Zo, dit topic lijkt wel zo dood als een pier.... zegt misschien iets over het product en de bijbehorende gebruikers: er is of geen alternatief, of je bent tevreden....
Gisteren kwam ik bij mijn buren deze curieuze situatie tegen en vroeg me al af wat hier nou achter zat..... nou, daar kwam het verhaal van de buren..... dit matcht dus met het verhaal van de media afgelopen week: mensen met kleine internetverbinding betalen veel te veel....
De buren dus... Ze hadden KPN Glas op een vorig adres... ze wilden na verhuizing gewoon alles behouden en KPN gaf die belofte. De makelaar had gezegd dat er glasvezel lag en er lag een groene spriet vanuit de oprit via de kruipruimte in de woonkamer...
Maar op hun nieuwe adres is helemaal geen KPN Glas beschikbaar, uberhaupt geen glas (want ook Delta heeft het eindpunt op beide uiteinde van de straat neergelegd (zit 10 huisnummers tussen wel Glas en niet glas....), maar niet door onze straat gelegd....

)
Wat wel beschikbaar is: KPN DSL, naja, van het type, je mag hopen dat je nog net 5Mbit down haalt. Oftewel, IPTV van KPN ging hem ook niet worden. Puntje bij paaltje, na lang zeuren, meerdere monteurs (die doodleuk nog de belofte deden, dat er over 2 jaar wel KPN glas zou liggen, en dat was 3 jaar terug....): ze hebben nu tv via Digitenne (ik wist niet eens dat dat nog leefde...), een DSL modem en een 4G modem. Ze halen heel wisselende internet resultaten, maar zijn verder tevreden (ze hebben een tablet en verder niks als internet device...). En daar bovenop, ze hebben ook nog de ouderwetse telefoonlijn actief met een telefoonnummer. Maar ze betalen wel dik €80 euro per maand voor deze curieuze setup.
Ohja, die groene spriet: dat is dus de Coax van Ziggo, die zogenaamd glasvezel had aangelegd.... iedereen is toentertijd in het glas van ziggo sprookje gaan geloven. Maar goed, dat levert hier wel 1000/100 op, maar is even duur als de setup die ik hierboven beschreef.
Ik heb bij de buren maar aangegeven dat als ze willen migreren naar Ziggo, dat ik ze help. Maar voorlopig zijn ze tevreden en voor de centen willen ze geen gedoe nu, dat hebben ze met KPN al voldoende gehad en het werkt nu.