series oploste zie mijn post een paar dagen geleden
Het is was bij mij precies na de update dat de problemen waren verholpen. Ik update nooit direct maar wacht een paar dagen na de uitrol, dus kon het goed peilen, pas na installeren van de iOS update ging het hier goed.SpoekGTi schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:27:
[...]
Zou niet uit moeten maken. De 17.6.1 drinkplaatsen beweerde het te fixen doet niets. Op die dag van de update hebben ze bij kpn iets netwerktechnisch gewijzigd wat het voor de 12 series oploste zie mijn post een paar dagen geleden
Maar aangezien Apple en KPN allebei niks delen en er ook niks in de releasenotes te vinden is, is het inderdaad gissen.
Het blijft jammer dat er na maandenlang gemodder nog niks duidelijk is voor andere gebruikers.
Reken maar dat andere providers als Vodafone en Odido het nu wel uit hun hoofd halen om netwerkaanpassingen door te voeren, want na de switch van B1 naar N1 ging het mis.
Inmiddels heeft RTL een tweede artikel op hun site gepubliceerd over het iPhone 11 probleem dat al 4 maanden aan de gang is:
https://www.rtl.nl/nieuws...werk-providers-geld-terug
Edit: net ook op TV (RTL nieuws)
https://www.rtl.nl/nieuws...werk-providers-geld-terug
Edit: net ook op TV (RTL nieuws)
[ Voor 7% gewijzigd door MattXIII op 22-09-2024 19:55 ]
De nieuwste iOS 18 en nee de update hielp hier destijds niet.
En nog steeds dus niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Roos79 op 23-09-2024 14:23 ]
Zijn de problemen bij de Iphone 12 Pro volledig weg met iOS 17.7 of 18?
Bij mijn iPhone 12 Pro waren de problemen opgelost vanaf iOS 17.6.1Jcrs7 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:00:
Zijn de problemen bij de Iphone 12 Pro volledig weg met iOS 17.7 of 18?
Zien de mensen met Iphone 11 verbindings problemen ook dat de batterij ineens een heel stuk sneller leeg gaat?
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Hier sinds medio vorige week een het inmiddels beruchte "iPhone probleem", en dat met een Samsung Galaxy A25..
Continu wegvallende verbinding en als er een verbinding is, dan zit ie op Edge ipv 4G/5G.
Continu wegvallende verbinding en als er een verbinding is, dan zit ie op Edge ipv 4G/5G.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Yep, zeker als hij overschakelt naar EDGE en wanneer apps proberen een data verbinding op te zetten. Dat ding wordt warm!Mimiix schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:30:
Zien de mensen met Iphone 11 verbindings problemen ook dat de batterij ineens een heel stuk sneller leeg gaat?
Ja herkenbaar inderdaad. Ik haal het einde van de dag soms niet eens met de accu. Heb de accu al vervangen, maar komt inderdaad door het ‘edge’ probleem. Zeker in de auto waar hij steeds van mast naar mast springt en ondertussen probeert om data binnen te halen vliegt het accupercentage omlaag.
Hallo vraag hier m.b.t. Iphone 11. Via de familie hebben wij een Iphone 11 64g in goede staat mogen ontvangen voor gebruik. Alleen hoor ik zoveel verhalen dat we twijfelen of we uberhaupt de telefoon in gebruik moeten nemen (provider is Simyo).
Is het een probleem voor alle Iphones of is het m.b.t. een bepaalde serie (wat ik zou kunnen checken)?
Ik weet het, moeilijke vraag maar ik wil iemand niet blij maken met een telefoon die niet werkt
Is het een probleem voor alle Iphones of is het m.b.t. een bepaalde serie (wat ik zou kunnen checken)?
Ik weet het, moeilijke vraag maar ik wil iemand niet blij maken met een telefoon die niet werkt
Gewoon gebruiken. Remedie is even vliegtuigmodus aan en uit zetten.Maduth schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:42:
Hallo vraag hier m.b.t. Iphone 11. Via de familie hebben wij een Iphone 11 64g in goede staat mogen ontvangen voor gebruik. Alleen hoor ik zoveel verhalen dat we twijfelen of we uberhaupt de telefoon in gebruik moeten nemen (provider is Simyo).
En het probleem komt vaak voor als je van mast wisselt meer niet
Al vanaf mei slecht of geen mobiel bereik icm een iPhone 11. Ticket aangemaakt, toestel opgestuurd en nu krijgen we bericht terug dat er "geen defect geconstateerd" is.
Volgens de begeleidende mail wordt het toestel teruggestuurd. Ik heb er geen vertrouwen in dat het probleem nu opgelost is. Of is dit KPNs voor: "we hebben geen defect aan het toestel kunnen vinden, dus om je probleem op te lossen krijg je een vervangend toestel"?
Edit: inderdaad het laatste. KPN medewerkster geeft aan dat de mail inderdaad verwarrend is, maar dat er ook een nieuw IMEI-nummer in het reparatierapport staat. Dat is dus het IMEI-nummer van een iPhone 13.
Volgens de begeleidende mail wordt het toestel teruggestuurd. Ik heb er geen vertrouwen in dat het probleem nu opgelost is. Of is dit KPNs voor: "we hebben geen defect aan het toestel kunnen vinden, dus om je probleem op te lossen krijg je een vervangend toestel"?
Edit: inderdaad het laatste. KPN medewerkster geeft aan dat de mail inderdaad verwarrend is, maar dat er ook een nieuw IMEI-nummer in het reparatierapport staat. Dat is dus het IMEI-nummer van een iPhone 13.
[ Voor 19% gewijzigd door Joris748 op 01-10-2024 13:05 ]
Dus eerst opsturen en na controle een nieuwe krijgen? Hoeveel tijd zit daar tussen en hoe ben je in die periode dan bereikbaar?
Zal ongeveer 1,5 week overheen zijn gegaan. Om bereikbaar te zijn, zul je zelf een oplossing moeten zoeken. Bij ons in de vorm van een oude iPhone 8. Niet optimaal, maar wel bereikbaar.JME schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:16:
Dus eerst opsturen en na controle een nieuwe krijgen? Hoeveel tijd zit daar tussen en hoe ben je in die periode dan bereikbaar?
Maar onder de streep een mooie gratis upgrade:
- iPhone 11 naar iPhone 13
- 64 GB naar minimaal 128 GB
Een aantal van jullie hebben ze misschien al gezien, maar KPN is met een nieuw type antenne begonnen om massive mimo 3500MHz breder uit te rollen. Zie hier: https://antennekaart.nl/b...it-met-nieuw-type-antenne
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Dank voor al je moeite en verduidelijking mbt de nieuwe antennes van KPN. Nu vraag ik me echter af kunnen ze effectief met de AAU5658m maar 50Mhz gebruiken? Daar deze tot de 3750Mhz gaat? Is dat niet te merken in de prestaties van de desbetreffende antenne? Edit mijn fout, de licentie loopt van de 3650 tot de 3750 dus het moet geen enkel probleem zijn.jk-5 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:19:
Een aantal van jullie hebben ze misschien al gezien, maar KPN is met een nieuw type antenne begonnen om massive mimo 3500MHz breder uit te rollen. Zie hier: https://antennekaart.nl/b...it-met-nieuw-type-antenne
Zijn er overigens weer lijsten beschikbaar wanneer welke site wordt omgebouwd? Ik ben wel benieuwd hiernaar.
[ Voor 14% gewijzigd door netblade op 02-10-2024 17:37 ]
Dat is geen probleem. De geveilde band in NL gaat van 3450 t/m 3750. Het KPN blok is 3650 t/m 3750. Dus ze kunnen die volle 100MHz gewoon inzetten. De twee blokken van 50MHz die deze antenne niet ondersteunt zijn de private blokken die worden toegekend aan private 5G netwerken bij bedrijven of evenementen.netblade schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:35:
[...]
Dank voor al je moeite en verduidelijking mbt de nieuwe antennes van KPN. Nu vraag ik me echter af kunnen ze effectief met de AAU5658m maar 50Mhz gebruiken? Daar deze tot de 3750Mhz gaat? Is dat niet te merken in de prestaties van de desbetreffende antenne?
Zie ook de bandindeling op https://antennekaart.nl/page/frequencies
Edit: Je had hem al gezien
:fill(white):strip_exif()/f/image/DPjQCTpdc9ijT3ncU5NF6SUW.png?f=user_large)
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Dat de iPhone 11 warm wordt tijdens deze verbindingsfouten is mij ook bekend. De telefoon is om die reden ook een paar keer uitgevallen met een temperatuurbeveiligingsfoutmelding. Nogal onhandig als je de telefoon op dat moment als navigatie probeert te gebruiken. KPN moet eens goed nadenken wat er gebeurd als een telefoon door hun idioterie een keer niet in temperatuurbeveiliging schiet, terwijl dit wel noodzakelijk is.xppn schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:29:
[...]
Yep, zeker als hij overschakelt naar EDGE en wanneer apps proberen een data verbinding op te zetten. Dat ding wordt warm!
Ik heb deze klachten over terugvallen naar EDGE zonder internet en 4G die soms werkt 16 augustus nogmaals aan KPN gemeld. Toen zou het 21 werkdagen duren. Dat werd later opgerekt tot ruim 30 werkdagen. Vandaag kreeg ik een sms dat er over 10 werkdagen een sms komt met meer informatie. Dit voor een kwestie die KPN sinds mei volledig bekend mee is.
Na een aantal berichten in dit topic dat mensen met een Xiaomi 13t Pro, iPhone 13 of 14 ook sporadisch klachten hebben, belemmert mij dit probleem zelf op te lossen. Heb nu al een aantal keer gebeld welke hardware gegarandeerd volledig werkt met KPN. Deze vraag durven ze niet meer te behandelen. Hierdoor is zelfs geld gooien naar het probleem geen constructieve methode meer.
