Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 21:53
Goed, ik krijg het niet opgelost/gevonden met good-old Google, dus een topic :)

Ik heb een Oneplus Nord 2T5G sinds december 2022. Niet geroot of gemodificeerd op wat voor manier dan ook. Er zitten 2 fysieke SIM-kaarten in, 1 voor privé (Simyo), 1 voor zakelijk (KPN). Bellen doe ik met beide, voor data gebruik ik eigenlijk alleen maar de zakelijke. Browsen doe ik met Google Chrome, zonder extensies.

Sinds 13 juli, toen kwam het voor het eerst voor, heeft mijn hele telefoon meerdere keren per dag ineens geen internet connectie meer op random momenten. Uiteraard als ik op Wifi zit blijft internet gewoon werken.

Wat heb ik geprobeerd?
  • Ik dacht eerst een probleem te hebben met de zakelijke sim. Toestel een keer uit en weer aan helpt, maar na een paar uur had ik weer hetzelfde
  • Data een keer via privé sim laten lopen en direct weer terug helpt
  • Later ook ontdekt als ik data op privé sim laat staan, dat ik dan internet heb, maar na een paar uur niet meer, dus het probleem komt voor op beide SIM-kaarten
  • Dns host cache in Chrome een keer flushen maakte geen verschil (via chrome://net-internals/#dns en dan 'clear host cache')
Belangrijk om te weten is dat de hele telefoon geen data meer heeft op het moment dat zich dat voor doet. In Chrome krijg ik wel de error 'dns_probe_finished_bad_config, meer niet. Maar buienalarm, youtube, whatsapp, flitsmeister, niks werkt meer/geeft aan dat internet niet beschikbaar is.

Het was vooral vervelend in mijn vakantie toen ik op scoutingkamp was en dus de hele week geen wifi had. Toen ik weer thuis was en sinds deze week weer aan het werk ben komt het veel minder vaak voor, aangezien ik thuis en op kantoor op de wifi zit. Deze hele week is het onderweg naar huis 1x voorgekomen dat ik halverwege geen muziek meer had. Het kan probleem kan dus eerder zijn ontstaan dan de genoemde 13 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Een paar basistaken:
Laatste OxygenOS update geïnstalleerd?
Google Play System Updates geïnstalleerd?

En dan, al een reset van de netwerk instellingen/mobiele data al geprobeerd?

Over oorzaak, er zijn issues met KPN netwerk, wat jou beide sim kaarten gebruiken, gerapporteerd, op Samsung en iPhone telefoons met 2019/2020 hardware. Mogelijk heeft de OP Nord 2T daar ook last van. In dat geval, melding maken bij zowel KPN als Simyo, en afwachten tot het opgelost is.

Andere mogelijke oorzaak kan zitten in een software update waarbij iets is blijven hangen, maar dan moet je een fabrieksinstellingen reset doen en vooraf een goede backup regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ah vergeten te vermelden. Ja, ik heb de laatste versie van OxygenOS Alle applicaties zijn uptodate, Play Store ook.

Waar vind ik ergens de reset knop voor netwerk instellingen? Die zit namelijk niet in het menu 'Mobiele netwerk', waar je zoiets verwacht (vroegah, op mijn Galaxy S3, kon ik alles blind vinden, maar tegenwoordig met smartphones moet ik echt alles zoeken en Googlen en vragen).

Ik heb overigens niks bijzonders met netwerkinstellingen gedaan, dus vraag me dan af wat een reset gaat doen, behalve een eventueel omgevallen bitje weer recht zetten.

EDIT: ok netwerk reset gevonden; Instellingen > Aanvullende instellingen > Back-up en reset > Telefoon opnieuw instellen > Netwerk- en Bluetooth-instellingen opnieuw instellen.

Nu afwachten of/wanneer het weer mis gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 02-08-2024 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Het resetten van netwerk- en bluetooth settings was niet de oplossing. Afgelopen weekend in de auto tijdens een rit van 1,5 uur toch weer 2x even van data sim moeten wisselen omdat internet weg viel....

@swhnld heb jij een linkje/bron naar die KPN problemen?

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 06-08-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
FastFred schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:58:
Het resetten van netwerk- en bluetooth settings was niet de oplossing. Afgelopen weekend in de auto tijdens een rit van 1,5 uur toch weer 2x even van data sim moeten wisselen omdat internet weg viel....

@swhnld heb jij een linkje/bron naar die KPN problemen?
Op het forum gaat het in het KPN Ervaringen topic pagina's over dit onderwerp:
[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Zou daar jou probleem ook melden. En zeker ook bij KPN op hun eigen forum je melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik had het inmiddels ook gelezen. Ik dacht eerst dat je bedoelde dat dit problemen waren die in 2019/2020 speelden, maar het speelt dus nu :/ Dat verklaart het wel

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 06-08-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:11
KPN moet wel grote problemen hebben, dit speelt niet alleen op samsungs of iphones.

Mijn ouders hebben beide een Redmi 9C, en er gebeurt precies hetzelfde als wat de topic starter heeft.

Begint wel erg vervelend te worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
@fl2001 Ok, in het KPN topic inmiddels ook @Prolution met een Oneplus Nord 3 met dezelfde error. Dat maakt de case tegen KPN wel sterker.

Ik ga de issue's met de Nord 3 en jou issue met 2x een Redmi 9C terug koppelen naar onze MSP. Ik had het gisteravond 22:12 thuis weer, en zojuist 11:54 op kantoor ook weer. Vliegtuigstand een keer aan en weer uit en het werkt weer, maar het hoort natuurlijk niet.

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 07-08-2024 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ok, bijzonder. Ik heb nu 2 dagen alleen mijn prive Simyo simkaart gebruikt voor data en geen problemen...

Vanmiddag weer data gaan gebruiken op mijn zakelijke KPN sim en zojuist 22:31 weer uitval data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-05 16:34
Ik wilde even melden dat ik ook een OnePlus Nord 3 heb, en precies ervaar wat jij hier beschrijft. Voor mij is het genoeg om mijn mobiele data even aan en uit te zetten en dan werkt het weer (vliegtuigstand duurt wat langer).

Verder zijn we in september een kleine maand in Frankrijk geweest en toen had ik nergens last van. Internet nooit uitgevallen. Maar in augustus en nu we weer terug zijn is het probleem weer terug.

Ik heb Simyo trouwens.
Heb jij het probleem nog steeds? Of heb je een oplossing gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Het komt veel minder vaak voor maar heb het af en toe nog steeds. Heb afgelopen week bij Simyo een nieuwe sim kaart besteld. Dus we gaan zien of dat helpt, was wel een flink oude sim kaart die ik had.

Mijn zakelijke sim zit inmiddels in een iPhone SE 2022 van de zaak, daar nul problemen mee....

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 06-10-2024 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Een weekje verder en so far so good!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Nope, jinxed it!! Weer uitval zojuist, express de wifi ff uitgelaten vandaag. Maar nu weer dezelfde error in Chrome, maarrrrr, een minuut of 2 later werkt het uitzichzelf ineens weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
Ik heb ook updates.

Ik mijn Simyo simkaart in mijn andere simkaart-slot gedaan. Nog steeds uitval.

Ik heb handmatig de APN ingesteld zoals beschreven op de Simyo website, daar zijn wat instellingen anders dan op de standaard APN. Maar dit maakt geen verschil, nog steeds uitval.

Simyo vroeg of ik een 'kruistest' wilde doen, dat is (o.a.) een andere simkaart in mijn telefoon.
En met die andere simkaart had ik ook uitval! Dat was een Youfone simkaart en dat is wel ook KPN netwerk.

Het kan dus aan mijn/onze telefoons liggen, of aan het KPN-netwerk of aan de combinatie.
Misschien gaan OnePlus telefoons niet zo lekker op het KPN-netwerk maar dat zou ik toch raar vinden.

De laatste dagen heb ik geen uitval waargenomen. Elke keer als ik de wifi uitzette werkte het gewoon, terwijl ik een paar weken geleden gegarandeerd ook de mobiele data ff aan en uit had moeten zetten.

Mijn telefoon heeft vorige week een Android update geïnstalleerd, maar als ik die release notes lees zou dat niks moeten uitmaken (bump van security patches voornamelijk).

Ik heb er eigenlijk geen vertrouwen in, ik verwacht over een tijdje weer gewoon uitvalt. Ik denk dat het nu geluk is dat het nu even naar behoren werkt.

Simyo reageert intussen niet meer na mijn update dat het ook gebeurt met een Youfone simkaart dat ook KPN netwerk is. Wat ze er ook van vinden, ik vind het op zijn zachts gezegd niet netjes dat ze niet meer reageren. Maar ik geeft ze nog even het voordeel van de twijfel. Misschien zijn ze intern in beraad om te kijken of ze nog wat voor me kunnen betekenen.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefan1313 op 18-10-2024 14:39 . Reden: Type fouten. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb Simyo via Whatsapp benaderd en inderdaad ook handmatig de APN voor Oppo toestellen ingesteld. Helpt niet.

Heb ook de Android en netwerkinstellingen gereset naar default, helpt ook niet. Maar zoals jij zegt @Stefan1313 sinds dinsdagochtend geen uitval meer gehad nu, gebruik de hele week al geen wifi meer.

Men kwam ook met de tip om tijdelijk een ander toestel te proberen, dus ik heb mijn Oneplus 6 weer opgedoken, maar de batterij is leeg en hij wil ineens niet meer laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
Dat had ik ook met mijn vorige OnePlus Nord 1. Bij mij ging de USB-kabel er niet ver genoeg meer in.

Toen heb ik een paperclip opengebogen en flink in die USB-poort 'gekrapt'. Niet over de contacten maar over de bodem. Het beginnetje maken was het lastigst, als je eerste plukje stof eruit is ging het vrij vlot. Er kwam een hele lading stof uit en toen deed hij het weer perfect.

Ik weet niet of er een risico is dat ik de telefoon sloopte, maar ik had de hoop al opgegeven dus ik probeerde het gewoon. Wellicht dat het met jou OnePlus 6 ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
Gisteren avond en vanochtend weer uitval :(

Iemand tipte me om (bij uitval) 8.8.8.8 te pingen. Omdat `dns_probe_finished_bad_config` zou betekenen dat misschien de DNS settings verkeerd staan (of gezet worden door iets).

Maar 8.8.8.8 is op het moment van uitval ook niet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Het hele toestel is z'n data connectie kwijt op het moment dat het zich voordoet, dus pingen naar Google zal niet gaan inderdaad.

Maar ik moet zeggen, sinds dinsdag 15 oktober geen issues meer, maar ik zit de laatste dagen ook weer veel op wifi want ben bijna door mijn data heen :X Met reset van netwerkinstellingen vergeet ie ook alle bekende wifi netwerken dus ik zat thuis ff Youtube te kijken en ik dacht ik zet de wifi aan dat scheelt data, maar die kende mijn wifi netwerk thuis dus niet meer. :+

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 28-10-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:54
Hier met een Simyo 5G verbinding op een OnePlus Nord 3 heb ik helaas nog steeds sporadisch last van dit issue. Even een vliegtuig modus toggle fixt het wel, maar blijft irritant...

In deze situatie kan ik opvallend genoeg wel naar m'n WireGuard VPN thuis connecten, en heb dan wel een werkende verbinding.

Mede door dit probleem en omdat ik thuis een Odido glasvezel abo heb stap ik volgende maand over naar Ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lql2Q3UUa5sAIum5PBHz83prpfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWVrrBYV9iGnIQkDjaNa7ZVA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb het deze week weer iets van 4x gehad nadat het sinds 15 oktober niet meer voorgekomen was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-07 00:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@fvdberg Oeh meteen ff geprobeerd, APN-Protocol en APN-roamingprotocol nu op IPv4 gezet, ben heeeeel benieuwd want het is sinds vrijdag ineens weer bar en boos, minimaal 2-3x per dag uitval en ik was eigenlijk aan het shoppen naar een nieuwe provider....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Het is nog geen oplossing, een work around. Besef dat wel. De echte oplossing moet van KPN komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik vraag me af waarom ze die aanpassing niet gewoon terug draaien, dat is toch veel goedkoper dan alle iPhone 11's van je klanten vervangen en creditfacturen schrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
FastFred schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:32:
Ik vraag me af waarom ze die aanpassing niet gewoon terug draaien, dat is toch veel goedkoper dan alle iPhone 11's van je klanten vervangen en creditfacturen schrijven....
Als we achter de schermen konden kijken hadden we dat kunnen weten, maar nu? Ik kan speculeren over een aantal zaken die het kosten en baten kunnen beinvloeden:
Apple geeft KPN een vergoeding want het is hun modem wat brak is en niet voldoet aan de officiële standaarden (er is al eerder een iPhone 11 omruil actie geweest vanwege modem problemen)?
Netwerk aanpassen leidt tot minder klanten per mast, lagere bandbreedtes voor klanten, dus hogere investeringen nodig om positie in de markt te houden, ipv vervangen van een aantal toestellen?
Personeel om netwerk acties uit te voeren is schaars, dus een wijziging is lastig?

Ze kunnen alle drie correct zijn, of geen van drie, maar dit gok ik als reden dat de iPhone 11's vervangen worden. En net als dat na een bevalling de mensen blij zijn met hun baby en de pijn vergeten. zullen veel klanten blij zijn met hun nieuwe iPhone 13 en korting na de vervanging en de provider de problemen vergeven want uiteindelijk is het goed opgelost voor ze.

• Stefan1313
Ik heb ook nog steeds deze problemen. Gemiddeld meerdere keren per dag uitval.
Ik had de hoop dat de overgang naar 5G het zou oplossen, maar dat is overduidelijk niet het geval.

Ik zit nog ~1,5 jaar vast aan Simyo, echt spijt van dat ik voor zo'n lange looptijd gekozen heb. Ga ik nooit meer doen.

Begrijp ik het goed, is dit geen issue van Simyo maar van het onderliggende KPN-netwerk?
Ik heb namelijk even een Youfone simkaart geleend (wat ook KPN-netwerk is) en daar gebeurde hetzelfde mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Stefan1313 op 28-11-2024 19:25 ]

• Stefan1313
FastFred schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:36:
@fvdberg Oeh meteen ff geprobeerd, APN-Protocol en APN-roamingprotocol nu op IPv4 gezet, ben heeeeel benieuwd want het is sinds vrijdag ineens weer bar en boos, minimaal 2-3x per dag uitval en ik was eigenlijk aan het shoppen naar een nieuwe provider....
Werkt dit trouwens @FastFred ?

• FastFred
@Stefan1313 Nee werkt niet, heb de laatste 2 weken weer geregeld uitval. Ik kan in de auto (met de telefoon in de houder uiteraard) al zonder te kijken de mobiele data uit en weer aan zetten.

• fvdberg
FastFred schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:35:
@Stefan1313 Nee werkt niet, heb de laatste 2 weken weer geregeld uitval. Ik kan in de auto (met de telefoon in de houder uiteraard) al zonder te kijken de mobiele data uit en weer aan zetten.
hier werkt het wel.

een andere optie is om je APN op "advancedinternet" te zetten. dan heb je een vast ipv4, en geen ipv6. hecht je waarde aan een proxy pak dan "portalmmm.nl" maar ook daar geen ipv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
@FastFred en @fvdberg , ik heb nu ook geprobeerd om APN-Protocol en APN-roamingprotocol op IPv4 te zetten. We zullen zien :).

Anders probeer ik ook nog de laatste suggestie van @fvdberg .

Kan ik 'side-effects' ervaren door ipv6 uit te schakelen? En wat voor 'side-effects' merk ik dan zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Ja dat kan. ipv6 only diensten werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
fvdberg schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:40:
[...]

hier werkt het wel.

een andere optie is om je APN op "advancedinternet" te zetten. dan heb je een vast ipv4, en geen ipv6. hecht je waarde aan een proxy pak dan "portalmmm.nl" maar ook daar geen ipv6
Nou ik check dus net de instellingen naar aanleiding van je bericht, maar APN-protocol en APN-roamingprotocol stonden beide weer op ipv4/ipv6 :/

Dus weer naar ipv4 only gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Maakt voor advancedinternet niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
Ik heb dus APN-protocol en APN-roamingprotocol op ipv4 gezet en dat lijkt te werken.
Sindsdien geen uitval meer.
Mijn test duurt pas 2 dagen, dus ik kijk het nog even aan.

Dat het lijkt te werken is wel heel interessant. Het zou fijn zijn als het netwerk wordt gefixt zodat ipv6 ook weer werkt.

In heb contact met de Simyo klantenservice] (via hun forum: link). Ik heb daarin gelinkt naar dit bericht van @fvdberg: fvdberg in [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.

Hopelijk pakken ze het op.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefan1313 op 03-12-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Doen ze niet. Het is echt het apn internet icm ipv6 in combinatie met de updates van 22 mei.

Ik ben nu in praag en gebruik hetzelfde apn en hier werkt het probleemloos.

Waarschijnlijk zijn ze wat settings voor ipv6 vergeten aan te passen.

[ Voor 17% gewijzigd door fvdberg op 03-12-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
Ja, toen ik in september 1 maand in Frankrijk was is mijn internet 0 keer uitgevallen.
Daarvoor in NL dagelijks en daarna terug in NL ook weer dagelijks.

Een club als KPN zou dit toch wel moeten kunnen constateren en fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
FastFred schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:31:
[...]

Nou ik check dus net de instellingen naar aanleiding van je bericht, maar APN-protocol en APN-roamingprotocol stonden beide weer op ipv4/ipv6 :/

Dus weer naar ipv4 only gezet
En, werkt het?
Bij mij als een zonnetje. Geen uitval meer gehad.

Omdat ik geen last had van dit probleem in Frankrijk, denk ik dat 'APN-roamingprotocol' misschien wel op 'ipv4/ipv6' kan blijven staan. Dat ga ik een deze dagen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja nu hij op ipv4 blijft staan blijft het werken. Heb de laatste dagen geen problemen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
Ik heb 'APN-roamingprotocol' terug gezet naar 'ipv4/ipv6' en nog steeds geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Stefan1313 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:41:
Ik heb 'APN-roamingprotocol' terug gezet naar 'ipv4/ipv6' en nog steeds geen problemen.
Is dit nog steeds de status? hier klapt hij er elk uur uit nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
fvdberg schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:26:
[...]

Is dit nog steeds de status? hier klapt hij er elk uur uit nog steeds
Voorheen had ik elke paar uur uitval.

Met zowel 'APN-protocol' en ‘APN-roamingprotocol’ op ‘ipv4’ direct geen uitval meer gehad.
Nu een tijdje met alleen 'APN-protocol' op ‘ipv4’ en ‘APN-roamingprotocol’ op ‘ipv4/ipv6’ nog steeds geen uitval meer.

Ik heb een Simyo kaart ik een OnePlus Nord 3 5G telefoon.
Toen ik 1 maand In Frankrijk was had ik ook 0 problemen, daarvoor en daarna in NL waren de problemen direct weer terug.
Daarom dacht ik, als je gaat roamen werkt het blijkbaar gewoon, omdat je dan (meestal) wel gebruik maakt van een fatsoenlijk netwerk. Tot nu toe lijkt dat te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
jep het is echt het ipv6 deel wat de boel verziekt in nederland. komt exact overeen met mijn bevinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hier dezelfde ervaring, behalve 20 meter de grens over om te tanken ben ik niet in het buitenland geweest de laatste weken maar ipv6 uitschakelen is een prima workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
fvdberg schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:08:
jep het is echt het ipv6 deel wat de boel verziekt in nederland. komt exact overeen met mijn bevinding.
Ik neem aan dat het alleen het KPN netwerk is. Simyo en Youfone gebruiken ook het KPN netwerk. Ik heb getest dat ik met zowel een Simyo als Youfone simkaart in mijn toestel hetzelfde probleem ervaar. Ik heb nog geen KPN kaart kunnen proberen.

Maar ik verwacht dat bijv. Vodafone of Odido of doorverkopers daarvan geen probleem geven. Dat heb ik alleen ook nog niet kunnen testen.

De klantenservice van Simyo heb je inderdaad niks aan. Ze hadden net zo goed gewoon een chatbot op die site kunnen zetten met standaard antwoorden als:
  • We sturen een nieuwe simkaart, misschien lost dat het probleem op.
  • De netwerk "specialist" zegt dat je in principe de APN instellingen niet hoeft aan te passen. (uiteraard zetten zij 'specialist' niet tussen quotes.)
  • Misschien is je telefoon defect, dat kan je nagaan met de fabrikant
Ze doen gewoon geen moeite om de suggestie van 'Path MTU Discovery testen' bij de juiste persoon te krijgen. Wat voeg je dan toe als klantenservice mederwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Het stomme is, ik heb zakelijk een iPhone SE 2022 met een KPN kaart (privé heb ik Simyo) en die werkt vlekkeloos. Waarom werkt het daar wel met ipv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
FastFred schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:15:
Het stomme is, ik heb zakelijk een iPhone SE 2022 met een KPN kaart (privé heb ik Simyo) en die werkt vlekkeloos. Waarom werkt het daar wel met ipv6.
En die KPN kaart zit in hetzelfde toestel als de Simyo kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Check de apn even. Elke andere als internet werkt probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Stefan1313 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:35:
[...]

En die KPN kaart zit in hetzelfde toestel als de Simyo kaart?
Dat zat ie wel, in mij. Nord 2T5G, en op beide SIM's hetzelfde probleem. Zakelijke SIM in een iPhone gestoken en toen geen probleem meer daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
FastFred schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:14:
[...]

Dat zat ie wel, in mij. Nord 2T5G, en op beide SIM's hetzelfde probleem. Zakelijke SIM in een iPhone gestoken en toen geen probleem meer daar.
Aha, maar dan komt het omdat op je iPhone de MTU op 1500 of daaronder staat ingesteld zoals @fvdberg hier beschrijft.

Dat is waarom het sommige toestellen geen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grabbelaar
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb een OPNord 2T en heb ook dezelfde problemen. Even netwerkverbinding uit en weer aan hielp altijd maar is erg irritant.
Ik ga nu ook even testen of het APN profiel naar ipv4 zetten helpt.
Dank voor alle info.

• FastFred
Met ipv6 uitgeschakeld werkt het hier nog steeds perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBBBB
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:36
Ik heb het zelfde probleem met Simyo en een Nothing (2a), Ik ga de IPv4 only truuk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost00719
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-07 14:53
Sinds een week Oneplus Nord 3, en zelfde probleem helaas.
Is iemand inmiddels al op de hoogte van een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oplossing: ik heb een aanbod gekregen van Vodafone voor onbeperkt internet (nu 20GB) en onbeperkt bellen/sms (nu 200 minuten/sms), voor 20 cent per maand minder. Dit i.c.m. internet van Ziggo.

IPv6 uitzetten werkt ook prima, maar bij iedere software update van mijn Nord 2T5G moet je dat weer opnieuw doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan1313
Bij mij werkt de ipv4 fix ook nog prima.
Hier een OnePlus Nord 3.

Ik heb een nieuwe APN aangemaakt obv de instructies gegeven door Simyo (ik heb een Simyo abbo): https://www.simyo.nl/klan...ernet-handmatig-instellen.

Vervolgens heb ik alleen 'APN Protocol' op ipv4 gezet.

Bij mij blijft dit werken, ook bij OS updates. Ik heb het nadien nooit meer opnieuw moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinNL
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-03 07:00
Xiaomi Redmi 14T pro en Xiaomi 10 5G zelfde probleem.
Ik ga ipv4-only testen. Wordt vervolgd...

KPN abonnement....

[ Voor 10% gewijzigd door ErwinNL op 22-03-2025 21:05 ]

Pagina: 1