Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:15
boomer21 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:00:
[...]
Of misschien dit http://multipath-tcp.org/pmwiki.php/Users/ConfigureRouting in een router Linux router configurenen noem maar iets microtik
Tja, alleen proberen zal duidelijkheid geven maar de kans is klein. Het 4G modem is aangesloten aan de Experiabox en zelfs als iemand een ouder type Experiabox heeft dan wordt de Experiabox V10 geleverd als je SIB4G aanvraagt. Dus beiden zijn nodig om dit werkend te krijgen; een op elkaar afgestemd geheel dus.

Ben er inmiddels wel uit hoe 4G modem wat meer kan prijsgeven (RSRQ, SNR e.d.)... Sagemcom gebruikt een vrij speciaal protocol voor deze parameters vrij geven en veranderen; als je zoekt op XMO en Sagemcom dan geeft Google e.e.a. prijs.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 10:31
ernstoud schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:47:
[...]
?

Tja, alleen proberen zal duidelijkheid geven maar de kans is klein. Het 4G modem is aangesloten aan de Experiabox en zelfs als iemand een ouder type Experiabox heeft dan wordt de Experiabox V10 geleverd als je SIB4G aanvraagt. Dus beiden zijn nodig om dit werkend te krijgen; een op elkaar afgestemd geheel dus.

Ben er inmiddels wel uit hoe 4G modem wat meer kan prijsgeven (RSRQ, SNR e.d.)... Sagemcom gebruikt een vrij speciaal protocol voor deze parameters vrij geven en veranderen; als je zoekt op XMO en Sagemcom dan geeft Google e.e.a. prijs.
Cool volgens mij hebben deze (https://www.tessares.net/) de software geschreven
Maar het makkelijks is toch de experiabox in routed mode ( kan dit zoja hoe )zetten zoals mijn geval alleen internet dus zonder tv en telefonie en dan je eigen router er achter dan heb je toch ook alle snelheid en vrijheid om vpn en je eigen VoIP e.d op te zetten

[ Voor 34% gewijzigd door boomer21 op 30-05-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:34
En WiFi voor gastnetwerk werkt Niet Op v10 samen met de modem 4G! Kan wel verbinden, maar krijgt geen verbinding met internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-07 14:32
Hallo,

vanwege een ander topic kreeg ik toch interesse om hier verder naar te kijken.
Ik heb op dit moment een abonnement bij Telfort(alleen internet) vanwege dat dit toendertijd de enige voordeligste optie was. Mijn actuele snelheid is helaas 4 Mbit down / 1 Mbit up.

Nu is Telfort onderdeel van KPN, en zij bieden internet Buitengebied aan (waarmee ze adverteren dat ze 30 Mbit extra kunnen behalen). Heeft iemand ervaring met overstappen naar dit abonnement?
Kan dit eventueel kosteloos aangezien Telfort van KPN is?

Alvast bedankt :)

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-07 17:55
dogtagz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:27:
Hallo,

vanwege een ander topic kreeg ik toch interesse om hier verder naar te kijken.
Ik heb op dit moment een abonnement bij Telfort(alleen internet) vanwege dat dit toendertijd de enige voordeligste optie was. Mijn actuele snelheid is helaas 4 Mbit down / 1 Mbit up.

Nu is Telfort onderdeel van KPN, en zij bieden internet Buitengebied aan (waarmee ze adverteren dat ze 30 Mbit extra kunnen behalen). Heeft iemand ervaring met overstappen naar dit abonnement?
Kan dit eventueel kosteloos aangezien Telfort van KPN is?

Alvast bedankt :)
Onder je Telfort abonnement kan dit niet. Dan zal je zelf moeten overstappen naar KPN met een zelfde abonnement. Dan is die 4 G buitengebied toevoeging verder kosteloos.
Andere optie is wachten tot KPN jouw Telfort abonnement actief overzet naar een KPN abonnement. Voordeel daarbij is dat je dan je Telfort mailadres houdt. Stap je zelf eerder over dan ben je die kwijt.

Heb je al wel gecheckt of jouw adres in aanmerking komt?:
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-07 14:32
Barre73 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:34:
[...]

Onder je Telfort abonnement kan dit niet. Dan zal je zelf moeten overstappen naar KPN met een zelfde abonnement. Dan is die 4 G buitengebied toevoeging verder kosteloos.
Andere optie is wachten tot KPN jouw Telfort abonnement actief overzet naar een KPN abonnement. Voordeel daarbij is dat je dan je Telfort mailadres houdt. Stap je zelf eerder over dan ben je die kwijt.

Heb je al wel gecheckt of jouw adres in aanmerking komt?:
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
Hartstikke bedankt voor de reactie. We komen gelukkig in aanmerking!
Heeft u toevallig enige kennis of KPN de abonnementen gaat overzetten? Of is dit allemaal nog onduidelijk?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riet0862
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02-2020
Hoe bedoel je dit Fleske? Kan ik niet gewoon een extra access-point op de switch van de ExperiaBox aansluiten??
Fleske schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:42:
En WiFi voor gastnetwerk werkt Niet Op v10 samen met de modem 4G! Kan wel verbinden, maar krijgt geen verbinding met internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 21:27
Uiteraard kun je een AP aansluiten, maar het punt van het gastnetwerk is dat het afgeschermd is van de rest van je netwerk. Een AP aansluiten geeft geen afscherming, computers die met de AP verbonden zijn kunnen de computers op de andere poorten van de Experiabox zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dogtagz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:41:
[...]

Hartstikke bedankt voor de reactie. We komen gelukkig in aanmerking!
Heeft u toevallig enige kennis of KPN de abonnementen gaat overzetten? Of is dit allemaal nog onduidelijk?
Ja, KPN gaat de abonnementen omzetten, net als dat ooit is gedaan met Hetnet bijvoorbeeld. Maar wanneer dit gaat gebeuren is nog onduidelijk. Op het KPN forum heb ik einde 2019 zien langskomen maar dat hoeft niet direct vast te staan. Het kan ook wat langer duren.
Als je niet heel erg vast zit aan je Telfort mailadres, maar wel graag sneller internet wil via 4G, dan zou ik je toch wel aanraden om zelf over te stappen van Telfort naar KPN. Dan verlies je dat mailadres weliswaar maar je wint aan snelheid.
De keuze is aan je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vorige maand is een familielid priactief door kpn benaderd ivm de 4G router.
Hij staat op een recreatiepark, en de KPN verwachting is 12Mbit download.
Maar meestal wordt dat amper gehaald ( in het weekend )
Hij heeft daar geen probleem mee, hij heeft internet, prima ....

Het modem werd toegestuurd, metingen hadden wat problemen in de connects e.d
Nu met 4G 50/10Mb en de man is helemaal happy.

Dus zelfs als je verbindingen nét niet in de standaard staan ( max 6Mb dl) gewoon helpdesk bellen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 13:16
Iemand ervaring mee dat apparaten moeite hebben met een constante verbinding te houden? Zojuist een telefoontje gehad van de alarmcentrale. Ons alarm zit middels een IP-converter aangesloten op de Xperiabox, zodat de alarmcentrale verbinding heeft met ons alarm systeem. Maar nu blijkt dat deze verbinding constant verbreekt (als in, meerdere keren per dag). De persoon aan de lijn dacht dat dit zou komen op het moment dat het systeem schakelt tussen ADSL en 4G. Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat de bedraade verbinding altijd actief blijft en de 4G verbinding er simpelweg bij gepakt wordt maar nooit vervangt en daardoor de verbinding niet verstoort wordt. Ook zal zo'n simpel kastje nooit zo'n datahonger hebben dat deze uberhaupt 4G nodig heeft, hij zal genoeg hebben aan mijn 1Mbit bedraad.

Maar ja, omdat ik verder niks kan bedenken waardoor deze IP-converter zijn verbinding verliest, toch maar even vragen of jullie misschien niet hetzelfde meegemaakt hebben.

Ook de vraag of iemand weet of het mogelijk is om een bepaald IP-adres of ethernet aansluiting te excluden voor de 4G? Daarmee zou het helemaal uitgesloten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:15
Blijft zo'n 4G modem ook online als de vaste DSL lijn eruit ligt door een kabelbreuk?

De buren van m'n grootouders beweren dat die geen last hebben van de kabelbreuk, doordat het 4G modem toch wel blijft werken.. vind ik een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
krakendmodem schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:24:
Blijft zo'n 4G modem ook online als de vaste DSL lijn eruit ligt door een kabelbreuk?

De buren van m'n grootouders beweren dat die geen last hebben van de kabelbreuk, doordat het 4G modem toch wel blijft werken.. vind ik een beetje raar.
Waarom is dat raar? Lijkt me juist vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dreamvoid schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:02:
[...]

Waarom is dat raar? Lijkt me juist vrij logisch.
Dat is raar omdat deze hybride oplossing die KPN aanbiedt de koperlijn als basis heeft. De 4G lijn springt bij op het moment dat er snelheid nodig is. Je hebt dus altijd een (werkende) koperlijn nodig. Enige dat ik kan bedenken is dat die mensen nog de oude Buitengebied oplossing hebben, dus een apart 4G modem zonder hybride techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 15:08
We willen op de camping ook ADSL aanvragen gezien volgens fourstack dit er ook ligt (zelfs ons plek nummer staat in fourstack). :o

Beetje bedroevende snelheid 7Mbit/s maar oke prima, waren het niet dat toen ik wilde bestellen op de KPN site is een vrolijke melding kreeg in de zin van Hoera internet voor het buiten gebied is beschikbaar.

Goed nieuws! Op jouw adres is Sneller Internet Buitengebied beschikbaar. Hiermee wordt jouw internetsnelheid verbeterd door het vaste netwerk te combineren met het mobiele 4G netwerk van KPN. Jij krijgt deze upgrade gratis bij jouw pakket. Meer informatie

Helemaal top natuurlijk, echter als ik op de fourstack van kpn compleet kijk zie ik dat dit weer niet gaat omdat het geen buitengebied is.

Geen probleem, ik op de chat gevraagd, nee meneer dat is niet mogelijk want technisch kan het niet volgens fourstack, nou oke, jammer dan maar toen was het etenstijd en had nog wat vragen dus later eens gebeld en wat schetst mijn verbazing dat deze medewerker aangaf ja hoor dat kan want als onze website zegt het.

Euh ja oke leuk maar als zelfs KPN het niet meer weet of het nu wel of niet zo is? :F

Hoe kom ik er nu achter of het wel of niet kan? Want aan alleen de 7Mbit heb ik niet zoveel, het huidige t-mobile voor thuis 4g haalt 20Mbit alleen dan zit ik vast aan die 100G bundel en opwaarderen vandaar dat adsl en dat 4g me ideaal leek maar als het besteld is en dadelijk blijkt dat het niet kan zit ik een jaar vast aan 7Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-07 00:02
Ik zou gewoon morgen bellen, dan is het zo geregeld en krijg je bij bestelling de bevestigen dat je 4G buiten internet erbij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 23:35
Medewerker 1 kijkt op fourstack, maar tijdens de bestelling wordt informatie uit een andere bron gehaald. Fourstack loopt maanden achter met SIB beschikbaarheid. Zoals ivo zegt, of zelf via site bestellen of telefonisch bestellen, als daar SIB wel beschikbaar is komt het in orde.

[ Voor 14% gewijzigd door gjtm op 11-08-2019 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 15:08
Bedankt voor de informatie @ivo-nl @gjtm dan bestel ik dat mogen via de website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Sinds dit weekend ook deze aansluiting. Alles werkt naar behoren 4g modem + wifi prima, echter als ik iets via de kabel aansluit krijg ik geen verbinding. Ethernet verbinding in laptop blijft op identificeren staan of geeft aan onbekend netwerk en geen internet toegang.
Ook de tv geprobeerd via Lan aanlsuiting maar helaas.. meerdere kabels geprobeerd

Kan wel via windows10 een nieuwe breedbandverbinding instellen (ppoE) maar dan moet ik een gebruikernaam en wachtwoord ingeven (vroeger kreeg je die per post thuis)...

Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Misschien fixed ip ingesteld op computer i.p.v. via DHCP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
ivo-nl schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:29:
Misschien fixed ip ingesteld op computer i.p.v. via DHCP ?
Thnx het was ff de stuurprogrammas van mijn lan-poort bijwerken.. het werkt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Gisteren heb ik mijn KPN 4G pakket ontvangen met de Experiabox en het 4G modem. Vanaf maandag 7 oktober wordt de verbinding pas actief en kan alles aangesloten worden.

Nu hebben wij nog geen ISRA / Telefoonaansluiting in huis en kunnen wij de Experiabox nog niet aansluiten. Dit zal volgende week vrijdag door een monteur van KPN gedaan worden. Heeft iemand een idee of het wel mogelijk is om al alvast het 4G modem te gebruiken vanaf maandag? Of moet deze persé op de Experiabox aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
@Infection nee dit gaat niet werken. Je moet de 4g router niet zien als losstaand modem maar meer als een 'extensie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
LoeWn schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:51:
@Infection nee dit gaat niet werken. Je moet de 4g router niet zien als losstaand modem maar meer als een 'extensie'
Helaas. Dan zal het toch wachten worden op de aansluiting van de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 877483

KPN gaat in oktober een firmware update doorvoeren voor de Xperia Box V10. Dus niet V10a.

Een onderdeel hiervan is zoals KPN zelf zegt een
Verbeterde Hybrid implementatie. Dit is een verbetering als het modem gebruikt wordt in combinatie met Snel Internet Buitengebied (SIB) en zou potentiele NAT loopback issues moeten voorkomen
.

Zie ook link KPN forum. Heeft er iemand al ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 07:49
Ja, werkt goed hier. Ik had in de tussentijd een eigen DNS server opgezet om m'n Nextcloud server ook intern te kunnen gebruiken, maar die kan nu dus weer uit.

Ik heb de 4G box nu 3 maanden, en ben tot nu toe erg tevreden over de stabiliteit en snelheid. A.s. woensdag wordt ook pairbonding geactiveerd, dus van 14 mbit vdsl bij Telfort naar straks hopelijk 58 mbit (2x14 mbit + 30mbit 4G) :9

[ Voor 28% gewijzigd door Pi0tr op 13-10-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Pi0tr schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

Ja, werkt goed hier. Ik had in de tussentijd een eigen DNS server opgezet om m'n Nextcloud server ook intern te kunnen gebruiken, maar die kan nu dus weer uit.

Ik heb de 4G box nu 3 maanden, en ben tot nu toe erg tevreden over de stabiliteit en snelheid. A.s. woensdag wordt ook pairbonding geactiveerd, dus van 14 mbit vdsl bij Telfort naar straks hopelijk 58 mbit (2x14 mbit + 30mbit 4G) :9
De kans bestaat dat je verbinding op 40Mbps wordt gecapt.

Hier een buitengebied op 10Mbit ADSL. Bij inschakelen 4G wordt de snelheid op 40Mbit afgeknepen. Lag in het begin hoger, toen was 70/20 geen probleem. Nu eerder 40/3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pi0tr
krakendmodem schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Hier een buitengebied op 10Mbit ADSL. Bij inschakelen 4G wordt de snelheid op 40Mbit afgeknepen. Lag in het begin hoger, toen was 70/20 geen probleem. Nu eerder 40/3.
Hmm, dat hoop ik niet. Maar zoals ik het lees wordt de 4G verbinding tegenwoordig geknepen op 30Mbit, en mag je dat dus optellen bij je huidige snelheid.

Ach, we gaan het wel zien ;)

EDIT: Heb nog even gekeken, en bij de aankondiging hier tellen ze inderdaad 30 Mbit bij de huidige lijn op:
Huidige internetsnelheid in buitengebiedSneller Internet Buitengebied
8 Mbps38 Mbps
16 Mbps46 Mbps
28 Mbps58 Mbps

[ Voor 35% gewijzigd door Pi0tr op 14-10-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Let goed op het woordje *tot*. Ik was niet bekend met die lijst, dus dan kan je idd geluk hebben.

Overigens vind ik het behoorlijk krom dat de ene klant in het buitengebied met een iets snellere DSL alsnog een hogere download snelheid kan krijgen. Ik snap daar de logica niet helemaal van. Geef dan iedereen +-50Mbit ipv dat de één met pech 38Mbit heeft (met TV nog weer minder) en de klant verderop wel +50Mb krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
krakendmodem schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Ik word op 30 al afgeknepen. :o :/

edit: te snel gereageerd. 30Mbit + ~1Mbit = 31Mbit. Niks geks dus.

[ Voor 8% gewijzigd door LoeWn op 15-10-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roon!
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-07 13:58
Ik maak op het moment gebruik van KPN Buitengebied + DSL. Om de V10 te kunnen gebruiken moeten beide verbindingen aangesloten zijn. De DSL zit in de meterkast en de antenne + 4g op de 1e verdieping. Graag zou ik een oplossing zonder draden hebben dus heb ik een powerline adapter aangeschaft. Deze werkt helaas niet icm de 4g.

Ik zit er over na te denken om de DSL via de powerline adapter te sturen maar heb hier geen ervaring mee, is dit zo simpel als een DSL -> Rj-45 adapter?

Of misschien zie ik een veel simpelere oplossing over het hoofd.
Tips zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo-nl
Of telefoonlijn Rj45 (lekker dun draad) doortrekken naar 1e verdieping....? Powerline etc wat jij voorstelt werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-07 15:56
Roon! schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:43:
Ik maak op het moment gebruik van KPN Buitengebied + DSL. Om de V10 te kunnen gebruiken moeten beide verbindingen aangesloten zijn. De DSL zit in de meterkast en de antenne + 4g op de 1e verdieping. Graag zou ik een oplossing zonder draden hebben dus heb ik een powerline adapter aangeschaft. Deze werkt helaas niet icm de 4g.

Ik zit er over na te denken om de DSL via de powerline adapter te sturen maar heb hier geen ervaring mee, is dit zo simpel als een DSL -> Rj-45 adapter?

Ik ben eigenlijk verbaasd dat powerline niet werkt, ik heb ergens aangesloten waar meerdere netwerken lagen en waarbij 4g en experiabox via meerdere switches met vlan met elkaar verbonden waren. Waarom werkt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roon!
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-07 13:58
De sagecom (4g) geeft een rood lampje bij 4g icm de powerline. Wanneer ik deze direct verbind met de v10 werkt dit wel. Een p2p connectie werkt wel prima met de powerline dus deze is niet defect.

Ik denk dat het euvel zit in dat de v10 de poort ziet als een normaal apparaat ipv de 4g module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derugash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 20:38
Bij mij is de snelheid ook gecapped tot max ~43MBit down en ~20 up. Vlak na installatie in mei vorig jaar haalde ik nog over de 100/30, maar dit is nog steeds prima vergeleken met de 10/1 die ik had. Geen idee hoe lang het al gecapped is, het was me nog niet opgevallen tot ik weer eens in dit topic keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Derugash schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:40:
Bij mij is de snelheid ook gecapped tot max ~43MBit down en ~20 up. Vlak na installatie in mei vorig jaar haalde ik nog over de 100/30, maar dit is nog steeds prima vergeleken met de 10/1 die ik had. Geen idee hoe lang het al gecapped is, het was me nog niet opgevallen tot ik weer eens in dit topic keek.
Die 100/30 was nog in de test/pilot fase met een module waarin zowel wifi als de 4G ontvanger zat. Nu is de Hybride oplossing gekomen waarbij de 4G ontvanger is aangesloten op het modem en de snelheid ook is gecapped.

Zie https://overons.kpn/nl/ni...j-innovatieve-technologie voor informatie over de landelijke uitrol na de test/pilot fase.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 877483 op 27-10-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roon! schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:50:
Ik denk dat het euvel zit in dat de v10 de poort ziet als een normaal apparaat ipv de 4g module.
Dat denk ik ook. Technisch gezien is de poort van het V10 modem ook niet aangesloten op de 4G module, maar op de powerline adapter. Dat het signaal hier wel overheen loopt is een tweede, maar het modem herkent de 4G module hierdoor niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 877483 op 27-10-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
Ik heb het 4G modem via een switch aangesloten, waar ook andere netwerkapparaten op zitten. Het werkt perfect, dus ik denk niet dat de ExperiaBox de poort anders instelt. Lijkt me eerder dat de twee elkaar vinden via het IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pi0tr schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

En wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
Helemaal prima! Op dit moment 30 mbit BVDSL + 30 mbit 4G.

Ik merk vooral een verschil in reactietijd met het laden van zware webpagina's. Soms had ik het idee dat het even duurde voordat de 4G box wakker werd (als in 0.5s of zoiets), terwijl het nu eigenlijk bijna instant is. Maar dat laatste zou ook een placebo kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Pi0tr schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:35:
Helemaal prima! Op dit moment 30 mbit BVDSL + 30 mbit 4G.

Ik merk vooral een verschil in reactietijd met het laden van zware webpagina's. Soms had ik het idee dat het even duurde voordat de 4G box wakker werd (als in 0.5s of zoiets), terwijl het nu eigenlijk bijna instant is. Maar dat laatste zou ook een placebo kunnen zijn ;)
Nope, da's geen placebo.. Het is wel te merken wanneer 4G erbij komt. Zeker omdat je nu 30Mbit over DSL kan trekken, zal bij een beetje surfen 4G niet zo snel bijschakelen. Pas bij zwaar verkeer zal 4g bijspringen.

Hier (locatie buitengebied) wordt eerst de DSL lijn gepakt. Je ziet de waardes oplopen tot een kleine 8-10Mbit, daarna zie je na een kleine seconde ineens de waardes omhoog schieten richting de 40Mbit. Met twee TV ontvangers gaat deze eerst naar 3Mbit, daarna snel weer naar 40. Best geining om te zien :P

Upload is overigens wel 20x sneller. Dat was eerst 1Mbit, nu rond de 15 tot 20Mbit. Sneller dan mijn VDSL verbinding thuis, die doet 50/10

Ik ben overigens wel benieuwd naar de latency van je BVDSL verbinding. Dus zonder 4G. Kun je eens een speedtest doen zonder die 4G box? Ik heb thuis VDSL met een latency rond de 20-25ms, op 500 meter van de centrale met profiel 17a.

Dit is m'n VDSL lijn thuis:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8736284005.png

Is een 50Mbit verbinding maar momenteel wordt er TV gekeken en ben ik nog wat dingen aan het downloaden. :+

[ Voor 16% gewijzigd door krakendmodem op 05-11-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:52
Netco is op slot, iemand een andere URL?

https://netco-fpi-info.fo...dresses/redirect_channel#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Volgens mij zijn er wel een stuk of 5 van die Netco websites in omloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:52
haha die geeft nu ook een foutmelding ;) Failed to open TCP connection to xdsl2.kpn.com:80 (getaddrinfo: No address associated with hostname . Alles achter de firewall ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
supayoshi schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:44:
haha die geeft nu ook een foutmelding ;) Failed to open TCP connection to xdsl2.kpn.com:80 (getaddrinfo: No address associated with hostname . Alles achter de firewall ;)
Hier werkt het prima :?

Ik heb zelf KPN als ISP. Ik zal het eens vanaf een andere provider proberen straks.

He Jammer :+. Ik zie het nu ook. Gisteravond bij posten van het linkje kon ik er nog bij komen.

En hij doet het weer :)

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 07-11-2019 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Roon! schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:43:

Hier in huis staat de Experiabox op de begane grond met daaraan een Ethernet kabel naar een Devolo PowerLan 550. Op de 1e verdieping een Devolo PowerLan 1200+ met ethernet kabel naar het 4G modem voor het raam en dat werkt prima.

4G modem moest boven staan om goed signaal te hebben (2 van de 3 LEDs branden).

Ongeveer 1 keer per maand schakelt het 4G modem niet bij maar dan is er wel een connectie. Kan van alles zijn, even 4G modem resetten via de GUI en dan werkt het weer. VDSL is 11/2, met 4G erbij 42/8. Tevreden!

Dus met PowerLan werkt prima hoor. Zou ook niet weten waarom dat niet zou werken. De verbinding tussen Experiabox en 4G modem is gewoon RJ45 ethernet (multipath TCP) en dat gaat prima zo.

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 07-11-2019 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
De sagecom (4g) geeft een rood lampje bij 4g icm de powerline. Wanneer ik deze direct verbind met de v10 werkt dit wel. Een p2p connectie werkt wel prima met de powerline dus deze is niet defect.

Zie post elders in deze thread... bij mij werkt (met Devolo) dit helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 00:59

Rio

Ik heb al een boek

Ik heb ook de (verplichte) overstap gemaakt en de Sagemcom aangesloten op mijn externe antenne. Alle lampjes blauw, ontvangst is prima. Waar ik eerst ongeveer 30 Mbit up en down haalde via 4g, heb ik nu natuurlijk nog maar 1 netwerk in huis. Ik kom hierop nu niet meer boven de 7 Mbit uit, dat is de maximale snelheid van onze koperverbinding.
Is er een manier om te forceren dat hij 4G er bij pakt in een speedtest oid?
Is anders een flinke achteruitgang voor ons dit.

[ Voor 7% gewijzigd door Rio op 09-11-2019 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Rio schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:20:
Ik heb ook de (verplichte) overstap gemaakt en de Sagemcom aangesloten op mijn externe antenne. Alle lampjes blauw, ontvangst is prima. Waar ik eerst ongeveer 30 Mbit up en down haalde via 4g, heb ik nu natuurlijk nog maar 1 netwerk in huis. Ik kom hierop nu niet meer boven de 7 Mbit uit, dat is de maximale snelheid van onze koperverbinding.
Is er een manier om te forceren dat hij 4G er bij pakt in een speedtest oid?
Is anders een flinke achteruitgang voor ons dit.
Bij het uitvoeren van een speedtest hoort 'ie 4G al bij te schakelen.

Eigenlijk elke actie die meer dan 7Mbit gaat trekken zou dan ook over 4G moeten gaan.

Heb je de sagencom rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Zo ja, dan zou ik KPN bellen en kijken of ze daar iets kunnen betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 00:59

Rio

Ik heb al een boek

krakendmodem schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:24:
[...]

Bij het uitvoeren van een speedtest hoort 'ie 4G al bij te schakelen.

Eigenlijk elke actie die meer dan 7Mbit gaat trekken zou dan ook over 4G moeten gaan.

Heb je de sagencom rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Zo ja, dan zou ik KPN bellen en kijken of ze daar iets kunnen betekenen.
Dank voor het meedenken.

Met KPN gebeld (wat een kwelling) en blijkt dat ze het pas de 14e activeren ipv direct zoals in de bevestigingsmail. Wat een prutsers |:(

UPDATE
Het is toch een vooruitgang gebleken; inmiddels haal ik gemiddelde snelheden van 40 tot 50 MBit. Duimen omhoog voor KPN 4g buitengebied 👍👍

[ Voor 11% gewijzigd door Rio op 08-12-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33
Een brief gekregen van KPN dat het 4G abo per 10 maart gaat stoppen en dat de SIM kaart dan niet meer werkt. Je wordt verplicht om 'sneller internet buitengebied' te nemen; lijkt erop dat je tenminste met de draad verbinding moet hebben (en 4g alleen dient ter versterking). In mijn huis is de draad nog nooit aangesloten geweest en de modem staat op zolder |:( ; balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit weekend alles overgezet op 2 locaties, ook waar DSL niet meer aangesloten was. Even wat gedoe met CAT5 van de meterkast naar de nieuwe 4G module (en nog een keer naar de switch die daar weer naast staat), maar moet zeggen dat het prima werkt. Eerdere pogingen met dual WAN, loadbalancing enz waren ieg niet zo soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
PietjePuk007 schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:12:
Een brief gekregen van KPN dat het 4G abo per 10 maart gaat stoppen en dat de SIM kaart dan niet meer werkt. Je wordt verplicht om 'sneller internet buitengebied' te nemen; lijkt erop dat je tenminste met de draad verbinding moet hebben (en 4g alleen dient ter versterking). In mijn huis is de draad nog nooit aangesloten geweest en de modem staat op zolder |:( ; balen.
Ik zou er even achteraan gaan als ik jou was.. Volgens Tweakers kun je het behouden als je geen vaste aansluiting hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
LoeWn schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:57:
[...]

Ik zou er even achteraan gaan als ik jou was.. Volgens Tweakers kun je het behouden als je geen vaste aansluiting hebt.
Ik lees uit zijn mail dat er wel een vaste aansluiting is op koper. Alleen dat deze nooit in gebruik is geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de website van KPN staat dat het internet via 4G inmiddels is verhoogd naar 50 Mbit/s. Dit in plaats van de 30 Mbit/s (?). Dit is dus bovenop de DSL snelheid.

Zie link

Iemand ervaringen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 877483 op 03-01-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 11:05
Anoniem: 877483 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:32:
Op de website van KPN staat dat het internet via 4G inmiddels verhoogd zou moeten worden met 50 Mbit/s. Dit inplaats van de 30 Mbit/s (?). Dit lijkt dus bovenop de DSL snelheid.

Zie link

Iemand ervaringen?
Ja zeker, een vriend van mij heeft dit en vorige week haalde hij ineens 55 mbit als maximale download ipv van rond de 30 mbit. Zijn ervaring is dat zijn internet een stuk sneller is geworden. Hij woont vol in het buitengebied waarbij zijn vaste aansluiting max rond de 4/5 mbit ligt

Het lijkt erop dat KPN wat extra capaciteit erbij heeft gekregen, goede ontwikkeling dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
Yes. Kan het ook bevestigen. Dat scheelt weer een beetje. 30 begon krap te worden, 50 is wel goed mee te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 05:57
Hier met 4G Only SIB nog steeds maar 30 mbit :(. Is deze snelheidsverhoging alleen voor de klanten die het combineren met xDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Dat verwacht ik wel. Zelf heb ik wel icm xDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartkramer0103
Jammer dit :+.
Hier is de ADSL zo sloom dat wij geeneens naar de Hybride variant worden overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartkramer0103 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:25:
Jammer dit :+.
Hier is de ADSL zo sloom dat wij geeneens naar de Hybride variant worden overgezet.
Er zijn ook nog andere redenen waarom je het niet zou kunnen krijgen:
- Er zou een geplande xDSL upgrade aankomen (unlikely)
- Geen capaciteit op de zendmast
- Geen buitengebied
- xDSL snelheid gelijk of hoger dan 30Mb (unlikely)

Deze website https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ controleert op deze voorwaarden. Bij 'Sneller Internet Buitengebied' (= hybride variant) moet dan een groen vinkje komen te staan.

Als er een groen vinkje staat zou ik KPN even bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartkramer0103
Anoniem: 877483 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Er zijn ook nog andere redenen waarom je het niet zou kunnen krijgen:
- Er zou een geplande xDSL upgrade aankomen (unlikely)
- Geen capaciteit op de zendmast
- Geen buitengebied
- xDSL snelheid gelijk of hoger dan 30Mb (unlikely)

Deze website https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ controleert op deze voorwaarden. Bij 'Sneller Internet Buitengebied' (= hybride variant) moet dan een groen vinkje komen te staan.

Als er een groen vinkje staat zou ik KPN even bellen ;)
Hmm bij SIB staat inderdaad een groen vinkje. Nou is het wel zo dat het maximaal haalbare op ADSL hier 2.4 down is & 0.4 up, dus in hoeverre het nut heeft om over te gaan naar hybride weet ik verder niet (op de extra 4G snelheid na dan).
Bovendien zou overstappen op hybride een nieuw contract vereisen neem ik aan?
Glasvezel Buitenaf is hier druk bezig met de dus uitrol het liefst neem ik geen nieuw contract meer voor die (kleine) periode totdat glasvezel er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartkramer0103 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:56:
[...]

Hmm bij SIB staat inderdaad een groen vinkje. Nou is het wel zo dat het maximaal haalbare op ADSL hier 2.4 down is & 0.4 up, dus in hoeverre het nut heeft om over te gaan naar hybride weet ik verder niet (op de extra 4G snelheid na dan).
Bovendien zou overstappen op hybride een nieuw contract vereisen neem ik aan?
Glasvezel Buitenaf is hier druk bezig met de dus uitrol het liefst neem ik geen nieuw contract meer voor die (kleine) periode totdat glasvezel er is.
Extra snelheid is altijd welkom toch? :9 Bovendien heeft SIB geen datalimiet op 4G, dat is nog een andere mooie bijkomstigheid. Daarnaast kan het binnen het bestaande contract, stap je niet over en ga je dus geen nieuwe overeenkomst aan. Dat is weer mooi voor als straks glasvezel bij jou beschikbaar is.

Ik zie alleen maar voordelen: zou KPN even bellen als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartkramer0103
Anoniem: 877483 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Extra snelheid is altijd welkom toch? :9 Bovendien heeft SIB geen datalimiet op 4G, dat is nog een andere mooie bijkomstigheid. Daarnaast kan het binnen het bestaande contract, stap je niet over en ga je dus geen nieuwe overeenkomst aan. Dat is weer mooi voor als straks glasvezel bij jou beschikbaar is.

Ik zie alleen maar voordelen: zou KPN even bellen als ik jou was!
Misschien had ik het niet duidelijk gemaakt :P , maar we hebben al internet buitengebied met 4G zonder datalimiet (ik meende dat dit ook SIB is?). Na dit bericht https://tweakers.net/nieu...gebied-met-alleen-4g.html kregen wij een brief dat ons abbonement niet wordt stopgezet omdat de vaste verbinding niet over voldoende snelheid beschikt.
Nu is het wel zo dat fourstack aangeeft dat het wel mogelijk is. Ik ga KPN maar eens lastigvallen bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

Bartkramer0103 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:52:
[...]

Misschien had ik het niet duidelijk gemaakt :P , maar we hebben al internet buitengebied met 4G zonder datalimiet (ik meende dat dit ook SIB is?). Na dit bericht https://tweakers.net/nieu...gebied-met-alleen-4g.html kregen wij een brief dat ons abbonement niet wordt stopgezet omdat de vaste verbinding niet over voldoende snelheid beschikt.
Nu is het wel zo dat fourstack aangeeft dat het wel mogelijk is. Ik ga KPN maar eens lastigvallen bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn!
In dit geval zou ik het denk ik zo laten als het is. Dan heb je altijd de 4G snelheid. Als mijn ouders die keuze hadden gehad had ik het ook zo gelaten. met ADSL als backup als 4G uit valt of andersom. Nu met hybride is het zo als ADSL uit valt je ook geen internet via 4G hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik zat hier ook in sloom gebied
De rest van het dorp heeft sinds kort glasvezel
Maar ik had geen zin om 1800€ aanleg kosten te betalen
Dus gaan zoeken naar iets snellers dan ik had en eigenlijk is kpn de enigste aanbieder
Stuurden ze een brief dat ik sneller internet buiten gebied kon krijgen
Abonnement af gesloten met de blackfriday actie
(127€ of een tv)
Wachten , hoorde niks , paar weken geleden toch maar naar de kpn winkel gegaan
Ze konden zien dat ik me had aan gemeld maar daarna was het mis gegaan
Als nog nieuw contract met zelfde korting ( 37€ terug plus 9 maanden 10€ korting
Kreeg een week later een modem
Deed niks rode lampje g4 ging aan
Dus ik bellen , lag aan mij want mail niet gelezen , zou pas 6 dec actief worden
Dus 6 december was er niks veranderd , werkte nog steeds niet
Weer gebeld , ze snapte er niks van , maar zouden een monteur sturen de volgende dag
Die keek , en zei je hebt het verkeerde modem
Ik zei staat in de folder dat het het goede is ( 10A)
Monteur haalde een ander modem uit de auto en het werkte
Gevolg tussen de 40 en 50 snelheid en 10€ minder betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09-2024
Supertjeduc schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:47:
... Monteur haalde een ander modem uit de auto en het werkte
...
De reden dat de Experia 10A niet werkt uit de doos is een fout in de firmware, die er door de fabrikant is opgezet.
Na het aansluiten op de XDSL lijn zal de 10A weliswaar de laatste firmware downloaden, maar die werkt pas goed als je daarna een factory reset uitvoert.

Als je dat niet doet, dan ervaar je de volgende problemen.
1. Mobiele apparaten, vooral Androids, maken moeizaam verbinding. Het modem deelt nl ipv6 adressen uit, terwijl er geen ipv6 WAN verbinding is. De smartphone probeert dan eerst een ipv6 sessie op te zetten, maar zal pas enige seconden de ipv4 sessie opzetten en verbinding krijgen.
2. De 10A werkt niet goed samen met de zwarte "Experia WiFi" accesspoints die voorzien zijn van de laatste firmware update.
3. De 10A herkent het 4G modem niet, zoals in gebruik bij SIB.

Een factory reset NA de initiele download en flash van de verse firmware zal dit verhelpen. Helaas is dit niet of nauwelijks bekend bij de diverse KPN monteurs.

Informatie over factory reset voor de V10A vindt je onderaan deze post op het KPN forum:https://forum.kpn.com/int...n-experia-box-modem-97446

[ Voor 7% gewijzigd door videopionier op 12-01-2020 22:10 . Reden: info reset toegevoegd ]

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
videopionier schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:45:
[...]

De reden dat de Experia 10A niet werkt uit de doos is een fout in de firmware, die er door de fabrikant is opgezet.
Na het aansluiten op de XDSL lijn zal de 10A weliswaar de laatste firmware downloaden, maar die werkt pas goed als je daarna een factory reset uitvoert.

Als je dat niet doet, dan ervaar je de volgende problemen.
1. Mobiele apparaten, vooral Androids, maken moeizaam verbinding. Het modem deelt nl ipv6 adressen uit, terwijl er geen ipv6 WAN verbinding is. De smartphone probeert dan eerst een ipv6 sessie op te zetten, maar zal pas enige seconden de ipv4 sessie opzetten en verbinding krijgen.
2. De 10A werkt niet goed samen met de zwarte "Experia WiFi" accesspoints die voorzien zijn van de laatste firmware update.
3. De 10A herkent het 4G modem niet, zoals in gebruik bij SIB.

Een factory reset NA de initiele download en flash van de verse firmware zal dit verhelpen. Helaas is dit niet of nauwelijks bekend bij de diverse KPN monteurs.
Dit ga ik binnenkort nodig hebben. Kan je aangeven wat je precies bedoelt met een factory reset? Gewoon die met de paperclip en terug naar fabrieksinstellingen?
En geldt dat voor alle netwerken? Dus ook de V10a op glas bijvoorbeeld?

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 12-01-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09-2024
Barre73 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:46:
[...]

Dit ga ik binnenkort nodig hebben. Kan je aangeven wat je precies bedoelt met een factory reset? Gewoon die met de paperclip en terug naar fabrieksinstellingen?
En geldt dat voor alle netwerken? Dus ook de V10a op glas bijvoorbeeld?
Ja, met de paperclip. Kan ook in de Web Interface.
Ik wilde eerst reageren met RTFM! ,maar dat Manual bestaat helemaal niet.
Op het KPN forum is de reset procedure te vinden voor alle modems: https://forum.kpn.com/int...n-experia-box-modem-97446
Het is aan te raden om na elke nieuwe Firmware update deze procedure uit te voeren. Uiteraard nadat je je instellingen hebt gesaved. Bij administration vind je een tab "Restore/Save/Upload Setting"

Het maakt, lijkt mij, niet uit hoe de V10A is verbonden met het internet, tenzij de glasversie andere firmware bevat. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33
PietjePuk007 schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:12:
Update; iniddels is het nieuwe abo actief en staat er een Experia Box v10 + extra 4g modem in de meterkast. Levert een stabiele verbinding op met een downloadsnelheid van 20-30 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:51
Pi0tr schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:09:
[...]

Ik heb het 4G modem via een switch aangesloten, waar ook andere netwerkapparaten op zitten. Het werkt perfect, dus ik denk niet dat de ExperiaBox de poort anders instelt. Lijkt me eerder dat de twee elkaar vinden via het IP adres.
Dus jij kunt aan die switch dan weer andere apparaten hangen die die maken dan gebruik van de 4G snelheid zonder de kabel? Of werkt dat niet zo?

De 4g router hang ik namelijk in de nok van het dak en via een switch die ik daar ook hang, zou ik makkelijker met draad kunnen komen bij apparaten die ik bedraad aangesloten wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
Krilo_89 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:55:
[...]

Dus jij kunt aan die switch dan weer andere apparaten hangen die die maken dan gebruik van de 4G snelheid zonder de kabel? Of werkt dat niet zo?
Ja, dat werkt(e) bij mij prima. Ondertussen hangt de 4G box hier echter weer ergens zodat de 4G ontvangst beter is, en is hij dus weer met een directe kabel aangesloten.

Maar voor zover ik het begrijp maakt de ExperiaBox verbinding met de 4G box op basis van het IP adres, wat vast ingesteld is. Daardoor maakt het dus niet uit hoeveel switches ertussen zitten en of er nog andere apparaten op die switches zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Laatst online: 17-02 21:01

jubeth

%^)

Wij wachten hier op glasvezel, en hebben tot die tijd Sneller internet buitengebied geregeld bij KPN. Er ligt hier geen coax, en de ADSL is bedroevend slecht (4775 kbps down / 911 kbps up). Wat mij verbaast is dat KPN niet eerst even kijkt of die telefoonkoper een beetje vervangen kan worden, want dit is echt schandalig laag voor amper 2 km buiten de ring van Amsterdam.

Wat ik mij afvraag, ik heb hier een MicroTik router en een ASUS router, beiden bieden mij opties voor Dual WAN, en beiden doen dat ws stukken beter dan die compleet non-inzichtelijke meuk in die Experia-box hier.
Het is totaal onduidelijk of en in hoeverre KPN wel of niet beide uplinks goed gebruikt. Ik heb het idee dat ze gewoon heel lui switchen naar de 4G modem, zodra die up is. Dit zie je ook aan het IP-adres wat je aan de buitenkant hebt. Als ik de 4G modem uitschakel, dan krijg ik het vaste ADSL-IP terug, als ik 'm weer aan zet krijg ik het dynamische 4G IP-adressen-block wat ik ook met mijn mobiele telefoon te zien krijg.

Ik had die 4G modem echt veel liever aan de ASUS router gezet, die kan ècht load-balancen, en je kunt daarmee zorgen dat je ping-pong lager is omdat je dat verkeer via je ADSL kunt laten lopen bijv. Ik moet zeggen dat de manier waarop KPN de gebruiker dom wil houden mij totaal niet bevalt. Ik wil een "Advanced" knopje in mijn Experia box, wat mij laat kiezen op welke manier ik die 2 uplinks kan gebruiken, of op zijn minst de optie om de 4G uplink zelf aan een andere router te hangen.
Wij gaan in ieder geval fiber niet bij KPN doen, dat weet ik nu wel. Ik hou niet van die gebuikers handjes vasthouden methodiek, als ik een keer een poortje open zet gaan ze meteen zeuren, pff. Echt, zo uit de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24
jubeth schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:48:
Wij wachten hier op glasvezel, en hebben tot die tijd Sneller internet buitengebied geregeld bij KPN. Er ligt hier geen coax, en de ADSL is bedroevend slecht (4775 kbps down / 911 kbps up). Wat mij verbaast is dat KPN niet eerst even kijkt of die telefoonkoper een beetje vervangen kan worden, want dit is echt schandalig laag voor amper 2 km buiten de ring van Amsterdam.

Wat ik mij afvraag, ik heb hier een MicroTik router en een ASUS router, beiden bieden mij opties voor Dual WAN, en beiden doen dat ws stukken beter dan die compleet non-inzichtelijke meuk in die Experia-box hier.
Het is totaal onduidelijk of en in hoeverre KPN wel of niet beide uplinks goed gebruikt. Ik heb het idee dat ze gewoon heel lui switchen naar de 4G modem, zodra die up is. Dit zie je ook aan het IP-adres wat je aan de buitenkant hebt. Als ik de 4G modem uitschakel, dan krijg ik het vaste ADSL-IP terug, als ik 'm weer aan zet krijg ik het dynamische 4G IP-adressen-block wat ik ook met mijn mobiele telefoon te zien krijg.

Ik had die 4G modem echt veel liever aan de ASUS router gezet, die kan ècht load-balancen, en je kunt daarmee zorgen dat je ping-pong lager is omdat je dat verkeer via je ADSL kunt laten lopen bijv. Ik moet zeggen dat de manier waarop KPN de gebruiker dom wil houden mij totaal niet bevalt. Ik wil een "Advanced" knopje in mijn Experia box, die mij laat kiezen op welke manier ik die 2 uplinks kan gebruiken, of op zijn minst de optie om de 4G uplink zelf aan een andere router te hangen.
Wij gaan in ieder geval fiber niet bij KPN doen, dat weet ik nu wel. Ik hou niet van die gebuikers handjes vasthouden methodiek, als ik een keer een poortje open zet gaan ze meteen zeuren, pff. Echt, zo uit de tijd.
Vreemd, de ervaring die ik heb is gewoon 1 extern IP, en dat is het ADSL IP. De 4G lijkt "dynamisch" te worden bijgeschakeld indien nodig, maar dat heeft geen invloed op het externe IP. Zelfs port-forwarding is gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Ik had die 4G modem echt veel liever aan de ASUS router gezet, die kan ècht load-balancen, en je kunt daarmee zorgen dat je ping-pong lager is omdat je dat verkeer via je ADSL kunt laten lopen bijv. Ik moet zeggen dat de manier waarop KPN de gebruiker dom wil houden mij totaal niet bevalt. Ik wil een "Advanced" knopje in mijn Experia box, die mij laat kiezen op welke manier ik die 2 uplinks kan gebruiken, of op zijn minst de optie om de 4G uplink zelf aan een andere router te hangen.
Ik neem aan dat dat glasvezel wordt van Glasdraad. Daar kan KPN op leveren en dat zal de reden zijn dat ze nu niks meer gaan doen aan koper. Bij KPN kan je dan weer gewoon je eigen router erop zetten en de Experiabox in de doos terug stoppen. KPN wil de gebruiker niet dom houden. 90 procent van de abonnees wil dat zelf en niks hoeven instellen. Voor die andere 10 procent zijn alle netwerkvereisten en instellingen vrij beschikbaar voor een eigen router.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 22-04-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat is raar, je zou met MPTCP tunnelling (wat KPN gebruikt voor de bundeling) altijd hetzelfde WAN IP adres moeten hebben, dit lijkt op gewoon een soort WAN switching/fall-back configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZBINNIBB
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-06-2020
Heeft iemand meer ervaring met deze combi, ik heb het nu een maand en wil graag overstappen naar een eigen router in combi met de 4G. Afgezien van het feit dat ik niet graag de Experiabox gebruik i.v.m. instabiliteit die ik afgelopen maand heb ervaard, merk ik dat als als je tegen de max download van de aDSL lijn aanloopt er dan pas wordt overgeschakeld naar 4G. Dit heeft tot zeer nadelig gevolg, dat als je een verbindig hebt gemaakt die niet meer kan verwerken dan deze maximale aDSL snelheid, al je overige nodes geen of nauwelijks verbinding hebben met het internet. Je ziet dan ook dat de lijn RTT extreem toeneemt en de lijn een hoge latency krijgt met uiteindelijk verlies van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
@BZBINNIBB

Heel kort gezegd: Die is er niet. KPN ondersteunt het niet. Met een eigen modem werkt het 4G gedeelte niet meer. De instellingen zijn online ook niet te vinden.

Het is ook onduidelijk welke config KPN gebruikt, je kan het niet in de Sagemcom terugvinden.

https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

[ Voor 93% gewijzigd door krakendmodem op 03-05-2020 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
BZBINNIBB schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:12:
merk ik dat als als je tegen de max download van de aDSL lijn aanloopt er dan pas wordt overgeschakeld naar 4G.
Je kan in de Experiabox aangeven dat 4G er altijd bij moet in plaats van bij vollopen ADSL lijn toch? Zo heb ik die hier wel ingesteld en hij pakt keurig altijd de volle verbinding, vanaf de 1e seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZBINNIBB
rscheper schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:45:
Je kan in de Experiabox aangeven dat 4G er altijd bij moet in plaats van bij vollopen ADSL lijn toch? Zo heb ik die hier wel ingesteld en hij pakt keurig altijd de volle verbinding, vanaf de 1e seconde.
Kudos _/-\o_ !!! ik heb het idee dat pagina's nu veel sneller laden, bijvoorbeeld YouTube films!! Ook bij het testen van de internet speed, zie ik dat de meting direct begint met 53Mb/s en dan nog iets oploopt. Voorheen begon dir op 8-9Mb/s (max aDSL speed) en liep daarna langzaam op tot ca. 56Mb/s
In mijn "dpinger" blijft de RTT laag en nog geen "latency" cq. "connection lost" gezein en de "Loss" staat op 0,0% !
Heel bijzonder dat dit niet standaard zo staat ingesteld :?

..en ook heel bijzonder, ik heb dit probleem t.z.t. bij KPN neergelegd en daar was de reactie; "dat dit (eerst aDSL tot de maxx en pas daarna 4G erbij) hardcoded was geconfigureerd", en dat ik dat niet kon wijzigen :(

Ik heb de instelling
code:
1
Connection Mode On Demand
veranderd naar
code:
1
Connection Mode Always on

Ik neem aan dat je die instelling cq verandering bedoeld?

Ik ben nu ook wel even benieuwd naar de rest van je instellingen op pagina WAN settings onder de tab 3G/4G? Hier staat nu dit (na jou goede tip):

code:
1
2
3
4
5
6
Connection Name 3g_pppoe
APN fastinternet
Username 
Dail Number
Password ******
Connection Mode Always On

[ Voor 170% gewijzigd door BZBINNIBB op 09-05-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
@BZBINNIBB die laatste instelling met 3GPPPOE is voor gebruik met een 4G dongle (USB stickje met simkaart).

Fastinternet is namelijk een APN die ook op mobiele telefoons wordt gebruikt. Voor Internet Buitengebied wordt de apn kpnhybrid.nl gebruikt.

Die WAN settings heb ik namelijk ook op mijn Experiabox, en die heeft alleen een VDSL verbinding. Mocht je DSL lijn eruit klappen, dan pakt de Experiabox de USB dongle voor internet.

Als je bij Pin management kijkt, zie je waarschijnlijk ook staan dat je 3G/4G device niet ready is.

@rscheper Waar vind ik deze instelling? Dan kan ik dit binnenkort een toepassen bij een boerderij in de buurt. :). Daar pakt ie eerst de DSL lijn, maar met twee TV ontvangers erbij pakt ie meestal al snel 4G erbij. Verbinding is 10Mbit; er blijft 3Mbit over bij twee ingeschakelde ontvangers. 4G springt dus al snel bij.

[ Voor 32% gewijzigd door krakendmodem op 10-05-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZBINNIBB
krakendmodem schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:36:
@BZBINNIBB die laatste instelling met 3GPPPOE is voor gebruik met een 4G dongle (USB stickje met simkaart).

Fastinternet is namelijk een APN die ook op mobiele telefoons wordt gebruikt. Voor Internet Buitengebied wordt de apn kpnhybrid.nl gebruikt.

Die WAN settings heb ik namelijk ook op mijn Experiabox, en die heeft alleen een VDSL verbinding. Mocht je DSL lijn eruit klappen, dan pakt de Experiabox de USB dongle voor internet.

Als je bij Pin management kijkt, zie je waarschijnlijk ook staan dat je 3G/4G device niet ready is.

@rscheper Waar vind ik deze instelling? Dan kan ik dit binnenkort een toepassen bij een boerderij in de buurt. :). Daar pakt ie eerst de DSL lijn, maar met twee TV ontvangers erbij pakt ie meestal al snel 4G erbij. Verbinding is 10Mbit; er blijft 3Mbit over bij twee ingeschakelde ontvangers. 4G springt dus al snel bij.
@krakendmodem Alhoewel de vraag niet aan mij is gesteld je vindt de instelling "always on" op de Experiabox v10 onder tab Internet en dan tab 3G/4G openen en dan Connection mode aanpassen.

Dank voor je inbreng, ik begrijp alleen niet goed wat je bedoelt m.b.t. de Access Point Name (APN) . Ik heb hier 3 opties, als ik deze instelling openklap

default select
code:
1
2
3
4
fastinternet
basicinternet
prepaidinternet
internet

user config
code:
1
user_config

Dus ik zien nergens de APN kpnhybrid.nl die je noemt?

[ Voor 9% gewijzigd door BZBINNIBB op 10-05-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
BZBINNIBB schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:37:
[...]

@krakendmodem Alhoewel de vraag niet aan mij is gesteld je vindt de instelling "always on" op de Experiabox v10 onder tab Internet en dan tab 3G/4G openen en dan Connection mode aanpassen.

Dank voor je inbreng, ik begrijp alleen niet goed wat je bedoelt m.b.t. de Access Point Name (APN) . Ik heb hier 3 opties, als ik deze instelling openklap

default select
code:
1
2
3
4
fastinternet
basicinternet
prepaidinternet
internet

user config
code:
1
user_config

Dus ik zien nergens de APN kpnhybrid.nl die je noemt?
De 3/4G instellingen die je nu ziet (die heb ik ook namelijk) zijn alleen voor gebruik met een USB dongle (met een simkaartje) die je in een USB poort van je Experiabox prikt. Klapt de DSL/glasvezelverbinding eruit, dan gaat het internetverkeer over de dongle. Afhankelijk van type dongle is dat 3/4G. Alle Experiaboxen kunnen dit. Ook al je geen internet buitengebied hebt.

Wat betreft de KPNhybrid.nl. Die zie je niet in de Experiabox, maar in je Sagemcom (zwarte kastje die het 4G signaal ontvangt.) . Die APN's die je hierboven opnoemt zijn alleen voor gebruik met een USB dongle met simkaart. In de Sagemcom is hardcoded ingesteld dat die verbinding maakt met de APN KPNhybrid, aangezien die speciaal voor deze hybride verbindingen zijn ingericht. Het verkeer wat namelijk over de DSL + 4G gaat wordt namelijk via dat APN gescheiden van het andere mobiele verkeer.

Het buitengebied systeem wat KPN gebruikt werkt anders. De Sagemcom werkt samen met de Experiabox om een Multipath TCP verbinding op te zetten om zo de snelheid te verhogen. In het datacenter van KPN zal ergens een server staan die het verkeer van beide lijnen vervolgens weer aan elkaar plakt om het zo foutloos mogelijk aan te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BZBINNIBB
krakendmodem schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:18:
[...]

De 3/4G instellingen die je nu ziet (die heb ik ook namelijk) zijn alleen voor gebruik met een USB dongle (met een simkaartje) die je in een USB poort van je Experiabox prikt. Klapt de DSL/glasvezelverbinding eruit, dan gaat het internetverkeer over de dongle. Afhankelijk van type dongle is dat 3/4G. Alle Experiaboxen kunnen dit. Ook al je geen internet buitengebied hebt.

Wat betreft de KPNhybrid.nl. Die zie je niet in de Experiabox, maar in je Sagemcom (zwarte kastje die het 4G signaal ontvangt.) . Die APN's die je hierboven opnoemt zijn alleen voor gebruik met een USB dongle met simkaart. In de Sagemcom is hardcoded ingesteld dat die verbinding maakt met de APN KPNhybrid, aangezien die speciaal voor deze hybride verbindingen zijn ingericht. Het verkeer wat namelijk over de DSL + 4G gaat wordt namelijk via dat APN gescheiden van het andere mobiele verkeer.

Het buitengebied systeem wat KPN gebruikt werkt anders. De Sagemcom werkt samen met de Experiabox om een Multipath TCP verbinding op te zetten om zo de snelheid te verhogen. In het datacenter van KPN zal ergens een server staan die het verkeer van beide lijnen vervolgens weer aan elkaar plakt om het zo foutloos mogelijk aan te leveren.
Ik snap het, dan is het alleen vreemd dat als ik onder de betreffende tab (in de Experiabox) die dus alleen een effect zou hebben op een USB dongle, ik het wel merk. Staat deze op "Awlays ON"wordt er gelijk van de hele bandbreedte gebruik gemaakt, zet ik het terug op "On Demand" dan is dat niet zo .

[ Voor 3% gewijzigd door BZBINNIBB op 10-05-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Meer mensen er last van dat de snelheid de laatste dagen vele malen lager is? Ik heb helaas geen KPN simkaart om het via mobiel te testen, maar ik kom nu met dsl + 4g niet hoger dan 11Mbit (ipv 40-50) :(

edit: sterker nog. Vaak blijft het precies op 5.0Mbit hangen. Terwijl mijn DSL wat lager zit, dus het doet iets.. maar niet veel.

[ Voor 24% gewijzigd door LoeWn op 19-05-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZBINNIBB
Ik test het regelmatig (net nog even gedaan) hier loopt het prima, Ping 45ms Download 59,82Mbps en Upload 12,28Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Ik mag voor familie hun KPN 4G Buitengebeid regelen. Nu is er een doos binnengekomen met een Experiabox in het zwart, volgens mij v12 (part number 253843769 van Sagemcom). Gaat dit werken met het bijgeleverde 4G modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 23:35
rud schreef op zondag 21 juni 2020 @ 01:06:
Ik mag voor familie hun KPN 4G Buitengebeid regelen. Nu is er een doos binnengekomen met een Experiabox in het zwart, volgens mij v12 (part number 253843769 van Sagemcom). Gaat dit werken met het bijgeleverde 4G modem?
Nee, moet een V10 of V10A zijn. Even bellen of laten bellen door familie voor een swap.

[ Voor 3% gewijzigd door gjtm op 21-06-2020 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 11-07 14:52
Vanochtend kreeg ik appje van mijn oom dat de apparaten in zijn netwerk niet allemaal verbinding meer hebben met het internet.

Hij heeft een Experiabox v9 en een Huawei 4G modem en dit heeft jaren stabiel gedraaid.

Het begon met een NAS die niet meer te benaderen was en daarna vielen er camera's uit.

Zelf denk ik dat beide routers als DHCP server fungeren waardoor sommige apparaten geen verbinding met elkaar kunnen maken.

Hoe had KPN het destijds voor ogen om dit te configureren? En wat is nu de beste optie? (Wellicht V10 en een Sagemcom 4G modem?)

Graag jullie ervaringen en advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07 10:44
Mijn ouders maken sinds enige tijd gebruik van de KPN xDSL/4G combinatie, en dit werkt eigenlijk best aardig. Het scheelt daarbij denk ik wel dat de DSL snelheden aan de hoge zijn wat betreft het in aanmerking komen voor de versnelling via 4G.

Ik heb de boel aangesloten met een edgerouter lite in de DMZ achter de Experiabox, dit omdat het tot op heden niet mogelijk lijkt te zijn om de Experiabox te omzeilen en ondertussen ook gebruik te blijven maken van 4G.

Naast mijn eigen router waar verder alle apparaten achter zitten, zit nu het TV kastje ook direct aangesloten op de Experiabox. Is het mogelijk om deze ook in het netwerk achter mijn eigen router te kunnen plaatsen? Alle beschrijvingen hiervoor gaan uit van een configuratie met een modem in bridge, maar ik zou graag weten of en hoe dit ook met een router in de DMZ te realiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
BAJansen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:51:
Mijn ouders maken sinds enige tijd gebruik van de KPN xDSL/4G combinatie, en dit werkt eigenlijk best aardig. Het scheelt daarbij denk ik wel dat de DSL snelheden aan de hoge zijn wat betreft het in aanmerking komen voor de versnelling via 4G.

Ik heb de boel aangesloten met een edgerouter lite in de DMZ achter de Experiabox, dit omdat het tot op heden niet mogelijk lijkt te zijn om de Experiabox te omzeilen en ondertussen ook gebruik te blijven maken van 4G.

Naast mijn eigen router waar verder alle apparaten achter zitten, zit nu het TV kastje ook direct aangesloten op de Experiabox. Is het mogelijk om deze ook in het netwerk achter mijn eigen router te kunnen plaatsen? Alle beschrijvingen hiervoor gaan uit van een configuratie met een modem in bridge, maar ik zou graag weten of en hoe dit ook met een router in de DMZ te realiseren is.
Voor zover ik weet moet die ontvanger gewoon werken. Deze gaat toch via dsl.
Ik heb hier ook een ontvanger achter een 2e router hangen, werkt gewoon. Voordeel van routed iptv. Gewoon even proberen.

Persoonlijk zou ik die ontvangers lekker via de experiabox laten lopen. Heb je al die streams niet over je eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 12:30
Nog ongeveer een weekje en dan ontvang ik hier KPN ADSL + snel internet buitengebied. Zit nu op een 14/1 ADSL verbinding van XS4ALL en daarmee het probleem als 1 iemand wat upload loopt het hele netwerk vast en kan de rest niks doen. Hopelijk is dit straks opgelost met een hogere upload (en download). Weet iemand tot hoe ver de upload wordt versnelt via 4G?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 12:30
Zojuist is de monteur geweest en heeft alles aangesloten.
Voorheen was de verbinding 12 MBit/s down en 0.8 MBit/s up.
Dit is nu verhoogd naar ongeveer 60 MBit/s down en 20 MBit/s up.
Een hele verbetering en het browsen en dergelijke voelt nu ook veel "snappier" aan.
Vanavond maar eens kijken hoe dit werkt met het gamen op de PS5!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-07 15:05

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

De afgelopen 3 jaar hier dat ik hier woon gebruik gemaakt van KPN 4G buitengebied. Geen vaste lijn beschikbaar. Er hangt een Huawei kastje boven met een 4G kaartje van KPN erin, gaat mooi vlug.
Wel zijn er steeds meer buurtbewoners die dit grapje ontdekt hebben, het 4G stoort / hapert steeds meer...

Ze zijn nu glasvezel aan het graven en aanleggen, dus hopelijk is dat binnenkort niet meer nodig.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• basix
  • Laatst online: 12-07 11:05
kahraman11 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:05:
Nog ongeveer een weekje en dan ontvang ik hier KPN ADSL + snel internet buitengebied. Zit nu op een 14/1 ADSL verbinding van XS4ALL en daarmee het probleem als 1 iemand wat upload loopt het hele netwerk vast en kan de rest niks doen. Hopelijk is dit straks opgelost met een hogere upload (en download). Weet iemand tot hoe ver de upload wordt versnelt via 4G?
In de praktijk krijg je met 4G erbij geschakeld rond de 20 mbit aan upload.

• ivo-nl
Je kan ook (inloggen op modem) het zo instellen dat 4G altijd aan staat, dan heb je altijd de 4G snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
Ik heb al 2 jaar tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van de 4G modem. Echter, nu komt de snelheid vaak niet boven de 12Mbps uit waardoor 4G niet bijgeschakeld lijkt te worden. Heel soms schiet 'ie naar de 25-30 toe, maar dat is zelden. Ik heb alles al terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar geen resultaat.. Iemand nog een optie om iets te controleren/wijzigen?

Ik ben al bezig om een monteur te regelen, vraag me alleen af wat een monteur kan doen.. Zijn keurig 2 blauwe lampjes aan qua ontvangst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Even een vraagje aan de gebruikers van KPN Buitengebied.

Nemen jullie ook TV van KPN af in het buitengebied? En kan er in HD gekeken worden?
Hier ligt een DSL van 11Mb maar KPN geeft aan dat het hier niet mogelijk is, de snelheid is te laag :?
De buren ernaast kijken rustig in HD via koper, zonder 4G, en ik ken ook andere adressen met waar er met ADSL gewoon naar HD gekeken kan worden. Technisch is het dus zeker mogelijk.

We hebben de schotel opgezegd vanwege het schrappen van zenders door CD, anders misschien toch maar een andere ISP zoeken.

Overigens levert het 4G modem vrijwel 0 extra snelheid, deze zal dus ook nog een andere plek in huis moeten krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 24-08-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 11:07
krakendmodem schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:19:
Even een vraagje aan de gebruikers van KPN Buitengebied.

Nemen jullie ook TV van KPN af in het buitengebied? En kan er in HD gekeken worden?
Ja. Werkt meestal goed. Zijn van 7Mb/2Mb ADSL naar ongeveer 30/7 (slechte momenten) tot 50/12 (goede momenten) gegaan. Er word gewoon HD TV gekeken, geen groot probleem, maar ook omdat er geen zware downloaders/gamers/video fanaten zijn.

Als ik speedcheck doe, zijn de pings wel lang, en start the snelheid soms extra langzaam om dan op te lopen. maar in de praktijk werkt het. In ieder geval beter dan die koperlijn op zijn eentje.

PS: we hebben wel speciaal een Cat5e naar zolder getrokken voor de 4G zender. En ook moest de monteur twee keer langs komen. De tweede monteur beweerde dat de eerste monteur aan de verkeerde 4G toren had gekoppeld.

[ Voor 13% gewijzigd door cybermaus op 24-08-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
cybermaus schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:34:
[...]

Ja. Werkt meestal goed. Zijn van 7Mb/2Mb ADSL naar ongeveer 30/7 (slechte momenten) tot 50/12 (goede momenten) gegaan. Er word gewoon HD TV gekeken, geen groot probleem, maar ook omdat er geen zware downloaders/gamers/video fanaten zijn.

Als ik speedcheck doe, zijn de pings wel lang, en start the snelheid soms extra langzaam om dan op te lopen. maar in de praktijk werkt het. In ieder geval beter dan die koperlijn op zijn eentje.

PS: we hebben wel speciaal een Cat5e naar zolder getrokken voor de 4G zender. En ook moest de monteur twee keer langs komen. De tweede monteur beweerde dat de eerste monteur aan de verkeerde 4G toren had gekoppeld.
Oke.
Even vergeten te vragen, maar je gebruikt de HD-ontvanger van KPN zelf hierbij? Deze is hier wel aangesloten en dat hou ik liever ook zo, zonder te moeten casten. Alleen krijg ik de optie HD niet.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Buitengebied, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2