Vorige username en mijn email is <username>@gmail.com.
Gelden deze problemen ook voor de partners van KPN die het KPN-netwerk gebruiken? Zoals Simyo, Youfone e.d.sanderhak schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:26:
[...]
Dat de iPhone 11 warm wordt tijdens deze verbindingsfouten is mij ook bekend. De telefoon is om die reden ook een paar keer uitgevallen met een temperatuurbeveiligingsfoutmelding. Nogal onhandig als je de telefoon op dat moment als navigatie probeert te gebruiken. KPN moet eens goed nadenken wat er gebeurd als een telefoon door hun idioterie een keer niet in temperatuurbeveiliging schiet, terwijl dit wel noodzakelijk is.
Ik heb deze klachten over terugvallen naar EDGE zonder internet en 4G die soms werkt 16 augustus nogmaals aan KPN gemeld. Toen zou het 21 werkdagen duren. Dat werd later opgerekt tot ruim 30 werkdagen. Vandaag kreeg ik een sms dat er over 10 werkdagen een sms komt met meer informatie. Dit voor een kwestie die KPN sinds mei volledig bekend mee is.
Na een aantal berichten in dit topic dat mensen met een Xiaomi 13t Pro, iPhone 13 of 14 ook sporadisch klachten hebben, belemmert mij dit probleem zelf op te lossen. Heb nu al een aantal keer gebeld welke hardware gegarandeerd volledig werkt met KPN. Deze vraag durven ze niet meer te behandelen. Hierdoor is zelfs geld gooien naar het probleem geen constructieve methode meer.
Het is weer bijna September 2025 :)
Yes.Jaymone schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:17:
[...]
Gelden deze problemen ook voor de partners van KPN die het KPN-netwerk gebruiken? Zoals Simyo, Youfone e.d.
sanderhak schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:26:
[...]
Ik heb een Xiaomi 13t Pro en nu je dit idd beschrijft lijkt het op dezelfde problemen.
maar het lijkt wel op bepaalde locaties te zijn/masten.
Wat is nu het actuele beeld: hangt het 4G probleem samen met de iOS versie (vanaf 17.5.1) of met de netwerkupdate van KPN die toevallig rond hetzelfde moment is doorgevoerd? Mijn iPhone SE 2020 zit op 18.0, is buitenshuis onbruikbaar en KPN reageert niet meer. Vrouw en dochter hebben hetzelfde toestel maar zitten nog op 17.5 en hebben op dit moment geen problemen. Als zij nu zouden updaten, lopen ze dan een reëel risico of gaat dat goed als ze op 17.5 geen problemen ervaren?
Vandaag tijdens mijn werkdag is mijn nieuwe Vodafone abonnement ingegaan. Mijn iPhone 11 was buitenshuis met kpn onbruikbaar. Helaas lijkt Vodafone geen verbetering te zijn! De rit naar huis was voortdurend op edge. Even naar flightmode en terug en hij stond weer een paar minuten op 4G.
Ik hoorde vooraf al wat vage berichten dat Vodafone dit probleem ook zou hebben, maar dat lijkt vandaag toch wel bevestigd te worden. Komende dagen even afwachten, maar ik vrees….
Ik hoorde vooraf al wat vage berichten dat Vodafone dit probleem ook zou hebben, maar dat lijkt vandaag toch wel bevestigd te worden. Komende dagen even afwachten, maar ik vrees….
Eigenlijk is het andersom, de iPhone heeft hier (het meeste) last van, het is eerder Apple gerelateerd dan de providers. Apple heeft er een handje van om bepaalde zaken anders toe te passen dan andere fabrikanten.master1104 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:37:
Vandaag tijdens mijn werkdag is mijn nieuwe Vodafone abonnement ingegaan. Mijn iPhone 11 was buitenshuis met kpn onbruikbaar. Helaas lijkt Vodafone geen verbetering te zijn! De rit naar huis was voortdurend op edge. Even naar flightmode en terug en hij stond weer een paar minuten op 4G.
De apparatuur en instellingen die de providers gebruiken zijn allemaal volgens de gebruikte standaarden.
Waaruit blijkt dat? Apple dient zich ook gewoon aan standaarden te houden natuurlijk. Dit is puur speculeren.The Wizard schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:31:
[...]
Apple heeft er een handje van om bepaalde zaken anders toe te passen dan andere fabrikanten.
Zou zomaar kunnen dat dit een issue is met Intel modems. Die worden niet meer gemaakt en hebben wellicht problematische eigenschappen, bijv. nemen aan dat 5G die ze "zien" eigenlijk 4G is en lopen daarop vast? Dus het hoeft niet te maken te hebben met het niet volgen van standaarden.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie