Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:02:
[...]

Aha een expert, das handig! :)

Ja het heeft zeker wat geholpen. Het verhaal van open interest is weer helemaal nieuwe materie voor mij, maar dat neem ik even voor lief.

Ik begrijp nu wel dat als iemand een short positie inneemt op $15k en de koers stijgt naar $18k hij eieren voor zijn geld kan kiezen. Dat zal hij natuurlijk doen als ie denkt dat Bitcoin nog verder door stijgt. Reden kan zijn omdat er een bepaalde resistance verbroken is. Een ander koopt dan zijn short positie dus voor $18k? En dan heb ik daar nog weer een vraag over, want hier gaat het mis in mijn hersenpan...

Er staat toch in het contract dat degene met de short positie Bitcoin moet leveren tegen $15k? (Ik weet dat settlement in cash is, maar even om de eenvoud er in te houden) Of wijzigt dat gegeven dat er geleverd moet worden tegen $15k zodra de future verhandeld wordt? Anders koopt de koper van de short positie eerst een contract voor $18k. Daalt de koers van Bitcoin naar $17k op settlement, moet hij nu dus in theorie een Bitcoin kopen op de markt voor $17k en deze verkopen voor $15k aan de long (tegenpartij). Dan lijkt he me dat je absurd veel geld verliest.

Ik heb het idee dat ik er dichtbij zit dit te begrijpen, maar dat ik net even iets mis.

[...]

Ik ken het vak jargon niet helemaal, maar als ik het me goed herinner uit mijn studie 'schrijf' je een future.
Nee, in het contract staat alleen dat je een Bitcoin moet krijgt of moet leveren op een bepaalde datum (als er inderdaad gesetteld zou worden in Bitcoin ipv cash settlement). In het contract staat geen prijs. De winst of verlies die je hebt bij future handel is gelijk aan het verschil in prijs van de future waarop je hem koopt of verkoopt.

En terzijde: opties koop of schrijf je, futures koop en verkoop je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
abalone schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:14:
[...]

Nee, in het contract staat alleen dat je een Bitcoin moet krijgt of moet leveren op een bepaalde datum (als er inderdaad gesetteld zou worden in Bitcoin ipv cash settlement). In het contract staat geen prijs. De winst of verlies die je hebt bij future handel is gelijk aan het verschil in prijs van de future waarop je hem koopt of verkoopt.

En terzijde: opties koop of schrijf je, futures koop en verkoop je :)
Kijk, dat scheelt een hoop nu je zegt dat er geen prijs in het contract staat, haha. Dus als het ware als een short of long future wordt verhandeld begint het verhaal weer op 'nul'. Nice, dankje.

Tot nu toe settelen CBEO altijd op de een na laatste en CME futures op de laatste vrijdag van elke maand toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

GrazendeKoe schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:19:
[...]
Tot nu toe settelen CBEO altijd op de een na laatste en CME futures op de laatste vrijdag van elke maand toch?
Hier kun je de komende datums voor CBOE en CME zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjaps op 03-02-2018 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 12:24
PilatuS schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:52:
[...]

Wat dacht je van BTC zelf in 2013. Die daling was groter dan deze.
Toen was zelfs 50%. Ok, ondanks dat dit geen correctie is ben ik dan nu wel iets meer van overtuigd dat we ook dit overleven. HODL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 01:26
Ben er met mijn stomme kop toch weer ingetrapt: Toen het keihard omlaag ging 9 Bitcoins verkocht, en vrijwel op het dieptepunt. Nu weer voor veel meer terug moeten kopen :(

Elke keer dat het misgaat trap ik er weer in. Deze keer dacht ik echt (na 2 dagen continue duikvlucht die ook nog eens versnelde) dat het nu echt afgelopen zou kunnen zijn. Een kwartier nadat ik verkocht stond 'ie alweer 10% hoger. Op zich fijn (ik had niet alles verkocht) maar ik moet toch nog eens wat meer aan die stalen ballen werken.

[ Voor 49% gewijzigd door Specy op 03-02-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:10

p0st

Dutch Reefer

Specy schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:12:
Ben er met mijn stomme kop toch weer ingetrapt: Toen het keihard omlaag ging 9 Bitcoins verkocht, en vrijwel op het dieptepunt. Nu weer voor veel meer terug moeten kopen :(

Elke keer dat het misgaat trap ik er weer in. Deze keer dacht ik echt (na 2 dagen continue duikvlucht die ook nog eens versnelde) dat het nu echt afgelopen zou kunnen zijn. Een kwartier nadat ik verkocht stond 'ie alweer 10% hoger. Op zich fijn (ik had niet alles verkocht) maar ik moet toch nog eens wat meer aan die stalen ballen werken.
Misschien sowieso niet handig (voor jezelf) om rond te bazuinen dat je X aantal BTC hebt, zeker niet als het om zulke aantallen gaat :)

_____

Ik ben blij dat het ergste er weer op zit voor nu en dat de koersen weer wat gestabiliseerd zijn. Hopelijk vanaf hier een iets conservatievere stijging dan in december, zodat we geen nieuwe "januari" krijgen tot de zomer :9

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
Specy schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:12:

Kijk eens voor wat onderzoek naar elliot waves, je hoeft absoluut geen expert erin te worden (er zijn zoveel mogelijke interpretaties mogelijk van alle waves dat dit nagenoeg ook onmogelijk is) maar het geeft een redelijk beeld voor de standaard tendens van de markt en hoe een aandeel zich kan gaan gedragen. Houd bij elke aandeel dat extreem stijgt een correctie in het achterhoofd van 61.8%. Als je de elliot waves een beetje kan herkennen wordt het makkelijker om te zien wannneer iets een echte vrije val is en wat een maekt correctie is die eraan zat te komen en wanneer je vermoedelijk het beste uit een aandeel kan stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codey55
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-07-2024
Is er ook een IRC chat voor crypto voor medetweakeraars ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21

Archimond

Lopende Helpdesk

Deze man had hetzelfde, handel drijven met heftige emoties is niet goed: YouTube: How I lost $100,000 in Bitcoin, Litecoin, & Ethereum - Lessons L...

Alle ervaren daytraders en beurshandeleren hebben bepaalde regels en strategie opgesteld. Makkelijkste is zoals Warren Buffett: Hold Forever, maar dat geldt dan wel voor indexfonds.

Trouwens deze crash/dip van Bitcoin geldt over 2 tot 3jaar ook voor de beurs zeggen de experts als de internationale banken het bijdrukken van geld afbouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Weet niet of deze video hier al gepost is, maar hij is te hilarisch om niet te delen.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
Alle ervaren daytraders en beurshandeleren hebben bepaalde regels en strategie opgesteld.
Had ik ook, maar ik ben ervan afgeweken omdat het zo hard omlaagschoot dat ik dacht dat het wel eens echt helemaal afgelopen kon zijn. Sterker nog, ik zei tegen een collega nog toen ik verkocht "als ik het nu verkoop zal het vast wel weer meteen omhoog schieten" - en dat deed het dus ook. Ik schijn er erg goed in te zijn het absolute dieptepunt te vinden om op te verkopen... :(

Normaal gesproken volg ik inderdaad een vaste strategie die erg goed werkt. Dit was de 3e keer dat ik daarvan afweek - en de 3e keer dat ik daardoor verlies maakte. Ugh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Bonez0r schreef op zondag 4 februari 2018 @ 02:38:
Weet niet of deze video hier al gepost is, maar hij is te hilarisch om niet te delen.

[video]
Ergens in 2013 was er op MtGox een flash crash waar de prijs van een Bitcoin voor 10 minuten iets van 1 cent was of zo. In de jaren daarna heb ik zelf over een tijd period van een paar maanden de prijs van 1000 USD naar 200 USD zien gaan.

De laatste 6 maanden is er gigantisch veel markt manipulatie te zien. (sommige mensen hier willen dat absoluut niet horen.)

Maar het einde van crypto is helemaal nog lang niet in zicht. Het zit al in de naam van het beestje. Crypto currency. Het beestje heet niet Speculative investment of aandeel of iets anders. Crypto word nu al jaren (mis)bruikt als een investeringsvehicle en dat is het gewoon niet. DAT mag van mij totaal weg gaan. Als morgen alle crypto 99% naar beneden gaan in prijs vind ik dat prima. Ik wil gewoon een crypto (en het lieftse Bitcoin Cash) die gewoon lekker prijs stabiel is. Hoe stabieler in prijs hoe beter te gebruiken als munteenheid.

De enige achterliggende waarde die crypto heeft is zijn gebruik. Er zijn er dus maar een handje vol die echt iets aan te bieden hebben. BTC en BCH worden als munteenheid gebruikt, echter is dit heel erg klein en betekend het niet veel. Ethereum word opgebouwd door van alles en nog wat. Die nieuwe producten, hebben die nut of een meerwaarde? Dat valt nog te zien. De meeste waarschijnlijk niet en sommige waarschijnlijk wel. Ethereum zelf zal het wel overleven. Of de markt prijs nu naar oneindig of naar bijna nul gaat. Een netwerk is een netwerk. Kan het gebruikt worden en bied het mensen iets aan wat geen enkele andere technology kan doen dan zal het waarschijnlijk gebruikt worden. Wat Satoshi heeft uitgevonden werkt nu eenmaal, en zal niet meer weg gaan. Maar dat staat allemaal los van de crypto mania. Ik bedoel, tulpen bestaan vandaag de dag nog altijd ...

Hier is nog een video van Rick die het daar over heeft. wat nu eigenlijk de bedoeling van crypto is. En hier een video van de Wolf of Wallstreet ( Jordan Belfort,) die ooit erg goed was in het manipuleren van mensen om daar rijk van te worden.

Maar zoals Andreas ooit zei: Iets wat uitgevonden is kan niet meer on-uitgevonden worden. Pandora's box is dus open, de technology die een crypto mogelijk maakt gaat nooit meer weg en zal altijd wel weer opnieuw door iemand tot leven geroepen worden tot het even geïntegreerd in de samenleving is als mobiele telefoons en email. Maar wanneer of hoe en welke crypto het word dat weet niemand, zelfs Satoshi niet ...

edit: Oeps verkeerde topic. Die video is inderdaad wel grappig. Maar nu moet ik opeens terug denken aan de grote flippo hype van toen ik 11 was. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 04-02-2018 11:32 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
https://www.reddit.com/r/...er_the_crypto_crash_here/
Goede kwaliteitspost over hoe nu verder te gaan als trader. De tijd van het crypto-hype-hoppen is voorbij, tijd om volwassen te worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er stilletjesaan tussenuit...van veel winst naar een beetje winst...flikker de boel eruit. Mijn inziens is de hype gaan liggen en zijn er veel mensen die hun vingers gebrand hebben. Helaas...maar het kon niet blijven duren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

DaCoTa schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:50:
https://www.reddit.com/r/...er_the_crypto_crash_here/
Goede kwaliteitspost over hoe nu verder te gaan als trader. De tijd van het crypto-hype-hoppen is voorbij, tijd om volwassen te worden ;-)
Mooi stukje tekst hoor. Maar als je denkt dat de hype over is dan staat er een boel mensen nog wat te wachten denk ik. Ik geloof niet dat de hype over is. De trein staat gewoon even stil. Zodra alles weer aangeslingerd wordt dan zullen er ook weer genoeg FOMO mensen zijn die de boot (of trein whatever) niet willen missen. Maak je daar geen zorgen over.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:59:
Ik ga er stilletjesaan tussenuit...van veel winst naar een beetje winst...flikker de boel eruit. Mijn inziens is de hype gaan liggen en zijn er veel mensen die hun vingers gebrand hebben. Helaas...maar het kon niet blijven duren ;)
Mijn inziens is de hype nog lang niet weg, dit bericht doet mij ook wel goed!!!

http://lifeofcrypto.nl/bittrex-accepteert-dollars/

Als we straks op alle exchanges rechtstreeks via fiat kunnen kopen zijn we ook minder afhankelijk van btc, wat de altcoins goed zal doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:31
de grote amerikaanse banken gaan betalingen aan crypto met hun creditcards verbieden. ben beniuewd wat er gaat gebeuren, de dreiging van een dikke dip zit erin :(

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Bockelaar schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:26:
de grote amerikaanse banken gaan betalingen aan crypto met hun creditcards verbieden. ben beniuewd wat er gaat gebeuren, de dreiging van een dikke dip zit erin :(
En de reden daarvoor is? Dat mensen die al schulden hadden op 30 creditcards nu niet nog meer schulden kunnen maken door geld in Crypto te gooien?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Bockelaar schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:26:
Dit is toch een logische beslissing? Het is toch van de zotte dat mensen die geen budget hebben met creditcards crypto's gaan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
DAMAGE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:29:
[...]

En de reden daarvoor is? Dat mensen die al schulden hadden op 30 creditcards nu niet nog meer schulden kunnen maken door geld in Crypto te gooien?
De reden is veel voor de hand liggender. Banken zien een bedreiging. Die willen ze de kop in drukken. Zij delen hun klappen uit en dat merk je goed aan de koersen van btc en altcoins.

Ik geloof echter niet dat ze de toekomst tegen kunnen houden. Vroeg of laat zullen ze een deel van hun business kwijtraken aan cryptocurrencies. En dan zul je ook at weer terug gaan zien in de koersen.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ButsMG schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:32:
[...]

De reden is veel voor de hand liggender. Banken zien een bedreiging. Die willen ze de kop in drukken. Zij delen hun klappen uit en dat merk je goed aan de koersen van btc en altcoins.

Ik geloof echter niet dat ze de toekomst tegen kunnen houden. Vroeg of laat zullen ze een deel van hun business kwijtraken aan cryptocurrencies. En dan zul je ook at weer terug gaan zien in de koersen.
Niet mee eens, mensen moeten hun creditcard gewoon terug betalen, op het moment dat een koers dus hard daalt, kunnen ze niet aan hun verplichting voldoen, dat is de reden. Wel met je eens dat crypto bedreiging is voor banken in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zolang banken nog gebruikt worden om in crypto te stappen zijn ze hun business nog niet kwijt. Laat ze dr maar blij mee zijn. Er zijn ook zat mensen die uit stappen en winst pakken en hun geld juist bij de banken parkeren.

[ Voor 41% gewijzigd door DAMAGE op 04-02-2018 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:35:
[...]

Niet mee eens, mensen moeten hun creditcard gewoon terug betalen, op het moment dat een koers dus hard daalt, kunnen ze niet aan hun verplichting voldoen, dat is de reden.
Tsja. Koop een dikke auto zonder all-risk verzekering en rij die na 1 week total-loss. Ook dan kan je de creditcard niet terug betalen. Het is gewoon raar dat een bank voor jou gaat beslissen wat je wel en niet mag kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:35:
[...]

Niet mee eens, mensen moeten hun creditcard gewoon terug betalen, op het moment dat een koers dus hard daalt, kunnen ze niet aan hun verplichting voldoen, dat is de reden. Wel met je eens dat crypto bedreiging is voor banken in het algemeen.
Zeggen de banken dat zelf? Dat het om die reden is? Lijkt me vanuit hun oogpunt natuurlijk de slimste marketing. Ze doen het om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Oh wat zijn ze nobel.

Maar ze zullen het niet zo doen met betalingen aan goksites. Ze gaan niet zomaar hun inkomsten beperken.

Ik ben er (mening) van overtuigd dat de banken andere intenties hebben.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

PilatuS schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:38:
[...]

Tsja. Koop een dikke auto zonder all-risk verzekering en rij die na 1 week total-loss. Ook dan kan je de creditcard niet terug betalen. Het is gewoon raar dat een bank voor jou gaat beslissen wat je wel en niet mag kopen.
Absoluut ik denk dat je hier weinig mensen zult vinden die het niet met je eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:38:
[...]

Wat is dit dan voor een reactie? totaal niet relevant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Nou ja in die zin is het wel relevant dat een bank dus gaat bepalen wat wel of niet kan. Dat is natuurlijk wel een gekke situatie. Dat is nu juist de situatie waar veel mensen in crypto uit willen. Dat bemoeiende vingertje van de mensen met macht. Ok, zijn voorbeeld is misschien een beetje ver gezocht, maar in zekere zin is het wel het probleem natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
DAMAGE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:29:
[...]

Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Dit is toch een logische beslissing? Het is toch van de zotte dat mensen die geen budget hebben met creditcards crypto's gaan aanschaffen?
jullie denken te Nederlands. Buiten ons land is een creditcard heel normaal. Dat heeft niets te maken met op de pof leven of zo, in Amerika werken mensen ook en verdienen ze ook gewoin een salaris. Enige wat is is dat ze achteraf afrekenen ipv vooraf :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Tuurlijk is het relevant. Speciaal voor jou een beter voorbeeld: Je kan in Las Vegas met de creditcard fiches kopen om vervolgens alles te verliezen aan de tafels. Dat vinden de banken dus blijkbaar wel goed. Maar nee, crypto kopen dat kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:40:
[...]

Nou ja in die zin is het wel relevant dat een bank dus gaat bepalen wat wel of niet kan. Dat is natuurlijk wel een gekke situatie. Dat is nu juist de situatie waar veel mensen in crypto uit willen. Dat bemoeiende vingertje van de mensen met macht. Ok, zijn voorbeeld is misschien een beetje ver gezocht, maar in zekere zin is het wel het probleem natuurlijk.
Dus met andere woorden, jij bent iemand die met een creditcard een dikke auto koopt, en hem dan niet all risk verzekerd, want als jij denkt dat dat een juiste manier van leven is, dan word het moeilijk communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Bockelaar schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:40:
[...]

[...]

jullie denken te Nederlands. Buiten ons land is een creditcard heel normaal. Dat heeft niets te maken met op de pof leven of zo, in Amerika werken mensen ook en verdienen ze ook gewoin een salaris. Enige wat is is dat ze achteraf afrekenen ipv vooraf :)
Ik weet het. Klopt wat je zegt. Maar juist daarom zijn er dus zo veel problemen met creditcards daar. Want men heeft niet 1 creditcard, nee ze hebben er 30. En allemaal staan ze in de min. Eventueel betalen ze met de ene creditcard de andere af. Dat is wel degelijk een probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:41:
[...]

Dus met andere woorden, jij bent iemand die met een creditcard een dikke auto koopt, en hem dan niet all risk verzekerd, want als jij denkt dat dat een juiste manier van leven is, dan word het moeilijk communiceren.
Niemand zegt dat jij of ik zo handelt. Er zijn helaas wel mensen die soort gelijke situaties aan gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
welnee. dat is het hele probleem niet. Je denk nog steeds te nederlands en in uitzonderingen. Er zijn 500 miljoen Amerikanen en 1000.000 hebben dat probleem. er is dus geen probleem :)

Het probleem ligt in de fraudegevoeligheid onder meer.
https://www.bloomberg.com...nsactions-on-credit-cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Bockelaar schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:43:
welnee. dat is het hele probleem niet. Je denk nog steeds te nederlands en in uitzonderingen. Er zijn 500 miljoen Amerikanen en 1000.000 hebben dat probleem. er is dus geen probleem :)

Er zijn 500 miljoen Amerikanen en slechts 100.000 van die mensen hebben dat probleem? Waar haal je die cijfers vandaan? Er vanuit gaande dat je cijfers kloppen dan valt dat nog wel mee ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
DAMAGE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:45:
[...]

Er zijn 500 miljoen Amerikanen en slechts 100.000 van die mensen hebben dat probleem? Waar haal je die cijfers vandaan? Er vanuit gaande dat je cijfers kloppen dan valt dat nog wel mee ja.
ik zei niet dat dat exact het geval was, je moet alleen niet denken dat alle amerikanen 30 creditcards hebben en betalingsproblemen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Bockelaar schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:48:
[...]

ik zei niet dat dat exact het geval was, je moet alleen niet denken dat alle amerikanen 30 creditcards hebben en betalingsproblemen enzo.
Nee dat zegt ook niemand hier dat alle Amerikanen dat hebben. Maar wel belangrijk dat we bij de feiten en cijfertjes blijven natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Bockelaar schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:43:

er zijn 327 miljoen US citizens, dus geen idee waar opeens die andere 173 miljoen vandaan komen.

edit: verkeerde gequote.

[ Voor 43% gewijzigd door mark-k op 04-02-2018 21:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
Dag allen,

Bijzondere ontwikkelingen de laatste tijd. Natuurlijk kon de mania fase van begin januari niet anders dan eindigen. Geen enkele asset kan continue blijven stijgen, mijn insziens is dit een prima correctie die ook nodig is. Prijs volgt volume of andersom en je ziet het volume continue dalen, ik blijf nog even weg van bijkopen dus. Dat maakt ook mijn Binance coin waardering anders van een tijdje terug:
Timberly2 in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5"

Echter blijf ik bij de waardering van 50$~. Er zijn namelijk een aantal punten veranderd / gaan veranderen qua omzet:
- Referral bonus van 50% gezakt naar 20%. Dit was een grote kostenpost voor Binance.
- Na jaar 1, effectief Q3 2018 verwacht ik, zakt de discount op transactiekosten van 50% naar 25%. Zie whitepaper, dit is sws een interessant whitepaper om te lezen. Binance zal nooit een fiat gateway openen, puur vanwege snelheidsredenen. Compliance wise lijkt me het ook verstandig. https://www.binance.com/r...Binance_WhitePaper_en.pdf
- Bij een BNB koers van ~20$ heeft Binance over Q4'2017 met gemaakte winst zo'n 1,7mln conis geburned. Wanneer de koers van BNB 10$ is zullen ze dus het dubbele burnen.

Echter zal de burn hoger zijn vanwege genoemde redenen, referral kosten flink omlaag en de gemiddelde 24hour volume zal in Q1 2018 flink hoger komen te liggen dan in Q4 2017.

Dus als aandeel gewaardeerd is dit zeker nog een v/d meest interessante coins. Echter de grootste driver, en dat is voor alle coins wel, het volume. De kopers lijken even weg. Maargoed, koop een asset wanneer het niet populair is of als het bloed door de straten loopt. Op dit moment nu zeker niet populair maar bij koersen <5-6$ ga ik zeker BNB bijkopen. Risk/reward is immens en de CEO heeft al bewezen goed werk te kunnen leveren, die exchange werkt als een zonnetje.

Het team heeft ook nog geen enkele coin verkocht, terwijl ze de eerste 16mln al zouden kunnen verkopen. Dit is ook het mooie aan de etherscan, je kan zelf je audit hierop doen ;)

https://etherscan.io/addr...86fcce0e68c683ca0bfec8454

Daarbij heeft het team dus een gigantische incentive om BNB coins in waarde te laten stijgen, in deze markt en bij deze dunne orderboeken is het voor hun onmogelijk om 80mln coins te cashen tegen 8$. Ik verwacht dan ook in de toekomst meerdere use cases voor de BNB coin. Voorbeelden zijn margin trading waarbij de BNB coin een rol speelt in betaling of als collateral.

[ Voor 14% gewijzigd door Timberly2 op 04-02-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Zolang de koers niet onder die van 2012/2013 zakt is er hier geen paniek.

Het moeilijker uitwisselbaar maken van geld bij banken of creditcard bedrijven naar Crypto gaat wel een probleem worden op de lange termijn voor de waarde.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Zo jammer dat APPC zulke goede ideeën heeft, maar alleen maar daalt... Kan ook nergens iets vinden over evt aankomende aankondigingen. Dit is een van de weinige coins waarbij je een negatieve voorspelling krijgt voor over een jaar. Een flinke negatieve voorspelling. Waarop die gebaseerd is weet ik niet, want zogenaamd zouden andere ecoins 20 keer over de kop gaan. Maar toch baart het me zorgen. Wellicht voor de lange termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

3x3 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:19:
Zolang de koers niet onder die van 2012/2013 zakt is er hier geen paniek.

Het moeilijker uitwisselbaar maken van geld bij banken of creditcard bedrijven naar Crypto gaat wel een probleem worden op de lange termijn voor de waarde.
Dat zeg je nu en dacht ik ook. Maar als je immense bedragen ziet halveren en weer ziet halveren en weer dan ga je em gewoon voelen in je hoofd. Ook al heb je je inleg er nog gewoon uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Specy
Het valt wel heel erg op hoe stil het hier geworden is de laatste week of zo. Een tijdje terug waren er honderden posts per dag... Als dat een indicatie is kan de koers nog wel veel verder gaan dalen - aan de andere kant, het kan ook zijn dat de meeste noobs nu weer wegzijn en het redelijk stabiel blijft. Ik hoop nog altijd dat het weer eens flink gaat stijgen... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:47
Statistische analyse van de prijsontwikkeling van Bitcoin en de uitgifte / creatie van nieuwe USDT tokens door Tether.

Een bekende theorie is dat de creatie van USDT is gedaan om de Bitcoin-prijs te stuwen. Tether-critici beweren dat de USDT uit het niets zijn uitgegeven (zonder dat daar een fiat-storting tegenover stond), zodat partijen als Bitfinex deze USDT konden gebruiken om Bitcoin (en eventueel andere cryptocurrencies) te kopen en daarmee de Bitcoin-prijs te doen stijgen.

De conclusie van bovenstaand artikel is dat er geen verband is tussen de uitgifte van USDT en een stijging van de Bitcoin-koers. Dat betekent niet dat Tether zuiver is - een goede audit zou hier licht op kunnen schijnen, maar er is geen indicatie dat USDT uitgifte is gebruikt om de Bitcoin-prijs te stuwen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
drusloos schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:52:
Zo jammer dat APPC zulke goede ideeën heeft, maar alleen maar daalt... Kan ook nergens iets vinden over evt aankomende aankondigingen. Dit is een van de weinige coins waarbij je een negatieve voorspelling krijgt voor over een jaar. Een flinke negatieve voorspelling. Waarop die gebaseerd is weet ik niet, want zogenaamd zouden andere ecoins 20 keer over de kop gaan. Maar toch baart het me zorgen. Wellicht voor de lange termijn
Ja helaas blijft hij inderdaad maar dalen. Maar ik hodl deze, want ze hebben een goede usecase, met een product wat nu al veel gebruikt wordt. Zie het wel goedkomen :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
Specy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:59:
Het valt wel heel erg op hoe stil het hier geworden is de laatste week of zo. Een tijdje terug waren er honderden posts per dag... Als dat een indicatie is kan de koers nog wel veel verder gaan dalen - aan de andere kant, het kan ook zijn dat de meeste noobs nu weer wegzijn en het redelijk stabiel blijft. Ik hoop nog altijd dat het weer eens flink gaat stijgen... :)
Maak je niet druk, wij n00bs lezen rustig mee maar reageren doen we in het grote slowchat topic. Daar zijn wel degelijk honderden tegels per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 20:34
Ondertussen ben ik aan het twijfelen of ik flink moet in slaan nu, of moet wachten, heb niet het idee dat de altcoins naar de knoppen gaan, maar toch speelt het rond in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
Taine0 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:46:
[...]

Ondertussen ben ik aan het twijfelen of ik flink moet in slaan nu, of moet wachten, heb niet het idee dat de altcoins naar de knoppen gaan, maar toch speelt het rond in mijn hoofd.
Inderdaad, het is niet zo dat het bedrijf achter de coins niets meer doet nu, die gaan gewoon door. Alleen zijn er zoveel alts die gewoonweg bijna 70-80% ‘goedkoper’ zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-06-2023
Taine0 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:46:
[...]

De natuurlijke cycle, op en neer. geld voor alles dus ook voor crypto markt.
Dit en kijkend naar de charts van de jaren is het voor mij duidelijk genoeg om de kans te nemen.
Enige belangrijke is om de flutcoins te skippen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Lief dagboek,

Vandaag is het 3 weken geleden dat ik in de cryptohandel instapte. Het is een spannende ervaring geweest. De liefde komt vooralsnog vooral van één kant maar mijn passie is nog niet bekoeld.

Het zijn momenteel moeilijke en emotionele tijden voor iemand die groen/rood-kleurenblind is. Nog maar een week geleden pakte ik zomaar ineens 25% winst op 1 dag, om dat alles vervolgens langzaamaan weg te zien sterven aangezien mijn portfolio voor 1/4 uit ICX en 1/4 VEN bestaat. Projecten waarvan ik overigens wel redelijk zeker ben dat ze uiteindelijk rendement op zullen leveren.

Tijdens de crash van 1-2 februari besloot ik daarom maar wat pennyshares mee te pakken, waaronder FUN. Dat steeg gestaag, ik ging met een goed gevoel en een thee-cognac naar bed, om dan te zien dat FUN ge-delist werd op Bittrex. Dus dat heb ik maar direct weggepleurd. Langetermijn-gezien heb ik denk een goede deal gedaan door 583 miljard aandelen POE te kopen, daar voel ik me wel redelijk goed bij.

Met een Bitcoin die een soort van dronken wals aan het uitvoeren is (één stap vooruit, één opzij en dan zonder omkijken achterwaarts terugvallen in de hoop dat er ergens een muur staat) en Ethereum dat als een puberkind onwelwillend maar trouw op 10 meter van zijn beschonken papa-lief volgt, lijkt het wat te onveilig om nu nog 'echt' geld in de markt te gaan pompen. Ik heb vorig jaar al afscheid moeten nemen van mijn 25 jaar oude Tipo 1.4 S.E. en heb aldus geen zin om nu nog eens 600 euro aan Fiat te dumpen in iets dat eigenlijk maar 300 euro waard was.

Dus, lief dagboek, er zit voorlopig niets anders op dan te blijven geloven in een uiteindelijke langzame opwaartse lijn en de humor van de huidige situatie in te zien, er lering uit te trekken met het oog op volgende dips en crashes en dodendansjes, te genieten van half-relevante slowchat en het enkele groene (rode?) lichtpuntje aan te grijpen als bewijs dat HODL z'n vruchten heus nog weleens af zal gaan werpen.

Groetjes,
een hoopvolle PO.ET-magnaat.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
DAMAGE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:43:
[...]

Niemand zegt dat jij of ik zo handelt. Er zijn helaas wel mensen die soort gelijke situaties aan gaan ja.
Het is zo meten met twee maten... cryptocurrency bannen zoals china nu doet om de consument te beschermen. Hier in nederland zie ik ze ook nog wel met die bullshit komen.

Als je investeerd in cryptocurrency kun je gewoon je posities houden tot het weer omhoog klimt. Volgens mij is dat beleggen zoals het hoort.

Dan is de andere kant van het verhaal het klassieke beleggen. Overal mag daar reclame voor gemaakt worden, mensen mogen turbo’s aanschaffen, gebruik maken van hefbomen etc. Veel gevaarlijker als je het mij vraagt want een verkeerde keuze in long of short gaan kan je bakken met geld kosten.

Maar goed, geld.... uiteindelijk gaat alles via de banken die onder toezicht staan van de nederlandse bank die weer onder toezicht staat van de staat. Met andere woorden, zolang er belastinggeld verdient kan worden met gokken (wat plus500, iqoption etc gewoon is) is er natuurlijk niets aan de hand en kan de burger wat de overheid betreft gewoon naar de klote gaan.

Scheinheilig gelul in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Kun je op Bitstamp vielig je Euro's laten staan? Ze hebben toch een bank licentie en je euro's staan dan toch netjes op een bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen met hun 2fa code op Binance ?
Kan niet meer inloggen .... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertwa
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-07-2022
H6nsvV379 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:39:
Ik had ook wat problemen net, pagina opnieuw laden werkte uiteindelijk bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
Ga naar Exchange > Advanced > en daar kun je dan weer inloggen. Je moet niet op ENTER drukken wanneer je de 2fa code hebt ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Geertwa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:41:
[...]

Ik had ook wat problemen net, pagina opnieuw laden werkte uiteindelijk bij mij.
Heb ik ook al gedaan...maar nog steeds niet, misschien nog ff wachten...He enne bedankt voor je reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
Geen probleem hier, 11.44 uur ingelogd.
refresh browser proberen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
ikbenrichard197 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:45:
[...]

Geen probleem hier, 11.44 uur ingelogd.
refresh browser proberen zou ik zeggen.
Lukt nog steeds niet...met verschillende browsers geprobeerd...dus nog maar ff afwachten.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
dhhdante schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:42:
[...]

Ga naar Exchange > Advanced > en daar kun je dan weer inloggen. Je moet niet op ENTER drukken wanneer je de 2fa code hebt ingevoerd.
Dank voor je tip maar helaas.....lukt ook niet... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Daar is op zich niets raars aan toch? CC maatschappijen beschermen zichzelf op die manier ook, en hun klanten.
Iedereen op tweakers roept altijd: stop niet meer in crypto dan je kwijt wil, ga er vanuit dat het weg is.
Als iedereen zich daar braaf aan zou houden....

Kun je eigenlijk bv CFD's wel met een CC aanschaffen

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgertje
Oogje schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:19:
[...]

Daar is op zich niets raars aan toch? CC maatschappijen beschermen zichzelf op die manier ook, en hun klanten.
Iedereen op tweakers roept altijd: stop niet meer in crypto dan je kwijt wil, ga er vanuit dat het weg is.
Als iedereen zich daar braaf aan zou houden....

Kun je eigenlijk bv CFD's wel met een CC aanschaffen
Waarom kan er dan nog altijd op goksites en casino's met creditcards betaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tijgertje schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:23:
[...]

Waarom kan er dan nog altijd op goksites en casino's met creditcards betaald worden?
Goed punt :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
Zo zijn er natuurlijk nog wel meerdere voorbeelden te verzamelen. Kbloem haalt naar mijn mening de echte onderliggende reden naar boven.
kbloem schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:51:
[...]

Het is zo meten met twee maten... cryptocurrency bannen zoals china nu doet om de consument te beschermen. Hier in nederland zie ik ze ook nog wel met die bullshit komen.

Als je investeerd in cryptocurrency kun je gewoon je posities houden tot het weer omhoog klimt. Volgens mij is dat beleggen zoals het hoort.

Dan is de andere kant van het verhaal het klassieke beleggen. Overal mag daar reclame voor gemaakt worden, mensen mogen turbo’s aanschaffen, gebruik maken van hefbomen etc. Veel gevaarlijker als je het mij vraagt want een verkeerde keuze in long of short gaan kan je bakken met geld kosten.

Maar goed, geld.... uiteindelijk gaat alles via de banken die onder toezicht staan van de nederlandse bank die weer onder toezicht staat van de staat. Met andere woorden, zolang er belastinggeld verdient kan worden met gokken (wat plus500, iqoption etc gewoon is) is er natuurlijk niets aan de hand en kan de burger wat de overheid betreft gewoon naar de klote gaan.

Scheinheilig gelul in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik vind het niet gek hoor dat je niet kan aanschaffen met een CC. Goudzoekers die CC aanschaffen en lekker schulden in crypto drukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

HOLDEN heet dat, ik was er wel erg veel mee bezig, een kleine pauze voelt best wel lekker..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
paradoXical schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:46:
[...]

HOLDEN heet dat, ik was er wel erg veel mee bezig, een kleine pauze voelt best wel lekker..
Hm, een pauze zie ik als de koers die stilstaat, niet dat je in 2 weken 70.000 euro zakt :(

Maar goed, ik hoop maar lekker mee dat het weer omhoog gaat. Ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenrichard197
Specy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Hm, een pauze zie ik als de koers die stilstaat, niet dat je in 2 weken 70.000 euro zakt :(

wees blij dat je zoveel geld heb...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:50
ikbenrichard197 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:53:
[...]

wees blij dat je zoveel geld heb...
had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Probleem met inloggen in Binance is opgelost....Alles geprobeerd maar niks lukte .
Heb ik in de Google aut. maar eens " Nu syncroniseren " geprobeerd en ja hoor nu pakt ie hem wel ....Geen idee wat het was heb er nog nooit problemen mee gehad.
Volgende probleem ... 8)7 Probeer een BCC/BCH bedrag van Binance naar Gdax over te maken , maar bij het invullen van de FA2 code geeft ie aan : " Withdraw address error "ook nog niet gezien...
Wie herkent dit ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:31
[...]

Je speelt met 70.000 euro? :9 :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 12:20
H6nsvV379 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:53:
Probleem met inloggen in Binance is opgelost....Alles geprobeerd maar niks lukte .
Heb ik in de Google aut. maar eens " Nu syncroniseren " geprobeerd en ja hoor nu pakt ie hem wel ....Geen idee wat het was heb er nog nooit problemen mee gehad.
Volgende probleem ... 8)7 Probeer een BCC/BCH bedrag van Binance naar Gdax over te maken , maar bij het invullen van de FA2 code geeft ie aan : " Withdraw address error "ook nog niet gezien...
Wie herkent dit ? :X
Lijkt me triviaal, je withdraw adres klopt niet. Heb je wel een juist BCC adres en geen btc adres oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 21:47
the_Omniscient schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:47:
Lief dagboek,

Vandaag is het 3 weken geleden dat ik in de cryptohandel instapte. Het is een spannende ervaring geweest. De liefde komt vooralsnog vooral van één kant maar mijn passie is nog niet bekoeld.

Het zijn momenteel moeilijke en emotionele tijden voor iemand die groen/rood-kleurenblind is. Nog maar een week geleden pakte ik zomaar ineens 25% winst op 1 dag, om dat alles vervolgens langzaamaan weg te zien sterven aangezien mijn portfolio voor 1/4 uit ICX en 1/4 VEN bestaat. Projecten waarvan ik overigens wel redelijk zeker ben dat ze uiteindelijk rendement op zullen leveren.

Tijdens de crash van 1-2 februari besloot ik daarom maar wat pennyshares mee te pakken, waaronder FUN. Dat steeg gestaag, ik ging met een goed gevoel en een thee-cognac naar bed, om dan te zien dat FUN ge-delist werd op Bittrex. Dus dat heb ik maar direct weggepleurd. Langetermijn-gezien heb ik denk een goede deal gedaan door 583 miljard aandelen POE te kopen, daar voel ik me wel redelijk goed bij.

Met een Bitcoin die een soort van dronken wals aan het uitvoeren is (één stap vooruit, één opzij en dan zonder omkijken achterwaarts terugvallen in de hoop dat er ergens een muur staat) en Ethereum dat als een puberkind onwelwillend maar trouw op 10 meter van zijn beschonken papa-lief volgt, lijkt het wat te onveilig om nu nog 'echt' geld in de markt te gaan pompen. Ik heb vorig jaar al afscheid moeten nemen van mijn 25 jaar oude Tipo 1.4 S.E. en heb aldus geen zin om nu nog eens 600 euro aan Fiat te dumpen in iets dat eigenlijk maar 300 euro waard was.

Dus, lief dagboek, er zit voorlopig niets anders op dan te blijven geloven in een uiteindelijke langzame opwaartse lijn en de humor van de huidige situatie in te zien, er lering uit te trekken met het oog op volgende dips en crashes en dodendansjes, te genieten van half-relevante slowchat en het enkele groene (rode?) lichtpuntje aan te grijpen als bewijs dat HODL z'n vruchten heus nog weleens af zal gaan werpen.

Groetjes,
een hoopvolle PO.ET-magnaat.
Dank je, ik heb even flink lopen genieten ervan :+

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga gelijk krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
deamz0r schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Lijkt me triviaal, je withdraw adres klopt niet. Heb je wel een juist BCC adres en geen btc adres oid?
Zeker weten....
Het enige wat ik nu bedenk is dat Ie misschien BCC niet kan versturen naar BCH ( nog niet eerder gedaan ) ik verzin ook maar wat.
Heb wel BTC verstuurd naar BTC .... zou het anders eerst maar omwisselen naar BTC en dat versturen daar nog geen problemen gezien...

[ Voor 34% gewijzigd door H6nsvV379 op 05-02-2018 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb je nou serieus een account aangemaakt alleen om dit te zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
GrazendeKoe schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:13:
[...]

Ik vind het niet gek hoor dat je niet kan aanschaffen met een CC. Goudzoekers die CC aanschaffen en lekker schulden in crypto drukken..
Dat is het wel zolang je wel met een CC bij een casino 15000€ kunt afrekenen en alles op rood kunt zetten.

Banken lopen rente en transactiekosten mis en de overheid belastinggeld. Dat is alles...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Ik vraag me af wat de invloed van een langdurige correctie is op de bedrijfsvoering van al die start-ups.

Die projecten moeten loon betalen, huren waarschijnlijk een pand, marketing, etc... De budgettering van die kosten hangt waarschijnlijk nauw samen met de waardering van hun munt (en hoeveel ze er in bezit hebben).

Als een bedrijf ineens -60% op de balans heeft staan, kunnen ze dan nog wel hun medewerkers betalen of het kantoortje een maand langer openhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
kbloem schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:36:
[...]

Dat is het wel zolang je wel met een CC bij een casino 15000€ kunt afrekenen en alles op rood kunt zetten.

Banken lopen rente en transactiekosten mis en de overheid belastinggeld. Dat is alles...
Ik denk dat de banken eerder bezorgd zijn over klanten die straks hun CC schulden niet meer terug kunnen betalen. Een CC is geleend geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
TLLRS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:06:
[...]

Ik denk dat de banken eerder bezorgd zijn over klanten die straks hun CC schulden niet meer terug kunnen betalen. Een CC is geleend geld.
Dat is de core business van credit card maatschappijen. Als je echt zo nobel bent als bank zijnde moet je alleen nog maar debit kaarten verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:47
Theniers schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:04:
Ik vraag me af wat de invloed van een langdurige correctie is op de bedrijfsvoering van al die start-ups.

Die projecten moeten loon betalen, huren waarschijnlijk een pand, marketing, etc... De budgettering van die kosten hangt waarschijnlijk nauw samen met de waardering van hun munt (en hoeveel ze er in bezit hebben).

Als een bedrijf ineens -60% op de balans heeft staan, kunnen ze dan nog wel hun medewerkers betalen of het kantoortje een maand langer openhouden?
Veel van de startups die geld hebben opgehaald met een ICO hebben veel meer binnengehaald dan ze in een paar jaar opmaken. Zelfs een forse daling hoort geen grote problemen op te leveren.

Daarnaast neem ik aan dat ieder rationeel financieel persoon bij zulke startups een significant deel van de cryptocurrencies heeft omgezet naar de lokale fiat-currency. Als bedrijf zou je je liquide middelen moeten houden in de valuta die je gebruikt voor je kosten om koers-risico's te voorkomen (of hetzelfde netto-effect bereiken met derivaten als hedge-oplossing). Zo'n bedrijf zit immers niet de valuta-speculatie-business.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Rannasha schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:12:
[...]

Veel van de startups die geld hebben opgehaald met een ICO hebben veel meer binnengehaald dan ze in een paar jaar opmaken. Zelfs een forse daling hoort geen grote problemen op te leveren.

Daarnaast neem ik aan dat ieder rationeel financieel persoon bij zulke startups een significant deel van de cryptocurrencies heeft omgezet naar de lokale fiat-currency. Als bedrijf zou je je liquide middelen moeten houden in de valuta die je gebruikt voor je kosten om koers-risico's te voorkomen (of hetzelfde netto-effect bereiken met derivaten als hedge-oplossing). Zo'n bedrijf zit immers niet de valuta-speculatie-business.
Ja dat is de organisatorische kant van het verhaal. Maar Bitcoin, Ethereum, Tron, Verge, IOTA, Cardano om er maar een paar te noemen hebben zo geen currency waarmee ze toegevoegde waarde voor hun klanten willen scheppen.

Kunnen we dus net zo goed Tikkie blijven gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

[...]

Hier - 50.000 sinds 5 januari, maak me tot dusver weinig zorgen. Overigens ook wat uitbetaald begin januari, dus kan ik mooi wat VeChain sprokkelen straks 8)

Maar serieus, heb je geloof of niet? Ik wel. Nu alle FUD van de bankenwereld komt er vanzelf weer het befaamde FOMO moment.

[ Voor 12% gewijzigd door paradoXical op 05-02-2018 16:41 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 16:52
paradoXical schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:40:
[...]

Hier - 50.000 sinds 5 januari, maak me tot dusver weinig zorgen. Overigens ook wat uitbetaald begin januari, dus kan ik mooi wat VeChain sprokkelen straks 8)

Maar serieus, heb je geloof of niet? Ik wel. Nu alle FUD van de bankenwereld komt er vanzelf weer het befaamde FOMO moment.
Ben inderdaad een koopmoment aan het afwachten voor VEN en mogelijk wat NEO.

Dat er lucht uit de markt moet staat vast, dat menig geen hier direct compleet z'n vertrouwen verliest valt me tegen. Wie dacht er dat de banken zich zonder slag of stoot zouden overgeven? Dat ze gewoon op hun rug gingen liggen en het zouden laten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Weet iemand hoe laat Cardano zijn roadmap update bekend gaat maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Sunri5e schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:16:
Weet iemand hoe laat Cardano zijn roadmap update bekend gaat maken?
Een uurtje of 6 geleden....

https://cardanoroadmap.com

[ Voor 6% gewijzigd door Kenny_026 op 05-02-2018 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al eens van https://coinmarketcap.com/currencies/matrix-ai-network/ gehoord? Zojuist gevonden, ziet er op eerste blik goed uit imho. Vanavond thuis eens goed doornemen ipv naar het rood gaan staren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Joostw24 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:05:
[...]
Dat er lucht uit de markt moet staat vast, dat menig geen hier direct compleet z'n vertrouwen verliest valt me tegen. Wie dacht er dat de banken zich zonder slag of stoot zouden overgeven? Dat ze gewoon op hun rug gingen liggen en het zouden laten gebeuren.
Ik denk serieus dat de invloed van banken, overheden en monetaire unies hier compleet afwezig is en als scapegoat wordt gebruikt.

Persoonlijk denk ik dat de stijging puur op FOMO dreef en de crash puur op uitstappers die eindelijk cashen. Dat we nu doorkwakkelen komt weer doordat iedereen een beetje aan het wachten is totdat duidelijk wordt welke richting we voorlopig heengaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Gefeliciteerd, je bent waarschijnlijk de 99,999e die gelijk krijgt, elke keer als de crypto markt in elkaar klapt... Deze grafiek wordt al jááááááren gebruikt met precies dezelfde voorspellingen. Kom eens met iets nieuws :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Voor de enorme klim in oktober was er ook een geknapte bubbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kbloem schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:27:
Voor de enorme klim in oktober was er ook een geknapte bubbel.
Precies. Dat is het grappige aan de zogenaamde bubbel. Iedere keer dat ie barst is komt ie nog groter terug. Dat is met de tulpen waar iedereen het zo leuk vind om mee te vergelijken niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:21
PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:33:
[...]
Dat is met de tulpen waar iedereen het zo leuk vind om mee te vergelijken niet gebeurt.
Die tulpen "bubble" liep ook niet geleidelijk leeg als ik het goed begrijp. Dat was zo ongeveer van de ene op de andere dag over. Mensen realiseerden zich dat alles boven 'n paar cent per bol teveel was en het was over. Bij crypto blijft er gewoon nog steeds heel veel geld in rondgaan. (aan de andere kant, tijdens de tulpenmanie was er ook nog geen internet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Nee, daar kreeg je nog een week na de crash een brief in de bus, gij zult verkeupen. :+

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Tricky is dit keer alleen dat de cc maatschappijen, china en de us de grootste oorzaak zijn. Maar toch, als je nu niet reageert op het nieuws en tegen de stroming in durft te zwemmen zal het best goedkomen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Iedereen heeft het wel over eerdere bubbels die knapten en dat het daarna weer steeg, maar toen bemoeiden overheden zich er niet mee. Als er structureel verboden komen zal de terugweg omhoog ver weg zijn. Iedere keer denk ik zal ik er ook uit stappen, immers eruit en lager instappen is ook winst. Eerst toen ik nog 30% winst had, toen op 20% winst, toen op 10% toen op quite, toen op -10% enz., ondertussen op -52,6%.. Ik stond op +108%. Helaas zit ik er niet jaren in waardoor ik eerdere klappen niet heb gehad, maar als ik over 4 weken nog maar 5% van mijn inleg heb kijk ik niet verbaasd op. Bovendien moet alles nu een lange tijd flink stijgen tot ik op het niveau zit van het hoogte punt, dus al die tijd pak ik geen winst mee. Ik had 2 keer zoveel munten kunnen hebben van alles als ik was uitgestapt, maarja glazen bolwerk doe ik niet aan. Op naar de toekomst, die hopelijk rooskleurig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

drusloos schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:54:
Iedereen heeft het wel over eerdere bubbels die knapten en dat het daarna weer steeg, maar toen bemoeiden overheden zich er niet mee. Als er structureel verboden komen zal de terugweg omhoog ver weg zijn. Iedere keer denk ik zal ik er ook uit stappen, immers eruit en lager instappen is ook winst. Eerst toen ik nog 30% winst had, toen op 20% winst, toen op 10% toen op quite, toen op -10% enz., ondertussen op -52,6%.. Ik stond op +108%. Helaas zit ik er niet jaren in waardoor ik eerdere klappen niet heb gehad, maar als ik over 4 weken nog maar 5% van mijn inleg heb kijk ik niet verbaasd op. Bovendien moet alles nu een lange tijd flink stijgen tot ik op het niveau zit van het hoogte punt, dus al die tijd pak ik geen winst mee. Ik had 2 keer zoveel munten kunnen hebben van alles als ik was uitgestapt, maarja glazen bolwerk doe ik niet aan. Op naar de toekomst, die hopelijk rooskleurig is
Ben je de laatste keer dat China crypto verbood alweer vergeten? ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:16
Voor iedereen die in paniek is, begin eens met het teruglezen van de berichten in [url="https://https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1611330/79"]het grote handelstopic deel 2[/url]
vanaf begin januari 2017. Leuk om te zien dat we het met zijn allen keispannend vonden dat ETH van 10 naar 15 euro ging, of BTC door de 1000 dollar grens heen ging, om er vervolgens week keihard onder te duiken.

Hopelijk plaatst dit de huidige situatie in een ander perspectief, en kijken we in 2019 net zo terug op 2018 als we dat nu op 2017 doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
paul-s83 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:24:
Voor iedereen die in paniek is, begin eens met het teruglezen van de berichten in [url="https://https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1611330/79"]het grote handelstopic deel 2[/url]
vanaf begin januari 2017. Leuk om te zien dat we het met zijn allen keispannend vonden dat ETH van 10 naar 15 euro ging, of BTC door de 1000 dollar grens heen ging, om er vervolgens week keihard onder te duiken.

Hopelijk plaatst dit de huidige situatie in een ander perspectief, en kijken we in 2019 net zo terug op 2018 als we dat nu op 2017 doen :)
Achteraf is dat leuk ja, maar op het moment zelf, doet het allemaal best pijn om te zien al die rooie cijfertjes :X
Want het kan net zo goed helemaal niet goed komen, niemand die het kan zeggen...

Ik HODL zelf (heb ook geen andere keuze met -50% van mijn inleg) en heb ook wel vertrouwen dat het OOIT weer aantrekt, maar het is een zeer spannende tijd nu en nerveus ben ik zeer zeker wel moet ik toegeven :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:17
paul-s83 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:24:

Dat is ook wel zo , maar van winstnemen is nog nooit iemand armer geworden toch ? ik zie percentages voorbij komen waarop geen winst is genomen die ik echt niet kan begrijpen. In iedere andere markt kom je zoiets zelden tot nooit tegen. Dus waarom niet dat soort mega winsten in ieder geval deels verzilveren ?

Juist omdat de koersen al tijden zo los van de techniek zijn komen te staan is het mijns inziens goed mogelijk dat alles wat meer een normale vorm gaat aannemen , dus nog een tijdje omlaag om dan op een meer normaal niveau landen.

Maar goed ik ben geen actief deelnemer en meer benieuwd naar de technologie en de ontwikkeling ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Mn Verge, Cardano en Iota hebben wel de grootste sprong in dagen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
C6DL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:56:
[...]

Je speelt met 70.000 euro? :9 :9 _/-\o_
Nee, dat was alleen mijn verlies :) . Ik ben overigens in november/december pas ingestapt met in totaal 21.000 euro (in december nog een halve Bitcoin gekocht toen 'ie boven de 16.000 stond), dus op zich al niet slecht dat ik zoveel verlies kon maken. Tot half januari ging het prima, met name sinds afgelopen donderdag gaat het echt fout.

Dus ja, voor mij zijn dit nog de eerste paar harde klappen. Ik geloof dat ik nog even aan dit soort verliezen moet wennen voordat ik vrolijk mee FOMO ga roepen.

In goed nieuws: Ik zat deze keer met mijn voorspelling wanneer het weer flink omhoog zou schieten er maar zo'n 100 euro naast. Dus volgende keer kan ik met een beetje geluk op het juiste moment in- en uitstappen.
Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).