Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 21:50
En waarom horen we hier dan niet veel meer over in bijvoorbeeld andere landen? Wat ik voorzichtig durf op te maken uit de beschikbare informatie in de afgelopen maanden, lijkt het een combinatie van een specifieke technische glitch in het modem van sommige iPhone 11’s, die zich enkel manifesteert door bepaalde commerciële keuzes die mobiele operators (in Nederland) op netwerktechnisch gebied maken.

Er zijn namelijk wel een hoop meer iPhone 11 telefoons in omloop dan alleen in Nederland en waar je niet of niet veel over op internet leest. Het lijkt ook dat het probleem zich niet bij elke iPhone 11 voordoet, althans niet bij Vodafone NL, bij KPN lijkt het meer te spelen. De iPhone 11 Pro lijkt zelfs volledig niet aan dit probleem onderhevig te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door AlesT op 05-10-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:31
AlesT schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:26:
En waarom horen we hier dan niet veel meer over in bijvoorbeeld andere landen?
Ik heb geen idee of het in andere landen speelt, ik houd die Tweakers/consumenten sits niet in de gaten, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:45
Naafkap schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:40:
[...]

Waaruit blijkt dat? Apple dient zich ook gewoon aan standaarden te houden natuurlijk. Dit is puur speculeren.
Omdat hetzelfde probleem bij meerdere providers speelt met dezelfde telefoons.
Lees bijvoorbeeld aantal berichten terug van iemand met iPhone 11 die naar Vodafone ging en daar hetzelfde probleem weer had. En elders op dit forum zijn dezelfde klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 10:55
Hoe kan het dan dat het forum van KPN bomvol staat met berichten over dit probleem, terwijl het op fora van Vodafone en Odido stil is? Mijn iPhone 11 had overigens in juli dezelfde 4g-problemen met een simkaart van Ben. Daarom ging ik ervan uit dat het aan Apple lag. Sinds vorige week zaterdag heb ik echter weer een probleemloze 4g-verbinding met Youfone op mijn iPhone 11. Vanwege een lage snelheid (altijd tussen de 10 en 20 Mbit) en vrijwel continu alle streepjes bereik (wat voor eind mei niet zo was op dezelfde locaties) vermoed ik dat mijn simkaart op een lage frequentie is gezet, waar iPhone 11 blijkbaar geen moeite mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
domi10 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:26:
Hoe kan het dan dat het forum van KPN bomvol staat met berichten over dit probleem, terwijl het op fora van Vodafone en Odido stil is? Mijn iPhone 11 had overigens in juli dezelfde 4g-problemen met een simkaart van Ben. Daarom ging ik ervan uit dat het aan Apple lag. Sinds vorige week zaterdag heb ik echter weer een probleemloze 4g-verbinding met Youfone op mijn iPhone 11. Vanwege een lage snelheid (altijd tussen de 10 en 20 Mbit) en vrijwel continu alle streepjes bereik (wat voor eind mei niet zo was op dezelfde locaties) vermoed ik dat mijn simkaart op een lage frequentie is gezet, waar iPhone 11 blijkbaar geen moeite mee heeft?
Goede vraag, maar antwoord is pure speculatie. Van klanten met problemen hebben ingang bij bepaalde journalisten die het oppakken waarna het blijft rondzingen op fora, tot kwaliteit van antwoorden bij de klantenservice, of type/demografie van gros van de klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
domi10 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:26:
Een provider kan je simkaart niet op een specifieke frequentie vast zetten, dit wordt allemaal dynamisch geregeld door de mast en de telefoon. De telefoon geeft aan welke frequenties bruikbaar zijn en de mast bepaald wat je toegewezen wordt. De mast kan niet zien welke telefoon verbonden is (uiteraard achteraf wel met het IMEI nr, maar dat wordt niet realtime gedaan, daar is geen rekencapaciteit voor en zorgt uiteraard ook voor een vertraging).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Naafkap schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:40:
[...]

Waaruit blijkt dat? Apple dient zich ook gewoon aan standaarden te houden natuurlijk. Dit is puur speculeren.
Jij speculeert ook dat het aan KPN ligt, maar waarom hebben dan alleen specifieke Apple modellen er last van? Die Intel modems zijn niet de beste. Daarnaast moet Apple de drivers hiervan up-to-date houden, kan best zijn dat er (ooit) een fout in geslopen is in de loop der jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:14:
[...]

Een provider kan je simkaart niet op een specifieke frequentie vast zetten, dit wordt allemaal dynamisch geregeld door de mast en de telefoon. De telefoon geeft aan welke frequenties bruikbaar zijn en de mast bepaald wat je toegewezen wordt. De mast kan niet zien welke telefoon verbonden is (uiteraard achteraf wel met het IMEI nr, maar dat wordt niet realtime gedaan, daar is geen rekencapaciteit voor en zorgt uiteraard ook voor een vertraging).
Zviw zijn er wel connectieprofielen mogelijk, anekdotisch is dit ook te zien aan dat bijv. Simpel en Odido-gebruikers op andere frequenties blijven hangen bij laag dataverbruik. Misschien dat hier iemand meer specifics over weet? Lijkt mij dat dit mogelijk is zowel op basis van IMEI als IMSI.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec_active
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-10-2024
Tegenwoordig is er nog een mobiel netwerk aanwezig…
Ik ben benieuwd van welke provider het is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvAOYfy_TXS28Acjj4bu6sfMa6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpyY2HN5MNsG2sharx6Avz9c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:52
Tec_active schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:26:
Ik ben benieuwd van welke provider het is.[Afbeelding]
Waar is dit? Lijkt een test netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec_active
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-10-2024
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:28:
[...]

Waar is dit? Lijkt een test netwerk.
Regio Sliedrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 14:43
Hier in regio Zwolle zie ik dit netwerk niet. Alleen de standaard 3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:51
Als ik de MMC/MNC bekijk is het van Mixe Communication Solutions B.V.

https://www.mcs-nl.com/

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenjoeri op 08-10-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07
Nnoitra schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:54:
Hier sinds medio vorige week een het inmiddels beruchte "iPhone probleem", en dat met een Samsung Galaxy A25..
Continu wegvallende verbinding en als er een verbinding is, dan zit ie op Edge ipv 4G/5G.
Update - sinds een nieuwe systeemupdate op 4 oktober werkt alles weer naar behoren.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13
Ik zie dat de afgelopen tijd in de KPN app de gebruikte MB's op 0 blijft (KPN Unlimited) steken? Kreeg ook geen sms meer als de dagelijkse limiet overschreden werd.

Dit lijkt samen te hangen dat ik van 10GB naar 20GB per dag ging begin oktober (nog oud unlimited abonnement voordat KPN die opsplitste in verschillende snelheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:16
zx9r_mario schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:27:
Ik zie dat de afgelopen tijd in de KPN app de gebruikte MB's op 0 blijft (KPN Unlimited) steken? Kreeg ook geen sms meer als de dagelijkse limiet overschreden werd.

Dit lijkt samen te hangen dat ik van 10GB naar 20GB per dag ging begin oktober (nog oud unlimited abonnement voordat KPN die opsplitste in verschillende snelheden).
Hier loopt de teller gewoon op...

Of ik na 20Gb ook daadwerkelijk wordt afgeknepen weet ik niet; Ik kreeg 10Gb al nooit op. Dan zal ik eens wat moeten downloaden via 5G om te kijken of ik eruit word gegooid.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:23

JME

zeg maar Jamie

Nog steeds een iPhone SE 2020, inmiddels iOS 18.0.1 erop. Bellen gaat de laatste week beter, de verbinding valt minder vaak weg en beide partijen blijven langer verstaanbaar. Data is wel nog steeds een drama, maar wat een verademing om in ieder geval weer redelijk normaal te kunnen bellen!! Geen idee wat er is veranderd en wanneer het dataprobleem ook wordt opgelost (KPN reageert nog stééds niet :( ) maar het is alvast iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 16:28

netblade

Sunrise

Heeft iemand dit probleem eerder gehad?

