Acties:
  • +5 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:13
.Frank schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:41:
Het cryptovirus heeft mij ook te pakken, en gezien de tijdelijke stop op nieuwe accounts bij vele exchanges ben ik vast niet de enige...

Hartelijk dank .oisyn en Rannasha (hoi! :) ) voor de prachtige topic-start, hier en ook in de andere topics van dit themaforum. Heel fijn om nu geïnformeerd met termen als 'broker' en 'exchange' te kunnen smijten. Een helder verhaal over handelen in cryptocurrency zoals in de startpost miste ik 'n beetje bij cryptostart.nl en dergelijken.

Met jullie goedvinden deel ik graag mijn plan van aanpak voor handelen, commentaar op alle aspecten is meer dan welkom. Natuurlijk blijf ik ook met plezier dit topic volgen om jullie wederwaardigheden, nieuwtjes, tips en waarschuwingen in de gaten te houden.

Wat wil ik bereiken?

Van traden geen dagtaak maken (geen daytrading voor mij), maar ongeveer eens per maand (of week, als ik tijd heb) mijn positie bekijken en eventueel m'n inleg schuiven. M'n 'spelregels' zijn dat ik bij 'n verdubbeling van mijn originele inleg de originele inleg weer onttrek, en vervolgens vanaf een vast bedrag aan waarde 'afroom' en mijn eventuele winsten omzet in fiat. Semi-HODL-strat, zo je wil. Ik wil dit niet als 'n kermisattractie zien en met 'n paar tientjes spelen, maar natuurlijk ook geen geld inzetten dat ik niet kan missen. Voor het idee: ik denk aan 'n (promovendus)maandsalaris aan inzet, ca. €2000.

Hoe wil ik 't doen?

Ik heb sinds vandaag een geverifieerd account bij Coinbase en Cryptopia. Bij wijze van test heb ik via mijn creditcard een klein bedrag aan ETH gekocht bij Coinbase (behoorlijke fee) en dat naar mijn Cryptopia-account gestuurd. Verder nog niets mee gedaan, maar 't ging allemaal prima. Er is een iets groter bedrag onderweg via SEPA naar Coinbase (lagere fee).

Het lijkt erop dat de instrumenten klaar staan om te gaan handelen / mijn positie uit te zetten (zeg je dat zo?), maar not quite: een paar van de currencies die ik op het oog heb zijn niet te verhandelen via Cryptopia, en ik zit nu dan ook te wachten tot Binance en/of Bitfinex weer nieuwe accounts accepteren. Ethereum en Litecoin kan ik natuurlijk direct bij Coinbase kopen en hoef ik dus niet naar exchanges te sturen, tenzij ik er andere coins voor wil kopen. Als ik er andere coins voor wil kopen kijk ik voor ik saldo naar Binance/Bitfinex stuur eerst of ze bij Gdax verhandeld worden (en tegen welke prijs), vanwege de gratis transfer tussen Gdax en Coinbase.

Samenstelling portfolio?

Zodra dat weer mogelijk is zou ik willen streven naar 'n portfolio met in ieder geval de volgende coins:
  • Ethereum (ETH)
  • Litecoin (LTC)
  • IOTA (MIOTA)
  • Ripple (XRP) (although...)
Selectiecriteria? Geen 'hypecoins' waar snelle winst op valt te behalen, maar die ook zo weer weg kunnen zijn. Ik heb niet genoeg aandacht voor trading om daarop in te spelen. Ook liever geen coins die óf niets toevoegen aan 't bestaande landschap qua functionaliteit, óf waarvan nog totaal onduidelijk is of het kan worden ingezet voor het doel waar het voor dient. Een whitepaper zonder spelfouten is ook wel fijn O-) . Coins met scalability-issues (zoals Bitcoin) vind ik ook niet zo cool, ik vind 't gaaf om te lezen over PoS vs. PoS en DAG-coins zoals IOTA. Als jullie coins weten waar ik in dit kader dringend over moet gaan lezen let me know!

Met deze criteria hoop ik coins te vinden met 'n medium-stabiele marktwaarde, afgestemd op mijn mate van inzet dus.

Over de verdeling van mijn inzet moet ik nog nadenken - 25% across the board kan, maar dat is ook 'n verhouding waar ik doorlopend wat mee kan spelen natuurlijk.

Nog uitzoeken

1. Coins die ik langer wil vasthouden en niet verhandelen wil ik in lokale wallets gaan zetten en niet bij Coinbase of op exchanges laten staan - dat lijkt althans 't overweldigende advies :). Even uitzoeken nog welke wallets er beschikbaar zijn voor bovenstaande coins, en of het loont om het volledige saldo elke week / maand heen en weer te sturen vanaf de exchange.

2. Binance of Bitfinex? Ik zag al dat Bitfinex een demo-omgeving heeft waar ik even rondgeklikt heb, en ga ook voor Binance vast even uitpluizen hoe de UI is. En natuurlijk wat Googlen op wederzijdse reviews.

3. Hoe zit ik bovenop nieuws over het weer open gaan van Bitfinex en Binance? Ik wil vooraan de rij staan om de toestroom zoveel mogelijk voor te zijn.

4. In het verlengde daarvan: /r/cryptocurrency lijkt 'n meme/shillfest geworden te zijn. Waar lees je actueel, inhoudelijk nieuws over cryptocurrency - bijvoorbeeld over dat nieuwe coins bij 'n broker te koop gaan zijn?

5. Mijn plan was om mijn initiële inleg (~€2000) gespreid te investeren over 8 maanden, dus van januari tot en met augustus, om te voorkomen dat ik net op 'n hoog moment inkocht. Inmiddels twijfel ik sterk over deze aanpak en krijg het idee dat ik daarmee 7 maanden groei van de cryptomarkt als geheel misloop. Wat denken jullie - versneld investeren?

6. Zoals ik schreef is mijn doel om allereerst mijn initiële inleg te verdubbelen en dan de helft weer in fiat om te zetten. Daarna wil ik een vaste portfolio-waarde met mezelf afspreken waarbij ik een deel afroom. Klinkt het gezien mijn inleg idioot of haalbaar om die afroomtrigger op €5000 of hoger te leggen? Of zijn dergelijke winsten alleen voor daytraders haalbaar? Hangt er natuurlijk ook vanaf over wat voor tijdspad je het hebt...
Allereerst mijn complimenten voor deze post als beginner. Dit laat zien dat je in ieder geval zelf onderzoek hebt gedaan.

Er zijn al de nodige tips gegeven, maar hierbij nog wat opmerkingen van mijn kant, houd hierbij rekening dat ik er geen geïnvesteerd geld meer in heb zitten en al wat winst uit gehaald heb. Voor mij is het dus ook echt: is het weg, jammer dan, is het meer, mooi meegenomen.

1. Afhankelijk dus van je strategie is het aan te raden om het inderdaad in lokale (paper/hardware) wallet(s) te hebben zitten. Ik moet toegeven dat van mij er redelijk wat op exchanges rond zwerft (wel verspreid over verschillende), maar dit komt toch omdat ik toch regelmatig wat verkoop/aankoop en deels ook uitleen. Wat ik in een lokale wallet heb staan is iets wat een redelijk bedrag is en voor langere termijn wil vasthouden. Bedenk dus goed wat je handelsstrategie wordt en welk risico je wilt/durft te lopen.

2. Binance heeft een grotere hoeveelheid altcoins, bitfinex heeft de wat meer traditionelere coins. Ik heb zelf geen account bij Binance maar gebruik poloniex, kraken, bittrex, kucoin en bitfinex. Kraken gebruik ik vooral voor uitbetaling naar bank, op poloniex en bitfinex leen ik vooral uit en handel doe ik vooral op bittrex en kucoin. Je hoeft dus niet 1 of 2 exchanges te gebruiken. Het is maar net wat je wilt kopen.

3. Kan ik je geen tips over geven. Bij de meeste van deze exchanges heb ik al langer dan een jaar een account.

4. Als je een redelijke hold strategie wilt nahouden zou ik mij niet te druk maken om al het cryptonieuws te volgen. Je zou dan eens per week/mand eens een paar uurtjes kunnen kijken naar alle nieuwe coins die uitgekomen zijn en wat je interessant vindt en of je daar in wilt investeren.

5. Kan ik je geen advies over geven, dit is iets wat je zelf moet beslissen (en ook aan houden). Waarschijnlijk als je nu alles er in 1 keer instopt keldert het en dacht je had ik maar iedere maand een bedrag gedaan. Als je het in stappen doet zul je zien dat hij alleen maar stijgt ;) .

6. Dit klinkt redelijk als mijn strategie qua afromen. Ik had er begin 2017 al geen eigen geïnvesteerd geld meer in zitten maar het begon toen hard te stijgen. Ik heb met mijzelf afgesproken als het boven bedrag x is haal ik ieder maand de helft van mijn winst tenopzichte van vorige maand eruit.

Bijvoorbeeld:
x = 1000, eind van de maand is mijn portfolio 1500 euro waard, haal ik er dus 250 uit. Eind volgende maand is mijn portfolio 1750 waard is de winst 1750-(1500-250)=500, haal ik er dus weer 250 uit. Wanneer er een maand verlies is haal ik er niks uit en blijft mijn grens staan (dus 1500 in dit voorbeeld.

Nog wat algemene tips die je vast tegen gekomen bent:

1. Stop er niet in wat je niet kunt missen (en haal er ook geld uit als je niet kunt slapen door alle stijgingen/dalingen)
2. Handel niet met emotie. Bedenk je zelf van te voren wat je strategie is en hou je daaraan (ik weet dat ik hier zelf ook niet altijd even netjes mee ben, maar bij dips van 30/40% slaap ik er niet minder om en kan vooral lachen om alle paniek).
3. Hou er rekening mee dat je het geld kwijt kan zijn en dat de markt in 2018 ook omgekeerd van die van 2017 kan zijn.

Veel succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

assn schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:36:
[...]

Zou je ook adviseren om dit te doen als ik deze coin 3-6 maanden wil houden sowieso?
Tsja, dat ligt eraan hoeveel euro's je erin hebt zitten. Ik zou dat overigens niet vermelden hier, dat terzijde.
Als je dit veel vindt en je wil het risico van een hack/failliet gaan van een Exchange uitsluiten, dan kun je hiervoor kiezen ja. Tevens is het wel een soort "stok achter de deur" dat je een HODL coin ook echt HODL'ed, want je maakt het jezelf een stuk moelijker om te traden als je private key(s) eenmaal op je Ledger staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:39:
[...]

Tsja, dat ligt eraan hoeveel euro's je erin hebt zitten. Ik zou dat overigens niet vermelden hier, dat terzijde.
Als je dit veel vindt en je wil het risico van een hack/failliet gaan van een Exchange uitsluiten, dan kun je hiervoor kiezen ja. Tevens is het wel een soort "stok achter de deur" dat je een HODL coin ook echt HODL'ed, want je maakt het jezelf een stuk moelijker om te traden als je private key(s) eenmaal op je Ledger staan ;)
Dus je doet het eigenlijk alleen als je denkt, de exchange kan gehackt of failliet gaan. Zodat je de coins op een andere plaats heb staan. Zit er ook voordelen voor om de coin op de exchange te laten staan? Zoals overal als advies wordt gegeven, handel niet met geld dat je kan missen dus ja het geld dat er in zit kan 'gemist' worden.

Al denk ik met het nieuws dat het niet gemist gaat worden met VEN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:34:
[...]

Vergeet voor een eerlijk vergelijk ook niet dat sommige adressen van Exchanges kunnen zijn en dus in verhouding erg veel coins bevatten, zonder dat je dat aan een percentage grootaandeelhouders kunt toekennen.
Jullie hebben waarschijnlijk gelijk, in ieder geval gedeeltelijk wat betreft LTC. Maar verklaard dat ook de vrij forse verschuiving van BCH? Zeker gezien geen van de grote een vergelijkbaar gedrag vertoont en de grote exchanges hadden al BCH (ze hadden op t moment van de fork immers ook BTC.)

Edit: Handelsvolume van BCH lijkt ook relatief gezien lager dan bij bitcoin

[ Voor 5% gewijzigd door Krankenhausen op 06-01-2018 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 20:11
Zijn jullie ook van mening dat NAV coin zo onder gewaardeerd is? Het team komt maandag terug van vakantie, maar technisch is het een zeer goed product en de market cap lijkt enorm laag vergeleken de andere munten als monero, verge en bytecoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Omfg, het is toch niet normaal? :')

https://coinmarketcap.com/currencies/trumpcoin/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
een coin met een dergelijke naam zou ik 0 vertrouwen in hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Er zit toch voor bijna $10.000.000 in. Ondertussen is hij doorgestegen naar +666% (was ten tijde van mijn vorige post nog +530%). Er verdienen op het moment een hoop mensen veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ggj87 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:10:
Er zit toch voor bijna $10.000.000 in. Ondertussen is hij doorgestegen naar +666% (was ten tijde van mijn vorige post nog +530%). Er verdienen op het moment een hoop mensen veel geld.
Coin met kleine marketcap, dus makkelijk om te pumpen, en weer te dumpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
ggj87 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:10:
Nog een maal, marketcap is iets anders dan wat je denkt dat het is. Het is niet dat er inderdaad voor $10.000.000 aan dollars ingestopt is. Marketcap is alleen maar de laatst verkochte prijs * het aantal beschikbare munten. Als hij zometeen weer voor $0.01 te koop is, is de marketcap ook weer weg en dat betekent niet dat er 10 miljoen uit de munt is gehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door DaCoTa op 06-01-2018 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Hey, zou je wellicht willen delen welke app dat is voor de calendar? wel wat handiger zo dan altijd maar op websites te moeten kijken :) thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de eigenaar van trumpcoin president Trump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:42:
is de eigenaar van trumpcoin president Trump?
Nee, natuurlijk niet. Ik kan volgende week met een thinkingforwardcoin komen als ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:33:
[...]

VeChain is een ERC-20 token, dus die kun je gewoon naar je ETH address van je Ledger withdrawen.
Inzien en/of verzenden kun je dan doen via MEW (MyEtherWallet). Of alleen inzien via https://ethplorer.io
De native app van de Ledger laat alleen je Ethereum of Ethereum Classic zien. Er zijn tal van handleidingen te vinden hoe je dit kunt doen.
Dus VeChain is te houden op myetherwallet? Dat is mooi want die heb ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-09 12:27
Ik begin toch langzaam mijn vertrouwen in TRON te verliezen. Heb alle informatie gelezen en het zit me toch niet heel lekker, wat er allemaal gebeurd is.

Wanneer ik het eruit haal heb ik relatief weinig verlies. Dat maak ik ruimschoots goed met een andere coin naar mijn verwachting.

Wat denken jullie over de aankomende aankondiging? Gaat dat wat worden? De oBike aankondiging liet me ook al in het schip gaan.

Wanneer ik het eruit haal stop ik het in ETH of POE. ETH om safe te houden en POE voor de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 07:05
dChained schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:00:
Ik begin toch langzaam mijn vertrouwen in TRON te verliezen. Heb alle informatie gelezen en het zit me toch niet heel lekker, wat er allemaal gebeurd is.

Wanneer ik het eruit haal heb ik relatief weinig verlies. Dat maak ik ruimschoots goed met een andere coin naar mijn verwachting.

Wat denken jullie over de aankomende aankondiging? Gaat dat wat worden? De oBike aankondiging liet me ook al in het schip gaan.

Wanneer ik het eruit haal stop ik het in ETH of POE. ETH om safe te houden en POE voor de winst.
Ik heb m'n TRX coins allemaal nog. Als ik ze nu verkoop ga ik voor 50% het schip in ongeveer... en dat vind ik het nu niet waard... dus ik neem het grote risico alles te verliezen... ik hoop dat door de lage koers er weer een stijging zal plaatsvinden en ik minder "verlies" zal hebben mocht ik de keuze maken om ze te verkopen...

MAar voor nu, iig dit weekend, een hold actie en komende werkweek zie ik weer verder.

Uiteindelijk is het: you win some, you lose some.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik weet niet of mensen nog behoefte hebben aan een Binance account nu registraties tijdelijk gesloten zijn, maar deze link werkt prima: <knip> Dat mag dus niet, referral-links zijn niet toegestaan op GoT.

Als dit niet gewenst is hoor ik dat ook graag, kan me alleen voorstellen dat het nogal balen is zonder Binance account op t moment.

[ Voor 45% gewijzigd door Grotman op 06-01-2018 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat is er gebeurd volgens jou?
Spam!

[ Voor 69% gewijzigd door Grotman op 06-01-2018 23:13 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:55

Ik zit ook met een relatief hoog bedrag in TRX. Heb nu nog winst maar die is wel aardig verslonken inderdaad.
Ik blijf er nog wel in, heb namelijk vertrouwen dat het wel goedkomt. Misschien Naïef, maar zo'n figuur als Justin zijn wel meestal de types die iets klaarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remonzx
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-02-2023
Als je 1.000,- euro hebt geïnvesteerd in Dix Asset en in een week stijgt met 4500% had je nu 4.500.000,- euro gehad of zie ik dit verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
Remonzx schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:13:
Als je 1.000,- euro hebt geïnvesteerd in Dix Asset en in een week stijgt met 4500% had je nu 4.500.000,- euro gehad of zie ik dit verkeerd.
Je ziet het verkeerd :) 100% = 1x, 4500% = 45x. Ofwel 45.000 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Remonzx schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:13:
Nee, want er wordt amper gehandeld in die coin (100K per dag ofzo). Dus je coins krijg je nooit verkocht voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
Zit ook nog in TRX, heb er nog wel vertrouwen dat het weer hersteld. Maar even rustig de aankondigingen afwachten. Maandag gaat het wel weer de lucht in... hoop ik ;-). Na mn XVG debacle heb ik nog iets te herstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk het nog even aan met TRX of hij nog een prijs aantikt waar ik mee kan leven en dan gaat hij weg. Wel een beetje gehad met deze adhd coin. Genoeg andere coins met potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
BTC lijkt ook weer redelijk te stijgen, zal ook weer zn effect hebben op de alts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Ik hou TRX ook nog maar even aan, zit nog ongeveer 2 cent boven mijn aankoopbedrag, en de ergste dip hebben we volgens mij nu wel gehad. En anders helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:25:
Kijk het nog even aan met TRX of hij nog een prijs aantikt waar ik mee kan leven en dan gaat hij weg. Wel een beetje gehad met deze adhd coin. Genoeg andere coins met potentie.
Ik heb 50% van mijn TRX (8119->4060 stuks) omgewisseld voor VEN. Daar heb ik op de lange termijn meer vertrouwen in, al verwacht ik wel dat TRX ergens de komende week nog wat pieken laat zien.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:09
bertje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:15:
Zit ook nog in TRX, heb er nog wel vertrouwen dat het weer hersteld. Maar even rustig de aankondigingen afwachten. Maandag gaat het wel weer de lucht in... hoop ik ;-). Na mn XVG debacle heb ik nog iets te herstellen..
Ik heb het idee dat hij nog aan het consolideren is na die absurde stijging. Ik hodl, hij gaat ergens tussen nu en een week wel weer omhoog. In volume is hij nog steeds #1 op Binance..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is een mooie dag want mijn vriend Walton (WTC) heeft weer een teken van leven vertoond na al die weken verlies. Walton is naar mijn mening hét voorbeeld waarom marketing belangrijk is. De prijs zakte van iets boven de 15 dollar naar onder de 10 dollar na een paar slechte AMA's waarin duidelijk werd dat de developers enige moeite hebben met de Engelse taal. Ik vond het zelf een van de meest ondergewaardeerde coins, helemaal wanneer je naar de hype rond concurrent Vechain kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
een hoop mensen hebben nu ook weer veel geld verloren.. dit zijn ook crypto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

assn schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:48:
[...]

een hoop mensen hebben nu ook weer veel geld verloren.. dit zijn ook crypto's
Mwah je kunt het niet echt geld verliezen noemen. Stel ik zeg nu ik koop jouw 1 euro muntje voor 100 miljoen euro, en een uur later kan iemand toch echt maar alleen 1 brood kopen met zijn euro, is die dan 100 miljoen kwijtgeraakt? Zelfde met dit soort coins. Er worden er een paar voor een belachelijke prijs verkocht en meteen denkt iedereen dat al die muntjes voor datzelfde bedrag verkocht hadden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
mark-k schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:52:
[...]

Mwah je kunt het niet echt geld verliezen noemen. Stel ik zeg nu ik koop jouw 1 euro muntje voor 100 miljoen euro, en een uur later kan iemand toch echt maar alleen 1 brood kopen met zijn euro, is die dan 100 miljoen kwijtgeraakt? Zelfde met dit soort coins. Er worden er een paar voor een belachelijke prijs verkocht en meteen denkt iedereen dat al die muntjes voor datzelfde bedrag verkocht hadden kunnen worden.
Als die uiteindelijk de middelen die de persoon wil kopen met Euro's (dus waar die 100 miljoen vandaan kwam) moet terug ruilen, dan heeft die persoon behoorlijk veel euro's verloren. Wss in de toekomst heb jij met het verhaal gelijk, dan is de crypto currency zelf meer waard en hoef je het niet per se terug te wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand al LTO tokens van https://www.livecontracts.io/ aangeschaft? Support van Ahold en Ministerie van Justitie en Veiligheid. Recent uitgebreid naar Brazilie. Pre-sale tot 20 jan, in februari publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
frack schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:30:
Iemand die me kan uitleggen waarom er soms een groot vershil tussen exchanges?
Op Yobit zat GAIN op 98 sat. Op Coinexchange op 208 sat.
Heb even gekocht voor 750€...de bedoeling was om ze snel te verkopen. Ik wil ze withdrawen naar Coinexchange maar de wallet op Yobit is in Maintenance, afwachten.
Gain staat nu op 750 sat(!) op Coinexchange. En ik kan nog steeds niet withdrawen van YoBit.. FML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
frack schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:00:
[...]

Gain staat nu op 750 sat(!) op Coinexchange. En ik kan nog steeds niet withdrawen van YoBit.. FML.
Waarom denk je dat ze de wallet op maintenance zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
Stokstaart schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:01:
[...]

Waarom denk je dat ze de wallet op maintenance zetten ;)
Maintenance is al zo van deze middag, toen was er niet (veel) aan de hand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
frack schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:02:
[...]

Maintenance is al zo van deze middag, toen was er niet (veel) aan de hand..
Hm meestal doen ze dat om arbitrage tegen te gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
Paquito schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:59:
Iemand al LTO tokens van https://www.livecontracts.io/ aangeschaft? Support van Ahold en Ministerie van Justitie en Veiligheid. Recent uitgebreid naar Brazilie. Pre-sale tot 20 jan, in februari publiek.
Zou het NL publiek genoeg slagkracht hebben om de tokens post-ico naar de maan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
Stokstaart schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:03:
[...]

Hm meestal doen ze dat om arbitrage tegen te gaan..
Yobit knalt nu ook omhoog..De vraag is in welke mate. Heb al veel gelezen in de crypto wereld, maar 2000% is toch extreem.
https://yobit.net/en/trade/GAIN/BTC vs https://www.coinexchange.io/market/GAIN/BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

assn schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:58:
[...]

Als die uiteindelijk de middelen die de persoon wil kopen met Euro's (dus waar die 100 miljoen vandaan kwam) moet terug ruilen, dan heeft die persoon behoorlijk veel euro's verloren. Wss in de toekomst heb jij met het verhaal gelijk, dan is de crypto currency zelf meer waard en hoef je het niet per se terug te wisselen
Ook nu klopt mijn verhaal. Die persoon die dat hoge bedrag betaald heeft gaat ziet zijn geld verdampen ja, maar alle andere mensen die de coin gekocht hadden en hem toen niet verkocht hebben hebben dat verlies niet geleden, aangezien het waarschijnlijk onmogelijk was om het daarvoor te verkopen.

Verander ik de vergelijking even iets. Stel ik geef jou nu 100 miljoen voor je kerstboom. Jij blij, maar er is geen enkele andere gek die zoveel geld voor een kerstboom geeft dus ik ben mn geld kwijt. Ieder ander persoon met een kerstboom denkt nu dat hij 100 miljoen verloren heeft, terwijl er nooit de kans is geweest voor die persoon om daadwerkelijk te verkopen voor 100 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:26:
BTC lijkt ook weer redelijk te stijgen, zal ook weer zn effect hebben op de alts
Het wordt tijd dat de alts nog een keer goed gaan dalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themikes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 20:39
Tron stijgt (eindelijk) weer, hopelijk komt deze snel op zijn oude positie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
mark-k schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:06:
[...]

Ook nu klopt mijn verhaal. Die persoon die dat hoge bedrag betaald heeft gaat ziet zijn geld verdampen ja, maar alle andere mensen die de coin gekocht hadden en hem toen niet verkocht hebben hebben dat verlies niet geleden, aangezien het waarschijnlijk onmogelijk was om het daarvoor te verkopen.

Verander ik de vergelijking even iets. Stel ik geef jou nu 100 miljoen voor je kerstboom. Jij blij, maar er is geen enkele andere gek die zoveel geld voor een kerstboom geeft dus ik ben mn geld kwijt. Ieder ander persoon met een kerstboom denkt nu dat hij 100 miljoen verloren heeft, terwijl er nooit de kans is geweest voor die persoon om daadwerkelijk te verkopen voor 100 miljoen.
ah kijk, dat laatste verhaal klopt. Maar onder de streep zijn er genoeg personen die dus nu een paar kerstbomen hebben gekocht voor laten we zeggen 10 miljoen euro en kunnen die dus niet meer voor 100 miljoen maar voor 5 miljoen verkopen. Dus alsnog heb je nu genoeg mensen die euro's verloren hebben. Je hebt er ook bij zitten die de kerstboom voor 100.000 euro gekocht hebben en die ook voor die 5 miljoen hebben kunnen verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze mogen wel wat meer aan naamsbekendheid gaan doen. Ik was ze nog nergens tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ministerie van justitie? Zou het een Honey Pot zijn om belastingontduikers te betrappen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Sando schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:34:
[...]

Ministerie van justitie? Zou het een Honey Pot zijn om belastingontduikers te betrappen?
Een soort Ripple dus wat de banken doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 17:12
RustStorm schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:03:
[...]

Ik heb m'n TRX coins allemaal nog. Als ik ze nu verkoop ga ik voor 50% het schip in ongeveer... en dat vind ik het nu niet waard... dus ik neem het grote risico alles te verliezen... ik hoop dat door de lage koers er weer een stijging zal plaatsvinden en ik minder "verlies" zal hebben mocht ik de keuze maken om ze te verkopen...

MAar voor nu, iig dit weekend, een hold actie en komende werkweek zie ik weer verder.

Uiteindelijk is het: you win some, you lose some.
Hoe duur heb je gekocht dan? Hij staat op 16 a 17 dollar cent, volgens mij is hij nooit boven de 24 cent geweest dus 50% lijkt mij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

appelflap1992 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 01:08:
[...]

Hoe duur heb je gekocht dan? Hij staat op 16 a 17 dollar cent, volgens mij is hij nooit boven de 24 cent geweest dus 50% lijkt mij sterk.
Heeft gister volgens mij de 32 cent aangetikt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tron heeft tot maart veel op de agenda staan. Grote partnerships, coin burn, nieuwe exchanges. Zit een goed idee achter met een goed plan. Wel een lange termijn hodl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onionchopper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-12-2020
Het verbaast mij dat ik hier zo weinig hoor over Lisk. Zit er al een tijdje in en heb goede hoop voor de toekomst. Ze werken aan een SDK voor het ontwikkelen van sidechains om decentralized applications te maken. Waarom denk ik dat het nog veel gaat het stijgen?

1. Ze focussen zich op Javascript en dit bereikt een grote markt van developers. Lisk inladen met npm, adressen aanmaken met enkele javascript commandos, en je hebt een blockchain app. Ik denk dat het ook veel makkelijker wordt om een goede web interface te maken bij dApps op deze manier. Makkelijker dan hoe het nu gaat via Ethereum, met browser plugins etc.

Je zou kunnen zeggen, veel andere coins willen ook javascript ondersteunen. Klopt, maar het lijkt mij dat een team dat zich 100% focust op Javascript, en niet 6 andere talen, een veel natuurlijkere implementatie zal maken. Daarnaast zullen ze de implementatie veel sneller af hebben dan veel andere projecten die claimen 20 dingen te doen, maar nu nog niet meer hebben dan een token en een pseudo-wetenschappelijk white-paper.

2. De schalingsproblemen van ethereum worden grotendeels verholpen doordat elke app een eigen sidechain draait.

3. Ze werken al met dPos waardoor de transacties heel snel verlopen.

4. Ze hebben een goed team, met erg veel (crypto-)kapitaal (>140 miljoen euro.)

5. Er komt een relaunch in februari met een nieuwe stijl etc.

[ Voor 21% gewijzigd door onionchopper op 07-01-2018 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jyskal
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09-2021
Rannasha schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:31:

Beiden zijn OK. Bitfinex heeft een flinke geschiedenis, niet alleen met positief nieuws, maar is wel een gevestigde naam. Binance is de "new kid on the block" en doet het voorlopig goed, maar heeft geen trackrecord als het gaat om crisis-management.
Even opmerken dat Binance voorlopig geen nieuwe accounts aanneemt door de overvloed aan nieuwe account de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 01:26
onionchopper schreef op zondag 7 januari 2018 @ 01:39:
Klopt, maar het lijkt mij dat een team dat zich 100% focust op Javascript, en niet 6 andere talen, een veel natuurlijkere implementatie zal maken.
Uhm....

1. Dat slaat nergens op. Tuurlijk kun je in meer talen iets goeds maken.

2. Dus je kunt het niet gebruiken als je geen JavaScript gebruikt? Helemaal niet handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik las dat men momenteel problemen ondervindt bij het laten uitbetalen via Coinbase! Transacties duren weken! Geen communicatie.. etc.
Meerdere mensen die hier last van hebben?

Alternatief voor Coinbase? Kraken/bitstamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 01:26
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 02:12:
Heren,

Ik las dat men momenteel problemen ondervindt bij het laten uitbetalen via Coinbase! Transacties duren weken! Geen communicatie.. etc.

Tot nu toe geen probemen gehad, betalingen komen binnen 1 dag binnen. Ik maak elke dag wat over naar mijn bankrekening, eergisteren voor het laatst gechecked, toen was de overmaking van de avond ervoor al binnen.

O, was wel via gdax, niet via CoinBase zelf. Ik neem aan dat dat niks uitmaakt?

Qua alternatief: OP DIT MOMENT (!) is Bitonic qua prijs vrijwel gelijk aan gdax. Dat kan over 5 minuten weer anders zijn, meestal is Bitonic veel duurder.

[ Voor 10% gewijzigd door Specy op 07-01-2018 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 03:10:
[...]

Tot nu toe geen probemen gehad, betalingen komen binnen 1 dag binnen. Ik maak elke dag wat over naar mijn bankrekening, eergisteren voor het laatst gechecked, toen was de overmaking van de avond ervoor al binnen.

O, was wel via gdax, niet via CoinBase zelf. Ik neem aan dat dat niks uitmaakt?

Qua alternatief: OP DIT MOMENT (!) is Bitonic qua prijs vrijwel gelijk aan gdax. Dat kan over 5 minuten weer anders zijn, meestal is Bitonic veel duurder.
De exchange van bitonic, bl3p.eu, is ook goedkoper dan Bitonic zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 20:11
Over binance coin. Volgens mij vergeten mensen 1 ding: als de waarde van deze munt stijgt, daalt de vraag om het "handels probleem" op te lossen. Bijvoorbeeld: ik heb x muntjes gekocht a 3 dollar, handel regelmatig maar raak amper muntjes kwijt, doordat die waarde zo gestegen is. Ik snap dat als het aantal nieuwe mensen harder groeit dat het dan goed blijft gaan, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 07:05
appelflap1992 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 01:08:
[...]

1400 sat en op gegeven moment stond koers op ~800 sat. Dus >40% lager...

Deze nacht heeft ook weer weinig opgeleverd qua koers. Werkdagen dus maar even afwachten.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
onionchopper schreef op zondag 7 januari 2018 @ 01:39:
Het verbaast mij dat ik hier zo weinig hoor over Lisk. Zit er al een tijdje in en heb goede hoop voor de toekomst. Ze werken aan een SDK voor het ontwikkelen van sidechains om decentralized applications te maken. Waarom denk ik dat het nog veel gaat het stijgen?

1. Ze focussen zich op Javascript en dit bereikt een grote markt van developers. Lisk inladen met npm, adressen aanmaken met enkele javascript commandos, en je hebt een blockchain app. Ik denk dat het ook veel makkelijker wordt om een goede web interface te maken bij dApps op deze manier. Makkelijker dan hoe het nu gaat via Ethereum, met browser plugins etc.

Je zou kunnen zeggen, veel andere coins willen ook javascript ondersteunen. Klopt, maar het lijkt mij dat een team dat zich 100% focust op Javascript, en niet 6 andere talen, een veel natuurlijkere implementatie zal maken. Daarnaast zullen ze de implementatie veel sneller af hebben dan veel andere projecten die claimen 20 dingen te doen, maar nu nog niet meer hebben dan een token en een pseudo-wetenschappelijk white-paper.

2. De schalingsproblemen van ethereum worden grotendeels verholpen doordat elke app een eigen sidechain draait.

3. Ze werken al met dPos waardoor de transacties heel snel verlopen.

4. Ze hebben een goed team, met erg veel (crypto-)kapitaal (>140 miljoen euro.)

5. Er komt een relaunch in februari met een nieuwe stijl etc.
Ik heb een hapje Lisk gekocht op 19-12, sindsdien zon 100% gepakt.

Hij blijft mooi in m'n portefeuille.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:18
Interessant artikel gelezen over Verge waarom het géén scam is:

https://medium.com/@ekrys...misunderstood-ab46fb88e55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 17:59
Ik heb Neo en inmiddels mijn eerste gas gekregen. Het komt op dit moment neer op een rendement van zo'n 6% per jaar.

Wie houdt er rekening met 'dividend-coins' bij het kiezen van een portfolio? Of is het op dit moment nog niet interessant genoeg, gezien de winsten die er te halen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

FreeShooter schreef op zondag 7 januari 2018 @ 09:48:
Ik heb Neo en inmiddels mijn eerste gas gekregen. Het komt op dit moment neer op een rendement van zo'n 6% per jaar.

Wie houdt er rekening met 'dividend-coins' bij het kiezen van een portfolio? Of is het op dit moment nog niet interessant genoeg, gezien de winsten die er te halen zijn?
Je kan natuurlijk met andere coins veel meer rendement halen (en verliezen), echter als NEO stabiel blijft, dan is die 6% natuurlijk wel veel meer dan dat je bij een bank krijgt. Maar als je afgelopen jaar de koers van NEO erbij optelt, dan is het een hele goede investering geweest...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Swerfer schreef op zondag 7 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Je kan natuurlijk met andere coins veel meer rendement halen (en verliezen), echter als NEO stabiel blijft, dan is die 6% natuurlijk wel veel meer dan dat je bij een bank krijgt. Maar als je afgelopen jaar de koers van NEO erbij optelt, dan is het een hele goede investering geweest...
ff vraagje hoe was het rendement op corion ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 16:52

Ik heb NEO al een tijdje in mn portfolio en houd hem daar ook, GAS is een leuke bijkomstigheid. NEO is samen met ICX, VEN en IOTA onderdeel van mijn midden/langetermijn groepje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 13:44

Houd er geen rekening mee, echter is het natuurlijk wel meegenomen. Ik merk dat ik de afgelopen week vooral ben afgegaan op "the news and buzz".

Besloten om een andere strategie te kiezen en alle alts in de verkoop te zetten. Ik heb eigenlijk alleen vertrouwen in ICON en BNB. En de wat oudere coins: ETH, BTC , LTC en laatst ook Monero. NEO past hier ook wel bij. Ik koop alleen nog maar coins die sneller zouden kunnen groeien dan Ethereum.

Ik heb gekocht voordat ik mijzelf technologisch had verdiept en merk nu dat ik nog steeds idiote winsten behaal. Ik ga iets bedenken wat ervoor zorgt dat de winsten behouden blijven als het crasht.

Market cap van de internet bubble was trouwens 5 - 8 triljoen (5000 / 8000 Miljard) dollar. Ik verwacht nog ruimte qua bubbelgroei, maar ik adviseer niet mee te gaan in de waanzin. Lees je echt even in m.b.t. investeren als je dat nog nooit heb gedaan, begin bijvoorbeeld met "A Random Walk Down Wallstreet", geschreven door een van de founders van Vanguard.

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-02-2022
Zijn er hier traders die op altijd op een ATH verkopen ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Cogy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:03:
Zijn er hier traders die op altijd op een ATH verkopen ?
Als ze dat zeggen dan liegen ze.

Het is mij 1 keer gelukt een 99 keer zat ik er naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onionchopper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-12-2020
Specy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 02:05:
[...]

Uhm....

1. Dat slaat nergens op. Tuurlijk kun je in meer talen iets goeds maken.

2. Dus je kunt het niet gebruiken als je geen JavaScript gebruikt? Helemaal niet handig...
Ik bedoelde vooral dat een sdk die is ontwikkeld met javascript als uitgangspunt waarschijnlijk beter aansluit bij de sterke punten van de taal, en er kan gelijk focus worden gelegd op integratie met websites of apps gemaakt met electron bv.

Je tweede punt is wat voor te zeggen, al denk ik simpelweg dat een gefocust project meer kans van slagen heeft dan een project die te veel probeert te doen. Ik geef toe dat ik niet direct een sterk voorbeeld kan vinden om het te illustreren. Als je niet van javascript houdt is het iig niet de beste keuze, mee eens.

[ Voor 4% gewijzigd door onionchopper op 07-01-2018 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Slux schreef op zondag 7 januari 2018 @ 09:56:
[...]

ff vraagje hoe was het rendement op corion ?
Niet best, een stuk of 15 coin emissies gehad maar de prijs hebben ze niet op $1 kunnen houden. De prijs is nu zo'n $0,5

Er zit wel een grote verandering aan te komen. Er komt eind januari een nieuwe wallet met daarin een eigen exchange. Waarschijnlijk wordt CORION dan ook verwijderd van Cryptopia, de enige exchange met CORION, en zou met de nieuwe wallet de prijs wel altijd $1 plusminus 3 cent moeten zijn. De stabiliteit geeft dan meer vertrouwen en bij vraag naar CORION zal de prijs boven $1 komen waarbij nieuwe coins worden gereleased om de prijs weer naar $1 te brengen. Als de prijs dreigt te gaan zakken zullen er coins worden opgekocht om de prijs weer rond $1 te stabiliseren.

Ik ben uitgenodigd om volgende week naar Budapest te komen om met de devs te spreken waar nog een aantal investeerders aanwezig zullen zijn. Als daar interessant nieuws uit komt wat ik mag delen, dan zal ik dat hier doen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viep
  • Laatst online: 23-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 02:12:
Heren,

Kraken betaalt binnen een werkdag uit. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogy
Slux schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:07:
[...]

et is mij 1 keer gelukt een 99 keer zat ik er naast
Dus die tactiek heb je van tafel geschoven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cogy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:55:
[...]

Dus die tactiek heb je van tafel geschoven ?
Welke tactiek? Er is geen tactiek of glazen bol die iets zegt over het feit of een coin op de ATH staat op een bepaald moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:03:
[...]

Welke tactiek? Er is geen tactiek of glazen bol die iets zegt over het feit of een coin op de ATH staat op een bepaald moment.
Nee, maar een stop-limit 5% boven de laatste ATH zorgt er automatisch voor dat je op dat moment op een ATH verkoopt natuurlijk.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Slux schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:07:
[...]

Het is mij 1 keer gelukt een 99 keer zat ik er naast
Je kan toch een sell order net boven zijn vorige ATH zetten? Dan verkoop je hem, op dat moment, op zijn ATH. Dat hij daarna doorstijgt is dan niet direct relevant.

Een tactiek kan zijn dat je hem op een ATH verkoopt met het idee dat hij altijd wel onder die ATH zakt en dan dus kan terug kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0ne schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:04:
[...]

Nee, maar een stop-limit 5% boven de laatste ATH zorgt er automatisch voor dat je op dat moment op een ATH verkoopt natuurlijk.
Correct, ik ging even van de situatie uit dat ie daarna nog verder doorstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Laatst online: 30-08 09:12

Ik, daarom vooral VeChain en NEO hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepTwitch
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-09 12:25
Rookert25 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Ik, daarom vooral VeChain en NEO hier.
Modum is ook zo eentje die, als het goed is, dividend gaat uitbetalen in de vorm van ETH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cogy
migila schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:05:
[...]Een tactiek kan zijn dat je hem op een ATH verkoopt met het idee dat hij altijd wel onder die ATH zakt en dan dus kan terug kopen.
Dit dus, probeer ik regelmatig.
Plaats ik meteen een nieuwe order een kleine 5-10 % onder de ATH.

Moet je niet om de 5 minuten gaan kijken wat er gebeurd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Hebben jullie ook dat het orderbook op Binance niet (juist) word vernieuwd ?

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Cogy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:11:
[...]

Hehe, ja dat laatste ken ik. Wat dat betreft is vandaag echt een beroerde dag. Begon gisteravond al: ingestapt in een munt die lekker omhoog schoot en echt exact op dat moment besluit iedereen te verkopen en schiet de koers omlaag. Vandaag hetzelfde, I lost my mojo ;)

Misschien moet ik maar gaan hodlen. Ik heb vanaf morgen toch geen tijd meer om de koersen actief te volgen. Wel een rendement van 300% gehaald in een week tijd, maar dat houd ik vast niet vol :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Cogy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:11:
[...]

Ook daarmee zit ik er vaker naast dan op

Heb het eens gedaan met 100 LTC, ik dacht verkoop ze ATH en koop ze weer lager terug enz resultaat in een paar weken had ik nog maar 80 LTC over voor het zelfde geld.

Zelf niet meer bezig met ATH, met daytraden pak ik een paar % ik stel ook een limiet voor mij zelf in dat als hij daar onder zakt ik de boel verkoop met verlies, vaak gehad dat ik dacht hij komt wel weer omhoog en vervolgens alleen maar omlaag ging

[ Voor 20% gewijzigd door Slux op 07-01-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 17:12
Swerfer schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Niet best, een stuk of 15 coin emissies gehad maar de prijs hebben ze niet op $1 kunnen houden. De prijs is nu zo'n $0,5

Er zit wel een grote verandering aan te komen. Er komt eind januari een nieuwe wallet met daarin een eigen exchange. Waarschijnlijk wordt CORION dan ook verwijderd van Cryptopia, de enige exchange met CORION, en zou met de nieuwe wallet de prijs wel altijd $1 plusminus 3 cent moeten zijn. De stabiliteit geeft dan meer vertrouwen en bij vraag naar CORION zal de prijs boven $1 komen waarbij nieuwe coins worden gereleased om de prijs weer naar $1 te brengen. Als de prijs dreigt te gaan zakken zullen er coins worden opgekocht om de prijs weer rond $1 te stabiliseren.

Ik ben uitgenodigd om volgende week naar Budapest te komen om met de devs te spreken waar nog een aantal investeerders aanwezig zullen zijn. Als daar interessant nieuws uit komt wat ik mag delen, dan zal ik dat hier doen.
Dus als ik u goed begrijp zouden wij nu CORION kunnen kopen voor ongeveer 50 cent en aan het einde van deze maand zou hij rond de 1 dollar moeten zitten? Hou ons in ieder geval op de hoogte inderdaad, wij zijn namelijk gek op info van mensen die dicht bij het vuur zitten _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 01:36:
Moet duidelijk mijn strategie gaan aanpassen en meer verspreiding onder nu nog kleine marketcap coins. Zag dat ook een tijdje terug op binance, grootste rendementen in no time vonden plaats onder de goedkoopste coins.
Dit klopt 100%. Probeer de pareltjes eruit te pakken die gehypt worden (dus lees wat anderen van die coin vinden op bijvoorbeeld reddit, want zij bepalen uiteindelijk de prijs). Bij voorkeur een coinmarketcap ranking van >100. En afblijven als er teveel nadelen aan de coin zitten of als het shitcoin gehalte te hoog is. Check ook een coin in trends.google.com.

Ik heb een tijdje geleden gekocht:
Dragonchain
Deepbrainchain
Oyster Pearl

Po.et stond ook op m’n lijstje, maar was er niet aan toegekomen om te kopen en nu is het al ‘te laat’ ;)

In deze markt gaat deze strategie voor mij het lekkerst.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39
_Christiaan_ schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Dit klopt 100%. Probeer de pareltjes eruit te pakken die gehypt worden (dus lees wat anderen van die coin vinden op bijvoorbeeld reddit, want zij bepalen uiteindelijk de prijs). Bij voorkeur een coinmarketcap ranking van >100. En afblijven als er teveel nadelen aan de coin zitten of als het shitcoin gehalte te hoog is. Check ook een coin in trends.google.com.

Dragonchain
Deepbrainchain
Oyster Pearl

Po.et stond ook op m’n lijstje, maar was er niet aan toegekomen om te kopen en nu is het al ‘te laat’ ;)

Nice. Bovenstaande zijn inderdaad al flink gestegen.

Heb je nu nog coins in je bezit of op je lijstje zijn die interessant zijn?
Digibyte is een mogelijkheid bijvoorbeeld. Heb jij nog andere coins daarin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assn
_Christiaan_ schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Dragonchain
Deepbrainchain
Oyster Pearl

De munten die je noemt, als je ze in december hebt gekocht, hebben een enorm rendement(mits je ze ook nu verkoopt). Ik ben benieuwd hoe je de munten gevonden hebt? Want hoe ik het nu doe, lijkt het steeds een beetje mosterd na de maaltijd. Ik lees op reddit en tweakers hoe goed de munt wel niet kan zijn en dan zie ik dat ik precies de enorme stijging gemist heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Zijn er nog mensen met COSS. Gekocht op 0.09. Nu al 1.30. En het begint pas net. De website is al stabieler aan het worden en de nieuwe UI komt volgende week!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 07:26

Sandyman538

SandstorM [148839]

ionn schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:30:
Zijn er nog mensen met COSS. Gekocht op 0.09. Nu al 1.30. En het begint pas net. De website is al stabieler aan het worden en de nieuwe UI komt volgende week!
Zulke tips heb ik liever 1.20 dollar eerder.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Kennen jullie nog goede cryptocoin blogs/nieuws websites die de moeite waard zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Sandyman538 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:33:
[...]

Dan moet je nu misschien eens naar ArtByte kijken. Er zijn er nog wel meer die interessant zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 07-01-2018 11:36 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39
ionn schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:30:
Nope. Welke "potentie-coins" heb je nog meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Sandyman538 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:33:
[...]

Ik heb coss een paar keer eerder geshilld op tweakers. ;) toen boeide het niemand.
MaStar schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Nope. Welke "potentie-coins" heb je nog meer ;)
Bounty0x, nuls, utrust.

[ Voor 32% gewijzigd door ion op 07-01-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
assn schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:26:
[...]

De munten die je noemt, als je ze in december hebt gekocht, hebben een enorm rendement(mits je ze ook nu verkoopt). Ik ben benieuwd hoe je de munten gevonden hebt? Want hoe ik het nu doe, lijkt het steeds een beetje mosterd na de maaltijd. Ik lees op reddit en tweakers hoe goed de munt wel niet kan zijn en dan zie ik dat ik precies de enorme stijging gemist heb...
op reddit heb je ook personen die hun gekochte coin alleen maar promoten.
Standaardzinnen als great team good roadmap will go to the moon is copy paste
Ook veel FUD.Het is alleen handig om nieuwe coins te ontdekken.

[ Voor 5% gewijzigd door lighting_ op 07-01-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Jumpman schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Dan moet je nu misschien eens naar ArtByte kijken. Er zijn er nog wel meer die interessant zijn.
zojuist gekocht 13k.. gewoon hodlen en afwachten maar denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

2 weken geleden voor 7 euro Linda gekocht. Nu 164 eurootjes waard. Zal wel een pump zijn, maar toch...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

MaStar schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:25:
[...]

Nice. Bovenstaande zijn inderdaad al flink gestegen.

Heb je nu nog coins in je bezit of op je lijstje zijn die interessant zijn?
Digibyte is een mogelijkheid bijvoorbeeld. Heb jij nog andere coins daarin?
assn schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Dragonchain heb ik me eind december door een vriend laten vertellen, waarna ik nog wat sceptisch was. Daarna was er één post hier op GoT, waardoor ik die toch verder ben gaan onderzoeken. Gekocht op $1,20.

Deepbrainchain ben ik getipt in dit topic (maar nog de vorige versie toen het geen themaforum op GoT was). Overigens heb ik die pas sinds 3 januari.

Oyster Pearl ook in dit topic. Heb die helaas pas sinds gister maar had em al lang op mn lijstje staan, maar was er niet aan toegekomen om die eerder te kopen. De coinmarketcap rank was zelfs >200, dus deze kan nog erg groeien.

Wat ik doe: ik scroll fora door en noteer 'exotische coins' of tips in mn takenlijstje. Daarna ga ik mn hele lijstje door.

Dit is mn huidige lijstje met coins die ik nog moet onderzoeken, nadat ik ze ergens op dit forum of ergens anders ben tegengekomen: Energycoin, ADA, VIBE, ELTCOIN, BNB, INS, DENT, WILD, byteball, PAC, NELIX, EBL, ICX, PIVX, WAVES, HTMLcoin, POWR, REQ, appcoin.

Velen uit bovenstaand lijstje zullen inmiddels alweer te duur zijn, maar ik heb simpelweg geen tijd om alles direct uit te zoeken en te kopen (werk fulltime)

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Ik kwam vanochtend wel een boeiend artikel tegen over Po.et: https://www.cryptocipher....elcome-rosetta-era-po-et/

Wat mij betreft erg interessant en ga hem dan ook zeker holden aankomende tijd.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellamel
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb wat VeChain in bezit, nu staat er voor midden Januari een rebranding op de planning. Wat houdt een rebranding in en waarom zou VeChain dit doen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RmNL90
  • Laatst online: 25-08-2021
Swerfer schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:47:
2 weken geleden voor 7 euro Linda gekocht. Nu 164 eurootjes waard. Zal wel een pump zijn, maar toch...
Ziet ze er een beetje goed uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim007
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06-2024
Mellamel schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:57:
Ik heb wat VeChain in bezit, nu staat er voor midden Januari een rebranding op de planning. Wat houdt een rebranding in en waarom zou VeChain dit doen?
Ze rebranden naar een 2-token systeem voor hun Blockchain. VET = VEN + THOR
VEN/VET geeft financiële stabiliteit in de markt, THOR wordt verbrand in hun Blockchain processen en dient als beloning voor de mimers. Vergelijkbaar met NEO/GAS. Slimme jongens daar bij Vechain.

[ Voor 7% gewijzigd door wim007 op 07-01-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mounoi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56
Burstcoin!

De enige "Groene" cryptocurrency.

https://www.reddit.com/r/..._i_just_bought_burstcoin/

Waarom komt die coin in dit hele forum niet aan bod? Onbekend is onbemind? :P

[ Voor 5% gewijzigd door mounoi op 07-01-2018 12:25 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor een inhoudelijke discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Inhoudelijke discussies over exchanges. Plaats die in Het grote exchanges topic
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Dergelijke posts kun je kwijt in Het grote cryptocurrencies slowchat topic
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (typisch dus is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).