Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:28
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:55:
De mensen die hier ongevraagd extra data krijgen: hebben jullie de optie om naar een goedkopere staffel in het abonnement over te stappen? Of zitten jullie bijv. al in de laagste staffel, of op een abo waar je niet kunt wisselen?
Ik zit op onbeperkt bellen + 3 Gb abonnement (die verdubbeld wordt) en krijg einde januari voor 1,25 de 30 gb extra.
Mijn abonnement is verlengbaar en ik betaal met alle kortingen nu 13,04 per maand.
Ik kan mijn abonnement qua snelheid en minuten verlagen naar 0 Gb en 150 minuten. Dan ga ik 16,74 per maand betalen.
Ik heb ook de mogelijkheid om het abonnement te verlengen. De 0 gb en 150 minuten wordt dan 11,50 per maand, voor een Euro meer is er onbeperkt bellen (12,50).
Wil ik onbeperkt bellen houden en wat data erbij kom ik gelijk bij een 6 Gb die dan naar 16 Gb gaat en 16 Euro per maand gaat kosten.
Ik ga over de 150 minuten bellen, maar verbruik maximaal 2,4 Gb per maand aan data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
troftnom schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:11:
Ik krijg ook onnodig 10GB extra voor € 1,25. Niet nodig dus wordt feitelijk alleen maar duurder. In de email stond ook dat ik zonder kosten kan opzeggen. Nu ben ik toch al buiten de vaste periode van mijn contract, dus kon zo ie zo maandelijks opzeggen. Verwacht dan ook dat dit alleen gestuurd wordt naar klanten die niet meer in de vaste looptijd van een contract zitten en die ze met zachte dwang weer voor een tijd vast willen leggen.
Die zachte dwang werkt dan wel deels want ik ben gaan kijken naar een verlenging. In mijn geval zijn de prijzen voor sim only goedkoper (en meer data) dan de huidige opzet waar ik dus straks 1,25 meer voor betaal

Maarrrrr die abonnement opties die online staan krijg ik niet als ik via mijn “persoonlijke verlengingspagina” wil verlengen. Die abos zijn weer veel duurder. Dus moet ik waarschijnlijk gaan bellen :z ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:55:
De mensen die hier ongevraagd extra data krijgen: hebben jullie de optie om naar een goedkopere staffel in het abonnement over te stappen? Of zitten jullie bijv. al in de laagste staffel, of op een abo waar je niet kunt wisselen?
Die optie heb ik wel, maar het is me onduidelijk of de 20GB databundel (die was echt gratis) die ik ooit eerder van KPN gekregen heb dan wegvalt.
KPN maakt het er allemaal niet duidelijk op met hun verschillende databundel structuren al willen ze die indruk wel wekken. Als je er online op hun forum naar vraagt wordt je al snel verwezen naar bellen met de klantenservice. Daar zullen ze dan wel proberen om je een nieuwe abonnement te laten nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11
nieuws: KPN gaat 2G-netwerk twee jaar langer online houden

Ik vraag me af of dit voornamelijk voor zakelijke use-cases is, of dat er echt nog zoveel consumenten met 2G-only rondlopen.

Mijn inschatting is dat het vooral in machine-to-machine verkeer zit, en niet zozeer bellen door consumenten.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
Hmmbob schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:08:
nieuws: KPN gaat 2G-netwerk twee jaar langer online houden

Ik vraag me af of dit voornamelijk voor zakelijke use-cases is, of dat er echt nog zoveel consumenten met 2G-only rondlopen.

Mijn inschatting is dat het vooral in machine-to-machine verkeer zit, en niet zozeer bellen door consumenten.
Klopt, denk aan sim kaarten in energiemeters van miljoenen huishoudens, in honderdduizenden laadpalen, alarmsystemen en allerlei andere oplossingen als bruggen en gemalen.

Overigens werkt KPN actief met klanten om dit uitfaseren door te zetten, en ik denk dat de haalbaarheid daarvan langer bleek dan verwacht dat ze extra de tijd nemen. Het is vaak niet simpel een modem kunnen vervangen, maar het hele apparaat.

[ Voor 15% gewijzigd door swhnld op 17-12-2024 15:40 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:47
Vlak voor kerst heeft KPN nog een upload gedaan naar Antenneregister. Een kleine 100 sites omgebouwd naar het nieuwe type Huawei Maxwell antenne, waarbij ze dus ook massive mimo 3500MHz uitrollen. Daarnaast ook nog wat nieuwe sites. Zie hier: https://antennekaart.nl/k...831&lng=5.15258789&zoom=8

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:26
troftnom schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:22:
[...]

Die optie heb ik wel, maar het is me onduidelijk of de 20GB databundel (die was echt gratis) die ik ooit eerder van KPN gekregen heb dan wegvalt.
KPN maakt het er allemaal niet duidelijk op met hun verschillende databundel structuren al willen ze die indruk wel wekken. Als je er online op hun forum naar vraagt wordt je al snel verwezen naar bellen met de klantenservice. Daar zullen ze dan wel proberen om je een nieuwe abonnement te laten nemen.
Die zal wel bij de combinatie horen die je nu hebt en als je wat wijzigt raak je dat kwijt over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 17:58
KPN Mobiel heeft een storing in het systeem om data te delen. Tip: Een aardige KPN medewerker kon vanochtend 100GB toekennen aan de tiener die nu geen databundel had en net toevallig vandaag met vrienden op pad zou gaan. De bundel is tijdelijk, maar wordt zeer gewaardeerd 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:49
Lijkt inmiddels weer te werken. Ik kon in ieder geval zojuist data delen, wat eerder vanmorgen niet lukte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 20:04
Ik heb ook de mail van KPN ontvangen dat ik ongevraagd €1,25 per maand meer ga betalen voor 10 GB extra.

Ik had nog een vrij oud "SO Zorgeloos Instap" abonnement van 3GB. Omdat ik ook Spotify had, kwam daar 1,5 GB bij. Door vast internet werd dit allemaal verdubbeld naar 9 GB per maand.

De factuur per maand kwam uit op €29,26, dus volgende maand €30,51.

In de vakantie gekeken naar de huidige aanbiedingen. Nu bieden ze onbeperkt bellen en (na verdubbeling) 12 GB voor €16 per maand.

Spotify of een andere muziekdienst komt daar nog bij. Eventueel met €5 entertainment korting via combivoordeel.

Voor de mensen die ook de mail hebben ontvangen loont het dus om nog eens goed naar het huidige abonnement te kijken.

Off topic:
Nog een extra tip over internet & TV. Ik zag op de oude facturen dat vanaf juli 2024 een vast telefoonnummer niet meer gratis is inbegrepen. Hier wordt nu €2 per maand voor berekend. Helaas zag ik dit nu pas. Zolang het gratis was dacht ik: "Komt wellicht ooit van pas". Nu maar snel uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-10 11:25
Krijg ook net een sms'je over 30 GB extra data, staat niets in over extra kosten (contract loopt nog 4 maanden).

We gaan icm met dubbele data van 24 GB (waarvan ik de helft maandelijks deel met mijn vrouw) naar 84 GB. 8)7

Zou ik het abonnement kunnen downgraden naar 0GB en dan nog steeds die 30 GB extra krijgen? In dat geval is het wel interessant, scheelt toch weer circa 6 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:34

Nox

Noxiuz

Ik ben verhuisd naar een appartementencomplex, de dekkingskaart zegt dat er binnen goed bereik is om te bellen, maar er is helemaal niks. Niet alleen ik heb er last van, de buren ook. Geen n=1 probleem dus. Op het balkon kan je bellen. Iemand ervaring hoe KPN dit oppakt? Vodafone werkt er ook niet, odido vermoed ik ook niet gezien niemand bereik heeft. Ervaringen hoe concurrenten van KPN dit oppakt zijn ook welkom. Schijnbaar is het gebouw een bunker, wel vervelend natuurlijk. Buiten 1 of 2 streepjes, prima om te bellen en wat simpels online te doen. De realiteit klopt in ieder geval totaal niet tegenover wat de dekkingskaart belooft.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:44
Nox schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:29:
Ik ben verhuisd naar een appartementencomplex, de dekkingskaart zegt dat er binnen goed bereik is om te bellen, maar er is helemaal niks. Niet alleen ik heb er last van, de buren ook. Geen n=1 probleem dus. Op het balkon kan je bellen. Iemand ervaring hoe KPN dit oppakt? Vodafone werkt er ook niet, odido vermoed ik ook niet gezien niemand bereik heeft. Ervaringen hoe concurrenten van KPN dit oppakt zijn ook welkom. Schijnbaar is het gebouw een bunker, wel vervelend natuurlijk. Buiten 1 of 2 streepjes, prima om te bellen en wat simpels online te doen. De realiteit klopt in ieder geval totaal niet tegenover wat de dekkingskaart belooft.
Bellen over wifi gebruiken.
Ik vermoed dat dit bij wel meer nieuwbouw voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
Binnendekking valt bij geen enkele provider onder de dekkingsgarantie, dat is onmogelijk omdat elk gebouw anders is. Zoals gezegd, zet gewoon bellen over WiFi aan en het probleem is opgelost :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Srvv93 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:17:
Krijg ook net een sms'je over 30 GB extra data, staat niets in over extra kosten (contract loopt nog 4 maanden).

We gaan icm met dubbele data van 24 GB (waarvan ik de helft maandelijks deel met mijn vrouw) naar 84 GB. 8)7

Zou ik het abonnement kunnen downgraden naar 0GB en dan nog steeds die 30 GB extra krijgen? In dat geval is het wel interessant, scheelt toch weer circa 6 euro per maand.
Die 30gb zal bij de bundel horen die je nu hebt en als je verlaagt zal dat ook weg vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
Roos79 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:05:
[...]

Die 30gb zal bij de bundel horen die je nu hebt en als je verlaagt zal dat ook weg vallen.
Dat vermoed ik ook inderdaad. Zonde, want 84 GB is voor ons zwaar overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:23
Srvv93 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:24:
[...]

Ach lekker in de vakanties toch 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

The Wizard schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Binnendekking valt bij geen enkele provider onder de dekkingsgarantie, dat is onmogelijk omdat elk gebouw anders is. Zoals gezegd, zet gewoon bellen over WiFi aan en het probleem is opgelost :).
Het was niet echt een antwoord op de vraag; voor mij werkt dit, maar het gros van de buren is digibeet en weet er niks van af. Punt was meer of dat iemand ervaring had hiermee en/of de provider er iets mee doet. Als het meermaals is aangevraagd maar er gebeurt niks weet ik in ieder geval of het nut heeft er melding van te maken.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:34
Srvv93 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:24:
[...]

Dat weet KPN, daarom heb je het ook gekregen ;)

Graag wel even €1,25 extra betalen vanaf nu elke maand voor dit mooie o zo nuttige geschenk.

[ Voor 15% gewijzigd door zwaargeschapen op 09-01-2025 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Nox schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:31:
[...]
Het was niet echt een antwoord op de vraag; voor mij werkt dit, maar het gros van de buren is digibeet en weet er niks van af. Punt was meer of dat iemand ervaring had hiermee en/of de provider er iets mee doet. Als het meermaals is aangevraagd maar er gebeurt niks weet ik in ieder geval of het nut heeft er melding van te maken.
Provider kan er weinig mee, de gebouwen hebben steeds dikkere muren, triple glas, staal constructies. Daar komt het signaal moeilijk doorheen. Enige oplossing (buiten gaten maken in je woning en je blauw betalen aan stookkosten) is VoWifi, en dan ook de buur worden die de rest van de buren helpt dat in te stellen op hun telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 21:50
Buiten 1 of 2 streepjes, prima om te bellen en wat simpels online te doen. De realiteit klopt in ieder geval totaal niet tegenover wat de dekkingskaart belooft.
Buiten 1 of 2 streepjes betekent ook wel dat de (KPN) zendmast niet om de hoek staat. Had je al op antennekaart.nl gekeken en daar je postcode ingevuld? Dan kan je zien of een Odido of Vodafone mast wellicht dichterbij staat. En je kan linksboven ook kiezen voor sector layout, zodat je kunt zien welke zendmast het meest de de richting van jouw woning gericht staat, dat kan ook nog wel eens helpen! :)

En ik heb ook wel verhalen gehoord van mensen die een van de drie providers zo ver had gekregen om één van de antennesectoren (of de tilt) iets aan te passen bij het eerstvolgende zendmast onderhoud.
Daarna was er nét wel bereik binnen! Ik zou even moeten opzoeken welke provider dat was, maar weet wel dat zoiets best een traject van een aantal maanden kan zijn, als het al überhaupt mogelijk is in jouw gebied.

Wellicht is, afhankelijk van de grootte van jouw appartementencomplex, een DAS/picocell/repeater systeem ook een optie. Als alternatief hierop kan je ook een (semi)publiek wifi netwerk aan laten leggen in de gedeelde ruimtes/parkeergarage en in de lift (dat is mogelijk). Wellicht is dat + het inhuren van een IT bedrijf (of jezelf met wat vrienden) dat je buren helpt met het instellen van WiFi bellen, ook kosten technisch een stuk interessanter. Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat een DAS/picocell systeem in een (nieuwbouw)appartementencomplex vrij kostbaar is en niet vergoed/meebetaald wordt door de provider(s) en probeer je verhuurder/VvE ook maar eens zo ver te krijgen (en dan wordt het toch ook weer aan jezelf doorberekend).

Bij mij was het bereik probleem opgelost toen KPN een nieuwe zendmast plaatste op het appartementencomplex precies tegenover mijn woning, dus wie weet staat er ook bij jou in de buurt iets op de planning, volgens mij zijn er wel een aantal mensen actief hier die daar inzicht in hebben. :)

Edit: toevoeging over mijn eigen ervaring met een nieuwe zendmast:
Deze nieuwe antenne locatie hier kwam wel pas ruim 2 jaar nadat mijn complex opgeleverd was en ik heb ook het vermoeden dat dit niet door mijn melding is gekomen. De zendmast staat op het dak van een andere (woon)complex van 20+ jaar oud, de sectoren staan ook niet in de richting van mijn complex.
Deze nieuwe zendlocatie staat er nu al dik 2 jaar, en er is geen enkele andere locatie verwijderd, dus mijn eerste vermoeden dat 'ie ter vervanging voor een andere zendmast kwam, lijkt onjuist.
Wel zijn sindsdien nog een aantal nieuwbouwcomplexen in mijn omgeving gebouwd en de KPN zendmast die voorheen het dichtstbij mijn woning stond, wordt nu volledig overschaduwd door een nieuw complex :9
KPN lijkt dus wel iets te geven om binnenhuisdekking :)

Sowieso is het best een flink probleem voor de providers, er zijn hier in Amsterdam in de laatste maanden/jaren meerdere zendmasten verwijderd (daklocaties vooral), zonder dat er een nieuwe locatie voor in de plaats is gekomen. Op de Zuidas is dat een probleem, maar ook het centrum van Amsterdam, al heeft KPN onlangs wel twee hele nieuwe locaties bijgeplaatst, hopelijk lossen die ook wat capaciteitsproblemen op waar in dit topic afgelopen zomer over was gesproken :)

[ Voor 43% gewijzigd door AlesT op 10-01-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
zwaargeschapen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:26:
[...]

Dat weet KPN, daarom heb je het ook gekregen ;)

Graag wel even €1,25 extra betalen vanaf nu elke maand voor dit mooie o zo nuttige geschenk.
Die extra kosten heb ik gelukkig vooralsnog niet (is niet benoemd in het sms'je)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
AlesT schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:50:
[...]

Sowieso is het best een flink probleem voor de providers, er zijn hier in Amsterdam in de laatste maanden/jaren meerdere zendmasten verwijderd (daklocaties vooral), zonder dat er een nieuwe locatie voor in de plaats is gekomen. Op de Zuidas is dat een probleem, maar ook het centrum van Amsterdam, al heeft KPN onlangs wel twee hele nieuwe locaties bijgeplaatst, hopelijk lossen die ook wat capaciteitsproblemen op waar in dit topic afgelopen zomer over was gesproken :)
De providers willen wel, maar het is haast onmogelijk om een daklocatie te krijgen, geen idee waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Knip, om geen disussie aan te wakkeren

[ Voor 87% gewijzigd door The Wizard op 10-01-2025 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
Knip, deze discussie gaan we hier niet voeren...

[ Voor 91% gewijzigd door The Wizard op 10-01-2025 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:12
The Wizard schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:55:
[...]

De providers willen wel, maar het is haast onmogelijk om een daklocatie te krijgen, geen idee waarom niet.
Vaak kunnen de locaties het gewicht niet aan, of willen het niet wegens de look en dat de waarde van de locatie minder wordt. Vaak ook dat eigenaren slechte ervaring hebben kan van alles zijn. Soms willen eigenaren te hogen prijs tegenover wat de provider wilt betalen ook door de komst van tussenpartijen die onderhandelen namens de locatie eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

ikbenjoeri schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:41:
[...]

Vaak kunnen de locaties het gewicht niet aan, of willen het niet wegens de look en dat de waarde van de locatie minder wordt. Vaak ook dat eigenaren slechte ervaring hebben kan van alles zijn. Soms willen eigenaren te hogen prijs tegenover wat de provider wilt betalen ook door de komst van tussenpartijen die onderhandelen namens de locatie eigenaar.
Zoveel gewicht is het toch niet? De antennes zelf en de actieve apparatuur zijn meestal al separaat. Waardeverminding snap ik dan wel, maar het is natuurlijk ook een inkomstenbron.

Zal me niks verbazen als er gewoon ook veel bewoners zijn die ertegen zijn om het tegen zijn. Nimby's dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nox schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 23:12:
[...]

Zoveel gewicht is het toch niet? De antennes zelf en de actieve apparatuur zijn meestal al separaat. Waardeverminding snap ik dan wel, maar het is natuurlijk ook een inkomstenbron.
Zeker wel, een fatsoenlijk frame weegt al meerdere honderden kilo's, moet wat tegengewicht in de schaal leggen voor de windbelasting. 1 RRU weeg al 25 kilo minimaal en je hebt er minimaal 3 per sector. Een antenne zit op 70 kg dacht ik. En dan heb je nog de cabinet nodig, die zal minimaal 200 kg wegen wat ook vaak op het frame wordt gezet. Voor een oud Amsterdams pand met een houten dak is dat veel te veel gewicht zonder verstevigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
Goede avond,

Weet iemand wat hoe ik de error 2001 kan oplossen wanneer ik mijn multi sim wil activeren( s23 ultra icm galaxy watch ultra). Zowel de klantenservice gebeld en bij een winkel geweest. Maar beide hebben niet kunnen helpen. Ik lees online dat dit een veel voorkomend probleem is maar met geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Vachan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:59:
Goede avond,

Weet iemand wat hoe ik de error 2001 kan oplossen wanneer ik mijn multi sim wil activeren( s23 ultra icm galaxy watch ultra). Zowel de klantenservice gebeld en bij een winkel geweest. Maar beide hebben niet kunnen helpen. Ik lees online dat dit een veel voorkomend probleem is maar met geen oplossing
Zover ik weet is er momenteel een storing. Meer info is er niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en mag ik het in dit topic vragen.

Ben eigenlijk benieuwd hoe 'het KPN systeem' zal reageren/werkt

Betreft prive abbonementen.

Momenteel ben ik al van KPN Sim Only klant. Nu wil ik van iemand (pap) een sim only contract overnemen (financiële reden, die heeft vroeger genoeg voor mij betaald nu tijd voor andersom).

Kijk dat contractovername goed zal gaan dat geloof ik wel.

Maar waar het mij omgaat is en wat ik niet gevonden krijg. Ga ik een aparte login krijgen (nieuw klantnummer) voor dat 06 nummer of ga ik in mijn kpn dat 06 nummer erbij krijgen (extra nummer op mijn huidige klantnummer)?

Geen idee hoe KPN dit gaat herkennen.

Ter info als het KPN systeem op basis van emailadres het klantnummer maakt (dat weet ik dus niet, vandaar dat ik hier de vraag stel) dan weet ik voelde. Dan zal alles voor 06 pap identiek zijn aan mijn 06 behalve het emailadres.

[ Voor 17% gewijzigd door RobbyTown op 18-01-2025 22:25 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
RobbyTown schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:11:
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en mag ik het in dit topic vragen.

Ben eigenlijk benieuwd hoe 'het KPN systeem' zal reageren.

Betreft prive abbonementen.

Momenteel ben ik al van KPN Sim Only klant. Nu wil ik van iemand (pap) een sim only contract overnemen (financiële reden, die heeft vroeger genoeg voor mij betaald nu tijd voor andersom).

Kijk dat contractovername goed zal gaan dat geloof ik wel.

Maar waar het mij omgaat is en wat ik niet gevonden krijg. Ga ik een aparte login krijgen (nieuw klantnummer) voor dat 06 nummer of ga ik in mijn kpn dat 06 nummer erbij krijgen (extra nummer op mijn huidige klantnummer)?

Geen idee hoe KPN dit gaat herkennen.

Ter info als het KPN systeem op basis van emailadres het klantnummer maakt dan weet ik voelde. Dan zal alles voor 06 pap identiek zijn aan mijn 06 behalve het emailadres.
Je kunt het nummer na overname koppelen onder je account (net zoals je je JPN internet en TV onder dat account zou kunnen koppelen en inzien als je dat hebt), maar het blijft wel een eigen factuurperiode houden, dus je ziet de afschrijving apart op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

swhnld schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:26:
[...]

Je kunt het nummer na overname koppelen onder je account (net zoals je je JPN internet en TV onder dat account zou kunnen koppelen en inzien als je dat hebt), maar het blijft wel een eigen factuurperiode houden, dus je ziet de afschrijving apart op je rekening.
Dus als ik het goed begrijp. By default zal het 06 nummer van eigen klantennummer worden voorzien en met een eigen login (zodat die zelf zijn verbruik kan inzien ipv ik) ?

Dat is dan helemaal perfect. Dat is namelijk de bedoeling.

Ik wil namelijk niet dat 06 nummer er bij mij bij komt ik betaal het en staat op mijn naam. Thats it.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 19-01-2025 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
RobbyTown schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:07:
[...]

Dus als ik het goed begrijp. By default zal het 06 nummer van eigen klantennummer worden voorzien en met een eigen login (zodat die zelf zijn verbruik kan inzien ipv ik) ?

Dat is dan helemaal perfect. Dat is namelijk de bedoeling.

Ik wil namelijk niet dat 06 nummer er bij mij bij komt ik betaal het en staat op mijn naam. Thats it.
Klopt! Dat gebeurde 2 jaar terug bij mij ook toen ik mijn zakelijke nummer van de werkgever overnam.

[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 19-01-2025 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

swhnld schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:45:
[...]

Klopt! Dat gebeurde 2 jaar terug bij mij ook toen ik mijn zakelijke nummer van de werkgever overnam.
Fantastisch *O*

Was bang dat KPN systeem misschien zo slim was
Match naam, geboortedatum, adres, rek nummer hetzelfde = automatisch in mijn kpn.

Gelukkig niet :).

Dank voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Raar, ik heb nog een abbo met heel oude voorwaarden (3gb+2gb vanwege combideal), en ineens krijg ik elke maand 30gb extra?? Ik betaal er niet voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:44
greatgonzo schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:27:
Raar, ik heb nog een abbo met heel oude voorwaarden (3gb+2gb vanwege combideal), en ineens krijg ik elke maand 30gb extra?? Ik betaal er niet voor :?
Waarschijnlijk 1,25 per maand extra:
nieuws: KPN verhoogt zelf databundels van sommige klanten voor 1,25 euro extr...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 13:31
Even mijn frustratie spuien over KPN.
Hier al sinds eind mei, het moment dat KPN de masten is gaan bijwerken om het nieuwe kanaal N78 (3,5 GHz) te activeren problemen met de dataverbinding, die blijft wegvallen.

Het bekende dns_probe_finished_bad_config verhaal en niet op een Iphone 11, maar op een Xiaomi redmi note 13 pro plus 5g.

Wanneer ik ipv6 uit zet of naar een APN ga zonder IPv6 werkt het.
Dit is echter geen oplossing maar een work around,

Ondanks dat dit gemeld is komt KPN nooit terug op de melding. het blijft geheel stil.

Wanneer ik KPN bel (gemiddeld om de 3 werkdagen) is of de melding gesloten zonder terugkoppeling of kan er niks aangemaakt worden omdat er al een melding is.
Met de meest kinderachtige onprofessionele antwoorden die je maar kan indenken.
Echt een afwimpelservice om het maar zo te zeggen.

Escalleren kan niet, doorverbinden kan niet. De behandelende afdelingen zijn totaal onbereikbaar. leidinggevende is onbereikbaar. het heeft eigenlijk helemaal geen zin om überhaupt nog te bellen.

KPN lijkt klanten niet te willen helpen. Ik heb het abbo dan ook opgezegd en ga per maandag over naar een nieuwe provider. Dit is onwerkbaar namelijk.

Zijn er meer mensen met dezelfde problematiek? bijvoorbeeld op Samsung Galaxy S24 toestellen? Zijn er meer toestellen die deze problemen hebben?

En zou tweakers dit kunnen inventariseren om eens aandacht aan te besteden met een artikel op de frontpage?

[ Voor 13% gewijzigd door fvdberg op 22-01-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
greatgonzo schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:27:
Ik heb hetzelfde. Ik betaal er niet voor.
Vandaag de verleng-afdeling van KPN Mobiel gesproken en ik betaal nu 22,51 voor 12gb (en dus 30gb gratis erbij).
Verlengen zou 12gb opleveren voor 22,00

Dus waarom zou ik bij KPN blijven.... Ben op zich tevreden maar qua prijs en de hoeveelheid data die je ervoor krijgt trekken ze je niet over de streep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:02

greatgonzo

schit-te-rend!

ik ga over naar Simyo, we hebben thuis KPN glasvezel, en de combideal geld ook bij Simyo.

400 minuten/12GB voor €7,50

overigens: wat moet ik met 35gb per maand? Tenzij ik echt netflix zit te streamen zonder wifi

[ Voor 28% gewijzigd door greatgonzo op 22-01-2025 16:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwaargeschapen
fvdberg schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:51:
Hier al sinds eind mei, het moment dat KPN de masten is gaan bijwerken om het nieuwe kanaal N78 (3,5 GHz) te activeren problemen met de dataverbinding, die blijft wegvallen.

Het bekende dns_probe_finished_bad_config verhaal en niet op een Iphone 11, maar op een Xiaomi redmi note 13 pro plus 5g.

Ondanks dat dit gemeld is komt KPN nooit terug op de melding. het blijft geheel stil.

Wanneer ik KPN bel (gemiddeld om de 3 werkdagen) is of de melding gesloten zonder terugkoppeling of kan er niks aangemaakt worden omdat er al een melding is.

Escalleren kan niet, doorverbinden kan niet. De behandelende afdelingen zijn totaal onbereikbaar. leidinggevende is onbereikbaar. het heeft eigenlijk helemaal geen zin om überhaupt nog te bellen.

KPN lijkt klanten niet te willen helpen. Ik heb het abbo dan ook opgezegd en ga per maandag over naar een nieuwe provider. Dit is onwerkbaar namelijk.

Zijn er meer mensen met dezelfde problematiek? bijvoorbeeld op Samsung Galaxy S24 toestellen? Zijn er meer toestellen die deze problemen hebben?

En zou tweakers dit kunnen inventariseren om eens aandacht aan te besteden met een artikel op de frontpage?
De KPN community staat vol met vergelijkbare klachten. Je ziet echt de ware aard van het ex-overheidsbedrijf bij dit soort dingen :X

@arnoudwokke zie jij mogelijkheden om hier aandacht aan te besteden? Dat dit probleem zo lang speelt en dat KPN zo slecht acteert is bizar.

De rekening elke maand op tijd innen lijkt wel de enige prioriteit te zijn binnen dit bedrijf. Oja, ze doen ook nog iets met een mobiel netwerk als ze niet bezig zijn met geld innen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door zwaargeschapen op 22-01-2025 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 16:25
Het is zelfs zo dat als je combivoordeel hebt (dubbele databundel als je ook een vaste KPN-aansluiting hebt), die 30GB extra ook verdubbeld wordt. Dus ipv een databundel van 6 GB heb ik ineens 66 GB :)

Overigens heb ik op de laatste factuur die extra 1,25 euro nog niet terug gezien, terwijl de extra 60 GB wel al is ingegaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:07

netblade

Sunrise

https://antennekaart.nl/k...2.12674385&lng=5.97381591

Update van KPN, ombouw gaat rustig door, rond de 60 sites.

[ Voor 27% gewijzigd door netblade op 24-01-2025 18:16 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
zwaargeschapen schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:22:
[...]

De KPN community staat vol met vergelijkbare klachten. Je ziet echt de ware aard van het ex-overheidsbedrijf bij dit soort dingen :X

@arnoudwokke zie jij mogelijkheden om hier aandacht aan te besteden? Dat dit probleem zo lang speelt en dat KPN zo slecht acteert is bizar.

De rekening elke maand op tijd innen lijkt wel de enige prioriteit te zijn binnen dit bedrijf. Oja, ze doen ook nog iets met een mobiel netwerk als ze niet bezig zijn met geld innen 8)7
Nou inderdaad. Betalen is de enige prioriteit. Toch vreemd dat er weinig respons komt hier. Alsof de tweaker er inmiddels wel klaar mee is en weg is naar andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
fvdberg schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:58:
[...]

Nou inderdaad. Betalen is de enige prioriteit. Toch vreemd dat er weinig respons komt hier. Alsof de tweaker er inmiddels wel klaar mee is en weg is naar andere providers.
Dat klopt. Tweaken betekend feitelijk iets maken of afstellen hoe het niet was. Echter alle suggesties en ideeën hier op het forum hebben bij sommigen niet geholpen, en dan houd het een keer op wat we gezamenlijk kunnen bedenken. Er zijn dan nog opties buiten tweakers die je kunt doen, stap over, koop een andere telefoon, start een rechtszaak, ga naar een ombuds-organisatie, of accepteer het zoals het is en leg je erbij neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
swhnld schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:21:
[...]

Dat klopt. Tweaken betekend feitelijk iets maken of afstellen hoe het niet was. Echter alle suggesties en ideeën hier op het forum hebben bij sommigen niet geholpen, en dan houd het een keer op wat we gezamenlijk kunnen bedenken. Er zijn dan nog opties buiten tweakers die je kunt doen, stap over, koop een andere telefoon, start een rechtszaak, ga naar een ombuds-organisatie, of accepteer het zoals het is en leg je erbij neer.
Hier idem hoor. Ik ben ook weg bij KPN omdat KPN niet met oplossingen komt, tov de klant elke deur dicht houd en omdat ik geen work arounds accepteer als oplossing voor een probleem wat aantoonbaar in het KPN netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:06

Dus als je Ipv6 uitschakelt dan gaat het wel goed en blijft het goed gaan op ipv4 (of een ipv4 only apn pakt)?

De overstap naar een andere provider (welke?) kan ik begrijpen, maar kpn biedt als enige ipv6 op dit moment op de mobiele netwerken. Een overstap naar één van de andere twee netwerken zonder ipv6 zal dan inderdaad een stuk beter werken.

Hier gaat het met ipv6 trouwens goed, nooit problemen. Zowel op android als iphone telefoons. En ik denk dat de focus van KPN zich meer richt op de Samsungs en Iphone's op het netwerk dan een relatief klein merk zoals Xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Odido. Voor ipv6 zijn er ook andere oplossingen zo als 6 to 4 tunnels. En ja de reden voor kpn was idd ipv6 maar ja te veel hoofdpijn daar tov de prijs.
In dit geval is de oorzaak ook bekend en heeft niks met merk te maken maar wel direct met de standaarden. Ergens in het kpn netwerk staat een interface niet goed waardoor dns verzoeken niet goed door komen vanaf ipv6 dns servers. Verbinding uit en aan of even een flushdns als je via de hotspot werkt en het gaat weer

[ Voor 51% gewijzigd door fvdberg op 27-01-2025 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:06
Helaas herkenbaar ja, heb een S24+. Bij KPN niets voor elkaar gekregen, echt maanden bezig geweest, ook uiteindelijk meermaals met de technische dienst in gesprek geweest. Maar die tasten compleet in het duister. Uiteindelijk naar Odido overgestapt, 5G compleet stabiel. Maar toch weer terug naar KPN gegaan, dit omdat de Odido voice kwaliteit voor mij ondermaats was en ik moeilijkheden met tethering ervoer. Een beetje een spagaat voor mij dus.

Nu wel maandelijks opzegbaar bij KPN en maar geaccepteerd, dat ik soms het toestel even in de vliegtuigmodus moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
bullpower schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:51:
[...]

Helaas herkenbaar ja, heb een S24+. Bij KPN niets voor elkaar gekregen, echt maanden bezig geweest, ook uiteindelijk meermaals met de technische dienst in gesprek geweest. Maar die tasten compleet in het duister. Uiteindelijk naar Odido overgestapt, 5G compleet stabiel. Maar toch weer terug naar KPN gegaan, dit omdat de Odido voice kwaliteit voor mij ondermaats was en ik moeilijkheden met tethering ervoer. Een beetje een spagaat voor mij dus.

Nu wel maandelijks opzegbaar bij KPN en maar geaccepteerd, dat ik soms het toestel even in de vliegtuigmodus moet zetten.
ging dat maar zo makkelijk tijdens het rijden. mijn navigatie en muziek stopt er mee. ik moet echt stoppen om de telefoon vast te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:06
Zo erg is het bij mij gelukkig niet. Spotify blijft prima werken onderweg. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 16:26
Even vraag,
Sinds vandaag ben ik van tmobile naar kpn.
Heb multi sim geactiveerd voor m’n Watch, het blijft nu steeds op activeren draaien. Kan dit even duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Interessant voor jou is om eens een prepaid simkaart van Vodafone en Odido in je toestel te zetten. Heb je dan wel dekking? Mogelijk kan je dan beter overstappen.

Verder raad ik je aan eens te kijken wat er gebeurt als je dedeur naar het balkon open zet. Meestal zit er een opgedampt metaal laagje in de ramen wat het mobiele bereik afblokt. Met een open deur kunnen er toch radiosignalen naar binnen door de deuropening. Is je dekking weer weg na het dicht doen van de deur, dan weet je dat je geisoleerde dubbel glas ruiten het probleem zijn en niet zozeer het gebrek aan dekking.

Hoe kan je dit nog meer zien: als je 's avonds een aansteker vlak voor de ruit houdt, dan zie je als er metaallagen tussen zitten meerdere gele vlammen achter elkaar spiegelen in je ruit. (Let op je gordijnen en haal die ver uit de buurt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

ucsdcom schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Interessant voor jou is om eens een prepaid simkaart van Vodafone en Odido in je toestel te zetten. Heb je dan wel dekking? Mogelijk kan je dan beter overstappen.

Verder raad ik je aan eens te kijken wat er gebeurt als je dedeur naar het balkon open zet. Meestal zit er een opgedampt metaal laagje in de ramen wat het mobiele bereik afblokt. Met een open deur kunnen er toch radiosignalen naar binnen door de deuropening. Is je dekking weer weg na het dicht doen van de deur, dan weet je dat je geisoleerde dubbel glas ruiten het probleem zijn en niet zozeer het gebrek aan dekking.

Hoe kan je dit nog meer zien: als je 's avonds een aansteker vlak voor de ruit houdt, dan zie je als er metaallagen tussen zitten meerdere gele vlammen achter elkaar spiegelen in je ruit. (Let op je gordijnen en haal die ver uit de buurt!)
VF heeft er ook geen dekking. Die truc met de aansteker werkt ook met een lampje? Overigens ga ik geen ruit eruit halen voor dekking :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Ik zag de afgelopen maanden op de factuurspecificatie heel veel datasessies staan met 1kilobyte aan dataverkeer. Soms loopt het op tot meer dan 60 sessies met 1kb. Nu merk ik in principe geen problemen met mobiel internet, maar ik zou wel graag weten waar dat vandaan komt. Het lijkt ook voor te komen op tijdstippen waarvan ik zeker weet dat mobiele data handmatig uitgeschakeld was of het toestel verbonden was met WiFi. Wellicht heeft dat te maken met VoLTE die met KPN IMS probeert te verbinden of zoiets. Zou graag voorkomen dat die vele sessies geld gaan kosten als ik later buiten de EU roam.

Overigens had ik afgelopen tijd het privilege om simkaarten van de drie grote mobiele aanbieders op verschillende plaatsen(platteland, randstad centrum, treinreis ertussen) te testen met hetzelfde toestel. Ik heb daarbij gemerkt dat KPN qua snelheid in de midrange zit. Odido haalt het vaakst 300+Mbit(uitschieters tot ruim 600Mbit), KPN zit redelijk stabiel op 200 tot 300Mbit(uitschieter tot +/- 400Mbit) en Vodafone is bij mij nog nooit hoger gekomen dan zo'n 100Mbit down(maar wel dan weer 100+Mbit upload). Allen getest op 5G.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
timmie1 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:52:
Ik zag de afgelopen maanden op de factuurspecificatie heel veel datasessies staan met 1kilobyte aan dataverkeer. Soms loopt het op tot meer dan 60 sessies met 1kb. Nu merk ik in principe geen problemen met mobiel internet, maar ik zou wel graag weten waar dat vandaan komt. Het lijkt ook voor te komen op tijdstippen waarvan ik zeker weet dat mobiele data handmatig uitgeschakeld was of het toestel verbonden was met WiFi. Wellicht heeft dat te maken met VoLTE die met KPN IMS probeert te verbinden of zoiets. Zou graag voorkomen dat die vele sessies geld gaan kosten als ik later buiten de EU roam.

Overigens had ik afgelopen tijd het privilege om simkaarten van de drie grote mobiele aanbieders op verschillende plaatsen(platteland, randstad centrum, treinreis ertussen) te testen met hetzelfde toestel. Ik heb daarbij gemerkt dat KPN qua snelheid in de midrange zit. Odido haalt het vaakst 300+Mbit(uitschieters tot ruim 600Mbit), KPN zit redelijk stabiel op 200 tot 300Mbit(uitschieter tot +/- 400Mbit) en Vodafone is bij mij nog nooit hoger gekomen dan zo'n 100Mbit down(maar wel dan weer 100+Mbit upload). Allen getest op 5G.
Dan ligt er wel aan welke telefoon/abbo gekoppeld zit, KPN zit bijna altijd rond de 600 Mbit (met n78), Odido 1 Gbit (met n78) en VF kan je ook de 1 Gbit aan tikken bij de juiste sites met n78.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
The Wizard schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:18:
[...]

Dan ligt er wel aan welke telefoon/abbo gekoppeld zit, KPN zit bijna altijd rond de 600 Mbit (met n78), Odido 1 Gbit (met n78) en VF kan je ook de 1 Gbit aan tikken bij de juiste sites met n78.
Dan is de load van gebruikers op het moment van testen wellicht groot. Of de sites hebben banden uitgeschakeld in de avond voor energiebesparing. Toestel is geschikt volgens de specificaties en het abonnement heeft de maximaal haalbare netwerksnelheid zonder cap, in het geval van KPN SuperUnlimited.

Overigens vraag ik mij af: hebben gebruikers met de duurdere/zwaardere abonnementen ook hogere prioriteit in het netwerk van KPN? Of is de prioriteit in het KPN netwerk enkel verdeeld in zo'n vorm als hulpdiensten - postpaid klanten - 4G buitengebied klanten - prepaid klanten van hoge naar lage prioriteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-10 23:46
timmie1 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:57:
[...]

Dan is de load van gebruikers op het moment van testen wellicht groot. Of de sites hebben banden uitgeschakeld in de avond voor energiebesparing. Toestel is geschikt volgens de specificaties en het abonnement heeft de maximaal haalbare netwerksnelheid zonder cap, in het geval van KPN SuperUnlimited.

Overigens vraag ik mij af: hebben gebruikers met de duurdere/zwaardere abonnementen ook hogere prioriteit in het netwerk van KPN? Of is de prioriteit in het KPN netwerk enkel verdeeld in zo'n vorm als hulpdiensten - postpaid klanten - 4G buitengebied klanten - prepaid klanten van hoge naar lage prioriteit?
In het geval van KPN SuperUnlimited heb je niet ongelimiteerd snelheid. Er lijkt echt een harde cap te zitten rond de 700 Mbps op dit abonnement. Op een mast met n78 en 10Gbps glas haal ik maximaal 704 Mbps wanneer ik er 100 meter vandaan sta. Terwijl je daar met Odido Unlimited Premium met gemak 1267 Mbps haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
NLM1K schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:29:
[...]

In het geval van KPN SuperUnlimited heb je niet ongelimiteerd snelheid. Er lijkt echt een harde cap te zitten rond de 700 Mbps op dit abonnement. Op een mast met n78 en 10Gbps glas haal ik maximaal 704 Mbps wanneer ik er 100 meter vandaan sta. Terwijl je daar met Odido Unlimited Premium met gemak 1267 Mbps haalt.
Welk KPN abonnement heeft dan wel ongelimiteerde snelheid? De oude Unlimited abonnementen hadden ook een cap van zo'n 300Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
timmie1 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:31:
[...]

Welk KPN abonnement heeft dan wel ongelimiteerde snelheid? De oude Unlimited abonnementen hadden ook een cap van zo'n 300Mbit...
Misschien zakelijke abonnementen van MVNO'S maar KPN zelf heeft overal een snelheid limiet op zitten, zo maakt het bij mij met KPN Super Unlimited niet uit of ik buiten sta of binnen zit snelheid komt altijd om 680/700mbps uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik heb nog een ongelimiteerde abonnement van 0GB (data wordt gedeeld). Vorige maand heb ik pal naast de zendmast een speedtestje gedraaid. Zie hieronder de resultaten: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPNQf_-PpI1H7-NXcCAHRHqL--Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YYt7rM5kF78D9OBaheY70Vxp.png?f=fotoalbum_large

In het begin heeft ie de 800 down nog aangetikt maar ging toen weer naar beneden om op 599 te eindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 14:26
Ik heb ook een unlimited abonnement van vlak voordat ze met verschillende unlimited abonnementen kwamen, waar een cap van 600mpbs op zit. Bij een speedtest begon hij heel enthousiast, even de 1000 mbps aangetikt, waarna de snelheid naar beneden ging naar net onder de 600 mbit. Stond in direct zicht van een mast met N78. Het netwerk kan het aan, de abonnementen (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy Tollenaar schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:34:
[...]

Misschien zakelijke abonnementen van MVNO'S maar KPN zelf heeft overal een snelheid limiet op zitten, zo maakt het bij mij met KPN Super Unlimited niet uit of ik buiten sta of binnen zit snelheid komt altijd om 680/700mbps uit.
Inbound roaming is volgens mij de enige waarvan we het nu zeker weten. Ergens in dit topic had iemand op KPN een speedtest gedaan met een O2 UK(?) SIM die boven de 1 Gbps uitkwam.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

greatgonzo schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:02:
ik ga over naar Simyo, we hebben thuis KPN glasvezel, en de combideal geld ook bij Simyo.

400 minuten/12GB voor €7,50

overigens: wat moet ik met 35gb per maand? Tenzij ik echt netflix zit te streamen zonder wifi
Inderdaad en ook gewoon het KPN netwerk. Misschien offtopic. Ik kom van Simyo (jaren tevreden klant geweest) en ben naar KPN gegaan (vriendin verstookt nogal wat GB's ik erf ze maar aangezien ik een 0GB abbo heb + KPN kon de hoogste korting bieden in combinatie met de tel).

Naar alle eerlijkheid, in 2024 heeft Simyo 2 grote slagen gemaakt.
De aller belangrijkste: Dataplafond handig voor iphones, android kan je wel limieten instellen, en forum stond vol klachten met keer op keer 'spontaan' dikke rekeningen omdat ze buiten de bundel knalden. Dit was ook de reden dan ik niemand Simyo aanraden. Nu kan dat wel, aangezien voor mensen met kleine portemonnee KPN aardig aan de prijs voor wat je krijgt (15 euro voor 0GB en onbeperkt bellen).

Leuk voor de heb 5G voor sommige een must blijkbaar, nu ik bij KPN zit ik merk het verschil niet tussen 4G en 5G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:58
Sorcerer8472 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:12:
[...]

Inbound roaming is volgens mij de enige waarvan we het nu zeker weten. Ergens in dit topic had iemand op KPN een speedtest gedaan met een O2 UK(?) SIM die boven de 1 Gbps uitkwam.
Zoals Roy aangeeft hebben sommige mvno's ook geen limiet. Bijvoorbeeld die van mijn werkgever, die gebruikt Enreach via Voicedata op het KPN netwerk.

https://www.speedtest.net/result/a/10604926065
https://www.speedtest.net/result/a/10440099371

Heb ook weleens een willekeurig esimmetje van internet gekocht en die had ook geen limiet (die roamde ook). Jammer dat je niet het beste krijgt bij de bron zelf.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vandeven66
Voor de geïnteresseerden: Vandaag 1415mbps gehaald op het KPN netwerk :o B-)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/10672923695.png

Hoogste wat ik ooit heb kunnen halen op een Nederlands netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-10 18:42
I have a need for speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-10 18:33
Van welke providers weten we inmiddels dat deze hoge snelheden mogelijk zijn? Voor zover ik heb kunnen vinden zijn dit alleen grootzakelijke providers en roaming, dus niet iets dat je gemakkelijk als particulier kunt krijgen, maar misschien heb ik nog een MVNO over het hoofd gezien die dit wel kan.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 16:36

grimson

domeingrommer

KPN is een beetje van het padje, 2 systemen die tegelijkertijd elkaar tegenspreken 8)7 :

https://www.kpn.com/service/mobiel/bestelstatus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQ8Ri91zCj3_PdET5onCOvULYy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FgQlM6JGq2m1Kp8GuzcJnQZ8.png?f=fotoalbum_large

https://mijn-bestelling.kpn.com/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFFfimfPxNcpiJYMNxBtv5BiSCY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NEfc7ppfh9bjVWHkTpfnH7kh.png?f=fotoalbum_large

Klantenservice geloofde mij eerst niet maar uiteindelijk konden ze er niets mee 'het komt wel goed'.
Blijkbaar wordt er doorgaans niet direct het toestel geheel betaald via IDEAL maar aan de deur(?).
Vroeg echt meerdere keren hoe ik had betaald; gewoon alles via IDEAL bij de online bestelling.

Koeriersdienst maar gebeld en gaf aan geen openstaande factuur aanwezig te zijn indien de koerier morgen langskomt. Gedoe weer om niets :o

[ Voor 12% gewijzigd door grimson op 04-02-2025 19:44 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 12:41

JME

zeg maar Jamie

Augustus 2024 voor het eerst contact met KPN gehad n.a.v. het 4G-probleem. Afgelopen week ein-de-lijk een mail dat ik mijn toestel mag opsturen voor reparatie of omruiling. Bizar, maar goed. In de praktijk is het probleem echter al een poosje weer verdwenen. Zouden ze hem na opsturen echt nog proberen te repareren, of zouden ze alles gewoon ongezien omruilen? En waarvoor dan? Zelfde type, zelfde opslag? In mijn geval een SE2020 met 128GB.
Eigenlijk ben ik ook al tevreden als ze alleen de toegezegde terugbetaling van een half jaar abonnementskosten doorvoeren. Die stond in dezelfde mail, maar ik weet niet of die twee acties alleen gecombineerd kunnen verlopen. Morgen maar weer eens bellen..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vandeven66
vandeven66 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:56:
Voor de geïnteresseerden: Vandaag 1415mbps gehaald op het KPN netwerk :o B-)

[Afbeelding]

Hoogste wat ik ooit heb kunnen halen op een Nederlands netwerk.
Helaas kan bewerken niet meer na een paar dagen, wellicht is dit niet weer een nieuwe reactie waard. Maar wilde het toch even delen om te laten zien wat er mogelijk is.

Vandaag meerdere keren 1500+ gehaald bij het Willem II stadion in Tilburg.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/10677708159.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
JME schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:17:
Augustus 2024 voor het eerst contact met KPN gehad n.a.v. het 4G-probleem. Afgelopen week ein-de-lijk een mail dat ik mijn toestel mag opsturen voor reparatie of omruiling. Bizar, maar goed. In de praktijk is het probleem echter al een poosje weer verdwenen. Zouden ze hem na opsturen echt nog proberen te repareren, of zouden ze alles gewoon ongezien omruilen? En waarvoor dan? Zelfde type, zelfde opslag? In mijn geval een SE2020 met 128GB.
Eigenlijk ben ik ook al tevreden als ze alleen de toegezegde terugbetaling van een half jaar abonnementskosten doorvoeren. Die stond in dezelfde mail, maar ik weet niet of die twee acties alleen gecombineerd kunnen verlopen. Morgen maar weer eens bellen..
En hoe is het afgelopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenjoeri
Lijkt erop dat KPN snelheid heeft verhoogd bij Super/Max abonnement, wellicht ook bij de andere abonnementen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JL6McP9CPhO8aAl_lvd-noRTbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAdxk4TK2yPcM8UYvD1apUK8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
ikbenjoeri schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:58:
Lijkt erop dat KPN snelheid heeft verhoogd bij Super/Max abonnement, wellicht ook bij de andere abonnementen.

[Afbeelding]
Je bedoelt bij de SuperUnlimited?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
NLM1K schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:54:
[...]

Je bedoelt bij de SuperUnlimited?
Bij kpn.com is het inderdaad SuperUnlimited, zakelijk (KPN EEN MKB) is het Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLM1K
ikbenjoeri schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:01:
[...]

Bij kpn.com is het inderdaad SuperUnlimited, zakelijk (KPN EEN MKB) is het Max
Heb je deze hoge snelheid ook met SuperUnlimited?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
NLM1K schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:39:
[...]

Heb je deze hoge snelheid ook met SuperUnlimited?
Helaas geen hogere snelheid met superunlimited Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXWfm6lW65Vxl4TbQUp0mX84g0o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3H2zkNTDbBiIknKlDikK6Acz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

ikbenjoeri schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:58:

[Afbeelding]
Vermoedelijk vooralsnog enkel bij 1MKB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMMVQkpXe24JArQaJezDfki5Atc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WWZ94O1qiSJyBZ0MHoBvp5W2.png?f=user_large
Daar staat geen limiet meer bij, zal vast wel doorgetrokken worden naar de consumentenmarkt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
netblade schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:10:
[...]

Vermoedelijk vooralsnog enkel bij 1MKB
[Afbeelding]
Daar staat geen limiet meer bij, zal vast wel doorgetrokken worden naar de consumentenmarkt uiteindelijk.
Let ook op de prijs en besef je dat dat exclusief BTW is.

Eerlijk zie ik op dit moment nog niet echt een noodzaak voor particulieren om een hogere snelheid te hebben op hun telefoon, tenzij als die als hotspot gebruikt zou worden of zo met een computer of console er achter en downloads/updates van content van grote spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 00:45

babybox

Win7

swhnld schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Let ook op de prijs en besef je dat dat exclusief BTW is.

Eerlijk zie ik op dit moment nog niet echt een noodzaak voor particulieren om een hogere snelheid te hebben op hun telefoon, tenzij als die als hotspot gebruikt zou worden of zo met een computer of console er achter en downloads/updates van content van grote spellen.
Wat is dan de max. realistisch nodige behoefte van een consument t.a.v. internetsnelheid op je mobiel puur voor gebruik v.d. mobiel zelf (geen hotspot-gebruik of anderszins apparaten). Ik ben het met je eens dat veel providers de hogere snelheid pushen om maar meer te verdienen. is 50Mbit/s of 100 of 300 ? bij normaal gebruik genoeg.

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
babybox schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:30:
[...]

Wat is dan de max. realistisch nodige behoefte van een consument t.a.v. internetsnelheid op je mobiel puur voor gebruik v.d. mobiel zelf (geen hotspot-gebruik of anderszins apparaten). Ik ben het met je eens dat veel providers de hogere snelheid pushen om maar meer te verdienen. is 50Mbit/s of 100 of 300 ? bij normaal gebruik genoeg.
Wat je individueel nodig hebt is uiteraard individueel. Maar voor een 4k stream zit je op ongeveer 20Mbit/s, 8k op 40. bron: https://www.ad.nl/tech/wa...20tot%2050%20Mbps%20nodig.
Persoonlijk denk ik dat 8k op een telefoon al overkill is, en weinig tot niet beschikbaar, maar dat geeft een aardig idee dat voor veel mensen 50Mbit/s al voldoende is voor individueel gebruik.
Echter heb je geen wifi en speel je veel grote spellen die je regelmatig download en update, of deel je je verbinding via een hotspot bijvoorbeeld in de auto met je kinderen om onderweg te streamen, kan die individuele behoefte er zijn voor meer snelheid.
En dan zijn er ook andere argumenten om meer snelheid te willen dan echt nodig is, mensen kopen ook nog steeds een auto die 250 Km/h gaat terwijl de limiet op de snelweg 130 is en de meeste niet eens een reactievermogen hebben om op die snelheid in te grijpen als ze een keer op een plek komen waar ze die wel in kunnen trappen. Dus voelt iemand zich beter bij de maximale snelheid, vooral kopen als je het kan veroorloven.

• netblade

netblade

Sunrise

Hmm morgen voor de 2e week op rij werkzaamheden gepland, echter vorige week was het volgens mij eerder de site van Oidido waar aan gewerkt werd, nu hebben ze morgenochtend tussen 8 en 10 staan bij KPN, zouden dan eindelijk RRU's vervangen worden of is dit te kort tijd daarvoor?

swhnld schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Wat je individueel nodig hebt is uiteraard individueel. Maar voor een 4k stream zit je op ongeveer 20Mbit/s, 8k op 40. bron: https://www.ad.nl/tech/wa...20tot%2050%20Mbps%20nodig.
Persoonlijk denk ik dat 8k op een telefoon al overkill is, en weinig tot niet beschikbaar, maar dat geeft een aardig idee dat voor veel mensen 50Mbit/s al voldoende is voor individueel gebruik.
Echter heb je geen wifi en speel je veel grote spellen die je regelmatig download en update, of deel je je verbinding via een hotspot bijvoorbeeld in de auto met je kinderen om onderweg te streamen, kan die individuele behoefte er zijn voor meer snelheid.
En dan zijn er ook andere argumenten om meer snelheid te willen dan echt nodig is, mensen kopen ook nog steeds een auto die 250 Km/h gaat terwijl de limiet op de snelweg 130 is en de meeste niet eens een reactievermogen hebben om op die snelheid in te grijpen als ze een keer op een plek komen waar ze die wel in kunnen trappen. Dus voelt iemand zich beter bij de maximale snelheid, vooral kopen als je het kan veroorloven.
Veel streaming apps schakelen automatisch naar een lagere resolutie op telefoons, zelfs 720p vaak. Zeker niet de allerhoogste 4K-resolutie :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Helemaal bovenop deze KPN antennes zitten kleine extra kastjes die naar het lijkt naar boven gericht zijn. Wat zijn dit? (Ik bedoel dus echt bovenop de antennepanelen)

https://tweakers.net/foto...oIZ2bccEkqeufjHTFIisI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGbXyGltSIQ2QlpI6z364wJtQEM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WPUoIZ2bccEkqeufjHTFIisI.jpg?f=user_large

[ Voor 48% gewijzigd door ucsdcom op 16-02-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:08
ucsdcom schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:25:
Helemaal bovenop deze KPN antennes zitten kleine extra kastjes die naar het lijkt naar boven gericht zijn. Wat zijn dit? (Ik bedoel dus echt bovenop de antennepanelen)

[Afbeelding]
GPS antenne voor tijdssync? (Gokje)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ucsdcom schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:25:

[Afbeelding]
Zijn positie sensoren, als de antenne verwaait door een storm kunnen ze dit zien. Alleen KPN doet dit, dus mochten er streepjes missen op de antennes dan is dat ook altijd nog een aanknopingspunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Rub147 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:45:
[...]

GPS antenne voor tijdssync? (Gokje)
Nope, KPN gebruikt een losse ontvanger bij de kast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDyBYHxjMAuQz5ni0U3UD2iFzRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFrBrpcPmTV3PK42a23PqxFh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 12:41

JME

zeg maar Jamie

Beide processen lopen kennelijk parallel. Heb de factuur voor de terugbetaling inmiddels ontvangen en mijn toestel nog niet opgestuurd. Die doet het immers weer, voelt een beetje suf en niet zo duurzaam om dan een net iets nieuwere te krijgen (als ze de huidige überhaupt als defect aanmerken) waar je dan ook nog eens weer een nieuw hoesje bij moet kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-10 18:42
Ik ben overgestapt naar KPN met een e-sim. Ik had verwacht dat het een hele drama zou worden maar het was allemaal heel makkelijk. I love e-sim.

Altijd zat ik weer te hannesen met die klote nanosims maar die tijd is nu voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

netblade schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:23:
Hmm morgen voor de 2e week op rij werkzaamheden gepland, echter vorige week was het volgens mij eerder de site van Oidido waar aan gewerkt werd, nu hebben ze morgenochtend tussen 8 en 10 staan bij KPN, zouden dan eindelijk RRU's vervangen worden of is dit te kort tijd daarvoor?
En vandaag weer 3 uur werkzaamheden, niks te zien op het dak verder. Vermoed dat het nog wel even gaat duren eer ze hier de RRU's komen vervangen, site is wel geheel uitgeschakeld atm.

En uiteraard niks veranderd, vraag me af wat ze elke week aan het doen zijn, softwareupdatejes?

[ Voor 10% gewijzigd door netblade op 21-02-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
netblade schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:39:
[...]

En vandaag weer 3 uur werkzaamheden, niks te zien op het dak verder. Vermoed dat het nog wel even gaat duren eer ze hier de RRU's komen vervangen, site is wel geheel uitgeschakeld atm.

En uiteraard niks veranderd, vraag me af wat ze elke week aan het doen zijn, softwareupdatejes?
Welke site gaat dit om? Het zou een upgrade kunnen zijn naar de nieuwe Huawei Maxwell antennes met 64x64 n78. Als hij zo lang offline is en ze ook daadwerkelijk aan het werk zijn wordt er vast wel iets verwisseld.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

jk-5 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:47:
[...]

Welke site gaat dit om? Het zou een upgrade kunnen zijn naar de nieuwe Huawei Maxwell antennes met 64x64 n78. Als hij zo lang offline is en ze ook daadwerkelijk aan het werk zijn wordt er vast wel iets verwisseld.
Het betreft deze site ;
https://antennekaart.nl/k...35&lng=4.65478062&zoom=18

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Icb20Dw6HVcvCbuk2nrCigZfVJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m89X12OjfmcZml6H3zBMpKE6.png?f=fotoalbum_large
De oude antennes staan er nog gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Het zouden dan ook werkzaamheden van de pandeigenaar kunnen zijn. Als ze iets aan het dak moeten doen (dakleer, nieuwe reclame boven aan het gebouw, koelsystemen, etc) worden vaak mobiele sites uitgeschakeld zodat ze veilig kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

jk-5 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:55:
[...]

Het zouden dan ook werkzaamheden van de pandeigenaar kunnen zijn. Als ze iets aan het dak moeten doen (dakleer, nieuwe reclame boven aan het gebouw, koelsystemen, etc) worden vaak mobiele sites uitgeschakeld zodat ze veilig kunnen werken.
Nouja Odido op hetzelfde gebouw stond nog vrolijk aan, daar hebben ze onlangs wel daadwerkelijk werkzaamheden op uitgevoerd

B38 staat ook nog vrolijk aan hier dus ik vermoed dat er niets gedaan is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neXLWh1vwlZWKEf4osIOOL8WQ7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BLEYuNZ8AIvcAbdSz8jy3Vuu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door netblade op 21-02-2025 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Nieuwe update van KPN, amper wijzigingen, geen 5g sites erbij.
https://antennekaart.nl/k...2.15034402&lng=6.05895996
Paar sites waar Massive Mimo weer op geactiveerd is, vermoedelijk vanwege de Umlaut test die gaande is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
netblade schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:23:
Nieuwe update van KPN, amper wijzigingen, geen 5g sites erbij.
https://antennekaart.nl/k...2.15034402&lng=6.05895996
Paar sites waar Massive Mimo weer op geactiveerd is, vermoedelijk vanwege de Umlaut test die gaande is.
Eerder vanwege ombouw naar een site type met n78 ;)

Ze hebben helaas geen 5G data geüpload, net als in de Vodafone update van vorige week. Je zou bijna denken dat het aan het Antenneregister ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

jk-5 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:20:
[...]

Eerder vanwege ombouw naar een site type met n78 ;)

Ze hebben helaas geen 5G data geüpload, net als in de Vodafone update van vorige week. Je zou bijna denken dat het aan het Antenneregister ligt...
Haha ik ben er nog op aan het wachten >:)
Ben benieuwd of ik donderdag wederom een berichtje krijg met werkzaamheden vrijdag :P

offtopic ; aan de andere kant met odido haal ik thuis al wel vrolijk 1100+

[ Voor 17% gewijzigd door netblade op 24-02-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

netblade schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:39:
[...]

Haha ik ben er nog op aan het wachten >:)
Ben benieuwd of ik donderdag wederom een berichtje krijg met werkzaamheden vrijdag :P

offtopic ; aan de andere kant met odido haal ik thuis al wel vrolijk 1100+
Ik kreeg vandaag een sms dat er morgen bij mij in de buurt werkzaamheden zullen zijn. Vraag mij af wat voor werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Dj-sannieboy schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:05:
[...]

Ik kreeg vandaag een sms dat er morgen bij mij in de buurt werkzaamheden zullen zijn. Vraag mij af wat voor werkzaamheden.
Ik krijg al 3 weken opvolgend elke donderdag een sms dat er werkzaamheden zijn, varierend van tussen de 2 en 4 uur. Site gaat wel daadwerkelijk uit maar geen personeel te zien rondom de site. Odido op 't zelfde dak blijft wel aan op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

netblade schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:15:
[...]

Ik krijg al 3 weken opvolgend elke donderdag een sms dat er werkzaamheden zijn, varierend van tussen de 2 en 4 uur. Site gaat wel daadwerkelijk uit maar geen personeel te zien rondom de site. Odido op 't zelfde dak blijft wel aan op dat moment.
Het tijdsbestek wat in de sms genoemd wordt is hier erg ruim, van 07:00 tot 19:00.
Pagina: 1 ... 47 ... 51 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie