Acidrain schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:07:
[...]
De minimale aanschaf is 1, maar dat betekend niet dat je niet tot 2 decimalen kan aankopen boven die 1, ik kan gewoon een limit order aanmaken van 2.5 ven voor de koers van 0.4 op het VEN/BNB trading pair.
Je moet alleen voor minimaal 1 BNB in VEN inkopen geeft hij aan.
(0.4 gebruikt omdat ik niet wilde dat de order gevuld werd. Ik heb al genoeg VEN op dit moment)
Om het bij deze maar even duidelijk weer te geven (hoop ik) voor het geval van VEN.
Ven is op Binance te traden tegen BTC, ETH en BNB.
Wanneer je géén gebruik maakt van BNB voor transaction fees, dan zal er altijd een deel van je VEN ingehouden worden. Stel je koopt 10 VEN, dan zal je 9,90 (?) VEN ontvangen. Weet niet de precieze transaction fee maar je ontvangt dus iets minder dan 10.
Wanneer je wél gebruik maakt van BNB voor transaction fees, dan zal je altijd het volledige aantal VEN dat je koopt ook ontvangen. Moet je natuurlijk wel genoeg BNB hebben
Voor het traden van VEN tegen BTC kun je enkel traden in hele VEN. Geen getal achter de komma dus. Geen 0,5 VEN, geen 100,7 VEN, wel 10 Ven, 100 Ven etc. (dit kan ook niet als je een Market order gebruikt)
Voor het traden van VEN tegen ETH geldt hetzelfde als voor BTC.
Voor het traden van VEN tegen BNB kun je wel traden in VEN met 2 cijfers achter de komma. (bijv. 1,92, 5,70 etc.) Voor het instellen van een Limit order moet je hierbij wel voldoen aan de eis dat het minimaal 1 BNB kost. (geldt voor buy- en sellorders).
Om kleine aantallen tegen BNB te kunnen verkopen (waarbij je minder dan 1 BNB besteed of ontvangt) kun je gebruik maken van Market order. Via market order van BNB kun je namelijk zelfs 0,01 ven kopen en verkopen.
Mocht je 0,5 VEN over willen zetten naar bijvoorbeeld ETH kan je het volgende pad belopen:
1. 0,5 VEN verkopen voor BNB via Market order
2. ETH kopen voor BNB via market order
3. Tadaa
Hopelijk is dit verhaal een beetje duidelijk. Dit zelfde principe geldt voor meerdere coins, maar let wel op, niet elke coin op Binance is gepaired met BNB.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier nog wat extra informatie uit een post van kort hierna, zet het hier even bij zodat zoveel mogelijk informatie in één post staat:
Vraag: Als ik 1 BNB heb, kan ik dan wel of niet 0,5 VEN kopen met BTC?
En wat ik mij daarnaast nog afvraag, kun je ergens zijn hoeveel BNB er verbruikt wordt per transactie?
Of moet ik dan eerst kijken hoeveel VEN een transactie kost, en vervolgens wat de VEN/BNB koers is (en dan gedeeld door 2 ivm de korting)?
0,5 VEN kopen met BTC is enkel mogelijk als je het volgende doet:
1. BTC verkopen voor BNB (via market order indien je minder dan 1 bnb ontvangt)
2. Vervolgens met de BNB die 0,5 VEN kopen.
----- Ook al gebruik je BNB als transaction fee, kun je alsnog geen halve VEN kopen met BTC. Dus bij aantallen met 1 of 2 cijfers achter de komma, altijd via de BNB market doen! (En dus eerst wat BTC/ETH omzetten naar BNB)
Hoeveel BNB voor een transactie precies kost heb ik geen idee van, ik heb gewoon een aantal BNB staan op Binance en ik vind het wel prima (aangezien ik weet dat het in ieder geval de goedkoopste optie op Binance is).
Je kunt uiteraard na afloop van een trade wel de transaction fee bekijken bij order history en aan de hand daarvan zelf uitrekenen hoeveel het je precies kost.
[
Voor 24% gewijzigd door
Verwijderd op 31-01-2018 12:59
]