Ik heb een watch 4 lte van Samsung en perodiek zet ik mn multisim eens aan of uit. Normaal gaat dit probleemloos echter gaat het nu helemaal mis.

Ik heb via de watchapp het abonnement geactiveerd en dat ging prima echter na het ophalen van de esim door mn horloge krijg ik te zien dat de servicestatus : service verlopen is. En de multisim is niet op te zeggen via de app. Esim op mn watch geeft ook enkel noodoproepen aan.

KPN helpdesk kon me helaas niet verder helpen en heeft een ticket aangemaakt maar wie weet is er iemand hier met een idee of gouden tip om zelfstandig dit probleem te verhelpen.

Ik vermoed dat ik steeds een vervallen esim op mn watch gepushed krijg en dat ik daardoor ook niet deze op kan zeggen.

Edit ; opgezegd via Klantenservice, opnieuw aangevraagd zelfde euvel.
Sim blijft aangeven service verlopen, KS zegt dat ik 24 uur moet wachten maar dan zou ik eerder verwachten dat er bij servicestatus wacht op activatie oid staat. Waarschijnlijk moet ik morgen weer bellen wordt er een ticket aangemaakt waar ik maar op moet wachten. Is hier niet een handige KPN'er beschikbaar die even zonder de bureaucratische molen kan kijken wat er mis gaat?

Ik krijg gewoon continue een verlopen esim gepushed maar hoe krijg je dat bij KPN intern duidelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door netblade op 16-10-2024 11:37 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Aangezien het nergens vermeld staat bij KPN en de medewerker foute info gaf. Wil ik graag de volgende ervaring delen.

Afgelopen weekend naar KPN overgestapt. Vriendin behoefte aan onbeperkt. Unlimited50 (Maximaal 50 Mbit/s snelheid, MB's delen tot 40GB). Ik onbeperkt bellen (0 GB, erf de delende MB's van de vriendin).

Het delen duurde 2 dagen voor het inging. Echter wat je niet erft is de snelheid :).

Vriendin haalt 50 MB/s (zoals ook aangegeven prima snelheid voor te surfen, destijds met wifi al getest)
Ik 293 MB/s.

Kortom ik dacht dus ook de snelheid van 50 MB/s te krijgen / erven (ook nagevraagd bij KPN). Omdat het MB's worden gedeeld vanuit een Unlimited50 pakket. Maar je krijgt dus sneller.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:19

R2L

RobbyTown schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:31:
Aangezien het nergens vermeld staat bij KPN en de medewerker foute info gaf. Wil ik graag de volgende ervaring delen.

Afgelopen weekend naar KPN overgestapt. Vriendin behoefte aan onbeperkt. Unlimited50 (Maximaal 50 Mbit/s snelheid, MB's delen tot 40GB). Ik onbeperkt bellen (0 GB, erf de delende MB's van de vriendin).

Het delen duurde 2 dagen voor het inging. Echter wat je niet erft is de snelheid :).

Vriendin haalt 50 MB/s (zoals ook aangegeven prima snelheid voor te surfen, destijds met wifi al getest)
Ik 293 MB/s.

Kortom ik dacht dus ook de snelheid van 50 MB/s te krijgen / erven (ook nagevraagd bij KPN). Omdat het MB's worden gedeeld vanuit een Unlimited50 pakket. Maar je krijgt dus sneller.
Hier ook zeer recent (week geleden) overgestapt. Bij het activeren van Combivoordeel (we hebben ook glasvezel genomen) stond inderdaad dat het 2 dagen zou duren voordat dit verwerkt zou zijn, echter kon ik wel direct data met mijn vrouw delen.

Of zij een hogere snelheid heeft dan ik (Unlimited300) dat heb ik nog niet kunnen testen omdat we die snelheid hier door mindere dekking sowieso niet kunnen halen (download 64.7 en upload 6.68 Mbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:24
Truus01 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:35:
[...]

Ik heb ook nog even contact opgenomen met een adviseur van KPN.
Ze vond het kaartje ook wat verwarrend, maar inderdaad, lichtgroen is het beste.
Waarschijnlijk kan ik het abonnement 124 dagen van tevoren aanvragen, om het dan 1 november in te laten gaan. (Het schijnt dat je 124 dagen van tevoren ook een verlengaanbod krijgt en dat is dan het tijdstip dat je dus ook een overstap in gang kunt zetten.*)
* Overigens, ik bedenk me nu, het is helemaal geen overstap. Want het een is DSL internet en het ander is 4/5G data en ik denk niet dat dat gezien wordt als overstap. Ik zal zelf het een op moeten zeggen en het ander aan moeten melden. Maar dan is me dus eigenlijk nog niet helemaal duidelijk per wanneer ik KPN aan kan vragen om het 1-11 in te laten gaan.
Wel is me verzekerd dat de prijs voorlopig nog wel hetzelfde blijft.
En geen geheime link, geen mogelijkheid om een 0970-nr aan te vragen (inderdaad alleen zakelijk), maar wel de tip dat als ik toch niet bel/sms, dat ik dan niet voor onbeperkt bellen/smsen moet kiezen maar 150min, dat scheelt ook weer een Euro in de maand.
Ik heb sinds vandaag ook KPN. SuperUnlimited en dus bedoeld als vervanger van mijn Youfone internet.
Toch maar bewust iets eerder besteld dan het einde van mijn Youfone contract, wat ik wel al per 31-10/1-11 heb opgezegd. Op deze manier kan ik KPN eerst nog even uitproberen en kan ik desnoods gebruik maken van de 14 dagen om KPN alsnog op te zeggen (moet ik dan wel op zoek naar een vervanging van Youfone, mocht dat gebeuren).

Vooralsnog ben ik tevreden en doet het wat het moet doen.
Wel valt me de snelheid tegen.* Met mijn Youfone 100 abo zit ik ook daadwerkelijk rond de 100Mbit/s met een speedtest.
Maar via KPN zit ik gemiddeld op 51, met af en toe een uitschieter tot in de 80Mbit/s. Mijn mifi-router zou max 150Mbit/s kunnen doen, dus zou ik toch meer verwachten, want volgens KPN zou ik met dit abo op 600Mbit/s moeten zitten (wat dan mijn mifi zal knijpen tot die 150, lijkt me).

Heeft iemand daar ervaring mee? Is de snelheid altijd zoveel lager?

Ik woon in de buurt van de grens en ga volgende week over de grens testen, of en hoe eea werkt in het buitenland. (Ik moet toch tanken...)

*Mede vanwege die tegenvallende snelheid ben ik wat gaan klooien in de instellingen van de mifi. De exacte volgorde van mijn geklooi weet ik niet meer, dus ik weet ook niet heel zeker wat de oorzaak was, maar plots werkte het op mijn telefoon niet meer. Ik kreeg de melding bij de wifi-punten 'TP-Linkxxx, Geen internet beschikbaar.' En ik maakte wel nog (via de app) verbinding met de mifi, maar ik had geen wifi/internet meer.
Dus weer wat meer in de instellingen gerommeld en juist teruggezet en zo.
Uiteindelijk heb ik het (weer) werkend gekregen doordat ik de APN-instellingen heb gewijzigd. Ik had daar al in lopen rommelen, een nieuwe gemaakt met instellingen voor KPN die ik op internet had gevonden (oa https://www.kpn.com/servi...-instellen/p5_d27222_t145) en overgenomen (want in de standaard KPN kon ik niet kijken en wijzigen).
En nadat ik daar de instelling APN-protocol: IPv4/IPv6 heb gewijzigd in IPv4, werkte het weer.
Nu is mijn redenatie dus dat dat het probleem is geweest en dat de KPN standaard dit ook op IPv4/IPv6 heeft staan en daardoor niet werkt (mijn mifi was volgens mij opgestart op een eerdere handmatig aangemaakte en toen ik die wijzigde in de KPN standaard ging het denk ik mis).

En toen ik dit geregeld had, dacht ik ineens... Zou dit ook het probleem bij die iPhones zijn? Ik heb dan wel geen iPhone, maar misschien dat mijn telefoon (of juist mifi-router (al werkte de laptop wel gewoon)) niet met APN-protocol: IPv4/IPv6 overweg kan en die iPhones misschien ook niet.
Dus @JME, @master1104 en de anderen, misschien is dit een mogelijke oplossing.

(En aan mensen die er meer verstand van hebben, ik ben best geïnteresseerd in hoe dit precies werkt. Hoe en waarom het APN-protocol: IPv4/IPv6 een probleem zou kunnen zijn en of dat dus inderdaad echt de oorzaak is.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Zo een mifi router zit vaak maar op één enkele LTE band. Je kan dan dus theoretisch 150Mbit halen, maar omdat je die band deelt met anderen haal je dat meestal niet.

Bij KPN heb je alleen maar die theoretische 150Mbit op Band 3. Als je op B20 terug valt is je maximale snelheid de helft.

Je kan in een goede 5G router investeren zodat je meerdere LTE carriers kan koppelen en wellicht ook 5G erbij kan pakken, maar die zijn niet goedkoop en dan zit je al gauw aan een 250 euro te denken.

Overigens is het gebruik van Superunlimited in een router/mifi in strijd met de Algemene Voorwaarden, hoewel ik het op de camping ook wel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Bedankt voor de uitleg!
Jassy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:33:
Overigens is het gebruik van Superunlimited in een router/mifi in strijd met de Algemene Voorwaarden, hoewel ik het op de camping ook wel doe.
Waar staat dat?
Ik heb het van tevoren gevraagd (zelfs gevraagd of ik zo'n ander nummer kon krijgen), ik heb het nergens op de website zien staan en ik vind het ook niet terug in de AV (of ik lees er overheen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airweb
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-10 12:55
@Truus01 Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij zit youfone op het kpn netwerk. En heeft kpn youfone pas geleden overgenomen. Vreemd dat je snelheid dan lager is via een kpn abonnement?

Wat ik weet van apn-protocol.

Met een iPhone kun je dit niet aanpassen. De iPhone is goed dichtgetimmerd... Bij kpn krijgt je iPhone met apn internet standaard een IPv6 adres. Om een IPv4 adres te krijgen in plaats van een IPv6 adres zou je apn portalmmm.nl kunnen proberen. Apn portalmmm.nl gebruikt alleen IPv4.

Met een Android toestel is het wel mogelijk. Met apn-protocol IPv4v6 voor apn internet krijgt je toestel bij kpn een IPv6 adres. Wanneer apn-protocol op IPv6 staat met apn internet krijgt je toestel ook een IPv6 adres. Als apn-protocol op IPv4 staat krijgt je toestel een IPv4 adres.

[ Voor 4% gewijzigd door airweb op 20-10-2024 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Truus01 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:55:
Bedankt voor de uitleg!

[...]

Waar staat dat?
Ik heb het van tevoren gevraagd (zelfs gevraagd of ik zo'n ander nummer kon krijgen), ik heb het nergens op de website zien staan en ik vind het ook niet terug in de AV (of ik lees er overheen).
Artikel 4.1 van de AV staat een passage. KPN biedt inderdaad geen unlimited datasim aan. Is Odido klik en klaar geen optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
airweb schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:11:
@Truus01 Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij zit youfone op het kpn netwerk. En heeft kpn youfone pas geleden overgenomen. Vreemd dat je snelheid dan lager is via een kpn abonnement?

Wat ik weet van apn-protocol.

Met een iPhone kun je dit niet aanpassen. De iPhone is goed dichtgetimmerd... Bij kpn krijgt je iPhone met apn internet standaard een IPv6 adres. Om een IPv4 adres te krijgen in plaats van een IPv6 adres zou je apn portalmmm.nl kunnen proberen. Apn portalmmm.nl gebruikt alleen IPv4.

Met een Android toestel is het wel mogelijk. Met apn-protocol IPv4v6 voor apn internet krijgt je toestel bij kpn een IPv6 adres. Wanneer apn-protocol op IPv6 staat met apn internet krijgt je toestel ook een IPv6 adres. Als apn-protocol op IPv4 staat krijgt je toestel een IPv4 adres.
Kleine correctie, op een iPhone kan je de APN wel veranderen (zojuist nog gedaan) maar dat is dan, denk ik, alleen de naam veranderen met de bijbehorende instellingen. Veel dieper dan dat gaat niet, wellicht op Android kan je daar dieper op in gaan (geen ervaring mee en ben een leek op dit onderwerp dus kan het fout hebben, corrigeer me als dat zo is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• airweb
@KorteGebruiker

Je kunt inderdaad bij een iPhone de apn aanpassen. Alleen niet de apn-protocol. Ik heb ook geschreven: Wat ik weet van apn-protocol. Staat er boven. 🙂

Ik probeer ook uit te leggen dat je apn internet kunt veranderen in apn portalmmm.nl. Op deze manier kun je een IPv4 adres krijgen in plaats van een IPv6 adres.

[ Voor 30% gewijzigd door airweb op 21-10-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bedankt voor de uitleg!

[...]

Waar staat dat?
Volgens mij staat dit onder de algemene voorwaarde paragraaf 4.1 (https://www.kpn.com/algem...prive/mobiel-abonnement):
4.1 Wettelijke regels
Voor het gebruik van telefoonnummers gelden wettelijke
regels. Die regels staan in het nummerplan telefoonen
ISDN-diensten. In het plan staat bijvoorbeeld dat
06-nummers alleen voor mobiele telefonie gebruikt mogen
worden en niet voor geautomatiseerde toepassingen. Dat
zijn bijvoorbeeld slimme energiemeters, navigatiesystemen,
dongels voor internet op een laptop of tablet. U mag een
nummer niet gebruiken in strijd met de wettelijke regels.
Wilt u uw aansluiting toch voor zo’n toepassing gebruiken?
Dan kunnen we maatregelen nemen. Bijvoorbeeld uw
06-nummer omzetten naar een nummer dat wel geschikt
is voor zo’n toepassing, zoals een 097-nummer.

Wel raar als je er naar vraagt ze je dit niet melden of gelijk een 097-nummer geven (of heb je een 097-nummer?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 15:31

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Bedankt voor de uitleg!

[...]

Waar staat dat?
Het is niet echt niet toegestaan, andersom is het wel niet toegestaan, dus met datasim bellen.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
airweb schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:11:
Ik had (en heb, tot het einde van de maand) Youfone internet, dus niet mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Jassy schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:32:
Artikel 4.1 van de AV staat een passage. KPN biedt inderdaad geen unlimited datasim aan. Is Odido klik en klaar geen optie voor je?
Die van Odido kende ik nog niet.
Maar is helaas voor mij geen optie, want ik ben er juist op gekomen doordat ik het mee wil nemen naar het buitenland. Dat kan bij Odido Klik&Klaar helaas niet: "Nee, je kan Klik&Klaar Internet niet buiten Nederland gebruiken. Het werkt thuis, op een binnenlandse camping of waar dan ook in Nederland."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Gismo1979 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:58:
Wel raar als je er naar vraagt ze je dit niet melden of gelijk een 097-nummer geven (of heb je een 097-nummer?).
Dank je!
Ja, inderdaad, ik had dus bewust gevraagd of ik dan niet zo'n 097-nummer kon krijgen en dat kon niet. Alleen zakelijk zou dat mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airweb
@Truus01

Uit je bericht kon ik niet halen dat je vast internet met mobiel internet aan het vergelijken bent. Youfone heeft ook mobiel internet vandaar. 🙂 Ik vind dat je qua presentaties vast en mobiel internet niet kunt vergelijken. Met mobiel heb je onderhande te maken met de capaciteit (drukte) en afstand tot de antennes (dekking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
airweb schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:54:
@Truus01

Uit je bericht kon ik niet halen dat je vast internet met mobiel internet aan het vergelijken bent. Youfone heeft ook mobiel internet vandaar. 🙂 Ik vind dat je qua presentaties vast en mobiel internet niet kunt vergelijken. Met mobiel heb je onderhande te maken met de capaciteit (drukte) en afstand tot de antennes (dekking).
Dat begrijp ik nu. Wist ik niet. Dus bedankt voor die info.
Ik heb wel de mast bijna naast het huis staan (op een flat een straat verder, hemelsbreed 81m).

Wat ik me wel afvraag, mijn mifi/router zou nu maximaal 150Mbit/s doen en ik krijg max. 80. Als ik dan een mifi die 300 (of 600) Mbit/s doet, is dat dan wel 150 (of 300??), of is 80 ook gewoon het maximum en zou ik dus alleen sneller internet hebben met een mifi die meerdere carriers kan koppelen, zoals @Jassy aangeeft. En 5G, dat heeft mijn mifi nu nog niet.

Zelf zat ik, op advies van @Roy Tollenaar al te denken aan deze: uitvoering: ZTE MU5001 5G MiFi
Kan deze meerdere carriers koppelen? Waar kan ik dat aan zien?

En als iemand nog ander advies heeft, graag.
(Maar misschien kan ik daar beter in een ander topic voor terecht of een eigen topic voor openen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:45
@Truus01 Als je op het forum van KPN kijkt mag je een geen 06 nummer in een mifi stoppen enkel een 097 nummer.
Voordat je verder gaat experimenteren zou ik dus goed uitzoeken hoe dat zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:52
Roos79 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:45:
@Truus01 Als je op het forum van KPN kijkt mag je een geen 06 nummer in een mifi stoppen enkel een 097 nummer.
Voordat je verder gaat experimenteren zou ik dus goed uitzoeken hoe dat zit.
Hier 2 Odido 06 nummers in mifi hotspots zitten doen ze niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 14:26
Roy Tollenaar schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:15:
[...]

Hier 2 Odido 06 nummers in mifi hotspots zitten doen ze niets mee.
Ik heb ook een KPN Duo Sim, zodat ik mijn unlimited abonnement ook in de iPad kan gebruiken, wel handig buitenshuis zo sporadisch. Werkt gewoon en verwacht geen problemen eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MattXIII
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-08 21:33
Voor de mensen die nog steeds last hebben van het iPhone 11/SE probleem. Radar gaat er toch meer tijd aan besteden:

https://radar.avrotros.nl...bij-kpn-of-partners-61003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Mijn issue met mn watch is opgelost, bleek in het systeem inderdaad dat telkens mijn oude multisim werd aangeboden.

Ander dingetje; Nieuwe update van KPN op antennekaart.nl helaas alleen maar 2g?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:47
netblade schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:26:
Mijn issue met mn watch is opgelost, bleek in het systeem inderdaad dat telkens mijn oude multisim werd aangeboden.

Ander dingetje; Nieuwe update van KPN op antennekaart.nl helaas alleen maar 2g?
Helaas ja. Als ze het doorhebben en vandaag of morgen de rest uploaden kan ik ze samenvoegen. Zou jammer zijn als we weer een maand moeten wachten

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

jk-5 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:10:
[...]

Helaas ja. Als ze het doorhebben en vandaag of morgen de rest uploaden kan ik ze samenvoegen. Zou jammer zijn als we weer een maand moeten wachten
Ik hoop het, gaat wel lekker zo met de uitrol, en daar Odido bijna klaar is met hun ombouw (grotendeels) vermoed ik dat het bij KPN wellicht weer wat harder kan gaan qua ombouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

JME schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:00:
Nog steeds een iPhone SE 2020, inmiddels iOS 18.0.1 erop. Bellen gaat de laatste week beter, de verbinding valt minder vaak weg en beide partijen blijven langer verstaanbaar. Data is wel nog steeds een drama, maar wat een verademing om in ieder geval weer redelijk normaal te kunnen bellen!! Geen idee wat er is veranderd en wanneer het dataprobleem ook wordt opgelost (KPN reageert nog stééds niet :( ) maar het is alvast iets.
Data doet het inmiddels ook weer bijna normaal. Ik moet nog enkele keren per week de vliegtuigstand aan en uit zetten, maar meestal heb ik gewoon bereik. Spotify op de snelweg, geen probleem. Bellen, idem. Als het zo blijft dan ben ik eigenlijk best tevreden. Dus KPN maar even gebeld om te vragen wat er is veranderd en waarom ze mij nog steeds niet hebben teruggebeld. En nu komt het gekke: volgens de vriendelijke dame aan de lijn *is er niets veranderd!* Ja, er worden proeven gedaan met kleine groepen klanten, maar die worden eerst gebeld en er zijn nog geen resultaten bekend. Toch lijkt mijn probleem opgelost. Nog gekker: mevrouw zag dat ik zou zijn gebeld op 14-10 maar dat “klant heeft aangegeven graag op een ander moment terug te worden gebeld”. Maar deze klant weet van niks en er zit ook geen contactmoment in mijn belhistorie op 14-10. En terugbellen? Hahahaha!! Toch weer jammer dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
netblade schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Ik hoop het, gaat wel lekker zo met de uitrol, en daar Odido bijna klaar is met hun ombouw (grotendeels) vermoed ik dat het bij KPN wellicht weer wat harder kan gaan qua ombouw.
Of gaan we aan de KPN kant ook nog weer een grote aankondiging zien? Met alle gevoeligheid rond Huawei als bedrijf sluit ik de kans niet uit dat ze wéér naar een andere vendor gaan, of misschien zelfs wel terug gaan naar Ericsson. Maar dit is puur uit mijn duim gezogen

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

jk-5 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:09:
[...]

Of gaan we aan de KPN kant ook nog weer een grote aankondiging zien? Met alle gevoeligheid rond Huawei als bedrijf sluit ik de kans niet uit dat ze wéér naar een andere vendor gaan, of misschien zelfs wel terug gaan naar Ericsson. Maar dit is puur uit mijn duim gezogen
Hmm dat zou ook zomaar kunnen, alhoewel het netwerk nu ook niet slecht te noemen is, het blijft een leuke tijd om te zien wat er allemaal op netwerktechnisch gebied gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
Ik merk al een hele maand dat ik heel slecht bereik heb met kpn.
Komt dat omdat mijn simkaart 12 jaar of iets langer ouder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:14
WhiteHwk schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:09:
Ik hoop dat je mobiel jonger is dan 12 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26
WhiteHwk schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:09:
Er kan wel eens wat wijzigen, wat verouderde simkaarten niet begrijpen. Volgens mij 'ziet' KPN dit en zullen ze preventief je simkaart vervangen of een mailing de deur uit doen dat je mogelijk last hebt van een wijziging en in dat geval een nieuwe sim aan moet vragen.

Via de KPN-app, of mijn KPN is het in elk geval heel eenvoudig en gratis om een vervangende sim te krijgen. Deze heb je meestal de volgende werkdag al in huis en na activering direct te gebruiken. Of je moet even langs een KPN-winkel.

Het kan in elk geval nooit kwaad om je simkaart eens te vervangen, of nog makkelijker: overstappen op een e-sim als je telefoon het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
stormfly schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

Ik hoop dat je mobiel jonger is dan 12 jaar?
Ja mijn S22 telefoon is maar 2 jaar oud. Maar collega's met kpn hebben op het werk volledig bereik. En mijn vader ook. En heb ik maar net 1 streepje .

Wat zijn de voordelen van E-sim?

[ Voor 5% gewijzigd door WhiteHwk op 29-10-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
WhiteHwk schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

Ja mijn S22 telefoon is maar 2 jaar oud. Maar collega's met kpn hebben op het werk volledig bereik. En mijn vader ook. En heb ik maar net 1 streepje .
Kijk daar is de ontbrekende info _/-\o_ helder dan zou ik eerst een nieuwe simkaart aanvragen met de procedure in de vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
stormfly schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Kijk daar is de ontbrekende info _/-\o_ helder dan zou ik eerst een nieuwe simkaart aanvragen met de procedure in de vorige post.
Dankje ik had al wel een bel afspraak met de klantenservice gemaakt. Maar dat verklaart dus waarom mijn toestel op zowel 4g als 5g sneller leeg getrokken word.
E Sim is dat beter dan traditioneel? Klinkt wel moderner dus dan zou ik nooit meer problemen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
WhiteHwk schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Dankje ik had al wel een bel afspraak met de klantenservice gemaakt. Maar dat verklaart dus waarom mijn toestel op zowel 4g als 5g sneller leeg getrokken word.
E Sim is dat beter dan traditioneel? Klinkt wel moderner dus dan zou ik nooit meer problemen krijgen
Zover gaat mijn kennis niet, bij een eSIM heb je geen fysieke component die door de jaren heen verouderd/achter gaat lopen. Je hebt er minder omkijken naar schat ik in.

Kan ook altijd nog je toestel zijn, wat ook nog wel eens wil helpen is het resetten van je netwerkinstellingen op je toestel. En een defect toestel is ook nog niet uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
stormfly schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:32:
[...]

Zover gaat mijn kennis niet, bij een eSIM heb je geen fysieke component die door de jaren heen verouderd/achter gaat lopen. Je hebt er minder omkijken naar schat ik in.

Kan ook altijd nog je toestel zijn, wat ook nog wel eens wil helpen is het resetten van je netwerkinstellingen op je toestel. En een defect toestel is ook nog niet uitgesloten.
Oke snap ik, en als je over een paar jaar een nieuw toestel wil, hoef je alleen de Esim te downloaden en je bent weer bereikbaar? Als dat de toekomst is komt dat in elk toestel wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
WhiteHwk schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

Oke snap ik, en als je over een paar jaar een nieuw toestel wil, hoef je alleen de Esim te downloaden en je bent weer bereikbaar? Als dat de toekomst is komt dat in elk toestel wel
Exact, in de luxere toestellen zit het nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:58
WhiteHwk schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

Houd er wel rekening mee, als je telefoon stukgaat, dan kan je de esim niet overzetten naar een andere telefoon, omdat je geen sms kan ontvangen. Je zal dan eerst een fysieke sim bij KPN moeten halen. Als dit gebeurd tijdens de feestdagen of avonduren, dan heb je wel een probleem.

Het voordeel van een esim is dan weer, als je telefoon gestolen is, kunnen ze de simkaart er niet uithalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Glassertje op 29-10-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Glassertje schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

Houd er wel rekening mee, als je telefoon stukgaat, dan kan je de esim niet overzetten naar een andere telefoon, omdat je geen sms kan ontvangen. Je zal dan eerst een fysieke sim bij KPN moeten halen. Als dit gebeurd tijdens de feestdagen of avonduren, dan heb je wel een probleem.

Het voordeel van een esim is dan weer, als je telefoon gestolen is, kunnen ze de simkaart er niet uithalen.
Hm snap ik. En zelfs als je je telefoon naar fabriekswaarde moet doen voor iets.. Moet je of naar de winkel of zelf nieuwe sim aanvragen. Was wel makkelijk geregeld. Ook omdat ik donderdag weekendje weg ga. En niet goed te pas naar de winkel gaan is ook niet fijn.
Het kan aan mij liggen maar lijkt net alsof de batterij van mijn toestel niet meer snel leeg loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:58
WhiteHwk schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

Hm snap ik. En zelfs als je je telefoon naar fabriekswaarde moet doen voor iets.. Moet je of naar de winkel of zelf nieuwe sim aanvragen. Was wel makkelijk geregeld. Ook omdat ik donderdag weekendje weg ga. En niet goed te pas naar de winkel gaan is ook niet fijn.
Het kan aan mij liggen maar lijkt net alsof de batterij van mijn toestel niet meer snel leeg loopt.
Tijdens terugzetten naar fabrieksinstellingen, wordt je gevraagd of je de esim wilt verwijderen, dus dat is geen probleem. (oeps, zie nu pas dat ik niet in het Samsung S23 topic zit, dus dat wissel tijdens reset, kan ook anders zijn.😊 )

Misschien heb je een update van een app of systeem gehad, waardoor de drain weg is.

Was het niet zo dat iedereen met een oude simkaart een bericht heeft gehad, deze om te ruilen, omdat die anders niet meer zou werken?

En omruilen bij KPN kun je altijd doen. Je kan langs de winkel, dan heb je hem meteen, of je besteld hem via de app. Als je hem wilt omwisselen, kan je toch de esim toch even testen? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 21:50
Kan KPN trouwens niet (na verificatie uiteraard) een nieuwe eSIM per e-mail sturen of iets, als je telefoon gestolen of stuk is?

Ik heb zoiets gehad half jaar terug, toen mijn backuptelefoon was gestolen in Noorwegen (later teruggevonden door politie, simkaart was eruit gehaald).
De (Britse) provider van die sim zei dat het geen probleem was om een eSIM profiel naar mij per mail te sturen, uiteraard na de benodigde verificatie. :)

Lijkt me vrij onwenselijk als je bijvoorbeeld voor meerdere weken in het buitenland zit, en dan niet bereikbaar kan zijn, en ook geen 2FA’s kan ontvangen.
Odido (toen nog T-Mobile) heeft tijdje terug wel war gedoe had met phishing zaken waarin kwaadwillenden je nummer konden ‘hijacken’, dus zoiets moet dan wel voorkomen worden..

Als we zulke mooie eSIM technologie hebben, zou het toch zonde zijn als je daar niet alle voordelen van kunnen gebruiken :)

[ Voor 18% gewijzigd door AlesT op 30-10-2024 07:56 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jk-5
KPN heeft weer een upload naar Antenneregister gedaan. Afgelopen vrijdag al de 2G data, nu de rest ook. Weer wat ombouw voor 3500MHz. Opzich geen spectaculaire aantallen, maar het staat ook zeker niet stil

https://antennekaart.nl/k...01-4f15-b668-5a96ed5a328d

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Vandaag een mailtje over de toestel uitdagingen met de iphone 11 en het KPN netwerk.We krijgen een nieuw toestel ter vervanging van de 11. En een creditering van de abbokosten vanaf mei.

Netjes opgelost door KPN. Oude toestel hoef ik ook pas op te sturen als ik de nieuwe al heb.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 13:31
SpoekGTi schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:53:
Vandaag een mailtje over de toestel uitdagingen met de iphone 11 en het KPN netwerk.We krijgen een nieuw toestel ter vervanging van de 11. En een creditering van de abbokosten vanaf mei.

Netjes opgelost door KPN. Oude toestel hoef ik ook pas op te sturen als ik de nieuwe al heb.
Hierbij wel de aantekening dat dit niet geldt voor mensen met andere toestellen als de iphone 11 met dezelfde problematiek, wij horen helemaal niks en de problemen zijn sinds een week of 2-3 erger als ooit.

Ik heb een Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus 5g

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ReaW7vWivgihYd9htR1jLAElvz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YQyl3G1kwwtIWFn7EwG38H6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door fvdberg op 01-11-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Een fix overigens die lijkt te werken is de advancedinternet apn te gebruiken. Dan krijg je een eigen ip adres en zit je niet achter cgnat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19:13
Maar dan kan je batterijverbruik wel fors omhoog gaan (berichten hierover staan ook in dit topic)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
fvdberg schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:24:
Een fix overigens die lijkt te werken is de advancedinternet apn te gebruiken. Dan krijg je een eigen ip adres en zit je niet achter cgnat.
En (veel) meer risico's, je hebt dan niet de bescherming van NAT en de firewalls van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
The Wizard schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:15:
[...]

En (veel) meer risico's, je hebt dan niet de bescherming van NAT en de firewalls van KPN.
Ben ik van op de hoogte. Gelukkig loopt er bijna altijd een versleutelde vpn van mijn toestel naar een van mijn vps-en en gaat daar buiten geen verkeer. Dit is ivm ip blokkades op mijn beheerde omgevingen. Hoger energiegebruik heb ik geen last van.
Voor nu is het hebben van een stabiele verbinding belangrijker als veiligheid met verstoringen

[ Voor 9% gewijzigd door fvdberg op 03-11-2024 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb op de reguliere "internet" APN IPv6 uit gezet en nu lijkt het beter en stabieler te functioneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Van het weekend kreeg ik op mijn iPhone 12 de melding om mijn aanbiederinstellingen bij te werken. Vandaag valt mij op dat mijn telefoon vaak naar E springt. Ik reis dagelijks met de trein dus dit merk ik meteen. Het ging juist de laatste weken vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:34
@Sorcerer8472 redelijke random vraag maar als ik het mij goed herinner dan ben je een aantal jaar geleden van Vodafone overgestapt naar KPN. Hoe tevreden ben je op dit moment nog met de overstap? Zijn er dingen waar je met KPN tegenaan loopt (meer dropped calls, sneller terugschakelen naar lagere banden, issues met roaming (+VoLTE) in het buitenland)?

Reden voor mij om bij Vodafone weg te gaan is de dekking die recentelijk op mijn thuislocatie flink slechter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Trouwe klanten verdienen wat extra's. Daarom krijg je vanaf nu elke maand wel 30GB extra bij je mobiele abonnement met nummer 06X. Geen gedoe, geen extra kosten – speciaal voor jou en je hoeft er niets voor te doen!

Ik heb een 12GB abbo. Best bijzonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

In Simyo topic iets soortgelijks voorbij komen vanuit het niets: Barrycade in "[Simyo] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Kwam je regelmatig boven die 12GB uit en/of moest je je vaak inhouden om dat te voorkomen? Ik weet het, gegeven paard en zo, maar doorgaans worden dit soort extra’s niet uitgedeeld aan klanten waarop wordt verdiend. Is gewoon business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
kevertje1977 schreef op zondag 10 november 2024 @ 07:32:
Trouwe klanten verdienen wat extra's. Daarom krijg je vanaf nu elke maand wel 30GB extra bij je mobiele abonnement met nummer 06X. Geen gedoe, geen extra kosten – speciaal voor jou en je hoeft er niets voor te doen!

Ik heb hetzelfde. Vond het bijzonder, ik had een maand abo wat ik al binnen de maand heb opgezegd. Als je dan al ren trouwe klant bent.

Eerlijk gezegd werkt het wel, voor deze deal ga ik wellicht alsnog om om te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09

Barrycade

Through the...

JME schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:52:
Kwam je regelmatig boven die 12GB uit en/of moest je je vaak inhouden om dat te voorkomen? Ik weet het, gegeven paard en zo, maar doorgaans worden dit soort extra’s niet uitgedeeld aan klanten waarop wordt verdiend. Is gewoon business.
ik kom uit het Simyo topic, maar mijn dochter maakte haar 24 GB niet vol, maar hield er wel rekening mee. Dus echt maar 5 GB gebruiken van de 24 was er niet bij. Nu met 40 GB zal ze zeker meer gaan gebruiken.

Wellicht een test om te zien wat er gebeurd als "heavy users" meer data krijgen (of wellicht onbeperkt) om nieuwe bundels te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Barrycade schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:53:
[...]

ik kom uit het Simyo topic, maar mijn dochter maakte haar 24 GB niet vol, maar hield er wel rekening mee. Dus echt maar 5 GB gebruiken van de 24 was er niet bij. Nu met 40 GB zal ze zeker meer gaan gebruiken.

Wellicht een test om te zien wat er gebeurd als "heavy users" meer data krijgen (of wellicht onbeperkt) om nieuwe bundels te testen.
Met dit soort bundels ben je geen heavy user toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zwaargeschapen schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:51:
@Sorcerer8472 redelijke random vraag maar als ik het mij goed herinner dan ben je een aantal jaar geleden van Vodafone overgestapt naar KPN. Hoe tevreden ben je op dit moment nog met de overstap? Zijn er dingen waar je met KPN tegenaan loopt (meer dropped calls, sneller terugschakelen naar lagere banden, issues met roaming (+VoLTE) in het buitenland)?

Reden voor mij om bij Vodafone weg te gaan is de dekking die recentelijk op mijn thuislocatie flink slechter is geworden.
In het begin had KPN nog 3G waar je (ondanks goede 4G-dekking) random naar werd omgezet zo nu en dan. VOIP-gesprekken zoals via WhatsApp vielen dan weg. Dat probleem is nu opgelost omdat 3G er niet meer is.

Dekking én snelheid van KPN zijn merkbaar beter binnenshuis imo (hoewel dekking bij Vodafone meestal ook prima is, en het lijkt alsof ze in iets meer parkeergarages e.d. binnendekking hebben gerealiseerd). In het buitenland duurt het wel vaker lang voordat ik verbinding heb, bijv. als je van NL naar DE de grens over rijdt. Maar verder werkt het allemaal prima. Schijnt dat je in België Proximus nu niet meer kunt gebruiken, dat kan ook wel vervelend zijn voor sommigen. Maar Vodafone wint wel echt op buitenland-gebied :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-11-2024 09:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fvdberg
Jassy schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:02:
Ik heb op de reguliere "internet" APN IPv6 uit gezet en nu lijkt het beter en stabieler te functioneren..
Ja ik heb het issue terug geleid naar de MTU instelling van IPv6, zodra je over de 1500 heen gaat verbreekt je verbinding. DNS issue icm gebruik van IPv6 komt hier ook uit voort.

Android toestellen met 1500 als MTU voor IPv6 geconfigureerd geven geen issues, maar wanneer er Path MTU Discovery aan staat (conform de IPv6 standaard) dan heb jee een toestel wat problemen krijgt wanneer je APN "Internet" gebruikt.

Helaas moet je je telefoon rooten om dit zelf om te kunnen aanpassen.

conclusie is dus dat PATH MTU Discovery weer ondersteund moet gaan worden op APN "Internet" zo als voor 22 mei 2024 wel het geval was en conform de IPv6 standaard ook moet.

waarom de DNS stopt kan je hier lezen: https://autospf.com/blog/...-sender-policy-framework/

de verschillen tussen IPv4 en IPv6 met betrekking tot MTU settings en Path MTU Discovery kan je hier vinden: Wikipedia: IP fragmentation

[ Voor 10% gewijzigd door fvdberg op 12-11-2024 00:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpoekGTi
En deze avond maar weer eens gebeld voor een nette abbo verlengin bij KPN.

Na 2 jaar contract en blackfriday in het verschiet toch maar eens gebeld.

Heb nu KPN Super unlimited van normaal 37,50
Combivoordeel - Korting op Mobiel - € 7,50 omdat de rest ook KPN is
Korting zolang het abonnement loopt - € 5,00
en los Korting - € 4,50

Een mooi totaal prijsje van 20,50 per maand. En dat meteen voor de vrouw ook geregeld.

Gezien mijn mobiele vergoeding van het werk 40 euro per maand is is een euro per maand geen slechte deal denk ik zo :D

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Ah, dit is een mooie headsup, want met de online verlenging kwam ik nu niet lager dan mijn huidige abo uit.

edit: die losse korting was hier niet mogelijk, hij bleef op 25 hangen. Da's niet goedkoper dan mijn huidoge oudere abo van 23,nogwat, dus die laat ik nog maar even lopen.

[ Voor 44% gewijzigd door Hmmbob op 28-11-2024 09:57 ]

• Jassy
SpoekGTi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:32:

en los Korting - € 4,50

Een mooi totaal prijsje van 20,50 per maand. En dat meteen voor de vrouw ook geregeld.

Gezien mijn mobiele vergoeding van het werk 40 euro per maand is is een euro per maand geen slechte deal denk ik zo :D
Zelf net gebeld voor een verlenging van mijn Superunlimited, maar ze konden mij niets meer bieden. Dit is dus een persoonlijke aanbieding blijkbaar.

Of heb je de opzeglijn er aan gehad?

• SpoekGTi
Jassy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:13:
[...]

Zelf net gebeld voor een verlenging van mijn Superunlimited, maar ze konden mij niets meer bieden. Dit is dus een persoonlijke aanbieding blijkbaar.

Of heb je de opzeglijn er aan gehad?
Ik heb inderdaad de ‘klantbehoudafdeling’ gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
SpoekGTi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:32:

en los Korting - € 4,50

Geen onbeperkt bellen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Roos79 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:30:
[...]

Geen onbeperkt bellen of wel?
Zeker wel, onbeperkt bellen en sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
SpoekGTi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:58:
[...]

Ik heb inderdaad de ‘klantbehoudafdeling’ gehad
Dien je daar specifiek naar vragen als je belt? Of "behoud" inspreken na dat bandje?

Ook even gebeld en "verlengen mobiel" ingesproken na het bandje, verlengkorting kwam niet verder dan dezelfde prijs van vóór de inflatiecorrectie. Met 2 jaar verlenging een korting van €2,30 per maand, 1 jaar maar €1,30. Nogal karig en niet het verlengen waard als je nu de vrijheid hebt om per direct over te stappen. Oude Unlimited abo betreft het huidige.

Odido deed het aanbod van 24 euro met een 1jarig contract Unlimited Plus met dezelfde snelheid én gratis keuze tussen 4 streamingsdiensten zolang het abonnement loopt. Wel maar 50GB in buitenland, echter bruikbaar in EU, VS en Turkije. Klinkt veel aantrekkelijker dan dit...

[ Voor 21% gewijzigd door timmie1 op 29-11-2024 18:30 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@timmie1 heb je odidido thuis?
Of is dit zakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Roos79 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:32:
@timmie1 heb je odidido thuis?
Of is dit zakelijk?
Een ander Odido mobiel abonnement, dus er zit combinatievoordeel bij inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
timmie1 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:24:
[...]

Dien je daar specifiek naar vragen als je belt? Of "behoud" inspreken na dat bandje?

Ook even gebeld en "verlengen mobiel" ingesproken na het bandje, verlengkorting kwam niet verder dan dezelfde prijs van vóór de inflatiecorrectie. Met 2 jaar verlenging een korting van €2,30 per maand, 1 jaar maar €1,30. Nogal karig en niet het verlengen waard als je nu de vrijheid hebt om per direct over te stappen. Oude Unlimited abo betreft het huidige.

Odido deed het aanbod van 24 euro met een 1jarig contract Unlimited Plus met dezelfde snelheid én gratis keuze tussen 4 streamingsdiensten zolang het abonnement loopt. Wel maar 50GB in buitenland, echter bruikbaar in EU, VS en Turkije. Klinkt veel aantrekkelijker dan dit...
Ik bel altijd met 'ik wil graag opzeggen' :) en dan kom je op de juiste afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
SpoekGTi schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:47:
[...]

Ik bel altijd met 'ik wil graag opzeggen' :) en dan kom je op de juiste afdeling.
Ik heb dat gedaan maar ik kreeg iemand aan de lijn die mij enkel de opzeg- en overstapprocedures wilde uitleggen. Zonder boe of ba opzegdatum en klantnummer voor overstap gegeven. Geen enkele poging tot klantbehoud daarzo. :P

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 02-12-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
kevertje1977 schreef op zondag 10 november 2024 @ 07:32:

Mijn partner kreeg zojuist ineens de mededeling dat ze vanaf 15 januari € 1,25 meer gaat betalen en daarvoor 30 GB extra krijgt. Met een verwijzing naar deze pagina: https://www.kpn.com/service/mobiel/extradata

Dat heb ik nog niet eerder bij een provider gezien. En eerlijk gezegd vind ik het ook niet erg sympathiek.

Edit: omdat bovenstaande wat kort door de bocht is. Ik heb natuurlijk wel gezien dat deze wijziging in MijnKPN kan worden teruggedraaid. Maar eigenlijk heeft mijn partner die 30 GB helemaal niet nodig en het onsympathieke is dat je dit nu in de maag gesplitst krijgt en moet doorklikken om te zien dat het een soort opt out-wijziging is in het bestaande abonnement. Genoeg mensen die niet verder zullen lezen dan de mail en dan maar betalen zonder dat ze extra data nodig hebben.

Nog een edit: op het KPN-forum is hier ook een topic over: https://community.kpn.com...-mobiel-abonnement-626258

Zo te zien krijgen verschillende klanten verschillende bundels voor hetzelfde dezelfde €1,25. Op het KPN-forum krijgt iemand 'slechts' 10 GB extra. Dit lijkt me geen erg goed doordachte campagne - er wordt geen toestemming gevraagd door KPN, maar d.m.v. een opt-out gedaan en mensen worden ongelijk behandeld.

[ Voor 41% gewijzigd door fondacio op 04-12-2024 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Whut? Da's toch gek?

"Je krijgt van ons 30GB extra, jippie! Oh ja, je gaat ook 1,25 meer betalen daarvoor".

WTF :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
Hmmbob schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:59:
Whut? Da's toch gek?

"Je krijgt van ons 30GB extra, jippie! Oh ja, je gaat ook 1,25 meer betalen daarvoor".

Het alternatief is waarschijnlijk dat je alleen meer moet betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:34
fondacio schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:40:
[...]

Mijn partner kreeg zojuist ineens de mededeling dat ze vanaf 15 januari € 1,25 meer gaat betalen en daarvoor 30 GB extra krijgt. Met een verwijzing naar deze pagina: https://www.kpn.com/service/mobiel/extradata

Dat heb ik nog niet eerder bij een provider gezien. En eerlijk gezegd vind ik het ook niet erg sympathiek.

Edit: omdat bovenstaande wat kort door de bocht is. Ik heb natuurlijk wel gezien dat deze wijziging in MijnKPN kan worden teruggedraaid. Maar eigenlijk heeft mijn partner die 30 GB helemaal niet nodig en het onsympathieke is dat je dit nu in de maag gesplitst krijgt en moet doorklikken om te zien dat het een soort opt out-wijziging is in het bestaande abonnement. Genoeg mensen die niet verder zullen lezen dan de mail en dan maar betalen zonder dat ze extra data nodig hebben.

Nog een edit: op het KPN-forum is hier ook een topic over: https://community.kpn.com...-mobiel-abonnement-626258

Zo te zien krijgen verschillende klanten verschillende bundels voor hetzelfde dezelfde €1,25. Op het KPN-forum krijgt iemand 'slechts' 10 GB extra. Dit lijkt me geen erg goed doordachte campagne - er wordt geen toestemming gevraagd door KPN, maar d.m.v. een opt-out gedaan en mensen worden ongelijk behandeld.
Hmmbob schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:59:
Whut? Da's toch gek?

Lijkt me dat je hierdoor het contract kosteloos mag ontbinden. Zeer arrogante actie als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
Ik krijg ook onnodig 10GB extra voor € 1,25. Niet nodig dus wordt feitelijk alleen maar duurder. In de email stond ook dat ik zonder kosten kan opzeggen. Nu ben ik toch al buiten de vaste periode van mijn contract, dus kon zo ie zo maandelijks opzeggen. Verwacht dan ook dat dit alleen gestuurd wordt naar klanten die niet meer in de vaste looptijd van een contract zitten en die ze met zachte dwang weer voor een tijd vast willen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwaargeschapen schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:09:
[...]

[...]

Lijkt me dat je hierdoor het contract kosteloos mag ontbinden. Zeer arrogante actie als je het mij vraagt.
Volgens mij mag een eenzijdige wijziging zoals dit zelfs niet eens? Gaat niet alleen om GB's maar ook om prijsverhoging die geen indexering is.
troftnom schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:11:
Ik krijg ook onnodig 10GB extra voor € 1,25. Niet nodig dus wordt feitelijk alleen maar duurder. In de email stond ook dat ik zonder kosten kan opzeggen. Nu ben ik toch al buiten de vaste periode van mijn contract, dus kon zo ie zo maandelijks opzeggen. Verwacht dan ook dat dit alleen gestuurd wordt naar klanten die niet meer in de vaste looptijd van een contract zitten en die ze met zachte dwang weer voor een tijd vast willen leggen.
Kun je niet naar een lager abo-type switchen dan, of heb je een abo waarbij dat niet kan?

[ Voor 45% gewijzigd door Sorcerer8472 op 04-12-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik heb het laagste abonnement met onbeperkt bellen en 3 gb aan data. Mijn maandelijkse gebruik zit onder de 1 Gb.
Het abonnement is al verlopen, maar verlengen is duurder dan laten lopen.
En nu krijg ik 30 gb erbij voor 1,25 (en die mag ik ook delen). Alleen gebruik ik die niet. Plus heb nog een ander nummer met unlimited in huis die mb's kan delen mocht het nodig zijn.

Ik denk dat ik het unlimited abonnement omzet naar een goedkoop alternatief want die is over een paar maanden einde contract, en daarop kom ik niet boven 2,5 gb uit per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• troftnom
De actie wordt leuk ingekleed maar volgens mij alleen verstuurd naar vaste klanten die het toch niet gaan gebruiken of alleen wat goedkoper uit zijn als ze zich weer 2 jaar vastleggen via een nieuwe contract. Het levert KPN extra omzet met een lage kans dat ze er ook wat voor moeten leveren want de betreffende klanten hebben toch al genoeg data (binnen het gezin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
fondacio schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:40:
[...]Ik heb natuurlijk wel gezien dat deze wijziging in MijnKPN kan worden teruggedraaid. Maar eigenlijk heeft mijn partner die 30 GB helemaal niet nodig en het onsympathieke is dat je dit nu in de maag gesplitst krijgt en moet doorklikken om te zien dat het een soort opt out-wijziging is in het bestaande abonnement. Genoeg mensen die niet verder zullen lezen dan de mail en dan maar betalen zonder dat ze extra data nodig hebben.

Dit lijkt me geen erg goed doordachte campagne - er wordt geen toestemming gevraagd door KPN, maar d.m.v. een opt-out gedaan en mensen worden ongelijk behandeld.
Hoe ziet die opt-out er eigenlijk uit dan, want die optie lijk ik te missen? Ik krijg alleen de volgende opties volgens de email ¨Tevreden met je nieuwe databundel? Dan hoef je niets te doen. Wil je opzeggen of iets aanpassen aan je abonnement? Dan kan dit zonder kosten.¨.
Dus opzeggen of mijn abonnement aanpassen, niet afzien van de extra data en bijbehorende kosten en het laten zoals het is. In mijnKPN zie ik geen opt-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:15
swhnld schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:59:
Ik heb het laagste abonnement met onbeperkt bellen en 3 gb aan data. Mijn maandelijkse gebruik zit onder de 1 Gb.
Het abonnement is al verlopen, maar verlengen is duurder dan laten lopen.
En nu krijg ik 30 gb erbij voor 1,25 (en die mag ik ook delen). Alleen gebruik ik die niet. Plus heb nog een ander nummer met unlimited in huis die mb's kan delen mocht het nodig zijn.
Ik denk dat ik het unlimited abonnement omzet naar een goedkoop alternatief want die is over een paar maanden einde contract, en daarop kom ik niet boven 2,5 gb uit per maand.
Hier hetzelfde, databundel van 3 GB (met combivoordeel 6 GB) die ik nog nooit vol heb gekregen. En straks ook 30 GB voor 1,25 extra.

Als ik kijk naar andere KPN mobiel abo's is de laagste bundel 3 GB en nog duurder dan wat ik nu betaal.
Ik zou natuurlijk kunnen overstappen naar bv Simyo, maar dan raak ik ook het combivoordeel op mijn vaste aansluiting kwijt, wat het prijsvoordeel weer teniet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
In de email van KPN die ik kreeg stond niets over die 1,25

Een speciaal kado, alleen voor jou
Trouwe klanten verdienen wat extra's. Daarom krijg je vanaf nu elke maand wel 30GB extra bij je mobiele abonnement met nummer 06XX. Geen gedoe, geen extra kosten – speciaal voor jou en je hoeft er niets voor te doen!

Ik heb 12GB en heb daar 11 van de 12 maanden meer dan genoeg aan. Contract loopt nog 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:15
kevertje1977 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:12:
In de email van KPN die ik kreeg stond niets over die 1,25

Een speciaal kado, alleen voor jou
Trouwe klanten verdienen wat extra's. Daarom krijg je vanaf nu elke maand wel 30GB extra bij je mobiele abonnement met nummer 06XX. Geen gedoe, geen extra kosten – speciaal voor jou en je hoeft er niets voor te doen!

Ik heb 12GB en heb daar 11 van de 12 maanden meer dan genoeg aan. Contract loopt nog 3 maanden.
Dan kunnen ze niet zomaar 1,25 extra vragen omdat ze zich ook aan jouw contract moeten houden.
De vraag is dan wat er gebeurt als je over 3 maanden contractvrij bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mensen die hier ongevraagd extra data krijgen: hebben jullie de optie om naar een goedkopere staffel in het abonnement over te stappen? Of zitten jullie bijv. al in de laagste staffel, of op een abo waar je niet kunt wisselen?

Pagina: 1 ... 46 ... 51 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie