Als je tijd hebt oor een social run kan je ook een M+ doen denk ik, of geen social run meer en alleen M+? Als je het puur voor het ilvl doet dan he, waarschijnlijk is die social run wel een stuk gezelliger. Zorgen dat je een beetje eigen hoge key krijgt en de juiste mensen meenemen, zit je zo rond de ilvl 940.EelcoB schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:01:
[...]
Heb een beetje hetzelfde probleem, 1x in de week een social run met de guild geeft me wel wat upgrades op mn main en alts, maar heb moeite om met mn alts boven de 890 te komen, zodat ik de laatste LFR tier in kan om ze nog enigzins in gear te krijgen voor BfA wanneer ik weer eens een avondje de mogelijkheid heb.
Verwijderd
Ik hoor met enige regelmaat die soort verhalen. Zo lastig is gearen niet volgens mij:Xedev schreef op woensdag 25 april 2018 @ 04:20:
Ik zit toch wel een beetje vast net onder de 900ilvl (889). Argus world quests geven niets beter en raiden heb ik niet echt de tijd voor. Nu PVP ik eigenlijk alleen maar, dus misschien dat daar op den duur nog wat gear uitkomt met hoger ilvl.
Mijn doel was om de mage tower quest te doen voor de feral cat skin, alleen na twee pogingen voelt het toch alsof ik te weinig gear heb. Ook net te weinig DPS voor Epicus Maxiumus in de brawler guild.
Hopelijk lukt het nog voor BfA uitkomt, en hopelijk hebben ze het gear systeem voor mensen die simpelweg alleen PVP doen teruggebracht naar hoe het vroeger was.
p.s, iemand hier die ook PVP'd in de Oceanic realms? Ik speel nu feral en resto druid.
- Maak zelf een Antorus groep (ok, hier heb je dus weinig tijd voor dus valt dan misschien af)
- Push je eigen (m+) dungeons - vrij snelle manier om goede gear te krijgen
- Doe de invasion instances
- Doe je dailies voor essences - kans op BiS legendaries wat leuk is voor je itemlevel maar vooral voor je DPS boost.
Met PvP kan je sowieso niet super goede gear krijgen ten opzichte van raids. Aangezien je het over je itemlevel hebt denk ik dat je dan wellicht PvP ook meer links kan laten liggen.
Je moet wel wat initiatief tonen. Zelfs als je niet heel veel speelt moet het gearen toch redelijk snel kunnen lukken. Probeer niet teveel te denken dat het 'je toch niet lukt omdat je weinig tijd hebt'. WoW is juist voor de mensen die niet heel veel tijd hebben enorm toegankelijk en alleen hoge mythic content zal misschien niet mogelijk zijn voor je.
Ik had op mijn 4e alt een beetje pech. Getransferred naar een nieuwe realm, nog niet direct een guild en ik had niet veel mensen om samen mee te spelen. Inmiddels is dat geregeld, maar... ik ben gewoon direct mythic+ gaan doen en had binnen vrij korte tijd een +15 key en vanaf daar lekker door blijven spelen. De gear stroomde binnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2018 10:20 ]
Ik heb handynotes met wat plugins geinstalleerd voor de Treasures in wod en later. Echter, ik zie denk ik veel te veel icoontjes op mijn map en ik heb geen idee welke plugins ik precies nodig heb. De lijst:
https://www.wowace.com/search?search=handynotes
Klopt het dat er voor treasures alleen loot icoontjes staan? Ik krijg armor en weapon icoontjes met een tooltip popup van stats van een item.
Maar misschien heb ik niet de juiste plugin ...
https://www.wowace.com/search?search=handynotes
Klopt het dat er voor treasures alleen loot icoontjes staan? Ik krijg armor en weapon icoontjes met een tooltip popup van stats van een item.
Maar misschien heb ik niet de juiste plugin ...
Heb deze hele expansion nog geen enkele M+ aangeraakt, en regulier Mythic alleen wanneer noodzakelijk voor professions oid.Raptar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:10:
[...]
Als je tijd hebt oor een social run kan je ook een M+ doen denk ik, of geen social run meer en alleen M+? Als je het puur voor het ilvl doet dan he, waarschijnlijk is die social run wel een stuk gezelliger. Zorgen dat je een beetje eigen hoge key krijgt en de juiste mensen meenemen, zit je zo rond de ilvl 940.
De social run is altijd wel gezellig, en lekker relaxed, en ook de enige dag waarop ik een avondje heb om te gamen, voor de rest is het altijd maar even tussen de bedrijven door even inloggen, dat krijg je nu eenmaal met een gezin en kinderen
Daarom neem ik geen kinderenEelcoB schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:30:
[...]
Heb deze hele expansion nog geen enkele M+ aangeraakt, en regulier Mythic alleen wanneer noodzakelijk voor professions oid.
De social run is altijd wel gezellig, en lekker relaxed, en ook de enige dag waarop ik een avondje heb om te gamen, voor de rest is het altijd maar even tussen de bedrijven door even inloggen, dat krijg je nu eenmaal met een gezin en kinderen
[Battle.net: Forsaken#22243]
En toch is het mogelijk hoorEelcoB schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:30:
[...]
Maar zo doe ik bijvoorbeeld op dinsdag avond een Mythic+ Maw of Souls via de groupfinder. Paar maanden geleden +2, vorige week +12. Vaak met een normale groep waardoor je MaW in 20 minuten kan doen. Zo krijg je bij de eindbaas een item + in je weekly chest een item (vorige week TF 950 ring
Oja.. en geen kinderen vanwege het gamen? Voordat je het weet gamen ze met je mee, of moet je met ze mee gamen (Minecraft atm

[ Voor 7% gewijzigd door Rhain op 25-04-2018 10:39 ]
Verwijderd
Bij ons is het punt weer bereikt dat de mensen geen interesse meer hebben in weer dezelfde raid. De afgelopen week dus niet eens 10 man komen opdagen.
Wel mooi hoe blizzard iedere keer beloofd dat ze het beter zullen doen en dat de tijd tussen de laatste raid tier en nieuwe expansion wordt terug gebracht. En het uiteindelijk nooit doen.
Wel mooi hoe blizzard iedere keer beloofd dat ze het beter zullen doen en dat de tijd tussen de laatste raid tier en nieuwe expansion wordt terug gebracht. En het uiteindelijk nooit doen.
Verwijderd
Nou, tijd voor m+ dus!EelcoB schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:30:
[...]
Heb deze hele expansion nog geen enkele M+ aangeraakt, en regulier Mythic alleen wanneer noodzakelijk voor professions oid.
Alles beter dan HFC naar Legion... dat heeft een jaar geduurdVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:41:
Bij ons is het punt weer bereikt dat de mensen geen interesse meer hebben in weer dezelfde raid. De afgelopen week dus niet eens 10 man komen opdagen.
Wij hebben gezegd om nu nog Mei door te raiden en daarna begint de break, in de tussentijd kijken we gewoon wie wat wilt doen en proberen daar een beetje in mee te bewegen.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Eventjes uitgezocht;Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:41:
Tussen Naxxramas en TBC zat 9 maanden
Tussen Sunwell en Wrath zat 8 maanden
Tussen Icecrown citadel en Cataclysm zat 10 maanden (langer als je vanaf de eerste wing telt)
Tussen Dragon soul en Mists zat 10 maanden
Tussen Siege of Orgrimmar en Warlords of Draenor zat 14 maanden.
Tussen Hellfire Citadel en Legion zat 15 maanden.
Tussen Antorus en Battle for Azeroth zit straks 9 maanden.
Dus ze hebben het wel degelijk verkort als je het vergelijkt met de afgelopen 4 expansions.. het gat is dit keer zelfs een half jaar korter dan de laatste expansion wissel...
Verwijderd
Bij de eerste drie hadden veel guilds ook al het probleem dat dat te lang was. Als guild hadden wij toen wel het voordeel dat we toen hadden is dat wij destijds heroic raiden en dat we niet in week 1 of 2 van een raid tier alles al clearden.icemotion schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:25:
[...]
Eventjes uitgezocht;
Tussen Naxxramas en TBC zat 9 maanden
Tussen Sunwell en Wrath zat 8 maanden
Tussen Icecrown citadel en Cataclysm zat 10 maanden (langer als je vanaf de eerste wing telt)
Tussen Dragon soul en Mists zat 10 maanden
Tussen Siege of Orgrimmar en Warlords of Draenor zat 14 maanden.
Tussen Hellfire Citadel en Legion zat 15 maanden.
Tussen Antorus en Battle for Azeroth zit straks 9 maanden.
Dus ze hebben het wel degelijk verkort als je het vergelijkt met de afgelopen 4 expansions.. het gat is dit keer zelfs een half jaar korter dan de laatste expansion wissel...
Tegenwoordig doen we alleen heroic, een aantal; van ons heeft inmiddels kinderen of een baan die echt hardcore raiden in de weg zit. Dan is het erg vervelend om van de negen maanden ruim 8 maanden de raid op farm te hebben. Wat mij betreft mogen ze voor een laatste tier van een expansion de learning curve op heroic wel wat steiler maken. Desnoods met vrijwillige nerfs ala Icecrown na verloop van tijd. Dan gaat de content gewoon wat langer mee.
Verwijderd
Maar ik snap het even niet. Je kunt toch mythic doen? Zat guilds die daar dan een stuk langer over doen door genoemde zaken die jij net beschrijft.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:35:
[...]
Bij de eerste drie hadden veel guilds ook al het probleem dat dat te lang was. Als guild hadden wij toen wel het voordeel dat we toen hadden is dat wij destijds heroic raiden en dat we niet in week 1 of 2 van een raid tier alles al clearden.
Tegenwoordig doen we alleen heroic, een aantal; van ons heeft inmiddels kinderen of een baan die echt hardcore raiden in de weg zit. Dan is het erg vervelend om van de negen maanden ruim 8 maanden de raid op farm te hebben. Wat mij betreft mogen ze voor een laatste tier van een expansion de learning curve op heroic wel wat steiler maken. Desnoods met vrijwillige nerfs ala Icecrown na verloop van tijd. Dan gaat de content gewoon wat langer mee.
Ik heb als doel tot aan BfA:Kadardar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:59:
[...]
Wij hebben gezegd om nu nog Mei door te raiden en daarna begint de break, in de tussentijd kijken we gewoon wie wat wilt doen en proberen daar een beetje in mee te bewegen.Voor mij zou het vooral de laatste char die ik wil hebben levellen (zit nu op 60 dus 50 levels over 2 maanden is prima te doen + wat gear farmen) en dan heb ik gedaan wat ik wil voor Legion.
- Alle class mounts verzamelen (pala, hunter, shaman, warlock en priest zijn al gedaan)
- Zien dat ik mn altjes enigzins in redelijke gear krijgt (meesten zijn met invasions naar 110 gestampt zonder ook maar enige dungeon/raid gezien te hebben).
- Alle professions op max.
- Alle classes op 110 (Alleen monk nog, nu lvl87)
Ik heb dus nog een aardig lijstje staan, mn overige classes zitten allemaal in diverse plaatsen van de Broken Shore/Order hall questlines', dus die pak ik tussen de bedrijven door op voor zover mogelijk
De tegenwoordige Heroic is de Normal van vroeger. Als je mensen uit die tijd hebt dan is Heroic natuurlijk peanuts en zit je niets meer dan een normal te clearen met het labeltje heroic.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:35:
[...]
Er is nog een stap verder genaamd mythic, alhoewel 20 man daarvoor wordt aangeraden kan je het altijd proberen met 2 minder. Anders wordt het toch eens tijd te gaan recruiten of serieus te overwegen de guild te transferren naar een actieve realm en daar mensen vinden. Worst case zou zijn ga de guild uit nadat heroic op farm staat om je persoonlijke doelen verder te verwezenlijken en overleg om terug te komen bij de volgende raid tier als je zo graag met die mensen wilt spelen.
Ik kom de laatste tijd nauwelijks aan gamen toe.. dus af en toe het withered scenario en wat mount runs is wat ik nu nog doe.. ik zou nog meer class mounts kunnen gaan verzamelen, maar ik heb er geen zin in.. want ik log toch eigenlijk alleen maar op mn main in tegenwoordig.
Nee ik probeer gewoon nog wat mounts uit Legion te krijgen die ik graag wil en ik wacht nu verder wel tot het pre-launch event voor BfA..
Nee ik probeer gewoon nog wat mounts uit Legion te krijgen die ik graag wil en ik wacht nu verder wel tot het pre-launch event voor BfA..
Verwijderd
Heb jij recentelijk geprobeerd om te recruiten voor mythic? Wij zijn deze hele expansion steeds bij de eersten geweest die heroic clearden, maar recruitment werkt voor geen meter. Mensen die mythic willen raiden gaan alleen maar naar de guilds die al mythic doen.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:09:
[...]
Maar ik snap het even niet. Je kunt toch mythic doen? Zat guilds die daar dan een stuk langer over doen door genoemde zaken die jij net beschrijft.
Wij begonnen de expansion met een team van 15 man, recruiten gaat zo moeizaan dat tegen de tijd dat je een vijfde persoon gerecruit hebt en zou denken eindelijk het absolute minimum van 20 man te hebben twee of drie van de recruits al weg zijn naar guilds die al minimaal 1 boss op mythic plat hebben.
De community van vroeger bestaat gewoonweg niet meer. Ieder voor zich en de makkelijkste weg naar het doel. Dat was in de laatste expansion waarin we nog wel op het hoogste niveau raiden (en clearden) al zo. Met uitzondering van de oud gedienden gingen spelers al weg als een guild die één of twee bosses verder was recruitment begon te spammen in general.
Heroic is makkelijker als het oude normalKadardar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:14:
[...]
De tegenwoordige Heroic is de Normal van vroeger. Als je mensen uit die tijd hebt dan is Heroic natuurlijk peanuts en zit je niets meer dan een normal te clearen met het labeltje heroic.
Er is nog een stap verder genaamd mythic, alhoewel 20 man daarvoor wordt aangeraden kan je het altijd proberen met 2 minder.
We hebben ook verschillende keren mythic bosses met 18 man neergelegd in de hoop dat mythic progress recruitment wat makkelijker maakt. Maar de mercenary spirit overheerst helaas bij de mensen die uberhaupt niet in een guild zitten of overwegen over te stappen.
Maar als BfA echt alleen maar met personal loot gaat werken, dan zie ik goede kansen. Er zijn andere guids op onze server met hetzelfde probleem. Te weinig voor mythic, maar spelen al 10 jaar samen en willen dus niet de guild mergen. Als alles personal loot is kan je natuurlijk makkelijker samen werken zonder in dezelfde guild te zitten. Nu zit je met de extra last van lootsystemen die je dan handmatig bij moet houden.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2018 13:23 ]
Dan heb je nog wel even te gaan, alhoewel de class mounts voornamelijk farmen is en als je geen andere verplichtingen hebt zoals raids of arena en je kan een weekje goed door stampen ben je er wel met de mounts.EelcoB schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:10:
[...]
Ik heb als doel tot aan BfA:
- Alle class mounts verzamelen (pala, hunter, shaman, warlock en priest zijn al gedaan)
- Zien dat ik mn altjes enigzins in redelijke gear krijgt (meesten zijn met invasions naar 110 gestampt zonder ook maar enige dungeon/raid gezien te hebben).
- Alle professions op max.
- Alle classes op 110 (Alleen monk nog, nu lvl87)
Ik heb dus nog een aardig lijstje staan, mn overige classes zitten allemaal in diverse plaatsen van de Broken Shore/Order hall questlines', dus die pak ik tussen de bedrijven door op voor zover mogelijk
Gear is altijd een lastige, blijft RNG en voornamelijk zoals hier la in het topic gezegd is M+ wellicht de beste vriend die je hier hebt.
Alle classes wou ik ook maar ging me toch iets te ver. Heb ervoor gekozen de classes max te maken waarvan ik denk dat ik door wil naar BfA. Als ik Horde nog had gespeeld was hte me deze expansion hoogstwaarschijnlijk nog wel gelukt om alle classes max te krijgen maar de laatste keer dat ik Alliance serieus speelde was in WoD BRF en toen had ik ook maar pas 1 char op max level en daarna nooit meer naar omgekeken.
Verwijderd
Ja wij hebben wekelijkse enkele mensen die de guild willen joinen. Al dan niet als social. Onze guild is wellicht wel iets anders dan de meesten (25+, mythic, weekend raiden).Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:17:
[...]
Heb jij recentelijk geprobeerd om te recruiten voor mythic? Wij zijn deze hele expansion steeds bij de eersten geweest die heroic clearden, maar recruitment werkt voor geen meter. Mensen die mythic willen raiden gaan alleen maar naar de guilds die al mythic doen.
Wij begonnen de expansion met een team van 15 man, recruiten gaat zo moeizaan dat tegen de tijd dat je een vijfde persoon gerecruit hebt en zou denken eindelijk het absolute minimum van 20 man te hebben twee of drie van de recruits al weg zijn naar guilds die al minimaal 1 boss op mythic plat hebben.
De community van vroeger bestaat gewoonweg niet meer. Ieder voor zich en de makkelijkste weg naar het doel. Dat was in de laatste expansion waarin we nog wel op het hoogste niveau raiden (en clearden) al zo. Met uitzondering van de oud gedienden gingen spelers al weg als een guild die één of twee bosses verder was recruitment begon te spammen in general.
[...]
Heroic is makkelijker als het oude normalNormal is zo makkelijk dat je je afvraagt waarom er uberhaupt nog iets als LFR onder zit.
We hebben ook verschillende keren mythic bosses met 18 man neergelegd in de hoop dat mythic progress recruitment wat makkelijker maakt. Maar de mercenary spirit overheerst helaas bij de mensen die uberhaupt niet in een guild zitten of overwegen over te stappen.
Maar ik kan wel begrijpen dat als je als guild nu nog niet eens aan mythic begonnen bent, je het moeilijk hebt. Voor de wat serieuzere raiders ben je dan gewoon niet aantrekkelijk.
Misschien in BFA dan weer proberen.
Verwijderd
Euhm wij begonnen te recruiten voor Legion zelfs uit was, in de hoop meteen in de eerste tier mythic te kunnen doen. Doordat dat niet is gelukt loop je vervolgens steeds achter op de guilds die wel mythic doen en hebben we de hele expansion 15 core raiders gehad plus recruits die mythic willen doen, maar weg zijn voor dat de 20 bereikt wordt. en ... dat .. de ... hele ... fucking ... expansion! Om gek van te worden.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:26:
[...]
Ja wij hebben wekelijkse enkele mensen die de guild willen joinen. Al dan niet als social. Onze guild is wellicht wel iets anders dan de meesten (25+, mythic, weekend raiden).
Maar ik kan wel begrijpen dat als je als guild nu nog niet eens aan mythic begonnen bent, je het moeilijk hebt. Voor de wat serieuzere raiders ben je dan gewoon niet aantrekkelijk.
Misschien in BFA dan weer proberen.
Oh en ik geloof je dat je wel mensen kan vinden. Bij ons op de server zit een guild met een goed mythic team en twee feeder heroic raid teams. De mensen gaan liever in hun heroic team in de hoop op een mythic plekje dan dat ze bij een guild gaan waar ze mee moeten werken aan de progressie
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2018 13:32 ]
Verwijderd
Waar spelen jullie? Wellicht is het gewoon een 'dode' realm? Snap verder je frustratie. Balen.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:30:
[...]
Euhm wij begonnen te recruiten voor Legion zelfs uit was, in de hoop meteen in de eerste tier mythic te kunnen doen. Doordat dat niet is gelukt loop je vervolgens steeds achter op de guilds die wel mythic doen en hebben we de hele expansion 15 core raiders gehad plus recruits die mythic willen doen, maar weg zijn voor dat de 20 bereikt wordt. en ... dat .. de ... hele ... fucking ... expansion! Om gek van te worden.
Oh en ik geloof je dat je wel mensen kan vinden. Bij ons op de server zit een guild met een goed mythic team en twee feeder heroic raid teams. De mensen gaan liever in hun heroic team in de hoop op een mythic plekje dan dat ze bij een guild gaan waar ze mee moeten werken aan de progressie
Verwijderd
Grim Batol/AggraVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:38:
[...]
Waar spelen jullie? Wellicht is het gewoon een 'dode' realm? Snap verder je frustratie. Balen.
De class mounts vallen op zich idd wel mee, op de Sentinax en 3 Elite quests van de broken shores questline, voor een beetje vlotte progress op die quests ben je toch wel afhankelijk van een groep, helemaal als je niet al te denderend in je gear zit (~860-870 ilvl)Kadardar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:25:
[...]
Dan heb je nog wel even te gaan, alhoewel de class mounts voornamelijk farmen is en als je geen andere verplichtingen hebt zoals raids of arena en je kan een weekje goed door stampen ben je er wel met de mounts.
Gear is altijd een lastige, blijft RNG en voornamelijk zoals hier la in het topic gezegd is M+ wellicht de beste vriend die je hier hebt.
Alle classes wou ik ook maar ging me toch iets te ver. Heb ervoor gekozen de classes max te maken waarvan ik denk dat ik door wil naar BfA. Als ik Horde nog had gespeeld was hte me deze expansion hoogstwaarschijnlijk nog wel gelukt om alle classes max te krijgen maar de laatste keer dat ik Alliance serieus speelde was in WoD BRF en toen had ik ook maar pas 1 char op max level en daarna nooit meer naar omgekeken.Ondertussen heb ik de teller op 5 max lvl alliance chars met een warrior op 103 dus die kan ik in feite in no time 110 hebben
Met 7 chars de expansion uitgaan op max level vind ik al goed genoeg
Ik heb doordeweeks wel eens tijd om een LFR wing te pakken, dus als ik de alts op 890+ heb, kan ik wel een wing induiken, met ilvl 910+ ben ik al wel tevreden voor deze expansion, in BfA is alle gear toch in no time weer verouderd.
Qua max level op alle classes heb ik deze expansion een flinke slag geslagen met alle invasions, en de pre expansion invasions, daarmee heb ik al m'n alts naar 100 gebracht, en ze vervolgens met de invasions op de Broken Isles van 100 > 110.
M'n andere grote doelen staan even op een laag pitje (alle verkrijgbare recipes + battle pets (870 unique), dat zie ik volgende expansion wel weer
Dat wil ik best geloven met zo veteranen team. Om te zeggen dat het makkelijker is betwijfel ik of dat ook echt zo is. Maar goed dat is een beetje per guild en per persoon afhankelijk.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:17:
Heroic is makkelijker als het oude normalNormal is zo makkelijk dat je je afvraagt waarom er uberhaupt nog iets als LFR onder zit.
Maar als BfA echt alleen maar met personal loot gaat werken, dan zie ik goede kansen. Er zijn andere guids op onze server met hetzelfde probleem. Te weinig voor mythic, maar spelen al 10 jaar samen en willen dus niet de guild mergen. Als alles personal loot is kan je natuurlijk makkelijker samen werken zonder in dezelfde guild te zitten. Nu zit je met de extra last van lootsystemen die je dan handmatig bij moet houden.
Ik ken de problemen van guild hoppers. Vooral als ze een beetje redelijke logs hebben waarvan je zeker weet met die personen kan ik verder die zijn na een week er alweer uit want guildje Y doet het al! Kijk ik ben nu 2/11 Mythic en nu zit ik in Guild Z want die had 5/11 en dat ben ik nu ook.
Even los van de rest van je verhaal want dat zijn vooral je doelen maar deze is niet perse waar. In BfA is je raid tier set nog steeds actief. De set kan een voordeel opleveren qua levelling want in de eerste 4-5 levels kan het zo maar zijn dat de items die droppen overduidelijk downgrades zijn. Nu ook nog eens met die stats squish wat ons weer terugbrengt naar nummers in de 100den kan een extra damage boost door je tier set wel eens heel handig zijn.EelcoB schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:45:
[...]
Ik heb doordeweeks wel eens tijd om een LFR wing te pakken, dus als ik de alts op 890+ heb, kan ik wel een wing induiken, met ilvl 910+ ben ik al wel tevreden voor deze expansion, in BfA is alle gear toch in no time weer verouderd.
Ik zag bij de vorige stat squish dat de warglaives uit black temple gehakt maakten uit end content wapens van die expansion. Dus alhoewel het waar is dat als je lage gear hebt je het ook heel makkelijk gaat vervangen ga ik niet zeggen dat echt het hogere end content gear zomaar nutteloos wordt. Ik ken zelfs iemand die met Sunwell gear in nax zijn gaan raiden omdat de gear die in WotLK dropte het nog niet waard was over de tier set van sunwell en hier was geen stat squish van spraken. Tot hoever we dit terug gaan zien in BfA geen idee, alle BfA content zover is alpha en beta dus nog dikke kans dat er dingen worden veranderd maar inzetten op ALLE gear zou ik niet al te hard roepen.
Mja, het oude normal (als in, vanilla/TBC) kan je ook beter vergelijken met het huidige mythic raiding. Daarbij moet je natuurlijk ook rekening houden met de omstandigheden in die tijd (game nog steeds redelijk nieuw, niet zo'n geavanceerde addons).Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:17:
[...]
Ik ben wel van mening dat Normal difficulty weg zou kunnen. LFR voor de echte casuals/noobs zodat men de content eens kan zien, heroic (of hernoem het normal) voor de iets meer georganiseerde groepen en mythic (welke je dan weer kan hernoemen naar heroic) voor de die-(/try-
Overigens merk ik het recruitment probleem in onze guild ook. 9/11 mythic guild op Kazzak (1 van de drukste servers). Mensen zijn net zo snel de guild uit als ze komen of ze komen opdagen wanneer ze daar zin in hebben (alles leuk en aardig, maar je gaat een bepaalde commitment aan met een team en dan doe je je best om aanwezig te zijn). De mensen waar je op kan rekenen zijn de mensen die al jaren in de guild zitten en/of het gezellig vinden met de groep mensen in de guild. De rest zijn veelal passanten geworden waarbij ze tegenwoordig wel heel snel passeren.
Verwijderd
Onze reis over realms was ook interessant. We zijn begonen op een RP-pvp server (The Venture Co). Die server bloede volledig dood je kon op een Zaterdag middag in Stormwind staan met 10 man in /who.
We hebben met zijn allen geld uitgegeven en zijn naar Ragnaros (normal pvp) alliance side vertrokken. Ragnaros was een lekker drukke server met net iets meer Alliance dan horde, maar een redelijke balans. Daar ging het in eerste instantie weer goed. Vers bloed binnen gehaald en weer top geraid.
En toen besloot Fatboss naar Ragnaros horde te komen. Binnen een half jaar was de server compleet verpest voor Alliance. Waar je ook liep werd je afgemaakt door groepen horde die inmiddels ver in de meerderheid waren op de server door het aanzuigende effect van Fatboss. De verhouding was inmiddels meer 70% horde 30% alliance geworden.
Toen we uiteindelijk door gankende horde niet meer bij de ingang van instances konden komen kwam de free realm transfer naar Grim Batol als geroepen. Niemand zat te wachten op nog meer geld uitgeven en Ragnaros was onhoudbaar geworden.
Het nadeel was ook duidelijk: we zaten weer op een redelijk low pop realm. Alhoewel nog lang niet zo erg als TVC was.
We hebben met zijn allen geld uitgegeven en zijn naar Ragnaros (normal pvp) alliance side vertrokken. Ragnaros was een lekker drukke server met net iets meer Alliance dan horde, maar een redelijke balans. Daar ging het in eerste instantie weer goed. Vers bloed binnen gehaald en weer top geraid.
En toen besloot Fatboss naar Ragnaros horde te komen. Binnen een half jaar was de server compleet verpest voor Alliance. Waar je ook liep werd je afgemaakt door groepen horde die inmiddels ver in de meerderheid waren op de server door het aanzuigende effect van Fatboss. De verhouding was inmiddels meer 70% horde 30% alliance geworden.
Toen we uiteindelijk door gankende horde niet meer bij de ingang van instances konden komen kwam de free realm transfer naar Grim Batol als geroepen. Niemand zat te wachten op nog meer geld uitgeven en Ragnaros was onhoudbaar geworden.
Het nadeel was ook duidelijk: we zaten weer op een redelijk low pop realm. Alhoewel nog lang niet zo erg als TVC was.
Het is vervelend als er grote influencers zoals fatboss of Method naar een realm gaan waardoor het daar weer helemaal vol loopt. Maar goed mensen die denken dat ze goed genoeg zijn voor een raiding team te joinen proberen dat toch wel. Want world first of goede raid pushers zijn altijd wel leuk om te joinen als je een beetje snel door de content heen wilt.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:36:
Onze reis over realms was ook interessant. We zijn begonen op een RP-pvp server (The Venture Co). Die server bloede volledig dood je kon op een Zaterdag middag in Stormwind staan met 10 man in /who.
Wat ik me dan afvraag is of er niemand in de guild is die iemand kent met ook een guild met misschien hetzelfde probleem? Wellicht in dezelfde server of crossrealm. Nu vooral Mythic raids gewoon crossrealm zijn zie ik daar geen probleem in. Ik weet niet of Blizzard dit gaat aanhouden als 4-5 maanden eigen server en daarna weer open voor samen met andere realms maar de mogelijkheid is er en kan gewoon gebruikt worden in dit geval. Wellicht krijgen jullie ze zover voor een guild merge maar goed dat is toekomst muziek.
Verwijderd
Mijn broer zit in de guild waar ik in TBC ook in zat. Alleen zijn zei indertijd van TVC naar Terenas gegaan. Het probleem daarbij was dat wedan met 3 man en 6 tanks kwamen te zitten omdat we afzonderlijk heroic doen. en dat we elk een apart epgp systeem hadden dat niemand op wilde geven.Kadardar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:17:
[...]
Wat ik me dan afvraag is of er niemand in de guild is die iemand kent met ook een guild met misschien hetzelfde probleem? Wellicht in dezelfde server of crossrealm. Nu vooral Mythic raids gewoon crossrealm zijn zie ik daar geen probleem in. Ik weet niet of Blizzard dit gaat aanhouden als 4-5 maanden eigen server en daarna weer open voor samen met andere realms maar de mogelijkheid is er en kan gewoon gebruikt worden in dit geval. Wellicht krijgen jullie ze zover voor een guild merge maar goed dat is toekomst muziek.
Ik zou al blij zijn als mythic gewoon vanaf het begin x-realm zou zijn en Personal loot het enige systeem is in raids. Dan zie ik een samenwerking nog wel gebeuren.
Ja er zouden een paar mensen moeten gaan veranderen van spec als jullie samen verder willen. Zou zeggen hou het eerlijk. 1 tank van jullie en 1 tank van hun worden de team tanks en dan heb je altijd nog 2 backups die over het algemeen gana DPSen dan. Daarbij zou er wellicht een healer DPS moeten gaan en backup healen. Dat is iets wat je niet tegen kan houden als je gaat mergen met 2 volledige teams. Zou zeggen pak alle roles bij elkaar dus de tanks en healers vooral want DPS ga je over het algemeen niets aan doen en besluit samen welke role doorgaat naar het team en wie er moet veranderen.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:10:
[...]
Mijn broer zit in de guild waar ik in TBC ook in zat. Alleen zijn zei indertijd van TVC naar Terenas gegaan. Het probleem daarbij was dat wedan met 3 man en 6 tanks kwamen te zitten omdat we afzonderlijk heroic doen. en dat we elk een apart epgp systeem hadden dat niemand op wilde geven.
Ik zou al blij zijn als mythic gewoon vanaf het begin x-realm zou zijn en Personal loot het enige systeem is in raids. Dan zie ik een samenwerking nog wel gebeuren.
Gaan ze daar moeilijk over doen dan moet je 1. kiezen om niet door te gaan en hun wijzen op het feit dat er dan geen mythic komt of 2. de persoon laten varen en aanvullen met iemand anders vanuit je guild (lullig maar als er 1 of 2 personen de progress van de guild in de weg staan omdat hun zo graag hun hakken in het zand willen zetten dan zou ik altijd het hele team boven hun verkiezen), de andere guild of een nieuwe recruit.
Maarja hopelijk lost het hele personal loot gewoon het probleem op en hoef je niet door deze fase heen (wat je deels wel moet want 4 tanks in een raid gaat niet werken
Wat hebben jullie geboost naar 110?
Voor de mensen die de xpac al hebben gepre-ordered natuurlijk.
Heb net toch maar de portemonnee getrokken en de versie gekocht van 59,99. Twijfel nog even wat ik naar 110 wil schoppen. Heb momenteel nog de volgende classes niet op max level:
Shaman (105)
Mage (106)
Priest (102)
Warrior (100)
Rogue (104)
Hunter (102)
Voelt enerzijds beetje zonde om een class die al level 100 is te boosten, maar de professions boosts zijn wel super fijn en aangezien ik alle classes toch al hoog heb hoeft het van mij niet persé vanaf level 1.
Heb net toch maar de portemonnee getrokken en de versie gekocht van 59,99. Twijfel nog even wat ik naar 110 wil schoppen. Heb momenteel nog de volgende classes niet op max level:
Shaman (105)
Mage (106)
Priest (102)
Warrior (100)
Rogue (104)
Hunter (102)
Voelt enerzijds beetje zonde om een class die al level 100 is te boosten, maar de professions boosts zijn wel super fijn en aangezien ik alle classes toch al hoog heb hoeft het van mij niet persé vanaf level 1.
Tesla M3LR '21
Een DH, DK en Druid heb je al op max?Apple schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:52:
Wat hebben jullie geboost naar 110?Voor de mensen die de xpac al hebben gepre-ordered natuurlijk.
Shaman (105)
Mage (106)
Priest (102)
Warrior (100)
Rogue (104)
Hunter (102)
Yes, alles wat niet in mijn lijstje staat heb ik op max level
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Profession boost is nutteloos in BfA, wat wil je er nu nog mee doen?Apple schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:52:
Wat hebben jullie geboost naar 110?Voor de mensen die de xpac al hebben gepre-ordered natuurlijk.
Shaman (105)
Mage (106)
Priest (102)
Warrior (100)
Rogue (104)
Hunter (102)
Ik zou er geen 1 boosten van deze. Als je het wilt gebruiken zou ik gaan voor een char die wellicht net 60 is als je je profs wilt boosten. Wellicht een aan de andere factie zodat je daar ook een max level hebt? Krijg je ook weer een achievement voor mocht je die nog niet hebben.Apple schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:52:
Shaman (105)
Mage (106)
Priest (102)
Warrior (100)
Rogue (104)
Hunter (102)
Ikzelf heb toen een horde warlock geboost. Paar weken later ging ik Alliance spelen dus dat was RIP boost. Maarja ik heb nu wel een max level Warlock voor het geval ik weer Horde wil spelen.
Fair enough. Wil wel super graag een Priest. Heb er eentje aan Ally kant (speel Horde op Defias Brotherhood, daar heb ik ook al mijn hoge chars) die veel dagen /played heeft, maar nu alles toch accountwide is hecht ik daar niet heel veel waarde meer aan.Kadardar schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:12:
[...]
Ik zou er geen 1 boosten van deze. Als je het wilt gebruiken zou ik gaan voor een char die wellicht net 60 is als je je profs wilt boosten. Wellicht een aan de andere factie zodat je daar ook een max level hebt? Krijg je ook weer een achievement voor mocht je die nog niet hebben.
Ikzelf heb toen een horde warlock geboost. Paar weken later ging ik Alliance spelen dus dat was RIP boost. Maarja ik heb nu wel een max level Warlock voor het geval ik weer Horde wil spelen.
Heb net Nightborne unlocked, misschien boost ik wel een Nightborne Priest naar 110 dan
Enige ''probleem'' is alleen dat Shadow mij weer totaal niet trekt (zou dan primair Holy gaan spelen) en als healer sla je nog geen deuk in een pakje boter volgens mij. Nu zal dat hopelijk nog wel meevallen als ik WQ's doe want daar heb je altijd wel groepen voor, maar voor solo dingen zal ik toch aan Shadow moeten geloven.
Nouja, misschien ook maar eens een kans geven dan
Tesla M3LR '21
Played time is niet accountwideApple schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:55:
[...]
Fair enough. Wil wel super graag een Priest. Heb er eentje aan Ally kant (speel Horde op Defias Brotherhood, daar heb ik ook al mijn hoge chars) die veel dagen /played heeft, maar nu alles toch accountwide is hecht ik daar niet heel veel waarde meer aan.
Nou ja shadow heeft een ardige overhaul gehad in deze patch en het speelt heel anders. Wellicht dat je het nu wel wat vind. Een nightborne boosten naar max geeft je alleen niet de armor set, als je die wilt hebben zou je het handmatig moeten levelen. Anders kan je altijd nog Disc? Doet volgens mij iets meer damage dan holy en healed ook.Heb net Nightborne unlocked, misschien boost ik wel een Nightborne Priest naar 110 danSla ik 2 vliegen in 1 klap. Én een nieuwe race én een class die me tof lijkt.
Enige ''probleem'' is alleen dat Shadow mij weer totaal niet trekt (zou dan primair Holy gaan spelen) en als healer sla je nog geen deuk in een pakje boter volgens mij. Nu zal dat hopelijk nog wel meevallen als ik WQ's doe want daar heb je altijd wel groepen voor, maar voor solo dingen zal ik toch aan Shadow moeten geloven.
Nouja, misschien ook maar eens een kans geven dan
I know. Die Priest heeft iets van 30 dagen ofzo, valt nog wel mee aangezien ik accountwide 600 nog wat dagen hebKadardar schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:20:
[...]
Played time is niet accountwideJe achievements wel (soort van, je kan ze namelijk nog steeds opnieuw halen op een nieuwe char)
[...]
Nou ja shadow heeft een ardige overhaul gehad in deze patch en het speelt heel anders. Wellicht dat je het nu wel wat vind. Een nightborne boosten naar max geeft je alleen niet de armor set, als je die wilt hebben zou je het handmatig moeten levelen. Anders kan je altijd nog Disc? Doet volgens mij iets meer damage dan holy en healed ook.
Zal het eens gaan proberen. Disc ook nog niet echt geprobeerd in Legion dus genoeg te beleven voor BFA komt.
Tesla M3LR '21
Shadow is idd HEEL erg leuk geworden ( mijn mening) Holy is ook in orde.
Disc nog niet geprobeerd
*Brewmaster alweer een heerlijke spec in BfA*
Disc nog niet geprobeerd
*Brewmaster alweer een heerlijke spec in BfA*
[ Voor 19% gewijzigd door Iusedto op 27-04-2018 20:55 ]
FUMES et CARNES
Zo nu 2 weken aan het spelen sinds ik gestopt was in het begin van legion.
Ik logde in en had een monk met ilvl 840. Veel mythics, LFR en argus gedaan. Zit nu 2 weken later op ilvl 950.
Ik merk dat ww monk toch niet helemaal mijn ding is. Wel knetter hoog dps (aoe en single), sta vaak met LFR or normal raids boven aan. Single target haal ik 1.6-1.7m. Maar op een of andere manier niet helemaal mijn ding.
Ben dus nu beetje aan het zoeken geslagen naar een nieuwe main. Ben voornamelijk een melee persoon, maar een keertje ranged proberen lijkt me ook wel leuk. Durf nog niet de stap te maken naar een ranged only class ,want misschien raak ik er snel op uitgekeken.
Heb op dit moment het volgende in gedachten:
- Shaman
Enhance spells / skills zien er flashy en leuk uit. Volgens mij wel vloeiende gameplay en als optie om elemental te spelen wat me ook wel grappig lijkt. Volgens mij is shaman nu niet de beste class voor pvp/pve maar je weet niet wat er in Bfa gaat gebeuren.
-DH
Havoc is heel mobile, zeker een pluspunt omdat ik graag pvp. Ik ben wel bang dat ze snel vervelen, hun tank spec lijkt me niks.
-Hunter
BM lijkt me niks. Maar een paar knopjes waar je mee speelt en ik begreep dat het in BFA alpha / beta nu nog minder is geworden.
Survival weet ik niet goed, lijkt me wel leuk om eens te proberen, maar zijn zel wel goed?
MM is prima sterk, zeker in BG"s. Maar weet niet of ik altijd ranged zou willen.
Hebben jullie nog tips of ideeen?
Ik logde in en had een monk met ilvl 840. Veel mythics, LFR en argus gedaan. Zit nu 2 weken later op ilvl 950.
Ik merk dat ww monk toch niet helemaal mijn ding is. Wel knetter hoog dps (aoe en single), sta vaak met LFR or normal raids boven aan. Single target haal ik 1.6-1.7m. Maar op een of andere manier niet helemaal mijn ding.
Ben dus nu beetje aan het zoeken geslagen naar een nieuwe main. Ben voornamelijk een melee persoon, maar een keertje ranged proberen lijkt me ook wel leuk. Durf nog niet de stap te maken naar een ranged only class ,want misschien raak ik er snel op uitgekeken.
- Shaman
Enhance spells / skills zien er flashy en leuk uit. Volgens mij wel vloeiende gameplay en als optie om elemental te spelen wat me ook wel grappig lijkt. Volgens mij is shaman nu niet de beste class voor pvp/pve maar je weet niet wat er in Bfa gaat gebeuren.
-DH
Havoc is heel mobile, zeker een pluspunt omdat ik graag pvp. Ik ben wel bang dat ze snel vervelen, hun tank spec lijkt me niks.
-Hunter
BM lijkt me niks. Maar een paar knopjes waar je mee speelt en ik begreep dat het in BFA alpha / beta nu nog minder is geworden.
Survival weet ik niet goed, lijkt me wel leuk om eens te proberen, maar zijn zel wel goed?
MM is prima sterk, zeker in BG"s. Maar weet niet of ik altijd ranged zou willen.
missend uit je lijst:Baelrog schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:47:
Zo nu 2 weken aan het spelen sinds ik gestopt was in het begin van legion.
- Shaman
-DH
-Hunter
Warrior
Rogue
Feral druid
Paladin
DK
Je kan daar nog naar uitwijken. Monk momenteel is heel sterk. 2de sterkste class in de game geloof ik dus dat je veel damage doet is niet bijzonder gek. Ben alleen bang dat wanneer de nerf knuppel komt de meeste er ineens mee kappen.
Ja heb Dk, paladin erbuiten gelaten. Zeer lage mobility. Dat is voor mij een plus in BG's.Kadardar schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:53:
[...]
missend uit je lijst:
Warrior
Rogue
Feral druid
Paladin
DK
Je kan daar nog naar uitwijken. Monk momenteel is heel sterk. 2de sterkste class in de game geloof ik dus dat je veel damage doet is niet bijzonder gek. Ben alleen bang dat wanneer de nerf knuppel komt de meeste er ineens mee kappen.
Feral druid.. ik kan geen druid meer spelen. Vind ze helemaal niks (class hall ook niet).
Blijft over rogue en warrior. Beiden wel naar gekeken. Maar enkel melee specs, mocht ik eens iets anders willen proberen dan is die optie er niet.
Neig naar Hunter en Shaman het meeste nu. Beiden een melee en ranged optie. Beide lijken me fun. Doen het redelijk in bg's dacht ik en pve ook wel.
Class mount van Shaman wint wel, verder weet ik niet zoveel van ze.
True, maar daarin tegenover is je survival wel wat hoger en heb je meer CC breakersBaelrog schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:05:
[...]
Ja heb Dk, paladin erbuiten gelaten. Zeer lage mobility. Dat is voor mij een plus in BG's.
Ik ken het, heb heel lang Druid gespeeld en heb ondertussen al 3 jaar lang het niet meer kunnen mainen. In de alpha en beta ben ik nog steeds zeer te spreken over Feral. Dus BfA heeft zeker een kans dat ik weer eens terug kom bij de Feral druidFeral druid.. ik kan geen druid meer spelen. Vind ze helemaal niks (class hall ook niet).
Er is niets mis mee met shamans. Ik zou het persoonlijk alleen niet kunnen mainenNeig naar Hunter en Shaman het meeste nu. Beiden een melee en ranged optie. Beide lijken me fun. Doen het redelijk in bg's dacht ik en pve ook wel.
Nou, ook ik ben (weer) terug voor BFA. Boost gebruikt op een druid.. op de alliance side. haha.
Voor het eerst sinds classic op de alliance side. Helemaal opnieuw beginnen (qua gold enzo) ben benieuwd!
Voor het eerst sinds classic op de alliance side. Helemaal opnieuw beginnen (qua gold enzo) ben benieuwd!
Dit is een account.
Hoi Tweakers,
Onderstaande op het WoW forum geplaatst.
Wellicht kunnen jullie mij helpen:
Met de nieuwe expansion in aantocht heb ik besloten om wellicht over te stappen naar de Alliance. Gezien al mijn vrienden horde spelen heb ik nog niet echt connecties binnen de Alliance.
Zoek daarom een warme guild waarbij er 1 a twee keer per week word geraid.
Wat ik ook belangrijk vind is dat het meerendeel wel ouder als 20 jaar is.
Graag hoor ik van je,
Haldirian#2566
Met de nieuwe expansion in aantocht heb ik besloten om wellicht over te stappen naar de Alliance. Gezien al mijn vrienden horde spelen heb ik nog niet echt connecties binnen de Alliance.
Graag hoor ik van je,
Haldirian#2566
Moedig van je! Ik heb het ook eens geprobeerd na 6-7 jaar horde om eens alliance te gaan. Heb het 3-4 maanden vol gehouden toen miste ik orgrimmar en horde in het algemeen te veelGamenuubzor schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:52:
Hoi Tweakers,
Graag hoor ik van je,
Haldirian#2566
Lok'tar Ogar!
Tis een lastige keus inderdaad. Merk bij mijzelf eigenlijk dat ik niet echt gebonden meer ben aan 1 ''main''. Heb voorheen altijd wel vaste mains gehad. In vanilla een mage, TBC een rogue, WOTLK t/m MoP een DK, WoD een Warrior en nu eigenlijk heel Legion al geen vaste main. Wissel eigenlijk dagelijk van class, afhankelijk van waar ik zin in heb. Probleem daarmee is alleen wel dat ik eigenlijk nooit heel ver kom op m'n chars. Beetje LFR, Argus WQ's en dan houdt het wel weer op. Ik gok dat het voornamelijk komt door het feit dat de belangrijkste dingen BoA zijn, dus dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit waarop je speelt. Hoop ook echt dat ze reps een keer BoA gaan maken trouwens!Baelrog schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:05:
[...]
Ja heb Dk, paladin erbuiten gelaten. Zeer lage mobility. Dat is voor mij een plus in BG's.
Feral druid.. ik kan geen druid meer spelen. Vind ze helemaal niks (class hall ook niet).
Blijft over rogue en warrior. Beiden wel naar gekeken. Maar enkel melee specs, mocht ik eens iets anders willen proberen dan is die optie er niet.
Neig naar Hunter en Shaman het meeste nu. Beiden een melee en ranged optie. Beide lijken me fun. Doen het redelijk in bg's dacht ik en pve ook wel.
Anyway, met BFA zou ik toch ook wel echt weer full focus voor iets willen gaan. Heb er eerder al een post aan gewaagd maar ben er ondertussen ook nog niet uit. Heb dus een Nightborne Priest geboost naar 110 eergister. Die is inmiddels heel LFR doorgeweest en alles unlocked @ Argus met als resultaat 920 iLvl. Ook veel geswitched tussen Disc/Shadow/Holy maar de eerste 2 zijn echt ronduit bagger (persoonlijke mening). Disc was ik al heel snel op uitgekeken omdat healen d.m.v. damage doen gewoon echt niet mijn ding is. Shadow voelde echt beroerd zwak vergeleken met bijvoorbeeld Warlock (waar is de AoE?!) en alleen Holy blonk echt uit qua awesomeness. Mooie flashy spells en ook prima resultaten, zeker tof dus.
Ik zou toch eigenlijk de rest van m'n niet lvl 110's even naar 110 moeten schoppen maar daar heb ik even de motivatie niet voor. Ik neig voor BFA toch wel enigszins naar een hybrid. Healen vind ik altijd erg tof en ook fijn om snelle queues te hebben. Een goeie dps spec is dan altijd wel een fijne bonus.
De opties zijn dan:
Monk
Druid
Paladin
Shaman
Van die 4 heb ik alleen Shaman niet op 110 dus ik zou niet weten hoe die performen momenteel, maar ook niet in BFA. Druid heb ik geprobeerd (alle specs behalve Guardian) en dat is best tof. Feral beviel mij wel, blijkbaar ook een goeie buff gehad deze patch. Balance vond ik heel zwak, maar dat kan ook gewoon aan m'n gear liggen.. Resto blijft zoals vanouds erg tof
Maar goed, ik moet me ook eens gaan verdiepen in hoe de classes gaan worden komende expansion want hoe het nu allemaal is maakt niet zo heel erg veel meer uit.
Blijft leuk om mee bezig te blijven
Tesla M3LR '21
Inmiddels mijn keuze gemaakt voor nu en vooral BfA.
Ik heb vanaf vanilla t/m WoD exclusief Warrior gespeeld. Deze expansion wou ik anders en heb ik elke healer gespeeld. Healen geniet echt mijn voorkeur boven DPS, geweldig vind ik het. Echter, er is voor mij geen 1 healer die perfect is. MW en Druid komen zeer dichtbij maar beide hebben geen offspec die mij aanspreekt en dat vind ik voor een healer min of meer een vereiste. Zodoende besloten om geen healer meer als main te gaan spelen omdat ik dan altijd twijfels zal houden.
DPS dan, ik speel sowieso geen ranged. Het ging voor mij tussen Ret, mijn Warrior of een Rogue. Tja, makkelijk keus dan om voor mijn gouwe ouwe legacy Warrior te gaan. Paladin blijft dan main alt.
Inmiddels met mijn Warrior en Paladin en al mijn resources verkast naar Silvermoon, jawohl, terug bij The Alliance
Ik heb vanaf vanilla t/m WoD exclusief Warrior gespeeld. Deze expansion wou ik anders en heb ik elke healer gespeeld. Healen geniet echt mijn voorkeur boven DPS, geweldig vind ik het. Echter, er is voor mij geen 1 healer die perfect is. MW en Druid komen zeer dichtbij maar beide hebben geen offspec die mij aanspreekt en dat vind ik voor een healer min of meer een vereiste. Zodoende besloten om geen healer meer als main te gaan spelen omdat ik dan altijd twijfels zal houden.
DPS dan, ik speel sowieso geen ranged. Het ging voor mij tussen Ret, mijn Warrior of een Rogue. Tja, makkelijk keus dan om voor mijn gouwe ouwe legacy Warrior te gaan. Paladin blijft dan main alt.
Inmiddels met mijn Warrior en Paladin en al mijn resources verkast naar Silvermoon, jawohl, terug bij The Alliance

Toch de warrior lolKaap schreef op maandag 30 april 2018 @ 06:57:
Inmiddels mijn keuze gemaakt voor nu en vooral BfA.
Succes Kaap..........ook al is het bij de Alliance
Oh btw, Dark Iron racials zijn bekend :
Zeer goede racials imo.Available Classes: Hunter, Mage, Monk, Paladin, Priest, Rogue, Shaman, Warlock, Warrior
Racials:
Fireblood: Dark Iron dwarves can empower themselves and purge debuffs afflicting them.
Dungeon Delver: Their time spent in the depths lets Dark Iron dwarves move faster while indoors.
Mass Production: Dark Iron dwarves have increased Blacksmithing skill and can craft faster.
Mole Machine: These digging devices can transport their masters to new locations.
Forged in Flames: Dark Iron dwarves take reduced Physical damage.
FUMES et CARNES
Voor de mensen die tussen de level 70-80 hangen: Gisteren mijn DK binnen 2 uurtjes van 70 naar 80 gebracht dankzij de trash mobs in Karazhan. Die geven tussen de 1100/1400 XP per kill. Ben je klaar met de run? Gewoon de dungeon weer resetten.
Zorg er wel voor dat je geen bosses killed. Anders wordt je gelocked in de dungeon en kan je deze niet resetten.
Leuk pluspuntje, na ongeveer 25 runs ben je exalted met The Violet Eye.

Zorg er wel voor dat je geen bosses killed. Anders wordt je gelocked in de dungeon en kan je deze niet resetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Ryan_ op 30-04-2018 09:03 ]
Noice! Dit zal denk ik alleen niet lang meer duren voordat het hard generfd wordt. Kan je het btw gewoon solo-en (kan filmpje nu niet kijken)?Ryan_ schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:01:
Voor de mensen die tussen de level 70-80 hangen: Gisteren mijn DK binnen 2 uurtjes van 70 naar 80 gebracht dankzij de trash mobs in Karazhan. Die geven tussen de 1100/1400 XP per kill. Ben je klaar met de run? Gewoon de dungeon weer resetten.
Zorg er wel voor dat je geen bosses killed. Anders wordt je gelocked in de dungeon en kan je deze niet resetten.Leuk pluspuntje, na ongeveer 25 runs ben je exalted met The Violet Eye.
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
@Baelrog
Shaman is heerlijk om te mainen, heb het heel deze xpac gedaan, elemental. Als je paars/oranje logged sta je eigenlijk altijd wel in de top 3 in elke raid. Op AoE ben je sowieso niet te houden, pull je makkelijk ahead of every class. "Bang" dat het in PvE niet goed presteert hoef je dus niet te zijn. Het enige is dat onze survivability niet echt goed is, zeker in hogere M+ ben je daardoor niet echt meer viable. Alleen als je normal/HC raid kan je gewoon perfect competitief meedoen.
Sta nu zelf voor Legion op een pauze qua raiding, de guild na gisteren ook. Met de pre-patch hebben we afgesproken weer verder te gaan. Ook wel even lekker, gewoon wat WoW rust. Het enige wat ik nog wil doen is m'n WW Monk naar 110 tillen, deze spec speelt echt heerlijk. Aardig verrassend, had dit nooit gedacht. Voor BfA is er nooit echt twijfel geweest over m'n main, dit wordt sowieso weer m'n Shaman
Verwijderd
Nice, al eens eerder op stream gezien. Binnenkort mijn altje er maar eens doorheen gooien. Die is nu 66.Ryan_ schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:01:
Zorg er wel voor dat je geen bosses killed. Anders wordt je gelocked in de dungeon en kan je deze niet resetten.Leuk pluspuntje, na ongeveer 25 runs ben je exalted met The Violet Eye.
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
Keuzes keuzes keuzes...
Ik wil in BFA sowieso een tank class gaan spelen, maar ja welke...
- Prot warr is voor mn gevoel de enige echte tank. Spec gaat alleen nog overhoop volgens mij, dus geen idee wat ik ervan kan verwachten in BFA
- Dudu, swipe swipe trash swipe swipe trash. Voelt vergeleken met prot warr veel minder "in your face". Feral is leuk, boomkip geweldig maar resto heb ik helemaal niks mee
- Monk, geen idee hoe brewmaster speelt. healing is leuk++ (maar zal ik merendeel van de tijd niet doen)en dps speelt ook wel lekker
- DK, blood speelt wel lekker, selfhealing is sterk voor m+, maarja tis geen warrior...
- Pala, prot speelt wel lekker, maar geef niks om retri en weinig om holy...
- Prot warr is voor mn gevoel de enige echte tank. Spec gaat alleen nog overhoop volgens mij, dus geen idee wat ik ervan kan verwachten in BFA
- Dudu, swipe swipe trash swipe swipe trash. Voelt vergeleken met prot warr veel minder "in your face". Feral is leuk, boomkip geweldig maar resto heb ik helemaal niks mee
- Monk, geen idee hoe brewmaster speelt. healing is leuk++ (maar zal ik merendeel van de tijd niet doen)en dps speelt ook wel lekker
- DK, blood speelt wel lekker, selfhealing is sterk voor m+, maarja tis geen warrior...
- Pala, prot speelt wel lekker, maar geef niks om retri en weinig om holy...
Gewoon allemaal naar max level brengentoolkist schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:18:
Keuzes keuzes keuzes...
Heb ik in Legion gedaan en dat was erg leuk (incl DH tank)
Warrior is idd nog niets van te zeggen. Krijgen nog een update.
Ignore pain is wel weg
FUMES et CARNES
Verwijderd
Alle specs krijgen toch een change? Dat is wel de reden dat ik nog niet ga switchen. Ga sowieso wel een andere main maken.
Dacht niet meer een echt change hoor. Maar ik kan het mis hebben.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:42:
Alle specs krijgen toch een change? Dat is wel de reden dat ik nog niet ga switchen. Ga sowieso wel een andere main maken.
Maar bij een aantal classes zijn nog niet alle talents bekend. Bij Prot warrior zijn er "veel" nog niet ingevuld zelfs , in de talenttree
Druid en prot pally allemaal wel dacht ik (druid weet ik zeker)
FUMES et CARNES
Dat ga ik uiteindelijk ook wel doen. Heb nu op rogue, dh en priest na alles op 110, maar ik wil me zeker voor onze M+ runs juist meer gaan focussen op 1 char. We zijn ons pas onlangs wat meer met de "hogere" M+ keys bezig gaan houden, was eerst meestal gewoon ff wekelijks een +10 doen, en merken dat dat toch wel erg goed bevalt.Iusedto schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:32:
[...]
Gewoon allemaal naar max level brengen
Heb ik in Legion gedaan en dat was erg leuk (incl DH tank)
Warrior is idd nog niets van te zeggen. Krijgen nog een update.
Ignore pain is wel weg
Dat ignore pain weg zou gaan had ik ergens al gelezen ja en dat ze voor alle tanks aanpassingen gaan doen mbt magic damage.
Ah mooi nieuws! Vanaf welke mythic level wordt het lastig? Heb zelf eigenlijk geen interesse om hoger te gaan dan de wekelijkse +15. Is dat doable ? Geen survivability problemen ? Heb net alle heirlooms aangeschaft met zelfs wat enchants erop. Heb er zin in !Raptar schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:13:
[...]
@Baelrog
Shaman is heerlijk om te mainen, heb het heel deze xpac gedaan, elemental. Als je paars/oranje logged sta je eigenlijk altijd wel in de top 3 in elke raid. Op AoE ben je sowieso niet te houden, pull je makkelijk ahead of every class. "Bang" dat het in PvE niet goed presteert hoef je dus niet te zijn. Het enige is dat onze survivability niet echt goed is, zeker in hogere M+ ben je daardoor niet echt meer viable. Alleen als je normal/HC raid kan je gewoon perfect competitief meedoen.
Hey ik zoek me wezenloos maar weet iemand wat de stat weights zijn voor een prot pala?
Ik bedoel dan niet de prio (stam > str > hst > vers > mast) maar de weights ten opzichte van de andere stats. Dus hoeveel haste moet iets extra hebben om bv 1 strength te compenseren?
Vroeger (ten tijde van cata) had ik eenvoudig een lijstje (ik verzin de nummers hieronder, ter illustratie):
strength = 1
Ap = 2
haste = 3
vers= 3.2
mast = 3.5
Ik weet dat AP nu niet meer bestaat als stat op items.
Met andere woorden, in bovenstaand voorbeeld moet je 300 haste extra hebben om gelijk te zijn aan 100 strength. Dit helpt bij beoordelen of gelijke items maar 1 levert haste, de ander versatility, maar in verschillende waarden, te beoordelen welke beter zou zijn (en ik begrijp dat je rekening moet houden met andere zaken).
Ik zoek zo'n tabelletje voor Legion, weet iemand dit?
Ik bedoel dan niet de prio (stam > str > hst > vers > mast) maar de weights ten opzichte van de andere stats. Dus hoeveel haste moet iets extra hebben om bv 1 strength te compenseren?
Vroeger (ten tijde van cata) had ik eenvoudig een lijstje (ik verzin de nummers hieronder, ter illustratie):
strength = 1
Ap = 2
haste = 3
vers= 3.2
mast = 3.5
Met andere woorden, in bovenstaand voorbeeld moet je 300 haste extra hebben om gelijk te zijn aan 100 strength. Dit helpt bij beoordelen of gelijke items maar 1 levert haste, de ander versatility, maar in verschillende waarden, te beoordelen welke beter zou zijn (en ik begrijp dat je rekening moet houden met andere zaken).
Sims je zelf op raidbots.com of sim je zelf met simcraft.InflatableMouse schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:28:
Hey ik zoek me wezenloos maar weet iemand wat de stat weights zijn voor een prot pala?
strength = 1
Ap = 2
haste = 3
vers= 3.2
mast = 3.5
Import je uitdraai in pawn (zorg dat je een pawn string terug krijgt)
Pawn kan je gelijk aangeven of het een upgade is
Dan doel je op Survival of DPS prot?InflatableMouse schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:28:
strength = 1
Ap = 2
haste = 3
vers= 3.2
mast = 3.5
Voor DPS prot kun je gewoon een sim laten lopen.
Kadardar in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel..."
Wat is jullie favoriete class? en waarom?
Zelfde vraag voor race
Zelfde vraag voor race
Ik gebruik askmrrobot, maar ik denk het zelfde principe, maar dat was de vraag nietbrainshead schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:37:
[...]
Sims je zelf op raidbots.com of sim je zelf met simcraft.
Import je uitdraai in pawn (zorg dat je een pawn string terug krijgt)
Pawn kan je gelijk aangeven of het een upgade is
Survival primair. Zie mijn antwoord hierboven.Kadardar schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:37:
[...]
Dan doel je op Survival of DPS prot?
Voor DPS prot kun je gewoon een sim laten lopen.
Dat is niet aan te geven. Afhankelijk van content, huidige gear, wat je zelf lekker vind spelen, etc.InflatableMouse schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:45:
Survival primair. Zie mijn antwoord hierboven.
Gewoon lekker askmrrobot invullen dus, dan kun je uitgebreid schuiven tussen survival en dps
Duurde mij 5 minuten:InflatableMouse schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:45:
[...]
Survival primair. Zie mijn antwoord hierboven.
( Pawn: v1: "Survival_725": Strength=1.66, Stamina=4.23, CritRating=2.08, HasteRating=3.1, MasteryRating=3.02, Versatility=3.02, Armor=11.74)
Surcces
Hier is ook gelijk de DPS string voor het geval:
( Pawn: v1: "Balanced_725": Strength=2.75, Stamina=3.57, CritRating=2.65, HasteRating=3.6, MasteryRating=3.38, Versatility=3.35, Armor=9.99)
Sorry ik kende die site niet dus ik verwachtte eigenlijk een soort mr robot achtig iets en niet de stat weights (iets met aannames en niet verder kijken dan mijn neus lang is).
Maar tof dat je het gedaan hebt!
De wekelijkse 15+ is easy doable, no problem at all. Vanaf 19+ gaat het echt een dingetje worden. De survivability van Elemental Shamans wordt in BfA trouwens wel iets beter, waarschijnlijk dat wij dus op hogere keys ook iets aantrekkelijker worden.Baelrog schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:23:
[...]
Ah mooi nieuws! Vanaf welke mythic level wordt het lastig? Heb zelf eigenlijk geen interesse om hoger te gaan dan de wekelijkse +15. Is dat doable ? Geen survivability problemen ? Heb net alle heirlooms aangeschaft met zelfs wat enchants erop. Heb er zin in !
Verwijderd
Ah I see. Ik ga denk ik resto druid als main aanhouden. Die heb ik deze expansion niet gespeeld (WOTLK voor het laatst). Nu frostmage, maar zie het niet echt zitten om die weer als main char aan te houden.Iusedto schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:48:
[...]
Dacht niet meer een echt change hoor. Maar ik kan het mis hebben.
Maar bij een aantal classes zijn nog niet alle talents bekend. Bij Prot warrior zijn er "veel" nog niet ingevuld zelfs , in de talenttree
Druid en prot pally allemaal wel dacht ik (druid weet ik zeker)
Mijn favoriete class is een moeilijke. ik heb altijd een 3/4 strijd gehad maar als ik echt zou kijken dan denk ik toch wel dat ik Druid de coolste class vind. Lekker shapeshiften in beesten.loki53221 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:26:
Zelfde vraag voor race
Druid wijze zou ik dan kiezen voor Worgen en dalijk met BfA zou dat kul tiran worden door het wicker thema heen.
Anders zou ik zeggen Void Elf, het veranderen naar void met die paarse gloed is gewoon vet
Inderdaad. Druid en shamanKadardar schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:27:
[...]
Mijn favoriete class is een moeilijke. ik heb altijd een 3/4 strijd gehad maar als ik echt zou kijken dan denk ik toch wel dat ik Druid de coolste class vind. Lekker shapeshiften in beesten.
Druid wijze zou ik dan kiezen voor Worgen en dalijk met BfA zou dat kul tiran worden door het wicker thema heen.
Anders zou ik zeggen Void Elf, het veranderen naar void met die paarse gloed is gewoon vet
*WoW starter edition dagboek*
Zoals jullie wellicht eerder gelezen hebben, ben ik weer begonnen met WoW na jaren afwezigheid en heb mezelf de starter edition gedownload. Ik heb een Blood Elf Warlock gemaakt en was rond level 15 nadat ik in de starterzone klaar was. Op naar Ghostlands! Nadat ik in Tranquillien aangekomen ben, heb ik daar alle quests opgepakt, deze stuurde me richting Suncrown Village waar het questen begon. Ik had nog wel even moeite met de elite die daar rond liep, maar na een keer dood gegaan te zijn ging dat eigenlijk verrassend makkelijk.
Na de quests ingeleverd te hebben werd ik richting de Farstrider Enclave gestuurd waar ook een berg quests gedaan konden worden. Veel collect en kill quests. Toch waren er ook wel leukere quests bij zoals de catacombs van de Amani.
Zodra daar de quests klaar waren gingen we terug naar Tranqiellien waar meer quests klaar staan voor het westelijke deel van Ghostlands. Toen ik de quests zag waar ik twee elites moest doden en hun hoofd moest inleveren dacht ik van, als het maar niet zo afloopt zoals de elite in Suncrown Village. Gelukkig kon ik ze één voor één doen en ging het geheel vlekkeloos. Ik had wel wat "last" van andere spelers die alles voor me weg aan het one-shotten waren. Kwartiertje wachten en ze waren weg
. Nadat ik m'n quests klaar had en ze ging inleveren dingde ik level 20 en was het klaar qua leveln voor dit character.
Inmiddels heb ik ook een Pandaren Monk gemaakt. Het start "eiland" is behoorlijk linear en ga ik weinig over vertellen, Dat is volgens mij voor iedereen hetzelfde. Ik koos uiteindelijk om voor de Horde te gaan en kwam in Oggrimar uit waar ik verder naar het noordelijk deel van de Barrens kon gaan questen. Ook hier heb ik me prima vermaakt waar zelfs een instance quest met daar ook weer quests voorbij kwam. Natuurlijk deze gedaan met behulp van de LFG tool. Gelukkig wilde iedereen in de groep ook de quests doen dus dat kwam mooi uit. Vlak na de instance dingde ik ook op de monk level 20 en haalde zelfs de money cap van 10G. Klaar
.
Nu heb ik een Worgen Rogue gemaakt welke ondertussen level 7 is, tot nu toe niet heel spannend omdat ik in de beginzone ben. Wat me opvalt is dat een Rogue in het begin vooral saai is, hopelijk is dat snel leuker
.
*einde dagboek*
Zoals jullie wellicht eerder gelezen hebben, ben ik weer begonnen met WoW na jaren afwezigheid en heb mezelf de starter edition gedownload. Ik heb een Blood Elf Warlock gemaakt en was rond level 15 nadat ik in de starterzone klaar was. Op naar Ghostlands! Nadat ik in Tranquillien aangekomen ben, heb ik daar alle quests opgepakt, deze stuurde me richting Suncrown Village waar het questen begon. Ik had nog wel even moeite met de elite die daar rond liep, maar na een keer dood gegaan te zijn ging dat eigenlijk verrassend makkelijk.
Na de quests ingeleverd te hebben werd ik richting de Farstrider Enclave gestuurd waar ook een berg quests gedaan konden worden. Veel collect en kill quests. Toch waren er ook wel leukere quests bij zoals de catacombs van de Amani.
Zodra daar de quests klaar waren gingen we terug naar Tranqiellien waar meer quests klaar staan voor het westelijke deel van Ghostlands. Toen ik de quests zag waar ik twee elites moest doden en hun hoofd moest inleveren dacht ik van, als het maar niet zo afloopt zoals de elite in Suncrown Village. Gelukkig kon ik ze één voor één doen en ging het geheel vlekkeloos. Ik had wel wat "last" van andere spelers die alles voor me weg aan het one-shotten waren. Kwartiertje wachten en ze waren weg
Inmiddels heb ik ook een Pandaren Monk gemaakt. Het start "eiland" is behoorlijk linear en ga ik weinig over vertellen, Dat is volgens mij voor iedereen hetzelfde. Ik koos uiteindelijk om voor de Horde te gaan en kwam in Oggrimar uit waar ik verder naar het noordelijk deel van de Barrens kon gaan questen. Ook hier heb ik me prima vermaakt waar zelfs een instance quest met daar ook weer quests voorbij kwam. Natuurlijk deze gedaan met behulp van de LFG tool. Gelukkig wilde iedereen in de groep ook de quests doen dus dat kwam mooi uit. Vlak na de instance dingde ik ook op de monk level 20 en haalde zelfs de money cap van 10G. Klaar
Nu heb ik een Worgen Rogue gemaakt welke ondertussen level 7 is, tot nu toe niet heel spannend omdat ik in de beginzone ben. Wat me opvalt is dat een Rogue in het begin vooral saai is, hopelijk is dat snel leuker
*einde dagboek*
Ik moet eerlijk zeggen dat het wel wat heeft :

Jammer dat ze nog niet speelbaar zijn in de beta.
Gisteren avondje met een guardian druid gespeeld en dat beviel goed. Heb wel de indruk dat guardian in BfA nog meer een soort .....instap tank geworden is. Het is allemaal wel erg makkelijk.
Maar dat is mijn mening
Wat ik leuk vond bij prot pally is dat ze (via talent) die skill kunnen krijgen die een van de laatste bosses in HoV heeft. Dat je dat schild moet oppakken en moet activeren en iedereen er achter moet gaan staan.
Dat kan een prot pally nu ook

Gisteren avondje met een guardian druid gespeeld en dat beviel goed. Heb wel de indruk dat guardian in BfA nog meer een soort .....instap tank geworden is. Het is allemaal wel erg makkelijk.
Maar dat is mijn mening
Wat ik leuk vond bij prot pally is dat ze (via talent) die skill kunnen krijgen die een van de laatste bosses in HoV heeft. Dat je dat schild moet oppakken en moet activeren en iedereen er achter moet gaan staan.
Dat kan een prot pally nu ook
[ Voor 22% gewijzigd door Iusedto op 01-05-2018 08:21 ]
FUMES et CARNES
Kijk dat ziet er goed uit voor mijn nieuwe main.Iusedto schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:17:
Ik moet eerlijk zeggen dat het wel wat heeft :
[afbeelding]
Sinds ik meer richting de Druid ben gegaan (want nieuwe main voor BfA) heb ik ook een beetje met gaurdian zitten spelen natuurlijk (want snellere dungeons) en ik moet zeggen dat ik in het begin er echt geen hout van snapte maar na wat rond te spelen en hoop spike damage te nemen ben ik erdan eindelijk achter hoe het speelt. Moet zeggen dat het best wel een leuke tank is, qua beta heb ik ze nog niet gespeeld omdat ik voor mijn druid de focus vooral op Feral heb gelegd en daar ook de focus op blijf houden maar als het moet dan kan ik er ook mee tanken of healen maar dat is niet mij doel van de druid.Gisteren avondje met een guardian druid gespeeld en dat beviel goed. Heb wel de indruk dat guardian in BfA nog meer een soort .....instap tank geworden is. Het is allemaal wel erg makkelijk.
Maar dat is mijn mening
Zover is men alliance druid pas 82, me horde is wel max maar om nou van 60 naar 110 een transfer te doen... vind ik gewoon zonde
Ik kijk het allemaal nog lekker aan voor BfA. Heb nu de meeste classes wel gespeeld en een paar springen er (voor mij) uit.
Sommige classes zijn erg identiek aan Legion gebleven en ik weet niet of ik meer van hetzelfde wil zeg maar. Ook al is de class uitstekend.
Sommige classes zijn erg identiek aan Legion gebleven en ik weet niet of ik meer van hetzelfde wil zeg maar. Ook al is de class uitstekend.
FUMES et CARNES
Prot Pala, dwarf. Waarom dwarf? Gewoon, daaromloki53221 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:26:
Zelfde vraag voor race

Enige kloterige met prot pala destijds was dat single player je continue oom ging, zeker tijdens levelen. Als je eenmaal je talents goed had en redelijke gear had was het wel te doen. Dat lijkt ondertussen geheel opgelost en tijdens levelen van 90 tot 110 voelde ik me als prot pala werkelijk onstervelijk. Pulde hele dorpen, consecrate, HotP elke cooldown, pop wings en seraphim en burst baby burst! En eventueel als het echt te veel blijkt, pop AD of de oh shit GoAK of LoH en run like hell

Nadeeltje was dat single target duurde soms gewoon lang omdat je damage output laag is.
De reden voor mij is eigenlijk dat de speelstijl met abilities geen vaste rotatie heeft maar meer priority-based en situationeel is. Eigenlijk is het gewoon makkelijker, geen dots, geen ingewikkelde combo's, bijna faceroll to kill and survive

Verder gisteren mijn eerste raid gedaan met de guild (antorus normal en gecleared). Misschien was het gewoon te lang geleden, maar ik vond het nog best pittig. Waarschijnlijk ook omdat ik zwaar undergeared was (ilvl 830 en krap 1m HP) en ik continue bijna dood ging van een paar aoe tikjes. Ik was echt alleen maar bezig met rond rennen en overleven, kende de tactics ook niet goed natuurlijk want het was de eerste keer. Wel echt heel veel nieuws gekregen, lucky rolls, ilevel is nu 896.
Van de week ren ik mee met mythic dungeons. Ik geloof iets van level 15 of 17 gaan we doen. De vaste groep in de guild zitten inmiddels op 24 maar ik geloof niet dat het verstandig is dat ik daar al in mee ren
Ik vermaak me weer prima in ieder geval
Verwijderd
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst in maanden en voor het eerst sinds de major update van mijn PC weer gehealed op mijn druid ... WoW!
Ik had de druid in de kast gezet om dat ik er maar geen fatsoenlijke healing uit kon krijgen. Blijkbaar lag dat dus gewoon aan lag, want ondanks dat er in het spel niets veranderd was is mijn healing flink omhoog. ook relatief tov anderen met vergelijkbare gear.
Vooral Rejuv, WG en de bloom van LB doen veel meer healing dan eerder. Ik denk dat ik door de trage pc eerst gewoon te laat was met heals waardoor ik ofwel te laat was en full health targets probeerde te healen en de initiele heals verloren gingen. Of zoveel later was dan de andere druid in onze raids dat mijn laatste ticks niets meer deden.
Hoe dan ook een mooie boost in effectiviteit, voor 1500 euro
Ik had de druid in de kast gezet om dat ik er maar geen fatsoenlijke healing uit kon krijgen. Blijkbaar lag dat dus gewoon aan lag, want ondanks dat er in het spel niets veranderd was is mijn healing flink omhoog. ook relatief tov anderen met vergelijkbare gear.
Vooral Rejuv, WG en de bloom van LB doen veel meer healing dan eerder. Ik denk dat ik door de trage pc eerst gewoon te laat was met heals waardoor ik ofwel te laat was en full health targets probeerde te healen en de initiele heals verloren gingen. Of zoveel later was dan de andere druid in onze raids dat mijn laatste ticks niets meer deden.
Hoe dan ook een mooie boost in effectiviteit, voor 1500 euro

Welke classes springen er vooral voor je uit in dat geval?Iusedto schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:13:
Ik kijk het allemaal nog lekker aan voor BfA. Heb nu de meeste classes wel gespeeld en een paar springen er (voor mij) uit.
Ik ben niet bijzonder actief bezig met de beta door het levellen van me druid, games die ik nog wel spelen en wekelijkse raids.
Ik heb alleen DH, Rogue en Druid geprobeerd zover. Ik heb nog wel op men lijstje staan om een Warlock en Paladin (Prot, vooral met dat shield wat jij zei ben ik wel benieuwd naar) en toch nog een keer monk (BM en WW)
Ik speel nu een 81 Blood DK. Ik zou graag wel eens Frost willen spelen maar hiervoor heb ik 2x een 1H nodig. Is er nog een manier om hier makkelijk aan te komen zonder dat het veel gold kost? Of gewoon op AH kijken voor twee degelijke 1H?
Heirlooms? Wellicht quest/dungeons wapens, even de loot op frost zetten, maken met blacksmithing of AH. Ik ben bang dat je niet veel meer keuzes hebt na deze opties (niet waar ik aan kan denken iig)Ryan_ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:14:
Ik speel nu een 81 Blood DK. Ik zou graag wel eens Frost willen spelen maar hiervoor heb ik 2x een 1H nodig. Is er nog een manier om hier makkelijk aan te komen zonder dat het veel gold kost? Of gewoon op AH kijken voor twee degelijke 1H?
Je kunt het ook met een 2hander spelen hoor of hebben ze dat veranderd dat je geen 2 hander meer kan gebruiken? Het is een lange tijd geleden dat ik een 2hander op een frost DK heb gebruikt (lees: ergens in cataclysm want 2 hander was beter toen)
Dat vind ik moeilijk want het is en blijft toch erg persoonlijk maar tot nu toe vind ik de survival hunter en de shadow priest (ook Holy btw) super leuk.Kadardar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:02:
[...]
Welke classes springen er vooral voor je uit in dat geval?
Survival is weer lekker anders maar qua talents en skills klopt het niet helemaal imo. Dat moet echt verbeteren. Op dit moment mijn toekomstig BfA main.
Shadow is, imo, gewoon perfect. Speelt zo gruwelijk lekker

Twijfel heel erg om nu 12 jaar weer eens caster te gaan mainen, zo geweldig vind ik shadow
Vond ook assasin rogue zeer leuk maar kan niet beoordelen of vergelijken. Heb nl nog nooit rogue gespeeld.
Meer van hetzelfde (tov Legion):
DK - alle drie de spec kort gespeeld. Dik in orde. Vond Unholy de mindere.
Pally - prot en ret gespeeld. Zeer dik in orde.
Monk - WW en Brew gespeeld. Zeer dik in orde.
Shaman - ele en enhance gespeeld. Enhance is dik in orde, kan niet wennen aan ele.
Warlock - afli en demo gespeeld. Zeer dik in orde. Demo is dan weer wel heel anders dan in Legion.Blijft toch een heerlijke class imo.
Druid - feral en guardian gespeeld. Guardian is sterk en zeer makkelijk te spelen. (te makkelijk ?)
Feral is toch ook meer van hetzelfde maar dan stukken beter dan Legion. Kan het niet echt uitleggen, is meer een soort gevoel. Was wel super verrast door feral. Wil vanavond feral nog een keer testen aangezien mijn alpha one gedelete is.
Warior - arms en prot getest. Prot is niets van te zeggen, mist nog veel talents. Arms is ok maar ik werd er niet echt warm van.
PS, dit is mijn mening en gebaseerd op wat alpha en beta gameplay.
Is grotendeels gebaseerd op gevoel
FUMES et CARNES
Ik heb een Warlock geboost op Legion wegens de hype online, helaas blijkt het niks voor mij too slow,
Warrior FURY was ongeloofelijk leuk in het begin maar begin te vervelen. Wil graag nieuwe class uitproberen en twijfel tussen Shaman,Monk en Shadow Priest.
Warrior FURY was ongeloofelijk leuk in het begin maar begin te vervelen. Wil graag nieuwe class uitproberen en twijfel tussen Shaman,Monk en Shadow Priest.
Maak je maar geen zorgen, je moet een class vinden je ligt en of dat nou een shaman, warlock, druid of hunter is is volledig aan jezelf. Elke class en spec kan mee in de meeste raid setups maar als je echt dikke progress en world first kijkt dan zouden er vast een paar afvallen maar goed. Zijn maar weinig tot geen mensen hier die dat doen dus eerlijk gezegd gaat niemand je daar op vooroordelen.Iusedto schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:24:
[...]
Dat vind ik moeilijke want het is en blijft toch erg persoonlijk maar tot nu toe vind ik de survival hunter en de shadow priest (ook Holy btw, super leuk)
Survival is weer lekker anders maar qua talents en skills klopt het niet helemaal imo. Dat moet echt verbeteren. Op dit moment mijn toekomstig BfA main.
Shadow is, imo, gewoon perfect. Speelt zo gruwelijk lekker
Twijfel heel erg om nu 12 jaar weer eens caster te gaan mainen, zo geweldig vind ik shadow
Vond ook assasin rogue zeer leuk maar kan niet beoordelen of vergelijken. Heb nl nog nooit rogue gespeeld.
Meer van hetzelfde (tov Legion):
DK - alle drie de spec kort gespeeld. Dik in orde. Vond Unholy de mindere.
Pally - prot en ret gespeeld. Zeer dik in orde.
Monk - WW en Brew gespeeld. Zeer dik in orde.
Shaman - ele en enhance gespeeld. Enhance is dik in orde, kan niet wennen aan ele.
Warlock - afli en demo gespeeld. Zeer dik in orde. Blijft toch een heerlijke class imo.
Druid - feral en guardian gespeeld. Guardian is sterk en zeer makkelijk te spelen. (te makkelijk ?)
Feral is toch ook meer van hetzelfde maar dan stukken beter dan Legion. Kan het niet echt uitleggen, is meer een soort gevoel. Was wel super verrast door feral. Wil vanavond feral nog een keer testen aangezien mijn alpha one gedelete is.
Warior - arms en prot getest. Prot is niets van te zeggen, mist nog veel talents. Arms is ok maar ik werd er niet echt warm van.
PS, voor dat mensen gaan "mopperen". Dit is mijn mening en gebaseerd op wat alpha en beta gameplay.
Is misschien wel meer gebaseerd op gevoel
Qua feral en Guardian kan ik met je mee komen. Ik vond Feral echt tof alhoewel het zowat hetzelfde is en toch veel beter speelde in de Alpha en Beta dan wat we nu in Legion hebben. Guardian alleen de talents van bekeken maar ik zou eens een dungeon in duiken. Dat is ook de reden waarom ik het wil gaan mainen. Terug naar me roots en langste main over me hele wow tijd heen.
Sin Rogue kan je vertellen dat het echt hetzelfde is als Legion. Echt niets aan veranderd behalve dat je poison bomb een talent is en niet je artifact trait. Alhoewel ik sterk betwijffel of die poison bomb het waard is tegenover de rest want zo vaak procced het niet (zelfde als live
Veng DH / Hevoc DH - Prima in orde, wat veranderingen her en der en op papier klikken ze eng maar met de nieuwe GCD prima te doen.
De rest van de classes heb ik nog niet getest, denk dat ik vrijdag weer eens wat testjes ga doen.
Ik ben een paar maanden gestopt met spelen. Gezien alles op het einde loopt, zijn er nog dingen die ik eigenlijk gedaan MOET hebben gezien die niet meer beschikbaar zijn na deze patch? Denk aan de moose die je aan het einde van WoD kon halen.
Ik heb mijn AOTC en dus die kleurrijke vogel al, net als de artifact appearances voor de characters/specs die ik wilde.
Ik heb mijn AOTC en dus die kleurrijke vogel al, net als de artifact appearances voor de characters/specs die ik wilde.
| PoE | iPhone 13 Pro |
Verwijderd
Cutting Edge Antorus achievement halenEzechiel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:50:
Ik ben een paar maanden gestopt met spelen. Gezien alles op het einde loopt, zijn er nog dingen die ik eigenlijk gedaan MOET hebben gezien die niet meer beschikbaar zijn na deze patch? Denk aan de moose die je aan het einde van WoD kon halen.
BizarKadardar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:45:
[...]
Qua feral en Guardian kan ik met je mee komen. Ik vond Feral echt tof alhoewel het zowat hetzelfde is en toch veel beter speelde in de Alpha en Beta dan wat we nu in Legion hebben.
Terug naar me roots en langste main over me hele wow tijd heen.
Dit zou ik ook gepost kunnen hebben. Is exact mijn gevoel en ook druid is mijn langste main geweest.
In vanilla begonnen met een shadow priest, dat dan weer wel hehe.
Vind trouwens dat een WW monk hetzelfde heeft als feral. Het is bijna identiek als in Legion maar het speelt toch lekkerder.
Blizz is goed bezig imo
FUMES et CARNES
fishing reps. Er zij nu nog groepen voor waardoor je items uit het water kan vissen voor de rep want er moet een monster uitspawnen en gekilled worden. Hoe dat dadelijk volgende expasion gaat geen idee maar er zouden ongetwijfeld een stuk minder groepen zijn en alleen vissen voor die reps wil je echt niet.Ezechiel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:50:
Wellicht nog PvP prestige voor je appearance? Anders lekker een break nemen of een alt levellen
Ik hoop aan het einde van de expansion toch nog AK 90 te hebben
Al was het alleen maar voor de lol.
Prestige 25 ga ik nog wel halen, makkelijk te doen met alleen de Towers (nu P23 rank 42 dus goed te doen)
Verder nog wat alts levellen, nog wat antorus heroic doen en dan zien we BfA vanzelf wel.
Wil nog alle class halls completen voor die achievement in ieder geval
BfA misschien wat deleten voor een Dark Iron Dwarf en Kul Tiran plus hopelijk een andere allied race (Sethrak is de hoop, maar wie weet)
Prestige 25 ga ik nog wel halen, makkelijk te doen met alleen de Towers (nu P23 rank 42 dus goed te doen)
Verder nog wat alts levellen, nog wat antorus heroic doen en dan zien we BfA vanzelf wel.
Wil nog alle class halls completen voor die achievement in ieder geval
HeheIusedto schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:57:
[...]
Bizar
Dit zou ik ook gepost kunnen hebben. Is exact mijn gevoel en ook druid is mijn langste main geweest.
In vanilla begonnen met een shadow priest, dat dan weer wel hehe.
Vind trouwens dat een WW monk hetzelfde heeft als feral. Het is bijna identiek als in Legion maar het speelt toch lekkerder.
Blizz is goed bezig imo
Ja, qua tijd heeft me Druid meer dan me DK maar ze zitten elkaar redelijk op de hielen. Denk dat er aan beide bij elkaar gerekend echt wel iets van een jaar of meer speeltijd aan zit. Ook niet zo gek want het waren de enige 2 classes die ik echt serieus speelde die dagen. Rogue hing er altijd een beetje naast maar de Rogue die ik toen speelde heb ik niet meer geleveled en is ergens op een verlaten server blijven hangen. Denk dat er op die ook nog wel een 100 uur of meer zit. Ik was begonnen als Rogue namelijk.
Zou monk meenemen op de lijst in dat geval.
Hm, dat vissen is nog wel een goeie idd, die vismount moet ik nog hebben. PVP appearances heb ik al voor zover ze tof zijn en die break duurt al een paar maandenKadardar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:59:
[...]
fishing reps. Er zij nu nog groepen voor waardoor je items uit het water kan vissen voor de rep want er moet een monster uitspawnen en gekilled worden. Hoe dat dadelijk volgende expasion gaat geen idee maar er zouden ongetwijfeld een stuk minder groepen zijn en alleen vissen voor die reps wil je echt niet.
Wellicht nog PvP prestige voor je appearance? Anders lekker een break nemen of een alt levellen
| PoE | iPhone 13 Pro |
Dat is apart. Was hij ook een oude feral ? Misschien dat het dat is.Kadardar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:18:
[...]
HeheHet is helaas gewoon zo momenteel. Ik heb nog een maat van me gesproken die precies hetzelfde vind en ook waarschijnlijk weer Feral gaat mainen. Dus we zijn echt niet de enige met dit gevoel.
Met druid ben je wel meteen klaar, 4 classes in 1.
Konden we maar zandalari troll testen, dan wist ik het snel
(alleen de boomkin form van hun vind ik spuug lelijk)
Ben zo maar bang dat de Kul Tiran druid mooier wordt
[ Voor 5% gewijzigd door Iusedto op 01-05-2018 11:35 ]
FUMES et CARNES
Bedankt voor je antwoord! Dan ga ik inderdaad maar wat Dungeons doen met loot type op Frost. Wel vervelend aangezien ik op dit moment nog niet wil tanken. De Pandaria dungeons zijn nieuw voor me dus vind het lastig om het voortouw te nemen.Kadardar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:22:
[...]
Heirlooms? Wellicht quest/dungeons wapens, even de loot op frost zetten, maken met blacksmithing of AH. Ik ben bang dat je niet veel meer keuzes hebt na deze opties (niet waar ik aan kan denken iig)
Je kunt het ook met een 2hander spelen hoor of hebben ze dat veranderd dat je geen 2 hander meer kan gebruiken? Het is een lange tijd geleden dat ik een 2hander op een frost DK heb gebruikt (lees: ergens in cataclysm want 2 hander was beter toen)
Plankenkoorts denk ik
Dat is totaal geen probleem, trust me. Ik heb getanked in dungeons tijdens levelen en ook daarna, zelfs in 110 heroics heb je niet eens een tank nodig. Ze rushen er doorheen, wachten op niets of niemand en pullen gebeurt tegenwoordig door de healer.Ryan_ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:58:
[...]
Bedankt voor je antwoord! Dan ga ik inderdaad maar wat Dungeons doen met loot type op Frost. Wel vervelend aangezien ik op dit moment nog niet wil tanken. De Pandaria dungeons zijn nieuw voor me dus vind het lastig om het voortouw te nemen.
Plankenkoorts denk ik
Ik vind het jammer maar helaas, dit is de realiteit. Ik heb als tank af en toe zelfs moeite om het bij te houden (waarom rent iedereen sneller dan ik?) en voel me soms compleet nutteloos ... een van de laatste heroics pulde ik een groep omdat ik eindelijk een keer voor op liep en de rest liep gewoon door naar de baas verderop ... WTF? Ook daar hadden ze geen tank nodig blijkbaar want ik ging dood op de trash en de healer kon de rest blijkbaar lang genoeg in leven houden om de baas neer te krijgen.
De tijd dat dungeons iets voorstelde moet je terug naar Cataclysm denk ik. Kan me goed herinneren dat we daar met verse normal gear aan begonnen en gewoon meerdere keren wipete als een stel noobs omdat de baas gewoon echt hard sloeg en we niet genoeg healing en mitigation hadden. Vroeger was alles beter haha!
Ja, hij speelt over het algemeen wat ik speelIusedto schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:32:
[...]
Dat is apart. Was hij ook een oude feral ? Misschien dat het dat is.
Met druid ben je wel meteen klaar, 4 classes in 1.
Konden we maar zandalari troll testen, dan wist ik het snel
(alleen de boomkin form van hun vind ik spuug lelijk)
Ben zo maar bang dat de Kul Tiran druid mooier wordt
Zo bang ben ik daar niet van, ze zijn al toffer.
Ik ookKadardar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:09:
[...]
Zo bang ben ik daar niet van, ze zijn al toffer.Vind ik
Maar ja, om nou Ally te gaan spelen is me nog al een commitment (voor mij dan, hehe)
FUMES et CARNES
Ligt eraan, ik had niet veel meer op Draenor. De guild waar in in zat was wederzijds dat we elkaar niet moesten. De guild die daarna opgezet was is uit elkaar gevallen. Meeste van me vrienden speelde al alliance en wouden graag horde gaan spelen maar waren nooit door gepushed dus ja... Voor mij was het alleen maar fijner om naar Alliance te gaan. Heb raiden op een laag pitje gezet en ben ik een hele relaxde guild gejoined dus voor progress push hoefde ik het ook niet te laten.Iusedto schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:18:
[...]
Ik ook![]()
Maar ja, om nou Ally te gaan spelen is me nog al een commitment (voor mij dan, hehe)
* Al met al, Kadardar voelde zich prettiger na de switch. Geen druk meer van andere mensen en er ging eigenlijk een totaal nieuwe wereld zonder 9 whispers per dag voor me open (gevarieerd van vragen tot aan wil je me guild joinen?). Krijg er nu bijna geen één meer omdat niemand meer wilt praten want ik ben alliance
Enige waar ik aan moest wennen dat ik niet even alle professions en een berg gold achter de hand had. Maar dat is in de loop van der tijd aardig opgelost.
EDIT: Owh nee ik heb dan nog een level 20 Hunter want Hunter heb ik nooit max gemaakt (geen eene expansion).
[ Voor 3% gewijzigd door Kadardar op 01-05-2018 13:01 ]
Zijn ook Mag har orcs, dus alternate Draenor orcsRaptar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:39:
Dafuq, Orcs kunnen nu (live) toch helemaal geen Priest worden?
Lore wijze zouden het shadowmoon valley orcs zijn die priests kunnen worden door hun connectie met de Void. Maar goed, je kan ook een shattered hand priest maken aangezien classes gebaseerd worden op race, niet op skin color.
[ Voor 16% gewijzigd door Kadardar op 01-05-2018 15:06 ]
.....Dus super coolKadardar schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:57:
[...]
Mag har orcs, dus alternate Draenor orcsDus Allied Race
Mag'har Orcs hebben echt een prachtige keuze uit skin kleur en andere zaken.
Van een litteken bedekte tot een donkerzwarte met oranje ogen (mijn priest)
FUMES et CARNES
De donkerzwarte met oranje ogen hebben een naam, blackrock'sIusedto schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:11:
[...]
.....Dus super cool![]()
Mag'har Orcs hebben echt een prachtige keuze uit skin kleur en andere zaken.
Van een litteken bedekte tot een donkerzwarte met oranje ogen (mijn priest)
Die littekens zijn shattered hand en als ik ooit een nieuwe melee orc nodig heb in me leven dan maar ik er zo een
Die bruin/oranje achtige zijn van Grommash ze clan, dus ook Garrosh ( weet even niet zo snel meer de naam van die clan). Dus genoeg keuze
[ Voor 11% gewijzigd door Kadardar op 01-05-2018 15:45 ]
Dark Iron dwarf, zien er ook niet verkeerd uit.
Ja, ik denk dat als ik klaar met met de LF paladin dat ik een DID Paladin maak, die Paladin mounts zien er ook tof uit en de Dwarves zelf ook
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lijst met spelers en guilds van tweakers
Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX
Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.
Lijst met spelers en guilds van tweakers
Tweakers Discord: https://discord.gg/EwQvNDX
Dit is geen shopping topic, dus vragen over waar bepaalde versies te kopen of dat je game onderweg/binnen is zijn niet toegestaan
Het bespreken van de servers die de ToS verbieden is niet toegestaan op Tweakers.