Vrij positief dus.....Frozenhands schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:08:
CoinMarketCap Puts South Korean Exchanges Back Into Its Price Index
https://www.coinspeaker.c...changes-back-price-index/
Echt zo typisch dit, net na het nieuws van 'It comes just a day after the South Korean government implemented a ban on anonymous trading accounts'.
The rules have been published in a document titled Financial Measures to Curb Speculation in Cryptocurrency Trading which states:
• Cryptocurrency trades will have to run through real-name bank accounts linked to cryptocurrency exchanges.
• Users wishing to make new deposits will have to make an account with the bank linked to the exchange using their real name.
• Minors under the age of 18 and foreigners will not be able to open these accounts.
• Financial institutions now need to follow guidelines that require them to verify additional information for cryptocurrency exchanges, like whether the exchange checks the users’ identification.
• Banks should submit a Suspicious Transaction Report if they suspect something. An example of potential money laundering is if a user withdraws more than $10,000 every day.
• Banks must refuse to offer accounts to exchanges if the exchanges don’t provide their users’ identification.
Vooralsnog XRB ingeslagen op het gunstigste moment gisteren.
https://medium.com/@nanoc...announcement-9101528a7b76
PSN: ButsMG
Jup ik had gistermiddag rond 15:00 ook zo'n voorgevoel dat RaiBlocks op dat moment het meest gunstig geprijsd zou zijn, met de marktcrash en de FUD rondom Bitgrail aan de ene kant en aan de andere kant de aankomende rebrand (en Binance listing!). Dus ik heb er ook een paar gekocht gisterenButsMG schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:42:
[ Voor 4% gewijzigd door p0st op 31-01-2018 16:49 ]
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Ik denk dan ook dat het vooral om het aan banden leggen van ICO's gaat. Lijkt me een prima plan overigens. Maar de meeste media gooien bij een gebrek aan kennis alles op één hoop en denken dan dat reguleren ICO = verbod op bitcoin.flessuh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:34:
[...]
Het staat op nu.nl.. die heb ik nog nooit wat positiefs zien schrijven over cryptocurrency, laat staan Bitcoin.
En een verbod gaat er toch niet komen, dat is niet te handhaven plus zou een obstakel kunnen vormen voor bedrijven die iets met blockchain technologie willen doen (te specifieke of te brede scope probleem voor wetgeving)
Even een kleine bump, vanwaar jouw vertrouwen in deze ico? Je lijkt met vrij grote bedragen te spelen dus ben oprecht geinteresseerd naar jouw beweegredenen om juist deze ico hier te noemen.BabyRattle schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:26:
Zo zijn er meerdere icos die goed geld opleveren req request network is inmiddels al x10 gegaan. Komende ico concierge.io heb ik persoonlijk met de founders kunnen praten in de telegram groep. 11 -15 miljoen marketcap gaat zowiezo x10 a x20. Inschrijven kan nu nog halverwege de maand februari start de presale.
[...]
Netjes! Ik wilde kopen, maar kreeg mijn kucoin account niet snel genoeg goedgekeurd.ButsMG schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:42:
Ik heb overigens nog steeds geen bevestigingsbrief (na 2 dagen), is dat normaal?
Goedgekeurd? Ik heb me gewoon aangemeld.gabn88 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:01:
[...]
Netjes! Ik wilde kopen, maar kreeg mijn kucoin account niet snel genoeg goedgekeurd.
Ik heb overigens nog steeds geen bevestigingsbrief (na 2 dagen), is dat normaal?
Weet niet wat er met XRP gaande is op Binance in de ETH en BTC pairs, maar de prijs lijkt gunstig...
werd ineens gigantisch naar beneden getrokken...
[ Voor 20% gewijzigd door _XipHiaS_ op 31-01-2018 22:11 ]
Ik heb een paar limit orders geplaatst op GDAX en Binance. Ik ga nu slapen en dan zul je zien dat hij 's nachts ergens weer dipt. Of misschien niet. Ik heb iig een prijs ingesteld die ik ervoor wil betalen ipv rond de marktprijs te blijven hangen. En als hij morgen nog niet is gekocht dan HODL ik die orders gewoon
JA een hele goeie, want ik baal er best van met al die stomme onvoorspelbare sprongen._XipHiaS_ schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:09:
Weet niet wat er met XRP gaande is op Binance in de ETH en BTC pairs, maar de prijs lijkt gunstig...
Vinny1 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:03:
ING gaat zich ook bezig houden met blockchain. https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/googleamp/artikel/2214604-winst-ing-stijgt-naar-bijna-5-miljard-euro.html
DitIn veel landen groeit de economie, maar topman Ralph Hamers waarschuwt dat men niet achterover moet gaan leunen. De groei is er mede dankzij de vele honderden miljarden die de Europese Centrale Bank nog altijd in de Europese economie pompt.
"We weten niet wat er gebeurt als daarmee wordt gestopt", zegt Hamers. "Als de rente omhoog gaat dan zullen bedrijven, overheden en huishoudens met schulden meer moeten gaan betalen."
En vooral dat laatste stukje.
'we weten niet wat er gebeurt als...'
Geloof mij maar.. creditcrisis 3.0 staat klaar om toe te slaan.. just a matter of time
Waar heb jij ze gehaald? Ik kon XRB alleen op Kucoin halen was de huidige koers 12 dollar maar op kucoin zou ik het kopen op basis van 15 dollar.ButsMG schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:42:
Sinds de aankondiging van de Loopring Airdrop heb ik mijn LRC op Loopring.io gezet. Nu hebben ze inmiddels de details bekend gemaakt en blijkt het allemaal anders te gaan. Nu wilde ik eigenlijk mijn LRC er weer vanaf halen, alleen heb ik blijkbaar een miniem beetje ETH nodig voor de transactie.
Natuurlijk kan je nergens een mini stukje kopen en de beetjes Dust op al mijn exchange accounts zijn niet te traden (te kleine hoeveelheden)
Nu heb ik het volgende nodig voor de transactie (volgens MEW)
Gas Limit: 51915
Gas Price: 41 GWEI (0.000000041 ETH)
Max TX Fee: 0.002128515 ETH (2128515 GWEI)
Is er iemand die voldoende ETH zou kunnen overmaken? Ik kan je hier bijv een paar ripples voor kunnen geven haha.. (mss handig via pm)
Natuurlijk kan je nergens een mini stukje kopen en de beetjes Dust op al mijn exchange accounts zijn niet te traden (te kleine hoeveelheden)
Is er iemand die voldoende ETH zou kunnen overmaken? Ik kan je hier bijv een paar ripples voor kunnen geven haha.. (mss handig via pm)
Tweakers is geen Sinterklaas die gratis coins weggeeft. Zou het niet een idee zijn dat je zelf wat alt coins omzet naar ETH en dat naar je wallet stuur?!6pack15 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:51:
Sinds de aankondiging van de Loopring Airdrop heb ik mijn LRC op Loopring.io gezet. Nu hebben ze inmiddels de details bekend gemaakt en blijkt het allemaal anders te gaan. Nu wilde ik eigenlijk mijn LRC er weer vanaf halen, alleen heb ik blijkbaar een miniem beetje ETH nodig voor de transactie.
Man man man, dat niveau van sommige hier is echt om te janken.....
PSN: Curvaa_
Heb ze ook op Kucoin gehaald voor 15. Dat was het makkelijkst voor mij.m-rody schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:34:
[...]
Waar heb jij ze gehaald? Ik kon XRB alleen op Kucoin halen was de huidige koers 12 dollar maar op kucoin zou ik het kopen op basis van 15 dollar.
Gratis zegt ie. Lezen is duidelijk niet jouw sterkste punt. Het niveau hier..Curva schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:48:
[...]
Tweakers is geen Sinterklaas die gratis coins weggeeft. Zou het niet een idee zijn dat je zelf wat alt coins omzet naar ETH en dat naar je wallet stuur?!
Man man man, dat niveau van sommige hier is echt om te janken.....
Haha allemachtig. Ik zei het gisteravond nog tegen mezelf 'ga slapen en kijk morgen maar' maar nee, toch nog wat lage limit orders geplaatst die ik nu nog lager had kunnen kopen. Ik denk dat het het beste is om te wachten op een écht diepe dip en dan pas in te stappen. Tot nu toe alleen maar slechte beslissingen gemaakt. Nu gauw m'n ETH order annuleren. Of niet. Of wel. Lastig zo.
Goed gokken is al weken lastig voor mij haha. Ken hetggj87 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:14:
Haha allemachtig. Ik zei het gisteravond nog tegen mezelf 'ga slapen en kijk morgen maar' maar nee, toch nog wat lage limit orders geplaatst die ik nu nog lager had kunnen kopen. Ik denk dat het het beste is om te wachten op een écht diepe dip en dan pas in te stappen. Tot nu toe alleen maar slechte beslissingen gemaakt. Nu gauw m'n ETH order annuleren. Of niet. Of wel. Lastig zo.
Je kan de dips nooit timen, altijd achteraf bleek het dieptepunt te zijn, of een bull trap.ggj87 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:14:
Dat is idd. zo. Ik had voor mezelf al gesteld om te proberen bij bijv. XRP binnen 5 ct van de dip te blijven. Nu op Cryptocompare zie ik hem op 0,799 staan en ik had de limit gisteravond ingesteld op 0,85. Met LTC was het ergens in de €126 en hij tikt nu €118 aan. Op zich niet slecht maar goed, voelt alsnog een beetje zuur want hoe ver gaat het nog zakken? Ik lees op andere sites net als hier dat men het heeft over een dip naar $8000 maar het is allemaal zo onzeker en volatiel.. je kunt nergens een pijl op trekken.
Ik hoop dat de markt weer stabiliseert, al heb je nu als voordeel dat er wel weer mooie instap momenten zijn, vooral de volgende dag
Ik hoop dat de markt weer stabiliseert, al heb je nu als voordeel dat er wel weer mooie instap momenten zijn, vooral de volgende dag

Die laatste zinggj87 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:34:
Dat is idd. zo. Ik had voor mezelf al gesteld om te proberen bij bijv. XRP binnen 5 ct van de dip te blijven. Nu op Cryptocompare zie ik hem op 0,799 staan en ik had de limit gisteravond ingesteld op 0,85. Met LTC was het ergens in de €126 en hij tikt nu €118 aan. Op zich niet slecht maar goed, voelt alsnog een beetje zuur want hoe ver gaat het nog zakken? Ik lees op andere sites net als hier dat men het heeft over een dip naar $8000 maar het is allemaal zo onzeker en volatiel.. je kunt nergens een pijl op trekken.
En ik maar het zelfde denken.. Vraag me nu alleen af waarom het niet ondertussen allemaal stijgt..
edit: hierom dus
https://cryptopanic.com/n...ocurrencies-Stop-this-FUD
[ Voor 5% gewijzigd door ikbenrichard197 op 01-02-2018 13:46 ]
Even een vraag over arbitrage, ik ben me hierin aan het verdiepen.
Klopt de volgende beredenering of zie ik dan nog zaken over het hoofd?
- Exchange A heeft een bepaald aanbod, Exchange B heeft een bepaalde vraag.
- De spread (het verschil) tussen vraag en aanbod, is bijvoorbeeld 0.88%. Geen erg interessant verschil, maar even als voorbeeld.
- Exchange A en B rekenen allebei een fee van 0.05%. Dus ik ben 0.10% aan fee kosten kwijt.
- Om snel te kunnen handelen zorg ik ervoor dat ik voldoende BTC of ETH reserve heb staan op de betreffende exchanges.
- Door middel van scripting kan ik snel handelen en 'waarschijnlijk' de prijs krijgen die ik voorzie. Enkele algo's zullen kijken naar voldoende volume voor die prijs etc.
- Door middel van een withdrawal/ rebalance van de munt tussen de twee exchanges kan ik het truukje weer opnieuw uitvoeren. Hieraan zitten veelal ook withdrawal kosten verbonden, dus ook dit moet ik meenemen in de kosten.
Vragen:
- klopt deze handelswijze, of zie ik in het arbitrage proces nog dingen over het hoofd?
- Kloppen de fee's die ik voorzie of zie ik daar nog zaken over het hoofd?
- Sommige coins hebben geen withdrawal fee's dus daarbij zou het arbitrage proces zeker interessant zijn, omdat je het 'kostenloos' kunt herhalen. Dus eigenlijk is hierbij een spread van 0.11% al winstgevend?
- De spread (het verschil) tussen vraag en aanbod, is bijvoorbeeld 0.88%. Geen erg interessant verschil, maar even als voorbeeld.
- Exchange A en B rekenen allebei een fee van 0.05%. Dus ik ben 0.10% aan fee kosten kwijt.
- Om snel te kunnen handelen zorg ik ervoor dat ik voldoende BTC of ETH reserve heb staan op de betreffende exchanges.
- Door middel van scripting kan ik snel handelen en 'waarschijnlijk' de prijs krijgen die ik voorzie. Enkele algo's zullen kijken naar voldoende volume voor die prijs etc.
- Door middel van een withdrawal/ rebalance van de munt tussen de twee exchanges kan ik het truukje weer opnieuw uitvoeren. Hieraan zitten veelal ook withdrawal kosten verbonden, dus ook dit moet ik meenemen in de kosten.
Vragen:
- klopt deze handelswijze, of zie ik in het arbitrage proces nog dingen over het hoofd?
- Sommige coins hebben geen withdrawal fee's dus daarbij zou het arbitrage proces zeker interessant zijn, omdat je het 'kostenloos' kunt herhalen. Dus eigenlijk is hierbij een spread van 0.11% al winstgevend?
Klopt wel, maar je loopt wel een bepaald risico.Tis de vraag of dat opweegt tegen de winst.deamz0r schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:13:
Vragen:
Wat een illusie.
Van 600% in de plus, naar bijna helemaal niks door de FUD.
Voorlopig niks kopen. Alles staat op freeze, en ik verwacht dat dit de maand Februari door zal zetten, of stagneert. Hoop natuurlijk op het laatste.
HODL is strong with this one.
Voorlopig niks kopen. Alles staat op freeze, en ik verwacht dat dit de maand Februari door zal zetten, of stagneert. Hoop natuurlijk op het laatste.
dat je op 600% in de plus stond was de illusie. we zijn nu wat meer terug naar de realiteitScreamGT schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:26:
Wat een illusie.
Ja, laten we bij sommige coins er maar 1850% van maken. Maar dat soort percentages doen er niet toe als je al 4 jaar lang alles vasthoudt en niet verkoopt.BBBrt schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:38:
[...]
dat je op 600% in de plus stond was de illusie. we zijn nu wat meer terug naar de realiteit
Mijn maand januari was door VEN en NEO beste ooit en ze houden het nog goed vast.ScreamGT schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:26:
Wat een illusie.
Maar wat is eigenlijk het probleem met het omzetten van wat munten in een beetje Ether?6pack15 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:07:
[...]
Gratis zegt ie. Lezen is duidelijk niet jouw sterkste punt. Het niveau hier..
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
15 dollar kun je niet echt zo zeggen he? Ik heb ook dollars in een overzicht staan, maar begin steeds meer naar sat te kijken. Altcoins met dollars vergelijken vind ik erg moeilijk, ik zie niet of ze hard stijgen of dalen. ik ben sta dik in de min volgens dollarprijs voor veel coins, maar als ik dan kijk wat ze gedaan hebben in sats, valt de daling hard mee.ButsMG schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:55:
[...]
Heb ze ook op Kucoin gehaald voor 15. Dat was het makkelijkst voor mij.
Ik focus me er meer op om te zorgen dat de waarde ervan in BTC dus omhoog gaat. Ben toch nog een tijdje niet van plan het om te zetten in euro's.
Hoe houden jullie dat overzicht? Ik kan op cryptocompare het ook omzetten naar BTC, maar vind het er niet duidelijker op worden.
Heeft iemand een tip in welke main coins ik mijn alts om kan zetten? Ik zat zelf te denken aan XRP ETH en BCH
Ik heb een beetje een wildgroei aan alts gekregen en wil graag terug naar 3 a 4 main coins die een beetje stabiel zijn.
Momenteel heb ik: XVG XRP XMR XLM XEM REQ QTUM NEO LTC IOT ETH EMC2 BCH ADA XRB
Ik zit ook op verschillende exchanges. Kucoin, Bittrex en Binance. Ik wil alles op 1 exchange waarna ik het uiteindelijk gemakkelijk zonder hoge fee uit kan betalen in euro's Welke is dan het meest geschikt?
Of is het handiger om te wachten tot de coins eerst weer een beetje in de plus staan? Aangezien het risico nu natuurlijk wat gespreid is.
Ik heb een beetje een wildgroei aan alts gekregen en wil graag terug naar 3 a 4 main coins die een beetje stabiel zijn.
Ik zit ook op verschillende exchanges. Kucoin, Bittrex en Binance. Ik wil alles op 1 exchange waarna ik het uiteindelijk gemakkelijk zonder hoge fee uit kan betalen in euro's Welke is dan het meest geschikt?
Of is het handiger om te wachten tot de coins eerst weer een beetje in de plus staan? Aangezien het risico nu natuurlijk wat gespreid is.
[ Voor 11% gewijzigd door kaasaanfiets op 01-02-2018 18:02 ]
De meeste munten zijn nu of binnenkort wel op Binance beschikbaar, daar zou je je main exchange van kunnen maken.kaasaanfiets schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:54:
Heeft iemand een tip in welke main coins ik mijn alts om kan zetten? Ik zat zelf te denken aan XRP ETH en BCH
XLM, REQ, IOTA, ADA (en XRB?)
De vraag is of je bereid bent een aantal coins die je vast voor de lange termijn gekocht hebt te slachtofferen. Wil je die met (misschien?) verlies verkopen?
XVG, EMC2 & BCH
Deze coins zou ik op het juiste moment uit je portfolio snijden, maar het moment daarvoor vergt wel wat DYOR. .
ADA, XMR
pas op, kapers op de kust met vergelijkbare of betere producten
NEO, XRP, ETH, LTC
lijken me redelijk veilige havens. dealt niet harder dan de market en stijgt niet harder dan de markt.
XEM, QTUM
weet ik erg weinig over, heb me daar nooit zo in verdiept
[ Voor 6% gewijzigd door MS-DOOS op 01-02-2018 18:04 ]
Lijkt me een komische manier om je verlies te verbergen.Boy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:48:
[...]
15 dollar kun je niet echt zo zeggen he? Ik heb ook dollars in een overzicht staan, maar begin steeds meer naar sat te kijken. Altcoins met dollars vergelijken vind ik erg moeilijk, ik zie niet of ze hard stijgen of dalen. ik ben sta dik in de min volgens dollarprijs voor veel coins, maar als ik dan kijk wat ze gedaan hebben in sats, valt de daling hard mee.
Ik focus me er meer op om te zorgen dat de waarde ervan in BTC dus omhoog gaat. Ben toch nog een tijdje niet van plan het om te zetten in euro's.
Hoe houden jullie dat overzicht? Ik kan op cryptocompare het ook omzetten naar BTC, maar vind het er niet duidelijker op worden.
Ik zou toch minstens de waarde ten opzichte van Euro of dollar volgen!
Sony A7 iv en wat recycled glas
De enige reden om met BTC te vergelijken is zodat je kan zien of je niet beter af was geweest als je gewoon BTC had gekocht en niks had gehandeld. Maar in principe waar het om gaat is hoeveel broden jij uiteindelijk kan kopen met je geld (en andere zaken). Gezien gewoon de Euro behoorlijk stabiel is, is het dus het makkelijkste en eerlijkste om daarmee te vergelijken.
Dat een minimum trade naar eth 0,1eth moet zijn (op binance iig waar m'n alts deels staan). En de minimum withdrawal staat ook op 0,1eth. Dan heb je het over 7-8-9 tientjes die je naar een platform stuurt voor transactiekosten van een paar cent..Boy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:45:
[...]
Maar wat is eigenlijk het probleem met het omzetten van wat munten in een beetje Ether?
maar wordt deze dollarwaarde niet berekent door te kijken hoeveel BTC de coin waarde is en vervolgens gekeken hoeveel dollar deze BTC waard is?Tommie12 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:04:
[...]
Lijkt me een komische manier om je verlies te verbergen.
Ik zou toch minstens de waarde ten opzichte van Euro of dollar volgen!
En als ik iets terug naar euro's / dollars wil zetten, moet ik het eerst omzetten naar BTC, en BTC naar euro/dollars (ok, paar andere muntsoorten kunnen ook naar fiat).
Het is niet om m'n verlies te verbergen, maar om duidelijk te zien of ik verlies of winst heb.
Als ik een coin koop voor 0.01 btc en die btc is dan 100 euro waard, vervolgens wordt de waarde van btc lager en die coin is nog steeds 0.01 btc, dan is het nog maar 70 euro. Dan heb ik in principe 30 euro verlies. maar dat zou ik ook gehad hebben als ik het in BTC had gehouden. Dat is me te verwarrend.
Daarom kijk ik even niet naar euro (behalve de prijs van een BTC dan).
Verwijderd
Wat je beschrijft is de basis van arbitrage, hou er rekening mee dat je nog veel grotere uitdagingen krijgt dan winst realiseren op het koersverschil.deamz0r schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:13:
Vragen:
Fees zijn de trade fees op de exchanges, transactiefees van crypto en eventuele deposit en withdrawl fees. Maar hou ook rekening met koersschommelingen op je inleg en dagen waarbij arbitrage onmogelijk is. Last trade prices vergelijken heeft niet zoveel zin, je koopt duurder en verkoopt voor minder tenzij je gaat speculeren op de koersbeweging op beide exchanges, wat weer risico met zich meebrengt natuurlijk.
Terugboeken van funds d.m.v. crypto kan maar brengt extra kosten met zich mee (extra trade fees, koersschommelingen gedurende de transactie) en vaak is het zo dat ook alts op exchange B duurder zijn dan op exchange A, waardoor je winst dus kleiner wordt of helemaal verdwijnt. Er is namelijk een reden waarom B duurder is dan A (vaak over het gehele aanbod) via EXMO kan je bijvoorbeeld procentueel bizar veel arbitrage pakken, maar dat heeft een reden, net zoals alle exchanges een 'oorzaak' hebben voor hun prijs.
Je kan goed geld verdienen met arbitrage, maar je moet wel weten wat je doet, er zijn veel limieten die je gaan beperken en waar je een weg omheen moet zien te vinden en je zult nog veel meer variabelen moeten gaan meenemen in het arbitrageproces dan dat je nu doet.
Nog 1 tip: hou goed een boekhouding bij.
Jij snapt 'mBoy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:06:
[...]
maar wordt deze dollarwaarde niet berekent door te kijken hoeveel BTC de coin waarde is en vervolgens gekeken hoeveel dollar deze BTC waard is?
Dat klopt ook helemaal.En als ik iets terug naar euro's / dollars wil zetten, moet ik het eerst omzetten naar BTC, en BTC naar euro/dollars (ok, paar andere muntsoorten kunnen ook naar fiat).
Eigenlijk is het heel logisch toch?Als ik een coin koop voor 0.01 btc en die btc is dan 100 euro waard, vervolgens wordt de waarde van btc lager en die coin is nog steeds 0.01 btc, dan is het nog maar 70 euro. Dan heb ik in principe 30 euro verlies. maar dat zou ik ook gehad hebben als ik het in BTC had gehouden. Dat is me te verwarrend.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de koersdaling en wat panicselling.ElectronLion schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:55:
[...]
Geen idee waar je het naar over hebt gemaakt, maar mocht het een exchange zijn: alle exchanges vragen om een aantal verificaties. Een BTC transactie 'confirmed' krijgen kan inderdaad even duren, zeker op het moment, waar veel mensen BTC kopen/verkopen/verplaatsen.
Linkje voor unconfirmed transactions: https://btc.com/stats/unconfirmed-tx
Hier zie je dat het aantal toeneemt
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Wat is er eigenlijk nodig om de koppeling met btc los te laten? Er gaan nu veel coins mee het slob in die wellicht een betere usecase hebben dan bitcoin zelf.
Ben benieuwd of hij support vindt op 8k dollar.
Ik heb het nog niet gezegd zien worden:Joostw24 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:06:
Als 2017 het jaar va de bubbel was, dan zou hij ook nog eens door kunnen zakken naar 2k.

[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 02-02-2018 12:13 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Voor iedereen die straks opeens rijk wordt is dit denk ik belangrijk:
Weet iemand wat de belastingdienst gaat doen als je opeens 25.000 of meer op je rekening stort?
Vooral als je 500k krijgt of meer staat straks een politiedienst voor je deur.
Wat dat is wel verdacht activiteit denk ik. Direct opgeven bij de belastingdienst of moet je ook nog bewijzen doormiddel van screenrecording?
Nederland heeft al wel een duidelijke regel dat het onder box 3 valt net als met aandelen, verbaast mij dat sommige grote landen dat niet hebben.
Weet iemand wat de belastingdienst gaat doen als je opeens 25.000 of meer op je rekening stort?
Wat dat is wel verdacht activiteit denk ik. Direct opgeven bij de belastingdienst of moet je ook nog bewijzen doormiddel van screenrecording?
Nederland heeft al wel een duidelijke regel dat het onder box 3 valt net als met aandelen, verbaast mij dat sommige grote landen dat niet hebben.
Waarom verdacht? Je kunt toch aantonen waar het vandaan komt.Archimond schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:56:
Voor iedereen die straks opeens rijk wordt is dit denk ik belangrijk:
Bij 25.000 volgt er wel een MOT-melding maar als je niets verkeerd hebt gedaan, hoef je daar ook niet bang voor te zijn. Als jij aannemelijk kunt maken waar het geld vandaan komt, is dat afdoende. Als de fiscus er anders over denkt, zullen ze dat moeten bewijzen.
Het feit dat je het kan aantonen waar het vandaan komt maakt het vóórdat je dat hebt gedaan niet minder verdacht natuurlijk.Viep schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:01:
[...]
Waarom verdacht? Je kunt toch aantonen waar het vandaan komt.
Bij 25.000 volgt er wel een MOT-melding maar als je niets verkeerd hebt gedaan, hoef je daar ook niet bang voor te zijn. Als jij aannemelijk kunt maken waar het geld vandaan komt, is dat afdoende. Als de fiscus er anders over denkt, zullen ze dat moeten bewijzen.
Dus: gewoon netjes aangeven bij de aangifte 2017 voor hoeveel waarde je aan crypto hebt, en dat doe je volgend jaar gewoon weer. Zelf wakker blijven.
Dan kunnen we toch allemaal mooi zeggen dat wij er bij waren met zijn allen in 2018. De grootste en heftigste bubbel ooit!Sando schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:09:
[...]
Ik heb het nog niet gezegd zien worden:
Als 2017 het jaar va de bubbel was, dan zou hij ook nog eens door kunnen zakken naar 2k.
[afbeelding]
*high fives*
Aiaiai, wat een slachtveld
2 weken terug ingestapt, denkende dat ik in zou stappen bij het begin van het herstel na een dip. Ethereum voor rond de 1000 gekocht, Monero iets meer dan 300. Het enige wat op dit moment in satoshi in de plus staat bij mij zijn hshare en bitshare, de rest allemaal in de min. En mijn totale portfolio in euro's staat denk ik op -45%
Nu doe ik het allemaal met geld dat ik kan missen. Daarnaast denk ik dat het dit jaar echt wel weer genoeg opkrabbelt om geen verlies te draaien. Maar het doet wel een beetje pijn
Misschien vooral dat ik niet nog iets langer heb gewacht met instappen 
Tipje voor andere beginners: ik heb een aantal coins gekocht in de verwachting dat deze in sats hard zouden stijgen zodra de markt weer aantrekt omdat je die neiging al een paar keer kon zien. Het betreft dan Tron, Ripple en Verge. Die gaan nu het hardst omlaag
Een collega zei al dat het niet handig is om te kopen obv patronen. Ik luisterde niet en moet nu branden 
De altcoins naast de twee grootste die het relatief nog het beste doen zijn een aantal die ik heb gekocht op basis van calls. Maar in euro's staan ook deze in de min.
Toch twijfel ik erover of ik niet nog even 200e ofzo erin moet steken. Ja, kan ik makkelijk missen, daar moet het niet over gaan
Zijn er hier mensen die pas zijn ingestapt, nu ook zo bloeden en er toch ook wat insteken? Nu of afwachtend op een nog verdere daling?
Tipje voor andere beginners: ik heb een aantal coins gekocht in de verwachting dat deze in sats hard zouden stijgen zodra de markt weer aantrekt omdat je die neiging al een paar keer kon zien. Het betreft dan Tron, Ripple en Verge. Die gaan nu het hardst omlaag
De altcoins naast de twee grootste die het relatief nog het beste doen zijn een aantal die ik heb gekocht op basis van calls. Maar in euro's staan ook deze in de min.
Toch twijfel ik erover of ik niet nog even 200e ofzo erin moet steken. Ja, kan ik makkelijk missen, daar moet het niet over gaan
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik zie dat om 13.50 iemand veel bitcoins heeft gekocht voor 7800. Dat moet wel iemand zijn die geloofd dat de prijs omhoog gaat?
De rijke beleggers zeggen: veel mensen proberen op de juiste moment in te stappen in de markt, maar meestal lukt dat niet. Je kunt om de zoveel tijd wat erbij kopen.
De rijke beleggers zeggen: veel mensen proberen op de juiste moment in te stappen in de markt, maar meestal lukt dat niet. Je kunt om de zoveel tijd wat erbij kopen.
[ Voor 39% gewijzigd door Archimond op 02-02-2018 14:06 ]
Whohooo! BTC up €1000 in 15 minuten op Gdax, ETH en LTC zelfde patroon. Echt ongelooflijk onderhoudend om de 1-minuten-kaarsjes te bekijken.
Zou dit de echte omkeer zijn, of weer 'n bull trap? Spannend!
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Afkorting is niet voor niets xBTc.Frank schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:09:
Whohooo! BTC up €1000 in 15 minuten op Gdax, ETH en LTC zelfde patroon. Echt ongelooflijk onderhoudend om de 1-minuten-kaarsjes te bekijken.
Ach, ik ben er half december in gestapt met LTC zonder al te hard na te denken of zonder voorkennis te hebben. Nog op 270 euro per stuk gekocht en toen ging het alleen maar bergaf. Tot 3 keer toe bijgekocht, denkend dat een lagere gemiddelde prijs per munt altijd beter is, aangezien ik het toch als investering op de lange termijn zag. Gisteren de laatste keer relatief zwaar ingekocht en zit ondertussen nog op 168 euro gemiddeld per LTC. Deze voormiddag was dus weer leuk om de grafieken weer mooi omlaag te zien gaan...
Maar ik ben voorlopig nog naief/positief. Ik heb op dit moment nog 60% van mijn investering 'in handen', als ik de afgelopen weken niet had bijgekocht, was dat maar 38% geweest. Om dus op je vraag te antwoorden: ik ben er nu pakweg 7 weken mee bezig en gisteren 1.5 keer mijn initiele inzet er nog een keer ingelegd, in totaal steekt er nu meer dan 4 keer in dan mijn initiele gok.
Het enige beetje strategie dat ik toen had, was dat het op lange termijn ging renderen. Ik wist ook wel dat ik geen miljonair ging worden, maar met beperkte inzet meer winst maken dan met 4 jaar spaargeld, was toen wel het plan. Als ik toen geloofde dat 270 een goede prijs was, dan is nu 100 euro een super prijs. Maar de limiet van hoeveel speelgeld ik wilde verliezen, heb ik nu toch wel bijna bereikt.
Maar ik ben voorlopig nog naief/positief. Ik heb op dit moment nog 60% van mijn investering 'in handen', als ik de afgelopen weken niet had bijgekocht, was dat maar 38% geweest. Om dus op je vraag te antwoorden: ik ben er nu pakweg 7 weken mee bezig en gisteren 1.5 keer mijn initiele inzet er nog een keer ingelegd, in totaal steekt er nu meer dan 4 keer in dan mijn initiele gok.
Het enige beetje strategie dat ik toen had, was dat het op lange termijn ging renderen. Ik wist ook wel dat ik geen miljonair ging worden, maar met beperkte inzet meer winst maken dan met 4 jaar spaargeld, was toen wel het plan. Als ik toen geloofde dat 270 een goede prijs was, dan is nu 100 euro een super prijs. Maar de limiet van hoeveel speelgeld ik wilde verliezen, heb ik nu toch wel bijna bereikt.
JT schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:03:
Aiaiai, wat een slachtveld2 weken terug ingestapt, denkende dat ik in zou stappen bij het begin van het herstel na een dip. Ethereum voor rond de 1000 gekocht, Monero iets meer dan 300. Het enige wat op dit moment in satoshi in de plus staat bij mij zijn hshare en bitshare, de rest allemaal in de min. En mijn totale portfolio in euro's staat denk ik op -45%
Nu doe ik het allemaal met geld dat ik kan missen. Daarnaast denk ik dat het dit jaar echt wel weer genoeg opkrabbelt om geen verlies te draaien. Maar het doet wel een beetje pijn
Misschien vooral dat ik niet nog iets langer heb gewacht met instappen
Tipje voor andere beginners: ik heb een aantal coins gekocht in de verwachting dat deze in sats hard zouden stijgen zodra de markt weer aantrekt omdat je die neiging al een paar keer kon zien. Het betreft dan Tron, Ripple en Verge. Die gaan nu het hardst omlaagEen collega zei al dat het niet handig is om te kopen obv patronen. Ik luisterde niet en moet nu branden
Toch twijfel ik erover of ik niet nog even 200e ofzo erin moet steken. Ja, kan ik makkelijk missen, daar moet het niet over gaanZijn er hier mensen die pas zijn ingestapt, nu ook zo bloeden en er toch ook wat insteken? Nu of afwachtend op een nog verdere daling?
Zolang je maar eindeloos blijft bijkopen kun je dat percentage hooghouden ook al blijft de koers dalen. Iets met sunk cost fallacy.... Ook wel 'Escalation of commitment' genoemd.somfortiwan schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:48:
Maar ik ben voorlopig nog naief/positief. Ik heb op dit moment nog 60% van mijn investering 'in handen', als ik de afgelopen weken niet had bijgekocht, was dat maar 38% geweest.
Verlies is alleen als je in panic mode ga. Zolang je hodl komt het goed. Op het moment is het duidelijk schapen gedrag. Nou mooi dat ik even extra XRP mee neem... +20% in 4 uur. verlies is pas als je kwijtkwijt bentsomfortiwan schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:48:
Ach, ik ben er half december in gestapt met LTC zonder al te hard na te denken of zonder voorkennis te hebben. Nog op 270 euro per stuk gekocht en toen ging het alleen maar bergaf. Tot 3 keer toe bijgekocht, denkend dat een lagere gemiddelde prijs per munt altijd beter is, aangezien ik het toch als investering op de lange termijn zag. Gisteren de laatste keer relatief zwaar ingekocht en zit ondertussen nog op 168 euro gemiddeld per LTC. Deze voormiddag was dus weer leuk om de grafieken weer mooi omlaag te zien gaan...
[...]
True, maar zoals ik al gezegd, is de limiet van mijn speelgeld zowat bereikt. Ik kan nog wel een paar keer het veelvoud van mijn huidige inleg missen, maar het is en blijft een risico en dan stel ik gewoon de grens op mijn huidige inleg.
Tenzij hij dit weekend nog dipt naar 50 euro per stuk, is het nu HODL (ook al maak ik mezelf dat al 7 weken wijs) voor enkele maanden. En dan is de kans uiteraard groter dat hij ooit weer 168 aantikt, terwijl 270 nu wel heeeel ver weg lijkt.
Tenzij hij dit weekend nog dipt naar 50 euro per stuk, is het nu HODL (ook al maak ik mezelf dat al 7 weken wijs) voor enkele maanden. En dan is de kans uiteraard groter dat hij ooit weer 168 aantikt, terwijl 270 nu wel heeeel ver weg lijkt.
ASW1 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:00:
[...]
Zolang je maar eindeloos blijft bijkopen kun je dat percentage hooghouden ook al blijft de koers dalen. Iets met sunk cost fallacy.... Ook wel 'Escalation of commitment' genoemd.
[ Voor 3% gewijzigd door somfortiwan op 02-02-2018 15:23 ]
Heel goed van je om dat te doen, niet zoals sommige mensen die alles erin hebben gezet en hopen miljonair te worden. Daarbij vergeten ze vaak belasting te betalen.somfortiwan schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:23:
True, maar zoals ik al gezegd, is de limiet van mijn speelgeld zowat bereikt. Ik kan nog wel een paar keer het veelvoud van mijn huidige inleg missen, maar het is en blijft een risico en dan stel ik gewoon de grens op mijn huidige inleg.
[...]
Ik denk eraan om de grote verdiensten in cryptocurrency naar aandelen/indexen te verplaatsen voor de lange termijn.
Moet je daarover dan 2x belasting over betalen? Dus btc naar je rekening en dan van je rekening naar aandelen/indexen.
Of je je geld nou op je rekening hebt staan, in aandelen hebt zitten of in BTC hebt. Qua belasting maakt dat niets uit. Het kost je ook niet meer geld als je van het ene naar het andere gaat. Zowel aandelen, spaargeld en crypto is box 3, dus vermogen.Archimond schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:41:
[...]
Daarbij vergeten ze vaak belasting te betalen.
Ik denk eraan om de grote verdiensten in cryptocurrency naar aandelen/indexen te verplaatsen voor de lange termijn.
Moet je daarover dan 2x belasting over betalen? Dus btc naar je rekening en dan van je rekening naar aandelen/indexen.
Wie kan mij hier in Jip en Janneke taal uitleggen hoe de futures handel nu precies werkt? Ik ben er al aardig ingedoken en ik begrijp hoe short en long gaan werken, maar hoe de handel van de futures an sich nou precies werkt... Geen idee.
Wat ik al weet:
- Futures worden gesettled in cash, maar voor de eenvoud van het verhaal wil ik even uitgaan van settlement in Bitcoin
- Bij long gaan neem je de verplichting op je om bij afloop van het contract de overeengekomen aantal Bitcoin te kopen, voordeel bij koersstijging
- Bij short gaan neem je juiste de verplichting op je bij afloop van het contract de overeengekomen aantal Bitcoin te verkopen, voordeel bij koersdaling
- Futures zijn handig voor bijvoorbeeld miners, die de volatiliteit van Bitcoin kunnen hedgen om er zeker van de zijn een x bedrag per geminede Bitcoin te ontvangen zodat ze altijd hun gemaakte kosten dekken
Maar ik heb ook een aantal vragen:
- Is de koers van Bitcoin van het moment dat het contract geschreven/overeengekomen wordt uitgangspunt?
- Wanneer besluit iemand om juist hun long of short positie te verkopen? Die logica gaat er bij mij nog niet echt in.
Ik zie het zelf nu als volgt:
- Stel Bitcoin staat op een koers van $15.000 op het moment dat de future geschreven wordt
- Een partij neemt een longpositie in op 'Contract F'
- Andere partij neemt een shortpositie in op 'Contract F'
- In het contract staat de koers van $15.000 genoteerd
Stel Bitcoin stijgt nu door naar $20.000. De longpositie maakt winst, want bij settlement ontvangen zij een Bitcoin die $20.000 waard is terwijl ze hier $15.000 voor moeten betalen aan de tegenpartij. De shortpositie maakt verliest, want zij moeten op de markt een Bitcoin kopen voor $20.000 terwijl het hem $15.000 oplevert (dat ontvangen ze van de tegenpartij die long in).
Nu zit er tussen het schrijven van de future en de settlement volgens mij 4 weken. In die tijd wordt het future contract verhandeld. Vanaf hier begrijp ik het niet meer. Stel, een week nadat de future geschreven is gaat de koers van Bitcoin naar $18.000. Das goed nieuws voor de partij die long gegaan is ($3.000 winst), maar slecht nieuws voor de partij die short gegaan is ($3.000 verlies).
Wat is een logische stap voor beide partijen? Kan partij long het contract nu opeens verkopen voor $3.000 aan iemand anders? En wie komt nu nog de shortzijde van het contract? Dat wil toch geen kip hebben?
Ben benieuwd
Wat ik al weet:
- Futures worden gesettled in cash, maar voor de eenvoud van het verhaal wil ik even uitgaan van settlement in Bitcoin
- Bij long gaan neem je de verplichting op je om bij afloop van het contract de overeengekomen aantal Bitcoin te kopen, voordeel bij koersstijging
- Bij short gaan neem je juiste de verplichting op je bij afloop van het contract de overeengekomen aantal Bitcoin te verkopen, voordeel bij koersdaling
- Futures zijn handig voor bijvoorbeeld miners, die de volatiliteit van Bitcoin kunnen hedgen om er zeker van de zijn een x bedrag per geminede Bitcoin te ontvangen zodat ze altijd hun gemaakte kosten dekken
- Is de koers van Bitcoin van het moment dat het contract geschreven/overeengekomen wordt uitgangspunt?
- Wanneer besluit iemand om juist hun long of short positie te verkopen? Die logica gaat er bij mij nog niet echt in.
- Stel Bitcoin staat op een koers van $15.000 op het moment dat de future geschreven wordt
Stel Bitcoin stijgt nu door naar $20.000. De longpositie maakt winst, want bij settlement ontvangen zij een Bitcoin die $20.000 waard is terwijl ze hier $15.000 voor moeten betalen aan de tegenpartij. De shortpositie maakt verliest, want zij moeten op de markt een Bitcoin kopen voor $20.000 terwijl het hem $15.000 oplevert (dat ontvangen ze van de tegenpartij die long in).
Nu zit er tussen het schrijven van de future en de settlement volgens mij 4 weken. In die tijd wordt het future contract verhandeld. Vanaf hier begrijp ik het niet meer. Stel, een week nadat de future geschreven is gaat de koers van Bitcoin naar $18.000. Das goed nieuws voor de partij die long gegaan is ($3.000 winst), maar slecht nieuws voor de partij die short gegaan is ($3.000 verlies).
Wat is een logische stap voor beide partijen? Kan partij long het contract nu opeens verkopen voor $3.000 aan iemand anders? En wie komt nu nog de shortzijde van het contract? Dat wil toch geen kip hebben?
Ben benieuwd
Zijn hier nog mensen die HTML Coin hebben? Deze is vandaag flink gestegen en komt binnenkort op Kucoin (volgens officiële Twitter pagina). Ik begrijp alleen niet waarom de Total Supply hoger is dan de Max Supply (volgens CoinMarketCap). Kan iemand dit uitleggen? Heeft dit te maken met HTML5 Coin?
Edit: Max Supply is nu niet meer zichtbaar.
[ Voor 18% gewijzigd door Tim de Jong op 02-02-2018 19:26 ]
Yup.. Hier tevreden eigenaar van HTML coins. Ben benieuwd wat die gaat doen als de BTC weer een beetje tot rust is gekomen.
Als je het mij vraagt komt de huidge crash door de media en de angst die er daardoor is ingeslopen. Als die negatieve berichtgeving zorgen daardwerkelijk voor een dalend effect. Ik geloof niet dat dit door een bepaalde currency komt.
Als de media morgen massaal gaat verkondigen dat de coins weer omhoog gaan dan zul je zien dat veel “onervaren” handelaars massaal coins gaan aanschaffen.
Hier ook (veel) htmlcoin, ingestapt op 3sat.Tim de Jong schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:50:
Zijn hier nog mensen die HTML Coin hebben? Deze is vandaag flink gestegen en komt binnenkort op Kucoin (volgens officiële Twitter pagina). Ik begrijp alleen niet waarom de Total Supply hoger is dan de Max Supply (volgens CoinMarketCap). Kan iemand dit uitleggen? Heeft dit te maken met HTML5 Coin?
Zal mij benieuwen waar hij over 2 maanden staat
Waarom precies stappen jullie in HTMLcoin? De naam klinkt mij heel erg stom in de oren, want het heeft niets met hypertext markup language te maken. Ik zie dat het een mix is van de bitcoin en ethereum codebase. Waarom zijn we dat nodig? De ETH codebase werkt prima.dylan111111 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:33:
[...]
Hier ook (veel) htmlcoin, ingestapt op 3sat.
Zal mij benieuwen waar hij over 2 maanden staat
Het enige voordeel op de korte termijn die ik zie is PoS, maar daar gaat ETH ook op over.
Verder toont niets op hun site aan dat ze echt aan het innoveren zijn, en daarnaast zit het vol met spelfouten. Is nou niet iets waar ik mijn geld in zou stoppen.
Ik ga naar hun about us. Eerste zin: "HTMLCOIN recognizes and celebrates that all people are created equal. Our goal is to build and continually enhance a platform that helps to unlock the highest potential in all people." Kazig kazig kazig. Daarna gaat het ineens over e-learning. Maar ook over HTML business. En dan ineens weer dat ze partnerships aangaan met venture capital en overheden.
Klinkt als een hele slechte woordensoep van buzzwords en marketing zinnen bij elkaar.
[ Voor 35% gewijzigd door onionchopper op 02-02-2018 19:47 ]
Ik spreek even voor mij zelfonionchopper schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:41:
[...]
Waarom precies stappen jullie in HTMLcoin? De naam klinkt mij heel erg stom in de oren, want het heeft niets met hypertext markup language te maken. Ik zie dat het een mix is van de bitcoin en ethereum codebase. Waarom zijn we dat nodig? De ETH codebase werkt prima.
Het enige voordeel op de korte termijn die ik zie is PoS, maar daar gaat ETH ook op over.
Verder toont niets op hun site aan dat ze echt aan het innoveren zijn, en daarnaast zit het vol met spelfouten. Is nou niet iets waar ik mijn geld in zou stoppen.
"Waarom precies stappen jullie in HTMLcoin?"
Om wat te verdienen net zo als 99% van de andere mensen hier.
"De naam klinkt mij heel erg stom in de oren, want het heeft niets met hypertext markup language te maken"
Tsja, waar staat ethereum dan voor ? klink mij ook niet lekker in de oren.
Er staat toch ook nergens op hun website dat het iets met HyperText Markup Language te maken heeft ?
"Verder toont niets op hun site aan dat ze echt aan het innoveren zijn, en daarnaast zit het vol met spelfouten. Is nou niet iets waar ik mijn geld in zou stoppen."
Ze zijn erg actief op twitter en Telegram, daar worden we op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen.
Maar waarom zou je er geld in stoppen als er ook zo veel concrete projecten zijn, waarvan de site tenminste duidelijk maakt wat ze doen?dylan111111 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:53:
[...]
Ik spreek even voor mij zelf
"Waarom precies stappen jullie in HTMLcoin?"
Om wat te verdienen net zo als 99% van de andere mensen hier.
"De naam klinkt mij heel erg stom in de oren, want het heeft niets met hypertext markup language te maken"
Tsja, waar staat ethereum dan voor ? klink mij ook niet lekker in de oren.
Er staat toch ook nergens op hun website dat het iets met HyperText Markup Language te maken heeft ?
"Verder toont niets op hun site aan dat ze echt aan het innoveren zijn, en daarnaast zit het vol met spelfouten. Is nou niet iets waar ik mijn geld in zou stoppen."
Ze zijn erg actief op twitter en Telegram, daar worden we op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen.
Dit is hun motivatie voor de naam (van de about me:) "The name ‘HTMLCOIN’ is meant to honor and evoke the legacy of this markup language as a symbol of what we are willing to achieve: an open business model accessible to all who master the “syntax” of participating in the digital economy." Dit slaat mijn inziens nergens op. Wat heeft een markup language te maken met een open business model, en welke "syntax" van een digitale economie hebben ze het over.
Ik heb hun Twitter en Telegram verder niet bekeken, maar dat rechtvaardigt niet hun slechte website, zeker als je de coin HTMLCoin noemt. Dat lijkt mij geen ode aan HTML maar een ontheiliging.
Ik ben misschien te kritisch, en ik gun jullie best winst te maken, maar ik zie het punt echt niet van deze munt. Daaruit volgt dus ook dat ik de prijs niet veel goeds zie doen op de lange termijn.
Echt waar, wat een onzin, alu hoedje much? In december is er genoeg media coverage geweest over de stijgingen van btc, dan kan je niet nu de media de schuld geven van de dalingen omdat ze daarover berichtenkbloem schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:30:
[...]
Als je het mij vraagt komt de huidge crash door de media en de angst die er daardoor is ingeslopen. Als die negatieve berichtgeving zorgen daardwerkelijk voor een dalend effect. Ik geloof niet dat dit door een bepaalde currency komt.
Als de media morgen massaal gaat verkondigen dat de coins weer omhoog gaan dan zul je zien dat veel “onervaren” handelaars massaal coins gaan aanschaffen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik zie het meer als een noodzakelijke correctie in een markt waar heel veel lucht ingeblazen is de afgelopen maanden.kbloem schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:30:
[...]
Yup, het wordt pas spannend als je de 30k (of 60k in geval van partner) overschrijdt in waarde. Maar dan nog is de vermogensbelasting die je betaalt maar een paar procent. Alhoewel het kabinet zich nu wel licht begint te roeren in het hele crypto gebeuren, dus wellicht worden er wetsvoorstellen gedaan om crypto uit box 3 te halenPilatuS schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:02:
[...]
Of je je geld nou op je rekening hebt staan, in aandelen hebt zitten of in BTC hebt. Qua belasting maakt dat niets uit. Het kost je ook niet meer geld als je van het ene naar het andere gaat. Zowel aandelen, spaargeld en crypto is box 3, dus vermogen.
Maar zo gek als in Amerika zal het niet worden, waar je bij elke trade die je doet binnen een jaar belasting moet betalen, echt niet te doen (capital gains tax). Las laatst een post op Reddit van een dude die in de WW zat, en van de 400k die hij cashte slechts 60k zelf mocht houden
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Zolang de hype er is kan je er geld mee verdienen, dus voor de daytraders, waarom niet? Verder geheel met je eens hoor, ik heb hem tijdje geleden doorgelezen en het lijkt mij puur gebakken lucht, waarbij in hun White paper ze allerlei compleet ongerelateerde zaken waar echt geen blockchain voor nodig is bij elkaar trekken omdat het zo lekker klinkt.onionchopper schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:41:
[...]
Waarom precies stappen jullie in HTMLcoin? De naam klinkt mij heel erg stom in de oren, want het heeft niets met hypertext markup language te maken. Ik zie dat het een mix is van de bitcoin en ethereum codebase. Waarom zijn we dat nodig? De ETH codebase werkt prima.
Ik ga naar hun about us. Eerste zin: "HTMLCOIN recognizes and celebrates that all people are created equal. Our goal is to build and continually enhance a platform that helps to unlock the highest potential in all people." Kazig kazig kazig. Daarna gaat het ineens over e-learning. Maar ook over HTML business. En dan ineens weer dat ze partnerships aangaan met venture capital en overheden.
Klinkt als een hele slechte woordensoep van buzzwords en marketing zinnen bij elkaar.
Ik hoop dat het een correctie is, want als het geen correctie is, is het een bubbel.PilatuS schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:50:
[...]
Ik zie het meer als een noodzakelijke correctie in een markt waar heel veel lucht ingeblazen is de afgelopen maanden.
Echter roept nu al iedereen 3 weken lang dat het nu gecorrigeerd is. Feit blijft dat er in 3 weken 300 miljard uit de market is "verdwenen".
Dat is meer dan 40% van de markt. Kan me niet voorstellen dat dit bij een beurs gebeurd. Dan is het een bubbel die ontploft is.
Crypto gaat heel hard omhoog en daardoor ook heel hard omlaag als er eens een correctie is. Dit hebben we in het verleden al meerdere keren gezien. De beurs gaat dan ook niet 1200% per jaar omhoog dus zijn de correcties daar ook veel kleiner.kx22 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:28:
[...]
Ik hoop dat het een correctie is, want als het geen correctie is, is het een bubbel.
Echter roept nu al iedereen 3 weken lang dat het nu gecorrigeerd is. Feit blijft dat er in 3 weken 300 miljard uit de market is "verdwenen".
Dat is meer dan 40% van de markt. Kan me niet voorstellen dat dit bij een beurs gebeurd. Dan is het een bubbel die ontploft is.
Kijk hier eens naar 3 maanden en 1 jaar: https://www.bitgur.com/performance
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2018 21:31 ]
De beurs doet dan ook geen 2000% in een jaar tijd, wat bitcoin afgelopen jaar wel heeft gedaan. Zelfs nu staan we nog altijd op 800% in een jaar tijd, wat alsnog een veel te hoge stijging is in zo'n korte tijd is. Zeker afgelopen december ging het nergens meer over, sommige coins hadden een stijging van 200% in 24 uur tijd en er zijn een heleboel coins > X4 (of meer) gegaan in een maand tijd.kx22 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:28:
[...]
Ik hoop dat het een correctie is, want als het geen correctie is, is het een bubbel.
Veel coins waren veel te veel waard, zelfs scams als Dentacoin zijn in een paar dagen tijd X10 gegaan en hadden een marketcap van > 1 miljard, wat natuurlijk nergens op slaat. Nu zie je dus inderdaad een stevige correctie, maar gezien de stijgingen die er zijn geweest valt het ook wel weer mee.
Nee de vergelijking is niet dat Bitcoin hard is gestegen. De vergelijking is dat 40% van de hoogste punt weg is.PilatuS schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:30:
[...]
Crypto gaat heel hard omhoog en daardoor ook heel hard omlaag als er eens een correctie is. Dit hebben we in het verleden al meerdere keren gezien. De beurs gaat dan ook niet 1200% per jaar omhoog dus zijn de correcties daar ook veel kleiner.
Kijk hier eens naar 3 maanden en 1 jaar: https://www.bitgur.com/performance
Dus of nou de groei langzaam of hard is, als 40% van je hoogste punt ooit verdwijnt. Is dat een correctie?
HTMLCoin is niet echt een coin of een token maar een hybride blockchain die zaken van bitcoin en etherium combineerd, POW, POS, smart contracts. Is vrij modulair gebouwd en als een andere blockchain of coin groot wordt bv neo dan kunnen ze die eenvoudig ook koppelen. Verder wordt er hard gewerkt voor diverse doelgroepen platformen te ontwikkelen waar ze de blockchain in integreren, voor websites/winkels/zzp'ers/freelancers, healthcare platform, game platform, mobile wallet. Verder zijn ze erg snel kwa transactie tijd en confirmation tijd en erg lage fee daar op. Op zich zijn deze zaken niet uniek, maar wordt dit alles wel als een van de eerste in 1 blockchain gecombineerd.onionchopper schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:05:
[...]
Maar waarom zou je er geld in stoppen als er ook zo veel concrete projecten zijn, waarvan de site tenminste duidelijk maakt wat ze doen?
Dit is hun motivatie voor de naam (van de about me:) "The name ‘HTMLCOIN’ is meant to honor and evoke the legacy of this markup language as a symbol of what we are willing to achieve: an open business model accessible to all who master the “syntax” of participating in the digital economy." Dit slaat mijn inziens nergens op. Wat heeft een markup language te maken met een open business model, en welke "syntax" van een digitale economie hebben ze het over.
Ik heb hun Twitter en Telegram verder niet bekeken, maar dat rechtvaardigt niet hun slechte website, zeker als je de coin HTMLCoin noemt. Dat lijkt mij geen ode aan HTML maar een ontheiliging.
Ik ben misschien te kritisch, en ik gun jullie best winst te maken, maar ik zie het punt echt niet van deze munt. Daaruit volgt dus ook dat ik de prijs niet veel goeds zie doen op de lange termijn.
Ik heb dus wel een hoop vertrouwen in de HTMLcoin blockcain, maar ieder zo zijn/haar zienswijze.
Als iets extreem hard omhoog gaat is het niet zo vreemd dat er ook eens flink wat af gaat. Je kan niet verwachten dat iets extreem omhoog gaat en daar blijft, er moet ook eens flink wat vanaf. Dat de groei snel is maakt dat er 40% vanaf gaat ook niet zo vreemd. Die 2 dingen horen gewoon bij elkaar. Als er een aandeel zou zijn dat 1200% doet in 1 jaar en dan met 40% onderuit gaat geeft dat nog steeds een flinke winst zoals bij BTC het geval is. Dus ja, dit is een normale correctie.kx22 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:41:
[...]
Nee de vergelijking is niet dat Bitcoin hard is gestegen. De vergelijking is dat 40% van de hoogste punt weg is.
Dus of nou de groei langzaam of hard is, als 40% van je hoogste punt ooit verdwijnt. Is dat een correctie?
Edit: Als er een aandeel zou zijn dat 200% gedaan heeft in 20 jaar is -40% natuurlijk extreem veel. Maar voor BTC staat de boel in 1 jaar nog steeds in de plus. Dan is 40% niet eens veel. Dat het langzaam of snel gegroeit is maakt nogal wat uit.
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2018 21:53 ]
Niemand heeft hier een glazen bol. Maar iemand die iets zinnigs onderbouwd durft te zetten of we nu de dal hebben gehaald? Buiten dat ik geen kennis heb van die TA heb ik de laatste weken vaker gedacht we zitten nu maximaal in de dip om later ongelijk te hebben. Dus vandaar de vraag.
Je beantwoord je eigen vraag meteen in de eerste zin.dangerpaki schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:49:
Niemand heeft hier een glazen bol. Maar iemand die iets zinnigs onderbouwd durft te zetten of we nu de dal hebben gehaald? Buiten dat ik geen kennis heb van die TA heb ik de laatste weken vaker gedacht we zitten nu maximaal in de dip om later ongelijk te hebben. Dus vandaar de vraag.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Deze week kwam eerst het bericht dat facebook crypto advertenties in de ban deed. Daarna de versterkende berichten dat de bubbel eindelijk geknapt was, dat de bitcoin gaat zakken tot 5000 of lager. En dat is vanuit de grotere analisten gesproken.gws24 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:45:
[...]
Echt waar, wat een onzin, alu hoedje much? In december is er genoeg media coverage geweest over de stijgingen van btc, dan kan je niet nu de media de schuld geven van de dalingen omdat ze daarover berichten.
90% van de crypto handelaren zijn gelukszoekers en die reageren op nieuws. Dus ja ik denk dat alle negatieve berichtgeving nu een dusdanig versterkend effect heeft gehad en ervoor zorgt dat de markt oversold is geraakt.
Of het logisch is of niet, ik denk wel dat dit een redelijke verklaring is. En je hoeft het niet met me eens te zijn maar een alu-hoedje opmerking slaat nergens op natuurlijk.
En ik ben wel benieuwd wat jou verklaring is dat er 300-400 miljard uit de markt is verdwenen....
Ik heb juist vandaag geinvesteerd in 7 coins en kijk wel waar ik over een half jaar tot een jaar sta.
[ Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 02-02-2018 23:47 ]
Ja dat bedoel ik juist.
Als een aandeel 20 jaar lang heeft gedaan over 200% groei en daarna valt hij terug in 5 jaar naar de 60%. Noem je dit dan een correctie? Waarschijnlijk niet, dan is de aandeel op zijn retour.
Ik hoor zovaak het woord correctie vallen dat ik me begin af te vragen of dit niet erger is dan een correctie. Ik heb nog nooit, in geen enkele situatie iets gezien of gelezen dat terug is gekeerd na zo een harde klap.
Daarentegen heb ik ook nog nooit zo een stijging gezien in de korte periode. Dus fingers crossed...
Als een aandeel 20 jaar lang heeft gedaan over 200% groei en daarna valt hij terug in 5 jaar naar de 60%. Noem je dit dan een correctie? Waarschijnlijk niet, dan is de aandeel op zijn retour.
Ik hoor zovaak het woord correctie vallen dat ik me begin af te vragen of dit niet erger is dan een correctie. Ik heb nog nooit, in geen enkele situatie iets gezien of gelezen dat terug is gekeerd na zo een harde klap.
Daarentegen heb ik ook nog nooit zo een stijging gezien in de korte periode. Dus fingers crossed...
Wat dacht je van BTC zelf in 2013. Die daling was groter dan deze.kx22 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:45:
Ik heb nog nooit, in geen enkele situatie iets gezien of gelezen dat terug is gekeerd na zo een harde klap.
Natuurlijk hebben de negatieve berichten nu invloed op de markt maar dat hadden ze ook toen de markt steeg met hun positieve berichten. De markt is niet oversold maar was compleet overbought in december. En er is geen 300-400 miljard uit de markt verdwenen, die waren er om te beginnen al nietkbloem schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:40:
[...]
Deze week kwam eerst het bericht dat facebook crypto advertenties in de ban deed. Daarna de versterkende berichten dat de bubbel eindelijk geknapt was, dat de bitcoin gaat zakken tot 5000 of lager. En dat is vanuit de grotere analisten gesproken.
90% van de crypto handelaren zijn gelukszoekers en die reageren op nieuws. Dus ja ik denk dat alle negatieve berichtgeving nu een dusdanig versterkend effect heeft gehad en ervoor zorgt dat de markt oversold is geraakt.
Of het logisch is of niet, ik denk wel dat dit een redelijke verklaring is. En je hoeft het niet met me eens te zijn maar een alu-hoedje opmerking slaat nergens op natuurlijk.
En ik ben wel benieuwd wat jou verklaring is dat er 300-400 miljard uit de markt is verdwenen....
Ik heb juist vandaag geinvesteerd in 7 coins en kijk wel waar ik over een half jaar tot een jaar sta.
edit: excuus trouwens voor de alu hoedje opmerking. Waarschijnlijk dacht ik dat ik in het slowchat topic zat toen ik die post maakte.
[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 03-02-2018 00:18 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat zijn er zoveel. Uiteindelijk is alles om te schrijven als je maar genoeg (goede!) devs hebt.speedhaste schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:43:
[...]
HTMLCoin is niet echt een coin of een token maar een hybride blockchain die zaken van bitcoin en etherium combineerd, POW, POS, smart contracts. Is vrij modulair gebouwd en als een andere blockchain of coin groot wordt bv neo dan kunnen ze die eenvoudig ook koppelen.
Een team wat enkel wat buzzwords op een whitepaper kalkt alsof het ook maar iets met elkaar te maken heeft, is voor mij geen team wat zo'n belofte waar kan maken.
Meer buzzwords!Verder wordt er hard gewerkt voor diverse doelgroepen platformen te ontwikkelen waar ze de blockchain in integreren, voor websites/winkels/zzp'ers/freelancers, healthcare platform, game platform, mobile wallet.
Als munt is een cryptocurrency heel interessant, dat ben ik met je eens. Maar wat is dan het voordeel boven de gevestigde orde? Die heeft, niet geheel onbelangrijk, al een product. Een bekende naam.
Wat moet Healthcare op de blockchain? Een blockchain, de open ledger, is door iedereen vrij te bekijken. Wil je daad serieus healthcare gegevens in zetten?
Blockchain biedt (als je het mij vraagt) het allerhoogste vertrouwen en zekerheid van alle opslagtechnologieen. Daar tegenover staat wel dat de snelheid altijd lager ligt dan dat van een gewone database. En laat bij gaming nou snelheid vaak belangrijk zijn. Games en blockchain zijn geen combinatie.
Klopt, zolang niemand het gebruikt is dat logisch. De vraag is wat er gebeurd als je het trading volume van BTC of ETH voor je kiezen krijgt. Niemand heeft daar nog een oplossing voor, hoe graag alts je dat willen laten geloven.Verder zijn ze erg snel kwa transactie tijd en confirmation tijd en erg lage fee daar op.
Dat is natuurlijk primaIk heb dus wel een hoop vertrouwen in de HTMLcoin blockcain, maar ieder zo zijn/haar zienswijze.
Er is wel genoeg hype om een pump te verwachten, dat geloof ik zeker. Maar ik geloof niet dat er mensen serieus long term hier in geloven.
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 03-02-2018 00:10 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Precies. Dan hoef je toch nergens voor te vrezen.Ero-Sensei schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:07:
[...]
Dus: gewoon netjes aangeven bij de aangifte 2017 voor hoeveel waarde je aan crypto hebt, en dat doe je volgend jaar gewoon weer. Zelf wakker blijven.
Voor de volledigheid: je mag per coin de laagste waarde van 1 januari nemen. Er zijn dagen dat daar 20% verschil in kan zitten.
Ik vond het trouwens wel frappant dat vandaag (2 feb) bijna ALLE cryptos een flinke dip hadden rond 13:45
Dat een bepaalde munt dat doet kan nog, maar allemaal?
Kan ook heel goed, alleen niemand wil dat horen.Sando schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:09:
[...]
Ik heb het nog niet gezegd zien worden:
[afbeelding]
XRP = trash
Dat niet alleen, de algehele vorm van de prijsontwikkeling van praktisch iedere munt lijkt enorm veel op elkaar de laatste 7 dagenB_FORCE schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 03:17:
Ik vond het trouwens wel frappant dat vandaag (2 feb) bijna ALLE cryptos een flinke dip hadden rond 13:45
De marketcap is gedaald met 300-400 miljard, dat is toch echt wat anders.kbloem schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:40:
[...]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Vraagje tussendoor in deze discussie. Kon het even niet zo snel vinden op internet. Hoe wordt die marketcap bepaald?
Is dat heel simpel het aantal coins maal de actuele waarde?
Of is dat een opsomming van alle verhandelde waarde?
In het eerste geval kun je er weinig uit concluderen lijkt mij.
In het tweede geval is er echt iets aan de hand.
Precies dat.BenVenNL schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:16:
Vraagje tussendoor in deze discussie. Kon het even niet zo snel vinden op internet. Hoe wordt die marketcap bepaald?
Laatst verhandelde prijs * aantal uitstaande coins inderdaad. Ik heb het idee dat maar 1 op de 20 mensen in crypto alleen al dit simpele gegeven kent. Dus om nu te zeggen dat er de afgelopen weken 400 miljard uit de markt is verdwenen is gewoon kant en klare bullshit. En van de andere kant gezien, er is nooit aan 800 miljard dollar in de markt gepompt. Maar goed, de media houdt het gros van de mensen ook wel lekker dom. De NOS is zelf ook maar begonnen met populistisch schrijven en gooit hier en daar ook gewoon fake news er uit.BenVenNL schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:16:
Dit bovenstaande is ook precies de reden dat whales veel coins inslaan. Er blijven dan in de vrije markt minder verhandelbare coins over, er ontstaat dus schaarste. Als een coin populair wordt terwijl deze schaars is zal de prijs sneller opgedreven worden. De whale kan dan op den duur tegen een leuke koers zijn coins verkopen. Hier staat een artikel die het e.e.a. uitlegt.
[ Voor 4% gewijzigd door GrazendeKoe op 03-02-2018 16:33 ]
Inderdaad, dat ik toch vreemd?BoB_HenK schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:30:
[...]
Dat niet alleen, de algehele vorm van de prijsontwikkeling van praktisch iedere munt lijkt enorm veel op elkaar de laatste 7 dagen
Je zou bijna gaan denken dat deze door dezelfde investeerders beheerst worden oid
Vooral dat laatste heb ik zelf ook al geconcludeerd.
Maarja, alles in een keer dumpen kan een whale niet want dat zorgt direkt voor deflatie en paniek met als effect een neerwaartse prijs spiraal.
Dus uiteindelijk zullen al die coins langzaam terug gaan vloeien. Dat kost tijd dus heb je daarvoor echt een lange termijn visie nodig.
Maarja, alles in een keer dumpen kan een whale niet want dat zorgt direkt voor deflatie en paniek met als effect een neerwaartse prijs spiraal.
Dus uiteindelijk zullen al die coins langzaam terug gaan vloeien. Dat kost tijd dus heb je daarvoor echt een lange termijn visie nodig.
Zover ik weet uit de 'normale' futurehandel, en dat zal hier niet anders zijn gebeurt het volgende:GrazendeKoe schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:21:
Wie kan mij hier in Jip en Janneke taal uitleggen hoe de futures handel nu precies werkt? Ik ben er al aardig ingedoken en ik begrijp hoe short en long gaan werken, maar hoe de handel van de futures an sich nou precies werkt... Geen idee.
Wat ik al weet:
Ben benieuwd
Ik doe hier de volgende aannames (uit de normale futurehandel):
- BTC Future Feb 2018 is verhandelbaar.
- Futuresize is 1 BTC
Partij A koopt deze future op een moment voor $15000
Partij B verkoopt deze future op een moment voor $15000
Op de dag van de settlement noteert de Bitcoin $20000
Partij A krijgt $20000 (en dus niet 1 bitcoin, want settlement is in $)
Partij B moet $5000 betalen (want settlement in $)
Hoe miners ermee hedgen is interessant, ik gok dat zij niet de beoogde doelgroep zijn. Een hedgescenario zoals ik die ken is die van bijvoorbeeld aluminium:
- Bedrijf heeft een grote voorraad aluminium, omdat deze 'waarde' vertegenwoordigen neemt het bedrijf een shortpositie op de future om hiermee een waardevermindering van de voorraad op te vangen. Hiermee hedged hij dus het risico.
Is het zo iets duidelijker voor je?
Bedankt voor je uitleg. Het wordt me ietsje duidelijker, maar niet helemaal.Rhndy schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:12:
[...]
Zover ik weet uit de 'normale' futurehandel, en dat zal hier niet anders zijn gebeurt het volgende:
Ik doe hier de volgende aannames (uit de normale futurehandel):
- BTC Future Feb 2018 is verhandelbaar.
- Futuresize is 1 BTC
Partij A koopt deze future op een moment voor $15000
Partij B verkoopt deze future op een moment voor $15000
Op de dag van de settlement noteert de Bitcoin $20000
Partij A krijgt $20000 (en dus niet 1 bitcoin, want settlement is in $)
Partij B moet $5000 betalen (want settlement in $)
Hoe miners ermee hedgen is interessant, ik gok dat zij niet de beoogde doelgroep zijn. Een hedgescenario zoals ik die ken is die van bijvoorbeeld aluminium:
- Bedrijf heeft een grote voorraad aluminium, omdat deze 'waarde' vertegenwoordigen neemt het bedrijf een shortpositie op de future om hiermee een waardevermindering van de voorraad op te vangen. Hiermee hedged hij dus het risico.
Is het zo iets duidelijker voor je?
Je zegt dat Partij B de future verkoopt voor $15000 en op de dag van settlement $5000 moet betalen, omdat Bitcoin gestegen is. Dus per saldo verdient B dus wel $10000? En partij A verdient ook $5000?
Ik denk dat ik stap 1 gewoon helemaal mis van futures. Er is toch een middelman die de futures 'opstelt'? Ik begrijp dat als je short gaat je gelijk het contract verkoopt, want je verwacht dat Bitcoin gaat dalen. Heb je gelijk, dan koop je dus Bitcoin terug voor minder dan de op het moment dat de future geschreven werd. En als je long gaat dat je het contract koopt, zodat je het recht hebt Bitcoin te kopen voor de prijs die gold toen de future geschreven werd waardoor je de Bitcoin voor nog meer kan verkopen op de dag van settlement.
Oke, dat had ik beter kunnen verwoorden:GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:29:
[...]
Bedankt voor je uitleg. Het wordt me ietsje duidelijker, maar niet helemaal.
Je zegt dat Partij B de future verkoopt voor $15000 en op de dag van settlement $5000 moet betalen, omdat Bitcoin gestegen is. Dus per saldo verdient B dus wel $10000? En partij A verdient ook $5000?
Ik denk dat ik stap 1 gewoon helemaal mis van futures. Er is toch een middelman die de futures 'opstelt'? Ik begrijp dat als je short gaat je gelijk het contract verkoopt, want je verwacht dat Bitcoin gaat dalen. Heb je gelijk, dan koop je dus Bitcoin terug voor minder dan de op het moment dat de future geschreven werd. En als je long gaat dat je het contract koopt, zodat je het recht hebt Bitcoin te kopen voor de prijs die gold toen de future geschreven werd waardoor je de Bitcoin voor nog meer kan verkopen op de dag van settlement.
- Partij B maakt $5000 verlies, want hij kreeg $15000 dollar voor het verkopen van de future en bij settlement is de BTC $20000 waard. Als in: hij ontving $15000 en moet bij settlement $20000 betalen.
Omdat hier sprake is van cash settlement, hoef jij de onderliggende coin/commodity niet te kopen/verkopen.
Ik kan je eventueel per PM meer uitleggen hierover, dan vervuilen we het topic niet zo. Tenzij anderen ook meer willen weten.
Ik vind het erg interessant, dus uitleg via PM is gewenstRhndy schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:34:
[...]
Oke, dat had ik beter kunnen verwoorden:
- Partij B maakt $5000 verlies, want hij kreeg $15000 dollar voor het verkopen van de future en bij settlement is de BTC $20000 waard. Als in: hij ontving $15000 en moet bij settlement $20000 betalen.
Omdat hier sprake is van cash settlement, hoef jij de onderliggende coin/commodity niet te kopen/verkopen.
Ik kan je eventueel per PM meer uitleggen hierover, dan vervuilen we het topic niet zo. Tenzij anderen ook meer willen weten.
Verder begrijp ik dat settlement in cash is, maar voor eenvoud van het verhaal is het handiger om de settlement in Bitcoin te doen, vind ik.
Verder begrijp ik dus basis nu wel inderdaad, vooral dankzij je laatste toevoeging dat de shorter $20k moet betalen. Maar goed, in voorbeelden wordt het steeds maar vanuit gegaan dat A en B bij het schrijven van de future nog steeds dezelfde A en B zijn bij de settlement, maar dat gaat volgens mij meestal niet op. De futures worden namelijk ook verhandeld.
Dus stel, na 2 weken noteert de koers in jouw voorbeeld $18k. Degene met de shortpositie staat nu als het ware $3k negatief. Degene met de longpositie staat $3k positief. Wie gaat nu nog de shortpositie kopen en tegen welk bedrag? Ik begrijp natuurlijk dat als Bitcoin van $18k daalt naar $17k het verlies van de shortpositie van $3k negatief naar $2k negatief gegaan is. Maar wat is zo'n shortcontract nu waard op het moment dat ie $3k negatief noteert?
Verwijderd
Of naar 60KMr_Ripple schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:28:
[...]
Kan ook heel goed, alleen niemand wil dat horen.
Geen reden om het via PM te doen, het jan voor iedereen interessant zijn
. Maar het past misschien wel beter in het handelstopic, dus ik ga de posts even verplaatsen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Volgens deze website belasten duitsland en denemarken crypto opbrengsten nog niet, wat ik opmerkelijk vind.
https://www.google.nl/amp...ee-bitcoin-countries/amp/
Momenteel gaat het alweer omhoog nadat gisteren het helemaal omlaag ging.
Wie heeft alweer gekocht?
Ik ben vooral binnen mijn portfolio aan het verplaatsen geweest, wat vooralsnog goed uitpakt. Zo heb ik heel vroeg vanmorgen (was wakker...), mijn BTC omgezet in VEN, binnen vooralsnog de meest gunstige koers tussen beide. Voor 0.4 btw, 735 VEN (VEN stond rond de 3,80 in euro's, nu op 4,56). De relatieve stijging tov. het houden van BTC is stukken groter. Overigens heb ik de 0,4 btw al 1.5 jaar geleden gekoch toen de koers nog een stuk lager lag, maar vond het nu wel een mooi moment om het e.e.a. om te zetten. Dit heb ik met name gedaan vanwege de rebrand (hopen dat het door gaat....) eind van de maand. 51% van mijn portfolio is nu VEN, 41% ETH (gekocht op 90 euro per ETH), 3,65% stratis en 2,3% ICX.Archimond schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:58:
Volgens deze website belasten duitsland en denemarken crypto opbrengsten nog niet, wat ik opmerkelijk vind.
Nogmaals ik hoop op de TRON, wellicht dat daar nog wat mee te verdienen valt. Totale inleg van mijn portfolio is een fractie van wat het nu is, kan gelukkig nog wat crashes hebben, maar zit er vooral voor de lange termijn in.
superB
Ik werk in de future handel, wellicht kan ik wat duidelijkheid scheppen.GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:42:
[...]
Ik vind het erg interessant, dus uitleg via PM is gewenst
Verder begrijp ik dat settlement in cash is, maar voor eenvoud van het verhaal is het handiger om de settlement in Bitcoin te doen, vind ik.
Verder begrijp ik dus basis nu wel inderdaad, vooral dankzij je laatste toevoeging dat de shorter $20k moet betalen. Maar goed, in voorbeelden wordt het steeds maar vanuit gegaan dat A en B bij het schrijven van de future nog steeds dezelfde A en B zijn bij de settlement, maar dat gaat volgens mij meestal niet op. De futures worden namelijk ook verhandeld.
Dus stel, na 2 weken noteert de koers in jouw voorbeeld $18k. Degene met de shortpositie staat nu als het ware $3k negatief. Degene met de longpositie staat $3k positief. Wie gaat nu nog de shortpositie kopen en tegen welk bedrag? Ik begrijp natuurlijk dat als Bitcoin van $18k daalt naar $17k het verlies van de shortpositie van $3k negatief naar $2k negatief gegaan is. Maar wat is zo'n shortcontract nu waard op het moment dat ie $3k negatief noteert?
Wat je volgens mij mist is dat als de prijs van de future naar 18k gaat, en degene met de short positie koopt de future terug, dan neemt hij zijn verlies van 3k. Dat geld moet hij op dat moment betalen. Degene die op dat moment de future koopt, gaat long op 18k. Er zijn dan 3 partijen. 1 met ongerealiseerde winst van 3k, 1 met gerealiseerd verlies van 3k, en 1 met ongerealiseerde winst van 0. De som van alle winsten en verliezen is altijd gelijk aan 0 (zero sum game).
Daarnaast worden futures niet 'gemaakt' 4 weken voor expiratie. De Open Interest (het aantal futures dat open staat) kan en zal variëren tijdens de handelsperiode tot aan expiratie. Dus als je nu geen positie hebt, en je koopt een future van iemand die geen positie heeft, dan wordt er op dat moment 1 extra contract afgesloten (de open interest stijgt met 1).
Hopelijk helpt dit.
Aha een expert, das handig!abalone schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:32:
[...]
Ik werk in de future handel, wellicht kan ik wat duidelijkheid scheppen.
Wat je volgens mij mist is dat als de prijs van de future naar 18k gaat, en degene met de short positie koopt de future terug, dan neemt hij zijn verlies van 3k. Dat geld moet hij op dat moment betalen. Degene die op dat moment de future koopt, gaat long op 18k. Er zijn dan 3 partijen. 1 met ongerealiseerde winst van 3k, 1 met gerealiseerd verlies van 3k, en 1 met ongerealiseerde winst van 0. De som van alle winsten en verliezen is altijd gelijk aan 0 (zero sum game).
Daarnaast worden futures niet 'gemaakt' 4 weken voor expiratie. De Open Interest (het aantal futures dat open staat) kan en zal variëren tijdens de handelsperiode tot aan expiratie. Dus als je nu geen positie hebt, en je koopt een future van iemand die geen positie heeft, dan wordt er op dat moment 1 extra contract afgesloten (de open interest stijgt met 1).
Hopelijk helpt dit.
Ja het heeft zeker wat geholpen. Het verhaal van open interest is weer helemaal nieuwe materie voor mij, maar dat neem ik even voor lief.
Ik begrijp nu wel dat als iemand een short positie inneemt op $15k en de koers stijgt naar $18k hij eieren voor zijn geld kan kiezen. Dat zal hij natuurlijk doen als ie denkt dat Bitcoin nog verder door stijgt. Reden kan zijn omdat er een bepaalde resistance verbroken is. Een ander koopt dan zijn short positie dus voor $18k? En dan heb ik daar nog weer een vraag over, want hier gaat het mis in mijn hersenpan...
Er staat toch in het contract dat degene met de short positie Bitcoin moet leveren tegen $15k? (Ik weet dat settlement in cash is, maar even om de eenvoud er in te houden) Of wijzigt dat gegeven dat er geleverd moet worden tegen $15k zodra de future verhandeld wordt? Anders koopt de koper van de short positie eerst een contract voor $18k. Daalt de koers van Bitcoin naar $17k op settlement, moet hij nu dus in theorie een Bitcoin kopen op de markt voor $17k en deze verkopen voor $15k aan de long (tegenpartij). Dan lijkt he me dat je absurd veel geld verliest.
Ik heb het idee dat ik er dichtbij zit dit te begrijpen, maar dat ik net even iets mis.
Ik ken het vak jargon niet helemaal, maar als ik het me goed herinner uit mijn studie 'schrijf' je een future.Daarnaast worden futures niet 'gemaakt' 4 weken voor expiratie.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.
Wat willen we hier niet zien?
- Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
- Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om